-

Laten we hopen dat het vanmiddag beter gaatPierre schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:37:
Wat is er mis met Max zijn training. Kom net thuis, laatste?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Tja en op de 1e plek.Pierre schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:37:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
"When you grow up your heart dies"
Huh? Zei je wat?Pierre schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:37:
Met bandjes die toch al wat rondjes gedaan hebben.
No keyboard detected. Press F1 to continue.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Ja daar kan nog wel wat vanaf
per aspera ad astra
S2 is ook voor hem. Die had ie gisteren al paars.
---RAWE CEEK!!!---

Waiting on the world to change
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
pinda powerrr schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:47:
En wat geeft dit mogelijkheden voor een spannende race!

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Niet online
En die ronde was denk ik niet op de rand. Nee, daar zat denk ik nog marge in. Die auto ligt zo goed op de weg.

[ Voor 67% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-04-2021 11:53 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Stroll staat er ook niet best voor, die mag er wat mij betreft eruit vliegen in Q3.Franco10 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:51:
Perfect sfeertje op dit moment voor Vettel om er in Q3 uit te vliegen.
Hoeveelste staat hij nu?Justevo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:53:
Daar zat nog wel wat meer ruimte voor Verstappen in dat rondje.
Idd, nog genoeg schoonheidsfoutjes die nog meer tijd geven.Justevo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:53:
Daar zat nog wel wat meer ruimte voor Verstappen in dat rondje.
Waiting on the world to change
Ja de balans is echt geweldig zo te zien. Gek dat Perez zo ver weg is wel...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:52:
Even gas geven en 1:14:9.
En die ronde was denk ik niet op de rand. Nee, daar zat denk ik nog marge in. Die auto ligt zo goed op de weg.
8e op 1.1 sec
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het is heerlijk buitenweer, maar niet wat vroeg daarvoor?caspervc schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:56:
Spin! Rose vlag!
Niet bij F1 in elk gevalShva schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:57:
ben geen fan van die ver ingezoomde camera shots.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:31
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Toch stiekem aan het kijkenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:52:
Even gas geven en 1:14:9.
Als dit de marge is dan is dat wel fijn. Het gaat druk worden tijdens de kwalificatie. Een fout maken met track limits of wellicht zelfs een schuiver van iemand kan alles op kop zetten. Gaat een leuke kwalificatie worden
- DaniëlWW2
- Niet online
Komt door de aero regels. Stroll kan niet overweg met een low rake auto met minder downforce.Pierre schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:53:
[...]
Stroll staat er ook niet best voor, die mag er wat mij betreft eruit vliegen in Q3.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
AWS wordt wel beter en beter btw.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik denk dat dit vooral eyecandy voor de kijkers is. De data die de teams zelf hebben waar de dataanalysten op los gaan gaat nog wat verder.Blokker_1999 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:02:
Echt geen fan van AWS. Nog enkele jaren en je geeft de wagens virtueel in en je hebt heel je kampioenschap voor je voorspeld. Het haalt spanning weg. Hoe sneller men dat afvoert, hoe beter.
Ja en GAS ook. Op geel nog wel.hoevenpe schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:06:
McLaren zit er ook weer lekker bij trouwens
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:31
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Gisteren bij Ziggo zei hij in een interview dat de auto goed aanvoelde ondanks de weinige rondes.John I. schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:09:
Goedemiddag, ik ben nog een beetje een leek in de F1 wereld, maar heb een vraagje. Waarom wacht bv Verstappen/redbull, in de 3e vrijetraining zo lang voordat hij de baan opgaat, terwijl hij gisteren nagenoeg niet heeft kunnen trainen. Je zou zeggen, begin direct en maak je rondjes, het enige voordeel is, het bespaart banden.
Het is denk ik mede Max zijn eigen afweging geweest dat wat hem betreft het wel goed zit.
Dat is meteen het verschil met Perez dit moment hij kent de auto nog niet goed genoeg. Dat blijft het moeilijke voor een andere rijder die bij Red Bull instapt, als het type auto met high rake je niet ligt wordt het moeilijk.
Ik hoop echt dat Perez straks meer laat zien, zeker met zijn ervaring zou hij niet lang moeten wennen aan de auto.
Hoe meer er gereden wordt hoe meer rubber er al op de baan ligt. Door als laatste te gaan kan VER meer de limieten opzoeken met de grip die er is door dat rubber. Waardoor hij tijdens de Q meer gevoel heeft hoe de baan er bij ligt.John I. schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:09:
Goedemiddag, ik ben nog een beetje een leek in de F1 wereld, maar heb een vraagje. Waarom wacht bv Verstappen/redbull, in de 3e vrijetraining zo lang voordat hij de baan opgaat, terwijl hij gisteren nagenoeg niet heeft kunnen trainen. Je zou zeggen, begin direct en maak je rondjes, het enige voordeel is, het bespaart banden.
Ik hoop dat Max uit de problemen blijft. Een probleemloos rondje ook zonder problemen van anderen.
Ik ga bier koud zetten. Deze qualy wordt spannender dan de race.
Dit. En Max heeft altijd weinig rondjes nodig. Dus dan kan je ook wachten op omstandigheden die beter overeenkomen met de Kwalificatie, race.CrazyFool schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:21:
[...]
Hoe meer er gereden wordt hoe meer rubber er al op de baan ligt. Door als laatste te gaan kan VER meer de limieten opzoeken met de grip die er is door dat rubber. Waardoor hij tijdens de Q meer gevoel heeft hoe de baan er bij ligt.
een treffende spreuk
MAZ zet hem in Q1 in de muur net nadat sommige minder goede courerus hun tijd hebben verbeterd en voordat een deel van de populaire heren hun tijden verbeteren, waardoor naast MAZ een aantal onverwachte gezichten Q2 niet haalt.
In Q3 vliegt er niemand meer uit.Franco10 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:51:
Perfect sfeertje op dit moment voor Vettel om er in Q3 uit te vliegen.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
- DaniëlWW2
- Niet online
Precies weten we het niet, maar er zijn redenen te bedenken.John I. schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:09:
Je kan als coureur gewoon weinig ronden nodig hebben. Het kan te maken hebben met de baan die altijd een aantal graden heter word als er auto's overheen zijn gegaan. Het kan te maken hebben met de serieuze hoeveelheden rubber die de auto's achterlaten. Je kan zo ook de power unit en andere onderdelen sparen. Het kan ook zijn dat de teams niet al te veel data willen verzamelen omdat het niet meer te analyseren is. Topteams halen zo meer dan 1TB per grand prix binnen.
Het kan ook al het bovenstaande zijn of iets dat we helemaal niet weten.
...
Grindbak, muur, Perez zijn achterwiel, de toeristische route naar de pits, Mazepin die de weg kwijt is en (s)pint...Luxicon schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:31:
Het lijkt me sterk dat McLaren net zo snel is als Mercedes, dus het kan met de kwalificatie nog alle kanten op lijkt mij. Hopelijk kan Perez een extra tandje bijzetten.
Huub stapel mogen wat mij betreft in elk land vlaggen.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
https://www.facebook.com/watch/?v=611675300230636
Ik vind het niet echt een logische plek om aan de kant te gaan...DoubleDutch schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:42:
Was de botsing van Ocon en Perez al langs gekomen?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Nu opnieuw doen met een personage uit Dragon Ball Z of een onschuldig er uit ziend monster uit een anime of sentai (Power Rangers) dat herhaaldelijk uit zijn huid barst om groter en dreigender te worden.
DoubleDutch schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:42:
Was de botsing van Ocon en Perez al langs gekomen?
Voor de facebook haters.
Denk dat dat wel meevalt. De mindere teams gaan meteen naar buiten, de rest volgt daarna. Als Mazepin hem in zijn eerste ronde in de muur zet blijft er dus nog om en nabij 15 minuten over, en in die tijd zal Mazepin dan ook niet meer rijden dus geen kans op nieuwe crash van hem. En de toppers zullen in hun eerste ronde gewoon door komen als niks geks is (track limits, en dat kunnen ze evt ook nog meteen corrigeren met cooldown + nieuwe ronde i.p.v. meteen naar binnen). Crasht Mazepin dus in tweede run is de top al lang door.Amphiebietje schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:24:
Mijn voorspelling voor de Q:
MAZ zet hem in Q1 in de muur net nadat sommige minder goede courerus hun tijd hebben verbeterd en voordat een deel van de populaire heren hun tijden verbeteren, waardoor naast MAZ een aantal onverwachte gezichten Q2 niet haalt.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja, die is heel duidelijk Perez.DoeEensGek schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:50:
[...]
[Streamable: Perez - Ocon Crash FP1 #ImolaGP]https://streamable.com/1rqkj5
Voor de facebook haters.
Nee, ik ga steeds meer twijfelen of dit niet beiden stom was.
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-04-2021 13:40 ]
Dat lijkt mij een heel slechte reden. Als de coureur wilt rijden lijkt het mij zeer sterk dat ze zeggen "mag niet, teveel data anders". Als dat het geval zou zijn dan schrijven ze die data maar meteen naar /dev/null en skippen ze die rondes in de debrief.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:28:
Het kan ook zijn dat de teams niet al te veel data willen verzamelen omdat het niet meer te analyseren is. Topteams halen zo meer dan 1TB per grand prix binnen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Hij had eerder stil kunnen gaan staan ja, maar uiteindelijk moet je daar aan de binnenkant gaan zitten als je ruimte maakt.Kenny_026 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:56:
[...]
Ja? Ik vind Ocon niet heel handig om op de Apex te parkeren
Als ik dit zo zie kan Perez denk ik blij zijn dat de stewards ook geen beelden voor handen hadden. Ziet er niet echt handig uit, ondanks dat Ocon eigenlijk ook best ver doorrijdt ondanks dat die ook wat harder kan remmen om niet precies in de apex te rijden.DoeEensGek schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:50:
[...]
[Streamable: Perez - Ocon Crash FP1 #ImolaGP]https://streamable.com/1rqkj5
Voor de facebook haters.
Ja maar die was op een langzame ronde en als ik het goed begreep was de communicatie tussen pit en rijders gebrekkig waardoor hij niet wist dat Perez op een fast-lap zat, idem voor Perez die wellicht niet had verwacht dat Ocon zo langzaam de Apex zou pakkenKenny_026 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:56:
[...]
Ja? Ik vind Ocon niet heel handig om op de Apex te parkeren
Denk dat RBR en Mercedes het wel gaat lukken. Benieuwd of McLaren en misschien Alpha Tauri het met 1 rijder gaan proberen...werphengel schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:07:
Ben benieuwd of RB Q3 weet te halen op geel. Tijden liggen wel dicht op elkaar op dit circuit .
Ocon wist denk ik wel dat Perez er aan kwam. Hij blijft wel heel ruim uit de buurt / aan de binnenkant. Bij een slowlap rijden ze normaliter ook gewoon op de lijn met een redelijke snelheid, en dat doet Ocon hier duidelijk niet.Umamiplayer schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:02:
[...]
Ja maar die was op een langzame ronde en als ik het goed begreep was de communicatie tussen pit en rijders gebrekkig waardoor hij niet wist dat Perez op een fast-lap zat, idem voor Perez die wellicht niet had verwacht dat Ocon zo langzaam de Apex zou pakken
Ik denk dus dat Ocon het wel wist of minimaal vermoede. Volgens mij is dit ook meteen in de eerste chicane / bocht na start finish geweest? Kan dus ook dat Ocon Perez niet lang daarvoor had ingehaald waarbij de rollen omgedraaid waren. Waarbij Ocon nu dus slow lap in ging en kon voorspellen dat Perez weeer terug zou komen. Dat gebeurt immers vaak genoeg. Dat een rijder in een hot lap in S3 een aantal auto's inhaalt en hij in S1 weer wordt ingehaald door dat rijtje.
Een rondje op geel en als ze te langzaam zijn nog snel naar buiten op rood.werphengel schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:07:
Ben benieuwd of RB Q3 weet te halen op geel. Tijden liggen wel dicht op elkaar op dit circuit .
Eerst nog een PS5 😜😘poor Leno schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:08:
Ok.. Ik móet ook zo'n Ferrari simulator voor hier thuis in de woonkamer
Ja fair point, ik wil het ook niet volledig goedpraten voor Ocon. Misschien zag hij het te laat aangezien het een dubbele linkerbocht is (je ziet Perez 'pas' een paar seconden voordat hij bij Ocon is), maar ben het er zelf wel mee eens dat het een racing incident is of wat ze ook besloten hebbenRobertMe schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:09:
[...]
Ocon wist denk ik wel dat Perez er aan kwam. Hij blijft wel heel ruim uit de buurt / aan de binnenkant. Bij een slowlap rijden ze normaliter ook gewoon op de lijn met een redelijke snelheid, en dat doet Ocon hier duidelijk niet.
Ik denk dus dat Ocon het wel wist of minimaal vermoede. Volgens mij is dit ook meteen in de eerste chicane / bocht na start finish geweest? Kan dus ook dat Ocon Perez niet lang daarvoor had ingehaald waarbij de rollen omgedraaid waren. Waarbij Ocon nu dus slow lap in ging en kon voorspellen dat Perez weeer terug zou komen. Dat gebeurt immers vaak genoeg. Dat een rijder in een hot lap in S3 een aantal auto's inhaalt en hij in S1 weer wordt ingehaald door dat rijtje.
Hij doet het goed vind ik!sjaool schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:23:
Okay Bas van Veenendaal presentator iemand uit de voetbal naar de F1. Ik hoop dat hij zich goed heeft voorbereid...
Wel fijn dat hij zich nogal op de oppervlakte houdt, en meer de uitzending bij elkaar praat (niet zodat Doornbos continu aan het woord is). Maar niet doet alsof hij alles weet.
Ik heb er zin in, ben benieuwd wie Pole pakt.
En wie er doorgaan naar Top 10
[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 17-04-2021 13:31 ]
Iets met dat Mazepin's geld 'vuil' was en toch allemaal van Putin

Alsof die dat ding kan aansturen

[ Voor 28% gewijzigd door poor Leno op 17-04-2021 13:32 ]
Kamphues heeft COVID.thijs42 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:32:
Is die vervanging van Kamphues permanent of een one-off? Iemand die weet waarom er opeens een andere is?
een treffende spreuk
Rob Kamphues zit thuis met een Corona-besmetting. (Heeft weinig last, maar geen smaak zoals hij zelf zei op Instagram)thijs42 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:32:
Is die vervanging van Kamphues permanent of een one-off? Iemand die weet waarom er opeens een andere is?
Dus of hij er volgende week is, blijft ook nog de vraag. Maar laten wij het hopen!
Ik ben ook geen fan van hem, maar ik hoop wel dat hij er kan zijnsig69 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:39:
[...]
Nou laat 'm maar lekker thuis wat mij betreft.
[ Voor 51% gewijzigd door Ryur op 17-04-2021 13:40 ]
Ik hoop dat ze dat met Perez niet proberen. Kan beter druk op de Mercedessen zetten met een compound zachter. En kans dat hij Q3 niet haalt is toch te groot.d-vine schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:08:
[...]
Denk dat RBR en Mercedes het wel gaat lukken. Benieuwd of McLaren en misschien Alpha Tauri het met 1 rijder gaan proberen...
Nou laat 'm maar lekker thuis wat mij betreft.Ryur schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:34:
[...]
...
Dus of hij er volgende week is, blijft ook nog de vraag. Maar laten wij het hopen!
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.