Mijn YTD kan morgen rood worden door mijn gekochte calls die diep in 't rood gesleurd worden en de olie staat weer zwakjes.
Shell, off-shore drilling, Zuid-Amerikaanse olie,... houden goed stand. De calls op een graan-ETF moeten nog door een weerstand breken. Als er een crash of aardgas-angst komt, dan wil ik in de Amerikaanse fracking, Duitse chemie,... gaan.
Als er genoeg negativiteit bij Intel aangewakkerd wordt, dan kan de koers nog een tiental dollar zakken. Recessie is slecht voor de PC-markt en krimp is slecht voor groei/tech. ARC GPU's zijn al een jaar te laat en verder uitstel is slecht voor de release. Ze moeten het veel goedkoper dan Nvidia en AMD GPU's dumpen in tijden van overschot en dan zijn ze niet zeker dat de mensen het risico op slechte drivers willen nemen. Zo dicht mogelijk bij de 30 hengelen naar de aandelen en tegen dat de nieuwe fabs in de VS in productie gaan, is er een chipoverschot. Alle plannen om de fantastische Lisa Su strategie van diversificatie na te bootsen vallen in het water.
Als er een negatief verhaal opgevoerd kan worden, dan kan de koers en P/E-ratio nog verder in de grond geboord worden. De gekochte puts moeten nog dieper ITM gaan, de uitoefening van de geschreven cash secured puts moet uitgelokt worden voor wie de aandelen op die manier wilt accumuleren,... Extreemste dat ik gezien heb, is market cap onder EBITDA.
De algemene verarming van de bevolking en de steeds hogere prijzen/kosten zet zowel de omzet als de kosten van TKWY onder druk.
Cat Rock Capital is niet blij met de GrubHub-overname, een Europees bedrijf heeft weinig te bieden aan een Amerikaanse achterblijver en kan zich beter concentreren op de Europese landen waar TKWY de marktleider is. GrubHub kan beter aan een grote Amerikaanse supermarktketen verkocht worden en samenwerken met Walmart, Kroger,... biedt meerwaarde aan GrubHub. In de brief van 22 april schreven ze dat als TKWY gewaardeerd wordt zoals Doordash dan is de koers 215 en niet 25. Nu staan zowel DoorDash als TKWY 30% lager dan op 22 april. De impact van een negatieve sfeer en het gebrek aan vertrouwen is zo dramatisch.
Het is door de All Time Low gezakt en zakt bijna te snel voor de optiehandel om te volgen. Ze kunnen bijna elke dag lagere strikes beschikbaar maken. Zo goed als alle call open interest zijn OTM en bijna alle put open interest zijn ITM (dwingt market makers bij een dalende koers steeds meer aandelen te verkopen).
De IV is zelfs hoger dan bij GME, afblijven van de veel te dure opties. Tenzij als je ze schrijft, goede premies voor korte looptijden. Dit is de troost voor de TKWY-bagholders, hoge optiepremies binnenharken zonder het risico van de koers verdubbelt in een weekje.
Onder 1/3 boekwaarde per aandeel kunnen kopen is een goede deal. Als de omzet door blijft groeien, dan wordt EBITDA in enkele jaren positief en voor een positieve EPS ga je een aantal jaren langer kunnen wachten. Aannemend dat ze de outlook niet te rooskleuring voorstellen om daarna met winstwaarschuwingen af te komen. Als fondsen die bekend staan voor value investing boven 60 euro een goede koopprijs vinden, dan is 3x lager kunnen kopen niet slecht.
Eerst kijken dat de SPY niet door de 400 zakt, een sell off begint, een jaar aan koerswinst wordt uitgevaagd en de indexen door het putje.
mrc4nl schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:18:
[...]
Mij is altijd verteld dat het beste moment om te kopen, wanneer de angst maximaal is.
Heb vandaag in ieder geval meer GSL bijgekocht. Hun kwartaalresultaten waren fantastisch en de lange termijn inkomsten ook. Plus een plukje alcoa, om mn gak omlaag te krijgen.
En als bepaalde leden op fora uit paniek op de verkoopknop rammen. Iemand is erin geslaagd om Shell op de 10 te verkopen en dat was het koopsignaal voor de rest van het forum. Ik had calls op strike 12 en 14 met 2 à 3 jaren looptijd bijgekocht.