Ik heb in de periode juli 2025 - heden 22,7% rendement op Index beleggen NT World/EM/SC.Adder28 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:55:
[...]
Grapjas.
Momenteel staat er een deel opzij voor als de boel goed rood gaat en ondertussen koop ik zaken als ze diep in het rood gaan (laagste stand in 3-6 maanden). Dat heeft me tot nu toe nog geen windeieren gelegd en ik kijk op een rendement van 20% over 3 jaar tijd nu. (20% winst op totale portfolio dus).
Gewoon de grafieken elke dag eens checken en kopen als het bloedrood gaat.
Ondertussen lees ik de eerste barsten al in de bubbel en kijk ik met veel plezier uit naar de volgende grote crash om koopjes te doen want die komt er sowieso. Als je belegt op een horizon van 20-30-40 jaar, kan geduld nooit kwaad.
Want hoe het draait of keert, what goes up, must come down, and then back up. Want anders gaan we veel grotere problemen hebben dan het lijntje op de beurs.
Dat jij daar ruim onder zit wordt ook iedere keer weer bevestigt in onderzoeken naar indexbeleggen vs individuele aandelen. Waarmee ik niet zeg dat individuele aandelen geen goed idee is, maar jij en ik hebben de kennis niet om de markt te verslaan. En als dat toevallig wel een keer lukt dan is dat een gelukstreffer.
[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 17-07-2026 09:00 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
/f/image/jsVkrgQMnncWOgIxz9zB7aEg.png?f=fotoalbum_large)