• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:56
Adder28 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:05:
Ik zeg altijd: als de beurs tientallen % naar beneden gaat, hebben we zwaardere problemen dan onze investeringen die dalen. Voor de rest MOET de lijn altijd omhoog, anders stuikt het systeem in en hebben we weeral grotere problemen dan onze investeringen die dalen.

Buy the dip en voor de rest wachten.
Ik kijk even terug in de spiegel naar 2020. Uiteindelijk was het vooral veel onrust en angst voor...? Er was eigenlijk niet zoveel aan de hand (in hindsight). Daalden toen de koersen ook niet 40%?
En in feb-maart 2025 doken de koersen ook met 25%. Er was vrijwel niks aan de hand.

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
paoper schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:56:
Kleine vraag allicht. Naar aanleiding van de interactieve viewer van Mr FOB overweeg ik nu mijn belegging via twee Cardano fondsen te doen: 90% AVIAW (NL0011309349) en 10% ADIAO (NL0014332587). Ik zie op DeGiro wel erg klein volume van beiden (AVIAW ADIAO), zeker t.o.v. iets als VWRL. Daarmee ook erg weinig transacties. Sterker nog, in de 'prijsdata' ontbreken zelfs de meeste waardes. Ik neem aan dat die twee zaken met elkaar te maken hebben, maar 1) is het logisch wat ik hier zie, en 2) kan ik gewoon deze twee fondsen maandelijks aankopen via DeGiro op de gangbare manier of moet ik ergens op letten?

Jaren terug deed ik maandelijks via DeGiro VWRL, en moet er nu even opnieuw inkomen / zie dat er een aantal brokers en ETFs bij zijn gekomen en meerdere kostenwijzigingen zijn geweest. Dus niet onbekend met ETFs en alles er om heen, maar moet even weer bijgepraat worden. Dank alvast!
Ik heb eind vorig jaar beide fondsen gekocht, weliswaar bij IBKR. Het is logisch dat er veel minder handel is aangezien je maar 1 keer per dag kunt aankopen en verkopen en VWRL een ETF is waarin continue gehandeld wordt. Waar je even op moet letten is dat je Cardano niet of tenminste niet overal fractioneel kunt kopen. Daarom zijn er veel mensen die IBKR hiervoor mijden. Dus zoek even na of Degiro wel fractionele aankoop ondersteunt. Zeker bij maandelijkse aankoop kan dat relevant zijn omdat je anders elke keer een deel van je inleg niet belegd krijgt.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:48
Santee schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:21:
[...]

Ik kijk even terug in de spiegel naar 2020. Uiteindelijk was het vooral veel onrust en angst voor...? Er was eigenlijk niet zoveel aan de hand (in hindsight). Daalden toen de koersen ook niet 40%?
En in feb-maart 2025 doken de koersen ook met 25%. Er was vrijwel niks aan de hand.
Als de overheden in 2020 niet ingegrepen hadden door de printmachine aan te zetten had de wereld er heel anders uit kunnen zien. In het begin had niemand ook maar enig inzicht in wat er aan de hand was en wat de effecten zouden zijn. Dus dat kan ik nog wel begrijpen. De onrust in 2025 was achteraf meer overtrokken, maar ook hier was er onzekerheid over de impact van tarieven en een eventuele trade war.

De grote onzekerheid nu is of er stagflatie zou kunnen optreden. Ik weet niet of de markten dat risico nu goed inschatten.... maar we gaan het zien over een paar kwartalen :p.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:01
Vanavond om 19:00 is het FED Interest Rate Decision, Economic Projections en om 19:30 persconferentie van Powell. Hoewel de forecast is dat de rate hetzelfde blijft kan de markt vaak volatiel reageren op de toon die Powell gebruikt in zijn persconferentie.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Malantur schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 12:29:
Vanavond om 19:00 is het FED Interest Rate Decision, Economic Projections en om 19:30 persconferentie van Powell. Hoewel de forecast is dat de rate hetzelfde blijft kan de markt vaak volatiel reageren op de toon die Powell gebruikt in zijn persconferentie.
Met de hoge olieprijs zal inflatie wel omhoog gaan, dus een verlaging zal er niet in zitten.

/edit: ook wat er bij CNN soortvan wordt verwacht:
• Fed officials were expected to cut rates at least once this year, but economists now say all bets are off after the US and Israel launched a war with Iran.
• Still, markets overwhelmingly expect the central bank will on Wednesday afternoon announce a pause, leaving interest rates in the 3.5% to 3.75% range.
https://edition.cnn.com/b...-interest-rate-03-18-2026

[ Voor 34% gewijzigd door YakuzA op 18-03-2026 14:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Wat kopen jullie nu tijdens de dip?

Heb paar honderd aandelen CRML gekocht.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:30
init6 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:19:

Dip? We staan op hetzelfde niveau als 6 maanden geleden en nog steeds 20%(S&P500) en 30%(NDQ) hoger dan vorig jaar.

Dit is een druppel op een hete plaat.

edit: ik wacht nog steeds op de Microsoft-dip naar $370.

[ Voor 7% gewijzigd door Marrtijn op 18-03-2026 15:46 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je gokt op een groenland invasie door Trump dus?
Elke keer als Trump over Groenland begint geeft dat aandeel een spike omhoog iig :)

https://finance.yahoo.com/quote/CRML/profile/
Critical Metals Corp. operates as a mining exploration and development company in Austria and Southern Greenland.

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 18-03-2026 15:32 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:38
Tissues.

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:09
WCpapier

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:59

Internet Janny

He does it for free

Brent olie x5 leveraged

Zero compensation

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bert pit schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 21:00:
[...]

Het antwoord op je vraag is ja, de energieprijzen zullen weer dalen als de schepen weer door de straat van Hormuz kunnen. De vraag is wanneer gebeurt dat.
Alleen zie je vandaag de olieprijs met meer dan 10% stijgen, dus blijkbaar is er niet veel vertrouwen dat de scheepvaart er op korte termijn door kan. Bovendien heb je tegenwoordig slechts een flinke garage nodig om een explosief te verbergen die een olietanker aanvalt.
Dus naar mijn idee kan het wel eens wat langer gaan duren dan eerder gedacht en dat zal dan mogelijk onrust veroorzaken op de beurs. En onrust is een vrij goede voorspeller. :-(
Ik heb begin van de week wat bijgekocht, die zijn vandaag de min in gegaan, en wacht even een paar weken om te zien of de grote indexen nog wat willen zakken. Dan mogelijk weer een mooie koopmoment.
Wat heb je gekocht? Olie of bijvoorbeeld Shell? Daar heb ik er wel wat van en mij lijkt nu het moment te komen om te verkopen. Hoe lang kan die oorlog met Iran nog duren? Hoewel heel de regio natuurlijk al jaren onrustig is en nog vele jaren zal blijven vermoed ik. Maar als die straat open gaat zullen veel aandelen in die industrie rap zakken.

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:15
Goud en zilver ook hard geraakt. Geen functie van hedge op dit moment

• Sineplex
Morales79 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:06:
Goud en zilver ook hard geraakt. Geen functie van hedge op dit moment
Oliestocks zijn een redelijk goede hedge :p. En dit is nog niks overigens... een blipje van een paar procent daar waar risico's veel groter zijn.

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 18:52
Zo, das weer een flinke dreun. Ik dacht dat we het ergste wel gehad hadden gisteren toen alles weer wat omhoog ging.

Trouwens trump wil graag een prijs en erkenning. Kunnen wij geen prijs maken voor meest gehaat persoon op de wereld. Die wint die glansrijk.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
nafofella schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:49:
Ik dacht dat we het ergste wel gehad hadden gisteren toen alles weer wat omhoog ging.
Gisteren werden gasinstallaties gebombardeerd, blijkbaar worden beleggers dan een beetje zenuwachtig.

March of the Eagles

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
nafofella schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 09:49:
Zo, das weer een flinke dreun. Ik dacht dat we het ergste wel gehad hadden gisteren toen alles weer wat omhoog ging.

Trouwens trump wil graag een prijs en erkenning. Kunnen wij geen prijs maken voor meest gehaat persoon op de wereld. Die wint die glansrijk.
ik heb nergens last van. Sta nog steeds ruim 10% in de plus dit jaar. Vandaag een paar procenten in de min en kan het makkelijk hebben.

• nafofella
XWB schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:02:
[...]

Gisteren werden gasinstallaties gebombardeerd, blijkbaar worden beleggers dan een beetje zenuwachtig.
Ja zag zag het vanochtend al op nieuws, en uiteraard word europa dan weer keihard geraakt omdat wij onze energie voorziening niet in orde hebben.
Misschien kunnen we nog wat kerncentrales, zonder goede vervanging, sluiten zodat wij helemaal naar de tering gaan 8)7 :(

• Adder28
De wake-up call had oekraine moeten zijn, maar we leren het nooit in de EU blijkbaar. Energie en defensie zou nu prio 1 moeten zijn, met een geldbazooka dat het niet meer schoon is.

on-topic: vanochtend maar weer bijgekocht, what goes down, must go up someday :)

• init6
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:31:
[...]

Je gokt op een groenland invasie door Trump dus?
Elke keer als Trump over Groenland begint geeft dat aandeel een spike omhoog iig :)

https://finance.yahoo.com/quote/CRML/profile/

[...]
Het is eigenlijk tweezijdig:
Als Trump de naam weer laat vallen heb ik op korte termijn winst bij een spike omhoog. Bij een tradewar zal dit weer gebeuren als China de markt afsluit voor Amerika, al eens eerder gebeurt. Dat kan ook gebeuren als er een invasie van Taiwan gebeurt, gezien Trump nu bezig is met Iran zou dit nog wel eens het beste moment voor China zijn om de invasie te starten.

Zoniet: Ze produceren ook Lithium, zodra democrats weer in witte huis zitten vermoed ik dat de vraag veel en veel hoger zal gaan worden door electrificatie van het energienet. Dit is als backup, mocht Trump niets doen wat een spike omhoog veroorzaakt dan denk ik dat op lange termijn er wel veel meer vraag gaat komen.

• Adder28
Is het niet al veel te laat om in aardmetalen te beleggen?

• init6
  • Niet online
Adder28 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 11:52:
Is het niet al veel te laat om in aardmetalen te beleggen?
Ik zie vraag alleen maar toenemen in de toekomst?

• Adder28
init6 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 11:55:
[...]

Ik zie vraag alleen maar toenemen in de toekomst?
Ik ook, maar je weet nooit dat alles al ingecalculeerd zit. China is daar ook enorm groot in, dus zolang ze niet af willen van die afhankelijkheid, gaat het maar zozo blijven (denk ik).

• nafofella
Adder28 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 10:40:
De wake-up call had oekraine moeten zijn, maar we leren het nooit in de EU blijkbaar. Energie en defensie zou nu prio 1 moeten zijn, met een geldbazooka dat het niet meer schoon is.

on-topic: vanochtend maar weer bijgekocht, what goes down, must go up someday :)
Om je kapot te ergeren.
alsof wij in nederland en europa door een stel debielen zonder ballen worden geregeerd.
Ook totaal geen vooruitziende blik en als er dan iets gebeurd dan hebben wij nauwelijks nog vlees op de botten om een klap op te vangen.

• Adder28
nafofella schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:07:
[...]

Om je kapot te ergeren.
alsof wij in nederland en europa door een stel debielen zonder ballen worden geregeerd.
Ook totaal geen vooruitziende blik en als er dan iets gebeurd dan hebben wij nauwelijks nog vlees op de botten om een klap op te vangen.
Ze zijn meer bezig met hun eigen verkiezing en carriere dat de EU veilig zetten. Je moet de duitsers maar eens horen over Ursula, incompetent tot en met.
Al de politici in de EU zijn ook omhoog gepromoveerd ipv dat ze het verdient hebben. Gelukkig dat er onder de laag politici nog genoeg capabel volk zit.
Bovendien is het goed voor de US,Rusland en China dat wij niet te sterk worden en dat ze kunnen doen met ons wat ze willen. Dus tenzij er echt een bende staatsmannen opstaat die gaan denken op lange termijn en bereid zijn de tanker te keren, gaan we langzaam wegglijden naar irrelevantie.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:36

Grouchy

meep meep

Politici hebben iets te verkopen & het is hun eigen geld toch niet.
Ben zelf sceptisch over het hele energie gebeuren (afhankelijkheid, een snelle overgang naar alternatieve/schone energie enz). Ik denk dat het allemaal veel langer zal duren dan velen voorspellen.

Dit soort beleid kan je in dit soort situaties gewoon monetariseren. Vandaag op het moment van schrijven weer +1.6% en YTD+21%

Afijn, quadrable witching komt er morgen ook aan.
Wat technische support rondom de 6500 en behoorlijk wat puts op dat niveau (SP500).

Ook weer bijna weekend en met zulke olie/gas prijzen/stijgingen zullen ze na sluiting van de beurs aan de overkant van de plas weer een of ander konijntje uit de hoge hoed toveren om olie naar beneden te krijgen.
Voor het weekend dus nog wat bescherming oppakken tegen eventueel dalende olie prijzen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:26
Roenie schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:58:
[...]
Wat heb je gekocht? Olie of bijvoorbeeld Shell? Daar heb ik er wel wat van en mij lijkt nu het moment te komen om te verkopen. Hoe lang kan die oorlog met Iran nog duren? Hoewel heel de regio natuurlijk al jaren onrustig is en nog vele jaren zal blijven vermoed ik. Maar als die straat open gaat zullen veel aandelen in die industrie rap zakken.
XESP en IWDA voor de lange termijn porto. Ongeveer op dezelfde prijs als nu, maar mijn glazen bol zegt dat we op de korte termijn nog naar beneden gaan. Dus riemen vast 8) .

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• R.van.M
  • Laatst online: 14:09
nafofella schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:07:
[...]

Om je kapot te ergeren.
Alles is ook goed geregeld zolang er niets geks gebeurt

De echte pijn moet nog komen. Met deze prijzen zullen marktpartijen geen gas willen inkopen en tenzij de overheid flink gaat bijspringen zal er volgende winter niet genoeg gas zijn nu Qatar de komende jaren minder zal exporteren

[ Voor 25% gewijzigd door R.van.M op 19-03-2026 17:47 ]

• R.van.M
  • Laatst online: 14:09
Adder28 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:13:
[...]

Ze zijn meer bezig met hun eigen verkiezing en carriere dat de EU veilig zetten. Je moet de duitsers maar eens horen over Ursula, incompetent tot en met.
Al de politici in de EU zijn ook omhoog gepromoveerd ipv dat ze het verdient hebben. Gelukkig dat er onder de laag politici nog genoeg capabel volk zit.
Bovendien is het goed voor de US,Rusland en China dat wij niet te sterk worden en dat ze kunnen doen met ons wat ze willen. Dus tenzij er echt een bende staatsmannen opstaat die gaan denken op lange termijn en bereid zijn de tanker te keren, gaan we langzaam wegglijden naar irrelevantie.
Het probleem is ook dat de kiezers te dom zijn. Populisten winnen makkelijk stemmen met holle frasen waardoor geen enkele partij kan winnen die pijnlijke aanpassingen wil doen op welk vlak dan ook. Het rapport van Remkes vind ik in dit opzicht een erg pakkende titel hebben; niet alles kan

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:15
Ik heb een dubbel gevoel momenteel,
Enerzijds ben ik maar voor 50% belegd momenteel omdat ik mijn strategie aan het aanpassen was/ben. Anderzijds ben ik een pasr weken terug om dezelfde reden ingestapt in een aantal etf’s die flink bloeden nu.
En goud en zilver die ik als hedge had dalen nu ook keihard

• nafofella
*knip* offtopic, zie topicwarning

[ Voor 86% gewijzigd door ZieMaar! op 19-03-2026 20:28 ]

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:45

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

R.van.M schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 17:46:
[...]

Alles is ook goed geregeld zolang er niets geks gebeurt

De echte pijn moet nog komen. Met deze prijzen zullen marktpartijen geen gas willen inkopen en tenzij de overheid flink gaat bijspringen zal er volgende winter niet genoeg gas zijn nu Qatar de komende jaren minder zal exporteren
Maar we houden Groningen dicht 7(8)7

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-03 23:21
Wat kopen jullie als inflatie hedge?
Deze energie problemen zullen waarschijnlijk jaren duren met alle infrastructuur die is opgeblazen. En het ging al niet goed in Europa.

• Sineplex
Commodity ETFs kunnen een goede hedge zijn.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rogers schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:38:
Wat kopen jullie als inflatie hedge?
Een hypotheek rente <1% niet aflossen en eindejaar bij mijn werkgever verzoeken om een verhoging (naast de cao).

Verder ongeveer 50% op een spaarrekening.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 19-03-2026 22:36 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:35
Morales79 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 17:55:
Ik heb een dubbel gevoel momenteel,
Enerzijds ben ik maar voor 50% belegd momenteel omdat ik mijn strategie aan het aanpassen was/ben. Anderzijds ben ik een pasr weken terug om dezelfde reden ingestapt in een aantal etf’s die flink bloeden nu.
En goud en zilver die ik als hedge had dalen nu ook keihard
Dat goud nu zo hard daalt verbaast mij ook enigszins. Ik denk dat er overall nog wel wat meer pijn aan zit te komen in aandelen als je de headlines over het midden-oosten voorbij ziet komen.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52

Soullie

Planeshift

Cyclonist schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:55:
[...]

Dat goud nu zo hard daalt verbaast mij ook enigszins. Ik denk dat er overall nog wel wat meer pijn aan zit te komen in aandelen als je de headlines over het midden-oosten voorbij ziet komen.
Wellicht dat landen hun goud naar cash zetten om hun valuta te stutten of w/e ?
Je kunt vanalles verzinnen.

En goud was van te voren al echt super hard opgelopen natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Soullie op 20-03-2026 08:57 ]

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Door de, naar de huidige plotselinge verwachtingen, zullen de energieprijzen langdurig hoog blijven. Dit werkt in alles door met grote kans op hoge inflatie. Daardoor geen renteverlaging zoals eerder verwacht en wellicht zelfs verhogingen. En "dus" is goud minder interessant (volgens verklaringen van anderen . :+).

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:03
het zou wel maar een tijdelijke dip zijn

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Annan schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:13:
het zou wel maar een tijdelijke dip zijn
Op de lange termijn is alles een dip >:). Maar op welke dip doel je: die van de goudprijs, toelevering van olie/gas, aandelen?

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15:24
ocn schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:28:
[...]

Maar we houden Groningen dicht 7(8)7
Haha ja dit is echt onbegrijpelijk. Je hoeft het gas niet te gebruiken en daar zeer terughoudend mee zijn. De gedupeerden gewoon echt goed compenseren en goed voorbereiden op toekomstige aardbevingen. Maar nee... alles onomkeerbaar dichtgooien.... zelfs nu in deze tijd dat je ziet dat je te afhankelijk bent en burgers en bedrijven enorme kosten moeten gaan maken.... terwijl je zelf voor een jaar of 20 gasvoorraad onder de grond hebt... het is ongekend

• Sineplex
De prijzen van ruwe grondstoffen liggen al hoger, en de impact op prijzen van materialen en producten wordt in april zichtbaar. Bedrijven zijn al prijsverhogingen aan het aankondingen in een B2B context. De klap bij de klant komt daarna.....

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:45

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sineplex schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:17:
De prijzen van ruwe grondstoffen liggen al hoger, en de impact op prijzen van materialen en producten wordt in april zichtbaar. Bedrijven zijn al prijsverhogingen aan het aankondingen in een B2B context. De klap bij de klant komt daarna.....
Tsja de consument kan niet uitgeven wat die niet heeft. De klap gaat vooral vallen bij sectoren die niet-essentiële goederen en diensten verkopen.

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Dit is niet al ingeprijsd? ;)

Zero compensation

• Sineplex
Aan de pomp wel ja :p. Maar de producenten hebben pas een gedeelte doorverwerkt, en het gros dus nog niet. Ik zie links en rechts prijsverhogingen voorbij komen.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik zie hier bij ons, in de infrastructuur industrie, de verwachting dat staal 10-15% duurder gaat worden om in te kopen.
Dat maakt elke meter spoor min 1,1x1,1 duurder en elke meter brug 1,1x1,1x1,1 duurder.
Daar gaat onze extra investering in infrastructuur vanuit defensie :+ .
De vrees is ook dat wij, vooraan in de keten, wel de dure spullen moeten inkopen en dan niet op tijd betaald krijgen door klanten en dus failliet zijn. De marge is ergens 1-5% normaal gesproken. Dit is de zoveelste klap in deze sector de afgelopen 5 jaar.

Iets persoonlijks:
Ik ben vorige maand op vakantie gegaan, behoorlijk remote en lang, en heb destijds al mijn opties de deur uit gedaan, omdat ik er niet continu op wil letten. Een hele hoop shell opties.
Had anders een heel jaar naar een all-in resort kunnen gaan :D . Nu had ik 5 nachtjes terug gekregen op mijn inleg. Opties van 7 cent naar 3 euro zien gaan een week na je verkoop is erg zuur.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
Sinds 3 maanden ook begonnen met beleggen:

10%: STATE STREET SPDR MSCI WORLD TECHNOLOGY UCITS ETF
20%: XTRACKERS MSCI EMERGING MARKETS UCITS ETF
70%: VANGUARD FTSE ALL-WORLD UCITS ETF

Tot nu toe 4% verlies…

Elke maand blijven doorgaan met inleggen of wachten tot het wat rustiger wordt en dan het opgespaarde bedrag inleggen?

• Internet Janny

Internet Janny

He does it for free

Bestseller schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 16:49:

Tot nu toe 4% verlies…

Elke maand blijven doorgaan met inleggen of wachten tot het wat rustiger wordt en dan het opgespaarde bedrag inleggen?
Lees de openingspost eens.

Zero compensation

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:07

Tot nu toe 4% verlies…

En wanneer wordt het rustiger? Over 10 of 20 jaar weet je dan vast wel wanneer het toen rustiger werd. Ik ken eigenlijk geen rustige tijden. Het is alleen de ene keer wat minder onrustiger dan de andere keer. Heb je straks 10 mille gespaard en ben je dan weer bang dat er ........ gebeurt en durf geen groot bedrag te kopen. Succes met je beslissing.

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:34

Tot nu toe 4% verlies…

Ongeveer alles is nu in de uitverkoop. Inkakken is bijpakken :Y)

• nafofella
Aardappelbakker schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 17:34:
[...]

Ongeveer alles is nu in de uitverkoop. Inkakken is bijpakken :Y)
Maar wanneer hebben we de echte dip gehad.
Trump heeft Iran extreem onderschat of iig de straat van hormuz.
Trump was al behoorlijk gek maar als je zijn doen en laten van de afgelopen dagen hoort en ziet lijkt het alsof hij ook niet meer weet wat die moet doen. Ik hoop dat er dit weekend wat komt. Een bestand met Iran of zo.
Pagina: 1 ... 239 240 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij