Overigens ben ik erg blij met de reacties van de personen die hun Ace al wel in hun bezit hebben. Over het algemeen blijkt het een bijzonder mooie en goede fiets te zijn, dus ik ga er vanuit dat de fiets het wachten wel waard is. We gaan het meemaken!Jelle89 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:12:
Het is eigenlijk van de zotte dat ik reacties van leden lees die half december een Ace hebben besteld en die hem nu al in huis hebben. Ik heb eind augustus een Ace Matte Black besteld en die word in het gunstigste geval pas in maart geleverd. Duurt het zo lang om aan een pot verf te komen? De belofte om me om de 2-3 weken op de hoogte te houden van de actuele status kan ondertussen ook de prullenbak in.
En van enige transparantie is er ook geen sprake, want er wordt totaal niet uitgelegd waarom de productie vertraging oploopt. Bijzondere gang van zaken..
Sinds twee weken gaat het extra lampje (mee geleverd) op het voorspatbord van m’n ace opeens niet meer uit als ik de andere lichten op de fiets uit doe. De enige optie is om de accu te verwijderen. (Of het extra lamp stekkertje eruit te trekken).
- zijn er meer met dit probleem?
- heeft iemand er al een oplossing voor gevonden?
- zijn er meer met dit probleem?
- heeft iemand er al een oplossing voor gevonden?
Goedenmiddag,
wilde mijn bezoek aan Veloretti in Amsterdam gisteren graag even delen hier. Ik heb een review gepost over onze proefrit op de Ace/Ivy in electrische fietsen topic, samen met bezoek aan Van Moof en Lekker Bikes,
hier de link:
https://gathering.tweaker...message/70418870#70418870
Fijne zondagmiddag!
wilde mijn bezoek aan Veloretti in Amsterdam gisteren graag even delen hier. Ik heb een review gepost over onze proefrit op de Ace/Ivy in electrische fietsen topic, samen met bezoek aan Van Moof en Lekker Bikes,
hier de link:
Fijne zondagmiddag!
Mooi geschreven review Sky Walker, objectief, eerlijk en informatief.sky_walker schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:20:
Goedenmiddag,
hier de link:
Fijne zondagmiddag!
Ik heb op basis van een proefrit, enkel met Veloretti, besloten deze fiets te kopen, vooral omdat ik de fiets heerlijk vond fietsen en alles automatisch verliep. Geen gedoe met schakelingen enz. Goed dat je wel naar voren schoof dat de fiets vrij zwaar is in vergelijking met andere fietsen, maar voor mij is dit geen issue, ik hoef de fiets niet naar een tweede verdieping te tillen, ik zet 'm in de stalling...
Wat ook hielp was het gegeven dat de winkel voor mij goed bereikbaar is en dat ze sinds kort een eigen reperatie afdeling hebben.
Daarnaast, en niet alle e-bikes hebben dit, kan je de Veloretti ook in andere fietswinkels laten fixen mbt vervangende onderdelen, volgens mij is dit bij Van Moof wat lastig.
Daarom besloten om de black mat Ivy te kopen. Als het goed is komt deze komende week binnen in de winkel waar ze 'm voor mij in elkaar zetten.
Dan kan ik pas echt een goed oordeel geven op basis van enkele weken fietservaring en dan zal ook ik een review achterlaten.
Hier is de ervaring helaas wat wisselend geweest. Aan het begin veel tramelant gehad met direct een kapotte bafang motor bij levering. Fiets weer retour gestuurd en toen volledig de motor vervangen. Vrij kort daarna issues gehad met wegvallende ondersteuning en matige remmen, wederom de fiets retour. Alles nagelopen en nieuwe firmware in de motor gezet. Dit heeft zo 2 maanden gekost in totaal, was bij de eerste reparatie de fiets 5+ weken kwijt.
Hierna een hele tijd probleemloos kunnen fietsen en dan is het echt een fantastische fiets. Tuurlijk, de app is ruk en de enviolo reset steeds, maar daar kan ik nog wel mee leven. Hopelijk gaan ze dit eindelijk aanpakken en kan ik de enviolo op één perfecte cadans laten draaien, dan hoef ik de app uberhaupt nooit meer te openen.
Maargoed ik heb dus helaas weer een probleem dat de fiets non-stop automatisch aangaat, de display module blijkt stuk en gaat morgen richting Veloretti. Hopelijk snel een nieuwe en dan weer fietsen. Ik heb het gevoel dat de matrix display niet goed waterdicht is, het is sowieso een plastic-fantastic Chinees apparaatje. Erg basic en voelt niet solide. Hopelijk houdt de volgende het wat langer uit
Ik blijf toch wel erg veel pech hebben tot dusver.
Hierna een hele tijd probleemloos kunnen fietsen en dan is het echt een fantastische fiets. Tuurlijk, de app is ruk en de enviolo reset steeds, maar daar kan ik nog wel mee leven. Hopelijk gaan ze dit eindelijk aanpakken en kan ik de enviolo op één perfecte cadans laten draaien, dan hoef ik de app uberhaupt nooit meer te openen.
Maargoed ik heb dus helaas weer een probleem dat de fiets non-stop automatisch aangaat, de display module blijkt stuk en gaat morgen richting Veloretti. Hopelijk snel een nieuwe en dan weer fietsen. Ik heb het gevoel dat de matrix display niet goed waterdicht is, het is sowieso een plastic-fantastic Chinees apparaatje. Erg basic en voelt niet solide. Hopelijk houdt de volgende het wat langer uit
Ik lees tot dusver weinig positieve verhalen van uw hand, wellicht overwegen de fiets van de hand te doen?stin00 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:47:
Hier is de ervaring helaas wat wisselend geweest.
De telleurstelling kan ik deels plaatsen, deels, want het is ook geen publiek geheim dat bij een opstartfase, zeker als het om de allereerste e-bike van een merk gaat, er altijd wel sprake is van kinderziektes.
Veloretti heeft ook de fiets voor een zeer lage prijs aangeboden voor wat zij aanboden aan functionaliteiten. Trust me, ik heb veel onderzoek gedaan en voor dit begrag krijg je niet zomaar een e-bike met identieke functionaliteiten.
Niet dat ik alle slordigheden van Veloretti wil goedpraten, die zijn ook zeker te melden, maar uiteindelijk gaat het om een product wat, zo redeneer ik althans, of goed genoeg functioneert, goed genoeg dat ik tevreden ben of niet. Simpel, als ik niet tevreden ben dan breng ik het product terug (niet goed geld terug garantie immers) of verkoop het door als ik toch besloten had het product een tijd te gaan gebruiken en tot de conclusie kom om het niet te houden.
Begrijp me niet verkeerd, klagen mag altijd, by all means. Maar "plastic-fantastic" negatieve ondertoon hanteren voor een display terwijl van meet af aan bekend was dat het een plastic frame had...tja... dan vraag ik me wel af: koop je dan een product proefondervindelijk?
Begrijpelijke reactie, maar jouw situatie is toch totaal anders? Je hebt de fiets überhaupt nog niet en woont dichtbij een Veloretti service center voor reparaties. Totaal andere situatie. Ik was één van de eerste pre-orderaars en ik praat vanuit meer dan een half jaar fietservaring.Dragje schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:42:
[...]
Ik lees tot dusver weinig positieve verhalen van uw hand, wellicht overwegen de fiets van de hand te doen?
De telleurstelling kan ik deels plaatsen, deels, want het is ook geen publiek geheim dat bij een opstartfase, zeker als het om de allereerste e-bike van een merk gaat, er altijd wel sprake is van kinderziektes.
Veloretti heeft ook de fiets voor een zeer lage prijs aangeboden voor wat zij aanboden aan functionaliteiten. Trust me, ik heb veel onderzoek gedaan en voor dit begrag krijg je niet zomaar een e-bike met identieke functionaliteiten.
Niet dat ik alle slordigheden van Veloretti wil goedpraten, die zijn ook zeker te melden, maar uiteindelijk gaat het om een product wat, zo redeneer ik althans, of goed genoeg functioneert, goed genoeg dat ik tevreden ben of niet. Simpel, als ik niet tevreden ben dan breng ik het product terug (niet goed geld terug garantie immers) of verkoop het door als ik toch besloten had het product een tijd te gaan gebruiken en tot de conclusie kom om het niet te houden.
Ik zal niet te veel in herhaling treden, maar het moge duidelijk zijn dat Veloretti een hoop fouten heeft gemaakt en beloofde service niet heeft geleverd. Vooral aan het begin waren er erg veel mensen met uiteendlopende problemen. Ja de fiets biedt veel functionaliteit voor deze prijs, ook ik heb ook onderzoek gedaan en heb daarom deze fiets gekocht. Ik heb hiervoor Cowboy's gehad en een VM S3, ik ken de markt en de gevaren. Opstartproblemen en kinderziektes zijn normaal, maar de manier van oplossen en de klantenservice hoeven daar niet onder te lijden. Als je telefonisch plechtig belooft de remmen na te gaan kijken en er gebeurt geen drol, dan vind ik dat kwalijk. Er is gewoon erg veel mis gegaan aan hun kant.
Hoe moet je anders een product pre-orderen waar geen proefrit voor beschikbaar is? Het product bestond nog niet eens.. dat kán alleen maar proefondervindelijk. Maar we moeten het hier maar bij laten, jij redeneert vanuit jezelf en uit een totaal andere situatie.. dan is inleven ook erg moeilijk. Je bent waarschijnlijk gewoon enthousiast over je nieuwe fiets aankoop. Er zijn al veel kinderziektes uitgehaald als het goed is, dus jouw ervaring zal een stuk positiever worden gelukkig.Begrijp me niet verkeerd, klagen mag altijd, by all means. Maar "plastic-fantastic" negatieve ondertoon hanteren voor een display terwijl van meet af aan bekend was dat het een plastic frame had...tja... dan vraag ik me wel af: koop je dan een product proefondervindelijk?
Ik wil trouwens ondanks alles de fiets nog steeds graag houden omdat ik het verder een pracht apparaat vind en er graag op fiets. Maar het zou leuk zijn als m'n splinternieuwe fiets het wat langer volhoudt
Goed, terug naar de orde van de dag. Zijn er hier nog anderen die roest hebben op onderdelen? Ik heb m'n fiets altijd in een droge schuur staan, maar ben een paar keer met de fiets door een regenbui gesjeesd. Ik poets de fiets regelmatig even schoon/droog en had eigenlijk geen roest verwacht:
Voorrem bouten/moeren:
:strip_exif()/f/image/Kxig3LNQRQi01GMlrYbIsve8.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij de motor as:
:strip_exif()/f/image/izI9T15ulQnVitwgmLdIxru0.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij de remschijf achter is het behoorlijk erg:
Voorrem bouten/moeren:
:strip_exif()/f/image/Kxig3LNQRQi01GMlrYbIsve8.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij de motor as:
:strip_exif()/f/image/izI9T15ulQnVitwgmLdIxru0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aa8Os1v0ZzK8pgx1LguS8dD6.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mij nog niet aan de orde, maar dit vind ik niet kunnen. Ik zal Veloretti even benaderen.stin00 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:59:
Goed, terug naar de orde van de dag. Zijn er hier nog anderen die roest hebben op onderdelen? Ik heb m'n fiets altijd in een droge schuur staan, maar ben een paar keer met de fiets door een regenbui gesjeesd. Ik poets de fiets regelmatig even schoon/droog en had eigenlijk geen roest verwacht:
Voorrem bouten/moeren:
[Afbeelding]
Bij de motor as:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veloretti antwoordt emails ineens supersnel, dus dat is alvast een mooie vooruitgang. Maar de reactie op de roest is wat twijfelachtig helaas.JesperdeZoete schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:54:
[...]
Bij mij nog niet aan de orde, maar dit vind ik niet kunnen. Ik zal Veloretti even benaderen.
Veloretti email reactie op roestvorming:
M'n stadsfiets van 7 jaar oud roest nog nauwelijks, dus dit is gewoon een flauwekul reactie. Vooral bouten en moeren mogen niet na een half jaartje al roesten"Hele terechte opmerking ivm de roestvorming. Helaas is dit normaal, vooral voor de remschijven. We krijgen deze vraag regelmatig en ik wou dat ik hier, naast het onderhouden dat je zelf al doet, een betere oplossing voor had.
Ik kreeg laatst deze tip van klant met hetzelfde probleem;
Ik heb met azijn en aluminium folie even de verroeste componenten opgepoetst. Zien er als nieuw uit.
Nogmaals wou ik dat we hier een easy fix voor hadden maar die heb ik helaas niet voor handen.
Met vriendelijke groet/ Kind regards,"

“ ik wou dat ik hier, naast het onderhouden dat je zelf al doet, een betere oplossing voor had.”
Slechte zaak dit. Wat roest er precies denk je?
Slechte zaak dit. Wat roest er precies denk je?
Dank voor uw uitgebreide reactie.
Mijn punt in deze is meer, als, wie dan ook, zulke slechte ervaringen heeft en de toonzetting voornamelijk één van misère omhelst, waarom dan vasthouden aan een product? Dat kan ik dan moeilijk plaatsen.
Nu ja, u heeft deze vraag al beantwoord. Ik hoop dat de "kinderziektes" snel zullen verdwijnen. Misschien wordt de conclusie ook wel dat de Velorretie geen briljante fiets betreft en dat voor een e-bike die absoluut geen issues geeft, nooit roest, vrijwel geen onderhoud vereist, kortom gewoon perfect is toch €5000,- moet betalen en dat alles onder de pakweg €4000 automatisch komt met gebreken.
Het is natuurlijk, voor deze prijsklasse e-bike, ook deels een kwestie van bezuinigingen. Dat wordt zelfs door Veloretti personeel toegegeven. Het bijzondere is dat ik personeel gesproken heb die zowel bij Veloretti als bij Van Moof hebben gewerkt en ik van deze mensen letterlijk te horen kreeg dat al deze bedrijven, logischerwijs, proberen mee te liften op de toenemende vraag naar e-bikes en hun slag proberen te slaan met een betaalbare e-bike met zoveel mogelijk mogelijkheden erop. Dit resulteert ook steevast tot het weglaten van kwaliteitseisen hier en daar. Dat lijkt mij evident?
Als ik echt een e-bike zou willen kopen zonder enig vorm van issue denk ik dat ik sowieso in een hogere prijsklasse moet gaan zitten? Een vraagteken, want ik geef toe dat ik een leek ben op het gebied van e-bikes, dus misschien zit ik hier wel helemaal naast?
Hoe dan ook, bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Tot dusver ja. Maar dat leek mij ook wel duidelijk, je geeft het zelf ook al terecht aan. ik ben, nochtans, entousiasts inderdaad en dat zou natuurlijk kunnen veranderen.stin00 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Begrijpelijke reactie, maar jouw situatie is toch totaal anders?
Mijn punt in deze is meer, als, wie dan ook, zulke slechte ervaringen heeft en de toonzetting voornamelijk één van misère omhelst, waarom dan vasthouden aan een product? Dat kan ik dan moeilijk plaatsen.
Nu ja, u heeft deze vraag al beantwoord. Ik hoop dat de "kinderziektes" snel zullen verdwijnen. Misschien wordt de conclusie ook wel dat de Velorretie geen briljante fiets betreft en dat voor een e-bike die absoluut geen issues geeft, nooit roest, vrijwel geen onderhoud vereist, kortom gewoon perfect is toch €5000,- moet betalen en dat alles onder de pakweg €4000 automatisch komt met gebreken.
Het is natuurlijk, voor deze prijsklasse e-bike, ook deels een kwestie van bezuinigingen. Dat wordt zelfs door Veloretti personeel toegegeven. Het bijzondere is dat ik personeel gesproken heb die zowel bij Veloretti als bij Van Moof hebben gewerkt en ik van deze mensen letterlijk te horen kreeg dat al deze bedrijven, logischerwijs, proberen mee te liften op de toenemende vraag naar e-bikes en hun slag proberen te slaan met een betaalbare e-bike met zoveel mogelijk mogelijkheden erop. Dit resulteert ook steevast tot het weglaten van kwaliteitseisen hier en daar. Dat lijkt mij evident?
Als ik echt een e-bike zou willen kopen zonder enig vorm van issue denk ik dat ik sowieso in een hogere prijsklasse moet gaan zitten? Een vraagteken, want ik geef toe dat ik een leek ben op het gebied van e-bikes, dus misschien zit ik hier wel helemaal naast?
Hoe dan ook, bedankt voor je uitgebreide antwoord.
En het is weer feest; een update van de Veloretti Ace. Geen uitleg, maar als enige boodschap dat specifieke modellen vertraging hebben en dat daarom de beloofde productiedatum met 2 weken is uitgesteld. De fiets word in het gunstigste geval pas begin maart geleverd. Dat te bedenken dat de fiets in augustus besteld is met een beloofde leverdatum van mid-okt.
Bij mij niet concreet over de consequenties of eventueel uitstel, maar wel de volgende mail:
Bij deze informeren we je graag weer over de status van je e-bike uit order #xxxxxxx.
De assembly van je e-bike wordt momenteel opnieuw ingepland. Het is nog onduidelijk of hier een extra vertraging bij komt. Wanneer de assembly week is gepland, verwachten we dat de e-bike binnen 2-3 weken na assembly bij je wordt bezorgd.
Recentelijk is er een re-planning geweest, waardoor onze e-bike producties opnieuw zijn ingepland. Sommige E-bikes moeten nog verwerkt worden in onze planning. Binnen 2-3 weken zullen we je meer informatie geven over wanneer de E-bike weer gepland staat.
Door problemen in onze productiefase zijn er helaas vertragingen ontstaan voor de uitlevering van specifieke e-bike modellen. Soms zijn we ook genoodzaakt om de assembly van onze fietsen te re-plannen en moeten we helaas terugkomen op verwachtingen. We doen natuurlijk ons best om de levering zo snel mogelijk te laten plaatsvinden en zijn heel dankbaar voor je geduld.
Wanneer je e-bike order klaar staat voor verzending, ontvang je een shipping confirmation met een track & trace link. Tot dat moment zullen we je om de 2-3 weken informeren met de meest actuele status. Apart van de e-bike zullen we je ook een Chain en light toesturen. Mocht je deze al in de e-bike order hebben bestelt dan vergoeden we deze na uitlevering.
Excuses voor het ongemak,
Groet,
Team Veloretti
Bij deze informeren we je graag weer over de status van je e-bike uit order #xxxxxxx.
De assembly van je e-bike wordt momenteel opnieuw ingepland. Het is nog onduidelijk of hier een extra vertraging bij komt. Wanneer de assembly week is gepland, verwachten we dat de e-bike binnen 2-3 weken na assembly bij je wordt bezorgd.
Recentelijk is er een re-planning geweest, waardoor onze e-bike producties opnieuw zijn ingepland. Sommige E-bikes moeten nog verwerkt worden in onze planning. Binnen 2-3 weken zullen we je meer informatie geven over wanneer de E-bike weer gepland staat.
Door problemen in onze productiefase zijn er helaas vertragingen ontstaan voor de uitlevering van specifieke e-bike modellen. Soms zijn we ook genoodzaakt om de assembly van onze fietsen te re-plannen en moeten we helaas terugkomen op verwachtingen. We doen natuurlijk ons best om de levering zo snel mogelijk te laten plaatsvinden en zijn heel dankbaar voor je geduld.
Wanneer je e-bike order klaar staat voor verzending, ontvang je een shipping confirmation met een track & trace link. Tot dat moment zullen we je om de 2-3 weken informeren met de meest actuele status. Apart van de e-bike zullen we je ook een Chain en light toesturen. Mocht je deze al in de e-bike order hebben bestelt dan vergoeden we deze na uitlevering.
Groet,
Team Veloretti
Ah bij jou hebben ze wel RVS bouten gemonteerd dus..Megalomania schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:35:
@stin00 bij mij zitten er andere boutjes lijkt het, bij jou zijn ze zwart
[Afbeelding] [Afbeelding]
Heel vervelend, maar realiseer je wel ... Het is een nieuw product voor ze, De vraag is enorm veel meer dan verwacht en door corona liggen veel productielijnen achter op schema. Elk merk is ook afhankelijk van allerlei andere leveranciers (en hun problemen en tekorten). Kijk maar eens naar de verhalen van Tesla en auto's die nu uitgeleverd worden zonder een aantal niet essentiële onderdelen om toch maar te kunnen leveren.Jelle89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:44:
En het is weer feest; een update van de Veloretti Ace. Geen uitleg, maar als enige boodschap dat specifieke modellen vertraging hebben en dat daarom de beloofde productiedatum met 2 weken is uitgesteld. De fiets word in het gunstigste geval pas begin maart geleverd. Dat te bedenken dat de fiets in augustus besteld is met een beloofde leverdatum van mid-okt.
Enige wat we kunnen doen, hoe lastig misschien ook, is geduld hebben... Misschien komt het omdat ik KickStarter projecten gewend bent, maar je gaat de fiets daarna nog meer waarderen. Trust me!
Ik kreeg een soort gelijke mail, 22 december besteld:paulhardendood schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:49:
Bij mij niet concreet over de consequenties of eventueel uitstel, maar wel de volgende mail:
Groet,
Team Veloretti
Wat bedoelen ze met Chain en light? Ik had er zelf geen koplamp bij besteld, maar chain? Ipv de riem?Bij deze informeren we je graag over de status van je e-bike uit order S*****.
De assembly van je e-bike wordt momenteel ingepland. Binnen 2-3 weken hopen we je een exacte assembly week te kunnen vertellen. We verwachten dat de e-bike dan binnen 2-3 weken na assembly bij je wordt bezorgd.
Groet,
Team Veloretti
Met chain bedoelen ze een insteek slot dat je kan gebruiken met het ringslot dat al op je fiets is gemonteerd: https://kayabike.nl/wp-co...-defender-met-ketting.pngM4YN3 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:59:
[...]
Wat bedoelen ze met Chain en light? Ik had er zelf geen koplamp bij besteld, maar chain? Ipv de riem?
Thnx! Duidelijk nustin00 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:01:
[...]
Met chain bedoelen ze een insteek slot dat je kan gebruiken met het ringslot dat al op je fiets is gemonteerd: https://kayabike.nl/wp-co...-defender-met-ketting.png
Tijdlijn reparatie Comodule Display:
Maandag - Display verstuurd naar Veloretti (met gratis PostNL label).
Dinsdag - pakket aangekomen bij Veloretti Almelo.
Woensdag (vandaag) - mail gekregen dat er een pakket is verzonden via DPD, bezorging staat op morgen.
Donderdag - Als het goed is de bezorging van een nieuw display.
Sneller kan bijna niet aangezien ze eerst m'n oude display nodig hadden om m'n gegevens over te zetten op de nieuwe. Dus ditmaal weer eens een positieve ervaring met de Veloretti reparatie dienst, mag ook gezegd worden
Woensdag (vandaag) - mail gekregen dat er een pakket is verzonden via DPD, bezorging staat op morgen.
Sneller kan bijna niet aangezien ze eerst m'n oude display nodig hadden om m'n gegevens over te zetten op de nieuwe. Dus ditmaal weer eens een positieve ervaring met de Veloretti reparatie dienst, mag ook gezegd worden
Geheel mee eens. En inderdaad, ik ervaar veel vertraging bij talloze onderdelen die ik vanuit het buitenland moet bestellen.J.f.rey schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:00:
[...]
Heel vervelend, maar realiseer je wel ... Het is een nieuw product voor ze, De vraag is enorm veel meer dan verwacht en door corona liggen veel productielijnen achter op schema. Elk merk is ook afhankelijk van allerlei andere leveranciers (en hun problemen en tekorten). Kijk maar eens naar de verhalen van Tesla en auto's die nu uitgeleverd worden zonder een aantal niet essentiële onderdelen om toch maar te kunnen leveren.
Enige wat we kunnen doen, hoe lastig misschien ook, is geduld hebben... Misschien komt het omdat ik KickStarter projecten gewend bent, maar je gaat de fiets daarna nog meer waarderen. Trust me!
Bij deze informeren we je graag…
Dan zou je dus kunnen denken dat het over mijn fiets gaat en dat ik na het lezen beter geinformeerd ben…
Na het lezen van de meest recente Veloretti informatie:
- Ik weet niet of het model/kleur dat ik heb besteld, onder de geschetste vertraging valt
- Ik weet niet of mijn fiets daadwerkelijk vertraagd is
- En als dat zo is, dan weet ik niet goed waarom. Ik snap het wel. Maar ze zeggen het niet.
- Ik weet ook niet of het onoverkomelijke probleem binnenkort opgelost is.
- En ik weet ook niet het resultaat van de herplanning.
Gelukkig informeert Veloretti mij graag…
Ik kan beter een nieuwe bestellen. Die is volgens de website binnen 6-8 weken leverbaar.
Dan zou je dus kunnen denken dat het over mijn fiets gaat en dat ik na het lezen beter geinformeerd ben…
Na het lezen van de meest recente Veloretti informatie:
- Ik weet niet of het model/kleur dat ik heb besteld, onder de geschetste vertraging valt
- Ik weet niet of mijn fiets daadwerkelijk vertraagd is
- En als dat zo is, dan weet ik niet goed waarom. Ik snap het wel. Maar ze zeggen het niet.
- Ik weet ook niet of het onoverkomelijke probleem binnenkort opgelost is.
- En ik weet ook niet het resultaat van de herplanning.
Gelukkig informeert Veloretti mij graag…
Ik kan beter een nieuwe bestellen. Die is volgens de website binnen 6-8 weken leverbaar.
Als je nu een auto besteld maken ze je ook niet wijs dat het binnen 6-8 weken geleverd wordt terwijl ze eigenlijk weten dat het eerder 6-8 maanden zal zijn.J.f.rey schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:00:
[...]
Heel vervelend, maar realiseer je wel ... Het is een nieuw product voor ze, De vraag is enorm veel meer dan verwacht en door corona liggen veel productielijnen achter op schema. Elk merk is ook afhankelijk van allerlei andere leveranciers (en hun problemen en tekorten). Kijk maar eens naar de verhalen van Tesla en auto's die nu uitgeleverd worden zonder een aantal niet essentiële onderdelen om toch maar te kunnen leveren.
Heb er een mail aan gewaagd hoe reëel ze de 6-8 weken verwachten. Daarop reageerde ze vrij snel dat het waarschijnlijk 10 weken zal duren maar misschien wel langer.
Als ik wissel van een matte naar de jet black heb ik hem zo binnen, want die hebben ze op voorraad. De kleur is echt de bottleneck.
Gezien het een beetje een design fiets is, ben ik niet snel geneigd om te wisselen, gezien het design nu juist een van de features is waarom je deze fiets kiest, en niet een ander.
Als ik wissel van een matte naar de jet black heb ik hem zo binnen, want die hebben ze op voorraad. De kleur is echt de bottleneck.
Gezien het een beetje een design fiets is, ben ik niet snel geneigd om te wisselen, gezien het design nu juist een van de features is waarom je deze fiets kiest, en niet een ander.
Ik denk dat we hiermee de leveringsproblemen wel goed mee samengevat hebben: die 6-8 weken moet je meer als gemiddelde zien. Het is wat het is. Ik ben wel geswapped en ben er erg blij mee. Al die ebikes zijn mat dus vond dit juist wel origineel.
Vandaag ook maar Veloretti Ace besteld omdat ik anders nooit van mn berg vakantiedagen af kom.
Enig nadeel is dat HR pas verrekening doet na ontvangst factuur terwijl ik wel meteen volle mep moet betalen bij aflevering. Dus 6 - 8 + weken wachten voordat je factuur krijgt schiet ook niet op.
Iemand hier nog recente ervaringen mee voordat ik ze bel?
Enig nadeel is dat HR pas verrekening doet na ontvangst factuur terwijl ik wel meteen volle mep moet betalen bij aflevering. Dus 6 - 8 + weken wachten voordat je factuur krijgt schiet ook niet op.
Ik heb mijn factuur al ontvangen. Na bestelling online kun je gewoon bellen zodat zij je de factuur kunnen toemailen. Althans bij mij ging dat zonder problemen. Had de factuur namelijk nodig voor mijn administratie.smesjz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:48:
Vandaag ook maar Veloretti Ace besteld omdat ik anders nooit van mn berg vakantiedagen af kom.
Werkt top. Klantenservice had meteen mn order gevonden terwijl ik mn verhaal deed aangezien dat aan telefoonnummer is gekoppeld. Wel gek om iemand aan de telefoon te krijgen die alleen Engels spreekt aangezien ze alleen in NL/BE/DE actief zijn, maar uiteraard geen probleem en factuur werd meteen verstuurd.tino schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:09:
[...]
Ik heb mijn factuur al ontvangen. Na bestelling online kun je gewoon bellen zodat zij je de factuur kunnen toemailen. Althans bij mij ging dat zonder problemen. Had de factuur namelijk nodig voor mijn administratie.
Vandaag mijn Ivy Moss green binnen gekregen (10-12-21 besteld)
Geen idee of er behoefte aan is maar hieronder wat foto's hoe de fiets aankomt.
Zoals al eerder gemeld is er geen installatie schrijven bijgeleverd. Ik ben zelf trouwens 1.83m (man) en moet zeggen dat het zadel hoog genoeg is maar het stuur voor mij iets hoger had mogen zitten. Ik ben gewend om op een ouderwetse oma fiets te fietsen en de yvi zit, door het iets lagere stuur, net iets sportiever. Het is gelukkig niet hinderlijk maar wel iets om rekening mee te houden.
:strip_exif()/f/image/jAk5U6MLIixQTrbODH8V3ECh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NjXD8rC5Wgjcs6dxODnidMDx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xJOuElqCcCrV1ncec44Kbig6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JDiJdQwyfZUEpyy2ZVy1u5B8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oYH9BJ0tEyuxmio9lxAUgwma.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen idee of er behoefte aan is maar hieronder wat foto's hoe de fiets aankomt.
Zoals al eerder gemeld is er geen installatie schrijven bijgeleverd. Ik ben zelf trouwens 1.83m (man) en moet zeggen dat het zadel hoog genoeg is maar het stuur voor mij iets hoger had mogen zitten. Ik ben gewend om op een ouderwetse oma fiets te fietsen en de yvi zit, door het iets lagere stuur, net iets sportiever. Het is gelukkig niet hinderlijk maar wel iets om rekening mee te houden.
:strip_exif()/f/image/jAk5U6MLIixQTrbODH8V3ECh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NjXD8rC5Wgjcs6dxODnidMDx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xJOuElqCcCrV1ncec44Kbig6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JDiJdQwyfZUEpyy2ZVy1u5B8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oYH9BJ0tEyuxmio9lxAUgwma.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tYYFCGWv7NzGqkztADzA3GKm.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kan bij het stuur toch er wat ringen tussen doen? Zie dat op Veloretti FB groep wel eens langs komen en ziet er best prima uit, bijv. 10 /15mm kan al verschil makenGoliaxNL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:58:
Zoals al eerder gemeld is er geen installatie schrijven bijgeleverd. Ik ben zelf trouwens 1.83m (man) en moet zeggen dat het zadel hoog genoeg is maar het stuur voor mij iets hoger had mogen zitten.
Nou de fiets werkt weer perfect met het nieuwe display, hij kan weer gewoon normaal aan en uit!stin00 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:05:
Tijdlijn reparatie Comodule Display:
Maar als ik nu 'Find vehicle' doe dan staat m'n fiets zogenaamd nog in hun werkplaats in Almelo.. krijg ook geen meldingen meer als iemand de fiets aanraakt. Lijkt erop dat ze vergeten zijn m'n gegevens over te zetten op het nieuwe display
Thanks voor de tip! Heb de fb groep gevonden en een opvul ring besteld. Verder ga ik er nog een wat fijner zittend zadel bij kopen.smesjz schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:41:
[...]
Je kan bij het stuur toch er wat ringen tussen doen? Zie dat op Veloretti FB groep wel eens langs komen en ziet er best prima uit, bijv. 10 /15mm kan al verschil maken
Net maar (weer) even gebeld na de zoveelste nieuwe leverdatum vervolgens een bericht over herplannen van productie gehad.
Ze kunnen nog geen nieuwe productie- en dus ook leverdatum aangeven. Ik mocht eventueel van kleur veranderen want de JetBlack is uit voorraad leverbaar. Ik blijf toch nog even wachten op de MatteBlack, en krijg 100 euro als refund op mijn order omdat deze nu toch wel erg lang ging duren. Dat is dan op zich wel weer netjes.
Ze kunnen nog geen nieuwe productie- en dus ook leverdatum aangeven. Ik mocht eventueel van kleur veranderen want de JetBlack is uit voorraad leverbaar. Ik blijf toch nog even wachten op de MatteBlack, en krijg 100 euro als refund op mijn order omdat deze nu toch wel erg lang ging duren. Dat is dan op zich wel weer netjes.
Ik heb de mijne vorige week besteld en er staat nog steeds 6 - 8 weken bij online bestellen wat dus blijkbaar alleen klopt als je Jet black kiest? Maar ik zie Jet Black niet als kleur er bij staan online?paulhardendood schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:33:
Net maar (weer) even gebeld na de zoveelste nieuwe leverdatum vervolgens een bericht over herplannen van productie gehad.
@paulhardendood Wanneer heb jij de bestelling geplaatst? Ik wil namelijk ook weer eens gaan bellen om mijn onvrede duidelijk te maken.
Jet Black is een kleur alleen voor de Ace. De website geeft bij de Jet Black ook een levertijd van 1 tot 2 weken aan. De Ivy is niet in Jet Black te bestellen. Bij de Ivy heb je kans dat de Pebble Grey snel leverbaar is, die heeft mijn vriendin besteld en had hem met 2 weken binnen. Al geeft de website daar dan wel weer 6 - 8 weken aan.smesjz schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:51:
[...]
Ik heb de mijne vorige week besteld en er staat nog steeds 6 - 8 weken bij online bestellen wat dus blijkbaar alleen klopt als je Jet black kiest? Maar ik zie Jet Black niet als kleur er bij staan online?
Zelf wacht ik op de Ace Matte Black, de levertijd van die kleur is, als ik hun mails mag geloven, minstens 10 weken.
Compleet over heen gekeken omdat ik plaatje verwachtte met zwarte wielen. Maar ik ga niet switchen naar Jet Black als ik dat zo zie....bingvanmoorsel schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:09:
[...]
Jet Black is een kleur alleen voor de Ace. De website geeft bij de Jet Black ook een levertijd van 1 tot 2 weken aan. De Ivy is niet in Jet Black te bestellen. Bij de Ivy heb je kans dat de Pebble Grey snel leverbaar is, die heeft mijn vriendin besteld en had hem met 2 weken binnen. Al geeft de website daar dan wel weer 6 - 8 weken aan.
Zelf wacht ik op de Ace Matte Black, de levertijd van die kleur is, als ik hun mails mag geloven, minstens 10 weken.
half september heb ik die van mij besteld.IAMsterdam schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:14:
@paulhardendood Wanneer heb jij de bestelling geplaatst? Ik wil namelijk ook weer eens gaan bellen om mijn onvrede duidelijk te maken.
Bedankt, dat houd ik even in het achterhoofd. Ik heb die van mij op 1 september besteld dus zit met vergelijkbaar probleem.paulhardendood schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:04:
[...]
half september heb ik die van mij besteld.
Eindelijk vandaag mijn Ivy Matt Black binnen, mid sep besteld. Laatste paar stappen van order process keurig verlopen, kreeg ook mailtje met alle guides digitaal.
Na rustig alles in elkaar gezet banden proberen op te pompen. Lukt voor geen meter, dus voor de zekerheid verloopstuk Frans ventiel gehaald (en natuurlijk die open gedraaid.... Nog steeds niet. Nou dan maar pomp lenen bij buurman... Nog steeds krijg ik er geen lucht in.
Daarom vraagje: kregen jullie de fiets bij levering met de banden opgepompt of ook leeg.?
Verder tevreden, maar ongeduldig om de eerste meters te maken.
Na rustig alles in elkaar gezet banden proberen op te pompen. Lukt voor geen meter, dus voor de zekerheid verloopstuk Frans ventiel gehaald (en natuurlijk die open gedraaid.... Nog steeds niet. Nou dan maar pomp lenen bij buurman... Nog steeds krijg ik er geen lucht in.
Daarom vraagje: kregen jullie de fiets bij levering met de banden opgepompt of ook leeg.?
Verder tevreden, maar ongeduldig om de eerste meters te maken.
@Stofmeister schroefje wel los gedraaid toch
?
Zeker😉Megalomania schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:59:
@Stofmeister schroefje wel los gedraaid toch?
Mijn banden waren al opgepompt trouwens
Volgens mijn laatste Veloretti E-bike delivery update zou mijn ACE Matte Black, aangeschaft op 3 november in de week van 7 februari gemaakt worden in de fabriek.
Ik dacht even bellen en kijken of ik hem binnen 2 a 3 weken kan verwachten.
Heel snel de engelstalige dame aan de telefoon gehad die mij eigenlijk niets kon vertellen, behalve dat ze deze week weer een factory update verwachten met daarin hopelijk wat nieuws over mijn order. Zodra die binnen zou komen zou ik een nieuwe E-bike delivery update ontvangen.
Kon wel switchen naar de op voorraad aanwezige Jet Black kleur, maar die keus heb ik aan mij voorbij laten gaan.
Hopelijk begin volgende week dus wat nieuws. Voor nu is het nog even geduld hebben.
Heel snel de engelstalige dame aan de telefoon gehad die mij eigenlijk niets kon vertellen, behalve dat ze deze week weer een factory update verwachten met daarin hopelijk wat nieuws over mijn order. Zodra die binnen zou komen zou ik een nieuwe E-bike delivery update ontvangen.
Kon wel switchen naar de op voorraad aanwezige Jet Black kleur, maar die keus heb ik aan mij voorbij laten gaan.
Hopelijk begin volgende week dus wat nieuws. Voor nu is het nog even geduld hebben.
Ik krijg de indruk dat alle Ace Matte Blacks nog geproduceerd moeten worden. Laten we hopen dat ze deze productlijn snel op gang krijgen.tino schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:22:
Volgens mijn laatste Veloretti E-bike delivery update zou mijn ACE Matte Black, aangeschaft op 3 november in de week van 7 februari gemaakt worden in de fabriek.
Heel snel de engelstalige dame aan de telefoon gehad die mij eigenlijk niets kon vertellen, behalve dat ze deze week weer een factory update verwachten met daarin hopelijk wat nieuws over mijn order. Zodra die binnen zou komen zou ik een nieuwe E-bike delivery update ontvangen.![]()
Eerste modificaties zitten erop en bevallen prima. Mocht je een meer relaxte oma fiets houding wensen dan is de stuurverhoger en het Selle Royal drifter Plus zadel een aanrader.GoliaxNL schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:44:
[...]
Thanks voor de tip! Heb de fb groep gevonden en een opvul ring besteld. Verder ga ik er nog een wat fijner zittend zadel bij kopen.
:strip_exif()/f/image/e9az3t0eZyMIYXnEypp8zNQj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lTzP6Mb1ny8po5NL4fdmzutH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoop dat je het red met nog even geduld hebben.tino schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:22:
Heel snel de engelstalige dame aan de telefoon gehad die mij eigenlijk niets kon vertellen, behalve dat ze deze week weer een factory update verwachten met daarin hopelijk wat nieuws over mijn order. Zodra die binnen zou komen zou ik een nieuwe E-bike delivery update ontvangen.![]()
Ik heb 31 juli besteld en betaald maar nog geen fiets. Productie aankomende week.
Wat ik begrepen heb is dat de fabriek 2 weken dicht geweest is vanwege corona, maar dat ze inmiddels weer draaien en langzaam wat achterstand inhalen.toine.koster schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:50:
[...]
Ik hoop dat je het red met nog even geduld hebben.
Ik heb 31 juli besteld en betaald maar nog geen fiets. Productie aankomende week.
31 juli is wel echt lang geleden! poh. Ik was in de veronderstelling dat ik al mensen met bestellingen uit september gehoord heb over dat hun fiets geleverd is? Bizar.
Net weer even contact opgenomen aangezien ze aangaven dat ze deze week nog hun factory update zouden ontvangen en het blijkt dat mijn fiets volgende week staat gepland voor fabricage.tino schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:22:
Hierna moest ik nog rekening houden met 2 a 3 weken alvorens ik zou kunnen rijden. Maar al met al ziet het er in ieder geval voor mij op dit moment goed uit. (als het klopt allemaal)
Hallo allemaal!
Zondag 13-2 de knoop doorgehakt en de ivy desert moss besteld & manlief de ace graphite. Mijne kreeg ik maandag al mail van dat hij verstuurd was, de bezorging kon donderdag 17-2 gedaan worden. Binnen een week dus binnen!
Inderdaad een hele grote doos, met een mooie fiets maar zonder boekje. Gelukkig afgelopen dagen hier zitten bingen om alles terug te lezen en heel wat nuttige info opgedaan, waaronder de handleiding. Waarvoor dank!
Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen overtroffen zijn, de snelle levering en snelle reacties van de klantenservice zijn heel goed! Ik snap dat dat een paar maanden geleden wel anders was, respect dat jullie niet de handdoek in de ring hebben gegooid. Weet niet of ik dat engelengeduld zou hebben en ben blij dat ik nog even de kat uit de boom heb gekeken (die zal er nu wel uitgewaaid zijn).
Helaas door de storm nog niet echt gefietst, hopelijk straks even de remmen inremmen en proberen het kinderzitje voorop te monteren. Had speciaal gevraagd aan veloretti welke past, maar ze gaven aan dat er een adapter nodig is? Nou ja, we gaan het gewoon proberen. Verder hoop ik dat er een bagagedrager komt of voorrekje, en anders zag ik hier al een paar alternatieven langs komen.
Ik lees graag met jullie mee, zit ook inmiddels in de facebookgroepen (is dat Facebook toch nog ergens handig voor). Op naar veel rijplezier!
Zondag 13-2 de knoop doorgehakt en de ivy desert moss besteld & manlief de ace graphite. Mijne kreeg ik maandag al mail van dat hij verstuurd was, de bezorging kon donderdag 17-2 gedaan worden. Binnen een week dus binnen!
Inderdaad een hele grote doos, met een mooie fiets maar zonder boekje. Gelukkig afgelopen dagen hier zitten bingen om alles terug te lezen en heel wat nuttige info opgedaan, waaronder de handleiding. Waarvoor dank!
Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen overtroffen zijn, de snelle levering en snelle reacties van de klantenservice zijn heel goed! Ik snap dat dat een paar maanden geleden wel anders was, respect dat jullie niet de handdoek in de ring hebben gegooid. Weet niet of ik dat engelengeduld zou hebben en ben blij dat ik nog even de kat uit de boom heb gekeken (die zal er nu wel uitgewaaid zijn).
Helaas door de storm nog niet echt gefietst, hopelijk straks even de remmen inremmen en proberen het kinderzitje voorop te monteren. Had speciaal gevraagd aan veloretti welke past, maar ze gaven aan dat er een adapter nodig is? Nou ja, we gaan het gewoon proberen. Verder hoop ik dat er een bagagedrager komt of voorrekje, en anders zag ik hier al een paar alternatieven langs komen.
Ik lees graag met jullie mee, zit ook inmiddels in de facebookgroepen (is dat Facebook toch nog ergens handig voor). Op naar veel rijplezier!
Dat is wel heel snel. Ben zelf op zoek naar een e-bike en dit is één van de kandidaten maar was toch huiverig geworden na sommige reacties hier van mensen die al meer dan een half jaar aan het wachten zijn.
Ik had de groene binnen no time (voor mijn gevoel) binnenDerek S. schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:16:
Dat is wel heel snel. Ben zelf op zoek naar een e-bike en dit is één van de kandidaten maar was toch huiverig geworden na sommige reacties hier van mensen die al meer dan een half jaar aan het wachten zijn.
+ Mooie fiets
+ Geen ketting
+ Automatisch lichter en zwaarder verzet (in standje 1 ben ik binnen 2 seconden op de 25)
+Verwijderbare accu (wel te dicht op het spatbord, dus pas op beschadiging)
+ Rijd heerlijk
+- banden zijn te smal
+- reset van de cadans na uitzetten
+- stuur is te laag (ben bijna 2m), dus moet kabels verlengen
+- zadel heeft 0,0 vering (parallelle vering geplaatst)
+- handvatten zijn niet prettig (rubber)
+- navigatiesysteem laat mij gewoon over een autoweg rijden
+- oplader is echt bizar groot (maar niet zwaar)
+- 25 is ook echt motor uit (maar hij fiets wel licht dat boven en hopelijk snel een 'Moofer' app)
- verlichting is echt slecht (ook de optionele extra verlichting)
- app is totaal niet smart (veel te weinig nuttige info zoals hoeveel km je nog kan rijden)
Nu lijkt het alsof de minnen winnen, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden, maar wacht ik met smart op software updates
Ik heb hier (nog, gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren) niet mee proefgereden, maar wat voor mij al een min of meer doorslaggevend punt lijkt te worden is dat ik hier weinig tot geen spannende verhalen hoor over de betrouwbaarheid. Iets waar je bij een VM veel meer over hoort.J.f.rey schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Ik had de groene binnen no time (voor mijn gevoel) binnen
+ Mooie fiets
+ Geen ketting
+ Automatisch lichter en zwaarder verzet (in standje 1 ben ik binnen 2 seconden op de 25)
+Verwijderbare accu (wel te dicht op het spatbord, die pas op beschadiging)
+ Rijd heerlijk
+- banden zijn te smal
+- reset van de cadans na uitzetten
+- stuur is te laag (ben bijna 2m), dus moet kabels verlengen
+- zadel heeft 0,0 vering (parallelle vering geplaatst)
+- handvatten zijn niet prettig (rubber)
+- navigatiesysteem laat mij gewoon over een autoweg rijden
+- oplader is echt bizar groot (maar niet zwaar)
+- 25 is ook echt motor uit (maar hij fiets wel licht dat boven en hopelijk snel een 'Moofer' app)
- verlichting is echt slecht (ook de optionele extra verlichting)
- app is totaal niet smart (veel te weinig nuttige info zoals hoeveel km je nog kan rijden)
Nu lijkt het alsof de minnen winnen, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden, maar wacht ik met smart op software updates
Wat mij bij VM wel opviel is dat de grote banden eigenlijk zorgen voor een prima vering in de stad. Ik begrijp uit jouw opsomming dat de Veloretti dat totaal niet heeft? Zou dit al op te lossen zijn met een geveerde zadelpen? In welk opzicht is de verlichting slecht? Is het het type verlichting van gezien worden, maar zelf geen bal zien?
Ik vind devanMoof nog onrustiger rijden, maar ook de Veloretti niet fijn genoeg. Opgelost met een parallellogram vering en sommige hebben ook een zadel vering erbij..Derek S. schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:23:
[...]
Ik heb hier (nog, gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren) niet mee proefgereden, maar wat voor mij al een min of meer doorslaggevend punt lijkt te worden is dat ik hier weinig tot geen spannende verhalen hoor over de betrouwbaarheid. Iets waar je bij een VM veel meer over hoort.
Wat mij bij VM wel opviel is dat de grote banden eigenlijk zorgen voor een prima vering in de stad. Ik begrijp uit jouw opsomming dat de Veloretti dat totaal niet heeft? Zou dit al op te lossen zijn met een geveerde zadelpen? In welk opzicht is de verlichting slecht? Is het het type verlichting van gezien worden, maar zelf geen bal zien?
Verlichting die er standaard op zit is fel,, gericht naar je tegenliggers (kan je niet stellen) en alleen bedoeld om gezien te worden (en dat doe hij goed, iets te goed). Daarom toen direct van Veloretti met extra voorlicht besteld dat WEL op de grond schijnt en automatisch aangaat als het donker wordt, maar ik vind deze nog veel te zwak. Hier op het forum zijn al een paar goede alternatieven genoemd waarmee ik de mijne ga vervangen....
Ik wacht nog op de bagagedrager en voorrek.... En dan nog wat meer tunen ..
Ik vind juist de stijfheid van het zadel erg fijn. Als je wel eens op een wielrenfiets hebt gezeten is dit heerlijk zacht.
Kan mij voorstellen, maar ik heb geen zitvlees (alleen botMegalomania schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:51:
Ik vind juist de stijfheid van het zadel erg fijn. Als je wel eens op een wielrenfiets hebt gezeten is dit heerlijk zacht.
Ik heb zowaar bericht ontvangen dat mijn bike er aan zit te komen. Ik verwacht maandag a.s. Weer een update met datum en tijd van levering. Word vervolgd.bingvanmoorsel schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:00:
[...]
Wat ik begrepen heb is dat de fabriek 2 weken dicht geweest is vanwege corona, maar dat ze inmiddels weer draaien en langzaam wat achterstand inhalen.
31 juli is wel echt lang geleden! poh. Ik was in de veronderstelling dat ik al mensen met bestellingen uit september gehoord heb over dat hun fiets geleverd is? Bizar.
Nu maar hopen dat het niet alleen gaat over mijn lamp en kettingslot die ik van hun aangeboden heb gekregen ter compensatie voor de lange wachttijd. In de mail stond wel duidelijk dat het om een e-bike ging.
Bedankt voor de tip, dan ga ik het extra voorlicht gewoon direct erbij bestellen. Ik fiets in een omgeving (de stad) die vrij goed verlicht is dus ik ga er van uit dat het dan voldoende gaat zijn.J.f.rey schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:26:
[...]
Ik vind devanMoof nog onrustiger rijden, maar ook de Veloretti niet fijn genoeg. Opgelost met een parallellogram vering en sommige hebben ook een zadel vering erbij..
Verlichting die er standaard op zit is fel,, gericht naar je tegenliggers (kan je niet stellen) en alleen bedoeld om gezien te worden (en dat doe hij goed, iets te goed). Daarom toen direct van Veloretti met extra voorlicht besteld dat WEL op de grond schijnt en automatisch aangaat als het donker wordt, maar ik vind deze nog veel te zwak. Hier op het forum zijn al een paar goede alternatieven genoemd waarmee ik de mijne ga vervangen....
Ik wacht nog op de bagagedrager en voorrek.... En dan nog wat meer tunen ..
Moet wel zeggen dat ik nog heel erg twijfel over mat zwart of graphite. Vind ze beiden erg mooi, batterij valt wel net iets minder op bij de zwarte.
Maakt Veloretti momenteel gebruik van referral codes? Als ik toch ga bestellen help ik net zo graag iemand anders er mee.
[ Voor 6% gewijzigd door Derek S. op 20-02-2022 10:16 ]
Ik heb zelf de banden vrijwel direct vervangen door Schwalbe Big Apples in 28” x 2.00. Die kan je met lagere bandenspanning rijden en voelen comfortabeler aan.Derek S. schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:23:
[...]
Mocht je andere verlichting kopen, zoals de B+M Lumotec die ik en anderen hebben, kan je bij mij de benodigde kabel met stekker bestellen. Heb er destijds meerdere besteld en scheelt weer een aantal euro verzendkosten!
Niet schrikken als het toch eerst de lamp en ketting zijn... Iets van 5 dagen daarna kwam mijn fiets met een andere vervoerder...toine.koster schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:47:
[...]
Ik heb zowaar bericht ontvangen dat mijn bike er aan zit te komen. Ik verwacht maandag a.s. Weer een update met datum en tijd van levering. Word vervolgd.
Nu maar hopen dat het niet alleen gaat over mijn lamp en kettingslot die ik van hun aangeboden heb gekregen ter compensatie voor de lange wachttijd. In de mail stond wel duidelijk dat het om een e-bike ging.
De knoop is doorgehakt. Een Ace in het matzwart, in de ijdele hoop dat dat wat minder opvalt en het aan dieven voorbij gaat. We gaan eens kijken hoe lang de zogenaamde 6-8 weken gaan duren.
Dag iedereen,
3 weken terug heb ik een proefrit gemaakt en daarna hier alles rustig gelezen. Dank voor alle nuttige informatie!
Vorige week de knoop doorgehakt en een mat zwarte ace en Ivy besteld.
Ben benieuwd wanneer ze komen!
3 weken terug heb ik een proefrit gemaakt en daarna hier alles rustig gelezen. Dank voor alle nuttige informatie!
Vorige week de knoop doorgehakt en een mat zwarte ace en Ivy besteld.
Ben benieuwd wanneer ze komen!
Zitten er hier mensen die op zowel een vanmoof als de Veloretti ace hebben gereden? Hoe verhouden deze fietsen zich tot elkaar?
Stel er komt over een paar maanden een nieuwe vanmoof met betere versnellingen en een riemaandrijing, zou dat dan het overwegen waard zijn over de Veloretti?
Ben in de markt voor een elektrische fiets, alles boven de 2000 euro heb ik helaas geen belastingvoordeel op vanuit mijn werk.
Stel er komt over een paar maanden een nieuwe vanmoof met betere versnellingen en een riemaandrijing, zou dat dan het overwegen waard zijn over de Veloretti?
Ben in de markt voor een elektrische fiets, alles boven de 2000 euro heb ik helaas geen belastingvoordeel op vanuit mijn werk.
Er zijn echt talloze vergelijkingen met de VM aangezien die fiets er het meest op lijkt, ook in dit topic. Als je door de leveringsproblemen heen kijkt zal je een hoop vinden!
Ik denk niet dat VM snel naar een riem en automasche naaf zal overstappen, aangezien ze alles zelf ontwerpen.
Naaf, riem, middenmotor en ontkoppelbare batterij, dat zijn de grote verschillen. Ik zou wat proef ritjes gaan maken!
Ik denk niet dat VM snel naar een riem en automasche naaf zal overstappen, aangezien ze alles zelf ontwerpen.
Naaf, riem, middenmotor en ontkoppelbare batterij, dat zijn de grote verschillen. Ik zou wat proef ritjes gaan maken!
Gaat de standaard verlichting uit als je een extra koplamp aansluit? Of heb je dan 2 lampen aanstaan...?J.f.rey schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:26:
[...]
Ik heb op diverse fietsen proefritten gemaakt behalve op de fiets die ik nu heb. Een Velorettiwarcow schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:02:
Zitten er hier mensen die op zowel een vanmoof als de Veloretti ace hebben gereden? Hoe verhouden deze fietsen zich tot elkaar?
Ook de VanMoof was slachtoffer van een wilde proefrit en daar liep hij voor mij op stuk. Het schakelen tijdens het trappen ging met nogal wat schokken gepaard en ik vond het geluid niet echt hoopvol. Luid krakend...
Design is prachtig maar je bent aan de beurt als er iets niet werkt. Maar dat zullen sommigen ook over een Ace of Ivy zeggen.
Vergelijk de onderdelen eens van de twee fietsen en ga zelf rijden. Omdat geen van de andere fietsen mij kon bekoren heb ik op de gok vorig jaar een Ace besteld en daar heb ik tot op heden 0,0 spijt van.
Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1
De ingebouwde lamp blijft altijd aanstaan en de extra lamp gaat automatisch aan als het donker wordt...OeiofTui schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:52:
[...]
Gaat de standaard verlichting uit als je een extra koplamp aansluit? Of heb je dan 2 lampen aanstaan...?
Ik heb vandaag een update gekregen nadat ik om een status update had gevraagd. Oorspronkelijk zou de fiets in okt. worden geleverd en in sept. betaald is nu al 6x opgeschoven. Nu zal de fiets deze week worden gemaakt en dat was eerst in 5 en 6 ook al het geval.
Vind het zeer vervelend om steeds teleurgesteld te worden zeker omdat ik al een tijdje geen fiets heb en hem nu echt ga missen.
Vind het zeer vervelend om steeds teleurgesteld te worden zeker omdat ik al een tijdje geen fiets heb en hem nu echt ga missen.
Ik schrik niet snel meer, contact gehad met Veloretti via mail.J.f.rey schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:02:
[...]
Niet schrikken als het toch eerst de lamp en ketting zijn... Iets van 5 dagen daarna kwam mijn fiets met een andere vervoerder...
Lamp en slot komen eerst, daarna een t&t van JCL voor de bike.
Wel al alle handleidingen via mail ontvangen voor de installatie van de fiets en aanverwante.
uiteindelijk komt het dan toch allemaal goed, na wel een hele tijd wachten.
ik zal straks nog een keer posten als de fiets binnen is, daarna volg ik Forum nog wel voor de tips.
voor nu iedereen bedankt voor alle info, tips en tricks.
@warcow Ook in het fietsen zit een groot verschil. VM heeft een trapsensor, die direct de ingestelde stand max vermogen en ondersteuning levert. Veloretti gebruikt een torque-sensor die reageert op de je hoeveelheid kracht. Het is een kwestie van smaak waar je van houdt.
Net een update gehad , gaat het nu dan echt gebeuren?
De assembly van je e-bike wordt deze week/begin volgende week afgerond. We verwachten dat de e-bike dan binnen 2-3 weken bij je wordt bezorgd.
Wanneer je e-bike order klaar staat voor verzending, ontvang je een shipping confirmation van JCL met een track & trace link.
Naast je e-bike order zullen we je ook een giftset sturen, bestaande uit een Chain lock en StVZO front light. Mocht je deze al in de e-bike order hebben besteld dan vergoeden we deze na uitlevering. Deze giftset en/of andere accessoires zullen verzonden worden via DPD. Hiervan zul je ook een shipping confirmation krijgen met een track en trace link.
We zijn dankbaar voor je geduld en wensen je alvast heel veel plezier met je Electric.
De assembly van je e-bike wordt deze week/begin volgende week afgerond. We verwachten dat de e-bike dan binnen 2-3 weken bij je wordt bezorgd.
Wanneer je e-bike order klaar staat voor verzending, ontvang je een shipping confirmation van JCL met een track & trace link.
Naast je e-bike order zullen we je ook een giftset sturen, bestaande uit een Chain lock en StVZO front light. Mocht je deze al in de e-bike order hebben besteld dan vergoeden we deze na uitlevering. Deze giftset en/of andere accessoires zullen verzonden worden via DPD. Hiervan zul je ook een shipping confirmation krijgen met een track en trace link.
We zijn dankbaar voor je geduld en wensen je alvast heel veel plezier met je Electric.
Me 2paulhardendood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:24:
Ik ook, lijkt haast wel een grap?paulhardendood schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:24:

Hier helaas nog niets, op 1 februari heb ik mijn laatste update gehad met het bericht dat mijn ebike voor productie wordt ingepland. Binnen 2-3 weken hoopten ze mij te vertellen wanneer de daadwerkelijke productiedatum is maar dat is ze dus niet gelukt. 
Wanneer hadden jullie daarvoor een update?
Mijn 1-na-laatste update was 1feb, en gister dus een nieuwe update ontvangen.M4YN3 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:21:
Hier helaas nog niets, op 1 februari heb ik mijn laatste update gehad met het bericht dat mijn ebike voor productie wordt ingepland. Binnen 2-3 weken hoopten ze mij te vertellen wanneer de daadwerkelijke productiedatum is maar dat is ze dus niet gelukt.
Hier hetzelfde verhaal. Besteld augustus (Ace Matte Black), laatste update 1 februari en dit keer is de fiets daadwerkelijk geproduceerd. Nu hopen dat het transport ook soepel verloopt!paulhardendood schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:32:
[...]
Mijn 1-na-laatste update was 1feb, en gister dus een nieuwe update ontvangen.
Ik dus ook dezelfde update ontvangen, voor een Ace Matte Black, besteld op 1 september.
Toch een update ontvangen vanmiddag, ik heb een ace matte black besteld:
De assemblage van je e-bike is op dit moment helaas nog steeds niet ingepland. Dit betekent dat de order is vertraagd. Binnen 2-3 weken hopen we je een exacte assemblage week te kunnen vertellen. We verwachten dat de e-bike dan binnen 2-3 weken na de assemblage bij je wordt bezorgd.
Door problemen in onze productiefase zijn er helaas vertragingen ontstaan voor de uitlevering van specifieke e-bike modellen. Soms zijn we ook genoodzaakt om de assemblage van onze fietsen te re-plannen en moeten we helaas terugkomen op verwachtingen. We doen natuurlijk ons best om de levering zo snel mogelijk te laten plaatsvinden en zijn heel dankbaar voor je geduld.
Wanneer je e-bike order klaar staat voor verzending, ontvang je een shipping confirmation met een track & trace link. Tot dat moment zullen we je om de 2-3 weken informeren met de meest actuele status. Vanwege het ongemak zullen we apart van de e-bike, een giftset sturen met een Chain lock en StVZO light. Mocht je deze al in de e-bike order hebben bestelt dan vergoeden we deze na uitlevering.
Groet,
Team Veloretti
De assemblage van je e-bike is op dit moment helaas nog steeds niet ingepland. Dit betekent dat de order is vertraagd. Binnen 2-3 weken hopen we je een exacte assemblage week te kunnen vertellen. We verwachten dat de e-bike dan binnen 2-3 weken na de assemblage bij je wordt bezorgd.
Door problemen in onze productiefase zijn er helaas vertragingen ontstaan voor de uitlevering van specifieke e-bike modellen. Soms zijn we ook genoodzaakt om de assemblage van onze fietsen te re-plannen en moeten we helaas terugkomen op verwachtingen. We doen natuurlijk ons best om de levering zo snel mogelijk te laten plaatsvinden en zijn heel dankbaar voor je geduld.
Wanneer je e-bike order klaar staat voor verzending, ontvang je een shipping confirmation met een track & trace link. Tot dat moment zullen we je om de 2-3 weken informeren met de meest actuele status. Vanwege het ongemak zullen we apart van de e-bike, een giftset sturen met een Chain lock en StVZO light. Mocht je deze al in de e-bike order hebben bestelt dan vergoeden we deze na uitlevering.
Groet,
Team Veloretti
Vanmorgen per mail en sms een update gekregen.
Your order is on its way
Yes! Your order has been prepared and handed over to one of our shipping partners. Track your shipment via the button below. If you have any questions, please contact our customer care department.
ben benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren
Your order is on its way
Yes! Your order has been prepared and handed over to one of our shipping partners. Track your shipment via the button below. If you have any questions, please contact our customer care department.
Hiet hetzelfde bericht, hopen dat ze de eindsprint hebben ingezet!paulhardendood schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:12:
Your order is on its way
En net een mail van JCL dat ze voornemens zijn vrijdag as. de fiets te bezorgen!
die van mij is binnen. Geen kras of beschadiging te vinden. De eerste kilometers al gemaakt en dat bevalt prima.paulhardendood schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:44:
En net een mail van JCL dat ze voornemens zijn vrijdag as. de fiets te bezorgen!
alles geïnstalleerd en via apps gepaird. zonder problemen, nu wennen wat voor mij de beste cadans gaat zijn. heel blij met de fiets. wens jullie ook een snelle levering toe.
:strip_exif()/f/image/UjBuQGxeU4eNMpXYMgIoFLtp.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/48Z6gwhdEpPErzQ2nO44dIex.gif?f=fotoalbum_large)
tot later.
mag ik vragen waar je de stuur verhoger vandaan hebt gehaald?GoliaxNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:46:
[...]
Eerste modificaties zitten erop en bevallen prima. Mocht je een meer relaxte oma fiets houding wensen dan is de stuurverhoger en het Selle Royal drifter Plus zadel een aanrader.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Prachtig, fijn om te zien dat het ook geen volledig bouwpakket is. Veel fiets plezier! Kan niet wachten op de mijne!toine.koster schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:11:
[...]
die van mij is binnen. Geen kras of beschadiging te vinden. De eerste kilometers al gemaakt en dat bevalt prima.
alles geïnstalleerd en via apps gepaird. zonder problemen, nu wennen wat voor mij de beste cadans gaat zijn. heel blij met de fiets. wens jullie ook een snelle levering toe.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
tot later.
Zie al wel direct dat ik die reflectoren er af ga mollen...

[ Voor 3% gewijzigd door Derek S. op 01-03-2022 19:20 ]
Deze heb ik via een Facebook groep besteld.toine.koster schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:16:
[...]
mag ik vragen waar je de stuur verhoger vandaan hebt gehaald?
https://m.facebook.com/groups/veloretti/
(Zoek even op: PETG)
Mooi, geweldig nieuws. @paulhardendood ik krijg net een invoice via de mail is dat een teken dat de fiets verstuurd gaat worden?paulhardendood schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:12:
Your order is on its way
Lijkt er wel op!Vaevictis_ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:01:
[...]
Mooi, geweldig nieuws. @paulhardendood ik krijg net een invoice via de mail is dat een teken dat de fiets verstuurd gaat worden?
Zijn er eigenlijk wel mensen die überhaupt al een tijdje op deze fiets hebben mogen rijden? Lees vooral dingen over wachttijden, maar ben erg benieuwd. Er staan behalve de reviews van een paar maanden terug maar weinig nieuwe reviews op YouTube
Rijd met veel plezier sinds half juli op een mat zwarte Ace...jvr123 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:53:
Zijn er eigenlijk wel mensen die überhaupt al een tijdje op deze fiets hebben mogen rijden? Lees vooral dingen over wachttijden, maar ben erg benieuwd. Er staan behalve de reviews van een paar maanden terug maar weinig nieuwe reviews op YouTube
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen Veloretti, vanmoof (nieuw model komt mogelijk in april, steeds meer geruchten die dit lijken te bevestigen) of de lekker bikes Amsterdam GT.
Veloretti geeft aan wel bezig te zijn met nieuwe modellen / updates (logisch) maar nog niks te kunnen zeggen over wanneer er iets komt. Lekker bikes geeft aan dat in juli de 2022 modellen van hun fietsen komen.
Ik wacht denk ik nog even een maandje om te zien of en waar vanmoof mee komt en dan wat testritten inplannen.
Veloretti geeft aan wel bezig te zijn met nieuwe modellen / updates (logisch) maar nog niks te kunnen zeggen over wanneer er iets komt. Lekker bikes geeft aan dat in juli de 2022 modellen van hun fietsen komen.
Ik wacht denk ik nog even een maandje om te zien of en waar vanmoof mee komt en dan wat testritten inplannen.
Ik volg vooral het VanMoof topic en de FB-groep soms, maar volgens mij zijn er geen (betrouwbare) geruchten over een opvolger. Enkel een fanatieke fan (Aydin Can) die erg veel speculeert. De VanMoof V (levering eind 2022) komt er wel aan, maar dat is echt wat anders.warcow schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:09:
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen Veloretti, vanmoof (nieuw model komt mogelijk in april, steeds meer geruchten die dit lijken te bevestigen) of de lekker bikes Amsterdam GT.
Zeker, ik gebruik de Ace Graphite sinds 13 januari probleemloos. Erg veel plezier van.jvr123 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:53:
Enige puntje zijn de remmen, daar ben ik nog niet enthousiast over. Het remt goed hoor, maar achter piept nogal en voor lijkt het alsof de schijf wisselt in dikte wat je erg terug voelt in de hendel. Maar de remkracht is goed. Miss is beide op te lossen door wat onderhoud maar t is het is voor mij niet boeiend genoeg om nu op te pakken.
Gisteren nog +/- 30 km in totaal mee gefietst, waarvan een hoop km’s met tegenwind en wat kleine heuveltjes. Geen centje pijn.
Net een tracking link gekregen van de gift set en de handleidingen. Laat maar komen ben we toe aan iets positiefs.
Dank voor deze instructie. De ivy van mijn vrouw had een krakend belt. Van veloretti kreeg ik een gilpje hoe eht wiel te verwijderen 😂. Maar met jouw instructie de spanning van 80 naar 50 gezet👍Eastive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:34:
[...]
Inmiddels ook de firmware ge-update en gekalibreerd.
All systems go!
[Afbeelding]
1. Losgedraaid aan beide kanten
2. Losser gedraaid aan beide kanten (1 hele slag)
Dan wiel een beetje wiebelen zodat je merkt dat het wiel weer tegen 2 aan zit.
Toen de 1’s weer aangedraaid
Vandaag eindelijk de fiets ontvangen en gelijk mee aan de slag gegaan. De enviolo app gaf wel direct een firmware update aan die dus ook maat geïnstalleerd. Verder 40 gefietst. Werkt allemaal perfect, ik en tevreden. Het wachten was het uiteindelijk allemaal waard.
Even melden dat je best na een zeker tijd best even de vijzen van je fiets eens nakijkt en terug vasttrekt. Ik had een lekke band en bij het repareren van de band viel het me op dat er meerdere vijzen los tot erg los zaten. Eén vijs stond zelfs op het punt van helemaal los te komen.
Dus na enkele maanden: alle vijzen eens nalopen en eventueel terug aantrekken.
Dus na enkele maanden: alle vijzen eens nalopen en eventueel terug aantrekken.
Een verder tevreden gebruiker hier, al moet ik zeggen dat na vijf maanden de remkracht (Schafer) wat af lijkt te nemen. Verder hoorde ik in het begin een krakend geluid, dat verdween en inmiddels is het terug. Besloot de boel eens in te vetten en toen trof ik het volgende. Zie de foto.
/f/image/4PwlLkDEsU1CPkunf4iFZS0r.png?f=fotoalbum_large)
Dit lijkt me kaduuk? Kan dit het verklaren? Ik heb Veloretti al gemaild. Maar ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan melden! Dank alvast!
/f/image/4PwlLkDEsU1CPkunf4iFZS0r.png?f=fotoalbum_large)
Dit lijkt me kaduuk? Kan dit het verklaren? Ik heb Veloretti al gemaild. Maar ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan melden! Dank alvast!
Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.