[F1 2021] Race 3 GP van Portugal Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste
Acties:
  • 75.925 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Zo de laatste event notes lezende, als ik de laatste versie heb tenmiste, teveel versies.

1, 4 en 15 zijn specifiek genoemd dat de tijd wordt gedelete. Voor 14 staat alleen genoemd dat coureurs hun best moeten doen om binnen de lijnen te blijven. Gezien het specifiek noemen van 1, 4 en 15 lijkt mij een protest een terechte stap.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 15:20
Biggg schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:52:
Track limits maken de sport er in ieder geval niet leuker op om naar te kijken..
In de USA gaan ze dit in ieder geval niet snappen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DoubleDutch schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:53:
Paar van deze jongens in de bocht. 🤡

[Afbeelding]
Mazepin hoeft niet dood hoor. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

DarkSide

theres no place like ::1

Wordt een nieuwe record.

Ferrari most podium places. No championship

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:08

Zorro

Z

Ik snap het allemaal niet. Er is een baan. Die hebben ze mooi getekend met die witte lijnen aan de zijkant. Hoe moeilijk is het dan om te zeggen"Daar mag je niet nooit nergens met 4 wielen buiten komen?

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 11:22

sjaool

Every life should have 9 cats

1 penalty point dus op zijn lijstje.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:25
hansvk schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:53:
[...]

Frankrijk ook niet :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
meneer van Mercedes heeft er zin in met de nep champagne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Andere teams hadden er geen last van aangezien ze niet een FL gingen neerzetten. Deze regel was duidelijk voor de teams en alleen Merc en RB hadden er uiteindelijk last van. Valteri kleurt binnen de lijntjes en max niet.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:51
Luxicon schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:53:
[...]

Denk ik wel, in die zin dat je gewoon op de baan moet blijven. Het is niet voor niets een circuit.
Ja, vind je? Het levert wat mij betreft alleen maar anti-climax momentjes op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:14
sjaool schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:53:
[...]

1 penalty point dus op zijn lijstje.
11 te weinig, als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MrOleo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:53:
Zo de laatste event notes lezende, als ik de laatste versie heb tenmiste, teveel versies.

1, 4 en 15 zijn specifiek genoemd dat de tijd wordt gedelete. Voor 14 staat alleen genoemd dat coureurs hun best moeten doen om binnen de lijnen te blijven. Gezien het specifiek noemen van 1, 4 en 15 lijkt mij een protest een terechte stap.
Is dat de versie van zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 11:04
hansvk schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:53:
[...]

In de USA vinden ze de F1 in het geheel erg ingewikkeld, op een aantal affocinados na dan....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:54:
[...]

nachtnet heeft een mening? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Get in there Lewis! Lekkerrr! _/-\o_

Overigens blijf ik me verbazen over clown Mazepin. Hopelijk heeft ie snel z’n max aantal strafpunten zodat we er ff van af zijn.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Transportman schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:52:
[...]

Bocht 8 toch? Hoe vaak zullen HAM en BOT daar voordeel gehad hebben tot de radio call naar VER?
Weet dat niet precies meer, maar wel die bocht waar Max Hamilton voorbij ging. Hamilton ging er een stuk of 25 x overheen. Toen Max dat 3 x deed kwam er ineens een waarschuwing van de leiding en werd het een TL.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
Zorro schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:53:
Ik snap het allemaal niet. Er is een baan. Die hebben ze mooi getekend met die witte lijnen aan de zijkant. Hoe moeilijk is het dan om te zeggen"Daar mag je niet nooit nergens met 4 wielen buiten komen?
Dat gaat nooit lukken met racen. Breekt altijd wel iemand uit en zo.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:38
DoubleDutch schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:53:
Paar van deze jongens in de bocht. 🤡

[Afbeelding]
Dan vlieg je wel heel letterlijk van de baan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

wowly schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:54:
[...]

In de USA vinden ze de F1 in het geheel erg ingewikkeld, op een aantal affocinados na dan....
Daar vragen ze zich af waarom niet elke bocht naar links is :+

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 11:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Daarom heeft de baan daar ook iets van duizend lijntjes om de grens aan te duiden :P

Of de aannemer heeft het gearceerde deel van de plattegrond ook ingetekend :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Zorro schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:53:
Ik begreep dat het voor de FIA lastig/amper the handhaven is, 100% vd tijd, 100% van de wittelijnen en voor 100% vh veld.

Wat ik niet begrijp is waarom dit voor de FIA anno 2021 nog f*cking technisch onmogelijk is. 8)7 8)7 8)7

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

hansvk schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:55:
[...]

Ja, in Monaco lig je er dan uit dus gewoon vijf seconden bij elke overtreding en overal. Dan is het ook klaar.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

hansvk schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:55:
[...]

Dat snap ik, en dan zeg je dus: na 3x gaat het naar de stewards.
Maar dan is het wel duidelijk WAAR het geldt.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:38
NLDViane schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:50:
[...]

Dat hebben ze al gedaan, de mooie witte lijn is de baan. Daar buiten gewoon grind/gras, ben je meteen van t gezeur af.
Precies, gewoon de regels zoals in voetbal volgen. De witte lijn is het veld/de baan. Zolang je die nog raakt is de bal nog binnen het veld/de auto nog op de baan. Zodra je hem niet meer raakt niet meer. Het is niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:13
Luxicon schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:55:
[...]

Weet dat niet precies meer, maar wel die bocht waar Max Hamilton voorbij ging. Hamilton ging er een stuk of 25 x overheen. Toen Max dat 3 x deed kwam er ineens een waarschuwing van de leiding en werd het een TL.
Bahrein was het volgens mij bocht 2 ofzo, maar hier kwamen ze vanuit RBR bij VER op de radio dat hij bij bocht 8 wat meer ruimte mocht pakken omdat de Mercs dat ook deden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:50
sjaool schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:49:
Volgens Olav is de track limit in bocht 14 op zaterdag toegevoerd. Ze moeten eens kappen met die track limits tijdens een weekend aan te passen.
Helemaal eens. In de jaren 90 gooiden ze op zaterdagochtend ook niet zomaar ergens een grindbak neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Is dat de versie van zaterdag?
Event notes Nr 3 van hier:
https://www.fia.com/event...x/eventtiming-information

Ik lees nu dat gasly in quali daar ook een tijd verloor.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:51:
Nee gewoon wat @MikeyMan zei: OVERAL grind langs de baan.
Een dikke stevige wall of champions, jammer dat Canada niet doorgaat dit jaar.... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ScrooLoose schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:55:
[...]

Daar vragen ze zich af waarom niet elke bocht naar links is :+
3 x links is óók rechts.... Maar niet op een Oval :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 27-06 08:29

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zorro schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:56:
[...]

Dat snap ik, en dan zeg je dus: na 3x gaat het naar de stewards.
Maar dan is het wel duidelijk WAAR het geldt.
Dat is het toch ook? Tijdens de race mag je een paar keer een foutje maken. Maar voor de kwalificatie en de snelste ronde moet het perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:49:
Volgens Olav is de track limit in bocht 14 op zaterdag toegevoerd. Ze moeten eens kappen met die track limits tijdens een weekend aan te passen.
Op zich snap ik dat wel, nu weet ik niet of dat dit weekend het geval was, maar als je bijv. in FP1/2 ziet dat er misbruik wordt gemaakt van track limits in een bepaalde bocht, dan vind ik dat je die prima moet kunnen toevoegen voor de rest van het weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 21:38
Gaaf dat Norris nog steeds op 3 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

nachtnet schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Het seizoen is nog lang :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

majoh schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:57:
[...]
Dat is het toch ook? Tijdens de race mag je een paar keer een foutje maken. Maar voor de kwalificatie en de snelste ronde moet het perfect zijn.
Nu nog bij elke bocht en overal bij elke witte lijn, dan is het duidelijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 21:10
MrOleo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:53:

Er werd zaterdag al gerapporteerd over tijden die gedelete zouden zijn tijdens de Quali in T14. Dat het document verder leeg is wil gewoon zeggen dat er zaterdag niemand een overtreding heeft gemaakt daar.
https://www.fia.com/sites...p%20times%20turn%2014.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

Dennism schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Op zich snap ik dat wel, nu weet ik niet of dat dit weekend het geval was, maar als je bijv. in FP2/3 ziet dat er misbruik wordt gemaakt van track limits in een bepaalde bocht, dan vind ik dat je die prima moet kunnen toevoegen voor de rest van het weekend.
En om dat gezeik te voorkomen zeg ik dus dat je gewoon OVERAL binnen de baan moet blijven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De enige reden waarom we er nu over discussiëren is omdat het Max betreft, was het Bottas overkomen hadden we gezegd dat hij maar beter had moeten opletten.

Het gaat om 1 puntje, er zijn nog 20 races, op veel fijnere circuits voor RB. Komt wel goed ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dennism schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Op zich snap ik dat wel, nu weet ik niet of dat dit weekend het geval was, maar als je bijv. in FP2/3 ziet dat er misbruik wordt gemaakt van track limits in een bepaalde bocht, dan vind ik dat je die prima moet kunnen toevoegen voor de rest van het weekend.
eens, maar hetzelfde argument spreekt ook voor het instellen voor TL op het hele circuit. En dan heb je nog de bonus dat ze met twee wielen buiten de lijntjes mogen kleuren ipv vier. (twee is op een stratencircuit sowieso niet mogelijk). Vier is gewoon teveel, tenzij race incident om een aanrijding te voorkomen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Zorro schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:58:
[...]
En om dat gezeik te voorkomen zeg ik dus dat je gewoon OVERAL binnen de baan moet blijven.
Op zich eens, al verwacht ik eigenlijk dat het dan een grotere shitshow zal worden die niet vermakelijker zal worden. Ik denk dat wat dat betreft 'locale' track limits toch beter werken, zolang ze maar duidelijk gecommuniceerd worden, wat hier het geval lijkt te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennism op 02-05-2021 18:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ArthurMorgan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:59:
De enige reden waarom we er nu over discussiëren is omdat het Max betreft, was het Bottas overkomen hadden we gezegd dat hij maar beter had moeten opletten.

Het gaat om 1 puntje, er zijn nog 20 races, op veel fijnere circuits voor RB. Komt wel goed ;)
Nee zo zie ik het niet, het gaat erom dat de regels voor de kijkers maar ook zelfs de rijders lastig zijn om te snappen - dan werken ze gewoon niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Logisch dat de ronde niet telt als FL, als die bocht zo duidelijk is aangehaald als track limit. Maar het blijft een vreemd fenomeen waarbij het de ene keer wel mag, en de andere keer niet. Of het tijdens de race ineens een track limit wordt. Qua regels is Formula 1 denk ik de meest wazige sport.

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

ArthurMorgan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:59:

Nee, het gaat mij niet om Verstappen of Bottas of wie dan ook. Het gaat mij om de willekeur en voor de kijkers. Niemand snapt als kijker meer welke bocht het precies is en of het wel of niet geldt. Gewoon overal dan snapt iedereen het.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyoQVJsqxCpIvJcH1z_dcjWJv0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XilqCAVuI8xTzeJy92lUC3hn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

franssie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:59:
[...]

eens, maar hetzelfde argument spreekt ook voor het instellen voor TL op het hele circuit. En dan heb je nog de bonus dat ze met twee wielen buiten de lijntjes mogen kleuren ipv vier. (twee is op een stratencircuit sowieso niet mogelijk). Vier is gewoon teveel, tenzij race incident om een aanrijding te voorkomen.
TL in de tunnel van Monaco overschrijden => Auto TL :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Luxicon schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:00:
Logisch dat de ronde niet telt als FL, als die bocht zo duidelijk is aangehaald als track limit. Maar het blijft een vreemd fenomeen waarbij het de ene keer wel mag, en de andere keer niet. Of het tijdens de race ineens een track limit wordt. Qua regels is Formula 1 denk ik de meest wazige sport.
Weleens Cricket gekeken? Maar F1 doet zijn best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Heeft iemand een snapshot van het moment dat max buiten de lijntjes kleurt? Dan is het einde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:23
Over een paar weken Monaco, geen TL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ze hebben Perez dus te vroeg op rood gezet waardoor Bottas nog een kans kreeg.
Maar ja, z'n banden waren ook wel op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:53
DeBaroN schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:01:
Ook wel TL, alleen een meer fysieke vorm van handhaving... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 08:47

TrekDr0p

QR niet scannen

Leuke race weer om te zien.
Goed om te zien dat de MER niet meer weglopen als ze 1 en 2 rijden.

Wel raar dat de top snelheid van de Honda zo slecht was.

Als die wel goed had gelopen had hij eerder BOT in kunnen halen en misschien wel uit kunnen lopen.

Achja als/dan telt niet maar ik ben weer een tevrede man. Mooie race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
franssie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:00:
[...]

Nee zo zie ik het niet, het gaat erom dat de regels voor de kijkers maar ook zelfs de rijders lastig zijn om te snappen - dan werken ze gewoon niet.
Zolang er minimaal 1 FP en een Q voor zitten zie ik echt niet zoveel problemen eigenlijk. Kunnen de rijders prima onthouden. En als ik voor de race gevraagd zou hebben op welke bochten er een TL zat zou iedereen eerst hebben moeten zoeken, ook als er zaterdag niks veranderd was. (misschien 1 of 2 personen uitgezonderd.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Zou BOT al depressief zijn als ie kijkt naar zn stats:
- hoevaak ik voor HAM ben gestart maar achter hem gefinished ben;
- hoevaak ik van pole ben gestart maar niet de race gewonnen heb

Kan wss ergens dit jaar erbij gooien:
- hoevaak ik voor HAM én VER ben gestart maar er altijd achter finish

BOT never fails to meet expectations :+

:P

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
franssie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:01:
[...]

Haha niet in het bijzonder.. maar als een kind F1 zou kijken, dan zou dat kind vast niet snappen dat iemand die door iedereen ingehaald is, ineens 50 meter erachter door mag rijden, als de race hervat wordt. :+

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 31491 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:01:
Heeft iemand een snapshot van het moment dat max buiten de lijntjes kleurt? Dan is het einde discussie.
Volgens mij is het niet de discussie of Verstappen wel of niet buiten de lijntjes heeft gekleurd, want dat is duidelijk. Hij zat gewoon fout.

Het gaat om de kijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
Scheelt een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 00:43

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

hjs schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:01:
Ze hebben Perez dus te vroeg op rood gezet waardoor Bottas nog een kans kreeg.
Maar ja, z'n banden waren ook wel op ;)
Dan heeft ie of teveel van zijn banden gevraagd, of die auto werkt niet lekker op die rode bandjes hier.
Stroll heeft meer dan de helft van de race op rood gereden. (ok, racepace is minder, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Nu online
Oaquasis schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:58:
[...]

Er werd zaterdag al gerapporteerd over tijden die gedelete zouden zijn tijdens de Quali in T14. Dat het document verder leeg is wil gewoon zeggen dat er zaterdag niemand een overtreding heeft gemaakt daar.
https://www.fia.com/sites...p%20times%20turn%2014.pdf
Gasly staat daar als enige op pagina 2. :)

En voor de "duidelijkheid" :X :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7i5tXx6IlO_2Q8j6MV55ihMyJA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bX6zk8LyD1ldwXv2Lv6rGfKQ.png?f=fotoalbum_large

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:17

g0tanks

Moderator CSA
Anoniem: 31491 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:01:
Volgens mij is dit het moment:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
Max had moeite met Italiaanse banen, maar op Monaco rust echt een vloek. :X

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:12
ND863 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:02:

Deze race was'ie het gat flink dicht aan het rijden toen dat sensorprobleem begon te spelen. Ik denk dat'ie Verstappen wel had gepakt, want z'n pace was daarvoor zeker beter.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 11:04
Moet zeggen dat de RBR beter op de baan liggen dan de mercs als ik het zo terugzie, meer rust, minder slaps of traction losses....

2e is niet slecht. Hoe snel ik ben gewend aan het feti dat RBR naast de mercs staat, ik ben bijna ontevreden dat ie niet heeft gewonnen hahahaha

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TrekDr0p schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:02:
Leuke race weer om te zien.
Wel raar dat de top snelheid van de Honda zo slecht was.
Ik denk dat de lag tussen de 3e en 4e versnelling ook niet echt heeft meegeholpen in dit geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorro

Zorro

Z

franssie schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:01:
[...]

Bij cricket weet ik bij de uitslagen nog niet wie er gewonnen heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

asing schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:05:
[...]

Hij kan daar wel wat extra risico nemen, terug naar huis is te lopen voor 'm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DotD bekendmaking duurt lang vandaag of ik moet het al gemist hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-06 02:00
ND863 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:02:

Bottas heeft 17 poles. Vijf keer won hij de race. Lewis 7x haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
asing schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:05:
[...]

Ach, met een flinke bui wordt Monaco ook best leuk voor regenrijders.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Eindelijk dat stomme document gevonden. Hopeloze site heeft de FIA toch...

Het is een clown show. :F :')
Bocht 1, 4 en 15 zijn duidelijk.

Later lijken ze 5 en 14 hebben toegevoegd, maar daar hebben ze dus geen duidelijke sanctie op gelegd. Niet eens dat je ronde verwijderd zou worden. Ik kan wel zien hoe teams en coureurs zo denken dat de ronde dus niet verwijderd zal worden als je in bocht 14 een keer buiten de baan komt.

Het gaat hier puur om het lasting advantage gedeelte. Het zal wel terecht zijn omdat het voor een punt was, maar wederom op zo'n ontiegelijk domme clown show manier. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7CQiFLq2hBkydrlxEg4CQz2Sd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agOBaMRDMUxx6lV2RZfpZEyz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlwCk8Ovy7i_M578h0epnrVpfLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbRW2OK3G51diNAsQNr7eGnO.jpg?f=fotoalbum_large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ArthurMorgan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Zolang er minimaal 1 FP en een Q voor zitten zie ik echt niet zoveel problemen eigenlijk. Kunnen de rijders prima onthouden. En als ik voor de race gevraagd zou hebben op welke bochten er een TL zat zou iedereen eerst hebben moeten zoeken, ook als er zaterdag niks veranderd was. (misschien 1 of 2 personen uitgezonderd.)
Niet alle kijkers kijken FP en Q. En het is niet zo moeilijk om de regels gewoon duidelijk te maken ne houden. Dat kan betekenen dat ze in bepaalde bochten de witte (of andere kleur) lijnen aanpassen.
Als je onnodige complexiteit aan een systeem toevoegt leidt dat tot onnodige fouten. En onnodige discussie (niet zozeer hier maar ook geeft het de stewards de ruimte om de vaak 'vermeende' bevoordeling van bepaalde renstallen en rijders toe te passen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
Will_M schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:06:
[...]

Hij kan daar wel wat extra risico nemen, terug naar huis is te lopen voor 'm :P
Als Max dit jaar wereldkampioen wil worden zal hij Lewis moeten verslaan. Om Lewis te verslaan mag je geen fouten maken. Nooit. Nergens. Dus ook Monaco moet goed gaan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

DaniëlWW2 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:09:
Eindelijk dat stomme document gevonden. Hopeloze site heeft de FIA toch...

Het is een clown show. :F :')
Bocht 1, 4 en 15 zijn duidelijk.

Later lijken ze 5 en 14 hebben toegevoegd, maar daar hebben ze dus geen duidelijke sanctie op gelegd. Niet eens dat je ronde verwijderd zou worden. Ik kan wel zien hoe teams en coureurs zo denken dat de ronde dus niet verwijderd zal worden als je in bocht 14 een keer buiten de baan komt.

Het gaat hier puur om het lasting advantage gedeelte. Het zal wel terecht zijn, maar wederom op zo'n ontiegelijk domme clown show manier. |:(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blijvend voordeel is bij een snelste ronde wel van toepassing.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RoD schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:00:
Ik had al een bloedhekel aan het fenomeen track limits, maar nu nog meer. |:( Leg er gewoon van die broodjes neer of een grindbak in plaats van dit kunstmatige gedoe.
Ik herhaal dit nog maar eens even. Wat een stompzinnig gedoe die track limits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Laatst online: 25-06 14:07
Misschien is hier iemand die wat inzicht heeft op wat er gebeurd als :
Ik heb 2 monitoren, een ouwetje 1680*1050 en een nieuwere 2560*1440 naast elkaar staan.
Dan draai ik RaceControl 4*4 raster op de 1050p en een groter beeld op het 1440 scherm.

Dat gaat dus niet, om 1 of andere reden neemt RaceControl aan dat beide schermen 1440p zijn en vallen de randen van de 4*4 buiten beeld.
Mja, dan maar andersom, het raster op de 1440p en groot beeld op 1050.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4f9QWV2WKq_RIRE-5wO30fjIjxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TEfqe6cqFW8qaUsMFCUDO7lb.png?f=fotoalbum_large

Is dat iets in mijn eigen instelling en dus iets dat ik kan wijzigen of is dat echt RaceControl-eigen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FNlOjxU0vNNOuR2zeWHU-9PHLs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GEj48wPQsVc4XezE2SV0Tlyx.png?f=user_large

DOTD?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Get in da choppa...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtyfNmeHscXQxrCdlrbyz-5dmC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqT3sEXV0A9MhLebNk17sa7X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ondanks dat tracklimits geneuzel toch een best leuke race gezien met redelijke Ferrari's, een snelle Norris, paar Alpines in de punten, 2 RB's in de top 4 en nog wat leuke inhaalacties.
Barcelona komt gelukkig snel, hopelijk is het daar wat warmer met minder wind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Echt serieus, dit jaar.. nu al het jaar van.. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeZwesUnBjtj6DOTWFoF3Jzadm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/97vzjbUKL7w1Q0PNjcGO8UoX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCwo9ZRpFbvnO8Xf8hE8xUrL7FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxDNqLG4VF5sm80yabp873dC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Kost dat akkefietje met Mazepin nou uiteindelijk Red Bull de snelste ronde? 1-2 seconden kleiner gat en Bottas kan niet piiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Krankenhausen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:14:
Kost dat akkefietje met Mazepin nou uiteindelijk Red Bull de snelste ronde? 1-2 seconden kleiner gat en Bottas kan niet piiten
HAM zat daardoor veel sneller bij PER, wat dus richting het einde van de race vrij ongunstig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Niet dat ik op hem gestemd heb maar toch... uitgereden, niet gespind... kom op dan is het toch gewoon terecht :D :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Krankenhausen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:14:
Daar lijkt 't wel op, maar aan de andere kant: Ook team Haas heeft met Mazepin een start/grid-positie en daar moet je gedurende de gehele race rekening mee gaan houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ja dat shot is zo cool! Je verwacht eigenlijk nog zo'n A-Team machinegeweren kogel spoor aan beide kanten van de auto's om het af te maken _O- :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:16:
[...]

Dit zegt toch wel veel hoor
Dat ze in Australië een paar woordjes die ze op Sky gehoord hebben kunnen optikken in een tweet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:28
Volgens mij is DOTD voor Mazepin een reddit geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 17:01

epo

asing schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Als Max dit jaar wereldkampioen wil worden zal hij Lewis moeten verslaan. Om Lewis te verslaan mag je geen fouten maken. Nooit. Nergens. Dus ook Monaco moet goed gaan.
Dat niet, maar de Mercedes was ook gewoon sneller in raw power. Honda motor mogelijk wat teruggeschroefd vanwege de eerdere problemen? De AT's hadden ook niet echt hun weekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:11

Pierre

Van nature lui!

Spinner schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:11:
Misschien is hier iemand die wat inzicht heeft op wat er gebeurd als :
Ik heb 2 monitoren, een ouwetje 1680*1050 en een nieuwere 2560*1440 naast elkaar staan.
Dan draai ik RaceControl 4*4 raster op de 1050p en een groter beeld op het 1440 scherm.

Dat gaat dus niet, om 1 of andere reden neemt RaceControl aan dat beide schermen 1440p zijn en vallen de randen van de 4*4 buiten beeld.
Mja, dan maar andersom, het raster op de 1440p en groot beeld op 1050.

[Afbeelding]

Is dat iets in mijn eigen instelling en dus iets dat ik kan wijzigen of is dat echt RaceControl-eigen ?
Wrong topic misschien.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

__fred__ schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:19:
Volgens mij is DOTD voor Mazepin een reddit geintje.
Volgens de F1 is Sergio Perez DotD. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

poor Leno schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Ja dat shot is zo cool! Je verwacht eigenlijk nog zo'n A-Team machinegeweren kogel spoor aan beide kanten van de auto's om het af te maken _O- :7
Wat extra neerwaartse druk voor VER lijkt het wel... :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:20:
[...]

Toch moeten ze er gewoon mee stoppen, of het door oud coureurs laten doen. Nu is het een halve fanverkiezing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
ArthurMorgan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:21:
[...]

Toch moeten ze er gewoon mee stoppen, of het door oud coureurs laten doen. Nu is het een halve fanverkiezing.
Was Haryanto bij zijn debuut ook niet gekozen tot DotD?
En inderdaad, kan te makkelijk gemanipuleerd worden, zie bijvoorbeeld ook het overdreven aantal DotD's die Max heeft gekregen een tijdje. Hij hoefde maar een inhaalactie te maken of hij had hem al te pakken.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maarten_E schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:27:
[...]

Was Haryanto bij zijn debuut ook niet gekozen tot DotD?
En inderdaad, kan te makkelijk gemanipuleerd worden, zie bijvoorbeeld ook het overdreven aantal DotD's die Max heeft gekregen een tijdje. Hij hoefde maar een inhaalactie te maken of hij had hem al te pakken.
Misschien dat dankzij of juist ondanks die 'DotD' verkiezing(en) de FIA op de F1 Kalender ook weer een 'oud' Nederlands circuit op de kaart heeft kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:28
sjaool schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:20:
[...]

Ja, omdat ze besluiten de mazepin stemmen niet mee te tellen ;-) En terecht trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
Will_M schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:30:
[...]

Misschien dat dankzij of juist ondanks die 'DotD' verkiezing(en) de FIA op de F1 Kalender ook weer een 'oud' Nederlands circuit op de kaart heeft kunnen krijgen?
Want de FOM kwam pas door de DotD verkiezingen achter de populariteit van Max Verstappen? :?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:38
ArthurMorgan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:21:
[...]

Het is een fan verkiezingen. Of wat oud coureurs of gewoon elke tv zender één stem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maarten_E schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:33:
[...]

Want de FOM kwam pas door de DotD verkiezingen achter de populariteit van Max Verstappen? :?
Als Max niet in de top had kunnen mee gaan rijden dan had er nooit zoveel geld ik gestoken gaan worden vanuit NL organisaties (en had de FIA er geen interesse in gekregen).

Assen wordt door iedere MotoGP rijder als het mooiste circuit ter wereld gezien maar als er geen geld vanuit Assen (de NL organisatie) komt dan schrapt de FIM dat circuit met liefde en plezier voor een willekeurige baan in bijv. Italië óf Spanje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-06 07:03
Tracklimits is simpel, elk circuit elke bocht of nergens. Dan is het voor iedereen duidelijk.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.