Wat is het precies? Heb zelf de fiets nog niet ontvangen wel de gift set B...jaapjaap schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:46:
Een verder tevreden gebruiker hier, al moet ik zeggen dat na vijf maanden de remkracht (Schafer) wat af lijkt te nemen. Verder hoorde ik in het begin een krakend geluid, dat verdween en inmiddels is het terug. Besloot de boel eens in te vetten en toen trof ik het volgende. Zie de foto.
[Afbeelding]
Dit lijkt me kaduuk? Kan dit het verklaren? Ik heb Veloretti al gemaild. Maar ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan melden! Dank alvast!
Hoe doen jullie het op slot zetten? Vrijwel iedere verzekering eist dat de fietst ergens aan vast wordt gezet, op zich best logisch. Nu heb ik zo'n plugin ketting maar deze is niet lang genoeg om bijvoorbeeld de klassieke voorband stalling te bereiken.
Is een losse extra ketting een beter idee? Waarin bergen jullie de ketting tijdens het fietsen?
Is een losse extra ketting een beter idee? Waarin bergen jullie de ketting tijdens het fietsen?
@1337aldi
Ik heb mijn fiets sinds vrijdag dus beperkte ervaring.
Ik doe nu hetzelfde als met mijn oude stadsfiets, kettingslot rond het stuur wikkelen. Ik ben erg fan van de Abus Iven serie, www.abus.com/nl/Veilighei...ingsloten/IVEN-Chain-8210
Er zijn weinig andere plekken afgezien van een tas. Rondom de zadelpen werkt naar mijn idee niet, dan schuurt het gelijk bij het fietsen.
Ik heb mijn fiets sinds vrijdag dus beperkte ervaring.
Ik doe nu hetzelfde als met mijn oude stadsfiets, kettingslot rond het stuur wikkelen. Ik ben erg fan van de Abus Iven serie, www.abus.com/nl/Veilighei...ingsloten/IVEN-Chain-8210
Er zijn weinig andere plekken afgezien van een tas. Rondom de zadelpen werkt naar mijn idee niet, dan schuurt het gelijk bij het fietsen.
Bij remmen en invetten gaat mijn haar recht overeind staan.jaapjaap schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:46:
Een verder tevreden gebruiker hier, al moet ik zeggen dat na vijf maanden de remkracht (Schafer) wat af lijkt te nemen. Verder hoorde ik in het begin een krakend geluid, dat verdween en inmiddels is het terug. Besloot de boel eens in te vetten en toen trof ik het volgende. Zie de foto.
[Afbeelding]
Dit lijkt me kaduuk? Kan dit het verklaren? Ik heb Veloretti al gemaild. Maar ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan melden! Dank alvast!
Kan je eens laten zien waar het onderdeel uitkomt? Klauw en zuigers of uit de hendel?
Komt zo te zien uit het balhoofd van de voorvork, meen dat die ring er bij mij exact hetzelfde uitziet.. is niks aan kapot. Maar weet het niet 100% zeker, is meer dan een half jaar geleden dat ik die uit elkaar heb gehad. Ik meen het onderdeel te herkennen in ieder geval
[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 06-03-2022 23:45 ]
Dat onderdeel komt inderdaad uit het balhoofd, zit om de bovenkant van de voorvork, onder de brede ring vlak onder het stuur. Het stuur blijft echter kraken. Weet gewoon niet waar het vandaan komt…
Remmen heb ik absoluut niet ingevet.
Haha helder! Ik meende even dat je boodschap over de remmen te maken had met het onderdeel… Iets met aannames enzojaapjaap schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:37:
Dat onderdeel komt inderdaad uit het balhoofd, zit om de bovenkant van de voorvork, onder de brede ring vlak onder het stuur. Het stuur blijft echter kraken. Weet gewoon niet waar het vandaan komt…
Na een hele poos stil mee gelezen te hebben op dit forum hierbij mijn ervaringen met de ace en helaas momenteel een storing in de enviolo.
De ace graphite besteld medio oktober en ontvangen in januari, viel me enigszins mee alhoewel ik wel hoor dat er momenteel fietsen worden uitgeleverd binnen enkele weken!
Zeer te spreken over de fiets en eigenschappen! Alles voelt degelijk aan. De zithouding is iets aan de sportieve kant en is even wennen in het begin. De ondersteuning werkt perfect icm de automatische versnellingen. Je zit zo op de 25 kmh (mischien iets harder 😉) en vervolgens remt hij keihard met de nieuwere versie remmen van tektro.
Echter vorige week kreeg ik het idee dat de enviolo niet meer goed meeschakelde, Ik heb pas 400km ermee gefietst. Geprobeerd opnieuw te kalibreren maar er bleef een foutmelding omhoog komen dat de Hub interface moet afkoelen voordat deze weer gebruikt kan worden. Heb dit nog niet eerder voorbij zien komen hier? Contact opgenomen met Velo en zij waren ook best verbaasd over deze storing! Word netjes opgelost door een nieuwe enviolo op te sturen die door de lokale fietsenwinkel omgewisseld zal gaan worden.
Al met al een klein beetje pech dus maar ben nogsteeds erg blij met de fiets en de service van Veloretti is prima, telefonisch zijn ze goed bereikbaar! Ik begreep dat dat een half jaar geleden wel anders was maar ze doen goed hun best blijkbaar!
De ace graphite besteld medio oktober en ontvangen in januari, viel me enigszins mee alhoewel ik wel hoor dat er momenteel fietsen worden uitgeleverd binnen enkele weken!
Zeer te spreken over de fiets en eigenschappen! Alles voelt degelijk aan. De zithouding is iets aan de sportieve kant en is even wennen in het begin. De ondersteuning werkt perfect icm de automatische versnellingen. Je zit zo op de 25 kmh (mischien iets harder 😉) en vervolgens remt hij keihard met de nieuwere versie remmen van tektro.
Echter vorige week kreeg ik het idee dat de enviolo niet meer goed meeschakelde, Ik heb pas 400km ermee gefietst. Geprobeerd opnieuw te kalibreren maar er bleef een foutmelding omhoog komen dat de Hub interface moet afkoelen voordat deze weer gebruikt kan worden. Heb dit nog niet eerder voorbij zien komen hier? Contact opgenomen met Velo en zij waren ook best verbaasd over deze storing! Word netjes opgelost door een nieuwe enviolo op te sturen die door de lokale fietsenwinkel omgewisseld zal gaan worden.
Al met al een klein beetje pech dus maar ben nogsteeds erg blij met de fiets en de service van Veloretti is prima, telefonisch zijn ze goed bereikbaar! Ik begreep dat dat een half jaar geleden wel anders was maar ze doen goed hun best blijkbaar!
Ik heb mijn fiets inmiddels sinds vrijdag en ben super tevreden over de kwaliteit en het rijgedrag.
Ik was wel benieuwd naar de ervaringen mbt de actieradius, vooral de uitersten. Heeft iemand bijvoorbeeld al rond de 100km gehaald?
Ik was wel benieuwd naar de ervaringen mbt de actieradius, vooral de uitersten. Heeft iemand bijvoorbeeld al rond de 100km gehaald?
Zou iemand z’n handleiding kunnen delen? M’n vriendin heeft haar Ivy ebike ontvangen vandaag, maar de handleiding is nergens te bekennen (ook niet in de mail of online).
Zag dat een Tweaker deze op Google Drive had geüpload en tijdje terug, maar die link werkt niet meer.
Zou toch verwachten met zoveel waarschuwingen op de labeltjes ‘consult manual first’ dat ze de handleiding eerder toesturen..
EDIT: Op Facebook de manual van de Ace gevonden waarmee het gelukt is.
Zag dat een Tweaker deze op Google Drive had geüpload en tijdje terug, maar die link werkt niet meer.
Zou toch verwachten met zoveel waarschuwingen op de labeltjes ‘consult manual first’ dat ze de handleiding eerder toesturen..
EDIT: Op Facebook de manual van de Ace gevonden waarmee het gelukt is.
[ Voor 16% gewijzigd door Thermometer op 10-03-2022 13:20 ]
Ben ook geïnteresseerd in de Veloretti Ace.
Is er toevallig iemand in het oosten des lands met de Ace bij wie ik een proefritje mag maken?
Beetje zonde om helemaal naar Amsterdam te gaan voor alleen een proefritje op de fiets.
Review:
Is er toevallig iemand in het oosten des lands met de Ace bij wie ik een proefritje mag maken?
Beetje zonde om helemaal naar Amsterdam te gaan voor alleen een proefritje op de fiets.
Zou dit wat zijn? Te koop via Amazon voor 60 dollar1337aldi schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:06:
Hoe doen jullie het op slot zetten? Vrijwel iedere verzekering eist dat de fietst ergens aan vast wordt gezet, op zich best logisch. Nu heb ik zo'n plugin ketting maar deze is niet lang genoeg om bijvoorbeeld de klassieke voorband stalling te bereiken.
Review:
[ Voor 7% gewijzigd door rick85 op 10-03-2022 15:34 ]
Gisteren mijn fiets ontvangen en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Heb wel wat upgrades gepland die ik graag zou willen uitvoeren waaronder iets dikkere banden voor comfort en andere handvaten.
Heb ook de verzekering van Veloretti genomen, maar vroeg me af of het niet verstandig is ook een andere verzekering erbij te nemen of die verzekering te vervangen, door een betere fiets verzekering zoals die van KingPolis met een langere nieuwwaarde dekking:
https://www.fietsverzeker...lijken/ebike-verzekering/
Wat zijn jullie ervaringen / overwegingen omtrent het onderwerp verzekering?
Heb wel wat upgrades gepland die ik graag zou willen uitvoeren waaronder iets dikkere banden voor comfort en andere handvaten.
Heb ook de verzekering van Veloretti genomen, maar vroeg me af of het niet verstandig is ook een andere verzekering erbij te nemen of die verzekering te vervangen, door een betere fiets verzekering zoals die van KingPolis met een langere nieuwwaarde dekking:
Mijn ervaring met verzekeren:tino schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:50:
Gisteren mijn fiets ontvangen en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Geld brengen, geen enkel probleem, geld halen, moeilijk, moeilijk, en nog eens moeilijk.
Nederlanders zijn gek van verzekeren, maar check heel goed de voorwaarden. Zo moet ik mijn motor vastleggen in mijn eigen garage omdat deze vrijstaat van het huis.
Ik kan je wel in contact brengen met een eigenaar in de omgeving van Arnhem.rick85 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:31:
Is er toevallig iemand in het oosten des lands met de Ace bij wie ik een proefritje mag maken?![]()
[...]
Zou dit wat zijn? Te koop via Amazon voor 60 dollar
[YouTube: Seatylock folding bicycle lock seat]
Review:
[YouTube: (1486) Review: SeatyLock Integrated Bike Lock]
Ik heb ook verzekering van Veloretti gekozen icm fietsplan. Belangrijk punt is dat de fiets buiten aan een vast punt vastgemaakt moet zijn. Dit is natuurlijk niet altijd mogelijk en is misschien een nadeel tov andere partijen die alleen ART2 of gelijkwaardig vereisen.tino schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:50:
Ik vind het vooral jammer dat de fiets er bij Veloretti een “gps” abonnement bij krijgt wat dan eigenlijk qua verzekering geen toegevoegde waarde heeft qua afsluiten. Dat heeft vanMoof dan volgens mij beter op orde.
Wat is het verschil in gps dan zonder verzekering? Want dan kan je toch ook al de locatie van je fiets zien.Bobz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:03:
Ik vind het vooral jammer dat de fiets er bij Veloretti een “gps” abonnement bij krijgt wat dan eigenlijk qua verzekering geen toegevoegde waarde heeft qua afsluiten. Dat heeft vanMoof dan volgens mij beter op orde.
Gisteren de fiets (ACE) ontvangen, ik zoek nog naar het witte knopje voor bluetooth. Is het mogelijk om het stuur hoger te zetten?
Goedemorgen!
Aangezien ik maar 1.73 (man) ben, moet ik voor de Ivy gaan. Heb een test rit gedaan op de Ace, maar dat is net niet comfortabel.
Ik zou graag echte foto's zien van de verschillende kleuren van de Ivy.
Die kleuren op de site zijn volgens mij niet echt representatief. (Afgaande op de foto van de green moss hierboven die toch echt ander lijkt dat op de site.)
Ik ben vooral benieuwd of iemand al de pebble grey heeft en hier een fotootje van kan plaatsen.
Tuurlijk, de mat black is altijd goed, maar die kiest bijna iedereen al, dus ik dacht, wellicht is de pebble grey wel wat.
Hoor/zie graag jullie reactie(s).
Aangezien ik maar 1.73 (man) ben, moet ik voor de Ivy gaan. Heb een test rit gedaan op de Ace, maar dat is net niet comfortabel.
Die kleuren op de site zijn volgens mij niet echt representatief. (Afgaande op de foto van de green moss hierboven die toch echt ander lijkt dat op de site.)
Ik ben vooral benieuwd of iemand al de pebble grey heeft en hier een fotootje van kan plaatsen.
Tuurlijk, de mat black is altijd goed, maar die kiest bijna iedereen al, dus ik dacht, wellicht is de pebble grey wel wat.
Stuur kan met een soort tussen schijfje iets omhoog. Ik dacht maximaal +/- 1 cm.Vaevictis_ schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:10:
Gisteren de fiets (ACE) ontvangen, ik zoek nog naar het witte knopje voor bluetooth. Is het mogelijk om het stuur hoger te zetten?
Iemand had deze gelinked: (Ik weet niet of deze past)
https://m.bikester.nl/m-w...31EwKfEAQYAiABEgLT8fD_BwE
[ Voor 35% gewijzigd door xylone op 11-03-2022 08:30 ]
Check onderstaande even.Vaevictis_ schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:10:
GoliaxNL schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:42:
[...]
Deze heb ik via een Facebook groep besteld.
https://m.facebook.com/groups/veloretti/
(Zoek even op: PETG)
Thanks! Toevallig nog iemand in Twente met een Ace?Birrel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:24:
[...]
Ik kan je wel in contact brengen met een eigenaar in de omgeving van Arnhem.
[ Voor 20% gewijzigd door rick85 op 11-03-2022 08:57 ]
Opgelost, mocht iemand nog zoeken. Het witte knopje is dus op de Enviolo versnelling zelf dus die knippert.rick85 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:39:
[...]
Check onderstaande even.
[...]
[...]
Thanks! Toevallig nog iemand in Twente met een Ace?
Na de batterij opnieuw geinstalleerd te hebben ging de fiets nu wel aan.
Ik blijf problemen houden met de fietscomputer, krijg deze niet zonder batterij wissel aan. Uit gaat wel.
[ Voor 44% gewijzigd door Vaevictis_ op 11-03-2022 10:50 ]
Gister eindelijk de fiets binnen en ik heb vandaag al een probleem opgemerkt. Alles doet het, scherm, de enviolo, de lichten etc. Behalve de trapondersteuning en de km/teller, op een of andere manier ondersteunt de Ace voor een hele korte tijd als die net aan is en daarna is het net alsof de ondersteuning uitvalt en daarna niks meer doet. Bergop niet en ook niet meer vanaf stilstand, en aangezien de km/teller het ook niet doet dacht ik misschien dat het iets te maken heeft met elkaar. Voor zover ik weet heb ik alle stappen gevolgd, en aangezien de rest het allemaal doet zou ik zeggen dat de accu ook goed aangesloten is.
Wellicht heeft iemand het zelfde meegemaakt en heb ik ergens gewoon een dom foutje gemaakt (hoop ik), want om nu na maanden wachten het weer terug te moeten sturen probeer ten zeerste te vermeiden.
Wellicht heeft iemand het zelfde meegemaakt en heb ik ergens gewoon een dom foutje gemaakt (hoop ik), want om nu na maanden wachten het weer terug te moeten sturen probeer ten zeerste te vermeiden.
Die gaat de verzekering niet leuk vinden denk ik, geen ART2. Vanmiddag even kijken bij de lokale FM.rick85 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:31:
Is er toevallig iemand in het oosten des lands met de Ace bij wie ik een proefritje mag maken?![]()
[...]
Zou dit wat zijn? Te koop via Amazon voor 60 dollar
[YouTube: Seatylock folding bicycle lock seat]
Review:
[YouTube: (1486) Review: SeatyLock Integrated Bike Lock]
Ik zou als eerst even checken of het spaakmagneetje aanwezig is, en of deze goed is uitgelijnd met de sensor op het frame (achterwiel).Oudebekende schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:20:
Gister eindelijk de fiets binnen en ik heb vandaag al een probleem opgemerkt. Alles doet het, scherm, de enviolo, de lichten etc. Behalve de trapondersteuning en de km/teller, op een of andere manier ondersteunt de Ace voor een hele korte tijd als die net aan is en daarna is het net alsof de ondersteuning uitvalt en daarna niks meer doet. Bergop niet en ook niet meer vanaf stilstand, en aangezien de km/teller het ook niet doet dacht ik misschien dat het iets te maken heeft met elkaar. Voor zover ik weet heb ik alle stappen gevolgd, en aangezien de rest het allemaal doet zou ik zeggen dat de accu ook goed aangesloten is.
En als de magneet er wel zit, kijk dan even of de riem niet te strak zit. Hij wordt eigenlijk standaard veel te strak geleverd. Diverse soortgelijke problemen zijn opgelost door de spanning er wat af te halen.Oudebekende schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:20:
Riem moet je in het midden zo’n 1,5 cm in kunnen drukken.
Ja ik heb met mijn domme hoofd die eraf gehaald omdat ik in de bestanden nergens iets erover terug kon vinden, hoe kan ik zien dat de magneet goed staat met de sensor ?Eastive schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:25:
[...]
En als de magneet er wel zit, kijk dan even of de riem niet te strak zit. Hij wordt eigenlijk standaard veel te strak geleverd. Diverse soortgelijke problemen zijn opgelost door de spanning er wat af te halen.
Riem moet je in het midden zo’n 1,5 cm in kunnen drukken.
Hopelijk heb je hier iets aanxylone schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:26:
Goedemorgen!
:strip_exif()/f/image/iNwgtLBCVLJPkew3u9QzwxWd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zUnPtcdRGjVF9YWGSYTg4vjx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SyBP7b2zigAGmKcEkcW44Aze.jpg?f=fotoalbum_large)
Een tip voor als je de snelheidsmeter wilt neppen. Doe geen te grote magneet aan je trapper, dit deed ik wel en is er in de stalling al afgestoten. Een relatief kleine maar sterke magneet is het best
Update: Het kwam gewoon door de magneetOudebekende schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:20:
[...]
Ja ik heb met mijn domme hoofd die eraf gehaald omdat ik in de bestanden nergens iets erover terug kon vinden, hoe kan ik zien dat de magneet goed staat met de sensor ?
En nogmaals bedankt voor de hulp!
Ik heb gisteren de B + M Lumotec IQ-X E 150 Lux E-bike koplamp erop gezet en kabeltje gesoldeerd. Hoe gaat deze aan? Want ik wil testen of de lamp het doet, is die ronde knop achterop de aan/uit knop of is er manier om de lamp handmatig aan te doen?
Als ik de fiets aanzet en/of lampen handmatig aan/uit zet dan werkt dat niet. Kan natuurlijk dat de lamp verkeerd is aansloten qua polariteit? Iemand? @Dragje @P!ER
Als ik de fiets aanzet en/of lampen handmatig aan/uit zet dan werkt dat niet. Kan natuurlijk dat de lamp verkeerd is aansloten qua polariteit? Iemand? @Dragje @P!ER
Er zit een lichtsensor in je koplamp. Als het donker wordt gaat hij aan als het goed is. Of dus je hand ervoor houdenVaevictis_ schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:49:
Ik heb gisteren de B + M Lumotec IQ-X E 150 Lux E-bike koplamp erop gezet en kabeltje gesoldeerd. Hoe gaat deze aan? Want ik wil testen of de lamp het doet, is die ronde knop achterop de aan/uit knop of is er manier om de lamp handmatig aan te doen?
Eigenlijk moet je de fiets gewoon even laten nalopen door de fietsenmaker als je hem binnen krijgt. Zonde om ermee te rijden terwijl de spaken niet goed gesteld zijn of de riem niet goed gesteld is.
Dat begrijp ik maar dat werkte dus niet, heb het nu wel werkend. Blijkbaar moet alles 2 of 3x aan/uit voordat het werkt.martijn k. schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:09:
[...]
Er zit een lichtsensor in je koplamp. Als het donker wordt gaat hij aan als het goed is. Of dus je hand ervoor houden
@Remar65 Ik heb ook deze 27kg bagagedragen. Hoe krijg ik het achterwiel eruit om de bagagedrager aan het spatboard vast te schroeven?Remar65 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 06:21:
[...]
Met het buigijzer kan je de verbindingsstang mooi buigen maar je kan het wellicht ook over iets met een bepaalde radius buigen. Of in de bankschroef (dan buig je hem zonder radius)
Ik zou er nog steeds voor gaan. 18 kilo draagvermogen is voor mij voldoende. Er gaat alleen een rugzak mee voor m’n werk en als ik boodschappen doe denk ik na. De grote dingen haal ik één keer per maand met de auto 😬
Er is er nog eentje te koop bij Decathlon, die is ook te monteren met wat aanpassingen onder het spatbord en kan 27 kilo hebben. Die is mijns inziens iets grover uitgevoerd:
https://www.decathlon.nl/..._bi3rzJ-5zLfJbBSpxAZhnpVc
Hoeft niet perse eruit, je kan ook je band laten leeglopen en frunniken. Wiel eruit ook niet moeilijk. Enviolo kabel los en sleutel 15 erbij en je heb em zo los
Hmm dat is wel vreemd, mijn combi werkte in 1x. Wellicht toch ergens niet voldoende contact gemaakt?Vaevictis_ schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:29:
[...]
Dat begrijp ik maar dat werkte dus niet, heb het nu wel werkend. Blijkbaar moet alles 2 of 3x aan/uit voordat het werkt.
Het werkt, dat is het belangrijkste! Veel plezier van je fiets!
Ik heb de gates belt app 1x werkend gehad maar die gaf 75hz aan. Helaas werkt de app niet meer althans ik krijg geen metingen. Iemand nog een tip?DarkChylde schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:35:
[...]
Dank voor deze instructie. De ivy van mijn vrouw had een krakend belt. Van veloretti kreeg ik een gilpje hoe eht wiel te verwijderen 😂. Maar met jouw instructie de spanning van 80 naar 50 gezet👍
Heb de belt wat losser gezet maar wil het wel meten.
Ik had de carbon drive app geïnstalleerd. Die werkte voor mij.Vaevictis_ schreef op zondag 13 maart 2022 @ 07:39:
[...]
Ik heb de gates belt app 1x werkend gehad maar die gaf 75hz aan. Helaas werkt de app niet meer althans ik krijg geen metingen. Iemand nog een tip?
Andere vraag. Ik de enviolo firmware bijgewerkt van r44 naar r45 (uit mijn hoofd). En het lijkt erop dat bij de nieuwe software de ondersteuning na 25km/h ermee stopt. Klopt het dat de oude die limiet niet had?
[ Voor 21% gewijzigd door DarkChylde op 13-03-2022 08:47 ]
Kan zijn dat de app geen permissies meer heeft voor de microfoon. Ik vond de resultaten zelf erg willekeurig.Vaevictis_ schreef op zondag 13 maart 2022 @ 07:39:
[...]
Ik heb de gates belt app 1x werkend gehad maar die gaf 75hz aan. Helaas werkt de app niet meer althans ik krijg geen metingen. Iemand nog een tip?
Anders kan je ook kijken in hoeverre je de belt in het midden kan indrukken. Je zou hem zo'n 1,5 cm moeten kunnen indrukken.
Mijn Ace is in oktober geleverd en vandaag tijdens het fietsen voelde ik een tik opkomen tijdens het trappen. Bij elke trapomwenteling hoorde en voelde ik een tik, en het leek wat erger te worden gedurende de rit. Nu net thuis even bekeken waar dit vandaan komt en constateer een kleine speling in het binnenwerk van de bafang middenmotor. Ik kan mijn trappers dus licht heen en weer bewegen agv speling in het binnenwerk. Er zit geen speling in de montage van de trappers, het zit echt inwendig in de as van de motor. Ik heb al even gegoogled of speling in een bafang motor een veelvoorkomend probleem is, maar kwam niets evidents tegen.
Heeft iemand dit toevallig ook (gehad) en verholpen? En weet iemand of je de speling eruit kan draaien door een moer (o.i.d.) wat vaster aan te draaien? Ik zie wel een ring zitten met 35nm erop, maar heb verder nog niets ondernomen.
Alle advies is wenselijk. Dank alvast!
Heeft iemand dit toevallig ook (gehad) en verholpen? En weet iemand of je de speling eruit kan draaien door een moer (o.i.d.) wat vaster aan te draaien? Ik zie wel een ring zitten met 35nm erop, maar heb verder nog niets ondernomen.
Ik heb mijn fiets inmiddels ongeveer een week en ben zeer tevreden. Ik had eerder een gepolst naar de actieradius, vanmiddag zelf een wat langere tocht gedaan en was verrast hoe weinig accu ik gebruikte.
Wel een disclaimer dat ik redelijk fanatiek wielren en voor een groot deel wind mee had. Ik heb niks aangepast en rijd dus 26-28 km/u, beetje afhankelijk van de wind.
Eerst de ondersteuning op 1-2 laten staan en na 60km had ik slechts 20% accu verbruikt. Toen gewisseld naar 3-4 en deels super hero voor het laatste stukje. Uiteindelijk voor iets meer dan 100km 50% van de accu gebruikt.
Dit zijn waarschijnlijk wel de meest optimale omstandigheden maar wilde het toch eens delen.
Wel een disclaimer dat ik redelijk fanatiek wielren en voor een groot deel wind mee had. Ik heb niks aangepast en rijd dus 26-28 km/u, beetje afhankelijk van de wind.
Eerst de ondersteuning op 1-2 laten staan en na 60km had ik slechts 20% accu verbruikt. Toen gewisseld naar 3-4 en deels super hero voor het laatste stukje. Uiteindelijk voor iets meer dan 100km 50% van de accu gebruikt.
Dit zijn waarschijnlijk wel de meest optimale omstandigheden maar wilde het toch eens delen.
Ace black in augustus 2021 besteld en vorige week (4 maart 2022) geleverd. Twee ritjes gemaakt, werkt goed. Tijdens de aankoop werd mij verteld dat er een optie zou komen om een compleet verstelbaar stuur te bestellen. Heb dit nog niet gezien.
Erg benieuwd of het kinderzitje monteren voorop gelukt is!Dappie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:16:
Hallo allemaal!
Helaas door de storm nog niet echt gefietst, hopelijk straks even de remmen inremmen en proberen het kinderzitje voorop te monteren. Had speciaal gevraagd aan veloretti welke past, maar ze gaven aan dat er een adapter nodig is? Nou ja, we gaan het gewoon proberen. Verder hoop ik dat er een bagagedrager komt of voorrekje, en anders zag ik hier al een paar alternatieven langs komen.
Ik lees graag met jullie mee, zit ook inmiddels in de facebookgroepen (is dat Facebook toch nog ergens handig voor). Op naar veel rijplezier!
Iemand anders daar ervaring mee?
@Erwin-123 De speling/ tik die je omschrijft is bekend. Ik heb mijn Ace sinds september en voelde dit ook. Direct contact opgenomen met Veloretti en ook langs de winkel geweest. De monteur heeft daar aangegeven dat alle Veloretti Electric fietsen dit hebben (niet iedereen voelt het alleen). Probleem is dus niet de verhelpen, is inherent aan de bafang motor. Als je de monteur spreekt kan hij je een technische uitleg erover geven. Overigens ben ik het minder gaan voelen naarmate ik langer erop fiets, de tik/speling. Ik merk het nu bijna niet meer op.
Ik had ook een nare tik. Heb hem naar de fietsenmaker gebracht, zij hebben de motor eronder uit gehaald en alle bouten en montage vlakken voorzien van wat montage vet. Probleem opgelost.Erwin-123 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:23:
Mijn Ace is in oktober geleverd en vandaag tijdens het fietsen voelde ik een tik opkomen tijdens het trappen. Bij elke trapomwenteling hoorde en voelde ik een tik, en het leek wat erger te worden gedurende de rit. Nu net thuis even bekeken waar dit vandaan komt en constateer een kleine speling in het binnenwerk van de bafang middenmotor. Ik kan mijn trappers dus licht heen en weer bewegen agv speling in het binnenwerk. Er zit geen speling in de montage van de trappers, het zit echt inwendig in de as van de motor. Ik heb al even gegoogled of speling in een bafang motor een veelvoorkomend probleem is, maar kwam niets evidents tegen.
7/2 mn Ace Matte black besteld en nu mail gehad over assembly en geplande levering over 2 - 3 weken.
Als ze binnen 2 weken inderdaad leveren zit er ongeveer 8 weken tussen bestellen en leveren en valt dus binnen de 6 - 8 weken op hun site ten tijde van bestelling.
Dat ze alsnog de giftset leveren is netjes.
Maar de mail blijft gewoon verwarrend.
Anyway, ik verwacht gewoon ergens binnen 2 - 3 weken de fiets te krijgen dus ben benieuwd.
Als ze binnen 2 weken inderdaad leveren zit er ongeveer 8 weken tussen bestellen en leveren en valt dus binnen de 6 - 8 weken op hun site ten tijde van bestelling.
Als iets gepland staat voor deze week en je moet in deze week mijn fiets re-plannen dan heb je je communicatie en productieproces niet onder controle.De assembly van je e-bike staat momenteel gepland in deze week. We verwachten dat de e-bike dan binnen 2-3 weken na assemblage bij je wordt bezorgd.
Door problemen in onze productiefase zijn er helaas vertragingen ontstaan voor de uitlevering van specifieke e-bike modellen. Soms zijn we ook genoodzaakt om de assemblage van onze fietsen te re-plannen en moeten we helaas terugkomen op verwachtingen. We doen natuurlijk ons best om de levering zo snel mogelijk te laten plaatsvinden en zijn heel dankbaar voor je geduld.
Anyway, ik verwacht gewoon ergens binnen 2 - 3 weken de fiets te krijgen dus ben benieuwd.
Afgelopen weekend even in de stad een test rit op de ace gemaakt. Ik had de hoop dat het stuur hoger kon. Ik hoorde in de winkel dat spacers nog niet zeker zijn of die uitkomen. Ik heb al in dit topic gezocht, hoe ervaren mensen die 1,90 cm zijn het fietsen op deze fiets? Ik ben meer gewend wat meer recht op te zitten. Vind dat hangen op het stuurt minder prettig. De amsterdam Gt heeft wel 10 cm verstelbaar stuur, maar ja 3000 euro. Ook merkte ik dat de fietsenstandaard te lang is, ik tik met mijn hak tegen dat ding aan bij het fietsen, vrij lomp allemaal. Ik weet niet of deze makkelijk te vervangen is die wat subtieler is. Ik vind het jammer want had echt de hoop dat de ace alles zou zijn wat ik zocht, maar dat stuur is echt wel een ding.
[ Voor 14% gewijzigd door mannowlahn op 21-03-2022 14:09 ]
Op de Veloretti Nederland Facebook groep zijn mensen die verhoogringen verkopen voor het stuur.mannowlahn schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:07:
Afgelopen weekend even in de stad een test rit op de ace gemaakt. Ik had de hoop dat het stuur hoger kon. Ik hoorde in de winkel dat spacers nog niet zeker zijn of die uitkomen. Ik heb al in dit topic gezocht, hoe ervaren mensen die 1,90 cm zijn het fietsen op deze fiets? Ik ben meer gewend wat meer recht op te zitten. Vind dat hangen op het stuurt minder prettig. De amsterdam Gt heeft wel 10 cm verstelbaar stuur, maar ja 3000 euro. Ook merkte ik dat de fietsenstandaard te lang is, ik tik met mijn hak tegen dat ding aan bij het fietsen, vrij lomp allemaal. Ik weet niet of deze makkelijk te vervangen is die wat subtieler is. Ik vind het jammer want had echt de hoop dat de ace alles zou zijn wat ik zocht, maar dat stuur is echt wel een ding.
Ikzelf ben 1,90 en vind het een stuk relaxter zitten inderdaad als het stuur iets hoger staat. Let wel op, de oudere generatie veloretti fietsen (eerste batch oid) kan maximaal 15mm hoger, de latere 25mm ivm de hoogte van de stuurpen.
Schoven schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:21:
[...]
Kan dat ook zonder Facebook ?
Op de Veloretti Nederland Facebook groep zijn mensen die verhoogringen verkopen voor het stuur.
Ikzelf ben 1,90 en vind het een stuk relaxter zitten inderdaad als het stuur iets hoger staat. Let wel op, de oudere generatie veloretti fietsen (eerste batch oid) kan maximaal 15mm hoger, de latere 25mm ivm de hoogte van de stuurpen.
Ik denk dat het echt smaak / gewenning is. Ik ben 1,94. Maar ben ook gewend op een race fiets te zitten. Ik heb geen enkel probleem met de houdingmannowlahn schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:07:
Vanochtend ontvangen:
Bij deze informeren we je graag over de status van je e-bike in order ******.
Je e-bike is geassembleerd! We verwachten dat de e-bike dan binnen 2-3 weken na assemblage bij je wordt bezorgd.
Wanneer je e-bike order klaar staat voor verzending, ontvang je een shipping confirmation met een track & trace link. Vanwege de vertraging zullen we apart van de e-bike, een giftset sturen met een Chain lock en StVZO light. Mocht je deze al in de e-bike order hebben bestelt dan vergoeden we deze na uitlevering.
Groet,
Team Veloretti
Je e-bike is geassembleerd! We verwachten dat de e-bike dan binnen 2-3 weken na assemblage bij je wordt bezorgd.
Wanneer je e-bike order klaar staat voor verzending, ontvang je een shipping confirmation met een track & trace link. Vanwege de vertraging zullen we apart van de e-bike, een giftset sturen met een Chain lock en StVZO light. Mocht je deze al in de e-bike order hebben bestelt dan vergoeden we deze na uitlevering.
Groet,
Team Veloretti
Ja wellicht is dat het ook. Ik ga de fiets echt alleen gebruiken hier in de stad, dagelijkse forens van oost naar west, dus dan lig ik wat minder denk ik.BlupWoofer schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:58:
[...]
Ik denk dat het echt smaak / gewenning is. Ik ben 1,94. Maar ben ook gewend op een race fiets te zitten. Ik heb geen enkel probleem met de houding
Dank voor degen die aangaf dat de nieuwe sturen 2,5 cm omhoog kunnen, dat scheelt wel wat.
Ik zal er nog eens een nacht over slapen wat te doen.
Wanneer heb je de fiets besteld?M4YN3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:00:
Vanochtend ontvangen:
Groet,
Team Veloretti
Zou mooi zijn als de leveringen nu daadwerkelijk gestaag gaan plaats vinden! Heb zelf 20/2 besteld dus ik verwacht snel iets te horen dan. Wilde iets hebben voor de zomer, dat lijkt te gaan lukken.smesjz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:18:
7/2 mn Ace Matte black besteld en nu mail gehad over assembly en geplande levering over 2 - 3 weken.
[...]
Als iets gepland staat voor deze week en je moet in deze week mijn fiets re-plannen dan heb je je communicatie en productieproces niet onder controle.
Net de Ace Jet Black besteld. Volgens de site zit er een levertijd op van 1 a 2 weken. Ben zeer benieuwd.
Voor de liefhebbers, nu een aantal aces in de Outlet met minor damage en 15% korting. binnen 5-10 werkdagen geleverd. https://www.veloretti.com/outlet
[ Voor 25% gewijzigd door Borkus op 23-03-2022 13:40 ]
Heeft iemand ervaring of specs, van een Molyte ebike?...
Ik denk dat je die vraag beter hier kan stellen: https://gathering.tweaker...ist_messages/1928790/lastdommelvallei schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:51:
Heeft iemand ervaring of specs, van een Molyte ebike?...

Als aanvulling op bovenstaand berichtBorkus schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:39:
Voor de liefhebbers, nu een aantal aces in de Outlet met minor damage en 15% korting. binnen 5-10 werkdagen geleverd. https://www.veloretti.com/outlet
-Met 2 jaar garantie
-Welke fietsen worden er verkocht via de outlet?
Outlet fietsen zijn fietsen die zijn teruggestuurd, omgeruild of fietsen die in het productieproces optische schade hebben opgelopen.
De fietsen zijn door ons gecontroleerd, hebben een onderhoudsbeurt gehad en zijn technisch in orde. Wanneer fietsen dusdanig optische schade hebben, worden ze niet in ons outlet assortiment opgenomen. Het kan zo zijn dat er bij een model meerdere krassen te zien zijn op het frame, en bij een ander model misschien 1 diepe kras. Hierin zitten verschillen. Het is niet mogelijk om vooraf foto’s op te vragen." https://www.veloretti.com/nl/page-faq?search=outlet
Heeft er iemand ervaring met het buiten stallen van de ace? Gezien het feit dat de aandrijfriem niet afgedekt is en het nog wel eens kan regen, vraag ik mij af of dat wel goed gaat. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om de fiets binnen te stallen.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Ik heb de fiets sinds oktober/november en sindsdien staat de fiets ook buiten. Nergens last van.Willemen schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 20:39:
Heeft er iemand ervaring met het buiten stallen van de ace? Gezien het feit dat de aandrijfriem niet afgedekt is en het nog wel eens kan regen, vraag ik mij af of dat wel goed gaat. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om de fiets binnen te stallen.
Alvast bedankt
Wat?! Dat zou wel een domper zijn.DarkChylde schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:40:
[...]
Ik had de carbon drive app geïnstalleerd. Die werkte voor mij.
Andere vraag. Ik de enviolo firmware bijgewerkt van r44 naar r45 (uit mijn hoofd). En het lijkt erop dat bij de nieuwe software de ondersteuning na 25km/h ermee stopt. Klopt het dat de oude die limiet niet had?
In hoeverre staan de bafang en de enviolo met elkaar in contact eigenlijk? Weet iemand dat?
Zie de topicwarning
[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 25-03-2022 14:36 ]
Het gaat erg snel ineens allemaal. 20/2 een Ace in het matzwart besteld en een paar uur geleden bericht gekregen dat de order onderweg is, althans, alles behalve het kettingslot die ik mee had besteld.
Ben benieuwd. Iemand enig idee waar vandaan ze verstuurd worden?
Portugal. Hier 7/2 besteld en ook bericht van verzending. Track en trace laat nog niks zien.Derek S. schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:32:
Het gaat erg snel ineens allemaal. 20/2 een Ace in het matzwart besteld en een paar uur geleden bericht gekregen dat de order onderweg is, althans, alles behalve het kettingslot die ik mee had besteld.
Fietsen worden gemaakt in Portugal maar gaan dan in grote aantallen naar Nederland waaruit ze dan verzonden worden met een koerierdienst.smesjz schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:44:
[...]
Portugal. Hier 7/2 besteld en ook bericht van verzending. Track en trace laat nog niks zien.
Mijn vrouw heeft de IVY en was al wat langer aan het wachten op een voordrager. Nu deze maar steeds verder wordt uitgesteld hebben we een universele besteld incl. een afneembaar mandje.
https://www.bol.com/nl/nl...je/9200000036269230/?s2a=
https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000083911796/?s2a=
https://www.bol.com/nl/nl...er/9300000007378767/?s2a=
:strip_exif()/f/image/4oX7tOk4Lx2TsVLKXkgNgk4q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mQHhas2W4Dbcp9wwuymBteth.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WYn0XHKYbmT46JvDKlKU6lgr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AL9XMF84Wr1STAj46lraUzcO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4503ZE9QCIY7kPwbmvLZaPqG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4oX7tOk4Lx2TsVLKXkgNgk4q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mQHhas2W4Dbcp9wwuymBteth.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WYn0XHKYbmT46JvDKlKU6lgr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AL9XMF84Wr1STAj46lraUzcO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4503ZE9QCIY7kPwbmvLZaPqG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3bidzOiBVrZxWUMkYN3qAbjV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 75% gewijzigd door bullseye1977 op 27-03-2022 12:15 ]
Editbullseye1977 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:45:
Mijn vrouw heeft de IVY en was al wat langer aan het wachten op een voordrager. Nu deze maar steeds verder wordt uitgesteld hebben we een universele besteld incl. een afneembaar mandje. De navigatie is echt om te huilen.. Hij stuurt je geen fietspaden op maar steevast tussen de auto's op de weg. Wellicht goed voor een land zonder fietspaden maar niet voor nederland.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie nu pas de bol links. Bedankt voor het delen namens mijn vrouw 😁
Aardig sjiek de friemel zeg! De veloretti voordrager duurt mij te lang. Ik ga wellicht ook wel voor deze oplossing! Dank voor het showen met links en albullseye1977 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:45:
Mijn vrouw heeft de IVY en was al wat langer aan het wachten op een voordrager. Nu deze maar steeds verder wordt uitgesteld hebben we een universele besteld incl. een afneembaar mandje. De navigatie is echt om te huilen.. Hij stuurt je geen fietspaden op maar steevast tussen de auto's op de weg. Wellicht goed voor een land zonder fietspaden maar niet voor nederland.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik hoorde van de helpdesk dat mid-eind april de nieuwe app misschien al komt, van dezelfde ontwikkelaar van van moof. @bullseye1977 dat zou de navigatie ook veel beter moeten maar. Die oude app hebben ze afscheid van genomen, daar was kennelijk geen beginnen aan.
Mooi gedaan die drager zeg!!
Mooi gedaan die drager zeg!!
[ Voor 5% gewijzigd door Megalomania op 26-03-2022 13:20 ]
kleine correctie, de ontwikkelaar van de Moofer app. Vandaar dat hij helaas zijn plannen om een soort gelijke app (verhogen van de max snelheid) in de prullenbak heeft moeten gooien.Megalomania schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:19:
Ik hoorde van de helpdesk dat mid-eind april de nieuwe app misschien al komt, van dezelfde ontwikkelaar van van moof.
Ben nu toch aan het twijfelen over de verzekering. Ik heb in eerste instantie die Veloretti zelf aan bied gekozen, maar zie dat de fiets eigenlijk altijd met de ketting ergens vast aan moet staan. Nu is dat zelfs niet mogelijk in de parkeergarage van het gebouw waar ik woon en waar ik dus van plan was de fiets te stallen.
Ik ben dus bezig met een alternatief te zoeken waar dit niet hoeft. Heeft iemand anders al ervaringen met bijvoorbeeld Allianz? De ANWB zie ik niet echt zitten want ik wil geen andere (potentieel lelijke) GPS tracker er nog eens bij hebben.
Edit: Het lijkt er op dat Kingpolis voor mij een goede zal zijn. Stellen geen eisen dat de fiets altijd vast moet staan, enkel een ART 2 ringslot wat de standaard bestelbare Abus bij de Ace volgens mij is. Ook ben je direct voor 5 jaar verzekerd voor de nieuwwaarde in plaats van 3 jaar zoals bij de meeste andere verzekeringen.
Ik ben dus bezig met een alternatief te zoeken waar dit niet hoeft. Heeft iemand anders al ervaringen met bijvoorbeeld Allianz? De ANWB zie ik niet echt zitten want ik wil geen andere (potentieel lelijke) GPS tracker er nog eens bij hebben.
Edit: Het lijkt er op dat Kingpolis voor mij een goede zal zijn. Stellen geen eisen dat de fiets altijd vast moet staan, enkel een ART 2 ringslot wat de standaard bestelbare Abus bij de Ace volgens mij is. Ook ben je direct voor 5 jaar verzekerd voor de nieuwwaarde in plaats van 3 jaar zoals bij de meeste andere verzekeringen.
[ Voor 22% gewijzigd door Derek S. op 27-03-2022 17:13 ]
Vandaag een proefrit op een amsterdam gt van lekker bikes. Ik had de hoop hier op gevestigd omdat het stuur van de Ace niet verder dan 2,5 cm omhoog kan en volgens de website de Amsterdam Gt tot 10 cm. Echter bij aankomst en navraag gaf de verkoper aan dat het ook maar 2,5 cm omhoog kan. Daar gaat dan het enige pluspunt tov de ace voor mij. Ook vond ik het schakelen echt zeer hinderlijk, ik heb weinig behoefte om daar mee bezig te zijn.
Dus nu toch maar weer terug naar de ace. Ik wacht even de outlet modellen af, zie net dat alle ace versie al weg zijn. Ik zal maar moeten gaan wennen aan dat stuur. Of de hoop houden dat er ooit een alternatieve stuur mogelijk is die wel op gewone hoogte kan.
Dus nu toch maar weer terug naar de ace. Ik wacht even de outlet modellen af, zie net dat alle ace versie al weg zijn. Ik zal maar moeten gaan wennen aan dat stuur. Of de hoop houden dat er ooit een alternatieve stuur mogelijk is die wel op gewone hoogte kan.
Öp FB germany staat deze oplossing:mannowlahn schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:39:
Vandaag een proefrit op een amsterdam gt van lekker bikes. Ik had de hoop hier op gevestigd omdat het stuur van de Ace niet verder dan 2,5 cm omhoog kan en volgens de website de Amsterdam Gt tot 10 cm. Echter bij aankomst en navraag gaf de verkoper aan dat het ook maar 2,5 cm omhoog kan. Daar gaat dan het enige pluspunt tov de ace voor mij. Ook vond ik het schakelen echt zeer hinderlijk, ik heb weinig behoefte om daar mee bezig te zijn.
Stuur: Moon Stuur Alu Ø 31,8mm, zwart
stuurpen: Adjustable 4Axis Stuurpen Ø31,8mm +/- 55°, zwart
IWILCS Hoogteadapter, stuurverhoging 120 mm (zwart)
En volgensmij heb ik hier of op FB gelezen dat Veloretti zelf ook bezig is met een alternatief stuur, maar ja hoelang we daar op moeten wachten is altijd maar de vraag.
Thanks zal dat stuur eens even bekijken. Ik heb geen idee hoe snel veloretti hun beloftes inlost. Ik heb ook het idee dat ik een van de weinigen ben, ondanks dat er hier ook wat mensen zijn die die behoefte hebben.TheWildman schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:49:
[...]
Öp FB germany staat deze oplossing:
Stuur: Moon Stuur Alu Ø 31,8mm, zwart
stuurpen: Adjustable 4Axis Stuurpen Ø31,8mm +/- 55°, zwart
IWILCS Hoogteadapter, stuurverhoging 120 mm (zwart)
En volgensmij heb ik hier of op FB gelezen dat Veloretti zelf ook bezig is met een alternatief stuur, maar ja hoelang we daar op moeten wachten is altijd maar de vraag.
Heb je een link daarvan? Kan die pagina niet vinden op Facebook.
[ Voor 4% gewijzigd door mannowlahn op 27-03-2022 20:10 ]
Hier even door scrollen: https://www.facebook.com/groups/velorettimannowlahn schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:04:
Heb ook ergens iets gezien over een 3d geprinte ring om het stuur te verhogen
Ja had al beetje door die Duitse groep gebladerd en gezocht op Moon, maar kwam geen resultaat. In dit topic stond ooit een link hierover maar die link lijkt dood te zijn. https://m.facebook.com/gr...ermalink/144451941089841/Borkus schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:10:
[...]
Hier even door scrollen: https://www.facebook.com/groups/veloretti
Heb ook ergens iets gezien over een 3d geprinte ring om het stuur te verhogen
Dit is de post die ik bedoelde: https://www.facebook.com/...rmalink/2461051674031805/
Op 14-2 heb ik via de fietsregeling op werk (via Lease-a-Bike) na een proefrit een Electric Ace matte black besteld. Op 22-3 kreeg ik een mailtje dat mijn fiets geassembleerd was en zou worden meegegeven aan JCL, de transportpartner. Aangezien ik een beetje huiverig ben aangaande de bezorging (mede door de ervaring van een hoop anderen die al maanden wachten) heb ik nog een keer gecheckt bij de klantenservice wat de status was. Net vanuit Veloretti te horen gekregen dat afgelopen vrijdag mijn fiets is meegegeven aan JCL, en dat ik vanuit JCL binnenkort een track & trace krijg.
Dus het ziet er naar uit dat ik op korte termijn van mijn fiets kan gaan genieten, kijk er naar uit! Ik blijf zeker dit topic houden en zal na een maand met de fiets nog kort mijn bevindingen delen!
Dus het ziet er naar uit dat ik op korte termijn van mijn fiets kan gaan genieten, kijk er naar uit! Ik blijf zeker dit topic houden en zal na een maand met de fiets nog kort mijn bevindingen delen!
Zojuist een mail ontvangen vanuit JCL. Het lijkt erop dat ik aankomende vrijdag mijn fiets krijg, hoewel ze nog wel benoemen dat deze datum nog niet definitief is. Ik kijk er naar uit 
22 december 2021 besteld!
22 december 2021 besteld!
Ziet er goed uit. Maar wat doe je met de verlichting dan? Bestaat er eigenlijk een verlengkabel voor de losse lamp zodat je die voor aan een rekje kan plaatsen?bullseye1977 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:45:
Mijn vrouw heeft de IVY en was al wat langer aan het wachten op een voordrager. Nu deze maar steeds verder wordt uitgesteld hebben we een universele besteld incl. een afneembaar mandje.
@springfield89 goed punt. Die moet dan idd op de voorkant van de drager komen op een of andere manier. Die kabeltjes zijn wel los te krijgen, ergens in dit topic had een Tweaker er meerdere gekocht.
Heb ook nog even gezocht omdat de link niet meer werkte, maar helaas kan het niet terug vindenmannowlahn schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:04:
[...]
Thanks zal dat stuur eens even bekijken. Ik heb geen idee hoe snel veloretti hun beloftes inlost. Ik heb ook het idee dat ik een van de weinigen ben, ondanks dat er hier ook wat mensen zijn die die behoefte hebben.
Ik heb er nog 2!Megalomania schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:57:
@springfield89 goed punt. Die moet dan idd op de voorkant van de drager komen op een of andere manier. Die kabeltjes zijn wel los te krijgen, ergens in dit topic had een Tweaker er meerdere gekocht.
Ik heb ook een extra lampje gehad van Veloretti (voor het wachten vorig jaar) Deze kan worden aangesloten met een draadje op het frame. Ik heb hem al er in gehad maar hij ging niet aan. Mijn hele voorlamp (dat hoefijzer) gaat niet aan trouwens. Daar ga ik nog effe naar kijken. Ik weet niet of die aangaat bij weinig licht of iets dergelijk. Wel is het kabeltje te verlengen met wat net soldeerwerk en krimpkous. Wat dan jammer is dat het draadje aan het gedeelte van het frame zit wat niet draait ten opzichte van het wiel. Even zien hoe dat er uit komt te zien. Mijn vrouw is ook een echt mooi weer en overdag rijder dus de lamp hoeft 99% niet aan maar het moet wel kunnen natuurlijk.springfield89 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:55:
[...]
Ziet er goed uit. Maar wat doe je met de verlichting dan? Bestaat er eigenlijk een verlengkabel voor de losse lamp zodat je die voor aan een rekje kan plaatsen?
- edit -
[ Voor 98% gewijzigd door bullseye1977 op 29-03-2022 08:24 ]
Wow. 22-03 mijn Ace besteld en vandaag al bericht dat bestelling onderweg is.
De Jet Black besteld denk? die is al enige tijd op voorraad! Gefeliciteerd! Mijn Ace Matte Black komt vrijdag!YippieKaye schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:22:
Wow. 22-03 mijn Ace besteld en vandaag al bericht dat bestelling onderweg is.
Klopt. Inderdaad de Jet Black. Een keer eentje met iets meer kleur...
Helaas. Het was alleen het kabelslot. Terwijl het pakket zogenaamd 170cm groot zou zijn. Slecht gecommuniceerd dit, in de e-mail stond dat de fiets ook bij deze levering zou zitten.Derek S. schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:32:
De fietsen komen met JCL logistics, slot met DHL.
Vandaag (eindelijk!) mijn Veloretti Ace matte black mogen ontvangen (besteld begin september). Prachtige fiets en eerste testrondje al gemaakt.
Viel me op dat ik er Shimano remmen op heb. Dat was een welkome verrassing. Fiets is afgeleverd door FietsNED (leasefiets via het werk) en kon er dus zo opstappen zonder losse schroefjes of piepende remmen.
Ik heb zelf bruine 50mm banden besteld en wil deze eronder zetten. Ze staan prachtig maar ze lopen helaas aan. Bij het volgen van dit topic heb ik het idee opgedaan om deze 50mm banden te kopen. Ik kan helaas niet meer terugvinden wie het precies heeft gepost... dus mijn vraag: heeft iemand nog tips om de 50mm te laten passen? Viel me op dat er een vrij dikke bout onder het ringslot zit. Moet ik die vervangen? Band loopt zoveel aan dat hij amper draait. Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen!
Viel me op dat ik er Shimano remmen op heb. Dat was een welkome verrassing. Fiets is afgeleverd door FietsNED (leasefiets via het werk) en kon er dus zo opstappen zonder losse schroefjes of piepende remmen.
Ik heb zelf bruine 50mm banden besteld en wil deze eronder zetten. Ze staan prachtig maar ze lopen helaas aan. Bij het volgen van dit topic heb ik het idee opgedaan om deze 50mm banden te kopen. Ik kan helaas niet meer terugvinden wie het precies heeft gepost... dus mijn vraag: heeft iemand nog tips om de 50mm te laten passen? Viel me op dat er een vrij dikke bout onder het ringslot zit. Moet ik die vervangen? Band loopt zoveel aan dat hij amper draait. Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen!
Ik had zelf alleen voor last van aanlopen. Daar zat een hele lange bout waar de stang op het spatbord gemonteerd zit. Die heb ik weggeslepen en het spatbord verder versteld. Nu nooit meer last!DaKuup schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:35:
Vandaag (eindelijk!) mijn Veloretti Ace matte black mogen ontvangen (besteld begin september). Prachtige fiets en eerste testrondje al gemaakt.
Achter was er sowieso geen issue. Ruimte zat.
Afgelopen vrijdag mail ontvangen dat mijn Electric Ivy Matte Black is verzonden. Supersnel want besteld op 17 maart jl.
Alleen sindsdien verandert er niks op de Tracking pagina. Betekent dit dat ik waarschijnlijk nog maanden moet wachten? Verzendmethode is 'E-bike'.
Alleen sindsdien verandert er niks op de Tracking pagina. Betekent dit dat ik waarschijnlijk nog maanden moet wachten? Verzendmethode is 'E-bike'.
Hier hetzelfde met bestelling van Matte Black op 7/2. Gisteren maar mail gestuurd hoe dit nu zit en nog geen reactie.Morpheus2003 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:44:
Afgelopen vrijdag mail ontvangen dat mijn Electric Ivy Matte Black is verzonden. Supersnel want besteld op 17 maart jl.
Er worden meer en meer fietsen geleverd vanuit de fabriek. Op het moment dat Veloretti doorgeeft aan hun bezorgservice dat ze een fiets mogen uitleveren, duurt dit vaak nog 2 tot 3 weken. De status gaat dan al naar verzonden, maar duurt dus nog even.
Hun leverancier gaat dan contact met jullie opnemen. Ik kreeg vorige week vrijdag bericht dat hij verzonden was, er is maandag contact met mij opgenomen dat mijn fiets vrijdag geleverd gaat worden. Dit kan dus wel nog een week langer duren.
De Ace Matte Black is altijd het slechtst leverbaar geweest. Ik heb hem op 16/1 besteld en verwacht hem dus op 01/04. Al zijn ze de wachtlijsten wel aan het krimpen.
Hun leverancier gaat dan contact met jullie opnemen. Ik kreeg vorige week vrijdag bericht dat hij verzonden was, er is maandag contact met mij opgenomen dat mijn fiets vrijdag geleverd gaat worden. Dit kan dus wel nog een week langer duren.
De Ace Matte Black is altijd het slechtst leverbaar geweest. Ik heb hem op 16/1 besteld en verwacht hem dus op 01/04. Al zijn ze de wachtlijsten wel aan het krimpen.
Die communicatie is gewoon erg onhandig. De mail van vrijdag:bingvanmoorsel schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:20:
Er worden meer en meer fietsen geleverd vanuit de fabriek. Op het moment dat Veloretti doorgeeft aan hun bezorgservice dat ze een fiets mogen uitleveren, duurt dit vaak nog 2 tot 3 weken. De status gaat dan al naar verzonden, maar duurt dus nog even.
"Your order is on its way
Yes! Your order has been prepared and handed over to one of our shipping partners. Track your shipment via the button below. If you have any questions, please contact our customer care department."
Als ik op die button klik verwacht ik dus te zien dat de status is veranderd naar 'verstuurd' ofzo. Daar gebeurt dus niks. En zo snap ik wel waarom ze het zo druk hebben als die geautomatiseerde mails niet kloppen want nu gaan mensen mailen / bellen.
Zet er dan gewoon iets in als 'Het kan nog 2 tot 3 weken duren voordat je bericht krijgt van een shipping partner. '
Hoe bedoel je vanuit de fabriek? Ik kan moeilijk geloven dat ze per fiets vanuit Portugal vertrekken en niet in grote batches naar Nederland en van daaruit verzonden worden naar de klanten.bingvanmoorsel schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:20:
Ze komen in bulk inderdaad vanuit Portugal naar Nederland, daar komen ze dan in het distributie centrum. vandaar worden ze met JCL Logistics verstuurd naar de mensen thuis.springfield89 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:31:
[...]
Hoe bedoel je vanuit de fabriek? Ik kan moeilijk geloven dat ze per fiets vanuit Portugal vertrekken en niet in grote batches naar Nederland en van daaruit verzonden worden naar de klanten.
Wat ik bedoelde is dat de fabriek eerst ongeveer 250 fietsen per week opleverde, en dat er nu ongeveer 600 per week van de band rollen. Dus er worden meer fietsen vanuit de fabriek geleverd, dat is wat ik bedoel
Je krijgt een bericht als de fiets in Portugal klaar is, dan moet hij dus naar het distributie centrum, en dan nog naar jouw verstuurd. Dus het kan even duren nadat je melding hebt gehad.
[ Voor 11% gewijzigd door bingvanmoorsel op 30-03-2022 13:42 ]
Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.