Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 10:10
jaapjaap schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:47:
Kun je zonder problemen een zadeltje voor een kind op de (aluminium)buis plaatsen? Op Facebook kwam ik toevallig net deze foto tegen:

[Afbeelding]

Kan dit veilig? Bestaat er het risico dat je de buis buigt? Veel dank alvast!
Die buis buigt echt niet. Ik wil dit ook, en ga dit ook doen, maar ik wil dat de kinders hun voeten kwijt kunnen. Dus vermoedelijk zal er een zelf gefrabiceerde montage beugel komen die om het bovenste gedeelte van de onderbuis klemt.
Bij reguliere voetsteunen zal er nl een klem rond de hele onderbuis komen, maar dat ga ik zeker niet doen met die accu daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:42
Eastive schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Ik heb net als P!er meerdere besteld. Mocht iemand interesse hebben..
Heb je er ook een krimpkous bij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Eastive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:34:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iFGsUQhXRRomT58C_Y5ISgyI5Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W0n8PQfuoMPV9Xwak7oaONND.jpg?f=user_large
1. Losgedraaid aan beide kanten
2. Losser gedraaid aan beide kanten (1 hele slag)

Dan wiel een beetje wiebelen zodat je merkt dat het wiel weer tegen 2 aan zit.

Toen de 1’s weer aangedraaid
Dus aan vijs 3 moet je helemaal niet aankomen om de spanning van de riem te regelen? Eigenlijk is het dan gewoon vijs 2 die de spanning van de riem bepaalt (de mate waarin je die losdraait) en vijzen 1 moeten dan los zodat de het wiel kan schuiven. Mijn riem is wat te strak gespannen en ik wil vermijden dat ik onnodig teveel vijzen losdraai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastive
ernieken schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Dus aan vijs 3 moet je helemaal niet aankomen om de spanning van de riem te regelen? Eigenlijk is het dan gewoon vijs 2 die de spanning van de riem bepaalt (de mate waarin je die losdraait) en vijzen 1 moeten dan los zodat de het wiel kan schuiven. Mijn riem is wat te strak gespannen en ik wil vermijden dat ik onnodig teveel vijzen losdraai.
Ja precies dat. Als je eea goed bestudeert zie je dat de remklauw en de ophanging van het achterwiel 1 geheel zijn en vastzit aan het frame middels de “1”s.
Als je 3 loshaalt valt slechts je wiel uit je fiets.
Dus 1 losmaken, verstellen met 2 en dan 1 weer vast.

Band vervangen? Dan alleen 3 los, stekker los + snaar eraf en voor montage hetzelfde maar andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapidrodge
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 01:25
ernieken schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Gek dat ie losser moet want in de handleiding staat dat je de riem maximaal maar een centimeter in moet kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
rapidrodge schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Gek dat ie losser moet want in de handleiding staat dat je de riem maximaal maar een centimeter in moet kunnen drukken.
Wel de mijne beweegt quasi niet naar boven of beneden als ik erop duw. Ik heb ook de app van Gates Belt gebruikt en daaruit blijkt dat de frequentie iets boven de 70Hz zit terwijl dat maar iets tussen 45 en 60Hz zou mogen zijn. Hoe harder gespannen hoe hoger de frequentie.
Ook als ik achteruit trap voel ik redelijk wat weerstand, allicht door een te sterk gespannen riem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:38
Bobz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:51:
Wow daar hangt helemaal een pittig prijskaartje aan, hoopte al op iets betaalbaarders
Qua prijs en kwaliteit is er weinig beter dan de Spanninga Axendos 80

Die heeft een top lichtbeeld en zal geen tegenliggers verblinden (StVZO standaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:32
Vandaag hield mijn achterrem er mee op. Lucht in de leiding oid. Ook heb ik een vervelende tik in de trapas, komt vanuit de as die die motor in gaat.

Heb er 1 van de eerste serie. Vandaag maar naar een fietsenmaker gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
roffeltjes schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:46:
[...]

Qua prijs en kwaliteit is er weinig beter dan de Spanninga Axendos 80

Die heeft een top lichtbeeld en zal geen tegenliggers verblinden (StVZO standaard).
Medio April komt de nieuwe versie uit van de Spanninga Axendos 80 deze zal beschikbaar zijn met grootlicht functie. versie :XEAFc

Ik denk dat dit het wachten waard is :)

TECHNISCHE SPECIFICATIES
Versies XE / XEAFc
Lichtbron 2 witte LED's > 80 Lux + 4 extra LED's (Grootlicht) > 80 + 80 Lux
Stroomvoorziening E-bike 6-36VDC
Functies Grootlicht (XEAFc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dragje
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Veloretti - fiets levering

Goedemiddag,

Wij hebben uw fiets bestelling ontvangen en willen u graag alvast op de hoogte stellen van de geplande afleverdatum.
Op dit moment staat uw levering gepland op vrijdag 28-01

Yes....

als die er is ga ik hem gelijk pimpen...

- nieuwe banden (breder)
- nieuwe handvaten (meer ergonomisch)
- extra lamp op de voorkant (dezelfde als die van gebruiker P!ER)
- nieuwe bagagedrager

...en dan met gepimpte fiets naar de fietswinkel om daar een geschikte bagagetas te kopen en een andere zadel, moet nog steeds uitzoeken welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:42
Dragje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:32:

Goedemiddag,

Wij hebben uw fiets bestelling ontvangen en willen u graag alvast op de hoogte stellen van de geplande afleverdatum.

Yes....

- nieuwe banden (breder)
- nieuwe bagagedrager

...en dan met gepimpte fiets naar de fietswinkel om daar een geschikte bagagetas te kopen en een andere zadel, moet nog steeds uitzoeken welke...
Nice!! Wanneer had je 'm gekocht en in welke kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
Thanks! :)
Wanneer had je 'm gekocht
zit je?

15-09-2021..
en in welke kleur?
Mat black Ivy ^^

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eastive
Dragje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:32:

Goedemiddag,

Yes....

- nieuwe banden (breder)
- nieuwe bagagedrager

Ik heb de Big Apples in 50-622. Daarvoor heb ik wel een schroef van de beugel van het spatbord weg moeten slijpen. Band liep aan. Het liefst had ik nog breder gegaan, 60-622. Maar ik ben dan bang dat het water langs de spatborden gaat lopen.
Sowieso vergt het wat verstelwerk aan het spatbord (voor alleen bij mij) om eea niet aan te laten lopen. Inmiddels loopt hij vrij.
Voordeel van dit soort banden is dat je ze met minder bandenspanning kan gebruiken. Meer comfort! Ben er blij mee!

Ik heb zojuist de B+M IQ-X E 150 geinstalleerd. Lichtbeeld is top! Hele strakke lijn net als bij Xenon/LED verlichting. Meer dan voldoende licht.
Mocht je nog een kabeltje willen: ik heb er nog een paar liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hcrle_mq_Xyrd9J0U3uAGVKB9NQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zz1TmcZGVHC54Galu2xejYi0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vandaag kwam ik na een kort ritje thuis, ik schakelde de fiets uit maar vervolgens ging hij automatisch weer aan. Nogmaals geprobeerd maar hij blijft maar automatisch aan gaan.

Heb hem gereset (aanknop + pijltje omlaag) en de accu er even kort uit gehad, hielp allebei niet. Heeft iemand dit ook al gehad toevallig?

Heb nu de accu er maar uitgelaten, zal morgen kijken of het misschien magisch weg is. Anders maandag Veloretti maar even bellen/mailen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
Eastive schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:56:
[...]

Ik heb de Big Apples in 50-622. Daarvoor heb ik wel een schroef van de beugel van het spatbord weg moeten slijpen. Band liep aan. Het liefst had ik nog breder gegaan, 60-622. Maar ik ben dan bang dat het water langs de spatborden gaat lopen.
Sowieso vergt het wat verstelwerk aan het spatbord (voor alleen bij mij) om eea niet aan te laten lopen. Inmiddels loopt hij vrij.
Voordeel van dit soort banden is dat je ze met minder bandenspanning kan gebruiken. Meer comfort! Ben er blij mee!
Erg inhoudelijke en fijne reactie! d:)b

Ik neem deze informatie even mee naar de fietsemaker, maar ik mag verwachten dat zij wel zullen begrijpen hoe ze het moeten aanpakken, maar ik ga dus ook de banden verwisselen en ik heb van vrienden precies hetzelfde verhaal gehoord wat jij hier stelt. Iets bredere banden dan de standaard banden geven een meer prettige rij ervaring.

Ik heb zelf deze besteld, de: Scalato buitenband 28 x 2.00 (50-622) Diverso S zwart reflectie

Ik ben heel erg benieuwd.
Ik heb zojuist de B+M IQ-X E 150 geinstalleerd. Lichtbeeld is top! Hele strakke lijn net als bij Xenon/LED verlichting. Meer dan voldoende licht.
Mocht je nog een kabeltje willen: ik heb er nog een paar liggen.
Heel aardig dat je het wil aanbieden, maar ik heb al een kabeltje gekocht bij gebruiker P!ER. Eveneens voor B&M Lumotec IQ-X E 150, en zo te zien geen miskoop, wat een licht! Dank voor het delen van de foto.

Prachtige hoeveelheid licht inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:13
Ik ga denk ik voor de schwalbe marathon e-plus.https://www.schwalbe.com/nl/tour-reader/marathon-e-plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
Waarom een band met zoveel profiel? Daar heb je niet veel aan en rijd onrustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
Eastive schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:56:
[...]

Maar dat geeft dan wel meer rolweerstand en dus harder trappen of meer ondersteuning gebruiken. Hoe harder de band hoe minder rolweerstand. Persoonlijk vind ik mijn Veloretti helemaal niet oncomfortabel met hard opgepompte banden.
Het is allicht een persoonlijke kwestie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:53
Wielrenners hadden ook altijd het idee dat smalle harde banden beter waren. In de praktijk zijn bredere banden met lagere druk echter erg vergelijkbaar en soms beter (afgezien van de tijdritten). Het verschil in rolweerstand is beperkt en zachtere banden brengen de kracht beter over op het asfalt. Het stuiteren kost uiteindelijk ook energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:38
ernieken schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Maar dat geeft dan wel meer rolweerstand en dus harder trappen of meer ondersteuning gebruiken. Hoe harder de band hoe minder rolweerstand.\
Dat is een mythe. Bandenspanning kan je verassend laag houden zonder dat je harder moet trappen.

https://www.roadbikerider...volution-by-jan-heine-d1/

Harder geeft meer resonanties en voelt daardoor sneller, maar is het toch niet.

@IAMsterdam Zelfs in de tijdrit rijden ze nu op minimaal 23mm (achter vaak 25mm), daar waar we vroeger wedstrijden reden met 19mm.

[ Voor 11% gewijzigd door roffeltjes op 23-01-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
ernieken schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Maar dat geeft dan wel meer rolweerstand en dus harder trappen of meer ondersteuning gebruiken. Hoe harder de band hoe minder rolweerstand. Persoonlijk vind ik mijn Veloretti helemaal niet oncomfortabel met hard opgepompte banden.
Het is allicht een persoonlijke kwestie.
Inmiddels genoeg uitstekende reacties! Ik dacht eerst net zoals jij maar ik ben verkocht. Je gaat het niet merken! (Rolweerstand, comfort zeerzeker wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailer001
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11-2024
stin00 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:08:
Vandaag kwam ik na een kort ritje thuis, ik schakelde de fiets uit maar vervolgens ging hij automatisch weer aan. Nogmaals geprobeerd maar hij blijft maar automatisch aan gaan.

Heb hem gereset (aanknop + pijltje omlaag) en de accu er even kort uit gehad, hielp allebei niet. Heeft iemand dit ook al gehad toevallig?

Heb nu de accu er maar uitgelaten, zal morgen kijken of het misschien magisch weg is. Anders maandag Veloretti maar even bellen/mailen :+
He ik wist helemaal niet dat je via de knoppen de fiets kan resetten.... Je zet de fiets aan en dan druk je tegelijk op de aanknop en pijltje omlaag tot de fiets uitgaat?

Grt Jos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
mailer001 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:21:
[...]
He ik wist helemaal niet dat je via de knoppen de fiets kan resetten.... Je zet de fiets aan en dan druk je tegelijk op de aanknop en pijltje omlaag tot de fiets uitgaat?

Grt Jos
Als de fiets aanstaat kan je de aanknop + pijltje omlaag inhouden zodat hij opnieuw opstart. Beetje hetzelfde als je computer opnieuw opstarten. Er verandert verder niks permanents, het kan er alleen voor zorgen dat vage problemen verholpen worden.

Aanknop + pijltje omhoog is trouwens de lampen aan of uit zetten :) Staat ook niet in de handleiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eastive
stin00 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:05:
[...]

Aanknop + pijltje omhoog is trouwens de lampen aan of uit zetten :) Staat ook niet in de handleiding.
Om de lampen aan en uit te zetten hoef je de 'aanknop' niet te gebruiken. Alleen de 'pijl omhoog' ingedrukt houden is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailer001
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11-2024
Eastive schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:19:
[...]

Om de lampen aan en uit te zetten hoef je de 'aanknop' niet te gebruiken. Alleen de 'pijl omhoog' ingedrukt houden is voldoende.
Bedankt maar dat wist ik al. Probleem bij de fiets van mijn vrouw is dat de externe lamp helemaal niet meer uitgaat. Ik dacht misschien helpt resetten wel..... maar niet dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Gisteren eerste ritje woon werk gedaan, 30 km: heerlijk. Fietst echt geweldig. Motor is onhoorbaar, schakelt flawless en trekt lekker op. Het geheel voelt er stabiel en geruisloos. Ik ben 183 en de zithouding is erg goed voor mij. Sportief genoeg om kracht te leveren maar niet zo vermoeiend als op de racefiets.

Hoe laden jullie de fiets op? In huis of in de schuur? De schuur lijkt me te koud eigenlijk, onverwarmd.

Ik zou eigenlijk op 80-90% willen stoppen met laden voor behoud van de batterij, maar dat is lastig als de batterij niet in de fiets zit. Iemand hier een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:09
Megalomania schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:46:
Gisteren eerste ritje woon werk gedaan, 30 km: heerlijk. Fietst echt geweldig. Motor is onhoorbaar, schakelt flawless en trekt lekker op. Het geheel voelt er stabiel en geruisloos. Ik ben 183 en de zithouding is erg goed voor mij. Sportief genoeg om kracht te leveren maar niet zo vermoeiend als op de racefiets.

Hoe laden jullie de fiets op? In huis of in de schuur? De schuur lijkt me te koud eigenlijk, onverwarmd.

Ik zou eigenlijk op 80-90% willen stoppen met laden voor behoud van de batterij, maar dat is lastig als de batterij niet in de fiets zit. Iemand hier een mening over?
Artikel uit de ANWB Kampioen van eind 2021;

Hans de Looij, fietsexpert van de ANWB. ‘Er kan niet veel gebeuren met een nieuwe accu. Wel kan een accu na een paar jaar wat instabieler worden.
Vocht is een van de boosdoeners. Een accu is spatwaterdicht, maar niet waterdicht. Zeker fietsen die in weer en wind buiten staan, kunnen daar problemen mee krijgen.
’Ook met een nieuwe accu moet je voorzichtig omspringen. Laat ’m niet onnodig nat worden en voorkom stoten en vallen.
Hoewel de kans op brand klein blijft, adviseert de ANWB-expert gebruikers de accu liever niet mee naar binnen te nemen.
’Laad de fiets, als het kan, in de schuur of garage op. Leg de accu zeker niet de hele week op de keukentafel.’
Ook kun je een fietsaccu beter niet ’s nachts opladen. Al is het maar omdat je dan minder snel meekrijgt of er zich een probleem voordoet.
De Looij: ‘Je kunt de accu beter een uur of anderhalf opladen en dan weer afkoppelen.
Als hij voor 50% vol is en je hebt toch geen lange tocht voor de boeg, is dat ook oké. Houd je de stekker in het stopcontact, dan loop je het risico dat je de accu als het ware doorlaadt. Dat is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:26
remmuz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:43:
[...]

Artikel uit de ANWB Kampioen van eind 2021;

Hans de Looij, fietsexpert van de ANWB. ‘Er kan niet veel gebeuren met een nieuwe accu. Wel kan een accu na een paar jaar wat instabieler worden.
Vocht is een van de boosdoeners. Een accu is spatwaterdicht, maar niet waterdicht. Zeker fietsen die in weer en wind buiten staan, kunnen daar problemen mee krijgen.
’Ook met een nieuwe accu moet je voorzichtig omspringen. Laat ’m niet onnodig nat worden en voorkom stoten en vallen.
Hoewel de kans op brand klein blijft, adviseert de ANWB-expert gebruikers de accu liever niet mee naar binnen te nemen.
’Laad de fiets, als het kan, in de schuur of garage op. Leg de accu zeker niet de hele week op de keukentafel.’
Ook kun je een fietsaccu beter niet ’s nachts opladen. Al is het maar omdat je dan minder snel meekrijgt of er zich een probleem voordoet.
De Looij: ‘Je kunt de accu beter een uur of anderhalf opladen en dan weer afkoppelen.
Als hij voor 50% vol is en je hebt toch geen lange tocht voor de boeg, is dat ook oké. Houd je de stekker in het stopcontact, dan loop je het risico dat je de accu als het ware doorlaadt. Dat is niet goed.
Vanwege brand risico buiten opladen dan? Want voor de accu zelf is het toch beter om met dit weer toch niet buiten te laden en de batterij ook niet buiten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik laat de batterij gewoon in de fiets zitten als ik hem oplaadt in de koude schuur, haal hem echt nooit uit de fiets eigenlijk. Hij gaat ook elke keer vanaf 40 of 50% weer richting de 100%. Opladen tussen de 20 en 80% op kamer temperatuur zal ongetwijfeld beter zijn, maar het is voor mij een gebruiksvoorwerp. Merk verder dat bij lagere percentages de motor veel minder power levert, dus laadt hem graag bij tot 100.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 25-01-2022 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernieken
Ik dacht trouwens dat al vele jaren de laders intelligent waren en dus stoppen met laden eens de accu vol is. Dus of dat verhaal klopt dat de accu's blijven laden als je de laadkabel laat insteken betwijfel ik.
Ik gebruik de accu ook gewoon in functie van wat ik van plan ben. Moet ik nog een ritje doen van 15km en heeft de accu nog 30% dan doe ik dat ritje nog gewoon en laad ik vervolgens op. Plan ik een langere rit dan laad ik hem helemaal op. Vaak 's nachts maar met nieuwe tariefstructuren (elektriciteit) die er binnenkort aankomen zal het dan eerder overdag worden, als de zonnepanelen stroom leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
ernieken schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:55:
Ik dacht trouwens dat al vele jaren de laders intelligent waren en dus stoppen met laden eens de accu vol is. Dus of dat verhaal klopt dat de accu's blijven laden als je de laadkabel laat insteken betwijfel ik.
Ik gebruik de accu ook gewoon in functie van wat ik van plan ben. Moet ik nog een ritje doen van 15km en heeft de accu nog 30% dan doe ik dat ritje nog gewoon en laad ik vervolgens op. Plan ik een langere rit dan laad ik hem helemaal op. Vaak 's nachts maar met nieuwe tariefstructuren (elektriciteit) die er binnenkort aankomen zal het dan eerder overdag worden, als de zonnepanelen stroom leveren.
Zij het niet dat als je een accu tussen de 30% en 80% houd, deze 'veel' langer mee gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
stin00 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:08:

Vandaag reactie. Ik kan m'n Diamond Display retourneren via een gratis PostNL label. Veloretti gaat m'n 'fiets gegevens' dan overzetten op een nieuw Display en die terugsturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
[Bucketlist]
  1. Vering: Cane Creek Thudbuster LT G4 parallelogram verende zadelpen (€ 165)
  2. Banden : (Nog niet uit welke het worden)
  3. Voorrekje:
  4. Koplamp : (totaal NIET tevreden met de externe extra bestelde koplamp van Veloretti) moet voldoen aan Duitse StVZO regels
  5. Stuurverhoger (ben 2m en hang echt nog veel te ver voorover)
Vergeet ik nog iets ? :P

[ Voor 3% gewijzigd door J.f.rey op 25-01-2022 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bingvanmoorsel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-01 10:23
J.f.rey schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:51:
[Bucketlist]
  1. Vering: Cane Creek Thudbuster LT G4 parallelogram verende zadelpen (€ 165)
  2. Banden :
  3. Contact Speed Clincher band Dubbele veiligheidssysteem breaker 28" (2x €28)
  4. Schwalbe Big Apple Performance Line - Draadband - 50-622 (2x €35)
  5. [/li]
  6. Voorrekje:
  7. Ventura Universele Voordrager 34 X 41 Cm Zwart[\li]
  8. ...
  9. [/li]
  10. Koplamp : (totaal NIET tevreden met de externe extra bestelde koplamp van Veloretti)
  11. Bosch en Müller : Lumotec IQ-X E 150 Lux E-bike koplamp
  12. Axendo 80 XE - E-bike 6-36 Volt (€40)
  13. Wie weet nog een betere met goed helder blauwachtig licht
  14. [/li]
Vergeet ik nog iets ? :-)
Het verbaasd mij hoeveel wensen je nog hebt (en niet alleen jij).

Wat mij ook op valt, iedereen wil het licht maar uitbreiden? Ik heb zelf even test gereden en ook de lampen gecheckt, maar dat waren in mijn ogen toch prima lichten? Op de gemiddelde fiets zit niet zoveel licht?

Het voorrekje van Veloretti zelf komt halverwege februari uit begreep ik in de winkel, daar zit dan ook een lamp in geïntegreerd die gelijk op de fiets is aan te sluiten, misschien die nog even afwachten voordat je een keuze maakt?

Overigens geen aanval hoor! vindt het leuk om te zien wat mensen er allemaal nog mee doen! Deel vooral een foto als je klaar bent haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
bingvanmoorsel schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Het verbaasd mij hoeveel wensen je nog hebt (en niet alleen jij).

Wat mij ook op valt, iedereen wil het licht maar uitbreiden? Ik heb zelf even test gereden en ook de lampen gecheckt, maar dat waren in mijn ogen toch prima lichten? Op de gemiddelde fiets zit niet zoveel licht?

Het voorrekje van Veloretti zelf komt halverwege februari uit begreep ik in de winkel, daar zit dan ook een lamp in geïntegreerd die gelijk op de fiets is aan te sluiten, misschien die nog even afwachten voordat je een keuze maakt?

Overigens geen aanval hoor! vindt het leuk om te zien wat mensen er allemaal nog mee doen! Deel vooral een foto als je klaar bent haha.
O. Ik zie het allemaal als positieve feedback :P

Reden licht: Ik rijd het hele jaar, ook met regen en ander slecht weer op half verlichte wegen... Deze lamp van veloretti zie je dan echt niet op het wegdek, terwijl een 'suffe' andere ebike die voorbij komt met dat blauwe licht het hele fietspad verlicht.....

Het is een beetje het zelfde als mijn auto... Ik heb wel LED licht, maar de moderne LED licht auto die voorbij komt ziet nog veel meer omdat dat licht blauwer achtig is....

O, en PS... mijn lijst is nog langer met kleine tune dingetjes, maar dit is het eerste wat ik echt wil aanpassen (mijn vorige 2 bike had ik nog veeeel erger getuned, tja, je bent een nerd of niet....)

[ Voor 14% gewijzigd door J.f.rey op 25-01-2022 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
Ik was vandaag in de Veloretti winkel, over een paar maanden gaan ze de batterij ook los verkopen, ik meen dat ze ook over de prijs uit zijn, dat wordt €375,-

Ik ga er eentje bijkopen, dan kan ik ook echt hele lange ritten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
Dragje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:06:
Ik was vandaag in de Veloretti winkel, over een paar maanden gaan ze de batterij ook los verkopen, ik meen dat ze ook over de prijs uit zijn, dat wordt €375,-

Dat zou ik een nette prijs vinden.... Voor mijn vorige (grr) bike van Bosch was ik meer dan €600 kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dragje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:06:

375 euro is echt goedkoop voor een vervangende batterij, ze gaan veelal richting het dubbele (700 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:10:
[...]

375 euro is echt goedkoop voor een vervangende batterij, ze gaan veelal richting het dubbele (700 euro).
Dit is wat ze in de winkel aan mij vertelde, dat de prijs al vaststond zelfs. Binnen een paar maanden bestelbaar.

Ik verzin dit niet, wel is het zo dat ik eerder in de winkel ook te horen kreeg dat Velorreti een bagedrager voor de fiets zouden maken, uiteindelijk bleek dit niet zo te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Dragje op 25-01-2022 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bingvanmoorsel
J.f.rey schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:00:
[...]

O. Ik zie het allemaal als positieve feedback :P

Reden licht: Ik rijd het hele jaar, ook met regen en ander slecht weer op half verlichte wegen... Deze lamp van veloretti zie je dan echt niet op het wegdek, terwijl een 'suffe' andere ebike die voorbij komt met dat blauwe licht het hele fietspad verlicht.....

Het is een beetje het zelfde als mijn auto... Ik heb wel LED licht, maar de moderne LED licht auto die voorbij komt ziet nog veel meer omdat dat licht blauwer achtig is....

O, en PS... mijn lijst is nog langer met kleine tune dingetjes, maar dit is het eerste wat ik echt wil aanpassen (mijn vorige 2 bike had ik nog veeeel erger getuned, tja, je bent een nerd of niet....)
Heb nog een tip voor je, en tegelijk een vraag, bewaar jij de ketting los, of komt die op je fiets, anders zou een mooie opbergplek voor de ketting op je fiets ook wel nice zijn! zag dat je voor de verzekering je fiets wel vast moet zetten aan bijvoorbeeld een paal of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:20
Super regel ja, ga je bij vrienden op bezoek mag je je fiets op straat aan een boom binden ipv op de oprit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
@remmuz, @springfield89 in de handleiding staat het volgende:

Wanneer je klaar bent met fietsen in de kou, zorg dan dat de fiets de tijd heeft om op te warmen voordat je hem oplaadt.

Niet echt handig. Je moet dus na het fietsen de accu mee naar binnen nemen, opwarmen, dan laden, en dan terugbrengen naar de schuur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eastive
Megalomania schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:16:
@remmuz, @springfield89 in de handleiding staat het volgende:

Wanneer je klaar bent met fietsen in de kou, zorg dan dat de fiets de tijd heeft om op te warmen voordat je hem oplaadt.

Niet echt handig. Je moet dus na het fietsen de accu mee naar binnen nemen, opwarmen, dan laden, en dan terugbrengen naar de schuur?
Het is een advies. Batterijen werken zo nu eenmaal. Heb je de mogelijkheid om het makkelijk op die manier te doen? Doen. Is het ongemakkelijk voor je? Niet doen. Realiseer je dan alleen dat de batterij dan wat meer te lijden heeft.

De accu van onze mama-fiets staat ook vaak buiten. Is t écht koud halen we hem eruit, bij het stallen, omdat je merkt dat ie dan minder goed presteert.

Niet te moeilijk maken. Doe wat t prettigste is voor jou. Dat ding is er om je leven makkelijker te maken, niet moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
bingvanmoorsel schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:23:
[...]

Heb nog een tip voor je, en tegelijk een vraag, bewaar jij de ketting los, of komt die op je fiets, anders zou een mooie opbergplek voor de ketting op je fiets ook wel nice zijn! zag dat je voor de verzekering je fiets wel vast moet zetten aan bijvoorbeeld een paal of iets.
Op mijn vorige fiets (Speed paddelec) had ik een cover over mijn batterij waar ik mijn extra slot in kon...

Persoonlijk verzeker ik mijn fiets niet, maar heb ik altijd minimaal 2 verschillende soorten zwarte ART4+ sloten en staat hij zelden ergens buiten. Ik heb ook een slot dat je niet kan slijpen wat over de remhendels gaat waarvoor ze het hele remsysteem zouden moeten slopen...

Maar om even concreet op je vraag terug te komen ga ik voor deze fiets nog zo'n hard vouwslot kopen dat ik ergens in een platte tas (met mijn regenspullen) op mijn voorrek wil bewaren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GPJdOOxbqNcWt4vMv6Rb99PMeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwmxyaYArfYLGpx2thVRrbKR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
J.f.rey schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:42:
[...]

Persoonlijk verzeker ik mijn fiets niet, maar heb ik altijd minimaal 2 verschillende soorten zwarte ART4+ sloten en staat hij zelden ergens buiten. Ik heb ook een slot dat je niet kan slijpen wat over de remhendels gaat waarvoor ze het hele remsysteem zouden moeten slopen...

Maar om even concreet op je vraag terug te komen ga ik voor deze fiets nog zo'n hard vouwslot kopen dat ik ergens in een platte tas (met mijn regenspullen) op mijn voorrek wil bewaren...
Mooie fiets!

Ik plaats mijn, aanstonds nieuwe, Veloretti Ivy gewoon in de stalling. De temperatuur is wellicht niet optimaal maar de fiets wordt dan in ieder geval beschermd tegen regen, hagel, storm, en vooral beter beschermd tegen diefstal.

Mijn ervaring is dat wanneer je een fiets ergen kunt stallen en hierdoor de fiets niet buiten staat maar binnen dat een fiets toch langer meegaat. Enkele jaren terug plaatste ik mijn fiets altijd buiten, wat in Amsterdam altijd een risico betreft, maar juist ook door de veranderlijke weersomstandigheden merkte ik dat de fiets ook echt sneller achteruit ging...

Misschien zit het in mijn hoofd, dat kan, maar dat is mijn ervaring in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
Dragje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Mooie fiets!

Ik plaats mijn, aanstonds nieuwe, Veloretti Ivy gewoon in de stalling. De temperatuur is wellicht niet optimaal maar de fiets wordt dan in ieder geval beschermd tegen regen, hagel, storm, en vooral beter beschermd tegen diefstal.

Mijn ervaring is dat wanneer je een fiets ergen kunt stallen en hierdoor de fiets niet buiten staat maar binnen dat een fiets toch langer meegaat. Enkele jaren terug plaatste ik mijn fiets altijd buiten, wat in Amsterdam altijd een risico betreft, maar juist ook door de veranderlijke weersomstandigheden merkte ik dat de fiets ook echt sneller achteruit ging...

Misschien zit het in mijn hoofd, dat kan, maar dat is mijn ervaring in ieder geval.
Heb je ook helemaal gelijk in, maar ik dacht een fiets te kopen (nog duurder dan de Veloretti) van Duitse degelijkheid, maar ik heb nog nooit ergens zoveel onderhoud aan moeten betalen (mijn auto is goedkoper).
Rieser en Müller & Bosch voor mij noooooit meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Netjes gedaan die drager! Welke tas is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:23
Goedemiddag,

ik heb eens jullie hele forum doorgebladerd .... heel wat pagina's maar wel interessant en leerzaam.

Ga dit weekend maar eens een proefrit maken met de Veloretti Ace in Amsterdam.

Ziet eruit als een E-bike waar alles wel zo'n beetje klopt, klassiek hip design, goede middenmotor, tandriem, deugdelijke automatische versnelling.

Neig ook naar Van Moof S3, gisteren proefrit, fantastisch design vind ik zelf, boost functie top, echter versnelling kraakte/sprong over soms al gister tijdens proefrit. is ook gewenning zegt men, juist schakelmomenten voelen maar ook wel beetje huiverig voor alle ellende die ik erover hoor. Je kan tegenwoordig ook handmatig schakelen met de VM, dat voorkomt klappen wellicht.

Cowboy 3/4 niet voor mijn, iets te sportief en ik wil geen vast verzet. daarom vallen ook de amterdam+ van lekkerbikes ook af, moet kunnen schakelen.

Dan is er nog de nieuwe Bird Bike, op zich ook goede specs, achtermotor, derailleur versnelling. Alleen nog niet te bewonderen in Nederland.

Dat is dus de shortlist nu, Veloretti Ace vs VM S3 ;-)

Hoe is de superhero functie van de Veloretti, kan je die makkelijk aanklikken met een knop aan stuur zoals de boost functie van de VM of moet je hiervoor eerst het menu in ? Als je net even wat extra power nodig hebt?

Nog andere goede ervaringen of bevindingen die ik zou moeten weten ? Dank voor de info.

[ Voor 3% gewijzigd door sky_walker op 26-01-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
sky_walker schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:17:
Goedemiddag,

ik heb eens jullie hele forum doorgebladerd .... heel wat pagina's maar wel interessant en leerzaam.

Ga dit weekend maar eens een proefrit maken met de Veloretti Ace in Amsterdam.

Ziet eruit als een E-bike waar alles wel zo'n beetje klopt, klassiek hip design, goede middenmotor, tandriem, deugdelijke automatische versnelling.

Neig ook naar Van Moof S3, gisteren proefrit, fantastisch design vind ik zelf, boost functie top, echter versnelling kraakte/sprong over soms al gister tijdens proefrit. is ook gewenning zegt men, juist schakelmomenten voelen maar ook wel beetje huiverig voor alle ellende die ik erover hoor. Je kan tegenwoordig ook handmatig schakelen met de VM, dat voorkomt klappen wellicht.

Cowboy 3/4 niet voor mijn, iets te sportief en ik wil geen vast verzet. daarom vallen ook de amterdam+ van lekkerbikes ook af, moet kunnen schakelen.

Dan is er nog de nieuwe Bird Bike, op zich ook goede specs, achtermotor, derailleur versnelling. Alleen nog niet te bewonderen in Nederland.

Dat is dus de shortlist nu, Veloretti Ace vs VM S3 ;-)

Hoe is de superhero functie van de Veloretti, kan je die makkelijk aanklikken met een knop aan stuur zoals de boost functie van de VM of moet je hiervoor eerst het menu in ? Als je net even wat extra power nodig hebt?

Nog andere goede ervaringen of bevindingen die ik zou moeten weten ? Dank voor de info.
T is een kwestie van smaak, dealbreaker bij mij voor de VanMoof was dat je de accu niet kan verwijderen.
En de Ace heeft een belt, dat was voor mij ook een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Ik heb de fiets nu al enkele maanden maar vraag mij af of dit gedrag normaal is. Als ik vanuit stil stand vertrek moet ik eerst heel snel trappen en dan pas gaat het op normale snelheid. Alsof het even duurt voor de motor ondersteunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58
Vorige week mijn nieuwe Ace binnen gekregen en de eerste tevreden km inmiddels afgelegd. Ik vind de fiets het lekkerst fietsen bij 45 rpm. Echter iedere keer als ik de fiets weer opstart staan deRPM weer op 60. Is er een manier om die 45 als standaard in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
eikrur schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:30:
Vorige week mijn nieuwe Ace binnen gekregen en de eerste tevreden km inmiddels afgelegd. Ik vind de fiets het lekkerst fietsen bij 45 rpm. Echter iedere keer als ik de fiets weer opstart staan deRPM weer op 60. Is er een manier om die 45 als standaard in te stellen?
Nope, ik wacht al 7 maanden op de eerste app update (of een gehackte app..). Echt schandalig dat er nog steeds geen enkele update is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
Inderdaad erg vervelend dat je dit steeds weer opnieuw moet instellen. Zo moeilijk om dit te veranderen kan dat toch niet zijn zou ik denken.
Wel grappig is het verschil in RPM tussen verschillende mensen. Voor mij is 60RPM te traag, mijn ideale RPM ligt rond de 66RPM.
Ik ondersteun wel maar op stand 2 omdat ik toch nog het gevoel wil hebben dat ik zelf ook nog moet trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ernieken schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:16:
[...]
Inderdaad erg vervelend dat je dit steeds weer opnieuw moet instellen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn zou ik denken.
Wel grappig is het verschil in RPM tussen verschillende mensen. Voor mij is 60RPM te traag, mijn ideale RPM ligt rond de 66RPM.
Ik ondersteun wel maar op stand 2 omdat ik toch nog het gevoel wil hebben dat ik zelf ook nog moet trappen.
Ja ik knal de RPM het liefst op +- 50 en zit bijna altijd in stand 5 :+ Maar ik zit eigenlijk altijd op de standaard 60 RPM vanwege de reset.. heb de Veloretti app ook niet meer op m'n telefoon, schandalig brakke software. Veloretti gooit er met de pet naar, zeer genant.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 27-01-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
springfield89 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:40:
Ik heb de fiets nu al enkele maanden maar vraag mij af of dit gedrag normaal is. Als ik vanuit stil stand vertrek moet ik eerst heel snel trappen en dan pas gaat het op normale snelheid. Alsof het even duurt voor de motor ondersteunt?
Ja dit is normaal. In de Enviolo app kan je instellen hoe rap je moet trappen. Is bedoelt je te helpen met “optrekken”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
Ja.

Althans... dit is wat ik gisteren hierover hoorde van een monteur die bij Veloretti zelf werkt. De Veloretti app zelf werkt niet goed met betrekking tot het behouden van deze instellingen op een iPhone. Op een Android toestel schijnt het zelfs nog meer issues op te leveren.

Om dit probleem te omzeilen zou je de instellingen via die andere app moeten regelen die direct op de motor de instellingen kan aanpassen. Die zou zichzelf niet resetten.

Ik heb zelf de fiets, nog, niet. Deze wordt morgen (yes, eindelijk!) geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dragje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:22:
Om dit probleem te omzeilen zou je de instellingen via die andere app moeten regelen die direct op de motor de instellingen kan aanpassen. Die zou zichzelf niet resetten.
Je kan zelf niks aanpassen aan de motor en/of display. De enviolo logica zit ook in de achternaaf zelf. Je kan via de Enviolo Automatiq app de cadans aanpassen, maar ook daar reset hij constant.

Dit wordt volledig veroorzaakt door Veloretti zelf. Ze flashen een custom profiel op de Bafang M200 middenmotor en ook op het Comodule Matrix Display. Dit is allemaal vrij brak en houtje touwtje op elkaar afgestemd. Ze hebben geen fatsoenlijke software mensen in-house, alle ebike logica is extern ingewonnen.

Ik heb zelf een poging gewaagd om de motor en display uit te lezen (met een Bafang BESST UC 3.0 Diagnose Tool) maar dit werkt helaas niet. De Comodule display gebruik en 6-polige aansluiting die ik niet kan uitlezen of flashen. De rest van de Comodule diamond logica zit ook in de fiets zelf (in het frame zit een printplaatje). Je moet deze waarschijnlijk uitlezen met een app of andere tool, maar die heb ik helaas niet. Ik verwacht wel dat als de fiets in populariteit toeneemt er iemand komt aankloppen met een hack en/of gehackte app.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 27-01-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58
Dragje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:22:
[De "andere app" die jij beschrijft is de enviolo app, dat is de app die het schakel mechanisme aanstuurt. Inderdaad is het mogelijk om ook daar de rotaie in te stellen maar ook die reset zichzelf als het contact tussen de app en de fiets vervalt...]

Ja.

Althans... dit is wat ik gisteren hierover hoorde van een monteur die bij Veloretti zelf werkt. De Veloretti app zelf werkt niet goed met betrekking tot het behouden van deze instellingen op een iPhone. Op een Android toestel schijnt het zelfs nog meer issues op te leveren.

Ik heb zelf de fiets, nog, niet. Deze wordt morgen (yes, eindelijk!) geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
stin00 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:34:
[...]

Ze hebben geen fatsoenlijke software mensen in-house, alle ebike logica is extern ingewonnen.

Ik verwacht wel dat als de fiets in populariteit toeneemt er iemand komt aankloppen met een hack en/of gehackte app.
Ik begreep dat er sowieso 1 zit waar we binnenkort echt wat van mogen gaan verwachten.

De Veloretti Electric serie staat nog in de kinderschoenen maar begint aardig te lopen. Geef het bedrijf ook even de tijd om te groeien en te ontwikkelen.

Ik heb in ieder geval vertrouwen en verwacht mooie dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
@sky_walker
Ik heb die van mij nog niet maar wel uitgebreid proef gereden.

Voor mij was de uitneembare accu een eis aangezien ik die flexibiliteit zoek. Daarnaast ken ik teveel mensen met problemen met de Van Moofs. Gezien de populariteit misschien niet gek maar het heeft mij wel meer de kant van Veloretti opgeduwd. Hier in Amsterdam zie je verder zoveel Van Moofs dat het design me juist weer tegen is gaan staan inmiddels.

Uiteindelijk gaf het rijden de doorslag. Juist niet schakelen maar gelijkmatig trappen en daardoor toch vlot doorfietsen. Het voelde voor mij veel meer ontspannen dan alle andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
IAMsterdam schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:27:
@sky_walker
Ik heb die van mij nog niet maar wel uitgebreid proef gereden.

Voor mij was de uitneembare accu een eis aangezien ik die flexibiliteit zoek. Daarnaast ken ik teveel mensen met problemen met de Van Moofs. Gezien de populariteit misschien niet gek maar het heeft mij wel meer de kant van Veloretti opgeduwd. Hier in Amsterdam zie je verder zoveel Van Moofs dat het design me juist weer tegen is gaan staan inmiddels.

Uiteindelijk gaf het rijden de doorslag. Juist niet schakelen maar gelijkmatig trappen en daardoor toch vlot doorfietsen. Het voelde voor mij veel meer ontspannen dan alle andere merken.
Thanks ik ga zaterdag een proefrit maken bij Veloretti in Amsterdam, gelijk maar weer eens een dagje Amsterdam en uit eten ;-) nu het weer kan.

Mijn vrouw heeft een RAP e-bike met middenmotor en ik vind die trapondersteuning wel zo fijn, met torque sensor. Je bepaalt zelf hoe hoog de eindsnelheid is door je pedaalsnelheid/kracht. En niet de ondersteuningssstand bepaalt de eindsnelheid zoals bij Van Moof, heel onlogisch. waarom zou je in vredesnaam standje 1 of 2 kiezen als je hier maar 10-12 km/uur mee kan rijden 8)7 . Misschien went het maar ik vond het vreemd tijdens de proefrit op de VM S3. Je fietst altijd op de maximale snelheid per assist stand, of je moet pedalen steeds even stilhouden ....

Hoop dat de Veloretti met middenmotor en torque sensor natuurlijker aanvoelt en je zelf eindsnelheid bepaalt door je trapkracht aan te passen, of is dit ook afhankelijk van gekozen assist modus?

En is de Apple Find my functie al actief op de Ace/Ivy, en heb je hiervoor de premium service voor nodig
a EUR 120 (per jaar?) ?

[ Voor 6% gewijzigd door sky_walker op 27-01-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Heb mijn fiets terug van de fietsenmaker. Achterrem ontlucht en werkt nu weer, beter dan hij het ooit deed.

Ook hebben ze een nare tik eruit gehaald, leek uit de trapas te komen maar kwam uiteindelijk omdat ze de motor koud op het frame gemonteerd hadden. Ze hebben de motor eruit gehaald en wat vet ertussen gedaan. Opgelost!

Ze vonden het een mooie fiets maar wel slecht in elkaar gezet.

Dat laatste wist ik al, voorwiel scheef, slechte lak (graphite ace), tikkend stuur(zelf opgelost met vet).
Scheef spatbord, zou een nieuwe krijgen, je raadt het al, nooit gehad. Pruts bedrijf eerste klas eigenlijk.

Maar hij fietst geweldig en is mooi om te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
martijn k. schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:32:
Heb mijn fiets terug van de fietsenmaker. Achterrem ontlucht en werkt nu weer, beter dan hij het ooit deed.

Ook hebben ze een nare tik eruit gehaald, leek uit de trapas te komen maar kwam uiteindelijk omdat ze de motor koud op het frame gemonteerd hadden. Ze hebben de motor eruit gehaald en wat vet ertussen gedaan. Opgelost!

Ze vonden het een mooie fiets maar wel slecht in elkaar gezet.

Dat laatste wist ik al, voorwiel scheef, slechte lak (graphite ace), tikkend stuur(zelf opgelost met vet).
Scheef spatbord, zou een nieuwe krijgen, je raadt het al, nooit gehad. Pruts bedrijf eerste klas eigenlijk.

Maar hij fietst geweldig en is mooi om te zien...
Ze worden toch in Europe gebouwd? niet china?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sky_walker schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:45:
[...]
Ze worden geassembleerd in Portugal. Net als dat Opel auto's ook in Duitsland assembleert, dit is helaas geen garantie voor de kwaliteit van de onderdelen of werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Eastive schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Ja dit is normaal. In de Enviolo app kan je instellen hoe rap je moet trappen. Is bedoelt je te helpen met “optrekken”.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
sky_walker schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Ik heb de eerste serie. Die van mijn vrouw zat een stuk beter in elkaar.(ook eerste serie)

Ze zijn in elk geval echt matig geassembleerd, mag toch hopen dat dat inmiddels beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• springfield89
Zal eerder afhangen van hoeveel ze willen uitgeven aan de assemblage ipv het land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
Ik heb mijn ace jet black 2 weken geleden gekregen en heb echt niets aan te merken op de assemblage, alles tiptop in orde. Ik denk met zo’n nieuwe fabriek dat je echt met ramp up te maken hebt. Het duurt gewoon even voordat je je workforce up to speed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAMsterdam
@sky_walker
Op YouTube staan diverse reviews, waaronder van Bright. Die legt wat mij betreft prima uit hoe het werkt en hoe het fietst. Ben benieuwd hoe het bevalt zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
Ik rijd op strand 1 en zit in 1,5 seconden op de 25... Ding schakelt zo rap binnen een paar seconden, das echt geweldig!
Je hoort dat ding wel, maar stiekem vind ik dat geluid GEWELDIG.

Nu nog balen dat we nog geen moofer app hebben en ... Tja, vul zelf maar in ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door J.f.rey op 27-01-2022 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remar65
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 04:17
Megalomania schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Netjes gedaan die drager! Welke tas is dit?
Tnx! Het is een Lynx.
Te koop bij oa de “bolle” en Fietstas.com

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Precies! En dat geluidje hoor je echt alleen bij het snel opschakelen, voor de rest is het geruisloos. Het voelt echt heerlijk hoe snel je uit bochten kan accelereren! Super stabiel ook allemaal, niet aan te raden natuurlijk maar je kan hypothetisch gezien makkelijk met losse handen fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
sky_walker schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Thanks ik ga zaterdag een proefrit maken bij Veloretti in Amsterdam, gelijk maar weer eens een dagje Amsterdam en uit eten ;-) nu het weer kan.

Mijn vrouw heeft een RAP e-bike met middenmotor en ik vind die trapondersteuning wel zo fijn, met torque sensor. Je bepaalt zelf hoe hoog de eindsnelheid is door je pedaalsnelheid/kracht. En niet de ondersteuningssstand bepaalt de eindsnelheid zoals bij Van Moof, heel onlogisch. waarom zou je in vredesnaam standje 1 of 2 kiezen als je hier maar 10-12 km/uur mee kan rijden 8)7 . Misschien went het maar ik vond het vreemd tijdens de proefrit op de VM S3. Je fietst altijd op de maximale snelheid per assist stand, of je moet pedalen steeds even stilhouden ....

Hoop dat de Veloretti met middenmotor en torque sensor natuurlijker aanvoelt en je zelf eindsnelheid bepaalt door je trapkracht aan te passen, of is dit ook afhankelijk van gekozen assist modus?

En is de Apple Find my functie al actief op de Ace/Ivy, en heb je hiervoor de premium service voor nodig
a EUR 120 (per jaar?) ?
laat het "Apple" er maar vanaf er zit in de premium wel een soort gelijke functie met GPS die je dus dan via de veloretti app in het menu find vehicle de locatie aangeeft tevens krijg je meldingen wanneer de fiets wordt bewogen, deze is redelijk gevoelig. let wel dat de gps zelf een accu heeft die wordt bijgeladen als de hoofdaccu in de fiets zit, dit kost je dus ook een behoorlijk percentage als je de accu in de fiets laat zitten voor een week. zonder hoofd accu en weinig actie gaat de gps wel een aantal weken mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
TheWildman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:21:
[...]

laat het "Apple" er maar vanaf er zit in de premium wel een soort gelijke functie met GPS die je dus dan via de veloretti app in het menu find vehicle de locatie aangeeft tevens krijg je meldingen wanneer de fiets wordt bewogen, deze is redelijk gevoelig. let wel dat de gps zelf een accu heeft die wordt bijgeladen als de hoofdaccu in de fiets zit, dit kost je dus ook een behoorlijk percentage als je de accu in de fiets laat zitten voor een week. zonder hoofd accu en weinig actie gaat de gps wel een aantal weken mee.
Wellicht een tip om een Airtag ergens in te verbergen. Niet zozeer tegen diefstal, hoewel als je de airtag goed weet te verbergen een dief dit ook niet snel zal opmerken, maar mocht je de fiets wekenlang niet meer gebruiken kan je altijd de locatie toch terugvinden.
Een Airtag gaat in ieder geval zeker een jaar mee, zonder hier gebruik van te maken.

Kan heel goed een overkill zijn natuurlijk, maar wellicht een optie.

Ik heb zelf een airtag in mijn cameratas verstopt, speciale uitsnede gemaakt hiervoor, fantastische apparaatje. Ook eentje in mijn portemonee en laptoptas en zelfs in de reiskoffers die mijn vrouw en ik gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
Remar65 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:04:
[...]

Tnx! Het is een Lynx.
Mooie tas, ik heb ook deze aangeschaft (met dezelfde bagagedrager die je eerder aangaf). Prima voor het vervoeren van wat kleine spullen voor onderweg.

Voor het vervoeren van grote spullen, grote boodschappentassen of dozen van mijn opslag naar en van huis ga ik de Burley Nomad Fietsaanhanger gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Remar65 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:04:
[...]

Tnx! Het is een Lynx.
Ik zoek een tas die niet te ver boven de drager uitkomt. Is die van jou de 16l versie 27 x 15 x 49 cm of de 21l (28 x 15 x 45 cm).

Volgens de spec is dus de 21liter lager maar 1cm breder. Heel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2t_DZ3l0ibdIo5gE-wQL5l4nAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNZMp4OP25yxHGit3k0jf3ar.jpg?f=fotoalbum_large

Yes! Zo ziet een goed nieuws bericht eruit. Me happy bunny.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik meld mij voor de club :*)
Sinds vandaag eigenaar van een Ace Graphite. Besteld op 2-12 met 6-8 weken levertijd, en dat lijkt dus te kloppen in mijn geval. Bezorging ging vlot, vanochtend een meer precies tijdslot gekregen in plaats van de 8-17uur. De bezorger belde ook nog 10 minuten voor aankomst, en was in een goed bui :)
In elkaar zetten ging soepel, geen kwaliteitsissues bij mij. Koppelen met de enviolo ging wat stroef, het indrukken van het knopje moet flink hard gebeuren en dit had ik eerst niet door. Daarna de QR code scannen, niet handig, want de manual met QR staat open op mijn mobiel, en die kan ik dus niet scannen, uiteindelijk opgelost door een laptop erbij te pakken. Volgens de manual zou er ook een papieren versie in de doos moeten zitten, niet bij mij in ieder geval. De belt staat bij mij goed gespannen rond 50hz volgens de app.
Na enviolo kalibratie een test rit gemaakt, en hij rijdt super, de remmen waren wat lawaaiig maar na het inremmen al een stuk minder. De app doet wel wat lastig, connectie problemen.
Nu vraag ik mij alleen af waar ik het serienummer kan vinden? Op de doos staan wel een aantal nummers maar ik weet niet welke ik nodig heb voor de verzekering. Verder mis ik nog het extra slot/kabel, zou ik deze al binnen moeten hebben, of sturen ze deze later nog?

[ Voor 11% gewijzigd door 1337aldi op 28-01-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
1337aldi schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:42:

Nu vraag ik mij alleen af waar ik het serienummer kan vinden? Op de doos staan wel een aantal nummers maar ik weet niet welke ik nodig heb voor de verzekering. Verder mis ik nog het extra slot/kabel, zou ik deze al binnen moeten hebben, of sturen ze deze later nog?
Framenr staat op de onderkant van de schuine buis tussen de accu en de motor in. Is een ingeslagen nr.

Extra slot komt los, in mijn geval zelfs eerder dan de fiets. Als t te lang duurt gewoon even contact opnemen. In tegenstelling tot de fiets verzenden ze het slot vanuit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
Dragje schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:57:
[Afbeelding]

Yes! Zo ziet een goed nieuws bericht eruit. Me happy bunny.
Waarom krijg je dit? Ik zie dit vaker voorbij komen maar het is mij niet duidelijk wie dit wel en wie dit niet krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:43
*knip* verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door oscarwashere op 28-01-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TheWildman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:21:
[...]laat het "Apple" er maar vanaf er zit in de premium wel een soort gelijke functie met GPS die je dus dan via de veloretti app in het menu find vehicle de locatie aangeeft tevens krijg je meldingen wanneer de fiets wordt bewogen, deze is redelijk gevoelig. let wel dat de gps zelf een accu heeft die wordt bijgeladen als de hoofdaccu in de fiets zit, dit kost je dus ook een behoorlijk percentage als je de accu in de fiets laat zitten voor een week. zonder hoofd accu en weinig actie gaat de gps wel een aantal weken mee.
Wat doet de premium service dan precies extra? Ik kan de fiets nu al vinden via 'Find vehicle' en krijg constant meldingen als iemand aan de fiets zit.

[ Voor 179% gewijzigd door stin00 op 28-01-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
stin00 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Wat doet de premium service dan precies extra? Ik kan de fiets nu al vinden via 'Find vehicle' en krijg constant meldingen als iemand aan de fiets zit.
Maar niet als je fiets in de stad staat een jij niet in de buurt bent met je telefoon lijkt mij (nog niet getest)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
J.f.rey schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:47:
[...]
Maar niet als je fiets in de stad staat een jij niet in de buurt bent met je telefoon lijkt mij (nog niet getest)...
Zeker wel. Ik kon zelfs m'n fiets traceren toen hij richting Veloretti ging voor reperatie in Almelo, zo'n 120km verderop :+ Kon hem ook traceren toen ik in het buitenland zat zo'n 2000 km verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
stin00 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Zeker wel. Ik kon zelfs m'n fiets traceren toen hij richting Veloretti ging voor reperatie in Almelo, zo'n 120km verderop :+ Kon hem ook traceren toen ik in het buitenland zat zo'n 2000 km verderop.
Android of iOs?
Ik krijg die meldingen nl niet! En zit ook op dat premium verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Eastive schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:52:
[...]
Android of iOs?
Android. Ik krijg de melding zelfs al binnen als iemand met één vinger m'n fiets aantikt, ding is echt bizar gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
stin00 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Android. Ik krijg de melding zelfs al binnen als iemand met één vinger m'n fiets aantikt, ding is echt bizar gevoelig.
Nice! Ik zal t maar eens navragen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwde
  • Laatst online: 18-09 09:38
stin00 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Ik krijg ook een melding binnen alleen zonder geluid en of vibratie.Toch zie ik bij mijn meldingscategorieën de optie geluid staan. Zou het wel handig vinden... zo vaak kijk ik niet op mijn mobieltje, als ik door de stad loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
niwde schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Ik krijg ook een melding binnen alleen zonder geluid en of vibratie.Toch zie ik bij mijn meldingscategorieën de optie geluid staan. Zou het wel handig vinden... zo vaak kijk ik niet op mijn mobieltje, als ik door de stad loop.
Android of IOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwde
  • Laatst online: 18-09 09:38
Android 12 (Samsung s10 plus). Heb alle geluiden al geprobeerd maar toch hoor ik niks. Andere apps trillen wel en of spelen een deuntje af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
stin00 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Apart, dus je fiets niet op premium gezet en toch de premium service, nice 8) ,
kan natuurlijk zijn dat ze gewoon de gps kit per ongeluk er in hebben gezet.

Maar Premium = verzekering, over the air update en als het goed is Pech hulp
het dit toen wel genomen en kijk het even een jaartje aan heb tot OKT-2022 , kan na 1 jaar ook gewoon naar bv ANWB incl diefstal ,Beschadiging, rechtsbijstand en ongevallen
24/7 pechhulp in Nederland en België en Track & trace.
Achteraf had ik misschien liever deze genomen, alleen de tracker die ANWB er op plaatst schijnt niet erg klein te zijn en wordt ergens aan je frame gelast. ook heb ik nu al rechtsbijstand lopen via DAS voor de auto en deze is dan ook voor andere vervoersmiddelen dus ook voor de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
Eastive schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Android of iOs?
Same here, ik krijg dat ook niet. iOS 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bingvanmoorsel
Vandaag de ivy van mijn vriendin ontvangen, maar er zit verder helemaal geen beschrijving of iets bij. Is er nog een soort handleiding over het voor het eerst opzetten van de fiets? Ik heb bijvoorbeeld mensen gehoord over een initiële calibratie.

Iemand misschien een pdfje ofzo digitaal? (Mag ook van een ace zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Staat ergens in dit topic een link, zoek op handleiding of manual

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
<WEG>

[ Voor 100% gewijzigd door stin00 op 04-03-2022 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remar65
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 04:17
Megalomania schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 06:46:
[...]

Ik zoek een tas die niet te ver boven de drager uitkomt. Is die van jou de 16l versie 27 x 15 x 49 cm of de 21l (28 x 15 x 45 cm).

Volgens de spec is dus de 21liter lager maar 1cm breder. Heel apart.
Ik heb de 16 liter. Achteraf gezien had ik ook de 21 kunnen nemen denk ik. Nu past alles net aan.

Als ik m’n rugtas erin heb en ik rol de fietstas dicht dan komt ie niet boven de drager uit.

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bingvanmoorsel
Ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle89
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-03-2022
Het is eigenlijk van de zotte dat ik reacties van leden lees die half december een Ace hebben besteld en die hem nu al in huis hebben. Ik heb eind augustus een Ace Matte Black besteld en die word in het gunstigste geval pas in maart geleverd. Duurt het zo lang om aan een pot verf te komen? De belofte om me om de 2-3 weken op de hoogte te houden van de actuele status kan ondertussen ook de prullenbak in.
En van enige transparantie is er ook geen sprake, want er wordt totaal niet uitgelegd waarom de productie vertraging oploopt. Bijzondere gang van zaken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.f.rey
Jelle89 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:12:
Het is eigenlijk van de zotte dat ik reacties van leden lees die half december een Ace hebben besteld en die hem nu al in huis hebben. Ik heb eind augustus een Ace Matte Black besteld en die word in het gunstigste geval pas in maart geleverd. Duurt het zo lang om aan een pot verf te komen? De belofte om me om de 2-3 weken op de hoogte te houden van de actuele status kan ondertussen ook de prullenbak in.
En van enige transparantie is er ook geen sprake, want er wordt totaal niet uitgelegd waarom de productie vertraging oploopt. Bijzondere gang van zaken..
Ik denk (maar bel ze anders even) dat ze in batches gemaakt worden. Met een bepaalde kleur/model combinatie kan je dus of pech of geluk hebben.

Ik kreeg ook direct een melding dat mijn fiets kwam (die geen andere update vooraf). Althans dat dacht ik... Hele dag thuis gebleven, bleek het het slot/lamp pakketje te zijn...
Voor de fiets moest ik later nog een dag thuis blijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bingvanmoorsel
Jelle89 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:12:
Het lijkt inderdaad op kleur te stagneren. Denk haast dat er problemen zijn met de specifieke kleur? En dat ze dus andere wel snel kunnen uitleveren. Maar een update zou fijn zijn.

Ik heb de ivy en de ace besteld. Waarvan de ivy in pebble gray en de ace in matte black. Ivy was met 2 weken binnen. Over de ace nog geen nieuws. Jij hebt hem eerder besteld, dus ik vrees dat ik nog langer moet wachten 🙈
Pagina: 1 ... 16 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.