Het is een pauze, maar ook (meer) duidelijkheid wat we de rest van het jaar mogen verwachten. Zelf vermoed ik met huidige kennis dat we nog 1x een hike van 25 bps krijgen (2x25bps zou beter zijn). Dit jaar geen rentedaling meer tenzij serieuze calamiteiten (echt niet uitegesloten in Q3/Q4).
In Europa moet er eigenlijk
na vandaag nog 125-175 bps bij, maar dat gaat niet gebeuren... Ik laat mijn put's verlopen, ik neem geen nieuwe positie (maar verkoop ook niet) en blijf cash opbouwen (huidige cash/ultrashort bonds is 7% van de portefeuille en voor mijn doen hoog). Verwacht eigenlijk op korte termijn (tussen nu en enkele weken) een sell-off die mogelijk ook violent kan zijn. Dan zet ik evetueel opgebouwde cash wel weer in. Er zou minstens een dalnig van 5-7% moeten zijn t.o.v. huidige niveau's.
Offtopic: Denk dat DutchManticore soms even vergeet dat het in wezen een technologie website en forum is

Tussen die techoligie adapten zitten personen met 0 maanden beleggingservaring en met 30 jaar beleggingservaring. Personen die bij de AH vakken vullen maar ook middle management van financiële instellingen

Wat DutchManticore ook lijkt te doen in manier van schrijven is de individuen die posten in de groep generaliseren en dan zeggen dat dit de mening van de groep is. Niets is minder waar, hier zijn verschillende posters met verschillende meningen hebben, soms niet ver afwijkend van zijn eigen visie. Dat blijkt hij stelselmatig te negeren.
Zonder in de diepte te gaan hebben in ieder geval bedrijven als AMD, Intel, ARM, Apple nu al de kennis in huis om IA chips ontwerpen. AMD staat dan na NVDA goed gepositioneerd. Daar is gewoon de kennis in huis.
[
Voor 24% gewijzigd door
Galactic op 15-06-2023 11:32
]