DennisZ88 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:44:
We hebben het dan niet makkelijk als Lego liefhebbers
Websites;
- Amazon.nl = slecht verpakt (1x besteld, zat gewoon in een "envelop" verpakking, ook beschadigd)
- Bol.com = slecht verpakt (2x besteld, 2x geen vulling en besschadigde pakketten)
- Lego.com = ga ik dus niet bestellen i.v.m. verzending via DPD
- Amazon.de = GOED! (1x besteld, netjes verpakt en goed gevuld)
Bezorgdiensten;
- DHL = goed
- PostNL = goed
- DPD = drama (wat die bezorgers altijd met de pakketjes doen; achter laten in de buurt van voordeur zonder aanbellen of daar gewoon achterlaten bij geen reactie (als je geluk hebt ligt ie dan in container en als je pech hebt, gewoon in het zicht / potentiele waterschade) of in de striktere corona tijd, het pakketje letterlijk dumpen bij de voordeur (ipv neerzetten)
Nu zijn dit mijn persoonlijke ervaringen natuurlijk.. Mocht iemand aanvullingen hebben of wel goede ervaringen met bovengenoemde.. Deel ze ook!
Grappig, mijn ervaringen zijn toch wel anders. Zal denk ik toch ook heel erg afhangen van waar je woont, en hoe de bezorger van die dienst met de pakketjes omgaat.
Tot nu toe heb ik over het algemeen geen klachten over de DPD bezorging bij mij. Je krijgt netjes van tevoren via e-mail een tijdslot wanneer de bezorger langs komt, met een tracking optie (die overigens niet goed werkt. Vaak genoeg dat op de DPD website staat dat de bezorger nog 20 adressen te gaan heeft en dan ineens aanbelt.

)
Bij DPD ook vrijwel altijd onbeschadigd ontvangen. Heb één keer gehad dat er blijkbaar iets scherps in de buitendoos (omdoos) had geprikt, en daardoor ook een gat in de Lego doos erbinnen geprikt was. Verder alleen maar goede ervaringen.
PostNL en DHL zijn bij mij ook altijd correct en bezorgen het netjes aan de deur.
Qua verpakking zie ik wel dat Amazon vooral dunnere verzenddozen gebruikt. Gelukkig heb ik nog nooit meegemaakt dat Amazon (NL, DE, FR, ES, IT, UK, US) gewoon een verzendlabel op het product zelf geplakt heeft. Dat vind ik echt niet kunnen!