klinkt herkenbaar. ik vind het heftig.Soullie schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:32:
[...]
Als ik het YTD bekijk is er vrij weinig aan de hand (bij mij dan), ben wel benieuwd of dit geen trigger voor een grotere correctie gaat worden.
We gaan het meemaken.
maar waarom is dat verschil zo groot, ik zie alleen maar negatieve grafiekjesTheBrut3 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:53:
De Europese beurzen krijgen deze dagen echt harde klappen in vergelijking met de Amerikaanse.
@Oliebolleke Ik denk echt omdat we zo afhankelijk zijn van Olie en Gas.
Je hoeft maar naar de Nederlandse gasvoorraad te kijken (10 of 11% ?) dat dit een probleem is als maart of april echt koud wordt.
*Edit* https://ned.nl/nl/gasopslagen-nederland 9,9%
En de benzine prijzen gaan mensen ook hard raken als dit lang hoog blijft, vanochtend was het bij de Duitse grens in de buurt al 2.09, en in Duitsland waar de prijzen normaal royaal lager liggen zit ook rond de 2 euro.
Ik ben opzicht wel blij met wat ik bezit qua etfs en aandelen dus ik blijf maar rustig zitten, ook deze crisis gaat op de een of andere manier wel weer voorbij. Hopelijk zonder te veel schade.
Je hoeft maar naar de Nederlandse gasvoorraad te kijken (10 of 11% ?) dat dit een probleem is als maart of april echt koud wordt.
*Edit* https://ned.nl/nl/gasopslagen-nederland 9,9%
En de benzine prijzen gaan mensen ook hard raken als dit lang hoog blijft, vanochtend was het bij de Duitse grens in de buurt al 2.09, en in Duitsland waar de prijzen normaal royaal lager liggen zit ook rond de 2 euro.
Ik ben opzicht wel blij met wat ik bezit qua etfs en aandelen dus ik blijf maar rustig zitten, ook deze crisis gaat op de een of andere manier wel weer voorbij. Hopelijk zonder te veel schade.
[ Voor 6% gewijzigd door Soullie op 06-03-2026 08:27 ]
Idd Amerika is redelijk energie onafhankelijk. En natuurlijk als de wereldenergieprijzen omhoog gaan, gebeurd dat bij hun ook omdat ze meer gaan exporteren. Tegelijkertijd zeker LNG heeft gewoon limieten op hoeveel er geexporteerd kan worden doordat er maar zoveel LNG tankers zijn. En dan is het vooral meer inkomsten voor hun energiesector.
Let op:
Ook hier: geen referrals!
Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij
Ook hier: geen referrals!
Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij