Ik vind jouw bericht ietwat arrogant. Dat jij toevallig politiek interessant genoeg vindt om betrokken te zijn, betekent niet dat iedereen dat moet doen. Misschien vinden anderen het interessanter om betrokken te zijn bij de buren, of bij hun kinderen of met duurzaamheid of wat dan ook. Vroeger vond ik ook dat iedereen op de hoogte moest zijn, maar het is gewoon niet realistisch.Cyberpope schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:15:
[...]
En ik ben van mening dat je dit soort hoort te weten.
- Je dient echt te weten dat het kabinet demissionair is
- Je dient echt te weten dan een demissionair kabinet geen nieuwe beleid maakt
- Je dient echt te weten dat beleidswijzingen van deze omvang aan de kamer moet worden voorgelegd
- En je mag toch ook veronderstelt worden dat je snapt dat dit leed kan veroorzaken
Tot zo ver elementaire basiskennis.
Zelf vind ik dan ook dat de uitgangspunten van de EVRM met recht op gezinsleven bekend mag zijn omdat dit o.a. de basis is van onze welvaart en vrijheid in he westen, maar oke.
Dan hoef ik niet alles te weten of te kennen. Maar als ik dan lees dat een demissionair minister beleid heeft ingevoerd dat de rechten van kinderen inperkt, gaan bij mij al alarmbellen af. Zie basiskennis. Zelfs bij niet demissionair gaan alarmbellen af. Want een dergelijk beleid zonder reuring door de 2de kamer? Niet geloofwaardig.
Hoor ik daarna dat ze het beleid heeft ingetrokken vanwege kamervragen, weet je al helemaal genoeg. Want ze wil het nog niet eens verdedigen omdat ze weet dat ze fout zit. Ze had alleen gehoopt dat ze het onder de radar kon doen. Terwijl hier geen staatgeheimen in geding zijn. Nog meer alarmbellen.
Dan mag je de media van alles verwijten, maar het begint toch echt bij jezelf en niemand anders. De basiskennis die ik hierboven zet is geen wetenschappelijk hogeschool wiskunde. Maar kennis die je met een heel klein beetje betrokkenheid al op doet.
Maar laten we eerlijk wezen: Bij een kop als "Honderden asielkinderen dreigen zonder hun ouders op te moeten groeien" haakt als 99% af. Want dat boeit ze niet. Hadden ze maar niet deze kant op moeten komen.
Misschien kan jij mij nog even uitleggen welke beleidswijzigingen van de IND mede gedeeld moeten worden en welke niet. Ik schijn het te moeten weten dus ik vraag het even
Ik ben het hier met je eens dat alles riekt naar machtspolitiek van de minister. Ze wist dondersgoed dat ze de kamer niet kon informeren kon zonder moties aan de broek te krijgen.