Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:29
Morpheus2003 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:44:
Afgelopen vrijdag mail ontvangen dat mijn Electric Ivy Matte Black is verzonden. Supersnel want besteld op 17 maart jl.

Alleen sindsdien verandert er niks op de Tracking pagina. Betekent dit dat ik waarschijnlijk nog maanden moet wachten? Verzendmethode is 'E-bike'.
Goed om te lezen! Ik heb de mijne (ook matte black) een dag later besteld, hopelijk ook snel een mailtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
bingvanmoorsel schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:41:
Je krijgt een bericht als de fiets in Portugal klaar is, dan moet hij dus naar het distributie centrum, en dan nog naar jouw verstuurd. Dus het kan even duren nadat je melding hebt gehad.
Als normale klant weet je niet dat ze uit Portugal komen omdat Veloretti niks hiervoor deelt. Dus als ik een mail krijg met "Your order has been prepared and handed over to one of our shipping partners. " verwacht ik shipment naar mij toe, met het hele stuk van Portugal naar NL distributie centrum heb ik niks te maken.

Als ik iets een TV bij een webshop bestel krijg ik ook geen mail als er iets vanuit groothandel is verstuurd naar warehouse van m'n webshop, pas als het onderweg is naar bij via DHL/JCL/BBQ/PostNL/UPS krijg ik bericht omdat het anders verwachtingen wekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Volgens mij zijn ze gewoon al in Nederland als je die mail krijgt. Ik bestelde 2weken + 1dag geleden een model dat op voorraad was en heb em vandaag binnen. Die JCL doet er ongeveer 2 weken over binnen Nld en 3 naar Duitsland. Best een goeie service dacht ik zo. Je bent geen tablet aan het bestellen bij bol.com he, het is een prijsvechter met goeie specs die met aan het opstarten is met elektrische fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
smesjz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:30:
[...]

Die communicatie is gewoon erg onhandig. De mail van vrijdag:
"Your order is on its way
Yes! Your order has been prepared and handed over to one of our shipping partners. Track your shipment via the button below. If you have any questions, please contact our customer care department."

Als ik op die button klik verwacht ik dus te zien dat de status is veranderd naar 'verstuurd' ofzo. Daar gebeurt dus niks. En zo snap ik wel waarom ze het zo druk hebben als die geautomatiseerde mails niet kloppen want nu gaan mensen mailen / bellen.
Zet er dan gewoon iets in als 'Het kan nog 2 tot 3 weken duren voordat je bericht krijgt van een shipping partner. '
Ik vind dat ook, er stond letterlijk in de e-mail "in this shipment: de Ace", en dan komt eigenlijk alles behalve de fiets. Slecht geprogrammeerd gewoon en verwarrend. Hele dag voor niets thuis gebleven, het slot had ik ook kunnen ophalen bij een parcel drop-off punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Eastive schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Ik had zelf alleen voor last van aanlopen. Daar zat een hele lange bout waar de stang op het spatbord gemonteerd zit. Die heb ik weggeslepen en het spatbord verder versteld. Nu nooit meer last!
Achter was er sowieso geen issue. Ruimte zat.
Ik heb er nog een middag aan besteed. Maar band blijft volledig vastlopen.. hoe ik de spatborden ook beweeg/verschuif. Ik heb het opgegeven en bestel de 47mm banden in het bruin.

Uit welke maand komt jouw fiets? Ik kan mij voorstellen gezien de vele wijzigingen elke maand in de nieuwe batches dat er ook een verandering in de spatborden is geweest.

Banden die ik heb geprobeerd zijn Continental Ride Cruiser 28 x 2.00 (50-622). Deze passen dus *niet* op een Ace geleverd in maart (voor toekomstige eigenaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Megalomania schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:15:
Volgens mij zijn ze gewoon al in Nederland als je die mail krijgt. Ik bestelde 2weken + 1dag geleden een model dat op voorraad was en heb em vandaag binnen. Die JCL doet er ongeveer 2 weken over binnen Nld en 3 naar Duitsland. Best een goeie service dacht ik zo. Je bent geen tablet aan het bestellen bij bol.com he, het is een prijsvechter met goeie specs die met aan het opstarten is met elektrische fietsen.
"Zonder says the company is targeting sales of about 8,000 e-bikes this year, before ramping up to 25,000 in 2022. ", met die volumes ben je al voorbij "opstarten met elektrische fietsen".
Bron: https://www.theverge.com/...-price-specs-availability

Maar mijn punt is communicatie. Als je een mail stuurt met "Wanneer je e-bike order klaar staat voor verzending, ontvang je een shipping confirmation met een track & trace link." en vervolgens stuur je "Your order X is on its way" mail met een Track your order" link, verwacht ik die link je iets vertelt over shipping, zelf als het nog 2 weken duurt door JCL.

Overigens de meeste hier lijken een fiets besteld te hebben die geassembleerd moest worden en dus langere levertijden hebben.

En prijsvechter? Met huidige prijs zitten ze boven Vanmoof S3 en iets goedkoper dan Cowboy 4.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
smesjz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:27:
[...]
En prijsvechter? Met huidige prijs zitten ze boven Vanmoof S3 en iets goedkoper dan Cowboy 4.
Lijkt me vrij logisch dat de prijs boven een VanMoof S3 zit. VM levert een gare voorwielmotor, standaard fietsketting. brakke eshifter en ingebouwde accu. De Cowboy 4 heeft een stuk betere achterwielmotor en ook een uitneembare accu, maar verder fixed-gear en ook daar zijn ze centen aan het besparen (vroeger op de 3 een CDX belt, nu overal CDN belts).

Veloretti biedt verreweg de beste specs voor de prijs met een Bafang middenmotor, uitneembare Samsung accu, Enviolo Automatiq en CDX riem. Voor wat ze bieden aan specs zijn ze inderdaad een prijsvechter, ze draaien echt geen groene cijfers momenteel.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 30-03-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:00:
[...]

Lijkt me vrij logisch dat de prijs boven een VanMoof S3 zit. VM levert een gare voorwielmotor, standaard fietsketting. brakke eshifter en ingebouwde accu. De Cowboy 4 heeft een stuk betere achterwielmotor en ook een uitneembare accu, maar verder fixed-gear en ook daar zijn ze centen aan het besparen (vroeger op de 3 een CDX belt, nu overal CDN belts).

Veloretti biedt verreweg de beste specs voor de prijs met een Bafang middenmotor, uitneembare Samsung accu, Enviolo Automatiq en CDX riem. Voor wat ze bieden aan specs zijn ze inderdaad een prijsvechter, ze draaien echt geen groene cijfers momenteel.
Volgens mij gaat het om het totaalplaatje als je nu een fiets uitzoekt: app, levertijd, motor, uitstraling, range, accessoires zithouding, lage instap en jouw specs zijn daar een onderdeel van. En er zijn genoeg mensen die een VM kiezen en misschien VM specs prima vinden gezien de andere dingen die meespelen.

Een prijsvechter concurreert op prijs en ja, ze zijn misschien goedkoopst met Enviolo naaf + belt maar dat is ook wel vrij specifieke combi natuurlijk.

En VM4 zal wel groot deel van bezwaren wegnemen (maar ik wacht nog geduldig op mn Ace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
smesjz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:27:
[...]

"Zonder says the company is targeting sales of about 8,000 e-bikes this year, before ramping up to 25,000 in 2022. ", met die volumes ben je al voorbij "opstarten met elektrische fietsen".
Bron: https://www.theverge.com/...-price-specs-availability

Maar mijn punt is communicatie. Als je een mail stuurt met "Wanneer je e-bike order klaar staat voor verzending, ontvang je een shipping confirmation met een track & trace link." en vervolgens stuur je "Your order X is on its way" mail met een Track your order" link, verwacht ik die link je iets vertelt over shipping, zelf als het nog 2 weken duurt door JCL.

Overigens de meeste hier lijken een fiets besteld te hebben die geassembleerd moest worden en dus langere levertijden hebben.

Bizar, die Ferry zonder ziet er ook zeer lang uit. Die foto’s met hem op de fiets geeft mij het gevoel dat die fiets echt een maatje te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 17:26
smesjz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Volgens mij gaat het om het totaalplaatje als je nu een fiets uitzoekt: app, levertijd, motor, uitstraling, range, accessoires zithouding, lage instap en jouw specs zijn daar een onderdeel van. En er zijn genoeg mensen die een VM kiezen en misschien VM specs prima vinden gezien de andere dingen die meespelen.

Een prijsvechter concurreert op prijs en ja, ze zijn misschien goedkoopst met Enviolo naaf + belt maar dat is ook wel vrij specifieke combi natuurlijk.

En VM4 zal wel groot deel van bezwaren wegnemen (maar ik wacht nog geduldig op mn Ace.
Er zijn ook elektrische fietsen van 1500 euro en minder dus dan is een vanmoof ook geen prijs vechter? Want er zijn evengoed genoeg mensen die dat ook prima vinden qua specs. Een veloretti heeft gewoon een heel goede prijs voor de specs. Bij de grotere merken zit je ook al stuk duurder voor iets gelijkaardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalomania
Goeie prijs, hele goeie specs, zijn tegenwoordig goed te bereiken en de levertijden zijn niet lang meer. Bijna iedereen die de fiets heeft is er hartstikke blij mee. Het is leuker om in dit topic over de technische kant te praten mijnsinziens dan over levertijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:20
Megalomania schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:38:
Goeie prijs, hele goeie specs, zijn tegenwoordig goed te bereiken en de levertijden zijn niet lang meer. Bijna iedereen die de fiets heeft is er hartstikke blij mee. Het is leuker om in dit topic over de technische kant te praten mijnsinziens dan over levertijden.
Goede specs, fijne fiets maar wat betreft software kant...

Flut app
Fiets gaat niet automatisch uit
Altijd verlichting aan als je de fiets inschakelt
Cadans reset elke keer als je de fiets uit zet
Navigatie stuurt je nog net niet over het ijsselmeer

Bovenstaande punten hadden in de basis goed moeten zijn, ben benieuwd of ze dit ooit nog gaan oplossen met een update. Sinds dag1 is er geen update geweest (wij hebben eerste batch, ivy en ace)

Het is een mooi product, ze hebben de achterstand met leveringen en vooral met customer care verbeterd, nu de software nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
martijn k. schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:50:
[...]

Flut app

Bovenstaande punten hadden in de basis goed moeten zijn, ben benieuwd of ze dit ooit nog gaan oplossen met een update. Sinds dag1 is er geen update geweest (wij hebben eerste batch, ivy en ace)

Het is een mooi product, ze hebben de achterstand met leveringen en vooral met customer care verbeterd, nu de software nog...
Ook hier wordt achter de schermen hard aan gewerkt, o.a. door Quinten Adema (ontwikkelaar Moofer app) in dienst te nemen verwacht ik dat hier mooie stappen worden gezet. Dus nog veel even doorbijten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
martijn k. schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:50:
[...]

Flut app

Volledig akkoord. Fijne fiets, waardeloze app/software.
Wat ook wenselijk zou zijn (maar is misschien niet softwarematig mogelijk) is dat de spanning naar de Enviolo naaf wordt afgesneden als je de fiets uitschakelt. Nu staat de sturing van die naaf altijd onder spanning. In de specs staat een verbruik van 0,5W in standby dus da's 12W per dag. Misschien allemaal niet veel maar het is nutteloos energieverbruik die ik liever overhoud als trapondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:07
Net e-mail van BCL ontvangen dat mijn Veloretti Ivy Matte Black morgen wordt bezorgd!

Wow, echt snel! Besteld op 17-3 jl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Ook zojuist bericht gekregen van JCL dat de fiets (Ace, matzwart) morgen geleverd zal worden. 20/2 de bestelling geplaatst, dus het lijkt er op dat Veloretti grip heeft gekregen op het productieproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvand
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-07 07:19
Vraagje:
Ik ben mezelf aan het oriënteren op een elektrische fiets. Nu heb ik al testritjes gemaakt op een Vanmoof S3 en Cowboy 4, en zou ik ook graag een Veloretti Ace uitproberen.

Zijn hiervoor opties bekend in de buurt van Eindhoven? Of is 'Veloretti Heimat' Amsterdam de enige plek waar het mogelijk is om de fiets uit te proberen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schoven
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-09 16:16
Maartenvand schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:55:
Vraagje:
Ik ben mezelf aan het oriënteren op een elektrische fiets. Nu heb ik al testritjes gemaakt op een Vanmoof S3 en Cowboy 4, en zou ik ook graag een Veloretti Ace uitproberen.

Zijn hiervoor opties bekend in de buurt van Eindhoven? Of is 'Veloretti Heimat' Amsterdam de enige plek waar het mogelijk is om de fiets uit te proberen?
Mijn Ace komt binnen 2 weken, ik woon in Eindhoven bij het PSV stadion en je zou hem mogen testen. De IVY van mijn vriendin is al drie weken binnen daar kan je meteen een rondje op maken als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:07
Fiets net ontvangen, prachtig! Morgen testen.

Heeft er iemand tips voor een goede bagagedrager?

[ Voor 53% gewijzigd door Morpheus2003 op 01-04-2022 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
@Morpheus2003 de manual kwam hier ook een paar dagen later pas.

Als je het stuur wil vastzetten in draairichting zijn het de inbus aan de zijkant zeg maar. Als je speling op de balhoofd hebt onder het dopje. Waarschijnlijk optie 1 bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:13
ernieken schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Volledig akkoord. Fijne fiets, waardeloze app/software.
Wat ook wenselijk zou zijn (maar is misschien niet softwarematig mogelijk) is dat de spanning naar de Enviolo naaf wordt afgesneden als je de fiets uitschakelt. Nu staat de sturing van die naaf altijd onder spanning. In de specs staat een verbruik van 0,5W in standby dus da's 12W per dag. Misschien allemaal niet veel maar het is nutteloos energieverbruik die ik liever overhoud als trapondersteuning.
Dat verklaart dus het leeg lopen van de accu. Het is gewoon lastig dat wanneer je de fiets niet iedere dag gebruikt en dus vaak laad je er achterkomt dat wanneer je de fiets met 75% weg zet en een week later je eerst de lader erin moet stoppen om hem aan te krijgen. Het is niet goed de accu helemaal te ontladen maar dar gebeurt dus wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Een vraagje aan de Ace eigenaren, klopt het dat de diameter van de zadelpen 31,6mm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toine.koster
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-11-2023
bullseye1977 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:01:
[...]

Dat verklaart dus het leeg lopen van de accu. Het is gewoon lastig dat wanneer je de fiets niet iedere dag gebruikt en dus vaak laad je er achterkomt dat wanneer je de fiets met 75% weg zet en een week later je eerst de lader erin moet stoppen om hem aan te krijgen. Het is niet goed de accu helemaal te ontladen maar dar gebeurt dus wel gewoon.
misschien kun je de accu er uit halen als je hem lange tijd niet gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ru Odur
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-09-2023
Derek S. schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:38:
Een vraagje aan de Ace eigenaren, klopt het dat de diameter van de zadelpen 31,6mm is?
31.8 mm zie fotoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6LEwlAZmjYAbvfYU9z5UoYk_DA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqWrj6cCI2yy6loRT8DX29t1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Ru Odur op 04-04-2022 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Top! Dank. Ga ik alvast shoppen voor een verende zadelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:35
Ik denk erover om Ace te bestellen, maar in dit topic staan toch veel slechte ervaringen. Zijn er hier mensen die spijt van de bestelling hebben en hem ontraden?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 10:20
Echt niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKuup
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen met de slechte ervaringen. Degene die je leest gaan vooral over de leveringen maar niet om het product zelf. Ik heb de Ace nu een week en vind het een heerlijke fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bingvanmoorsel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-01 10:23
Artbij schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:57:
Ik denk erover om Ace te bestellen, maar in dit topic staan toch veel slechte ervaringen. Zijn er hier mensen die spijt van de bestelling hebben en hem ontraden?
Heb die van mij sinds vrijdag dus heb er nog niet enorm veel op kunnen rijden. Maar ben er tot nu toe erg blij mee. Doet wat ik er van verwacht. Lijkt kwalitatief goed in elkaar te zitten. Je krijgt veel fiets voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 19:50
Weet iemand of de outlet modellen voor de ace periodiek er op komen of was dit een eenmalige actie? Ik heb zelf niet zon grote moeite met wat krassen, ik woon in Amsterdam dus ga er van uit dat hij sowieso niet spik en span blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
mannowlahn schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:29:
Weet iemand of de outlet modellen voor de ace periodiek er op komen of was dit een eenmalige actie? Ik heb zelf niet zon grote moeite met wat krassen, ik woon in Amsterdam dus ga er van uit dat hij sowieso niet spik en span blijft.
Denk dat dit niet eenmalig is, er zal toch wel eens een fiets retour komen of vanaf fabriek met wat schade.
anders gewoon even bellen, mailen of even langs gaan bij Veloretti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Heb zelf het begin van deze thread doorgenomen destijds. Het leken mij opstart problemen in de productie veelal. Geen goede afwerking, het ontbreken van bescherming rondom de remkabels waar ze het frame ingaan, etc.

Ik krijg die van mij woensdag binnen en zal het allemaal eens onder de loupe nemen of de problemen in het fabricageproces verbeterd zijn. Mijn grootste zorg zijn de remkabels, is bij een aantal mensen in de eerste batch losgeraakt dus die ga ik zeker na lopen. Overweeg zelfs om even langs de fietsenmaker te gaan zodat deze alles kan nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Het is altijd afwachten denk ik. Remmen etc zijn hij verschillende fietsen van verschillende fabrikanten bijvoorbeeld. Maar net wat er te krijgen is.

Heb vandaag een proefrit gemaakt. Wat me opviel is dat de fiets heel solide aanvoelt. Maar dat bij het wegrijden of beginnen met trappen je een tijdje in het luchtledige trapt. Is dat in te stellen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Misschien goed om even aan te geven welke ervaringen je precies bedoelt. Dan kunnen we er inhoudelijk op ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ga er toch maar een bestellen denk ik :).

Zijn er nog kortingen of referrals ergens te vinden?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 10:10
Artbij schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:05:
Het is altijd afwachten denk ik. Remmen etc zijn hij verschillende fietsen van verschillende fabrikanten bijvoorbeeld. Maar net wat er te krijgen is.

Heb vandaag een proefrit gemaakt. Wat me opviel is dat de fiets heel solide aanvoelt. Maar dat bij het wegrijden of beginnen met trappen je een tijdje in het luchtledige trapt. Is dat in te stellen?
De fiets is super solide, frame is goed stijf daardoor stuurt hij heerlijk.
Dat luchtledige is expres. Soort wegrij-hulp. Je kan de trapfrequentie hiervan instellen in de app. Van die app komt binnenkort een update dus dat zal dan allemaal, hoop ik, nog beter werken.
Ik heb hiervoor een behoorlijke eMTB gehad voor woon-werk die heel goed fietste, maar ik ben blij dat ik nu deze heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P!ER
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb mijn Ace sinds half december en ben dik tevreden. Ik heb hem wel wat aangepast aan mijn smaak. Bredere banden voor het comfort, andere spatborden omdat het met die banden aan de krappe kant was. Verder ander zadel en handvatten.
En ja, de app kan beter. Maar dat kan bij mij de pret niet drukken. Hij rijdt fantastisch en die enviolo ben je snel gewend. Ik reed pas even op mijn gewone fiets met naafversnellingen en vergat steeds te schakelen. Dat zegt genoeg.
Ik heb 1 fiets kunnen vinden met dezelfde specs, en die was het dubbele van prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Suwiee
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-04-2024
Hier een uitgebreide review van een tevreden gebruiker. Ik ben 1.83 en dus zit ik aardig in de sweetspot qua lengte voor deze fiets. Ik heb de fiets niet aangepast. Ik vind de zithouding iets voorovergebogen wel fijn en de zadel was even wennen maar zit lekker. Mijn fiets was geleverd met de tektro remmen.
Ik heb de ace jet black nu al sinds eind november compleet. Ondertussen ongeveer 1200km mee gefietst. Bij ontvangst was de riem iets te strak afgesteld deze zelf wat losser gemaakt door tips hier op het forum. Ook kreeg ik de accu er niet goed in, dit opgelost door het ijzeren clipje te verwijderen op aanraden van de customer service (mail met uitleg bewaard voor eventuele garantie) De fiets fietst heerlijk enige nadeel is inderdaad het resetten van de cadans al vind ik de cadans van 60 niet heel storend en fiets ik regelmatig zonder de apps (enviolo/Veloretti) aan te zetten al zou ik graag een update willen zien van de Veloretti app met betere fietsroutes en een plek waar ik kan zien hoeveel ik heb gefietst in totaal zoals in de enviolo app zonder dat ik elke fietstocht moet tracken, en naast de batterij in percentage ook hoeveel km ongeveer nog te fietsen valt. Ik ben een mooi weer fietser echter komt het ook voor dat ik weleens door regen/hagel of sneeuw heb gefietst. De fiets staat in de berging ik haal eigenlijk altijd de accu eruit als ik de fiets thuis in de berging stal. Op het werk staat deze buiten en ook daar haal ik de accu eruit conform de verzekering. Hier staat hij dus ook regelmatig in de regen en dergelijke weersomstandigheden tot op heden werkt mijn display nog steeds goed en heeft deze geen last van waterschade of iets dergelijks.
De fiets fietst heerlijk natuurlijk en je merkt nauwelijks dat er ondersteuning is totdat je deze uitzet. Ik fiets voornamelijk in ondersteuning 2 en bij vals plat in 3 en voor korte stevige klimmetjes (bruggen,dijken op en dergelijke) in 4 of 5. Pas vanaf niveau 4 hoor je de motor werken. Het geluid van de enviolo is niet storend en hoor je alleen als je bij verkeerslichten afremt of versnelt. Als ik 100% batterij heb en elke keer als ik de fiets stil zet de accu eruit haal en 70% van de tijd in ondersteuning 2 rijd haal ik minimaal 70km op 1 lading. Ik heb de accu nog niet leeg gereden eigenlijk niet onder de 20% gekomen nog. Wat ook jammer is dat de ruimte tussen het plaatsen en verwijderen van de accu zeer klein is het komt weleens voor dat de accu het frame raakt bij de voorvork daar zie je dan ook wat lak schade bij mij het was misschien beter geweest als je deze aan de bovenkant eruit had kunnen halen. Al met al is het een hele fijne fiets die heerlijk natuurlijk fietst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KGrim
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-07-2022
Lekker dan, ik vandaag helemaal blij want m'n ace matte black werd geleverd... NOT. Foutje van JCL (shipping partner), heb een grijze Ivy gekregen ipv mijn eigen fiets.

Dus mocht er iemand zijn die net een Ace matte black heeft ontvangen terwijl hij of zij een grijze Ivy wilde, laat maar weten hahah

Verder goed geholpen door de klantenservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 17:42
Inmiddels een paar dagen in het bezit van mijn Ace Matte Black en nog steeds heel blij mee!

In de mail stond nog het volgende: "Weet dat accessoires (bv chain-lock en STVZO voorlicht) apart van de e-bike worden verstuurt. Deze levering wordt gedaan door DPD pakketservice. Zodra dit pakket onderweg is krijg je een verzendbevestiging met een track & trace link via e-mail."

Weet iemand wanneer we deze krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
Heeft iemand de Bafang Go app al geprobeerd icm de Veloretti Ace/Ivy deze zou namelijk moeten werken met de m200 motor.

https://play.google.com/s...tails?id=cn.bafang.client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
Derek S. schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:06:
[...]

Top! Dank. Ga ik alvast shoppen voor een verende zadelpen.
Ik heb nog een parallellogram vering als je die zou willen overnemen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
M4YN3 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:13:
Inmiddels een paar dagen in het bezit van mijn Ace Matte Black en nog steeds heel blij mee!

In de mail stond nog het volgende: "Weet dat accessoires (bv chain-lock en STVZO voorlicht) apart van de e-bike worden verstuurt. Deze levering wordt gedaan door DPD pakketservice. Zodra dit pakket onderweg is krijg je een verzendbevestiging met een track & trace link via e-mail."

Weet iemand wanneer we deze krijgen?
Zelfde probleem hier. Ik heb er nog veloretti verzekering bij. Maar ik kan mn fiets nergens neerzetten want zonder chain-lock is ie niet vast te maken aan een vast object en dus niet verzekerd tegen diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
J.f.rey schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:40:
[...]

Ik heb nog een parallellogram vering als je die zou willen overnemen .
Daar heb ik eventueel wel interesse in, zou je mij de gegevens kunnen pm-en?

Heb verder de fiets vandaag gekregen, ben tevreden over de afwerking tot nu toe. Lasnaden zijn mooi bij dit exemplaar geen deuken of krassen kunnen ontdekken. Het enige is alleen het spatbord aan de voorkant, hij zit sowieso niet erg goed vast en is ook krom volgens mij. Als ik hem aan de voorkant recht zet loopt hij aan de achterkant bijna tegen de zijkant van de band aan.

Als het weer morgen niet te bar en boos is meteen eens de eerste kilometers maken. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVT
  • Laatst online: 08-04-2022

TVT

Iemand ervaringen met een kinderzitje achteraan vast te maken via de zadelbuis bij de Ace?

Ik vraag me ook af waarom voorgesteld wordt om een extra voorlicht aan te kopen als er al een voorlicht op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
TVT schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:13:
Iemand ervaringen met een kinderzitje achteraan vast te maken via de zadelbuis bij de Ace?

Ik vraag me ook af waarom voorgesteld wordt om een extra voorlicht aan te kopen als er al een voorlicht op zit?
Die koplamp is voor als je een mandje plaatst of als je in Duitsland de weg op wilt. Daar is een reflector voor verplicht.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:15:
[...]

Die koplamp is voor als je een mandje plaatst of als je in Duitsland de weg op wilt. Daar is een reflector voor verplicht.
Die ingebouwde lamp is vooral om gezien te worden door anderen. Met die losse zie je zelf de weg waar je fietst beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
smesjz schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:17:
[...]

Die ingebouwde lamp is vooral om gezien te worden door anderen. Met die losse zie je zelf de weg waar je fietst beter.
Volgens die kerel in de brandstore zou de ingebouwde lamp ook de weg moeten verlichten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
Die optionele lamp voldoet aan de Duitse norm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobz
De ingebouwde dan blijkbaar niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
TVT schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:13:

Jazeker. Wij hebben beide een achter zitje van bobike. Je moet wel langere bouten regelen want die erbij zitten zijn te kort. Heb tevens de lak beschermd met dikke transparante plak folie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MvmaIHiWyF6fzwC0x_GAGj4vVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1swCxbY5WELSBgn121BLRgN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9BQQTtDveLrhmq9KCdHBc2wvOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwTlD0U1MtjpDd7JADiTDA5G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 15:49
martijn k. schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:39:
[...]

Jazeker. Wij hebben beide een achter zitje van bobike. Je moet wel langere bouten regelen want die erbij zitten zijn te kort. Heb tevens de lak beschermd met dikke transparante plak folie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat zijn het toch mooie fietsen hè! O+ Kan niet wachten tot mijn Ace ook wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVT
  • Laatst online: 08-04-2022

TVT

Bedankt voor de vele en snelle reacties! Ik koop 'm 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:33
Ik was aan het wachten op de vanMoof V, maar wegens teleurstellende specs gaat dat hem niet worden.
Ik overweeg nu de Veloretti Ace, maar ben een beetje huiverig voor de Bafang motor.
Mijn vriending heeft een half jaar geleden een nieuwe Qwik gekocht met Bafang midden motor, maar de motor is inmiddels al 3 keer gereviseerd wegens piepen, kraken en helemaal niets doen.
Ik zie online ook best wat negatieve berichten over Bafang.
Zijn mijn zorgen terecht of zien jullie tot nu toe geen problemen met de Bafang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Pjd58 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:19:
[...]

[Afbeelding]
Er was wel een extra achterlicht nodig want de drager blokkeert het zich op het ingebouwde licht.
Massload bagagedrager, bij diverse winkels verkrijgbaar voor ca 34 euro. Ik heb alleen de twee stangetjes die naar onder het zadel lopen iets moeten inkorten omdat ze anders tegen het spatbord aan kwamen.
Hoe heb je de drager precies vast gemaakt? Aan het boutje van je zadelpen oid?

Ik zoek eigenlijk voor mij vriendin een zilverkleurige bagagedrager die net wat breder is dan die elops vd decathlon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
remmuz schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:15:
Ik was aan het wachten op de vanMoof V, maar wegens teleurstellende specs gaat dat hem niet worden.
Ik overweeg nu de Veloretti Ace, maar ben een beetje huiverig voor de Bafang motor.
Mijn vriending heeft een half jaar geleden een nieuwe Qwik gekocht met Bafang midden motor, maar de motor is inmiddels al 3 keer gereviseerd wegens piepen, kraken en helemaal niets doen.
Zijn mijn zorgen terecht of zien jullie tot nu toe geen problemen met de Bafang?
Onzin. Ding heeft minder problemen dan Bosch. Heb zelf al 6 jaar een Bafang en die krijgt het zwaar te verduren (opgevoerd) doordat ik altijd volle bak fiets.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
De eerste kilometers zitten er op met de Ace. Het is echt een genot om mee te fietsen, ik kan niets anders zeggen, zelfs met deze behoorlijke wind (70km/h) boks je met weinig moeite tegen de wind in.

Wat ik herken: de eerste paar versnellingen heb je een heel hoge cadans, maar de enviolo schakelt snel op en ik vind uiteindelijk dat je een best rustige trapfrequentie hebt als je op snelheid bent.

Wat ik niet herken: het oncomfortabele zadel, ik vind 'em echt best prima. Toch ga ik een verende zadelpen nemen om eigenlijk meer de onderdelen tegen mezelf te beschermen, ik zit qua fysiek aan het maximum waar het allemaal voor gemaakt is.

Ik ga nog wel contact opnemen wat betreft het spatbord aan het voorwiel, deze is toch echt verbogen. Naast dat het niet mooi is wordt het wellicht ook een probleem als ik later iets bredere banden er onder wil zetten omdat hij nu al bijna aanloopt aan één kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Derek S. schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:48:
De eerste kilometers zitten er op met de Ace. Het is echt een genot om mee te fietsen, ik kan niets anders zeggen, zelfs met deze behoorlijke wind (70km/h) boks je met weinig moeite tegen de wind in.

Wat ik herken: de eerste paar versnellingen heb je een heel hoge cadans, maar de enviolo schakelt snel op en ik vind uiteindelijk dat je een best rustige trapfrequentie hebt als je op snelheid bent.

Wat ik niet herken: het oncomfortabele zadel, ik vind 'em echt best prima. Toch ga ik een verende zadelpen nemen om eigenlijk meer de onderdelen tegen mezelf te beschermen, ik zit qua fysiek aan het maximum waar het allemaal voor gemaakt is.

Ik ga nog wel contact opnemen wat betreft het spatbord aan het voorwiel, deze is toch echt verbogen. Naast dat het niet mooi is wordt het wellicht ook een probleem als ik later iets bredere banden er onder wil zetten omdat hij nu al bijna aanloopt aan één kant.
Die trapfrequentie kun je zelf aanpassen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
Artbij schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:20:
[...]

Die trapfrequentie kun je zelf aanpassen.
Reset de trapfrequentie niet elke keer terug naar 60? 60 vind ik ook te langzaam maar elke keer de app er bij pakken werkt ook niet.

Ik heb Veloretti een mail gestuurd met de vraag of trapfrequentie aangepast kan worden met de fietscomputer. Pijl omhoog is 5 rpm erbij. Pijl omlaag is 5 rpm er af. Moet toch mogelijk zijn zou je zeggen. Heb nog geen antwoord maar zodra ik die heb zal ik hem hier ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
DaKuup schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:41:
[...]

Reset de trapfrequentie niet elke keer terug naar 60? 60 vind ik ook te langzaam maar elke keer de app er bij pakken werkt ook niet.

Ik heb Veloretti een mail gestuurd met de vraag of trapfrequentie aangepast kan worden met de fietscomputer. Pijl omhoog is 5 rpm erbij. Pijl omlaag is 5 rpm er af. Moet toch mogelijk zijn zou je zeggen. Heb nog geen antwoord maar zodra ik die heb zal ik hem hier ook posten.
Dat laatste staat op veel lijstjes denk ik. Zou mooi zijn, zeker als je niet vlak fietst.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomuitrotterdam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 01:29
Gister 3 tal vragen gesteld:
Software: Release van update eind van deze maand gepland (maar antwoord vaker gehoord, we gaan het zien).
Bagagedrager: "zijn nog in ontwikkeling"
Reserve accu te koop: nog geen info over
Ik zat in batch 2 met vertraagde graphite: heb compensatie nu maar laten crediteren, zie namelijk nog niet zo snel mogelijkheid om iets uit te geven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Die graphite zou nu een levertijd van 4-6 weken moeten hebben ...... Ben benieuwd.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.f.rey
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-05 22:56
remmuz schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:15:
Ik heb tot nu toe minder problemen dan ik elke keer gehad hebt met Bosche (en hun waardeloze service).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:56
Omdat mijn huidige e-bike redelijk gaar is ben ik op zoke naar een andere. Ik ga door weer en wind ermee voor mijn woon-werk verkeer + al mijn huisbezoeken zou ik ermee gaan doen. Plan is er wel meerdere jaren mee te gaan doen. Ik weet dat de fiets nog niet zo lang uit is, maar hoe is tot nu toe de kwaliteit van de fiets na meerdere maanden intensief gebruik?

Over het onderhoud en garantie afhandeling kan ik niet zo veel vinden. Aangezien ik niet in de buurt van een service center woon (begreep dat deze in A'dam en Almelo zitten?) ben ik hier wat huiverig voor. In de openings post staat wel iets over samenwerking met FietsNED, maar hier kan ik geen ervaring over terug vinden in dit topic. Waar laten jullie je fiets onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:18
Voordeel van een Veloretti is dat er standaard onderdelen worden gebruikt. De motor, remmen en Enviolo kunnen door iedere fietsenmaker vervangen en onderhouden worden, ze zijn niet custom-made voor Veloretti. De andere elektronica is gemaakt door een derde partij (naam even kwijt), ik denk dat een fietsenmaker hier moeilijker aan komt. Voor de meeste dingen kun je dus gewoon naar je lokale fietsenmaker.

Over de kwaliteit kan ik zelf nog weinig zeggen, echter heb ik wel het idee dat de lak laag niet heel dik is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
1337aldi schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:57:
De andere elektronica is gemaakt door een derde partij (naam even kwijt), ik denk dat een fietsenmaker hier moeilijker aan komt.
Je bedoelt waarschijnlijk https://www.comodule.com/ deze is verantwoordelijk voor het schermpje en de GPS/GSM module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:56
1337aldi schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:57:
Voordeel van een Veloretti is dat er standaard onderdelen worden gebruikt. De motor, remmen en Enviolo kunnen door iedere fietsenmaker vervangen en onderhouden worden, ze zijn niet custom-made voor Veloretti. De andere elektronica is gemaakt door een derde partij (naam even kwijt), ik denk dat een fietsenmaker hier moeilijker aan komt. Voor de meeste dingen kun je dus gewoon naar je lokale fietsenmaker.

Over de kwaliteit kan ik zelf nog weinig zeggen, echter heb ik wel het idee dat de lak laag niet heel dik is.
Bedankt voor je reactie. Over de motor, remmen en de Enviolo hoef ik mij dus niet zoveel zorgen te maken, dat scheelt. Nu zelf wat slechte ervaring met een wat oudere e-bike waarvan het display vervangen moet worden. Helaas is hier niet meer nieuw aan te komen. Hopelijk gebeurd dit niet bij deze fiets dan, dat er na een paar jaar zulke onderdelen als het display niet meer te krijgen is. Binnenkort maar eens tijd gaan maken om naar A'dam te gaan voor een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
Heb de fiets nu paar week en was wat aan het spelen met de app van Veloretti en ook met die van Enviolo. Nu gaf de Enviolo app aan dat er een firmware update was. Die in alle onschuld laten installeren...

Echter wat er nu is gebeurd dat de 60rpm niet meer opgepakt wordt. Vooral als ik wat harder fiets trap ik mij helemaal in de rondte met iets van 100+ rpm.

Herkent iemand dit probleem? Zo ja, is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
DaKuup schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:21:
Heb de fiets nu paar week en was wat aan het spelen met de app van Veloretti en ook met die van Enviolo. Nu gaf de Enviolo app aan dat er een firmware update was. Die in alle onschuld laten installeren...

Echter wat er nu is gebeurd dat de 60rpm niet meer opgepakt wordt. Vooral als ik wat harder fiets trap ik mij helemaal in de rondte met iets van 100+ rpm.

Herkent iemand dit probleem? Zo ja, is er een oplossing?
In de email met de handleiding van de fiets zit een ook een PDF documentje over wat je moet doen met de enviolo. Hij moet namelijk eerste geupdate worden naar R45, vervolgens moet je een profiel via een QR code laden en de hub kalibreren. Wellicht lost dat je probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
Derek S. schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:23:
[...]

In de email met de handleiding van de fiets zit een ook een PDF documentje over wat je moet doen met de enviolo. Hij moet namelijk eerste geupdate worden naar R45, vervolgens moet je een profiel via een QR code laden en de hub kalibreren. Wellicht lost dat je probleem op.
Thanks! Ik ga dat proberen. Is die handleiding ergens online te vinden? Ik heb de fiets geleased via mijn werkgever en is afgeleverd door FietsNED. Ik heb geen mail of handleiding gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
DaKuup schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:30:
[...]

Thanks! Ik ga dat proberen. Is die handleiding ergens online te vinden? Ik heb de fiets geleased via mijn werkgever en is afgeleverd door FietsNED. Ik heb geen mail of handleiding gezien...
Voor zo ver ik weet niet, maar als je een email adres even pm't wil ik 'em wel aan je doorsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKuup
Derek S. schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:37:
[...]
Voor zo ver ik weet niet, maar als je een email adres even pm't wil ik 'em wel aan je doorsturen.
Dank voor het doorsturen van de PDF met QR code etc. Dit heeft het inderdaad verholpen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of de bagagedrager van Ortlieb op de Ace past? Ze hebben 3 verschillende waaronder deze: https://www.ortlieb.com/nl_nl/rack-three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:53
Derek S. schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:58:
Heeft iemand enig idee of de bagagedrager van Ortlieb op de Ace past? Ze hebben 3 verschillende waaronder deze: https://www.ortlieb.com/nl_nl/rack-three
De vraag is denk ik hoe je die stabiliseert aan de voorzijde. De Ace heeft geen bevestigingspunten voor twee van die stangen, dan moet je die dus op een andere manier vastmaken. De Quick versie is dan logischer, die klemt daar rondom de zadelbuis en zou volgens mij moeten passen.

Moet zeggen dat ik die persoonlijk nog wel interessant vindt omdat je die dan naar keuze kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Niet online
IAMsterdam schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:41:
[...]

De vraag is denk ik hoe je die stabiliseert aan de voorzijde. De Ace heeft geen bevestigingspunten voor twee van die stangen, dan moet je die dus op een andere manier vastmaken. De Quick versie is dan logischer, die klemt daar rondom de zadelbuis en zou volgens mij moeten passen.

Moet zeggen dat ik die persoonlijk nog wel interessant vindt omdat je die dan naar keuze kan gebruiken.
Er zitten wel twee gaten aan de zijkant net onder het achterlicht. Ik weet niet of deze eventueel bruikbaar zouden zijn hiervoor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDIcPa2c0bT052S2VycmbfAbu0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6q78EBaxiOMXYn47Hev9JF4L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
Derek S. schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:55:
[...]

Er zitten wel twee gaten aan de zijkant net onder het achterlicht. Ik weet niet of deze eventueel bruikbaar zouden zijn hiervoor?
Deze zijn nieuw volgens mij(ik heb ze op eerdere foto's nog niet gezien) en zeker voor een bagagedrager te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Borkus schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:48:
[...]

Deze zijn nieuw volgens mij(ik heb ze op eerdere foto's nog niet gezien) en zeker voor een bagagedrager te gebruiken!
Inderdaad.. Ik heb ze ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAMsterdam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:53
Ik ben heel benieuwd wat dit betekent voor de drager die ze uiteindelijk gaan uitbrengen. Als de uitvoering van de nieuwe fietsen afwijkt van de eerdere modellen dan hoop ik dat ze voor beide een goede optie gaan bieden.

Het toevoegen van die punten is in elk geval een goede stap, geeft je meer flexibiliteit en mogelijkheden met standaard accessoires.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKuup
DaKuup schreef op donderdag 7 april 2022 @ 16:41:
[...]

Bij deze het antwoord:
Thank you for reaching out to us at Veloretti.

We thank you also for your feedback and we are actually in the process of updating the app. When (soon) it happens, you will see this kinda new feature for your Cadence and it will be like hopefully a "preset" setting so you will not need to always have to adjust it so frequently. There will be much more cooler things coming when the app gets updated so we ask you kindly to be patient until then!
Geen super duidelijk antwoord. We gaan het zien wanneer de nieuwe software versie gereleased wordt. Die preset zit natuurlijk ook gewoon in de app (maar werkt niet). En ik kan mij situaties voorstellen dat je de cadans wil veranderen tijdens het fietsen. Hopelijk komt die alsnog op de fietscomputer...

[ Voor 9% gewijzigd door DaKuup op 13-04-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
Vandaag een mail ontvangen dat mijn PI Chain klaar is voor verzending. Ik was echter in de veronderstelling dat wij ook de lamp erbij kregen, of komt die in een aparte levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
M4YN3 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:48:
Vandaag een mail ontvangen dat mijn PI Chain klaar is voor verzending. Ik was echter in de veronderstelling dat wij ook de lamp erbij kregen, of komt die in een aparte levering?
Hier hetzelfde. Lijkt alleen PI Chain als ik zoek in dit topic naar mensen met zelfde mail, daar leek het PI Chain + Light te zijn als onderwerp. Bezorging is morgen dus we gaan het zien.

Edit: alleen PI chain dus, geen lamp

[ Voor 4% gewijzigd door smesjz op 14-04-2022 12:58 . Reden: pakket is bezorgd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartfokker
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-08 11:39
Kleine tip, je kan het licht ook uitzetten met behulp van het diamond display. Als je pijltje omhoog en pijltje omlaag gedurende 2 seconden inhoudt dan zet de fiets het licht uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSX
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-03 08:54

JSX

Allen, ik heb mijn Ace sinds 2 maart, zojuist brak mijn remschijf af van de achternaaf. Levensgevaarlijk. Lijkt op dat de remadapter van de Enviolo niet gemaakt is op de krachten van de remschijf.Gelukkig hebben we een ongeluk kunnen vermijden.

Ik zou ook bij jullie even checken of er speling erop zit.

Inmiddels contact gehad met Veloretti en Enviolo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kkgh3CfNmfbSpdGZyW5VCmEmiEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPCXh7sjtnnu5HiC6uiYsCbM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYPhQmGVaGuGCiKxyi79g0rzCT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J96rdbYGssF8VxDto84FGVEc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 106% gewijzigd door JSX op 15-04-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:23
Woensdag de vanmoof s3 van een vriend even kunnen proberen en was van plan met een collega morgen naar amsterdam te gaan om de Veloretti en de lekker bikes amsterdam gt uit te proberen.

Dat laatste gaat helaas niet door, is er misschien iemand in (omgeving) Groningen met een Veloretti die ik even kort mag proberen? Hoef geen uitgebreide rit te maken maar net even een paar minuten om te zien hoe het fietst en hoe de fiets in de praktijk aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:42
Wat een pech, bij mij is een spin die ik op bagagerek had onder het rijden losgeschoten. Zat helemaal onder de riem vast en in de spaken gehaakt. Daarnaast was de aansluiting op de elektronische versnelling afgebroken. Ik kon geen eens meer lopen met de fiets omdat het wiel vast zat. Bij iemand een schaar geleend en de spin eruit geknipt. Naar de fietsenmaker (die toevallig om de hoek zat) en die wilde de fiets niet aannemen of helpen om het wiel vrij te krijgen zodat ik naar huis kon lopen.

Hij vertelde me wel dat het een dure reparatie is en dat de elektronische versnelling vervangen moet worden.
Weet iemand of dit onder verzekering valt? Zo ja, welke?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oqr48rMVjM7nfd4g0rgNBchytYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTuFZfu7su1Wd9Xbb36Cw8hA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Vaevictis_ op 15-04-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 22:24
warcow schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:21:
Woensdag de vanmoof s3 van een vriend even kunnen proberen en was van plan met een collega morgen naar amsterdam te gaan om de Veloretti en de lekker bikes amsterdam gt uit te proberen.

Dat laatste gaat helaas niet door, is er misschien iemand in (omgeving) Groningen met een Veloretti die ik even kort mag proberen? Hoef geen uitgebreide rit te maken maar net even een paar minuten om te zien hoe het fietst en hoe de fiets in de praktijk aanvoelt.
Ik heb een Veloretti Ace en woon in Paterswolde, pm me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
smesjz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:49:
[...]

Hier hetzelfde. Lijkt alleen PI Chain als ik zoek in dit topic naar mensen met zelfde mail, daar leek het PI Chain + Light te zijn als onderwerp. Bezorging is morgen dus we gaan het zien.

Edit: alleen PI chain dus, geen lamp
Ja same here...

Komt de lamp nog apart denk je? Ik heb inmiddels Veloretti ook een mail gestuurd maar nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
M4YN3 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:04:
[...]

Ja same here...

Komt de lamp nog apart denk je? Ik heb inmiddels Veloretti ook een mail gestuurd maar nog geen reactie.
Waarom wil je die lamp persee? Als je fatsoenlijk licht wilt, dan voegt dat ding weinig toe volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
martijn k. schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:22:
[...]

Waarom wil je die lamp persee? Als je fatsoenlijk licht wilt, dan voegt dat ding weinig toe volgens mij.
Oh is dat ding zo zwak ja? ;(

Ik woon buitenaf en als ik in het donker naar huis moet zijn er geen lantaarnpalen, vandaar dat ik de koplamp graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
Ivm monteren van een voorzitje, weet iemand wat de balhoofd diameter is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:19
M4YN3 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:50:
[...]

Ik woon buitenaf en als ik in het donker naar huis moet zijn er geen lantaarnpalen, vandaar dat ik de koplamp graag wil.
Ik gebruik ook de extra lamp van veloretti en fiets ook vaak over onverlichte wegen tussen de weilanden. Gaat prima hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:41
Wij hebben vandaag een Lovens Explorer besteld (bakfiets). Echter willen wij nu (natuurlijk) ook een andere elektrische fiets voor erbij om met het gezin op pad te gaan. Nu is de Veloretti een grote kanshebber alleen wil ik een fiets waar wij beiden op kunnen. Ik ben 1.92 en zij 1.58, dus dit is een uitdaging. Pas ik met mijn lengte nog goed op een Ivy? Ik weet dat hij volgensmij tot 184cm is, maar in hoeverre zijn er aanpassingen mogelijk/is het standaard nog comfortabel? Een Ace gaat hem voor mijn vriendin sowieso niet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door BrcBas op 15-04-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 06:03

Proc

Grand Admiral

M4YN3 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:50:
[...]

De koplamp die Veloretti stuurt is de X&O 30 en deze levert 30 Lux. Ik heb de Axendo 80 laten monteren op mijn Veloretti Ivy en ik vind de lichtopbrengst van 80 Lux ruim voldoende, maar ik betwijfel of ik tevreden zou zijn met veel minder lichtopbrengst.

Als je buitenaf woont en in het donker over stukken zonder lantaarnpalen naar huis moet fietsen, dan raad ik de Axendo 80 aan, want dan weet je in ieder geval zeker dat je, voor een redelijke prijs, ruim voldoende licht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastive
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 10:10
Vaevictis_ schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:50:
Wat een pech, bij mij is een spin die ik op bagagerek had onder het rijden losgeschoten. Zat helemaal onder de riem vast en in de spaken gehaakt. Daarnaast was de aansluiting op de elektronische versnelling afgebroken. Ik kon geen eens meer lopen met de fiets omdat het wiel vast zat. Bij iemand een schaar geleend en de spin eruit geknipt. Naar de fietsenmaker (die toevallig om de hoek zat) en die wilde de fiets niet aannemen of helpen om het wiel vrij te krijgen zodat ik naar huis kon lopen.

Hij vertelde me wel dat het een dure reparatie is en dat de elektronische versnelling vervangen moet worden.
Weet iemand of dit onder verzekering valt? Zo ja, welke?

[Afbeelding]
Afhankelijk van welke verzekering je hebt, kan je bij je inboedel verzekering kijken. Ik heb buitenshuis dekking bv. Daar kan je dit dan opgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
Proc schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:07:
[...]

De koplamp die Veloretti stuurt is de X&O 30 en deze levert 30 Lux. Ik heb de Axendo 80 laten monteren op mijn Veloretti Ivy en ik vind de lichtopbrengst van 80 Lux ruim voldoende, maar ik betwijfel of ik tevreden zou zijn met veel minder lichtopbrengst.

Als je buitenaf woont en in het donker over stukken zonder lantaarnpalen naar huis moet fietsen, dan raad ik de Axendo 80 aan, want dan weet je in ieder geval zeker dat je, voor een redelijke prijs, ruim voldoende licht hebt.
De Lumotec IQ-X E 150 Lux vind ik echt super! Zou met minder geen genoegen nemen, 30 lux is echt heel weinig. Daarmee wordt je wel gezien maar heb je zelf niet echt voldoende zicht. Ik heb stukken zonder verlichting en dan heb je echt wel meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Eastive schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:15:
[...]

Afhankelijk van welke verzekering je hebt, kan je bij je inboedel verzekering kijken. Ik heb buitenshuis dekking bv. Daar kan je dit dan opgeven.
Ik heb gekeken bij de Veloretti verzekering en volgens mij wordt dit gedekt heb een vraag gestuurd met foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 06:03

Proc

Grand Admiral

Vaevictis_ schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:18:
[...]

De Lumotec IQ-X E 150 Lux vind ik echt super! Zou met minder geen genoegen nemen, 30 lux is echt heel weinig. Daarmee wordt je wel gezien maar heb je zelf niet echt voldoende zicht. Ik heb stukken zonder verlichting en dan heb je echt wel meer nodig.
Dat is inderdaad wel een mooie koplamp, maar de goedkoopste die ik kon vinden was bijna €100,- inclusief verzendkosten.

Heb jij de Busch & Müller Lumotec IQ-X E 150 misschien voordeliger gezien en/of ingekocht, en zo ja waar dan (linkje graag)?

Gebruik je de B & M Lumotec IQ-X E 150 koplamp met succes op een Veloretti Ivy of Ace?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Proc schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:05:
[...]

Dat is inderdaad wel een mooie koplamp, maar de goedkoopste die ik kon vinden was bijna €100,- inclusief verzendkosten.

Heb jij de Busch & Müller Lumotec IQ-X E 150 misschien voordeliger gezien en/of ingekocht, en zo ja waar dan (linkje graag)?

Gebruik je deze koplamp met succes op een Veloretti Ivy of Ace?
Ik gebruik hem op de Ace en helaas niet goedkoper dan rond de 100 euro.Ik heb hem ook bij rosebikes gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Vaevictis_ op 16-04-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWildman
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10-2024
Proc schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:07:
[...]

Heb je de oude of nieuwe Axendo 80,?
Nieuwe met groot licht functie zou deze maand uitkomen, maar zie 'm nog op geen enkele website staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:09:
[...]

Ik gebruik hem op de Ace en helaas niet goedkoper dan rond de 100 euro.Ik heb hem ook bij rosebikes gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jIBzIDFOziZzhiGufojrnUMt_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EewqwNq4MWOiU1UYvXL2iYG7.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zegt genoeg met de Standaard lamp en de spanninga krijg ik een wit stipje op de weg.
Pagina: 1 ... 19 ... 57 Laatste

Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.

Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.