Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 22:17
Phusebox schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:54:
-laat ook maar-

Het was nooit mijn bedoeling of insteek om dit soort verhitte discussies aan te wakkeren. Enkel mijn mening en ervaring delen met andere mensen die op zoek zijn naar of (binnenkort) in bezit zijn van deze auto.

Excuses voor iedereen die aanstoot nam aan mijn berichten.
Je hoeft echt geen excuses te maken.
Ik ben blij met dat je veel zaken hier met ons deelt.
Mensen die kriebels van je krijgen moeten maar eens bij zichzelf te rade gaan (en dat is mijn mening).
Ga rustig door met je zoektocht. Ik ben wel heel benieuwd waar je uitkomt.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:15:
[...]

Troost je, de GT-Line heeft momenteel ook geen dynamische knipperlichten (waarschijnlijk nog een bugje in de software).

Maar het kan best zo zijn dat het andere hardware betreft. Wellicht komen er ooit aftermarket oplossingenaar vooralsnog is het nog allemaal te nieuw en is daar verder geen info over.

En verder, gefeliciteerd met de auto en geniet er van. Die knipperlichten ben je vast zo vergeten (en zie je bovendien zelf toch niet ;) ).
Eh, de GT-line waar ik in heb gereden had gewoon dynamische knipperlichten achter.. ( voor weet ik niet zeker... )

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
--HOOLIE-- schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:17:
[...]

Eh, de GT-line waar ik in heb gereden had gewoon dynamische knipperlichten achter.. ( voor weet ik niet zeker... )
Ah dan was het de dynamische welkom verlichting die nog niet werkte? Misschien dat iemand dat kan bevestigen of ontkrachten.

Sorry. Mijn fout.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 10-11-2021 22:27 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Anunnaki schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:17:
Heb iets in elkaar geflanst. Hier wat screenshots...
Top initiatief Anunnaki,
Ik heb er al wat dingetjes in gezet.

Verder dank aan iedereen die hier waardevolle info en ervaringen delen. Ik heb mijn voordeel er al een aantal keer mee gedaan.

Daarom nu mijn ervaringen:
Ik rij nu een dikke week in mijn GT-line RWD.
Over de rijervaringen ben ik super tevreden. Super comfortabel rijden. Goede rijeigenschappen, stoelen zitten lekker en het is gewoon een geile bak om te zien.

Er zijn zeker ook nog wat kinderziektes die ik graag verholpen zie:
  • Eenmaal geladen bij Fastned 300kwh, kwam niet boven 75kwh. N=1!
  • Remote airco via app krijg ik niet betrouwbaar aan de praat
Wensen voor updates:
  • HUD navigatie via 3rd party apps
  • Native Laadstop navigatie
  • Wireless Android carplay (hoewel ik begrijp dat dit er niet in zit)
marcovit schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:47:
YouTube: Wireless Android Auto Apple CarPlay Questions Answered! Our most fre...

Deze video bevestigt dat de EV6 geen draadloze AA/AC krijgt via een update in de toekomst.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat wireless op een groot scherm wel kan via een USB module en niet via ingebouwde hardware???

@Phusebox: Blijf twijfelen, blijf kritisch en keep your comments going! Ik hou er van! _/-\o_
Ik ga stuk als ik lees dat sommige EV6 liefhebbers kennelijk de mening van anderen slecht verdragen als het gaat om hun heilige koe... :+

[ Voor 0% gewijzigd door PsychoMania op 10-11-2021 23:58 . Reden: Tikfout ]

• PsychoMania
stimpyrulez schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:37:
[...]

Nope, net effe gebeld maar ze waren er blijkbaar nog niet aan begonnen.
Als ik via de connect app kijk, dan geeft hij wel aan dat de 12V batterij laag is (maar gisteren met jumpstarter erop hielp ook niet).

Dus ja, blijkbaar bellen ze straks wel.
Hopelijk vandaag weer terug, anders geven ze maar een leen auto.
Is het correct om aan te nemen dat een lage 12V accuspanning een belangrijke rol lijkt te spelen in het tot stand komen van de Zombie Mode?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
PsychoMania schreef op donderdag 11 november 2021 @ 00:09:
[...]

Is het correct om aan te nemen dat een lage 12V accuspanning een belangrijke rol lijkt te spelen in het tot stand komen van de Zombie Mode?
Zou goed kunnen, maar dat is niet wat ik van KIA hoorde (tenminste wat zij er nu van wisten).
Kia zei dat het vaak met laden gebeurde.
Maar in mijn geval was dat niet zo.

De sleepdienst heeft naar de accu gekeken en die was bij mij aan de lage kan (11,x V).
Weet niet of dat veel/weinig te laag was, maar hij vond hem laag.

In beeld heb je dan een oranje sleutel en rode accu (als ik het goed heb, sorry ben kleurenblind).

• Phusebox
PsychoMania schreef op donderdag 11 november 2021 @ 00:09:
[...]

Bij de ID.3 (en 4?) zijn er ook problemen geweest door auto's die stilvielen door problemen met, het leeglopen van, de 12V accu. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze op zijn minst 1 hardware aanpassing hebben gedaan.

Hopelijk is het software en anders komt er vast snel een oplossing voor zoiets. Kan een merk echt niet gebruiken als een deel van de net nieuwe auto's stilvalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 11-11-2021 06:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19
Phusebox schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:54:
-laat ook maar-

Het was nooit mijn bedoeling of insteek om dit soort verhitte discussies aan te wakkeren. Enkel mijn mening en ervaring delen met andere mensen die op zoek zijn naar of (binnenkort) in bezit zijn van deze auto.

Dat ik super super kritisch ben klopt. Dacht dat ik altijd heb aangegeven dat het mijn mening is en dat het voor iedereen anders is.

Diverse ervaringen, van mijzelf of van anderen, positief en negatief, heb ik aangehaald en gedeeld. Dit was puur informatief bedoeld en om mijn mening te delen en een beeld voor mezelf te vormen, vanwege mijn twijfelend karakter.

Uiteindelijk is er ook een verzameling gekomen van problemen of wensen, en dat is mooi dat we zo samen één beeld proberen te krijgen hoe wijd verspreid de eventuele problemen zijn. Misschien blijkt het wel een storm in een glas water en hebben een paar mensen hier gewoon echt dikke pech gehad. Wat niet wegneemt dat het voor hun uiterst zuur is, maar voor anderen een opluchting.

Excuses voor iedereen die aanstoot nam aan mijn berichten.
Je valt een beetje in herhalingen, elke keer de zuurpruim en dan weer sorry zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
Electrocar schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:07:
[...]

Je valt een beetje in herhalingen, elke keer de zuurpruim en dan weer sorry zeggen.
Maar hij heeft alleen commentaar op zich zelf en geen kritiek op anderen.

Laat we zeggen. You love it or you hate it.

Ik vind het zeer leuk om te lezen, hij is oud genoeg beschik over genoeg zelf kennis en heeft een zo te lezen een verstandige vrouw. Genoeg reden voor mij om me daar niet druk over te maken.

Wat mij betreft mogen er wel meer mensen in een forum die lekker met zich zelf in discussie kunnen gaan. Volgens mij gaat het er toch ook kom dat er wat wordt gezegd en niet wie en of waarom?

Maar misschien ben ik die andere gek 8)7

• JerJon
Oh @Phusebox je had het ook nog een keer over een overcappaciteit van je zonnepanelen.

Is dat geen extra motivatie, nu ze het salderen willen gaan ontmoedigen per 2023. Als je die stroom in je auto kunt stoppen haal je het maximale rendement uit je panelen.

;-)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JerJon
Btw, ik heb wel de knoop doorgehakt en een EV6 Plus (runway red) via de leasemaatschappij besteld.

Al mijn vrouwen (vrouw en twee dochters) wilden geen rode, dus heb ik de deal gemaakt dat zij gaan over de kleuren in huis en ik buiten :-)

• Phusebox
JerJon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:58:
Btw, ik heb wel de knoop doorgehakt en een EV6 Plus (runway red) via de leasemaatschappij besteld.

Al mijn vrouwen (vrouw en twee dochters) wilden geen rode, dus heb ik de deal gemaakt dat zij gaan over de kleuren in huis en ik buiten :-)
Congrats. Al een leverindicatie? Maart/april ofzo?

• Phusebox
JerJon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:56:
Oh @Phusebox je had het ook nog een keer over een overcappaciteit van je zonnepanelen.

Is dat geen extra motivatie, nu ze het salderen willen gaan ontmoedigen per 2023. Als je die stroom in je auto kunt stoppen haal je het maximale rendement uit je panelen.

;-)
Is wel deel van de motivatie ja, maar goed dat kan met elke EV ;)

• JerJon
Phusebox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:01:
[...]

Congrats. Al een leverindicatie? Maart/april ofzo?
Nee nog niet. Ik heb eergisteren mij krabbel onder het lease contract gezet en heb nog niet gehoord of en bij wie de leasemaatschappij de bestelling heeft uitgezet.

Maar ik ga zelf wel uit van maart of april.

Ik rij nu een 308sw (diesel) en hier voor heb ik de Outlander PHEV gereden. Die heb ik destijds ook besteld (zonder proefrit) en heb daar 8 maanden op moeten wachten. Dus ben het gewend en leg me er bij neer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
JerJon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:58:

Mijn vrouwen (vrouw en twee dochters) wilden geen blauw...
Dus moest het rood worden (geen spijt van).

Maar ja, kleuren (als kleurenblinde) vind ik minder interessant.
Maar goede keus al zeg ik hetzelf ;)

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
repost :P

Vanochtend maar een carsifi besteld.
(levering verwacht in februari)

[ Voor 8% gewijzigd door stimpyrulez op 11-11-2021 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:25
Ik hou het voor nu gewoon op bedraad CarPlay. Totdat er een systeem is die 0,1 sec vertraging heeft, dan stap ik heel misschien over naar draadloos :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
stimpyrulez schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:40:
[...]

Mijn vrouwen (vrouw en twee dochters) wilden geen blauw...
Dus moest het rood worden (geen spijt van).

Maar ja, kleuren (als kleurenblinde) vind ik minder interessant.
Maar goede keus al zeg ik hetzelf ;)
Mijn vrouwen wilden het liefst blauw. Maar toen ik ze vertelde dat het 800 Euro extra was, mocht het ook rood zijn. Konden ze alle drie weer een extra paar schoenen uitzoeken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ik wilde zwart en mijn vrouw wilde zwart.
Komt niet vaak voor :P

Eerste zwarte auto sinds hele lange tijd. Ben erg benieuwd.
Nog 30 minuten en dan haal ik hem op :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34
Have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
Iusedto schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:02:

Succes en veel plezier!

• Phusebox
Iusedto schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:02:

Enjoy! Mooie dag vandaag, nog wat extra vrij genomen om rustig te kunnen genieten?

• PsychoMania
stimpyrulez schreef op donderdag 11 november 2021 @ 06:45:
[...]

Zou goed kunnen, maar dat is niet wat ik van KIA hoorde (tenminste wat zij er nu van wisten).
Als ik me goed herinner waren er al twee eerdere ervaringen van mensen die een tijdje met de EV instellingen hebben gespeeld, zonder dat de auto "aan" was, waardoor de 12v leeg liep en in een zombie staat kwam.

• PsychoMania
PsychoMania schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:31:

marcovit schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:47:
YouTube: Wireless Android Auto Apple CarPlay Questions Answered! Our most fre...

Wat ik dan weer niet begrijp is dat wireless op een groot scherm wel kan via een USB module en niet via ingebouwde hardware???
Iemand nog gedachten hierover?
Ik vind het vreemd dat KIA kennelijk niet in staat is native wireless carplay in te bouwen op de grote schermen, daar waar dit vervolgens met een eenvoudige wireless USB dongle op te lossen is. 8)7

• Phusebox
Heeft iemand getest hoe lang de USB aansluitingen actief blijven nadat je de auto hebt uitgezet en afgesloten? Stel je hebt zo'n USB adapter voor wireless AA/Carplay, dan wil je niet dat de stroom er continue op blijft staan denk ik.

• Phusebox
PsychoMania schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:01:
[...]

Iemand nog gedachten hierover?
Ik vind het vreemd dat KIA kennelijk niet in staat is native wireless carplay in te bouwen op de grote schermen, daar waar dit vervolgens met een eenvoudige wireless USB dongle op te lossen is. 8)7
Kostenbesparing? Chiptekorten? Misschien is een licentie op wireless ook duurder.
Denk dat alleen Kia kan vertellen waarom ze deze keuze gemaakt hebben.

• stimpyrulez
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:02:
Heeft iemand getest hoe lang de USB aansluitingen actief blijven nadat je de auto hebt uitgezet en afgesloten? Stel je hebt zo'n USB adapter voor wireless AA/Carplay, dan wil je niet dat de stroom er continue op blijft staan denk ik.
Nee, niet getest.
Aan de andere kant is het usb wat vaak 5V en 2A, of wel 10W.
Denk niet dat je accu hier echt van leeg getrokken wordt (tenzij je een weken niet rijdt).

Maar ja, iemand kan het wellicht testen ;)

• stimpyrulez
  • Nu online
PsychoMania schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:49:
[...]

Als ik me goed herinner waren er al twee eerdere ervaringen van mensen die een tijdje met de EV instellingen hebben gespeeld, zonder dat de auto "aan" was, waardoor de 12v leeg liep en in een zombie staat kwam.
Zou kunnen, in mijn geval had ik er niet in zitten 'spelen' ;)

vraag me wel af wanneer de 12V accu wordt bijgeladen?

Is dat ook tijdens het laden aan de laadpaal, of alleen tijdens het rijden?

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:04:
[...]

Nee, niet getest.
Aan de andere kant is het usb wat vaak 5V en 2A, of wel 10W.
Denk niet dat je accu hier echt van leeg getrokken wordt (tenzij je een weken niet rijdt).

Maar ja, iemand kan het wellicht testen ;)
Klopt ook weer, zal niet heel veel verbruiken. Ben wel benieuwd wanneer (en of) je nog een verklaring krijgt vanuit de dealer wat nu de oorzaak, en beter nog, de oplossing is.

• PsychoMania
Phusebox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:02:
Kostenbesparing? Chiptekorten? Misschien is een licentie op wireless ook duurder.
Denk dat alleen Kia kan vertellen waarom ze deze keuze gemaakt hebben.
In de video wordt uitgelegd dat het met de resolutie van de schermen te maken heeft. De goedkope KIA Rio zou wel wireless carplay hebben, vanwege een kleiner scherm. Dus kosten / licentie spelen geen rol lijkt me.

Het zou een hardware probleem zijn. Maar dan snap ik niet waarom de dongle dan wel werkt.
Probeer het te snappen, maar lukt nog niet... :?

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:07:
[...]

Zou kunnen, in mijn geval had ik er niet in zitten 'spelen' ;)

vraag me wel af wanneer de 12V accu wordt bijgeladen?

Is dat ook tijdens het laden aan de laadpaal, of alleen tijdens het rijden?
Je zei toch dat de auto niet aan te krijgen was, ook niet met jumpstarten? Dan zou je zeggen dat de lage spanning niet de oorzaak is van het niet starten, maar wellicht er wel ergens iets mee te maken heeft.

Vraag me af of het een of andere beveiliging is die er op springt en zich dan na een tijdje zich reset

• Phusebox
PsychoMania schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:12:
[...]

In de video wordt uitgelegd dat het met de resolutie van de schermen te maken heeft. De goedkope KIA Rio zou wel wireless carplay hebben, vanwege een kleiner scherm. Dus kosten / licentie spelen geen rol lijkt me.

Het zou een hardware probleem zijn. Maar dan snap ik niet waarom de dongle dan wel werkt.
Probeer het te snappen, maar lukt nog niet... :?
Volgens mij zeggen ze niet dat de resolutie (of het formaat eigenlijk) scherm de oorzaak is, enkel dat die formaten een ander systeem gebruiken (andere hardware/software combinatie) waarin Wireless wel geïntegreerd is, en in de grotere formaten niet. Een redenering kan zijn dat je al navigatie hebt op die grote schermen en ze het niet de kosten waard vonden om ook nog hardware voor Wireless AA/AC in te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:07
De hardware voor wireless ACP en AA was toch gewoon aanwezig? Tenminste: een tijdje terug heeft iemand dat gezien in de Engineerings modus van de IONIQ 5.

[ Voor 3% gewijzigd door Franciesco op 11-11-2021 10:24 ]

• Phusebox
Franciesco schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:19:
De hardware voor ACP en AA was toch gewoon aanwezig? Tenminste: een tijdje terug heeft iemand dat gezien in de Engineerings modus van de IONIQ 5.
Interessant. Wireless bedoel je dan?

Maar goed, deze video waar iedereen zich nu op baseert is ook geen officiële bron natuurlijk. Dus zolang als Kia niks officieel naar buiten brengt blijft het gissen.

• PsychoMania
Interessante forum thread over Zombie state...
https://www.kiaevforums.c...ricking-zombie-issue.318/

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:07
Ja, ik bedoelde wireless ACP en AA (heb het even aangepast in mijn post).
Het was volgens mij @ZuinigeRijder die dit uitgevonden had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:13:
[...]

Je zei toch dat de auto niet aan te krijgen was, ook niet met jumpstarten? Dan zou je zeggen dat de lage spanning niet de oorzaak is van het niet starten, maar wellicht er wel ergens iets mee te maken heeft.

Vraag me af of het een of andere beveiliging is die er op springt en zich dan na een tijdje zich reset
Nee dat was de grap, alles deed het!
Dus infotainment en lampen en de airco en zo.

Alleen de auto kwam niet in de 'ready stand'

Dus ahd uit eindelijk alles maar uit gezet (airco/lampen) om zo energy te 'besparen' zodat de accu wellicht wel voldoende had om de auto weer ready te krijgen (mocht dat het issue zijn).
Maar blijkbaar was een iets lagere accu spanning (12V accu) dus niet het issue.

Kia denk zelf dat het intern in de auto er een soort mis communicatie is tussen de verschillende componenten zodat de auto niet in de 'ready' stand komt.

mijn vermoeden:
Er ligt in een auto een soort netwerk (CAN bus) en wellicht dat 1 van de componenten is een soort 'storing' staat en dat dan de auto dus geen bericht krijgt dat alles wat nodig is 'ready' is.
En dan blijft de auto dus wellicht wachten op dat alles 'ready' is (de zombie/wacht stand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
refused81 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:36:
[...]

De strekking van het verhaal is dat je eigen test en vergelijking en ervaring belangrijker is dan online reviews. Wat kan jou het interesseren wat ze suggereren als je het zelf ervaren hebt?
En daar raak je de kern waarom wij hier zitten. We willen van anderen horen wat hun ervaring is, en/of gedachten zijn gerelateerd aan de EV6. En dat graag op zo’n manier dat aandacht niet afwijkt van de boodschap.

Aan dat laatste dragen wij allemaal bij. Zorg dat je ook nadenkt wat voor effect een berichtje heeft wanneer je deze plaatst. Zorg dat het niet een opening is tot iets wat niet bijdraagt. :)

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:37:
[...]

Dus ahd uit eindelijk alles maar uit gezet (airco/lampen) om zo energy te 'besparen' zodat de accu wellicht wel voldoende had om de auto weer ready te krijgen (mocht dat het issue zijn).

Kia denk zelf dat het intern in de auto er een soort mis communicatie is tussen de verschillende componenten zodat de auto niet in de 'ready' stand komt.

mijn vermoeden:
Er ligt in een auto een soort netwerk (CAN bus) en wellicht dat 1 van de componenten is een soort 'storing' staat en dat dan de auto dus geen bericht krijgt dat alles wat nodig is 'ready' is.
En dan blijft de auto dus wellicht wachten op dat alles 'ready' is (de zombie/wacht stand)
En afsluiten ging ook niet?
In het topic op het andere forum dat net ook weer werd gedeeld, was de oplossing weglopen met de sleutel. Misschien dat ie dan een soort reset doet. Mocht het ooit nog eens gebeuren (hopelijk niet) zou je dat kunnen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
Jep daar heb ik ook gereageerd (trouwens werd ik hierover geïnformeerd door @Phusebox ;) )

• stimpyrulez
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:39:
[...]

In het topic op het andere forum dat net ook weer werd gedeeld, was de oplossing weglopen met de sleutel. Misschien dat ie dan een soort reset doet. Mocht het ooit nog eens gebeuren (hopelijk niet) zou je dat kunnen proberen.
Afsluiten werkte ook.
Ben zelfs toen mijn dochter maar gaan wegbrengen op de fiets.
Na +/- 15min was ik weer terug en was het euvel dus nog niet over.

Zoals in het andere forum gemeld gaat het na 'een tijdje' vanzelf over.
Alleen bij 'een tijdje' is niet duidelijk hoelang dat is (minuten/uren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

stimpyrulez schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:37:
[...]

mijn vermoeden:
Ik heb dit tijdens beide proefritten ook gehad, maar na wat gepiel, aan/uit/P was het issue weer opgelost. Ik dacht aan user error. Als ik er aan terug denk: de EV6 aan, maar "denkt" 'ie dat ie uit staat. Uiteindelijk valt dat bitje weer op de goede plaats en kun je weer een versnelling selecteren. Gebeurde beide keren na een paar minuten stilstand met de auto in P en uit.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• stimpyrulez
  • Nu online
FirePuma142 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:44:
[...]

Ik heb dit tijdens beide proefritten ook gehad, maar na wat gepiel, aan/uit/P was het issue weer opgelost. Ik dacht aan user error. Als ik er aan terug denk: de EV6 aan, maar "denkt" 'ie dat ie uit staat. Uiteindelijk valt dat bitje weer op de goede plaats en kun je weer een versnelling selecteren. Gebeurde beide keren na een paar minuten stilstand met de auto in P en uit.
Nou ben benieuwd naar wat je hebt 'gepielt' ;) _/-\o_
ik heb ook zitten pielen/prutsen.... maar ik kreeg het niet voor elkaar helaas.

Ach ja, hoop dat het gewoon niet meer optreedt.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

stimpyrulez schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:47:
[...]

In ieder geval aan, uit, met en zonder voet op de rem schakelen, met voet op de rem uit en dan zonder aan, vice versa, op P drukken met en zonder voet op de rem, dat soort gepiel. Maar wat de gouden combinatie is, ik durf het niet te zeggen.

• koen.zwrt
  • Laatst online: 13-06-2023
Phusebox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:39:
[...]

Ik heb een keer met mijn Hyundia Kona gehad dat hij niks meer deed. op de camping, deuren hadden op gestaan en dus de binnen verlichting. Van de ANWB kreeg ik toen door inderdaad de sleutel ver buiten bereik van de auto te leggen en 20 min te wachten. Loste voor mij het probleem niet op, maar mijn auto ging ook helemaal niet aan. Bleek ook lege 12v te zijn, welke later is vervangen. Voor dit probleem zou het wel eens de oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Franciesco schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:28:
Ja, ik bedoelde wireless ACP en AA (heb het even aangepast in mijn post).
Het was volgens mij @ZuinigeRijder die dit uitgevonden had.
Ja, de hardware is er. Zie deze post in het IONIQ 5 topic.

• EricEB
  • Laatst online: 12:29
Gefeliciteerd nieuwe EV6 rijders !

Uit ervaring kan ik vertellen dat je vaak medeweggebruikers ziet omdraaien of zelfs duimpjes gaat ontvangen, altijd leuk !

Kachel-update:
Gister 2 x ruim 100km gereden en alles werkte prima, lekker warm....
Gisteravond even naar laadstation gereden (thuislader duurt nog half jaar...), en kreeg het niet warm.

Vanochtend de voor-verwarming via de App aangezet, je hoort de unit geluid maken maar het bleef ijskoud in de auto.....De gehele rit deed verwarming het weer niet....:-( &*(&^%$# !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KLB99
  • Registratie: Oktober 2019
  • Niet online
stimpyrulez schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:47:
[...]

Bij mij vrij makkelijk te reproduceren:

1. Starten zonder de rem goed in te drukken en dan naar D. Dat gaat niet en op het display de melding dat de auto al in een versnelling staat.

2. Te snel naar R schakelen als de auto nog vooruit rolt.

Oplossing bij mij Auto uit zetten. Deur even open en dicht. Rem goed indrukken en starten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
Nog voor diegene die het hebben gemist er is een lijst waar we de problemen bijhouden. Zie Pin.

Kia EV6 - problemen
Formulier
Overzicht

Mocht er een oplossing zijn, bijvoorbeeld voor de zombie modus, dan plaats ik die ook in de lijst als oplossing. Altijd handig om de oplossing terug te kunnen vinden.

• Anunnaki
KLB99 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:01:
[...]

Bij mij vrij makkelijk te reproduceren:

1. Starten zonder de rem goed in te drukken en dan naar D. Dat gaat niet en op het display de melding dat de auto al in een versnelling staat.

2. Te snel naar R schakelen als de auto nog vooruit rolt.

Oplossing bij mij Auto uit zetten. Deur even open en dicht. Rem goed indrukken en starten
Kunnen misschien meerdere dit bevestigen? Dan zou dit kunnen worden toegevoegd als (voorlopige)oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:39
@Anunnaki Mooi overzicht, top! Nu nog iemand bij Kia die wat met deze input gaat doen.

Ben zojuist bij de dealer geweest voor wat updates dus ik ga even testen of het voorverwarmen nu wel werkt.
Het zou fijn zijn als we een overzicht van de verschillende versies kunnen krijgen en welke bugs zijn opgelost en/of er nieuwe features zijn.

Trekhaak was net binnen gekomen alleen het kabelset nog niet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:27:
Nog voor diegene die het hebben gemist er is een lijst waar we de problemen bijhouden. Zie Pin.

Kia EV6 - problemen
Formulier
Overzicht

Mocht er een oplossing zijn, bijvoorbeeld voor de zombie modus, dan plaats ik die ook in de lijst als oplossing. Altijd handig om de oplossing terug te kunnen vinden.
Kunnen we dit niet pinnen of onderaan vast laten zetten door een mod?

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 16:27

anc

Anunnaki schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:27:

Kia EV6 - problemen
Formulier
Overzicht

Kan de TS @Wesco dit formulier + overzicht toevoegen aan de eerste posting?
Is makkelijker terugvinden. Dank :-)

• Anunnaki
Phusebox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:38:
[...]

Kunnen we dit niet pinnen of onderaan vast laten zetten door een mod?
anc schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:39:
[...]

Hij is al gepind. Klik maar op de Pin

[ Voor 33% gewijzigd door Anunnaki op 11-11-2021 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc

anc

Anunnaki schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:39:
Hij is al gepind. Klik maar op de Pin
Ik leer iets nieuws.... nooit geweten dat je pinned posts had :) Tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Voor diegene die de kaart Updater wilt gaan gebruiken en kaarten wilt installeren voordat hij gereleased wordt zie:
November 2021 Update: Software & Map

Werkt ook voor o.a. Kia EV6 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjJa9emGB1mkwvimEk5XeVCki2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G4g8VJKY7JSTXzNG9WlSFaTi.png?f=fotoalbum_large

• Pilot41Day
  • Laatst online: 11-02 21:35
Laadpaal!
Nu de 1e EV6 zijn uitgeleverd ben ik benieuwd welke (thuis) laadpalen of wallbox gebruikt worden I.c.m. de EV6.

Met name degene die ook zonnecellen op hun dak hebben liggen en deze gebruiken om de opgewekte energie terug te voeren naar de EV6.

Ik lees dat de Zappi V2 een van de weinige is die dit kan verwezenlijken!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Phusebox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:13:
[...]

Enjoy! Mooie dag vandaag, nog wat extra vrij genomen om rustig te kunnen genieten?
Ik heb hem !
Ja, heb net vrij genomen voor een langere rit vandaag en om alle boekjes even na te pluizen.
Vraagt namelijk om KIA connect maar als ik dan op ja druk krijg ik een fout melding :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdhkgDvopjwV8t6BBBiRTd8gWXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEiRptXIqGIV6pBqY3gx7R2e.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indrukken :
- de auto is GROOT
- trekt veel bekijks
- luxe uitstraling qua interieur (mijn mening)
- trekt zeer vlot op
- alles redelijk overzichtelijk ingedeeld.
- kofferbak ruimte , niet te groot en niet te klein.

[ Voor 12% gewijzigd door Iusedto op 11-11-2021 11:55 ]

FUMES et CARNES

• HansAuutB
  • Laatst online: 19-09 22:17
Anunnaki schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:45:
Voor diegene die de kaart Updater wilt gaan gebruiken en kaarten wilt installeren voordat hij gereleased wordt

[Afbeelding]
En hoe krijg je die kaart dan in de auto?
Blijft ota daarna gewoon werken?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:35

Adjo

my first vectrex...

Pilot41Day schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:46:
Laadpaal!
Nu de 1e EV6 zijn uitgeleverd ben ik benieuwd welke (thuis) laadpalen of wallbox gebruikt worden I.c.m. de EV6.

Met name degene die ook zonnecellen op hun dak hebben liggen en deze gebruiken om de opgewekte energie terug te voeren naar de EV6.

Ik informeerde bij een Zappi leverancier/installateur en die gaf aan dat er veel storingen/foutmeldingen mee zijn. Zoveel dat hij alleen nog maar Zappi's installeert binnen een kleine regio (omdat ie vaak terug moet). N=1.

Zelf twijfel ik tussen de Pulsar plus en de (nieuwe) EVHub. Load balancing hoeft voor mij niet; je plant je laadsessie gewoon in vanaf 23.00 (= daltarief en dan draait hooguit de vaatwasser s'nachts). Dan heb je 's morgens om 07.00 een volle accu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
Ik heb de status in de lijst ff aangepast, is dit anders dan even laten weten.

Het gaat om:
"Gemeld bij dealer"
"Gemeld bij Kia"
"Nog niet gemeld"

@Dartlink
@EricEB
@grotegok
@henrov
@Freezhost
@Verwijderd
@Phusebox
@Problemtulip
@PsychoMania
@stimpyrulez
@SuperSpy
@hebikniet
@Franciesco
@Freekers

• Anunnaki
HansAuutB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:58:
[...]

En hoe krijg je die kaart dan in de auto?
Blijft ota daarna gewoon werken?
Zou het niet weten, ik heb nog niet alles goed gelezen en heb de EV6 ook nog niet om te testen. Ik ben nog wachtende op uitlevering.

• stimpyrulez
  • Nu online
gok dat dit de begin site is.wordt:

https://update.kia.com/EU/E1/Main

https://update.kia.com/EU/E1/updateGuide/04 <-- blijkbaar is het dan de Standard-class Gen5W Navigation (Jong-e)

[ Voor 45% gewijzigd door stimpyrulez op 11-11-2021 12:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
Ook even een dashboard gemaakt:
Te vinden op Dashboard

Klik op de schijven en hij laat voor dat onderdeel de punten zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qX-Z2tbdGy_XVTnG7VRwuKj1Qv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KKFgDLIfG0BQ5TKC31wqqond.png?f=fotoalbum_large

Reeds toegevoegd aan de originele post die is gepind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Iusedto schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:51:
[...]

Ik heb hem !
Ja, heb net vrij genomen voor een langere rit vandaag en om alle boekjes even na te pluizen.
Vraagt namelijk om KIA connect maar als ik dan op ja druk krijg ik een fout melding :)

[Afbeelding]

Eerste indrukken :
- de auto is GROOT
- trekt veel bekijks
- trekt zeer vlot op
Gefeliciteerd met je Black Beauty !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
@Iusedto Gefeliciteerd mooie wagen :D _/-\o_

Gisteren trouwens voor het eerst een andere EV6 gespot in het wild, grappig om je eigen auto te zien rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Freezhost schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:37:
@Anunnaki Mooi overzicht, top! Nu nog iemand bij Kia die wat met deze input gaat doen.

Ben zojuist bij de dealer geweest voor wat updates dus ik ga even testen of het voorverwarmen nu wel werkt.
Het zou fijn zijn als we een overzicht van de verschillende versies kunnen krijgen en welke bugs zijn opgelost en/of er nieuwe features zijn.

Ben zeer benieuwd naar het voorverwarmen...unit gaat wel aan bij mij maar wordt niet warm...

Trekhaak, grappig, bij mij was het net andersom, kabelboom al binnen, trekhaak nog steeds niet...moet dus terug.

• Phusebox
[...]

Ik heb hem !

[Afbeelding]

Eerste indrukken :
- de auto is GROOT
- trekt veel bekijks
- trekt zeer vlot op
Nice... Zwart is ook mooi bij deze auto. Maar heb zelf gezworen nooit meer zwart te nemen, te veel poetsen :D

Ik zie dat je nog helemaal aan het trillen was van vreugde :+

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 11-11-2021 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Pilot41Day schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:46:
Laadpaal!

Ik zou nu zelf voor de Wallbox Pulsar Plus kiezen.

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Eigenlijk wel grappig :) . Gisteren de EV6 gaan proefrijden en na dit forum eens door te lezen weet ik wat me overkomen is. Ik had namelijk hetzelfde als een aantal anderen hier. Ik mocht doen wat ik wou de auto ging niet meer in D of R. 8)7

Nu ben ik totaal niet gewend om automaat te rijden dus ik dacht dat het aan mij lag. Uiteindelijk na de auto uitgezet te hebben en opnieuw gestart met de voet op de rem deed hij het weer. Ik weet wel niet of ik de deur open gedaan heb want ik was even gestopt om alles eens goed te kunnen bekijken en bij het opnieuw instappen deed hij dus niks meer.
Hopelijk snel een oplossing van KIA want dat vind ik maar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Hier hangt al jaren een Zappi aan de gevel en daar ben ik wel tevreden over. Wallbox Pulsar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:55
anc schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:39:
[...]
Ik heb het formulier en het overzicht van @Anunnaki naast de pin ook even toegevoegd aan de topic start (boven de laatste foto).

Ik wil sowieso de topic start nog flink updaten, met links naar de brochures en prijslijsten voor NL en BE, en de meest relevante reviews (alleen Nederlands en Engels, geen Zuid-Koreaanse shizzle). Ik moet hiervoor nog 'even' het (enorm gegroeide) topic doorzoeken op de nuttigste reviews, maar dit komt eraan! Goede tips hoor ik ook graag.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Veridis_quo
  • Laatst online: 12-05-2023
KingOfNorway schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:19:
[...]

Waarschijnlijk staat die van jou naast mij.... 8)7
Bij mij is ie van de kade af, maar de dealer kan hem pas op 9 december opleveren (personeelstekorten in de garage yada yada). Alle dealers hebben het nu (kennelijk) heel druk.. pfff wachten duurt lang...

Plus RWD 77KW Snow White Pearl

(en de trekhaak duurt nog eventjes)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:37

Peetman

Tjah....

Wij gebruiken een Easee Home icm de EV6. Zelf geinstalleerd en doet het prima. Wacht alleen nog op de loadbalancing (Equalizer), daar blijken wat productie / leveringsissues mee te zijn.

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:42
stimpyrulez schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:41: [...]
Nou, heb de auto weer terug.
Blijkbaar was het euvel vanochtend vanzelf weer over gegaan.
Ben ook niet de enige. Alleen in Hengelo waren er al een stuk of 3 klanten die het ook hebben gehad (of zelfs vaker).
Probleem is bekend bij Kia en ze hopen dat ze het met een software fix kunnen maken.

Blijkbaar (vermoeden) is dat de laadunit een 'error' geeft (of communicatiefout) en dat daardoor de auto in de 'zombie' stand komt (niet de verwoording van Kia ;) ).
Vaak gebeurd het bij auto's met <1000Km. Bij auto's met meer dan 1000 Km komt het amper voor begreep ik.
Je zou haast denken dat het met de communicatie is tussen auto/ batterij en het inleren van de laadcycli / verbuikers/ weersomstandigheden de eerste 1000km dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Nu online
Anunnaki schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:45:
Voor diegene die de kaart Updater wilt gaan gebruiken en kaarten wilt installeren voordat hij gereleased wordt zie:
November 2021 Update: Software & Map

Werkt ook voor o.a. Kia EV6 8)

[Afbeelding]
Ben hem nu aan het downloaden.
Effe 24,8 Gb

Moet zeggen dat de manual op de site goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Zou dat toch niet aandurven zelf die software updaten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc

anc

Phusebox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:49:
Nee ik ook niet. Ik neem aan dat het op een bepaald moment gewoon beschikbaar komt en dan kan het met een bepaalde update ronde gewoon mee komen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Adjo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:07:
[...]

Ik informeerde bij een Zappi leverancier/installateur en die gaf aan dat er veel storingen/foutmeldingen mee zijn. Zoveel dat hij alleen nog maar Zappi's installeert binnen een kleine regio (omdat ie vaak terug moet). N=1.

Zelf twijfel ik tussen de Pulsar plus en de (nieuwe) EVHub. Load balancing hoeft voor mij niet; je plant je laadsessie gewoon in vanaf 23.00 (= daltarief en dan draait hooguit de vaatwasser s'nachts). Dan heb je 's morgens om 07.00 een volle accu.
De zappi wordt op tweakers zwaar aangeprezen maar er zijn best wel wat issues mee. Hij stond niet op mijn finale shortlist voornamelijk omdat zappi geen lokale API ondersteund enkel via een cloud verbinding is voor mij persoonlijk een no-go.

Er zijn genoeg alternatieven die ook load balancing ondersteunen op het duitse goingelectric forum vindt je veel informatie. Deze google sheet bevat ook hele lijst van laadpalen en welke features er worden ondersteund.

• Pilot41Day
  • Laatst online: 11-02 21:35
KeiFront schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:59:
[...]

De zappi wordt op tweakers zwaar aangeprezen maar er zijn best wel wat issues mee. Hij stond niet op mijn finale shortlist voornamelijk omdat zappi geen lokale API ondersteund enkel via een cloud verbinding is voor mij persoonlijk een no-go.

Er zijn genoeg alternatieven die ook load balancing ondersteunen op het duitse goingelectric forum vindt je veel informatie. Deze google sheet bevat ook hele lijst van laadpalen en welke features er worden ondersteund.
Bedankt voor deze nuttige info, ik ga me er nog eens goed in verdiepen!
EV6 GT pas volgend jaar geleverd in Q4 maar nu toch al aan het zoeken naar een geschikt laadstation voor plaatsing in de garage.
Dit ook I.v.m. de mogelijke lange levertijden en installatie van de lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoMania
Freezhost schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:28:
Hier hangt al jaren een Zappi aan de gevel en daar ben ik wel tevreden over. Wallbox Pulsar heb ik geen ervaring mee.
Ik gebruik ook de Zappi icm met meegeleverde App van de fabrikant. App is wat traag, maar werkt wel goed.
Je kan met de zappi instellen dat alleen overschot van de zonnepanelen gebruikt word. Dat is vooral in de zomerse maanden handig als de saldering stopt.
Panelen moten wel minimaal 1.4 kwh leveren om laden met alleen zonnepanelen te triggeren.

Verder moet je wel je er even in verdiepen om het optimaal in te stellen. Het is geen "Fire & Forget".

• PsychoMania
Freezhost schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:37:

Welke versies van de frirmware en software ben je naar toe geupdate?
Kunnen we sowieso ergens terugvinden wat de meest recente firmware en software versies zijn die zijn uitgekomen?

• Bogey555
  • Laatst online: 17-09 15:51
Pilot41Day schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:22:
[...]

Bedankt voor deze nuttige info, ik ga me er nog eens goed in verdiepen!
EV6 GT pas volgend jaar geleverd in Q4 maar nu toch al aan het zoeken naar een geschikt laadstation voor plaatsing in de garage.
Dit ook I.v.m. de mogelijke lange levertijden en installatie van de lader.
Heb je de GT besteld? Ik zou hem ook willen bestellen... twijfel nog wat ivm de kleur :)

• stimpyrulez
  • Nu online
Tja... weet niet of ik het ook gelijk doe...
Maar ja, ben tester hé... ;)

Dus ergens wil ik het wel proberen ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• marcokootstra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-07 09:05
Dealer update levering EV6 58KWH (basis):

Uw Kia EV6 staat op dit moment op de boot onderweg naar Nederland.

Hij wordt op 29 november in de haven verwacht, ik verwacht dan ook dat we de auto kunnen gaan afleveren in december.

Mocht er onverhoopt toch een vertraging plaatsvinden met het transport naar de dealer kunnen we het kenteken gelukkig al vanaf 29 november registreren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koen.zwrt
  • Laatst online: 13-06-2023
marcokootstra schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:40:

Hij wordt op 29 november in de haven verwacht, ik verwacht dan ook dat we de auto kunnen gaan afleveren in december.

Mocht er onverhoopt toch een vertraging plaatsvinden met het transport naar de dealer kunnen we het kenteken gelukkig al vanaf 29 november registreren.
Top, Ik gok dat die van mij ernaast staat :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoMania
Nu het officieel mogelijk gemaakt wordt, zal het geen invloed hebben op de garantie. Uitleg is helder, dus geen anxiety van mijn kant... 8)
Heb al eerder niet officiele nav update gedaan in mijn sorento die ik hiervoor had. Daar moest je destijds nog €60 per jaar voor een update betalen... :'(

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Welke dealer is dit?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• Phusebox
PsychoMania schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:48:
[...]

Nu het officieel mogelijk gemaakt wordt, zal het geen invloed hebben op de garantie. Uitleg is helder, dus geen anxiety van mijn kant... 8)
Heb al eerder niet officiele nav update gedaan in mijn sorento die ik hiervoor had. Daar moest je destijds nog €60 per jaar voor een update betalen... :'(
Het is nog niet officieel volgens mij? Je moet via VPN via Korea dingen doen, files aanpassen...
Of is het al veranderd?

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
[...]

Ik heb hem !
Dat is toevallig de zelfde Kia dealer die ik ook gebruik.
Vermoed dat ik jouw nog vaak ga zie rijden :P

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
Peetman schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:11:
Wij gebruiken een Easee Home icm de EV6. Zelf geinstalleerd en doet het prima. Wacht alleen nog op de loadbalancing (Equalizer), daar blijken wat productie / leveringsissues mee te zijn.
Die ziet er sexy AF uit, ik zat nog te twijfelen over de Zappie.

• stimpyrulez
  • Nu online
PsychoMania schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:48:
[...]

Ik heb ook ervaring.
Met mijn BMW 5 deed ik het ook zelf.
Scheelde mij een hoop geld ;).

Maar hij is te downloaden via 'een' officieel kanaal.
Dus ja, waarom zou je niet?
Het is ook gewoon de europa versie.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:56:
[...]

Het is nog niet officieel volgens mij? Je moet via VPN via Korea dingen doen, files aanpassen...
Of is het al veranderd?
File gedownload, nu op een usb stick aan het zetten...en dan weet ik het niet,want ik moet nog 2.5 week wacht.. :( :( :(

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De leaseaanvraag via KIA Direct gaat als een sneltrein overigens. Dinsdagmiddag 13:00 offerte definitief gemaakt, woensdag einde dag getekende leasecontracten in de mailbox. Vandaag nog even afstand gedaan van de 14 dagen bedenktermijn en het grote wachten is begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki

Yess, hier ook. Op dezelfde boot staat die van mij, net bericht van de dealer ontvangen.
GT-Line Wit

Auto is eerder uit Korea hier dan de laadpaal die een bedrijf van eigen bodem komt monteren. Ach, ik kan wel ff zonder eigen laadpaal.

• stimpyrulez
  • Nu online
--HOOLIE-- schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:23:
[...]

File gedownload, nu op een usb stick aan het zetten...en dan weet ik het niet,want ik moet nog 2.5 week wacht.. :( :( :(
Hij is nu bezig.
Valideren duurt al wel effe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DE4NhzD_zCXxj-Kg0eq7MyujFFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXzzkh81BjATSiAxPuuqqOEo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjpfWblLuyPxZf9GS9KmlhjwmHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6IvLL0UdOIEEWMrLamH7z9q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
koen.zwrt schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:45:
[...]

Top, Ik gok dat die van mij ernaast staat :-)
Ik hoop de mijne ook! Krijg van de dealer maar weinig updates, behalve dat wk47 melding bij LeasePlan niet klopt, en dat dit 23-12 is..

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

stimpyrulez schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:53:
[...]

Hij is nu bezig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind het een superduidelijk programma dat alles voor je doet...netjes hoor. Heb het wel eens slechter gezien...

• Anunnaki
stimpyrulez schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:53:
[...]

Hij is nu bezig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook ergens kunnen lezen wat er is ge-update? De software met name, map update geloof ik wel.
Pagina: 1 ... 36 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic