Super Mario 64™-vraagtekenblok 71395
De machtige Bowser™ 71411
Beide dozen wel licht beschadigd, maar het best beschikbare gekozen
Ben benieuwd.
Botanical collection
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ben nu aan het wachten op de chat van Bol. Gewoon retour zenden en een nieuwe bestelling kan niet. De prijs is nog 60,- hoger geworden. En aangeboden door een externe partij.
EDIT: Vriendelijke dame van Bol stuurt een nieuw exemplaar naar me op. De andere gaat dus zo weer retour.
[ Voor 10% gewijzigd door Cass Casey op 27-11-2022 13:24 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Hier gisteren hetzelfde maar dan met de Luke Skywalker’s Landspeeder. Jammer genoeg niet meer op voorraad dus kon geen nieuwe krijgen en heb maar genoegen genomen met een cadeaubon van 10 euro. Hoop niet dat dit de nieuwe standaard is bij bol.com want dan ben ik snel klaar met ze.Cass Casey schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:51:
WTF! Ik heb vrijdag bij Bol de LEGO-set "Starry Night" gekocht voor mijn vriendin. Wordt zojuist door DHL bezorgd. Zonder kartonnen buitendoos. De adresstickers zijn direct op de lego-doos geplakt en de randen van de doos zijn om een of andere reden helemaal afgetapt met gele DHL-tape.
Ben nu aan het wachten op de chat van Bol. Gewoon retour zenden en een nieuwe bestelling kan niet. De prijs is nog 60,- hoger geworden. En aangeboden door een externe partij.
EDIT: Vriendelijke dame van Bol stuurt een nieuw exemplaar naar me op. De andere gaat dus zo weer retour.
Geen contactmogelijkheid buiten e-mail. geen KVK/BTW-nummer, geen thuiswinkel-waarborg (of iets equivalents), een adres dat alleen in de algemene voorwaarden is te vinden en geregistreerd staat op een coworking-space in Brussel terwijl het domein geregistreerd is door iemand in Drenthe met een gmail-adres, en om het af te maken: kortingen op sets die vooralsnog alleen bij LEGO zelf te verkrijgen zijn (en dus niet door resellers zijn in te kopen, en dus onmogelijk met korting kunnen worden verkocht tenzij je er standaard verlies op maakt), en zelfs 1 set die LEGO zelf pas vanaf 6 december levert (Eiffeltoren).swoek schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:30:
Iemand ervaringen met Legowereld.eu? Kwam op mijn FB tijdlijn voorbij. Te mooie prijzen en ook de Eiffeltoren al afgeprijsd. Dikke rode vlaggen. Weinig info te vinden. In de eigen voorwaarden staat dat ze onderdeel zijn van BeCommerce en eigenaar is Blokjes Wereld Europe. Geen tel nr, alleen email: info@blokjeswereld.eu. Ik laat deze sowieso links liggen, maar misschien heeft iemand meer info/ervaringen?
Dat zijn een hoop alarmbellen die bij mij afgaan.
Edit: BeCommerce kan niet de eigenaar zijn van deze webshop, BeCommerce is een Belgisch keurmerk voor webshops (vergelijkbaar met Thuiswinkel Waarborg in Nederland). Op hun site is legowereld.eu niet terug te vinden, en blokjeswereld ook niet. Alles wijst er op dat dit een oplichter is.
[ Voor 10% gewijzigd door Tc99m op 27-11-2022 14:42 ]
scintillating
Dat is snel! Mijne staat nog op ‘In magazijn’. Verwacht vandaag wel een verzendbevestiging.Helsie schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:48:
Zo, de Eiffeltoren en de 3 bijbehorende kadootjes zijn al binnen. Record voor Lego? Nu nog een mooi moment zoeken om te gaan bouwen!
[Afbeelding]
En de VIP-punten van deze bestelling nog mooi voor een Sinterklaaskado kunnen inzetten. Hopelijk zijn ze daar net zo snel mee...
Klopt, dat gaat via vrachtwagens e.d., alleen betaal je er niet extra voor want gratis verzending
Dus is dat goedkoper dan 'm via Dreamland bestellen (want daarvoor moet je zelf naar BE rijden). Plus dat ie daar uitverkocht is.
Je kunt niet laten leveren vanuit Amazon.be naar NLQuattroNL schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:54:
[...]
Klopt, dat gaat via vrachtwagens e.d., alleen betaal je er niet extra voor want gratis verzending![]()
Dus is dat goedkoper dan 'm via Dreamland bestellen (want daarvoor moet je zelf naar BE rijden). Plus dat ie daar uitverkocht is.
Mijn boefje is liev!
Wat ontzettend vervelend zeg! Dit verwacht je niet. Zelf ook besteld, komt vanavond. Net zoals de Sian. Hopelijk zit daar toch echt een aparte doos omheen.Cass Casey schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:51:
WTF! Ik heb vrijdag bij Bol de LEGO-set "Starry Night" gekocht voor mijn vriendin. Wordt zojuist door DHL bezorgd. Zonder kartonnen buitendoos. De adresstickers zijn direct op de lego-doos geplakt en de randen van de doos zijn om een of andere reden helemaal afgetapt met gele DHL-tape.
Is de nieuwe al binnen? En is ie nu wel netjes verpakt?
Typisch. Ik logde in op mijn account, gaf mijn NL adres op en daar kon Amazon gratis naar bezorgen.JB schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:58:
[...]
Je kunt niet laten leveren vanuit Amazon.be naar NL
Heb de bestelling niet doorgezet want ik bestel er niet meer dus wellicht zou er later nog een melding komen dat het toch niet zou kunnen.
Heb wel bij Dreamland de 42143 Technic Ferrari besteld
Zaterdag maar eens een ritje BE doen.
"Uiterlijk woensdag" werd me verteld, maar ik heb nog geen bericht van PostNL of DHL.zunrob schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:11:
[...]Is de nieuwe al binnen? En is ie nu wel netjes verpakt?
Het ligt echt aan de medewerker die met jouw order aan de slag gaat in het magazijnCass Casey schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:51:

Ik had het ook bij Bol besteld en bij mij is het gewoon netjes in een verzenddoos verstuurd. Ook met DHL verstuurd verder.
Ik was er ook al bang voor dat het zou kunnen zijn dat Bol het gewoon met de product verpakking zou versturen of dat ze de set in een plastic/papieren zak zouden versturen. Gelukkig niet het geval.
Gelukkig gaat Bol met dit soort klacht zaken wel netjes om (buiten het feit dat genoeg klacht zaken voorkomen kunnen worden). Ze zetten dan inderdaad een vervanging in en ondertussen (of na ontvangst) kun je je beschadigde product terugsturen. En toont de website momenteel geen voorraad dan zetten ze toch al de vervanging in, die dan verstuurd wordt zodra het op voorraad is.
Beter dan bij Amazon, waarbij ik te horen kreeg dat ze alléén een vervanging konden inzetten als het product geleverd was bij je thuisadres. Indien verstuurd naar een afhaalpunt, dan was een vervanging niet mogelijk en kon je alleen maar zelf retourneren en een nieuwe bestelling inzetten (wat dan weer ontzettend knullig is als de aanbieding al voorbij is

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 28-11-2022 18:55 ]
Wat ik zeg, dat doet Bol doorgaans wel goed. Die €169 dat is gewoon weer hun reguliere prijs voor de set.Cass Casey schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:53:
Ik zie dat Bol hem nog aanbiedt voor 169,-. Ik betaalde 100. Blij dat ze hem toch gaan vervangen.
Kans dat ze het dan bundelen is veel groter.
Om 01:00 besteld op release dag en betaald, bij mij staat deze nog steeds op "in magazijn"Morpheus2003 schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:14:
[...]
Dat is snel! Mijne staat nog op ‘In magazijn’. Verwacht vandaag wel een verzendbevestiging.
Doe ik hier ook, goede tip, alleen is het dan nog steeds de vraag hoe het ingepakt wordt. Recente order bij bol.com met twee sets kwam inderdaad in een kartonnen doos, echter geen enkele opvulling waardoor de sets behoorlijk konden bewegen (want doos stuk groter), en het karton van hun standaard verzenddoos is ook niet perse super stevig.JBplap schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:55:
Om dit soort issues te voorkomen bestel ik eigenlijki altijd 2 producten/sets.
Intertoys doet het een stuk beter met goede opvulling, en ook Amazon meestal wel ok.
Die DHL tape heeft DHL uit eigen initiatief erom gedaan, omdat ze vermoedelijk ergens in het transportproces zagen dat de Lego doos beschadigd was of kieren had, of inmiddels wel genoeg ervaring hadden dat het niet lang goed kon gaan. Mijn ervaring is dat DHL daar alert op is en dat is m.i. op zich een goed teken, om te voorkomen dat de inhoud er uit kon komen en ofwel kwijt zou raken ofwel storingen in het sorteer proces zou geven.Cass Casey schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:51:
NopeHansw1 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:04:
Stuurt Dreamland ook naar Nederland, ik kan geen info vinden op hun websit
Ja kan spullen afhalen bij een afhaalpunt van o.a. OKay en Colruyt.
Dit had ik beter ook gedaan, op BF de home alone set gekocht, volgens post-nl is het pakket beschadigd en gaat het retour naar Bol ... bij bol staat al de melding dat er een terugbetaling komt.JBplap schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:55:
Om dit soort issues te voorkomen bestel ik eigenlijki altijd 2 producten/sets.
Dan maar wat bij dreamland besteld, om zelf op te halen in de winkel ... heb daar ook al eens een grote set gewoon omwikkeld met zwarte plastic van ontvangen (doos was nog heel, maar uiteraard overal gedeukt). Je moet daar pas betalen bij afhalen, heb ook al wel eens een doos die te hard beschadigd was laten liggen.
Was ik maar iemand waarvoor de staat van de doos niets uitmaakt, zou een stuk makkelijker zijn
Ook ik vind een mooie doos wel fijn. Heb je gekozen voor click and collect, of online bestellen en afhalen? In het eerste geval zullen ze een set uit de winkel pakken en voor je opzij leggen, in het tweede geval komt er een set uit een centrale magazijn en zal naar de winkel worden verstuurd. In het eerste geval heb je zeker de originele omdoos van Lego niet meer (zojuist gebeld met winkel).VRonly schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:12:
[...]
Dit had ik beter ook gedaan, op BF de home alone set gekocht, volgens post-nl is het pakket beschadigd en gaat het retour naar Bol ... bij bol staat al de melding dat er een terugbetaling komt.
Dan maar wat bij dreamland besteld, om zelf op te halen in de winkel ... heb daar ook al eens een grote set gewoon omwikkeld met zwarte plastic van ontvangen (doos was nog heel, maar uiteraard overal gedeukt). Je moet daar pas betalen bij afhalen, heb ook al wel eens een doos die te hard beschadigd was laten liggen.
Was ik maar iemand waarvoor de staat van de doos niets uitmaakt, zou een stuk makkelijker zijn
Uit jouw reactie maak ik op dat als je voor de tweede optie kiest, dus online bestellen en afhalen in winkel, ze ook niet altijd in de originele omdoos komen?
Ik heb voor het eerst iets bij Dreamland besteld en ben toch wel benieuwd hoe dat afhalen gaat.zunrob schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:39:
[...]
Ook ik vind een mooie doos wel fijn. Heb je gekozen voor click and collect, of online bestellen en afhalen? In het eerste geval zullen ze een set uit de winkel pakken en voor je opzij leggen, in het tweede geval komt er een set uit een centrale magazijn en zal naar de winkel worden verstuurd. In het eerste geval heb je zeker de originele omdoos van Lego niet meer (zojuist gebeld met winkel).
Uit jouw reactie maak ik op dat als je voor de tweede optie kiest, dus online bestellen en afhalen in winkel, ze ook niet altijd in de originele omdoos komen?
Ik heb mijn set online besteld en gekozen voor afhalen bij een afhaalpunt aan de grens.
Staat mijn bestelling dan klaar op naam of pakken ze een set die ik besteld heb van de grote stapel (want er zullen vast meer mensen zo'n set besteld hebben dus er zullen er meerdere staan, neem ik aan?).
Als in: als er meerdere sets staan, zou ik dan nog keus hebben en een mooie doos kunnen kiezen/vragen?
(want ja, ik ben zo iemand die waarde hecht aan een mooie doos
Click and collect doe ik zelden, omdat dan de set "maar" 3 dagen gereserveerd blijft. Heb het onlangs wel eens gedaan met de black-friday aanbieding van de UCS AT-AT die online uitgeput was, had ook nog een code voor 20 euro, wel (nog) geen SMS gekregen dat die kan afgehaald worden ... als daar ooit nog iets van zou komen als ze in de winkel terug voorraad krijgen hoop ik stiekem dat ze er dan gewoon de lego omdoos rond laten. Anders zijn het bij click and collect inderdaad altijd dozen uit de winkel, en die zitten niet meer in de omdoos. (en zijn ook niet altijd onbeschadigd, ligt ook aan de lage kwaliteit van de lego dozen)zunrob schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:39:
[...]
Ook ik vind een mooie doos wel fijn. Heb je gekozen voor click and collect, of online bestellen en afhalen? In het eerste geval zullen ze een set uit de winkel pakken en voor je opzij leggen, in het tweede geval komt er een set uit een centrale magazijn en zal naar de winkel worden verstuurd. In het eerste geval heb je zeker de originele omdoos van Lego niet meer (zojuist gebeld met winkel).
Voor de rest doe ik inderdaad altijd online bestellen en afhalen in winkel, dan zit de omdoos er nog rond (als de set per 1 in een omdoos zit natuurlijk) ... en heb ik meer tijd dan die 3 dagen om het op te halen.
Laatst zo nog een VW T2 online besteld, doos was voor mij een 7/10, 1 van de 2 exemplaren in de winkel was een bijna perfecte doos, even stikker daar op geplakt en klaar
Bedankt voor je bericht. Ik begrijp alleen je laatste opmerking niet. Heb je de T2 besteld via online bestellen? Want in dat geval had er toch een omdoos omheen moeten zitten? Of is dat bij die set niet het geval?VRonly schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:28:
[...]
Click and collect doe ik zelden, omdat dan de set "maar" 3 dagen gereserveerd blijft. Heb het onlangs wel eens gedaan met de black-friday aanbieding van de UCS AT-AT die online uitgeput was, had ook nog een code voor 20 euro, wel (nog) geen SMS gekregen dat die kan afgehaald worden ... als daar ooit nog iets van zou komen als ze in de winkel terug voorraad krijgen hoop ik stiekem dat ze er dan gewoon de lego omdoos rond laten. Anders zijn het bij click and collect inderdaad altijd dozen uit de winkel, en die zitten niet meer in de omdoos. (en zijn ook niet altijd onbeschadigd, ligt ook aan de lage kwaliteit van de lego dozen)
Voor de rest doe ik inderdaad altijd online bestellen en afhalen in winkel, dan zit de omdoos er nog rond (als de set per 1 in een omdoos zit natuurlijk) ... en heb ik meer tijd dan die 3 dagen om het op te halen.
Laatst zo nog een VW T2 online besteld, doos was voor mij een 7/10, 1 van de 2 exemplaren in de winkel was een bijna perfecte doos, even stikker daar op geplakt en klaar
Ik wil graag de Ferrari; als ik het goed begrijp en online bestel en aflevering in de winkel zit daar de omdoos dus omheen?
Indien in Dreamland zelf af te halen, dan kijk je gewoon of ze dezelfde set nog in voorraad staan hebben, en verwissel je je sticker met je bar- en afhaalcode op?VRonly schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:12:
[...]
... Je moet daar pas betalen bij afhalen, heb ook al wel eens een doos die te hard beschadigd was laten liggen.
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
afhankelijk van de dreamland winkel, bij de meeste is er een apart hoekje waar bestellingen klaarliggen ... je krijgt via SMS en in uw account nog een afhaalcode (die staat ook op de stikker die op de doos zit) alsook de nummer van de plaats waar je doos ligt.QuattroNL schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:48:
[...]
Ik heb voor het eerst iets bij Dreamland besteld en ben toch wel benieuwd hoe dat afhalen gaat.
Ik heb mijn set online besteld en gekozen voor afhalen bij een afhaalpunt aan de grens.
Staat mijn bestelling dan klaar op naam of pakken ze een set die ik besteld heb van de grote stapel (want er zullen vast meer mensen zo'n set besteld hebben dus er zullen er meerdere staan, neem ik aan?).
Als in: als er meerdere sets staan, zou ik dan nog keus hebben en een mooie doos kunnen kiezen/vragen?
(want ja, ik ben zo iemand die waarde hecht aan een mooie doos)
In de dreamland waar ik meestal ga, mag ik die gewoon zelf uit dat rek nemen, daar zit dan eigenlijk weinig controle op, je moet het toch nog betalen ... laatst in een andere dreamland kreeg ik het gevoel dat dit niet echt de bedoeling is, ging een medewerker even in de computer die er stond m'n bestelling opzoeken adhv de afhaalcode. Daar stonden toen wel heel veel dingen klaar voor afhalingen, misschien hebben ze liever niet dat mensen dingen verkeerd terugzetten etc. Het was me in ieder geval niet duidelijk dat ik ergens moest wachten, waarom geven ze dan in de SMS aan op welke positie het ligt als je het toch niet mag nemen.
De stikker op de doos is vrij makkelijk los te halen, ik heb die al eens op een mooiere doos van uit de winkel geplakt
T2 zitten per 3 in een lego omdoos, ik moest er maar 1 hebben dus dan heb je nooit de omdoos (zelfs al zou je er 3 kopen is dat bij dreamland niet gegarandeerd)zunrob schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:38:
[...]
Bedankt voor je bericht. Ik begrijp alleen je laatste opmerking niet. Heb je de T2 besteld via online bestellen? Want in dat geval had er toch een omdoos omheen moeten zitten? Of is dat bij die set niet het geval?
Ik wil graag de Ferrari; als ik het goed begrijp en online bestel en aflevering in de winkel zit daar de omdoos dus omheen?
De Ferrari zit wel per 1 in een lego omdoos, bij gewoon online bestellen heb je dan wel gewoon de omdoos, ook bij afhalen in de winkel.
Bij click and collect niet, alle dozen in de winkel zijn reeds uitgepakt.
Ik ben nog nooit in een Dreamland winkel geweest, maar als ik je goed begrijp komen dus zowel click and collect reserveringen als online bestellingen op een specifieke (dezelfde?) plek in de winkel te liggen waar je ze zelf kunt halen?VRonly schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:48:
[...]
T2 zitten per 3 in een lego omdoos, ik moest er maar 1 hebben dus dan heb je nooit de omdoos (zelfs al zou je er 3 kopen is dat bij dreamland niet gegarandeerd)
De Ferrari zit wel per 1 in een lego omdoos, bij gewoon online bestellen heb je dan wel gewoon de omdoos, ook bij afhalen in de winkel.
Bij click and collect niet, alle dozen in de winkel zijn reeds uitgepakt.
Heb deze sms gekregen:
Beste klant, in Dreamland Verviers ligt je reservatie met nummer 000012345 klaar. Voor info, bel 087552578.
Het eerste nummer is dus de locatie?
In kleine winkels liggen ze soms ook gewoon achter de toonbank.
De meeste winkels hebben wel een hoek met daarboven "online bestellingen" ofzo, sommige ook gewoon een rek tegen de muur. Met op de rekken allemaal nummers van 1 tot ... waarbij meerdere dozen op "plaats 1" kunnen liggen.
Kan je best even een medewerker aanspreken.
Uw ferrari gaat hoogstwaarschijnlijk niet meer in de bruine lego omdoos zitten, bij click and collect nemen ze een doos uit de winkel, en in de winkel zijn alle dozen reeds uitgepakt.
Indien je liever eentje in een omdoos wil, moet je hem bestellen en dan voor afhaling in winkel kiezen.
[ Voor 24% gewijzigd door VRonly op 29-11-2022 13:03 ]
Geldt dat ook voor afhalen bij een afhaalpunt zoals Colruyt of OKAY?VRonly schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:57:
Uw ferrari gaat hoogstwaarschijnlijk niet meer in de bruine lego omdoos zitten, bij click and collect nemen ze een doos uit de winkel, en in de winkel zijn alle dozen reeds uitgepakt.
Indien je liever eentje in een omdoos wil, moet je hem bestellen en dan voor afhaling in winkel kiezen.
Ik zou toch erg graag ook de bruine omdoos willen hebben (nerd als ik ben
Perfecte uitleg; dankjewel!VRonly schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:57:
Aan de SMS te zien heb je dus click and collect gedaan, dan geven ze inderdaad geen plaatsnummer op ... in dreamland waar ik meestal ga liggen de click and collect bestellingen in dezelfde hoek als de online bestellingen maar niet op een genummerde plaats, daar plakt dan meestal een (blauw) papiertje op met die reservatienummer alsook uw naam op. (tip, maak dat papiertje al voorzichtig los voor je naar de kassa gaat, aan de kassa trekken ze die er in 1 keer af, waardoor je soms schade krijgt aan je doos ... de grote witte stikker die er soms op plakt, die laten ze wel gewoon zitten).
In kleine winkels liggen ze soms ook gewoon achter de toonbank.
De meeste winkels hebben wel een hoek met daarboven "online bestellingen" ofzo, sommige ook gewoon een rek tegen de muur. Met op de rekken allemaal nummers van 1 tot ... waarbij meerdere dozen op "plaats 1" kunnen liggen.
Kan je best even een medewerker aanspreken.
Ik had de Ferrari online besteld, maar die bestelling is geannuleerd. Weet niet precies waarom. Ik was te laat om ook het boetiekhotel online te bestellen, dus heb maar click & collect gedaan. Spijtig dat het maar 3 dagen vast wordt gehouden; iets langer was fijn geweest. De reservering ligt vanaf vandaag klaar. Betekent het dat vandaag dag 0 is en dus reservering t/m vrijdag, of is het vandaag dag 1 en dus reservering t/m donderdag?
Afhaalpunt kan alleen via gewone bestelling (dus geen click and collect), die dingen komen dan van hun magazijn en hebben normaal wel de bruine omdoos.QuattroNL schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:23:
[...]
Geldt dat ook voor afhalen bij een afhaalpunt zoals Colruyt of OKAY?
Ik zou toch erg graag ook de bruine omdoos willen hebben (nerd als ik ben)
Ik zou denken t/m vrijdag, soms krijg je pas je SMS na 17u, zou lullig zijn als ze dan die dag ook nog meetellen.zunrob schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:23:
[...]
Perfecte uitleg; dankjewel!
Ik had de Ferrari online besteld, maar die bestelling is geannuleerd. Weet niet precies waarom. Ik was te laat om ook het boetiekhotel online te bestellen, dus heb maar click & collect gedaan. Spijtig dat het maar 3 dagen vast wordt gehouden; iets langer was fijn geweest. De reservering ligt vanaf vandaag klaar. Betekent het dat vandaag dag 0 is en dus reservering t/m vrijdag, of is het vandaag dag 1 en dus reservering t/m donderdag?
Annulaties van bestellingen, zonder reden, blijkt wel een dingetje te zijn, zelf nog niet meegemaakt. (alhoewel, 1 click and collect reservatie waar ik tot op heden nog niets van vernomen heb, ik ga er maar van uit dat die ook geannuleerd is)
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Leuk, veel plezier met je nieuwe set! Wat tof dat er een omdoos omheen zit. Bij de winkel ten zuiden van Maastricht is dat niet het geval. En blijkbaar in het algemeen sowieso al niet, zoals hier boven gepost.Dark_Angelus schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:35:
Gisteravond click & collect bestelling gedaan van de Ferrari, net even naar DreamLand (Bree) gereden, stond mooi met omdoos klaar. Echt uitstekend geregeld.
Stonden ook nog wat reserveringen zonder omdoos. Net mazzel gehad denk.zunrob schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:33:
[...]
Leuk, veel plezier met je nieuwe set! Wat tof dat er een omdoos omheen zit. Bij de winkel ten zuiden van Maastricht is dat niet het geval. En blijkbaar in het algemeen sowieso al niet, zoals hier boven gepost.
En er waren er nog een stuk of vijf niet gereserveerd die je zo kon meenemen.
Dan ga ik niet de moeite doen om naar Bree te rijden. Neem aan dat die 5 die er nog gewoon stonden ook geen omdoos meer hadden?Dark_Angelus schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:36:
[...]
Stonden ook nog wat reserveringen zonder omdoos. Net mazzel gehad denk.
En er waren er nog een stuk of vijf niet gereserveerd die je zo kon meenemen.
Correctzunrob schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:37:
[...]
Dan ga ik niet de moeite doen om naar Bree te rijden. Neem aan dat die 5 die er nog gewoon stonden ook geen omdoos meer hadden?
Aangezien jij vaker hebt besteld bij Dreamland: welke statussen van een bestelling hebben ze? Die van mij staat nu op "Bestelling geregistreerd". Dit was bij de eerste ook, maar die is toen dus verandert naar "Geannuleerd". Ben benieuwd wat hierna komt, zodat ik in de gaten kan houden of het nu wel goed gaat.VRonly schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:32:
[...]
Ik zou denken t/m vrijdag, soms krijg je pas je SMS na 17u, zou lullig zijn als ze dan die dag ook nog meetellen.
Annulaties van bestellingen, zonder reden, blijkt wel een dingetje te zijn, zelf nog niet meegemaakt. (alhoewel, 1 click and collect reservatie waar ik tot op heden nog niets van vernomen heb, ik ga er maar van uit dat die ook geannuleerd is)
"In behandeling" is de volgende stapzunrob schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:58:
[...]
Aangezien jij vaker hebt bestel bij Dreamland: welke statussen van een bestelling hebben ze? Die van mij staat nu op "Bestelling geregistreerd". Dit was bij de eerste ook, maar die is toen dus verandert naar "Geannuleerd". Ben benieuwd wat hierna komt, zodat ik in de gaten kan houden of het nu wel goed gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door VRonly op 30-11-2022 00:01 ]
Volgens mij op te lossen door aan te duiden dat het een cadeau is, dan doen ze er een papiertje bij met daarop uw boodschap (meestal: veel plezier met dit geschenk) ... dan komt het wel in een amazon doos om dat extra papiertje mee te kunnen versturen.zunrob schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:53:
Ter informatie, voor wie dit wilt weten of later op zoekt. De Bugatti besteld bij Amazon.de. Geleverd in originele omdoos van Lego, maar zonder extra Amazon doos. Daar de omdoos strak om de Lego doos zit toch wat deuken in de originele verpakking.
Heel soms kan je ook het leveren in een amazon doos kiezen, maar meestal niet.
In mijn geval: ik heb afgelopen vrijdag de eiffeltoren besteld bij Lego.com.
Vandaag gebeld met Lego, want de status bij DPD staat al een aantal dagen op 'wij doen onze standaard checks'.
Het blijkt dat - ondanks de 'verzonden'-status bij Lego.com - het nog helemaal niet is verzonden. Ze gaven telefonisch aan: 'Er staan in het magazijn nog een paar pallets klaar die DPD nog mee moet nemen'. Ze gaven aan dat er ongeveer 5 dagen vertraging op zit ten op zichte van 'normale' verzendtijden.
[ Voor 7% gewijzigd door Pegasus81 op 30-11-2022 17:11 . Reden: typo's ]
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Helaas is deze kwijtgeraakt tijdens het transport en komt hij nu pas op 11 januari.
Dat wordt even wachten en wellicht wat anders bestellen voor december.
Bij mij de de status al anderhalve dag "Bestelling geregistreerd", er lijkt weinig te gebeuren dus. Hebben anderen ook dat het zo lang duurt met online bestellingen van Dreamland?
Er staat al wel een afhaalcode bij maar dat zal niet genoeg zijn vermoed ik.
Zolang het zaterdag maar klaar ligt, moet er ruim een uur voor rijden...
Bijzonder. Was dat ook een groot pakket?kizke schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:25:
Ik heb precies het omgekeerde, bij mij staat nog steeds 'in magazijn', maar het pakket is vandaag door DPD bij de buren bezorgd. Heb dus zelf nooit een track & trace gehad.
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Ja bij mij ook. Vandaag GWP's ontvangen, morgen komt de Eiffeltoren.Japieh schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:41:
Ik heb ook de Eiffeltoren besteld vorige week, die is nu binnen alleen de gwp’s zitten er niet bij, kwamen die bij anderen ook apart?
Dat is een beetje standaard bij de sets in omdoos dacht ik. Anders plet je de GWP's.Japieh schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:41:
Ik heb ook de Eiffeltoren besteld vorige week, die is nu binnen alleen de gwp’s zitten er niet bij, kwamen die bij anderen ook apart?
Laten we hopen dat ik verrast word vanmiddag als ik thuis kom, maar ik denk het niet.
Viel mee, Holiday Main Street en een duplo baseplate..Pegasus81 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:28:
[...]
Bijzonder. Was dat ook een groot pakket?
Edit: niet meer van toepassing.
[ Voor 32% gewijzigd door zunrob op 01-12-2022 19:53 ]
Waar had je ze dan laten binnenkomen? Was gisteren nog gebeld door Dreamland Bree dat mijn bestelling van de Ferrari is geannuleerd omdat ze op waren (was voor de €212,-).zunrob schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:32:
Statusupdate: mijn bestelling van Dreamland van afgelopen dinsdag is nu in behandeling in plaats van alleen geregistreerd, zou morgen bezorgd worden in de winkel. Voor de zekerheid had ik ook een click en collect gedaan (omdat ik las dat online bestellingen worden geannuleerd, dat is ook met 1 gebeurt). Lijkt er dus op dat ik twee sets kan ophalen als ik wil van zowel de Ferrari en het Boetiekhotel.
Mocht iemand interesse hebben (ik heb maar 1 set van elk nodig) dan neem ik ze graag mee, kunnen we de brandstofkosten delen (omgeving Nijmegen).
Bestelling van de Porsche kan ik wel ophalen vandaag bij een click en collect.
Had je een click en collect gedaan of online bestelt? In mijn geval naast Maastricht, maar ook daar zijn ze in de winkel nu niet meer.NaxxiusX schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:43:
[...]
Waar had je ze dan laten binnenkomen? Was gisteren nog gebeld door Dreamland Bree dat mijn bestelling van de Ferrari is geannuleerd omdat ze op waren (was voor de €212,-).
Porsche online besteld, laten afleveren in Maasmechelen. Ferrari click en collect bij Dreamland Bree.zunrob schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:45:
[...]
Had je een click en collect gedaan of online bestelt? In mijn geval naast Maastricht, maar ook daar zijn ze in de winkel nu niet meer.
Even een vraag, wat wordt bedoelt met een omdoos? gewoon een standaard kartonnen doos om de doos van de lego heen of iets anders.pukvg schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:22:
Zojuist de Ferrari daytona via click & collect afgehaald bij dreamland Turnhout, goed geregeld daar. Doos in goede staat, wel zonder omdoos. Maakt mezelf niks uit, maar ter info voor anderen.
Ik kreeg mijn pakket ineens in mijn handen gedrukt gisteren. Die avond kreeg ik alle mail en dergelijke door dat mijn bestelling was verzonden.
Dat is zo’n bruine omdoos waar de Lego doos precies in past.NaxxiusX schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:42:
[...]
Even een vraag, wat wordt bedoelt met een omdoos? gewoon een standaard kartonnen doos om de doos van de lego heen of iets anders.
Aah oke, bij een afhaalpunt in Maasmechelen vanuit Dreamland had geen een lego doos (volle pallet) een omdoos, dus betwijfel of ze dat doen bij het opsturen.Jolly_Jumper schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:50:
[...]
Dat is zo’n bruine omdoos waar de Lego doos precies in past.
Belabberde service bij dat DPD...
De 42143 Technic Ferrari zat netjes in een onbeschadigde Lego omdoos
De 10278 Policestation en de 10295 Porsche 911 waren ook onbeschadigd.
Stickers gingen vrij makkelijk van de dozen.
Kon de sets niet zelf uit de stelling/het magazijn halen maar geen probleem dus.
Mijn kerstvakantie gaat alvast goed besteed worden
[ Voor 6% gewijzigd door QuattroNL op 03-12-2022 17:26 ]
twee weken duurt dit al, ik zit 3x per dag aan de telefoon met DPD
Voor de 212 euro ? Heb jij die besteld aan 212 eur ?NaxxiusX schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:43:
[...]
Waar had je ze dan laten binnenkomen? Was gisteren nog gebeld door Dreamland Bree dat mijn bestelling van de Ferrari is geannuleerd omdat ze op waren (was voor de €212,-).
Wanneer was dit en hoe heb je dat gefixt ?
Tijdens de BF week was de Ferrari 250,- Daar heb ik 'm ook voor gehaald.Speedygekko152 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:21:
[...]
Voor de 212 euro ? Heb jij die besteld aan 212 eur ?
Later las ik hier dat er een kortingscode was (A177) waarmee je nog eens 15% korting extra kreeg. Zodoende was ie maar 212,-. Ik zag dat helaas ook te laat.
Damn, die heb ik ook gemist, had er 2 besteld (netjes in Lego-omdoos als ik ging afhalen) en dat had me toch een mooie 75 euro extra kunnen besparen...QuattroNL schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:00:
[...]
Tijdens de BF week was de Ferrari 250,- Daar heb ik 'm ook voor gehaald.
Later las ik hier dat er een kortingscode was (A177) waarmee je nog eens 15% korting extra kreeg. Zodoende was ie maar 212,-. Ik zag dat helaas ook te laat.
Ik vind de post met die code niet terug, maar misschien is ie al verwijderd intussen...
Ben zelf nog op zoek naar de Bugatti Chiron voor een schappelijk prijsje, tijdje geleden stond ie aan 222 bij Misterbricks.nl, maar was net te laat om te bestellen (werken, je kent dat wel)...
bibi2205 schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:12:
[...]
Als aanvulling, met kortingscode A177 krijg je bij Dreamland nog eens 15% korting waarmee de 42143 Ferrari nog maar 212,92€ kost.
[ Voor 11% gewijzigd door QuattroNL op 07-12-2022 09:12 ]
Inderdaad met de kortingscode, wel geen omdoos helaas en een klein deukje in de originele doos.Speedygekko152 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:21:
[...]
Voor de 212 euro ? Heb jij die besteld aan 212 eur ?
Moest het wel zelf ophalen in Tongeren, aangezien het online uitverkocht was.
De doos stond in het magazijn, en moest gepakt worden door een medewerker, de korting werd netjes verrekend bij de kassa.
Prima geregeld! In de winkel zelf lagen geen dozen meer.
Heb overigens nooit een bevestiging ontvangen bij het bestellen bedenk ik mij net
Deze heeft een mooie aanbieding, maar geen idee of het legit is.
Site ziet er een beetje amateuristisch uit, geen KvK-nummer of thuiswinkel waarborg, en het adres (met ongeldige postcode) is een leeg veld op Google Maps. Online zoeken op deze site levert geen hits op.Susie1977 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:28:
Iemand ervaring met www.brick-land.nl als webshop?
Deze heeft een mooie aanbieding, maar geen idee of het legit is.
Het zijn niet de gebruikelijke onwaarschijnlijk hoge aanbiedingen die je bij oplichters ziet, dus misschien is het gewoon een amateur, maar ik zou voorzichtig zijn.
scintillating
Ik zou er zelf geen zaken mee doen, of je moet het afhalen en de inhoud van de doos bekijken voordat je betaald
Zoeken op Google maps levert met zowel alleen adres als alleen postcode een prima adres (straat) op, geen leeg veld oid.Tc99m schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:42:
[...]
...en het adres (met ongeldige postcode) is een leeg veld op Google Maps.
Ontbreken van KVK en waarborg is wel amateuristisch ja. Maar is ook via die 2 instanties terug te zoeken lijkt me.
Er staat geen adres van een fysieke winkel vermeld....die lijkt er dus niet te zijn.TripleQ schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:07:
... of je moet het afhalen en de inhoud van de doos bekijken voordat je betaald
Had je ook streetview gebruikt? WAnt dan zie je dat het een mooi open stuk boerenland is. En er staat iets verderop wel een schuur of iets vergelijkbaars..QuattroNL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:51:
[...]
Zoeken op Google maps levert met zowel alleen adres als alleen postcode een prima adres (straat) op, geen leeg veld oid.
Ontbreken van KVK en waarborg is wel amateuristisch ja. Maar is ook via die 2 instanties terug te zoeken lijkt me.
Je hebt gelijk, de postcode klopt (Google probeerde er 1161NL van te maken, maar dat is een fout van Google zie ik nu). Maar neemt niet weg dat het een adres midden in een akker is, dat is natuurlijk wel opmerkelijk.QuattroNL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:51:
[...]
Zoeken op Google maps levert met zowel alleen adres als alleen postcode een prima adres (straat) op, geen leeg veld oid.
Je officiële bedrijfsnaam en KvK nummer vermelden als webshop is volgens mij wettelijk verplicht, net zoals het vermelden van contactgegevens in je AV. Beiden zijn niet aanwezig.
Thuiswinkel Waarborg is niet verplicht, maar voor mij wel een red flag, zeker in combinatie met het bovenstaande.
scintillating
Er staat wel een tabje 'winkels' op de site maar die pagina is leeg.QuattroNL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:52:
[...]
Er staat geen adres van een fysieke winkel vermeld....die lijkt er dus niet te zijn.
scintillating
Ik keek natuurlijk niet verder dan mijn neus dus nee, geen SV gebruiktWebgnome schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:57:
[...]
Had je ook streetview gebruikt? WAnt dan zie je dat het een mooi open stuk boerenland is. En er staat iets verderop wel een schuur of iets vergelijkbaars..
Maar op dat adres staat idd vrij weinig, tenzij ie ondergronds zit
Op marktplaats zie ik van hen een algemene advertentie, maar geen reviews oid.
Ik laat het maar even aan me voorbij gaan, tenzij iemand zelf er ervaring mee heeft.
De streetview is bijna 2 jaar oud, dus wellicht is er in de tussentijd iets gebouwd. Bij ons heeft het 7 jaar geduurd voordat ons huis op streetview te zien was. Maar ik zou ook alleen ophalen durven bij deze website.Webgnome schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:57:
[...]
Had je ook streetview gebruikt? WAnt dan zie je dat het een mooi open stuk boerenland is. En er staat iets verderop wel een schuur of iets vergelijkbaars..
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De postcode heeft iig niet het vermelde huisnummer, 1161 NK is nl. Kromme Spieringweg 74 - 126, en volgens kadaster zijn er maar 2 adressen/percelen op 1161NL, nl. 92 en 94. Je eigen adres verkeerd schrijven ?
URL lijkt op andere Lego winkel, elke set is zogenaamd goed op voorraad, sets komen 3x of meer voor in de database, met verschillende voorraden.
Run, Forest, Run!
Kruidvat heeft een 2e halve prijs actie op Lego en ook op de Speed Champions
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ja, in het daarvoor bestemde topicMad-Matt schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:08:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen.
Kruidvat heeft een 2e halve prijs actie op Lego en ook op de Speed Champions
Oeps, my bad.
Ik ben compleet vergeten dat daar een apart topic voor is.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Levering in afhaalpunt (€ 2,99)
Thuislevering enkel in België, ma t.e.m. za (€ 5,99)
https://www.dreamland.be/...gelijkheden-bij-dreamland
Als het item niet voorradig is, kan je enkel terecht in het afhaalpunt en moet je bijbetalen.
Dien je bij het vergelijken van prijzen (brickwatch bijvoorbeeld) wel rekening mee te houden.
Bedankt voor het (omslachtig) doorgevenHurtebise schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:31:
Ik zie dat Dreamland ondertussen (weet niet hoe lang dit al in voege is) wel extra kosten begint aan te rekenen..
[...]
Dien je bij het vergelijken van prijzen (brickwatch bijvoorbeeld) wel rekening mee te houden.
Zojuist verzendkosten aangepast, Brickwatch neemt vanaf nu deze mee. Maakt het weer makkelijk vergelijken (gesorteerd op bezorgd).