Gewoon even ter leering ende vermaeck, over de rug van deze nub die developer is en dus RTFM vooral ziet als een enge ziekte die vooral anderen treft:
Ik heb op Binance een sprotje ETH gestaked, met als idee dat dat op termijn iets gaat doen ivm ETH 2.0 en mij rijk maken of zo. Algemeen bekend principe hier, vermoed ik.
Ik kwam bij de passief-verdienen-mogelijkheden van het platform ook nog het verschijnsel liquid swaps tegen, en je kunt daar als liquidity provider een paar van twee munten stallen die Binance dan weer gebruikt om swaps tussen die munten uit te financieren, simpel samengevat. Als provider vang je dan transactiekosten in de vorm van een hoeveelheid BNB.
Nog even los van de risico's van het veranderen van de onderlinge waarde (impermanent loss), is er ook nog de kanttekening dat als je een gestaked paar inbrengt, die stake geen beloningen levert zolang die in de liquidity pool zit.
Wist ik even niet, weet ik nu wel. En achteraf was de keuze BETH/ETH misschien ook niet handig, of niet handig getimed, aangezien die nu op 0,93 staat en ik dus in de vorm van impermanent loss ietwat het schip in ga. Ik kijk het nog wel heel even aan (een dag of wat), dan zie ik ook of die rewards nog wat de moeite waard zijn.
Al krijg ik al met al het gevoel dat dat niet het geval gaat zijn, zeker niet als het ten koste gaat van wat er normaliter uit die stake zou rollen. Gedachten en meningen hierover zijn welkom.
In ieder geval bloedt ik voor u allen, zodat u het niet hoeft te doen.
Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl