Bitcoin - A weapon of mass disruption
Ik zit er momenteel met 90% van mijn spaargeld instranger1851 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:07:
Voor de mensen die niet alleen met de winst spelen maar nog geld erbij hebben gepompt, wat vinden jullie een redelijk percentage van je spaargeld om in crypto te stoppen?
En kan het missen, want maandelijks salaris. Waarvan ik elke maand ook een deel inleg.
[ Voor 15% gewijzigd door MaStar op 13-05-2021 20:28 ]
Ja, daar ben ik het wel enigszins mee eens. Maar alleen als de koers al tekenen van zwakte vertoonde, dan heeft zo'n nieuws een serieus effect inderdaad. Als alles zo bullish was als wat Benjamin Cowen zag in zijn analyses, dan was dit effect m.i. minder heftig geweest, hooguit een v-dip.feye1 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:08:
Ja, maar dat kan toch ook zo zijn? Dat dan een of andere idioot met elektro-auto's wat moet tweeten en er dan een ongenuanceerde nieuwskop verschijnt op dezelfde dag betekent niet dat die persoon z'n analyse fout was he. Zoiets kan niemand voorzien namelijk.
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Heb ik geprobeerd maar dat leverde nogal wat frustraties op. Vooral het feit dat als ik een uurtje had om te traden er weinig gebeurde en als ik aan het werk ben er van alles gebeurd.A87 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:21:
[...]
of ga traden heb je wat te doen ook al maak je geen geld is toch wat om te doen
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
1%Mighty schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:19:
Ik zou echt alleen geld wat je kan missen in crypto stoppen. Het is in mijn ogen echt te volatiel. Je wil niet dat je later met pensioen kan omdat Elon net een tweetje doet die verkeerd valt. Uiteraard hoop je natuurlijk wel op een lambo en een eiland bij een positieve tweet. Maar voor mij is het alleen speelgeld wat leuk is als het keer drie gaat maar als alles naar nul gaat merk ik het niet. Zeg zo’n 1% van mijn spaargeld.
En hoezo volatiel? Ja het schommelt enorm. Maar ELK jaar is het winstgevend geweest. Je moet er alleen voor lange termijn instappen.
Straks staat Bitcoin op 288k. Ondanks dat die nu - 30% gaat.
Zolang je niet uitstapt heb je geen verlies.
Je moet de vraag omdraaien. Wat is een redelijk percentage van je crypto om in fiat te stoppen?stranger1851 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:07:
Voor de mensen die niet alleen met de winst spelen maar nog geld erbij hebben gepompt, wat vinden jullie een redelijk percentage van je spaargeld om in crypto te stoppen?
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
Omdat je zo lief voor alle anderen bent, counter ik je wens met die van mij.Het Fantoom schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:26:
Van mij mag (lees: moet) het nu volledig rekt gaan nu ik voor 80% ben uitgestapt.
Van mij mag (lees: moet) het nu met een 20K groene balk naar 68K schieten zodat jij met 20% nog wat mee kan pakken.
2018 vond ik niet zo winstgevend hoorMaStar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:30:
[...]
1%
En hoezo volatiel? Ja het schommelt enorm. Maar ELK jaar is het winstgevend geweest. Je moet er alleen voor lange termijn instappen.
Hoezo? 8k op je spaarrekening is alsnog veel...feye1 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:17:
[...]
Klopt je voelt je zeker slecht eventjes ja.. maar je kunt het je makkelijker permitteren dan als je maar 8k overhoudt. Daar moet je vind ik wel rekening mee houden als je bepaalt welk percentage je wilt inzetten.
Juist, je moet alleen geen coins hodlen die nooit meer terugkeren in de toekomst na de bear marketMaStar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:30:
[...]
1%
Ik heb nooit iets met trading gedaan. Tot ik voor mij gevoel een zekerheidje had. Doge zou zaterdagavond naar beneden gaan. Dus snel ingelezen hoe dat shorten werkt.A87 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:21:
[...]
of ga traden heb je wat te doen ook al maak je geen geld is toch wat om te doen
Ik vermaak me kostelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 13-05-2021 20:33 ]
Zoals ik zeg: je moet niet uitstappen. Als jij 2018 had ingelegd en tot nu had gewacht had je alsnog dikke winst.
20k ATH tot 60k ATH afgelopen periode. Is 3x je inleg als je toen op het allerslechtste moment was ingestapt.
En dat gaat nu ook weer een keer gebeuren. Ook al heb je nu op het allerslechtste moment ingestapt, ooit gaat ie weer omhoog..
Bovenste wel voor top 10 Coins, en niet allerlei vage shit coins.
HODL
[ Voor 6% gewijzigd door MaStar op 13-05-2021 20:34 ]
Dat ben ik weer met je eens hoor. Zo bullish als BC had ik het ook niet voor ogen. Maar elke analyse kan eigenlijk overboord na een dag als vandaag.TomTorquay schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:29:
[...]
Ja, daar ben ik het wel enigszins mee eens. Maar alleen als de koers al tekenen van zwakte vertoonde, dan heeft zo'n nieuws een serieus effect inderdaad. Als alles zo bullish was als wat Benjamin Cowen zag in zijn analyses, dan was dit effect m.i. minder heftig geweest, hooguit een v-dip.
Hier ook 90%, feit blijft: alleen geld inzetten wat je kan missen. Bij elk dipje wil iedereen alles verkopen..MaStar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:27:
[...]
Ik zit er momenteel met 90% van mijn spaargeld inCash dan ook niet uit, zeker nu niet.
En kan het missen, want maandelijks salaris. Waarvan ik elke maand ook een deel inleg.
Kijk naar ADA die dik in t groen staat. ETH heeft klein dipje maar is enorm gestegen de afgelopen tijd oa. Nu alles verkopen is gewoon dom. Als er een flinke dip komt, wat dit nog niet echt is, dan flink meer inkopen. Zou zeggen aan degene die 'm keihard stressen: loop een rondje on je hoofd leeg te maken en bedenk wat de gevolgen zijn bij je acties.
Auto stuk, tv stuk, wasmachine / koelkast stuk kan een duur geintje zijn vlak achter elkaar.MaStar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:32:
[...]
Hoezo? 8k op je spaarrekening is alsnog veel...
Ik begon met 60% crypto / 40% fiat. Zit nu op 25% crypto / 75% fiat. Het zijn communicerende vaten met het idee om door crypto meer fiat te fixen. Dus laat maar kelderen, koop ik weer wat bij.
Dat klopt, maar ik reageerde op het feit dat ELK jaar winstgevend was. Dat is pertinent niet waar.MaStar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:33:
[...]
Zoals ik zeg: je moet niet uitstappen. Als jij 2018 had ingelegd en tot nu had gewacht had je alsnog dikke winst.
20k ATH tot 60k ATH afgelopen periode. Is 3x je inleg als je toen op het allerslechtste moment was ingestapt.
En dat gaat nu ook weer een keer gebeuren. Ook al heb je nu op het allerslechtste moment ingestapt, ooit gaat ie weer omhoog..
Bovenste wel voor top 10 Coins, en niet allerlei vage shit coins.
HODL
Voor nu heb ik geen doel nee, behalve: mijn aandeel in BTC verhogen. Dus heb ik naast BTC ook ETH, ADA, VET, die ik af en toe naar elkaar omzet. Uiteindelijk wil ik 1 Bitcoin bezitten - om alle ritjes nog extremer mee te kunnen rijden. Helaas is dit (nog) niet het geval. Maar als het nog -50% daalt , leg ik nog even wat meer in.Pelox schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:50:
[...]
tot in je graf? Ik ben serieus he.. je hebt toch een doel?
Ik ben mid-dertig, kan veel risico nemen en zoals gezegd leg ik al mijn spaargeld in crypto. En zal ik de komende jaren blijven DCAén. Heb serieus 10% van mijn Crypto portefeille op de bank staan. Waarom zou je daar veel geld hebben? Brengt niets op, levert niets op.
Uiteindelijk - ooit - ooit is mijn visie wel dat ik met het opgebouwde geld rustiger kan leven, minder kan werken of een toffe reis kan maken (door afromen). Maar daarvoor moet ik eerst meer BTC hebben.
Mijn visie is ook dat ooit (2030) de bitcoin op 1.000.000 zal staan. En als je uitzoomt is dat mogelijk. Het S2F voorspelt 5.000.000.
Dit is nu niet voor te stellen. Maar ,maar -> in 2013 (!) stond de Bitcoin op 300$. Toen was een crash naar 100$. En ook niet voor te stellen dat de Bitcoin ooit ooit boven de $10.000 zou uitkomen.
Zie waar we nu staan. Zoom eens uit mensen. Zoom uit - drink een biertje en denk niet in "verlies" of "winst". Denk ik inleg in een waardevolle asset die op termijn gaat stijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door MaStar op 13-05-2021 20:40 ]
Als een Bitcoin op 288k een zekerheid is dan stop ik er wel meer geld in. Ik ben in maart begonnen in de bullmarkt en wil niet al mijn spaargeld verliezen. Als wij in de bearmarkt met een Bitcoin op $5.000 oid zitten wil ik er misschien juist we meer geld in stoppen. Maar nu is het echte doel naast de Lambo vooral om crypto te leren kennen.MaStar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:30:
[...]
1%
Zekerheid heb je nooit.Mighty schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:38:
[...]
Als een Bitcoin op 288k een zekerheid is dan stop ik er wel meer geld in.
Maar tot nu toe komt het model van Plan B wel heeel nauwkeurig. Dat model werd opgestart toen de Bitcoin 5000$ stond. TOEN had je er geld in moeten stoppen. Nu is het al 10x gegaan.
En de volgende keer dat het 10x gaat, zitten we op $500.000 dollar. En ook dán stappen er nog mensen in
Dat is ook heel slim hoor. Eerst kijken waar je mee bezig bent ipv gewoon wat geld er tegenaan te smijten en maar wat doen.Mighty schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:38:
[...]
Als een Bitcoin op 288k een zekerheid is dan stop ik er wel meer geld in. Ik ben in maart begonnen in de bullmarkt en wil niet al mijn spaargeld verliezen. Als wij in de bearmarkt met een Bitcoin op $5.000 oid zitten wil ik er misschien juist we meer geld in stoppen. Maar nu is het echte doel naast de Lambo vooral om crypto te leren kennen.
Zeker, er zit een hoop geleend geld in BTC omdat lenen nu bijna niets kost.Chaes schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:22:
Zou ook te maken kunnen hebben met de stijgende inflatie en daaropvolgende rentestijgingen. Nu helpt die tweet van Elon natuurlijk niet, maar denk dat eerstgenoemde er ook mee te maken heeft.
Als dan ineens de rente stijgt moet je je spaarpot legen om dat af te dekken.
De daling zat er sowieso al in, Elon heeft misschien alleen wat extra momentum toegevoegd.
XRP = trash
Nou is mijn vraag of het bovenstaande best practice is voor BTC interest. Of had ik de BTC in de Credit Line wallet moeten houden?
Lijkt mij een prima uitgangspunt. Laat je niet gek maken. er komen echt wel weer goede koopkansenMighty schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:38:
[...]
Als een Bitcoin op 288k een zekerheid is dan stop ik er wel meer geld in. Ik ben in maart begonnen in de bullmarkt en wil niet al mijn spaargeld verliezen. Als wij in de bearmarkt met een Bitcoin op $5.000 oid zitten wil ik er misschien juist we meer geld in stoppen. Maar nu is het echte doel naast de Lambo vooral om crypto te leren kennen.
Alleen grote moves proberen te pakken als je toevallig thuis bent kan ook. Ik heb geleerd dat je beter niet in een trade kan zitten als je slaapt of weg bent.Mighty schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:29:
[...]
Heb ik geprobeerd maar dat leverde nogal wat frustraties op. Vooral het feit dat als ik een uurtje had om te traden er weinig gebeurde en als ik aan het werk ben er van alles gebeurd.
[ Voor 10% gewijzigd door A87 op 13-05-2021 20:42 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
@Ali Baba 1001 Help je broertje ff.baba420 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:41:
Hoe werkt de Nexo Wallet? Ik heb via Binance USDT gekocht en deze verstuurd naar de Nexo wallet. Via Nexo de USDT omgezet in BTC. Deze vervolgens in Savings Wallet gezet.
Nou is mijn vraag of het bovenstaande best practice is voor BTC interest. Of had ik de BTC in de Credit Line wallet moeten houden?
FF serieus: Zoek even op Nexo, er is genoeg over langsgekomen in dit topic.
Klinkt nou niet alsof je het kan missen. Wat als je plots je baan verliest?MaStar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:27:
[...]
Beetje lef kan geen kwaad.Het Fantoom schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:54:
[...]
Godver hoe kan dit? Dan zit je echt vuistdiep in ADA
Ada maakt qua waarde de helft uit van mijn PF
Dat is het hele probleem, ook in de wereld. Je geest past zich constant aan, en denkt in dat kader. Nu weer het kader range 40.000$ - 60.000$.
Denk eens in de range $1.000 en 1.000.000 (lange lange termijn)
Waarom zou dat plots gebeuren?MaZo schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Klinkt nou niet alsof je het kan missen. Wat als je plots je baan verliest?
En dan kan hij toch alsnog 'plots' zijn crypto cashen?
Klopt, zoals een DOGE, TRX, XRP, VET en vast nog meer!stranger1851 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:32:
[...]
Juist, je moet alleen geen coins hodlen die nooit meer terugkeren in de toekomst na de bear market
Oh, wacht.....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
1. Zoek ik een nieuwe baan , en anders:MaZo schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Klinkt nou niet alsof je het kan missen. Wat als je plots je baan verliest?
2. Uitkering (minimaal 2 jaar)....
Waarom zo angstig en behoudzaam?
[ Voor 15% gewijzigd door MaStar op 13-05-2021 20:44 ]
Tja ik heb al genoeg btc zeg maar. Daarom voel je het ook een stuk beter met dit soort drops. Er zit 0 eigen geld meer in, maar mijn crypto pf is ongeveer 2.5x mijn spaargeld.MaStar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:37:
[...]
Voor nu heb ik geen doel nee, behalve: mijn aandeel in BTC verhogen. Dus heb ik naast BTC ook ETH, ADA, VET, die ik af en toe naar elkaar omzet. Uiteindelijk wil ik 1 Bitcoin in bezit - om alle ritjes nog extremer mee te kunnen rijden. Helaas is dit (nog) niet het geval.
Ik ben mid-dertig, kan veel risico nemen en zoals gezegd leg ik al mijn spaargeld in crypto. En zal ik de komende jaren blijven DCAén. Heb serieus 10% van mijn Crypto portefeille op de bank staan. Waarom zou je daar veel geld hebben? Brengt niets op, levert niets op.
Uiteindelijk - ooit - ooit is mijn visie wel dat ik met het opgebouwde geld rustiger kan leven, minder kan werken of een toffe reis kan maken (door afromen). Maar daarvoor moet ik eerst meer BTC hebben.
Minder werken kan ook door je levensstandaard wat aan te passen. Ik zou dat iedereen adviseren.. minder werken is top
Zero.
Jij kan 90% van je spaargeld missen?Veertien14 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:35:
Hier ook 90%, feit blijft: alleen geld inzetten wat je kan missen.
idd bijv een zak groente van 1,6 euro pasta van 1 euro en 400gram vlees voor 3 en dan 6! euro kwiit aan 2 dagen avondetenPelox schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:43:
[...]
Tja ik heb al genoeg btc zeg maar. Daarom voel je het ook een stuk beter met dit soort drops. Er zit 0 eigen geld meer in, maar mijn crypto pf is ongeveer 2.5x mijn spaargeld.
Minder werken kan ook door je levensstandaard wat aan te passen. Ik zou dat iedereen adviseren.. minder werken is top
Ja hoor. Waarom niet?
Hij kan óf veeeul spaargeld hebben.
Of hij heeft weinig grote uitgaven .. Gaat weinig stuk etc.
Ja, waarom niet?
Stel je hebt 20.000 euro in crypto-waarde en 2.000 spaargeld. Dat je langzaam opbouwt met een baan o.i.d.
Prima toch. In het ergste geval moet je 1000 euro uit je crypto PF halen, dat kan gewoon natuurlijk.
Beetje laat misschien, had ook liever al in 2009/2010 lopen spelen met daytraden en minen in 2014/15. Al had ik toen niet het idee dat bitcoin en diverse altcoins destijds nu zouden zijn waar ze nu staan. Leer je weer van.
Ik ook. En zit ook nog 5 dagen vast in staking.elektriekert schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Beetje lef kan geen kwaad.
Ada maakt qua waarde de helft uit van mijn PF
Het feit dat het gecoördineerd voelt en IS betekent dat grote partijen goedkoop willen inslaan. Ik pak alle fiat waarmee ik de afgelopen maanden ben uitgestapt en dat gaat in buy orders op BTC.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ik verloor mijn baan september 2020, sinds afgelopen maandag een nieuwe baan. WW is prima in nederland, tenminste.. ik kon er mee rondkomen en heb mijn crypto niet aangeraakt behalve om winst te pakken voor andere zaken. Als ik geen ww zou hebben dan zou het wel spannend geweest zijn..MaStar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:43:
[...]
1. Zoek ik een nieuwe baan , en anders:
2. Uitkering (minimaal 2 jaar)....
Waarom zo angstig en behoudzaam?
Zero.
Een nakomertje…Aarebe1 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:42:
[...]
@Ali Baba 1001 Help je broertje ff.![]()
FF serieus: Zoek even op Nexo, er is genoeg over langsgekomen in dit topic.
Nexo gebruik ik niet meer. Dat is zooo Q1.
Ik had er wat LINK staan, maar die had ik deels verkocht en deels overgeheveld naar Celsius.
Spaargeld is uitgestelde consumptie.
Als het goed is vormt buffer daar geen onderdeel van.
Misschien nog wachten? Zakt nog wel verder denk ik komende weken.Stokstaart schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:46:
Mooie gecoördineerde aanval op crypto. Never waste a good crisis. BTFD. Voor het eerst deze cyclus de 21 weekly geraakt. DIKKE PUMP INCOMING.
Het feit dat het gecoördineerd voelt en IS betekent dat grote partijen goedkoop willen inslaan. Ik pak alle fiat waarmee ik de afgelopen maanden ben uitgestapt en dat gaat in buy orders op BTC.
[Afbeelding]
https://opensea.io/seaart
Dit lees ik nu een paar keer maar met nul bewijs.Stokstaart schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:46:
Het feit dat het gecoördineerd voelt en IS betekent dat grote partijen goedkoop willen inslaan. [..]
Ja, er zijn genoeg manieren waarop je je 90% van je spaargeld kan missen. Vooral als je heel weinig spaargeld hebt. Maar gebruikelijk zal dat toch niet zijn. Dit is geen investering als een huis. Je 90% spaargeld kan morgen opeens $0 waard zijn - ok, niet erg waarschijnlijk. Dan kan je opnieuw beginnen. Wie heeft daar zin in? Ik alvast niet. Maar alles hangt af van de bedragen inderdaad.Aarebe1 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:45:
Ja hoor. Waarom niet?
Hij kan óf veeeul spaargeld hebben.
Of hij heeft weinig grote uitgaven .. Gaat weinig stuk etc.
Het precieze doel van FUD. Iedereen denkt dat we nog veel lager gaan en dan komt er toch een pump..enomiss schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:48:
[...]
Misschien nog wachten? Zacht nog wel verder denk ik...
Mijn buy orders staan tot aan 33k BTC, maar ik verwacht niet dat die orders geraakt gaan worden.
Ik ken ook genoeg mensen die sparen voor een doel en wanneer dat doel behaald is doet de spaar ook -90% ..TomTorquay schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:49:
[...]
Ja, er zijn genoeg manieren waarop je je 90% van je spaargeld kan missen. Vooral als je heel weinig spaargeld hebt. Maar gebruikelijk zal dat toch niet zijn. Dit is geen investering als een huis. Je 90% spaargeld kan morgen opeens $0 waard zijn - ok, niet erg waarschijnlijk. Dan kan je opnieuw beginnen. Wie heeft daar zin in? Ik alvast niet. Maar alles hangt af van de bedragen inderdaad.
Opzich niet heel vreemd. Mits de 10% die overblijft genoeg is voor onvoorziene tegenspoed.
Inderdaad, winstnemingen zaten er aan te komen en de feestdag vandaag heeft het momentum allicht nog extra versterkt.Mr_Ripple schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:40:
[...]
Zeker, er zit een hoop geleend geld in BTC omdat lenen nu bijna niets kost.
Als dan ineens de rente stijgt moet je je spaarpot legen om dat af te dekken.
De daling zat er sowieso al in, Elon heeft misschien alleen wat extra momentum toegevoegd.
Ik ga toch langzamerhand weer wat kopen. Hopen op een bounce en anders snel er weer uit.enomiss schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:48:
[...]
Misschien nog wachten? Zakt nog wel verder denk ik komende weken.
Bewijs schlemijs. De afgelopen cycli is dit al zo vaak voorgekomen dat ik geen bewijs nodig heb. Het meest negatieve nieuws van 2021 komt op dezelfde dag naar buiten, ondertussen zien we verschillende grote outflows van exchanges verdwijnen.sOid schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:48:
[...]
Dit lees ik nu een paar keer maar met nul bewijs.
Doe jij jouw ding, doe ik het mijne.
Er zijn er anders een hoop die deze Covid crisis hun baan hebben verloren.Aarebe1 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:43:
[...]
Waarom zou dat plots gebeuren?
En dan kan hij toch alsnog 'plots' zijn crypto cashen?
En als ik zoals nu geld zou overmaken, staat het er de volgende dag pas op
Betaling met iDeal is instant volgens mij, i.t.t. SEPA.Ladonna schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:53:
Het lukt mij maar niet om fiat te laten staan op binance. Ik koop dan te snel weer bij.
Ja, maar dan krijg je in ruil voor die -90% wel je doel dat je altijd al voor ogen had...Aarebe1 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:51:
Ik ken ook genoeg mensen die sparen voor een doel en wanneer dat doel behaald is doet de spaar ook -90% ..
VET en TRX verwacht ik nog aardig mee te scoren maar stap ik wel uit op termijn, de rest heb ik gelukkig nietRickvN schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:43:
[...]
Klopt, zoals een DOGE, TRX, XRP, VET en vast nog meer!
Oh, wacht.....
[ Voor 5% gewijzigd door stranger1851 op 13-05-2021 20:54 ]
Daarom heb ik zojuist weer euro naar mijn rekening gestuurd.. dan blijf ik er tenminste vanaf..Ladonna schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:53:
Het lukt mij maar niet om fiat te laten staan op binance. Ik koop dan te snel weer bij.
Zero.
Hoewel ik het met je eens ben dat deze FUD duidelijk georkestreerd is, ben ik nog niet zo overtuigd van het feit dat we snel gaan pumpen. BTC liep al twee maand te slabakken, waarom zou het hierbij blijven qua daling?Stokstaart schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:46:
Mooie gecoördineerde aanval op crypto. Never waste a good crisis. BTFD. Voor het eerst deze cyclus de 21 weekly geraakt. DIKKE PUMP INCOMING.
Waaruit blijkt een gecoördineerde actie? Ik hoor alleen Elon Musk, en wat nieuws over Binance?Stokstaart schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:46:
[Afbeelding]
Kijk, nu wordt het al concreter.Stokstaart schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:52:
[...]
Bewijs schlemijs. De afgelopen cycli is dit al zo vaak voorgekomen dat ik geen bewijs nodig heb. Het meest negatieve nieuws van 2021 komt op dezelfde dag naar buiten, ondertussen zien we verschillende grote outflows van exchanges verdwijnen.
Doe jij jouw ding, doe ik het mijne.
Ik doe zeker mijn ding, maar we zijn hier toch om iets van elkaar op te steken en/of visies te delen? Onderbouwing is daarom wel prettig. Genoeg FUD gaande dat je niet weet wie en wat je moet geloven. Als ik dan zo'n stellige post lees, vind ik het jammer dat het zonder onderbouwing is.
- Sentiment is geresetTomTorquay schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:57:
[...]
Hoewel ik het met je eens ben dat deze FUD duidelijk georkestreerd is, ben ik nog niet zo overtuigd van het feit dat we snel gaan pumpen. BTC liep al twee maand te slabakken, waarom zou het hierbij blijven qua daling?
- 21 weekly is geraakt
- Whales hebben hun zakken kunnen vullen
- Kijk naar soortgelijke dips in bullmarkets in 2013 & 2017
Ik zeg niet dat we vanaf morgen gaan vliegen, een capitulatie naar 35k-ish hou ik ergens wel voor mogelijk maar ik verwacht zeker niet dat we de komende weken omlaag gaan.
Dat beest had ook weak hands toch?WhySoSerious schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:53:
Tyrannosaurus rekt.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Heeft niks??? te maken met de Tesla fabrieken in China, zie ander topic, ivm crossposting.
[ Voor 9% gewijzigd door RaptorXS op 13-05-2021 21:02 ]
Wat is missen? Spaargeld is niet voor niks spaargeld, het was niet nodig voor uitgaven en kon aan de kant gelegd worden.
Als al mijn ‘spaargeld’ -in welke vorm dan ook- morgen ineens weg is, dan is dat heel, heel zuur. Maar alsnog kan ik het ‘missen’, ik zal niet ineens dakloos worden en honger gaan lijden, noch zal mijn water of electriciteit afgesloten worden.
Punt hier is ook, crypto wordt dan wel een casino genoemd, en in bepaalde gevallen is het natuurlijk ook wel goed vergelijkbaar, maar uiteindelijk is het natuurlijk niet puur gokken. Het is niet alles of niks.
Je kunt anders ook stellen dat de aandelenmarkt een casino is (want bedrijf kán failliet gaan) of dat spaargeld in 100% fiat een grote gok is (vraag maar aan de Turkse Lira bezitters).
Daarom spreiden.
Crypto - check - verschillende soorten coins
Fiat - check - verschillende valuta’s (CHF en EUR)
Goud/zilver - check (fysiek)
Aandelen - ik wacht op ‘de’ dip
Andere commodities - momenteel geen interesse
Andere investeringsmogelijkheden - momenteel geen interesse
Dat is natuurlijk allemaal relatief. Sentiment kan nog een stuk lager. Whales kunnen nog een stuk lager extra inkopen. Daarnaast, ik kijk vooral naar de MA25 en die ligt op 42k.Stokstaart schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:00:
- Sentiment is gereset
- 21 weekly is geraakt
- Whales hebben hun zakken kunnen vullen
In sats that is, in euro's is het nog steeds serieus geld eigenlijk
Er is inderdaad geen hard bewijs, daarvoor zou je de telefoons moeten hacken van de betrokken partijen en dat lijkt me niet realistisch. Maar de afgelopen jaren zijn er een aantal van dit soort momenten geweest:MaStar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:57:
[...]
Waaruit blijkt een gecoördineerde actie? Ik hoor alleen Elon Musk, en wat nieuws over Binance?
- veel nieuwe instromers in de markt (en dus onervaren en beïnvloedbaar)
- schijnbaar wereldveranderend slecht nieuws voor crypto / BTC
- een dip die het nieuwe geld angst aan jaagt omdat ze (relatief) te hoog zijn ingestapt
Vroeger moesten we aannemen dat de FUD gecoördineerd was, nu hebben we on-chain metrics om dat te toetsen.
Dus Musk is nu ineens blijkbaar het heilige boontje, vindt Bitcoin maar klote vanwege het milieu, maar Tesla HODL'ed wel de gekochte BTC? Achja, verkopen is natuurlijk slecht voor het milieu.
Uitkopen totdat het uitgedipt is?
Echt niet grappig meer 😆
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
HODLPlanR schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:06:
Wat doen jullie nu zoal?
Uitkopen totdat het uitgedipt is?
Echt niet grappig meer 😆
Lastig.
Maar even een week niet kijken dan?
En alles laten staan..
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Het kan zeker lager, ik wil ook niet zeggen dat we zeker de bodem hebben gehad. Ik zeg alleen dat mijn onderbuik me zegt dat smart money nu aan het inslaan is terwijl retail in paniek is. En die paniek kan binnen een week alweer zijn weggeëbd.TomTorquay schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:05:
[...]
Dat is natuurlijk allemaal relatief. Sentiment kan nog een stuk lager. Whales kunnen nog een stuk lager extra inkopen. Daarnaast, ik kijk vooral naar de MA25 en die ligt op 42k.
Ik denk dat de koers daar niet relevant voor is, maar de fiat waarde van je pf. Tenminste, voor mij. De BTC koers maakt mij weinig uit.MaStar schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:43:
Bizar, eng, grappig en interessant: dat we 48.000$ nu laag vinden ('crash') , terwijl 1 jaar geleden nog onder de 8.000$ stond. En 8 jaar geleden nog op 250$.
Dat is het hele probleem, ook in de wereld. Je geest past zich constant aan, en denkt in dat kader. Nu weer het kader range 40.000$ - 60.000$.
Denk eens in de range $1.000 en 1.000.000 (lange lange termijn)
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
En dan volgende week een btc zien die op 18k staat..PlanR schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:08:
[...]
Lastig.
Maar even een week niet kijken dan?
En alles laten staan..
Zero.
Nog steeds in de plus dan voor jou en mij toch Pelo?Pelox schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:08:
[...]
En dan volgende week een btc zien die op 18k staat..
Dat lijkt me wel een gezonde bodem om de 100K te halen.Pelox schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:08:
[...]
En dan volgende week een btc zien die op 18k staat..
XRP = trash
Dat was toen de MA25 op daily, nu is het (potentieel) op de weeklyJoosie200 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:09:
In hoeverre is het niet 21 - 28 februari on repeat? Dan hit ie de MA25 op 42k voor een nieuwe weg omhoog ingeslagen wordt.
Liever niet lager dan 40k, volgens mij zit de bullmarket support daar ergens.Mr_Ripple schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:11:
[...]
Dat lijkt me wel een gezonde bodem om de 100K te halen.
Ik ging tot enige tijd geleden in sats ook bergafwaarts (fiat > sats, winst nemen, etc.), maar de afgelopen 30 dagen gaat het prima: +182% Cumulative PNL(%) met de handelspotRichh schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:05:
Ik heb trouwens nog nooit zo weinig BTC gehad als nu. Voelt wel raar eigenlijk.
In sats that is, in euro's is het nog steeds serieus geld eigenlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 13-05-2021 21:18 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Jazeker, maar doe toch maar nietStokstaart schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:10:
[...]
Nog steeds in de plus dan voor jou en mij toch Pelo?
Zero.
Ik vond deze theorie plausibeler:RaptorXS schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:01:
China is niet dol op BTC, Elon opeens ook niet meer.
Heeft niks??? te maken met de Tesla fabrieken in China, zie ander topic, ivm crossposting.
Zou kunnen, sowieso gaat Tesla minder verdienen aan het verkopen van die rechten.Blaim schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:17:
[...]
Ik vond deze theorie plausibeler:
[Afbeelding]
Daar de grootste afnemer (Fiat Chrysler) heeft gezegd dat dit gaat stoppen.
4H en daily neckline zijn definitef doorbroken, IEMAND ADVIES???? correct me if Im wrong. Mischien is dit een domme trade., laat maar weten wat je er van vindt.
[ Voor 71% gewijzigd door A87 op 13-05-2021 21:23 ]
Ik durf nergens meer naar te kijken.. 1 tweet met een vaag verhaal en alles is weer anders.. markt is de weg kwijt.A87 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:22:
wens me succes 1x short geopend met 3%stoploss hoger.
4H en daily neckline zijn definitef doorbroken, IEMAND ADVIES???? correct me if Im wrong. Mischien is dit een domme trade., laat maar weten wat je er van vindt.
Zero.
Een 'low energy miner' is per definitie onmogelijk.MaZo schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:09:
Interessante theorie over waarom Elon Musk deze bombshell dropte: omdat hij binnenkort zelf een low energy miner of dergelijk product zal gaan introduceren.
Als dit zou bestaan (fysiek niet mogelijk), zou iedereen zo'n ding kopen, ivm winstgevendheid zal er een groter aanbod aan hashrate komen, waardoor de difficulty stijgt, waardoor je uiteindelijk evenveel energie kwijt bent.
Bitcoin prijzen en stroomverbruik zijn per definitie indirect met elkaar verbonden.
Helemaal mee eens, vanmiddag nog min of meer aan een vriend verteld dat er wat in mijn gedachte een mogelijke incentive voor tesla in gevaar zou komen. Denk inderdaad dat tesla benaderd is. Tesla verdient meer geld met rechten dan auto’s.Blaim schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:17:
[...]
Ik vond deze theorie plausibeler:
[Afbeelding]
Yep, BTC heeft op dit moment een negatief sentiment.. De uptrend is geforceerd gebroken
A87 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:22:
wens me succes 1x short geopend met 3%stoploss hoger.
Zie hem nog eerder zelf met een munt komenRichh schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:27:
[...]
Een 'low energy miner' is per definitie onmogelijk.
Als dit zou bestaan (fysiek niet mogelijk), zou iedereen zo'n ding kopen, ivm winstgevendheid zal er een groter aanbod aan hashrate komen, waardoor de difficulty stijgt, waardoor je uiteindelijk evenveel energie kwijt bent.
Bitcoin prijzen en stroomverbruik zijn per definitie indirect met elkaar verbonden.
https://opensea.io/seaart
nieuws was er altijd al, maar de necline is doorbroken of dat nou van een tweet komt of niet!!!!!Pelox schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:26:
[...]
Ik durf nergens meer naar te kijken.. 1 tweet met een vaag verhaal en alles is weer anders.. markt is de weg kwijt.
Bitcoin kun je zeer goedkoop minen in IJsland bijvoorbeeld, energie in overvloed +het is daar koud dus ideale plek lijkt mij voor minenRichh schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:27:
[...]
Een 'low energy miner' is per definitie onmogelijk.
nothing stops this train
Dat gebeurt dan ookKol Nedra schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:29:
[...]
Bitcoin kun je zeer goedkoop minen in IJsland bijvoorbeeld, energie in overvloed +het is daar koud dus ideale plek lijkt mij voor minen
Wat dat laatste niet altijd al de bedoeling, iets wat je niet kunt verbieden proberen te slopen door te ontmoedigen.JoebarRC schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:27:
[...]
Helemaal mee eens, vanmiddag nog min of meer aan een vriend verteld dat er wat in mijn gedachte een mogelijke incentive voor tesla in gevaar zou komen. Denk inderdaad dat tesla benaderd is. Tesla verdient meer geld met rechten dan auto’s.
Yep, BTC heeft op dit moment een negatief sentiment.. De uptrend is geforceerd gebroken
XRP = trash
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!