Cpt.Iglo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:05:
Vraagje over jullie strategie in aanloop naar de bearmarket; zijn jullie ook al bezig om winst te verzilveren in fiat om bijvoorbeeld je inleg eruit te krijgen? En zo ja, welk percentage van je portfolio blijf je daarnaast hodl’en? Ik ben benieuwd naar jullie strategie.
Ik heb voor mezelf besloten om vanaf vandaag steeds een gedeelte van de winsten om te zetten in euro’s, waarmee ik wil proberen om binnen twee maanden in ieder geval de inleg eruit te hebben. Van een aantal coins waarin ik veel vertrouwen heb op de langere termijn (ETH, ADA, DOT & VET) wil ik minimaal 50% vast blijven houden. Eventuele andere winsten gaan ook nog naar BTC wanneer deze laag staat.
Inleg eruit halen voelt altijd goed, daarna ben je misschien ook minder emotioneel betrokken, wat je keuzes ten goede komt.
Het bepalen van je strategie is trouwens eenvoudiger als je een doel voor ogen hebt. dan kun je daar naartoe werken.
Over uitcashen: Ligt eraan hoeveel je in de plus staat, of dit comfortabel voelt en bij jouw persoonlijke situatie past. Zelf ben ik begonnen in 2017 en in 2018/2019/2020 blijven kopen, sta er nu beter voor dan dat ik ooit voor mogelijk had gehouden en zet nu in stapjes over naar EUR, elke week een bepaald bedrag in EUR. Beetje
deze bekende strategie, met een eigen variantje daarop.
Daarnaast zijn er soms enorme stijgingen waardoor de pf te zwaar wordt en het oncomfortabel voelt, dan gaat er eenmalig een 10%-20% naar de rekening. Ik zal niet snel alles in 1x uitcashen, veel te bang om de boot te missen naar hogere regionen.
Met dit uitgecashte geld kun je leuke dingen kopen/doen, binnen 2 maand weer instappen bij een -20% dag van BTC of wachten tot de echte bearmarket arriveert. Je kan het ook aankijken de komende tijd. Voorlopig gaat er bij mij geen enkele euro terug naar crypto.
Alts zou ik zeker niet proberen te hodlen in de bear, die gingen de afgelopen keren -75% in de bearmarket, en daarna nog een x -50%, voldoende ervaringsdeskundigen hier die dat kunnen beamen . Hoe ik zelf ga zorgen dat ik de alts op tijd loos weet ik nog niet, wordt een x flink verlies nemen ben ik bang.