Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruderodeo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-10 18:34
jaspermeul schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:58:
[...]

Hoe dan?
In de intertoys zeiden ze gewoon dat alles uitverkocht is en niet is te nabestellen.
Hier ook 3 winkels geprobeerd en hoofdkantoor gebeld. Geen mogelijkheid

[ Voor 3% gewijzigd door ruderodeo op 06-08-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:32

Mappy

Piramide van Austerlitz

Iets om op te letten: ik krijg net een betalingsherinnering van Lego.com voor een Bricklink-set die ik in november al betaald heb en nu bezorgd werd. Daar gaat wat fout in de administratie.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 14:23
jaspermeul schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:58:
[...]

Hoe dan?
In de intertoys zeiden ze gewoon dat alles uitverkocht is en niet is te nabestellen.
In Veenendaal kon het wel in de winkel, bijzonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 17:19
L23 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:07:
Denk je de Galaxy Explorer mooi op tijd besteld te hebben is er iets mis gegaan in het bestelproces. Bleef de hele tijd op "In behandeling" staan en vanochtend was de hele bestelling verdwenen van de website. Kasteel bestelling staat inmiddels wel op "In magazijn". Zo maar even naar de lokale Intertoys fietsen...
Hier hetzelfde probleem met de GE, heb van de week contact opgenomen vanwege het piratensetje gwp of ik die alsnog erbij kon krijgen. Bestelnummer etc. doorgegeven. Vanmorgen reply ontvangen dat ze niks van de bestelling konden vinden. Mijn bestelling blijft ook “In behandeling” staan. Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10 19:32
ajvk schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:17:
[...]

In Veenendaal kon het wel in de winkel, bijzonder!
In Pijnacker lukte het ook in de winkel na te bestellen (onder voorbehoud dat het lukt uiteraard).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik lees toch diverse verhalen als ik de reacties van @ajvk @JacquesDoekjes @jaspermeul @ruderodeo zie. Ik wil echter slow-chat voorkomen.Als je een filiaal kent waar ze hebben gezegd dat nabestellen echt mogelijk is met die actieprijs, geef dan aan welk Intertoys filiaal want dan kan iemand anders wellicht ook nog gebruik maken van de aanbieding door dat filiaal te contacteren!

Er kan sprake zijn van afwijkend handelen door een filiaal, er kan ook sprake zijn van desinformatie / miscommunicatie. Met één filiaal kreeg ik namelijk van twee medewkers ook twee verschillende verhalen.

In mijn geval deed het Intertoys filiaal wel exemplaren bestellen, maar dat was dan een bestelling van het filiaal. Het enige wat ik kon doen was een reservering plaatsen bij het filiaal. Als ik de set tegen de scherpe actieprijs wilde krijgen, dan moest sowieso het filiaal al tijdig hun bestelling ontvangen (binnen de actieperiode) en moest ik daarnaast de set ook voor het verstrijken van de actieperiode m'n reservering komen verzilveren. Als er ook maar ergens een kink in de kabel kwam dan konden ze niet toezeggen dat ik überhaupt korting zou krijgen, laat staan die scherpe 25% actiekorting. Alles onder voorbehoud.

[Edit] voor alle duidelijkheid: De reden dat ik zelf geen filiaal noem is omdat dat filiaal géén beloftes doet en feitelijk zegt dat áls er voorraad is en áls je er tijdig bij bent, dat je geluk hebt. Iets wat voor elk filiaal geldt. Het ging me nu echter over filialen die wél beloftes maken qua prijs.

[ Voor 23% gewijzigd door Gim op 08-08-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-09 18:09
Gim schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:51:
Ik lees toch diverse verhalen als ik de reacties van @ajvk @JacquesDoekjes @jaspermeul @ruderodeo zie. Ik wil echter slow-chat voorkomen.Als je een filiaal kent waar ze hebben gezegd dat nabestellen echt mogelijk is met die actieprijs, geef dan aan welk Intertoys filiaal want dan kan iemand anders wellicht ook nog gebruik maken van de aanbieding door dat filiaal te contacteren!

Er kan sprake zijn van afwijkend handelen door een filiaal, er kan ook sprake zijn van desinformatie / miscommunicatie. Met één filiaal kreeg ik namelijk van twee medewkers ook twee verschillende verhalen.

In mijn geval deed het Intertoys filiaal wel exemplaren bestellen, maar dat was dan een bestelling van het filiaal. Het enige wat ik kon doen was een reservering plaatsen bij het filiaal. Als ik de set tegen de scherpe actieprijs wilde krijgen, dan moest sowieso het filiaal al tijdig hun bestelling ontvangen (binnen de actieperiode) en moest ik daarnaast de set ook voor het verstrijken van de actieperiode m'n reservering komen verzilveren. Als er ook maar ergens een kink in de kabel kwam dan konden ze niet toezeggen dat ik überhaupt korting zou krijgen, laat staan die scherpe 25% actiekorting. Alles onder voorbehoud.

[Edit] voor alle duidelijkheid: De reden dat ik zelf geen filiaal noem is omdat dat filiaal géén beloftes doet en feitelijk zegt dat áls er voorraad is en áls je er tijdig bij bent, dat je geluk hebt. Iets wat voor elk filiaal geldt. Het ging me nu echter over filialen die wél beloftes maken qua prijs.
Vanmiddag in vestiging Drachten besteld en betaald, verwachting is levering komende maandag :)

En meteen ook het gratis setje van 20 euro meegenomen, maakt de aanbieding nog leuker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
sjong schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:24:
[...]

Vanmiddag in vestiging Drachten besteld en betaald, verwachting is levering komende maandag :)

En meteen ook het gratis setje van 20 euro meegenomen, maakt de aanbieding nog leuker _/-\o_
Vandaag nog bij een filiaal van Intertoys zelf gevraagd (i.p.v. een franchiser) en daar kon ik gewoon niet bestellen, omdat het filiaal zelf even niet kon bestellen bij hun hoofdmagazijn. De reden daarvoor was dat het hoofdmagazijn schijnbaar door hun vooraad heen was en nog in afwachting was van nieuwe levering vanuit LEGO. Zou het dan zo zijn dat Drachten nog een bestelling had uitstaan voor hun winkelvoorraad (toen het hoofdmagazijn nog vrije voorraad had) en dat je daar nu mooi een exemplaar van krijgt als klant? Probeer de logica te vinden :P

Maar blijft wazig hoe het nu in elkaar zit... en misschien ook nog verschil tussen Intertoys eigen filialen en franchisers ofschoon ik bij beide navraag heb gedaan.

Mjah... misschien dat ik het toch voor een schappelijke prijs kan bemachtigen; zeg ik er dan bij... hou dat gratis setje van €20 e.d. en trek nog wat stevigs van de prijs af >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 08-08-2022 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
P.s. wie vóór de prijsverhoging nog een Delorean wil, je kunt hem nu hier bij Lego nabestellen. Ik verwacht dat dit zeer binnenkort niet meer mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52272463229_b9380e61c0_c.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Roy vd M. op 08-08-2022 18:54 ]

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-09 18:09
Gim schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:45:
[...]

Vandaag nog bij een filiaal van Intertoys zelf gevraagd (i.p.v. een franchiser) en daar kon ik gewoon niet bestellen, omdat het filiaal zelf even niet kon bestellen bij hun hoofdmagazijn. De reden daarvoor was dat het hoofdmagazijn schijnbaar door hun vooraad heen was en nog in afwachting was van nieuwe levering vanuit LEGO. Zou het dan zo zijn dat Drachten nog een bestelling had uitstaan voor hun winkelvoorraad (toen het hoofdmagazijn nog vrije voorraad had) en dat je daar nu mooi een exemplaar van krijgt als klant? Probeer de logica te vinden :P

Maar blijft wazig hoe het nu in elkaar zit... en misschien ook nog verschil tussen Intertoys eigen filialen en franchisers ofschoon ik bij beide navraag heb gedaan.

Mjah... misschien dat ik het toch voor een schappelijke prijs kan bemachtigen; zeg ik er dan bij... hou dat gratis setje van €20 e.d. en trek nog wat stevigs van de prijs af >:)
Ben ook erg benieuwd. Drachten gaf aan dat er donderdag weer levering zou zijn, vrijdag hun orders gepikt worden en maandag geleverd.
En anders heb ik langer geduld hoor, heb geen haast. Als ze pas september uitleveren is dat ook prima voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Man man man. Ik werk de hele week thuis. Alleen vanmiddag ben ik een paar uur weg. En wanneer komt dat schijt-DPD langs? Precies, vanmiddag. En dan krijg je een mailtje waarin een link zit om het pakket naar een DPD-servicepunt toe te laten sturen, maar die werkt natuurlijk niet omdat de zending uit 2 pakken bestaat, en de eerste is al bezorgd. Ik word zo moe van dit soort shit. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sepjes
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:28
Intertoys staat ook wel het lijstje van slechte klantenservice qua lego bestellingen en afhandeling

Vrijdag 5-8 Boutique hotel besteld via de website met afhalen in de winkel omdat er voorraad is, na een uur mail dat deze niet meer aanwezig is in de winkel en ze hem gaan nasturen. Klinkt meer alsof dat ze de winkelvoorraad verkocht hebben in plaats van apart te zetten.

Op maandag een verzend bewijs ontvangen en de mededeling dat de set dinsdag binnen zou zijn, blijkt nu dat de winkel het pakket meteen retour gestuurd heeft.

Reactie vanuit de servicedesk van Intertoys: "dikke pech, bestel maar opnieuw in oktober en naar de korting en de zegels kun je fluiten, je geld komt wel een keer terug als we de retour verwerkt hebben"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
sepjes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:30:
Intertoys staat ook wel het lijstje van slechte klantenservice qua lego bestellingen en afhandeling

Vrijdag 5-8 Boutique hotel besteld via de website met afhalen in de winkel omdat er voorraad is, na een uur mail dat deze niet meer aanwezig is in de winkel en ze hem gaan nasturen. Klinkt meer alsof dat ze de winkelvoorraad verkocht hebben in plaats van apart te zetten.

Op maandag een verzend bewijs ontvangen en de mededeling dat de set dinsdag binnen zou zijn, blijkt nu dat de winkel het pakket meteen retour gestuurd heeft.

Reactie vanuit de servicedesk van Intertoys: "dikke pech, bestel maar opnieuw in oktober en naar de korting en de zegels kun je fluiten, je geld komt wel een keer terug als we de retour verwerkt hebben"
Ai, dat is minder :( Maar dat kunnen ze toch eigenlijk niet maken? Dus ze hebben het binnengekregen, maar met welke reden hebben ze hem teruggestuurd? Ik vraag me af wat rechtsbijstand hiervan vind. Misschien dat je kunt afdwingen dat je alsnog die set geleverd gaat krijgen voor die prijs. Je kunt altijd een 'eikel' gehad hebben bij de klantenservice die met het verkeerde been uit bed is gestapt en nog een training communiceren moet volgen. Navraag doen bij de winkel wat de reden is geweest.

Zo heb ik zelf in elk geval duidelijkheid; franchiser Intertoys en Intertoys eigen filialen gaan anders om met bestellingen/reserveringen. Ander inkoopproces schijnbaar. Had eigenlijk gehoopt dat dat wel op één lijn zou zitten; als klant zie je toch vooral Intertoys op de gevel. Ik ga er eigenlijk al vanuit dat ik geen positief nieuws ga ontvangen, dan kan het alleen maar meevallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 10-08-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04:12

L23

Ik begrijp dat de winkelvoorraad in de schappen kan liggen. Op het moment dat jij kiest voor afhalen moet een medewerker eerst het product nog apart leggen, dit gebeurt niet gelijk. Het kan in de tussen tijd voor komen dat een klant in de winkel de laatste doos pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Ik begrijp dat de winkelvoorraad in de schappen kan liggen. Op het moment dat jij kiest voor afhalen moet een medewerker eerst het product nog apart leggen, dit gebeurt niet gelijk. Het kan in de tussen tijd voor komen dat een klant in de winkel de laatste doos pakt.
Maar er wordt in dit geval gesproken over een verzendbewijs; dat klinkt toch als dat er echt een exemplaar beschikbaar is gekomen en op naam verzonden is.

Maar wat je verder zegt klopt natuurlijk wel; dat zou het geval kunnen zijn. Ik denk niet dat als zo'n klant aan de kassa komt met de laatste doos, dat de medewerker dan zegt... "ah bedankt, geeft u die maar hier, want dan zetten we hem apart voor een andere klant" :+

Het enige wat ik wel hoop is dat wanneer een filiaal winkelvoorraad binnenkrijgt, dat ze dan eerst kijken welke producten al gereserveerd zijn door klanten, zodat ze die wel direct apart zetten i.p.v. eerst in de schappen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Gim schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:48:
Maar er wordt in dit geval gesproken over een verzendbewijs; dat klinkt toch als dat er echt een exemplaar beschikbaar is gekomen en op naam verzonden is.
Ik had het alleen over de vrijdag, het kiezen voor ophalen.
Het enige wat ik wel hoop is dat wanneer een filiaal winkelvoorraad binnenkrijgt, dat ze dan eerst kijken welke producten al gereserveerd zijn door klanten, zodat ze die wel direct apart zetten i.p.v. eerst in de schappen zetten.
Dat is volgens mij nooit een probleem want je kan via de website geen producten reserveren voor ophalen, alleen kiezen voor ophalen als er in de winkel voorraad is. Wellicht kan je telefonisch bij de desbetreffende winkel wel reserveren. Dan zou het inderdaad netjes zijn als ze het direct apart zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 10-08-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sepjes
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:28
Dat er fouten gebeuren in het proces tussen de bestelling plaatsen via de site en deze daadwerkelijk klaar leggen dat begrijp ik. Mijn frustratie zit in de afhandeling, de bestelde doos komt vandaag gewoon weer retour in het distributiecentrum van Intertoys, deze nu naar mijn thuisadres sturen zou een klantvriendelijk oplossing zijn.

Het niks doen en zeggen ja lekker pech bestel later maar terwijl die mogelijk niet in de aanbieding is en er geen spaaractie loopt is wat mij stoort en mij in de toekomst tegenhoudt om nogmaals op deze manier te bestellen.

Ik bel de volgende keer gewoon wel de winkel om hem opzij te leggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

sepjes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:59:
Dat er fouten gebeuren in het proces tussen de bestelling plaatsen via de site en deze daadwerkelijk klaar leggen dat begrijp ik. Mijn frustratie zit in de afhandeling, de bestelde doos komt vandaag gewoon weer retour in het distributiecentrum van Intertoys, deze nu naar mijn thuisadres sturen zou een klantvriendelijk oplossing zijn.

Het niks doen en zeggen ja lekker pech bestel later maar terwijl die mogelijk niet in de aanbieding is en er geen spaaractie loopt is wat mij stoort en mij in de toekomst tegenhoudt om nogmaals op deze manier te bestellen.

Ik bel de volgende keer gewoon wel de winkel om hem opzij te leggen. :)
Afhandeling is inderdaad waardeloos.

Ik denk inderdaad dat bellen sneller is dan kiezen voor ophalen via de website. Tijdens het bellen zou de medewerker direct de doos uit de schappen kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyonga
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 22:00

Dit is iig niet Intertoys generiek. Het bovenstaande verdiend natuurlijk niet de schoonheidsprijs, maar indien je betaald hebt, heb je ook een koopovereenkomst. Daarbij is dan ook een leverovereenkomst en zou het volgens mij altijd op te lossen moeten zijn aangezien prijs en product beide realistisch zijn. Ik zou de desbetreffende winkel nog eens bellen, of desnoods er langsgaan en kijken wat er te regelen valt. Ik snap namelijk niet waarom ze iets wat ze geleverd hebben gekregen direct retour sturen. 8)7

Maar om te terug te komen op het "niet generieke". Ik had eenzelfde bestelling gedaan, in dit geval bij het filiaal van Venray waar nog voorraad was ten tijde van bestelling. Ook een uur oid later een mail dat er toch geen voorraad was en dat er een bestelling zou worden opgestuurd van het magazijn naar het filiaal. Netjes track&trace via DHL erbij gekregen en gisteren het bericht dat eea geleverd was bij de winkel.

Nav je bericht even gebeld B) om te checken of het er nog ligt en hoe lang ze bestellignen laten liggen.
Na wat zoeken in het magazijn vertelde de vriendelijke medewerkster dat het en bezorgd was en dat het zeker een paar weken zou blijven liggen. En dat ze dan altijd nabellen als het niet wordt opgehaald. *O*

Eenzelfde ervaring trouwens in Boxmeer. Ook daar prima service, dus het gaat zeker niet altijd mis.
Tip:bestel sowieso via een intertoys account en zorg dat al je contactgegevens bekend zijn. Dan heb je er iig alles aan gedaan vanuit jouw kant.

[ Voor 0% gewijzigd door areyonga op 10-08-2022 23:12 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 02:15
Afgelopen zaterdag een bestelling geplaatst bij unieke bricks.

De Lego doos zit erg goed verpakt, er zat een mooie pen bij en een hand geschreven persoonlijk bedankje voor het bestellen bij hun webshop :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLi62X9t2sIZS8W2mo4Ex-9lY4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2ooXgdi3A1Cf04G6m5iiNA0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 16:52

nlboy

Alles kitz?

Ik heb, doordat ik aantal bestellingen heb geplaatst/punten heb gespaard, als Select abonnee de mogelijkheid om te kiezen tussen 7,50 euro korting (bij bol.com) of 15 euro korting op een Lego set.

Maar mijn vermoeden is, als ik de screenshot mag geloven, dat de selectie alleen uit Lego City & Friends bestaat. Heeft iemand een linkje of kan dit bevestigen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8n0JTJWCrvFdQRpkweID0oxDv0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cUD8hKMjWDX0bZQdBp9hfta5.png?f=fotoalbum_large

Update: Inmiddels contact gehad met Bol.com en alle Lego sets (onder categorie Lego) vallen onder dit aanbod.

Laat maar het is inderdaad een beperkte selectie :/
https://www.bol.com/nl/nl/ra/cadeau-sparen/171920/
https://www.bol.com/nl/nl/ra/cadeau-sparen/171921/
https://www.bol.com/nl/nl/ra/cadeau-sparen/171922/
https://www.bol.com/nl/nl/ra/cadeau-sparen/171923/

[ Voor 26% gewijzigd door nlboy op 09-09-2022 09:53 ]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Iemand al een update van bestellingen bij brickshop? Dit nav korting ninjago.

Voor 250 euro besteld en betaald, maar hoor er nog niks van.

Edit: inmiddels update gekregen dat ze ermee bezig zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 09-09-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:52
schumi1986 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:26:
Afgelopen zaterdag een bestelling geplaatst bij unieke bricks.

De Lego doos zit erg goed verpakt, er zat een mooie pen bij en een hand geschreven persoonlijk bedankje voor het bestellen bij hun webshop :)

[Afbeelding]
Netjes in de bubblewrap, maar die pen erbij is m.i. wel een risico op ingedeukte Lego dozen. Zat de pen voldoende vrij van de set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 16:58
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:56:
Iemand al een update van bestellingen bij brickshop? Dit nav korting ninjago.

Voor 250 euro besteld en betaald, maar hoor er nog niks van.
Ik heb 5 september het een en ander besteld op brickshop, en dat is gisteren netjes geleverd (zoals ik had gevraagd). Eigelijk nog nooit problemen gehad met brickshop.Was goed verpakt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
nlboy schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:27:
Ik heb, doordat ik aantal bestellingen heb geplaatst/punten heb gespaard, als Select abonnee de mogelijkheid om te kiezen tussen 7,50 euro korting (bij bol.com) of 15 euro korting op een Lego set.

Maar mijn vermoeden is, als ik de screenshot mag geloven, dat de selectie alleen uit Lego City & Friends bestaat. Heeft iemand een linkje of kan dit bevestigen?

[Afbeelding]

Update: Inmiddels contact gehad met Bol.com en alle Lego sets (onder categorie Lego) vallen onder dit aanbod.

Laat maar het is inderdaad een beperkte selectie :/
https://www.bol.com/nl/nl...euro-20-voor-lego/171921/
https://www.bol.com/nl/nl/ra/cadeau-sparen/171920/
Bedankt voor het delen, precies dit zocht ik vorige keer, maar dit is wel een vrij schraal aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 16:44

Soggney

Zeekomkommer

X-post om niet off topic te gaan: Gaat over de €20 tegoedbon van Intertoys
DennisZ88 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:09:
[...]

Weet je dat zeker? Dacht dat er stond dat ze niet gecombineerd konden worden? Moet je er naar vragen of kan het sowieso wel?
Ik heb de tegoedbon niet meer, en waarschijnlijk bedoelen ze niet meerdere bonnen per aankoop. Maar ik heb de korting op het 3in1 kasteel en 3in1 Noodle shop ontvangen en betaald met o.a. de bon. Totaal was iets tussen € 80 & € 90. (Kasteel ging 20-25% af ~ €75, zelfde voor Noodle shop ~ €30 euro)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:33

QuattroNL

It is I.

Soggney schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:25:
Ik heb de tegoedbon niet meer, en waarschijnlijk bedoelen ze niet meerdere bonnen per aankoop. Maar ik heb de korting op het 3in1 kasteel en 3in1 Noodle shop ontvangen en betaald met o.a. de bon.
Hier ook de bevestging dat je die 20,- kortingsbon ook kan inleveren op artikelen met korting.
En ja, er staat op die bon dat dat niet kan, maar de Intertoys computer says yes :+

Zo heb ik zaterdag het 10278 Police Station aangeschaft: Lego prijs: 199,99, Intertoys actieprijs: 159,99, met bon dus 139,99. 10-tje onder de laagste prijs ooit volgens BW :9
Zo kan je ook erg goedkoop komen aan de 76909 Mercedes Speedchampions, die is normaal overal altijd 39,99, per 01-09 verhoogd naar 44,99 maar bij de Intertoys nu 35,99. Koop er 3, lever de kortingsbon in en je hebt ze voor 29,32 per stuk d:)b

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Laat die actie bij Intertoys toch alsjeblieft ophouden! |:( De verleidelijke prijzen, vreselijk :P

Met 10278 Police Station mezelf al weten te overtuigen dat ik de set niet zo geweldig vind. Huize Gim staat unaniem achter me. Iets persoonlijks. Genoeg mensen die hem wel top vinden. Met 10297 Boutique Hotel is het echter een ander verhaal. Mooie set en zelfs zonder €20 voelt die set steeds interessanter. Volhouden.... volhouden.... steeds minder filialen in de buurt hebben voorraad, nog even en de benzinekosten halen elk voordeel weg....

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 12-09-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Laatst online: 24-09 20:55
QuattroNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:25:
[...]

Hier ook de bevestging dat je die 20,- kortingsbon ook kan inleveren op artikelen met korting.
En ja, er staat op die bon dat dat niet kan, maar de Intertoys computer says yes :+

Zo heb ik zaterdag het 10278 Police Station aangeschaft: Lego prijs: 199,99, Intertoys actieprijs: 159,99, met bon dus 139,99. 10-tje onder de laagste prijs ooit volgens BW :9
Zo kan je ook erg goedkoop komen aan de 76909 Mercedes Speedchampions, die is normaal overal altijd 39,99, per 01-09 verhoogd naar 44,99 maar bij de Intertoys nu 35,99. Koop er 3, lever de kortingsbon in en je hebt ze voor 29,32 per stuk d:)b
Ik had nog twee bonnen liggen (via het Harry Potter kasteel) en had ze maar laten liggen wat dacht ik er weinig mee kon (omdat op bon idd staat niet icm andere acties), dus bedankt voor de berichten hier :*) .

Nu eentje gebruikt voor de Volkswagen T2 (107,99 vind ik daarvoor een best mooie prijs en die set gaat er al vrij snel uit!) De andere bon wilden ze ook wel proberen op deze set, maar dat gaf een fout (werkte niet), dus het lijkt wel maximaal 1 bon per product te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door DennisZ88 op 13-09-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik had nog navraag gedaan in de winkel, maar krijg doodleuk te horen dat ze die €20 cadeaubon niet accepteren en doorvoeren op een artikel die nu dat 'actie' labeltje heeft zoals de T2 camper, modulaire gebouwen enzovoort. Los ervan of het systeem het wel accepteert zoals anderen hier schetsen. Staat zo op de bon, dus we doen er niks mee.

-O-

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 13-09-2022 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:34:
Ik had nog navraag gedaan in de winkel, maar krijg doodleuk te horen dat ze die €20 cadeaubon niet accepteren en doorvoeren op een artikel die nu dat 'actie' labeltje heeft zoals de T2 camper, modulaire gebouwen enzovoort. Los ervan of het systeem het wel accepteert zoals anderen hier schetsen. Staat zo op de bon, dus we doen er niks mee.

-O-
Aan de andere kant: van de Intertoys computer mag het, dus waarom zou een medewerker dat willen/mogen overrulen?
Gewoon stoïcijns met je set voor de kassa gaan staan en de bon inleveren. Als ze gaan miepen zeg je: scan de barcode van de bon maar en zie wat de computer zegt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:48

rammes

koekebakker 1e klas

Luuk89 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:58:
Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met het door Intertoys annuleren van in de aanbieding gekochte Lego sets? De reden was dat de desbetreffende set op was. De volgende dag kon ik hem weer bestellen in de webshop(voor de reguliere prijs welteverstaan). Ook ging het om een set die nog lang niet EOL is en dus sowieso wel weer op voorraad zou komen. Ik heb de dame van de klantenservice proberen uit te leggen dat je overeenkomsten niet eenzijdig op kan zeggen zonder gegronde reden en dat het voor Intertoys niet blijvend onmogelijk is het product te leveren, maar ze bleef er in hangen dat dit de procedures waren en dat de procedures van Intertoys blijkbaar voorrang hebben op de Nederlandse wet- en regelgeving. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Heb de Millennium Falcon besteld bij intertoys afgelopen vrijdag, maar nog niets vernomen verder.

Ik zou het doen!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

"oops door een storing is de klantenservice van Intertoys niet bereikbaar. "

jaja

Ik zou het doen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgmCQpZx6eFuiOIi241ElXklK_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUDyMB2F3lrCBwTgbIoRQZHn.jpg?f=fotoalbum_large

😇Lang gewacht om 75192 aan te schaffen,hier kom ik de winter wel mee door

[ Voor 8% gewijzigd door rammes op 16-09-2022 11:53 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:07

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

rammes schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:39:
[Afbeelding]

😇Lang gewacht om deze aan te schaffen,hier kom ik de winter wel mee door
75313? :)

75192! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

had het er net bijgezet :*)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
QuattroNL schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:49:
[...]

Aan de andere kant: van de Intertoys computer mag het, dus waarom zou een medewerker dat willen/mogen overrulen?
Gewoon stoïcijns met je set voor de kassa gaan staan en de bon inleveren. Als ze gaan miepen zeg je: scan de barcode van de bon maar en zie wat de computer zegt. :9
Ik kan je vertellen dat stoïcijns kijken niet hielp. Niet bij mij en ook niet bij de twee klanten die voor me in de rij stonden :P Ik heb uiteindelijk echter wel m'n set mét korting mee naar huis mogen nemen, omdat ik voet bij stuk hield en een troef in handen had met dank aan een medewerkster eerder die week :)

Intertoys blijft een mooi bedrijf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:31:
[...]

Ik kan je vertellen dat stoïcijns kijken niet hielp. Niet bij mij en ook niet bij de twee klanten die voor me in de rij stonden :P Ik heb uiteindelijk echter wel m'n set mét korting mee naar huis mogen nemen, omdat ik voet bij stuk hield en een troef in handen had met dank aan een medewerkster eerder die week :)

Intertoys blijft een mooi bedrijf :+
Mooi! d:)b

Die medewerkster leerde je hoe je met je haren moest wapperen om zo die korting te krijgen? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy vd M.
Intertoys kan drie van de zes sets die ik anderhalve week geleden had besteld (ca. 1235 euro totaal) niet leveren, communiceert daar nauwelijks over en stort dan het volledige bedrag (van alle 6 sets) terug op mijn rekening. Nu krijg ik natuurlijk de vraag om het teveel terugbetaalde (846 euro) terug te storten.

Even over nagedacht en uiteindelijk dit antwoord gestuurd:

Naar mijn indruk heeft Intertoys best wat te winnen op het gebied van communicatie. Als inleiding verwijs ik naar mijn eerdere mail. Het vervolg daarop is, dat ik te horen krijg -zonder enige toelichting- dat het geld wordt teruggestort. Waarom? Omdat de producten niet op voorraad zijn? Andere reden? Geen idee, Intertoys communiceert dat niet.

Als de producten niet op voorraad zijn, dan vraag ik mij af hoe dat mogelijk is. Ik plaatste de bestelling ongeveer een half uur nadat ik via Brickwatch te horen had gekregen dat Intertoys de prijzen had verlaagd. Ziet u mijn order na, dan constateert u dat die is geplaatst om 5:20u. ’s nachts. Hoeveel mensen zullen rond dat tijdstip aan het bestellen zijn geweest? Ik denk dat ik een van de eerste was.

Het gaat er bij mij niet in dat er niet bij 1, niet 2 maar zelfs 3 producten een fout in de voorraadadministratie is geslopen. Ik kan mij dat gewoonweg niet voorstellen.

Een reden krijg ik zoals gezegd niet. Ik zie slechts "De overige artikelen worden helaas niet geleverd”. Pardon? Intertoys is met mij een verkoopovereenkomst aangegaan en op basis van die verkoopovereenkomst heb ik geld betaald en dient Intertoys mij producten te leveren. De producten zijn simpelweg nog te leveren, sterker nog, wanneer ik op jullie website kijk zie ik dat jullie vestiging in Gemert nog een exemplaar (‘weinig voorraad’ staat er) op voorraad heeft. Mierlo idem. Een van die exemplaar, uitgaande van een gesloten doos in goede staat, kan dan toch prima naar mij worden toegestuurd? Of Intertoys kan toch laten weten dat de volgende levering wordt afgewacht, waarna mij een exemplaar zal worden nagezonden?

In elk geval is de set, net als beide andere sets, gewoon bij Lego te verkrijgen, dus Intertoys heeft hoe dan ook de mogelijkheid van levering. Er is wél allicht een onmogelijkheid van levering tegen de prijs zoals Intertoys die met mij heeft afgesproken. Echter, dat is niet mijn probleem maar dat van Intertoys. Het is niet mijn verantwoordelijkheid, maar die van Intertoys.

Ik vorder dan ook bij dezen nakoming van de verbintenis die Intertoys jegens mij heeft, deze drie producten te leveren. Tot dat moment, doe ik een beroep op mijn opschortingsrecht wat terugbetaling van het teveel betaalde betreft. Ook die terugstorting komt natuurlijk niet heel erg professioneel over. Al met al loopt Intertoys door dit soort praktijken (ik noem verder nog, goederen op hun website als aantrekkelijke ‘aanbieding’ vermelden terwijl ze online noch in de winkel te verkrijgen zijn) het risico als partij bekend te komen staan waar men niet op van aan kan. Op den duur zullen klanten dan hun aankopen elders gaan doen en komt de goede naam van uw bedrijf in gevaar.

Ik zie graag uw reactie op mijn vordering tot nakoming en het gedane beroep op mijn opschortingsrecht. Zodra ik alle drie de dozen, in gesloten en in goede staat, zal hebben ontvangen zal ik onmiddellijk het volledige bedrag op de door u vermelde rekening van Intertoys terugbetalen.

Met vriendelijke groet,

Ben benieuwd.

Edit: de eerdere mail:

Over deze bestelling heb ik een vraag. Ik heb de bestelling precies een week geleden geplaatst (10 september). Een paar dagen geleden gebeld met de vraag waar ‘ie bleef. Het gaat om een fiks bedrag en ik kreeg na de bestelbevestiging geen enkel bericht van Intertoys of de vervoerder, vandaar.

Gisteren kreeg ik het grootste deel van de bestelling bezorgd. Met de batchindicatie ‘problem01’ op de pakbon, ontving ik twee dozen. De eerste doos bevat Lego set 75192, de andere doos sets 76909 en 10278. Op de pakbon staat dit op zich correct aangegeven, onder vaststelling dat de drie resterende sets aantal ‘0’ hebben en dus niet zijn geleverd. Samen met de batchindicatie, neem ik aan dat ze nog niet leverbaar waren.

Zojuist probeerde ik te bellen met jullie servicedesk (085-0400729) maar door een probleem was die niet bereikbaar. Eerste reden dat ik dit mailtje stuur is, duidelijk te maken dat ik de communicatie tot nu toe vrij pover vind. Als er problemen in de levering zijn, laat dat dan even weten aan de klant. Als een deel wel, een deel niet kan worden bezorgd binnen de te verwachten termijn, verduidelijk dat dan. Ik heb ook nu weer geen enkel bericht ontvangen van Intertoys of de vervoerder, wanneer ik die andere 3 sets (76178, 10275 en 10293) mag verwachten. Door de batchomschrijving ‘problem01’ krijg ik het gevoel dat het in het warehouse niet helemaal gaat zoals Intertoys wil. Ik wil graag een klein beetje op de hoogte worden gehouden.

Dus de tweede reden van dit mailtje is mijn vraag, wanneer mag ik de resterende drie onderdelen van de bestelling tegemoet zien?

[ Voor 19% gewijzigd door Roy vd M. op 20-09-2022 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Succes @Roy vd M. . Benieuwd wat er uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ik ook, nog geen antwoord gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Overigens klinkt dit als exact dezelfde ervaring die ik had. Paar keer heen en weer gemaild. Erg gebrekkige communicatie, zonder enig spoor van de ambitie tot een klantvriendelijke oplossing te komen. En ook bij mij betrof het 6 sets voor een flink bedrag waarvan er 2 nog gewoon op de website bestelbaar waren. Ook niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Nu heb ik de toevallige luxepositie dat ik op een best groot bedrag zit dat Intertoys nog van mij tegoed heeft. Ben heel benieuwd of er dan wél alsnog kan worden geleverd.

Zo nee, dan ben ik uiterst benieuwd met wat voor smoes ze gaan komen.

Zo ja, dan zijn die orderannuleringen dus gewoon gemakzucht.

• Roy vd M.
Het is toch wel raar dat ik geen antwoord krijg van Intertoys. Hoeven ze hun 1235 euro niet terug? Of toch tenminste die 846 euro? Was gisteren bij Intertoys in Haarlem en zag daar al twee van de drie sets die Intertoys zogenaamd niet kan leveren, ongeopend op het schap staan.

Beetje vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Roy vd M. schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:13:
Het is toch wel raar dat ik geen antwoord krijg van Intertoys. Hoeven ze hun 1235 euro niet terug? Of toch tenminste die 846 euro? Was gisteren bij Intertoys in Haarlem en zag daar al twee van de drie sets die Intertoys zogenaamd niet kan leveren, ongeopend op het schap staan.

Beetje vreemd allemaal.
Reminder sturen?

Maar wil je nu een antwoord terug (waarna jij hun dan het geld teruggeeft) of wil je dat ze alsnog die sets leveren, die ze klaarblijkelijk gewoon kunnen leveren? Ik zou het in ieder geval nogmaals duidelijk maken richting hun. Of wil je kijken of je het kunt laten overwaaien zonder honden wakker te maken, zij geen aanspraak maken op het geld en jij het kunt houden? Geen idee hoe dit wettelijk zit; vervaltermijn of wat dan ook. Neem aan dat je het liefst gewoon wil dat ze die sets alsnog leveren, desnoods dat ze communiceren met een filiaal dat je ze daar kunt komen ophalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 06-10-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ik wil dat ze me die sets leveren. Er zijn inderdaad verjaringstermijnen; maar waar zij recht op hebben dat krijgen ze ook. Echter, de bal ligt bij hen en ik ga er vanuit dat een jurist zich aan het buigen is over wat ik -ook jurist zijnde- heb geschreven.

Edit: ik lees trouwens de laatste dagen in het algemene Lego-topic ook andere niet onverdeeld positieve verhalen over Intertoys. Denk dat het bedrijf zich zorgen moet maken over haar reputatie zo.

[ Voor 33% gewijzigd door Roy vd M. op 06-10-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Roy vd M. schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:01:
Edit: ik lees trouwens de laatste dagen in het algemene Lego-topic ook andere niet onverdeeld positieve verhalen over Intertoys. Denk dat het bedrijf zich zorgen moet maken over haar reputatie zo.
Ik denk dat niet dat ze zich meer zorgen gaan maken dan eerst. Er zullen genoeg mensen zijn die daar iets kopen zonder enig probleem (of het nu gaat om LEGO of iets anders). In het algemene topic heb ik onlangs ook nog wat gepost wat niet al te positief was, maar in dat zelfde filiaal heb ik daarvoor en daarna nog diverse zeer positieve bezoekjes gebracht. Incidenten kunnen zich altijd voordoen en af en toe ligt het ook aan de medewerker die je voor je neus hebt staan of aan de lijn krijgt.

[ Voor 24% gewijzigd door Gim op 06-10-2022 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Met geen enkel filiaal van Intertoys heb ik problemen gehad tot nu toe.

Ik bedoel te zeggen (en schreef dat net niet, excuus), Intertoys online verkoop. Daar hoor ik veel klachten over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 15:45
In Enschede is de filiaal manager zelf een grote lego fan.
Hier koop je met plezier je lego.
Alles netjes in omdozen indien nodig/ gewenst en als er iets niet netjes is ziet hij dat nog eerder als jezelf, pakt ie een ander uit het magazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
S@H blijft gewoon een pauper winkel.

Vorige week woensdag iets besteld, vrijdag weer het standaard mailtje dat ze het druk hebben en de verzending vertraagd is.

Als ik nu hetzelfde zou bestellen krijg ik een GWP extra en dubbele VIP punten.

Heb echt de neiging om dus nu dezelfde bestelling te plaatsen en die van afgelopen woensdag terug te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

schumi1986 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:47:
S@H blijft gewoon een pauper winkel.

Vorige week woensdag iets besteld, vrijdag weer het standaard mailtje dat ze het druk hebben en de verzending vertraagd is.

Als ik nu hetzelfde zou bestellen krijg ik een GWP extra en dubbele VIP punten.

Heb echt de neiging om dus nu dezelfde bestelling te plaatsen en die van afgelopen woensdag terug te sturen..
Ik zou ze even bellen en dit voorleggen. Zou zomaar kunnen dat je alsnog de GWP en dubbele VIP's krijgt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
QuattroNL schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:50:
[...]

Ik zou ze even bellen en dit voorleggen. Zou zomaar kunnen dat je alsnog de GWP en dubbele VIP's krijgt :9
Bedankt, contact opgenomen en de dubbele VIP punten zijn bijgeschreven. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
schumi1986 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:29:
[...]

Bedankt, contact opgenomen en de dubbele VIP punten zijn bijgeschreven. :9
Dank! Ook zojuist gebeld en dubbele punten bijgeschreven. De virtuele assistent Sofia mogen ze ook wel bij t grofvuil zetten zeg, voegt 0,0 toe |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:07
Op 10 oktober een bestelling gedaan bij LEGO vanwege de dubbele VIP punten en de twee GWPs die er toen waren. Nu blijkt mijn bestelling is blijven hangen op 'Just placed', terwijl het bedrag gewoon netjes gereserveerd is op mijn creditcard.

Contact gehad met de helpdesk via de mail. Krijg ik doodleuk terug: Er is iets mis gegaan, je mag een nieuwe bestelling plaatsen en de GWPs zijn helaas er niet meer, je kunt een andere promotie afwachten. Durven ze het ook nog af te sluiten met: 'Veel bouwplezier en een magische rest van de week toegewenst! :) '.

8)7

Dit is nu de tweede keer dat dit mij overkomt, dat door een fout aan hun kant ik kan fluiten naar de GWPs die er zijn. Het wordt hoogtijd dat er een fysieke LEGO winkel in het noorden van Nederland komt.

[ Voor 15% gewijzigd door BeZaX op 13-10-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jekke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12-2024
BeZaX schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:55:
Op 10 oktober een bestelling gedaan bij LEGO vanwege de dubbele VIP punten en de twee GWPs die er toen waren. Nu blijkt mijn bestelling is blijven hangen op 'Just placed', terwijl het bedrag gewoon netjes gereserveerd is op mijn creditcard.

Contact gehad met de helpdesk via de mail. Krijg ik doodleuk terug: Er is iets mis gegaan, je mag een nieuwe bestelling plaatsen en de GWPs zijn helaas er niet meer, je kunt een andere promotie afwachten. Durven ze het ook nog af te sluiten met: 'Veel bouwplezier en een magische rest van de week toegewenst! :) '.

8)7

Dit is nu de tweede keer dat dit mij overkomt, dat door een fout aan hun kant ik kan fluiten naar de GWPs die er zijn. Het wordt hoogtijd dat er een fysieke LEGO winkel in het noorden van Nederland komt.
Heb je nog iets van een compensatie gekregen? Ik heb ook een bestelling geplaatst op de 10e en deze is ook nog niet verzonden.
Ben benieuwd of het goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Jekke schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:36:
[...]

Heb je nog iets van een compensatie gekregen? Ik heb ook een bestelling geplaatst op de 10e en deze is ook nog niet verzonden.
Ben benieuwd of het goed is gegaan.
Zolang je bestelling maar op 'In warehouse' staat, dan komt het wel goed. Het is natuurlijk erg druk met de hoeveelheid bestellingen.

Ik heb een nieuwe e-mail gestuurd en mijn ongenoegen geuit over de situatie en reactie die ik heb teruggekregen. Ze boden als compensatie VIP punten en gratis opsturen Halloween GWP. Alleen ik wilde heel graag de LEGO Ray the Castaway voor bij mijn Pirates of Barracuda Bay. Deze moet ik dus nu maar via Marktplaats scoren. :|

[ Voor 4% gewijzigd door BeZaX op 14-10-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 17:19
BeZaX schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:55:

8)7

Zelfde meegemaakt, waardoor ik de Forest Hideout GWP heb gemist. Was daarna uiteraard niet meer leverbaar en ter compensatie alleen wat vippunten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:55
16 oktober Home Alone set besteld bij Lego en nog steeds in het magazijn. Ik zag dat mensen hier dan een mail ontvingen over de vertraging dus ik dacht ik ga eens contact opnemen. Op de klantenservice staat nu al:
We ontvangen momenteel veel bestellingen! We verwachten dat leveringen iets langer zullen duren dan normaal. We sturen je een e-mail zodra je bestelling onderweg is.
Dus wees voorbereid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:34
crimby schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:46:
16 oktober Home Alone set besteld bij Lego en nog steeds in het magazijn. Ik zag dat mensen hier dan een mail ontvingen over de vertraging dus ik dacht ik ga eens contact opnemen. Op de klantenservice staat nu al:

[...]

Dus wees voorbereid!
Hier 10 oktober besteld en afgelopen maandag was mijn bestelling binnen. Werd vrijdag bij dpd aangeboden, maar die komen blijkbaar niet op zaterdag.
Dus een week ongeveer voor het binnen is.

Zelf heb ik toch maar de Disney Castle besteld aangezien deze uit de verkoop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Woolfy681 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Hier 10 oktober besteld en afgelopen maandag was mijn bestelling binnen. Werd vrijdag bij dpd aangeboden, maar die komen blijkbaar niet op zaterdag.
Dus een week ongeveer voor het binnen is.

Zelf heb ik toch maar de Disney Castle besteld aangezien deze uit de verkoop gaat.
Dan kan ik dus hetzelfde verwachten gezien 16 oktober een zaterdag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
Mijn bestelling van 11 oktober is gisteravond verzonden. Helaas nog niet aangekomen op het depot, dus ik gok dat het morgen wordt bezorgd.

Ik had overigens zondag gemaild over de Halloween VIP bag... nog geen reactie. Op zich niet heel gek als ze het druk hebben, maar bellen had ook weinig zin. Kreeg zo'n doos aan de telefoon... man man man. Gelijk afgeknapt. (Onverstaanbaar mompelen, 3 keer naar bestelnummer vragen etc.)

En dan mag ik me ook nog verbazen over het feit dat één klein doosje apart wordt verstuurd van de rest. Het is wat. :D

Gelukkig gaat de inhoud wel een succes zijn, want ik heb na maanden eindelijk 40522 kunnen bestellen waar iemand heel blij mee gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
CMilena schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:51:
Mijn bestelling van 11 oktober is gisteravond verzonden. Helaas nog niet aangekomen op het depot, dus ik gok dat het morgen wordt bezorgd.

Ik had overigens zondag gemaild over de Halloween VIP bag... nog geen reactie. Op zich niet heel gek als ze het druk hebben, maar bellen had ook weinig zin. Kreeg zo'n doos aan de telefoon... man man man. Gelijk afgeknapt. (Onverstaanbaar mompelen, 3 keer naar bestelnummer vragen etc.)

En dan mag ik me ook nog verbazen over het feit dat één klein doosje apart wordt verstuurd van de rest. Het is wat. :D

Gelukkig gaat de inhoud wel een succes zijn, want ik heb na maanden eindelijk 40522 kunnen bestellen waar iemand heel blij mee gaat zijn.
Ah die is leuk inderdaad! Had dit jaar het beertje besteld, die viel ook erg in de smaak! Deze staat ook zeker op de lijst voor een volgend moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 19:43
FireSonus schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:12:
Vorige week dinsdag, 12 oktober dus, een bestelling gedaan op de Lego website, van t weekend een mailtje dat "vanwege het hoge aantal bestellingen" deze wat vertraging heeft opgelopen.

Met hoeveel vertraging kan ik rekening houden, hebben meer mensen hier last van? Gebeurt dit vaker? Zo vaak bestel ik namelijk niet via de website...
Om hier nog even op terug te komen om het verhaal compleet te maken (zie namelijk veel reacties over de lange levertijd): Gisteravond een mail gekregen dat mijn bestelling verzonden is en vanmiddag wordt ie door DPD bezorgd. Dikke week levertijd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Mail gestuurd over mijn bestelling bij Lego. Niet zo zeer dat het vertraging heeft, maar wel omdat ze de levertijden dan niet aanpassen. Dat is gewoon bizar.

Nette mail terug met compensatie in vip punten:
Mijn excuses voor de vertraging, ik begrijp u volledig en u heeft natuurlijk ook gelijk. Ik heb uw feedback dan ook doorgestuurd naar de afdeling van suggesties. Op dit moment hebben we inderdaad te maken met een vertraging waardoor uw bestelling later verzonden zal worden. Ik ben vrijwel zeker dat uw bestelling morgen of overmorgen verzonden zal worden. Wij hopen op uw begrip en als goedmakertje heb ik 750 VIP punten toegevoegd aan uw VIP account en ik hoop dat dit de pijn verzacht.

Ik hoop dat ik u goed heb geholpen en mochten er nog andere vragen zijn dan horen wij het natuurlijk graag!

Fijne woensdag toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Iemand hier een idee of je VIP kortingsbonnen kan gebruiken met een ander account? Mijn vrouw heeft genoeg punten voor 20 euro korting en ik ook… kan ik dat dus combineren voor 40 euro korting? (Lego.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

crimby schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:37:
Iemand hier een idee of je VIP kortingsbonnen kan gebruiken met een ander account? Mijn vrouw heeft genoeg punten voor 20 euro korting en ik ook… kan ik dat dus combineren voor 40 euro korting? (Lego.com)
Nee, je kan punten niet overhevelen, staat ergens in de voorwaarden.

Wat volgens mij wel kan: je vrouw ruilt haar punten in voor online korting. Zij krijgt daarvoor codes. Die codes kan jij vervolgens gebruiken.
Let op: dit is mijn theorie, ik ben dus erg benieuwd of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:09
crimby schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:37:
QuattroNL schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:39:
[...]

Wat volgens mij wel kan: je vrouw ruilt haar punten in voor online korting. Zij krijgt daarvoor codes. Die codes kan jij vervolgens gebruiken.
Volgens de FAQ kan dat. Dan moet de ontvanger waarschijnlijk wel een VIP-account hebben, maar dat is hier het geval.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
QuattroNL schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:39:
[...]

Sorry, jouw theorie was gelijk aan mijn vraag. Dus kan zij idd kortingscodes aan mij geven die ze ingewisseld heeft vanuit dr vip punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Tc99m schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:44:
[...]

[...]

Volgens de FAQ kan dat. Dan moet de ontvanger waarschijnlijk wel een VIP-account hebben, maar dat is hier het geval.
Thanks! Kon ik eerder niet vinden…. FAQ zegt:
Je kunt geen VIP punten overdragen of verkopen aan iemand anders. Als je dit wel doet, kan dit leiden tot beëindiging van je LEGO® VIP account.

Je kunt iemand anders wel een kortings- of promotiecode geven als je je punten al hebt ingewisseld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
crimby schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:46:
[...]

Thanks! Kon ik eerder niet vinden…. FAQ zegt:

[...]
Ja, dat item bedoelde ik. Dus jij wisselt je punten in onder jouw account, je vrouw doet hetzelfde, en bij het afrekenen voer je op één van de twee accounts beide kortingscodes in.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Tc99m schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:47:
[...]

Ja, dat item bedoelde ik. Dus jij wisselt je punten in onder jouw account, je vrouw doet hetzelfde, en bij het afrekenen voer je op één van de twee accounts beide kortingscodes in.
En zo heb ik de business case rond voor mn NASA set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
Is het gebruikelijk dat ze niet bijzonder snel terugmailen? Ik heb zondag 19 oktober gemaild, dus ondertussen zijn er al er al 3 werkdagen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
CMilena schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:43:
Is het gebruikelijk dat ze niet bijzonder snel terugmailen? Ik heb zondag 19 oktober gemaild, dus ondertussen zijn er al er al 3 werkdagen voorbij.
Ik kreeg elke keer dat ik ze een e-mail stuurde de volgende werkdag een reactie terug van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
CMilena schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:43:
Hier ook vrijwel meteen mail terug met compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
Ik had me voorgenomen om deze ochtend te bellen, want wellicht is de mail tussen wal en schip geraakt. Kan gebeuren. Maar nu komt het mooie, ze hebben zojuist (timing!) gereageerd en met het gewenste resultaat! _/-\o_

Mijn bestelling stond (zonder GWP) erg lang in het magazijn, terwijl de Halloween VIP Polybag in de tussentijd weer beschikbaar was gekomen. Dus toevoegen kon niet meer. Maar ze gaan hem nazenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mijn eerste ervaring met de webshop fun.be is niet zo best :) Zoooooooooo traag. Zou het iets te maken hebben met die 20% verjaardagsactie die vanaf 7 uur is ingegaan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Gim schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:42:
Mijn eerste ervaring met de webshop fun.be is niet zo best :) Zoooooooooo traag. Zou het iets te maken hebben met die 20% verjaardagsactie die vanaf 7 uur is ingegaan? :P
de verzending gaat wel vrij snel. Gisterenavond de space shuttle besteld en net bericht dat het pakketje verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Afas schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

de verzending gaat wel vrij snel. Gisterenavond de space shuttle besteld en net bericht dat het pakketje verzonden is.
Klopt, waar t bestellen zelf gisteren een drama was en de website naderhand ook meerdere keren storingen had en ik ook geen bevestigingsmail of zo ontving, ontving ik vandaag wel al een mail dat t het magazijn al verlaten had :) Dus met een beetje geduld en vertrouwen kom je uiteindelijk heel ver en snel aan je spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik wil een Star Wars set bestellen op amazon.de, met verzendkosten scheelt het alsnog 5 euro (op een bedrag van 30 euro dus percentueel een flink bedrag). Krijg ik dan een Duitse verpakking of de internationale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
magnifor schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:25:
Ik wil een Star Wars set bestellen op amazon.de, met verzendkosten scheelt het alsnog 5 euro (op een bedrag van 30 euro dus percentueel een flink bedrag). Krijg ik dan een Duitse verpakking of de internationale versie?
Sinds wanneer zijn er Duitse verpakkingen? Lego werkt toch maar met één verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gim schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:05:
[...]

Sinds wanneer zijn er Duitse verpakkingen? Lego werkt toch maar met één verpakking?
Ik heb geen idee daarom dat ik het vraag. Want in Duitsland worden veel producten met Duitse naam dan wel benamingen uitgebracht zoals films etc vandaar dat ik het vraag haha .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
magnifor schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:23:
[...]

Ik heb geen idee daarom dat ik het vraag. Want in Duitsland worden veel producten met Duitse naam dan wel benamingen uitgebracht zoals films etc vandaar dat ik het vraag haha .
Oké nou ik denk dat t wel goed komt en dat je geen Duitse star wars set krijgt. Toont de website geen foto van de doos?

Ik heb nog nooit een Duitse of anderstalige doos van Lego gezien en sowieso al vaker wat besteld en gekocht in Duitsland van Lego.

Playmobil is misschien een ander verhaal. Dan krijg je politiemotoren waar Polizei op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 18:43
Nee Duits Lego bestaat niet. Dozen en handleiding zijn EU gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Eerste bestelling van fun.be binnen. Top dat ze wat vulmateriaal in de doos hebben gedaan. De tape was alleen scheef geplakt waardoor één flap van de doos gewoon ongeplakt los was en gewoon open ging |:( Gelukkig heeft niemand wat uit de verzenddoos gehaald ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 26-10-2022 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:36:
Eerste bestelling van fun.be binnen. Top dat ze wat vulmateriaal in de doos hebben gedaan. De tape was alleen scheef geplakt waardoor één flap van de doos gewoon ongeplakt los was en gewoon open ging |:( Gelukkig heeft niemand wat uit de verzenddoos gehaald ;)
Mijn bestelling is ook binnen. De buitendoos was flink beschadigd maar door het vulmateriaal heeft de doos van de Space Shuttle slechts een klein deukje.Ze hadden er wel wat meer vulmateriaal in kunnen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Afas op 26-10-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:34
Tc99m schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:13:
[...]

Vivolanda (onderdeel van Alternate) is een legitieme shop en aangesloten bij Thuiswinkel waarborg (https://www.thuiswinkel.org/leden/vivolanda/certificaat).
Ik twijfel of deze site legitiem is, ik heb vanochtend Ligusterlaan 4 gekocht, genoeg op voorraad stond er. Krijg net een mailtje dat hij niet geleverd gaat worden, uitverkocht. geld wordt asap terug gestort. Kan toeval zijn maar krijg er toch kriebels van.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoenRan
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-10 19:22
Afas schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:00:
[...]

Mijn bestelling is ook binnen. De buitendoos was flink beschadigd maar door het vulmateriaal heeft de doos van de Space Shuttle slechts een klein deukje.Ze hadden er wel wat meer vulmateriaal in kunnen doen.
Same here, Police station, Hogsmeade Village en Lunar Landing in 1 enorme doos met 1 velletje vulpapier. Hogsmeade village hoefde niet meer geopend... Meteen verzoek ingediend voor omwisselen of extra korting, wacht nog op de uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
gielie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Ik twijfel of deze site legitiem is, ik heb vanochtend Ligusterlaan 4 gekocht, genoeg op voorraad stond er. Krijg net een mailtje dat hij niet geleverd gaat worden, uitverkocht. geld wordt asap terug gestort. Kan toeval zijn maar krijg er toch kriebels van.
Het is toch echt een échte webshop die al jaren bestaat ;) En ik kan uit ervaring vertellen dat ze ook bestellingen wél aannemen, want ik heb er wel eens besteld en daadwerkelijk geleverd gekregen.

Voorraden te rooskleurig voorstellen is wel iets wat meer shops doen, het feit dat ze je geld gaan terugstorten is juist een teken dat ze legitiem zijn.
Een thuiswinkel-waarborg is geen garantie voor goede service, maar wel een garantie dat je met een echte webshop te maken hebt, en Brickwatch neemt in zijn selectie ook alleen maar bonafide shops mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 28-10-2022 15:04 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Tc99m schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:03:
[...]

Het is toch echt een échte webshop die al jaren bestaat ;) En ik kan uit ervaring vertellen dat ze ook bestellingen wél aannemen, want ik heb er wel eens besteld en daadwerkelijk geleverd gekregen.

Voorraden te rooskleurig voorstellen is wel iets wat meer shops doen, het feit dat ze je geld gaan terugstorten is juist een teken dat ze legitiem zijn.
Een thuiswinkel-waarborg is geen garantie voor goede service, maar wel een garantie dat je met een echte webshop te maken hebt, en Brickwatch neemt in zijn selectie ook alleen maar bonafide shops mee.
Zojuist ook mail ontvangen dat mijn bestelling geannuleerd wordt en dat het geld teruggestort wordt. Reden voor annulering was dat de leverancier de IDEAS Van Gogh sterren nacht set niet meer kon leveren. Wel opmerkelijk natuurlijk aangezien de set bij LEGO webshop gewoon beschikbaar is en zelfs met 5 stuks gekocht kan worden.

Staat daarmee los van de voorraad die ze aangeven; die was overigens 10+ toen ik bestelde. LEGO kan het schijnbaar gewoon niet leveren ;) Nah ja, zolang ze het geld maar terugstorten.

P.S. ze hebben het artikel trouwens nu volledig van hun website afgehaald. Was het misschien gewoon een foutje bedankt? Ze hadden het immers erop kunnen laten staan met de mededeling die ze eerst hadden... niet op voorraad.

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 28-10-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@Tc99m @gielie Wat ik wel vreemd vind...

Ik kreeg zo'n ticket mail dat de order geannuleerd zou worden en geld teruggestort zou worden. Daar reageerde ik nog netjes op dat ik het wel jammer vond, maar dat ik dan inderdaad graag snel m'n geld terug zou zien (en hoe lang dat zou duren als vraag). Daarop kreeg ik nog een mail met opnieuw excuses en of ik m'n IBAN gegevens even kon doorsturen...

Als ik geen tegenreactie had gestuurd, dan was me dit niet gevraagd lijkt me. Maar sowieso, ze zien toch een transactie bij een bestelling, dus als een bestelling geannuleerd wordt, dan weet je toch welke transactie je moet terugdraaien?! Telefonisch contact gehad en toen kreeg ik te horen dat ze het soms niet zo goed of zo snel terugzagen in het systeem o.i.d.

Ik kan m'n IBAN gegevens wel doorgeven. Ik neem aan dat ze er geen misbruik van maken, maar ik vind het wel een beetje apart.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 28-10-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Weet iemand of de LEGO VIP lunchbox ook fysiek te verkrijgen is in de winkels, bij voorkeur in MotN?

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
Roy vd M. schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:30:
Intertoys kan drie van de zes sets die ik anderhalve week geleden had besteld (ca. 1235 euro totaal) niet leveren, communiceert daar nauwelijks over en stort dan het volledige bedrag (van alle 6 sets) terug op mijn rekening. Nu krijg ik natuurlijk de vraag om het teveel terugbetaalde (846 euro) terug te storten.

Even over nagedacht en uiteindelijk dit antwoord gestuurd:

Naar mijn indruk heeft Intertoys best wat te winnen op het gebied van communicatie. Als inleiding verwijs ik naar mijn eerdere mail. Het vervolg daarop is, dat ik te horen krijg -zonder enige toelichting- dat het geld wordt teruggestort. Waarom? Omdat de producten niet op voorraad zijn? Andere reden? Geen idee, Intertoys communiceert dat niet.

Als de producten niet op voorraad zijn, dan vraag ik mij af hoe dat mogelijk is. Ik plaatste de bestelling ongeveer een half uur nadat ik via Brickwatch te horen had gekregen dat Intertoys de prijzen had verlaagd. Ziet u mijn order na, dan constateert u dat die is geplaatst om 5:20u. ’s nachts. Hoeveel mensen zullen rond dat tijdstip aan het bestellen zijn geweest? Ik denk dat ik een van de eerste was.

Het gaat er bij mij niet in dat er niet bij 1, niet 2 maar zelfs 3 producten een fout in de voorraadadministratie is geslopen. Ik kan mij dat gewoonweg niet voorstellen.

Een reden krijg ik zoals gezegd niet. Ik zie slechts "De overige artikelen worden helaas niet geleverd”. Pardon? Intertoys is met mij een verkoopovereenkomst aangegaan en op basis van die verkoopovereenkomst heb ik geld betaald en dient Intertoys mij producten te leveren. De producten zijn simpelweg nog te leveren, sterker nog, wanneer ik op jullie website kijk zie ik dat jullie vestiging in Gemert nog een exemplaar (‘weinig voorraad’ staat er) op voorraad heeft. Mierlo idem. Een van die exemplaar, uitgaande van een gesloten doos in goede staat, kan dan toch prima naar mij worden toegestuurd? Of Intertoys kan toch laten weten dat de volgende levering wordt afgewacht, waarna mij een exemplaar zal worden nagezonden?

In elk geval is de set, net als beide andere sets, gewoon bij Lego te verkrijgen, dus Intertoys heeft hoe dan ook de mogelijkheid van levering. Er is wél allicht een onmogelijkheid van levering tegen de prijs zoals Intertoys die met mij heeft afgesproken. Echter, dat is niet mijn probleem maar dat van Intertoys. Het is niet mijn verantwoordelijkheid, maar die van Intertoys.

Ik vorder dan ook bij dezen nakoming van de verbintenis die Intertoys jegens mij heeft, deze drie producten te leveren. Tot dat moment, doe ik een beroep op mijn opschortingsrecht wat terugbetaling van het teveel betaalde betreft. Ook die terugstorting komt natuurlijk niet heel erg professioneel over. Al met al loopt Intertoys door dit soort praktijken (ik noem verder nog, goederen op hun website als aantrekkelijke ‘aanbieding’ vermelden terwijl ze online noch in de winkel te verkrijgen zijn) het risico als partij bekend te komen staan waar men niet op van aan kan. Op den duur zullen klanten dan hun aankopen elders gaan doen en komt de goede naam van uw bedrijf in gevaar.

Ik zie graag uw reactie op mijn vordering tot nakoming en het gedane beroep op mijn opschortingsrecht. Zodra ik alle drie de dozen, in gesloten en in goede staat, zal hebben ontvangen zal ik onmiddellijk het volledige bedrag op de door u vermelde rekening van Intertoys terugbetalen.

Met vriendelijke groet,

Ben benieuwd.

Edit: de eerdere mail:

Over deze bestelling heb ik een vraag. Ik heb de bestelling precies een week geleden geplaatst (10 september). Een paar dagen geleden gebeld met de vraag waar ‘ie bleef. Het gaat om een fiks bedrag en ik kreeg na de bestelbevestiging geen enkel bericht van Intertoys of de vervoerder, vandaar.

Gisteren kreeg ik het grootste deel van de bestelling bezorgd. Met de batchindicatie ‘problem01’ op de pakbon, ontving ik twee dozen. De eerste doos bevat Lego set 75192, de andere doos sets 76909 en 10278. Op de pakbon staat dit op zich correct aangegeven, onder vaststelling dat de drie resterende sets aantal ‘0’ hebben en dus niet zijn geleverd. Samen met de batchindicatie, neem ik aan dat ze nog niet leverbaar waren.

Zojuist probeerde ik te bellen met jullie servicedesk (085-0400729) maar door een probleem was die niet bereikbaar. Eerste reden dat ik dit mailtje stuur is, duidelijk te maken dat ik de communicatie tot nu toe vrij pover vind. Als er problemen in de levering zijn, laat dat dan even weten aan de klant. Als een deel wel, een deel niet kan worden bezorgd binnen de te verwachten termijn, verduidelijk dat dan. Ik heb ook nu weer geen enkel bericht ontvangen van Intertoys of de vervoerder, wanneer ik die andere 3 sets (76178, 10275 en 10293) mag verwachten. Door de batchomschrijving ‘problem01’ krijg ik het gevoel dat het in het warehouse niet helemaal gaat zoals Intertoys wil. Ik wil graag een klein beetje op de hoogte worden gehouden.

Dus de tweede reden van dit mailtje is mijn vraag, wanneer mag ik de resterende drie onderdelen van de bestelling tegemoet zien?
Ter info, Intertoys heeft z'n 850 euro terug. Men kwam afgelopen ewek met een heel sympathieke mail en goede oplossing (sets konden opnieuw besteld worden en ik zou het prijsverschil terugkrijgen). Opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 23:50
Niet een ervaring waar iemand iets aan heeft maar toch :P

Heb de 42130 BMW S1000RR besteld bij Bol. Ik kon weer eens geen afhaalpunt kiezen, en overdag is er niemand thuis, dus laten bezorgen op m'n werk. Ik scroll verder naar beneden en zie dat ik wel een bezorgmoment kan kiezen, dat is handig want 's avonds ben ik wel thuis. Dus zonder verder na te denken kies ik voor avond bezorging.

Dus gisteravond zat ik thuis en die bezorger kwam maar niet. Ik wilde me nog scheren maar ja straks heb ik net m'n gezicht vol scheerschuim en staat die bezorger aan de deur. Maar iets voor 9 nog steeds niks, dus toch maar eens kijken op de track en trace; pakket bezorgd op [adres van werk]. Shit.

Gelukkig is het maar een kwartiertje met de auto naar kantoor. Maar daar stond dus wel mijn pakket buiten bij de voordeur :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap