Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
IAMsterdam schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:35:
Bedankt voor je antwoord @Dragje .

Dat lijkt inderdaad met mijn ervaring overeen te komen. Gelukkig voor mij geen groot probleem, ik zit hooguit met een veel te grote doos in mijn kleine appartement :)
Pfew! (y)

Eerlijk gezegd ben ik blij om dit te lezen, ik was al even bezorgd dat ik wellicht mijn mond voorbij had gepraat, en wellicht is dat ook het geval, en mensen onterecht blij had gemaakt met een dode mus.

Ik hoop in ieder geval dat je in je kleine appartement de fiets toch nog snel in elkaar weet te krijgen. Mag ik een tip geven? Overweeg wel een stalling, mijn ervaring is dat wanneer je een fiets binnen opbergt (of in huis zelf als dit mogelijk is) dat dit enorm ten goede komt van de levensduur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ar_Kl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-07-2022
Hier een tevreden gebruiker van de Veloretti, echt een top fiets. Nu heb ik een vraag: Ik heb een koplamp gekocht van Busch+Müller, de IQ-X E. Een ontzettend mooi lampje al zeg ik het zelf :-). Gekocht omdat de standaard verlichting niet voldoende licht geeft vind ik.
Nu zit er alleen geen stekkertje aan, alleen losse draden. Weet iemand wat voor stekkertje ik nodig hebt om aan te sluiten op de aansluiting van de Veloretti?
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
Ar_Kl schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:06:
Hier een tevreden gebruiker van de Veloretti, echt een top fiets. Nu heb ik een vraag: Ik heb een koplamp gekocht van Busch+Müller, de IQ-X E. Een ontzettend mooi lampje al zeg ik het zelf :-). Gekocht omdat de standaard verlichting niet voldoende licht geeft vind ik.
Nu zit er alleen geen stekkertje aan, alleen losse draden. Weet iemand wat voor stekkertje ik nodig hebt om aan te sluiten op de aansluiting van de Veloretti?
Heb je het "sorry to keep you waiting" (nog) niet ontvangen? neem aan dat je even hebt moeten wachten op je Velorretti? In dit pakket zit een insteekslot en de extra koplamp Spanninga 30 die je ook apart kon kopen hier zit de connector dan al op, die je dan zou kunnen gebruiken voor je nieuwe B+M. de connector is zover ik weet van https://www.higoconnector.com/ het gaat om de rode connector alleen zijn hier ook 2 modellen van met kleine verschillen en ik weet niet welke Veloretti gebruikt. Heb op FB al iemand gezien die de Busch+Müller, IQ-X E gebruikt en echt een bak licht dus dat is zeker geen miskoop, ben zelf ook aan het denken om deze te kopen. Zou gewoon even proberen contact op te nemen met Veloretti, en kijken of ze je pakket nog even kunnen sturen of de connector.

[ Voor 3% gewijzigd door TheWildman op 22-11-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar_Kl
Oké ontzettend bedankt Wildman!
Krijg je dan ook een pakket van Veloretti als je alleen een maandje hebt moeten wachten op de accu. Zou mooi zijn :-). Heb net de lamp even aangesloten op de accu van m'n boormachine maar dat is een flinke schijnwerper! Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
Ar_Kl schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:30:
Oké ontzettend bedankt Wildman!
Krijg je dan ook een pakket van Veloretti als je alleen een maandje hebt moeten wachten op de accu. Zou mooi zijn :-). Heb net de lamp even aangesloten op de accu van m'n boormachine maar dat is een flinke schijnwerper! Wordt vervolgd.
Tja dat weet ik niet zou wel top zijn natuurlijk. Heb zelf 2 maanden extra op mijn Ace moeten wachten, en de accu kwam 2 weken daarna vrijwel direct met het "sorry to keep you waiting pakket".
Ben ook super blij met de fiets en doe de 2x 7.5 km woon/werk met de veloretti ipv de auto. Voor normaal verlichte weg/fietspad is de 30lux van extra geleverde koplamp wel voldoende maar een fietspad zonder verlichting is behoorlijk uitkijken, met 150 lux zal dit geen enkel probleem zijn.
Ben zelf aan het kijken naar de AXENDO 80 van Spanninga
deze heeft 2 witte LED's > 80 Lux + 4 extra LED's (Grootlicht) > 80 + 80 Lux, groot licht is dan met een knop te bedienen, enige is deze set is nog niet op de markt, volgens de berichten komt de koplamp pas in het voorjaar. dus twijfel nog even, wachten of een B+M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-10-2024
Ar_Kl schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:06:
He Ar_KI, op de voorzet van The Wildman ben ik even verder gaan zoeken naar kabels met de juiste connector, en ik heb ze gevonden op een Duitse website. Mede omdat ik zelf ook interesse heb om een B+M koplamp aan te schaffen.
Ik ben overigens nog in afwachting van levering van mijn Ace, maar dat zou niet lang meer moeten duren.

Ik heb er 5 besteld met 1mtr kabel er aan, en heb er zelf maar 1 nodig... Ik weet niet of hier iets te koop aangeboden mag worden?

[ Voor 5% gewijzigd door P!ER op 22-11-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 06:34
Hoeveel volt komt er uit die stekker eigenlijk of zijn die ledlampen universeel gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
Bobz schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:13:
Hoeveel volt komt er uit die stekker eigenlijk of zijn die ledlampen universeel gemaakt?
Voor zover ik weet 36V wat dat geeft Veloretti op als voltage van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar_Kl
Ha Pier,

Die heb ik denk ik ook gevonden, evenals een lamp waar hetzelfde stekkertje op lijkt te zitten. Ondanks dat ik het gewend ben als Veloretti eigenaar ;) heb ik geen zin om te wachten op de goede. Dus ik heb ze maar tegelijk gekocht, kijken welke het eerst geleverd wordt.
Als ze allebei toch niet passen meld ik me zeker bij je!
P!ER schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:57:
[...]

He Ar_KI, op de voorzet van The Wildman ben ik even verder gaan zoeken naar kabels met de juiste connector, en ik heb ze gevonden op een Duitse website. Mede omdat ik zelf ook interesse heb om een B+M koplamp aan te schaffen.
Ik ben overigens nog in afwachting van levering van mijn Ace, maar dat zou niet lang meer moeten duren.

Ik heb er 5 besteld met 1mtr kabel er aan, en heb er zelf maar 1 nodig... Ik weet niet of hier iets te koop aangeboden mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Bobz schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:13:
Ik vermoed wel dat er een omvormer inzit voor de lamp met een lagere spanning. Als ik m'n fiets heb, normaal binnen enkele dagen, zal ik het eens meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 03:29

Proc

Grand Admiral

ernieken schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:10:
[...]

Ik vermoed wel dat er een omvormer inzit voor de lamp met een lagere spanning. Als ik m'n fiets heb, normaal binnen enkele dagen, zal ik het eens meten.
Kun je dan zowel de spanning als stroomsterkte meten zodat we weten hoeveel Watt vermogen de aansluiting levert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernieken
Proc schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:31:
[...]

Kun je dan zowel de spanning als stroomsterkte meten zodat we weten hoeveel Watt vermogen de aansluiting levert?
Maximaal toelaatbare stroomsterkte meten is moeilijker. Dan moet je in principe de belasting verhogen tot de spanning begint te zakken. En daar heb ik de apparatuur niet voor.
Allicht zal de aansluiting wel voorzien zijn om een sterk LED-voorlicht te kunnen voeden.
Ik zal de vraag eens stellen aan Veloretti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P!ER
Ar_Kl schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:25:
Ha Pier,

Die heb ik denk ik ook gevonden, evenals een lamp waar hetzelfde stekkertje op lijkt te zitten. Ondanks dat ik het gewend ben als Veloretti eigenaar ;) heb ik geen zin om te wachten op de goede. Dus ik heb ze maar tegelijk gekocht, kijken welke het eerst geleverd wordt.
Als ze allebei toch niet passen meld ik me zeker bij je!

[...]
Hé Ar_KI,

Wil je met ons delen welke lamp je dan gevonden hebt met de juiste stekker? Ik kan me voorstellen dat er meer (toekomstige) eigenaren van een Ace of Ivy interesse hebben. Het is altijd fijn om meer dan 1 optie te hebben, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
Proc schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:31:
[...]

36 Volt volgens iemand Ma Kai op de FB groep die dat heeft nagemeten, hij heeft de zelfde lamp gekocht als @Ar_Kl, , meeste Koplampen voor e-bike kunnen 6-36Volt aan, aantal watt is hem ook niet bekend, maar zijn lamp brand prima .

hier link naar FB draadje
https://www.facebook.com/...rmalink/2380775268726113/

Zou mooi zijn als Veloretti zelf wat meer opties heeft voor koplampen bv de B+M en dan incl de juiste stekker, of bv de juiste stekker lost verkoopt en wat betere info betreft de aansluiting opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
P!ER schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:57:
[...]

Hoi P!ER,

Ik vind de lichtopbrengst van deze lamp, op basis van foto's, ronduit fantastisch. Ik heb nu de lamp
B + M Lumotec IQ-X E 150 Lux aangteschaft.

Je schrijft dat je een juiste kabel hebt gevonden, mag ik vragen welke precies, en vooral waar heb je deze gevonden?

Ik heb deze gevonden op Amazon https://www.amazon.nl/gp/cart/view.html?ref_=nav_cart Zou deze volstaan denk je?

Ik hoor het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P!ER
Dragje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:35:
[...]

Hoi P!ER,

Ik vind de lichtopbrengst van deze lamp, op basis van foto's, ronduit fantastisch. Ik heb nu de lamp
B + M Lumotec IQ-X E 150 Lux aangteschaft.

Je schrijft dat je een juiste kabel hebt gevonden, mag ik vragen welke precies, en vooral waar heb je deze gevonden?

Ik heb deze gevonden op Amazon https://www.amazon.nl/gp/cart/view.html?ref_=nav_cart Zou deze volstaan denk je?

Ik hoor het graag :)
Beste Dragje,

Ik wil best delen waar ik ze heb gevonden, maar heb er speciaal 5 gekocht om zo te kunnen besparen op de verzendkosten. Ze vragen daar €8,- alleen voor verzenden. Ik bied ze hierbij aan voor €6,50 excl. verzenden (kostprijs aantoonbaar €6,20/st). Ik denk dat er rond de €3,- bij komt voor verzenden. Ik dacht mede forumleden hiermee te kunnen helpen.

Je linkje werkt niet helemaal, ik kom in een lege winkelwagen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar_Kl
Ha Pier, dat doe ik zeker zodra het inderdaad het goede stekkertje is dat op de lamp zit ;).
P!ER schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:15:
[...]

Hé Ar_KI,

Wil je met ons delen welke lamp je dan gevonden hebt met de juiste stekker? Ik kan me voorstellen dat er meer (toekomstige) eigenaren van een Ace of Ivy interesse hebben. Het is altijd fijn om meer dan 1 optie te hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
P!ER schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:50:
[...]

Beste Dragje,

Ik wil best delen waar ik ze heb gevonden, maar heb er speciaal 5 gekocht om zo te kunnen besparen op de verzendkosten. Ze vragen daar €8,- alleen voor verzenden. Ik bied ze hierbij aan voor €6,50 excl. verzenden (kostprijs aantoonbaar €6,20/st). Ik denk dat er rond de €3,- bij komt voor verzenden. Ik dacht mede forumleden hiermee te kunnen helpen.

Hey P!ER,

dank voor je reactie! Zie prive berichtje :)

Dragje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ar_Kl
8€ verzendkosten, dan hebben we dezelfde website gevonden. Jouw verkoopprijs is super netjes, 1:1 doorgerekend. Netjes!
P!ER schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:50:
[...]

Beste Dragje,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulhardendood
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Heb de 1e week september de Ace Matte Black besteld. 3 weken terug gebeld naar de status van mijn order welke half oktober geleverd zou worden. Ze gaven aan dat dit uiterlijk week 49 zou worden...

Inmiddels wel van Qover een mailtje gekregen mbt de verzekering, dat ik deze kan activeren....maar op de fiets blijft het nog even wachten. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bobz
Zonet bevestiging gehad van Qover dat het Abus ringslot en de Axa insteekketting aan de voorwaarden voldoen. Had een beetje mijn twijfels omdat de gevraagde keurmerken er niet op vermeld stonden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheWildman
Bobz schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:16:
Zonet bevestiging gehad van Qover dat het Abus ringslot en de Axa insteekketting aan de voorwaarden voldoen. Had een beetje mijn twijfels omdat de gevraagde keurmerken er niet op vermeld stonden
Mooi dat het aan de minimale voorwaarde voldoet, hou er wel rekening mee dat als het ringslot open je insteekslot ook los is, advies is altijd meerdere verschillende sloten te gebruiken, ze zijn dan eerder geneigd een ander doelwit uit te zoeken.

Persoonlijk wel extra slot gekocht
Abus bordo granit x-plus 6500-110 (ART2) voor dagelijks gebruik,
de houder is makkelijk te monteren slot is dus eenvoudig te vervoeren (wel 2kg). Even wennen in gebruik, maar fiets is goed vast te zetten aan een paal of fietsrek. prima als je even een boodschap moet doen.
als nacht slot in mijn afgesloten berging zet ik de fiets vast aan een vloeranker
Vinz Everest Muuranker ART 4
en een Vinz Kungur Scooterslot ART3 - 100cm
Deze laatste is niet een geweldig slot als je naar de kwaliteit kijkt maar doet prima zijn ding in een droge berging.

Ook haal ik de accu uit de fiets in de nacht./of risico locatie's.
Zou alleen nog graag een draagtas hebben om het meenemen makkelijker te maken, ik denk bv aan een statieftassen
beetje zoeken naar een goede maat, maar denk dat het maar deze wordt het afmetingen zouden perfect moeten zijn 50x12x12 cm. Amazon.nl Ook wel grappig dat de enige recensie van deze tas gaat over een e-bike accu _/-\o_

edit: bovenstaande "Accu" draagtas zojuist besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Accu haal ik er in de schuur ook uit omdat de huidige temperaturen waarschijnlijk niet bevorderend zijn voor de accu. Er wordt ook aangeraden niet op te laden onder een bepaalde temperatuur dus dat doen we dan maar in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tien.
  • Laatst online: 14-10-2022
paulhardendood schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:24:
Heb de 1e week september de Ace Matte Black besteld. 3 weken terug gebeld naar de status van mijn order welke half oktober geleverd zou worden. Ze gaven aan dat dit uiterlijk week 49 zou worden...

Inmiddels wel van Qover een mailtje gekregen mbt de verzekering, dat ik deze kan activeren....maar op de fiets blijft het nog even wachten. 8)7
Ik kreeg vandaag dezelfde mail van Qover! Ik bestelde mijn ivy Black ook in dezelfde week als jij en kreeg ook wk 49 door.

Ik las op fb dat iemand 2 dagen na die bewuste mail de fiets ontving.. Ohh het zal toch niet dat veloretti ineens 'voor' op hun eigen (uitgestelde) schema loopt? Dat zou nog eens meevaller zijn ;) oh.. En ik las ook dat de fietsen vanaf nu direct compleet geleverd worden incl batterij.. *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bobz
Ik wil je vreugde niet verpesten maar ik kreeg de mail al maanden eerder als de fiets. Met nog een aantal mails om mijn leeftijd door te geven en als je de fiets hebt mag je nog een fotoshoot maken omdat hij in hun ogen niet meer nieuw is na zo’n late levering. Mooie samenwerking.

• P!ER
Tien. schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:09:
[...]

Ik kreeg vandaag dezelfde mail van Qover! Ik bestelde mijn ivy Black ook in dezelfde week als jij en kreeg ook wk 49 door.

Ik las op fb dat iemand 2 dagen na die bewuste mail de fiets ontving.. Ohh het zal toch niet dat veloretti ineens 'voor' op hun eigen (uitgestelde) schema loopt? Dat zou nog eens meevaller zijn ;) oh.. En ik las ook dat de fietsen vanaf nu direct compleet geleverd worden incl batterij.. *O*
Bekend verhaal!

Mijn Ace had uiterlijk eind vorige week geleverd moeten zijn, daarom heb ik gisteren eens gebeld. Ik had bijna direct een aardige dame aan de lijn die me vertelde dat mijn fiets volgende week geleverd gaat worden. Inderdaad ook gelijk compleet met accu.
Na beeindiging van het gesprek kwam er direct een mail van Qover binnen over het activeren van de verzekering.
Ik wacht in spanning af!

• ernieken
Hier hetzelfde. Drie weken geleden mail van Veloretti gekregen dat m'n fiets bij de transporteur zat en dat ik dus spoedig iets zou horen. Niet dus. Al diverse malen gebeld en gemaild (telkens wel erg vriendelijk en snel beantwoord) en uiteindelijk zou de fiets bij hun Belgische logistieke partner zijn voor uitlevering en zou ik dus 'spoedig' iets moeten horen. De accu en gift-set heb ik al wel enkele dagen hier liggen (via UPS gestuurd).
Dus tussen het moment dat uw fiets geproduceerd wordt en je er effectief op kan rijden kunnen nog rustig enkele weken zitten, zeker als je in België :( woont. Ik heb trouwens eind augustus besteld met toen voorziene leverdatum mid-october...

UPDATE: deze middag melding gekregen dat de fiets morgen geleverd wordt!

[ Voor 5% gewijzigd door ernieken op 25-11-2021 20:14 ]

• Will_Ams
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-12-2022
Kan ik deze fiets zonder problemen dag en nacht buiten laten staan? Lees daar allerlei problemen over...

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 15:22
Hier een korte update over mijn twee fietsen:
De remproblemen zijn gefixt door de fietsenmaker en de factuur is naar Veloretti gestuurd. Kosten waren 78 euro i.v.m. het vervangen van de remleiding (Was te kort afgemonteerd bij de fabriek) en dus hoger dan 50 euro wat ik uit mocht geven. Maar verwacht eerlijk geen problemen hiermee (is ook niet aangegeven bij de ontvangstbevestiging van de factuur).

Tweede fiets heb ik dus zonder metalen klipje werkend zodat de fiets gebruikt kan worden. Bij navraag mag ik de fiets dus niet in vochtig weer gebruiken op dit moment:
Dank voor je email. Hier zijn wij vanochtend inderdaad achter gekomen. Dit is zeker niet de bedoeling en ik raad je dan ook af de accu bij vochtig weer te gebruiken. Wij zijn vandaag druk bezig met de juiste oplossing zodat je de accu op de juiste manier kan gebruiken.

Wij zijn dus met het tech team bezig met de juiste oplossing voor dit probleem en zodra wij deze hebben neem ik direct contact met je op!
Terwijl eerst werd aangegeven dat het weglaten van het metalen klipje geen effect heeft op de garantie:
If the first options doesn’t work, unscrew the 2 bolts and leave the metal part out. The metal part does not have a function, so you still have two-year warranty on the battery + bike.
Ik blijf de fiets nu gewoon gebruiken en buiten stallen en zie wel wat er gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Nu online
Net ook even Veloretti gebeld. Zou in week 44 een fiets+batterij geleverd krijgen.

Na echt al 10sec een engelssprekende dame aan de lijn. Kon op basis van mn naam al horen/zien welke fiets ik had besteld, dus dat is wel fijn. Blijkbaar komt de fiets deze week (onderdeel van een batch van 50 fietsen) naar NL en zal de fiets zeer waarschijnlijk eind volgende week afgeleverd worden.

• Kersje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
Vandaag ook maar even gebeld naar Veloretti en kreeg zowaar snel een Nederlands sprekende dame aan de lijn.

Ik heb mijn ACE GRAPHITE op 14 juli in de winkel in A'dam besteld en zou na verschillende vertragingen week 44 worden geproduceerd en in week 45/46 samen met de accu worden geleverd (niet dus).
De dame gaf nu aan dat de fiets onderweg is naar de transporteur en hier eind volgende week aankomt, wat mij wel wat lang duurt vanuit de fabriek?
Ze verwacht dat de fiets dan uiterlijk over 2 weken bij mij wordt afgeleverd. Ik ga er dus maar vanuit dat ik misschien in de kerstvakantie nog een ritje kan maken.

• P!ER
ernieken schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:59:
Hier hetzelfde. Drie weken geleden mail van Veloretti gekregen dat m'n fiets bij de transporteur zat en dat ik dus spoedig iets zou horen. Niet dus. Al diverse malen gebeld en gemaild (telkens wel erg vriendelijk en snel beantwoord) en uiteindelijk zou de fiets bij hun Belgische logistieke partner zijn voor uitlevering en zou ik dus 'spoedig' iets moeten horen. De accu en gift-set heb ik al wel enkele dagen hier liggen (via UPS gestuurd).
Dus tussen het moment dat uw fiets geproduceerd wordt en je er effectief op kan rijden kunnen nog rustig enkele weken zitten, zeker als je in België :( woont. Ik heb trouwens eind augustus besteld met toen voorziene leverdatum mid-october...
Ik woon in Zeeuws Vlaanderen, misschien maken ze er dan een ritje 'diep zuid' van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
TheWildman schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:32:

edit: bovenstaande "Accu" draagtas zojuist besteld.
Idem!

Thanks voor de tip! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TB21
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-12-2022
Price increase soon!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztxK7AMYRl55IYgK4DXcGBmVFiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfT5JcnVuiAPOpi8YaT6Vvuu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceOrAmateurish
  • Laatst online: 07-12-2021
Quas schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:48:
Tweede fiets heb ik dus zonder metalen klipje werkend zodat de fiets gebruikt kan worden. Bij navraag mag ik de fiets dus niet in vochtig weer gebruiken op dit moment:
[...]
Terwijl eerst werd aangegeven dat het weglaten van het metalen klipje geen effect heeft op de garantie:
[...]
Ik blijf de fiets nu gewoon gebruiken en buiten stallen en zie wel wat er gebeurd.
Zelfde probleem.. Metalen plaatje weg moeten halen omdat de accu anders niet bleef zitten, maar ik kreeg die waarschuwing over vochtig weer er niet bij.. Schijnt in NL wel eens voor te komen, vochtig weer.. :/

Daarnaast nog het probleem dat mijn zadel niet in hoogte is te verstellen |:(
Ik ga er vanuit dat er een fabricage fout in het frame zit... Maar wil dit toch even dubbelchecken. Zodra ik antwoord heb kom ik direct even bij je terug!
Niet alleen voordelen te pakken bij dit pre-order feestje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shpritsz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-01 10:58
AceOrAmateurish schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:01:
[...]

Zelfde probleem.. Metalen plaatje weg moeten halen omdat de accu anders niet bleef zitten, maar ik kreeg die waarschuwing over vochtig weer er niet bij.. Schijnt in NL wel eens voor te komen, vochtig weer.. :/

Daarnaast nog het probleem dat mijn zadel niet in hoogte is te verstellen |:(

[...]

Niet alleen voordelen te pakken bij dit pre-order feestje..
Ben bij de veloretti winkel langs geweest met hetzelfde probleem. Ze hebben het plaatje iets verbogen en nu ij het goed.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ernieken
Mijn fiets werd gisteren geleverd (eind augustus besteld, mid-oktober beloofd). Fiets was erg goed verpakt met de nodige stukken buisisolatie waar nodig.
Na het uitpakken heb ik de fiets grondig geïnspecteerd. De assemblagekwaliteit lijkt me erg degelijk, de lasnaden zijn mooi afgewerkt en de remkabel vooraan is nu al voorzien van bescherming waar hij de buis ingaat.
Remschijven zijn van Tektro.
Het monteren van de fiets wat je nog zelf moest doen ging vlot, evenals de montage van de extra koplamp. Die geeft nu niet echt veel licht vind ik maar ik was op m'n vorige fiets wel erg veel licht gewoon. Ik denk er een Spanninga Axendo 80 op te zetten.
Koppelen van de fiets ging ook vlot, evenals koppeling met de Enviolo app en firmware upgrade.
Eerste ritje was fijn: opschakelen gaat soepel en de Enviolo maakt daarbij een voor mij helemaal niet storend of aanwezig geluid. Verder rijdt de fiets erg zacht en soepel.
De remmen piepen niet maar zouden iets meer mogen 'bijten' al zal dat allicht wel beter worden na verloop van tijd.
De banden stonden bij mij slecht op 1,4bar, die heb ik dus naar 3 bar gebracht.
Zithouding is voor mijn lengte (1m89) ook prima.
Als alles dus blijft zoals het nu is ben ik erg tevreden met deze fiets, prijs-kwaliteit vind je dan niks beters denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05 21:46
ernieken schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:05:
Mijn fiets werd gisteren geleverd (eind augustus besteld, mid-oktober beloofd). Fiets was erg goed verpakt met de nodige stukken buisisolatie waar nodig.
Na het uitpakken heb ik de fiets grondig geïnspecteerd. De assemblagekwaliteit lijkt me erg degelijk, de lasnaden zijn mooi afgewerkt en de remkabel vooraan is nu al voorzien van bescherming waar hij de buis ingaat.
Remschijven zijn van Tektro.
Het monteren van de fiets wat je nog zelf moest doen ging vlot, evenals de montage van de extra koplamp. Die geeft nu niet echt veel licht vind ik maar ik was op m'n vorige fiets wel erg veel licht gewoon. Ik denk er een Spanninga Axendo 80 op te zetten.
Koppelen van de fiets ging ook vlot, evenals koppeling met de Enviolo app en firmware upgrade.
Eerste ritje was fijn: opschakelen gaat soepel en de Enviolo maakt daarbij een voor mij helemaal niet storend of aanwezig geluid. Verder rijdt de fiets erg zacht en soepel.
De remmen piepen niet maar zouden iets meer mogen 'bijten' al zal dat allicht wel beter worden na verloop van tijd.
De banden stonden bij mij slecht op 1,4bar, die heb ik dus naar 3 bar gebracht.
Zithouding is voor mijn lengte (1m89) ook prima.
Als alles dus blijft zoals het nu is ben ik erg tevreden met deze fiets, prijs-kwaliteit vind je dan niks beters denk ik.
Welke fiets had je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernieken
Japieh schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:27:
[...]

Welke fiets had je besteld?
Electric Ace Jet Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
Die zijn blijkbaar makkelijker te maken dan mijn graphite ace wacht al sinds juni maar als het goed is is hij volgens veloretti vrijdag aangekomen in hun magazijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuidhuis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-03 00:00
Oei, oei, oei, dacht dat de Veloretti Ace de beste troef in handen had maar denk dat ik de aankoop (op dit moment 300 euro goedkoper dan normaal) maar even oversla. Of in ieder geval nog maar even ga wachten totdat de ergste problemen verholpen zijn. Je schaamt je toch kapot als fabrikant? Wie heeft er nog wel vertrouwen in zijn fiets / Veloretti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-05 22:23
zuidhuis schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:04:
Oei, oei, oei, dacht dat de Veloretti Ace de beste troef in handen had maar denk dat ik de aankoop (op dit moment 300 euro goedkoper dan normaal) maar even oversla. Of in ieder geval nog maar even ga wachten totdat de ergste problemen verholpen zijn. Je schaamt je toch kapot als fabrikant? Wie heeft er nog wel vertrouwen in zijn fiets / Veloretti?
Ik heb voorlopig nog geen problemen, fiets staat wel overdekt en nog niet zoveel km's gedaan. Maar ik hoop ook dat er niets aan komt want heb geen vertrouwen in de service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceOrAmateurish
Het is een beetje als roulette: als het mis is, is het niet best. Als het goed gaat heb je een topper te pakken. Want voor alle duidelijkheid: de Veloretti Ace rijdt fantastisch. Stil, goede sensoren, vol automatisch en toch instelbaar. Dus die ervaring heb ik ook. Maar dat ik op een toch best prijzige fiets rij waarmee je niet in vochtig weer moet rijden en waarvan je het zadel niet in hoogte kunt instellen is sja.. echt heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiXon_
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
AceOrAmateurish schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:30:
[...]

Het is een beetje als roulette: als het mis is, is het niet best. Als het goed gaat heb je een topper te pakken. Want voor alle duidelijkheid: de Veloretti Ace rijdt fantastisch. Stil, goede sensoren, vol automatisch en toch instelbaar. Dus die ervaring heb ik ook. Maar dat ik op een toch best prijzige fiets rij waarmee je niet in vochtig weer moet rijden en waarvan je het zadel niet in hoogte kunt instellen is sja.. echt heel raar.
niet in hoogte kan stellen?
mijn vrouw is anders ook nog steeds prima tevreden met de fiets, duurde wat langer maar verder 0 problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
AceOrAmateurish schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:30: Maar dat ik op een toch best prijzige fiets rij waarmee je niet in vochtig weer moet rijden en waarvan je het zadel niet in hoogte kunt instellen is sja.. echt heel raar.
Wil je nu stellen dat je niet met de Veloretti Electric in de regen kunt rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 17:42
Dragje schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:33:
[...]

Wil je nu stellen dat je niet met de Veloretti Electric in de regen kunt rijden?
Mijn vrouw had de fiets (Ivy Black) gisteren mee naar het werk in de regen, geen probleem. Had er speciaal even naar gevraagd omdat ik het ook ergens had gelezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:55
De mensen bij wie het goed gaat hoor je niet. Internet en ook dit topic geeft een vertekend beeld denk ik. Ik heb hem sinds deze zomer. Buiten de piepende remmen niks op aan te merken. Inmiddels bijna 1000km mee gefietst. Ik fiets voornamelijk wat langere ritten (2x 25km op een dag). Gaat makkelijk op 1 acculading ook met de ritten waarin je constant op trap ondersteuning 4 of 5 fietst vanwege de harde tegen wind. (grote stukken door de weilanden waar de wind op volle kracht is en vrij spel heeft.)

De fiets staat thuis droog in de schuur, maar ik fiets er gewoon mee door de regen en over wegen tussen weilanden als de boer net is geweest, dus ook opspattende modder kan hij hier prima mee overweg. Op lokatie staat de fiets gewoon buiten. Geen issues nog mee gehad.

Accu wissel heb ik nog niet gehad, want ik kan mijn sleutel van mijn accu niet meer vinden, :F, dus kan de oude niet mee geven. Hoe dat opgelost gaat worden weet ik niet, maar dat zie ik wel. :+

Edit: Ik heb ook gewoon mijn zadel hoger gezet. (en weer lager als hij op de fietsen drager moet). Geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door BlupWoofer op 29-11-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shpritsz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-01 10:58
AceOrAmateurish schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:30:
[...]

Het zadel is gewoon in hoogte verstelbaar met een inbussleutel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mno90
  • Laatst online: 05-11-2024
BlupWoofer schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:58:
[...]

Accu wissel heb ik nog niet gehad, want ik kan mijn sleutel van mijn accu niet meer vinden, :F, dus kan de oude niet mee geven. Hoe dat opgelost gaat worden weet ik niet, maar dat zie ik wel. :+
als je het verzekeringspakket hebt kun je volgens mij gewoon bellen, dan komen ze het sleutelprobleem op locatie oplossen of sturen ze je naar een fietsenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
Hallo allen,

op de Facebook pagina van de Veloretti groep zag ik dat iemand een 'verende' zadelpen had gekocht. Punt is, toen ik een proefrit maakte vond ik eigenlijk dat ik wat te hoog zat waardoor ik naar voren moest buigen. Dit werd niet helemaal maar wel behoorlijk ok opgelost door de zadel meer naar beneden te plaatsen. Nu ben ik niet zo lang en merk ik dat hoe lager de zadel zit, voor mij althans, hoe beter. Maar als ik zo'n 'verende' zadelpen installeer kom je dan niet automatisch weer 10 cm hoger te zitten?

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee? En ook met type zadels? Want de standaard die meegeleverd wordt vond ik niet prettig zitten. Geen idee wat een goed alternatief zou kunnen zijn.

Tips en aanbevelingen zijn van harte welkom. En bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 11:22
@Dragje
Wat zijn je plannen met de fiets? Want een verende zadelpen is prima voor mountainbikers maar voor gewone fietsen wat mij betreft onnodig. Misschien als je alleen maar over klinkerwegen fietst een overweging maar in een stad als Amsterdam wat mij betreft niet. Gewoon je banden niet te hard oppompen helpt namelijk ook al flink.

Als je er toch voor kiest dan zit je denk ik al snel met de hoogte. Het verende deel neemt gewoon ruimte in beslag en zit niet in het frame maar er boven.

Zadels zijn super persoonlijk, dat is bijna niet te adviseren. Ik ben zelf fan van Brooks maar dat geldt niet voor iedereen. Wat bedoel je in dit geval met niet prettig? Te smal, te breed, te hard, te zacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
IAMsterdam schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:19:
@Dragje
Wat zijn je plannen met de fiets? Want een verende zadelpen is prima voor mountainbikers maar voor gewone fietsen wat mij betreft onnodig. Misschien als je alleen maar over klinkerwegen fietst een overweging maar in een stad als Amsterdam wat mij betreft niet. Gewoon je banden niet te hard oppompen helpt namelijk ook al flink.
Allereerst, dank voor je antwoord Noline.

Ik ben van plan ook om buiten Amsterdam wat rond te gaan fietsen. Niet superlange tochten maar wie weet soms wel.
Misschien moet ik gewoon eerst even langer gaan fietsen en meer ervaring opdoen voordat ik van alles aanschaf, maar ik vroeg me af of er mensen waren die wellicht wat langer op deze fiets zitten en ervaring hebben met zo'n systeem wat wellicht meer comfort zou kunnen bieden.
[b]IAMsterdam in "Ervaringen met Veloretti Electric"IAls je er toch voor kiest dan zit je denk ik al snel met de hoogte. Het verende deel neemt gewoon ruimte in beslag en zit niet in het frame maar er boven.
Ik had al zo'n flauw vermoeden inderdaad, ik zie dit ook vaak terug op foto's. In dat geval is het inderdaad wellicht beter om daar maar van af te zien.
[b]IAMsterdam in "Ervaringen met Veloretti Electric"IZadels zijn super persoonlijk, dat is bijna niet te adviseren. Ik ben zelf fan van Brooks maar dat geldt niet voor iedereen. Wat bedoel je in dit geval met niet prettig? Te smal, te breed, te hard, te zacht?
Goed punt, dat was ik vergeten erbij te vermelden. Ik kreeg een beetje last van de zadel die tussen mijn benen begon te schuren. Heel vreemd. Ik heb absoluut geen dikke benen, ben ook niet te dik ofzo (gewoon prima BMI). Het leek wel alsof de drukpunten niet goed verdeeld werden. Maar dit zeg ik als leek.

Online even gezocht naar een oplossing en ik kwam een winkel tegen die ook je zitpositie kan opmeten en hoe je verder zit. En op basis daarvan een betere zadeladvies kan geven. Wellicht dat ik dit eens ga proberen.

Ik hoor veel goede verhalen over van Brooks, maar omdat het inderdaad zo persoonlijk is wil je ook niet "even" honder euro of meer uitgeven voor een zadel die achteraf niet lekker blijkt te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWildman
Dragje schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:32:
Hallo allen,

op de Facebook pagina van de Veloretti groep zag ik dat iemand een 'verende' zadelpen had gekocht. Punt is, toen ik een proefrit maakte vond ik eigenlijk dat ik wat te hoog zat waardoor ik naar voren moest buigen. Dit werd niet helemaal maar wel behoorlijk ok opgelost door de zadel meer naar beneden te plaatsen. Nu ben ik niet zo lang en merk ik dat hoe lager de zadel zit, voor mij althans, hoe beter. Maar als ik zo'n 'verende' zadelpen installeer kom je dan niet automatisch weer 10 cm hoger te zitten?

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee? En ook met type zadels? Want de standaard die meegeleverd wordt vond ik niet prettig zitten. Geen idee wat een goed alternatief zou kunnen zijn.

Dat is een lastige, aangezien we in beide modellen maar 1 framemaat hebben, en een stuur wat je niet in hoogte kan verstellen.

Voor de instelling van de zadelhoogte heb altijd geleerd..als je gewoon zit dan moet je met je tenen de grond net kunnen aanraken heb je de juiste hoogte, tegenwoordig zeggen ze hak op trapper op het laatste punt moet je knie net iets gebogen zijn..beide is bij mij correct.

Als je iets wil doen aan de houding, zou je kunnen overwegen er een ander stuur/stuurpen en Hoogteadapter, stuurverhoging . op te zetten .. hier op het forum heb ik al een keer een link naar FB gezet https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68418082

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAMsterdam
@Dragje
Opmeten van je zitbotjes is inderdaad heel goed. Voor racefietsen is dat zeer gebruikelijk en bijna een must.

Het kan ook in de positie van je zadel zitten. Naast hoog en laag kan je natuurlijk ook nog naar voren en naar achteren schuiven en kantelen. Daar zou je ook wat mee kunnen spelen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
IAMsterdam schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:46:
@Dragje
Opmeten van je zitbotjes is inderdaad heel goed. Voor racefietsen is dat zeer gebruikelijk en bijna een must.

Het kan ook in de positie van je zadel zitten. Naast hoog en laag kan je natuurlijk ook nog naar voren en naar achteren schuiven en kantelen. Daar zou je ook wat mee kunnen spelen,
Verhip! Niet eens aan gedacht! Thanks voor de tip, ga ik zeker mee experimenteren! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
TheWildman schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:45:
[...]

Dat is een lastige, aangezien we in beide modellen maar 1 framemaat hebben, en een stuur wat je niet in hoogte kan verstellen.

Voor de instelling van de zadelhoogte heb altijd geleerd..als je gewoon zit dan moet je met je tenen de grond net kunnen aanraken heb je de juiste hoogte, tegenwoordig zeggen ze hak op trapper op het laatste punt moet je knie net iets gebogen zijn..beide is bij mij correct.

Als je iets wil doen aan de houding, zou je kunnen overwegen er een ander stuur/stuurpen en Hoogteadapter, stuurverhoging . op te zetten .. hier op het forum heb ik al een keer een link naar FB gezet https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68418082
Errrrg behulpzaam! Thanks! Ik ga dit zeker uitproberen.

Thanks guys! Mocht ik de "ongemakken" niet kunnen verhelpen dan heb ik voldoende tips om het zeker wel op te lossen. Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden, zij het mogelijk met wat aanpassingen, om tot een juiste afstelling te kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P!ER
Dragje schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:32:
Hallo allen,

Hé Dragje,

Ik heb een Brooks C67 zadel gekocht, en dat gebruik ik al op mijn huidige fiets. Zit prima en is van weerbestendig rubber gemaakt.
En ook gelijk bijpassende handvaten gekocht.
Zodra mijn fiets binnen is monteer ik ze.
Misschien helpt het om wat dikkere banden erop te leggen? Dat geeft ook meer veercomfort. Zie foto's een paar pagina's terug. Maximaal mogelijk zou bandenmaat 50-622 of 28x2,00 zijn.
Ik ben van plan om ze te vervangen in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51
Dragje schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:50:
[...]

Verhip! Niet eens aan gedacht! Thanks voor de tip, ga ik zeker mee experimenteren! :)
Ik heb mij ook laten meten bij een winkel en op basis daarvan (en advies van de verkoper) een zadel gekocht. Ik heb zelf de ergon st. Ik was eerst sceptisch omdat het er erg uitziet en voelt als een race zadel maar ik heb echt nergens meer last van en ik kan er uren op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
P!ER schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:31:
[...]Ik heb een Brooks C67 zadel gekocht, en dat gebruik ik al op mijn huidige fiets. Zit prima en is van weerbestendig rubber gemaakt.
Wat zijn je ervaringen met dit zadel @P!ER ? In het verleden wel eens gehoord dat het wat ruw kon zijn en daardoor slijtage van de kleding opleverde. Qua idee is het echter een zadel dat juist goed bij deze fiets past.
Staat dus wel op mijn lijstje maar ik twijfel mbt duurzaamheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• erood
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 21:00
Dragje schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:36:
[...]

Ik hoor veel goede verhalen over van Brooks, maar omdat het inderdaad zo persoonlijk is wil je ook niet "even" honder euro of meer uitgeven voor een zadel die achteraf niet lekker blijkt te zitten.
Ik heb de Ace gekocht om met meer comfort te fietsen (electrisch, geen schakelen),
en daar hoort lekker zitten bij... dus ik heb er een oude bekende (lepper) voor mij erop gezet :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nQl5Op7p0Pz_4WAhiAijn6d4aA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ls446KhwRezw4rktE4elxhoi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fehg3i4JDQ3J3faFOE3DllwPi9U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZWX6csYoo9k9VXShZCFgoDac.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door erood op 30-11-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remar65
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:32
Dragje schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:50:
[...]

Ik twijfelde zelf over een verende zadelpen. De reviews die je er over vindt wijzen vooral naar modellen in de hogere prijsklasse. Omdat ik dat iets te begrotelijk vond heb ik eerst eens wat bredere banden gemonteerd en die niet al te hard opgepompt. Dat scheelde al een hele slok op een borrel qua comfort en sowieso was dat een heel stuk budgetvriendelijker :P

Heb besloten het hierbij te laten voor wat betreft de vering. Misschien alleen nog zo'n Lepper zadel dat ik net voorbij zag komen. Wel kicken!

Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
IAMsterdam schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:01:
[...]

Wat zijn je ervaringen met dit zadel @P!ER ? In het verleden wel eens gehoord dat het wat ruw kon zijn en daardoor slijtage van de kleding opleverde. Qua idee is het echter een zadel dat juist goed bij deze fiets past.
Staat dus wel op mijn lijstje maar ik twijfel mbt duurzaamheid.
Wat zadels betreft heb ik best al het één en ander geprobeerd (gel, leer, breed, smal enz), en dit is tot nu toe het fijnste zadel wat ik gehad heb. Voelt in eerste instantie hard aan, maar als je erop zit merk je daar niks meer van.
Maar zoals al eerder gezegd, een zadel is heel persoonlijk, en de afstelling is minstens zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar_Kl
Goedenavond!
Een vraagje, heeft er iemand ervaring met de koplamp aansluiting boven de accu?
Ik heb mijn koplamp net gemonteerd en aangesloten, maar de lamp blijft constant branden!? Hij gaat gewoon niet uit pff. Zelfs niet als ik het licht via de display of de fiets geheel uit zet. De lamp gaat alleen uit door het stekkertje fysiek los te halen of de accu eraf te halen. Is dit normaal?
Eigenlijk had ik verwacht dat hij zou schakelen met de gewone verlichting.
Ben benieuwd of anderen ook deze ervaring hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-05 22:23
Ar_Kl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:00:
Goedenavond!
Een vraagje, heeft er iemand ervaring met de koplamp aansluiting boven de accu?
Ik heb mijn koplamp net gemonteerd en aangesloten, maar de lamp blijft constant branden!? Hij gaat gewoon niet uit pff. Zelfs niet als ik het licht via de display of de fiets geheel uit zet. De lamp gaat alleen uit door het stekkertje fysiek los te halen of de accu eraf te halen. Is dit normaal?
Eigenlijk had ik verwacht dat hij zou schakelen met de gewone verlichting.
Ben benieuwd of anderen ook deze ervaring hebben...
Deze werkt met lichtsensor dus als het licht is zou deze uit moeten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ar_Kl
Als de fiets helemaal uit staat in de schuur blijft de verlichting ook branden. Het lijkt me dat dit niet de bedoeling is, zo gaat m'n accu een beetje erg snel leeg 's nachts. ;)
springfield89 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:04:
[...]

Deze werkt met lichtsensor dus als het licht is zou deze uit moeten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheWildman
Ar_Kl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:12:
Als de fiets helemaal uit staat in de schuur blijft de verlichting ook branden. Het lijkt me dat dit niet de bedoeling is, zo gaat m'n accu een beetje erg snel leeg 's nachts. ;)
[...]
Zeker niet de bedoeling..licht hoort net als de ingebouwde koplamp gewoon uit te gaan.
Zal iets verkeerd zitten met bedrading denk ik (vergeten de lichtsensor er tussen te zetten waardoor de lamp rechtstreeks op de accu verbonden zit of zo iets). ..heb dit probleem eerder voorbij zien komen op FB.

Denk dat je even contact met Veloretti moet opnemen. helaas...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ar_Kl
Bedankt Wildman, dan ga ik in de molen bij Veloretti, ben benieuwd!
:)
TheWildman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:20:
[...]

Zeker niet de bedoeling..licht hoort net als de ingebouwde koplamp gewoon uit te gaan.
Zal iets verkeerd zitten met bedrading denk ik (vergeten de lichtsensor er tussen te zetten waardoor de lamp rechtstreeks op de accu verbonden zit of zo iets). ..heb dit probleem eerder voorbij zien komen op FB.

Denk dat je even contact met Veloretti moet opnemen. helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
Navigatie: als ik die wil gebruiken merk ik dat enkel de eerste pijl wordt weergegeven op het kleine scherm, er komen geen updates tijdens de rit hoewel mijn smartphone wel opstaat (gelocked uiteraard) en er een dataverbinding is. Werkt dat bij jullie naar behoren? Smartphone=Galaxy S10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ernieken schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:15:
Navigatie: als ik die wil gebruiken merk ik dat enkel de eerste pijl wordt weergegeven op het kleine scherm, er komen geen updates tijdens de rit hoewel mijn smartphone wel opstaat (gelocked uiteraard) en er een dataverbinding is. Werkt dat bij jullie naar behoren? Smartphone=Galaxy S10.
De app werkt bijzonder slecht met navigeren helaas. Wat kan helpen is voor de Veloretti app instellen dat hij altijd actief mag zijn (niet 'gekilled' wordt) en vooral dat hij altijd je locatie mag gebruiken (dus ook op de achtergrond). Hopelijk komen ze binnenkort met een update.. had gelezen dat die gast van de Moofer app nu ook werkt aan de officiële Veloretti app, dus ik verwacht een steengoede update binnenkort :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wardv
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03 11:54
ernieken schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:15:
Je moet instellen dat de app in de achtergrond mag draaien. Je kan dit bij settings-> apps die nooit sluimeren zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceOrAmateurish
Shpritsz schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:58:
[...]

Het zadel is gewoon in hoogte verstelbaar met een inbussleutel.
Zo is het inderdaad bedoeld, maar in mijn geval lukt dat niet, ook niet als ik de schroef er helemaal uit haal. Maar ik ben er over in contact met Veloretti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceOrAmateurish
Dragje schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:33:
[...]

Veloretti waarschuwt zelf voor waterschade als je het metalen klipje weghaalt om de batterij te laten passen, wat ze zelf hadden aangeraden te doen en waarbij ze eerst beweerden dat het verwijderen geen probleem zou zijn. Dus je loopt risico op schade als je in de regen fietst. Hoe hoog dat risico is weet ik niet. Maar ze hebben ondertussen ook een werkende oplossing geboden:
When you remove the metal clip, there could be a chance your battery gets water damage. Thats the reason i’m getting in contact with you again.

Last Friday we updated the metal clips in our factory. its the metal clip that ensures your battery clicks and stays in place.

On December 6th the new metal clips will arrive at the Veloretti warehouse. We will send you the updated version the same day. After the metal clip arrives at your address, you can install the new clip and your battery will fit properly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
AceOrAmateurish schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:19:
[...]

Veloretti waarschuwt zelf voor waterschade als je het metalen klipje weghaalt om de batterij te laten passen, wat ze zelf hadden aangeraden te doen en waarbij ze eerst beweerden dat het verwijderen geen probleem zou zijn. Dus je loopt risico op schade als je in de regen fietst. Hoe hoog dat risico is weet ik niet. Maar ze hebben ondertussen ook een werkende oplossing geboden:

[...]
Top! Heel goed dat je dit erbij vermeld, ik weet nu dus dat alle modellen die nu aangeleverd worden voor 6 december, dus ook die van mij, niet deze update klipje hebben. Ik zal gelijk dit opvragen bij de Veloretti winkel zodat ik deze ook snel kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VGJan
  • Laatst online: 25-12-2021
Weet iemand hoe je het ingebouwde voorlicht moet vervangen?
Ik heb ooit ergens iets in die zin gelezen, maar vind het niet meer terug.
Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar_Kl
Ik heb contact opgenomen met veloretti en moet zeggen dat ze snel reageren, top! De oplossing voor de voorlamp die niet uit gaat is een nieuw snoertje met stekkertje, die sturen ze op. Zelf zie ik niet hoe dit iets oplost. Of mis ik iets?
Ar_Kl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:42:
Bedankt Wildman, dan ga ik in de molen bij Veloretti, ben benieuwd!
:)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
Ar_Kl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:15:
Ik heb contact opgenomen met veloretti en moet zeggen dat ze snel reageren, top! De oplossing voor de voorlamp die niet uit gaat is een nieuw snoertje met stekkertje, die sturen ze op. Zelf zie ik niet hoe dit iets oplost. Of mis ik iets?
[...]
Reactie snelheid is wel lekker,
Ben wel benieuwd hoe dit het probleem gaat oplossen, en of er een goede instructie bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 17:42
He he, eindelijk mijn Ace Matt Black terug gekregen na reparatie. Ze (Maria) mailde eindelijk terug, meld vrolijk dat de fiets al meerder keren aangeboden was bij me.... (vrouw werkt volledig thuis, nooit iemand gezien)
Anyway, de fiets doet het, alleen nu doen de lampen voor en achter het niet. Schiet mij maar lek.... iemand een idee? ( app geprobeerd --> lamp aan/uit en op het dispay)
Maar weer een mail richting Veloretti gestuurd.

Ben allang blij dat ie het verder gewoon doet, morgen maar eens op de fiets naar het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Nu online
Helaasch, de "beloofde" afleverdatum van donderdag/vrijdag is niet gehaald....

Maandag maar eens bellen waar die fiets blijft... zal vast wel volgend jaar worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
Ik had nagevraagd bij Veloretti wat het maximaal vermogen is dat kan geleverd worden op de uitgang van de extra koplamp, dit is het antwoord:
"De extra koplamp heeft een vermogen van 7 Watt."
Ik versta daar dus uit dat de uitgang maximaal 7W kan leveren. Dat lijkt me toch al een redelijk krachtige koplamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
ernieken schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:46:
Ik had nagevraagd bij Veloretti wat het maximaal vermogen is dat kan geleverd worden op de uitgang van de extra koplamp, dit is het antwoord:
Ik versta daar dus uit dat de uitgang maximaal 7W kan leveren. Dat lijkt me toch al een redelijk krachtige koplamp.
De lamp neemt wat hij nodig heeft, de fiets kan mogelijk meer leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernieken
Bobz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:02:
[...]

De lamp neemt wat hij nodig heeft, de fiets kan mogelijk meer leveren
Zo begrijp ik het toch niet. Ik vermoed dat de elektronica niet meer dan 7W zal kunnen leveren. Dus een lamp die 10W verbruikt zal allicht niet correct functioneren denk ik.
Misschien zijn er al ervaringsdeskundigen die een zware koplamp op hun Veloretti gemonteerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
ernieken schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:46:
Vreemd dat ze vermelden de koplamp en niet de uitgang.
Zou het opmerkelijk vinden als de Spanninga AXENDO 30 meer gebruikt dan de
nieuwste Spanninga AXENDO 80 (verwachte release medio April) bij de specs van de AXENDO 80 staat namelijk : Belangrijk! Door de hoge lichtopbrengst moet het e-bike systeem minimaal 4W voor verlichting kunnen gebruiken.

Op de FB groep is iemand die een Busch+Müller IQ XE (150 lux). heeft gemonteerd.
Volgende de specs op de website van B+M heeft deze een minimaal 7.5W nodig.

Ik ga er dus vanuit dat je minimaal 7.5W kan aanhouden als uitgang, zonder exacte specs van Veloretti of iemand met de juiste meetapparatuur.
Persoonlijk denk ik dat voor de meeste mensen +/- 80Lux ruim voldoende is ook op onverlichte wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ar_Kl
Ik heb dezelfde lamp, die werkt echt prima op een Veloretti.
TheWildman schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:07:
[...]

Vreemd dat ze vermelden de koplamp en niet de uitgang.
Zou het opmerkelijk vinden als de Spanninga AXENDO 30 meer gebruikt dan de
nieuwste Spanninga AXENDO 80 (verwachte release medio April) bij de specs van de AXENDO 80 staat namelijk : Belangrijk! Door de hoge lichtopbrengst moet het e-bike systeem minimaal 4W voor verlichting kunnen gebruiken.

Op de FB groep is iemand die een Busch+Müller IQ XE (150 lux). heeft gemonteerd.
Volgende de specs op de website van B+M heeft deze een minimaal 7.5W nodig.

Ik ga er dus vanuit dat je minimaal 7.5W kan aanhouden als uitgang, zonder exacte specs van Veloretti of iemand met de juiste meetapparatuur.
Persoonlijk denk ik dat voor de meeste mensen +/- 80Lux ruim voldoende is ook op onverlichte wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ar_Kl
Als iemand nog z'n telefoon wil monteren op de fiets, heb een leuke oplossing gevonden, strak en minimalistisch. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwKY7wSu3mMtQ8FloaFcEIc1AWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GkDU82MSayfBC48QoeKMduA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8zwdnNGH5E3vfPlBPObrLR2Uvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2K3JLLPiN4iA9m3ALVMmmAir.jpg?f=fotoalbum_large
Ar_Kl schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:38:
Ik heb dezelfde lamp, die werkt echt prima op een Veloretti.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmmmmmmm
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik heb op 11 september een Ace graphite besteld en betaald. Het afleveren zou uiterlijk 15 oktober plaatsvinden. Op 23 september ontving ik een mail dat mn fiets in week 42 geproduceerd zou worden en vanaf de 22e oktober afgeleverd.Op 26 oktober ontving ik een update mail dat mijn fiets nu toch echt in week 46 zou worden geproduceerd en dat ik in week 48 fiets en accu zou hebben ontvangen. Ik dacht leuk nog net voor Sinterklaas!
Helaas...

Ben ik nu inmiddels middels de langst wachtende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
wimmmmmmmm schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:04:
Ik heb op 11 september een Ace graphite besteld en betaald. Het afleveren zou uiterlijk 15 oktober plaatsvinden. Op 23 september ontving ik een mail dat mn fiets in week 42 geproduceerd zou worden en vanaf de 22e oktober afgeleverd.Op 26 oktober ontving ik een update mail dat mijn fiets nu toch echt in week 46 zou worden geproduceerd en dat ik in week 48 fiets en accu zou hebben ontvangen. Ik dacht leuk nog net voor Sinterklaas!
Helaas...

Ben ik nu inmiddels middels de langst wachtende?
Nee hoor ik heb mijn ace graphite op 23 juni besteld en is ook nog steeds niet geleverd, zou ook in dezelfde weken komen als de jouwe maar nog niks. Hij zou op dit moment in Almelo moeten staan maar hoor niks meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmmmmmmm
Japieh schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:06:
[...]

Nee hoor ik heb mijn ace graphite op 23 juni besteld en is ook nog steeds niet geleverd, zou ook in dezelfde weken komen als de jouwe maar nog niks. Hij zou op dit moment in Almelo moeten staan maar hoor niks meer.
Ik heb intussen gemaild en gisteren onderstaand antwoord gekregen:

We hebben goed nieuws. Je fiets (en batterij) is vanuit ons warehouse in Almelo verzonden aan de transportfirma JCL. Ik verwacht dat je deze week een track & trace link van JCL ontvangt over de levering van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
Ik heb ook even contact opgenomen...

besteld 15 september (9), deze week wordt de fiets in elkaar gezet volgens Veloretti dame die ik aan de lijn kreeg (week 49) en waarschijnlijk volgende week of de week daarna verzonden naar Nederland. Dan vanuit filiaal, vermoedelijk ook in Almelo, verzonden naar de Veloretti winkel waar ze de puntjes op de i zetten, ze gaan hem in de winkel voor mij in elkaar zetten.

Vermoedelijk rij ik eind december / begin januari op de nieuwe Electric Ivy mat black fiets die ik dus dan iets meer dan drie maanden, vermoedelijk drie en een halve maand en als het tegenzit vier maanden geleden besteld heb.

Wellicht hebben mensen hier iets aan mbt verwachte levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutK62
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-03-2022
Op 19 september een Mat zwarte Ace besteld. Toen een periode van misverstanden en een soort van verontschuldigingen, maar… deze week produceren ze mijn fiets. En dan sturen ze eerst de fiets op en dan aan het eind van week 51 de batterij. Dat is 24 december. Mooi kerstcadeau toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-05 09:11
WoutK62 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:52:
Op 19 september een Mat zwarte Ace besteld. Toen een periode van misverstanden en een soort van verontschuldigingen, maar… deze week produceren ze mijn fiets. En dan sturen ze eerst de fiets op en dan aan het eind van week 51 de batterij. Dat is 24 december. Mooi kerstcadeau toch.
Eerst zien dan geloven. Afspraken nakomen kunnen ze niet. Ik zou er dus niet al te veel op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragje
  • Niet online
WoutK62 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:52:
Beste WoutK62,

Ik zou daar niet teveel op rekenen. Ik heb vanochtend nog met de dame van Veloretti gesproken en ook "mijn" fiets wordt deze week in elkaar gezet, maar dan moet die nog vanuit Portugal naar Nederland verzonden worden en van een Nederlands distributiepunt naar de klant.

Vanuit Portugal worden fietsen in partijen verzonden, niet één voor één, dus het is het geen gegeven dat je fiets, mocht deze vandaag in elkaar worden gezet, morgen wordt verzonden.

24 december zou mooi zijn, maar het was de dame aan de telefoon die, nadat zij alles had nagekeken, mij wist te vertellen dat het realistische scenario eerder eind december is, mogelijk na kerst, en uiterlijk januari.

Natuurlijk wordt ik graag verrast en kan ook ik mijn fiets rond 24 december verwachten, maar ik meld dit toch maar even zodat je niet teveel hoop koestert.

Aan de andere kant... die paar weken overleef je wel uiteindelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
Inderdaad zou er niet zoveel waarde aan hechten mijn graphite ace zou eerst al uiterlijk week 43 geleverd worden, daarna werd dan week 46, en nu is het week 49 en is hij er nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kersje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
Vandaag ook maar weer even contact opgenomen met Veloretti betreffende mijn ACE Graphite welke ik op 14 juli in de winkel in A'dam heb besteld.

Deze zou na verschillende vertragingen week 44 worden geproduceerd en in week 45/46 samen met de accu worden geleverd (niet dus).

Krijg nu per mail het bericht dat mijn fiets inclusief accu is verzonden naar JCL en dat ik deze week een track & trace link zal ontvangen. Hoop dan niet dat het weer een maand gaat duren voordat JCL de fiets komt brengen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VGJan
  • Laatst online: 25-12-2021
Voor wie er baat bij heeft:

Montagehandleiding vervanging ingebouwde voorlamp:

Ik kreeg van Veloretti en nieuwe voorlamp, vermits mijn originele niet werkte.
Na mijn vraag ontving ik ook een stappenplan hoe ze te vervangen.
Ik druk het hierbij af:
"
Bij deze leg ik in stappen uit, hoe je het ID light vervangt.

Als eerste is het belangrijk dat de fiets uit is, zodat je de batterij eruit kan halen. Als de batterij uit het frame verwijderd is, zie je in het frame, aan de bovenkant het accuslot zitten. Dit accu slot zit vast met 2 inbus bouten, draai deze er helemaal uit.

Vervolgens kan je het accuslot verwijderen (mijn toevoeging: 2 kruisschroeven losdraaien). Zodra het accuslot verwijderd is, is het tijd om het ID light te verwijderen. Klik met een kleine platte schroevendraaier of met een standaard keukenmesje het ID light eruit.

Doe dit voorzichtig zodat er niks beschadigd raakt.
Let er goed op dat je dit doet aan de zijkanten van het ID light, dus niet de boven en onderkant. Zodra je het ID light los hebt geklikt en deze alleen nog aan 2 stekkers hangt, is het tijd om de stekkers los te koppelen.

Dit kan je doen in het frame, waar je net het accuslot uit hebt gedraaid. Zodra je deze los hebt kan je de nieuwe stekkers koppelen en het nieuwe ID light in het frame klikken.

Vergeet het accuslot niet goed vast te draaien zodat de accu er weer perfect in past.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!ER
Kersje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:14:
Vandaag ook maar weer even contact opgenomen met Veloretti betreffende mijn ACE Graphite welke ik op 14 juli in de winkel in A'dam heb besteld.

Deze zou na verschillende vertragingen week 44 worden geproduceerd en in week 45/46 samen met de accu worden geleverd (niet dus).

Krijg nu per mail het bericht dat mijn fiets inclusief accu is verzonden naar JCL en dat ik deze week een track & trace link zal ontvangen. Hoop dan niet dat het weer een maand gaat duren voordat JCL de fiets komt brengen.
Voor mij precies hetzelfde verhaal vandaag, alleen heb ik besteld op 7 augustus. Er zou binnen 3 dagen een track and trace moeten zijn. Als dat niet zo is moet ik contact opnemen met Veloretti. We wachten maar weer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Nu online
Net m'n ace jet Black tnt ontvangen. Link werkt nog niet maar is weer iets verder iig...

Telefonisch werd me een leverdatum van afgelopen vrijdag beloofd een tijdje geleden, dus tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmmmmmmm
Kersje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:14:

Zou onze fiets ook voorzien zijn van de nieuwe remmen?
(update per 1/11 naar Tektro hydroloc brakes)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
HenkyDoodle schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Hoe weet ik of ik een brakke accu heb dan?
Inmiddels heb ik sinds een week een nieuwe accu. Ik blijf echt een happy camper voor wat betreft mijn fiets en de beleving. Superfijne fiets! Wordt dagelijks gebruikt sinds augustus. Enige wat ik wel onduidelijk vind is waa rik nu mijn preventieve onderhoud kan laten plegen.

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:55
HenkyDoodle schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:41:
[...]

Enige wat ik wel onduidelijk vind is waa rik nu mijn preventieve onderhoud kan laten plegen.
Ja dat vroeg ik me laatst ook af. Ik heb ooit iets gelezen over dat het via fietsned zou gaan, oid? Maar ik weet het eigenlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuidhuis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-03 00:00
Bedoel je dat dat via het fietsenmakersnetwerk van Veloretti moet gaan? Je kunt toch gewoon bij elke fietsenmaker terecht? Fiets bevat merendeels de standaardonderdelen.
Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.