Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-10-2024
Dragje,

Fijn dat ik je hiermee heb geholpen. De koplamp schakelt bij mij gelijk naar vol vermogen, ik heb inderdaad gelezen dat hij twee standen zou hebben, maar dat heb ik nog niet ontdekt. Komt waarschijnlijk omdat de lamp inschakelt op de lichtsensor van de fiets. De lamp heeft zelf ook een sensor, maar die zal de laagste stand waarschijnlijk eerder aansturen dan dat de fiets dat doet. Dat werkt dan alleen als je de sensor op de fiets weet te omzeilen. Daar heb ik verder geen tijd in gestoken, ik ben tevreden met hoe het nu werkt

Ik heb inderdaad precies die banden, alleen heb ik ze iets goedkoper gevonden nog. Voor €38,55 bij fietsbandonline: https://www.fietsbandonli...so-s-zwart-reflectie.html

Omdat die banden reflectie op de wangen hebben konden gelijk die lelijke reflectors tussen de spaken eruit. Was dat ook opgelost...

[ Voor 6% gewijzigd door P!ER op 06-01-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar_Kl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-07-2022
Hoi Pier,

Mooi om te horen dat jouw lamp wel goed functioneert met het stekkertje.
Bij mij blijft hij nog steeds continu branden. Veloretti sprak over een "nalooptijd" waardoor de lamp later uit zou gaan dan de originele lampen... vreemd verhaal lijkt me. Dus ik ben even benieuwd, gaat hij bij jou direct uit als het licht of de fiets wordt uitgezet zonder de accu los te koppelen?
P!ER schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:01:
[...]

Hoi Dragje,

Jammer dat je nog zo lang moet wachten. Maar ik kan je zeggen dat het de moeite waard is.
Ik heb banden van het merk Scalato, de Diverso erop gelegd in de maat 50-622. Die staan netjes op 3 bar zoals voorgeschreven.
Ik heb bij de montage wel wat aan het voorspatbord moeten rommelen om het vrij van de band te krijgen, maar dat was niet heel moeilijk. Kwestie van alle bevestigingen even losdraaien en weer vastzetten met maximale afstand tot de band. Het achterwiel ging verder probleemloos. Dat was veel makkelijker dan ik vooraf gedacht had.
Met andere spatborden kun je zelfs nog een maatje breder, maar dat is een keuze.
Verder ook nog de B&M iq-x koplamp 150 lux gemonteerd met dat kabeltje. Netjes met krimpkous er omheen, ziet er prima uit en geeft een bak licht. En hij schakelt automatisch aan en uit op de lichtsensor die in de id-light zit. Werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:42
P!ER schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:01:
[...]

Verder ook nog de B&M iq-x koplamp 150 lux gemonteerd met dat kabeltje. Netjes met krimpkous er omheen, ziet er prima uit en geeft een bak licht. En hij schakelt automatisch aan en uit op de lichtsensor die in de id-light zit. Werkt top.
Ik zit er over natedenken om die zelfde lamp te monteren zodra ik mijn Veloretti heb. Ik begrijp het alleen nog niet helemaal wat betreft het kabeltje. Als ik de lamp koop, kan ik deze gewoon out of the box op mijn Veloretti monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:24
Ar_Kl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:50:
Hoi Pier,

Bij mij blijft hij nog steeds continu branden. Veloretti sprak over een "nalooptijd" waardoor de lamp later uit zou gaan dan de originele lampen... vreemd verhaal lijkt me. Dus ik ben even benieuwd, gaat hij bij jou direct uit als het licht of de fiets wordt uitgezet zonder de accu los te koppelen?

[...]
Ik heb ook die extra lamp erop gezet van veloretti, bij mij gaat hij gelijk uit als ik de fiets uit zet, tegelijk met de standaard verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhardendood
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Zojuist een update via de mail gehad. Nu wordt de fiets geproduceerd in de week van 7 februari. Eerder was dit nog de week van 31 januari. Wordt nu tenminste wel netjes op de hoogte gehouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris88
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-06 12:01
Ik heb ondertussen ook de fiets binnen (eerste week van augustus besteld), maar mijne is nog wel geleverd met de schaffer remmen. Veloretti vraagt er 80 euro voor om ze om te zetten naar de tektro remmen wat ik best bijzonder vind (helemaal omdat ik een mail kreeg waarin stond dat mijn fiets in week 49 gemaakt zou worden). Ben ik de enige die nog de oude remmen heeft gekregen?

** Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd. **

[ Voor 33% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 03:38
Qris88 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:23:
Ik heb ondertussen ook de fiets binnen (eerste week van augustus besteld), maar mijne is nog wel geleverd met de schaffer remmen. Veloretti vraagt er 80 euro voor om ze om te zetten naar de tektro remmen wat ik best bijzonder vind (helemaal omdat ik een mail kreeg waarin stond dat mijn fiets in week 49 gemaakt zou worden). Ben ik de enige die nog de oude remmen heeft gekregen?

** Knip. **
Dat van die 80 euro vind ik eigenlijk ook best slecht van ze. De Schaffer remmen zijn gewoon echt niet goed, ik wilde ze ook gaan vervangen en Veloretti stuurde me een mail over die 80 euro. ** Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd. **

[ Voor 29% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesperdeZoete
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-03 15:23
Ik kreeg zojuist ook een mail met zowaar 2 instructies voor de un-boxing en de verdere installatie van de app enz. Mijn fiets moet volgende week komen en heb ik 29-11-2021 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhardendood
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb de Ace black matte besteld in september, welke fiets hebben jullie besteld dat jullie ze zoveel eerder hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
Ar_Kl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:50:
Hoi Pier,

[...]
Hoi Ar_Kl,

Bij mij schakelt de id-light in bij het aanzetten van de fiets. Overdag bij helder daglicht blijft de extra koplamp uit. Als het donker is gaat hij direct mee aan.
Als ik overdag wanneer de koplamp niet aan gaat met mijn vinger de lichtsensor bedek springt direct de koplamp aan.
Als ik de fiets uit zet gaat eerst het achterlicht uit en een seconde later beide lampen aan de voorkant.

Hopelijk kun je hier iets mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P!ER
M4YN3 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Ik zit er over natedenken om die zelfde lamp te monteren zodra ik mijn Veloretti heb. Ik begrijp het alleen nog niet helemaal wat betreft het kabeltje. Als ik de lamp koop, kan ik deze gewoon out of the box op mijn Veloretti monteren?
Hoi,

De B&M wordt geleverd met 2-aderige kabel zonder stekker. Je fiets heeft een 'stopcontact' onderaan de buis, net boven de accu. Daar gaat een stekker van het merk Higo in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/id-0vbpnNYZa0FNKLM-eeTmhTdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcZCWW73A6PUwErtRfJWOdXt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er een tijdje geleden 5 besteld om te besparen op verzendkosten voor mede-forumleden, en heb er nog 1 liggen. Die kan ik voor €8,50 incl. verzendkosten binnen Nederland naar je opsturen.
Bij interesse stuur je me maar een pb. Beetje knutselen en een krimpkous er omheen en het werkt. Wel even op + en - letten: de blauwe ader van de kabel gaat op de zwart/witte van de lamp.
Stukjes krimpkous kun je erbij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar_Kl
thanks Pier, daar kan ik wat mee richting Veloretti, hoop dat ze het kunnen oplossen :-)
P!ER schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Hoi Ar_Kl,

Bij mij schakelt de id-light in bij het aanzetten van de fiets. Overdag bij helder daglicht blijft de extra koplamp uit. Als het donker is gaat hij direct mee aan.
Als ik overdag wanneer de koplamp niet aan gaat met mijn vinger de lichtsensor bedek springt direct de koplamp aan.
Als ik de fiets uit zet gaat eerst het achterlicht uit en een seconde later beide lampen aan de voorkant.

Hopelijk kun je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toine.koster
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-11-2023
JesperdeZoete schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:07:
Ik kreeg zojuist ook een mail met zowaar 2 instructies voor de un-boxing en de verdere installatie van de app enz. Mijn fiets moet volgende week komen en heb ik 29-11-2021 besteld.
hallo Jesper mag ik vragen welk type je hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toine.koster
paulhardendood schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:52:
Ik heb de Ace black matte besteld in september, welke fiets hebben jullie besteld dat jullie ze zoveel eerder hebben gekregen?
Hoi Paul, dat vraag ik me ook af. Ik heb mijn Ace matte black eind juli besteld en nu de bevestiging van Veloretti dat hij in januari geleverd gaat worden. Maar verder heb ik nog geen idee hoe het er voor staat. Ik ga maandag nog maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 10:10
pjotrski71 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:31:
[...]

Dat van die 80 euro vind ik eigenlijk ook best slecht van ze. De Schaffer remmen zijn gewoon echt niet goed, ik wilde ze ook gaan vervangen en Veloretti stuurde me een mail over die 80 euro. Ben ik nog met ze in conclaaf.
** Knip. **
** Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd. **

[ Voor 86% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japieh
P!ER schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Hoi,

De B&M wordt geleverd met 2-aderige kabel zonder stekker. Je fiets heeft een 'stopcontact' onderaan de buis, net boven de accu. Daar gaat een stekker van het merk Higo in:

[Afbeelding]

Ik heb er een tijdje geleden 5 besteld om te besparen op verzendkosten voor mede-forumleden, en heb er nog 1 liggen. Die kan ik voor €8,50 incl. verzendkosten binnen Nederland naar je opsturen.
Bij interesse stuur je me maar een pb. Beetje knutselen en een krimpkous er omheen en het werkt. Wel even op + en - letten: de blauwe ader van de kabel gaat op de zwart/witte van de lamp.
Mocht dat kabeltje nog beschikbaar zijn, zou ik hem graag willen overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Japieh schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Ik kan hier melden dat ook ik dat stekkertje bij P!ER heb gekocht, de beste man is 100% betrouwbaar, al weet ik natuurlijk niet of hij in bezit is van een kelder en zo ja, wat hij daar allemaal uitspookt. Maar zoals gezegd, ik heb het stekkertje ook bij P!ER gekocht en hij stuurde keurig het stekkertje op nadat ik het geldbedrag had overgemaakt.
Ook zeer prettig chat verkeer met hem gehad over het stekkertje en hoe dit precies aan te sluiten via tweakers.

En dat is bij uitstek waarom ik zo blij ben met dit draadje, niet alleen lees ik de ervaring van andere Veloretti gebruikers, maar kom ik ook talloze zeer bruikbare tips tegen; internet op z'n best!

Tot slot, een woord richting P!ER, dat van die kelder betrof natuurlijk een grapje! Blijft natuurlijk over je zolder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastive

[ Voor 83% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
Hebben jullie trouwens ook dat je het aan knopje om de fiets aan te zetten redelijk lang moet inhouden voordat de fiets aan gaat? En ook uit trouwens? Of doe ik iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailer001
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11-2024
toine.koster schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:29:
hallo allen,

volledig nieuw in dit forum

56 pagina's met tip tricks en ervaringen zijn me iets te veel om allemaal door te nemen.

mijn fiets besteld en volledig betaald op 31 juli 2021 levering nu in januari van 2022 is dit normaal?

en voor de gelukkige bezitters van een veloretti ace matt black de volgende vraag.
kan ik een gpx bestand uploaden naar de fiets?
ik wil namelijk routes gaan fietsen met mijn vrouw.

benieuwd naar julie bevindingen.
Ik weet niet of anderen al gereageerd hebben op je vragen maar bij deze een poging. Voor mijn vrouw eind Sept een Ivy besteld en deze is begin december geleverd. Zonder accu deze kwam 2 weken later. Vanwege leverproblemen slot en lamp gratis erbij gekregen.

GPX bestanden kun je niet uploaden zover ik weet, maar wat je wel kunt doen is routes in de app invoeren. De route worden dan in de vorm van pijltjes op je display aan het stuur getoond.

Ze heeft veel plezier van de fiets en ook onderweg regelmatig complimenten! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesperdeZoete
toine.koster schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:27:
[...]

hallo Jesper mag ik vragen welk type je hebt besteld?
Ja zeker ik heb de ACE besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
Japieh schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Japieh,

Het kabeltje is nog beschikbaar. Wie het eerst komt...
Stuur me ff een pb met je adres en telefonnummer, dan stuur ik je een betaalverzoekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P!ER
Dragje schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Ik kan hier melden dat ook ik dat stekkertje bij P!ER heb gekocht, de beste man is 100% betrouwbaar, al weet ik natuurlijk niet of hij in bezit is van een kelder en zo ja, wat hij daar allemaal uitspookt. Maar zoals gezegd, ik heb het stekkertje ook bij P!ER gekocht en hij stuurde keurig het stekkertje op nadat ik het geldbedrag had overgemaakt.
Ook zeer prettig chat verkeer met hem gehad over het stekkertje en hoe dit precies aan te sluiten via tweakers.

En dat is bij uitstek waarom ik zo blij ben met dit draadje, niet alleen lees ik de ervaring van andere Veloretti gebruikers, maar kom ik ook talloze zeer bruikbare tips tegen; internet op z'n best!

Tot slot, een woord richting P!ER, dat van die kelder betrof natuurlijk een grapje! Blijft natuurlijk over je zolder...
Dragje,

Bedankt voor je mooie compliment. _/-\o_

Ik heb geen kelder, wel een zolder. Wat daar allemaal gebeurt hou ik maar voor mezelf. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailer001
Japieh schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:12:
Hebben jullie trouwens ook dat je het aan knopje om de fiets aan te zetten redelijk lang moet inhouden voordat de fiets aan gaat? En ook uit trouwens? Of doe ik iets verkeerds?
Veel te lang!!! het zou mooi zijn als je een klein geluidsignaal krijgt dat de fiets opstart of uitgaat. nu sta ik regelmatig alle instellingen van mijn vrouw dr fiets te corrigeren omdat ze te lang drukt of te vaak achter elkaar. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mailer001
Voor de mensen die er interesse in hebben;

Ik heb bij mijn vrouw haar IVY de oude voordrager van haar andere Veloretti gemonteerd op de IVY. Past prima! Het enige wat ik moest doen was het kabeltje van de extra lamp verlengen. Stukje snoer en krimpkousje en de klus was zo geklaard.

Zie resultaat 8) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ComZNsaRAg-fV50jnOaukHMjByg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USfaELP3rwtjPjczAQ2dfRIj.jpg?f=fotoalbum_large

Enige wat ik jammer vind is dat je de dagrij verlichting niet uit kan zetten, althans niet dat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
JesperdeZoete schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:02:
[...]

Ja zeker ik heb de ACE besteld.
Mijn Ace Graphite begin november besteld. Heb net als jij mail met handleiding gekregen. Het kettingslot ook al binnen. Ben benieuwd wanneer ik mail krijg van de transporteur. Zou me niets verbazen als wij in dezelfde levering zitten. Ben dan ook wel benieuwd wanneer je bericht krijgt van de transporteur.
Volgens Veloretti moet ik aankomende week bericht krijgen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Enige wat ik jammer vind is dat je de dagrij verlichting niet uit kan zetten, althans niet dat ik weet.
Knopje rechtsboven een seconde induwen en dan gaat de dagrijverliching uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
P!ER schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Hoi,

[Afbeelding]

Thnx voor de heldere uitleg! Ik heb je een PB gestuurd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toine.koster
Eastive schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:35:
[...]

Mijn Ace Graphite begin november besteld. Heb net als jij mail met handleiding gekregen. Het kettingslot ook al binnen. Ben benieuwd wanneer ik mail krijg van de transporteur. Zou me niets verbazen als wij in dezelfde levering zitten. Ben dan ook wel benieuwd wanneer je bericht krijgt van de transporteur.
dan denk ik dat het hem in de kleur zit, 31 juli een Ace matte black besteld en levering zou nu in januari plaatsvinden. ben benieuwd. maandag bel ik, vind het nu wel erg lang duren. maar cancellen en een ander merk bestellen levert ook weer leveringstijden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:09
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailer001
ernieken schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:25:
[...]

Knopje rechtsboven een seconde induwen en dan gaat de dagrijverliching uit.
Meteen even getest maar dan gaat alle verlichting uit. Zou graag alleen de extra lamp en achteruitrijlamp aan hebben vanwege het mandje voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
mailer001 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Veel te lang!!! het zou mooi zijn als je een klein geluidsignaal krijgt dat de fiets opstart of uitgaat. nu sta ik regelmatig alle instellingen van mijn vrouw dr fiets te corrigeren omdat ze te lang drukt of te vaak achter elkaar. 8)7
Ik snap ook niet waarom het aanzetten zo lang moet duren, je zou toch zeggen dat 1 keer drukken genoeg zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:17

[ Voor 80% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
mailer001 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:32:

Een stukje terug staat een instructie voor het vervangen van de id-light als ik het goed heb. Daar staat ook in hoe je het stekkertje kunt bereiken. Als je dat los haalt ben je klaar.

Zie pagina 52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastive
Megalomania schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:00:
[...]

Waarom heb je voor een ronde of specifiek deze gekozen?
Deze komt vanuit de FB groep. Deze pas precies op het einde van de crankarm. Zwart is wat subtieler en het mantel van rubber is extra bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:09
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Graag aandacht voor dit punt uit de topicwaarschuwing:

- Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
** Feedback op moderatie mag in het Mobiliteit -> Feedback topic. **

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 19:52

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive

[ Voor 87% gewijzigd door Taro op 09-01-2022 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesperdeZoete
Eastive schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:35:
[...]

Mij is ook verteld dat ik deze week een JCL track and trace kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartfokker
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-08 11:39
Ik heb in augustus een ace Matt black besteld en volgens veloretti wordt die in de week van 7 februari gemaakt. Ik vind het persoonlijk wel vreemd dat ik mensen zie die later hebben besteld en eerder de fiets krijgen. Gelukkig is er eindelijk een datum, nu nog maar hopen dat die niet weer wordt verzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
Kregen jullie vanzelf een mailtje met info wanneer de fiets wordt gemaakt met verwachte afleveringsdatum?

Het enige wat ik nog heb ik de orderbevestiging. 22 december besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno90
  • Laatst online: 05-11-2024
bartfokker schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:48:
Ik vind het persoonlijk wel vreemd dat ik mensen zie die later hebben besteld en eerder de fiets krijgen.
als ik zo terug lees lijkt het dat ze problemen hadden met de coating van de matte modellen. ik heb de jet black besteld op 8 november en hij is volgens veloretti week 51 van 2021 gebouwd en ze verwachten dat ik volgende week de track & trace ontvang, dan hoop ik met een week of 2 de fiets te ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
M4YN3 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:18:
Kregen jullie vanzelf een mailtje met info wanneer de fiets wordt gemaakt met verwachte afleveringsdatum?

Het enige wat ik nog heb ik de orderbevestiging. 22 december besteld.
Ja, ik wel in ieder geval.

Deze tekst onving ik afgelopen vrijdag.

De assembly van je e-bike staat momenteel gepland in de week van 17 januari. We verwachten dat de e-bike dan binnen 2-3 weken na assembly bij je wordt bezorgd.

Door problemen in onze productiefase zijn er helaas vertragingen ontstaan voor de uitlevering van specifieke e-bike modellen. We doen ons best om de levering zo snel mogelijk te laten plaatsvinden en zijn heel dankbaar voor je geduld.

p.s Ivy mat black besteld, op 15 september. Dus als de fiets daarwerkelijk begin en/of halverwege februari wordt bezorgd heb ik dus bijna pakweg 5 maanden moeten wachten... maar ik hoor van velen dat het de moeite van het wachten waard is.

[ Voor 13% gewijzigd door Dragje op 10-01-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.zwets
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2022
Fiets op 20 december besteld (jet black), op 7 januari slot en lampje ontvangen. Vrijdag 8 januari via mail 2 manuals ontvangen. Vandaag (10 januari) bericht van transporteur ontvangen dat ze onder voorbehoud de fiets donderdag 13 januari komen leveren. Zou dat een fiets zijn die eigenlijk voor iemand was die geen geduld meer had en heeft geannuleerd? Heb van Veloretti geen bericht gehad wanneer ze mijn fiets gaan produceren..

[ Voor 5% gewijzigd door r.zwets op 10-01-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
r.zwets schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:12:
Fiets op 20 december besteld (jet black), op 7 januari slot en lampje ontvangen. Vrijdag 8 januari via mail 2 manuals ontvangen. Vandaag (10 januari) bericht van transporteur ontvangen dat ze onder voorbehoud de fiets donderdag 13 januari komen leveren. Zou dat een fiets zijn die eigenlijk voor iemand was die geen geduld meer had en heeft geannuleerd? Heb van Veloretti geen bericht gehad wanneer ze mijn fiets gaan produceren..
Ik denk dat er gewoon een lading afgeleverd is. Mijn fiets komt donderdag ook. T&T komt woensdag. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno90
  • Laatst online: 05-11-2024
r.zwets schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:12:
ik ook! 13e komt hij binnen. ik heb 8 november ook de jet black besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesperdeZoete
Mijn bestelling 29-11-2021 komt morgen volgens de T&T van JCL binnen. Dus ik verwacht ook een grote levering ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Pjd58 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:19:
[...]

[Afbeelding]
Er was wel een extra achterlicht nodig want de drager blokkeert het zich op het ingebouwde licht.
Massload bagagedrager, bij diverse winkels verkrijgbaar voor ca 34 euro. Ik heb alleen de twee stangetjes die naar onder het zadel lopen iets moeten inkorten omdat ze anders tegen het spatbord aan kwamen.
Ziet er goed uit! Gaat dit ook goed op een Ace denk je?
Remar65 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:05:
[...]
De houders die op het frame steunen moeten iets gebogen worden en het stangetje waarmee je de drager tussen spatbord en frame vastmaakt met het buigijzer iets krommen en op maat zagen.

Een bankschroef, hamertje, buigijzer 10mm, ijzerzaagje, wat geduld en twee uurtjes werk.

Oh, en een fietspomp. Band moet namelijk leeg om het geheel mogelijk te maken of je moet het hele achterwiel willen demonteren.
Dank voor de uitleg! een buigijzer 10mm? Is dat echt nodig? Ik heb heel wat tools liggen hier maar dat niet.

Zou je nog steeds voor deze drager gaan of heb je nu een andere ervaring?

Bovengenoemde massload drager is geschikt voor 25kg ipv 18kg dus zal iets steviger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remar65
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 04:17
Megalomania schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:31:
[...]

Ziet er goed uit! Gaat dit ook goed op een Ace denk je?

[...]

Dank voor de uitleg! een buigijzer 10mm? Is dat echt nodig? Ik heb heel wat tools liggen hier maar dat niet.

Zou je nog steeds voor deze drager gaan of heb je nu een andere ervaring?

Bovengenoemde massload drager is geschikt voor 25kg ipv 18kg dus zal iets steviger zijn.
Met het buigijzer kan je de verbindingsstang mooi buigen maar je kan het wellicht ook over iets met een bepaalde radius buigen. Of in de bankschroef (dan buig je hem zonder radius)

Ik zou er nog steeds voor gaan. 18 kilo draagvermogen is voor mij voldoende. Er gaat alleen een rugzak mee voor m’n werk en als ik boodschappen doe denk ik na. De grote dingen haal ik één keer per maand met de auto 😬

Er is er nog eentje te koop bij Decathlon, die is ook te monteren met wat aanpassingen onder het spatbord en kan 27 kilo hebben. Die is mijns inziens iets grover uitgevoerd:

https://www.decathlon.nl/..._bi3rzJ-5zLfJbBSpxAZhnpVc

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
P!ER schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:50:
[...]

Beste Dragje,

Ik wil best delen waar ik ze heb gevonden, maar heb er speciaal 5 gekocht om zo te kunnen besparen op de verzendkosten. Ze vragen daar €8,- alleen voor verzenden. Ik bied ze hierbij aan voor €6,50 excl. verzenden (kostprijs aantoonbaar €6,20/st). Ik denk dat er rond de €3,- bij komt voor verzenden. Ik dacht mede forumleden hiermee te kunnen helpen.

Je linkje werkt niet helemaal, ik kom in een lege winkelwagen uit.
P!er, @Dragje hebben jullie een andere lamp erop gezet omdat die extra lamp die veloretti aanbied niet voldoet / te weinig licht geeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P!ER
Megalomania schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:57:
[...]

P!er, @Dragje hebben jullie een andere lamp erop gezet omdat die extra lamp die veloretti aanbied niet voldoet / te weinig licht geeft?
Ja, dat was de enige reden voor vervanging bij mij in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
Jeetje .. da's echt balen.
Vanmiddag fiets ontvangen, na lekker inremmen zag ik het rood/groen knipper lampje. O ja, moet nog kalibreren.
Enviolo app koppelen en firmware update binnengehaald.
Klik op kalibreren.... FAILED....
20X geprobeerd, iOS, Android, niets helpt, hij blijft maar Calibrate Failed error geven ...
Ergste is dat hij nu in een idiote thuiskomertje stand staat een de fiets onbruikbaar is geworden....

Iemand die ook gehad?

PS. Als ik hem ronddraai (zelfs zonder dat hij aanstaat) lijkt hij niet heel soepel te draaien...

In de App blinken de connect/reconnect ok continue...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEyEWPyz_isX7Xyxoz8GdL2xFJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKNlsbQLPh94QuJfLhvG82D0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SecqlcAtjrDvvGiBoaJzE7qsyKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6NazYK5JS3metssoinCeJqI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door J.f.rey op 12-01-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
J.f.rey schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:32:
Jeetje .. da's echt balen.
Vanmiddag fiets ontvangen, na lekker inremmen zag ik het rood/groen knipper lampje. O ja, moet nog kalibreren.
Enviolo app koppelen en firmware update binnengehaald.
Klik op kalibreren.... FAILED....
20X geprobeerd, iOS, Android, niets helpt, hij blijft maar Calibrate Failed error geven ...
Ergste is dat hij nu in een idiote thuiskomertje stand staat een de fiets onbruikbaar is geworden....

Iemand die ook gehad?

PS. Als ik hem ronddraai (zelfs zonder dat hij aanstaat) lijkt hij niet heel soepel te draaien...

In de App blinken de connect/reconnect ok continue...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Accu al even er uit gehaald voor +/- 30 min ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
TheWildman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Accu al even er uit gehaald voor +/- 30 min ?
- met fiets aan en ondersteuning op 0
- kabeltje achteraan de Enviolo er even uit gehad
- met fiets uit en alleen Enviolo app

Wat ik wel merkte bij de fiets zonder dat hij aanstaat, is dat hij niet soepel ronddraait....

En volgens mij kan je ook niet de instellingen zo zetten (zonder het kalibreren proces) dat hij weer normaal rijd toch?!

[ Voor 13% gewijzigd door J.f.rey op 12-01-2022 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
Megalomania schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Beste Megalomania,

Ik heb de fiets nog niet in mijn bezit, maar ik las op Facebook wel wat klachten over de lichtopbrengst van de standaard lamp.
In de stad is het wellicht geen issue, voldoende stadsverlichting, maar ik wil ook meer buiten de stad rondfietsen.

Toen kwam ik op type lamp die P!er ook heeft aangeschaft. Deze lamp geeft enorm veel licht wat ook op verschillende YouTube reviews te zien is, dat gaf voor mij de doorslag om deze lamp aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
J.f.rey schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:52:
[...]

- met fiets aan en ondersteuning op 0
- kabeltje achteraan de Enviolo er even uit gehad
- met fiets uit en alleen Enviolo app

Wat ik wel merkte bij de fiets zonder dat hij aanstaat, is dat hij niet soepel ronddraait....

En volgens mij kan je ook niet de instellingen zo zetten (zonder het kalibreren proces) dat hij weer normaal rijd toch?!
Al even geleden voor mij maar kalibratie werkte toen ook niet helemaal soepel, accu verwijderd, app verwijderd, telefoon reboot toen opnieuw gekoppeld en toen ging het wel goed.

weet niet zeker, heb de fiets even niet hier. maar als je in de enviolo app handmatig/manual kiest ipv auto. dan kan je wel handmatig via de plus/ min van de ondersteuning standen door de versnellingen heen maar ja dat is niet optimaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
TheWildman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:02:
[...]

Al even geleden voor mij maar kalibratie werkte toen ook niet helemaal soepel, accu verwijderd, app verwijderd, telefoon reboot toen opnieuw gekoppeld en toen ging het wel goed.

weet niet zeker, heb de fiets even niet hier. maar als je in de enviolo app handmatig/manual kiest ipv auto. dan kan je wel handmatig via de plus/ min van de ondersteuning standen door de versnellingen heen maar ja dat is niet optimaal natuurlijk.
Nee handmatig is blijkbaar niet wat werkt... Er veranderd niets of hij springt er terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailer001
Ar_Kl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:57:
thanks Pier, daar kan ik wat mee richting Veloretti, hoop dat ze het kunnen oplossen :-)

[...]
Hoi Ar_KI, hier ook ineens dat de meegeleverde Spaninga lamp blijft branden….. ga eerst maar eens de accu er 30 min uithalen. Heb jij al wat gehoord toevallig?

Grt

Wat me trouwens ook opvalt is dat de lamp nu veel feller brand dan voorheen....

[ Voor 9% gewijzigd door mailer001 op 13-01-2022 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
TheWildman schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:33:
[...]

Standaard had ook naar mijn gevoel wel 2 cm verder naar achteren mogen zitten, had het gisteren tijdens mijn eerste ritje ook een aantal keer dat ik 'm raakte, nog even zoeken naar de juiste positie van de voet.

Ik heb zelf voor de ABUS Bordo Granit X-plus 6500 Vouwslot - ART 2 - 110 cm gekozen, netjes en relatief eenvoudig te monteren houder.

Tevens heb ik er voor gekozen om de fiets in de berging vast te zetten met een muur/vloer anker
Vinz Everest Muuranker ART 4.
En een ketting Vinz Kungur Scooterslot ART 3 - 100cm Deze zal ik gezien het gewicht alleen in de berging gebruiken.[Afbeelding]
Dank voor deze tips, ziet er goed uit!

Hoe bevalt het vouwslot? Kan je het wel makkelijk om een lantarenpaal heen krijgen bv of is dat te dik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastive
De Ace is binnen en eigenlijk werkt alles in 1x…
Batterij past vlekkeloos, pairen ging in 1x, motor loopt heerlijk soepel. Fietst ook top!
Het enige wat ik écht moest doen was de riem losser zetten maar dat wist ik eigenlijk al.
Schijfremmen moeten inderdaad nog flink ingeremd worden maar dat hoort. Ik ben vooralsnog zeeeer content!

Binnenkort mooie brede banden erop, strakke felle extra koplamp erbij en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
Eastive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:55:
De Ace is binnen en eigenlijk werkt alles in 1x…
Batterij past vlekkeloos, pairen ging in 1x, motor loopt heerlijk soepel. Fietst ook top!
Het enige wat ik écht moest doen was de riem losser zetten maar dat wist ik eigenlijk al.
Schijfremmen moeten inderdaad nog flink ingeremd worden maar dat hoort. Ik ben vooralsnog zeeeer content!

Binnenkort mooie brede banden erop, strakke felle extra koplamp erbij en klaar!
Hoe heb je dat precies gedaan en had je geen problemen met de calibrate (en heb je dat voor of na het afstellen van de belt gedaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
J.f.rey schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Hoe heb je dat precies gedaan en had je geen problemen met de calibrate (en heb je dat voor of na het afstellen van de belt gedaan?)
Ik heb eerst de riem versteld, batterij volledig opgeladen en daarna gepaird via de Veloretti app. Enviolo app nog niets mee gedaan.
De hub reageert top. Als ik straks meer tijd heb zal ik die Enviolo app eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
Eastive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Ik heb eerst de riem versteld, batterij volledig opgeladen en daarna gepaird via de Veloretti app. Enviolo app nog niets mee gedaan.
De hub reageert top. Als ik straks meer tijd heb zal ik die Enviolo app eens testen
Ik bedoelde eigenlijk ook .. hoe heb jij de belt afgesteld. De filmpjes op internet zijn en totaal andere systeem...

Is het 1 van deze schroeven?

PS1. Dus het kalibreren heb je nog niet gedaan....
PS2. Met BeltTensionMeter kan je meten hoe hij is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_uxPeUAqG_NXcvIynChafAalz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyfEdemFQmg96t9SU2HdWgJO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCMILDEQlDUZmVLudLa81JQUD0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3ZY9nwOeDIkLE3ElZnKvmQo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eastive
J.f.rey schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk ook .. hoe heb jij de belt afgesteld. De filmpjes op internet zijn en totaal andere systeem...

Is het 1 van deze schroeven?

PS1. Dus het kalibreren heb je nog niet gedaan....
PS2. Met BeltTensionMeter kan je meten hoe hij is

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inmiddels ook de firmware ge-update en gekalibreerd.
All systems go!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxRF-RQq6hcRzhA1RCGAr_8SwXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRW3bJ9SZ2fFnUde2NthhpSh.jpg?f=fotoalbum_large

1. Losgedraaid aan beide kanten
2. Losser gedraaid aan beide kanten (1 hele slag)

Dan wiel een beetje wiebelen zodat je merkt dat het wiel weer tegen 2 aan zit.

Toen de 1’s weer aangedraaid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.f.rey
Eastive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Inmiddels ook de firmware ge-update en gekalibreerd.
All systems go!

[Afbeelding]

1. Losgedraaid aan beide kanten
2. Losser gedraaid aan beide kanten (1 hele slag)

Dan wiel een beetje wiebelen zodat je merkt dat het wiel weer tegen 2 aan zit.

Toen de 1’s weer aangedraaid
Echt bizar...

Na het losdraaien van de belt :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cm_VPGrEWbwAwSdeqQgbk_m170I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yi2qJf7rLY8Jj4kmUfI4o0sx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastive
J.f.rey schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Echt bizar...

Na het losdraaien van de belt :
[Afbeelding]
Mooi man! Had al gelezen dat een strakke riem voor allerlei gezeur zorgde!
Ik vraag me af of het misschien een soort transportmodus is ofzo… In de handleiding spreken ze ook expliciet over het op de juiste spanning brengen van de riem.

Het werkt, dus lekker trappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanJdJ
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-01-2022
Fiets vandaag binnen, besteld 27 juli.
Fietste initieel niet lekker.
Gekalibreerd in enviolo app. doet het nu beter. (comfortstand)
Manco blijft dat de snelheidsmeter op het stuur het niet doet. deze blijft continue op 0 km/h staan. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastive
JohanJdJ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:17:
Fiets vandaag binnen, besteld 27 juli.
Fietste initieel niet lekker.
Gekalibreerd in enviolo app. doet het nu beter. (comfortstand)
Manco blijft dat de snelheidsmeter op het stuur het niet doet. deze blijft continue op 0 km/h staan. Iemand daar ervaring mee?
Heb je gekeken naar de positie van de magneet op de spaak? Klinkt nl alsof deze niet uitlijnt met de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanJdJ
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-01-2022
Eastive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Heb je gekeken naar de positie van de magneet op de spaak? Klinkt nl alsof deze niet uitlijnt met de sensor.
Die mist inderdaad. Veloretti stuurt er 1. (maar moet er bij aflevering natuurlijk opzitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
Megalomania schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Dank voor deze tips, ziet er goed uit!

Hoe bevalt het vouwslot? Kan je het wel makkelijk om een lantarenpaal heen krijgen bv of is dat te dik?
Bevalt prima heb speciaal de 110 cm genomen zodat deze makkelijk om een lantarenpaal kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernieken
Ik stel vast dat mijn Veloretti redelijk scherp op 25km/h stopt met ondersteunen. De GPS-snelheid is dan net geen 24km/h. Ik merk dat vele fietsen pas stoppen met ondersteunen rond de 27km/h (teller). Als ik bijvoorbeeld met mijn vrouw ga fietsen heb ik moeite om haar bij te houden omdat haar fiets tot rond de 27km/h (op de teller) nog ondersteuning biedt en de mijne dus niet. Gevolg: hard trappen om nog te kunnen volgen.
Voor de duidelijkheid naar de mods toe: ik ben NIET op zoek naar een hack om 35km/h te kunnen rijden met deze fiets.
Ik zou enkel wel minstens écht 25km/h kunnen rijden. Iemand hiervoor een idee? Stellen jullie ook vast dat het bij 25km/h op de teller echt wel stopt met ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
ernieken schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:13:
Ik stel vast dat mijn Veloretti redelijk scherp op 25km/h stopt met ondersteunen. De GPS-snelheid is dan net geen 24km/h. Ik merk dat vele fietsen pas stoppen met ondersteunen rond de 27km/h (teller). Als ik bijvoorbeeld met mijn vrouw ga fietsen heb ik moeite om haar bij te houden omdat haar fiets tot rond de 27km/h (op de teller) nog ondersteuning biedt en de mijne dus niet. Gevolg: hard trappen om nog te kunnen volgen.
Voor de duidelijkheid naar de mods toe: ik ben NIET op zoek naar een hack om 35km/h te kunnen rijden met deze fiets.
Ik zou enkel wel minstens écht 25km/h kunnen rijden. Iemand hiervoor een idee? Stellen jullie ook vast dat het bij 25km/h op de teller echt wel stopt met ondersteunen?
Wat ik me kan voorstellen is dat de positie van de magneet invloed kan hebben op de daadwerkelijke snelheid. Je zou kunnen controleren of de magneet precies goed langs de sensor komt. Wellicht dat dit de onnauwkeurigheid wat wegneemt.
Mijn Ace fietst trouwens even hard als de Cortina van mijn vrouw. Waar mijn vorige eMTB (Trek Powerfly 7 voor ww) vet langzamer ging dan die van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar_Kl
Hoi Mailer,
Van Veloretti heb ik niets meer gehoord anders dan dat ze een nieuw kabeltje zouden opsturen. Zelf denk ik dat het aan iets anders ligt. Ik heb de boel open geschroefd. De stekker (4 draden) vanaf de motor/accu gaat langs de voorlamp naar het achterlicht en het 'stopcontact' van het voorlicht. Het lijkt erop dat het voorlicht de schakelaar is voor het achterlicht en het 'stopcontact'.
Ik dacht het te kunnen oplossen door het stekkertje eraf te knippen en draden door te verbinden. Resultaat is een kapot (overbelasting) achterlicht, doorverbonden draden en nog steeds geen schakelend stopcontact.
Geen aanrader dus....
Ik heb nu maar een mini schakelaartje gekocht om het voorlicht te schakelen, dat lijkt me het makkelijkst voor nu. Of iemand heeft een idee welke draden aan elkaar moeten om het te laten werken? Zou fantastisch zijn :-)
Heb je hier iets aan Mailer? ;-)
mailer001 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:25:
[...]

Hoi Ar_KI, hier ook ineens dat de meegeleverde Spaninga lamp blijft branden….. ga eerst maar eens de accu er 30 min uithalen. Heb jij al wat gehoord toevallig?

Grt

Wat me trouwens ook opvalt is dat de lamp nu veel feller brand dan voorheen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
Eastive schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Wat ik me kan voorstellen is dat de positie van de magneet invloed kan hebben op de daadwerkelijke snelheid. Je zou kunnen controleren of de magneet precies goed langs de sensor komt. Wellicht dat dit de onnauwkeurigheid wat wegneemt.
Mijn Ace fietst trouwens even hard als de Cortina van mijn vrouw. Waar mijn vorige eMTB (Trek Powerfly 7 voor ww) vet langzamer ging dan die van mijn vrouw.
Moest de magneet niet goed hangen zou ik verwachten juist harder te kunnen rijden. Elke puls van de magneet correspondeert met een bepaalde afstand (omtrek van het wiel) en gecombineerd met de tussentijd tussen twee pulsen geeft dat de snelheid (v=s/t met v=snelheid, s=wielomtrek en t=tijd tussen twee pulsen).
Moest er ergens de mogelijkheid zijn in de settings om de wielomtrek te verkleinen waardoor de werkelijke snelheid hoger zal zijn dan hetgeen de teller aangeeft zou dat al mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:20
Of dikke banden erop leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:13
M4YN3 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Deze vraag heb ik ook. Vind het ook niet erg om kabeltje te solderen en met krimpkous af te werken.

Hebben jullie het over deze lamp? En misschien nog een tip waar voordelig te kopen?

https://www.rosebikes.nl/...hape=42&article_size=6075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Is het mogelijk om te zien hoe vol de batterij zit als hij nog niet in de fiets zit? Als het lampje rood is, is hij nog niet vol? Mijn batterij leek wel wat juice in te zitten bij ontvangst namelijk.

Andere vraag: is het nodig om te calibreren met de enviolo app of niet? Is er ergens een instructie?

Mijn trappers hebben geen links en rechts sticker meer. Enig idee hoe ik kan herkennen welke welke is?

[ Voor 34% gewijzigd door Megalomania op 14-01-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
Vaevictis_ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Deze vraag heb ik ook. Vind het ook niet erg om kabeltje te solderen en met krimpkous af te werken.

Hebben jullie het over deze lamp? En misschien nog een tip waar voordelig te kopen?

https://www.rosebikes.nl/...hape=42&article_size=6075
Hoi,

Dit is de lamp die ik bedoel, en voor zover ik kon vinden de voordeligste aanbieding. Wel kabeltje met juiste stekker bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Nog steeds niet geweldig veel lumen eigenlijk hè. Op de racefiets heb ik een lamp van 1000 lumen en dat is lang de sterkste niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastive
Megalomania schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:36:
Nog steeds niet geweldig veel lumen eigenlijk hè. Op de racefiets heb ik een lamp van 1000 lumen en dat is lang de sterkste niet.
Ik heb ook een lamp die ik op de fiets kan monteren die een dergelijk lumen verspreid. Probleem met dat soort felle lampen is dat de felste stand vergelijkbaar is met groot licht. Dus de spreiding is nogal groot. Als je minder lumen hebt maar je hebt een ‘strakker’ lichtbeeld waarbij de weg fatsoenlijk verlicht is maar je verblind geen tegenliggers zit je meer dan goed.

Anders zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld Supernova. Die heeft geweldige koplampen met sein/grootlicht functie. Zowel ronde modellen als de brede modellen.
Ik vind zelf de M99 subliem maar ik weet nog niet of die esthetisch op de Ace past.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PIRsXS4PV6NiS8QwL1tzCZ2i1A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VCJwy4TmAXk5PK0Nlpra7FEF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:20
Wow daar hangt helemaal een pittig prijskaartje aan, hoopte al op iets betaalbaarders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Megalomania schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:36:
Lux en lumens is niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
P!ER schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:47:
[...]

Hoi,

Dit is de lamp die ik bedoel, en voor zover ik kon vinden de voordeligste aanbieding. Wel kabeltje met juiste stekker bij kopen.
@P!ER Welk kabeltje heb ik dan nodig? Heb de fiets nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P!ER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
Vaevictis_ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:02:
[...]

@P!ER Welk kabeltje heb ik dan nodig? Heb de fiets nog niet.
Ik heb net als P!er meerdere besteld. Mocht iemand interesse hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Kan iemand een foto maken hoe de lamp en kabel gemonteerd zijn? Zoals gezegd heb ik de fiets nog niet en ben benieuwd hoe de lamp gemonteerd wordt en hoe dat eruit ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalomania
@Vaevictis_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8uRsOh6Hu7gmhQEDpmK5csm1o0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1b2D53iANroPauvIqfyhCpT1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eK6EwmlhUOS8CG6zn7e72jyRtw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKHwtc2xN6VS8VfBMKbu9djF.jpg?f=fotoalbum_tile

Hoe gaat de fiets eigenlijk uit? Het diamond display blijft aanstaan de hele nacht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheWildman
Megalomania schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:35:
@Vaevictis_
[Afbeelding][Afbeelding]

Hoe gaat de fiets eigenlijk uit? Het diamond display blijft aanstaan de hele nacht
linker (grootste knop) een seconden of 4 ingedrukt houden tot de display uitgaat,niet langer anders gaat deze weer in reboot :), aanzetten gaat op de zelfde manier maar dan wacht je tot de display aangaat.

[ Voor 4% gewijzigd door TheWildman op 15-01-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
@TheWildman thanks! Hoe kom je aan deze info? Staat niet in de handleiding toch?

Is er ook een manier op je licht aan en uit te doen zonder je mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 09:38
Megalomania schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:05:
@TheWildman thanks!

De plus/up knop ingedrukt houden tot het licht aan/uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toine.koster
Ik heb telefonisch contact gehad met Veloretti. Maar nog geen update via mail.

productie datum wederom uitgesteld naar week 6. Daarvoor was het week 51, 49, 42.
ik heb wel het aanbod gehad om om te steken naar een Ace Jet Black, deze was direct leverbaar.
maar ik blijf toch bij mijn keuze voor de Ace Matte Black. dus de vertraging zit hem echt in de kleur.

ik heb wel een refund van 100 euro gekregen omdat het nu toch wel erg lang duurt.

gelukkig is het weer niet van dien aard dat ik dagelijks tochten zou willen maken.
we wachten af of ze week 6 wel waar kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
Megalomania schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:05:
@TheWildman thanks! Hoe kom je aan deze info? Staat niet in de handleiding toch?

Handleiding... ah ja die kreeg ik ook een week of 3 nadat ik de fiets had ontvangen :F

Maar nee er staat simpelweg niet in hoe je de fiets aanzet of uit, of hoe je de verlichting uit kan zetten, hoe je in de settings komt van de diamond grote linker knop +/- 2 seconden indrukken, dus ja die handleiding of instructie filmpjes van A tot C zoals:
Hoe haal je fiets uit de doos, hoe zet je de fiets correct in elkaar, waar moet je even op letten, wat doen de knoppen op de diamond...etc. etc... gemiste kans maar wie weer komt het in de toekomst wel goed.

Nu ben ik zelf best handig en heb ik nog wat dingen onthouden van vroeger toen mijn vader wat fietsen in elkaar zette dus kwam er wel uit, maar kan me voorstellen dat andere even op het forum moeten kijken of navragen. nu zitten hier echt hele fijne mensen die graag helpen dus komt altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailer001
Ar_Kl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:09:
Hoi Mailer,
Van Veloretti heb ik niets meer gehoord anders dan dat ze een nieuw kabeltje zouden opsturen. Zelf denk ik dat het aan iets anders ligt. Ik heb de boel open geschroefd. De stekker (4 draden) vanaf de motor/accu gaat langs de voorlamp naar het achterlicht en het 'stopcontact' van het voorlicht. Het lijkt erop dat het voorlicht de schakelaar is voor het achterlicht en het 'stopcontact'.
Ik dacht het te kunnen oplossen door het stekkertje eraf te knippen en draden door te verbinden. Resultaat is een kapot (overbelasting) achterlicht, doorverbonden draden en nog steeds geen schakelend stopcontact.
Geen aanrader dus....
Ik heb nu maar een mini schakelaartje gekocht om het voorlicht te schakelen, dat lijkt me het makkelijkst voor nu. Of iemand heeft een idee welke draden aan elkaar moeten om het te laten werken? Zou fantastisch zijn :-)
Heb je hier iets aan Mailer? ;-)

[...]
Hoihoi,

Bedankt voor je uitleg! ik ben best technisch maar dit is mij een stapje te ver voor een fiets die nog onder garantie valt.

Heb veloretti gemaild en gesproken er zijn veel meer mensen die dit probleem hebben. Ik dacht misschien software matig?

Ik blijf veloretti achtervolgen voorlopig tot ik een oplossing van ze krijg. tot die tijd maar een lamp op batterijen gemonteerd....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P!ER
Vaevictis_ schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Kan iemand een foto maken hoe de lamp en kabel gemonteerd zijn? Zoals gezegd heb ik de fiets nog niet en ben benieuwd hoe de lamp gemonteerd wordt en hoe dat eruit ziet.
Mijn B&M is zo gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rgj_7UaqhjA_C7Rj1NynqpSzBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APu93i3HANMBk3axzvrg6qRu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oarf6gpmvhxvxaWrrwyP561MRPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsgDxlahRAtZOHcABVbzQRjn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapjaap
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-01-2023
Kun je zonder problemen een zadeltje voor een kind op de (aluminium)buis plaatsen? Op Facebook kwam ik toevallig net deze foto tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcD0A88bJrTc6XCg5zgtLQWdud0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yb4OxlvyqzkAMeei8ASKFjCe.png?f=fotoalbum_large

Kan dit veilig? Bestaat er het risico dat je de buis buigt? Veel dank alvast!
Pagina: 1 ... 15 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?