Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:03
Rizn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:01:
[...]

Er is een Tweakers F1 2021 PS4/PS5 Racing League met een heleboel actieve racers! Als het goed is gaat vanaf september de main league van start met waarschijnlijk 4 volle grids die bepaald gaan worden a.d.h.v. een race off. Er zijn genoeg mogelijkheden kwa assists, het enige wat echt uit moet is ABS

Dit is het draadje van de F1 2020 league

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2005496

Op de eerste en laatste pagina staat een link naar onze discord
Ik speel op PC dus ik ben bang dat ik daar dan niks aan heb?

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
AtlAntA schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:14:
[...]

Ik speel op PC dus ik ben bang dat ik daar dan niks aan heb?
Ik heb net een Topic gemaakt voor alle Platformen, is nog niet helemaal af.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 15:36
@AtlAntA

Voor PC was er wel een GoT F1 2020 league

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2006920

Misschien dat zij voor F1 2021 ook een league organiseren.

[ Voor 15% gewijzigd door Rizn op 13-08-2021 15:27 ]

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-12-2024
Mr Nielsson schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Hoe gaan we dit controleren? Screenshots posten? :9
Nou, wat mij betreft geloven we iedereen gewoon op de eigenlijk eerlijkheid? Het is voor de fun, je kunt er niks mee winnen. Je neemt alleen jezelf in de maling als je een tijd verzint, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ja leuk jongens, ik zal het in het nieuwe topic gaan bijhouden: [Multi] F1 2021 GoT Racing League

Deze week dus Monza, daarna pakken we negen weken door met andere banen. Klassement tot nu toe:

1 Timbox88 1:21:910
2: Roodaap 1:21:958
3: Afiso 1:25:013

Maar nogmaals, we gaan over naar: [Multi] F1 2021 GoT Racing League dus drop daar je tijden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Timbox88 op 13-08-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-04 23:00
Mijn save voor MyTeam is ineens ruim een half jaar terug in de tijd. Meedere mensen die hier last van hebben gehad? Komt dit nog terug of is het een kwestie van opnieuw doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Voor de mensen die het nog niet weten: doe vooral mee aan onze Time Trial competitie! Is al veel animo en een leuke groep mensen!

Timbox88 in "[Multi] F1 2021 GoT Racing League"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:33
Waarom zit de Aston Martin safety car eigenlijk dit jaar niet in het spel? Ik krijg telkens die lelijke mercedes voor m’n snufferd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Even een post die ik ook al min of meer deed in het Racing League topic.. Wat is er een beetje gangbaar omtrent assists aan / uit? Om te kijken of het racen wat voor me is heb ik sinds deze week een G29 met een Playseat Challenge en heb ik F1 2021 aangeschaft. Ik ben gestart met veel assists aan maar wel met manueel schakelen aan omdat ik dat gewoon veel toffer vind. Gisteren tijdens de eerste paar uur F1 rijden ben ik eerst maar eens begonnen die assists af te schalen, dus heb nu alles uit behalve TC op medium en de racelijn enkel aan in de bochten. Is dat een beetje ok om mezelf wegwijs te maken? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:34

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Joster schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:13:
Even een post die ik ook al min of meer deed in het Racing League topic.. Wat is er een beetje gangbaar omtrent assists aan / uit? Om te kijken of het racen wat voor me is heb ik sinds deze week een G29 met een Playseat Challenge en heb ik F1 2021 aangeschaft. Ik ben gestart met veel assists aan maar wel met manueel schakelen aan omdat ik dat gewoon veel toffer vind. Gisteren tijdens de eerste paar uur F1 rijden ben ik eerst maar eens begonnen die assists af te schalen, dus heb nu alles uit behalve TC op medium en de racelijn enkel aan in de bochten. Is dat een beetje ok om mezelf wegwijs te maken? :)
TC op medium en racelijn is inderdaad ook waar ik mee begon. Als dat een beetje vertrouwd aanvoelt kun je TC uitzetten en daarmee oefenen

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje888
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-03 22:36
Ik rijd eigenlijk alleen time trials in F1 2020 op een PS4 en merk dat de Red Bull in F1 2020 merkbaar langzamer is dan Mercedes. In werkelijkheid is dat verschil er tegenwoordig eigenlijk niet/nauwelijks meer, is dat in F1 2021 ook verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:30
jantje888 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:40:
Ik rijd eigenlijk alleen time trials in F1 2020 op een PS4 en merk dat de Red Bull in F1 2020 merkbaar langzamer is dan Mercedes. In werkelijkheid is dat verschil er tegenwoordig eigenlijk niet/nauwelijks meer, is dat in F1 2021 ook verdwenen?
Nee, volgens mij is Mercedes nog altijd te snel vergeleken met Red Bull, en Ferrari ook sneller dan waar ze recht op hebben. :+

Maar ferrari kreeg in F1 2020 ook al meer dan ze recht op hadden dat seizoen :+ 2e snelste motor? Ze hadden de langzaamste motor op de grid :X

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 25-08-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFsukUxkIdtzr1vgzel_oS5uCno=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JqDusfBYJRa6MsLXdiskbxCf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Hoe moet ik dit lezen?
De F1 league rijders kunnen niet trainen nu omdat het enkel in de racing league build zit?

Ben wel benieuwd wat het nieuwe handling-model gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:15

Oxigeon

En zo is dat!

Hier de game sinds gisteren ook in het bezit op d'r ps5. Na een jaartje f1 2020 toch een stukje beter/sneller nu.

Ik speel nu in de quality modus. Maar merk dat dit niet echt lekker loopt als ik in de spiegels etc kijk... hebben jullie hem op quality of performance staan?

Verder zie ik hier tijden gedeeld worden van de time trials. Is het gewoon een kwestie van time trial opstarten en gaan met die banaan? Of moet ik speciale opties kiezen? Equal wagens etc.

Edit: ben trouwens begonnen met Braking Point. Vind het alleen een beetje jammer dat als je doorgaan drukt je direkt midden in een race komt of je misschien wel een complete race kan rijden. Jammer dat ze dit niet op een of andere reden aangeven. Je kan een race namelijk niet saven onderweg... of mis ik deze optie in Braking Point?

[ Voor 26% gewijzigd door Oxigeon op 28-08-2021 08:16 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Waah schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:14:
[...]

Hoe moet ik dit lezen?
De F1 league rijders kunnen niet trainen nu omdat het enkel in de racing league build zit?

Ben wel benieuwd wat het nieuwe handling-model gaat brengen.
Veel league racers doen ook twitch/yt en die willen met dezelfde build streamen en racen omdat ze anders niet goed kunnen trainen. Tenminste dat is wat ik er uit haal. ;)

Ben ook benieuwd hoe het nieuwe handling model eruit gaat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-05 06:23

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Ligt het aan mij of zijn er heel weinig lobby’s voor online races (PS4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:38
Phoe wat is er met DLSS gebeurd?! In F1 2020 was het perfect en gaf DLSS niet alleen een mooie frame rate, de lijnen zagen er ook het scherpst uit. In F1 2021 ziet alles er een stuk waziger uit en daarnaast zie ik de antenne een keer of 5 en ook de wielen van andere wagens zijn heel wazig.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:55

backupdevice

Boeh!

Rtoo schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:59:
Ligt het aan mij of zijn er heel weinig lobby’s voor online races (PS4)
Kom hier eens kijken
[PS4 / PS5] GoT F1 PlayStation Racing League

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01
Eigenlijk had ik in eerste instantie het idee niet het geld uit te geven voor een copy paste game. Zwak als ik ben toch gedaan.

Paar rondjes Time Trial gedaan voor een eerste feeling. De haptic feedback op de PS5 was wel even schrikken. Van die 4 rondjes was er maar 1 geldig. Te veel buiten de lijntjes gekomen :P

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 10:38
Eindelijk na een week of drie had ik het idee dat ik meer dan een rondje op de baan kan blijven, dus vanavond wilde ik kijken of ik mee kan doen met de Tweakers competitie... Maar na de update van vandaag wil het spel bij mij geen time trials laden. Ik moet heel lang 'even geduld' hebben.

Natuurlijk alles geprobeerd qua afsluiten en resetten, maar helaas. Anderen hetzelfde probleem sinds de update? Op PS5 overigens.

Edit: en het is echt alleen time trials, Grand Prix etc doet het prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Hafermaut op 31-08-2021 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-05 19:31
Wauw,. dit heb ik nog nooit mee gemaakt in de F1 series games. Ik rijd op Baku, myteam,. Het regende en er was een safety car. Ik maakte een foutje, voorvleugel eraf. Dus ik pitten, en kreeg geen nieuwe voorvleugel? Had juist de optie gedaan voor repareren. 2 pogingen gedaan.. Toen nog steeds geen voorvleugel gekregen.. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Milan1NL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:55:
Wauw,. dit heb ik nog nooit mee gemaakt in de F1 series games. Ik rijd op Baku, myteam,. Het regende en er was een safety car. Ik maakte een foutje, voorvleugel eraf. Dus ik pitten, en kreeg geen nieuwe voorvleugel? Had juist de optie gedaan voor repareren. 2 pogingen gedaan.. Toen nog steeds geen voorvleugel gekregen.. |:(
Gisteren voor het eerst sinds een hele tijd mijn full length career playthrough vanaf de F2 weer eens opgestart. Monaco dus meteen de voorvleugel kwijt tijdens FP. Maar kreeg op geen enkele manier een nieuwe. Zelfs niet bij qualifying. Ook de race werd gestart zonder voorvleugel. Tijdens de race pitten bood ook geen soelaas. Werd een retirement helaas dus.

Helaas heeft dit spel nog te vaak zulke bugs die de pret vaak bederven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 09:42
heeft iemand co-op career al eens gespeeld? hoe bevalt jullie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Voor wie nog twijfelde over het spel, vandaag 37,95 op Bol. Wel eens serieuze prijs drop zo na een maand. Maar heb al 2 maatjes kunnen overhalen toch maar wel te kopen om samen een carrière te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Er zijn een aantal dingen die ik niet goed begrijp in het spel:
- de aston martin safety car ontbreekt, erg jammer.
- her zou nu mogelijk moeten zijn meer schade aan je auto op te kunnen lopen, zoals de sideboards enzo, wat je ook kan zien in je mfd. Ik heb al flinke botsingen gehad, maar aan de zijkant breekt nooit wat af. Enkel de voorvleugel op wielophanging breekt af. Nooit een lekke band, nooit een sideboard die afbreekt. De settings staan allemaal op simulatie.
- je banden of remmen moet weliswaar opwarmen, en na een safety car merk ik dat de banden kouder zijn. Maar ik heb nooit last van te warme banden of remmen. Hoe ik m’n settings of banden druk ook zet. Ik deze ervaring. Ook verremmen en een vlakke kant hebben voel ik totaal niet terug in het rij gedrag.
- waarom hebben ze in het F2 seizoen een of andere kindercommentator neer gezet met een raar Italiaans accent. Dit spel is niet voor 5 jarigen toch?
- details ontbreken zoals in de 1na laatste bocht in Spanje de gele broodjes. Je mag verwachten dat alle banen gewoon kloppen elk seizoen.
- met hdr aan heb ik een witte waas over het spel wat je niet wegkrijgt, enkel door hdr uit te zetten.
- logische instellingen als enkel kunnen terugspoelen tijdens trainingen maar niet tijdens kwalificatie of race zou logisch zijn.
- waarom nog steeds het laatste stuk van de opwarm ronde de computer je laten rijden naar je gridplek. Je wilt dat eigenlijk zelf doen, nog even je bandjes licht burnen, en desnoods een straf krijgen als je te ver over de lijn staat.
Ze suggereren zelf dat het een simulatie spel is, maar zoveel dingen kloppen niet met een simulatie zijn.

Hoe denken jullie daar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik kan het commentaar van Olav Mol nergens meer vinden, alleen Engels en Frans. Klopt dat, of zie ik ergens een setting over het hoofd? Via Steam staat de game wel op Nederlands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:38
drusloos schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:37:
- her zou nu mogelijk moeten zijn meer schade aan je auto op te kunnen lopen, zoals de sideboards enzo, wat je ook kan zien in je mfd. Ik heb al flinke botsingen gehad, maar aan de zijkant breekt nooit wat af. Enkel de voorvleugel op wielophanging breekt af. Nooit een lekke band, nooit een sideboard die afbreekt. De settings staan allemaal op simulatie.
- je banden of remmen moet weliswaar opwarmen, en na een safety car merk ik dat de banden kouder zijn. Maar ik heb nooit last van te warme banden of remmen. Hoe ik m’n settings of banden druk ook zet. Ik deze ervaring. Ook verremmen en een vlakke kant hebben voel ik totaal niet terug in het rij gedrag.
- waarom hebben ze in het F2 seizoen een of andere kindercommentator neer gezet met een raar Italiaans accent. Dit spel is niet voor 5 jarigen toch?
- details ontbreken zoals in de 1na laatste bocht in Spanje de gele broodjes. Je mag verwachten dat alle banen gewoon kloppen elk seizoen.
- met hdr aan heb ik een witte waas over het spel wat je niet wegkrijgt, enkel door hdr uit te zetten.
- logische instellingen als enkel kunnen terugspoelen tijdens trainingen maar niet tijdens kwalificatie of race zou logisch zijn.
- waarom nog steeds het laatste stuk van de opwarm ronde de computer je laten rijden naar je gridplek. Je wilt dat eigenlijk zelf doen, nog even je bandjes licht burnen, en desnoods een straf krijgen als je te ver over de lijn staat.
Ze suggereren zelf dat het een simulatie spel is, maar zoveel dingen kloppen niet met een simulatie zijn.

Hoe denken jullie daar over?
Klinkt meer alsof je toch een aantal settings hebt staan die de boel beperken. Warme banden is behoorlijk problematisch, tenzij je traction controll of full hebt staan. Wanneer ze boven de 110/120 graden staan moet je echt met half gas dan wel 2 versnellingen te hoog rijden.

Nieuwe schade mogelijkheden staan aardig wat filmpjes van op youtube. In de game zit een setting waarbij je kan kiezen voor het oude model (alleen frontwing damage) en het volledige model. Wellicht dat die verkeerd staat. Ik had recent na een touché een oranje achtervleugel en een defecte DRS.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
De PSGL was nogal een blamage. Ik hoop dat de FIA (die esports steeds serieuzer neemt) hier kennis van neemt en codemasters/ea een tik op de vingers geeft.

Reddit post met alle info en link naar video: https://www.reddit.com/r/...asters_please_watch_this/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Laatst online: 12-05 09:07
AtlAntA schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:54:
De PSGL was nogal een blamage. Ik hoop dat de FIA (die esports steeds serieuzer neemt) hier kennis van neemt en codemasters/ea een tik op de vingers geeft.

Reddit post met alle info en link naar video: https://www.reddit.com/r/...asters_please_watch_this/
Wordt tijd dat er een concurrent komt die kan strijden om de officiële F1 licentie. Bijvoorbeeld Geoff Crammond. De maker van Grand Prix 4. Dat was echt top voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:19
Nu EA er achter zit zie ik dat niet meer gebeuren, die zullen meer kunnen bieden dan elke andere racegame bouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
dutchgio schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:01:
Nu EA er achter zit zie ik dat niet meer gebeuren, die zullen meer kunnen bieden dan elke andere racegame bouwer.
Het zal altijd om geld gaan natuurlijk maar het is ook wel een beetje reputatie schade voor de F1. Misschien dat FOM wel druk uit kan oefenen om een beter product met hun merknamen erop uit te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Een teaser over de komende updates:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
als alles nu ook nog gratis is, incl het 2022 seizoen zou het echt top zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 14:12

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

TheIceWarrior schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:46:
[...]

als alles nu ook nog gratis is, incl het 2022 seizoen zou het echt top zijn
Deze updates zijn uiteraard gratis, tis gewoon een "late" oplevering.
Seizoen 2022 komt natuurlijk in F1 2022, daar moet je tzt (lees; volgend jaar juli) gewoon weer voor lappen...
Ook voegt Codemasters het circuit van Portimão toe aan het spel. Al voor de release van F1 2021 was duidelijk dat dit circuit later zou verschijnen. In oktober volgt het circuit van Imola, gevolgd door het nieuwe stratencircuit in Jeddah in november.

[ Voor 26% gewijzigd door DerOllie op 13-09-2021 13:53 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

drusloos schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:37:
Deze is met de laatste update toegevoegd

https://www.ea.com/games/...s/f1-2021-patch-110-notes
Patch 1.10 is out now on all platforms. Check out what's in this patch below:

Portimao has been added to the available tracks in all modes
F1 2021 vehicle performance has been brought more in-line with the real season. All F1 Time Trial leaderboards have been reset as a result of this change.
Aston Martin safety car has been added to tracks where it is used in the real season
Fixed a crash when watching highlights or replays on Xbox Series consoles
Various improvements to Xbox multiplayer connections
Addressed an issue where the race could end after the first lap in two-player Career
Addressed an issue where the MFD could pop up when tyre wear reached 20% increments
Addressed an issue where users could not enter the pits with heavily worn engine components while using steering assist
Race strategy practice programme is now locked to standard fuel mode to bring this in line with race regulations
Addressed an issue when adjusting HDR peak nit, it would not show a change on the images
Fixed a crash quitting to the front end after negotiating a contract in two-player Career
Fixed a crash when viewing standings after retiring from a league
Dazzle camo helmet now displays correctly
Fixed a crash when renegotiating with their current team after a reboot in two-player Career
Addressed an issue where ERS toggle input could not be recognised
General stability improvements
Various minor fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Dat is een grote update ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ytm2UAYYggc8-fwrd59_Lhdj7FQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAZAkadIQKpg63yYEEOaDyS8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 13-09-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 10:16

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Na een hoop geklus in huis eindelijk eens echt tijd om in F1 2021 te duiken. Doe ik echt iets verkeerd of krijg je in de Braking Point modus echt de hulp niet fatsoenlijk uit?

Zowel autobraking als stearing blijft gewoon aanstaan in de expert mode? 8)7.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Tortelli schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:06:
Na een hoop geklus in huis eindelijk eens echt tijd om in F1 2021 te duiken. Doe ik echt iets verkeerd of krijg je in de Braking Point modus echt de hulp niet fatsoenlijk uit?

Zowel autobraking als stearing blijft gewoon aanstaan in de expert mode? 8)7.
Volgens mij doe je dan iets verkeerd, ik kon dat wel gewoon uitzetten en instellingen setten zoals ik wil...

www.youtube.com/DerOllie

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 16:25
Kan iemand mij hier het verschil tussen Quality mode en Performance mode op de PS5 uitleggen? Ik zie zelf niet echt verschil, dus ik kom er zelf niet uit.

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 14:30

Metian

Snert is vies

jordyyyys schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:53:
Kan iemand mij hier het verschil tussen Quality mode en Performance mode op de PS5 uitleggen? Ik zie zelf niet echt verschil, dus ik kom er zelf niet uit.
Het verschil is dat quality mode draait op 4k/60fps. Waar dat de performance modus draait op 1440p/120fps.

Rupsen, Rapsen.

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Metian schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:33:
[...]

Het verschil is dat quality mode draait op 4k/60fps. Waar dat de performance modus draait op 1440p/120fps.
Dit dus. Als je een 4K monitor hebt die 60fps aankan ,zie je echt wel het verschil tussen Quality & Perfomance.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:43

Griffin

Is mythical

Gister in myteam weer wat raars. Eerst hungaroring, het circuit ligt mij niet helemaal maar ik word echt helemaal tot snot gereden. Dan komt daarna Spa, circuit ligt mij wat beter maar daar rij ik gewoon TOP 3 terwijl mijn auto in R&D in de middenmoot valt (rond Alpine).... erg rare verdeling weer.

Verder lijkt het wel dat de verschillende AI rijders anders rijden. Zo was verstappen achter mij veel agressiever dan dat Bottas / Norris waren, of dit ook zo is weet ik niet maar wel leuk om te zien.

Ander leuk nieuws bericht was (na de patch) dat Raikkonen ook ingame stopt.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Griffin schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:38:
Gister in myteam weer wat raars. Eerst hungaroring, het circuit ligt mij niet helemaal maar ik word echt helemaal tot snot gereden. Dan komt daarna Spa, circuit ligt mij wat beter maar daar rij ik gewoon TOP 3 terwijl mijn auto in R&D in de middenmoot valt (rond Alpine).... erg rare verdeling weer.

Verder lijkt het wel dat de verschillende AI rijders anders rijden. Zo was verstappen achter mij veel agressiever dan dat Bottas / Norris waren, of dit ook zo is weet ik niet maar wel leuk om te zien.

Ander leuk nieuws bericht was (na de patch) dat Raikkonen ook ingame stopt.
Hoe ligt je focus qua R&D? Meer op engine of meer op aero/chassis? Dat zou een verklaring kunnen zijn (Hungaroring is meer downforce gevoelig dan Spa).

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Heb hem toch maar gekocht omdat er RT in zit.
FF force feedback uitschakelen en dan maar gaan met die banaan :)

Wil wel graag muisbesturing in het menu maar ik verwacht dat ook dit keer dat er niet in zit hij is aan het installeren :)

Asus RTX 4090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• mmxmmx
Heb een Logitech G920 en het draaien van het stuur gaat super zwaar hoe verander ik dit ?
Dit is niet te doen misschien moet die hele force feedback maar uit ?

[ Voor 28% gewijzigd door mmxmmx op 16-09-2021 14:43 ]

• mmxmmx
Die RT zie ik niet echt heb wel alles op Ultra haal 50 FPS in 4K geen DLSS maar dus wel met RT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:05
TheIceWarrior schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:12:
heeft iemand co-op career al eens gespeeld? hoe bevalt jullie dat?
Ik doe dit samen met een maat, we zitten nu in seizoen 2. Gestart in Williams met het idee dat op te bouwen, echter halverwege het seizoen moet je een nieuw contract aangaan, met gemiddeld risico (je hebt 3 'keuzes in contract) haakte Williams toch af. Een half seizoen toen 'apart' gereden hij Williams ik Alfa. Het concept is een iets uitgeklede versie van het gewone myteam. Wij konden in ieder geval niets doen aan de fabrieksmatige kant. Wel kan degene één van de twee updates aan de auto doen. Wij vinden het leuk om samen een training, éénmalige kwalifcatie en 25% race te doen om een beetje de snelheid erin te houden.

TLDR; iets uitgeklede versie, maar samen een carrière doen is veel leuker dan alleen.

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 16:25
backupdevice schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:31:
[...]

Dit dus. Als je een 4K monitor hebt die 60fps aankan ,zie je echt wel het verschil tussen Quality & Perfomance.
Maar als ik op een simpele TV race, kan ik gewoon het beste Performance mode kiezen?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

• TheIceWarrior
Jadero schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:02:
[...]

Ik doe dit samen met een maat, we zitten nu in seizoen 2. Gestart in Williams met het idee dat op te bouwen, echter halverwege het seizoen moet je een nieuw contract aangaan, met gemiddeld risico (je hebt 3 'keuzes in contract) haakte Williams toch af. Een half seizoen toen 'apart' gereden hij Williams ik Alfa. Het concept is een iets uitgeklede versie van het gewone myteam. Wij konden in ieder geval niets doen aan de fabrieksmatige kant. Wel kan degene één van de twee updates aan de auto doen. Wij vinden het leuk om samen een training, éénmalige kwalifcatie en 25% race te doen om een beetje de snelheid erin te houden.

TLDR; iets uitgeklede versie, maar samen een carrière doen is veel leuker dan alleen.
Thx! lijkt mij ook tof!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37
Zit het vernieuwde circuit van Abu Dhabi al in F1 2021?

Voor degene die de game op de PC spelen zijn er inmiddels al een aantal track sponsors updates beschikbaar:
https://www.racedepartment.com/tags/realistic-sponsors/

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 15:36
@Henkus Nee, dat zal pas F1 2022 zijn.

Spanje en Australië hebben ook een gewijzigde lay-out en die past codemasters ook niet aan voor F1 2021.

@jordyyyys Nee, het spel geeft dan aan dat er niks wijzigt. Je zal een geschikt scherm moeten hebben om die performance mode te laten werken.

PSN: riznind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:43

Griffin

Is mythical

kevlar01 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:46:
[...]

Hoe ligt je focus qua R&D? Meer op engine of meer op aero/chassis? Dat zou een verklaring kunnen zijn (Hungaroring is meer downforce gevoelig dan Spa).
O dat weet ik niet echt zo uit mijn hoofd. Ik doe meestal de 'advise' welke next upgrade te pakken. Dus ik denk dat alles redelijk balanced is maar misschien iets meer op power aangezien ik op Zandvoort tijdens trainingen plek 2 had in de speedtrap. Zelf vind ik durability ook wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

jordyyyys schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:24:
[...]

Maar als ik op een simpele TV race, kan ik gewoon het beste Performance mode kiezen?
Moet je ff kijken of jouw TV dit ondersteunt. Indien niet zal er teruggeschakeld worden en dan zou je zelf ff moeten kijken wat je het mooist vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik speel zelf op de ps4, met een logitech g29, met een philips the one 4K televisie. Ik zie regelmatig filmpjes voorbij komen van mensen die ook op de ps4 spelen, maar ik heb het idee dat de kleuren danwel het gehele beeld er velen malen mooier uit zien dan bij mij. Ik denk niet dat ik in tv instellingen hoef te zoeken aangezien andere games er wel goed uit zien. Maar in het spel zelf word ik ook niet veel wijzer. Hoe ervaren jullie dit?

Een ander ding; ik denk dat dit met het spel te maken heeft daarom vraag ik het hier. Op de circuits heb ik telkens op een vast punt dat m’n logitech stuur een korte feedback geeft. Meestal is het start-finish. Als ik daar over heen rij voelt het alsof het stuur even gekalibreerd wordt ofzo. Hebben jullie dit ook? Telkens op dezelfde plek op een circuit. Bij bijv gran turismo is dit niet zo

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 01:17
Ik merk dat ook wel persoonlijk, al heb ik het idee dat de kleuren op een aantal tracks wat 'doffer' zijn. In f12021 zelf kan je niet veel zaken aanpassen, al kan je misschien met je gamma instellingen spelen.

V.w.b. je stuur, je bent toevallig niet in de war met het moment dat je de controle neemt zodra je een quali start of als de race voorbij is? Al verwacht ik dat niet hoor 😁

Jammer dat je het online deel waarbij je aan je race licentie werkt niet samen met anderen kunt doen, gemis in mijn ogen.
Al is het trollen, crashen, idioot rijden daar wel echt een ding omdat het schademodel aanstaat.. damn.. irritatie factortje

• drusloos
b.o.n.s schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:33:
Ik merk dat ook wel persoonlijk, al heb ik het idee dat de kleuren op een aantal tracks wat 'doffer' zijn. In f12021 zelf kan je niet veel zaken aanpassen, al kan je misschien met je gamma instellingen spelen.

V.w.b. je stuur, je bent toevallig niet in de war met het moment dat je de controle neemt zodra je een quali start of als de race voorbij is? Al verwacht ik dat niet hoor 😁

Jammer dat je het online deel waarbij je aan je race licentie werkt niet samen met anderen kunt doen, gemis in mijn ogen.
Al is het trollen, crashen, idioot rijden daar wel echt een ding omdat het schademodel aanstaat.. damn.. irritatie factortje
Nee het is echt elke ronde van een race of kwali. Bij abu dhabi heb ik het bijv elke keer bij start-finish, terwijl in spanje het juist is bij einde van rechte stuk voor die scherpe bocht naar links. Elk circuit weer ergens anders.

Ja gamma instellingen had ik gedaan, maar bij sommige filmpjes lijkt het bijna levens echt, ook met de bandenslijtage wat je dan kan zien op de band, terwijl ik dat bij mij helemaal niet terug zie (filmpjes zijn ook op ps4)

Online racen ben ik mee gestopt. Wat een kleuters rijden daar rond. Vreselijk. Zou zo’n systeem moeten zijn als bij gran turismo. Ik denk dat f1 pas over een jaar of 5 wat volwassener is. De afgelopen jaren is het wel sterk vooruit gegaan, maar ik hoop over 5 jaar dat de f1 ervaring beter is. (Rode vlag, realistische schade en niet random spoilers die in zijn geheel over de baan schuiven, dat je klapband er af kan vliegen bij te snel rijden en schade maakt, met schade terug kunnen rijden, een gecrashte auto zien weggetakeld worden en ga zo maar door)

• AtlAntA
drusloos schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:33:
[...]

Nee het is echt elke ronde van een race of kwali. Bij abu dhabi heb ik het bijv elke keer bij start-finish, terwijl in spanje het juist is bij einde van rechte stuk voor die scherpe bocht naar links. Elk circuit weer ergens anders.

Ja gamma instellingen had ik gedaan, maar bij sommige filmpjes lijkt het bijna levens echt, ook met de bandenslijtage wat je dan kan zien op de band, terwijl ik dat bij mij helemaal niet terug zie (filmpjes zijn ook op ps4)

Online racen ben ik mee gestopt. Wat een kleuters rijden daar rond. Vreselijk. Zou zo’n systeem moeten zijn als bij gran turismo. Ik denk dat f1 pas over een jaar of 5 wat volwassener is. De afgelopen jaren is het wel sterk vooruit gegaan, maar ik hoop over 5 jaar dat de f1 ervaring beter is. (Rode vlag, realistische schade en niet random spoilers die in zijn geheel over de baan schuiven, dat je klapband er af kan vliegen bij te snel rijden en schade maakt, met schade terug kunnen rijden, een gecrashte auto zien weggetakeld worden en ga zo maar door)
Heeft F1 2021 niet al zo'n ranking systeem? Dat je punten kan halen voor je super licentie en dergelijke. Ik geloof wel dat je dan dus ranked games moet spelen online. Ik heb online al een hele tijd niet meer aangeraakt. Dit is omdat er een bug is/was waar de simulation settings van een online lobby werden gekopieerd naar je career/myteam mode. Ook al was je midden in een weekend dus je kon het niet zo even terug zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:26
Voor de gene die nog het SF1000 Ferrari stuur zoeken, bij Megekko is deze weer te koop. Ik zocht al een tijdje en kreeg een melding dat het stuur weer te koop was bij de webshop:

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 16:31
mmxmmx schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:28:
Heb een Logitech G920 en het draaien van het stuur gaat super zwaar hoe verander ik dit ?
Dit is niet te doen misschien moet die hele force feedback maar uit ?
Op welk platform speel je?

Als je op PC speelt: Instellingen van de G920 pas je aan met de G Hub software van Logitech.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
silverchaoz schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:44:
Voor de gene die nog het SF1000 Ferrari stuur zoeken, bij Megekko is deze weer te koop. Ik zocht al een tijdje en kreeg een melding dat het stuur weer te koop was bij de webshop:

Oh ik wil zo graag he.. Maar financieel niet te verantwoorden helaas. Ben ook nog aan het sparen voor een nieuwe GPU.

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
en uitverkocht...... jammer, wat was de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:21
robnieuw schreef op woensdag 29 september 2021 @ 07:33:
en uitverkocht...... jammer, wat was de prijs?

[...]
350€ was het dacht ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Er staat al 1 te koop hier op v&a. Ben er bijna zeker van dat het een scalper is. Vraagt er €400 voor. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:47
AtlAntA schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:35:
[...]

Er staat al 1 te koop hier op v&a. Ben er bijna zeker van dat het een scalper is. Vraagt er €400 voor. ;w
Ik had op Marktplaats ook een gezocht advertentie geplaatst voordat Megekko hem op voorraad had, kreeg een reactie van iemand die 600 euro ervoor wilde 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Spectre op 30-09-2021 12:26 ]

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Zo jammer dat Turkije niet is opgenomen in F1 2021
Daar was vorig jaar ook een race en toen was hij ook niet aanwezig.

Weet iemand of Turkije nog gaat komen?

Hoe kan in mij nu voorbereiden op de race........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-05 22:47
robnieuw schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:29:

Toeval, kwam ik vandaag ook achter. Dan maar me alvast voorbereid op Amerika wat na Turkije komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:45
robnieuw schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:29:

Nee die komt niet, Codemaster houdt de oorspronkelijke kalender aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:55

Hem ook aangeschaft via Megekko.

Lang op moeten wachten, zat al maanden alle sites in de gaten te houden tot hij te koop zou zijn.

Nu maar eens even kijken hoe dit speelt :).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Hmmm, geen Istanbul Park, dan maar op Assetto Corsa ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• silverchaoz
Devian schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:29:
[...]

Hem ook aangeschaft via Megekko.

Lang op moeten wachten, zat al maanden alle sites in de gaten te houden tot hij te koop zou zijn.

Nu maar eens even kijken hoe dit speelt :).
Khad em afgelopen week binnen gekregen, erg fraai stuurtje _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgydKece7nPhWAJD6THHG7CkUQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRhJnqtZsIkjlof5OaE2Bxal.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door silverchaoz op 04-10-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ben erg benieuwd of de grips van hetzelfde materiaal zijn als die van het eerste F1 Ferarri stuurtje. Die beginnen snel (met en zonder handschoenen) te slijten waardoor je overal dat zwarte spul ziet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
AtlAntA schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:24:
Ben erg benieuwd of de grips van hetzelfde materiaal zijn als die van het eerste F1 Ferarri stuurtje. Die beinnen snel (met en zonder handschoenen) te slijten waardoor je overal dat zwarte spul ziet liggen.
Ik heb het eerste stuurtje bijna 3 jaar gehad, ziet er nog steeds erg goed uit zonder de klachten die je beschrijft, maar niet heel veel mee gespeeld uiteindelijk. Wil die binnenkort te koop zetten gezien deze meer functie meer heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
silverchaoz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:51:
[...]

Ik heb het eerste stuurtje bijna 3 jaar gehad, ziet er nog steeds erg goed uit zonder de klachten die je beschrijft, maar niet heel veel mee gespeeld uiteindelijk. Wil die binnenkort te koop zetten gezien deze meer functie meer heeft :)
Ben benieuwd naar je ervaringen. Vraag me heel erg af of en hoe je dat schermpje tijdens een race gebruikt. Ik heb via een 3d print een telefoon boven mijn wheelbase (TS-PC) hangen en daar heb ik een dashboard via simdash op. Het zier er fantastisch uit en lijkt ook nog wel ietwat authentiek. Beetje zoals williams hun huidige F1 cockpit eruit ziet. Als je je ogen een beetje toeknijpt dan. :p Maar ingame gebruik ik het bijna nooit omdat ik dan altijd op het ingame stuur zit te loeren want dat is voelt natuurlijker en is voor je ogen het dichtste bij. Zou wat dat betreft mooi zijn als je in cockpit view je stuur uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:06
Ik gebruik nu de neus cam alt variant, die is nieuw sinds dit jaar. Zit tussen cockpitview en TVpod in. Je hebt dan geen stuur in beeld. Bevalt me prima moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverchaoz
AtlAntA schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:58:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen. Vraag me heel erg af of en hoe je dat schermpje tijdens een race gebruikt. Ik heb via een 3d print een telefoon boven mijn wheelbase (TS-PC) hangen en daar heb ik een dashboard via simdash op. Het zier er fantastisch uit en lijkt ook nog wel ietwat authentiek. Beetje zoals williams hun huidige F1 cockpit eruit ziet. Als je je ogen een beetje toeknijpt dan. :p Maar ingame gebruik ik het bijna nooit omdat ik dan altijd op het ingame stuur zit te loeren want dat is voelt natuurlijker en is voor je ogen het dichtste bij. Zou wat dat betreft mooi zijn als je in cockpit view je stuur uit kan zetten.
Jouw ervaring is net zoals mijn ervaring; ik kijk nauwelijks op het stuurtje, alleen op rechte stukken om snel te zien wat de status is van de banden, waardoor ik het MFD paneel in game niet meer hoef te gebruiken. Ik zit wel een beetje in een "race" achtige stand op mijn IKEA bureaustoel waardoor ik het stuur wel prima kan zien en niet dicht tegen op zit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Had dit net bij de kwalificatie van China :p , gelukkig was ik aan het opletten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
G_Dragon schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:39:
Had dit net bij de kwalificatie van China :p , gelukkig was ik aan het opletten.

[YouTube: F1 2021 Kwalificatie China]
Die game is steeds realistischer zeg! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Waah schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:36:
[...]

Die game is steeds realistischer zeg! :+
Haha nog echt ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Imola update is er sinds zostraks.

Patch 1.12 waar nog meer in zit.
https://twitter.com/Formula1game/status/1448242112974163976

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@Waah U zei?

Mazepin rijdt in My team bij Aston Martin, kijk wat die doet :P

En voor de liefhebbers er is een Hot Lap geplaatst van Imola

[ Voor 38% gewijzigd door G_Dragon op 14-10-2021 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
G_Dragon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:37:
@Waah U zei?

Mazepin rijdt in My team bij Aston Martin, kijk wat die doet :P

[YouTube: Mazespin]

En voor de liefhebbers er is een Hot Lap geplaatst van Imola

[YouTube: F1® 2021 | Imola Hot Lap]
Waarom rijd die Williams zo langzaam daar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Waah schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

Waarom rijd die Williams zo langzaam daar? :+
Dat weet ik dus niet, heb de volledige herhaling meerdere malen gekeken maar werd me niet duidelijk waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Imola is gaaf. 1.15.9 op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Moet ik ook zeggen, er zit een lekker flow in het circuit. Ondanks dat ik de track al jaren ken, gaaf om er met een actuele F1 kunt racen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Wanneer op de baan een gele vlag is moet je snelheid minderen en mag je niet inhalen, althans dat is de regel dscht ik. Echter, bij een gele vlag minder ik telkens ietsje snelheid maar ik word dan gewoon ingehaald door degene achter me. De computer remt overduidelijk niet af. Sindsdien blijf ik zelf ook trappen bij een gele vlag, maar ik heb nooit dat ik een waarschuwing of straf krijg. Is dit gewoon een fout van het spel? Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 17:35
heeft iemand ook last van de hoeveelheid camera shake als je over een curb rijd? ik heb alles op 0 gezet, maar nog steeds. Wat ontbreekt is een soort van 'lock to horizon', zodat de auto beweegt en niet de omgeving. Iemand anders last van en beter nog, een oplossing voor? Of is dit wat het is?

ik ben inmiddels de echte sims als assetto corsa, raceroom, iracing, etc gewend en daar is de horizon altijd mooi stabiel in te stellen, rijd veel realistischer, lekkerder en je hebt meer controle.

[ Voor 25% gewijzigd door PuntoXII op 14-10-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
drusloos schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:50:
Wanneer op de baan een gele vlag is moet je snelheid minderen en mag je niet inhalen, althans dat is de regel dscht ik. Echter, bij een gele vlag minder ik telkens ietsje snelheid maar ik word dan gewoon ingehaald door degene achter me. De computer remt overduidelijk niet af. Sindsdien blijf ik zelf ook trappen bij een gele vlag, maar ik heb nooit dat ik een waarschuwing of straf krijg. Is dit gewoon een fout van het spel? Of zie ik het verkeerd?
Dit is inderdaad een "fout". De gele vlag is voor veiligheid, maarja dat is natuurlijk geen issue in een spel.
De Virtual Safetycar is ook al zo iets "onhandigs". Doe gewoon (in beide gevallen) een kunstmatige limiet zodat je auto bij een gele vlag max 80% van de snelheid houd waar het ongeluk is, en bij een virtual safetycar doe je gewoon automatisch de Delta aanhouden.

Maarja, dit gaat CodeMasters niet aanpassen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
PuntoXII schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:57:
heeft iemand ook last van de hoeveelheid camera shake als je over een curb rijd? ik heb alles op 0 gezet, maar nog steeds. Wat ontbreekt is een soort van 'lock to horizon', zodat de auto beweegt en niet de omgeving. Iemand anders last van en beter nog, een oplossing voor? Of is dit wat het is?

ik ben inmiddels de echte sims als assetto corsa, raceroom, iracing, etc gewend en daar is de horizon altijd mooi stabiel in te stellen, rijd veel realistischer, lekkerder en je hebt meer controle.
Ik snap wat je zegt :+ Maar dat trillen is natuurlijk júíst realistisch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
Waah schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:17:
[...]

Ik snap wat je zegt :+ Maar dat trillen is natuurlijk júíst realistisch O-)
dat vind ik dus juist niet, stap maar eens in je auto en kijk naar de horizon, die blijft mooi stabiel, dat doen je ogen / hoofd namelijk. Je zult zien dat de auto onder je beweegt, maar de horizon stabiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
PuntoXII schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:36:
[...]

dat vind ik dus juist niet, stap maar eens in je auto en kijk naar de horizon, die blijft mooi stabiel, dat doen je ogen / hoofd namelijk. Je zult zien dat de auto onder je beweegt, maar de horizon stabiel is.
Je weet dat kerbs niet vlak zijn? :+ kijk maar eens een onboard van een f1 auto. Je ziet meteen als ze de kerbs raken. :9

Daarbij is de demping van een f1 auto ook niet hetzelfde als een road car. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
Waah schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Je weet dat kerbs niet vlak zijn? :+ kijk maar eens een onboard van een f1 auto. Je ziet meteen als ze de kerbs raken. :9

Daarbij is de demping van een f1 auto ook niet hetzelfde als een road car. :D
onboard meekijken heeft geen zin... je ogen en je hoofd compenseren de bewegingen, waardoor de horizon dus stabiel blijft. fiets maar eens over hele hobbelige weg, je trilt helemaal, maar je zicht blijft scherp en alles in de omgeving beweegt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
PuntoXII schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:02:
[...]

onboard meekijken heeft geen zin... je ogen en je hoofd compenseren de bewegingen, waardoor de horizon dus stabiel blijft. fiets maar eens over hele hobbelige weg, je trilt helemaal, maar je zicht blijft scherp en alles in de omgeving beweegt niet.
Ik ken het effect... Maar daar zit wel een limiet aan hoor :+ en een F1 auto heeft nu niet echt veel vering ofzo :D

Dus nee het trilt niet zo erg als een helmet cam:
YouTube: Fernando Alonso's Helmet Cam at Spa | 2021 Belgian Grand Prix

Maar je ziet wel dat zodra die de meeste kerbs raakt (niet elke kerb is even "hobbelig") dat die echt wel een schok krijgt op het hoofd. :+

Misschien moeten we het Max Verstappen eens vragen :+

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 14-10-2021 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
Waah schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:31:
[...]

Ik ken het effect... Maar daar zit wel een limiet aan hoor :+ en een F1 auto heeft nu niet echt veel vering ofzo :D

Dus nee het trilt niet zo erg als een helmet cam:
YouTube: Fernando Alonso's Helmet Cam at Spa | 2021 Belgian Grand Prix

Maar je ziet wel dat zodra die de meeste kerbs raakt (niet elke kerb is even "hobbelig") dat die echt wel een schok krijgt op het hoofd. :+

Misschien moeten we het Max Verstappen eens vragen :+
Hehe, bel jij um ff? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Denk dat het makkelijker is om even een ietwat hobbelige kartbaan op te zoeken en daar wat rondjes te rijden. Dan zal je merken dat je de meeste zo niet alle hobbels en dergelijke alleen maar voelt en niet ziet.

Het is imho een erg irritante trend in games om steeds de visie van een camera te simuleren ipv de ogen. Denk daarbij aan lensflares. Lens dust. Godrays. Chromatic abberation. En dof in mindere mate. Meestal zet ik al dit spul uit in games. Vooral games die de realiteit (al dan niet op een arcade manier) proberen na te bootsen. Scheelt soms ook nog best veel qua performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuntoXII
AtlAntA schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:28:
Denk dat het makkelijker is om even een ietwat hobbelige kartbaan op te zoeken en daar wat rondjes te rijden. Dan zal je merken dat je de meeste zo niet alle hobbels en dergelijke alleen maar voelt en niet ziet.

Het is imho een erg irritante trend in games om steeds de visie van een camera te simuleren ipv de ogen. Denk daarbij aan lensflares. Lens dust. Godrays. Chromatic abberation. En dof in mindere mate. Meestal zet ik al dit spul uit in games. Vooral games die de realiteit (al dan niet op een arcade manier) proberen na te bootsen. Scheelt soms ook nog best veel qua performance.
Precies dat! Dat maakt het ook jammer dat F1 2021 niet die optie heeft om de ogen te simuleren, maar alleen de camera. Alleen dit, zeker nu ik me er al aan irriteer, maakt dat ik het spel niet echt ga spelen. Ook aangezien de andere games deze optie wel hebben. Zal wel ook persoonlijk zijn, maar ik irriteer me er echt aan. Als F1 fan wil ik het spel graag spelen, maar ja…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
PuntoXII schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Precies dat! Dat maakt het ook jammer dat F1 2021 niet die optie heeft om de ogen te simuleren, maar alleen de camera. Alleen dit, zeker nu ik me er al aan irriteer, maakt dat ik het spel niet echt ga spelen. Ook aangezien de andere games deze optie wel hebben. Zal wel ook persoonlijk zijn, maar ik irriteer me er echt aan. Als F1 fan wil ik het spel graag spelen, maar ja…
Voor de 2020 game waren er al vlot wat camera mods. Afaik zijn die er nog niet voor de 2021 game maar je zou deze in de gaten kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:22
PuntoXII schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:57:

Probeer de instellingen van Jarno eens.
De T-cam heeft geen last van G-krachten :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PuntoXII
MTH-34 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Probeer de instellingen van Jarno eens.
De T-cam heeft geen last van G-krachten :P

[YouTube: F1 2021 Settings By F1 Esports World Champion]
thx, had ik al een bekeken, maar in T-cam rijden is voor mij geen optie.... weer hele andere discussie, maar ik vind dat je racegames die je serieus wilt spelen (zeker op zijn niveau...) in cockpit view moet spelen. Max zit ook niet bovenop zijn auto... ik snap niet dat de officiele e-sport games dat met T-cam laten verlopen. Maar wat ik zeg, weer hele andere discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik wacht wel even tot er een update komt voor de game, vandaag al 5 keer naar dashboard gecrashed. Nu zelfs een lange race in My team kwijt door een crash, ben er flauw van..

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste