Die melding kreeg ik ook. Veloretti moet je ebike ergens registreren en dan kan je het pas toevoegen. Ik had hiervoor gemaild en het werd doorgegeven aan de juiste persoon. Zonet geprobeerd en nu lukt het wel. Ik heb helemaal geen bericht gehad dat het in orde was. Snap ook niet hoe dit weer helemaal mis kan lopen en dit niet in orde is voor de fiets bij de klant geleverd wordt. Mijn fiets was al enkele weken geleverd voor ik de batterij kreeg.admartena schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:31:
[Afbeelding]
Mijn order 2160700 is prima geleverd....nou ja met enige maanden vertraging. Daar valt nog overheen te komen. Mijn order nummer 2160699 loopt helaas helaas helemaal mis. Terwijl ik beide fietsen op dezelfde dag heb besteld. Order 2160699 zou volgens de laatste berichten uiterlijk week 43 worden geleverd. Ook de batterij zou worden geleverd. Op de bewuste donderdag in week 43 kreeg ik van JCL logistics interdaad het lang verwachte track en trace dat op de vrijdag daarop geleverd zou worden. Tegen einde van de dag nog niet geleverd. Met JCL gebeld en zij mailden mij terug dat de fiets niet was meegenomen in de vrachtwagen. Daarom weer een nieuwe afspraak gemaakt met JCL en uiteindelijk na mijn actie is de fiets de week daarop geleverd. Batterij/ketting en dergelijke heb ik nog steeds niet ontvangen.
Daarnaast krijg ik een melding 400 "e bike not registered" zodra ik de veloretti app open. Dit ging met mijn eerste veloretti fiets prima. Ik kan de fiets wel benaderen met de enviolo app en zelfs updaten.
Ik heb met veloretti gebeld en zij zouden met een oplossing komen. Afgelopen maandag heb ik een mail ontvangen dat het opgelost moet zijn. Echter krijg ik nog steeds dezelfde melding. Weet hier iemand wat ik kan doen. Of heeft iemand dezelfde ervaring gehad en dat op de één of andere manier zelf opgelost?
Hoi Springfield. Zojuist een mailtje van veloretti ontvangen. En nu werkt het wel. Kortom deze stap is opgelost.springfield89 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:29:
[...]
Die melding kreeg ik ook. Veloretti moet je ebike ergens registreren en dan kan je het pas toevoegen. Ik had hiervoor gemaild en het werd doorgegeven aan de juiste persoon. Zonet geprobeerd en nu lukt het wel. Ik heb helemaal geen bericht gehad dat het in orde was. Snap ook niet hoe dit weer helemaal mis kan lopen en dit niet in orde is voor de fiets bij de klant geleverd wordt. Mijn fiets was al enkele weken geleverd voor ik de batterij kreeg.
Nu de batterij nog en dan is alles weer compleet......
Ik denk dat de apple find-my functie na een update van de software wordt ingebouwd. Dus het kan nog wel even duren voordat deze functie actief is.Kitten schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:52:
[...]
Wat ik heb kunnen vinden:
https://www.reddit.com/r/..._apple_find_my_after_all/
Lijkt er dus niet op. Wel vreemd, want elke nieuwssite rapporteerde dat de fiets het wel ondersteund.![]()
Misschien hebben ze last minute besloten het toch niet in te bouwen omdat mensen dan betalen voor hun "premium" service?
Ik zelf ben 201 cm en heb de fiets toch gekocht. Het is een sportieve fiets waardoor je houding natuurlijk iets anders is. Ik zelf vind het geen probleem qua lengte en heb de fiets ook gehouden dus qua lengte maakt het niet super veel uit.Krysa schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:59:
Ik lees hier veel reacties over lengte. Zelf ben ik 198 en twijfel heel erg aan deze fiets. Zijn hier lange mensen die deze fiets dagelijks goed kunnen gebruiken?
Met het knopje bedoel ik het knopje op het diamond display inderdaad. Met de bovenste zet je je licht uit/aan en de onderste reset de boel. Als je die laatste een paar seconden ingedrukt houdt schakelt je display uit. Dan loslaten en daarna schakelt het weer in.VGJan schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:17:
[...]
Hoi,
Dank voor je advies, Remar
Ik veronderstel dat je het knopje op het "diamond display" van de fiets bedoelt?
Daar waar je snelheid enondersteuningssttand afleest.
Dat schakelt het display gewoon uit bij lang indrukken en brengt dus geen soelaas.
Ik heb ook de batterij al eens losgemaakt, maar dat doet ook niets.
Ook de los geleverde koplamp doet het niet.
Ik heb dit euvel al gemaild naar support (verleden week, en vandaag nogmaals) maar heb nog geen respons gekregen
Doet je achterlicht het wel? Zo ja, dan lijkt het me een kwestie van een losse verbinding (stekkertje). Een beetje fietsenmaker moet dat makkelijk kunnen oppakken. Hoop dat Veloretti snel antwoord geeft!
Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1
Dat is ook wanneer mijn fiets geleverd zal worden, echter we na een uitstel van een maand.mno90 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:21:
ik heb gisteren een ace jet black besteld. aangegeven leveringstijd is mid December. ik ben benieuwd of hij op tijd binnen is. 😁
Uiteindelijk heb ik dan 3 maanden moeten wachten. Als je nu dus besteld hebt en mid december de fiets arriveert maken ze dus echt progressie, en dat is natuurlijk een goede zaak. Want dan is 3 maanden wachttijd teruggebracht naar 1.
Vandaag alvast 2 nieuwe sloten besteld.
Optimistisch artikel in de Volkskrant. Opvallend is dat vanaf nu Tektro remmern gebruikt zouden worden in plaats van Schaeffer.
Het voelt trouwens wel wat wrang om al dat positieve te lezen als je sinds 2 juni nog geen meter hebt kunnen fietsen omdat je geen complete fiets hebt.
https://www.volkskrant.nl...t-moeilijk-maken~b24726fb
Het voelt trouwens wel wat wrang om al dat positieve te lezen als je sinds 2 juni nog geen meter hebt kunnen fietsen omdat je geen complete fiets hebt.
Het vocht probleem herkennen ze niet maar ik heb dit precies toch al meerdere keren gelezen...Pjd58 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:41:
Optimistisch artikel in de Volkskrant. Opvallend is dat vanaf nu Tektro remmern gebruikt zouden worden in plaats van Schaeffer.
Vanaf welke productieweek zou de Veloretti Tektro remmen hebben? Heeft iemand al een fiets gekregen met die nieuwe Tektro remmen? Mijn fiets is vorige week gebouwd en 'zou' deze week of volgende week geleverd worden. Ik ben benieuwd...Pjd58 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:41:
Interessant, voor mijn Ace graphite heb ik dezelfde productie- en leverweek opgekregen. Ben erg benieuwd of hij inderdaad met de upgrade geleverd gaat worden.Vanaf welke productieweek zou de Veloretti Tektro remmen hebben? Heeft iemand al een fiets gekregen met die nieuwe Tektro remmen? Mijn fiets is vorige week gebouwd en 'zou' deze week of volgende week geleverd worden. Ik ben benieuwd...
Vandaag mijn fiets in ontvangst mogen nemen met Tektro remmen. (bestelling was eind juli). Nu nog de levering van de batterij.
Marstek Venus 5,12kWh v151 + CT003 v116
Volgens opgave van Veloretti is deze geproduceerd in week 43P!ER schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:08:
Beste Draver,
In welke week is jouw fiets gefabriceerd?
Marstek Venus 5,12kWh v151 + CT003 v116
Gisteren mijn fiets ontvangen met gewoon nog de Schäffer remmen.
Aankoopdatum 24 juni, geen idee waar ik de productiedatum kan zien.
Aankoopdatum 24 juni, geen idee waar ik de productiedatum kan zien.
Zou je eens foto's willen maken van de remhendels, remschijf en remklauw? Ben wel benieuwdDraver schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:36:
Vandaag mijn fiets in ontvangst mogen nemen met Tektro remmen. (bestelling was eind juli). Nu nog de levering van de batterij.
Mijn remmen zijn onlangs dus weer vervangen maar piepen als een gek. Volgens mijn zijn de remleidingen ook opnieuw afgevuld, maar minder goed dan eerst.. niet heel blij met de reparatie
Benieuwd naar je ervaring met deze remmen!Draver schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:36:
Over de kwaliteit van de lak ben ik echt niet tevreden! Er miste een remkabel-beschermer voor de voorrem, na een mail naar Veloretti heb ik deze alsnog gekregen. Voor het monteren had ik het rondom het gaatje afgeplakt met schilderstape om krassen te voorkomen. Na het voorzichtig verwijderen van de schilderstape trek ik zo een stuk van de lak mee! 😠 Hier sta ik echt van te kijken!
:strip_exif()/f/image/N1NyR0qQ6x1oX4Q9NCxm4Dv2.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb zonet een mailtje vd helpdesk ontvangen, waarin men vraagt om foto's. Die heb ik gemaild.Remar65 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:14:
[...]
Met het knopje bedoel ik het knopje op het diamond display inderdaad. Met de bovenste zet je je licht uit/aan en de onderste reset de boel. Als je die laatste een paar seconden ingedrukt houdt schakelt je display uit. Dan loslaten en daarna schakelt het weer in.
Doet je achterlicht het wel? Zo ja, dan lijkt het me een kwestie van een losse verbinding (stekkertje). Een beetje fietsenmaker moet dat makkelijk kunnen oppakken. Hoop dat Veloretti snel antwoord geeft!
Ben benieuwd welke oplossing zij zullen voorstellen; want ik heb weinig zin om mijn fiets hiervoor naar NL terug te sturen (wanneer zie ik hem dan ooit terug?)
Fiets onlangs geleverd midden in herfstvakantie terwijl er een verzoek lag om dit erna te doen omdat er niemand thuis was. Gelukkig door een aardige buurman opgevangen, uiteraard zonder accu. Gisteren 4 verzendmeldingen met ketting lamp en accu, 4 ups trackers, vandaag 1 levering van 3kg in brievenbus maar niets gevonden (ook niemand aan de deur geweest volgens camera) en 3 zendingen geannuleerd. Nu natuurlijk niemand meer bereikbaar. Manman wat een chaos daar pffffffffff. Zo blijf je je helpdesk wel overbezet houden
Ah heerlijk.. mijn nieuwe accu zou deze week geleverd worden, niks meer vernomen
fietst verder erg goed trouwens, alleen de remmen piepen als een gek.. dat wordt demonteren en opschuren.
Yes, de accu is binnen, 163 dagen na bestelling (2 juni). Hele dag op gewacht; krijg ik opeens een bericht van UPS dat de zending niet afgeleverd kon worden omdat ik niet thuis was. Ja, koekoek. Zending zou daarna naar dichtstbijzijnde parcelshop worden gebracht. Daar hem ik m opgehaald :-).
Net de hele boel gemonteerd, ingelogd overal en uitgeprobeerd. Eerste indruk: fantastisch!
Nu gaan klussen: koplamp er op, bagagedrager er op, zadel vervangen en ik denk ook nog wel de handvaten en misschien de remmen (hoewel ik daar de ene km die ik gefietst heb geen aanmerkingen op heb).
Laat de zon nu maar komen, wordt vervolgd....
Net de hele boel gemonteerd, ingelogd overal en uitgeprobeerd. Eerste indruk: fantastisch!
Nu gaan klussen: koplamp er op, bagagedrager er op, zadel vervangen en ik denk ook nog wel de handvaten en misschien de remmen (hoewel ik daar de ene km die ik gefietst heb geen aanmerkingen op heb).
Laat de zon nu maar komen, wordt vervolgd....
Dit is idd dramatisch...Maureeze schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:48:
Over de kwaliteit van de lak ben ik echt niet tevreden! Er miste een remkabel-beschermer voor de voorrem, na een mail naar Veloretti heb ik deze alsnog gekregen. Voor het monteren had ik het rondom het gaatje afgeplakt met schilderstape om krassen te voorkomen. Na het voorzichtig verwijderen van de schilderstape trek ik zo een stuk van de lak mee! 😠 Hier sta ik echt van te kijken!
[Afbeelding]
En dat weerhoudt mij ervan om zo'n merk te kopen, ze lijken echt niet het niveau te halen van de gevestigde orde. Dan is zo'n scherpe prijs misschien leuk, maar na 5 jaar heb je wellicht nauwelijks nog rijplezier, maar wel roest, lakgedoe enz. Moof schijnt ook helemaal niet zo goed te zijn. En wie kent Kronan nog ?
Congrats! UPS doet dit helaas wel vaker, ik heb vaak meegemaakt dat ik gewoon de hele dag thuis zat te wachten en zij opeens claimde dat ik niet thuis was en wel op de bel hadden gedrukt. Ik kreeg alleen geen antwoord op mijn e-mail waarin ik hierover beklaagde met als bewijs dat mijn bel over een camera beschikt die iedereen registreert die aanbelt, en die UPS meneer/mevrouw stond er niet op, en niemand had ook op de bel gedrukt...Pjd58 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:00:
Yes, de accu is binnen, 163 dagen na bestelling (2 juni). Hele dag op gewacht; krijg ik opeens een bericht van UPS dat de zending niet afgeleverd kon worden omdat ik niet thuis was. Ja, koekoek.
Nu ja, ik ga daar verder geen halszaak van maken, maar het is wel een slechte service wat dit betreft.
Serieus? Ik hoor naast, terechte klachten over lange levertijden en over 'matige' remkwaliteit, juist zeer veel positieve verhalen over deze fiets. Ter verdediging, ik wacht zelf ook al meer dan twee maanden op mijn fiets en die zou al geleverd moeten zijn maar wordt nu halverwegen volgende maand geleverd.Hkuit schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:31:
[...]
Dit is idd dramatisch...
En dat weerhoudt mij ervan om zo'n merk te kopen, ze lijken echt niet het niveau te halen van de gevestigde orde. Dan is zo'n scherpe prijs misschien leuk, maar na 5 jaar heb je wellicht nauwelijks nog rijplezier, maar wel roest, lakgedoe enz. Moof schijnt ook helemaal niet zo goed te zijn. En wie kent Kronan nog ?
Niet netjes, maar de levertijden zijn wel drastisch verbetert. Daarnaast las ik in een Volkskrant artikel een zeer positief review over de kwaliteit van deze fiets en dat het remsysteem nu ook is vervangen voor een beter systeem.
Veloretti werkt voortdurend aan verbeteringen, en is het niet zo dat elke fiets vroeg of laat te maken krijgt met beschadigingen?
Wat een lul-verhaalPjd58 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:41:
1. Zithouding is goed. Briljant, iedereen in Nederland is net zo lang als deze fantastische tester. Okay nee, dat is niet zo, dus het is goed dat de tester dit ook op eerlijk zegt.
Oh wacht, dat doet hij niet.
2. De fiets valt meermaals uit in de regen. Maar de fabrikant zegt dat het niet bekend is, dus het is geen issue in Nederland. Maar de tester weet daar handig gebruik van te maken door weer een lofuiting te doen, geen nadeel zonder voordeel bij deze briljante fiets. Gelukkig heeft Veloretti niet een reputatie van het uiten van holle beloftes die niet worden nagekomen.
Oh wacht, Veloretti heeft een hele slechte reputatie op dit punt.
3. De tester wijst op de late leveringen, het ontbreken van de accus en de niet ophoudende mailtjes van de fabrikant die keer op keer vol staan met beloftes die niet worden gehaald.
Oh nee, de tester rept totaal niet over dit soort issues.
Wat een schaamteloos artikel. Zo gaat er weer een bak consumenten het schip in omdat de tester zijn vak niet verstaat. Het idee dat je bij de fietsenmaker een fiets koopt en dat je dan geen accu meekrijgt (ja, die komt een keer... geen idee wanneer, maar echt, hij komt) is toch te krankzinnig voor woorden? Dat je fietsen op de markt gooit waarbij er geen kwaliteitscontrole is omdat je rechtstreeks vanuit een naamloze fabriek levert waarbij er geen enkele verantwoording is voor de laagbetaalde arbeider.
Veloretti (net als VM) haalt deze prijs doordat de geldschieter de klant is, niet de koper. Er is geen financiele ruimte voor verbeteringen. En voordat mensen gaan schreeuwen "Hoe durf je dat te zeggen, dat kan je niet weten!".
VM maakt op een fiets met minder goede onderdelen forse verliezen. De kans dat Veloretti dit beter doet is extreem klein, zeker gezien de huidige onderdelen prijzen. Ergo, Veloretti verliest op dit model en hoopt op geldschieters (dit soort artikelen helpen natuurlijk).
Het is dus duidelijk dat de koper nauwelijks telt, jullie zijn in feite een kosten post. Uiteraard kan Veloretti uit een vlaag van financiële verstandsverbijstering hara-kiri plegen en de service verbeteren, maar ik raad toch aan om niet uit te gaan van dat soort fantasietjes.
Ik gun iedereen een goede fiets, dus het is van belang dat mensen begrijpen wat voor constructies dit zijn en wat de consequentie is als je instapt. Als je dat dan nog steeds doet, prima, maar er zijn nog steeds mensen hier in de draad die verbijsterd zijn dat de levering zo slecht zijn, oftewel mensen trappen in de goede verhalen en missen de slechte ervaringen.
Het ging mij om lakkwaliteit, n.a.v. die foto. Dat kan echt niet, en nee, dat kun je m.i. niet vergoelijken met "elke fiets beschadigt toch een keer".Dragje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:00:
[...]
Veloretti werkt voortdurend aan verbeteringen, en is het niet zo dat elke fiets vroeg of laat te maken krijgt met beschadigingen?
Eindelijk.... gisteren mijn batterij en ketting van mijn 2e bestelde ivy ontvangen. Kortom nu dus alles compleet nadat ik beide fietsen op 24-06 heb besteld. Verder werkt alles prima. En de 2e ivy die ik heb ontvangen was ook compleet met dopje in het voorvork. Batterij en ketting werd in 1 doos door ups afgeleverd. Dus niet zoals bij de vorige fiets in 2 aparte zendingen.
Verder voldoen de fietsen het prima. Nu nog even de update voor de cadans afwachten zodat je die niet eerst vooraf hoeft in te stellen via je telefoon en dan is het zaakje helemaal compleet.
Verder voldoen de fietsen het prima. Nu nog even de update voor de cadans afwachten zodat je die niet eerst vooraf hoeft in te stellen via je telefoon en dan is het zaakje helemaal compleet.
Net mijn eerste klein ritje van 10km gefietst. Heel tevreden met de fiets. De motor is heel stil, de enviolo hoor je af en toe, maar niet storend.
De zithouding is voor mij ideaal terwijl ik 1.90m ben.
Het enige probleempje is dat ik om met de voorrem te remmen deze ver moet inknijpen, veel meer dan de achterrem. Bij een rem met kabel kan je dit beetje aandraaien, maar hoe doe je dit met deze hydraulische remmen?
De achterrem is al goed ingereden, en piept niet meer. Vooraan blijft hij wat piepen, omdat ik deze ook precies niet hard genoeg kan inknijpen.
De zithouding is voor mij ideaal terwijl ik 1.90m ben.
Het enige probleempje is dat ik om met de voorrem te remmen deze ver moet inknijpen, veel meer dan de achterrem. Bij een rem met kabel kan je dit beetje aandraaien, maar hoe doe je dit met deze hydraulische remmen?
De achterrem is al goed ingereden, en piept niet meer. Vooraan blijft hij wat piepen, omdat ik deze ook precies niet hard genoeg kan inknijpen.
Even terug naar de verkoper om de voorrem goed te laten ontluchten.wardv schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:29:

Succes met de verdere afhandeling

Nee, maar ik ken de markt goed. Bij de introductie heb ik behoorlijk nauwkeurig voorspeld wat er zou gebeuren en helaas zat ik er niet naast...
Ik ben een e-bike apologeet. Bedrijven die wanproducten verkopen aan consumenten die het product niet begrijpen is kwalijk.
En we gaan dit steeds meer zien omdat wij de doelgroep niet meer zijn, het verdienmodel zijn de geldschieters. De klant is in dit model een kostenpost. Je wil veel verkopen in investeerders te lokken. That's it
[ Voor 19% gewijzigd door roffeltjes op 14-11-2021 08:23 ]
Kan je een andere navigatie app gebruiken dan deze in de veloretti app? Of een manier om gpx bestanden te gebruiken voor een rit?
@roffeltjes Ik twijfel niet aan je kennis van de markt, maar we zijn hier in een topic waar mensen concrete ervaringen delen over deze fiets en de fabrikant.
Heb je al gereden op deze fiets of concrete ervaringen ermee om het een wanproduct te noemen? Of is het gewoon het concept wat je niet aanstaat?
Heb je al gereden op deze fiets of concrete ervaringen ermee om het een wanproduct te noemen? Of is het gewoon het concept wat je niet aanstaat?
De ervaringen zijn duidelijk, tenzij je bij bosjes losschietende remkabels, niet gecontroleerde fietsen, losspringede lak, geen bijgeleverde accus en misleidende communicatie geen wanproduct vind?IAMsterdam schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:55:
@roffeltjes Ik twijfel niet aan je kennis van de markt, maar we zijn hier in een topic waar mensen concrete ervaringen delen over deze fiets en de fabrikant.

Ik voorspelde al vooraf dat dit het geval zou zijn.
Dat is niet jaloezie... dat is omdat dingen zijn zoals ze zijn. Als je fietsen rechtsreeks vanuit de fabriek levert heb je gelazer. De reden dat niemand dat doet is niet omdat andere bedrijven dom zijn, of omdat "cutting out the middle man revolutionair" is, het is omdat het niet winstgevend is omdat je een oneindige stroom aan service requests krijgt. Het is geen scheerapparaat dat uit een magazijn naar je toe wordt gestuurd en waarbij service bestaat uit opsturen en vervangen.
Waarom ik nu reageer? Het idee blijft terugkomen "ze beloven het te gaan fixen"/"Ik hoop dat ze het gaan fixen". Dit kennen we van andere merken, het probleem is dat dat niet gaat gebeuren. Dat is ook compleet logisch, want het is inherent aan het model.
Nu is er dus een krant een enthusiast artikel schrijft over een product waar ze geen enkel verstand van hebben, een review model geleverd vanuit Veloretti waar zonder twijfel een monteur alles heeft nagelopen en waarbij de reviewer het hele circus van bestellen, leveren, wachten op de accu duidelijk totaal niet heeft meegemaakt.
Een nietsvermoedend koper gaat bestellen, komt in deze draad, ziet de shit en ziet dan toch weer mensen die "ja maar het komt goed" posten, terwijl dat vrijwel zeker niet gaat gebeuren. Het is en blijft een budget fiets met minimale QC en een leverancier die qua schaal niet bij lange na is voorbereid voor deze aantallen.
Anders gezegd, ik hoef de fiets niet te kopen om te weten hoe het zit. Dat alle ervaringen hier dat bevestigen is niet omdat ik zo slim ben... het is omdat het niet anders kan voor dat bedrag en met dit model.
Caveat emptor.
[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 14-11-2021 13:43 ]
Het artikel in de krant is inderdaad niet kritisch. Gewoon oppervlakkig en meer een advertentie. Ik wacht nu al 5 maanden op een correcte factuur en zelfs zoiets eenvoudig brengen ze niet in orde. Dat heeft niets meer te maken met corona, onderdelen of andere zaken waar ze zelf weinig grip op hebben.
De mindere prijs die je betaalt voor een fiets met deze specs zit dan ook deels in het gebrek aan service en ondersteuning. Zolang je dat weet en beseft dat je voor problemen met deze fiets grotendeels uw plan zal mogen trekken is er volgens mij niet echt een probleem. Moest de fiets nu 1000€ meer gekost hebben zou ik deze manier van werken ook niet appreciëren. Bij een auto van 60k mag je toch ook wat meer verwachten dan bij een auto van 15k.
Dus ik vind dit model niet onlogisch, je moet het alleen goed beseffen als koper.
Dus ik vind dit model niet onlogisch, je moet het alleen goed beseffen als koper.
Laat ik stellen dat ik het accu geintje wel heel bizar vind, maar voor de rest mee eens. Als je weet waar je aan begint is het natuurlijk prima.ernieken schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:34:
Verwijderd
Het verschil tussen 15k en 60k is wel een extreem voorbeeld. Ja de veloretti is goedkoper maar het is ook weer niet zo dat een Stella of Gazelle duizenden euro's duurder is. Kortom voor deze prijs mag je geen service verwachten wat je wel rekening mee moet houden is dat je een fiets koopt vian het internet...ernieken schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:34:
De mindere prijs die je betaalt voor een fiets met deze specs zit dan ook deels in het gebrek aan service en ondersteuning. Zolang je dat weet en beseft dat je voor problemen met deze fiets grotendeels uw plan zal mogen trekken is er volgens mij niet echt een probleem. Moest de fiets nu 1000€ meer gekost hebben zou ik deze manier van werken ook niet appreciëren. Bij een auto van 60k mag je toch ook wat meer verwachten dan bij een auto van 15k.
Van 't weekend m'n accu (en een reep chocolade) ontvangen, en vandaag m'n eerste tochtje gemaakt.
Tot zover een prima ervaring. Fijne, prachtige, stille, betaalbare electrische fiets.
Helaas niet eerst een proefrit kunnen maken, dus was erg spannend, maar het wachten meer dan waard.
Wel een proefrit gemaakt met een ander hip nederlands modelletje, wat een verschil! Blij dat ik heb gewacht. Middenmotor en enviolo zijn echt dealbreakers voor mij.
Wie weet wat er nog allemaal gaat gebeuren (als ik de fora moet geloven zal m'n fiets vast nog ontploffen), maar tot op heden ben ik er blij mee. Laat ik dat ook maar eens posten.
p.s. mijn vader heeft in Mei een electische fiets besteld (gewoon 1 uit de top 3 van consumentenbond, bij een fietsenzaak voor boomers), en gaat 'm dit jaar echt niet meer krijgen. Dus ja...
Tot zover een prima ervaring. Fijne, prachtige, stille, betaalbare electrische fiets.
Helaas niet eerst een proefrit kunnen maken, dus was erg spannend, maar het wachten meer dan waard.
Wel een proefrit gemaakt met een ander hip nederlands modelletje, wat een verschil! Blij dat ik heb gewacht. Middenmotor en enviolo zijn echt dealbreakers voor mij.
Wie weet wat er nog allemaal gaat gebeuren (als ik de fora moet geloven zal m'n fiets vast nog ontploffen), maar tot op heden ben ik er blij mee. Laat ik dat ook maar eens posten.
p.s. mijn vader heeft in Mei een electische fiets besteld (gewoon 1 uit de top 3 van consumentenbond, bij een fietsenzaak voor boomers), en gaat 'm dit jaar echt niet meer krijgen. Dus ja...
Vraagje over de nieuwe batterij. Bij mij kwam er na het rode lichtje en opnieuw drukken geen groen. Vaak geprobeerd, niet gelukt. Heeft iemand anders ook die ervaring?
Helaas (surprise surpise) heeft mijn beloofde levering van week 44/45 (en batterij in week 45) het ook niet gehaald...
Jammer maar niet verbazend. Ze hebben hun logistiek dus nog niet op orde iig...
Hier identiek dezelfde belofte maar ook nog geen fiets gezien. Op 4/11 een mail van Veloretti gekregen met 'yes, your order is on it's way'. Niet dus.Basekid schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:30:
Helaas (surprise surpise) heeft mijn beloofde levering van week 44/45 (en batterij in week 45) het ook niet gehaald...
Wel met support contact gehad en die zeggen dat de fiets nu inderdaad bij JCL zit en dat ik zeer binnenkort tracking codes zal ontvangen. Hopelijk deze week dan maar...
Mat een lul verhaal , je hebt niet eens een veloretti!roffeltjes schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:43:
[...]
Wat een lul-verhaal
1. Zithouding is goed. Briljant, iedereen in Nederland is net zo lang als deze fantastische tester. Okay nee, dat is niet zo, dus het is goed dat de tester dit ook op eerlijk zegt.
Oh wacht, dat doet hij niet.
2. De fiets valt meermaals uit in de regen. Maar de fabrikant zegt dat het niet bekend is, dus het is geen issue in Nederland. Maar de tester weet daar handig gebruik van te maken door weer een lofuiting te doen, geen nadeel zonder voordeel bij deze briljante fiets. Gelukkig heeft Veloretti niet een reputatie van het uiten van holle beloftes die niet worden nagekomen.
Oh wacht, Veloretti heeft een hele slechte reputatie op dit punt.
3. De tester wijst op de late leveringen, het ontbreken van de accus en de niet ophoudende mailtjes van de fabrikant die keer op keer vol staan met beloftes die niet worden gehaald.
Oh nee, de tester rept totaal niet over dit soort issues.
Wat een schaamteloos artikel. Zo gaat er weer een bak consumenten het schip in omdat de tester zijn vak niet verstaat. Het idee dat je bij de fietsenmaker een fiets koopt en dat je dan geen accu meekrijgt (ja, die komt een keer... geen idee wanneer, maar echt, hij komt) is toch te krankzinnig voor woorden? Dat je fietsen op de markt gooit waarbij er geen kwaliteitscontrole is omdat je rechtstreeks vanuit een naamloze fabriek levert waarbij er geen enkele verantwoording is voor de laagbetaalde arbeider.
Veloretti (net als VM) haalt deze prijs doordat de geldschieter de klant is, niet de koper. Er is geen financiele ruimte voor verbeteringen. En voordat mensen gaan schreeuwen "Hoe durf je dat te zeggen, dat kan je niet weten!".
VM maakt op een fiets met minder goede onderdelen forse verliezen. De kans dat Veloretti dit beter doet is extreem klein, zeker gezien de huidige onderdelen prijzen. Ergo, Veloretti verliest op dit model en hoopt op geldschieters (dit soort artikelen helpen natuurlijk).
Het is dus duidelijk dat de koper nauwelijks telt, jullie zijn in feite een kosten post. Uiteraard kan Veloretti uit een vlaag van financiële verstandsverbijstering hara-kiri plegen en de service verbeteren, maar ik raad toch aan om niet uit te gaan van dat soort fantasietjes.
Ik gun iedereen een goede fiets, dus het is van belang dat mensen begrijpen wat voor constructies dit zijn en wat de consequentie is als je instapt. Als je dat dan nog steeds doet, prima, maar er zijn nog steeds mensen hier in de draad die verbijsterd zijn dat de levering zo slecht zijn, oftewel mensen trappen in de goede verhalen en missen de slechte ervaringen.
Welke bijdrage wil je hier mee leveren?
Dit is een community, het lijkt me dat we elkaar zouden moeten hoeden voor dit soort dingen, lijkt me nou net waarom het een community is.apmannetje schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:17:
[...]
Mat een lul verhaal , je hebt niet eens een veloretti!
Welke bijdrage wil je hier mee leveren?
Verder hoop ik dat je snapt dat als er wan-producten worden gedumpt op de markt het niet best is voor de e-bike adoptie en blijft men in de betrouwbare automobiel. Lijkt me niet wenselijk, genoeg reden om goed voor te lichten.
En betreft of wat ik zeg een lul-verhaal is? Ik lever consistent goede info over e-bikes. Dat dit niet altijd meegaat in hosanna verhalen is zoals het is. Of ga je vertellen dat de verhalen over niet geleverde accu's en verbroken beloftes niet kloppen? Denk je dat degene die hun remkabel braken hier keihard zitten te liegen?
Laat ik hem draaien: Waarom sla jij aan op mijn bijdrage?
[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 15-11-2021 10:53 ]
Vriend ik rij al sinds half juli op een ACE en het is een fantastische fiets.roffeltjes schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:50:
[...]
Dit is een community, het lijkt me dat we elkaar zouden moeten hoeden voor dit soort dingen, lijkt me nou net waarom het een community is.
Verder hoop ik dat je snapt dat als er wan-producten worden gedumpt op de markt het niet best is voor de e-bike adoptie en blijft men in de betrouwbare automobiel. Lijkt me niet wenselijk, genoeg reden om goed voor te lichten.
En betreft of wat ik zeg een lul-verhaal is? Ik lever consistent goede info over e-bikes. Dat dit niet altijd meegaat in hosanna verhalen is zoals het is. Of ga je vertellen dat de verhalen over niet geleverde accu's en verbroken beloftes niet kloppen?
so far my 5ct
Dat is prima, maar in welke zin is wat ik zeg incorrect? Je weet dat je daarmee impliciet een fors aantal posters hier wegwuift. Of is jouw ervaring leidend en tellen de andere niet?apmannetje schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:53:
[...]
Vriend ik rij al sinds half juli op een ACE en het is een fantastische fiets.
so far my 5ct
Waarom sla je aan op de feiten die ik opnoem?
Iemand ondertussen al een Batterij gehad?? Nu drie weken verder maar geen bericht?
Ja ik. 1 week later als de aangegeven datum. Netjes met lampje en kabelslot.bullseye1977 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:27:
Iemand ondertussen al een Batterij gehad?? Nu drie weken verder maar geen bericht?
Wachten meer dan waard.
Ja, hier ook: lampje, slot, batterij en een reep chocolade. De eerste (blije) kilometers heb ik er al op zitten.
Ik heb de batterij eerst helemaal opgeladen. Daarbij viel het me wel op dat de oplader heel erg warm wordt. Is dat normaal?
Ik heb de batterij eerst helemaal opgeladen. Daarbij viel het me wel op dat de oplader heel erg warm wordt. Is dat normaal?
PS3/4/5 PSN: FDK
Had iets vergelijkbaars,Pjd58 schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:29:
Vraagje over de nieuwe batterij. Bij mij kwam er na het rode lichtje en opnieuw drukken geen groen. Vaak geprobeerd, niet gelukt. Heeft iemand anders ook die ervaring?
Tijdens de eerste keer installeren werkte het nog maar 0% ‘vol’. Laden lukt niet. De laatste keer een rood lampje en daarna niets meer.
Inmiddels ligt hij in Almelo…. Ik zou de enige zijn.
Dank je hiervoor. Laden gaat bij mij goed en de fietst werkt ook gewoon. Maar de beveiliging zit er natuurlijk niet voor niets op. Ik dus een mail gestuurd aan Veloretti hoe dat op te lossen. Je hebt toch wel een vervangende batterij gekregen hoop ik?erood schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:52:
[...]
Had iets vergelijkbaars,
Tijdens de eerste keer installeren werkte het nog maar 0% ‘vol’. Laden lukt niet. De laatste keer een rood lampje en daarna niets meer.
Inmiddels ligt hij in Almelo…. Ik zou de enige zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Pjd58 op 15-11-2021 14:29 ]
Wij hebben vandaag een track en trace ontvangen voor onze nieuwe accu's (we hebben beide een fiets uit de eerste badge met dus de brandgevaarlijke accu's die we niet meer mogen gebruiken).
30% blackfriday korting bij quadlock op dit moment. Misschien toch maar eens eentje bestellen. Beetje aan de prijs maar vind ze er mooi en degelijk uitzien.
Even een kleine update over twee fietsen die ik ontvangen heb.
Op twee november zijn beide fietsen bezorgd zonder accu door een hele vriendelijke bezorger.
Na het uitpakken bleek 1 fiets een rem te hebben die helemaal ingeknepen kan worden, er kan dus niet goed mee geremd worden. Direct gebeld en toen hebben ze gevraagd om een video te mailen. Dit de zelfde dag nog gedaan.
Vrijdag 12 november eindelijk de accu, slot en lamp ontvangen.
Nu pas bij de andere fiets de accu niet. Hij klikt niet vast in het slot, dus de accu zit niet vast en kan er uit worden gehaald. Ook hier een video van gemaakt en gemail.
Ondertussen nog niks gehoord op de vraag over mijn rem
Ik wordt wel een beetje verdrietig op dit moment van de twee geleverde fietsen die nog steeds niet gebruikt kunnen worden.
Straks maar weer eens bellen om te vragen om een update...
Op twee november zijn beide fietsen bezorgd zonder accu door een hele vriendelijke bezorger.
Na het uitpakken bleek 1 fiets een rem te hebben die helemaal ingeknepen kan worden, er kan dus niet goed mee geremd worden. Direct gebeld en toen hebben ze gevraagd om een video te mailen. Dit de zelfde dag nog gedaan.
Nu pas bij de andere fiets de accu niet. Hij klikt niet vast in het slot, dus de accu zit niet vast en kan er uit worden gehaald. Ook hier een video van gemaakt en gemail.
Ik wordt wel een beetje verdrietig op dit moment van de twee geleverde fietsen die nog steeds niet gebruikt kunnen worden.
Hi dit probleem hadden wij ook en uiteindelijk was het ijzeren lipje aan de accu zeide die teveel dikte in het haak systeem brengt. Het gaat om het ijzeren lipje die vast zit met 2 kleine schroevjes. Je kan die losmaken en iets naar buiten buigen en opnieuw vast stellen. Dit werkte bij ons echter alsnog niet en nu hebben we het er helemaal afgehaald. Accu lijkt alsnog stevig te zitten. Veloretti zei dat het probleem totaal onbekend was en hebben ons ook naar een video gevraagd echter hebben we dit nog niet gedaan vanwege tijd gebrek.Quas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:57:
Even een kleine update over twee fietsen die ik ontvangen heb.
Jeetje wat vervelend zeg Quas. Heb je eindelijk je fiets is het nog niet in orde. Dit is ook waarom ik besloten heb de fiets bij de winkel zelf te laten bezorgen. Ik woon er toch in Amsterdam, dus dan ga ik er gewoon naartoe, en ophalen wanneer 'zij' hem zelf in elkaar hebben gezet.
Dan gelijk testen, remt ie goed, maakt hij geen vervelende piepende geluiden, doen de lichten het, kan de batterij er goed worden uitgehaald en weer worden teruggezet, kan ik inmiddels met de app bepaalde zaken afstemmen, und so weiten... ik heb hier gelijk een to-do lijstje van gemaakt die ik, hopelijk, kan afvinken als ik de fiets ophaal.
Ik hoor gelukkig wel verder zeer positieve verhalen van gebruikers wanneer de fiets "werkt", maar om in Cruijf taal te stellen, das logisch.
Hopelijk worden je issues snel verholpen. Als je na een week nog niets gehoord heb raad ik je aan naar de winkel te gaan. Helaas laat de service te wensen over, zo kon mijn vrouw twee weken geleden niemand telefonisch bereiken, en na alle nummers die ze over Veloretti kon vinden had gebruikt kreeg ze uiteindelijk iemand aan de lijn...
Ik weet niet of de service inmiddels vooruit is gegaan...
Hoe dan ook succes!
Dan gelijk testen, remt ie goed, maakt hij geen vervelende piepende geluiden, doen de lichten het, kan de batterij er goed worden uitgehaald en weer worden teruggezet, kan ik inmiddels met de app bepaalde zaken afstemmen, und so weiten... ik heb hier gelijk een to-do lijstje van gemaakt die ik, hopelijk, kan afvinken als ik de fiets ophaal.
Ik hoor gelukkig wel verder zeer positieve verhalen van gebruikers wanneer de fiets "werkt", maar om in Cruijf taal te stellen, das logisch.
Hopelijk worden je issues snel verholpen. Als je na een week nog niets gehoord heb raad ik je aan naar de winkel te gaan. Helaas laat de service te wensen over, zo kon mijn vrouw twee weken geleden niemand telefonisch bereiken, en na alle nummers die ze over Veloretti kon vinden had gebruikt kreeg ze uiteindelijk iemand aan de lijn...
Ik weet niet of de service inmiddels vooruit is gegaan...
Hoe dan ook succes!
Vandaag even naar de Veloretti winkel gelopen.
Mijn fiets wordt in week 49, in de winkel zelf, opgeleverd, ook met het 'nieuwe' remsysteem. Ze gaan hem dan voor mij daar in elkaar zetten en ook met de bagagedrager die ik aangeschaft heb. Ik kan hem dan helaas niet ophalen want ik zit dan even in een vakantiehuisje vlakbij de Duitse grens samen met mijn vrouw.
Maar als alles meezit en ik dus vlak voor Kerst weer terug ben heb de fiets voor oud en nieuw.
En wat blijkt? Vandaag in mijn e-mail ook post met een officiële bevestiging.
Ik mag ook de aangeschafte bagagedrager bij ze afleveren, die monteren zij alvast erop.
Nieuwtje: de nieuwe bagagedrager aan de voorkant komt er zeer binnenkort aan. De bagagedrager zelf niet, althans niet de komende maanden.
Ik heb dezelfde bagagedrager als bezoeker Remar65 gekocht.
Mijn fiets wordt in week 49, in de winkel zelf, opgeleverd, ook met het 'nieuwe' remsysteem. Ze gaan hem dan voor mij daar in elkaar zetten en ook met de bagagedrager die ik aangeschaft heb. Ik kan hem dan helaas niet ophalen want ik zit dan even in een vakantiehuisje vlakbij de Duitse grens samen met mijn vrouw.
Maar als alles meezit en ik dus vlak voor Kerst weer terug ben heb de fiets voor oud en nieuw.
En wat blijkt? Vandaag in mijn e-mail ook post met een officiële bevestiging.
Ik mag ook de aangeschafte bagagedrager bij ze afleveren, die monteren zij alvast erop.
Nieuwtje: de nieuwe bagagedrager aan de voorkant komt er zeer binnenkort aan. De bagagedrager zelf niet, althans niet de komende maanden.
Ik heb dezelfde bagagedrager als bezoeker Remar65 gekocht.
[ Voor 5% gewijzigd door Dragje op 16-11-2021 15:19 ]
Heeft iemand het stuur er al eens af gehad? Heb die schroef bovenop wat ver losgedraaid om het stuur recht te zetten denk ik (hij bleef nogal een behoorlijke weerstand houden) nu is de “moer” losgeraakt lijkt het want hij wil niet meer vast. Die twee schroeven aan de zijkant zullen ook wel losmoeten schat ik zo maar wil niet nog meer slopen dus tips zijn welkom.
De handleiding gaat niet in dat detail. Ik las wel een stuk over het inremmen van de schijfremmen en dat de oplader redelijk warm kan worden met opladen @fdkuyper
De handleiding gaat niet in dat detail. Ik las wel een stuk over het inremmen van de schijfremmen en dat de oplader redelijk warm kan worden met opladen @fdkuyper
De 2 kleinere schroeven aan de zijkant klemmen het stuur vast aan de 'stuurpen'. Als je deze losser draait kan je het stuur recht zetten.
De middelste grote schroef zorgt ervoor dat het stuur vast zit aan de fiets, om het zo maar te zeggen. Deze hoeft niet losgedraaid om het stuur recht te zetten geloof ik. Je draait deze los als je het stuur volledig van de fiets af wil halen.
Waarschijnlijk is je stuur nu enigszins losgeraakt en heb je speling op de plek vlak onder je voorlicht? Dan moet je een beetje met je voorvork frunniken om het weer stevig in elkaar te klikken en dan de moer weer goed vast draaien.
De middelste grote schroef zorgt ervoor dat het stuur vast zit aan de fiets, om het zo maar te zeggen. Deze hoeft niet losgedraaid om het stuur recht te zetten geloof ik. Je draait deze los als je het stuur volledig van de fiets af wil halen.
Waarschijnlijk is je stuur nu enigszins losgeraakt en heb je speling op de plek vlak onder je voorlicht? Dan moet je een beetje met je voorvork frunniken om het weer stevig in elkaar te klikken en dan de moer weer goed vast draaien.
Afgelopen vrijdag mijn accu ontvangen (Ace graphite besteld op 23 juni) en ik moet zeggen, Ik ben errug onder de indruk. Wat rijdt dit fijn zeg. En wat een power in de super Hero modus. Kijk uit dat je geen wheelie trekt 🤣 ik heb de oude schäffer remmen maar geen gepiep. Zoals beschreven staat in de handleiding heb ik 20 (bijna) stops gemaakt achter elkaar om de remblokjes in te remmen. Dit zou het piepen moeten voorkomen. Inderdaad tot op heden geen last van. Een aandachtspunt is dat de reflectoren op de spaken verboden zijn in Nederland. Die moeten op de band of velg zitten. Ook moet er een rode reflector bij het achterlicht zitten. Deze ontbreekt ook. Daar heb ik veloretti over gemaild. Ik heb de banden verwisseld met banden waar een reflectieve strip op zit. Let wel op, ik heb een dikkere band 50 mm (inplaats van 47) en de band raakt het spatbord. Na veel priegelen met de inbussleuteltjes het spatbord minimaal verplaatst. Weinig speelruimte: ruimte tussen de band en het spatbord is op sommige plekken amper een millimeter. 😕 maar al met al een geweldige eerste ervaring!
Goed om te horen dat je net als ik een goede ervaring hebt met de fiets, heb er inmiddels +100 km op staan zonder enig probleem.rapidrodge schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:57:
Afgelopen vrijdag mijn accu ontvangen (Ace graphite besteld op 23 juni) en ik moet zeggen, Ik ben errug onder de indruk. Wat rijdt dit fijn zeg. En wat een power in de super Hero modus. Kijk uit dat je geen wheelie trekt 🤣 ik heb de oude schäffer remmen maar geen gepiep. Zoals beschreven staat in de handleiding heb ik 20 (bijna) stops gemaakt achter elkaar om de remblokjes in te remmen. Dit zou het piepen moeten voorkomen. Inderdaad tot op heden geen last van. Een aandachtspunt is dat de reflectoren op de spaken verboden zijn in Nederland. Die moeten op de band of velg zitten. Ook moet er een rode reflector bij het achterlicht zitten. Deze ontbreekt ook. Daar heb ik veloretti over gemaild. Ik heb de banden verwisseld met banden waar een reflectieve strip op zit. Let wel op, ik heb een dikkere band 50 mm (inplaats van 47) en de band raakt het spatbord. Na veel priegelen met de inbussleuteltjes het spatbord minimaal verplaatst. Weinig speelruimte: ruimte tussen de band en het spatbord is op sommige plekken amper een millimeter. 😕 maar al met al een geweldige eerste ervaring!
Het punt over de spaakreflectoren is niet correct, de fiets voldoet echt aan de minimale eisen. Zoals de fietsbond in hun verhaal meld ( Volgens de wet moeten ze de omtrek van het wiel volgen)
https://www.fietsersbond....ectoren-voor-oude-banden/
En op rijksoverheid staat een reflector op de voor- en achterband of op het wiel is geel of wit;
https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets
De spaakreflectoren die zover ik niet zijn toegestaan zijn die langwerpige die je daadwerkelijk over de spaak schuift.
https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shopping
Ook zit er in de meeste achterlichten tegenwoordig een reflector ingebouwd dit is volgens mij ook het geval bij de verloretti, maar dat weet ik niet zeker, heb de fiets nu even niet bij de hand om te testen
Hmm… vreemd. Als dat zo is dan formuleert de Rijksoverheid dit incorrect op hun website. Wellicht ga ik nu muggenziften maar er wordt daar toch echt gesproken van reflectoren op het wiel (velgen) of banden. Niet spaken. Vreemd dat de Fietsersbond weer wat anders aangeeft. Je zou zeggen dat de Rijksoverheid leidend is aangezien zij die wetten bepalen. Stel dat de reflectoren op de spaken echt mogen zoals beschreven staat op de website van de Fietsersbond, dan zeggen ze dat je er 3 per wiel moet hebben. Dan levert veloretti er alsnog 4 te weinig. Het zijn de kosten niet maar toch, als gebruiker kijk je hier vaak niet naar omdat je mag verwachten dat zo’n fiets geen aanpassingen meer nodig zou moeten hebben.TheWildman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:56:
[...]
Het punt over de spaakreflectoren is niet correct, de fiets voldoet echt aan de minimale eisen. Zoals de fietsbond in hun verhaal meld ( Volgens de wet moeten ze de omtrek van het wiel volgen)
https://www.fietsersbond....ectoren-voor-oude-banden/
En op rijksoverheid staat een reflector op de voor- en achterband of op het wiel is geel of wit;
https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets
Wat mij op viel is de flinke bak met licht die uit de hoefijzervormige lamp komt. Fijn, maar omdat hij in de voorvork zit gemonteerd staat hij onder een hoek naar boven gericht. Vol in het gezicht van mensen. Zou je ook een boete voor kunnen krijgen alleen zijn daar in Nederland geen duidelijke afspraken over. Dat probleem is in elk geval zo opgelost met de extra koplamp die je er op kan zetten 😉
Vanochtend m'n accu omgeruild voor de nieuwe. Even kort getest en hij klikt goed vast + gaat succesvol na 2x klikken op de 'accu plaatsen' modus. Fiets gaat ook aan dus lijkt allemaal te werken
Nu aan de lader en straks even echt testen.
Bobz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:52:
Heeft iemand het stuur er al eens af gehad? Heb die schroef bovenop wat ver losgedraaid om het stuur recht te zetten denk ik (hij bleef nogal een behoorlijke weerstand houden) nu is de “moer” losgeraakt lijkt het want hij wil niet meer vast. Die twee schroeven aan de zijkant zullen ook wel losmoeten schat ik zo maar wil niet nog meer slopen dus tips zijn welkom.
Zo ongeveer.stin00 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:10:
De 2 kleinere schroeven aan de zijkant klemmen het stuur vast aan de 'stuurpen'. Als je deze losser draait kan je het stuur recht zetten.
De twee bouten aan de zijkant klemmen het stuur en moet je lossen en weer vastdraaien (liefst met een momentsleutel).
De bovenste bout is niet zozeer om het stuur vast te zetten, maar om het balhoofd te stellen. Bij sport fietsen zit die bout in de top cap, bij dit soort toerfietsen is het vaak onderdeel van de pen.
Hier een goede uitleg (sportfiets, maar principe is precies hetzelfde)
https://www.cyclingweekly...olbox-tips-adjust-headset
Enige tijd geleden een mail ontvangen dat m'n (vervangende) accu onderweg was.
Blijkbaar hebben ze vandaag iemand met een auto het land in gestuurd die lukraak overal aanbelt want vanmorgen heeft er iemand een poging gedaan een accu af te leveren....
Je raadt het al: Ik was niet thuis want geen bericht vooraf
De beste man was aan de telefoon (heb hem later teruggebeld) wat moeilijk te verstaan maar wat ik nu begreep wordt m'n naam/adres doorgegeven aan iemand zodat er een afspraak gemaakt kon worden.
Nah ja, ik kan nog fietsen met m'n huidige accu. Dat scheelt.
Blijkbaar hebben ze vandaag iemand met een auto het land in gestuurd die lukraak overal aanbelt want vanmorgen heeft er iemand een poging gedaan een accu af te leveren....
Je raadt het al: Ik was niet thuis want geen bericht vooraf

De beste man was aan de telefoon (heb hem later teruggebeld) wat moeilijk te verstaan maar wat ik nu begreep wordt m'n naam/adres doorgegeven aan iemand zodat er een afspraak gemaakt kon worden.
Nah ja, ik kan nog fietsen met m'n huidige accu. Dat scheelt.
Vaillant VWL55/6, VWZ AI+, VRC720F, VR921, PAW-TD20c1e5, Enphase 3,28kWp (ZW), APSystems 3,12kWp (ZW), Marstek Venus E 5,12kWh, Kaifa MA304, MT CT003, HW-P1
Kijk ook eens naar een Gearlock. Een stuk goedkoper volgens mij en ik heb er zelf tot op heden geen problemen mee gehad.Bobz schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:10:
30% blackfriday korting bij quadlock op dit moment. Misschien toch maar eens eentje bestellen. Beetje aan de prijs maar vind ze er mooi en degelijk uitzien.
Helaas, Hij ligt inmiddels een week in Almelo zonder enige reply.Pjd58 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:28:
[...]
Dank je hiervoor. Laden gaat bij mij goed en de fietst werkt ook gewoon. Maar de beveiliging zit er natuurlijk niet voor niets op. Ik dus een mail gestuurd aan Veloretti hoe dat op te lossen. Je hebt toch wel een vervangende batterij gekregen hoop ik?
In eerste instantie zou ik hem bij de koerier kunnen omruilen maar dat is later terug getrokken en moest ik mijn batterij eerst opsturen. (dat zou sneller zijn...)
Die heb ik overwogen maar ik zie hem nergens meer te koop, althans niet voor de Iphone XRRemar65 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:55:
[...]
Kijk ook eens naar een Gearlock. Een stuk goedkoper volgens mij en ik heb er zelf tot op heden geen problemen mee gehad.
Ook hier zijn uiteindelijk vorige week de batterij voor de Ace en Ivy gearriveerd. Ik moet zeggen de fietsen rijden echt geweldig!
Nu wil mijn vriendin graag iets meer rechtop zitten op de fiets. Heeft iemand ervaring met het vervangen van het stuur voor een hoger exemplaar of is het mogelijk het huidige stuur te verhogen?
Nu wil mijn vriendin graag iets meer rechtop zitten op de fiets. Heeft iemand ervaring met het vervangen van het stuur voor een hoger exemplaar of is het mogelijk het huidige stuur te verhogen?
Mensen hebben het over nieuwe remmen op de laatste productiebatch.
Waar is dit te lezen en wat voor remmen komen erop?
Waar is dit te lezen en wat voor remmen komen erop?
Beste Rapidrodge,rapidrodge schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:57:
Mag ik vragen welke banden je hebt gekozen, en op welke plek(ken) je dan problemen hebt met de beschikbare ruimte?
Ik wil na ontvangst van mijn Ace (volgens Veloretti uiterlijk eind deze week) ook de banden vervangen omdat ik ze wat smal vond ogen t.o.v. de breedte van de spatborden. Ik vind het mooier als die goed gevuld zijn. Ik hoopte eigenlijk 55mm breed te kunnen monteren, maar als ik je verhaal zo lees kan ik dat waarschijnlijk wel vergeten...
Ja eigenlijk best onduidelijk allemaal, er wordt op de website van Rijksoverheid gesproken over een reflector en niet het aantalrapidrodge schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:02:
[...]
Hmm… vreemd. Als dat zo is dan formuleert de Rijksoverheid dit incorrect op hun website. Wellicht ga ik nu muggenziften maar er wordt daar toch echt gesproken van reflectoren op het wiel (velgen) of banden. Niet spaken. Vreemd dat de Fietsersbond weer wat anders aangeeft. Je zou zeggen dat de Rijksoverheid leidend is aangezien zij die wetten bepalen. Stel dat de reflectoren op de spaken echt mogen zoals beschreven staat op de website van de Fietsersbond, dan zeggen ze dat je er 3 per wiel moet hebben. Dan levert veloretti er alsnog 4 te weinig. Het zijn de kosten niet maar toch, als gebruiker kijk je hier vaak niet naar omdat je mag verwachten dat zo’n fiets geen aanpassingen meer nodig zou moeten hebben.
Wat mij op viel is de flinke bak met licht die uit de hoefijzervormige lamp komt. Fijn, maar omdat hij in de voorvork zit gemonteerd staat hij onder een hoek naar boven gericht. Vol in het gezicht van mensen. Zou je ook een boete voor kunnen krijgen alleen zijn daar in Nederland geen duidelijke afspraken over. Dat probleem is in elk geval zo opgelost met de extra koplamp die je er op kan zetten 😉
Overigens mag je officieel geen 2 koplampen voeren (hoefijzer blijft namelijk aan staan).
Maar denk dat er maar weinig agenten zijn die je daarvoor zullen bekeuren, die zal allang blij zijn dat je verlichting aan hebt staan. ook omdat de verlichting recht onder elkaar zijn gemonteerd.u mag geen extra verlichting gebruiken zoals spaakverlichting of meer dan 1 koplamp op een tweewieler.
Vind de hoeveelheid licht van het hoefijzer wel meevallen, zal morgen avond eens kijken als ik van mijn werk kom , wat een tegenligger zou zien en of het achterlicht daadwerkelijk reflectie materiaal bevat.
Klopt, het gaat over remmen van chäffer die in de "oude' versie van Veloretti e-bikes zaten, daar kreeg Veloretti klachten over, de remmen zouden minder goed remmen. Nu zijn de remmen vervangen door het merk Tektro. Ik was laatst toevallig in de winkel omdat ik wilde weten of mijn fiets die in week 49 wordt opgeleverd dan ook deze remmen hebben. Ik heb inmiddels een bevestiging gekregen per e-mail dat dit ook het geval is.Tempestus schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:52:
Mensen hebben het over nieuwe remmen op de laatste productiebatch.
De man in de winkel vertelde mij dat deze Tekro sneller remt, dat de rijder de rem niet stevig hoeft in te drukken...
Hier https://www.volkskrant.nl...-moeilijk-maken~b24726fb/Waar is dit te lezen en wat voor remmen komen erop?
Mee eens. Het belangrijkste criterium is dat je met lichten aan moet fietsen wanneer het donker wordt.TheWildman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:01:Maar denk dat er maar weinig agenten zijn die je daarvoor zullen bekeuren, die zal allang blij zijn dat je verlichting aan hebt staan. ook omdat de verlichting recht onder elkaar zijn gemonteerd.
Ik zag toevallig gisteren een Veloretti voorbij fietsen; met licht! Gewoon goed zichtbaar ook
Ik heb de Schwalbe Super Moto 28 x 2.00" Addix Reflectie. Etrto maat: 50-622P!ER schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:40:
[...]
Beste Rapidrodge,
Mag ik vragen welke banden je hebt gekozen, en op welke plek(ken) je dan problemen hebt met de beschikbare ruimte?
Ik wil na ontvangst van mijn Ace (volgens Veloretti uiterlijk eind deze week) ook de banden vervangen omdat ik ze wat smal vond ogen t.o.v. de breedte van de spatborden. Ik vind het mooier als die goed gevuld zijn. Ik hoopte eigenlijk 55mm breed te kunnen monteren, maar als ik je verhaal zo lees kan ik dat waarschijnlijk wel vergeten...
Het ligt natuurlijk ook aan de soort band wat er mogelijk is, maar meer dan 50 mm breed kan je wel echt op je buik schrijven. De spatborden lopen te rond over de bandbreedte en maken het onmogelijk een bredere band dan 50 mm te monteren. Dan loopt je wiel meteen vast.
Duidelijk verhaal. Bedankt!rapidrodge schreef op donderdag 18 november 2021 @ 02:01:
[...]
Ik heb de Schwalbe Super Moto 28 x 2.00" Addix Reflectie. Etrto maat: 50-622
Het ligt natuurlijk ook aan de soort band wat er mogelijk is, maar meer dan 50 mm breed kan je wel echt op je buik schrijven. De spatborden lopen te rond over de bandbreedte en maken het onmogelijk een bredere band dan 50 mm te monteren. Dan loopt je wiel meteen vast.
Op 5/11 kreeg ik van Veloretti een mail met de melding "Your order is on it's way. Yes! Your order has been prepared and handed over to one of our shipping partners.... "
Nu heb ik na 13 dagen nog steeds niets gehoord van de shipping partner. Niet van de batterij en niet van de fiets. Is dat bij jullie ook zo geweest dat je na die mail van Veloretti nog zo lang moet wachten voor je iets van de logistieke partner hoort?
Nu heb ik na 13 dagen nog steeds niets gehoord van de shipping partner. Niet van de batterij en niet van de fiets. Is dat bij jullie ook zo geweest dat je na die mail van Veloretti nog zo lang moet wachten voor je iets van de logistieke partner hoort?
Is er iemand die er ook een mand op heeft gemonteerd (IVY) aan de voorkant?
Direct vandaag nog bellen! Vóór 3 uur! 020-2611433ernieken schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:39:
Op 5/11 kreeg ik van Veloretti een mail met de melding "Your order is on it's way. Yes! Your order has been prepared and handed over to one of our shipping partners.... "
Customer Care from Mon - Fri: 10:00h - 15:00h
Melding van klacht met bewijs naar Veloretti > laten verhelpen door lokale fietsenmaker > faktuur declareren bij Veloretti. Veloretti is over het algemeen snel met het overmaken.roffeltjes schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:37:
[...]
Even terug naar de verkoper om de voorrem goed te laten ontluchten.![]()
Succes met de verdere afhandeling
Net gebeld, slechts 3 minuten moeten wachten.ernieken schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:39:
Mijn fiets werd in België door Aernouts geleverd.ernieken schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:23:
[...]
Net gebeld, slechts 3 minuten moeten wachten.Inderdaad niet normaal dat het zolang duurt maar ze ging proberen JCL te contacteren. Mogelijk komt het omdat ik van België ben en dat ze geen zin hebben om voor één fiets naar België te rijden en dat ze dus bestellingen willen combineren voor levering naar België.
Zojuist gebeld met Veloretti en binnen een minuut iemand aan de lijn. Er blijken meerdere mensen te zijn bij wie de nieuwe batterij na de tweede druk op de knop geen groen licht geeft. De technische dienst werkt aan een oplossing c.q. beleid hierbij en degenen die het gemeld hebben horen daar spoedig meer van.
Dat doet deze van mij ook niet. En zou 1 druk op de knop een indicatie moeten geven van het percentage resterend? Want ook 1 druk op de knop toont geen enkel ledje...Pjd58 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:26:
Zojuist gebeld met Veloretti en binnen een minuut iemand aan de lijn. Er blijken meerdere mensen te zijn bij wie de nieuwe batterij na de tweede druk op de knop geen groen licht geeft. De technische dienst werkt aan een oplossing c.q. beleid hierbij en degenen die het gemeld hebben horen daar spoedig meer van.
Je doet er denk ik goed aan dit per mail of telefoon te melden aan Veloretti. Hoe meer mensen het probleem hebben, hoe relevanter het issue voor hen is uiteraard. Bovendien sta je dan op de lijst van mensen die een oplossing aangeboden krijgen (als het goed is).
Hey bedankt Remar65, voor die foto's. Die zeggen inderdaad genoeg.Remar65 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:40:
[...]
De Schwalbe Big Apple 50-622: breder wordt het inderdaad niet![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Yes gelukt, dank u. Veloreeti zegt:roffeltjes schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:29:
[...]
[...]
Zo ongeveer.
De twee bouten aan de zijkant klemmen het stuur en moet je lossen en weer vastdraaien (liefst met een momentsleutel).
De bovenste bout is niet zozeer om het stuur vast te zetten, maar om het balhoofd te stellen. Bij sport fietsen zit die bout in de top cap, bij dit soort toerfietsen is het vaak onderdeel van de pen.
Hier een goede uitleg (sportfiets, maar principe is precies hetzelfde)
https://www.cyclingweekly...olbox-tips-adjust-headset
Turn the handlebars to the centre position and tighten the screw with the hex key (4 by 15 N/M) to firmly secure it.
Zo leek het alsof het stuur los geleverd wordt, je hem recht moet zetten en met de ene bovenste schroef vast moet zetten. Maar het waren inderdaad de schroeven aan de zijkant.
Zo verder even stap voor stap de handleiding afgewerkt, app gekoppeld. Alles zonder problemen. Remmen ingeremd en ik moet zeggen het fietst heerlijk in de supermodus 🕺. Enviolo maakt wat geluid maar daar kan ik me nou echt niet aan storen. Aangezien dit mijn eerste elektrische fiets is heb ik helaas geen vergelijk materiaal maar het eerste gevoel is heel goed. Maakt het lange wachten weer enigszins goed.
Antwoord van Veloretti ontvangen:Pjd58 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:09:
[...]
Je doet er denk ik goed aan dit per mail of telefoon te melden aan Veloretti. Hoe meer mensen het probleem hebben, hoe relevanter het issue voor hen is uiteraard. Bovendien sta je dan op de lijst van mensen die een oplossing aangeboden krijgen (als het goed is).
Ik heb van mijn collega's in het service center te horen gekregen dat de accu retour moet. Voor ons is dit namelijk een nieuw probleem dus moeten we dit onderzoeken.
Ben bang dat ik dat verhaal al eerder gehoord heb;wardv schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:07:
[...]
Antwoord van Veloretti ontvangen:
Ik heb van mijn collega's in het service center te horen gekregen dat de accu retour moet. Voor ons is dit namelijk een nieuw probleem dus moeten we dit onderzoeken.
Ik was de enige etc.. Mijn batterij ligt al een ruime week in Almelo...
Daar voel ik niet zoveel voor want dan wordt hun kwaliteitsprobleem jouw probleem omdat je dan niet kunt fietsen. Netter en wenselijker zou zijn als ze 'm omruilen voor een goede en dan zonder dat jij er last van hebt onderzoeken wat er mis is. Dat valt ook binnen de relatie tussen Veloretti en de leverancier (Samsung?) op te lossen.wardv schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:07:
[...]
Antwoord van Veloretti ontvangen:
@Dragje Ik woon ook in Amsterdam en heb enige weken geleden gevraagd of de fiets in de winkel geleverd kon worden. Toen was het echt niet mogelijk.
Hoe heb jij dit aangepakt? Was je bestelling al via de winkel of online en heb je het afleverpunt laten aanpassen?
Hoe heb jij dit aangepakt? Was je bestelling al via de winkel of online en heb je het afleverpunt laten aanpassen?
Slecht nieuws. Dit werkt niet om de accu wel vast te laten klikken.Thanks for getting in contact with us.I'm sorry to hear your battery doesn't fit in your new e-bike! I got a few things you can try, that should solve the problem
1. On the battery there are two plastic parts, on top and bottom. Please make sure all the screws are fully tightened.
2. In the Aluminium frame, where the battery should be are two plastic parts, on top and bottom. Please make sure the screws of these parts are fully tightened.If all the plastic parts are thighten properly, the battery should click in.
The bikes are getting checked, with the battery in the frame. So this should solve the problem.
Would like to hear from you.
Nog steeds geen update over de niet werkende rem.
Ik heb zojuist de nieuwe accu van mijn vriendin iets moeten aanpassen. Daarna klikt deze gewoon vast.Quas schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:50:
[...]
Slecht nieuws. Dit werkt niet om de accu wel vast te laten klikken.
Nog steeds geen update over de niet werkende rem.
Achter of voor (afhankelijk hoe je de accu vasthoudt) het oranje haakje op de batterij zit een beugeltje met twee kleine schroefjes vast. Als je dat losmaakt en je buigt het als het ware iets uiteen en schroeft het daarna weer vast (van het oranje haakje afduwend) dan klikt ie er zo in. De schroefgaatjes in het beugeltje zouden eigenlijk sleufjes moeten zijn, dan kon je het wat makkelijk verstellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Remar65 op 20-11-2021 17:23 ]
Hey IAMsterdam,IAMsterdam schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:11:
@Dragje Ik woon ook in Amsterdam en heb enige weken geleden gevraagd of de fiets in de winkel geleverd kon worden. Toen was het echt niet mogelijk.
Nee, ik heb de fiets in de winkel aangeschaft nadat ik een proefrit had gemaakt. Daar heb ik aan de balie gevraagd of de fiets in de winkel afgeleverd kon worden omdat ik domweg twee linkerhanden heb en weinig vertrouwen heb dat ik de fiets goed in elkaar zal kunnen zetten.
Dit was, toen, geen probleem.
Ik bedenk me nu dat een andere medewerker later mij vertelde dat dit niet hun beleid was. Kortom, ik vermoed dat een medewerker "per ongeluk" hiermee akkoord is gegaan en dat ze nu daar geen issue van maken. Kortom, ik denk dat ik een uitzondering betref, maar feit is dat mijn fiets daar afgeleverd wordt. Voor mij komt dit buitengewoon goed uit omdat ik nu juist een tijdje weg ben (binnenlandse vakantie) en uberhaupt niet thuis ben wanneer de fiets afgeleverd wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door Dragje op 21-11-2021 11:33 ]
Bedankt voor je antwoord @Dragje .
Dat lijkt inderdaad met mijn ervaring overeen te komen. Gelukkig voor mij geen groot probleem, ik zit hooguit met een veel te grote doos in mijn kleine appartement
Dat lijkt inderdaad met mijn ervaring overeen te komen. Gelukkig voor mij geen groot probleem, ik zit hooguit met een veel te grote doos in mijn kleine appartement
Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.