• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-03 16:13
Waah schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:04:

MFD will now pop-up after receiving minor damage.
Dat is ook wel een verbetering. Regelmatig twijfel ik of ik schade heb... Ga je checken, let je niet op de weg en rijd je tegen iemand op met gegarandeerd schade :+

Ik zie niets over rebalancing van de teams. Dus Mercedes zal nog wel dominant zijn O-)
Dit dus inderdaad πŸ˜‚

Twente komt eraan!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-03 16:31
Waah schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:04:
Quick Practice will no longer cause excessive wear to components.
Die is wel fijn lijkt me.

MFD will now pop-up after receiving minor damage.
Dat is ook wel een verbetering. Regelmatig twijfel ik of ik schade heb... Ga je checken, let je niet op de weg en rijd je tegen iemand op met gegarandeerd schade :+

Ik zie niets over rebalancing van de teams. Dus Mercedes zal nog wel dominant zijn O-)
Jaaa, dat van die MFD (hopelijk werkt het goed) is echt fijn! Heb precies hetzelfde probleem als jij hahaha

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:34
simso1 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:58:
Hoi,
Ik speel nog F1 2017. Niet heel fanatiek en ook niet echt goed. :+

Is het het waard om een keer te upgraden naar F1 2020, of F1 2021?

Ik speel op de pc met een stuurtje
Als je 2020 voor een zacht prijsje kan krijgen zou ik die kopen. 2021 is zelfs na de laatste patch alles behalve bug vrij en op dit moment (IMHO) het geld niet waard. En dan volgend jaar om deze tijd 2021 kopen.

Ik heb zelf een paar maanden terug 2020 gekocht en daarbij had ik vanaf het begin plezier in het spel. Bij 2021 zijn er nog teveel bugs aanwezig waardoor (voor mij iig) het spelplezier soms wat ver te zoeken is. Ik had dan ook beter kunnen wachten totdat versie 1.10 of later is geweest.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• simso1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:35
AtlAntA schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Als je 2020 voor een zacht prijsje kan krijgen zou ik die kopen. 2021 is zelfs na de laatste patch alles behalve bug vrij en op dit moment (IMHO) het geld niet waard. En dan volgend jaar om deze tijd 2021 kopen.

Ik heb zelf een paar maanden terug 2020 gekocht en daarbij had ik vanaf het begin plezier in het spel. Bij 2021 zijn er nog teveel bugs aanwezig waardoor (voor mij iig) het spelplezier soms wat ver te zoeken is. Ik had dan ook beter kunnen wachten totdat versie 1.10 of later is geweest.
Dankjewel. Gisteravond 2021 gekocht.
Ik speel met alle assists op stuur en rem hulp na.
Bij 2017 kon je dan plankgas de bochten uitkomen. Bij 2021 moet je het gas bij vertrek uit een bocht al iets moduleren. :9
Dit is wel wennen. Met Aiden al meerdere malen tegen de muur gestaan :F

• JoteW
simso1 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Dankjewel. Gisteravond 2021 gekocht.
Ik speel met alle assists op stuur en rem hulp na.
Bij 2017 kon je dan plankgas de bochten uitkomen. Bij 2021 moet je het gas bij vertrek uit een bocht al iets moduleren. :9
Dit is wel wennen. Met Aiden al meerdere malen tegen de muur gestaan :F
Tip: doe alle assists uit! Kost in het begin wat langer oefenen maar als je eenmaal aan die assists gewend bent kom je er heel moeilijk vanaf. Daarnaast is het ook realistischer. :)

Twente komt eraan!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-12-2022
Wel schandalig wat ze hebben gedaan met regenachtige omstandigheden vergeleken met het vorige spel. In F1 2020 vond ik het echt mooi gedaan met de droge lijn en die is nu compleet verdwenen en je krijgt er een beetje vochtig asfalt voor terug. :/

F1 2020

F1 2021

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-04 13:54

Metian

Snert is vies

Komen de screenshots van PC of consoles? Is er niet bij PC niet een optie die niet aan staat of instelling die te laag staat?

Rupsen, Rapsen.

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-03 15:33

Nielless

Born at a very young age.

Arthur345 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:27:
Wel schandalig wat ze hebben gedaan met regenachtige omstandigheden vergeleken met het vorige spel. In F1 2020 vond ik het echt mooi gedaan met de droge lijn en die is nu compleet verdwenen en je krijgt er een beetje vochtig asfalt voor terug. :/

F1 2020
[Afbeelding]
F1 2021
[Afbeelding]
Is dit ook niet het verschil tussen in een race (boven) en time trial (beneden)?
In Time Trial zal er beduidend minder droge lijn zijn dan midden in een race.

XBL: Nielless // STEAM: Nielles

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:03
@Metian @Nielless Nee dit is gewoon de nieuwe stijl van regen.
YouTube: F1 2021 - Rain Gameplay (PS5 UHD) [4K60FPS]

Iemand heeft bedacht dat als het regent, dat er dan plassen op de weg liggen :+

wat natuurlijk klopt in een woonwijk, maar niet op een circuit :D

Dus inderdaad een stapje achteruit. :+ Goed bedoeld.... Minder goed uitgevoerd :+

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 23:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

F1 2021 ook maar aangeschaft (maar dit omdat ik van PS4 naar PS5 ben gegaan) als vervanger van F1 2020. Het is nog veel hetzelfde.

Voor F1 2020 was er een goede website die voor de career mode wel goede instellingen vna de auto had per race. realsport101.com

Nu zoek ik eigenlijk hetzelfde voor F1 2021. Heeft iemand goede suggesties? Ik zie wel websites die setups per team hebben. de realsport101.com setups werkten wel voor mij (met mn T300 stuur) en ik heb niet al te veel zin om lang bezig te zijn met het vinden van de juiste setup.

Merk weinig verschil met de game en de vorige game. Dit keer besloten niet zelf een team op te zetten omdat ik toch niet meerdere seizoenen ga rijden. Ik heb met F1 2020 bijna 1 seizoen gereden. Nu ingestapt als McLaren.

Ook is meer verstopt om de AI moeilijkheidsgraad aan te passen. (Dit met meer oefenen is wel belangrijk, omdat je het toch weer een tandje moeilijker wilt zetten na wat meer ervaring.) Verder vind ik de menu's wel een stuk duidelijker

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hann1BaL schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:33:
F1 2021 ook maar aangeschaft (maar dit omdat ik van PS4 naar PS5 ben gegaan) als vervanger van F1 2020. Het is nog veel hetzelfde.

Merk weinig verschil met de game en de vorige game. Dit keer besloten niet zelf een team op te zetten omdat ik toch niet meerdere seizoenen ga rijden. Ik heb met F1 2020 bijna 1 seizoen gereden. Nu ingestapt als McLaren.
Begrijp ik je goed of verkeerd, heb je in F1 2020 maar een volledig seizoen gereden?
Kan me het haast niet voorstellen, waar heb jij de tijd dan ingestoken als ik vragen mag O-)

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Hann1BaL

Hann1BaL

G_Dragon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:36:
[...]

Begrijp ik je goed of verkeerd, heb je in F1 2020 maar een volledig seizoen gereden?
Kan me het haast niet voorstellen, waar heb jij de tijd dan ingestoken als ik vragen mag O-)
Dat is een vrij persoonlijke vraag uiteraard.
Seizoen met race op 25% lengte duurt per race al anderhalf uur (incl FP, R&D, contracts, upgrades, laden) dus na 20 races heb je er al 30 uur op zitten. Daar komt nog gewoon wat time trial bij en Quick races.
Dan andere games (CoD: MW, PS Plus games met vrienden, PSVR) en daarbij heb ik 2 kinderen en een vrouw en andere hobby's en het is al snel niet zo vreemd meer. Oh ja, ook nog een werkgever die wat aandacht verwacht soms ;)

Er zijn weken dat ik de PS niet aanraak en meer dan een paar uurtjes op een avond komt er sowieso niet van, als ik een avond vrij kan maken.

[Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 11-08-2021 10:00]

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Hann1BaL schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Dat is een vrij persoonlijke vraag uiteraard.
Seizoen met race op 25% lengte duurt per race al anderhalf uur (incl FP, R&D, contracts, upgrades, laden) dus na 20 races heb je er al 30 uur op zitten. Daar komt nog gewoon wat time trial bij en Quick races.
Dan andere games en daarbij heb ik 2 kinderen en een vrouw en andere hobby's en het is al snel niet zo vreemd meer. Oh ja, ook nog een werkgever die wat aandacht verwacht soms ;)
Oke dan las ik het wel goed, want ik dacht even dat ik het verkeerd begreep. Ik begrijp je situatie :) ik heb zelf uh 300 uur in F1 2020 zitten, zat in seizoen 5 van My team toen F1 2021 uitkwam.

Ja de vrouw en kinderen moet je natuurlijk niet vergeten! _/-\o_

Zijn deze Setups wat?

[Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 11-08-2021 10:03]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ga ik zeker checken. Het voordeel van de andere website is dat ze 1 setup geven en als die werkt, werkt die doorgaans op alle circuits. Daar moet je echt zoeken naar wat werkt voor jou. Dat helpt uiteraard wel, dus tnx.

• Timbox88
Ik speel een beetje met het idee om hier een toffe (time trial) competitie op te zetten, als daar animo voor is natuurlijk.

Mijn idee:

-Time Trial
-10 competitierondes van een week
-1 ronde bestaat uit dus uit een week, op een vooraf geselecteerde baan. Van zaterdag 00:01 uur tot en met donderdag 23:59 uur heb je de tijd om (op willekeurige settings) een zo snel mogelijke tijd neer te zetten op de baan van die week. Gedurende de week post je steeds je snelste ronde en kan ik de tussentijden al bijhouden.
-Op vrijdag plaats ik de resultaten van die ronde.

Nummer 1: 25 punten
Nummer 2: 18 punten
Nummer 3: 15 punten
Nummer 4: 12 punten
Nummer 5: 10 punten
Nummer 6: 8 punten
Nummer 7: 6 punten
Nummer 8: 4 punten
Nummer 9: 2 punten
Nummer 10: 1 punt

Na iedere ronde maak ik dus een klassement van die ronde en werk ik het totaalklassement bij.

Nou, ik hoor het wel of er voldoende mensen zijn die het leuk zouden vinden om hieraan mee te doen!

• AtlAntA
Hann1BaL schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Ga ik zeker checken. Het voordeel van de andere website is dat ze 1 setup geven en als die werkt, werkt die doorgaans op alle circuits. Daar moet je echt zoeken naar wat werkt voor jou. Dat helpt uiteraard wel, dus tnx.
Ik gebruik voor MyTeam https://racinggames.gg/f1/
Die hebben setups die wat veilig qua rijgedrag zijn maar erg snel onder de knie zijn te krijgen. Banden slijtgen wel wat snel maar met wat kleine tweaks is het goed aan te passen aan je eigen rijstijl.

• JoteW
@G_Dragon @AtlAntA @Hann1BaL die van RDF Plays op Youtube zijn ook wel goed, althans ik kan er goed mee rijden. Verschilt ook weer per stuurtje en eigen rij kunsten uiteraard

Twente komt eraan!

• Habbekrats_NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 20:28
Timbox88 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:05:
Ik speel een beetje met het idee om hier een toffe (time trial) competitie op te zetten, als daar animo voor is natuurlijk.

Mijn idee:

-Time Trial
-1 ronde bestaat uit dus uit een week, op een vooraf geselecteerde baan. Van zaterdag 00:01 uur tot en met donderdag 23:59 uur heb je de tijd om (op willekeurige settings) een zo snel mogelijke tijd neer te zetten op de baan van die week. Gedurende de week post je steeds je snelste ronde en kan ik de tussentijden al bijhouden.

Na iedere ronde maak ik dus een klassement van die ronde en werk ik het totaalklassement bij.

Nou, ik hoor het wel of er voldoende mensen zijn die het leuk zouden vinden om hieraan mee te doen!
Maakt 't platform ook uit? Ik zoek sowieso wat F1 '21 vriendjes (zelfs laatst gepost hier maar genegeerd ;( ). Dus ik heb wel animo en zou graag mee doen!

XBL GT: HabbekratzNL

• Timbox88
Habbekrats_NL schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Maakt 't platform ook uit? Ik zoek sowieso wat F1 '21 vriendjes (zelfs laatst gepost hier maar genegeerd ;( ). Dus ik heb wel animo en zou graag mee doen!
Nee hoor, wat mij betreft maakt platform niks uit (meesten spelen sowieso met stuurtje). Zou tof zijn als er veel mensen willen meedoen :-)

• Hann1BaL

Hann1BaL

https://racinggames.gg/f1...ice-uk-ps5-xbox-pc-steam/

Een mooie lijst met race configs die ook als start kunnen dienen. De car handling is echt heel anders dan F1 2020, wat goed is om te zien. Ik heb in ieder geval meer last van net te vroeg op het gas gaan en de auto dan (bijna) verliezen. En in 1 FP was ik snel maar reed de zachte band compleet aan gort in 5 ronden. Dat gaat in de race dus een probleem geven.

EDIT: Spuit 11.. @AtlAntA had die ook al eerder gepost :)

[Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 11-08-2021 13:46]

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:08
Ik speel op een ps4 met de logitech g29. De laatste reeks die ik speelde was f1 2018, en nu dus 2021 gekocht. Wat me opvalt is dat de schade niet heel realistisch is. Ik heb alles op simulatie staan, maar met een paar flinke zijwaartste tikken moet er wel iets van de sideboards stuk zijn lijkt me. Ook de voorvleugel mag wel iets sneller schade hebben. En het feit dat je zelf 8 keer een voorvleugel in je achterband hebt maakt volgens mij ook dat die wel eens lek mag gaan.

Verder speel ik op een philips 4k tv, maar lijkt er een witte waas over het spel te zitten, en de letters lijken soms een beetje alsof je zelf hebt gedronken (dubbelzien). Ik krijg het in de beeld instellingen niet goed in het spel, maar de tv is verder goed ingesteld want andere spellen hebben dit niet. Iemand dit ook opgevallen?

Qua bugs ben ik nog niks tegengekomen?

• Arthur345
Waah schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:26:
@Metian @Nielless Nee dit is gewoon de nieuwe stijl van regen.
YouTube: F1 2021 - Rain Gameplay (PS5 UHD) [4K60FPS]

Iemand heeft bedacht dat als het regent, dat er dan plassen op de weg liggen :+

wat natuurlijk klopt in een woonwijk, maar niet op een circuit :D

Dus inderdaad een stapje achteruit. :+ Goed bedoeld.... Minder goed uitgevoerd :+
Goed bedoeld? Dan schat je de makers nog te hoog in denk ik. Ik vind het zelf bizar deze verandering, dan streef je dus niet naar vooruitgang.

• Hann1BaL

Hann1BaL

drusloos schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:10:

Verder speel ik op een philips 4k tv, maar lijkt er een witte waas over het spel te zitten, en de letters lijken soms een beetje alsof je zelf hebt gedronken (dubbelzien). Ik krijg het in de beeld instellingen niet goed in het spel, maar de tv is verder goed ingesteld want andere spellen hebben dit niet. Iemand dit ook opgevallen?

Het waasprobleem had ik bij F1 2020 op de PS4 wel; en nu bij de PS5 niet meer. Ik denk dat de HDR instellingen van de console het voor mij hebben opgelost (niet zozeer de game.)

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-04 13:15
Habbekrats_NL schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Je vroeg in je post naar actieve XSX spelers, daar hoor ik op dit moment niet bij. Een soort van zomerstop zeg maar 8)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

• AtlAntA
Arthur345 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:16:
[...]

Goed bedoeld? Dan schat je de makers nog te hoog in denk ik. Ik vind het zelf bizar deze verandering, dan streef je dus niet naar vooruitgang.
Nope ik denk dat ze her en dar wat shortcuts hebben genomen om op 60fps op de consoles te blijven. Had hier liever een slider voor gezien op de PC versie oid. Net als voor de erbarmelijk lage shadow draw distance trouwens. Daar erger ik me stierlijk aan.

• Arthur345
AtlAntA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

Nope ik denk dat ze her en dar wat shortcuts hebben genomen om op 60fps op de consoles te blijven. Had hier liever een slider voor gezien op de PC versie oid. Net als voor de erbarmelijk lage shadow draw distance trouwens. Daar erger ik me stierlijk aan.
Ik snap sowieso niet waarom de framerate op mijn PC op native resolutie zo omlaag is gegaan, terwijl de graphics nauwelijks zijn verbeterd, ik zie weinig verschil ten opzichte van 2020.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:11
JoteW schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:36:
@G_Dragon @AtlAntA @Hann1BaL die van RDF Plays op Youtube zijn ook wel goed, althans ik kan er goed mee rijden. Verschilt ook weer per stuurtje en eigen rij kunsten uiteraard
Ja RDF geeft goede Race setups . Ik pak ze ook wel eens van TRL . Die passen ook wel goed bij mij

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:47
drusloos schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:10:
Ik speel op een ps4 met de logitech g29. De laatste reeks die ik speelde was f1 2018, en nu dus 2021 gekocht. Wat me opvalt is dat de schade niet heel realistisch is. Ik heb alles op simulatie staan, maar met een paar flinke zijwaartste tikken moet er wel iets van de sideboards stuk zijn lijkt me. Ook de voorvleugel mag wel iets sneller schade hebben. En het feit dat je zelf 8 keer een voorvleugel in je achterband hebt maakt volgens mij ook dat die wel eens lek mag gaan.

Ik herken de witte waas wel, ik heb HDR in de game instellingen uitgezet om het te 'verhelpen'.

• JoteW
Net weer een raceweekend erop zitten maar één ding valt me op..

Ik merk dat ik de AI wel aardig op t goede niveau heb per circuit. Ik rij in een Haas dus hoor achteraan te rijden. Echter merk ik dat ik lang niet zo snel volledig op t gas kan bij het uitkomen van een bocht dan de AI, doe ik dat wel dan glijd mijn achterkant volledig weg en sta ik achterste voren.

Doordat de AI eerder op t gas kan lopen ze snel van me weg, en lopen de achterliggers juist snel in…

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Of wat een goede manier kan zijn om dat verschil wat minder te maken?

Ik rij met ALLE assists uit, schakelen wel automatisch

Twente komt eraan!

• Hann1BaL

Hann1BaL

JoteW schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:08:

Ik merk dat ik de AI wel aardig op t goede niveau heb per circuit. Ik rij in een Haas dus hoor achteraan te rijden. Echter merk ik dat ik lang niet zo snel volledig op t gas kan bij het uitkomen van een bocht dan de AI, doe ik dat wel dan glijd mijn achterkant volledig weg en sta ik achterste voren.

Doordat de AI eerder op t gas kan lopen ze snel van me weg, en lopen de achterliggers juist snel in…

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Of wat een goede manier kan zijn om dat verschil wat minder te maken?

Ik rij met ALLE assists uit.
Ik denk dat ik hetzelfde ervaar, waarschijnlijk door ervaring met de F1 2020 game. Nu moet je dat dus opnieuw leren en zorgen dat je eerder uit de bocht komt. Misschien eerder remmen voor de bocht zodat je beter de bocht door komt?

• Waah
@JoteW shot in the dark: Eerder remmer zodat je eerder weer op het gas kan?
En kan best zijn dat je alsnog te vroeg, teveel op het gas gaat waardoor je misschien niets spint, maar je wielen wel spinnen. (bij de start had ik dat in 2020 vaak. Op tijd reageren, maar slecht weg... want vol gas)

als laaste: Short-shiften?

[Voor 16% gewijzigd door Waah op 11-08-2021 17:12]

• JoteW
@Waah @Hann1BaL oh was wel handig er even bij te vermelden dat alle assists uit staan behalve schakelen. Als ik dat er nu bij moet doen knal ik er echt elke bocht uit, daarvoor heb ik veel te weinig ervaring nog met de gameπŸ˜‚

Twente komt eraan!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 12:40
Wat de meeste mensen doen is gewoon upshiften voor een veel betere vermogensafgifte op dat moment. Maar dat zal met automatische versnelling niet meevallen ben ik bang.

• JoteW
RedHat schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:27:
Wat de meeste mensen doen is gewoon upshiften voor een veel betere vermogensafgifte op dat moment. Maar dat zal met automatische versnelling niet meevallen ben ik bang.
En upshiften is eigenlijk niks meer dan iets sneller opschakelen zodat je wat lager β€œin de touren” rijd?

Twente komt eraan!

• Hann1BaL

Hann1BaL

JoteW schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:23:
@Waah @Hann1BaL oh was wel handig er even bij te vermelden dat alle assists uit staan behalve schakelen. Als ik dat er nu bij moet doen knal ik er echt elke bocht uit, daarvoor heb ik veel te weinig ervaring nog met de gameπŸ˜‚
Dan zou ik schakelen zelf doen en andere assist(s) aan staan.

• JoteW
Hann1BaL schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:01:
[...]

Dan zou ik schakelen zelf doen en andere assist(s) aan staan.
Heb TC, anti lock, onderstuur verbeteren bewust vanaf dag 1 uitgezet. Als je eenmaal gewend bent aan die assists leer je t heel moeilijk weer af. Het rijden op die manier onder de knie krijgen zorgt ervoor dat je het schakelen straks sneller onder de knie krijgt. Althans dat denk ik haha

Twente komt eraan!

• Waah
Volgens mij.... Kan je ook met automatic gewoon schakelen forceren. Dus short shiften (eerder schakelen dan normaal) kan volgens mij wel. Ook met automatic.

Maar ik verwacht dat het eerder je stuurkunst is, en hoe je dus de bocht aansnijd. Shortshiften hoeft namelijk zeker niet bij elke bocht.

[Voor 10% gewijzigd door Waah op 11-08-2021 18:22]

• JoteW
Waah schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:22:
Volgens mij.... Kan je ook met automatic gewoon schakelen forceren. Dus short shiften (eerder schakelen dan normaal) kan volgens mij wel. Ook met automatic.

Maar ik verwacht dat het eerder je stuurkunst is, en hoe je dus de bocht aansnijd. Shortshiften hoeft namelijk zeker niet bij elke bocht.
Naja soms dan stuur ik nog wel eens te vroeg in terwijl je weet: ah nee dommmm dom dom, dat klopt maar gebeurd vaker dat ik de ingame racelijn volg en ook dan glij ik snel weg :')

Twente komt eraan!

• RedHat
Waah schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:22:

Ik zie de eSporters die voor de formule 1 teams uitkomen in langzame bochten eigenlijk altijd upshiften naar de 4. Waar ik de amateurs eigenlijk altijd zie struggelen in de 2e versnelling. Ik denk dat het gewoon game mechanic is dat je sneller bent door te upshiften in langzame bochten. Die gasten rijden AI 110 helemaal zoek dus ik denk wel dat ze gewoon beter begrijpen hoe de game in elkaar zit.

Het zal uiteraard ook een combinatie zijn van de lijnen die ze rijden en het upshiften.

Je kan misschien Jarno Opmeer eens een berichtje sturen, dat is een Nederlander die voor Mercedes rijdt in eSports F1, zit op Twitch, die kan het denk ik beter uitleggen dan ik. (Als hij dat ΓΌberhaupt al wilt natuurlijk).

[Voor 16% gewijzigd door RedHat op 11-08-2021 18:51]

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-03 19:24
Shortshiften is om wielspin te reduceren, daardoor kun je eerder volgas.

@JoteW
Als je voor de rest alle assists uit hebt, dan zou ik ook zelf schakelen, dit zou je in een paar weekjes wel aardig onder de knie kunnen hebben. Racelijn uit en alle rempunten goed leren kennen duurt langer imho

Omdat je zonder traction control rijdt, moet je zo gedoseerd op het gas, dat je niet spint. Shortshiften uit langzame bochten helpt hierbij.

[Voor 19% gewijzigd door Rizn op 11-08-2021 21:51]

PSN: riznind

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter

My Team Delta Spiders Seizoen 1

Het was me een waardig seizoen met de AI op 99%, eentje die ik niet snel meer zal vergeten.
Een waardige strijd om de titel tussen mij en Bottas, ook al had ik tegen mezelf gezegd dat ik de eerste 3 seizoenen geen wereldkampioen wou worden werd ik het toch. Zelfs wanneer ik mezelf probeerde af te remmen door soms me team maat voor te laten gaan tijdens de race, zodat hij daar voordeel uit kon halen. Gelukkig werd het kampioenschap wel pas in de laatste race bepaald en niet al vroeg in het seizoen want dat bederft het speelplezier.

Elke race had ik wel 1 tot 2 safety cars door ongevallen of vuil op de baan na een klein ongeval, zelfs een race meegemaakt met 5 safety cars waarbij we op het eind nog maar met 10 auto's op het veld waren. Het enige wat ik echt heel erg teleurstellend vind is de Fault Frequency en Fault types want had hier veel meer verwachtingen bij, ik reed zelfs 1 race met een motor waarbij 3 onderdelen over de 80% beschadigd waren omdat ik was vergeten deze te vervangen en alsnog reedt ik de race uit zonder enige uitval. Dit mogen ze van mij bij een volgende patch echt verbeteren en zorgen dat je minimaal 1 of 2 keer in een my team seizoen uitvalt, want nu merk je er gewoon helemaal niks van. De enigste DNF in mijn carreer als rijder was op Monaco, daar probeerde Norris mij in te halen op een onmogelijk stuk en dat ging compleet mis waardoor we beide in de muur crashte.

Het seizoen was me in ieder geval een waardig seizoen waar ik het gevoel bij heb dat ik veel heb moeten knokken voor me plek op de baan, daarin is de AI wel een stuk verbeterd. Ze laten je niet zomaar meer langs zonder een verdedigende maneuver te maken en dit zorgt er vaak nog wel voor dat jij je hele inhaalactie compleet anders moet uitvoeren in een split-second, gewoon heerlijk dat je zo scherp moet blijven.

We beginnen het tweede seizoen met een hogere niveau AI 101%,
en een nieuwe teammaat: Michael Schumacher..
Voor Norris had ik helaas Spec 2 nodig.

Mijn settings:

Career Settings:
Meet The Press : On
Department Event Frequency : Increased
Facility Management : On
R&D Management : On

Resources:
Team Acclaim Rate (player) : Reduced
Team Acclaim Rate (AI) : Increased
Acclaim Rate (Player) : Reduced
Acclaim Rate (AI) : Increased
Resource Rate (Player) : Reduced
Resource Rate (AI) : Increased
Cash Rate (Player) : Reduced
Cash Rate (AI) : Increased

Player Faults:
Fault Frequency : Standard ( kan alleen maar op off, low of standard )
Fault Types : High

• Waah
Gekke vraag... Maar als je niet in 1 seizoen kampioen wil worden (zeker met deze settings) met een minderwaardige auto moet je de AI niet op 101 zetten, maar op de max. Nu rijd je gewoon rond op een plek waar je ab-so-luut niet hoort.

Natuurlijk moet je zelf weten hoe je je seizoen rijd. Zelf zit ik nog lang niet op AI 99, laat staan 110. Maar in mijn 1e seizoen rijd ik continu bijna achteraan. met als beste een 10e plek, door wat uitvallers.
En als je auto de slechtste op de grid is, hoort dat IMHO ook zo. Want waarom zou je anders je eigen auto/team ontwikkelen? Als je het realisme toch de deur uit gooit?

• LAPJENL70
  • Laatst online: 31-03 20:06
Waah schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:40:
Gekke vraag... Maar als je niet in 1 seizoen kampioen wil worden (zeker met deze settings) met een minderwaardige auto moet je de AI niet op 101 zetten, maar op de max. Nu rijd je gewoon rond op een plek waar je ab-so-luut niet hoort.

Natuurlijk moet je zelf weten hoe je je seizoen rijd. Zelf zit ik nog lang niet op AI 99, laat staan 110. Maar in mijn 1e seizoen rijd ik continu bijna achteraan. met als beste een 10e plek, door wat uitvallers.
En als je auto de slechtste op de grid is, hoort dat IMHO ook zo. Want waarom zou je anders je eigen auto/team ontwikkelen? Als je het realisme toch de deur uit gooit?
Dat zat ik ook te denken. Blijkbaar is hij zo goed dat My Team geen uitdaging voor hem is aangezien hij in het eerste seizoen al bovenin meedoet. Het is inderdaad leuk om in het begin enorm te klooien en continue achteraan te staan maar door middel van upgrades langzaam te stijgen. Dan is het moment dat je een keer een puntje pakt ook des te leuker.

• Waah
LAPJENL70 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Dat zat ik ook te denken. Blijkbaar is hij zo goed dat My Team geen uitdaging voor hem is aangezien hij in het eerste seizoen al bovenin meedoet. Het is inderdaad leuk om in het begin enorm te klooien en continue achteraan te staan maar door middel van upgrades langzaam te stijgen. Dan is het moment dat je een keer een puntje pakt ook des te leuker.
Ik heb zelf nog veel assists aan of op medium. Want mijn grootste uitdaging ben ik nu aan het doen: Flashbacks uit :+

Want het racen gaat best aardig. Maar ik ben vaak te gretig waardoor ik schade rijd :+ op Reduced damage :+

Wat mij betreft is Flashbacks off de moeilijkste assist om af te leren :D

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Waah schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:40:

Vragen mag altijd toch, ik had gelezen dat het op een bepaald punt niet meer te doen was met controller.
AI 100 was die grens toch? maar kan de max AI setting wel een keer gaan proberen zoals je aanraad.
Precies daarom dat ik ook baalde dat het zo goed ging, het is gewoon niet realistisch op deze manier.
Zou haast denken dat ik ergens last heb van een bug als ik je reactie lees.

• Waah
G_Dragon schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Vragen mag altijd toch, ik had gelezen dat het op een bepaald punt niet meer te doen was met controller.
AI 100 was die grens toch? maar kan de max AI setting wel een keer gaan proberen zoals je aanraad.
Precies daarom dat ik ook baalde dat het zo goed ging, het is gewoon niet realistisch op deze manier.
Zou haast denken dat ik ergens last heb van een bug als ik je reactie lees.
Er zijn mensen die AI110 rijden met stuur, en verliezen van mensen met een controller 8) Youtube-kanalen staan vol van dat soort vergelijkingen.

Jarno Opmeer bijvoorbeeld heeft een video dat die op een controller de 110 AI verslaat.
Van AI 100 naar AI 110 zal de AI ongeveer 2 seconden sneller zijn. Ik denk dat het dan aardig klopt met je teamgenoot.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Waah schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Er zijn mensen die AI110 rijden met stuur, en verliezen van mensen met een controller 8) Youtube-kanalen staan vol van dat soort vergelijkingen.

Jarno Opmeer bijvoorbeeld heeft een video dat die op een controller de 110 AI verslaat.
Van AI 100 naar AI 110 zal de AI ongeveer 2 seconden sneller zijn. Ik denk dat het dan aardig klopt met je teamgenoot.
Oh als dat het geval is ga ik je advies opvolgen :) Thanks!

• AtlAntA
JoteW schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:08:

Ik rij met ALLE assists uit, schakelen wel automatisch
Je zou kunnen proberen je differentieel wat dichter te zetten op bijvoorbeeld 90%.

• JoteW
@Rizn @AtlAntA Dank voor de reacties. Heb vanmorgen FP1 gereden met handmatig schakelen. Even wennen maar ken inmiddels de versnellingen uit m’n hoofd per bocht. Soms is het nog wat chaotisch maargoed. 2e race van seizoen 1 en dit zijn de resultaten. AI op 90 laten staan na Bahrein omdat ik toen P12 pakte met de kwalificatie.

Twente komt eraan!

• Jaco0182
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-01 08:58
Ineens doet de force feedback op de triggers het ineens niet meer. Ps5 controller. Iemand idee? Heb al andere controller gepakt en settings gecheckt..

• Timbox88
Waah schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Ik heb zelf nog veel assists aan of op medium. Want mijn grootste uitdaging ben ik nu aan het doen: Flashbacks uit :+

Want het racen gaat best aardig. Maar ik ben vaak te gretig waardoor ik schade rijd :+ op Reduced damage :+

Wat mij betreft is Flashbacks off de moeilijkste assist om af te leren :D
Dit is precies wat ik doe, nooit flashbacks! Heel kut als je uit een race gaat, maar toch!

• AtlAntA
Timbox88 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Dit is precies wat ik doe, nooit flashbacks! Heel kut als je uit een race gaat, maar toch!
Flashbacks is het enige wat ik nog wel gebruik als assist. Ik betrap mezelf erop dat ik vooral op het einde van een race nogal wat concentratie foutjes maak. En het is zo zuur om net in de 1 na laatste ronde door een domme spin een paar posities te verliezen.. :X

• Waah
AtlAntA schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Flashbacks is het enige wat ik nog wel gebruik als assist. Ik betrap mezelf erop dat ik vooral op het einde van een race nogal wat concentratie foutjes maak. En het is zo zuur om net in de 1 na laatste ronde door een domme spin een paar posities te verliezen.. :X
Uiteindelijk moet je doen waar je het meeste plezier aan beleeft. Als zo'n actie een rage-quit veroorzaakt en je klaar bent met de game... Dan is die flashback optie gewoon ideaal. _/-\o_

De één gaat voor realisme (en heeft daar ook tijd voor). De ander voor arcade-spelplezier. O-) met beide niets mis.

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-04 18:07
Wie rijdt er hier met controller? Kom het woord controller hier steeds weer tegen. Ik vind dat eigenlijk voor een game die bijna een sim benaderd een verboden woord.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

• LAPJENL70
stormbreaker schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:43:
Wie rijdt er hier met controller? Kom het woord controller hier steeds weer tegen. Ik vind dat eigenlijk voor een game die bijna een sim benaderd een verboden woord.
I DO.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik rij de games al 10 jaar met controller :)
Heb ooit getwijfeld om een stuur te nemen, maar ben toch van dit idee afgestapt omdat ik het ergens stiekem wel fijn vind om onderuitgezakt op de bank te kunnen racen :P

• LAPJENL70
G_Dragon schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:47:
[...]

Ik rij de games al 10 jaar met controller :)
Heb ooit getwijfeld om een stuur te nemen, maar ben toch van dit idee afgestapt omdat ik het ergens stiekem wel fijn vind om onderuitgezakt op de bank te kunnen racen :P
Mee eens. Ik heb een stuur maar ik vind het allemaal teveel gedoe. Ik doe het puur voor de lol.

• Timbox88
Timbox88 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:05:

Mijn idee:

-Time Trial

Hier nog geΓ―nteresseerden voor? Lijkt mij echt vet om dit - ongedwongen - met elkaar te doen en dan start ik morgen de eerste ronde!

• stormbreaker
F1 2021 werkt trouwens bij mij nog steeds niet goed, nog steeds last van extreme micro stuttering. Bij andere games geen last, ook niet bij F1 2020.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

• Sander95
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-04 13:38
Timbox88 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:19:
[...]

Hier nog geΓ―nteresseerden voor? Lijkt mij echt vet om dit - ongedwongen - met elkaar te doen en dan start ik morgen de eerste ronde!
Hoi Timbox88,

Ik ben zeker geen toprijder, maar lijkt me leuk om mee te doen.
Ik rijd op de PS5.

Groet, Sander

• AtlAntA
Beetje jammer dat je er zo over denkt. Voor de codemasters F1 games vind ik persoonlijk simcade de beste omschrijving. En dan dichter bij arcade dan sim. Daarbij komt dat bij de 'echte' sims sommige top racers ook gewoon met een controller spelen. Niet iedereen heeft (financieel) de ruimte om een complete rig neer te zetten.

• Nielless

Nielless

Speel je COD op console ook met toetsenbord en muis?

• stormbreaker
AtlAntA schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Beetje jammer dat je er zo over denkt. Voor de codemasters F1 games vind ik persoonlijk simcade de beste omschrijving. En dan dichter bij arcade dan sim. Daarbij komt dat bij de 'echte' sims sommige top racers ook gewoon met een controller spelen. Niet iedereen heeft (financieel) de ruimte om een complete rig neer te zetten.
Welke top simracers rijden dan met een controller? Het woord "controller" is in de grootste internationale Sim racing FB groep, waarin ik ook wel eens post, gewoon een verboden woord. Ik zie Louise Cook, Lando Norris, Jarno Opmeer, Will Ford ed. al met een controller rijden. Sim betekent simulatie, dat betekent dat je binnen de aanwezige middelen probeert zo dicht mogelijk bij een echte auto te komen. Ik heb ook pas sinds kort echt een rig, maar rijd al sinds 2003 met stuur/pedalen. Het gaat mij niet om de duurste rig, maar met een controller of toetsenbord en muis kan je geen simcades of sim spelen. Controllers zijn gemaakt voor casual playing, geen niche. Met de controller kan je Mario Kart spelen en misschien op de PS iets met NFS of GRID. Maar geen F1, Dirt Rally, RR, rFactor, iRacing en ga zo maar door.

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-03 15:16
Kan blijkbaar prima. Als je maar plezier hebt toch? Ik race overigens wel altijd met stuur, omdat ik dat zelf gewoon leuker vind.

XBox Series X: BloodyB2121

• RedHat
stormbreaker schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:47:
[...]

Welke top simracers rijden dan met een controller? Het woord "controller" is in de grootste internationale Sim racing FB groep, waarin ik ook wel eens post, gewoon een verboden woord. Ik zie Louise Cook, Lando Norris, Jarno Opmeer, Will Ford ed. al met een controller rijden. Sim betekent simulatie, dat betekent dat je binnen de aanwezige middelen probeert zo dicht mogelijk bij een echte auto te komen. Ik heb ook pas sinds kort echt een rig, maar rijd al sinds 2003 met stuur/pedalen. Het gaat mij niet om de duurste rig, maar met een controller of toetsenbord en muis kan je geen simcades of sim spelen. Controllers zijn gemaakt voor casual playing, geen niche. Met de controller kan je Mario Kart spelen en misschien op de PS iets met NFS of GRID. Maar geen F1, Dirt Rally, RR, rFactor, iRacing en ga zo maar door.

:D

Hoe mensen ergens plezier uithalen moeten ze toch lekker helemaal zelf weten. Al racen ze met een arcade stick in iRacing.

[Voor 11% gewijzigd door RedHat op 12-08-2021 19:04]

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 08:24
Hoe gaat het met online tegen anderen racen? Ben een beginnende sim gamer en vroeg me af of ik online tegen anderen kan gaan racen.

• stormbreaker
Dat doet Jarno om te laten zien hoe goed hij is, welke middelen hij ook heeft. Maar Jarno raced standaard gewoon met merken als Fanatec en Heusinkveld hoor, maak je geen zorgen. [edit] Zie dat hij zelfs een simucube base heeft.

[Voor 12% gewijzigd door stormbreaker op 12-08-2021 19:15]

• RedHat
stormbreaker schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:13:
Dat doet Jarno om te laten zien hoe goed hij is, welke middelen hij ook heeft. Maar Jarno raced standaard gewoon met merken als Fanatec en Heusinkveld hoor, maak je geen zorgen.
Ik maak mij ook echt geen zorgen, ik volg Jarno al best een tijdje. Die heeft een DD1 base, omdat dat voorgeschreven wordt door de eSports divisie.
Jarno's currently using the Fanatec F1 Esports rim on a Fanatec DD1 base. He had to switch to this for F1 Esports
Ik snap gewoon niet waarom het hier niet over controllers zou mogen gaan omdat de game "een sim benaderd". Is toch gewoon zwets, controllerracing is gewoon een feature van de game en wordt mainstream veel vaker gebruikt dan een stuur. Dat jij het een vies woord vind prima, maar het is gewoon part of the game.

[Voor 35% gewijzigd door RedHat op 12-08-2021 19:21]

• stormbreaker
RedHat schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

Ik maak mij ook echt geen zorgen, ik volg Jarno al best een tijdje. Die heeft een DD1 base, omdat dat voorgeschreven wordt door de eSports divisie.

[...]

Ik snap gewoon niet waarom het hier niet over controllers zou mogen gaan omdat de game "een sim benaderd". Is toch gewoon zwets, controllerracing is gewoon een feature van de game en wordt mainstream veel vaker gebruikt dan een stuur. Dat jij het een vies woord vind prima, maar het is gewoon part of the game.
Ik zag een YT video van RaceExpress, die waren bij hem thuis op bezoek en toen had hij een Simucube. Wat ik wel weer bijzonder vind is dat Jarno een Playseat heeft, je zou toch verwachten dat men op dat niveau een 8020 rig heeft. Ik denk dat mijn NLR GT Track zelfs steviger is dan wat Jarno op zijn kamer heeft staan. En dit was april 2021. Overigens, zou Jarno dan die Simucube voor een officiΓ«le race eraf halen? YouTube: Formule 1 Esports kampioen Jarno Opmeer jaagt op meer titels

• RedHat
stormbreaker schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:24:
[...]

Ik zag een YT video van RaceExpress, die waren bij hem thuis op bezoek en toen had hij een Simucube. Wat ik wel weer bijzonder vind is dat Jarno een Playseat heeft, je zou toch verwachten dat men op dat niveau een 8020 rig heeft. Ik denk dat mijn NLR GT Track zelfs steviger is dan wat Jarno op zijn kamer heeft staan. En dit was april 2021. Overigens, zou Jarno dan die Simucube voor een officiΓ«le race eraf halen? YouTube: Formule 1 Esports kampioen Jarno Opmeer jaagt op meer titels
Ga er maar vanuit dat het gesponsord is en dat het zelfs verplicht is om mee of in te rijden als je een contract tekent bij een grote eSports partij.

• stormbreaker
RedHat schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:28:
[...]

Ga er maar vanuit dat het gesponsord is en dat het zelfs verplicht is om mee of in te rijden als je een contract tekent bij een grote eSports partij.
Ja, dat geloof ik wel nu Fanatec bijna het alleenrecht heeft op officiΓ«le F1 producten m.b.t. simracing.

• AtlAntA
stormbreaker schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:32:
[...]

Ja, dat geloof ik wel nu Fanatec bijna het alleenrecht heeft op officiΓ«le F1 producten m.b.t. simracing.
Thrustmaster maakt het officiΓ«le F1 stuur van Ferrari van (als ik het goed heb) 2020. Dus fanatec heeft daar niet het alleen recht op.

Maar aan je elitisme te lezen zal Thrustmaster ook wel een "verboden woord" zijn. |:( ;w

• stormbreaker
AtlAntA schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:47:
[...]

Thrustmaster maakt het officiΓ«le F1 stuur van Ferrari van (als ik het goed heb) 2020. Dus fanatec heeft daar niet het alleen recht op.

Maar aan je elitisme te lezen zal Thrustmaster ook wel een "verboden woord" zijn. |:( ;w
Nee, want ik heb de Trustmaster PC Racer en Fanatec CSL Elite LC pedalen. Valt mee, maar is veel beter dan een controller. Ik wil over enkele jaren verder upgraden, maar dan gaat het echt na flink sparen Simucube worden, dan moet je niet met minder genoegen nemen.

• RedHat
stormbreaker schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:48:
[...]

Nee, want ik heb de Trustmaster PC Racer en Fanatec CSL Elite LC pedalen. Valt mee, maar is veel beter dan een controller. Ik wil over enkele jaren verder upgraden, maar dan gaat het echt na flink sparen Simucube worden, dan moet je niet met minder genoegen nemen.
Je kunt ook een CSL DD overwegen.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
RedHat schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

Het mag hier prima over controllers gaan, het is een open topic :) ieder speelt het op zijn eigen manier, dus praat lekker over hoe je het zelf speelt!

• Waah
@stormbreaker F1 2021 een sim benaderen? _O-

Moet je eens aan Max vragen of f1 2021 lijkt op een echte f1 auto. Ik denk dat ik het antwoord wel weet :+
https://www.gpblog.com/en...sed-by-the-new-game-.html

Max wilde het niet eens spelen (aka promoten) omdat het totaal onrealistisch is. De andere drivers zeggen dat de game beter is geworden. Maar hebben het specifiek over de game, niet over de mate van simulatie/realisme. En dat is natuurlijk met een reden ;-)

Los van het gevoel dan he. Een Γ©chte f1 auto is veel lastiger te besturen dan wat we in f1 2021 doen. Ook met alle assists uit. Waarschijnlijk krijgen we hem niet eens de pitstraat uit. :+

Simcade is IMHO nog altijd de correcte beschrijving. En dat zal waarschijnlijk ook wel zo blijven. En daar is niets mis mee. Nu kan je juist met verschillende doelgroepen spelen. Mensen die weinig spelen, mensen die heel veel spelen met controller want budget, en mensen die al hun geld tegen Fanatec aan smijten :+

[Voor 45% gewijzigd door Waah op 13-08-2021 10:14]

• Timbox88
OkΓ©! Vandaag trappen we af met het Tweakers Time Trial Klassement! Vooralsnog niet heel veel reacties van mensen die meedoen, maar laten we hopen dat er veel mensen aanhaken want hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

De komende week - je hebt tot volgende week donderdag, 23:59 uur om je tijd in dit topic te posten, ik werk meerdere keren per dag het klassement bij - rijden we op Monza (ItaliΓ«). De tien snelste coureurs verdienen punten (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1). Instellingen mag je zelf bepalen, maakt niet uit met welke setup of op welk platform je speelt. Het gaat gewoon om de fun. Na de eerste week op Monza volgt uiteraard een nieuwe baan, idee is om tien banen en dus tien weken door te gaan en dan een eindklassement op te stellen.

Ik heb meteen ff snel een ronde gereden op Monza en ben het schoolvoorbeeld dat dit klassement voor iedereen is, want ben geen goede coureur. Maar ik zou zeggen, doe allemaal mee, zodat we een tof klassement hebben straks!

Voorlopig klassement Monza:

1. Timbox88 Tijd: 1.21.910

• Metian

Metian

Snert is vies

Ondanks dat ik zelf gewoon een stuurtje heb (Logitech g29). Speel ik soms ook gewoon casual met de controller hoor. Niks mis mee, lekker snel even scheuren en weer door. πŸ₯Έ

Rupsen, Rapsen.

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-04 11:49
Timbox88 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:20:
OkΓ©! Vandaag trappen we af met het Tweakers Time Trial Klassement!

Leuk initiatief. Ben zelf gemiddelde rijder (meestal rond de helft van wereldwijde leaderboard). Speel op de series X, gamertag RomeoSquare NL.

Mijn beste tijd na eerste paar rondjes: 1:21.958

• Nielless

Nielless

OkΓ©! Vandaag trappen we af met het Tweakers Time Trial Klassement! Vooralsnog niet heel veel reacties van mensen die meedoen, maar laten we hopen dat er veel mensen aanhaken want hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

De komende week - je hebt tot volgende week donderdag, 23:59 uur om je tijd in dit topic te posten, ik werk meerdere keren per dag het klassement bij - rijden we op Monza (ItaliΓ«). De tien snelste coureurs verdienen punten (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1). Instellingen mag je zelf bepalen, maakt niet uit met welke setup of op welk platform je speelt. Het gaat gewoon om de fun. Na de eerste week op Monza volgt uiteraard een nieuwe baan, idee is om tien banen en dus tien weken door te gaan en dan een eindklassement op te stellen.

Ik heb meteen ff snel een ronde gereden op Monza en ben het schoolvoorbeeld dat dit klassement voor iedereen is, want ben geen goede coureur. Maar ik zou zeggen, doe allemaal mee, zodat we een tof klassement hebben straks!

Hoe gaan we dit controleren? Screenshots posten? :9

• Metian

Metian

Snert is vies

Nielless schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Hoe gaan we dit controleren? Screenshots posten? :9
Ik heb net een rondje gereden van 0:59:212 op Monza. :+

Serieus, een terechte vraag. Je kan beste werken met screenshots (hoewel dit ook te faken valt).

[Voor 17% gewijzigd door Metian op 13-08-2021 09:53]

Rupsen, Rapsen.

• Nielless

Nielless

Metian schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Serieus, een terechte vraag. Je kan beste werken met screenshots (hoewel dit ook te faken valt).
Precies :9~

• LAPJENL70
Metian schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Shit ik had 0:59:213

• AtlAntA

Oh wist niet dat dit er was. Was me stiekem al aan het afvragen of er een Tweakers league was oid. Zal vandaag kijken of ik tijd kan vinden om even wat rondjes te rijden.

Leuk initiatief! :)

• Afiso
Hier moet ik m'n tijd posten?

• Metian

Metian

Snert is vies

Nee. Je moet eerst een ruimte steen zien te vinden te grootte van een kubus! Wanneer je dat gevonden denkt te hebben dien je dit aan te geven bij grootmoeder om de hoek waarna je daarna met een rietje een mier toespreekt op zijn gedrag. Wanneer je dit hebt gedaan ga je op zoek naar de wolk met de wollen sokken en die kan je dan vertellen wat je tijd precies was. Als je die tijd hebt. Ja, dan post je de tijd hier.

Inclusief screenshot lijkt me. Maar dat laat ik aan de organisator over.

Rupsen, Rapsen.

• Afiso
Metian schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Nee. Je moet eerst een ruimte steen zien te vinden te grootte van een kubus! Wanneer je dat gevonden denkt te hebben dien je dit aan te geven bij grootmoeder om de hoek waarna je daarna met een rietje een mier toespreekt op zijn gedrag. Wanneer je dit hebt gedaan ga je op zoek naar de wolk met de wollen sokken en die kan je dan vertellen wat je tijd precies was. Als je die tijd hebt. Ja, dan post je de tijd hier.

Inclusief screenshot lijkt me. Maar dat laat ik aan de organisator over.
hahahaha lol. Ruimte stenen zijn helaas vannacht in het atmosfeer verdampt.

Verrekt wordt nog heel wat uren rijden voordat ik in de buurt van jullie kom. M'n tijd is 1:25.013 πŸ™„. Ik zie online een tijd van 1:12.162. Hoe in godsnaam is dat mogelijk?

• Waah
Afiso schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:33:
[...]
hahahaha lol. Ruimte stenen zijn helaas vannacht in het atmosfeer verdampt.

Verrekt wordt nog heel wat uren rijden voordat ik in de buurt van jullie kom. M'n tijd is 1:25.013 πŸ™„. Ik zie online een tijd van 1:12.162. Hoe in godsnaam is dat mogelijk?
Harder rijden })

Maar serieus antwoord?
Veel oefenen
Assists uit. De assists zorgen dat je minder snel rijd.
Op Youtube kijken hoe de toppers hun rondetijden zetten. Vaak geven ze wel tips. Ook met afstellingen enzo.

Afstellingen is best wel belangrijk, en het verschil tussen een handelbare en onhandelbare auto. Heb zelf een hekel aan afstellingen :Y)

Ik zal de competitie overslaan, want heb enkel F1 2020 nog maar....
Komen de tijden trouwens niet ergens in een online ranking? Want ik kan de game gewoon modden met supersnelle stats, en vervolgens een screenshot posten :+ and you'd be none the wiser :D

• Nielless

Nielless

Waah schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:06:
[...]

Komen de tijden trouwens niet ergens in een online ranking? Want ik kan de game gewoon modden met supersnelle stats, en vervolgens een screenshot posten :+ and you'd be none the wiser :D
Tijden komen wel in een online ranking (niet cross-platform), maar als jij daar met je gemodde wagen tijden gaat rijden, komen die er ook gewoon in.

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-04 11:49
Denk dat screenshot posten wel prima is, helaas leven we niet in een wereld waar zoiets gewoon in goed vertrouwen gaat. Dat ook een screenshot te vervalsen is, tja wat zegt dat in dat geval over de persoon in kwestie (wellicht dezelfde mensen die in een online race anderen er af rijden, die zelf plezier ondervinden aan het verpesten voor een ander). We doen dit voor de lol en prijzen zijn er niet te winnen. Wellicht wel verstandig om er een apart topic voor te maken?

• Waah
Nielless schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

Tijden komen wel in een online ranking (niet cross-platform), maar als jij daar met je gemodde wagen tijden gaat rijden, komen die er ook gewoon in.
Op de PC wordt het online-stuk (en dus ook online tijden uploaden) geblocked als de game files niet "origineel zijn". ZIjn vast manieren omheen, maar standaard kan dat niet O-)

Maar inderdaad. Stukje vertrouwen komt een heel eind.

Misschien een leuke tool, voor het maken van de stand:
https://www.racedepartmen...acing-league-tools.43540/

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-03 19:24
AtlAntA schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

Oh wist niet dat dit er was. Was me stiekem al aan het afvragen of er een Tweakers league was oid. Zal vandaag kijken of ik tijd kan vinden om even wat rondjes te rijden.

Leuk initiatief! :)
Er is een Tweakers F1 2021 PS4/PS5 Racing League met een heleboel actieve racers! Als het goed is gaat vanaf september de main league van start met waarschijnlijk 4 volle grids die bepaald gaan worden a.d.h.v. een race off. Er zijn genoeg mogelijkheden kwa assists, het enige wat echt uit moet is ABS

Dit is het draadje van de F1 2020 league

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2005496

Op de eerste en laatste pagina staat een link naar onze discord

PSN: riznind

• Afiso
Waah schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:06:
[...]

Harder rijden })

Maar serieus antwoord?
Veel oefenen
Assists uit. De assists zorgen dat je minder snel rijd.
Op Youtube kijken hoe de toppers hun rondetijden zetten. Vaak geven ze wel tips. Ook met afstellingen enzo.

Afstellingen is best wel belangrijk, en het verschil tussen een handelbare en onhandelbare auto. Heb zelf een hekel aan afstellingen :Y)

Harder rijden hahaha. Ik moet leren om sneller gas te geven als ik een bocht uitkom. Vaak spint me auto dus ga ik voorzichtig de bochten uit met gas geven.
Zal wat spelen met afstellingen en Youtub in de gaten houden.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Roodaap schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:11:
Denk dat screenshot posten wel prima is, helaas leven we niet in een wereld waar zoiets gewoon in goed vertrouwen gaat. Dat ook een screenshot te vervalsen is, tja wat zegt dat in dat geval over de persoon in kwestie (wellicht dezelfde mensen die in een online race anderen er af rijden, die zelf plezier ondervinden aan het verpesten voor een ander). We doen dit voor de lol en prijzen zijn er niet te winnen. Wellicht wel verstandig om er een apart topic voor te maken?
Moet er een appart topic voor komen? wil er zo een maken hoor, maar mag van mij ook gerust in dit Topic.
Want het gaat hier nou eenmaal over F1 2021

EDIT:

Dan zou je zoiets krijgen, even een voorbeeld. Alleen dan heb ik wel meerdere Mede-auteurs nodig, want alleen ga ik dit niet allemaal juist invullen en bijhouden :)

[Voor 77% gewijzigd door G_Dragon op 13-08-2021 14:14]

• Metian

Metian

Snert is vies

G_Dragon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Moet er een appart topic voor komen? wil er zo een maken hoor, maar mag van mij ook gerust in dit Topic.
Want het gaat hier nou eenmaal over F1 2021

EDIT:

Dan zou je zoiets krijgen, even een voorbeeld. Alleen dan heb ik wel meerdere Mede-auteurs nodig, want alleen ga ik dit niet allemaal juist invullen en bijhouden :)

[Afbeelding]
Top idee! Ziet er goed uit, alleen die groene kleur brand in mijn ogen [/designer-off]

Rupsen, Rapsen.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Metian schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Top idee! Ziet er goed uit, alleen die groene kleur brand in mijn ogen [/designer-off]
Welke kleur zouden we dan voor moeten gaan :) nog voorkeur?

Zo dan?

[Voor 42% gewijzigd door G_Dragon op 13-08-2021 14:23]

• Metian

Metian

Snert is vies

G_Dragon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:21:
[...]

Welke kleur zouden we dan voor moeten gaan :) nog voorkeur?
Zou dan lekker voor tweakers rood gaan. (#cc0033).
Eventueel in combinatie met het groen (#cbff00).

Of gewoon de cover pakken van F1 2021.

--

Na edit > Top, niks meer aan veranderen :>

[Voor 7% gewijzigd door Metian op 13-08-2021 14:24]

Rupsen, Rapsen.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Metian schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Zou dan lekker voor tweakers rood gaan. (#cc0033).
Eventueel in combinatie met het groen (#cbff00).

Of gewoon de cover pakken van F1 2021.

--

Na edit > Top, niks meer aan veranderen :>
Haha sorry had me post inderdaad aangepast, zoek nog wel een paar Mede-auteurs die me kunnen ondersteunen in dit topic. Want ben niet zo thuis in de wereld van Leagues

• Metian

Metian

Snert is vies

G_Dragon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Haha sorry had me post inderdaad aangepast, zoek nog wel een paar Mede-auteurs die me kunnen ondersteunen in dit topic. Want ben niet zo thuis in de wereld van Leagues
Ik denk dat @Timbox88 wel mede-auteur wilt worden. Hij gaf zelf al aan het meerdere malen te updaten, dan kan hij dit mooi in de topic bijhouden.

Rupsen, Rapsen.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Metian schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Ik denk dat @Timbox88 wel mede-auteur wilt worden. Hij gaf zelf al aan het meerdere malen te updaten, dan kan hij dit mooi in de topic bijhouden.
Ik heb hem een PM gestuurd

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee