DutchManticore schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:09:
Gaan we het dan echt deze maand zien?
De markt straft de eurozone en de ECB hard af en we stevenen af op Euro Dollar pariteit.
Ik heb op een koers $1.14 per euro, voor een behoorlijk bedrag van de overwaarde van de verkoop van ons huis aan dollars gekocht. Op die positie heb ik op dit moment al 13% winst sinds november.
En de echte ellende moet nog komen.
Daarnaast beginnen ook meerdere nieuwsbronnen de discussie omtrent de houdbaarheid van de Euro weer gangbaar te maken nu de ECB weer echt draconische middelen aankondigt om een falen van de zuidelijke economieën te voorkomen. Ze kunnen daarmee een rente dispariteit en het defaulten voorkomen maar de markt ziet ook welke toeren de ECB uit moet halen om te zorgen dat het kaartenhuis niet in elkaar stort. Ik denk dat de markt nog veel meer toevlucht zal zoeken in een valuta beheerd door een sterke centrale bank.
Van de €42k winst op mijn valuta positie, heb ik vandaag 20% verzilverd en weer teruggezet naar euro's. De rest laat ik staan om van verder wegzakken van de euro te kunnen profiteren
https://www.bnr.nl/nieuws...ede-eurocrisis-in-te-gaan
De druk op Europese burgers zonder dollars's gaat dus weer verder toenemen. Onze producten en diensten worden goedkoop en aantrekkelijk voor dollar economieën maar alles wat wij moeten importeren wordt in rap tempo duurder. Dat gaat een inflatie driver voor zowel Europese PPI en uiteindelijk dus ook voor de CPI zijn
Lekker op de SPY puts blijven zitten. Ik zag aan je SPY puts dat je voor een agressieve koersval voor midden oktober gaat.
Ik heb SPY Dec 335, 310 en 300 puts gekocht voor meer liquiditeit op een later expiratiedatum en gemakkelijker ITM gaan door hogere strikes.
Naast de Duitsers, heeft het IMF ook gewaarschuwd dat de economie in de grootste ramp sinds WOII gaat. De bulls beklimmen de trappen traag en de bears vallen snel uit het raam. Velen geven 4 maanden als de tijdsperiode voor de afstort en het wordt uitkijken voor wanneer de obligatiemarkt bullish wordt.
De olieberen staan al klaar op de olieprijs door de 65 en 45 dollar per vat neer te slaan. Het vernietigen van de grondstofprijzen is het Westerse strategische wapen dat Rusland niet verwacht heeft. De prijzen van huizen, auto's,... kunnen neergeslagen worden net zoals de GPU-prijzen.
Als de obligatiemarkt denkt dat de rente gaat dalen en de waarde van de staatsobligaties gaat stijgen, dan betekent het dat de centrale banken weer geld creëren en alle aandelen, vastgoed, commodities,... omhoog gaan duwen.
Dus voor de lange termijn ben ik nu mijn longposities bij elke heropleving naar SPY puts aan het converteren. Als de markt door de hoeven/bodem zakt, dan printen de puts geld dat ik naar nieuwe longposities kan omzetten voordat de centrale banken weer aan geldcreatie doen. Het extreem afprijzen van tech dat in de komende 10 jaren erg belangrijk en winstgevend kan worden, is waarom cash is king in een recessie.
Op de korte termijn is het bij GME en BBBY in de komende 14 dagen erg explosief.
Bij GME zijn de uitgestelde institutionele aankopen van juni naar deze maand uitgesteld en Ryan Cohen heeft waarschijnlijk het bedrijf beïnvloed om de stock split perfect op de juli expiratie te plannen. Dit geeft extra koopdruk boven op de 2 maanden aan uitgestelde institutionele aankopen die samenvallen.
Het is aan de Redditors om zoveel mogelijk calls te kopen om de market makers voor de kar te spannen en dwingen voor elke gekochte call delta*100 aandelen te kopen voor de delta hedging. Naarmate de delta van de calls stijgen, moeten de market makers steeds meer aandelen kopen om hun risico's te dekken.
Bij BBBY is de koers ver onder de helft van Ryan Cohen's buy-in gezet. Het grote geld in Wall Street is niet achterlijk en als je ver onder hun aankoopprijs kan kopen, dan heb je meestal een veel betere deal kunnen onderhandelen. De market cap van het bedrijf is veel lager dan het geld dat ze kunnen ophalen met het afstoten van buybuyBABY.
Recent is het zichtbaar dat een onbekende partij dat koers zwaar drukte met een dekentje puts op strikes 4, 5, 6, 7, 8 en 9 die volgende vrijdag expireren en de institutionele aankopen (van andere partijen) zijn zichtbaar op de grafiek. Gekochte puts dwingen market makers om delta*100 aandelen te verkopen. Het vermoeden is dat iemand een lage overnameprijs wou aanbieden en we weten niet wie ongeïnformeerd in de grote val gelopen is dat een whale kan afslachten.
Als BBBY boven de 10 gaat, dan kan je het vergelijken met de cook off van munitie in een Russische supply depot. Retail heeft meer dan 30x goedkope calls (de market makers hebben niks ingeprijsd en dat maakt het extreem aantrekkelijk voor retail/particulieren om door te laden) gekocht dan dat er puts bestaan. De gamma max berekening is oneindig, zo'n koersdoel kan ik niet geloven, maar koers voorbij de hoogste strike in de optiereeksen is mogelijk. Dat betekent dat de beren/shorters geen enkele verdediging hebben zoals wanneer je munitievoorraad opgeblazen wordt. Ik heb veel calls klaar staan om door het dak te gaan. Bij een koers dat gemakkelijk x20 kan gaan, maakt het niet uit welke strike dat je uitkiest.
Een nieuwe Mercedes of BMW aan koerswinst voor het einde van de maand is een understatement. Een meevaller kan je in huizenprijzen uitdrukken.
We naderen de endgame waar veel geld verdiend of verloren kan worden. Zowel op korte als op lange termijn.