Ik gebruik de oude versie, dus de versie zonder grootlicht. Ik heb de nieuwe versie van de Axendo 80 ook nog niet op voorraad gezien.TheWildman schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:14:
[...]
Heb je de oude of nieuwe Axendo 80,?
Nieuwe met groot licht functie zou deze maand uitkomen, maar zie 'm nog op geen enkele website staan...
Ik lees veel berichten van mensen die een andere koplamp op hun Ace/Ivy hebben gemonteerd. Hoe zit het eigenlijk met het aansluiten hier van, zit er een stekker aan die in de fiets past moet moet ik daar zelf iets aan hobbyen?
Beetje van beide. Koplamp wordt geleverd zonder connector. Je kan online een stekker met stukje kabel kopen die je op de lamp aansluit. De stekker kan je vervolgens op de onderbuis boven je accu inpluggen. Toevallig heb ik nog 1 kabel over!Borkus schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:45:
Ik lees veel berichten van mensen die een andere koplamp op hun Ace/Ivy hebben gemonteerd. Hoe zit het eigenlijk met het aansluiten hier van, zit er een stekker aan die in de fiets past moet moet ik daar zelf iets aan hobbyen?
Had er 5 gekocht om kosten te besparen mbt verzending.
Dus mocht je er 1 willen… PM me!
Zelf solderen, ik heb een connector van een tweaker overgenomen twee draadjes solderen met krimpkous er omheen.Borkus schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:45:
Weet iemand of je de enviolo automatic eenvoudig eraf kunt halen? Wil eens kijken of ik deze weer aan de praat kan krijgen.Vaevictis_ schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:50:
Wat een pech, bij mij is een spin die ik op bagagerek had onder het rijden losgeschoten. Zat helemaal onder de riem vast en in de spaken gehaakt. Daarnaast was de aansluiting op de elektronische versnelling afgebroken. Ik kon geen eens meer lopen met de fiets omdat het wiel vast zat. Bij iemand een schaar geleend en de spin eruit geknipt. Naar de fietsenmaker (die toevallig om de hoek zat) en die wilde de fiets niet aannemen of helpen om het wiel vrij te krijgen zodat ik naar huis kon lopen.
Hij vertelde me wel dat het een dure reparatie is en dat de elektronische versnelling vervangen moet worden.
Weet iemand of dit onder verzekering valt? Zo ja, welke?
[Afbeelding]
Staan best wat nuttige documenten op de support site van Enviolo.Vaevictis_ schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:37:
[...]
Weet iemand of je de enviolo automatic eenvoudig eraf kunt halen? Wil eens kijken of ik deze weer aan de praat kan krijgen.
https://support.enviolo.c...ebruikershandleiding-2021
Stukje gefietst vandaag en het viel me op een gegeven moment op dat sommige spoken krom zijn. Even de foto's erbij gepakt van toen ik hem net uit de doos haalde en zie op de foto dat ze krom waren toen de fiets werd afgeleverd. Heeft iemand anders hier last van gehad? Baal er een beetje van dat ik nu al langs de fietsenmaker kan om de spaken te laten spannen dan wel vervangen.
/f/image/STofl1eupPEva5a5TvF20ryE.png?f=fotoalbum_large)
Zo kwam hij dus uit de doos.
/f/image/STofl1eupPEva5a5TvF20ryE.png?f=fotoalbum_large)
Zo kwam hij dus uit de doos.
Nu nieuwe fiets firmware beschikbaar via Veloretti app. Nog geen release notes en nog geen update voor de app zelf, maar hopelijk volgt ie snel.
Wijzigingen:
- onthoud nu cadans als je deze wijzigt
- schakelt blijkbaar uit na 5 minuten
Wijzigingen:
[ Voor 25% gewijzigd door smesjz op 19-04-2022 20:54 ]
Krijg hem niet geïnstalleerd, kom tot 19% en dan schakelt de fiets zichzelf uit...smesjz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:39:
Nu nieuwe fiets firmware beschikbaar via Veloretti app. Nog geen release notes en nog geen update voor de app zelf, maar hopelijk volgt ie snel
Ik heb net via de enviolo app de enviolo geupdate. De veloretti app geeft vervolgens de melding dat de bike firmware up to date is. Dat kun je dus ook proberen.martijn k. schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:41:
[...]
Krijg hem niet geïnstalleerd, kom tot 19% en dan schakelt de fiets zichzelf uit...
Inmiddels is het gelukt, na 20x ongeveer. Elke keer ging het percentage iets hoger en eenmaal boven de 33% ging het goed.
Had gehoopt dat de cadans instelling nu bewaard zou blijven maar helaas geen verschil...
Had gehoopt dat de cadans instelling nu bewaard zou blijven maar helaas geen verschil...
Dat ligt volledig aan Veloretti, niet aan Enviolo helaas. Veloretti heeft hun software absoluut niet op orde, na 9 maanden nog geen updates terwijl de software vol kritieke bugs zit en voor 95% is gekopieerd van een andere Comodule app.. redelijk schandalig.martijn k. schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:01:
Inmiddels is het gelukt, na 20x ongeveer. Elke keer ging het percentage iets hoger en eenmaal boven de 33% ging het goed.
Ook mijn bagagedrager is gemonteerd.
Met max een halfuurtje werk was het zonder aanpassingen aan de fiets met 4 Tie-wraps (kabelbinders) stevig aan de fiets te monteren. Voor een indruk van de gemonteerde eindresultaat zie de foto’s
Het maakt de fiets een stuk praktischer.
Link bagagedrager Decathlon:
https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8402094?mc=8402094
:strip_exif()/f/image/lhhj6fyKL8G3bfbckvO65KKo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JRcUnTyCWFPD34ttNUdhOova.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Dp8eMf3zsaxrEiyu9RCqTVD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M3p4Iztlx9I2Kbny7XDBzseW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zhzm5xrrhXYp4fbZuw0lA3lr.jpg?f=fotoalbum_large)
kleine aanpassing gedaan aan bevestiging.......met 2 zwarte alu koppelplaatjes, maat 10mm en 31mm.
linkje: https://www.aliexpress.co...r_list.0.0.b6a21802UK61gg
:strip_exif()/f/image/ivm1J4EJvo5MuETZVniJ3RIk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yw6QfhmRmaojVtwqLB9oHwsE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JoljrMvdwmWceA2OMSEWOa0j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oWDeK7gmhBmW8bP0QsWqOL79.jpg?f=fotoalbum_large)
Met max een halfuurtje werk was het zonder aanpassingen aan de fiets met 4 Tie-wraps (kabelbinders) stevig aan de fiets te monteren. Voor een indruk van de gemonteerde eindresultaat zie de foto’s
:strip_exif()/f/image/lhhj6fyKL8G3bfbckvO65KKo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JRcUnTyCWFPD34ttNUdhOova.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Dp8eMf3zsaxrEiyu9RCqTVD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M3p4Iztlx9I2Kbny7XDBzseW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zhzm5xrrhXYp4fbZuw0lA3lr.jpg?f=fotoalbum_large)
kleine aanpassing gedaan aan bevestiging.......met 2 zwarte alu koppelplaatjes, maat 10mm en 31mm.
linkje: https://www.aliexpress.co...r_list.0.0.b6a21802UK61gg
:strip_exif()/f/image/ivm1J4EJvo5MuETZVniJ3RIk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yw6QfhmRmaojVtwqLB9oHwsE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JoljrMvdwmWceA2OMSEWOa0j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oWDeK7gmhBmW8bP0QsWqOL79.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pizNrCeYzMyb25AhIoSrL2tg.jpg?f=user_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Ru Odur op 05-05-2022 23:49 . Reden: Een verbeterde wijze van bevestiging, met een alu koppelplaatje ]
Thanks! Ga m'n fiets zo ook even updaten (ehehe dat klinkt modern om dat zo te zeggen).smesjz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:39:
Nu nieuwe fiets firmware beschikbaar via Veloretti app. Nog geen release notes en nog geen update voor de app zelf, maar hopelijk volgt ie snel.
Wijzigingen:
Heb je die wijzigingen ergens vandaan of heb je dat zelf opgemerkt?
Update gedaan en ze vragen na de update te checken of er meer vehicle settings zijn? Echter zie ik geen verandering tov voorheen.
Vorige week mijn outlet ace ontvangen. Fiets lijkt helemaal oké, ondanks dat deze zonder schuimrubber in de doos zat. Wel zat er geen handleiding bij, maar heb deze via een mede tweaker kunnen krijgen. Daardoor + covid nog altijd geen testrit kunnen doen...
Moet wel zeggen dat de klantenservice vanmoof vibes geeft, en hoop dat ze dit wel snel gaan verbeteren.
Nu heb ik nog 2 vragen;
- Is het normaal dat de fiets na 1 week nietsdoen al op 85% staat?
- Hoe activeer ik Find vehicle, ik heb premium maar de fiets staat volgens de app in Almelo...
^ werkt nu, zojuist tijdens mijn eerste rit geactiveerd! Beviel overigens heel goed!
Moet wel zeggen dat de klantenservice vanmoof vibes geeft, en hoop dat ze dit wel snel gaan verbeteren.
Nu heb ik nog 2 vragen;
- Is het normaal dat de fiets na 1 week nietsdoen al op 85% staat?
- Hoe activeer ik Find vehicle, ik heb premium maar de fiets staat volgens de app in Almelo...
^ werkt nu, zojuist tijdens mijn eerste rit geactiveerd! Beviel overigens heel goed!
[ Voor 7% gewijzigd door 8bt op 20-04-2022 20:14 ]
Hele updateprocess is zo bullshit.. na elke % update schakelt de fiets zichzelf uit en moet ik handmatig het process weer aanzetten. Na 8 herstarts ben ik pas op 35% updaten ofzo....
Even volhouden, boven de 35 ging hij door bij mij.Basekid schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:37:
Hele updateprocess is zo bullshit.. na elke % update schakelt de fiets zichzelf uit en moet ik handmatig het process weer aanzetten. Na 8 herstarts ben ik pas op 35% updaten ofzo....
Maar inderdaad super irritant
Helaas... nu op 50% en nog steeds dezelfde ellende.martijn k. schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:57:
[...]
Even volhouden, boven de 35 ging hij door bij mij.
Maar inderdaad super irritant
Vreemd, die van mij ging door bij 33, die van mijn vrouw ging door bij 25%.Basekid schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:25:
[...]
Helaas... nu op 50% en nog steeds dezelfde ellende.
Maar het blijft vreemd inderdaad. Typisch. Hopelijk komt die "nieuwe" app er snel aan...
Heb ook de enviolo geüpdatet van beide fietsen. De fiets gaat nu wel automatisch uit na ~5min, dat is erg fijn. Verander ik de cadans, dan staat deze gewoon weer op 60 na het uit en aanzetten. De Veloretti app geeft dan nog steeds de ingestelde waarde weer, maar als ik ga fietsen is het gewoon 60 (instelling 30 merk je wel namelijk...). Vind 60 prima, dus vindt het niet zo erg maar lees in de FB groep dat de cadans instelling nu wel zou moeten blijven staan, maar bij mij dus niet. Fiets van mijn vrouw nog niet geprobeerd.
Vraagje, mijn stuur tikt ook behoorlijk. Waar heb je het precies ingevet om het probleem op te lossen?martijn k. schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:32:
Heb mijn fiets terug van de fietsenmaker. Achterrem ontlucht en werkt nu weer, beter dan hij het ooit deed.
Ook hebben ze een nare tik eruit gehaald, leek uit de trapas te komen maar kwam uiteindelijk omdat ze de motor koud op het frame gemonteerd hadden. Ze hebben de motor eruit gehaald en wat vet ertussen gedaan. Opgelost!
Ze vonden het een mooie fiets maar wel slecht in elkaar gezet.
Dat laatste wist ik al, voorwiel scheef, slechte lak (graphite ace), tikkend stuur(zelf opgelost met vet).
Scheef spatbord, zou een nieuwe krijgen, je raadt het al, nooit gehad. Pruts bedrijf eerste klas eigenlijk.
Maar hij fietst geweldig en is mooi om te zien...
Eerst uit elkaar gehaald en alles ingevet, hielp niets, 2x geprobeerd.Derek S. schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:33:
[...]
Vraagje, mijn stuur tikt ook behoorlijk. Waar heb je het precies ingevet om het probleem op te lossen?
Vervolgens koplamp eruit geplukt en vol gespoten met md50 (de wd40 van eurol) en toen was het weg. En het is nu nog steeds weg overigens.
Hier hetzelfde verhaal, de cadans blijft op 60 staan wat ook terug te zien is in de Enviolo app.martijn k. schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:45:
[...]
Verander ik de cadans, dan staat deze gewoon weer op 60 na het uit en aanzetten. De Veloretti app geeft dan nog steeds de ingestelde waarde weer, maar als ik ga fietsen is het gewoon 60 (instelling 30 merk je wel namelijk...).

Update: de ondersteuningsstand wordt ook niet meer onthouden, staat op 0 na het starten
[ Voor 7% gewijzigd door Remius op 20-04-2022 19:52 ]
Bedankt! Ik ga het eens proberen.martijn k. schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:15:
[...]
Eerst uit elkaar gehaald en alles ingevet, hielp niets, 2x geprobeerd.
Vervolgens koplamp eruit geplukt en vol gespoten met md50 (de wd40 van eurol) en toen was het weg. En het is nu nog steeds weg overigens.
De mijne heeft de ondersteuning stand nooit onthouden, ook niet voor de update. Vreemd die verschillen zo allemaal.Remius schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:33:
[...]
Hier hetzelfde verhaal, de cadans blijft op 60 staan wat ook terug te zien is in de Enviolo app.Laten we hopen dat deze update voorbereidend werk is voor een software release binnenkort die deze bug eindelijk oplost.
Update: de ondersteuningsstand wordt ook niet meer onthouden, staat op 0 na het starten
Voor de update werd deze bij niemand onthouden, na de update zijn er een paar mensen die zeggen dat de cadans stand nu wel onthouden wordt schijnbaar.Derek S. schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:49:
[...]
Bedankt! Ik ga het eens proberen.
[...]
De mijne heeft de ondersteuning stand nooit onthouden, ook niet voor de update. Vreemd die verschillen zo allemaal.
Het vat mij op de de Veloretti app de ingestelde stand inderdaad onthoudt, echter blijft de fiets gewoon op 60 staan nadat hij uitgeweest is volgens mij.
Dankzij je foto’s heb ik hem toch ook gehaald.Ru Odur schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:10:
Ook mijn bagagedrager is gemonteerd.
Iets meer gedoe maar ik wilde hem toch graag vastmaken via de meegeleverde stang. Die heb ik extreem ingekort waardoor hij niet meer gebogen hoeft te worden. Ik heb de drager ook één oog lager gemonteerd waardoor hij dichter op het spatbord zit.
Lastigste is de moer loskrijgen. Ik heb de band leeg laten lopen en van de velg gehaald. Dan is er tussen de velg en het spatbord genoeg ruimte als je een kleine sleutel gebruikt.
Echt prutsen maar wat mij betreft erg netjes zo.
:strip_exif()/f/image/KWzGPjhFO7MJ2v0GxP7Ex7Xd.jpg?f=fotoalbum_large)
Website geeft nu voor elke kleur een bezorgtijd van 6-8 weken. Blijkbaar zijn die ace jet black er ook hard doorheen gegaan.
Ik heb de cadans niet aangepast, ik bedoel het niveau van ondersteuning (0, 1, 2, 3, 4, super hero). Deze staat bij mij iedere keer terug op 0 als ik de fiets aan zet.martijn k. schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:58:
[...]
Voor de update werd deze bij niemand onthouden, na de update zijn er een paar mensen die zeggen dat de cadans stand nu wel onthouden wordt schijnbaar.
Het vat mij op de de Veloretti app de ingestelde stand inderdaad onthoudt, echter blijft de fiets gewoon op 60 staan nadat hij uitgeweest is volgens mij.
Dat is volgens mij normaal.Derek S. schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:17:
[...]
Ik heb de cadans niet aangepast, ik bedoel het niveau van ondersteuning (0, 1, 2, 3, 4, super hero). Deze staat bij mij iedere keer terug op 0 als ik de fiets aan zet.
Met gestrekt been.
Hoe nemen jullie eigenlijk de ketting mee tijdens het fietsen? Ik wikkel 'm nu om m'n zadel heen maar dan ziet ie deels voor het achterlicht. Weet iemand een betere plek?
En wat betekenen eigenlijk de lampjes van de accu? Ik weet dat je de knop twee keer in moet drukken zodat hij 10 sec groen gaat knipperen en de accu in de fiets kan plaatsen, maar hij kan ook blauw en rood weergeven. Ook al zit de accu vol. Weet iemand dat?
En wat betekenen eigenlijk de lampjes van de accu? Ik weet dat je de knop twee keer in moet drukken zodat hij 10 sec groen gaat knipperen en de accu in de fiets kan plaatsen, maar hij kan ook blauw en rood weergeven. Ook al zit de accu vol. Weet iemand dat?
Voor de update werd de ondersteuningsstand (niet te verwarren met de cadans) bij zowel onze Ivy als Ace onthouden. Na de update niet meer.
Ik heb een zadeltas gekocht, deze. Past netjes onder het zadel van mijn Ace en het slot past er, met een klein beetje proppen, precies inM4YN3 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:38:
Hoe nemen jullie eigenlijk de ketting mee tijdens het fietsen? Ik wikkel 'm nu om m'n zadel heen maar dan ziet ie deels voor het achterlicht. Weet iemand een betere plek?
@M4YN3 Ik heb de ketting om het stuur gewikkeld of in een tas. Het maakt het stuur iets rommeliger maar zit niet in de weg en is erg praktisch merk ik. Het hangt natuurlijk erg van de ketting en het slot af of dat goed werkt, die van mij heeft met een paar keer wikkelen precies de juiste afstand zodat het redelijk strak zit en niet rammelt.
ik draai hem om de middestang, ik heb een ace. bij een ivy wordt dat lastig.M4YN3 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:38:
Vandaag een andere bagagedrager gemonteerd. Ik had eerst de Bobike 1P, maar die vond ik wat te eng qua doorbuigen enzo.
Ik heb nu gekozen voor de Racktime Eco 2.0 Tour - Bagagedrager - 28" (https://www.bol.com/nl/p/-/9200000130115834). Vooral omdat die ook 25 kg kan dragen. Stevig genoeg dat ik er zelf op kan zitten, dus vertrouw ik dat met een kinderzitje ook. Ook past de Bobike easy-bevestiging er goed op.
De enige aanpassing die ik heb moeten doen is een stangetje buigen naar m’n zadelschroef. Hij zit ook wel strak om het frame, maar dat is alleen even pielen. Alleen nog ff shoppen voor een achterlamp.
Ik heb nu gekozen voor de Racktime Eco 2.0 Tour - Bagagedrager - 28" (https://www.bol.com/nl/p/-/9200000130115834). Vooral omdat die ook 25 kg kan dragen. Stevig genoeg dat ik er zelf op kan zitten, dus vertrouw ik dat met een kinderzitje ook. Ook past de Bobike easy-bevestiging er goed op.
De enige aanpassing die ik heb moeten doen is een stangetje buigen naar m’n zadelschroef. Hij zit ook wel strak om het frame, maar dat is alleen even pielen. Alleen nog ff shoppen voor een achterlamp.
![]() | ![]() | ![]() |
Hi,
Nieuw op het forum. In afwachting van mijn Veloretti Ace Mate Black lees ik met veel plezier de Posts.
Ik zit nu op 7 weken wachten. Vorige week mail gehad dat de levering is vertraagd en ik een kettingslot en lamp krijg. Iemand enig idee hoe lang het nog duurt / wat de levertermijnen nu zijn?
Nieuw op het forum. In afwachting van mijn Veloretti Ace Mate Black lees ik met veel plezier de Posts.
Ik zit nu op 7 weken wachten. Vorige week mail gehad dat de levering is vertraagd en ik een kettingslot en lamp krijg. Iemand enig idee hoe lang het nog duurt / wat de levertermijnen nu zijn?
Mijn Ace matte black had 30 weken levertijd. Als je daar vanuit gaat valt het altijd mee denk ik...
Update uitgevoerd
- ondersteuning (1,2,3,4,super hero) zat in de memory maar nu niet meet
- RPM zat niet in de memory in de app (en dus ook niet op de fiets), na de update wel in de app maar nog steeds niet op de fiets, dat maakt de handeling eigenlijk hetzelfde, namelijk dat je app moet openen en opnieuw de RPM moet saven
Is er iemand die dit herkend of liever nog een oplossing kent om het hele verhaal in de memory te krijgen zowel in de app als op de fiets
- fiets gaat vanzelf uit na ca 5 minuten (bleef voor de update aan)
- RPM zat niet in de memory in de app (en dus ook niet op de fiets), na de update wel in de app maar nog steeds niet op de fiets, dat maakt de handeling eigenlijk hetzelfde, namelijk dat je app moet openen en opnieuw de RPM moet saven
Is er iemand die dit herkend of liever nog een oplossing kent om het hele verhaal in de memory te krijgen zowel in de app als op de fiets
[ Voor 6% gewijzigd door eikrur op 27-04-2022 12:35 ]
Ondersteuning heeft bij mij nooit in het geheugen gestaan. Ik moest altijd even plussen nadat ik hem had aangezet. Vind ik ook niet zo'n probleem eigenlijk.eikrur schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:34:
Update uitgevoerd
Cadans onthouden zal fijn zijn, alhoewel ik 60 eigenlijk wel ok vind.
Een oplossing is er niet, totdat er wellicht weer een update komt.
Maar dat was als je vorig jaar zomer bestelde ofzo toch. Inmiddels zijn de levertijden 6-8 weken.DaKuup schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:27:
Mijn Ace matte black had 30 weken levertijd. Als je daar vanuit gaat valt het altijd mee denk ik...
Voor degene die nog op het voorlicht zitten te wachten net als ik. Contact opgenomen met Veloretti en de reactie:
Not to worry, I have emailed the warehouse and it turns out they are waiting for a new batch of lights to be delivered. Once the lights are delivered to the warehouse, they will make sure they send out your LED light. I thank you for being so patient with us, and hope that you receive your light as soon as possible.
Once the order is shipped, you will be notified via email.
Volgens de reacties in dit topic niet.mannowlahn schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:30:
[...]
Maar dat was als je vorig jaar zomer bestelde ofzo toch. Inmiddels zijn de levertijden 6-8 weken.
Met gestrekt been.
Bijzondere fietsen zijn het. Voor de update zat de ondersteuning bij mij niet in het geheugen. Maar na de update wel! RPM wordt inderdaad gesaved in de app... maar niet op de fietseikrur schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:34:
Update uitgevoerd

Fiets gaat inderdaad na 5 minuten uit
Ik vind persoonlijk de update een achteruitgang nu. Ik liet geregeld de fiets gewoon aanstaan als ik even ging winkelen zodat ik bij terugkomst niet opnieuw mijn cadans in moest stellen.
Het is mij onduidelijk welk probleem ze dachten op te lossen hiermee.
Dat je fiets altijd aan staat en zo nutteloos energie verbruikt.IAMsterdam schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:49:
Ik vind persoonlijk de update een achteruitgang nu. Ik liet geregeld de fiets gewoon aanstaan als ik even ging winkelen zodat ik bij terugkomst niet opnieuw mijn cadans in moest stellen.
Met gestrekt been.
Kun je nou ook op zo'n fiets fietsen zonder ondersteuning? Afgelopen weekend een proefrit gemaakt op een Pegasus Premio EVO 10 Lite Comfort (weet het hele andere fiets) maar die fiets prima met en zonder ondersteuning.
Die fiets heeft een ketting met derailleurversnellingen deze een belt met Enviolo automatische versnellingen.
Die fiets heeft een ketting met derailleurversnellingen deze een belt met Enviolo automatische versnellingen.
Ik zie hier mensen die binnen 6 weken hun fiets hebben dus die 30 weken is iets van bestellingen van vorig jaar en niet van mensen die dit jaar besteld hebben.
.mannowlahn schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:47:
[...]
Ik zie hier mensen die binnen 6 weken hun fiets hebben dus die 30 weken is iets van bestellingen van vorig jaar en niet van mensen die dit jaar besteld hebben.
Dat is de jet black die op voorraad was in Nederland.
Met gestrekt been.
Dit is reeel.RBB schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:13:
Hi,
Met gestrekt been.
Ik heb mijn fiets (ace matte black) besteld toen 6-8 weken levertijd stond op de site en levering was na 7 weken en 6 dagen. Maar ook de vertraging mail gehad en inmiddels ook kettingslot gekregen en lamp volgt nog. Hopelijk binnenkort ook nieuwe app update, jammer dat er vanuit Veloretti geen duidelijkheid over is.
7 weken en wat vertraagd is nog niet 30 weken
Wacht maar af.....mannowlahn schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:34:
[...]
Met gestrekt been.
Je draaft wel door op de 30 weken die ik noemde. Mijn exacte woorden waren "ga uit van 30 weken dan valt het vast mee". Met andere woorden het is tegenwoordig vast minder dan 30 weken. Ik geloof niet dat iemand die hier post werkt bij Veloretti dus niemand kan de exacte levertijd aangeven.mannowlahn schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:34:
[...]
Daarnaast heb ik sterk het idee dat ze werken in batches. Dus een aantal weken worden er Jet Black modellen gefabriceerd. En daarna een partij Matt Black. Enzovoorts... stel dat er nu een of ander onderdeel weer eens niet leverbaar is kan het zo maar weer weken vertraging tot gevolg hebben. Niet ondenkbaar.
Ik las over een update van de Veloretti-app die beschikbaar zou moeten zijn. Welke versie heeft deze? Op mijn iPhone is versie 1.0.1 geïnstalleerd en die is 6 maanden oud.
Waar heb je gelezen dat deze beschikbaar is? Voor zover ik weet is de nieuwe app nog steeds niet uitgebracht door Veloretti. Zie ook geen update in de Google Play Store.schuss schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:47:
Ik las over een update van de Veloretti-app die beschikbaar zou moeten zijn. Welke versie heeft deze? Op mijn iPhone is versie 1.0.1 geïnstalleerd en die is 6 maanden oud.
Er is alleen onlangs nieuwe firmware voor de fiets uitgekomen, waarschijnlijk ten voorbereiding van de nieuwe app die eraan komt.
Zijn er meer Veloretti Electric eigenaren die niet sneller dan 23 à 24 km/u halen (geijkt met GPS, terwijl de display 25 km/u aangeeft. Ik wordt constant door Van Moofs, maar ook gewone fietsen ingehaald. Ik hoef geen 45 te halen, maar 25 of iets meer zou wel fijn zijn. Weet iemand een of het mogelijk is de limiet iets te verhogen?
Ik ervaar hetzelfdeschuss schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:54:
Zijn er meer Veloretti Electric eigenaren die niet sneller dan 23 à 24 km/u halen (geijkt met GPS, terwijl de display 25 km/u aangeeft. Ik wordt constant door Van Moofs, maar ook gewone fietsen ingehaald. Ik hoef geen 45 te halen, maar 25 of iets meer zou wel fijn zijn. Weet iemand een of het mogelijk is de limiet iets te verhogen?
Nou ja het is best een uitzonderlijke levertijd en was dan ook benieuwd op welk moment die fiets besteld is. Is dat vorig jaar toen er lange levertijden waren of dit jaar waar ik lees dat men de fiets wel ornd de 8 weken geleverd krijg.DaKuup schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:59:
[...]
Je draaft wel door op de 30 weken die ik noemde. Mijn exacte woorden waren "ga uit van 30 weken dan valt het vast mee". Met andere woorden het is tegenwoordig vast minder dan 30 weken. Ik geloof niet dat iemand die hier post werkt bij Veloretti dus niemand kan de exacte levertijd aangeven.
Daarnaast heb ik sterk het idee dat ze werken in batches. Dus een aantal weken worden er Jet Black modellen gefabriceerd. En daarna een partij Matt Black. Enzovoorts... stel dat er nu een of ander onderdeel weer eens niet leverbaar is kan het zo maar weer weken vertraging tot gevolg hebben. Niet ondenkbaar.
3 september 2021. Mijn geschatte levertijd was toen ook 8 wekenmannowlahn schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:56:
[...]
Nou ja het is best een uitzonderlijke levertijd en was dan ook benieuwd op welk moment die fiets besteld is. Is dat vorig jaar toen er lange levertijden waren of dit jaar waar ik lees dat men de fiets wel ornd de 8 weken geleverd krijg.

Ja dat is wel een enorme tijd. Maar dat was ook wel echt een probleem vorig jaar met die levertijden.DaKuup schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:53:
[...]
3 september 2021. Mijn geschatte levertijd was toen ook 8 weken
Idem dito hier. Heb er een aantal pagina's terug in deze thread ook al melding van gemaakt. Bij Veloretti beweren ze dat calibreren van de Enviolo dat zou kunnen verhelpen maar daar geloof ik weinig van. Heb het ook nog wel niet gedaan.schuss schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:54:
Ik heb eindelijk antwoord van de verzekering, Qover heeft het blijkbaar herverzekerd bij van Ameyde. Ik krijg van de kosten van slechts 35 euro terug i.v.m. aftrek eigen risico (125 euro). Ik kan echter in het contract niets vinden van een eigen risico. Wel deze clausule hoe moet ik dat lezen?Vaevictis_ schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:38:
Op hoop van zege waar luchtdichte tape al niet goed voor is.[Afbeelding]
27. What is the amount of excess in case of theft or material damage?
The compensation of the damage is always deducted from the excess which is applied to the purchase value of
the bike and all fixed original accessories, as stated on your invoice and your Policy schedule.
• No excess is applied in the event of theft and total loss.
• In case of repairable material damage, an excess of €35 per claim will be applied.
Ja mijn Enviolo is stuk, dan staat ie in de 1e versnelling, fiets niet echt fijn maar het kan wel.DJ-Theo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:34:
Kun je nou ook op zo'n fiets fietsen zonder ondersteuning? Afgelopen weekend een proefrit gemaakt op een Pegasus Premio EVO 10 Lite Comfort (weet het hele andere fiets) maar die fiets prima met en zonder ondersteuning.
Ik krijg net een verzendbevestiging. Een pakket van 170x30x30cm komt mijn kant op. Ben bang dat het alleen het slot is....
Met gestrekt been.
Ik wacht ook nog gespannen op de Ace Matt Black. Besteld op 13 maart. Wanneer heb jij besteld?Artbij schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:32:
Ik krijg net een verzendbevestiging. Een pakket van 170x30x30cm komt mijn kant op. Ben bang dat het alleen het slot is....
In de winkel heb ik begrepen dat het glanzend zwarte model reeds is geproduceerd en de matte varianten iets achter lopen ivm. de verwachte verkopen van Veloretti.
3 maart Ace Matte Black besteld. 20 april een mail gehad dat de eind assemblage nog niet is ingepland en dat zodra dit wel het geval is, de fiets in 2-3 weken bezorgd zal worden. Tot op heden nog geen verdere update gahad.
Vandaag wel mijn pakketje (van 170x30x30) mogen ontvangen. Dit betrof inderdaad de ketting.
Vandaag wel mijn pakketje (van 170x30x30) mogen ontvangen. Dit betrof inderdaad de ketting.
Als je nu een van moof bestelt is de levering oktober. Sja er zijn meer mensen die de auto liever laten staan op het moment.mannowlahn schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:56:
[...]
Nou ja het is best een uitzonderlijke levertijd en was dan ook benieuwd op welk moment die fiets besteld is. Is dat vorig jaar toen er lange levertijden waren of dit jaar waar ik lees dat men de fiets wel ornd de 8 weken geleverd krijg.
Mijn probleem dat mijn Ace maar 23 à 24 echte km/u haalt zou volgens een eerder bericht opgelost kunnen worden door de Enviolo te re-kalibreren. Dat heb ik geprobeerd, maar de app bleef in “calibrating…” stand. Uiteindelijk de app afgesloten en weer gestart. Nu zegt de app dat ik niet verbonden ben met een Hub Interface en dat ik een beschikbasr apparaat uit de lijst moet kiezen. Ik heb het knopje op de Enviolo ingedrukt tot het blauwe lampje ging knipperen, maar de app vindt de Hub niet. Weet iemand hier een oplossing voor?
Kan niet de oplossing zijn, je fiets wordt begrensd aan de hand van de snelheid die op je wiel wordt gemeten, fop je deze dan loopt je fiets veel harder namelijk.schuss schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:05:
Mijn probleem dat mijn Ace maar 23 à 24 echte km/u haalt zou volgens een eerder bericht opgelost kunnen worden door de Enviolo te re-kalibreren. Dat heb ik geprobeerd, maar de app bleef in “calibrating…” stand. Uiteindelijk de app afgesloten en weer gestart. Nu zegt de app dat ik niet verbonden ben met een Hub Interface en dat ik een beschikbasr apparaat uit de lijst moet kiezen. Ik heb het knopje op de Enviolo ingedrukt tot het blauwe lampje ging knipperen, maar de app vindt de Hub niet. Weet iemand hier een oplossing voor?
Stekker al uit en weer in de enviolo gedrukt? Telefoon opnieuw opgestart?
Telefoon herstarten en app opnieuw installeren hielp niet. Heb niet de stekker uit de Enviolo gehaald, maar de batterij even verwijderd en teruggeplaatst, waar de app de Hub Interface weer vond :-). Daarna lukte re-kalibreren wel.
De tip om te re-kalibreren teneinde echte 25 km/u te halen, zou van Veloretti komen.
Helaas heeft Veloretti nog steeds niet gereageerd op mijn mail van 3 weken geleden.
De tip om te re-kalibreren teneinde echte 25 km/u te halen, zou van Veloretti komen.
Helaas heeft Veloretti nog steeds niet gereageerd op mijn mail van 3 weken geleden.
[ Voor 34% gewijzigd door schuss op 01-05-2022 17:53 ]
Het gras is niet altijd groener bij de buren.Megalomania schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:09:
[...]
Als je nu een van moof bestelt is de levering oktober. Sja er zijn meer mensen die de auto liever laten staan op het moment.
Onderdelentekort is nog steeds een groot probleem, en dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven.
Hier een mooie uitleg :
Aan iedereen die zijn veloretti al enige tijd heeft? Hoe tevreden ben je op een schaal 1-10 en wat zijn plus- en minpunten?
Ik heb intussen zo'n 1500km gereden met m'n Veloretti Ace.jvr123 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:13:
Aan iedereen die zijn veloretti al enige tijd heeft? Hoe tevreden ben je op een schaal 1-10 en wat zijn plus- en minpunten?
plus: mooie look, degelijke assemblage, goede componenten, onklopbare prijs/value, Enviolo automatic vind ik top, riemaandrijving is stil, proper en geeft de fiets een luxueus tintje. Ik rijd erg graag met deze fiets.
Min: moelijk om een ideale zithouding te vinden omdat het stuur niet verstelbaar is (daardoor minder geschikt voor mij voor lange afstanden >25km). Afwezigheid bagagedrager. Je haalt geen 'echte' 25km/h (stopt ermee rond 23 à 24km/h), app is bijzonder slechte (trapcadans wordt niet onthouden). Batterij niet echt makkelijk en vlot te verwijderen (daarom verwijder ik de mijne ook nooit).
Al bij al geef ik en 8,5/10 en zoals gezegd vind je voor deze prijs geen betere fiets denk ik. Als ik er nu veel probleemloze kilometers mee kan rijden is het een topaankoop geweest.
Heb er nu ongeveer 300km mee afgelegd;
Pluspunten:
- Gewoon een erg mooie fiets
- Degelijke onderdelen, heb nog geen problemen ondervonden met de remmen, motor, enviolo
- Enviolo automatiq is heel erg fijn
- Fijn dat je gewoon bij iedere fietsenmaker terecht kan
- Prima bereik voor mij (~70-80km met hoge ondersteuningsstand en aardig wat wind)
Minpunten:
- Erg weinig vering in de banden, het zadel
- De matzwarte verf is heel gevoelig voor beschadigingen
- Fiets is zo stil dat niemand je hoort aankomen, oppassen (maar dit geldt voor alle e-bikes eigenlijk, zeker met riem ipv ketting)
- De app misschien? Vind het zelf niet zo belangrijk, fijn juist dat je 'em niet altijd nodig hebt maar ook 'gewoon' kunt fietsen.
Een 8/10, overweeg nog wel via het werk een R&M te leasen maar dan praat je over een fiets van ruim 2x de prijs, maar misschien wel iets meer geschikt voor langere afstanden.
Pluspunten:
- Gewoon een erg mooie fiets
- Degelijke onderdelen, heb nog geen problemen ondervonden met de remmen, motor, enviolo
- Enviolo automatiq is heel erg fijn
- Fijn dat je gewoon bij iedere fietsenmaker terecht kan
- Prima bereik voor mij (~70-80km met hoge ondersteuningsstand en aardig wat wind)
Minpunten:
- Erg weinig vering in de banden, het zadel
- De matzwarte verf is heel gevoelig voor beschadigingen
- Fiets is zo stil dat niemand je hoort aankomen, oppassen (maar dit geldt voor alle e-bikes eigenlijk, zeker met riem ipv ketting)
- De app misschien? Vind het zelf niet zo belangrijk, fijn juist dat je 'em niet altijd nodig hebt maar ook 'gewoon' kunt fietsen.
Een 8/10, overweeg nog wel via het werk een R&M te leasen maar dan praat je over een fiets van ruim 2x de prijs, maar misschien wel iets meer geschikt voor langere afstanden.
[ Voor 10% gewijzigd door Derek S. op 02-05-2022 14:02 ]
Hier nu zo'n 10 maanden in bezit, ik fiets ook relatief weinig en zit op 2000km. Vooral door covid hooguit 10 keer voor woon-werk verkeer gebruikt (waar de fiets voor bedoeld was..):
+ Prijs
+ Looks (matzwart)
+ Middenmotor
+ CDX belt
+ Enviolo Automatiq
+ Accu & bereik
+ Service wanneer Veloretti een goede dag heeft
- Snel roest op onderdelen: schroeven/moeren, remschijf, moer bij trapas Bafang middenmotor
- Stuur 0 verstelbaar.
- Display is erg basic en plasticy, al 1 keer vervangen door waterschade
- App onbruikbaar --> zelf geen last van, gebruik hem nooit
- Schäffer remmen (en klauwen) zijn matig.
- Wat coilwhine in de oplader als hij niet actief oplaadt
- Service wanneer Veloretti een slechte dag heeft (vooral in het begin de fiets lang kwijt geweest, 5 weken bijv.)
Eindcijfer een 7.5 uit 10.
Ik heb een lichte vrees voor de levensduur van de fiets, sommige componenten voelen wat gammel aan namelijk. Gelukkig bestaat het hart van de fiets (motor, riem, versnellingen en accu) uit bewezen kwaltieitsspul. Hiervan heeft alleen de Bafang M200 zich nog niet echt bewezen qua kwaliteit, blijft het goedkoopste city model natuurlijk en relatief nieuw. Hopelijk houdt hij het +- 3 jaar vol zonder al te veel gedoe, daarna koop ik een nieuwe en mag Ace op Marktplaats nog wat opleveren
Ik heb overigens ook een VM S3 gehad (na 3 dagen retour gestuurd) en een Cowboy C1 en C3 (beiden verkocht). De Veloretti verslaat de VM S3 op alle gebieden, de C3 deed het alleen beter op gebied van remmen en natuurlijke ondersteuning dankzij de achterwielmotor. Verder zou ik altijd de Veloretti boven de VM en Cowboy verkiezen.
+ Prijs
+ Looks (matzwart)
+ Middenmotor
+ CDX belt
+ Enviolo Automatiq
+ Accu & bereik
+ Service wanneer Veloretti een goede dag heeft
- Snel roest op onderdelen: schroeven/moeren, remschijf, moer bij trapas Bafang middenmotor
- Stuur 0 verstelbaar.
- Display is erg basic en plasticy, al 1 keer vervangen door waterschade
- App onbruikbaar --> zelf geen last van, gebruik hem nooit
- Schäffer remmen (en klauwen) zijn matig.
- Wat coilwhine in de oplader als hij niet actief oplaadt
- Service wanneer Veloretti een slechte dag heeft (vooral in het begin de fiets lang kwijt geweest, 5 weken bijv.)
Eindcijfer een 7.5 uit 10.
Ik heb een lichte vrees voor de levensduur van de fiets, sommige componenten voelen wat gammel aan namelijk. Gelukkig bestaat het hart van de fiets (motor, riem, versnellingen en accu) uit bewezen kwaltieitsspul. Hiervan heeft alleen de Bafang M200 zich nog niet echt bewezen qua kwaliteit, blijft het goedkoopste city model natuurlijk en relatief nieuw. Hopelijk houdt hij het +- 3 jaar vol zonder al te veel gedoe, daarna koop ik een nieuwe en mag Ace op Marktplaats nog wat opleveren
Ik heb overigens ook een VM S3 gehad (na 3 dagen retour gestuurd) en een Cowboy C1 en C3 (beiden verkocht). De Veloretti verslaat de VM S3 op alle gebieden, de C3 deed het alleen beter op gebied van remmen en natuurlijke ondersteuning dankzij de achterwielmotor. Verder zou ik altijd de Veloretti boven de VM en Cowboy verkiezen.
[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 03-05-2022 12:52 ]
7.jvr123 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:13:
Ik heb de eerste batch samen met mijn vrouw. Hele fijne fiets maar die van mij was wel heeel erg slecht geleverd.
Lak matig, deukje in frame buis, voorwiel zat er scheef in, riem te strak gespannen, remmen liepen aan, spatbord is scheef afgezaagd (ze zeiden mij een nieuw spatbord toe, nooit gekregen...)
De ivy van mijn vrouw had enkel een aanlopende rem en een te strakke riem. Lak 10x beter. Hoogglans is sowieso veel beter te onderhouden dan die matte troep. Laatste matte fiets ooit voor mij, hoe mooi het ook is, als je met je voetzool over de stang moet en je raakt hem aan, krijg je de veeg nooit meer weg want je kunt er niet fatsoenlijk op poetsen (dat krijg je met een kinderzitje...)
Problemen daarna:
- Mijn stuur begon te kraken, hele stuurkolomgeval ingespoten met wd40. Nooit weer gehad.
- Lucht in remleiding bij mijn fiets, na half jaar geen achterrem meer, laten maken bij de fietsenmaker.
- Die van mij begon te kraken in de trapas, laten maken bij de fietsenmaker, alles was droog gemonteerd, zij hebben de motor eronder vandaan getrokken en alles met een beetje vet gemonteerd. Opgelost.
- Boutje verloren van de remblokken van de Ivy van mijn vrouw(na 2 weken!), gevolg was dat de remblokken helemaal scheef gaan zitten (maar niet verloren gelukkig!). Zelf een inbusbout gemodificeerd (kop dun geslepen op een slijptol) om op te lossen. Eigenlijk gewoon gevaarlijk!
Desondanks wel tevreden want ze zijn echt heel erg fijn. Ik denk en hoop dat de service en afleverproblemen inmiddels een stuk minder groot zijn.
Wij hebben beide een achter kinderzitje erop en heb op die van mijn vrouw een drager voor gemonteerd met een mand, naar aanleiding van een tip in dit topic.
Dank allemaal voor de uitgebreide reviews!
@martijn k. hoe heb je het achterzitje gemonteerd?
Standaard bobike alleen langere bouten moeten gebruiken.Megalomania schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:49:
@martijn k. hoe heb je het achterzitje gemonteerd?
:strip_exif()/f/image/r1swCxbY5WELSBgn121BLRgN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb die van mij pas 2 maanden maar al redelijk veel gebruikt. Inmiddels zo'n 750km erop zitten, zowel in de stad als lange afstand (rond de 100km).
+ Rijgedrag
+ Looks
+ Prijs
+ Actieradius (met wind mee en beperkte ondersteuning na 100km nog 40% over). In de stad zit ik meestal op ongeveer 1% per kilometer fietsen.
+ Standaard onderdelen. Relatief eenvoudig te onderhouden
+/- App (deze heeft gewoon een update nodig mbt cadans e.d.)
- Kwaliteit van de lak lijkt matig (Ace mat zwart).
- Gebrek aan accessoires. Ik heb nu zelf een bagagedrager van de Decathlon op mijn fiets gezet. Past prima maar het mooiste is toch een model van Veloretti zelf.
- Handvatten zijn wat mij betreft slecht. Die direct vervangen door goede bredere versie.
Ik heb er op geen enkele manier spijt van, wat mij betreft een prima fiets voor een goede prijs. Op dit moment een 8/10 met de mogelijkheid om wat te stijgen als ze de app op de rit krijgen.
+ Rijgedrag
+ Looks
+ Prijs
+ Actieradius (met wind mee en beperkte ondersteuning na 100km nog 40% over). In de stad zit ik meestal op ongeveer 1% per kilometer fietsen.
+ Standaard onderdelen. Relatief eenvoudig te onderhouden
+/- App (deze heeft gewoon een update nodig mbt cadans e.d.)
- Kwaliteit van de lak lijkt matig (Ace mat zwart).
- Gebrek aan accessoires. Ik heb nu zelf een bagagedrager van de Decathlon op mijn fiets gezet. Past prima maar het mooiste is toch een model van Veloretti zelf.
- Handvatten zijn wat mij betreft slecht. Die direct vervangen door goede bredere versie.
Ik heb er op geen enkele manier spijt van, wat mij betreft een prima fiets voor een goede prijs. Op dit moment een 8/10 met de mogelijkheid om wat te stijgen als ze de app op de rit krijgen.
Hey! Ik ben geïnteresseerd in een elektrische fiets, nu spreekt het design van de Veloretti Ace mij wel aan. Ik lees echter uiteenlopende berichten over de kwaliteit. Nu worden er veel onderdelen van bekende merken gebruikt zodat de fiets ook te onderhouden zou zijn door een gemiddelde fietsenmaker, wat een voordeel voor mij zou zijn in Zeeland. Een alternatief zou bijvoorbeeld de Cortina E Silento Pro zijn, minder wat betreft specificaties maar meer zekerheid over kwaliteit verwacht ik. Hoe zien jullie dit? Ik kan leven met bepaalde bugs in de app, maar ik wil niet inleveren op betrouwbaarheid en levensduur van de fiets.
Krijg net een mailtje dat mijn fiets morgen bezorgd wordt. Besteld op 3 april.
Met gestrekt been.
Welke fiets en kleur?Artbij schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:07:
Krijg net een mailtje dat mijn fiets morgen bezorgd wordt. Besteld op 3 april.
Hi tweakertjee,tweakertjee schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:05:
Hey! Ik ben geïnteresseerd in een elektrische fiets, nu spreekt het design van de Veloretti Ace mij wel aan. Ik lees echter uiteenlopende berichten over de kwaliteit. Nu worden er veel onderdelen van bekende merken gebruikt zodat de fiets ook te onderhouden zou zijn door een gemiddelde fietsenmaker, wat een voordeel voor mij zou zijn in Zeeland. Een alternatief zou bijvoorbeeld de Cortina E Silento Pro zijn, minder wat betreft specificaties maar meer zekerheid over kwaliteit verwacht ik. Hoe zien jullie dit? Ik kan leven met bepaalde bugs in de app, maar ik wil niet inleveren op betrouwbaarheid en levensduur van de fiets.
Hier een tijdje de Ace in gebruik [2de batch pre-order]: Fiets rijdt als een trein, nuvinci automatic is een verademing (als je er eenmaal aan gewend bent).
Volgens mij waren de kwaliteitsissues voornamelijk in opstartfase een ding, en zou je ook kunnen zien als normaal (maar vervelend) in opstartfase. Intussen hebben ze accu's wat scherper in controle, en leveren ze andere (hydraulische) remmen uit. Qua afwerking en lak lijken dat ook problemen vanuit een verleden te zijn, eigenlijk zie ik laatste tijd weinig structurele zaken voorbij komen.
Nadeel is nog wel dat ze langzaam zijn met de beloofde bagagedragers en mogelijkheid om extra accu te kopen. Eerste lossen een aantal mensen op door een generieke te monteren, de foto's zien goed uit, maar monteren is wel een ding waar je dus zelf mee aan de slag moet.
Ook lopen (lange mensen) aan tegen het niet verstelbare stuur, maar daar is dmv ring door een gebruiker wel iets aan te doen.
Hardware matig lijkt e.e.a. dus goed te werken, maar het is natuurlijk een "smartbike", dus verwacht je wellicht ook een aantal slimmigheden.
Over app kunnen we kort zijn, die heeft nog best wat werk nodig:
- Route is niet bruikbaar (lijkt google-auto te gebruiken?).
- Instellingen van de versnelling (cadans) en andere instellingen lijken niet onthouden te worden. (of wel binnen Veloretti-app, maar dan weer niet goed doorgegeven aan nuvinci-app). De standaard cadans [60rpm] lijkt een generiek goede instelling, dus blijft alleen het automatisch schakelen als voordeel over.
- Sommige info (afstanden gereden) ontbreken, en sommige instellingen lijken niet instelbaar (licht standaard aan/uit/bij schemer, fiets uit na x tijd, versnelling-mode).
Als je dit vergelijkt met het alternatief dat je aangeeft, zul je dus zelf moeten beslissen, maar hetgeen waar gebruikers nu tegenaan lopen, lijken dingen die niet ingebouwd zijn in de Cortina, dus wellicht zijn ze ook niet zo belangrijk voor jou.
Wellicht dat een testrit meer duidelijkheid kan geven of jij fietsen zonder/met vering en automatisch / handmatig schakelen prettiger vindt. Ook algemene zaken als zithouding zijn dan beter in te schatten.
Over service en reparaties kan ik niet veel zeggen: per mail lijkt Veloretti heel traag te reageren, maar telefonisch lijken ze redelijk/goed bereikbaar: nog geen storingen gehad waarbij ik hun nodig heb gehad, maar de verhalen die hier voorbij kwamen lijken goed opgelost, soms via lokale fietsenmaker, enkele keer via Veloretti direct.
Succes met je keuze, hopelijk heb ik je beetje kunnen helpen
De Ivy van mijn vriendin kraakt ook gigantisch ergens vanuit 'het stuur'. Hoe heb jij dit aangepakt? Kwestie van het stuur loshalen (twee schroeven) en de boel inspuiten ofzo?martijn k. schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:50:
[...]
- Mijn stuur begon te kraken, hele stuurkolomgeval ingespoten met wd40. Nooit weer gehad.
Veel gelezen hier op het forum over de lange levertijden van Veloretti.
Maar ook veel positieve berichten over de fiets zelf. Voor een mooi en goed product neem ik de levertijd wel voor lief. Dus de knoop maar doorgehakt.
2 mei een Veloretti Ace Graphite besteld, vandaag onderstaand bericht ontvangen:
Your order is on its way. Yes! Your order has been prepared and handed over to one of our shipping partners.
Ben zeer benieuwd.
Maar ook veel positieve berichten over de fiets zelf. Voor een mooi en goed product neem ik de levertijd wel voor lief. Dus de knoop maar doorgehakt.
2 mei een Veloretti Ace Graphite besteld, vandaag onderstaand bericht ontvangen:
Your order is on its way. Yes! Your order has been prepared and handed over to one of our shipping partners.
Ben zeer benieuwd.
Ze hebben bij Veloretti een batch graphite fietsen binnen denk ik. Alle graphite bestellingen zullen wel uitgeleverd worden. En de voorraad is nu snel leverbaar. Binnenkort zullen ze ook wel weer in de Outlet komen.
Met gestrekt been.
Toevallig iemand die weet waar ze in België dit merk verkopen? De Ace staat op mijn verlanglijstje maar zou willen leasen via werk.
Verkoop gaat via Veloretti zelf, geen wederverkopers dus.bigbuddha schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:37:
Toevallig iemand die weet waar ze in België dit merk verkopen? De Ace staat op mijn verlanglijstje maar zou willen leasen via werk.
Maar de oplossing is niet te vinden via https://www.veloretti.com/nl/leasing-electric ?
De link is naar 100/130 handvatten, klopt dat of moeten er 130/130 handvatten op?Biker123 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:41:
… Verder heb ik de handvaten vervangen voor Brooks exemplaren omdat de originelen wat dun zijn en de Brooks een stuk fijner in de hand liggen en er ook top uitzien. https://www.amazon.nl/gp/...kage_o0_img?ie=UTF8&psc=1
Goedemorgen,
Gisteren ook mijn Veloretti ACE Graphite mogen ontvangen. Helaas wel met een probleempje en ik hoop dat jullie wellicht weten wat er mis is. Ik heb de accu volledig opgeladen, de oplader toont een groen lampje, maar het Diamond Display blijft een SOC van 0% weergeven. Ik kan het Diamond Display heel even aanzetten en na een paar seconden gaat het weer uit. Met als gevolg, een volle accu, maar geen trapondersteuning.
Hebben jullie dit al eerder meegemaakt? Ik heb al naar het plaatje van de accu gekeken, maar met of zonder plaatje is er geen verschil. Ik heb ook al de kabel van het Diamond Display losgehaald en weer vastgemaakt, maar ook zonder succes. Uiteraard ook goed op het lampje van de accu gekeken, bij het plaatsen van de accu. Ik vermoed dat er iets mis is tussen de kabel van het Diamond Display en de accu.
Ga straks ook maar even contact opnemen met Veloretti zelf, want ik kom nu niet verder.
UPDATE: Inmiddels contact gehad. Ze konden aan de telefoon niet direct een oplossing bieden. Ze gaan het bespreken in het technisch team en vanmiddag krijg ik daar een update van. Ben benieuwd!
Gisteren ook mijn Veloretti ACE Graphite mogen ontvangen. Helaas wel met een probleempje en ik hoop dat jullie wellicht weten wat er mis is. Ik heb de accu volledig opgeladen, de oplader toont een groen lampje, maar het Diamond Display blijft een SOC van 0% weergeven. Ik kan het Diamond Display heel even aanzetten en na een paar seconden gaat het weer uit. Met als gevolg, een volle accu, maar geen trapondersteuning.
Hebben jullie dit al eerder meegemaakt? Ik heb al naar het plaatje van de accu gekeken, maar met of zonder plaatje is er geen verschil. Ik heb ook al de kabel van het Diamond Display losgehaald en weer vastgemaakt, maar ook zonder succes. Uiteraard ook goed op het lampje van de accu gekeken, bij het plaatsen van de accu. Ik vermoed dat er iets mis is tussen de kabel van het Diamond Display en de accu.
Ga straks ook maar even contact opnemen met Veloretti zelf, want ik kom nu niet verder.
UPDATE: Inmiddels contact gehad. Ze konden aan de telefoon niet direct een oplossing bieden. Ze gaan het bespreken in het technisch team en vanmiddag krijg ik daar een update van. Ben benieuwd!
[ Voor 13% gewijzigd door tweaker00001 op 06-05-2022 10:56 ]
Nog geprobeerd het knopje op de accu in te drukken totdat hij groen knippert? ( al zal de helpdesk dat ook al wel bedacht hebben )tweaker00001 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:55:
Goedemorgen,
Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.