• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

Soullie

Planeshift

Ascension schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:44:
Kan iemand mij vertellen waar het optimisme op de beurs vandaan komt de laatste dagen? VWCE zet een all-time-high vandaag terwijl er een energiecrisis is/dreigt.
De hoop dat Hormuz opengaat, ik denk zelf dat veel schade bewust niet gezien wordt omdat ?????

Ik vind dit herstel ook maar raar.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:12

Grouchy

meep meep

11 dagen up.
De huidige risico's zitten schijnbaar al in de koersen verdisconteerd en/of FOMO? Beleggers lijken iig banger om een rally te missen dan voor een crash.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
stin00 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:23:
[...]

Ik had eerlijk gezegd niet zo'n snel herstel verwacht! Interessant sentiment. Eigenlijk verwachtte ik steeds meer van dit soort berichten https://www.nu.nl/economi...-hoge-kerosinekosten.html en dus ook impact op de economie en beurzen.
Dat en dat de huizenprijzen nu aan het dalen zijn. We gaat toch wel hard richting een nieuw evenement... En het kutte is... Ik moet mijn ex uitkopen, wat enorm kut is want echt je ziet een economische crisis van mijlen ver weg aankomen.

Maar mijn RKLB aandelen zijn vandaag 10% gestegen in een dag. :)

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:10
Ascension schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:44:
Kan iemand mij vertellen waar het optimisme op de beurs vandaan komt de laatste dagen? VWCE zet een all-time-high vandaag terwijl er een energiecrisis is/dreigt.
Dit zie je typisch wanneer het worst case scenario niet meer van toepassing is. Bovendien raakt de energie crisis de USA minder dan Europa en Azië en de genoemde index wordt gedomineerd door Amerikaanse megacaps.
Maar eerlijk is eerlijk, ik zie eerder aan de koersen dat het goed gaat ipv aan de nieuwsberichten.

[ Voor 9% gewijzigd door bert pit op 16-04-2026 17:43 ]

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:19
Is er iemand die een beeld heeft bij hoe de verhoudingen qua geld in de markt zijn? Oftewel; kunnen 'buy the dip' aankopen van 'ik koop een ETF voor 20 jaar of meer' kopers de beurs omhoog duwen of zijn dit zulke kleine porties op het geheel dat het gehele sentiment van grote(re) handelaren blijkbaar positief is?

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:04
MiKeZZa schreef op donderdag 16 april 2026 @ 19:19:
Is er iemand die een beeld heeft bij hoe de verhoudingen qua geld in de markt zijn? Oftewel; kunnen 'buy the dip' aankopen van 'ik koop een ETF voor 20 jaar of meer' kopers de beurs omhoog duwen of zijn dit zulke kleine porties op het geheel dat het gehele sentiment van grote(re) handelaren blijkbaar positief is?
Nog steeds niks ingelegd?

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

Soullie

Planeshift

volgens chatgpt

Institutions (the main drivers)
Think hedge funds, pension funds, mutual funds, banks, and asset managers.
They control the vast majority of capital (often estimated ~80–90% of total market volume).

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:10
Het 'dipje' ligt alweer 10 dagen achter ons, de vorige was een jaar geleden. Volumes van de afgelopen dagen zijn normaal. De volumes van een jaar geleden waren hoog. Dit gebaseerd op de volumes van twee ETF's die ik heb en die de MSCI volgen.
Blij dat ik niet verkocht heb inmiddels.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:40
init6 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 17:24:
[...]

Dat en dat de huizenprijzen nu aan het dalen zijn. We gaat toch wel hard richting een nieuw evenement... En het kutte is... Ik moet mijn ex uitkopen, wat enorm kut is want echt je ziet een economische crisis van mijlen ver weg aankomen.

Maar mijn RKLB aandelen zijn vandaag 10% gestegen in een dag. :)
Dalen is ook een groot woord. Normaal is er in deze periode een daling van 1,2%. Als je dat in het achterhoofd houdt is de daling maar 1,5% (totaal 2,7).

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:05

aawe mwan

Wat ook leuk is:

NMMNG schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:35:
Een falend schoenenbedrijf verkocht voor 39 miljoen veranderd het bedrijf naar AI en de koers gaat 600% op 1 dag.

Dit is toch hetzelfde als de dot com bubbel toen ieder (nog) niet staand bedrijf .com achter de naam zette?
Ik dacht juist aan wat het Duitse Wire Card (internetbetalingen) deed in 2005: zij gingen toen samen met een een klein, slechtlopend beursgenoteerd bedrijf uit een compleet andere branche (InfoGenie AG, call center).

Dit fenomeen heet een "reverse IPO". Op Spotify staan wel wat leuke podcastseries over Wirecard AG.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1 ... 242 243 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij