Nou de handleiding is opgestuurd, de bezorging wordt ingepland... hopelijk deze week een fiets (met beloofde batterij iig)
We merken het wel
We merken het wel
Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1
Zelfde ervaring hier, in Amsterdam. Schafer remmen overigens, maar die doen het bij mij prima, en inmiddels goed stevig, nauwelijks geluid. Enige minpunt is dat mijn (ingebouwde) voorlamp inmiddels niet meer werkt: écht een vochtprobleem, ik zie het water in de lamp zitten. Ik krijg een nieuwe lamp, die ik er dan bij de winkel in Amsterdam moet laten inzitten.ernieken schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:55:
Ik heb intussen al wat kilometers op m'n Ace Electric gereden. De fiets rijdt bijzonder zacht en stil. Afwezigheid van vering vind ik persoonlijk geen minpunt, zelfs niet op de Belgische wegen.Schakelen gaat erg vlot, je bent zeer znel op snelheid. De trapondersteuning werkt ook erg goed, het is alsof er geen ondersteuning is maar je rijdt wel vlot 25km/h. Motor is naar mijn gevoel erg stil. Motor Enviolo hoor je af en toe maar ik vind het niet storend. Spijtig wel dat hij niet iets sneller kan, je merkt goed dat de ondersteuning stopt bij 26km/h. Omdat de fiets zo zacht rijdt lijkt dat eigenlijk best traag. Licht is vooral om gezien te worden, dus een extra koplamp om op donkere buitenwegen te rijden is zeker aangewezen. Mijn zadel was een beetje los gekomen. Even terug de vijs terug aandraaien en het was terug in orde. Remmen (tektro) zijn stil, missen wel nog wat bijtgevoel en kracht, hopelijk wordt dat beter als ze 'ingeremd' zijn. Navigatie werkt an-sich maar ik heb de indruk dat de app geen fietswegen kent wat natuurlijk erg jammer is. Herberekenen van een route kan soms ook erg lang duren zodat je even niet weet wat je moet doen. Momenteel niet echt bruikbaar naar mijn gevoel.
Ik had ook graag op het display kunnen zien wat de afgelegde afstand is van zodra je vertrekt.
Ook onthoudt de app niet wat je al gereden hebt zodra je de fiets uitschakelt. Je moet echt de rit vastleggen. Maar mogelijk heb ik hier de mogelijkheden nog niet voldoende bestudeerd.
Al bij al erg tevreden met de fiets, zelfs na lang wachten. Prijs/kwaliteit onklopbaar en als de fiets nu de komende tijd geen problemen vertoont en de elektronica ook op lange termijn goed blijft werken kan ik alleen maar enthousiast zijn.
Hier nog een Amsterdammer die blij is met de fiets,jaapjaap schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:10:
[...]
Zelfde ervaring hier, in Amsterdam. Schafer remmen overigens, maar die doen het bij mij prima, en inmiddels goed stevig, nauwelijks geluid. Enige minpunt is dat mijn (ingebouwde) voorlamp inmiddels niet meer werkt: écht een vochtprobleem, ik zie het water in de lamp zitten. Ik krijg een nieuwe lamp, die ik er dan bij de winkel in Amsterdam moet laten inzitten.
Als de lamp straks blijft gewoon blijft werken, dan ben ik echt erg te spreken over de fiets. Hij staat namelijk permanent buiten én de afgelopen maanden dus eigenlijk continu in de regen. De Ace fietst onder alle omstandigheden prima. Ik heb ook een kinderzitje achterop. Ook dat gaat prima. Ik fiets er dagelijks op.
Als ik één wens mag uitspreken: ik zou wel wat harder willen dan 25km per uur, het is gewoon net te langzaam.
[ Voor 19% gewijzigd door Basekid op 13-12-2021 12:32 ]
Inmiddels gratis via Veloretti binnen twee dagen een nieuwe remhendel ontvangen. Deze was al gevuld met olie en het nam 10 minuutjes in beslag om het te monteren.Remar65 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:46:
Vanmorgen stevig onderuit gegaan op een plaatselijke ijsbaan![]()
Hierbij is er een nok afgebroken achter de remhevel waardoor de voorrem niet meer werkt.
Kon online niks over die remmen terugvinden.
Iemand enig idee welk systeem ik ter vervanging kan toepassen? Nu ik toch bezig ben...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1
Dank voor het melden.IAMsterdam schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:42:
Even een korte update over de levering van een Ace matte black.
Eerste week september besteld.
Hij stond gepland om te maken voor week 49. Net even gebeld voor een update en hij is nog niet gemaakt. Klaarblijkelijk hebben ze minder gemaakt dan gepland. Heel voorzichtig gaf ze aan dat het waarschijnlijk het nieuwe jaar wordt.
Hoe moeilijk is het om bij deze fiets de buitenbanden te vervangen? Ik heb nog nooit in mn leven een band vervangen (alleen geplakt), maar ik vind deze banden echt heel tof.Remar65 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:40:
[...]
De Schwalbe Big Apple 50-622: breder wordt het inderdaad niet![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eigenlijk is het vrij simpel.Basekid schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:30:
[...]
Hoe moeilijk is het om bij deze fiets de buitenbanden te vervangen? Ik heb nog nooit in mn leven een band vervangen (alleen geplakt), maar ik vind deze banden echt heel tof.
Verder nog iets aan de remmen ofzo moeten aanpassen?
[ Voor 5% gewijzigd door Remar65 op 13-12-2021 23:47 ]
Nu kan je beter doorbijten. Een andere bestellen gaat waarschijnlijk nog langer duren want andere merken hebben ook gewoon leverings problemen.paulhardendood schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:03:
Mijn levertijd was half oktober, toen half november, toen week 50, en net te horen gekregen dat ze geen uitspraken meer durven doen maar met een beetje mazzel ergens in januari.
Ik ga voor mezelf even bedenken waar ik de grens trek en mijn order ga annuleren en op zoek ga naar een ander merk....jammer
Hoor bij andere merken ook niet veel anders als vertraging..probleem met leveringen onderdelen meestal uit Azië.paulhardendood schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:03:
Mijn levertijd was half oktober, toen half november, toen week 50, en net te horen gekregen dat ze geen uitspraken meer durven doen maar met een beetje mazzel ergens in januari.
Ik ga voor mezelf even bedenken waar ik de grens trek en mijn order ga annuleren en op zoek ga naar een ander merk....jammer
Is in de ochtend van de levering aangepast naar 1100-1400, uiteindelijk om 1345 geleverdJapieh schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:38:
[...]
Is de tijd bij jouw ook aangepast? Of staat dit nog steeds van 8:00 tot 17:00?
Ik heb ook net mijn fiets gekregen en krijg ook de error 400 bij het koppelen. Hoe is het bij jou opgelost?ZiXon_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:39:
Vandaag ook batterij binnen gekregen voor de Ivy.
Meteen fietsen en ging erg goed, beetje piepende remmen en de versnellingen hoor je wel ook echt, maar dat wisten we.
Fiets meteen netjes 25km/uur en display bediening is een genot.
Daarna de app geprobeerd, pairen lukt want de fiets ziet hij meteen maar daarna krijg ik een error 400 en kan ik niet verder in de app.
Anderen dit wel al gelukt?
edit: heb overigens alle accessoires ook niet gekregen, maar omdat ik hier lees dat niemand ze nog heeft mail ik ze maar niet en wacht het nog even af.
Ik heb uiteindelijk meer dan een half jaar moeten wachten op fiets en accu. Fors langer dan de 5 weken die voorspeld waren. Maar ik ben er zoals velen heel blij mee nu hij er is. Fietst echt heerlijk. Wat mij betreft de moeite van het wachten waard geweest en ach, hoe hard mis je ‘m hartje winter (ik fiets toch liever met een zonnetje maar gebruik de fiets dan ook alleen recreatief).paulhardendood schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:03:
[ Voor 6% gewijzigd door P!ER op 14-12-2021 16:25 ]
Ja Veloretti moet nog iets doen langs hun kant. Toch straf dat je dit probleem blijft lezen. Stuur ze dus even een mailtje.P!ER schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:24:
Mijn Ace Graphite is geleverd vandaag! Ik heb hem in elkaar gezet, wat niet heel lastig was. Accu geladen en de fiets aan gezet.
Ik heb één probleem: als ik wil pairen met de Veloretti app krijg ik de melding 'vehicle not registered yet (400)'.
Als ik een account aan wil maken zie ik in mijn scherm 'no internet connection', maar ik heb gewoon verbinding...
Iemand een tip?
(Ik kan wel verbinding maken met de Enviolo app)
Ah, dat is het. Bedankt!springfield89 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:27:
[...]
Ja Veloretti moet nog iets doen langs hun kant. Toch straf dat je dit probleem blijft lezen. Stuur ze dus even een mailtje.
[ Voor 27% gewijzigd door Basekid op 14-12-2021 22:32 ]
Als je terugbladerd kom je er ergens eentje tegen van de Decathlonschuss schreef op woensdag 15 december 2021 @ 00:20:
Is er ook iemand die zelf een achterbagagedrager heeft gemonteerd op een Ace/Ivy en er een foto van wil oploaden?
[ Voor 10% gewijzigd door dezeppo op 15-12-2021 09:21 ]
ik ben benieuwd hoe de jet black eruit komt te zien met een brooks zadel. kun je misschien wat foto's posten?dezeppo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:16:
Gister ook mijn Jet Black binnen gekomen, heerlijk klassiek om te zien. Fiets zag er op het eerste gezicht goed uit. Tektro remmen, moeten natuurlijk nog ingeremd worden. Erg summiere documentatie, een niet tweaker had denk ik nog steeds als een bezetene zijn/haar voeten tekeer zien gaan want de enviolo moest nog gekalibreerd worden. Na dit gedaan te hebben om 2230 nog even snel een rondje gefietst. Heerlijk. Een oplaadbare fietslamp (Knog Plug) zorgde voor licht, want het aanwezige is idd niet om te zien. Ik wil de fiets zo minimaal mogelijk houden dus een makkelijk afneembaar lampje, ook een telefoonhouder moest makkelijk afneembaar zijn dus een Ram Mount die snel afneembaar is. Deze week volgen nog een Brooks geveerd zadel en een paar handvaten van hetzelfde merk. Nu nog een extra slot maar ieder slot (behalve misschien een kort kabelslot) doet afbraak aan het uiterlijk van de fiets.
(de accu moet ik wel heel ferm in het slot "gooien" anders sluit ie niet, gelukkig hoeft ie er niet (vaak) meer uit)
(oh en er miste een ventieldopje, moest de banden beide nog op druk zetten)
Was mij ook opgevallen, verder wiel wel recht maar vraag me af of de velg wel op juiste manier is gevlochten.ernieken schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:08:
Spaken achterwiel: zonet viel me op dat heel wat spaken in het achterwiel licht gekromd staan en ook niet loodrecht de velg ingaan. Allicht is dat niet onlogisch gezien de grote diameter die de Enviolo naaf heeft maar ik had dit nog nooit bij een fiets gezien en vroeg me dus af of dat bij iedereen zo is.
Geregeld!JesperdeZoete schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:29:
Updaten de mensen die de fiets ontvangen ook deze sheet?
https://docs.google.com/s...drvHLnI7jI228A/edit#gid=0
Zojuist gedaan.JesperdeZoete schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:29:
Updaten de mensen die de fiets ontvangen ook deze sheet?
https://docs.google.com/s...drvHLnI7jI228A/edit#gid=0
Beste Ernieken,ernieken schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:08:
Spaken achterwiel: zonet viel me op dat heel wat spaken in het achterwiel licht gekromd staan en ook niet loodrecht de velg ingaan. Allicht is dat niet onlogisch gezien de grote diameter die de Enviolo naaf heeft maar ik had dit nog nooit bij een fiets gezien en vroeg me dus af of dat bij iedereen zo is.
schuss schreef op woensdag 15 december 2021 @ 00:20:
Is er ook iemand die zelf een achterbagagedrager heeft gemonteerd op een Ace/Ivy en er een foto van wil oploaden?
[ Voor 12% gewijzigd door Pjd58 op 17-12-2021 00:03 ]
De lijst geeft inzicht wie er allemaal wachten icm welke belofte er is gedaan.Dragje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:59:
[...]
Zojuist gedaan.
Ik ben wel nieuwsgierig, wat wil je met deze lijst precies doen?
En bij die foto misschien ook even vermelden welk type bagagedrager je gebruikt hebt en of er veel aanpassingen aan nodig waren. Thanks!schuss schreef op woensdag 15 december 2021 @ 00:20:
Ah op die fiets! Helder! En graag gedaan, goed dat je dit doet trouwens.JesperdeZoete schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:21:
[...]
De lijst geeft inzicht wie er allemaal wachten icm welke belofte er is gedaan.
Feit is dat Veloretti vaak grote partijen uitlevert, met dit overzicht kan je zien of dit door meerdere mensen bevestigd word.
Bedankt overigens voor het invullen.
Je schrijft dat je denkt dat je zelf je remblokjes om zeep helpt. Hoe doe je dat dan, dat kan misschien voor anderen interessant zijn om ervoor te zorgen dat dit voor hen niet gebeurt.stin00 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:05:
Misschien dat ik m'n remmen dit keer maar eens door een goede lokale fietsenmaker laat nakijken, ik lijk de blokjes telkens te verkloten
wanneer heb jij je bestelling geplaatst?JesperdeZoete schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:54:
Ik krijg zojuist de update van Veloretti:
Beste Jesper de Zoete,
Bij deze willen wij je graag informeren over de status van je order #2xxxxx1, met daarin het e-bike model Ace graphite.
Je e-bike is momenteel gepland voor productie in de week van 20 december. Dit betekent dat we verwachten dat je e-bike wordt bezorgd in januari '22.
Wanneer deze is overgedragen aan onze vervoerder JCL, ontvang je een verzendbevestiging met een track en trace-link om je bestelling te volgen.
Helaas door problemen in onze productie waren er verschillende vertragingen ontstaan. We zijn heel dankbaar voor je geduld en hopen dat je veel plezier zult hebben van je e-bike in de toekomst.
(De Ketting en het StVZO voorlicht wordt apart geleverd na de levering van je e-bike, als je deze al had gekocht, wordt deze door ons vergoed)
Groet,
Team Veloretti
[ Voor 21% gewijzigd door VGJan op 17-12-2021 20:31 ]
29-10-2021 heb ik hem besteldpaulhardendood schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:23:
[...]
wanneer heb jij je bestelling geplaatst?
schuss schreef op woensdag 15 december 2021 @ 00:20:
Ben zelf 1.88 en heb geen probleem met de zithouding (zit redelijk rechtop).remmuz schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:53:
Hoe is de zithouding als je wat langer bent (1,92) op de Ace?
Het zadel moet dan bijna in de hoogste stand neem ik aan? kan zo snel niet vinden of het stuur ook in hoogte te verstellen is. Als dat niet zo is dan ga je wel erg voorover hangen als het zadel hoog staat lijkt mij?
1,94 hier. Ik zit wel wat voorover, maar t mag nog geen sportieve houding heten. Gaat prima hier!remmuz schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:53:
Het zadel moet dan bijna in de hoogste stand neem ik aan? kan zo snel niet vinden of het stuur ook in hoogte te verstellen is. Als dat niet zo is dan ga je wel erg voorover hangen als het zadel hoog staat lijkt mij?
ik heb mijn jet black op 8-11 besteld en heb ook bevestiging gekregen dat hij deze week gemaakt wordt en in januari geleverd!paulhardendood schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:23:
[...]
wanneer heb jij je bestelling geplaatst?
Ik ben 190 en ik sta er van te kijken hoe laag ik het zadel heb staan, bijna op z’n laagst. Houding is iets meer voorover dan ik zou willen maar niet zoveel dat ik het oncomfortabel vind.remmuz schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:53:
Ik zag David van Bright (die niet erg lang is) met kromme benen rondfietsen op de Ace dus toen ging ik twijfelen. Maar gezien de reacties zou 1,92 dus geen probleem moeten zijndezeppo schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:08:
[...]
Ik ben 190 en ik sta er van te kijken hoe laag ik het zadel heb staan, bijna op z’n laagst. Houding is iets meer voorover dan ik zou willen maar niet zoveel dat ik het oncomfortabel vind.
[ Voor 61% gewijzigd door Basekid op 21-12-2021 14:15 ]
De voorvork werkt hetzelfde als bij een racefiets. Een filmpje als deze kun je dus prima gebruiken: YouTube: Balhoofd afstellen doe je zoNog een andere vraag: Welke handeling moet ik doen om te zorgen dat de spleet tussen de voorvork en de fiets weggaat? Ik heb net de voorlamp erop gezet en toen dat schroefje losgedraaid, maar weet niet of die een rol speelt? Ik krijg de fiets niet 123 goed teruggeduwd.
Net ook update gekregen, fiets (Ace black) zou in week 51 geproduceerd gaan worden. Nu 31 januari en uitlevering in februari. Besteld in september, hopelijk is februari nu ook echt haalbaar is geen pijl op trekken qua bestel/leverdatum.Dragje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:01:
*update oplevering Veloretti fietsen*
zucht ....
ik schrijf bewust fietsen in meervoud omdat dit niet alleen voor mij opgaat...
Even een update voor mensen die nog geen bericht hebben ontvangen van Veloretti maar dit wel verwachten. Ik heb zojuist gebeld met Veloretti. Ze kampen nu met serieuze levering issues van diverse onderdelen.
Mijn ivy mat black zou in week 49 geproduceerd gaan worden, nu week 50 en bijna 51, maar dat is dus niet gelukt. Ze weten ook niet wanneer wel. Ze durven geen schatting te geven.
Het kan weken duren, maar wellicht ook enkele maanden...
Ze gaven tevens aan iedereen per e-mail op de hoogte te brengen hierover die nu nog geen e-mail hebben ontvangen maar wel al een e-mail voor oplevering verwachten. Het ziet ernaar uit dat bij een nieuwe levering aan onderdelen die wel "goed" zouden zijn dat alle bestellingen dus gaan opschuiven bij deze.
Ook gaven ze aan dat ze nu elke twee weken gaan proberen mensen per e-mail op de hoogte te houden.
Nu is het vrij koud buiten en herfstweer dus ik ben er niet al te rouwig onder, maar een telleurstelling is het natuurlijk wel.
Wat bedoel je met kromme achterrem? Is de remschijf krom?dezeppo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:08:
Net terug van de fietsen maker, had een slecht gevoel bij de achterrem, deze blijkt krom te zijn, fietsen maker had niets op voorraad helaas, duurde ook tot goed in het volgende jaar voor hij dat wel had. Maar contact opgenomen met Veloretti, ik kan er wel mee fietsen maar fijn remmen doet het niet. Ook heeft hij de getande riem wat slapper gezet en de spaken gecontroleerd en gedaan.
Ik hoop dat Veloretti wat kan doen, anders dan dat ze willen dat ik de fiets terugstuur.
Jastin00 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:10:
[...]
Wat bedoel je met kromme achterrem? Is de remschijf krom?
Begrijp je gevoel beste Vaevictis. Same story hier, ook in september aangeschaft. Ik denk dat het uiteindelijk wel goedkomt, maar vervelend is het wel natuurlijk.Vaevictis_ schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:20:
[...]
Net ook update gekregen, fiets (Ace black) zou in week 51 geproduceerd gaan worden. Nu 31 januari en uitlevering in februari. Besteld in september, hopelijk is februari nu ook echt haalbaar is geen pijl op trekken qua bestel/leverdatum.
Ik had de schroef boven op het stuur te ver los gedraaid en kreeg hem er niet meer in. Toen met de twee schroeven aan de zijkant het stuur eraf gehaald waarna het systeem duidelijk werd:Basekid schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:52:
Iemand tips voor het vastzetten van dat rubber dingetje bij de remkabel? Krijg het er met geen mogelijkheid ingepield
Edit: het is een soort van gelukt door de remkabel wat opzij te duwen en dan te klooien.
Nog een andere vraag: Welke handeling moet ik doen om te zorgen dat de spleet tussen de voorvork en de fiets weggaat? Ik heb net de voorlamp erop gezet en toen dat schroefje losgedraaid, maar weet niet of die een rol speelt? Ik krijg de fiets niet 123 goed teruggeduwd.
Ik heb de groene. Ik vind het een hele exclusieve uitstraling hebben. Zwart hebben de meeste dus ben wat dat betreft wel blij met de graphite. Alleen lijkt de verf wat makkelijk los te laten. Ik zie dit op de hoogte van waar de batterij het spatbord raakt wanneer ik deze verwijder..J.f.rey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:05:
Zijn er veel die ook de groene besteld hebben (en al geleverd). Hoe bevalt de kleur of had je achteraf toch liever de zwarte gehad?
Groene Ivy. Heel blij met de kleur!J.f.rey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:05:
Zijn er veel die ook de groene besteld hebben (en al geleverd). Hoe bevalt de kleur of had je achteraf toch liever de zwarte gehad?
O. Dat klinkt niet heel fijn (van de slechte kwaliteit lak)rapidrodge schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:11:
[...]
Ik heb de groene. Ik vind het een hele exclusieve uitstraling hebben. Zwart hebben de meeste dus ben wat dat betreft wel blij met de graphite. Alleen lijkt de verf wat makkelijk los te laten. Ik zie dit op de hoogte van waar de batterij het spatbord raakt wanneer ik deze verwijder..
Je krijgt vanzelf nog een e-mail van het vervoersbedrijf daar staat de tracktrace in. Duurt nog evenJesperdeZoete schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:24:
Vraagje over de levering informatie:
Your order is on its way
Yes! Your order has been prepared and handed over to one of our shipping partners. Please note that due the busy times, there is extra pressure at the depots of all carriers. Therefore, it may take longer before the track and trace link has been activated. If it is still not active after 3 business days, do not hesitate to contact our customer care department. Track your shipment via the button below.
Waar kan ik nu de voortgang zien (na 3 dagen) ik kom terecht op de bestel pagina.
En ik las vaak dat Portugal en Almelo levering locaties waren, maar ook dit zie ik niet terug.
Wie kan hier meer over vertellen?
Heb je wel de fysieke knop op de Enviolo hub ingedrukt voordat je probeert te koppelen met de app?wimmmmmmmm schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:20:
vraagje: ik krijg de enviolo app niet aan de praat. Bij het koppelen krijg ik de foutmelding[h2]Hub interface bevindt zich niet in de koppelingsmodus of uw telefoon heeft een oude koppelingsregistratie van de hub interface[/h2]
Wie heeft een oplossing?
Ahhh, dat is het!stin00 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:36:
[...]
Heb je wel de fysieke knop op de Enviolo hub ingedrukt voordat je probeert te koppelen met de app?
- Je kan de Enviolo HUB updaten naar de nieuwste softwareBobz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:23:
Wat is er eigenlijk te bereiken met de Enviolo app?
Dat leeglopen met een paar procent per dag is bij mij ook. Alleen trek ik niet de stekker van de naaf eruit omdat je dan eigenlijk ook steeds weer moet calibreren. Is niet heel veel werk, maar toch.Biker123 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:52:
Ik heb de fiets nu een paar maandjes, maar het valt me op dat de accu met 3 á 4 procent per dag leegloopt. Ik heb dit opgelost door het stekkertje van de enviolo eruit te trekken. Hebben meer mensen hier last van?
Beste P!ER,P!ER schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:47:
[...]
Ik heb er wel een set bredere banden op gelegd, want de originele vond ik erg smal. Die zijn maar 42mm breed, terwijl de bandenmaat 47-622 is. Nu ligt er 50-622 op, en dat past nog precies met de originele spatborden. Die zijn nu mooi 'gevuld' zeg maar. En rijdt hij nog fijner ook.
Hoi Dragje,Dragje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:13:
[...]
Beste P!ER,
ik moet helaas nog wachten tot februari, dan wordt mijn fiets pas geleverd. Maar tot die tijd schaf ik alvast de nodige producten aan... ik zit te denken om de banden ook aan te verwisselen. Welk type banden had je ook alweer aangeschaft? Want op foto's zag ik dat de banden "bijna" het spatbord raken, en ik las, corrigeer me als ik dit verkeerd zie, dat je de banden niet 100% hebt opgepompt om aanraking met het spatbord te voorkomen maar wel met de juiste hoeveel druk (bar) neem ik aan?
Ik hoor graag van je!
Kijk, dat is nou een bericht waar ik heel blij van wordt!P!ER schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:01:
[...]
Hoi Dragje,
Jammer dat je nog zo lang moet wachten. Maar ik kan je zeggen dat het de moeite waard is.
Bedankt voor deze heldere uiteenzetting! Hier kan ik serieus mee aan de slag! Fijn om te horen dat het helemaal geen moeilijke klus omhelst.Ik heb banden van het merk Scalato, de Diverso erop gelegd in de maat 50-622. Die staan netjes op 3 bar zoals voorgeschreven.
Ik heb bij de montage wel wat aan het voorspatbord moeten rommelen om het vrij van de band te krijgen, maar dat was niet heel moeilijk. Kwestie van alle bevestigingen even losdraaien en weer vastzetten met maximale afstand tot de band. Het achterwiel ging verder probleemloos. Dat was veel makkelijker dan ik vooraf gedacht had.
Met andere spatborden kun je zelfs nog een maatje breder, maar dat is een keuze.
Fijn om te horen, ja dit kabeltje heb ik bij jou aangeschaft en afgegeven bij de Veloretti winkel waar ze 'm voor mij gaan monteren. Het was nog even de vraag of dit zou werken, maar het werkt dus en dat is ook fijn om te horen. Ik heb exact dezelfde verlichting gekocht.Verder ook nog de B&M iq-x koplamp 150 lux gemonteerd met dat kabeltje. Netjes met krimpkous er omheen, ziet er prima uit en geeft een bak licht. En hij schakelt automatisch aan en uit op de lichtsensor die in de id-light zit. Werkt top.
Voor de zekerheid, bedoel je deze? Klik hier voor meer informatie over Scalato buitenband 28 x 2.00 (50-622) Diverso S zwart reflectieP!ER schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:01:
[...]
Ik heb banden van het merk Scalato, de Diverso erop gelegd in de maat 50-622. Die staan netjes op 3 bar zoals voorgeschreven.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq