• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:57
Haha wat een shitshow 💩
Trump praat de markten weer wat omhoog om tijd te kopen om zijn special forces gereed te krijgen voor een operatie in Iran. Wsnlk gericht op het stelen van het verrijkte uranium en het onklaar maken van de nucleare productie. En dan vervolgens de straat van Hormuz proberen te ontzetten en weer vrij maken.
Onderhandelingen geloof ik helemaal niks van. De vraag is of er überhaupt een functionerend regime is met volledig mandaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Morales79 op 23-03-2026 13:41 ]

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:16
Morales79 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:40:
...
De vraag is of er überhaupt een functionerend regime is met volledig mandaat.
Klopt, volgens mij heeft het congres nog steeds geen toestemming gegeven voor de aanval op Iran (en dat functionerend regime is er al een tijdje niet) :+

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

49euro schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:34:
Er is om 200 miljard dollar extra budget verzocht, en een extra oorlogsvloot onderweg vanuit Zuid Oost Azië. Ik denk dus niet dat je dat bericht zo moet lezen.
Dat alweer van vier dagen geleden. Ik geloof niet dat Trump zo ver vooruit plant. Ik denk echt dat het een poging van Trump is om zich uit deze zinloze oorlog te wurmen. Wat ook daadwerkelijk een uitstekend idee van hem is :)

[ Voor 16% gewijzigd door eamelink op 23-03-2026 14:10 ]

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Nu online
nafofella schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:06:
wtf gebeurd er van -2.2 naar -1.3 in 5 minuten
nafofella schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:08:
[...]

nee mijn porto totaal. -0,73 nu. trump wat gezegd?
nu in de plus 0,1% wtf gebeurd er?
nafofella schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:12:
kijk alle indexes eens stijl omhoog. wat gebeurd hier?
nafofella schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:16:
[...]

dit is toch niet meer te geloven/bij te houden.
Iran heeft de oorlog wel gewonnen, trump kan niks wat niet leidt tot een gigantische crisis. wat een debiel. 8)7 :(
Blaas anders even in een zakje… doe eens rustig zeg

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:47
tjubbie schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:13:
[...]

[...]

[...]

[...]

Blaas anders even in een zakje… doe eens rustig zeg
Die jongen moet gaan indexbeleggen. Of een spaardeposito nemen. Als je al onrustig wordt van 1 of 2% in het rood... Dan mag je op termijn wel aan de kalmeringspilletjes 8).

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:13
eamelink schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:55:
[...]

Dat alweer van vier dagen geleden. Ik geloof niet dat Trump zo ver vooruit plant. Ik denk echt dat het een poging van Trump is om zich uit deze zinloze oorlog te wurmen. Wat ook daadwerkelijk een uitstekend idee van hem is :)
Ik denk eerlijk gezegd dat hij vastzit. Hij wil de inflatie naar beneden krijgen, en dat lukt hem niet met deze hoge olieprijzen. Maar aan de andere kant kan hij geen gezichtsverlies lijden richting de buitenwereld inzake de oorlog, hij zal een "win" willen presenteren. Dus hij zit in de spagaat.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32

Soullie

Planeshift

Wat denken we hebben we een Taco te pakken ?
Of wordt er weer wat geroepen ?

Ik hoop in dit geval dat de boel weer tot rust komt, anders hebben we denk ik toch wel een behoorlijke kans op een wereldwijde recessie.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:26

P_Tingen

omdat het KAN

Pr088 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:25:
[...]
Die jongen moet gaan indexbeleggen. Of een spaardeposito nemen. Als je al onrustig wordt van 1 of 2% in het rood... Dan mag je op termijn wel aan de kalmeringspilletjes 8).
Ik ben sinds een klein jaar aan het indexbeleggen; dom elke maand €100 in de pot gooien. Met berichten over dalende koersen riep mijn eega al: 'oeh, dan kun je beter maar weer alles eruit trekken'. Gaan we dus niet doen, ik zie over een paar jaar wel wat het wel of niet oplevert. Die 100 per maand is een soort speelgeld en die mis ik verder ook niet dus ik ben benieuwd. For the record: nu 11x 100 ingelegd en sta nu virtueel op -57 euro 8)

Gaat best goed dus, want het had ook nog veel erger kunnen zijn :+

... en gaat over tot de orde van de dag

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
P_Tingen schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:14:
[...]

Ik ben sinds een klein jaar aan het indexbeleggen; dom elke maand €100 in de pot gooien. Met berichten over dalende koersen riep mijn eega al: 'oeh, dan kun je beter maar weer alles eruit trekken'. Gaan we dus niet doen, ik zie over een paar jaar wel wat het wel of niet oplevert. Die 100 per maand is een soort speelgeld en die mis ik verder ook niet dus ik ben benieuwd. For the record: nu 11x 100 ingelegd en sta nu virtueel op -57 euro 8)

Mag ik vragen hoezo het speelgeld is? Voor veel mensen is box3 indexbeleggen juist dé manier om goed vermogen op te bouwen (als ze box3 met rust laten). Speeldgeld is voor velen meer voor wat losse aandelen die +1000% kunnen gaan of -95% :+

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Santee schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:17:
[...]

Mag ik vragen hoezo het speelgeld is? Voor veel mensen is box3 indexbeleggen juist dé manier om goed vermogen op te bouwen (als ze box3 met rust laten). Speeldgeld is voor velen meer voor wat losse aandelen die +1000% kunnen gaan of -95% :+
Speelgeld als in: het is geld dat "over" is. We sparen serieus geld elke maand, de hypotheek is al voor >50% afgelost en die €100 is eigenlijk voor de leuk. Mijn vrouw zou geen oog meer dicht doen als ons toekomstig kapitaal gebaseerd zou zijn op een indexfonds. (dat is het indirect nu ook wel, maar dat is verder van haar bed en dus minder erg. Vrouwen en logica, pfff)

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:14

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Santee schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:17:
[...]

haha, moest hierom lachen.. Zo ben ik begonnen... joh, laten we gek doen en ASML kopen, op 600,-
Toen kwam het besef ineens, wacht ff.. als ik dit nou eens serieus neem.. nu een periode later, en na het aflopen van deposito's en uitstappen bij "dure beleggingsfondsen" begint het echt ergens op te lijken. Kost wat tijd om echt te onderzoeken, maar zoveel leuker! Ook in turbulente tijden.

War is the only proper school of the surgeon.

• Soullie

Soullie

Planeshift

[...]

Dit werd tijdens corona ook geroepen, had je inderdaad een paar weken kunnen doen, was je spekkoper geweest als je het goed kon inschatten (en dat kan niemand), ik ben nog altijd blij dat ik toen stil gezeten heb met mijn bestaande posities.

Ik was er toen trouwens goed misselijk van, was al 3 jaar aan het beleggen, had best een bedrag bij elkaar, en Boem meer dan maandsalaris weg in 2 dagen of zoiets.

En bepaalde dingen heb kunnen kopen tegen "bodem" prijzen, nu heb ik shell ondertussen niet meer, maar shell voor onder of rond de 10 euro kun je je nu niet meer voorstellen.

Er zijn nu ook vast dingen door het putje aan het gaan, wat achteraf een gigantische kans bleek te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Soullie op 23-03-2026 15:26 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:21

Qwerty-273

Meukposter

Pr088 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:25:
Tja dat is ook wel het punt van de emotionele biases, en daarbij dat de media koppen moet verkopen om mensen te trekken. Je ziet al redelijk vaak bij een daling van enkele procenten dat er wordt geschreven dat de straten bloedrood kleuren, etc. Of bij een stijging van een enkele procent dat hele volksstammen vreugdedansen uitvoeren. Dat is met de situatie in het Midden-Oosten alleen maar toegenomen met de tal van "truths" door de heer Donald op zijn eigen platform, al dan niet doorspekt met hallucinaties uit zijn broekzak.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:43

Tuxie

En WeL nU!

Dit zijn juist ideale tijden om te beginnen en te DCA'en. Half jaar geleden wilde iedereen aandelen kopen nu alles goedkoper is wil niemand meer :+

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Tuxie schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:24:
Dit zijn juist ideale tijden om te beginnen en te DCA'en. Half jaar geleden wilde iedereen aandelen kopen nu alles goedkoper is wil niemand meer :+
Dat zei ik ook tegen mijn vrouw: als we al iets gaan doen dan is het inkopen, alles is nu in de uitverkoop.
Pas toen ik zei dat het een grapje was, hoefde ik niet meer op de bank te slapen trouwens....

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ach, over twee weken ziet de éénjaarsgrafiek van iedereen er weer fantastisch uit :P

[ Voor 7% gewijzigd door eamelink op 23-03-2026 15:27 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Soullie schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:54:
Wat denken we hebben we een Taco te pakken ?
Of wordt er weer wat geroepen ?

Ik hoop in dit geval dat de boel weer tot rust komt, anders hebben we denk ik toch wel een behoorlijke kans op een wereldwijde recessie.
Wat is rust voor jou? Als de Iran oorlog stopt? Of als Trump ook stopt met wereldwijde tarrifs, Groenland, Venezuela, Cuba, of elk ander random volgende doelwit? Hij tovert altijd weer wat controversieels uit z'n hoge hoed.

Naar mijn mening glijden we al af richting een recessie, we wachten nog op de rekening van deze zinloze oorlogen.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Pr088
[...]

Rug recht houden en desnoods een concessie doen aan je partner door bijvoorbeeld € 50 in te leggen per maand. Gewoon rustig doorgaan als het gaat om speelgeld!

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Tuxie schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:24:
Ik ben vanochtend begonnen. Vorige week sleutels gekregen van de woning en met het geld wat over is ga ik nu rustig terug de markt in. Van mij mag het een turbulent jaar worden, mooie tijden om te kopen.

• Soullie

Soullie

Planeshift

stin00 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:34:
[...]

Wat is rust voor jou? Als de Iran oorlog stopt? Of als Trump ook stopt met wereldwijde tarrifs, Groenland, Venezuela, Cuba, of elk ander random volgende doelwit? Hij tovert altijd weer wat controversieels uit z'n hoge hoed.

Naar mijn mening glijden we al af richting een recessie, we wachten nog op de rekening van deze zinloze oorlogen.
Dat is een goede vraag.

Rust in deze bedoelde ik de energie voorziening voor veel van Azie, en deel voor de EU / US qua prijsstijgingen.

Dat we langzaam naar een crisis toe hobbelen ben ik helemaal met je eens.
Inderdaad omdat de rekening hier van gaat komen, maar ook ivm het oneindig geld uitgeven in de VS.

En dan hebben we de rente nog.
We zijn al van rente verlagingen naar mogelijke verhogingen aan het gaan.

Ik ben geen doemdenker maar het heeft wel eens beter uitgezien.

• Pr088
Santee schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:40:
[...]

Ik ben vanochtend begonnen. Vorige week sleutels gekregen van de woning en met het geld wat over is ga ik nu rustig terug de markt in. Van mij mag het een turbulent jaar worden, mooie tijden om te kopen.
Beginnen is altijd goed. Uit persoonlijke ervaring: hou altijd wat extra geld achter de hand voor je woning. Ik ben 1,5 jaar geleden verhuisd en kost toch altijd meer dan je denkt (wij kochten een goed gerenoveerde woning).

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
P_Tingen schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:20:
[...]

Speelgeld als in: het is geld dat "over" is. We sparen serieus geld elke maand, de hypotheek is al voor >50% afgelost en die €100 is eigenlijk voor de leuk. Mijn vrouw zou geen oog meer dicht doen als ons toekomstig kapitaal gebaseerd zou zijn op een indexfonds. (dat is het indirect nu ook wel, maar dat is verder van haar bed en dus minder erg. Vrouwen en logica, pfff)
Beleggen doe je zoiezo met geld wat “over” is, zou het overigens wel meer als leergeld dan speelgeld zien. Belangrijkste is wel die eerste stap en zelf ervaren wat het doet, zo te lezen met name voor je partner.

Verder als je risico als kans maal impact bekijkt is op de lange termijn juist sparen een risico. Ik garandeert dat je op spaargeld (meer) koopkracht verliest dan indexfonds zoals Meesman.
Pagina: 1 ... 240 241 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij