Morty schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:17:
[...]
Praktijkervaring is dat mensen geld verliezen met daytraden, dus ja je hebt best een groot bedrag nodig om elke maand 1500 te kunnen afromen...
Komt een beetje neer op de oude bekende: The best way to make a small fortune in day trading is to start with a large one
Dan denk ik dus juist

Waarom ik eigenlijk de vraag stelde, ik kom regelmatig advertenties op youtube of instagram tegen van zo'n 'coaches' die beweren dat je een fulltime inkomen kan halen uit daytraden. Wat fulltime inkomen dan is zeggen ze niet, maar laten we het houden op een modaal (netto) inkomen. Ik kom zelf ene Kevin Timmer regelmatig tegen trouwens, iemand ervaring mee?
Hoe dan ook, ik zat dus zelf dan ook even te rekenen, en mij lijkt het dan best mogelijk om bijv. 1500-2000 per maand als rendement te hebben als je maar met een groot genoeg bedrag belegd, maar wat die coaches niet vertellen is dat je ook je verliezen moet compenseren, althans daar focussen ze niet op. Met andere woorden je doet het 3 maanden goed en verdient 6000 euro, maar de maand daarna verlies je 7000 euro. Als je dan een potje hebt van 20K en je speelt daar in is er niets aan de hand, maar hoe je daar dan een inkomen uit haalt is me een raadsel want met een inkomen moet je uit dat potje graaien. Dan blijft er dus minder over om te beleggen.
Ik zelf doe overigens al jaren in vaste fondsen beleggen, heb daar nauwelijks omkijken naar en toch een mooi rendement. Maar opzich triggert het daytraden me ook wel, als het maar een paar uurtjes per dag kost. Moet geen 16u per dag zijn dan is het de moeite niet waard.