Nope, ik ben inmiddels redelijk platform agnostisch. Ik ga voor wat het beste werkt voor een bepaalde job (en gebruik dus Linux, FreeBSD, Windows, iOS, MacOS etc door elkaar)
druipgrot schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:34:
[...]
Qua hardware ben ik overigens blij dat mijn desktop geen Apple is, ik kijk fijn uit op een open moederbord onder het scherm van mijn desktop, dat is bij Apple ondenkbaar, die verstoppen alles volgens de Apple doctrine ;-)
Ik heb gewoon een game PC met Windows 10 die ik in elkaar heb geschroefd so no worries
Radiodurans schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:36:
[...]
Dat vind ik wel grappig om te lezen. Mijn aankoop van de iPad Pro is een lange termijn gevolg van het stoppen van Microsoft met Windows Phone. Ik was super tevreden met mijn Nokia Lumia 920 (ik beschouw deze nu als mijn meest
exciting telefoon die ik gehad heb) maar daarna de overstap naar iPhone 'moeten' maken. Nu vervang ik mijn Surface Pro door de iPad Pro (+ Apple TV) voornamelijk omdat ik het Apple ecosysteem steeds fijner vind werken. Dat zegt denk ik heel veel over wat voor invloedrijke beslissing het geweest is voor Microsoft om destijds de handdoek in de ring te gooien met Windows Phone. Nu ben ik nog heel tevreden met mijn zelfbouw Windows 10 PC, maar wie weet in de toekomst...?
Ik aai mijn Lumia 1020 nog wel eens (en wat was de Lumia 800 mooi

)
Ik vervang mijn Surface Pro 4 (die overleden is) nu door de 12.9 IPP, de MBA M1 verving mijn SurfaceBook (met Performance base) en mijn HP Spectre x360.
Overigens valt dat invloedrijke wel mee, als ik heel eerlijk ben was ik (en jij dus ook) de vreemde eend door iets anders dan Android of iOS te gebruiken. Je zag dat in de marktpenetratie maar vooral aan de lege woestenij die een AppStore moest voorstellen
Windows 10 word ik steeds sipper van, Microsoft blijft zaken veranderen die mijn workflow onderbreken en zaken toevoegen waar ik niet op zit te wachten. Wat dat betreft is MacOS wel een verademing, vooral de Swipe Gestures vind ik heerlijk en het lijkt inmiddels behoorlijk op iOS dus het is voor mij makkelijk om te gebruiken... ook de uber simpele manier van Virtuale desktops ben ik echt fan van.
De UWP droom sprak mij enorm aan, maar Natelya gelooft alleen in Cloud. MS' inkomsten geven hem overigens gelijk. Windows Phone was te klein terwijl het naar mijn idee in aanleg het meest veelbelovende OS was. Vooral de consistente interface dankzij de strakke verplichte design language tijdens WP8, wat een genot. Als ik mijn iPhone dan zie met die Windows 3.1 icoontjes met de irritante rode cijfertjes in plaats van die LiveTiles die me in 1 oogopslag alle info gaven denk ik nog wel eens met weemoed terug....
Overigens heeft eea er ook voor gezorgd dat ik mijn O365 abo op ga zeggen. OneDrive is EOL voor mij en dan wordt t best veel geld voor alleen een office pakket...
[
Voor 3% gewijzigd door
Tomba op 17-05-2021 12:50
]