T (AT&T)
Na de dividendcut in 2022 is er weer twijfel over de houdbaarheid van het dividend (voor wie op de cashflow in een kwartaal inzoom, maar niks aan de hand als je op jaarbasis ernaar kijkt) en het gerucht (propaganda?) dat Amazon een
mobiele operator (GSM-abonnement in Amazon Prime in bundelen) wilt worden.
Wireless shares fell Friday after Bloomberg News reported that Amazon was negotiating to get the lowest possible wholesale prices and could offer wireless plans for $10 a month or lower to Prime members through the partnerships, including a possible tie-up with Dish Network (DISH.O).
"We are always exploring adding even more benefits for Prime members, but don't have plans to add wireless at this time," an Amazon spokesperson said in response to a Reuters query.
AT&T, Verizon and T-Mobile denied any talks. Dish did not respond to Reuters requests for comment.
"AT&T is not in discussions with Amazon to resell wireless services," a company spokesperson said. Verizon spokesperson the company "is not in negotiations with Amazon regarding the resale of (Verizon's) wireless network. Our company is always open to new and potential opportunities, but we have nothing to report at this time."
T-Mobile "said we are not in discussions about inclusion of our wireless in Prime service, and Amazon has told us they have no plans to add wireless service."
https://www.reuters.com/b...less-services-2023-06-02/
Niet elke ballonnetje dat opgelaten wordt, wordt iets. Het kost niks om een gerucht op het Internet te slingeren om de Amerikaanse mobiele operatoren lekker bearish te maken en de koers te drukken voor goedkoper instappen of bijkopen. Goed voor wie 7% dividendrendement zoekt.
Op ongeveer de boekwaarde per aandeel kopen en ik zie boekwaarde per aandeel + cashflow per aandeel als koersdoel bij herstel naar normale waardering. De verwachte EPS is ietsje meer dan 2x het dividend van 1,1 dollar en verwachte cashflow per aandeel is 5 dollar. Potentiële upside is +40% (koersherstel naar normale waardering) en de downside is beperkt. En als de koers blijft liggen, dan is 7% jaarlijks rendement niet slecht.
Het is een voorbeeld van waarom een bedrijf beter hun geld aan de aandeelhouders uitkeert en aandelen terugkoopt, dan in iets anders investeren. Ze hadden gedacht dat een video content erbij nemen een goed idee is en hebben dat vorig jaar afgestoten (Discovery spin-off). Terug naar de corebusiness van een telco runnen n.
In een recessie kunnen de mensen op andere dingen besparen (dalende earnings, verwachtingen en waarderingen in andere sectoren), maar de Internetaansluiting en GSM-abonnement blijft.
Op ongeveer de helft van de boekwaarde per aandeel kopen is goedkoop.
Ik was bijna vergeten hoe onleesbaar de jaarrekeningen hier zijn. Het zijn geen gestandaardiseerde documenten zoals Form 10-K.
Soullie schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:06:
Goede prive ervaringen met NN, ik ken ook iemand die er werkt, die is ook wel positief over de toekomst.
Optie tot stock dividend sprak me aan omdat ik mijn positie wil gaat uitbreiden dit jaar.
Aegon was me niet helemaal duidelijk wat men in de toekomst van plan was/is, en ik heb al best wat blootstelling naar de US. (volgens mij is er niets nederlands meer aan dit bedrijf).
Dus bleef ASR / NN over, en heb ik NN gekozen inverband met bovenstaande redenen.
Ik heb erg weinig financials in porto, en banken vind ik eigenlijk maar niets (heb wel rabocertificaten)... dus verzekeraars leek me wel wat.
Wat is er in 2021 en 2022 gebeurt dat voor negatieve free cash flow gezorgd heeft?
De verwachte EPS van ongeveer 5 euro en free cash flow per aandeel van ongeveer 6 euro zorgen erdoor dat een verwachte dividend van ongeveer 3 euro houdbaar is.