Lijkt me moeilijk om 50000 GWP's op zij te zetten tot de batches gereed zijn. en apart verzenden zal ook in de kosten lopen.Tijll schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:00:
Om nog even m'n 'rant' los te laten; ik vind het wel jammer dat bij de Lego Designer Program bestellingen geen extra goodies zitten. Had een GWP'tje erbij leuk gevonden.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
De GWP die over 1,5 jaar uitkomt kunnen ze toch gerust erbij doen?Soggney schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:03:
[...]
Lijkt me moeilijk om 50000 GWP's op zij te zetten tot de batches gereed zijn. en apart verzenden zal ook in de kosten lopen.
Betreffend hun bestelling van het Lego Designer Program.
Ben er van op de hoogte dat het niet bepaald in dit Topic hoort. Als het bericht weg moet, moet het weg.
Aanvankelijk dacht ik dat meer mensen dit Topic zouden bekijken betreft Designer Program.
[Voor 23% gewijzigd door Tijll op 18-05-2022 11:25]
Paypal was mijn betalingsmethode.Sato schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:23:
Mogelijk gekozen voor achteraf betalen per acceptgiro? In dat geval mag je waarschijnlijk vooruit betalen.
Bij mij precies hetzelfde, ik stond er echt van te kijkenKapoen schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:46:
Ik koop al sinds 2014 spullen aan bij Lego S@H, en als ik mij niet vergis heb ik gisteren/vandaag de snelste bevestiging en verzending ooit gekregen.
Om 11u bestelde ik een aantal zaken, en om middernacht kreeg ik een bericht dat de boel al onderweg is

Edit : gisteren nog op tijd Studgate van het bricklink designer program kunnen bestellen, wilde eigenlijk nog wat meer sets bestellen maar geen zin om 1000+ voor minimaal een jaar bij Lego te stallen.
Maar nu las ik ergens dat Lego enkel een reservering plaatst en dat deze na enkele dagen vervalt en dat de set pas betaald hoeft te worden bij verzending?
[Voor 26% gewijzigd door schumi1986 op 18-05-2022 12:10]
PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600
Dit hebben inderdaad meerdere mensen gekregen van dit Topic en ook een mailtje dat hij via backorder te krijgen was. Ik heb alleen een Paypal bevestiging en om 19:30 kreeg ik al een bevestiging van Lego zelf.Roy vd M. schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:31:
Bij mijn staan alle vier de bestellingen op 'backordered' zonder meldingen. Ik zou als ik jou was even contact opnemen met Lego voor de zekerheid.
Ik ga eens een mailtje sturen. Als ik iets belangrijks te horen krijgen en andere kan helpen daarmee, zal ik het zeker posten.
[Voor 8% gewijzigd door Tijll op 18-05-2022 11:45]
Maar 45 minuten later een mail, we got it, order is confirmed.
Dus weet ik niet hoe of wat. in account staat nog op cancelled. Maar in mail staat confirmed.
Ik laat het zitten zo, ga geen slapende honden wakker maken.
Hoe krijg je uberhaupt een Lego (algemeen Webshop) ban?Loader schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:47:
Het kan nog vreemder... ik had observatory besteld. Meteen door lego geannuleerd.. Heb namelijk een ban ( geen idee waarom maar goed ), en had gehoopt dat de ban voorbij was.
Dus weet ik niet hoe of wat. in account staat nog op cancelled. Maar in mail staat confirmed.
Chargeback via Paypal ofzo?
Geen idee. En ik heb het opgegeven om erachter te komen. Er zijn meer mensen met ban. Om onverklaarbare redenen. Genoeg te vinden op internet. Ik heb geen zin meer om me druk over te maken....Tijll schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:49:
[...]
Hoe krijg je uberhaupt een Lego (algemeen Webshop) ban?
Ik kocht alleen via webshop voor speciale edities en pick and brick.
Nog geen 2 minuten na het sturen van het mailtje naar Lego, staat de bestelling op nabestelling (backorder).Tijll schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:45:
[...]
Dit hebben inderdaad meerdere mensen gekregen van dit Topic en ook een mailtje dat hij via backorder te krijgen was. Ik heb alleen een Paypal bevestiging en om 19:30 kreeg ik al een bevestiging van Lego zelf.
Ik ga eens een mailtje sturen. Als ik iets belangrijks te horen krijgen en andere kan helpen daarmee, zal ik het zeker posten.
Toeval?
Maar er is dus niks aan de hand gelukkig, nu kan het jaar wachten beginnen haha.
Reken er maar op dat ie geannuleerd is. De website geeft de juiste status aan, de mail is slechts een momentopname. Deze discussie is wat meer voor dit topic trouwens.Loader schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:47:
Het kan nog vreemder... ik had observatory besteld. Meteen door lego geannuleerd.. Heb namelijk een ban ( geen idee waarom maar goed ), en had gehoopt dat de ban voorbij was.
Je kunt een ban krijgen, bijvoorbeeld, doordat je je in de ogen van Lego als aftermarket-handelaar gedraagt. Dus van geliefde sets die mogelijkerwijze in waarde zullen stijgen een aantal exemplaren te kopen. Staat er een limiet van 5, dan wil dat niet zeggen dat er geen vinkje achter je naam kan komen te staan als je er ook daadwerkelijk 5 bestelt. Lego heeft het bepaald niet op aftermarket-handelaren. Of zoals ze hier ook wel worden genoemd, 'Marktplaats-scalpers'.Tijll schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:49:
[...]
Ik kan geen concrete bronvermelding doen hiervoor, dit werd jaren geleden op een Amerikaans forum besproken en uitgebreid bediscussieerd.
Concreter wordt het wanneer er bijvoorbeeld een limiet van 1 is en je bestelt dus één exemplaar, waarna je een week later nog één exemplaar bestelt.
Er zijn natuurlijk meer mogelijke oorzaken. Overigens kun je Lego meteen tegenwerpen dat sommige mensen hun redenen zullen hebben om juist 5 exemplaren van één en dezelfde set te kopen; bijvoorbeeld, omdat ze 4 alternatieve modellen willen bouwen van Rebrickable.
Misbruik maken van de vervangende/missende steentjes service bijvoorbeeld.Tijll schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:49:
[...]
Als jij 2e hands sets koopt en daar missen een paar stukjes, die ff lekker nabestellen voor niks via Lego.
Als je dat te vaak doet wordt het gezien als verdacht. Als je vervolgens geen aankoopbewijzen kunt overleggen kun je een ban krijgen.
Geen idee of die ban dan alleen voor dat stuk is of algemeen.
Zo staat er "Geoptimaliseerde verzendverpakking. Je LEGO set wordt beschermd door een recyclebare verzendverpakking, zodat de doos van de set niet wordt beschadigd. De inhoud van het pakket wordt duidelijk door een opdruk op de verzendverpakking". Klinkt mij als een papieren zak...
In de laatste stap van de bestelling kan je soms kiezen om alsnog verpakking er omheen te doen. Zonder extra kosten (dus niet cadeaupapier kiezen), maar, niet altijd. Zal er wellicht aan liggen of er wel/geen dunne doos extra omheen komt.
[Voor 17% gewijzigd door berto52 op 23-05-2022 12:45]
iSletberto52 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:40:
Amazon.de Novatown 16042 besteld. Geen verpakking keuze mogelijk. Geen omdoos o.i.d. Wel 5 stikkers op de vrijwel onbeschadigde originele doos. Waren er gelukkig wel redelijk makkelijk zonder schade af te halen. Niet verkocht door Amazon, wel verzonden. Vraag me af wie die stikkers erop geplakt heeft.

Wat een slechte naam zeg

Wel duidelijk wat voor volk er in die kroeg komt normaal haha

Het heeft even geduurd voordat ik die kon bestellen, twee keer een mail gehad dat die er weer zou zijn maar beide keren was die er niet (meer?). Maar via een bericht op facebook ineens gezien dat die er was en toen besteld, netjes betaald en toen was het wachten geblazen... maar vandaag de mail ontvangen dat die er aan zit te komen... er i al informatie bij de DPD over het pakket dus als alles mee durft te zitten heb ik de DeLorean binnenkort in huis
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Same here, 3 mei besteld en gisteren verzonden. Zal eind deze week, begin volgende week wel binnen komen.Dommel schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:01:
![]()
De DeLorean is onderweg
![]()
Het heeft even geduurd voordat ik die kon bestellen, twee keer een mail gehad dat die er weer zou zijn maar beide keren was die er niet (meer?). Maar via een bericht op facebook ineens gezien dat die er was en toen besteld, netjes betaald en toen was het wachten geblazen... maar vandaag de mail ontvangen dat die er aan zit te komen... er i al informatie bij de DPD over het pakket dus als alles mee durft te zitten heb ik de DeLorean binnenkort in huid
per aspera ad astra
Ik wacht er pas een jaar op 😉
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
3 van de 4 vorige bestellingen hebben allemaal vertraging opgelopen door blijkbaar grote drukte bij Lego waardoor het zo’n 1~2 weken duurt van bestelling tot levering.
25 mei Starry Night besteld ivm vroegtijdige toegang voor Lego VIP’s (in de winkel en voor niet vips pas vanaf 1 Juni beschikbaar)
Ook deze bestelling heeft vertraging opgelopen en is nu nog aan het wachten op verzending bij Lego.
Allemaal niet zo’n ramp maar waarom dan groots adverteren met vroegtijdige toegang terwijl ik de set dus later in huis ga hebben dan wanneer ik gewoon 1 Juni naar de winkel zou gaan..
Misschien ben ik tegenwoordig te verwend doordat veel pakketjes de volgende dag al in huis zijn maar wat mij betreft mag Lego wel iets meer investeren in het verzendproces.
Tip voor volgende keer: vip early access geldt ook in de winkels. Ik heb Starry Night woensdag in Leidschendam gekocht.schumi1986 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:15:
Het bestellen bij S@H (Lego.com) is echt hit and miss.
3 van de 4 vorige bestellingen hebben allemaal vertraging opgelopen door blijkbaar grote drukte bij Lego waardoor het zo’n 1~2 weken duurt van bestelling tot levering.
25 mei Starry Night besteld ivm vroegtijdige toegang voor Lego VIP’s (in de winkel en voor niet vips pas vanaf 1 Juni beschikbaar)
Ook deze bestelling heeft vertraging opgelopen en is nu nog aan het wachten op verzending bij Lego.
Allemaal niet zo’n ramp maar waarom dan groots adverteren met vroegtijdige toegang terwijl ik de set dus later in huis ga hebben dan wanneer ik gewoon 1 Juni naar de winkel zou gaan..
Misschien ben ik tegenwoordig te verwend doordat veel pakketjes de volgende dag al in huis zijn maar wat mij betreft mag Lego wel iets meer investeren in het verzendproces.
Ging bij mij vrij snel. Zit alleen al wel 3 weken te wachten op mijn nabestelling van mijn GWP die hadden ze niet op voorraad.schumi1986 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:15:
Ja het is niet fijn dat je niet weet wanneer je het krijgt.schumi1986 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:15:
Ik heb Starry Night ook op 25 mei besteld, is uiteindelijk vrijdag verzonden. Krijg je van DPD meteen al een mail dat het lijkt alsof het zaterdag zou komen, maar het werd uiteindelijk vanmiddag.
Het is nog steeds de levertijd van een webshop van begin jaren '00. Ik zie het ook voor me dat er daar ergens een dotmatrixprinter met kettingpapier de bestellingen uitprint en dat dat dan 1 persoon de orders verwerkt en dat dan 2 a 3x/week. Als het dan 17u is dan zien ze het een paar dagen later wel weer..

Dat het uit België moet komen zorgt ook weer voor een dag extra.
De 25e was woensdag. Donderdag was hemelvaart dus dan is er veel/alles dicht. Dan wordt het dus vrijdag verzonden en krijg je het idd vandaag. Ik vind dat mooi op tijd!
Als je 3 weken moet wachten zonder dat je iets hoort, ja dan snap ik de frustratie.
Adem in, adem uit en geniet van je Lego

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ja, afgelopen week was natuurlijk een wat lastigere week voor bezorging, ivm Hemelvaart. En ik zag ook op de site van DPD dat zij niet standaard op zaterdag bezorgen (dat ligt aan de verzender). Dus ik kan me voorstellen dat LEGO niet voor die optie kiest (bij gratis bezorging ivm waarschijnlijk hogere kosten). In een reguliere week was het waarschijnlijk vrijdag al wel binnengekomen.QuattroNL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:34:
Of sommigen zijn verwend en verwachten dat alles de volgende dag binnen komt.
De 25e was woensdag. Donderdag was hemelvaart dus dan is er veel/alles dicht. Dan wordt het dus vrijdag verzonden en krijg je het idd vandaag. Ik vind dat mooi op tijd!
Als je 3 weken moet wachten zonder dat je iets hoort, ja dan snap ik de frustratie.
Het gaat er mij om dat het de ene keer binnen 3 dagen bezorgd wordt en de andere keer pas na 2 weken.QuattroNL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:34:
Of sommigen zijn verwend en verwachten dat alles de volgende dag binnen komt.
Onlangs heb ik iets voor Moederdag besteld met de garantie dat het voor Moederdag in huis zou zijn maar ook die bestelling liep vertraging bij Lego op (dus niet bij DPD) en was dus lang niet op tijd voor Moederdag binnen.
Ik woon in een klein dorp en plan mijn internet aankopen altijd op mijn werkrooster zodat ik het pakket zelf kan aannemen en dus niet 8km verder het pakketje moet gaan ophalen bij een pakketpunt.
En natuurlijk begrijp ik dat als er een feestdag tussen zit het allemaal wat langer duurt maar mijn bestelling is na bijna 1 week nog steeds niet verzonden

ik heb geen extra email gehad en op mijn bestel status staat 'in magazijn'. Dus die komt als het goed is binnenkort deze kant opRalphfx schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 02:13:
Voor wat betreft het boek, dat is inderdaad erg mooi en ik verheug me er ook op om het te lezen.
Hopelijk wordt de gelimiteerde uitgave van het boek dan ook geleverd aan iedereen die geluk heeft gehad een bestelling te kunnen plaatsen, waaronder ikzelf. Om ongeveer 01:05 uur kwam ik door de wachtrij.
Echter... De bestelling is inmiddels bevestigd, maar kreeg ook een extra mail m.b.t. "niet op voorraad". De bestelstatus van het boek staat nu ook daadwerkelijk op "wachten op nieuwe voorraad", terwijl de andere artikelen wel verwerkt worden. Fingers crossed dus. Zou op zich erg jammer zijn als Lego straks met een nalevering komt (dus geen limited edition).

Dat klinkt veelbelovend voor je! Super! 👍zonoskar schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:51:
[...]
ik heb geen extra email gehad en op mijn bestel status staat 'in magazijn'. Dus die komt als het goed is binnenkort deze kant opIk hoop voor jou dat je bestelling niet geannuleerd wordt.
Hier wordt het denk ik maar gewoon afwachten wat er gebeurt. Kleine kans dat er alsnog een uit een ander land/magazijn gaat komen, maar dat het geannuleerd gaat worden is ook een serieuze mogelijkheid.
Ik heb ook rond 01:05 besteld en heb dezelfde status, zal wel geannuleerd wordenRalphfx schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:07:
[...]
Dat klinkt veelbelovend voor je! Super! 👍
Hier wordt het denk ik maar gewoon afwachten wat er gebeurt. Kleine kans dat er alsnog een uit een ander land/magazijn gaat komen, maar dat het geannuleerd gaat worden is ook een serieuze mogelijkheid.

Toch best jammer want het boek is nog zeker 15 minuten na mijn bestelling nog gewoon bestelbaar geweest in de store
Dat laatste viel me ook op inderdaad, zou jammer zijn als er (waarschijnlijk toch wel veel) mensen teleurgesteld gaan worden.schumi1986 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:14:
[...]
Ik heb ook rond 01:05 besteld en heb dezelfde status, zal wel geannuleerd worden![]()
Toch best jammer want het boek is nog zeker 15 minuten na mijn bestelling nog gewoon bestelbaar geweest in de store
Kan ook zijn dat ze maar 30 van de 100 gealloceerde boeken op voorraad hadden (getallen niet representatief) en die anderen nageleverd worden. Ik hoop voor je dat je het boek nog krijgt.schumi1986 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:14:
[...]
Ik heb ook rond 01:05 besteld en heb dezelfde status, zal wel geannuleerd worden![]()
Altijd gezeik met dat DPD zelfs aangegeven dat ze het bij de voordeur mogen neerzetten maar nee hoor, gaat weer naar een DPD ophaalpunt
Ik MOET gewoon iets bouwen dus net de 10274 Ecto besteld. Ik heb ook niets met Ghostbusters en ga meteen de Sato MOC doen.
Zo, dat moest ik even kwijt

Daily driver; MB R171 SLK280
Op 31 mei was de 10300 weer voorradig,mir4dor schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:56:
Er komt een keer een einde aan zelfbeheersing. Zit te wachten op de 10300 DeLorean maar hoe lang nog tot de volgende batch?
Ik MOET gewoon iets bouwen dus net de 10274 Ecto besteld. Ik heb ook niets met Ghostbusters en ga meteen de Sato MOC doen.
Zo, dat moest ik even kwijt
Echter met nog maar 1 gwp erbij.
Dit had ik ook gemeld in het aanbiedingen topic, maar omdat het geen aanbieding was, is deze verwijderd,
Boek heeft nu helaas de status "geannuleerd". Hopelijk hebben anderen wel nog geluk 👍zonoskar schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:45:
[...]
Kan ook zijn dat ze maar 30 van de 100 gealloceerde boeken op voorraad hadden (getallen niet representatief) en die anderen nageleverd worden. Ik hoop voor je dat je het boek nog krijgt.
Dat gaat dan wel snel zeg! Ik kijk (lees keek) elke dag op Lego.nlmaster30 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:47:
[...]
Op 31 mei was de 10300 weer voorradig,
Echter met nog maar 1 gwp erbij.
Dit had ik ook gemeld in het aanbiedingen topic, maar omdat het geen aanbieding was, is deze verwijderd,
Enfin, weer wachten op de volgende batch en anders heb ik gewoon pech. Ik ga geen marktplaats betalen

Daily driver; MB R171 SLK280
De set is pas net uit en daardoor wat schaars,later dit jaar is deze gewoon te bestellen bij Lego en vele andere winkelsmir4dor schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:30:
[...]
Dat gaat dan wel snel zeg! Ik kijk (lees keek) elke dag op Lego.nl
Enfin, weer wachten op de volgende batch en anders heb ik gewoon pech. Ik ga geen marktplaats betalen

Ik had hem bij brickwatch in de lijst en kreeg een mail dat hij weer op voorraad was. gelijk besteldmir4dor schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:30:
[...]
Ja, normaal gesproken wel.Joel22 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:14:
Stel ik krijg vanaf 160 euro een gwp op de legowebshop. Alleen de helft van dat bedrag betaal ik met vippunten, krijg ik dan alsnog de GWP? Of moet je echt het volledige bedrag in euro’s betalen?
Maar je ziet dat toch ook gewoon in je winkelmandje?
https://blokjeskopen.com/product/lego-10294-titanic/
[Voor 12% gewijzigd door wlchris op 03-06-2022 16:24]
Ik heb net een email gehad met de traceercode. Dus ik heb mazzel gehad.Ralphfx schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:21:
[...]
Boek heeft nu helaas de status "geannuleerd". Hopelijk hebben anderen wel nog geluk 👍
Dat is mooi! Veel plezier ervan 👍zonoskar schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:14:
[...]
Ik heb net een email gehad met de traceercode. Dus ik heb mazzel gehad.
Hij is weer op voorraadmir4dor schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:30:
[...]
Klopt, maar je moet binnen 60 dagen je vipwaardebonnen opmaken. Ik wil het specifiek inzetten bij een aankomende gwp, dus als ik dan mijn vip punten omwissel en net blijkt niet te werken moetik binnen 60 dagen als nog mijn coupons opmaken. Geen ramp maar vandaar dat ik het vooraf vroegHBSVDK schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:14:
[...]
Ja, normaal gesproken wel.
Maar je ziet dat toch ook gewoon in je winkelmandje?

Ik plaats een bestelling en gebruik vip punten voor korting.
In de webshop word dit keurig weergegeven. Het bestelbedrag minus de kortingsbonnen en vervolgens een kloppend eindbedrag.
Vervolgens wil ik betalen met paypal, en in paypal staat het bedrag zonder de kortingsbonnen.
Uiteindelijk heb ik dus maar met betalen via invoice gekozen, dan duurt het maar wat langer.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Klopt, had ik ook een keer.Edgenumber schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:56:
Heeft iemand wel eens het volgende aan de hand gehad?
Ik plaats een bestelling en gebruik vip punten voor korting.
In de webshop word dit keurig weergegeven. Het bestelbedrag minus de kortingsbonnen en vervolgens een kloppend eindbedrag.
Vervolgens wil ik betalen met paypal, en in paypal staat het bedrag zonder de kortingsbonnen.
Ze vertelden me dat het totaalbedrag gereserveerd wordt (net als met een cc) maar dat het juiste bedrag wel afgeschreven wordt.
Ik heb geen praktijkervaring of het uiteindelijk ook allemaal zo werkt, had toendertijd ook voor invoice gekozen.
Dit klopt, bij de uiteindelijke betaling via paypal word het te betalen bedrag met de vip korting eraf.QuattroNL schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:00:
[...]
Klopt, had ik ook een keer.
Ze vertelden me dat het totaalbedrag gereserveerd wordt (net als met een cc) maar dat het juiste bedrag wel afgeschreven wordt.
Ik heb geen praktijkervaring of het uiteindelijk ook allemaal zo werkt, had toendertijd ook voor invoice gekozen.
Ik ook, maar dagje later bij mij dus. Mijn backorder van de Titanic van vorige maand is afgelopen vrijdag opgestuurd & had ik bij DPD voor vandaag gepland (stond op festival zaterdagXgar schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:37:
Hier is Optimus vandaag binnengekomen. Besteld meteen toen hij beschikbaar kwam.

Hopen dat beide sets morgen dan maar aankomen

Echt LEGO + DPDSpeedyNick schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:53:
[...]
Ik ook, maar dagje later bij mij dus. Mijn backorder van de Titanic van vorige maand is afgelopen vrijdag opgestuurd & had ik bij DPD voor vandaag gepland (stond op festival zaterdag), maar 0,0 activiteit te zien bij de T&T
![]()
Hopen dat beide sets morgen dan maar aankomendonderdag is er niemand thuis namelijk

Wat ik ook frappant vind is dat het dus maandag al in magazijn ligt maar ze het niet versturen, maar dan donderdag wel een berichtje sturen dat ze het oh zo druk hebben en dat het langer duurt (terwijl ze het diezelfde dag nog versturen). Je zou toch zeggen dat je het meeste de deur uit wil hebben voordat je een gigantische lading orders verwacht na de release van nieuwe sets?

Ondertussen al wel activiteit op jouw T&T?
Mijn Optimus Prime zou onderweg zijn, maar ligt ondertussen nog steeds in depot Vijfhuizen. Titanic al helemaal geen voortgang in te zien sinds zaterdag, had ik voor gisteren gepland..soulcrusher schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:05:
[...]
Echt LEGO + DPD. Vorige week maandag was mijn Titanic order "in magazijn" maar is pas donderdag verstuurd. Vrijdag kreeg ik daar pas melding van en dat het die dag bezorgd zou worden wat uiteindelijk niet gebeurd is. Daarna stond er dat het voor zaterdag gepland was maar wederom radiostilte. Omdat ik gisteren niet thuis zou zijn heb ik de aflevering naar vandaag verschoven, maar nu komt DPD net langs met het LEGO SP3 boek wat gisteren pas verstuurd is, maar wederom zonder Titanic.
![]()
Wat ik ook frappant vind is dat het dus maandag al in magazijn ligt maar ze het niet versturen, maar dan donderdag wel een berichtje sturen dat ze het oh zo druk hebben en dat het langer duurt (terwijl ze het diezelfde dag nog versturen). Je zou toch zeggen dat je het meeste de deur uit wil hebben voordat je een gigantische lading orders verwacht na de release van nieuwe sets?![]()
Ondertussen al wel activiteit op jouw T&T?
Nu zijn er wel veel releases laatste week geweest, en zal het druk zijn, maar hoor wel van meer mensen in mijn omgeving hier dat ze b.v. ook nog op hun lego bestelling zitten te wachten

Volgens mij zitten de pakketten in dat depot tot het plafond gestapeld ondertussen? 🤪
Hee, er zit beweging in!😻
[Voor 12% gewijzigd door SpeedyNick op 08-06-2022 13:23. Reden: Update van DPD]
Goed om te zien dat er bij jou wel vaart in komt. Wel apart dat ze zo laat pas onderweg zijn.SpeedyNick schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:26:
[...]
Mijn Optimus Prime zou onderweg zijn, maar ligt ondertussen nog steeds in depot Vijfhuizen. Titanic al helemaal geen voortgang in te zien sinds zaterdag, had ik voor gisteren gepland..
Nu zijn er wel veel releases laatste week geweest, en zal het druk zijn, maar hoor wel van meer mensen in mijn omgeving hier dat ze b.v. ook nog op hun lego bestelling zitten te wachten![]()
Volgens mij zitten de pakketten in dat depot tot het plafond gestapeld ondertussen? 🤪
Hee, er zit beweging in!😻
[Afbeelding]
Ondertussen vindt DPD dat ik zelf besloten heb de afleverdag te verzetten. Tuurlijk DPD

Ik denk dat ik de versie krijg die tijdens het zinken in 2 stukken is gebroken want ik krijg identieke meldingen van de zending uit Berkel en Etten-Leur

Helaas nog steeds niets gezien, gaat ook niet meer gebeuren vandaag vrees iksoulcrusher schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:07:
[...]
Goed om te zien dat er bij jou wel vaart in komt. Wel apart dat ze zo laat pas onderweg zijn.
Ondertussen vindt DPD dat ik zelf besloten heb de afleverdag te verzetten. Tuurlijk DPD![]()
[Afbeelding]
Ik denk dat ik de versie krijg die tijdens het zinken in 2 stukken is gebroken want ik krijg identieke meldingen van de zending uit Berkel en Etten-Leur

Via LEGO heb ik sneller info gehad, ben ik sneller geholpen en die hebben hun best voor me gedaan. Helaas is de Kartonnen Kinderraket bij LEGO ook niet meer op voorraad (en dus definitief op).Jammer maar helaas, maar wel zeer goede en correcte hulp gehad van LEGO.
DPD zou mij dezelfde dag als bezorging nog terugbellen (08 juni) maar dat moet nog steeds gebeuren. Ze vragen wel telkens om de parcelcode... hebben ze al 5 keer gedaan maar meer doen ze ook niet. Dus die hoop bij hen heb ik allang opgegeven.
Voor mijn volgende bestelling hoop ik maar dat het in 1 pakket past en dat DPD dan wel goed kan bezorgen.
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Dus betaald aan de hand van een factuur, maar wel stom dat dit niet werkt.
Ik heb ook wel eens wat besteld bij lego.com met vip punten, en het bedrag wat je dan bij paypall te zien krijgt is exclusief de korting, maar uiteindelijk schrijven ze wel het bedrag inclusief de korting af.
Goed om te weten voor de volgende keer.TripleQ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:14:
Volgens mij is dat normaal,
Ik heb ook wel eens wat besteld bij lego.com met vip punten, en het bedrag wat je dan bij paypall te zien krijgt is exclusief de korting, maar uiteindelijk schrijven ze wel het bedrag inclusief de korting af.
Als je iets naar boven had gescrolled had je dit gelezen:Mad-Matt schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:09:
Ik liep gister bij Lego.com tegen een raar probleem aan, ik betaal altijd via Paypal, gewoon omdat het makkelijk is. Maar gister bleef deze op het totaal van € 169,99 staan ipv de € 119,99 die het zou moeten zijn na het inwisselen van mijn VIP-punten, ik kreeg dit met geen mogelijkheid opgelost.
Dus betaald aan de hand van een factuur, maar wel stom dat dit niet werkt.
QuattroNL schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:00:
[...]
Klopt, had ik ook een keer.
Snel verzonden, al vind ik het toch wel fijn dat ik weet wanneer ik een pakketje kan verwachten.
Edit - Never mind, gevonden.
[Voor 4% gewijzigd door ErikT738 op 20-06-2022 10:08]

Hoop dat de promotional set er nog bij zit, maar na een week ben ik bang van niet.
Maar morgen lekker op m'n dagje vrij Optimus Prime bouwen
De sets gaan alleen zo snel dat de sets die je in je mandje hebt gestopt en je aan het afrekenen bent (qr-code scannen met je mobiel) gewoon op dat moment opeens uitverkocht zijn.
Ze zitten potdorie in MIJN mandje, ik heb de bestelling al bevestigd en ben aan het betalen

Alsof je in de supermarkt bij de kassa staat, de kassiere heeft alles gescand, je pakt je pinpas en iemand pakt je boodschappen van de band en de kassiere zegt: 'sorry, je kan niks afrekenen want er is niks meer voor je'.
WTF!

Heb een tijdje terug een lego Bugatti Chiron gekocht bij dreamland (BE), en die kwam mooi in de bruine lego omdoos. Ga nu de Sian kopen, onlangs in de aanbieding op amazon.de maar daar lees je (horror)verhalen over dozen verzonden in bubble-wrap, dozen die al geopend zijn etc etc ...
Is het jullie ervaring dat de sets bij de meeste webshops ook met lego omdoos afgeleverd worden? Ik neem aan via lego.com zeker wel, maar dan betaal je ook wel de advies verkoopprijs natuurlijk (ok, wel VIP punten dus 5% korting zeg maar). (en ze leveren zo te zien via DPD, heb ik al (te) veel slecht ervaringen mee)
Of is het ook afhankelijk van type/omvang van de set, ik heb het vooral voor lego technic en creator expert.
Mijn ervaring is dat als bij LEGO de juiste aantallen besteld deze in de omdoos aankomen. Voor de SIAN is dat er 1, maar die heb ik bij Bol/Amazon ook met omdoos wel eens gehad. Andere sets moet je er meerdere kopen, kleine brickheadz gaan per 6... Je kunt altijd even de LEGO store bellen, die weten dat exact.VRonly schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:30:
Ik zou graag een verzameling Lego beginnen, waar ik zelf veel belang aan hecht is dat de set in de gekende bruine lego omdoos zit.
Heb een tijdje terug een lego Bugatti Chiron gekocht bij dreamland (BE), en die kwam mooi in de bruine lego omdoos. Ga nu de Sian kopen, onlangs in de aanbieding op amazon.de maar daar lees je (horror)verhalen over dozen verzonden in bubble-wrap, dozen die al geopend zijn etc etc ...
Is het jullie ervaring dat de sets bij de meeste webshops ook met lego omdoos afgeleverd worden? Ik neem aan via lego.com zeker wel, maar dan betaal je ook wel de advies verkoopprijs natuurlijk (ok, wel VIP punten dus 5% korting zeg maar). (en ze leveren zo te zien via DPD, heb ik al (te) veel slecht ervaringen mee)
Of is het ook afhankelijk van type/omvang van de set, ik heb het vooral voor lego technic en creator expert.

Als je persé een set met omdoos wilt hebben dan zou je net zo veel sets bij zo'n retailer moeten bestellen totdat je er een met omdoos krijgt en dan dus de 'kale' sets retourneren. Is even werk maar zo kom je er wel.

Bij bol/amazon misschien ook nog altijd meer kans om 1 zonder omdoos te ontvangen omdat je daar meer kans blijkt te hebben dat je een doos krijgt die al 1 of meerdere keren retour is gegaan.
Verklaard in ieder geval waarom ik voor sommige sets ook op marktplaats etc niemand vond die de set had incl omdoos

Zonet mail van Lego.com ontvangen dat de Mountain Windmill de deur uit is. Volgens de Lego site zou de Lego Modular Store ook vertrokken zijn,maar daar nog geen mail van gekregen.
Beide besteld op 9/11/2021.
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Yes, ik heb de mail ook ontvangen!lukadad schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:45:
De Bricklink designer sets, van ronde 2, worden blijkbaar verzonden.
Zonet mail van Lego.com ontvangen dat de Mountain Windmill de deur uit is. Volgens de Lego site zou de Lego Modular Store ook vertrokken zijn,maar daar nog geen mail van gekregen.
Beide besteld op 9/11/2021.

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Dat het beter kan. Er zit te weinig bescherming in. Heel magertjes met de vulling inderdaad. Of de lego set past precies maar daardoor ook geen vulling waardoor de Lego doos beschadigd kan worden.Neelon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:44:
Hoe is jullie verpakkings ervaring vanuit de officiele Lego webshop? Mn bestelling van afgelopen week waren 2 speed champion sets, die los in een redelijk dunne kartonnen doos waren gestopt, zonder vulling tegen schuiven en stoten. Ook leek de doos deels geopend. Alles zat er wel in en de Lego dozen zelf zijn niet gedeukt of beschadigd. Of is dit iets wat vaker voorkomt bij DPD (ik hoor hier de minst goede verhalen over van de koeriersdiensten hier).
Bij sommige webshops kreeg ik de lego doos in bubbeltjes folie dat werkt het beste. Alleen dat wilt Lego denk ik niet doen vanwege klimaat gedoe.
[Voor 8% gewijzigd door TheDudez op 30-07-2022 08:57]
Voor de grotere sets gebruiken ze behoorlijk goede verzenddozen en is mijn ervaring dat lege ruimtes meestal goed opgevuld worden met craft papier. Ze zijn nog niet zo lang geleden overgestapt op tape in plaats van de plastic bindsnoeren, en helaas wel een keer een zending (met meerdere sets) waarbij er wel heel weinig tape was gebruikt, de inhoud relatief zwaar was en ook nog kon bewegen. Daar is vermoedelijk de tape los gekomen en de doos open geraakt en ontbrak er een set, plus een andere set was beschadigd. Dat is daarna wel keurig opgelost door Lego (refund plus extra VIP punten ter compensatie van beschadigde set).Neelon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:44:
Hoe is jullie verpakkings ervaring vanuit de officiele Lego webshop? Mn bestelling van afgelopen week waren 2 speed champion sets, die los in een redelijk dunne kartonnen doos waren gestopt, zonder vulling tegen schuiven en stoten. Ook leek de doos deels geopend. Alles zat er wel in en de Lego dozen zelf zijn niet gedeukt of beschadigd. Of is dit iets wat vaker voorkomt bij DPD (ik hoor hier de minst goede verhalen over van de koeriersdiensten hier).
Voor LEGO (en elke andere webshop) is het ook een financiële afweging: hoe tegen acceptabele kosten verpakken (zowel in kosten van verpakkingsmateriaal als in loonkosten (makkelijk/snel in te pakken) vs het risico dat een zending niet in goede orde aankomt. Dan is 1 op de zoveel verzendingen met problemen wellicht goedkoper dan een zeer degelijke verzendverpakking en veel tijd om het goed te verpakken.
M.b.t. de gebruikte koerier: over elk bedrijf lees je goede en slechte ervaringen. Maar in de basis moet de verzendverpakking gewoon voldoende zijn voor hoe er mee wordt omgegaan. Er wordt in zekere mate gewoon gegooid met pakketjes, zeker als ze zwaar of groot zijn.
En veel ervaringen hangen met name af van de plaatselijke bezorger. Zo had ik zelf eigenlijk tot voor kort met alle koeriers wel goede ervaringen, maar heeft DHL nu al een paar keer überhaupt niet aangebeld.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[...]
Voor LEGO (en elke andere webshop) is het ook een financiële afweging: hoe tegen acceptabele kosten verpakken (zowel in kosten van verpakkingsmateriaal als in loonkosten (makkelijk/snel in te pakken) vs het risico dat een zending niet in goede orde aankomt. Dan is 1 op de zoveel verzendingen met problemen wellicht goedkoper dan een zeer degelijke verzendverpakking en veel tijd om het goed te verpakken.
Lego tot op heden geen klachten (weinig besteld). Gisteren lego ISS ontvangen van Bol. Slechte verpakking: paperbag, nog niet eerder gehad. Doos beschadigd.
Update: (chat)contact gehad. Set duurder geworden, gekozen voor 'houden'. Cadeaubon ontvangen. Netjes behandeld door klantenservice.
[Voor 9% gewijzigd door berto52 op 03-08-2022 14:08]
Volgens mij is dat tegenwoordig 01:00 zodat ze in de UK ook nog een kans makenFiber schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:43:
Weet iemand vanaf hoe laat we aanstaande maandag de nieuwe Galaxy Explorer kunnen bestellen? Direct vanaf 00:00 uur of pas later op de dag?![]()

Hier worden maar een aantal van uitgebracht?QuattroNL schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:49:
[...]
Volgens mij is dat tegenwoordig 01:00 zodat ze in de UK ook nog een kans maken
En vannacht 1.00?
Volgens mij is het geen Lego exclusive dus is de verwachting dat deze set na enige tijd ook gewoon bij retailers te krijgen is, voor lagere prijzen. Maarja, het blijft een gok, oftewel: fomoAggressor schreef op zondag 31 juli 2022 @ 12:53:
[...]Hier worden maar een aantal van uitgebracht?
En vannacht 1.00?

Aankomende nacht om 01:00 ja.

Gelijk ook maar de Obi-Wan Kenobi & Darth Vader, de Coyote & Wile E brickheads en de zonnebloemen meebesteld om aan de 150,- te komen voor de GWP

Nu wachten....

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ja heb gebeld, ze konden het bestelnummer ook niet terug vinden. Ze zagen mijn overige bestellingen wel.Jakkus schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:16:
@L23 Heb je contact opgenomen met Lego? Soms gebeuren dit soort dingen, maar dat hoeft niet te betekenen dat de bestelling ook daadwerkelijk geannuleerd is.
Wat ik begreep niet geanuleerd, maar kennelijk iets misgegaan tussen Paypal en de Lego website.

Helaas ben ik pas zondag weer thuis (iets met vakantie).
Geduld....
[Voor 18% gewijzigd door QuattroNL op 03-08-2022 19:10]
Via de link op de site van LEGO (leidt naar tracking.dpd.de) kom ik op een pagina waar alleen is te zien dat de bezorger vanochtend om 9 uur bij het distributiecentrum is vertrokken, als ik naar een andere DPD trackingpagina ga (op dpdgroup.com) zie ik wel een kaartje met de locatie van een busje, maar geen idee of hij nog 5 of 50 stops moet maken. Hij is in ieder geval de hele dag al in de buurt.
Dacht na een paar bestellingen zonder problemen/onduidelijkheden via DPD te hebben ontvangen dat het de goede kant uit ging, maar te vroeg gejuicht.

(allemaal maar luxeproblemen, maar toch even klagen

scintillating
Boetiekhotel is op dit moment alleen nog in de winkels in Haarlem, Venray en Terneuzen te krijgen.Rickeeh schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:29:
Intertoys heeft 25% korting op gebouwen.
https://www.intertoys.nl/...-icons-boetiekhotel-10297
Je kan ze voor dezelfde prijs in de winkel bestellen, ongeacht voorraad.QuattroNL schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:12:
[...]
Boetiekhotel is op dit moment alleen nog in de winkels in Haarlem, Venray en Terneuzen te krijgen.
Hoe dan?ajvk schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:00:
[...]
Je kan ze voor dezelfde prijs in de winkel bestellen, ongeacht voorraad.
In de intertoys zeiden ze gewoon dat alles uitverkocht is en niet is te nabestellen.