Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:55
Zr40 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Het is vrij offtopic hier in het beleggen topic, [...]
Helemaal off-topic is het niet omdat het wel degelijk bepaalt hoeveel je maandelijks kan inleggen. Beleg met geld dat je kunt missen is het devies. Maar als je steeds minder kan missen door inflatie... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Zr40 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Voor het deel van de assets dat in USD gewaardeerd wordt draagt de verandering van de wisselkoers bij aan de waarde van de ETF.
Ik heb bijna alles in dollars vanwege VTI en VXUS, en kan dat effect duidelijk zien. Deze maand ben ik van -15% naar -10% gegaan. Terwijl VTI bijvoorbeeld bijna -8% staat deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

FinanzRocker, een Duitstalige blog die ik af en toe lees, heeft een interview met Catharina Weber online gezet (als podcast en deels uitgeschreven). Zij is een klantenadviseur bij Tresono Family Office waar ze onder andere bezig is met strategische asset allocatie en de ontwikkeling en advisering van holistische familiestrategieën.

Het is in dat opzicht interessant om te zien wat een Single Family Office of in dit geval een Multi Family Office doet in de huidige markt, en ook wat de werknemer daar zelf weer privé van toepast. Het is eerder een luchtig interview dan super diepgaand.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14
Jebus4life schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:48:

Als je vergelijkt met pre-corona; is het vooral tegenover de USD & de Yuan dat serieus verloren hebben, en dat lijkt me inderdaad een vlucht in de veilige havens (die de euro dus idd niet meer is dankzij de ECB die tussen 2 vuren zit)
Het is natuurlijk niet alleen monetair beleid wat de koers bepaalt. Een grote factor lijkt me de beperking van invoer van Russische energie. Dat werd afgerekend in Euro. Daarvoor in de plaats wordt nu LNG en olie van elders gehaald, afgerekend in USD.

Daarnaast zien we dat de Duitse industrie zwaar last heeft van een tekort aan chips en andere onderdelen. Voor het eerst in weet ik hoelang heeft Duitsland een handelstekort in plaats van een overschot.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 09:15
Zouden jullie het nu verstandig vinden om gewoon in deze onzekere tijd, alsnog extra te beleggen in een fonds als NT (lange termijn visie) of wellicht even afwachten? Echter spaargeld wat je niet nodig hebt de aankomende jaren is nu ook niet interessant..

[ Voor 21% gewijzigd door martijn22222 op 07-07-2022 14:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14
Ik stort gewoon door in de indexfondsen. Waar zou je op willen wachten?

Maar... als je een eigen huis hebt waar je duurzaamheidsmaatregelen in kunt nemen dan kun je daar ook in investeren. Met de huidige energieprijzen verdien je zonenpanelen in een jaar of 2 a 3 terug. Zelfde geldt voor spouwmuurisolatie.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:59
martijn22222 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:30:
Zouden jullie het nu verstandig vinden om gewoon in deze onzekere tijd, alsnog extra te beleggen in een fonds als NT (lange termijn visie) of wellicht even afwachten? Echter spaargeld wat je niet nodig hebt de aankomende jaren is nu ook niet interessant..
Gewoon iedere maand blijven aankopen, dat werkt op lange termijn het best. Zie: https://www.personalfinan...erfectly-time-the-market/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Dat ligt er een beetje aan welke strategie je volgt:

Je moet vooral kopen wanneer je aan lump-sum, DCA of buy the dip doet.

En je moet niet investeren wanneer je de bedrijvencyclus of momentum volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Helder!

Nog een laatste vraag:
- Hoe zie je wat je aan rendement gemaakt hebt sinds de aankoop. Aangezien ik op meerdere momenten éxtra geld belegd heb in hetzelfde NT fonds, met wisselende bedragen per keer, heb je natuurlijk telkens dat je op een andere koers inkoopt. Daardoor is dus de aankoopwaarde telkens anders ten opzichte van de waarde (van nu) zodra je die op dat moment bekijkt. Die aankoopwaardes pakt ie dan telkens bij het bijstorten een gemiddelde van of hoe moet ik dat zien?
Pistachenootje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:45:
[...]

Gewoon iedere maand blijven aankopen, dat werkt op lange termijn het best. Zie: https://www.personalfinan...erfectly-time-the-market/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:02
martijn22222 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:03:
Helder!

Nog een laatste vraag:
- Hoe zie je wat je aan rendement gemaakt hebt sinds de aankoop. Aangezien ik op meerdere momenten éxtra geld belegd heb in hetzelfde NT fonds, met wisselende bedragen per keer, heb je natuurlijk telkens dat je op een andere koers inkoopt. Daardoor is dus de aankoopwaarde telkens anders ten opzichte van de waarde (van nu) zodra je die op dat moment bekijkt. Die aankoopwaardes pakt ie dan telkens bij het bijstorten een gemiddelde van of hoe moet ik dat zien?

[...]
Dat wordt bij je broker berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiscalist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-02-2023
Ik ben extra aan het bijkopen in het 1895 aandelen fonds van de Rabobank. Ook bij een stijgende rente van de dollar heb ik profijt gezien 72% in noord Amerika is belegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Fiscalist schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:03:
[...]

Ik ben extra aan het bijkopen in het 1895 aandelen fonds van de Rabobank. Ook bij een stijgende rente van de dollar heb ik profijt gezien 72% in noord Amerika is belegd.
Bedoel je via beheerd beleggen? Ik dacht namelijk dat je 1895 niet zelf kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiscalist
Pistachenootje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:39:
[...]

Bedoel je via beheerd beleggen? Ik dacht namelijk dat je 1895 niet zelf kan aanschaffen?
Klopt ja! Helaas kan je het idd niet zelf aanschaffen. Dat zou pas mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

DutchManticore schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:09:
Gaan we het dan echt deze maand zien?
De markt straft de eurozone en de ECB hard af en we stevenen af op Euro Dollar pariteit.

Ik heb op een koers $1.14 per euro, voor een behoorlijk bedrag van de overwaarde van de verkoop van ons huis aan dollars gekocht. Op die positie heb ik op dit moment al 13% winst sinds november.

En de echte ellende moet nog komen.

Daarnaast beginnen ook meerdere nieuwsbronnen de discussie omtrent de houdbaarheid van de Euro weer gangbaar te maken nu de ECB weer echt draconische middelen aankondigt om een falen van de zuidelijke economieën te voorkomen. Ze kunnen daarmee een rente dispariteit en het defaulten voorkomen maar de markt ziet ook welke toeren de ECB uit moet halen om te zorgen dat het kaartenhuis niet in elkaar stort. Ik denk dat de markt nog veel meer toevlucht zal zoeken in een valuta beheerd door een sterke centrale bank.

Van de €42k winst op mijn valuta positie, heb ik vandaag 20% verzilverd en weer teruggezet naar euro's. De rest laat ik staan om van verder wegzakken van de euro te kunnen profiteren

https://www.bnr.nl/nieuws...ede-eurocrisis-in-te-gaan

De druk op Europese burgers zonder dollars's gaat dus weer verder toenemen. Onze producten en diensten worden goedkoop en aantrekkelijk voor dollar economieën maar alles wat wij moeten importeren wordt in rap tempo duurder. Dat gaat een inflatie driver voor zowel Europese PPI en uiteindelijk dus ook voor de CPI zijn
Lekker op de SPY puts blijven zitten. Ik zag aan je SPY puts dat je voor een agressieve koersval voor midden oktober gaat.

Ik heb SPY Dec 335, 310 en 300 puts gekocht voor meer liquiditeit op een later expiratiedatum en gemakkelijker ITM gaan door hogere strikes.

Naast de Duitsers, heeft het IMF ook gewaarschuwd dat de economie in de grootste ramp sinds WOII gaat. De bulls beklimmen de trappen traag en de bears vallen snel uit het raam. Velen geven 4 maanden als de tijdsperiode voor de afstort en het wordt uitkijken voor wanneer de obligatiemarkt bullish wordt.

De olieberen staan al klaar op de olieprijs door de 65 en 45 dollar per vat neer te slaan. Het vernietigen van de grondstofprijzen is het Westerse strategische wapen dat Rusland niet verwacht heeft. De prijzen van huizen, auto's,... kunnen neergeslagen worden net zoals de GPU-prijzen.

Als de obligatiemarkt denkt dat de rente gaat dalen en de waarde van de staatsobligaties gaat stijgen, dan betekent het dat de centrale banken weer geld creëren en alle aandelen, vastgoed, commodities,... omhoog gaan duwen.

Dus voor de lange termijn ben ik nu mijn longposities bij elke heropleving naar SPY puts aan het converteren. Als de markt door de hoeven/bodem zakt, dan printen de puts geld dat ik naar nieuwe longposities kan omzetten voordat de centrale banken weer aan geldcreatie doen. Het extreem afprijzen van tech dat in de komende 10 jaren erg belangrijk en winstgevend kan worden, is waarom cash is king in een recessie.

Op de korte termijn is het bij GME en BBBY in de komende 14 dagen erg explosief.

Bij GME zijn de uitgestelde institutionele aankopen van juni naar deze maand uitgesteld en Ryan Cohen heeft waarschijnlijk het bedrijf beïnvloed om de stock split perfect op de juli expiratie te plannen. Dit geeft extra koopdruk boven op de 2 maanden aan uitgestelde institutionele aankopen die samenvallen.

Het is aan de Redditors om zoveel mogelijk calls te kopen om de market makers voor de kar te spannen en dwingen voor elke gekochte call delta*100 aandelen te kopen voor de delta hedging. Naarmate de delta van de calls stijgen, moeten de market makers steeds meer aandelen kopen om hun risico's te dekken.

Bij BBBY is de koers ver onder de helft van Ryan Cohen's buy-in gezet. Het grote geld in Wall Street is niet achterlijk en als je ver onder hun aankoopprijs kan kopen, dan heb je meestal een veel betere deal kunnen onderhandelen. De market cap van het bedrijf is veel lager dan het geld dat ze kunnen ophalen met het afstoten van buybuyBABY.

Recent is het zichtbaar dat een onbekende partij dat koers zwaar drukte met een dekentje puts op strikes 4, 5, 6, 7, 8 en 9 die volgende vrijdag expireren en de institutionele aankopen (van andere partijen) zijn zichtbaar op de grafiek. Gekochte puts dwingen market makers om delta*100 aandelen te verkopen. Het vermoeden is dat iemand een lage overnameprijs wou aanbieden en we weten niet wie ongeïnformeerd in de grote val gelopen is dat een whale kan afslachten.

Als BBBY boven de 10 gaat, dan kan je het vergelijken met de cook off van munitie in een Russische supply depot. Retail heeft meer dan 30x goedkope calls (de market makers hebben niks ingeprijsd en dat maakt het extreem aantrekkelijk voor retail/particulieren om door te laden) gekocht dan dat er puts bestaan. De gamma max berekening is oneindig, zo'n koersdoel kan ik niet geloven, maar koers voorbij de hoogste strike in de optiereeksen is mogelijk. Dat betekent dat de beren/shorters geen enkele verdediging hebben zoals wanneer je munitievoorraad opgeblazen wordt. Ik heb veel calls klaar staan om door het dak te gaan. Bij een koers dat gemakkelijk x20 kan gaan, maakt het niet uit welke strike dat je uitkiest.

Een nieuwe Mercedes of BMW aan koerswinst voor het einde van de maand is een understatement. Een meevaller kan je in huizenprijzen uitdrukken.

We naderen de endgame waar veel geld verdiend of verloren kan worden. Zowel op korte als op lange termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:59

de Peer

under peer review

rapture schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 02:39:
[...]
Naast de Duitsers, heeft het IMF ook gewaarschuwd dat de economie in de grootste ramp sinds WOII gaat.
Heb je daar een bron voor?

Op NOS lees ik dit:
https://nos.nl/artikel/24...ldwijde-financiele-crisis
De wereldwijde economische groei zal naar verwachting van het IMF lager uitkomen dan eerder verwacht, maar een krimp verwacht de organisatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als ik even daarop Google vanwege paywall, gaat het inderdaad alleen erom dat ze het over de "biggest test" heeft gehad. Dat is iets heel anders dan zeggen dat we de grootste economische ramp sinds WW2 ingaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sissors schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:23:
[...]

Als ik even daarop Google vanwege paywall, gaat het inderdaad alleen erom dat hij het over de "biggest test" heeft gehad. Dat is iets heel anders dan zeggen dat we de grootste economische ramp sinds WW2 ingaan...
Inderdaad.
Ze heeft het over biggest test, gevolgd door:
The IMF chief said she does not expect a recession for the world's major economies - but could not rule one out.

"No, not at this point," she told a panel at the event.
https://www.mirror.co.uk/...ces-biggest-test-27046361

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Omzeilen beveiligingen is niet de bedoeling.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 08-07-2022 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Die post lijkt linea recta van WSB te komen, dus volgens mij is er het één en ander lost in translation geraakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
GoEV6 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Dat wordt bij je broker berekend.
Ja klopt, bij Rabobank in mijn geval. Ik begrijp dat mijn vraag niet helemaal helder is maar anders bel ik daar zelf de Rabo wel even voor!

Wat ik wou aangeven:
Januari koop je NT World bv. €1000
Mei koop je NT World bv. €500,00
November koop je NT World €2000

Procentueel zie je bij de broker hoeveel rendement je gemaakt hebt in de afgelopen maanden. Nu begrijp ik dat je dat kunt zien bij bv. die 1e inleg ten opzichte van de stand van nu. Bv. 5% gestegen.

Maar als je bv. die 2e inleg doet in een periode dat ie heel hoog staat en erna zakt de koers, dan veranderd daarmee dus eigenlijk je rendement naar verhouding van wat je in de 'duurdere periode' er extra ingelegd hebt. Hierdoor sta je bv. dan ineens op verlies maar dat komt dan door die 2e inleg en niet op de 1e inleg. Het is mij niet helemaal helder hoe dit inzichtelijk gemaakt wordt. Je ziet niet pér inlegmoment, de koers ten opzichte van de huidige stand. Of tellen ze alle inkoopmomenten bij elkaar op, dat geeft een gemiddelde nieuwe waarde stand, en dat verschil zie je dan ten opzichte van de huidige stand?

[ Voor 4% gewijzigd door martijn22222 op 08-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

martijn22222 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:17:
Het is mij niet helemaal helder hoe dit inzichtelijk gemaakt wordt.
Jouw transacties (aan/verkoop momenten - en eventuele dividenden) worden op de achtergrond gewoon bijgehouden. Daar loopt vervolgens een formule overheen die het rendement allemaal samenvat. Aan de voorkant zie je slechts 1 samengevat rendement cijfer.
Wil je dat zelf doen, dan zal je in Excel oid aan de slag moeten gaan. Al de transacties bijhouden met datum en koers. Vervolgens kan je het zo simpel of complex maken als je wilt.

Investopedia : How to Calculate Your Portfolio's Investment Returns
Investopedia : A Guide to Calculating Return on Investment (ROI)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:54
rapture schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 02:39:
[...]
Lekker op de SPY puts blijven zitten. Ik zag aan je SPY puts dat je voor een agressieve koersval voor midden oktober gaat.

Ik heb SPY Dec 335, 310 en 300 puts gekocht voor meer liquiditeit op een later expiratiedatum en gemakkelijker ITM gaan door hogere strikes.

Naast de Duitsers, heeft het IMF ook gewaarschuwd dat de economie in de grootste ramp sinds WOII gaat. De bulls beklimmen de trappen traag en de bears vallen snel uit het raam. Velen geven 4 maanden als de tijdsperiode voor de afstort en het wordt uitkijken voor wanneer de obligatiemarkt bullish wordt.

De olieberen staan al klaar op de olieprijs door de 65 en 45 dollar per vat neer te slaan. Het vernietigen van de grondstofprijzen is het Westerse strategische wapen dat Rusland niet verwacht heeft. De prijzen van huizen, auto's,... kunnen neergeslagen worden net zoals de GPU-prijzen.

Als de obligatiemarkt denkt dat de rente gaat dalen en de waarde van de staatsobligaties gaat stijgen, dan betekent het dat de centrale banken weer geld creëren en alle aandelen, vastgoed, commodities,... omhoog gaan duwen.

Dus voor de lange termijn ben ik nu mijn longposities bij elke heropleving naar SPY puts aan het converteren. Als de markt door de hoeven/bodem zakt, dan printen de puts geld dat ik naar nieuwe longposities kan omzetten voordat de centrale banken weer aan geldcreatie doen. Het extreem afprijzen van tech dat in de komende 10 jaren erg belangrijk en winstgevend kan worden, is waarom cash is king in een recessie.

Op de korte termijn is het bij GME en BBBY in de komende 14 dagen erg explosief.

Bij GME zijn de uitgestelde institutionele aankopen van juni naar deze maand uitgesteld en Ryan Cohen heeft waarschijnlijk het bedrijf beïnvloed om de stock split perfect op de juli expiratie te plannen. Dit geeft extra koopdruk boven op de 2 maanden aan uitgestelde institutionele aankopen die samenvallen.

Het is aan de Redditors om zoveel mogelijk calls te kopen om de market makers voor de kar te spannen en dwingen voor elke gekochte call delta*100 aandelen te kopen voor de delta hedging. Naarmate de delta van de calls stijgen, moeten de market makers steeds meer aandelen kopen om hun risico's te dekken.

Bij BBBY is de koers ver onder de helft van Ryan Cohen's buy-in gezet. Het grote geld in Wall Street is niet achterlijk en als je ver onder hun aankoopprijs kan kopen, dan heb je meestal een veel betere deal kunnen onderhandelen. De market cap van het bedrijf is veel lager dan het geld dat ze kunnen ophalen met het afstoten van buybuyBABY.

Recent is het zichtbaar dat een onbekende partij dat koers zwaar drukte met een dekentje puts op strikes 4, 5, 6, 7, 8 en 9 die volgende vrijdag expireren en de institutionele aankopen (van andere partijen) zijn zichtbaar op de grafiek. Gekochte puts dwingen market makers om delta*100 aandelen te verkopen. Het vermoeden is dat iemand een lage overnameprijs wou aanbieden en we weten niet wie ongeïnformeerd in de grote val gelopen is dat een whale kan afslachten.

Als BBBY boven de 10 gaat, dan kan je het vergelijken met de cook off van munitie in een Russische supply depot. Retail heeft meer dan 30x goedkope calls (de market makers hebben niks ingeprijsd en dat maakt het extreem aantrekkelijk voor retail/particulieren om door te laden) gekocht dan dat er puts bestaan. De gamma max berekening is oneindig, zo'n koersdoel kan ik niet geloven, maar koers voorbij de hoogste strike in de optiereeksen is mogelijk. Dat betekent dat de beren/shorters geen enkele verdediging hebben zoals wanneer je munitievoorraad opgeblazen wordt. Ik heb veel calls klaar staan om door het dak te gaan. Bij een koers dat gemakkelijk x20 kan gaan, maakt het niet uit welke strike dat je uitkiest.

Een nieuwe Mercedes of BMW aan koerswinst voor het einde van de maand is een understatement. Een meevaller kan je in huizenprijzen uitdrukken.

We naderen de endgame waar veel geld verdiend of verloren kan worden. Zowel op korte als op lange termijn.
Kiyosaki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:26
Ik zit bij de ABNAMRO, maar die laat keurig zien wat mijn Gemiddelde Aankoop koers is. Lijkt me sterk dat Rabo dit niet kan.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Sorry, een vraag van een groentje.
Kan iemand mij vertellen hoe je aan informatie kan komen betreffende een bedrijf en de huidige waarde van de aandelen van dat bedrijf? Of welke websites jullie gebruiken?
Ik kijk bijvoorbeeld naar Fastned, en een jaar geleden stond de prijs van het aandeel ongeveer 3x zo hoog. Hoe kan je zoiets uitzoeken? Ik kan weinig negatiefs vinden over het bedrijf en de tak van sport waarin ze zitten. De toekomst lijkt er goed uit te zien, met uitbreidingen en natuurlijk meer elektrische auto's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 19:36
wokkelz schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:14:
Kan iemand mij vertellen hoe je aan informatie kan komen betreffende een bedrijf en de huidige waarde van de aandelen van dat bedrijf? Of welke websites jullie gebruiken?
Ik kijk bijvoorbeeld naar Fastned, en een jaar geleden stond de prijs van het aandeel ongeveer 3x zo hoog. Hoe kan je zoiets uitzoeken? Ik kan weinig negatiefs vinden over het bedrijf en de tak van sport waarin ze zitten. De toekomst lijkt er goed uit te zien, met uitbreidingen en natuurlijk meer elektrische auto's.
Ik vind Yahoo finance altijd wel fijn om harde financiële data te vinden.

Voor Fastned:
https://finance.yahoo.com/quote/FAST.AS?p=FAST.AS

Daar kan je ook dit grafiekje vinden, wat ook meteen het probleem met Fastned laat zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnTIw0N_jwSiEkc3XOWKfQe1Qgo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QZKF9FWYlRWv5mpbYAbdTNcQ.png?f=user_large

De omzet stijgt, maar het verlies stijgt nog harder. Het is nu alleen nog een belofte dat ze in de toekomst dit ooit allemaal terug gaan verdienen. Met de stijgende rente en het huidige beursklimaat vindt men dat een stuk minder interessant en dus gaat de koers naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 15:57
Morty schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:51:
[...]

Daar kan je ook dit grafiekje vinden, wat ook meteen het probleem met Fastned laat zien
[Afbeelding]

De omzet stijgt, maar het verlies stijgt nog harder. Het is nu alleen nog een belofte dat ze in de toekomst dit ooit allemaal terug gaan verdienen. Met de stijgende rente en het huidige beursklimaat vindt men dat een stuk minder interessant en dus gaat de koers naar beneden.
Ik kijk wellicht verkeerd, maar stijgt het verlies niet ongeveer even hard als de omzet? Ik zie, ongeveer, omzet van 7 naar 13 gaan en verlies van 12 naar 24. Dat is beiden nagenoeg twee keer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Tja Fastned, heeft binnen NL veel voor elkaar gekregen door Bart Lubbers (de zoon van Ruud). Maar wat kan een nationaal netwerk (de Europese uitrol loopt nog niet echt denderend) als tegenwicht brengen tegen grote internationale spelers die wel groots door Europa uitrollen, of hele lokale partijen waar een regio vol mee wordt gezet. Maar ook partijen die een platform aanbieden als een white-label oplossing.

Voorbeelden van verschillende aanbieders zijn Allego, AgriSnellaad, Ampeco, Last Mile Solutions, etc.

In dat opzicht is Fastned niet uniek, het heeft binnen NL wel behoorlijk wat goede locaties weten te bemachtigen (wederom het netwerk van zoon-papa en er vroeg bijzijn) maar daar houdt het dan ook wel weer op. Europese plannen lopen niet echt, en daar krijgt men toch meer concurrentie om goede locaties te winnen. De grote efficiëntie slag door groei lijkt telkens niet gemaakt te kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
En de saga gaat verder met dat Musk afziet van bod op Twitter. Nabeurs -5%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:54
wokkelz schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:14:
Als het specifiek over Fastnet gaat, dan kun je in dit topic wel een en ander vinden, niet @Zr40 en @writser? >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:48
Haha, pas op met dit onderwerp! Ik word nog een keer verbannen hier ..

Ik heb nog steeds geen enkel vertrouwen in het bedrijfsmodel van Fastned en het aandeel is nog steeds veel te optimistisch geprijsd, wat mij betreft. Maar die discussie is wel genoeg gevoerd hier inderdaad :) .

Ik moet wel zeggen dat management fantastisch heeft gehandeld tijdens de manie in speculatieve aandelen vorig jaar (geen sarcasme). Dat ze bijna 2 miljoen aandelen hebben weten te plaatsen a 80 euro per stuk is echt een ongekend knappe prestatie. Ook al is je bedrijf niks waard, als je dat een paar keer voor elkaar krijgt is je bedrijf ineens wel wat waard! De obligaties vormen nu geen probleem meer en er is genoeg cash om de komende jaren door te komen.

Ik ben wel zeer benieuwd naar het verhaal achter de schermen daar, hopelijk komt dat ooit nog eens naar buiten. Waarom ging de koers in een paar maand drie of vier keer over de kop? En wie dacht er in hemelsnaam dat het een goed idee was om die aandelen te kopen?

[ Voor 9% gewijzigd door writser op 09-07-2022 09:33 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

writser schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:30:
Haha, pas op met dit onderwerp! Ik word nog een keer verbannen hier ..

Ik heb nog steeds geen enkel vertrouwen in het bedrijfsmodel van Fastned en het aandeel is nog steeds veel te optimistisch geprijsd, wat mij betreft. Maar die discussie is wel genoeg gevoerd hier inderdaad :) .

Ik moet wel zeggen dat management fantastisch heeft gehandeld tijdens de manie in speculatieve aandelen vorig jaar (geen sarcasme). Dat ze bijna 2 miljoen aandelen hebben weten te plaatsen a 80 euro per stuk is echt een ongekend knappe prestatie. Ook al is je bedrijf niks waard, als je dat een paar keer voor elkaar krijgt is je bedrijf ineens wel wat waard! De obligaties vormen nu geen probleem meer en er is genoeg cash om de komende jaren door te komen.

Ik ben wel zeer benieuwd naar het verhaal achter de schermen daar, hopelijk komt dat ooit nog eens naar buiten. Waarom ging de koers in een paar maand drie of vier keer over de kop? En wie dacht er in hemelsnaam dat het een goed idee was om die aandelen te kopen?
Mensen die de Tesla boom hadden gemist en naarstig op zoek waren naar een ander aandeel dat 3x of 4x zou gaan.
Zie ook alle andere nieuwe EV fabrikanten die praktisch nog geen enkele auto hebben rondrijden maar wel meer waard zijn dan, zeg, een Fiat of een Volkswagen.

Doet heel erg denken daat de dotcom bubble.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42

Jebus4life

BE User

Qunix schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 00:13:
En de saga gaat verder met dat Musk afziet van bod op Twitter. Nabeurs -5%
En Twitter klaagt hem (uiteraard) aan om de deal te laten doorgaan. (wat niet gaat gebeuren, ze willen enkel hun miljard dollar waar ze recht op hebben)

"Could be the most expensive expensive cheque ever written by an impulsive ego in search of upvotes."

[ Voor 13% gewijzigd door Jebus4life op 09-07-2022 10:37 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Jebus4life schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:36:
[...]

En Twitter klaagt hem (uiteraard) aan om de deal te laten doorgaan. (wat niet gaat gebeuren, ze willen enkel hun miljard dollar waar ze recht op hebben)

"Could be the most expensive expensive cheque ever written by an impulsive ego in search of upvotes."
Gaat Musk meer dan dat miljard kosten, hij heeft daadwerkelijk schade berokkend met zijn domme ego tweets over de deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:27
Je kan sparen met een rente van maximaal 1,08% rente !!

Je moet hiervoor een rekening openen bij www.interactivebrokers.ie
De rekening is gratis. Er zijn natuurlijk wel voorwaarden.

Rente is van toepassing voor saldo boven de $10.000,-
Je moet wel je euro's omzetten naar dollars.
Beleggen is niet verplicht.
Je loopt wel een valuta risico, maar gezien de zwakke positie van de euro heb je nu meer een voordeel dan een nadeel.
Dit omdat de ECB de rente minder snel verhoogt dan de FED. Daarnaast is Europa minder zelfstandig in olie/gas dan Amerika.
Tevens heeft Europa zwakke EU landen zoals Italie/Griekenland/Spanje/Frankrijk/Belgie wat de VS niet heeft.

Voor de volledige informatie kan je terecht bij:
https://www.interactivebrokers.ie/en/index.php?f=46788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Jebus4life schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:36:
[...]

Van wat ik begrijp is die miljard meer als Twitter ermee eens is het te stoppen. Anders moet hij gewoon de hele zooi betalen, of hij wil of niet.

En vanuit Twitter gezien hebben ze heel weinig keuze, de aandeelhouders zullen gewoon eisen dat Twitter ervoor zorgt dat dat bod door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Miki schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Gaat Musk meer dan dat miljard kosten, hij heeft daadwerkelijk schade berokkend met zijn domme ego tweets over de deal.
Dat een tweet schade veroorzaakt is vrijwel onmogelijk te bewijzen. En dan is het pas een probleem voor hem als hij dingen heeft getweet waarvan bewezen kan worden dat hij wist dat ze onjuist waren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
RocketKoen schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:02:
[...]

Dat een tweet schade veroorzaakt is vrijwel onmogelijk te bewijzen. En dan is het pas een probleem voor hem als hij dingen heeft getweet waarvan bewezen kan worden dat hij wist dat ze onjuist waren.
We gaan het zien, het wordt in ieder geval een leuk najaar met Musk en Twitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Miki schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:57:
[...]

We gaan het zien, het wordt in ieder geval een leuk najaar met Musk en Twitter :)
We zullen binnenkort aan de koers van Twitter zien hoeveel vertrouwen de markt heeft in hun rechtszaak.
Als je verwacht dat het voor $54 wordt overgenomen dan zijn de aandelen nu met $34 namelijk een koopje.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, het contract lijkt duidelijk te zijn. Het aantal bots op Twitter is praktisch irrelevant. Maar goed, de VS is nou niet echt een land waar de rule of law goed werkt, laat staan als je de rijkste man op aarde bent, dus het zou me niks verbazen als hij er onderuit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

De mannen in deze podcast zijn behoorlijk pessimistisch over de gasprijs en de economie de komende winter, vooral als Rusland de North Stream na het aankomende onderhoud de pijpleiding voorlopig niet meer opendraait (kans is heel groot zeggen ze).

https://open.spotify.com/...si=2uX-WFrrTwW2KYyZ97AcxA

Op zich niet nieuw, maar ik vraag me af wat dit voor Shell gaat betekenen en dan metname de aandelenkoers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phantom09
DutchManticore schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:09:
Gaan we het dan echt deze maand zien?
De markt straft de eurozone en de ECB hard af en we stevenen af op Euro Dollar pariteit.

Ik heb op een koers $1.14 per euro, voor een behoorlijk bedrag van de overwaarde van de verkoop van ons huis aan dollars gekocht. Op die positie heb ik op dit moment al 13% winst sinds november.

En de echte ellende moet nog komen.

Daarnaast beginnen ook meerdere nieuwsbronnen de discussie omtrent de houdbaarheid van de Euro weer gangbaar te maken nu de ECB weer echt draconische middelen aankondigt om een falen van de zuidelijke economieën te voorkomen. Ze kunnen daarmee een rente dispariteit en het defaulten voorkomen maar de markt ziet ook welke toeren de ECB uit moet halen om te zorgen dat het kaartenhuis niet in elkaar stort. Ik denk dat de markt nog veel meer toevlucht zal zoeken in een valuta beheerd door een sterke centrale bank.

Van de €42k winst op mijn valuta positie, heb ik vandaag 20% verzilverd en weer teruggezet naar euro's. De rest laat ik staan om van verder wegzakken van de euro te kunnen profiteren

https://www.bnr.nl/nieuws...ede-eurocrisis-in-te-gaan

De druk op Europese burgers zonder dollars's gaat dus weer verder toenemen. Onze producten en diensten worden goedkoop en aantrekkelijk voor dollar economieën maar alles wat wij moeten importeren wordt in rap tempo duurder. Dat gaat een inflatie driver voor zowel Europese PPI en uiteindelijk dus ook voor de CPI zijn
Ik zit er ook aan te denken aan de euro's die ik heb om dit om te zetten naar dollars.
Waarom ga je voor 20% verzilveren nar euro's als je er vanuit gaat dat de euro nog zwakker wordt?
Dan kun je toch meer winst behalen??

De euro zorgt ervoor dat geld van de rijke eurolanden naar de zwakkere eurolanden gaat. Niet fijn als je mij vraagt. Ik krijg een lira gevoel erbij |:(

En als de zwakkere landen nou na de kredietcrisis langzaam hun schulden weer op orde hadden gebracht, dan viel het nog mee. Echter het is nog erger geworden dan het al was. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
DJH schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:10:
De mannen in deze podcast zijn behoorlijk pessimistisch over de gasprijs en de economie de komende winter, vooral als Rusland de North Stream na het aankomende onderhoud de pijpleiding voorlopig niet meer opendraait (kans is heel groot zeggen ze).

https://open.spotify.com/...si=2uX-WFrrTwW2KYyZ97AcxA

Op zich niet nieuw, maar ik vraag me af wat dit voor Shell gaat betekenen en dan metname de aandelenkoers?
9 van de 10 keer loopt het altijd anders dan dat de analisten, gasten en experts in zo’n podcast aflevering beweren. Bij Beurstalk was het JET all the way in het afgelopen half jaar, nu weten hoe het anders kan lopen.

Wees dus altijd kritisch en probeer zelf ook met de beschikbare info te reconstrueren of hun beweringen kloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 09-07-2022 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Als ik mij niet vergis zei ik ergens in april dat ik niet meer ging bijkopen. Dat heeft zekers geholpen, anders was het nu minder waar geworden.
De markt zit nog steeds in de downtrend. Huidige afgelopen 2 weken heef tde markt zich wel wat hersteld, maar is hij nog niet doorgebroken. Dus ik koop voorlopig nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
eamelink schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:04:
Tsja, het contract lijkt duidelijk te zijn. Het aantal bots op Twitter is praktisch irrelevant. Maar goed, de VS is nou niet echt een land waar de rule of law goed werkt, laat staan als je de rijkste man op aarde bent, dus het zou me niks verbazen als hij er onderuit komt.
De potentiele winstgevenheid van sociale media is 100% afhankelijk van de hoeveelheid en het percentage actieve gebruikers.
Twitter zegt zelf dat ze 330 miljoen gebruikers hebben, waarvan <5% bots.
Maar als ze in werkelijkheid 20% bots hebben. En 80% van de tweets geplaatst wordt door bots ipv echte mensen, dan doet dat nogal wat met de waarde tov die 5%.
Twitter lijkt hun 5% niet te kunnen bewijzen. En daar zal de rechtszaak om gaan draaien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:52
phantom09 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:55:
[...]

Als ik mij niet vergis zei ik ergens in april dat ik niet meer ging bijkopen. Dat heeft zekers geholpen, anders was het nu minder waar geworden.
De markt zit nog steeds in de downtrend. Huidige afgelopen 2 weken heef tde markt zich wel wat hersteld, maar is hij nog niet doorgebroken. Dus ik koop voorlopig nog niks.
Het valt mij alleszins mee, gezien de neerwaartse markt en alle miserie in de media, hoe veel ik eigenlijk kwijt ben dit jaar. Vanaf januari tot nu zo’n 3,5% tot 4% verloren. Door maandelijks beleggingsfondsen en etf’s te blijven kopen, ook toen het lager stond dan nu, en door dividenden te herinvesteren, valt het allemaal nog mee.

Geeft mij eigenlijk wel een goed gevoel dat na dit half jaar het verlies concreet nog meevalt. Hoeveel we al achter de rug hebben van de uiteindelijke totale daling, geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:58:
[...]

De potentiele winstgevenheid van sociale media is 100% afhankelijk van de hoeveelheid en het percentage actieve gebruikers.
Maar als ze in werkelijkheid 20% bots hebben. En 80% van de tweets geplaatst wordt door bots ipv echte mensen, dan doet dat nogal wat met de waarde tov die 5%.
Twitter lijkt hun 5% niet te kunnen bewijzen. En daar zal de rechtszaak om gaan draaien.
Maar als dat niet als ontbindende voorwaarden in het contract stond, is het simpelweg niet relevant. Tenzij Elon kan bewijzen dat Twitter hem bewust heeft voorgelogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

RocketKoen schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:58:
Nee, Twitter zegt (emphasis mine):
We have performed an internal review of a sample of accounts and estimate that the average of false or spam accounts during the first quarter of 2022 represented fewer than 5% of our mDAU during the quarter. The false or spam accounts for a period represents the average of false or spam accounts in the samples during each monthly analysis period during the quarter. In making this determination, we applied significant judgment, so our estimation of false or spam accounts may not accurately represent the actual number of such accounts, and the actual number of false or spam accounts could be higher than we have estimated.
Als Musk daar bezorgd over was (maar komop, dat gelooft toch niemand serieus? 8)7), dan had hij dat vóór de koop moeten uitzoeken.

Het is duidelijk dat de markt er aan flink aan twijfelt of een rechtbank in Delaware hier recht gaat spreken of buigt voor Musk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

En of Musk uberhaupt gehoor gaat geven aan de uitspraak :)

Uiteraard heeft Matt Levine weer een leuk stukje geschreven vandaag: https://www.bloomberg.com...les/2022-07-09/elon-s-out

[ Voor 76% gewijzigd door Zr40 op 09-07-2022 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiscalist
eamelink schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:30:
[...]

Nee, Twitter zegt (emphasis mine):

[...]

Als Musk daar bezorgd over was (maar komop, dat gelooft toch niemand serieus? 8)7), dan had hij dat vóór de koop moeten uitzoeken.

Het is duidelijk dat de markt er aan flink aan twijfelt of een rechtbank in Delaware hier recht gaat spreken of buigt voor Musk :)
Waarom zou een rechtbank niet langer recht spreken als Musk (deels) in het gelijk wordt gesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiscalist
SvV_Ying schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Het valt mij alleszins mee, gezien de neerwaartse markt en alle miserie in de media, hoe veel ik eigenlijk kwijt ben dit jaar. Vanaf januari tot nu zo’n 3,5% tot 4% verloren. Door maandelijks beleggingsfondsen en etf’s te blijven kopen, ook toen het lager stond dan nu, en door dividenden te herinvesteren, valt het allemaal nog mee.

Geeft mij eigenlijk wel een goed gevoel dat na dit half jaar het verlies concreet nog meevalt. Hoeveel we al achter de rug hebben van de uiteindelijke totale daling, geen idee.
Toevallig veel posities in de dollar? Als de aandelen 20% dalen maar de wisselkoers van de dollar tov de EUR met eenzelfde percentage stijgt, verlies je idd niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:52
Fiscalist schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:05:
[...]

Toevallig veel posities in de dollar? Als de aandelen 20% dalen maar de wisselkoers van de dollar tov de EUR met eenzelfde percentage stijgt, verlies je idd niet veel.
VWRL via De Giro en daar ook wat losse aandelen Apple, Google, Shell en KPN. NT-fondsen via de ING.

Ik ben niet zo thuis in wat de dollar/euro koers betekent voor mijn beleggingen. VWRL is uitgedrukt in euro’s, maar beslaat onderliggend voor zo’n 70% in de VS. Is dit dus gunstig voor mijn saldo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiscalist
SvV_Ying schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:10:
[...]

VWRL via De Giro en daar ook wat losse aandelen Apple, Google, Shell en KPN. NT-fondsen via de ING.

Ik ben niet zo thuis in wat de dollar/euro koers betekent voor mijn beleggingen. VWRL is uitgedrukt in euro’s, maar beslaat onderliggend voor zo’n 70% in de VS. Is dit dus gunstig voor mijn saldo?
Ja! Als de dollar sterk stijgt tov de euro pak jij dat mee als rendement! Anderzijds als de dollar flink daalt tov van de euro hakt dat behoorlijk in je rendement. De afgelopen periode is de dollar flink gestegen tov van de euro. Vandaar dat je verliezen beperkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Alles welbeschouwd is naar mijn mening een aandeel in een wereld indexfonds de ultieme 'eenheidsmunt' of referentie. Al de rest is daarvan afgeleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
phantom09 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:26:
[...]

Ik zit er ook aan te denken aan de euro's die ik heb om dit om te zetten naar dollars.
Waarom ga je voor 20% verzilveren nar euro's als je er vanuit gaat dat de euro nog zwakker wordt?
Dan kun je toch meer winst behalen??

De euro zorgt ervoor dat geld van de rijke eurolanden naar de zwakkere eurolanden gaat. Niet fijn als je mij vraagt. Ik krijg een lira gevoel erbij |:(

En als de zwakkere landen nou na de kredietcrisis langzaam hun schulden weer op orde hadden gebracht, dan viel het nog mee. Echter het is nog erger geworden dan het al was. 8)7
Heel eerlijk. 42k winst in 8 maanden. Het voelde te makkelijk.
Hebben 8400 euro verzilverd en daar maken we ons vakantie budget van.
Op deze manier hebben we een 'gratis' vakantie zonder dat ons banksaldo verandert.

We blijven mensen haha. Ben (ook gezien onze resterende positie van 80%) overtuigd dat de dollar verder zal winnen ten opzichte van de euro maar toch.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 10-07-2022 02:36 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
DutchManticore schreef op zondag 10 juli 2022 @ 02:35:
[...]

Op deze manier hebben we een 'gratis' vakantie zonder dat ons banksaldo verandert.
Ik wil geen partypooper zijn en hoop voor je dat het allemaal volgens plan gaat, maar zeggen dat het resterende bedrag uit die 42k onder winst valt terwijl je er 20% van hebt verzilverd geeft natuurlijk niet 42k winst.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Stukfruit schreef op zondag 10 juli 2022 @ 03:07:
[...]

Ik wil geen partypooper zijn en hoop voor je dat het allemaal volgens plan gaat, maar zeggen dat het resterende bedrag uit die 42k onder winst valt terwijl je er 20% van hebt verzilverd geeft natuurlijk niet 42k winst.
Nouja, heel eerlijk, wie denk je hiermee te informeren.

Uiteraard helemaal mee eens. Alles wat nog 'in play' is is gewoon onderhevig aan mogelijke verdamping.
Daar zijn we ons heel bewust van.

Idem met het verkopen van ons huis omdat we verwachten dat binnen 24 maanden de huizenprijzen sterk zullen dalen. Het is een 'play' met heel veel risico, maar we zijn overtuigd van ons gelijk en testen onze aannames dagelijks. Mede in dit topic, maar ook met objectieve cijfers uit de markt.

Unrealized gains zijn geen gains, totdat je verkoopt. :+

[ Voor 7% gewijzigd door DutchManticore op 10-07-2022 03:52 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
DutchManticore schreef op zondag 10 juli 2022 @ 03:35:
[...]
Idem met het verkopen van ons huis omdat we verwachten dat binnen 24 maanden de huizenprijzen sterk zullen dalen. Het is een 'play' met heel veel risico, maar we zijn overtuigd van ons gelijk en testen onze aannames dagelijks. Mede in dit topic, maar ook met objectieve cijfers uit de markt.
Hoe kijk je in deze context aan tegen de meest recente NVM cijfers, die toch wel een sterker beeld van de woningmarkt liet zien dan menigeen had verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Nouja, heel eerlijk, wie denk je hiermee te informeren.
Jou. Omdat ik je in verschillende financiële topics redelijk enthousiast zie reageren en soms het idee heb dat je misschien té enthousiast bent.

Niet bedoeld als (slechte) kritiek trouwens. Gewoon iets wat opviel :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
SvV_Ying schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:10:
[...]
VWRL is uitgedrukt in euro’s, maar beslaat onderliggend voor zo’n 70% in de VS.
58.6%. Je dacht wellicht aan developed world trackers zoals IWDA, die zitten rond de 69%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Overbodig. :?

[ Voor 97% gewijzigd door phantom09 op 10-07-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Fiscalist schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:02:
[...]

Waarom zou een rechtbank niet langer recht spreken als Musk (deels) in het gelijk wordt gesteld?
Omdat een grote groep intussen heeft besloten dat alles wat Musk doet slecht is.
Verder hebben rechtbanken in de VS sowieso geen geweldige reputatie. Rechters worden daar op veel plaatsen gekozen of door de politiek aangewezen, wat ze verre van onpartijdig maakt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Sissors schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:30:
[...]

Maar als dat niet als ontbindende voorwaarden in het contract stond, is het simpelweg niet relevant. Tenzij Elon kan bewijzen dat Twitter hem bewust heeft voorgelogen.
Het argument dat zijn advocaten geven is dat Twitter weigert om relevante informatie beschikbaar te maken.
Waarschijnlijk gaat het dan om bewijs dat hun cijfer van <5% bots klopt.

Mijn gok is dat twitter dat bewijs niet geeft omdat ze het niet hebben. Maar dat ze ook niet kunnen toegeven dat ze het cijfer uit hun duim hebben gezogen. Dat staat namelijk in meerdere SEC documenten. En als blijkt dat het fictie is dan hebben ze al jaren hun eigen investeerders opgelicht.

Optie 2 is natuurlijk dat Elon het als smoesje gebruikt om onder de deal uit te komen nu de markt zo ver is gedaald.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morty
  • Laatst online: 17-09 19:36
[...]

Unrealized gains zijn geen gains, totdat je verkoopt. :+
Niet mee eens. Natuurlijk zijn dat wel gains, net zoals unrealized losses wel losses zijn.

Het telt gewoon mee in je vermogen. Anders zou je ook niet kunnen zeggen dat b.v. Elon Musk of Bill Gates miljardairs zijn, dat zijn immer ook alleen unrealized gains op hun aandelenposities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Hbeez schreef op zondag 10 juli 2022 @ 04:16:
[...]

Hoe kijk je in deze context aan tegen de meest recente NVM cijfers, die toch wel een sterker beeld van de woningmarkt liet zien dan menigeen had verwacht?
Een flinke toename in het aantal woningen dat beschikbaar komt, een maand op maand sterk afzwakkende groei en in sommige regio's al een prijskrimp.

De crash is er nog niet maar sterker dan verwacht? Van welke gegevens was je precies onder de indruk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

Morty schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:19:
[...]
Het telt gewoon mee in je vermogen. Anders zou je ook niet kunnen zeggen dat b.v. Elon Musk of Bill Gates miljardairs zijn, dat zijn immer ook alleen unrealized gains op hun aandelenposities.
Over musk gesproken, vandaag een artikeltje lezen dat musk opties had die aan het aflopen waren en dat hij die nou mooi heeft kunnen inzetten onder het mom van "ik moest kapitaal vrijmaken voor twitter"

https://fortune.com/2022/...8-billion-in-tesla-stock/

Ik heb ook nergens het idee gehad dat eigenaar worden van twitter gunstig was, wat moet musk ermee? nergens raakvlak met de andere activiteiten van musk's bedrijven. En daarnaast heeft twitter hun best gedaan om een schatting te geven van hoeveel bots ze hadden. Maar musk durft opeens te beweren dat het er veel meer zijn, en dat hij daarom de deal niet eerlijk vind. 1. waar haalt hij die info vandaan? zou twitter het niet beter weten dan? en 2.Had musk niet ff beter dat eerst even kunnen onderzoeken voordat hij zomaar even 44B over heeft om twitter te kopen?

Vind het hele bots verhaal maar een zwaktebod van musk. Een excuus zoeken om er onder vandaan te komen, of te proberen een lagere prijs te krijgen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
DutchManticore schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:02:
[...]

Een flinke toename in het aantal woningen dat beschikbaar komt, een maand op maand sterk afzwakkende groei en in sommige regio's al een prijskrimp.

De crash is er nog niet maar sterker dan verwacht? Van welke gegevens was je precies onder de indruk?
Je kunt verbaasd reageren maar de sterke prijsontwikkeling van >1% m-o-m zag jij ook niet aankomen gezien je voorspelling dat een daling te zien zou zijn in de Q2 cijfers van de NVM. Overigens is het aanbod nog steeds het meest lage in decennia, mede ook gedreven door een eenmalige boeggolf van nerveuze nieuwbouwkopers die de verkoop van de oude woning naar voren hebben getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Hbeez schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:13:
[...]

Je kunt verbaasd reageren maar de sterke prijsontwikkeling van >1% m-o-m zag jij ook niet aankomen gezien je voorspelling dat een daling te zien zou zijn in de Q2 cijfers van de NVM. Overigens is het aanbod nog steeds het meest lage in decennia, mede ook gedreven door een eenmalige boeggolf van nerveuze nieuwbouwkopers die de verkoop van de oude woning naar voren hebben getrokken.
Wat bedoel je precies met >1% m-o-m?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hbeez
Megalomania schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Wat bedoel je precies met >1% m-o-m?
Gemiddeld>1% stijging maand-op-maand op landelijk niveau, da's historisch vrij fors. Ik kijk persoonlijk graag naar m-o-m omdat daar ivm y-o-y cijfers minder overloop in zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWyBZlFKK1Vf9rqTy2PKitiTiDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cygQV2ILBoBABYDHwJW9MDPw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Hbeez schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:13:
[...]

Verbaasd reageren? Nee ik vroeg oprecht van elke cijfers je zo onder de indruk was.

Al mijn posities zijn "long-out". Ik probeer niet van kwartaal op kwartaal te mikken. Ik prik een moment redelijk ver in de toekomst.

Het aantal 10-jaars hypotheken neemt hard toe, mensen zijn blijkbaar toch bereid om met zulke hoge pricipal waardes naar deze hypotheken te grijpen. Dat zorgt nog even wat langer voor groei dan ik had gedacht.

De ECB heeft dan ook nog steeds niet de basisrente noemenswaardig verhoogd. De hypotheek rente stijging moet nog komen.
Zo lang die rentes nog niet omhoog vliegen kan er nog vanalles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Wellicht is het al voorbij gekomen, maar als de nieuwe belasting plannen, die staan gepland voor 2025 precies doorgaan zoals nu voorgesteld, gaat dat echt enorm veel pijn doen.

Hier de rekentool https://www.berekenhet.nl...ogensaanwasbelasting.html

Stel je hebt begin van het jaar 95000 euro, je hebt een goed jaar, en eind van het jaar heb je 110k (inc dividend) in de oude situatie betaalde je dan zonder fiscaal partner 249 euro belasting, in de nieuwe situatie betaal je 5148 euro belasting 😱 volgens de tool. Ik heb gisteren wat lopen “spelen” met de tool, en heb er echt slecht van geslapen. Dit moet toch niet mogen/kunnen?

Als dit doorgaat, schopt dit al mijn vroeger stoppen met werken plannen echt finaal door de war, en het eerder stoppen, is ook niet iets dat ik echt uit luxe wil doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dus 30% belasting op je inkomen uit vermogen. Waarom moet dat niet mogen/kunnen? Dat is net de helft van de belasting die ik betaal op elke extra euro die ik in loondienst verdien. Dat heeft ook meer impact op jouw plannen om eerder te stoppen met werken ;) .

Nu heb ik ook wel mijn twijfels bij zaken hoor, maar meer iets voor: Vermogensrendementsheffing 2.0 - 1 jan 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
uit die rekentool lijkt het net of je ook belasting over je inleg van dat jaar betaald, niet alleen over je rendement => dat zou wel heel zuur zijn! betaal ik 50% over mijn inkomsten om dan ook nog eens aan het eind van het jaar 30%+ te moeten betalen als ik het geld gebruik om te beleggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Leipo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:57:
uit die rekentool lijkt het net of je ook belasting over je inleg van dat jaar betaald, niet alleen over je rendement => dat zou wel heel zuur zijn! betaal ik 50% over mijn inkomsten om dan ook nog eens aan het eind van het jaar 30%+ te moeten betalen als ik het geld gebruik om te beleggen.....
Ja dat zou debiel zijn. Maar zit in de kleine letters, die tool is niet echt handig gemaakt:
Bij beleggingsrekeningen kan het begin- en eindsaldo aangehouden worden. Stortingen en opnames van deze beleggingsrekening moeten dan wel verwerkt worden:
een tussentijdse storting verhoogt de beginwaarde met deze storting;
een tussentijdse opname is dan een regulier inkomen uit vermogen (dus daarbij optellen), terwijl deze tegelijk zorgt voor een verlaging van het eindsaldo met hetzelfde bedrag.
Wil niet naar rol van mod solliciteren, maar vermoed nog steeds dat die willen dat niet dit topic gebruikt wordt ervoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Sissors schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:55:
Dus 30% belasting op je inkomen uit vermogen. Waarom moet dat niet mogen/kunnen? Dat is net de helft van de belasting die ik betaal op elke extra euro die ik in loondienst verdien. Dat heeft ook meer impact op jouw plannen om eerder te stoppen met werken ;) .

Nu heb ik ook wel mijn twijfels bij zaken hoor, maar meer iets voor: Vermogensrendementsheffing 2.0 - 1 jan 2022
Als dat geleidelijk gaat, zou ik er enigszins mee kunnen leven, maar van 249 naar 5148 vind ik echt een heel groot verschil, en ik kan me haast niet voorstellen, dat dit zo 1:1 door kan gaan.

Ps : ik zal dit inderdaad even posten in het andere topic. Thanks

[ Voor 4% gewijzigd door KunDun op 11-07-2022 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:55:

Met inkomen bedoel je dan gerealiseerd rendement neem ik aan? Anders is het m.i. geen inkomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

We moeten ook niet doen alsof die berekenhet tool officieel of correct is. De tarieven en vrijstellingen zijn bijvoorbeeld nog niet bekend, noch de manier waarop verliezen uit andere jaren verrekend kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Vermogensrendementsheffing 2.0 - 1 jan 2022 graag gebruiken voor het vervolg van de VRH discussie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
Vandaag euro dollar parity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Net niet! Maar deze week zal het toch wel gaan gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

BASF weer ijzersterk resultaat. Door de verwachtte/gevreesde energieproblemen zou de tweede jaarhelft wel eens serieus kunnen terugvallen, maar ik ben toch aan het twijfelen om in te stappen. I know, erg cylische business, maar wel pure kwaliteit natuurlijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEA220
Ik heb mijn dollars toch maar omgewisseld in euro's.
Echt iedereen roept dat de dollar nog veel sterker wordt vergeleken met de euro.
En als iedereen dat denkt gebeurd meestal het tegenoversgestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
HEA220 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:38:
Ik heb mijn dollars toch maar omgewisseld in euro's.
Echt iedereen roept dat de dollar nog veel sterker wordt vergeleken met de euro.
En als iedereen dat denkt gebeurd meestal het tegenoversgestelde.
Zo lang de rente zo extreem afwijkt bij de centrale banken is de dollar de meest veilige haven.
Tel daarbij op dat olie in dollars worden afgerekend, en dat het de world reserve currency is en het is geen 'gok' om te zeggen dat je beter in de dollar kunt zitten dan in de euro.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchManticore op 12-07-2022 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEA220
DutchManticore schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:50:
[...]

Zo lang de rente zo extreem afwijkt bij de centrale banken is de dollar de meest veilige haven.
Tel daarbij op dat olie in dollars worden afgerekend, en dat het de world reserve currency is en het is geen 'gok' om te zeggen dat je beter in de dollar kunt zitten dan in de euro.
Zolang je je boodschappen moet betalen in euro's is het altijd veiliger om in euro's te zitten.

Ik zou op deze niveaus toch niet short willen gaan op EUR/USD ook al is het zo'n zekerheidje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakaleek
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
DutchManticore schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:50:
[...]

Maar je hebt nu toch niets nieuws ontdekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

HEA220 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:17:
[...]

Zolang je je boodschappen moet betalen in euro's is het altijd veiliger om in euro's te zitten.

Ik zou op deze niveaus toch niet short willen gaan op EUR/USD ook al is het zo'n zekerheidje
Ik sluit me er bij aan, ik "hedge" in zekere zin de euro door in niet-EU bedrijven te beleggen, maar veel meer dan 40% van mijn totaalvermogen wil ik liever niet dat dat zou worden... Ja, geweldig in tijden met een zwakke dollar, maar zolang ik in Europa woon, verkies ik toch om 50+% van mijn kapitaal in mijn lokale munt te beleggen...

(Dat is natuurlijk zo omdat we in een sterk economisch blok zitten, als ik morgen in Argentinië of Zuid-Afrika ga wonen ga ik echt niet 50% van mijn vermogen in de lokale munt aanhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Er zijn ook best wel wat Europese bedrijven die een deel van hun geld in dollars in hun boekhouding hebben staan.

En dan denk je zelf dat je goed bezig bent door te ’hedgen’ maar mogelijk ben je slechter af. Want je bent aan het anticiperen op de anticipatie van die bedrijven terwijl je eigenlijk over weinig informatie beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robby609
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 20:11
Jebus4life schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:54:
BASF weer ijzersterk resultaat. Door de verwachtte/gevreesde energieproblemen zou de tweede jaarhelft wel eens serieus kunnen terugvallen, maar ik ben toch aan het twijfelen om in te stappen. I know, erg cylische business, maar wel pure kwaliteit natuurlijk...
Als je horizon heel ver weg is lijkt mij het ook geen slechte keuze om in te stappen. Het dividend zullen ze zoals historisch gezien wel blijven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:46
HEA220 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:17:
[...]

Dat klinkt niet heel slim.

Ik zou 100% van mijn vermogen inzetten op positief renderende zekerheidjes. Ik zet niet 100% van vermogen in op een short EUR/USD. Niets eigenlijk.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

* Zr40 kijkt naar de box spreads die feitelijk een short EUR positie zijn O-)

Ik heb ze alleen voor rentearbitrage, niet voor valutaspeculatie :P maar achteraf zijn ze door bijkomstige redenen gunstig gebleken. Gestegen rente, gunstig om voor expiration te sluiten. Gedaalde EUR, gunstig voor de waarde van de effectieve schuld.

Nu alleen de schuld nog een keertje aflossen :+

[ Voor 76% gewijzigd door Zr40 op 12-07-2022 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Laatst online: 04-07 20:45
Wozmro schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:33:
Er zijn ook best wel wat Europese bedrijven die een deel van hun geld in dollars in hun boekhouding hebben staan.

En dan denk je zelf dat je goed bezig bent door te ’hedgen’ maar mogelijk ben je slechter af. Want je bent aan het anticiperen op de anticipatie van die bedrijven terwijl je eigenlijk over weinig informatie beschikt.
MSCI Europe haalt sowieso meer dan de helft van haar omzet buiten Europa.

Corné van Zeijl geeft dit ook aan: YouTube: Waar ligt de bodem? @ACTIAM weekvideo

[ Voor 11% gewijzigd door rr7r op 12-07-2022 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Weet ik wel.

Maar ik zou het wel een beetje tragisch vinden moest iemand nu zijn euro’s omzetten naar dollars (reden: want de euro zou nog veel verder kunnen dalen) om dan daarmee aandelen in een amerikaans bedrijf te kopen dat redelijk wat euro’s op zijn balans heeft staan. Net om zich wat in te dekken bij hun internationale handel.

Als je begint verder door te denken over wisselkoersen en de mogelijke effecten dan begint het mij al snel te duizelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.E.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-10-2022
..

[ Voor 98% gewijzigd door E.E. op 02-10-2022 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Zr40 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:29:
* Zr40 kijkt naar de box spreads die feitelijk een short EUR positie zijn O-)

Ik heb ze alleen voor rentearbitrage, niet voor valutaspeculatie :P maar achteraf zijn ze door bijkomstige redenen gunstig gebleken. Gestegen rente, gunstig om voor expiration te sluiten. Gedaalde EUR, gunstig voor de waarde van de effectieve schuld.

Nu alleen de schuld nog een keertje aflossen :+
Wat heeft de dollar daar dan mee te maken? Je hebt toch euro's geleend (aex) en het geld op een spaarrekening/deposito (euro)?

Of bedoel je gewoon inflatie die over je 'lening' heen gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 12-07-2022 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nee, ik bedoel de waardedaling van EUR ten opzichte van andere valuta. Ik had ook in USD of andere valuta kunnen lenen maar heb daar niet voor gekozen. Omdat ik USD nodig heb gehad om veel van mijn aandelen te kopen, kan je zeggen dat ik short EUR en long USD ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
E.E. schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:49:
Bij degiro kan je een vreemde valuta rekening aanhouden in USD en GBP. Hoe zit dit bij andere brokers/banken als particulier? De Nederlandse banken bieden dit niet aan voor particulieren zover ik weet.
Toch wel jammer, de usd is mijn beste investering, maar ik wilde niet teveel bij 1 broker stallen.
Kan bij Lynx ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Dan zou ik liever direct bij Interactive Brokers gaan. Is meestal goedkoper en met de referral bonus kun je tot $1000 aan IBKR aandelen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Zo, inflatie in de VS is ook nog niet onder controle. Stukje hoger dan verwacht ook. :o
The consumer price index, a broad measure of everyday goods and services, soared 9.1% from a year ago, above the 8.8% Dow Jones estimate. That marked another month of the fastest pace for inflation going back to December 1981. Excluding volatile food and energy prices, so-called core CPI increased 5.9%, compared to the 5.7% estimate.
On a monthly basis, headline CPI rose 1.3% and core CPI was up 0.7%, compared to respective estimates of 1.1% and 0.5%.

Bron: CNBC
Dit gaat de discussie openen of de Federal Reserve niet sowieso 75bp in september ook nog moet doen, na (voor een tweede keer) 75bp in Juli.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

DutchManticore schreef op zondag 10 juli 2022 @ 02:35:
[...]

We blijven mensen haha. Ben (ook gezien onze resterende positie van 80%) overtuigd dat de dollar verder zal winnen ten opzichte van de euro maar toch.
Je kan het in mijn ogen ook beter zo gebruiken. Je weet nooit wat er over 2 jaar gebeurd met bijv. je gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:26
_the_crow_ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:46:
Zo, inflatie in de VS is ook nog niet onder controle. Stukje hoger dan verwacht ook. :o

[...]

Dit gaat de discussie openen of de Federal Reserve niet sowieso 75bp in september ook nog moet doen, na (voor een tweede keer) 75bp in Juli.
Het zal wel 100 bp worden in juli, met 75 bp in augustus en september. probleem is alleen dat deze acties nog tijd nodig hebben om hun werk te doen (en ik niet weet of de vorige rate hikes al hun effect hebben kunnen laten zien op de inflatie)
Pagina: 1 ... 113 ... 219 Laatste

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij