Jazeker, ook meerdere keren geprobeerd. Ik denk dat er een defect zit tussen de kabel van de accu en het Diamond Display. De Enviolo krijgt namelijk wel voeding en schakelt ook gewoon bij meer weerstand. Alleen ondersteuning vanuit de motor ontbreekt. Desnoods sturen ze maar een nieuwe ACE op.bingvanmoorsel schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:11:
[...]
Nog geprobeerd het knopje op de accu in te drukken totdat hij groen knippert? ( al zal de helpdesk dat ook al wel bedacht hebben )
De Electric Ace Graphite vandaag geleverd (7 mei 2022), besteld op 3 april 2022 met 6-8 weken levertijd als indicatie. Binnen 5 weken geleverd dus, dat was eerder dan verwacht. Levering liep via JCL Logistics, volgens de track & trace zouden ze gisteren al komen, maar na een telefoontje met de klantenservice werd het duidelijk dat dit een dag vertraging opliep (de track & trace werd vervolgens niet geupdate).
Montage verliep prima, wel gek dat er er geen handleiding bij wordt geleverd. Deze heb ik ergens in de comments op Facebook gevonden. Mijn vriendin heeft een elektrische VanMoof, daar moet je het hele wiel nog vastzetten. Hier hoef je alleen het stuur recht te zetten, de pedalen vast te schroeven en het zadel te stellen. Kind kan de was doen. In de manual stond ook dat de handremmen gesteld moesten worden, maar volgens mij zaten deze al op de juiste plek. Niets aan gedaan dus.
Ik had even wat problemen met de accu. Deze kon ik er niet in klikken. Ben vanmiddag naar de Veloretti store gegaan en hier gaven ze aan dat het een bekend probleem is. Op de plek waar je de accu bovenin vastklikt moet hij twee keer kunnen klikken, de laatste klik was bij mij niet mogelijk omdat het metaaltje 'te vlak' was. Hier moet een soort hoek 'naar boven' in zitten zodat hij achter de de laatste opening kan blijven steken. In de winkel heeft de winkelmedewerker er direct een nieuw metaaltje erop geschroefd en toen klikte hij direct in de fiets. Ik werd meteen geholpen dus was positief verrast! Ik las in dit forum dat sommige mensen dit ook zelf hebben kunnen doen door het metaaltje los te schroeven (twee kleine schroefjes) en opnieuw te buigen. Let op dat je de juiste schroevendraaier hebt, de schroeven draaien heel makkelijk dol.
Vandaag een stukje gefietst, wat een feest is deze fiets. Het is jammer dat het stuur niet iets hoger kan, want ik ben 2m lang. Dat mag de pret in ieder geval niet drukken, hier ga ik veel plezier van hebben. Als je een beetje doortrapt kom je makkelijk op de 28 km p/u uit!
Montage verliep prima, wel gek dat er er geen handleiding bij wordt geleverd. Deze heb ik ergens in de comments op Facebook gevonden. Mijn vriendin heeft een elektrische VanMoof, daar moet je het hele wiel nog vastzetten. Hier hoef je alleen het stuur recht te zetten, de pedalen vast te schroeven en het zadel te stellen. Kind kan de was doen. In de manual stond ook dat de handremmen gesteld moesten worden, maar volgens mij zaten deze al op de juiste plek. Niets aan gedaan dus.
Ik had even wat problemen met de accu. Deze kon ik er niet in klikken. Ben vanmiddag naar de Veloretti store gegaan en hier gaven ze aan dat het een bekend probleem is. Op de plek waar je de accu bovenin vastklikt moet hij twee keer kunnen klikken, de laatste klik was bij mij niet mogelijk omdat het metaaltje 'te vlak' was. Hier moet een soort hoek 'naar boven' in zitten zodat hij achter de de laatste opening kan blijven steken. In de winkel heeft de winkelmedewerker er direct een nieuw metaaltje erop geschroefd en toen klikte hij direct in de fiets. Ik werd meteen geholpen dus was positief verrast! Ik las in dit forum dat sommige mensen dit ook zelf hebben kunnen doen door het metaaltje los te schroeven (twee kleine schroefjes) en opnieuw te buigen. Let op dat je de juiste schroevendraaier hebt, de schroeven draaien heel makkelijk dol.
Vandaag een stukje gefietst, wat een feest is deze fiets. Het is jammer dat het stuur niet iets hoger kan, want ik ben 2m lang. Dat mag de pret in ieder geval niet drukken, hier ga ik veel plezier van hebben. Als je een beetje doortrapt kom je makkelijk op de 28 km p/u uit!
[ Voor 2% gewijzigd door requestnl op 07-05-2022 17:30 . Reden: typefout ]
Je kan het stuur best iets hoger zetten hoor, haal bij de fm een spacer en that’s it
Thanks voor de tip. Ik heb deze kerel een bericht gestuurd, ik wist niet dat ze die ook bij de fietsenmaker hebben.Megalomania schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:33:
Je kan het stuur best iets hoger zetten hoor, haal bij de fm een spacer en that’s it
Misschien zie ik het verkeerd, maar op basis van de foto's zou ik bij deze montagewijze geen kind op de drager durven vervoeren. Het boutje in je zadelbuisklem is niet berekend op de krachten die ontstaan als dat door falen van een van de andere verbindingen de drager op z'n plek moet houden. Daardoor bestaat de kans dat die bout breekt en drager, stoeltje en kind achterover kiepen.Kix@$$ schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:39:
Vandaag een andere bagagedrager gemonteerd. Ik had eerst de Bobike 1P, maar die vond ik wat te eng qua doorbuigen enzo.
Ik heb nu gekozen voor de Racktime Eco 2.0 Tour - Bagagedrager - 28" (https://www.bol.com/nl/p/-/9200000130115834). Vooral omdat die ook 25 kg kan dragen. Stevig genoeg dat ik er zelf op kan zitten, dus vertrouw ik dat met een kinderzitje ook. Ook past de Bobike easy-bevestiging er goed op.
De enige aanpassing die ik heb moeten doen is een stangetje buigen naar m’n zadelschroef. Hij zit ook wel strak om het frame, maar dat is alleen even pielen. Alleen nog ff shoppen voor een achterlamp.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zou als 'failsafe' in ieder geval adviseren de drager met een riempje of spanbandje aan de zadelbuis of achtervork vast te zetten.
Als dat boutje het begeeft gaat een riempje ook niet echt helpen ben ik bang. Die 25kg is natuurlijk helemaal niets qua statische belasting maar dynamisch kan er best wat opkomen door slecht wegdek bv. Wel echt lastig om te berekenen dit. Onder het spatbord is wel een wat betere verbinding: door de bout aan te spannen zit de staaf ook vast op frictie.
ik probeer een proefrit met de Ace in te plannen maar dat is nog niet makkelijk. op hun site zie ik er nergens iets over staan. staat wel dat ze vandaag (zondag) de hele middag open zijn, maar als ik ze bel krijg ik het bericht dat ze gesloten zijn
jammer, was een prima dagje voor een proefrit
Ik was er toevallig gister nog voor een testrit op de Ace. Ik kon ze zaterdag ochtend ook niet bereiken maar niet met het bericht dat ze dicht waren. In de winkel gaven ze al aan dat in het weekend de telefoon opnmenen haast niet gaat vanwege de drukte. En dat was het ook! Maar zonder al te lang te wachten kon ik een rondje maken op de glanzend zwarte Ace die ze gewoon in de winkel daar voor hebben staan. Ze werken wel met een planning zag ik, maar er was kennelijk een gaatje vrij toen ik er was. Denk dat je alleen telefonisch een testrit kan inplannen. Maar op de gok gaan kan dus ook wel lukken!habermas schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:40:
ik probeer een proefrit met de Ace in te plannen maar dat is nog niet makkelijk. op hun site zie ik er nergens iets over staan. staat wel dat ze vandaag (zondag) de hele middag open zijn, maar als ik ze bel krijg ik het bericht dat ze gesloten zijnjammer, was een prima dagje voor een proefrit
[ Voor 3% gewijzigd door Erwin_1999 op 08-05-2022 14:09 ]
Zag op Facebook group dat iemand de stuurde verhoger van bol.com er op gezet heeft. Ik overweeg zoiets ook als straks blijkt dat de houding mij niet bevalt. Schijnt 10 cm te kunnen verhogen zonder dat de remkabels een probleem geven.requestnl schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:28:
De Electric Ace Graphite vandaag geleverd (7 mei 2022), besteld op 3 april 2022 met 6-8 weken levertijd als indicatie. Binnen 5 weken geleverd dus, dat was eerder dan verwacht. Levering liep via JCL Logistics, volgens de track & trace zouden ze gisteren al komen, maar na een telefoontje met de klantenservice werd het duidelijk dat dit een dag vertraging opliep (de track & trace werd vervolgens niet geupdate).
https://www.bol.com/nl/nl...r-fiets/9200000117906539/
/f/image/GDBTJfe5wtiZP6VHaIiHBw6w.png?f=fotoalbum_large)
Gister een gek probleem gehad. Leek alsof hij de trap-sensor niet meer goed oppakte. Ik stopte met trappen, maar de motor bleef doorduwen, zodat m'n trappers uit zichzelf gingen draaien. Daarna ging het wel beter, maar nog steeds een vertraging als ik stopte met trappen, dat de motor nog wel een seconde ofzo doorging.
Iemand anders hier wel eens last van gehad?
Die kabel rechts ziet er wel uit aslof ie op spanning staat. Vraag mij af of je volledig naar links/rechts kunt sturen.mannowlahn schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:34:
[...]
Zag op Facebook group dat iemand de stuurde verhoger van bol.com er op gezet heeft. Ik overweeg zoiets ook als straks blijkt dat de houding mij niet bevalt. Schijnt 10 cm te kunnen verhogen zonder dat de remkabels een probleem geven.
[Afbeelding]
Dit is toch geen gezicht? ik gebruik een ring van 1.5cm en afhankelijk van je fiets kan soms 2.5cm ook. Dat maakt al groot verschil. Heb in FB groep maar weinig mensen gezien voor wie dat niet genoeg is.mannowlahn schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:34:
[...]
Zag op Facebook group dat iemand de stuurde verhoger van bol.com er op gezet heeft. Ik overweeg zoiets ook als straks blijkt dat de houding mij niet bevalt. Schijnt 10 cm te kunnen verhogen zonder dat de remkabels een probleem geven.
[Afbeelding]
En zo veel speling zit er ook niet op die rem kabels…
Vorige week heeft Veloretti eindelijk een vervoerder gestuurd, met lege doos, om mijn E-Bike op te halen.
Dit na een lange lijdensweg en veel publiekelijk geklaag op hun FB pagina, op elke post van hun. Lang,wat bedoel ik, een help emailtje sturen, na 3 weken nog geen antwoord. Dan eindelijk een antwoord krijgen, daarom antwoorden en weeral , na 10 dagen, geen antwoord terug. Met alle Chinezen (no pun intended) misschien maar niet met mij :-)
Let, ik heb mijn Veloretti sinds eind december .En in Antwerpen vond ik nog geen hersteller die er zelfs maar naar wilde kijken, laat staan repareren. Hoofdprobleem is met de uitlijning van het achterwiel en/of senor. Het kan goed zijn dat ik ergens iets mispeuterd heb, onbedoeld, maar daar gaat het niet om.
Driemaal remde ik af of wilde ik simpelweg vertragen/uitbollen, intermittered, gedurende een week ongeveer, maar de pedalen bleven verder pedaleren, zodanig dat ik bijna mijn lange benen er om heen had hangen, ben een goeie 183cm klein.
Leuk hoor, zo leer je wel stoppen met enkel het voorwiel nog op de grond, zonder zelf op de grond te liggen. De remmen werken dus wel goed, op het helse gepiep bijna elke volledige remmen tot stilstand beweging na. Ja, ik heb de schijven zoals geinstructeerd ingereden en af en toe gereinigd.
Hierna durfde en wilde ik er echt NIET meer mee rondrijden.
Een geheugenprobleem heb ik ook, gedeeltelijk, de fiets onthoud wel de laatst geselecteerde ondersteunignsinstelling na een uit/aan, maar niet als ik dan deze dan wil aanpassen met de knoppen van het display, steeds vanaf 0 dan.
De Enviolo App heb ik ook ontdekt maar het enige wat ik tot nu toe hier mee deed was de info bekijken (en he kijk, dit kan informatief zijn) en er was 1 firmware update die ik dan maar heb laten lopen.
De Veloretti App, mja , die "werkt" maar daaarmee is alles toch al gezegd vind ik, meer ook niet , je kan er amper iets nuttigs meenaar mijn mening. Gewoon verspilling van bits en bytes tot nu toe maar die heb ik helaas in overvloed tot nu toe. Een reden waarom ik een simpel maar werkend display moest en zou hebben op een E-Bike.
Ook heb ik na de vervanging van het door hun opgestuurde batterijclipje, een week na de levering, nog STEEDS een sterke velcroband rond de batterij ter hoogte van de hendel. Af en toe houd het clipje het nog steeds niet uit zoals het moet tijdens enkle Belgisch stadsgebruik. Ja, de wegen zijn hier en daar helaas ietsje slechter dan in NL. Dan had ik evengoed zelf het originele clipje kunnen verbouwen, voor die paar graden verschil, werkbank op en klaar is kees;
Ik ben dan ook zwaar terleurgesteld na de initiele vreugde. En dat is een understatement.
Als en wanneer ik hem terugkrijg, geen idee hoe en wat, ik wil al niet denken aan de volgende mogelijke herstelling, onderhoud en dergelijke.
Ik stond echt al zo goed als klaar om naar Amsterdam af te zakken met de E-Bike. En dan zouden we nog wel eens horen wie het luidst is, de Hollanders of deze "tamme" Belg :-)
Had ik toch maar die Cowboy (niet gedaan vanweg het "Iphone freak only gehalte") gekocht denk ik nu, maar neen, ik moest en zou een Enviolo hebben en niets minder. En ik ben dus Android gebruiker, gewoon omdat ik met een gekocht toestel wil gebruiken zoals IK het wil en niet zoals Apple dicteerd.
Gewoon mijn 5 cent en als iemand een hersteller in Antwerpen weet zitten die er wel aan wil knutselen indien nodig, shoot. Want op Veloretti en hun ondermaatse website, kwa echt nuttige info en ondersteuning, dien ik niet echt te rekenen blijkbaar. Het ziet er mooi uit en daarmee is alles gezegd, spijtig maar helaas realiteit.
Dit na een lange lijdensweg en veel publiekelijk geklaag op hun FB pagina, op elke post van hun. Lang,wat bedoel ik, een help emailtje sturen, na 3 weken nog geen antwoord. Dan eindelijk een antwoord krijgen, daarom antwoorden en weeral , na 10 dagen, geen antwoord terug. Met alle Chinezen (no pun intended) misschien maar niet met mij :-)
Let, ik heb mijn Veloretti sinds eind december .En in Antwerpen vond ik nog geen hersteller die er zelfs maar naar wilde kijken, laat staan repareren. Hoofdprobleem is met de uitlijning van het achterwiel en/of senor. Het kan goed zijn dat ik ergens iets mispeuterd heb, onbedoeld, maar daar gaat het niet om.
Driemaal remde ik af of wilde ik simpelweg vertragen/uitbollen, intermittered, gedurende een week ongeveer, maar de pedalen bleven verder pedaleren, zodanig dat ik bijna mijn lange benen er om heen had hangen, ben een goeie 183cm klein.
Leuk hoor, zo leer je wel stoppen met enkel het voorwiel nog op de grond, zonder zelf op de grond te liggen. De remmen werken dus wel goed, op het helse gepiep bijna elke volledige remmen tot stilstand beweging na. Ja, ik heb de schijven zoals geinstructeerd ingereden en af en toe gereinigd.
Hierna durfde en wilde ik er echt NIET meer mee rondrijden.
Een geheugenprobleem heb ik ook, gedeeltelijk, de fiets onthoud wel de laatst geselecteerde ondersteunignsinstelling na een uit/aan, maar niet als ik dan deze dan wil aanpassen met de knoppen van het display, steeds vanaf 0 dan.
De Enviolo App heb ik ook ontdekt maar het enige wat ik tot nu toe hier mee deed was de info bekijken (en he kijk, dit kan informatief zijn) en er was 1 firmware update die ik dan maar heb laten lopen.
De Veloretti App, mja , die "werkt" maar daaarmee is alles toch al gezegd vind ik, meer ook niet , je kan er amper iets nuttigs meenaar mijn mening. Gewoon verspilling van bits en bytes tot nu toe maar die heb ik helaas in overvloed tot nu toe. Een reden waarom ik een simpel maar werkend display moest en zou hebben op een E-Bike.
Ook heb ik na de vervanging van het door hun opgestuurde batterijclipje, een week na de levering, nog STEEDS een sterke velcroband rond de batterij ter hoogte van de hendel. Af en toe houd het clipje het nog steeds niet uit zoals het moet tijdens enkle Belgisch stadsgebruik. Ja, de wegen zijn hier en daar helaas ietsje slechter dan in NL. Dan had ik evengoed zelf het originele clipje kunnen verbouwen, voor die paar graden verschil, werkbank op en klaar is kees;
Ik ben dan ook zwaar terleurgesteld na de initiele vreugde. En dat is een understatement.
Als en wanneer ik hem terugkrijg, geen idee hoe en wat, ik wil al niet denken aan de volgende mogelijke herstelling, onderhoud en dergelijke.
Ik stond echt al zo goed als klaar om naar Amsterdam af te zakken met de E-Bike. En dan zouden we nog wel eens horen wie het luidst is, de Hollanders of deze "tamme" Belg :-)
Had ik toch maar die Cowboy (niet gedaan vanweg het "Iphone freak only gehalte") gekocht denk ik nu, maar neen, ik moest en zou een Enviolo hebben en niets minder. En ik ben dus Android gebruiker, gewoon omdat ik met een gekocht toestel wil gebruiken zoals IK het wil en niet zoals Apple dicteerd.
Gewoon mijn 5 cent en als iemand een hersteller in Antwerpen weet zitten die er wel aan wil knutselen indien nodig, shoot. Want op Veloretti en hun ondermaatse website, kwa echt nuttige info en ondersteuning, dien ik niet echt te rekenen blijkbaar. Het ziet er mooi uit en daarmee is alles gezegd, spijtig maar helaas realiteit.
"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758
Ben met je eens, het is niet esthetisch het mooiste, eventueel nog een mooie ring er overheen. maar als je 2 meter bent is het ook geen gezicht als je er steeds als een quasimodo van je fiets staptsmesjz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:27:
[...]
Dit is toch geen gezicht? ik gebruik een ring van 1.5cm en afhankelijk van je fiets kan soms 2.5cm ook. Dat maakt al groot verschil. Heb in FB groep maar weinig mensen gezien voor wie dat niet genoeg is.
En zo veel speling zit er ook niet op die rem kabels…
Wauw, dat ziet er echt niet uit. Hij kan beter al die lelijke ringen ertussenuit halen, dan houd je alsnog een riante verhoging van ~5cm over. Al weet ik niet zeker of het originele stuur diep genoeg is om over de stuurpen te vallen zonder de ophoogringen.mannowlahn schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:34:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 09-05-2022 13:50 ]
Op 11 april de Veloretti Ace in Graphite besteld, op 5 mei had ik hem binnen!
Hij fietst heerlijk en gezien de vele rechte wegen zou ik graag wat harder gaan dan 25km/uur, dus binnenkort de magneet eens proberen.
Bij mij was er een voorbereiding voor een bagagedrager op het frame. Ik heb de drager : Racktime bagagedrager Eco 2.0 25KG zonder buigen/zagen zeer eenvoudig op de fiets kunnen monteren.
:strip_exif()/f/image/fq9GTpuRjfIBkMx7H8oH7C7g.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij fietst heerlijk en gezien de vele rechte wegen zou ik graag wat harder gaan dan 25km/uur, dus binnenkort de magneet eens proberen.
Bij mij was er een voorbereiding voor een bagagedrager op het frame. Ik heb de drager : Racktime bagagedrager Eco 2.0 25KG zonder buigen/zagen zeer eenvoudig op de fiets kunnen monteren.
:strip_exif()/f/image/fq9GTpuRjfIBkMx7H8oH7C7g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/teaYsRfJPnokqciSXMgL0cZb.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoi,jvr123 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:13:
Aan iedereen die zijn veloretti al enige tijd heeft? Hoe tevreden ben je op een schaal 1-10 en wat zijn plus- en minpunten?
Ik ben sinds december tevreden eigenaar van een ace graphite. Ik heb hem her en der wat aangepast (bredere banden, andere spatborden, koplamp, handvaten en zadel) Hij rijdt fantastisch en de kadans van 60 is voor mij prima. Dus dat deze niet onthouden wordt is voor mij geen groot probleem.
Ik heb wel de achterwielsensor gefopt want dat probleem met de topsnelheid had ik ook. Ik kwam met moeite aan 25km/h en voelde dan echt 'de muur'.
Ik rijd overigens bijna altijd zonder dat ik de app open heb op mijn telefoon. Teveel gedoe naar mijn zin. En als ik wel een app open heb is het die van Enviolo.
Grootste pluspunt vind ik de enviolonaaf. Dat je nooit hoeft te schakelen is echt heerlijk. Ik heb naast deze nog een gewone fiets en als ik daar op rijd vergeet ik altijd dat ik zelf moet schakelen. Dat zegt genoeg over hoe snel het went.
Grootste minpunt vind ik de app en de instellingen die niet onthouden worden.
Toch zou ik op een schaal van 1-10 een 8 geven.
Ja, komt bekend voor. Ik denk een keer of 2 a 3. Ik heb gewoon tegen de weerstand in achteruit getrapt en toen was het over. Daarna ook niet meer gehadKix@$$ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:16:
Gister een gek probleem gehad. Leek alsof hij de trap-sensor niet meer goed oppakte. Ik stopte met trappen, maar de motor bleef doorduwen, zodat m'n trappers uit zichzelf gingen draaien. Daarna ging het wel beter, maar nog steeds een vertraging als ik stopte met trappen, dat de motor nog wel een seconde ofzo doorging.
Beste Veloretti-gebruikers,
Sinds enige tijd maakt mijn riem een knarsend geluid. Ik heb het idee dat het toeneemt met wat warmer weer. Zover ik kan nagaan met de gates-app staat de riem niet te strak afgesteld. Het geluid is echt niet te doen tijdens het fietsen. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
Sinds enige tijd maakt mijn riem een knarsend geluid. Ik heb het idee dat het toeneemt met wat warmer weer. Zover ik kan nagaan met de gates-app staat de riem niet te strak afgesteld. Het geluid is echt niet te doen tijdens het fietsen. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
@jaapjaap ik had dat gisteren ook en heb de belt wat strakker gezet naar 50hz. Dat loste het wel op voor me.
Mijn fietsenmaker zei dat ik die belt ook wel eens met een klein beetje vaseline spray kan inspuiten als onderhoud. Heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn fietsenmaker zei dat ik die belt ook wel eens met een klein beetje vaseline spray kan inspuiten als onderhoud. Heeft iemand daar ervaring mee?
Is er iemand die de magneettruc heeft toegepast en de laatste firmware van de enviolo / fiets heeft? Werkt het dan nog?
Vandaag is de fiets geleverd. 8 dagen na bestelling! Ziet er goed uit. Vanavond de eerste kilometertjes maken.leonvert schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:07:
Veel gelezen hier op het forum over de lange levertijden van Veloretti.
Maar ook veel positieve berichten over de fiets zelf. Voor een mooi en goed product neem ik de levertijd wel voor lief. Dus de knoop maar doorgehakt.
2 mei een Veloretti Ace Graphite besteld, vandaag onderstaand bericht ontvangen:
Your order is on its way. Yes! Your order has been prepared and handed over to one of our shipping partners.
Ben zeer benieuwd.
@M4YN3
Merk geen verschil in updates. De bafang meet ook snelheid voor de ondersteuning niet de enviolo, dus zou er ook niks van verwachten.
Merk geen verschil in updates. De bafang meet ook snelheid voor de ondersteuning niet de enviolo, dus zou er ook niks van verwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door BlupWoofer op 10-05-2022 17:12 ]
Thanks! Ik ga het van de week even proberen.BlupWoofer schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:12:
@M4YN3
Mijn stuurverhoger en het voorlicht is ook binnengekomen dus die ga ik ook meteen even installeren
Welke stuurverhoger heb je gekocht?M4YN3 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:36:
[...]
Thanks! Ik ga het van de week even proberen.
Mijn stuurverhoger en het voorlicht is ook binnengekomen dus die ga ik ook meteen even installeren
Via een gast in de fb groep die ze maakt met een 3d printer. Hij heeft het netjes verpakt en naar me opgestuurd.
https://www.facebook.com/...ermalink/2461051674031805
Ja werkt nogM4YN3 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:50:
Is er iemand die de magneettruc heeft toegepast en de laatste firmware van de enviolo / fiets heeft? Werkt het dan nog?
Midden maart een Ace Matte Black besteld en na 8 weken wachten even gebeld om te vragen wat de status is.
Zoals afgesproken kreeg ik na het weekend een e-mail met een update.
Hieronder de vertaling.
We hebben een update ontvangen met betrekking tot de montage van lopende bestellingen voor Ace Matte Black en hebben vernomen dat deze normaal gesproken tussen week 21 en week 22 in onze fabriek in het buitenland moeten worden gemonteerd. Als alles goed gaat, betekent dit dat de fiets rond week 23 verzonden moet worden en binnen een paar weken daarna geleverd moet worden. We willen onze oprechte excuses aanbieden voor de vertraging op wat oorspronkelijk was aangegeven.
Ik ga uit van nog circa 5 weken wachten wat neerkomt op een levertijd van in totaal 13 weken.
Zoals afgesproken kreeg ik na het weekend een e-mail met een update.
Hieronder de vertaling.
We hebben een update ontvangen met betrekking tot de montage van lopende bestellingen voor Ace Matte Black en hebben vernomen dat deze normaal gesproken tussen week 21 en week 22 in onze fabriek in het buitenland moeten worden gemonteerd. Als alles goed gaat, betekent dit dat de fiets rond week 23 verzonden moet worden en binnen een paar weken daarna geleverd moet worden. We willen onze oprechte excuses aanbieden voor de vertraging op wat oorspronkelijk was aangegeven.
Ik ga uit van nog circa 5 weken wachten wat neerkomt op een levertijd van in totaal 13 weken.
Mijn belt staat nu op 50hz gemiddeld, maar heb het nog steeds. Misschien is die spray wel een goed idee, want het is echt een knarsend geluid. Alsof de riem heel droog is…Megalomania schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:03:
@jaapjaap ik had dat gisteren ook en heb de belt wat strakker gezet naar 50hz. Dat loste het wel op voor me.
Na lang en uitputtend YouTube filmpjes over elektrische fietsen bekeken te hebben, kwam ik uit bij de veloretti. Mijn meisje heeft echt een nieuwe fiets nodig, want de sparta die ze nu heeft was zelfs na het (zelf gedaan, jawel!) vervangen van de accu’s niet meer in goede conditie. Na het lezen van alle posts alhier, was ik ietwat huiverig voor de lange levertijden. Wel werd me duidelijk dat de fiets wat betreft de prijs/kwaliteit niet te kloppen is. Dus verleden week donderdag de stoute schoenen aangetrokken en de IVY DESERT MOSS besteld. Hoop geld, maar na onderzoek bleken de andere merken zomaar €3500 te kosten, dus viel de prijs mee. Vandaag een mailtje gehad van de koerier dat ze morgen tussen 8 en 1700 uur de fiets bezorgen! Dat is dus binnen 6 dagen. Ik heb een dag vrij genomen en ga morgen voor de deur liggen. Ik houd jullie op de hoogte!
Als je een slot erbij besteld hebt juich dan niet te vroeg, die sturen ze apart voorafSparX schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:31:
Na lang en uitputtend YouTube filmpjes over elektrische fietsen bekeken te hebben, kwam ik uit bij de veloretti. Mijn meisje heeft echt een nieuwe fiets nodig, want de sparta die ze nu heeft was zelfs na het (zelf gedaan, jawel!) vervangen van de accu’s niet meer in goede conditie. Na het lezen van alle posts alhier, was ik ietwat huiverig voor de lange levertijden. Wel werd me duidelijk dat de fiets wat betreft de prijs/kwaliteit niet te kloppen is. Dus verleden week donderdag de stoute schoenen aangetrokken en de IVY DESERT MOSS besteld. Hoop geld, maar na onderzoek bleken de andere merken zomaar €3500 te kosten, dus viel de prijs mee. Vandaag een mailtje gehad van de koerier dat ze morgen tussen 8 en 1700 uur de fiets bezorgen! Dat is dus binnen 6 dagen. Ik heb een dag vrij genomen en ga morgen voor de deur liggen. Ik houd jullie op de hoogte!
Dag allen,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn electric ace: 's ochtends naar kantoor gefietst, niks aan de hand en de fiets deed het top. Vervolgens aan het einde van de dag naar huis gegaan en toen had ik ineens problemen:
Er wordt niet meer "geschakeld" door de fiets. Hij geeft nog wel iets van ondersteuning, maar ik moet nu trappen als een bezetene en dan ga ik niet harder dan 18 km/u. Alsof de fiets in de allerlaagste versnelling staat en niet schakelt.
Vervolgens wilde ik opnieuw kalibreren (had gelezen dat dat het probleem kon verhelpen), maar kalibratie mislukt telkens terwijl ik het precies doe zoals aangegeven. Vervolgens de Enviolo en Veloretti app verwijdert, apparaten via bluetooth laten vergeten zodat ik alles opnieuw kon instellen. Vervolgens kon ik via bluetooth de enviolo interface hub niet meer vinden. Ik heb het stekkertje van de Enviolo er uitgetrokken en nu kan ik de enviolo interface hub weer vinden, maar het lukt me nog steeds niet om te kalibreren.
Iemand een oplossing voor mijn probleem?
Ik heb sinds kort een probleem met mijn electric ace: 's ochtends naar kantoor gefietst, niks aan de hand en de fiets deed het top. Vervolgens aan het einde van de dag naar huis gegaan en toen had ik ineens problemen:
Er wordt niet meer "geschakeld" door de fiets. Hij geeft nog wel iets van ondersteuning, maar ik moet nu trappen als een bezetene en dan ga ik niet harder dan 18 km/u. Alsof de fiets in de allerlaagste versnelling staat en niet schakelt.
Vervolgens wilde ik opnieuw kalibreren (had gelezen dat dat het probleem kon verhelpen), maar kalibratie mislukt telkens terwijl ik het precies doe zoals aangegeven. Vervolgens de Enviolo en Veloretti app verwijdert, apparaten via bluetooth laten vergeten zodat ik alles opnieuw kon instellen. Vervolgens kon ik via bluetooth de enviolo interface hub niet meer vinden. Ik heb het stekkertje van de Enviolo er uitgetrokken en nu kan ik de enviolo interface hub weer vinden, maar het lukt me nog steeds niet om te kalibreren.
Snel Veloretti bellen, fiets laten ophalen!KGrim schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:46:
Dag allen,
Als je nog oude remmen hebt zeggen dat die ook niet goed zijn.
Ik had het zelfde, eerst door veloretti een magneetschijf voor in het achterwiel gekregen en door een fietsenmaker er laten inzetten: had geen resultaat (rekening fietsenmaker werd de zelfde dag overgemaakt). Na dat veloretti de fiets had opgehaald en het euvel gerepareerd heeft geen problemen meer. (Heb de Ace sinds half juli en ben er nog steeds erg blij mee)
[ Voor 4% gewijzigd door apmannetje op 11-05-2022 10:11 ]
Hoi!!
Hij is binnen, zonder problemen gereden, maar nu eerst de accu helemaal opladen.
6 dagen duurde het dus😉
Hij is binnen, zonder problemen gereden, maar nu eerst de accu helemaal opladen.
6 dagen duurde het dus😉
Net een berichtje van Veloretti dat de voordrager vandaag op de site komt.
Interessant, eens kijken of het echt gaat gebeuren. Stond net op het punt om eentje van Atran Velo te kopen die ik in de facebook groep van Veloretti had gezien.
Ben heel benieuwd. Ik stel de bestelling op amazon nog even uitKix@$$ schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:49:
Net een berichtje van Veloretti dat de voordrager vandaag op de site komt.
Hi Jaapjaap,jaapjaap schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:27:
Ik had ook een tijdje last van een krakende geluid in mijn aandrijving. Wist niet precies de oorzaak, maar zelf bedacht dat het in de motor, de riem, of de enviolonaaf kon zitten. Als je terugzoekt in dit forum dan zie je dat ik ergens melding heb gemaakt en dat ik het beeld had dat het vanuit de bafang motor kwam. Dit was niet juist, hoewel er wel enige speling in zit. Met terugtrappen kraakte alles ook per omwenteling. Ben er namelijk sinds vanmiddag achter dat het bij de enviolo naaf aan de achterzijde vandaan kwam. Heb eerst het achterwiel volledig naar voren gehaald en de riem eraf gehaald. Zodoende vast kunnen stellen dat het niet vanuit de motor kwam. Vervolgens achterwiel weer naar achter gedraaid met een wat lossere riem (is nu lichtjes in te drukken), en nu is het gekraak over. Ik denk dat er teveel spanning bij de enviolo naaf en het achtertandwiel zat, maar snap ook nog niet echt waarom dit wel tot uiting komt bij een strak afgestelde riem, en weg is als je de riem wat losser zet. Het is in ieder geval (voor nu althans) verdwenen.
Weet niet of het bij jou helpt, maar bij deze weet je mijn ervaringen.
Succes!
Klopt, je hebt de 130/130 handvaten nodig, omdat Amazon ze niet meer heeft word je doorgestuurd naar de 100/130 uitvoering.Megalomania schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:44:
[...]
De link is naar 100/130 handvatten, klopt dat of moeten er 130/130 handvatten op?
Ik heb ook een raar knarsend geluid bij de riem, ik hoor het bij het voorste tandwiel als ik trap. Als ik meer kracht zet dan is het geluid ook harder. Kan er wel even een filmpje van maken om te kijken of het geluid hetzelfde is voor jou.jaapjaap schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:27:
Ik had het tijdelijk opgelost door de gates belt met een flesje water en een oude tandenborstel flink schoon te poetsen. Het was daarna een paar dagen weg, maar hoor het inmiddels weer.. geen idee of het door troep/zand/stof komt of dat de riem anders afgesteld moet worden.
Wordt vervolgd
Dank Erwin en Stin voor jullie reacties. Het knarsende geluid durf ik vooralsnog niet te relateren aan een te strakke belt - het geluid was er voorheen niet én het komt niet overeen met filmpjes van het geluid die ik vond. Het is eerder precies zoals jij hierboven beschrijft Stin00. Het lijkt te ontstaan bij het voorste tandwiel en bij kracht wordt het geluid inderdaad harder.stin00 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:29:
[...]
Ik heb ook een raar knarsend geluid bij de riem, ik hoor het bij het voorste tandwiel als ik trap. Als ik meer kracht zet dan is het geluid ook harder. Kan er wel even een filmpje van maken om te kijken of het geluid hetzelfde is voor jou.
Ik had het tijdelijk opgelost door de gates belt met een flesje water en een oude tandenborstel flink schoon te poetsen. Het was daarna een paar dagen weg, maar hoor het inmiddels weer.. geen idee of het door troep/zand/stof komt of dat de riem anders afgesteld moet worden.
Wordt vervolgdMisschien ga ik binnenkort wel even langs de fietsenmaker
Ik heb de belt schoongemaakt. Kijken wat het zal doen. En mocht dat het niet zijn, dan ga ik maar naar de fietsenmaker. Want dan is het wellicht toch de belt.
Damn, da’s de prijs zonder mandje . Gaan we niet doen.Derek S. schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:55:
[Afbeelding]
Staat nu online. Vind het persoonlijk veel geld voor wat het is, denk dat ik toch maar gewoon voor de Atran Velo ga, ook veel meer keuze qua mandjes.
Edit: SparX moet beter lezen: Prijs is incl. Lamp.
[ Voor 4% gewijzigd door SparX op 12-05-2022 18:04 ]
Link naar de nieuwe voordrager: https://www.veloretti.com...ct-electric-front-carrier
Er staat: Het StVZO voorlicht is al gemonteerd om ervoor te zorgen dat je veilig en wel op je bestemming aankomt
Er staat: Het StVZO voorlicht is al gemonteerd om ervoor te zorgen dat je veilig en wel op je bestemming aankomt
[ Voor 59% gewijzigd door rick85 op 12-05-2022 20:24 . Reden: Directe link ]
Inderdaad, maar vind het wel gek dat je niet ziet welke lamp je erbij krijgt.SparX schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:00:
[...]
Damn, da’s de prijs zonder mandje . Gaan we niet doen.
Edit: SparX moet beter lezen: Prijs is incl. Lamp.
Lijkt er ook op dat de mandjes van Veloretti er niet op passen? Staan niet onder ‘electric’ en staat benadrukt bij dat alleen ‘Front Carrier’ rekjes ondersteund worden.
M’n vriendin heeft het rekje in ieder geval meteen besteld haha, dus ben benieuwd
[ Voor 16% gewijzigd door Thermometer op 12-05-2022 20:20 ]
Zeker foto's posten. Wil het resultaat wel eens zien.Thermometer schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:19:
[...]
Inderdaad, maar vind het wel gek dat je niet ziet welke lamp je erbij krijgt.
Lijkt er ook op dat de mandjes van Veloretti er niet op passen? Staan niet onder ‘electric’ en staat benadrukt bij dat alleen ‘Front Carrier’ rekjes ondersteund worden.
M’n vriendin heeft het rekje in ieder geval meteen besteld haha, dus ben benieuwd
Pcies en levertijd ben ik ook wel benieuwd naar.
[ Voor 41% gewijzigd door SparX op 13-05-2022 07:25 ]
Mijn Enviolo automatiq is binnen, zojuist gemonteerd. Calibreren ook gelukt, maar wat een drama weer met Veloretti. Offerte aanvragen+betalen, onderdeel bestellen en dan blijft het stil. Na paar keer bellen en mailen maandag track and trace code gekregen en woensdag verzonden. Doorlooptijd 2,5 week.
Zojuist is het rekje verzonden!SparX schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:24:
Pcies en levertijd ben ik ook wel benieuwd naar.
Na 2 maanden zonder problemen te hebben gereden begon gister mijn achterwiel aan te lopen. Er lijkt een behoorlijke speling in het lager te zitten waardoor tijdens het rijden het achterwiel aanloopt. Net Veloretti gebeld, ze hebben aangegeven er geen meter meer mee te fietsen en eerst wat foto's en een filmpje op te sturen. Onderstaand een foto van wat los zit, maar volgens mij niet los hoort te zitten.
Hierdoor zit er een speling van circa 5mm in het wiel. De wielbouten zelf zitten gewoon goed vast.
Nu maar wachten op een reactie van Veloretti, of heeft iemand in de tussentijd hier een idee wat er mogelijk aan de hand is?
Hierdoor zit er een speling van circa 5mm in het wiel. De wielbouten zelf zitten gewoon goed vast.
Nu maar wachten op een reactie van Veloretti, of heeft iemand in de tussentijd hier een idee wat er mogelijk aan de hand is?
:strip_exif()/f/image/CvWHJEiqgJhWOrZW5kj2Q7II.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan nu even een positieve noot in het veloretti avontuur. Vandaag netjes een mail gehad m.b.t. mijn bestellen van de ace mat black op 18-3.
Voor mij geen nieuwe informatie aangezien de planning hier al eerder is benoemd. En over de compensatie is ook al meerdere keren besproken, maar voor mij meer dan welkom.
En wellicht heeft de app tegen die tijd ook de lang verwachte en broodnodige update gekregen!
Voor mij geen nieuwe informatie aangezien de planning hier al eerder is benoemd. En over de compensatie is ook al meerdere keren besproken, maar voor mij meer dan welkom.
En wellicht heeft de app tegen die tijd ook de lang verwachte en broodnodige update gekregen!
:strip_exif()/f/image/Q06NHU9eVB0SmFMe9dA0710R.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Borkus op 13-05-2022 11:32 ]
Vandaag zelfde mail ontvangen. Op 4 april jl. een Jet Black besteld (dus aan kleurbatches lijkt het niet te liggen, waaraan dan wel…?). Ik had gisteren gebeld hoe het ervoor stond en kreeg te horen dat mijn fiets op 19 mei gereed zou zijn in assemblage. Hierna nog ongeveer een kleine week om te versturen. En dan vandaag dan deze mail!?Borkus schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:31:
Dan nu even een positieve noot in het veloretti avontuur. Vandaag netjes een mail gehad m.b.t. mijn bestellen van de ace mat black op 18-3.
[Afbeelding]

Op dit moment heb ik geen fiets (oude verkocht), dus heb een mail gestuurd met het verzoek of ze een alternatief hebben (na volgende week een week fietsvakantie).
@paulhardendood Is het bij jou ook een tikkend geluid? Heb hier ook last van. Voel geen weerstand.paulhardendood schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:26:
Na 2 maanden zonder problemen te hebben gereden begon gister mijn achterwiel aan te lopen. Er lijkt een behoorlijke speling in het lager te zitten waardoor tijdens het rijden het achterwiel aanloopt. Net Veloretti gebeld, ze hebben aangegeven er geen meter meer mee te fietsen en eerst wat foto's en een filmpje op te sturen. Onderstaand een foto van wat los zit, maar volgens mij niet los hoort te zitten.
[Afbeelding]
Even vraag of ik de enige ben die daar last van heeft? De accu loopt langzaam leeg. Het is de fiets van mijn vrouw en wanneer die een klein stukje heeft gefietst en deze weg zet met 90%batt is deze leeg een paar dagen later. De batt eruit halen is ook geen optie want heel makkelijk gaat dat ook niet. Gaat dit via update opgelost worden?
Gps module en enviolo pakken continu stroom.bullseye1977 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:17:
Even vraag of ik de enige ben die daar last van heeft? De accu loopt langzaam leeg. Het is de fiets van mijn vrouw en wanneer die een klein stukje heeft gefietst en deze weg zet met 90%batt is deze leeg een paar dagen later. De batt eruit halen is ook geen optie want heel makkelijk gaat dat ook niet. Gaat dit via update opgelost worden?
Met gestrekt been.
Ik heb niet de GPS module? of is de hardware altijd aanwezig en aan? Dat de Enviolo niet zich zelf uitzet na een bepaalde tijd?
[ Voor 11% gewijzigd door bullseye1977 op 14-05-2022 10:36 ]
Volgens mij heeft elke fiets die. Ik zie altijd waar mijn fiets is als hij bewogen wordt.bullseye1977 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:32:
[...]
Ik heb niet de GPS module? of is de hardware altijd aanwezig en aan? Dat de Enviolo niet zich zelf uitzet na een bepaalde tijd?
[ Voor 3% gewijzigd door Artbij op 14-05-2022 10:40 ]
Met gestrekt been.
Denk dat de enviolo de meeste stroom pakt. Vind het een beetje vreemd dat deze eigenlijk altijd aan blijft staan, weet niet zo goed waar dat voor nodig is. Echter aangezien het een onderdeel van een 3e partij is denk ik niet dat Veloretti hier door middel van een update iets aan kan veranderen.
Hele achterwiel zit speling in terwijl de houten vastzitten. Geluid is dat het wiel overal tegenaan bonktVaevictis_ schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:11:
[...]
@paulhardendood Is het bij jou ook een tikkend geluid? Heb hier ook last van. Voel geen weerstand.
Ja inderdaad.. moet toch makkelijk te detecteren zijn of de fiets niet wordt gebruikt. En dat de envelio dan uit gaat? Mijn vanMoof en stella van mijn ouders loopt ook niet leeg wanneer deze een paar dagen stil staatDerek S. schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:45:
Denk dat de enviolo de meeste stroom pakt. Vind het een beetje vreemd dat deze eigenlijk altijd aan blijft staan, weet niet zo goed waar dat voor nodig is. Echter aangezien het een onderdeel van een 3e partij is denk ik niet dat Veloretti hier door middel van een update iets aan kan veranderen.
De fiets staat altijd aan, hierdoor kan hij ook een signaal sturen als de fiets bewogen wordt ook de enviolo staat gewoon aan. Zal best wat sluipverbruik hebben. Dus dit is zoals ontworpen.bullseye1977 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 10:17:
Ik wacht al 6 weken op een Jet Black, dus dat wordt aanstaande maandag dan… joepie. Not!Borkus schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:24:
De levertijd van de Ace Mat Black en Jet Black zijn aangepast naar 4-6 weken.
Wordt onderhand knettergek van de software van de fiets. Het is echt een geweldige fiets, maar het pairen met de veloretti app lukt gewoon niet. Eniviolo app werkt prima, maar de veloretti app komt steeds met de beruchte ‘ vehicle not registered 400’ melding. Een manual kan ik ook nergens vinden. Links waar het werd gedeeld zijn dood….Is er hier iemand die alsnog een manual kan delen en misschien kan helpen met het registreren van de fiets?
Hier ook de belt strakker gezet ong. 1,5cm moet je kunnen indrukken. Ook schoongemaakt met water en belt recht op het tandwiel gezet, Ik hoor nog steeds een rrr-rrr-rrr geluid, geen aanlopers meer (was enviolo).Megalomania schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:03:
Goed te lezen dat ik niet de enige ben, ik heb de fiets sinds vorige week en ik loop dus tegen hetzelfde aan. Ik heb hier net de support van Veloretti een mail over gestuurd, ik hoop dat zij iets voor me kunnen betekenen.SparX schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:08:
pairen met de veloretti app lukt gewoon niet. Eniviolo app werkt prima, maar de veloretti app komt steeds met de beruchte ‘ vehicle not registered 400’ melding.
Een mail heb ik ze allang gestuurd. Kreeg het obligate antwoord van een robot en verder niets. Hoe moeilijk kan het zijn een portal in te richten, waar je het kreng kunt activeren? Ik had er allang een stagier opgezet die dan de hele dag mail afhandelt. Maar goed, het is veel te mooi weer om me op te winden😉Tremulant schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:24:
[...]
Goed te lezen dat ik niet de enige ben, ik heb de fiets sinds vorige week en ik loop dus tegen hetzelfde aan. Ik heb hier net de support van Veloretti een mail over gestuurd, ik hoop dat zij iets voor me kunnen betekenen.
Eerlijk gezegd heb ik me nog niet in de app verdiept, maar het is toch nodig wanneer je GPS en navigatie op je display wilt gebruiken?BlupWoofer schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:04:
@Tremulant & @SparX
Ik begrijp de frustratie dat je wilt dat dingen werken. Maar je mist wmb niks aan de veloretti app. Met de Enviolo app kun je veel meer aanpassen aan het gedrag van de fiets. Of mis ik iets?
@SparX De navigatie volgt geen goede fietsroutes heb ik het idee. Dus dat is lang niet altijd even handig. Ik heb dit overigens niet zelf geprobeerd, maar eerder gelezen in dit topic.
Ok, maar ‘Find my bike’ ( of his Apple dat ook noemt), is natuurlijk super handig.BlupWoofer schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:26:
@SparX De navigatie volgt geen goede fietsroutes heb ik het idee. Dus dat is lang niet altijd even handig. Ik heb dit overigens niet zelf geprobeerd, maar eerder gelezen in dit topic.
Maar begrijp ik uit je comments dat jij de veloretti app wel aan de loop hebt?
Ik zie de toegevoegde waarde van de Veloretti app ook niet echt eigenlijk. Volgens mijn zitten de meeste functies ook op de diamond. En die zoek mijn fiets hoop ik niet nodig te hebben. Navigatie gebruik ik ook liever een andere app voor.BlupWoofer schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:04:
@Tremulant & @SparX
Ik begrijp de frustratie dat je wilt dat dingen werken. Maar je mist wmb niks aan de veloretti app. Met de Enviolo app kun je veel meer aanpassen aan het gedrag van de fiets. Of mis ik iets?
Ik mis wel die cadans instelling eigenlijk, zit die niet in de apple versie of heb je daar de enviolo app voor nodig? Die laatste heb ik nog niet geprobeerd na wat update problemen hier
Die Find my bike nooit nodig gehad, soms wel getest. Ik heb het idee dat dat op mn iphone nooit helemaal gewerkt heeft. Mensen met android hadden daar wel goede ervaringen mee. Iemand in dit topic heeft er een reperatie traject mee kunnen traceren geloof ik haha.SparX schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:45:
[...]
Ok, maar ‘Find my bike’ ( of his Apple dat ook noemt), is natuurlijk super handig.
Maar begrijp ik uit je comments dat jij de veloretti app wel aan de loop hebt?
De app werkte bij mij overigens direct, niks voor hoeven doen zo ver ik me kan bedenken. Ik heb een fiets uit de allereerste batch.
De cadans instelling zit in de veloretti app maar ook in de enviolo app. In de enviolo app werkte de cadans instelling bij mij ook in alle versiesBobz schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:15:
[...]
Ik zie de toegevoegde waarde van de Veloretti app ook niet echt eigenlijk. Volgens mijn zitten de meeste functies ook op de diamond. En die zoek mijn fiets hoop ik niet nodig te hebben. Navigatie gebruik ik ook liever een andere app voor.
Ik mis wel die cadans instelling eigenlijk, zit die niet in de apple versie of heb je daar de enviolo app voor nodig? Die laatste heb ik nog niet geprobeerd na wat update problemen hier
Nice toen ik mijn mat black op 23 april besteld was dat 6-8 weken, ben benieuwd of ik ook echt binnen dat tijds bestek de fiets binnen krijg aangezien ze blijkbaar nu sneller kunnen leveren.Borkus schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:24:
De levertijd van de Ace Mat Black en Jet Black zijn aangepast naar 4-6 weken.
Iemand al ervaring met het bijwerken van de lak? Heb het weten te presteren de voorvork te beschadigen bij het eruit halen van de accu..
Mijn voorvork zit vol met krassen van het verwijderen en plaatsen van de accu. Sinds een half jaar haal ik de accu er nooit meer uit, laadt hem gewoon op met de accu in de fiets.Derek S. schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:41:
Iemand al ervaring met het bijwerken van de lak? Heb het weten te presteren de voorvork te beschadigen bij het eruit halen van de accu..
M'n fiets is ook een keer omgewaaid door de wind met wat krassen tot gevolg. Ik heb de matzwarte versie en met een watervaste benzinestift kan je perfect krasjes wegwerken
Kan iemand mij vertellen over hun ervaringen met de langere woon-werkverkeer? Ik denk zo'n 40 km per dag.
Haha misschien is dat de beste oplossing dan, ga ik dat gewoon eens proberen.stin00 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:43:
[...]
Mijn voorvork zit vol met krassen van het verwijderen en plaatsen van de accu. Sinds een half jaar haal ik de accu er nooit meer uit, laadt hem gewoon op met de accu in de fiets.
M'n fiets is ook een keer omgewaaid door de wind met wat krassen tot gevolg. Ik heb de matzwarte versie en met een watervaste benzinestift kan je perfect krasjes wegwerkenKrasje even ermee aanstippen, met de vinger uitvegen en klaar.
Zelf fiets ik 70km per dag (woon-werk) en dat gaat prima op de Ace. Ik heb wel een ergonomischer zadel aangeschaft, die er standaard op zit is voor langere afstanden absoluut niet geschikt (in mijn mening).atmamont schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:07:
Kan iemand mij vertellen over hun ervaringen met de langere woon-werkverkeer? Ik denk zo'n 40 km per dag.
De batterij haalt die afstand (zelfs in een hoge ondersteuning modus) makelijk.
Succes ermee!
Ik heb deze van bol.com besteld maar die past niet. Blijft stuk buis zichtbaar en ook de stuurpen is te kort. Heeft iemand ook deze en wel werkend?stin00 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:49:
[...]
Wauw, dat ziet er echt niet uit. Hij kan beter al die lelijke ringen ertussenuit halen, dan houd je alsnog een riante verhoging van ~5cm over. Al weet ik niet zeker of het originele stuur diep genoeg is om over de stuurpen te vallen zonder de ophoogringen.
:strip_exif()/f/image/vcx8w9iNw5Tt6Vl4OSci0R9y.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is gelukt! Heb uiteindelijk bij bobike een balhoofdadapter besteld. Die had ik eerst gewoon goed gemonteerd maar daarmee werd mijn draaicirkel te klein aangezien de adapter tegen de stang van de fiets kwam. Toen ondersteboven gemonteerd en dat werkt! Nu al heel wat kilometers zo gefietstMegalomania schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:20:
[...]
Erg benieuwd of het kinderzitje monteren voorop gelukt is!
Iemand anders daar ervaring mee?
Ja, als je sneller antwoord wil, ga je toch via FB moeten gaan en niet altijd even vriendelijk blijven, dat heb ik gedaan, zie mijn post :-)SparX schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:40:
[...]
Een mail heb ik ze allang gestuurd. Kreeg het obligate antwoord van een robot en verder niets. Hoe moeilijk kan het zijn een portal in te richten, waar je het kreng kunt activeren? Ik had er allang een stagier opgezet die dan de hele dag mail afhandelt. Maar goed, het is veel te mooi weer om me op te winden😉
"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758
Ik ben (soms) eerder het ongeduldige type maar ik heb door de batterij bijna geen krasjes, dus dat ligt wel degelijk aan jezelf dan vrees ik :-)stin00 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:43:
[...]
Mijn voorvork zit vol met krassen van het verwijderen en plaatsen van de accu. Sinds een half jaar haal ik de accu er nooit meer uit, laadt hem gewoon op met de accu in de fiets.
M'n fiets is ook een keer omgewaaid door de wind met wat krassen tot gevolg. Ik heb de matzwarte versie en met een watervaste benzinestift kan je perfect krasjes wegwerkenKrasje even ermee aanstippen, met de vinger uitvegen en klaar.
Dat altijd aanstaan van de fiets vind ik wel dat men moet kunnen afzetten, ergens, zo hatelijk als die batterij weeral leeg is .....
Heb je een 1e batch fiets uit juli vorig jaar?anglico schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:40:
[...]
Ik ben (soms) eerder het ongeduldige type maar ik heb door de batterij bijna geen krasjes, dus dat ligt wel degelijk aan jezelf dan vrees ik :-)
Geloof het of niet: de fiets is nu connected! Geen mail gehad, hij doet het plots. Ik kan nu zien waar de fiets is en dus ook waar mijn vrouw zich bevindt😉 En azijnpisser die ik ben: taalinstelling: DUITS of Engels….. fiets uit mokum, zou je niet verwachten dat Duits de voorkeur heeft boven Nederlands….mijn opa draait zich om in zijn graf😉
Heb je hier een foto van? Ik heb op ook wel interesse in deze oplossing namelijkDappie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:16:
[...]
Het is gelukt! Heb uiteindelijk bij bobike een balhoofdadapter besteld. Die had ik eerst gewoon goed gemonteerd maar daarmee werd mijn draaicirkel te klein aangezien de adapter tegen de stang van de fiets kwam. Toen ondersteboven gemonteerd en dat werkt! Nu al heel wat kilometers zo gefietst
Jazeker:Borkus schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:09:
[...]
Heb je hier een foto van? Ik heb op ook wel interesse in deze oplossing namelijk
:strip_exif()/f/image/rebmQrEYoPNos8Zsz0l7SHql.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ocbEjdUjR6PfaMhjWo71TFE0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5JlG4x90F1n91e5k8dEYfSZf.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor anderen die de Atran Velo Granny front carrier aan het overwegen zijn; niet doen. Het past (echt) niet echt. De 'bolling' van de voorvork bij de wielbouten is te 'rond' waardoor er heel weinig schroefdraad overblijft om de wielbouten terug vast te schroeven, je bent de boel gewoon aan het verbuigen.
Helaas kan ik 'em niet meer retourneren maar heb inmiddels de officiele Veloretti front carrier besteld.
Helaas kan ik 'em niet meer retourneren maar heb inmiddels de officiele Veloretti front carrier besteld.
Ik heb een urban iki met mountainbike beugel als voorzitje. Werkt perfect en wordt ook aangeraden door Veloretti. Zal nog wel wat foto’s erop zetten
Die oplossing heb ik idd ook voorbij zien komen! Ik had voor het bestellen contact opgenomen met veloretti welke zitjes compatible waren en toen gaf ze alleen de bobike aan, want daar zou een adapter voor komen dus die aangeschaft. Maar denk dat zoals met wel meer accessoires dat het te lang gaat duren of niet meer komt en ze meer kennis hebben, dus fijn dat er nu met dit soort oplossingen veel mogelijk is! Met die mountainbike beugel kan je hem er ook afhalen toch? Dat kan met bobike niet echt makkelijk. Dan moet je die ring verwijderen (en die zit nog strakker dan die aan je sleutelbos ;p)Megalomania schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:47:
Ik heb een urban iki met mountainbike beugel als voorzitje. Werkt perfect en wordt ook aangeraden door Veloretti. Zal nog wel wat foto’s erop zetten
Weten jullie trouwens hoe het zit met retourneren van de accessoires? Ik zit te twijfelen om die lage voorrek te bestellen van de gewone stadsfiets. Dan past het met mijn zitje voorop. Zag op fb volgens mij iemand die die had gemonteerd en op de website ziet het er een beetje hetzelfde uit. Maar volgens veloretti pastie niet. Wil het toch proberen maar geen zin om er veel retourneerkosten aan kwijt te zijn
Kan je even meegeven welk zadel je hebt aangeschaft? Bedankt!LennardAG schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:22:
[...]
Zelf fiets ik 70km per dag (woon-werk) en dat gaat prima op de Ace. Ik heb wel een ergonomischer zadel aangeschaft, die er standaard op zit is voor langere afstanden absoluut niet geschikt (in mijn mening).
De batterij haalt die afstand (zelfs in een hoge ondersteuning modus) makelijk.
Succes ermee!
Het sqlab 621 ergolux active 2.0 zadelernieken schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:18:
[...]
Kan je even meegeven welk zadel je hebt aangeschaft? Bedankt!
Kan je niet de bouten losser maken en eerst dat deel over stuurden heen schuiven om vervolgens pas het bovenste zwarte stuk terug te schuiven? Of zit dat al vast gelast?Vaevictis_ schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:51:
[...]
Ik heb deze van bol.com besteld maar die past niet. Blijft stuk buis zichtbaar en ook de stuurpen is te kort. Heeft iemand ook deze en wel werkend?
[Afbeelding]
Anders zo’n 3D geprinte afstand houders bestellen via die vent van Veloretti Facebook group, dan zie je iig die metalen buis niet.
[ Voor 9% gewijzigd door mannowlahn op 17-05-2022 10:50 ]
Let op:
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland bij wet vastgelegd dat een ebike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u.
Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.