Knip verkeerd gezien. 😳
[ Voor 69% gewijzigd door DoubleDutch op 17-04-2021 17:02 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 69% gewijzigd door DoubleDutch op 17-04-2021 17:02 ]
Boze Max is meestal snelle Maxnagynl schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:05:
Denk eigenlijk dat dit enkel goed is voor Verstappen, vaak levert een slechtere generale op zaterdag op zondag mooie dingen op door hem...
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Verwijderd
Dit is een korte baan, dus vandaar dat het ook dichter op elkaar zit. Komende circuits gaan de verschillen echt groter zijn.DoubleDutch schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:08:
Het veld zit mooi dicht op elkaar zo, beloofd een mooi seizoen te worden. 😊
[Afbeelding]
Yuki heeft nog weinig laten zien...Bensimpel schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:13:
Heeft Bottas nog geluk dat Yuki niet meer meedeed, anders misschien zelfs p9.
Ik hou mijn hart vast met de start...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2021 17:15 ]
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Flickr PSN ID= cheironnl
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat zal in eerste instantie niet nodig zijn omdat Per en Ver op een andere strategie staan.naitsoezn schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:23:
Ik vraag me af of RBR morgen al stal-orders zal uitdelen mocht de situatie zich daar toe lenen...
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
hansvk schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:25:
[...]
Dat zal in eerste instantie niet nodig zijn omdat Per en Ver op een andere strategie staan.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Doe eens liefnaitsoezn schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:28:
[...]
Wat een onzin. Verschillende strategie wil toch totaal niet zeggen dat ze niet bij elkaar in de buurt staan richting het eind van de race?
I served in a company of heroes.
Zou best kunnen ja. Als Max maar eind van dit jaar P1 staat vind ik alles goedKenny_026 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:38:
Als perez lewis pakt met de start en weg rijdt en max zal lewis niet voorbij komen dan mag perez die race gewoon winnen. Ik denk okk niet dat als perez uiteindelijk eerste rijdt en max tweede dat er een teamorder komt. Daar is het nog veel te vroeg voor in het seizoen.
Het is aan Perez of hij mag winnen. Hij start op softs en moet eigenlijk wel bij de start inhalen of snel erna.Kenny_026 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:38:
Als perez lewis pakt met de start en weg rijdt en max zal lewis niet voorbij komen dan mag perez die race gewoon winnen. Ik denk okk niet dat als perez uiteindelijk eerste rijdt en max tweede dat er een teamorder komt. Daar is het nog veel te vroeg voor in het seizoen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De softs zijn denk ik deze keer een betere keuze om mee te starten. Het is morgen 15 graden en bewolkt, de baan is dus koud en de banden lastiger warm te krijgen. Ook zal de slijtage minder als normaal zijn vermoed ik.basvn schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:24:
opvallend veel starters op soft!
[Afbeelding]
die hadden het anders waarschijnlijk ook erg lastig gehad in Q2, heerlijk z´n veld op elkaar
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 17-04-2021 18:33 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Vincere Per Belli
PER begint op softs, houdt HAM op en forceert daarmee een vroege stop voor Merc of faciliteert een undercut voor Maxmeenkdrie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:31:
Zie eerder gebeuren dat ze gewoon Ham Per Ver de start doorkomen en dat Per Ham niet kan bijhouden en Ver er op teamorders langs kan.
Verschil tussen de compounds is te klein, gaat hem niet lukken.zzattack schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:36:
[...]
PER begint op softs, houdt HAM op en forceert daarmee een vroege stop voor Merc of faciliteert een undercut voor Max
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat zou wat zijn.. de vuile lucht testenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:50:
Mensen, het was allemaal onderdeel van het plan. Ik bedoel, kijk nou hoe Max in FP3 aan het oefenen was met dichtbij Hamilton rijden.
Mijn boefje is liev!
Nouja, nieuw team, nieuwe mensen, nieuwe auto die t toch niet lekker doet.. Ik denk dat Vettel, en de auto qua evt aanpassingen, nog even zn draai moet vindenJB schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:10:
VET begint nu een beetje zorgwekkend te worden niet? Elke keer dat sarcasme net zoals vorig jaar bij FER (waar ik het nog enigszins kon begrijpen) tijdens interviews maar er voor mijn gevoel echt geen ene moer van bakken.
[ Voor 22% gewijzigd door TakeAway op 17-04-2021 21:01 ]
Ja of Perez en Max tikken elkaar in de eerste bocht eraf.TakeAway schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:00:
Morgen verpletteren de Red bulls de Mercedessen gewoon. Appie flappie klaar.
Norris erachter zou het plaatje compleet maken.
Edit; en dat van een non Max supporter... Als de race maar spannend is!
Daar zet ik mijn geld op in, zou met niks verbazen.DoeEensGek schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:02:
[...]
Ja of Perez en Max tikken elkaar in de eerste bocht eraf.
[ Voor 10% gewijzigd door TakeAway op 17-04-2021 21:24 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nou, dat doet Verstappen best vaak hoor. Je ziet hem vaak bewust vlak achter iemand rijden.poor Leno schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:02:
[...]
Dat zou wat zijn.. de vuile lucht testen
Perez als 2e, als afleidingsmanoeuvre,het Hamilton moeilijk maken, en Verstappen zich positioneren om aan te vallen vanachter Hamilton, ipv vanaf de zijkant/2e plek
Ik ga ervan uit dat Perez heeft geleerd van de gevechten bij Force India. Hij weet waarvoor hij naar Red Bull gehaald is. Vechten voor positie mag maar wel fair... Hij zal hem ook mogen winnen als hij tenminste er het beste voor staat.DoeEensGek schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:02:
[...]
Ja of Perez en Max tikken elkaar in de eerste bocht eraf.
"When you grow up your heart dies"
Inderdaad, ik ben er vooralsnog echt heel blij mee dat we niet weer naar een volstrekt voorspelbaar seizoen zitten te kunnen, althans waar het de podiumplaatsen betreft.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:37:
[...]
Nou, dat doet Verstappen best vaak hoor. Je ziet hem vaak bewust vlak achter iemand rijden.
Maar dat tweede is gewoon een fout. Natuurlijk zuur dat het juist gebeurd na twee seizoenen van bijna onafgebroken uitstekende kwalificaties. Ik zie morgen wel wat het word. Het kan namelijk ook dat Hamilton, Perez probeert af te dekken terwijl Verstappen er voorbij schiet met een flinke tow. Het is namelijk een stuk naar de eerste bochten.
Verder is het seizoen is lang en strategisch gezien zit Mercedes hier net lekker met Bottas die waarschijnlijk niet goed ingezet kan worden omdat die achter te veel auto's met zachte banden zit. in ieder geval is het geen Mercedes 1-2 meer en dat is al heel wat.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 17-04-2021 22:57 ]
erutangiS
Dat is gewoon op te zoeken in de Event Notes:Martinspire schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:53:
Maar, hoe zat het bij bocht 15, die chicane? Mocht je daar nou wel of niet op de kerb komen? Dus dit is Lewis bij Bocht 15
Dus kerb = goed.Turn 15 - Exit
a) A lap time achieved during any practice session or the race by leaving the track and cutting
behind the red, white and green kerb on the exit of Turn 15, will result in that lap time being
invalidated by the stewards.
-
Ja dat dacht ik al en het zien van de lijn van Verstappen bevestigt het. Ofwel weer zo'n dom NL bericht wat weer zoveel fans de ogen doet rollen...Edd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:00:
[...]
Dat is gewoon op te zoeken in de Event Notes:
[...]
Dus kerb = goed.
Clickbait en de Nederlandse foei mentaliteit. Er ligt daar een sensor in het asfalt. Gaat die af, dan gaat er bij Race Control een lampje aan en dan gaan ze kijken. Als je net binnen de lijntjes kleurde gaat het goed en anders ben je je tijd kwijt.Martinspire schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:00:
[...]
Ja dat dacht ik al en het zien van de lijn van Verstappen bevestigt het. Ofwel weer zo'n dom NL bericht wat weer zoveel fans de ogen doet rollen...
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
https://trackweather.live/formula1/italian-grand-prixhoevenpe schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:35:
Al iets meer bekend over wat de weergoden gaan doen vanmiddag?
[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 18-04-2021 08:42 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Always look on the bright side of life.
Atlas#22744
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Links.Pierre schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:58:
Aan welke kant start Max?
Het is dan ook wel echt enorm stom dat die limieten niet gewoon altijd die witte lijnen zijn. Elk circuit of IN ELK GEVAL elke bocht waar geen gras of gravel naast de baan ligt, overal.MrOleo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:59:
Bocht 9 moet je de witte lijn raken.
Bocht 15 moet je de rode kerb raken.
Dus niks aan de hand in die beelden.
[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 18-04-2021 09:05 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
? na de race bedoel je?Clifdon schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:43:
Droge race, gas er op. Vanwege de P1 van Max vanmiddag ga ik alvast uitgebreid hapjes maken. Wordt een feestje.
En toch is er een reden voor: er zijn redelijk wat plekken op de gebruikte banen te vinden, waar bepaalde klassen van sport veel moeite hebben om netjes binnen de lijnen te racen. In veel gevallen is het buiten de lijnen raken niet sneller dan binnen de lijnen blijven.JvS schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:03:
[...]
Het is dan ook wel echt enorm stom dat die limieten niet gewoon altijd die witte lijnen zijn. Elk circuit of IN ELK GEVAL elke bocht waar geen gras of gravel naast de baan ligt, overal.
Echt FIA en track limits is [Afbeelding]
Dit inderdaad. Het kan zo eenvoudig zijn. Die kerbs en uitloopstroken etc is leuk, maar als ze gewoon altijd de witte lijnen aanhouden is het super duidelijk.JvS schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:03:
[...]
Het is dan ook wel echt enorm stom dat die limieten niet gewoon altijd die witte lijnen zijn. Elk circuit of IN ELK GEVAL elke bocht waar geen gras of gravel naast de baan ligt, overal.
Echt FIA en track limits is [Afbeelding]
Ik begrijp niet waarom ze dit niet gewoon altijd zo handhaven (zoals het ook in de regels staat)
Groetjes
De Red Bull Ring heeft volgens mij track limits in de laatste twee bochten? Ze hebben daar wel geëxperimenteerd met de broodjes, maar volgens mij zijn ze daar uiteindelijk voor een iets mildere variant gegaan en worden track limits gemonitord.Playa del C. schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:10:
Zoals bijvoorbeeld (vziw) Red Bull Ring.
Hmm, in mijn beleving zijn "het kost moeite om binnen de lijnen te blijven" niet echt verenigen met "Het is niet sneller om buiten de lijnen te raken". Je kan namelijk altijd goed binnen de lijnen blijven, door minder op de grens te rijden. Dat kost alleen wel tijd (vandaar dat ik die combi lastig verenigbaar vind).Playa del C. schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:10:
[...]
En toch is er een reden voor: er zijn redelijk wat plekken op de gebruikte banen te vinden, waar bepaalde klassen van sport veel moeite hebben om netjes binnen de lijnen te racen. In veel gevallen is het buiten de lijnen raken niet sneller dan binnen de lijnen blijven.
[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 18-04-2021 09:21 ]
Als het overduidelijk veel langzamer is dan hoeft iemand uiteraard geen straf te krijgen, als iemand dan buiten de baan komt gaat het namelijk om een fout. Een langzame tijd af pakken zal niemand wakker van liggen.Playa del C. schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:10:
[...]
En toch is er een reden voor: er zijn redelijk wat plekken op de gebruikte banen te vinden, waar bepaalde klassen van sport veel moeite hebben om netjes binnen de lijnen te racen. In veel gevallen is het buiten de lijnen raken niet sneller dan binnen de lijnen blijven.
Je krijgt met zeer strikte track limits dat veel coureurs een penalty moeten krijgen. De uitslag gaat dan niet meer over op welke positie je over de finish kwam, maar hoeveel tracklimits je bent overschreden.
Ik vind zelf dat de circuits (die F1 races faciliteren) betere banen moet bouwen. Er zijn namelijk circuits waar tracklimits niet nodig zijn, omdat het buiten de witte lijnen altijd trager is. Zoals bijvoorbeeld (vziw) Red Bull Ring.
Groetjes
In ieder geval hoop ik dat RBR goede zaken doet in het WCC. Met Bottas op P8... op hardere bandjes midden in het verkeer op een baan waarin je bijna niet in kunt halen.Clifdon schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:43:
Droge race, gas er op. Vanwege de P1 van Max vanmiddag ga ik alvast uitgebreid hapjes maken. Wordt een feestje.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Vers van het circuit. Het is nu zonnig en droog.Pierre schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:40:
[...]
https://trackweather.live/formula1/italian-grand-prix
Ik denk dat het droog blijft.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
PSN: xMaurice93
Dit dacht ik ook, maar vorig seizoen startte hij ook op drie en pakte hij direct p2 en gingen de eerste 4-5 prima door t1/2.AequitasII schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:00:
Ik denk dat Max aardig in het gedrang kan komen zitten vandaag in die eerste chicane. De derde plek lijkt mij niet de meest ideale positie op dit smalle circuit. Hoop t beste, maar ik denk dat Hamilton m pakt zonder moeite.
Ja na de race
Always look on the bright side of life.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Perez heeft toen toch gewonnen?Maurice079 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:37:
Het zal m.i. met name oppassen worden voor LEC op de softs vanaf P4. De laatste keer dat Perez, Verstappen en Leclerc bij elkaar in de buurt startten, eindigde dat niet heel best
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ver, Per, Ham zou ideaal zijn.hoevenpe schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:05:
Perez pakt Hamilton en Max in de bocht erna.
PER-VER-HAM
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
moppelt iets over oude koeien en een sloothoevenpe schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:27:
Ben ergens wel bang voor die eerste bocht, herinner me Max, Seb en Kimi nog wat niet goed afliep.
“[The car] felt alright in FP3, and just in qualifying you change tyres from soft to medium, try to put your lap in and it was all coming along nicely. But then in Q3 on the final run I just didn’t have a good lap. I went off at Turn 3 with two wheels, I know that Honda makes good lawnmowers but I don’t think this one was suited for that! But at least I tried.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Perez is een goede teammate en tikt Hamilton er in de eerste ronde vanaf, en VER rijdt fluitend naar de eindzege.demonic schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:31:
[...]
moppelt iets over oude koeien en een sloot
Het grote verschil nu is, dat het niet met een Kimi is die niks kon zien.
En geen seb vettel die toen der tijd niet reed zoals die kon.
Dit keer heb je een Ham, ondanks dat ik hem niet sympatiek vind niet zo heel vaak bij een crash is betrokken (arme Albon).
Een max welke redelijk verstandig (voort) is.
En een Perez die weet dat als die het nu verkloot het zichzelf heel moeilijk gaat maken de rest van het jaar/carriere
Nou vooral door de kamikazeacties van LEC bij de start, qua racepace is Ferrari er nog lang niet.Diagonaal schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:47:
Iedereen kijkt bij Max naar Lewis en Perez voor hem bij de start. Ik maak me meer zorgen met Leclerc direct achter hem op rood....
Waar lees je dit? Want ik denk dat dit vooral in je hoofd zit. Of bedoel je dat dit op forums gezegd wordt? Daar moet je niet vanuit gaan, want daar wordt vanalles geroepen aan onzin. Altijd. Over iedereen.renzo4000 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:05:
Ik vind het sowieso altijd wel grappig hoe het "hero to zero" principe in werking treedt. Max rijdt eigenlijk al heel erg lang strak en nagenoeg foutloos. Gisteren maakte hij inderdaad een rijdersfout (gaf dat zelf ook toe) en meteen staat de halve wereld op zijn kop. Max is ineens geen echte topper zoals Lewis bladiebla en staat onder druk van Perez enz.
Sowieso zal het mij verbazen als iedereen deze race overleefd. (figuurlijk!) Ik verwacht wel wat uitvallers en een safetycar (of 2).renzo4000 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:53:
[...]
Nou vooral door de kamikazeacties van LEC bij de start, qua racepace is Ferrari er nog lang niet.
Cogitationis poenam nemo patitur
[ Voor 6% gewijzigd door AlxRoelofs op 18-04-2021 11:13 ]
Ah... Mee doen om te winnen..... Anders niet van start gaan, ze lijken nu dichter bij de Benz te zitten dan ooit.... Er dus gewoon vol voor gaan.AlxRoelofs schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:13:
Ik hoop vooral dat ze het allemaal overleven in bocht 1 en dat PER en VER het de Mercedesen moeilijk kunnen gaan maken.
In welke volgorde ze finischen maakt me in dit stadium van het seizoen nog niet uit, er komen nog genoeg 'makkelijkere' races aan voor de RB. In dit soort power circuits was je afgelopen 5 jaar blij met een P3/P4 en dat hoeft nu niet anders te zijn. Uitvallen is dodelijker.
Cogitationis poenam nemo patitur
Uiteraard. Als die kans er is absoluut, maar liever P3 of P4 dan kamikaze de eerste bocht in.Bullet NL schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:15:
[...]
Ah... Mee doen om te winnen..... Anders niet van start gaan, ze lijken nu dichter bij de Benz te zitten dan ooit.... Er dus gewoon vol voor gaan.
Mag toch hopen dat hij geleerd heeft. Hij heeft er niks aan om met de Red Bulls in gevecht te gaan kijkend naar de racepace.renzo4000 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:53:
[...]
Nou vooral door de kamikazeacties van LEC bij de start, qua racepace is Ferrari er nog lang niet.
Besef dat voor RedBull het WCC belangrijk is, met Perez en Verstappen zie ik ze die wel winnen ook als Hamilton WDC wordt.AlxRoelofs schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:26:
Als die kans er is absoluut, maar liever P3 of P4 dan kamikaze de eerste bocht in.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
En als je als Fransoos groen als lievelingskleur hebt zie je het liefst VER, TSU, PER
Eerste bocht is best gevaarlijk.CAPSLOCK2000 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:34:
Ik maak me ook zorgen om de eerste (echte) bocht. Dat is in ieder race natuurlijk het gevaarlijkste punt en zeker op een baan waar in halen moeilijk is. Als Verstappen fan hoop ik natuurlijk een beetje dat Perez en Hamilton het zo druk met elkaar hebben dat Verstappen er langs kan, maar een spannend gevecht tot aan de eindstreep is natuurlijk nog beter.
Als inhalen hier zo moeilijk is dan was het misschien wel een goede kandidaat geweest om een sprint-race te testen. In mijn ogen is zo'n sprint-race namelijk vooral 2 keer starten en 2 keer door de eerste bocht moeten en dus twee keer zo veel kans dat de snelle auto's niet voorop beginnen. En met langzamere auto's voorop krijg je logischerwijs meer inhaalacties. Of een reverse grid, maar dat idee lijkt voorlopig te zijn geparkeerd voor F1.
Biertje nodig? Waar men zich druk om kan maken...Holk schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:44:
Ik heb alleen maar flashbacks naar “Multi 21 Seb, Multi 21”
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq