Ahhh! Dat is het! Thanks!Evil_Tuinhek schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:22:
[...]
Dat is je doelstelling tijdens de race (in Braking Point). Als het iets is als 'finish voor Williams' dan zie je rode stippen bij de Williams coureurs, en als je ze hebt ingehaald zijn de stippen groen.
Eens! Normaal start ik ook altijd met een my team of seizoen, maar was toch wel benieuwd naar deze nieuwe mode dus dan toch maar ff doorlopenDerOllie schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:45:
[...]
Braking point is idd een goed begin punt voor bijna iedereen, behalve de hardcore racer denk ik, die gaat liefste een my team of een seizoen doen. Wel jammer vind ik de moeilijkheidsgraad zoveel verschil in zit. Op expert kan ik ze niet bijbenen, maar op challenging voldoe ik met 2 vingers in de neus aan de uitdaging. Had graag daar een percentage kunnen instellen, net als voor MyTeam...
Is er animo voor een [PC] GoT League Racing seizoen op bijvoorbeeld iedere omdeweekse dinsdag?
Kan vanavond evt een opzetje maken.
Kan vanavond evt een opzetje maken.
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Er worden al wat leagues gereden weet ik toevallig.
Wij hebben op de PS4/PS5 een league. Waarvan we tot nu toe ieder jaar een topic van hebben gemaakt.
Let op: het kan een hoop tijd kosten om een league te organiseren en bij te houden
Wij hebben op de PS4/PS5 een league. Waarvan we tot nu toe ieder jaar een topic van hebben gemaakt.
Let op: het kan een hoop tijd kosten om een league te organiseren en bij te houden
Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/
Ik ben nu bij race 10 van de 20 in My Team, België staat op het programma!
Ben zeer tevreden over de verbeteringen van het spel, grafisch is het echt een heel stuk vooruit gegaan en in de race gebeurd er nu veel meer. Ik had op Hongarije ook wederom weer 3 safety cars tijdens de race die in het regen begon en uiteindelijk overging in een droge race, door een inschattingsfout beschadigde ik de voorvleugel en werd de race een stuk moeilijker. Het enige wat mij tegenvalt is wanneer je Mechanical failures op high zet het nog te weinig voorkomt, heb namelijk in mijn 10 races nog geen uitvalbeurt gehad door een Mechanical failure.
Ik heb de rest allemaal op reduced gezet zodat ik niet weer binnen 3 seizoenen wereldkampioen zal worden zoals in F1 2021 wel gebeurde, nu alles lekker extra sloom en opbouwen in my team.
Ben zeer tevreden over de verbeteringen van het spel, grafisch is het echt een heel stuk vooruit gegaan en in de race gebeurd er nu veel meer. Ik had op Hongarije ook wederom weer 3 safety cars tijdens de race die in het regen begon en uiteindelijk overging in een droge race, door een inschattingsfout beschadigde ik de voorvleugel en werd de race een stuk moeilijker. Het enige wat mij tegenvalt is wanneer je Mechanical failures op high zet het nog te weinig voorkomt, heb namelijk in mijn 10 races nog geen uitvalbeurt gehad door een Mechanical failure.
Ik heb de rest allemaal op reduced gezet zodat ik niet weer binnen 3 seizoenen wereldkampioen zal worden zoals in F1 2021 wel gebeurde, nu alles lekker extra sloom en opbouwen in my team.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Jup, iknow. Hebben met Forza Motorsport 7 ook al jaren een leagueRb88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:32:
Als je kijkt naar de echte Formule 1, zijn de auto's dit seizoen ook best betrouwbaar te noemen. Volgens mij zijn er weinig uitvalbeurten geweest door spontaan falen van (mechanische) onderdelen. En als er al een falend (mechanisch) onderdeel is, is er vaak ook iets aan vooraf gegaan.G_Dragon schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:37:
Het enige wat mij tegenvalt is wanneer je Mechanical failures op high zet het nog te weinig voorkomt, heb namelijk in mijn 10 races nog geen uitvalbeurt gehad door een Mechanical failure.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2021 10:33 ]
Ik heb mechanical failures op realistic staan en had in Bahrein meteen al een uitvalbeurt. Het stomme was dat Jeff zei dat ik een veilige parkeerplaats moest zoeken. Dat was in de laatste bocht dus ik rij richting de pitstraat (auto deed het nog gewoon) om naar de pitbox te rijden. Op dat moment neemt de AI het over en rijdt een halve ronde langzaam door terwijl die de rest wat in de weg rijdt om daarna naast de baan te stoppen en een VSC te triggeren.G_Dragon schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:37:
Dit soort dingen hadden wat beter uitgewerkt moeten worden..
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Heb je een screen van wat de meest realistische instellingen zijn?G_Dragon schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:37:
Twente komt eraan!
@G_Dragon thanks alvast! Zie m wel verschijnen
Twente komt eraan!
Ja komt goedJoteW schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:12:
[...]
Heb je een screen van wat de meest realistische instellingen zijn?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Met welk stuurtje rijden jullie eigenlijk? Rij zelf met een Logitech G29 maar wil eigenlijk wel de overstap gaan maken - aangezien ik vrijwel nooit meer game maar bijna alleen maar racegames speel - naar een stuurtje dat betere force feedback geeft etc. Ben benieuwd!
Daar is een mooi apart topic voor.Timbox88 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:59:
Met welk stuurtje rijden jullie eigenlijk? Rij zelf met een Logitech G29 maar wil eigenlijk wel de overstap gaan maken - aangezien ik vrijwel nooit meer game maar bijna alleen maar racegames speel - naar een stuurtje dat betere force feedback geeft etc. Ben benieuwd!
Racesturen, servo's en pedalen
Sorry, wist ik niet! Thanks!Pyr0_ schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:06:
[...]
Daar is een mooi apart topic voor.![]()
Racesturen, servo's en pedalen
Ik wacht vol ongeduld op een tweakers F1 2021 review. Een kleine 2 weken na release is er nog niets verschenen. Iemand een idee of die er al dan niet nog komt?
JoteW schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:12:
[...]
Heb je een screen van wat de meest realistische instellingen zijn?
![]() |
En wat heb je dan de groei van AI en jezelf etc wat je kunt switchen tussen Standaard en andere instellingen? Heb F1 zo niet bij de hand dus ken de exacte beschrijving van die instellingen zo even niet 1,2,3
Twente komt eraan!
Rule of thumb: 10 punten per hele seconde. Zet je target, kijk hoe je rijdt met die target, en dan baseer je AI difficulty daarop.JoteW schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:02:
[...]
En wat heb je dan de groei van AI en jezelf etc wat je kunt switchen tussen Standaard en andere instellingen? Heb F1 zo niet bij de hand dus ken de exacte beschrijving van die instellingen zo even niet 1,2,3
Daar kon ik geen screenshot van maken, aangezien ik niet in mijn Hub was en in het raceweekend. Heb er wel even flink naar lopen zoeken, want je bedoeld zeker hoe snel je resourcepoints enz verdiend, hoevaak een probleem zich voordoet?JoteW schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:02:
[...]
Yes die bedoel ik!G_Dragon schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:10:
[...]
Daar kon ik geen screenshot van maken, aangezien ik niet in mijn Hub was en in het raceweekend. Heb er wel even flink naar lopen zoeken, want je bedoeld zeker hoe snel je resourcepoints enz verdiend, hoevaak een probleem zich voordoet?
Twente komt eraan!
Niet wat ik bedoelde, zie post hierboven. Evengoed bedankt! Ik bepaal de AI op basis van de FP’s.Sir_Lion schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:10:
[...]
Rule of thumb: 10 punten per hele seconde. Zet je target, kijk hoe je rijdt met die target, en dan baseer je AI difficulty daarop.
De basisregel was toch elke 0.2 verschil is 1 AI punt omhoog/omlaag?
Kwam onderstaande site nog tegen, is wel voor F1 2020. Zou die nog enigzins een goede indicatie geven?
https://www.f1laps.com/ai-difficulty-calculator/f12020/
Twente komt eraan!
Het is ook een Rule of Thumb. Als je die grafiek ziet, dan is het eigenlijk net iets meer dan 1s elke 10 punten.JoteW schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:29:
[...]
Niet wat ik bedoelde, zie post hierboven. Evengoed bedankt! Ik bepaal de AI op basis van de FP’s.
De basisregel was toch elke 0.2 verschil is 1 AI punt omhoog/omlaag?
Kwam onderstaande site nog tegen, is wel voor F1 2020. Zou die nog enigzins een goede indicatie geven?
https://www.f1laps.com/ai-difficulty-calculator/f12020/
Nou ben ik er alleen niet over uit hoe je die “ Equal Performance Mode.” aanslingert in Time Trial hahaSir_Lion schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:31:
[...]
Het is ook een Rule of Thumb. Als je die grafiek ziet, dan is het eigenlijk net iets meer dan 1s elke 10 punten.
Twente komt eraan!
Ga ik doen als ik de race van belgie heb gedaan
Bij het kiezen van de auto kan je dat aanzetten. Op de PS is het driehoekje. Staat rechtsboven in het scherm bij auto kiezenJoteW schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:36:
[...]
Nou ben ik er alleen niet over uit hoe je die “ Equal Performance Mode.” aanslingert in Time Trial haha
[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 27-07-2021 07:52 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
@JoteW
Ook al kan de screenshot nu momenteel niet maken, ik heb net even op Google gezocht naar het overzicht en over getyped met mijn settings want ik weet ze uit me hoofd.
Career Settings:
Meet The Press : On
Department Event Frequency : Increased
Facility Management : On
R&D Management : On
Resources
Team Acclaim Rate (player) : Reduced
Team Acclaim Rate (AI) : Increased
Acclaim Rate (Player) : Reduced
Acclaim Rate (AI) : Increased
Resource Rate (Player) : Reduced
Resource Rate (AI) : Increased
Cash Rate (Player) : Reduced
Cash Rate (AI) : Increased
Player Faults
Faul Frequency : Standard ( kan alleen maar op off, low of standard )
Fault Types : High
Ook al kan de screenshot nu momenteel niet maken, ik heb net even op Google gezocht naar het overzicht en over getyped met mijn settings want ik weet ze uit me hoofd.
Career Settings:
Resources
Player Faults
Gisteren mijn gt omega titan cockpit binnen gekregen en na de montage voor het eerst een race gereden met alle assists uit vanuit de cockpit camera. Ik heb (te) lang gereden met tc op medium dus het was erg wennen en moest jammer genoeg de flashback relatief vaak gebruiken maar het was wel erg tof om te doen!
Nu heb ik ook even de audio op driver helmet mix gehad en vond het qua realisme wel wat toevoegen maar niet erg 'leuk' om naar te luisteren. Zijn er meer mensen die dit al even hebben geprobeerd?
Nu heb ik ook even de audio op driver helmet mix gehad en vond het qua realisme wel wat toevoegen maar niet erg 'leuk' om naar te luisteren. Zijn er meer mensen die dit al even hebben geprobeerd?
Even idd. Daarna uitgezetAtlAntA schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:52:
Gisteren mijn gt omega titan cockpit binnen gekregen en na de montage voor het eerst een race gereden met alle assists uit vanuit de cockpit camera. Ik heb (te) lang gereden met tc op medium dus het was erg wennen en moest jammer genoeg de flashback relatief vaak gebruiken maar het was wel erg tof om te doen!
leuk idee indd, maar hier ook na 2 minuten weer uitgeschakeld.AtlAntA schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:52:
hm
ik speel het spel ook sinds kort. Maar mijn PC heeft er moeite mee.
Dit is het enige spel waarbij mijn CPU zo heet word dat ik bijna een eitje kan bakken.
Ik heb de pc al schoongemaakt , nieuwe koelpasta gebruikt en idle draait m ijn systeem netjes op 38 graden.
Zodra ik andere games speel , komt mijn cpu temp niet boven de 60 graden uit , maar met F1 knalt ie gewoon richting de 80 graden.
meer mensen last van?
ik speel het spel ook sinds kort. Maar mijn PC heeft er moeite mee.
Dit is het enige spel waarbij mijn CPU zo heet word dat ik bijna een eitje kan bakken.
Ik heb de pc al schoongemaakt , nieuwe koelpasta gebruikt en idle draait m ijn systeem netjes op 38 graden.
Zodra ik andere games speel , komt mijn cpu temp niet boven de 60 graden uit , maar met F1 knalt ie gewoon richting de 80 graden.
meer mensen last van?
Hoe zijn de graphics in vergelijking met F1 2020? Bij mij was 2020 altijd een beetje blurry.kreeg dat niet lekker scherp.
Is F1 2021 wel de moeite waard ?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Mezelf weer enigzins verbeterd op Monaco. Gereden met gelijke autos en dan in de Haasbackupdevice schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:50:
[...]
Bij het kiezen van de auto kan je dat aanzetten. Op de PS is het driehoekje. Staat rechtsboven in het scherm bij auto kiezen
:strip_exif()/f/image/qbIQJV644S6mxRqkhItqlrtS.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar in Time Trial is die zoveel beter te besturen… ongekend hoeveel verschil dat is in de career mode
Twente komt eraan!
Welke baan?JoteW schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:13:
[...]
Mezelf weer enigzins verbeterd. Gereden met gelijke autos en dan in de Haas
[Afbeelding]
Maar in Time Trial is die zoveel beter te besturen… ongekend hoeveel verschil dat is in de career mode
Ziet er bij mij op PC top uit. Alles op max settingsNickrsd schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:35:
Hoe zijn de graphics in vergelijking met F1 2020? Bij mij was 2020 altijd een beetje blurry.kreeg dat niet lekker scherp.
Monaco, post al even aangepast.
Twente komt eraan!
Gister MyTeam begonnen en waar Bahrain echt goed ging was ik bij Spanje echt aan het harken om aansluiting te vinden in het midfield. Nu vind ik het geen fijn circuit... dus damage control en verder.... Is de volgende race Monaco... weer een circuit wat mij echt 0,0 ligt. Vanavond maar eens ff kijken hoe ik het ga doen.
Ik denk dat de ai nog wat beter gebalanceerd moet worden want ik en veel anderen hebben hetzelfde. In Bahrein werd ik 3e. Dat was natuurlijk veel te hoog want ik verwachtte als nieuw team met haas te vechten. En in Barcelona finishte ik 20 seconden achter Nikita mazepin. Natuurlijk kan dat ook aan de coureur (ons) liggen maar zulke verhalen lees je over het gehele internet wel dus lijkt het me meer een balancing probleem.Griffin schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:41:
Gister MyTeam begonnen en waar Bahrain echt goed ging was ik bij Spanje echt aan het harken om aansluiting te vinden in het midfield. Nu vind ik het geen fijn circuit... dus damage control en verder.... Is de volgende race Monaco... weer een circuit wat mij echt 0,0 ligt. Vanavond maar eens ff kijken hoe ik het ga doen.
Maar dat probleem hebben ze dus al jaren... Teleurstellend dat ze het nog steeds niet opgelost hebben.AtlAntA schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:02:
[...]
Ik denk dat de ai nog wat beter gebalanceerd moet worden want ik en veel anderen hebben hetzelfde. In Bahrein werd ik 3e. Dat was natuurlijk veel te hoog want ik verwachtte als nieuw team met haas te vechten. En in Barcelona finishte ik 20 seconden achter Nikita mazepin. Natuurlijk kan dat ook aan de coureur (ons) liggen maar zulke verhalen lees je over het gehele internet wel dus lijkt het me meer een balancing probleem.
Ja nu je het zegt, ik had dat met F1 2020 ook al. Je zou kunnen zeggen dat elke auto een sterke set-up heeft voor Barcelona omdat men daar getest heeft maar je team in my team heeft daar totaal geen baat van gehad?Sir_Lion schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:11:
[...]
Maar dat probleem hebben ze dus al jaren... Teleurstellend dat ze het nog steeds niet opgelost hebben.
Nice!
Ik vind Monaco echt een kutbaan. Genieten om te zien, moeilijk om te rijden haha!
Ja in TT mode met equal performance staat natuurlijk alles optimaal. Geen last van volle tank, optimale banden temperatuur, 0 tyre ware ….JoteW schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:13:
[...]
Zondag een steamkey voor F1 2021 gekocht, geactiveerd en spel gedownload.
Hierna start ik het spel op en blijf dan vast hangen op dit scherm:
/f/image/cB15so6nzqzJcmo7KvZZhYmB.png?f=fotoalbum_large)
Geen enkele toets op het toetsenbord of controller doet iets, enige wat ik nog kan doen is alt F4.
Iemand hier ervaring mee? Op codemaster support forum wordt niet echt gereageerd
/f/image/cB15so6nzqzJcmo7KvZZhYmB.png?f=fotoalbum_large)
Geen enkele toets op het toetsenbord of controller doet iets, enige wat ik nog kan doen is alt F4.
Iemand hier ervaring mee? Op codemaster support forum wordt niet echt gereageerd
Dit scherm kreeg ik ook, maar kan het wel gewoon wegklikken.ricjuh schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:42:
[Afbeelding]
Het spel raakt vaak de focus (gaat dus naar de achtergrond) kwijt. Kan je ook niet heen en weer alt tabben? Misschien dat het dan weer naar de voorgrond komtricjuh schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:42:
[Afbeelding]
Ben benieuwd hoe lang het dan duurt voor je mee draait in de top... Want bij vorige F1 games was dat gewoon té makkelijk....G_Dragon schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:30:
@JoteW
Career Settings:
Resources
Player Faults
Wat betreft de AI: Daarom doe ik altijd even de training met Quali sim. Daar staat de verwachte pole-tijd. En daar pas ik dan de moeilijkheidsgraad op aan. Na de quali zelf doe ik dat vervolgens nogmaals.
Het blijft jammer dat je de AI niet tíjdens de race kan aanpassen.

Ik zie net dat Jarno opmeer in 1 van zijn video's het diff op 69% (ja, nice) heeft staan maar ik kan dat alleen met increments van 5% wijzigen. Mis ik een setting oid?
Op pc.
Op pc.
Je kan in de setup gewoon per % aanpassenAtlAntA schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:02:
Ik zie net dat Jarno opmeer in 1 van zijn video's het diff op 69% (ja, nice) heeft staan maar ik kan dat alleen met increments van 5% wijzigen. Mis ik een setting oid?
Op pc.
Ja zag het ook jabackupdevice schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:59:
[...]
Je kan in de setup gewoon per % aanpassen
Wel een beetje jammer dat het tijdens een sessie ineens met stappen van 5% moet gaan.
Heel veel oefenen. Maar echt veel. Na verloop van tijd kom je in een flow en is het echt wel een leuke track. Ik dacht er in het begin precies zo over en sloeg hem vaak over.Timbox88 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:49:
[...]
Nice!
Ik vind Monaco echt een kutbaan. Genieten om te zien, moeilijk om te rijden haha!
Zit er in F1 2021 Deluxe geen classic mode.... ?
[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 29-07-2021 22:29 ]
Wel jammer eigenlijk....Sir_Lion schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:29:
Nope, Classic mode is er geheel uit gesloopt.
Jep, geloof ik graag. Maar heb ook weer niet héél veel tijd dus dan kies ik vaak toch voor de andere tracksLAPJENL70 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:32:
[...]
Heel veel oefenen. Maar echt veel. Na verloop van tijd kom je in een flow en is het echt wel een leuke track. Ik dacht er in het begin precies zo over en sloeg hem vaak over.
Typisch EA, functionaliteit weghalen om die over een paar jaar weer terug te brengen als 'nieuwe modus'.
Haha wou het niet zeggen maar ik zie zo rond de kerst wel een €20 dlc aankomen met de classic auto's.dutchgio schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:00:
[...]
Typisch EA, functionaliteit weghalen om die over een paar jaar weer terug te brengen als 'nieuwe modus'.
Edit: realiseer me nu net dat nu EA codies heeft overgenomen een VR modus/optie verder weg lijkt dan ooit. Afaik heeft EA geen enkele titel met VR in hun portefeuille.

[ Voor 21% gewijzigd door AtlAntA op 31-07-2021 07:16 ]
Is het mogelijk om je trainingsprogramma’s te wijzigen? Het zijn nu 3 vooraf bepaalde trainingen, volgens mij kon je vroeger gewoon alle 5 kiezen in een weekend?
Star Wars Squadrons, Medal of Honor.AtlAntA schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:14:
[...]
Haha wou het niet zeggen maar ik zie zo rond de kerst wel een €20 dlc aankomen met de classic auto's.
Edit: realiseer me nu net dat nu EA codies heeft overgenomen een VR modus/optie verder weg lijkt dan ooit. Afaik heeft EA geen enkele titel met VR in hun portefeuille.
Nee dat gaat niet. Ben er zelf wel blij mee, kan nu veel sneller de vrije trainingen doorlopenZuidJ schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:20:
Is het mogelijk om je trainingsprogramma’s te wijzigen? Het zijn nu 3 vooraf bepaalde trainingen, volgens mij kon je vroeger gewoon alle 5 kiezen in een weekend?
Misschein een late reactie. maar ik heb dit ook.Kupauw schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:27:
Heeft iemand anders ook problemen met het geluid op de PS5 (mogelijk ook andere platformen)?
Af en toe dan gaat het geluid van de game zachter en hoor ik keihard het geluid wat je normaal hoort als je de TV camera beelden bekijkt. Het geluid klinkt dan een beetje "metaal" achtig en met een grote echo.
Het is echt storend en gebeurt in elke race waardoor ik de gewone geluiden niet meer kan horen.
Ik speel overigens met de officiële PS5 headset en zal vanavond eens kijken of het ook speelt als ik gewoon mijn speakers gebruik.
de laatste tijd valt op de PS5 af en toe ook gewoon het geluid van de motor weg, en hoor ik alleen nog maar het geluid van auto's om me heen ofzo. heel raar.
Ik had dit met f1 2020 wel op de PS5. Met 2021 nog niet meegemaakt. Heb er nu anderhalf seizoen My Team opzitten. dus lijkt bij mij verholpen in deze nieuwe versie.Kupauw schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:27:
Heeft iemand anders ook problemen met het geluid op de PS5 (mogelijk ook andere platformen)?
Af en toe dan gaat het geluid van de game zachter en hoor ik keihard het geluid wat je normaal hoort als je de TV camera beelden bekijkt. Het geluid klinkt dan een beetje "metaal" achtig en met een grote echo.
Het is echt storend en gebeurt in elke race waardoor ik de gewone geluiden niet meer kan horen.
Ik speel overigens met de officiële PS5 headset en zal vanavond eens kijken of het ook speelt als ik gewoon mijn speakers gebruik.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
I stand corrected.
Ik had dit eergisteren ook op de PC. Alle audio was er wel behalve het motorgeluid. Alleen een restart van de game kon dit verhelpen. Voor patch 1.05 heb ik dit niet eerder gehad.Swaxie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:24:
[...]
Misschein een late reactie. maar ik heb dit ook.
de laatste tijd valt op de PS5 af en toe ook gewoon het geluid van de motor weg, en hoor ik alleen nog maar het geluid van auto's om me heen ofzo. heel raar.
Gister had ik er toevallig na een lange tijd weer last van. Het was na het gebruik maken van de replay/flashback optie. Ik heb de laatste patch nog niet gespeeld.Swaxie schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:24:
[...]
Misschein een late reactie. maar ik heb dit ook.
Heb het spel ook op de PS4, na 2019 (demo) en 2020. Voorlopig weer erg tevreden mee. Er zit voor m'n gevoel wel minder in dan 2020 (geen classic cars, geen halve layouts) en ik mis de nieuwe circuits nog, maar hopelijk komen die snel. Voorlopig vermaak ik me prima met de 2021 editie. Gisteren had ik alleen echt een hele gekke race, toch hier even delen/klagen over wat er gebeurde.
Ik reed met MyTeam op de RedBullRing, 50% lengte. Moeilijkheid staat, voor mij, best hoog (75), dus ik reed in rondje 26/36 ergens in het achterveld, plek 17, en het duurde niet heel lang meer voordat ik op een ronde gezet zou gaan worden.
Toen gebeurde er vooraan het veld (dus eigenlijk achter mij) iets waardoor de safety car naar buiten kwam. Achter me had ik een gat van 12 seconden, dus ik dacht mooi gebruik te kunnen maken van de situatie. Dook gelijk de pitstraat in om nog even voor een nieuw setje soft te halen, wellicht dat ik dan nog wat plekjes kon winnen bij de herstart...
Na de pitstop kwam ik op de baan terug, tussen nummers 5 en 6, maar mijn positie was volgens de ranglijst nog steeds 21e (1 DNF). Elke keer als ik nummer 5 inhaalde kreeg ik de melding dat ik terug moest naar mijn positie. Inhouden zodat de auto's achter mij me konden inhalen lukte ook niet, want dan kreeg ik de waarschuwing dat ik te ver van nummer 5 was en moest aansluiten.
Daar heb ik dus 3 rondjes tussen gezeten. Toen de SC weer naar binnen ging en we weer mochten racen lukte het me om nummer 5 in te halen/uit te remmen bovenaan bocht 3, maar daar kreeg ik dus gelijk een blauwe vlag voor. Ik moest mijn plek direct weer teruggeven. Daarna ook aan nummers 6 t/m 20. Uiteindelijk stond ik dus 21e, met 1 ronde achterstand op het hele veld en nog 3 rondjes te gaan.
Beetje jammer, volgens mij gaat er ergens iets nog niet goed met de spelregels. In een echte race zou je dan volgens mij als achterblijver de SC mogen inhalen om dan achteraan aan te sluiten?
Ik reed met MyTeam op de RedBullRing, 50% lengte. Moeilijkheid staat, voor mij, best hoog (75), dus ik reed in rondje 26/36 ergens in het achterveld, plek 17, en het duurde niet heel lang meer voordat ik op een ronde gezet zou gaan worden.
Toen gebeurde er vooraan het veld (dus eigenlijk achter mij) iets waardoor de safety car naar buiten kwam. Achter me had ik een gat van 12 seconden, dus ik dacht mooi gebruik te kunnen maken van de situatie. Dook gelijk de pitstraat in om nog even voor een nieuw setje soft te halen, wellicht dat ik dan nog wat plekjes kon winnen bij de herstart...
Na de pitstop kwam ik op de baan terug, tussen nummers 5 en 6, maar mijn positie was volgens de ranglijst nog steeds 21e (1 DNF). Elke keer als ik nummer 5 inhaalde kreeg ik de melding dat ik terug moest naar mijn positie. Inhouden zodat de auto's achter mij me konden inhalen lukte ook niet, want dan kreeg ik de waarschuwing dat ik te ver van nummer 5 was en moest aansluiten.
Daar heb ik dus 3 rondjes tussen gezeten. Toen de SC weer naar binnen ging en we weer mochten racen lukte het me om nummer 5 in te halen/uit te remmen bovenaan bocht 3, maar daar kreeg ik dus gelijk een blauwe vlag voor. Ik moest mijn plek direct weer teruggeven. Daarna ook aan nummers 6 t/m 20. Uiteindelijk stond ik dus 21e, met 1 ronde achterstand op het hele veld en nog 3 rondjes te gaan.
Beetje jammer, volgens mij gaat er ergens iets nog niet goed met de spelregels. In een echte race zou je dan volgens mij als achterblijver de SC mogen inhalen om dan achteraan aan te sluiten?
Volgens mij klopt het hele verhaal wel volgens de regels, los van dat je geen blauwe vlag zou moeten krijgen als je echt snel genoeg bent om weg te rijden als je zelf unlapped.
Het inhalven van achterblijvers betekent niet dat je zelf zomaar het hele veld weer voorbij mag gaan. Dat gebeurt alleen als de wedstrijdleiding aangeeft dat het dan veilig is en toegestaan is dat te doen.
In jouw geval had je eerst weg moeten rijden bij de safety car om een gat te creëren, zodat je veillig je pitstop kon doen.
Het inhalven van achterblijvers betekent niet dat je zelf zomaar het hele veld weer voorbij mag gaan. Dat gebeurt alleen als de wedstrijdleiding aangeeft dat het dan veilig is en toegestaan is dat te doen.
In jouw geval had je eerst weg moeten rijden bij de safety car om een gat te creëren, zodat je veillig je pitstop kon doen.
XBox Series X: BloodyB2121
Klopt, bij sommige circuits zou ik echter liever een ander trainingsprogramma instellen. Voornamelijk track acclimisation bij de lastige circuits. Of juist bandensparen bij de wat eenvoudigere.schumi1986 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 04:01:
[...]
Nee dat gaat niet. Ben er zelf wel blij mee, kan nu veel sneller de vrije trainingen doorlopen
I found a glitch in the matrix,
Ik had laatst met een maat van me online gespeeld, maar als je online speelt gaan sommige settings zoals schade mee naar My Team als je weer verder gaat. Wat ik al een tijd terug ontdekt had en best geïrriteerd om was omdat ik er tijdens de race achter kwam. Maar ik denk probeer even iets uit en ja hoor I found a bug
Weer geen schade in My Team na een online race, mid-save exit tijdens de race en naar online om een eigen lobby te maken. Daar heb ik de schade op simulatie gezet en toen My Team Mid-save weer opgestart, wat denk je? ik had weer schade whut!
Ik had laatst met een maat van me online gespeeld, maar als je online speelt gaan sommige settings zoals schade mee naar My Team als je weer verder gaat. Wat ik al een tijd terug ontdekt had en best geïrriteerd om was omdat ik er tijdens de race achter kwam. Maar ik denk probeer even iets uit en ja hoor I found a bug
Weer geen schade in My Team na een online race, mid-save exit tijdens de race en naar online om een eigen lobby te maken. Daar heb ik de schade op simulatie gezet en toen My Team Mid-save weer opgestart, wat denk je? ik had weer schade whut!
Ah, ok. Thnx, weer wat geleerd. Op het moment van naar binnen gaan wist ik nog niet echt precies waar de safety car zat. Zat in één van de laatste bocht ging toen het geel werd, dus dacht mijn kans te pakken en een gratis pitstop te hebben, maar als je dan dus 20 seconden later tussen nummers 5 en 6 terug de baan opkomt, zit je wel lekker klem.d.bakker84 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:18:
Volgens mij klopt het hele verhaal wel volgens de regels, los van dat je geen blauwe vlag zou moeten krijgen als je echt snel genoeg bent om weg te rijden als je zelf unlapped.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, iemand in F1-spel al eens de melding "Lapped cars may now overtake" gehad?
Is die bug al officieel gemeld?G_Dragon schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:13:
Geen idee
Dat denkt de rest waarschijnlijk ook
Ik wacht nog ff met f1 2021. As usual redelijk wat bugs. En aangezien die de lol best kunnen verstieren wacht ik wel ff.
Al is f1 2020 ook nog niet bugvrij. Laatst nog een droge race gestart. Werd ik op intermediates gezet tijdens quali. En mocht ook niet wisselen naar droge banden

F1 2021 is een heerlijke game die ook grafisch een flinke sprong heeft gemaakt op F1 2020, ik kan met deze bug nog wel leven. Natuurlijk geen enkel spel is perfect en bug vrij, maar ik respecteer je meningWaah schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:42:
[...]
Dat denkt de rest waarschijnlijk ook![]()
Ik wacht nog ff met f1 2021. As usual redelijk wat bugs. En aangezien die de lol best kunnen verstieren wacht ik wel ff.
Al is f1 2020 ook nog niet bugvrij. Laatst nog een droge race gestart. Werd ik op intermediates gezet tijdens quali. En mocht ook niet wisselen naar droge bandenleuk als je iemand eens wil laten racen om te laten zien hoe leuk een stoel+stuur is.
Held!G_Dragon schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:13:
Ik heb dit ook al 3 keer gehad, maar geen manier kunnen vinden om het aan te passen tijdens het weekend / race.
Vanavond maar eens uit testen.
Grafisch een flinke sprong? Misschien als je op de PS5 speelt, maar op de PC is het écht nitpicking.G_Dragon schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:30:
[...]
F1 2021 is een heerlijke game die ook grafisch een flinke sprong heeft gemaakt op F1 2020, ik kan met deze bug nog wel leven. Natuurlijk geen enkel spel is perfect en bug vrij, maar ik respecteer je mening
Enige grote verschil is de baan met regen. En dat is IMHO echt een achteruitgang. Ipv een natte baan, heb je nu een droge baan met regenplassen.

Als je ziet waar die op moet letten om uberhaupt verschil te zien
Niet vreemd, en had ook niet anders verwacht. Ze gebruiken immers nog altijd dezelfde engine. Schaduwen zijn heel veel truukjes voor te bedenken zodat je geen raytracing nodig hebt. En zeker voor een relatief simpele belichting zoals bij deze racegames is dat allemaal niet héél lastig.
F1 2021 komt hier zeker wel. Maar dan voor de co-op My-Team. Maar echt veel tijd voor gaming heb ik in de herfst en wintermaanden. Dan komt die er wel. Hopelijk trekken ze de performance dan ook recht van de auto's. Want Merc rijd nog altijd makkelijk vooraan wat niet realistisch is dit seizoen. Maar ik verwacht dat ze het niet gaan aanpassen. Net als dat in F1 2020 de Ferrari's ook goed meedoen... wat ook BS was
Dan zal dat het wel zijn inderdaad want ik speel op de Xbox Series X en vind het grafisch een grote sprong, op PC geloof ik direct dat de sprong minder groot is.Waah schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:46:
[...]
Grafisch een flinke sprong? Misschien als je op de PS5 speelt, maar op de PC is het écht nitpicking.
Enige grote verschil is de baan met regen. En dat is IMHO echt een achteruitgang. Ipv een natte baan, heb je nu een droge baan met regenplassen.Zo ziet een natte racebaan er niet uit
![]()
[YouTube: F1 2021 vs F1 2020 | Direct Comparison]
Als je ziet waar die op moet letten om uberhaupt verschil te zien![]()
Niet vreemd, en had ook niet anders verwacht. Ze gebruiken immers nog altijd dezelfde engine. Schaduwen zijn heel veel truukjes voor te bedenken zodat je geen raytracing nodig hebt. En zeker voor een relatief simpele belichting zoals bij deze racegames is dat allemaal niet héél lastig.
F1 2021 komt hier zeker wel. Maar dan voor de co-op My-Team. Maar echt veel tijd voor gaming heb ik in de herfst en wintermaanden. Dan komt die er wel. Hopelijk trekken ze de performance dan ook recht van de auto's. Want Merc rijd nog altijd makkelijk vooraan wat niet realistisch is dit seizoen. Maar ik verwacht dat ze het niet gaan aanpassen. Net als dat in F1 2020 de Ferrari's ook goed meedoen... wat ook BS was
Ja voor de consoles was het wel een grote stap jaG_Dragon schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:52:
[...]
Dan zal dat het wel zijn inderdaad want ik speel op de Xbox Series X en vind het grafisch een grote sprong, op PC geloof ik direct dat de sprong minder groot is.
Echter hoop ik nog dat ze uiteindelijk eens een nieuwe grafische engine gaan gebruiken, ipv een engine uit 2015

En inderdaad de werkelijke performance van de auto's. Zodat de uitslagen meer in de buurt komen van de realiteit. Hoe vet zou het zijn om echt een gevecht om de lead te zien tussen Red Bull en Merc... En dat jij je daar als racer tussen kan mengen.
Ik ben nog op zoek naar een maatje om samen de co-op career mode te gaan doen. Ik speel op PC.
Mijn nivo is ongeveer gelijk aan AI op 85% in F1 2020 en speel met stuur. Verder game ik de meeste avonden ergens tussen 19.30 en 22.00 en regelmatig zaterdag overdag.
Mijn nivo is ongeveer gelijk aan AI op 85% in F1 2020 en speel met stuur. Verder game ik de meeste avonden ergens tussen 19.30 en 22.00 en regelmatig zaterdag overdag.
Dat niveau is mij net ff te hoog, haha!TheIceWarrior schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:01:
Ik ben nog op zoek naar een maatje om samen de co-op career mode te gaan doen. Ik speel op PC.
Om op een ander nivo te spelen vind ik geen probleemTimbox88 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:50:
[...]
Dat niveau is mij net ff te hoog, haha!
Hallo,
In mijn F1 2021 game staat het camera standpunt naar links gericht. Wat ik ook in de camera settings verander, dit blijft steeds het geval. Heeft iemand hier ook problemen mee?
In mijn F1 2021 game staat het camera standpunt naar links gericht. Wat ik ook in de camera settings verander, dit blijft steeds het geval. Heeft iemand hier ook problemen mee?
![]() |
[ Voor 23% gewijzigd door p_loves13 op 06-08-2021 09:22 ]
Ik denk niet dat je het bij camera settings moet zoeken, maar bij je key bindings... misschien staat daar iets gekoppeld aan naar links kijken?p_loves13 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:21:
Hallo,
[Afbeelding]
Dank je, ik heb het gevonden.
Heb mijn instellingen opnieuw opgeslagen en nu werkt het wel.
Heb mijn instellingen opnieuw opgeslagen en nu werkt het wel.
Dat is de nieuwe 'hard mode' modus.
Rupsen, Rapsen.
Hallo,
Ik kan het nergens vinden.
Maar wordt de PC versie nog in een doosje geleverd? Op dvd of cd.
Ik wil dat game winkels of mediamarkt er ook nog iets aan verdiend.
Gr Robert
Gr Robert
Cool! Ik wil op zich wel, lijkt me tof, maar heb ook niet zoveel tijd als jou gok ik. Kunnen we beter wat specifieke momenten afspreken ofzo!TheIceWarrior schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:18:
[...]
Om op een ander nivo te spelen vind ik geen probleem
Was me eerlijk gezegd niet eens opgevallen of bekend. Maar als ik naar de pricewatch kijk, dan gaat het lastig worden.robnieuw schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:36:
Hallo,
Gr Robert
pricewatch: F1 2021 - Standard Edition, Windows
pricewatch: F1 2021 - Deluxe Edition, Windows
Dus ben bang dat het via EA of Steam gaat worden.
Rupsen, Rapsen.
Dat mag alleen als de raceleiding daarvoor toestemming geeft. Dat mag niet zomaar. Op tv zie je dan de melding van "lapped cars may now overtake" of iets dergelijks.wnwiigrtz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:10:
In een echte race zou je dan volgens mij als achterblijver de SC mogen inhalen om dan achteraan aan te sluiten?
[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 06-08-2021 15:28 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Zijn er nog Tweakers die dit actief spelen op de Xbox Series X? Ik probeer er een beetje in te komen nu ik weer een Playseat heb, maar zonder gezelligheid verveelt een avondje racen al heel snel.
[ Voor 5% gewijzigd door Habbekrats_NL op 07-08-2021 15:01 ]
XBL GT: HabbekratzNL
Ik start een tijdrit en telkens als ik even buiten de baan kom dan is m’n ronde vanwege de regels deleted. Waar kan ik aanpassen dat dit tijdelijk wel mag? Kan ik dat alleen aanpassen door de het type rijstijl aan te passen of heb je ook nog ergens instellingen? Bij de spel instellingen zie ik het niet.
Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"
Dat is het idee van tijdrit, je tijd is alleen geldig wanneer je op de baan blijft... Je kan wel door blijven rijden, je tijd wordt wel genoteerd, maar als niet-geldige tijd dacht ik...kuka schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:09:
Ik start een tijdrit en telkens als ik even buiten de baan kom dan is m’n ronde vanwege de regels deleted. Waar kan ik aanpassen dat dit tijdelijk wel mag? Kan ik dat alleen aanpassen door de het type rijstijl aan te passen of heb je ook nog ergens instellingen? Bij de spel instellingen zie ik het niet.
www.youtube.com/DerOllie
Maar hij realisme-instellingen kun je wel instellen hoe streng dit iskuka schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:09:
Dat is alleen voor normale races/carrière..Timbox88 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:21:
[...]
Maar hij realisme-instellingen kun je wel instellen hoe streng dit is
Time Trial is altijd buiten de baan = ronde afgekeurd
Jup anders zou het een dikke bende worden op de leaderboards.Mr Nielsson schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:52:
[...]
Dat is alleen voor normale races/carrière..
Time Trial is altijd buiten de baan = ronde afgekeurd
Ahh, jullie hebben gelijk inderdaad, sorry!
Logisch en terecht ook wel :-)
Logisch en terecht ook wel :-)
Yes weer een nieuwe patch, vorige week was 1.05 er ook al.
Hoi,
Ik speel nog F1 2017. Niet heel fanatiek en ook niet echt goed.
Is het het waard om een keer te upgraden naar F1 2020, of F1 2021?
Ik speel op de pc met een stuurtje
[ Voor 11% gewijzigd door simso1 op 09-08-2021 14:59 ]
Ik ben begonnen met 2019 (via xbox gamepass) en ben vrij snel over gegaan naar 2021. Het rijden met de nieuwe regels merk ik wel iets van, maar de grootste verandering zit toch wel in de visuals. Als je gewoon een rondje in een F1 auto wil rijden is 2017 nog prima gok ik, wil je ook nieuwe(re) banen, regels en auto's is de upgrade het wel waard denk ik. Maar dan is het goedkoper om naar 2020 te upgraden zou ik zeggensimso1 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:58:
Hoi,
Quick Practice will no longer cause excessive wear to components.
Die is wel fijn lijkt me.
MFD will now pop-up after receiving minor damage.
Dat is ook wel een verbetering. Regelmatig twijfel ik of ik schade heb... Ga je checken, let je niet op de weg en rijd je tegen iemand op met gegarandeerd schade
Ik zie niets over rebalancing van de teams. Dus Mercedes zal nog wel dominant zijn
Die is wel fijn lijkt me.
MFD will now pop-up after receiving minor damage.
Dat is ook wel een verbetering. Regelmatig twijfel ik of ik schade heb... Ga je checken, let je niet op de weg en rijd je tegen iemand op met gegarandeerd schade
Ik zie niets over rebalancing van de teams. Dus Mercedes zal nog wel dominant zijn