Twente komt eraan!
Alhoewel ik het een erg aantrekkelijk idee vind om helemaal mijn eigen set-up voor een auto te vinden heb ik er simpelweg het geduld niet voor dus ik laad gewoon 1 van de steam workshop op en begin die wat te fine tunen. De uitleg die er ingame bij staat is summier maar voldoende om een idee te krijgen wat elke setting doet.JoteW schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:30:
Wat doen jullie allemaal aan instellingen aan de auto? Ik merk namelijk dat ik er echt 0,0 kaas van heb gegeten wat ik precies aan moet passen voor een betere tijd.
Jullie daar tips voor? Goede sites of wat dan ook?😁
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Heb je het systeemtaal op het NL staan?BaZnGaNL schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:52:
Weet iemand hoe ik de game in het Engels kan zetten, maar de PS4 nog in het Nederlands staat?
Ja systeemtaal staat op NL
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
heb het probleem van de update gefixed, game geinstalleerd zonder internet en daarna internet weer aangezet en de update gedownload, werkt nu als een trein!Jaco0182 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:23:
Ik heb sinds gisteren ook deze game, mooi hoor, gisteravond heel de avond gespeeld.
Wel 1 probleem, op de PS5 wilt de game niet niet updaten, hij kan de update file niet downloaden, krijg een foutmelding, ik heb al gegoogled maar kan het niet vinden. Iemand anders ook last van en/of een oplossing? Ik speel dus de 1.0 versie bij gebrek aan de update...
Braking Point is trouwens helemaal brak, de eerste race werd ik 10e ofzo, krijg ik meteen een filmpje dat ik eerste ben geworden?? wtf. Meteen uitgezet.
Iemand?
Op mijn thrustmaster T300 ook problemen met FFB na het updaten van de driver. Blijkbaar moest ook de firmware (via een andere tool) geupdate worden. Daarna nog even USB eruit en erin en het werkte weer naar behoren.AtlAntA schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:43:
[...]
Thrustmaster en F1 2021 werkt nog voor geen meter. Bij heel veel mensen is er ook geen ffb tenzij je wat workarounds doet. Die kan je eventueel proberen? Je drivers even compleet opnieuw installeren inclusief de reboots. Tijdens het draaien van het spel de USB even opnieuw in pluggen. En (maar dat spreekt voor zich lijkt me) ervoor zorgen dat je base op de laatste firmware draait.
Braking point inmiddels uitgespeeld zonder assists. Ondanks dat ie misschien wat kort was, wel erg leuk gedaan!
Had deze eerst op hard(?) geprobeerd, maar dat was net even te lastig, ook omdat ik nog lang niet alle banen ken. Op normal kon ik hem daarna redelijk makkelijk uitspelen. (maar daar was de AI dan wel erg makkelijk)
Niet mogelijk met systeemtaal op NL te houden?
Niet dat ik weet.BaZnGaNL schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:02:
[...]
Voor zover ik weet volgen bijna alle spellen de systeemtaal, die ook nog eens account-overstijgend is.
Je zult deze dus echt moeten wijzigen.
Bijna net zo goed als het echte commentaarstijn014 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:52:
Toch maar gekocht. Stond per ongeluk nog in het Nederlands toen ik aan braking point begon. Geen aanrader. Blijkbaar doet Gargamel nu ook racecommentaar.
Verder wat is het toch een lastige game! Zelfs met veel hulpen aan is het echt lastig om goede tijden te rijden. Sommige bochten durf ik in de game al niet volgas te gaan, laat staan dat je zoiets ieder rondje in het echie doet!
Maar hij vermaakt goed, al had ik wel grafisch op de next-gen een iets grotere stap verwacht. Filmpjes zijn van flink lagere resolutie en ook de hoofden van mensen zijn nu niet bepaald kwalitatief hoogstaand.
Check even de instellingen in het spel. Je hebt daar namelijk ook de taal voor commentaar. Volgens mij kan je 1 optie er boven ook de taal van het spel aanpassen.BaZnGaNL schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:02:
[...]
Rupsen, Rapsen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Edit:
Zie dit filmpje; YouTube: F1 2021: Raytracing Shadows & Reflections in Action | DLSS 2.2.9 | R...
[ Voor 43% gewijzigd door Stoksbrood op 19-07-2021 13:31 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
EDIT:
My Team de race van Singapore
Begon in de regen achteraan de grid, toen ik 8e reed besloot ik om een gok te wagen en me pit strategie om te gooien naar de harde band en voor een 1 stopper te gaan. Maar dat viel in het water toen de game besloot om er een bug in te gooien waardoor ik door de grond viel en pas een ronde later kon pitten. Hierdoor werd ik na de pit weer 19e,
Toestemming nodig voor bekijken van Streamable
Op deze plek staat ingesloten content die van Streamable afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat Streamable persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op StreamableToen begon het gedoe, de ene safety car na de andere door crashes van andere correurs op de baan. Ik ben uiteindelijk 8ste geworden omdat Bottas die op de eerste plek lag DNF ging waardoor Norris de race won.
Toestemming nodig voor bekijken van Streamable
Op deze plek staat ingesloten content die van Streamable afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat Streamable persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op StreamableToestemming nodig voor bekijken van Streamable
Bekijk op Streamable[ Voor 77% gewijzigd door G_Dragon op 19-07-2021 20:49 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hoe ERS nog wel dan? Ik zou zeggen alleen de overtake button, want de optie in het MFD is ook niet selecteerbaar. ERS assist on dan kun je helemaal niets instellen, ook geen overtake. ERS assist off kun je alleen overtake aanzetten en blijft de setting de hele tijd op medium...dutchgio schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:23:
[...]
ERS nog wel, brandstof alleen tijdens safety car volgens mij. Komt inderdaad door de F1 regels, de motorprestaties aanpassen mag dit jaar niet meer.
update: https://simracingsetup.co...ame/f1-2021-guide-to-ers/
[ Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 20-07-2021 08:42 ]
www.youtube.com/DerOllie
Heb de AI teruggezet van 90 naar 85 voor Spanje. Merk dat ik met AI op 90 mooi achteraan de grid rij met de Haas (Australie en Bahrein), wat dus qua realisme klopt aan het begin van het seizoen.
Onderstaand de uitslag van FP2 in Spanje
:strip_exif()/f/image/MrqqyRePSETtuuNNBDF83aH6.jpg?f=fotoalbum_large)
Twente komt eraan!
Gebruiken jullie ook vaak de auto instellingen van de top spelers bij time trials? Die kan je dan overnemen, aangezien ik zelf nul verstand heb van die instellingen pak ik die meestal maar.
Geniaal spel hoor vooral met een vriend samen online die carrière spelen is heerlijk is toch een game waar het wel lekker is om ondertussen lekker te kunnen lullen, aangezien zo'n heel race weekend wel eventjes duurt.
[ Voor 17% gewijzigd door Stylze op 20-07-2021 11:10 ]
Playstation 5
Twente komt eraan!
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Wel twee onverwacht leuke races gehad, een 2e en 4e plek in mijn auto die qua ontwikkeling nog in het achterveld thuishoort.
In Canada enorm geholpen door een safetycar en regen, waarbij iedereen 2x nieuwe inters haalde en ik het volhield op 1 set.
In Frankrijk vooral veel geluk gehad met start en 1-stop strategie en mogelijk zelf iets te agressief verdedigd op meneer Hamilton, die daardoor af moest haken en Bottas meenam.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Vanavond maar eens aan My Team beginnen, denk ik. Benieuwd of daar veel veranderd is t.o.v. vorig jaar. Ik begreep dat je de trainingen nu kan simuleren. Dat is vooral na het eerste seizoen wel fijn. Op een gegeven moment heb je voor ieder circuit wel een setup en dan is de lol er wel af met plichtmatig rondjes rijden voor resource-punten...
Als er hier andere xboxers zijn die eens online willen racen zonder dat je constant expres van de baan wordt gereden, houd ik me ook aanbevolen
[ Voor 7% gewijzigd door Prullenbak84 op 20-07-2021 12:11 ]
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Het verhaal is echt slecht.Prullenbak84 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:09:
Toch dit weekend overstag gegaan en dit spel gekocht, ondanks dat ik eigenlijk een jaartje over zou slaan. Was toch wel benieuwd geworden. Meteen alle talen in de menu's op engels gezet, maar veel van Breaking Point is toch Nederlands. De gesprekken zijn redelijk OK ingesproken, maar het is toch allemaal wel erg knullig. Ik begrijp hier nu dat je je systeemtaal op Engels zou kunnen zetten. Daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Dom. Nu heel het verhaal al uitgespeeld (best vermakelijke races, maar een flinterdun verhaaltje), maar als ik dat nog een keer doe ga ik dat wel proberen. Weet alleen niet of het een tweede keer leuk is.
Vanavond maar eens aan My Team beginnen, denk ik. Benieuwd of daar veel veranderd is t.o.v. vorig jaar. Ik begreep dat je de trainingen nu kan simuleren. Dat is vooral na het eerste seizoen wel fijn. Op een gegeven moment heb je voor ieder circuit wel een setup en dan is de lol er wel af met plichtmatig rondjes rijden voor resource-punten...
Als er hier andere xboxers zijn die eens online willen racen zonder dat je constant expres van de baan wordt gereden, houd ik me ook aanbevolen
Akkerman die opeens NEIN roept ? sinds wanneer zeggen wij dat in Nederland.
Of staat er onder een video die op "youtube" staat een duitse comment daaronder ?
De makers weten niet eens wat Nederlands is ?
Dan gaat akkerman zeuren om een motor upgrade, terwijl iedere auto normaal in een eigen R&D pool zitten. Dus wat heeft dat ermee te maken.
(Ik weet niet of ik nu iets verklapt, want het is niet echt een verhaal te noemen)
Ik hoop er snel doorheen te gaan, ben nu bij hoofdstuk 14 (doe ik even uit mijn hoofd)
MyTeam ga ik ook eens mee starten, nooit gedaan.
Haak meestal af als het om R&D gaat.
Totaal nog geen kaas van gegeten.
Afstellingen download ik ook gewoon meestal van andere mensen.
Heel soms tweak ik er wat aan, zonder precies te weten wat ik doe haha
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ja het is allemaal nogal knullig en flinterdun. Maar goed, wel vermakelijk vond ik. Dat akkerman beledigd is over die motor-upgrade vond ik eigenlijk het enige geloofwaardige nog. Maar goed, hij stond dat gesprek af te luisteren, dus had ie ook kunnen horen waarom dat was. Nou goed. Niet teveel spoilen hier van dit fantastische avontuurPykow schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:23:
[...]
Het verhaal is echt slecht.
Akkerman die opeens NEIN roept ? sinds wanneer zeggen wij dat in Nederland.
Of staat er onder een video die op "youtube" staat een duitse comment daaronder ?
De makers weten niet eens wat Nederlands is ?
Dan gaat akkerman zeuren om een motor upgrade, terwijl iedere auto normaal in een eigen R&D pool zitten. Dus wat heeft dat ermee te maken.
(Ik weet niet of ik nu iets verklapt, want het is niet echt een verhaal te noemen)
Ik hoop er snel doorheen te gaan, ben nu bij hoofdstuk 14 (doe ik even uit mijn hoofd)
Afstellingen haal ik ook meestal van internet. MyTeam is wel een hoop R&D natuurlijk. Maar op zich is dat wel goed te volgen meestal.MyTeam ga ik ook eens mee starten, nooit gedaan.
Haak meestal af als het om R&D gaat.
Totaal nog geen kaas van gegeten.
Afstellingen download ik ook gewoon meestal van andere mensen.
Heel soms tweak ik er wat aan, zonder precies te weten wat ik doe haha
Het is maar net hoeveel je de verschillen gaat opmerken.Albert020 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:39:
Vraag me toch af of er nou zo veel verschil in F1 2020/2021 zit ?
Wat je merkt is dat de banden eerder eraan zijn.
je kan nu ook schade krijgen aan de onderkant en je motor moet je op tempratuur krijgen.
Daarnaast zijn de curves gevaarlijker, je kan dan echt de tractie verliezen.
Het is in mijn ogen een verbetering op de vorige versie.
Ik ben geen die-hard sim racers, maar deze game geeft mij wel het gevoel dat ik het ben
Angelo NL / Global Cargo VTC
Thanks, ga hem ook maar eens proberen, alleen nog even geduld hebbenPykow schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:17:
[...]
Het is maar net hoeveel je de verschillen gaat opmerken.
Wat je merkt is dat de banden eerder eraan zijn.
je kan nu ook schade krijgen aan de onderkant en je motor moet je op tempratuur krijgen.
Daarnaast zijn de curves gevaarlijker, je kan dan echt de tractie verliezen.
Het is in mijn ogen een verbetering op de vorige versie.
Ik ben geen die-hard sim racers, maar deze game geeft mij wel het gevoel dat ik het ben
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bPn2sBRwc6vzjZOsbHlRD7lD.jpg?f=user_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 20-07-2021 14:43 ]
Net even die van Spanje erop gezet. Ben al na 2 rondjes van een 1.20.6 naar een 1.20.1 1.19.5 gegaan, ondanks dat t totaal niet mijn baan is. Zelden gereden..backupdevice schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:41:
Goede setups voor online en offline races
https://www.youtube.com/channel/UC-CuWYPJD7OZqWTR__snd4g
Veel oefenen is uiteraard de remedie
[ Voor 7% gewijzigd door JoteW op 20-07-2021 15:03 . Reden: Nieuwe tijd. ]
Twente komt eraan!
En een goede setup de basisJoteW schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:41:
[...]
Net even die van Spanje erop gezet. Ben al na 2 rondjes van een 1.20.6 naar een 1.20.1 1.19.5 gegaan, ondanks dat t totaal niet mijn baan is. Zelden gereden..
Veel oefenen is uiteraard de remedie
Kwamen eigenlijk voor onze laatste run met een setje nieuwe rode banden net op het verkeerde moment naar buiten. Russell hield ons in zijn outlap bij bocht 1 en 2 al op waardoor we al .600 goed moesten gaan maken. Uiteindelijk de keuze gemaakt om terug te gaan naar de pits. Straks maar eens aan de race beginnen!
Twente komt eraan!
- Geen party mode meer voor de fuel mode (fuel mode weinig meer aanpasbaar, nieuwe 2021 regels)Albert020 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:39:
Vraag me toch af of er nou zo veel verschil in F1 2020/2021 zit ?
- Minder grip, ik vind het merkbaar door minder downforce, meer onderstuur.
- Geen classic cars meer
- Geen short circuits meer
- wel 3 banen die er eerder nooit in zaten, waarmee totaal op 24(!) tracks komt (Imola, Portimao, Jeddah, alle 3 later trouwens in DLC (neem aan gratis))
- Verhaal modus zat niet in 2020 (nog niet gespeeld, maar naar schijnt aardig om te doen)
verder uit mn hoofd even weet ik geen andere grote verschillen. Blijft wel een lekkere racegame, en persoonlijk vind ik het erg leuk om de banen waarop geraced wordt ook persoonlijk te kennen.
Update: deze legt ook eea wel leuk uit: YouTube: Own F1 2020? Here’s 7 Reasons To Buy F1 2021
[ Voor 10% gewijzigd door DerOllie op 20-07-2021 16:53 ]
www.youtube.com/DerOllie
Voel je vrij me toe te voegen, zodat ze makkelijker te downloaden zijn
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
In Time Trial neem ik aan? Je kunt ergens je personal best race line uitzetten in de settings Time Trial Settings - Personal Best Telemetry ModeAlbert020 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:02:
Hoe krijg ik die licht blauwe streepjes op de baan weg, raceline heb ik al uit ?
[ Voor 9% gewijzigd door Mr Nielsson op 20-07-2021 17:18 ]
Ik zie dat je dit erbij hebt gezetMr Nielsson schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:14:
[PC/Steam] Ik heb ook voor iedere baan een redelijk stabiele setup online staan; https://steamcommunity.com/id/Nielles/
Voel je vrij me toe te voegen, zodat ze makkelijker te downloaden zijn
Hoe bedoel je dit precies? Ik ben nog echt een (setup) noobSprint / Time Trial setup. For longer races add a little more stability so the tyres will last longer.
Ook hier begonnen met de Story Mode, dacht even dat ik iets verkeerd had staan met de settings omdat het eigenlijk wel soepel ging. Speel nu op Expert assists (alleen met racing line aan, merk dat ik die oefen sessies wel nodig heb voor de race
Wil wat meer de setups in duiken tijdens die oefen sessies. Doe ik ook echt een keer wat om die "Drive with 2 different setups" te halen
Het zijn eigenlijk setups om een zo snel mogelijke ronde te rijden. Hiermee gaan je banden dus ook snel achteruit.barriie schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:27:
[...]
Ik zie dat je dit erbij hebt gezet
[...]
Hoe bedoel je dit precies? Ik ben nog echt een (setup) noob
Bij het kopje 'suspension' in je setup menu kun je voor een langere race de sliders wat naar rechts verplaatsen, zodat de wagen nog meer downforce krijgt en je banden het langer volhouden in een langere race.
Klopt, in Time Trial, maar krijg ze niet weg..... ?Mr Nielsson schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:15:
[...]
In Time Trial neem ik aan? Je kunt ergens je personal best race line uitzetten in de settings Time Trial Settings - Personal Best Telemetry Mode
[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 20-07-2021 18:13 ]
Zou ergens in de telemetry settings moeten staan.Albert020 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:37:
[...]
Klopt, in Time Trial, maar krijg ze niet weg..... ?
Twente komt eraan!
Heb het uit gekregen hoor, stond idd aan in TelemetrieMr Nielsson schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:55:
[...]
Zou ergens in de telemetry settings moeten staan.
[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 20-07-2021 18:43 ]
Ga je ook race specifieke set-ups maken? of is het zo dat als j e de suspension wat aanpast je eigenlijk meteen een race set-up hebt? Ik dacht dat als je een ful race set-up hebt je misschien de toe en/of camber oom wat wilt aanpassen?Mr Nielsson schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:33:
[...]
Het zijn eigenlijk setups om een zo snel mogelijke ronde te rijden. Hiermee gaan je banden dus ook snel achteruit.
Bij het kopje 'suspension' in je setup menu kun je voor een langere race de sliders wat naar rechts verplaatsen, zodat de wagen nog meer downforce krijgt en je banden het langer volhouden in een langere race.
oh, en zijn je set-ups gemaakt met of zonder assists in het achterhoofd? Heb op de follow knop gedrukt iig
Erg vermakelijk, merk wel dat sommige challenges op makkelijk veel te makkelijk zijn en op uitdagend weer net iets te moeilijk waardoor je soms een aantal races opnieuw moet doen, na drie keer hetzelfde opnieuw proberen zet ik hem toch weer even op makkelijk.
Zodra ik klaar ben met Braking Point ga ik starten met My Team.
Ik heb totaal geen verstand van de techniek in F1 dus ik laat dat upgraden denk ik voor wat het is, wil daarnaast wel zoveel mogelijk content ervaren van de My Team modus. Ook wordt het zoeken welk niveau passend is voor mij aangezien ik nieuw ben in deze game.
Ik hou Braking Point maar als handvat en probeer het niveau daar een beetje op af te stellen.
Mochten er mensen online eens willen racen op PS5, voeg me gerust toe: NICKS_AAN
In MyTeam kun je het upgraden niet echt negeren. Maar bij R&D kun je gewoon om een recommended onderdeel vragen en dan daar je resource points op inzetten, dan komt het best goed.MrNobody28 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:04:
Zodra ik klaar ben met Braking Point ga ik starten met My Team.
Ik heb totaal geen verstand van de techniek in F1 dus ik laat dat upgraden denk ik voor wat het is, wil daarnaast wel zoveel mogelijk content ervaren van de My Team modus. Ook wordt het zoeken welk niveau passend is voor mij aangezien ik nieuw ben in deze game.
Niveau instellen vind ik ook altijd lastig. Ik had de AI ingesteld op 75 en werd met mijn nieuwe myteam-auto gelijk 5e in de eerste race. Dat vind ik echt onrealistisch hoog, dus ik de moeilijkheid nog wat verhoogd, naar 80 ofzo, en vervolgens reed ik in barcelona kansloos 20 seconden achter schumacher
Misschien je steering lock ergens in de settings van je stuur aanpassen? Zou niet moeten mogen. Casino for everyone!Prullenbak84 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:51:
[...]
In MyTeam kun je het upgraden niet echt negeren. Maar bij R&D kun je gewoon om een recommended onderdeel vragen en dan daar je resource points op inzetten, dan komt het best goed.
Niveau instellen vind ik ook altijd lastig. Ik had de AI ingesteld op 75 en werd met mijn nieuwe myteam-auto gelijk 5e in de eerste race. Dat vind ik echt onrealistisch hoog, dus ik de moeilijkheid nog wat verhoogd, naar 80 ofzo, en vervolgens reed ik in barcelona kansloos 20 seconden achter schumacherHet is ook erg baan-afhankelijk natuurlijk. Maar goed, ik ga kijken hoe het verder gaat (nadat ik monaco gesimuleert heb. Dat is echt niet te doen. De haarspeld is niet eens te halen met mijn stuurtje, zelfs niet al sta ik praktisch stil. Lijkt wel ieder jaar erger te worden).
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Ik heb van alles geprobeerd. Misschien ligt het wel gewoon aan mij hoor. Ik haat hierdoor al die stratencircuits. Gek genoeg wel pas sinds 2019... Voor die tijd vond ik circuits als singapore en baku fantastisch, maar t is sindsdien echt een drama.Racing_Reporter schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:55:
[...]
Misschien je steering lock ergens in de settings van je stuur aanpassen? Zou niet moeten mogen. Casino for everyone!
[ Voor 12% gewijzigd door Prullenbak84 op 21-07-2021 15:02 ]
Stuurtje is volgens mij niks mis mee. Heb sinds vorig jaar een nieuw stuurtje (thrustmaster tmx, best prima volgens mij). En bij mijn vorige stuurtje was het ook al niet best meer. Misschien is er gewoon iets in de auto's veranderd wat mij niet ligt en wat zich uit bij stratencircuits...Geen ideedutchgio schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:08:
Monaco is inderdaad een drama, die zou ik ook overslaan. Maar als het op de andere circuits ook zo is zou ik toch eens naar het stuur kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 21-07-2021 15:18 ]
Waar heb je je wheel rotation op staan? Voor F1 is tussen de 340 en 360 aan te raden.Prullenbak84 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:51:
[...]
De haarspeld is niet eens te halen met mijn stuurtje, zelfs niet al sta ik praktisch stil.
Jup. Even ter toevoeging: dat is in de thrusmaster settings in het configuratiescherm.Mr Nielsson schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:20:
[...]
Waar heb je je wheel rotation op staan? Voor F1 is tussen de 340 en 360 aan te raden.
Deze dus:
:fill(white):strip_exif()/f/image/GpdsoULkDErxhaaA2wFsD2vK.png?f=user_large)
Hmm zie hier niks geks staan inderdaad. Ook in het spel geen gekke instellingen?AtlAntA schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:45:
[...]
Jup. Even ter toevoeging: dat is in de thrusmaster settings in het configuratiescherm.
Deze dus:
[Afbeelding]
Dat is wel ff andere koek. Met name de bij de start en als alles dicht op elkaar zit heb ik veel moeite om alles tegelijk te doen (ik speelde ook op automatic gears) en een redelijke lijn te rijden zonder dat ik iemand aantik of zelf van de weg gereden wordt.
Mezelf laten zakken heeft ook weinig zin, want dan
ben ik de rest van de race weer bezig dat weer goed te maken.
Hebben jullie bepaalde tactieken tijdens de start die jullie gebruiken om je eigen lijn te rijden zonder collisions met anderen?
psn: jagermeistertim
dit merk je vooral met insturen en remmen, opstarten van de game gaat ook veel sneller
F1 2020, 40 seconden - F1 2021, 23 seconden !
[ Voor 25% gewijzigd door Albert020 op 21-07-2021 19:24 ]
Ik heb ook traction op medium en abs (nog) aan. Vind ook de start vooral moeilijk omdat de sweet spot waar je je toeren moet hebben écht te klein is. Twee tips (die ik zelf nog vaak vergeetTTHEEBO1 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:28:
Ongeveer halverwege (denk ik, nu bij Zandvoort) Braking Point en besloten zowat alles assists uit te zetten, behalve traction op medium.
Dat is wel ff andere koek. Met name de bij de start en als alles dicht op elkaar zit heb ik veel moeite om alles tegelijk te doen (ik speelde ook op automatic gears) en een redelijke lijn te rijden zonder dat ik iemand aantik of zelf van de weg gereden wordt.
Mezelf laten zakken heeft ook weinig zin, want dan
ben ik de rest van de race weer bezig dat weer goed te maken.
Hebben jullie bepaalde tactieken tijdens de start die jullie gebruiken om je eigen lijn te rijden zonder collisions met anderen?
Nee je leest verkeerd. Ik was niet degene met problemen. Mijn post was gewoon toevoeging/verduidelijking op die van jouw.Mr Nielsson schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:05:
[...]
Hmm zie hier niks geks staan inderdaad. Ook in het spel geen gekke instellingen?
Ik rij op 320 met een CLS en haal alle hairpins easyMr Nielsson schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:20:
[...]
Waar heb je je wheel rotation op staan? Voor F1 is tussen de 340 en 360 aan te raden.
Op welk systeem is dit? Neem aan niet de PS5? Op de PS5 is het bij mij namelijk een paar sec.Albert020 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:44:
Poehh, wel even wennen F1 2021 vergeleken met F1 2020, de auto's reageren echt heel anders,
dit merk je vooral met insturen en remmen, opstarten van de game gaat ook veel sneller
F1 2020, 40 seconden - F1 2021, 23 seconden !
F1 2020 was bij de PS5 ook best lang.
[ Voor 4% gewijzigd door JSchut op 22-07-2021 08:42 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Speel via Steam met een i5-7400 3.0GHz/16GB met Nvidia GeForce GTX 1050JSchut schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:32:
[...]
Op welk systeem is dit? Neem aan niet de PS5? Op de PS5 is het bij mij namelijk een paar sec.
F1 2020 was bij de PS5 ook best lang.
Ja ja, ik weet het, het word tijd voor een nieuwe
Ik ben gister begonnen nadat ik Braking Point uitgespeeld heb (overigens best vermakelijk).Prullenbak84 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:51:
[...]
In MyTeam kun je het upgraden niet echt negeren. Maar bij R&D kun je gewoon om een recommended onderdeel vragen en dan daar je resource points op inzetten, dan komt het best goed.
Niveau instellen vind ik ook altijd lastig. Ik had de AI ingesteld op 75 en werd met mijn nieuwe myteam-auto gelijk 5e in de eerste race. Dat vind ik echt onrealistisch hoog, dus ik de moeilijkheid nog wat verhoogd, naar 80 ofzo, en vervolgens reed ik in barcelona kansloos 20 seconden achter schumacherHet is ook erg baan-afhankelijk natuurlijk. Maar goed, ik ga kijken hoe het verder gaat (nadat ik monaco gesimuleert heb. Dat is echt niet te doen. De haarspeld is niet eens te halen met mijn stuurtje, zelfs niet al sta ik praktisch stil. Lijkt wel ieder jaar erger te worden).
Heb R&D op automatisch gezet en waar ik nog wat upgrades zelf moet installeren pak ik inderdaad gewoon de aanbevolen.
Ik heb de moeilijkheidsgraad nu ook op 75 gezet en in m'n eerste kwalificatie kwam ik uit op een 16e positie. Vrij realistisch dus in mijn ogen. Straks de eerste race rijden.
Twente komt eraan!
gas op drie streepjes houden. shortshiften naar 3/4 dan meer gas geven en de slide proberen op te vangen. Stuur zo recht mogelijk proberen te houden tot aan de 5e versnelling.TTHEEBO1 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:28:
YouTube: F1 2020 Tips: Hoe Krijg Je De Perfecte Start
Dit is wel van F1 2020 maar het principe blijft hetzelfde. Hij is een van onze snelste rijders in de tweakers ps4/5 racing league
Ik zou een offline Grand Prix starten zonder quali, gelijk de start en die zoveel mogelijk achter elkaar doen. (na bocht 3 overnieuw starten bijvoorbeeld) om er wat meer handigheid in te krijgen.
PSN: riznind
Ik kreeg de tip om de preset met full downforce te pakken.JoteW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:14:
Wtf is dat in Monaco joh… 0,0 grip, haal geen bocht ondanks een Thrustmaster T300 RS-GT stuur.. wat ik ook probeer, niks helpt
Heb je hetzelfde ervaren dan? Ineens bij elke bocht onderstuur, lijkt wel alsof ik de hoge noren eronder heb zitten bij het uit accelereren. Ongekend wat een scheit ervaring op deze manier.GeleFles schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:06:
[...]
Ik kreeg de tip om de preset met full downforce te pakken.
Overigens zijn de setups online ook verschillend. Als ik bijvoorbeeld die van RDF Plays op YouTube vergelijk met die op RacingGame.gg verschilt t ook..
https://racinggames.gg/f1...xbox-pc-ps5-f12021setups/
YouTube: [UPDATED] F1 2021 Monaco Setup (0,3S FASTER) | Race / My Team Career...
Twente komt eraan!
Ik heb alleen nog een paar testrondjes gedaan met de default setup, daarmee kon ik geen normale ronde rijden... nog niet de full downforce setup kunnen proberen.JoteW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:14:
[...]
Heb je hetzelfde ervaren dan? Ineens bij elke bocht onderstuur, lijkt wel alsof ik de hoge noren eronder heb zitten bij het uit accelereren. Ongekend wat een scheit ervaring op deze manier.
Overigens zijn de setups online ook verschillend. Als ik bijvoorbeeld die van RDF Plays op YouTube vergelijk met die op RacingGame.gg verschilt t ook..
https://racinggames.gg/f1...xbox-pc-ps5-f12021setups/
YouTube: [UPDATED] F1 2021 Monaco Setup (0,3S FASTER) | Race / My Team Career...
Had ik dus ook. Menig bocht klap ik zo de muur in omdat t net is alsof mn stuur de helft niet instuurt van wat ik daadwerkelijk doe, ongeacht dat ik rete traag door de bochten ga.. Net 1 rondje kunnen rijden zonder een botsing, met een 1.17.8 tot gevolgGeleFles schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:23:
[...]
Ik heb alleen nog een paar testrondjes gedaan met de default setup, daarmee kon ik geen normale ronde rijden... nog niet de full downforce setup kunnen proberen.
Twente komt eraan!
Zojuist even een rondje of 10 gedaan op de Max downforce preset… nog steeds retelastig om hem op de baan te houden, maar ik schiet niet zoveel meer door. Beste tijd nu op 1:14:0…JoteW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:27:
[...]
Had ik dus ook. Menig bocht klap ik zo de muur in omdat t net is alsof mn stuur de helft niet instuurt van wat ik daadwerkelijk doe, ongeacht dat ik rete traag door de bochten ga.. Net 1 rondje kunnen rijden zonder een botsing, met een 1.17.8 tot gevolg![]()
Lastige vind ik dat je erg slecht zicht hebt, bij veel bochten ga je er blind in, dus moeilijk inschatten hoe hard je er kan. (Dus vooral veel oefenen)
Verder ook nog bizar veel oneffenheden, omhoog/omlaag de bochten in, dat maakt het gewoon een lastig circuit.
Ik rij ook met een T300 btw, maar dan wel met fanatec csl loadcel pedals.
1:14…. Jezus hoe flik je ‘t, mag ik wel eerst een volledige werkweek op oefenen.GeleFles schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:33:
[...]
Zojuist even een rondje of 10 gedaan op de Max downforce preset… nog steeds retelastig om hem op de baan te houden, maar ik schiet niet zoveel meer door. Beste tijd nu op 1:14:0…
Lastige vind ik dat je erg slecht zicht hebt, bij veel bochten ga je er blind in, dus moeilijk inschatten hoe hard je er kan. (Dus vooral veel oefenen)
Verder ook nog bizar veel oneffenheden, omhoog/omlaag de bochten in, dat maakt het gewoon een lastig circuit.
Heb Monaco maar geskipt/gesimuleerd tijdens m’n Haas carriere, oefen ‘m wel bij Time Trial.
Nu FP1 in Azerbeidzjan, eerste goede ronde was een 1.42.4, valt me niet tegen.
Twente komt eraan!
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeTwente komt eraan!
Assists -> Racing linemargrietFifa schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:44:
Sinds Dinsdag het spel in huis gehaald, F1 21 ziet er goed uit, maar waar ik me nu aan erger en ben telkens aan het uit uitzoeken hoe kan ik die gekleurde lijn tijdens het racen uitschakelen bij de vorig editie was dit nergens te zien, want uiteindelijk wil je zelf gaan sturen en niet dat het spel dat zelf doen dat je automatisch naar links gaat of zo. heel irritant, wie kan me daarin helpen om dat uitschakelen? bedankt
Nee.
in Telemetrie, had er ook last vanMr Nielsson schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:55:
[...]
Heb het uit gekregen hoor, stond idd aan in Telemetrie !
[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 22-07-2021 19:12 ]
Dacht dat ie gekleurde lijn bedoelde ipv blauweAlbert020 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:05:
[...]
Nee.
[...]
in Telemetrie, had er ook last van
Ik heb die tijd wel in time trail gereden in een Red Bull, kan me voorstellen dat het in carriere met een Haas een stuk lastiger is…JoteW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:42:
[...]
1:14…. Jezus hoe flik je ‘t, mag ik wel eerst een volledige werkweek op oefenen.
Heb Monaco maar geskipt/gesimuleerd tijdens m’n Haas carriere, oefen ‘m wel bij Time Trial.
Nu FP1 in Azerbeidzjan, eerste goede ronde was een 1.42.4, valt me niet tegen.
Deze heeft me ook geholpen:
YouTube: F1 2021 MONACO HOTLAP + SETUP (1:07.576)
Een aantal bochten moet je echt over de curbs knallen en hopen dat je hem op de baan houdt om de snelheid erin te houden.
Edit: ik denk trouwens dat Monaco ook 1 van de circuits is die je zonder assists veel beter kan rijden dan met assists… alleen al het manueel schakelen geeft al zoveel meer controle… dit is echt een circuit waar shortshiften nodig is om goed de bochten uit te komen.
[ Voor 15% gewijzigd door GeleFles op 22-07-2021 23:16 ]
Me thinks dat Kimi ruimte verdiende, zat er significant langs en haalde de apex, maar de ruimte kreeg hij niet -> actie in je sidepod.JoteW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:48:
Onderstaande video had ik overigens nog even geupload gedurende de race in spanje. Links zien jullie Kimi, rechts ik in de Haas. Wie zijn schuld is het hier?![]()
[YouTube: F1® 2021_20210720163613]
Mee eens (ookal heb ik nog niet veel multiplayer gespeeld).Racing_Reporter schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:43:
[...]
Me thinks dat Kimi ruimte verdiende, zat er significant langs en haalde de apex, maar de ruimte kreeg hij niet -> actie in je sidepod.
Gezien de rest van de auto's ervoor lijkt het op een eerste lap; ik zou dan juist nog even wet extra ruimte houden. (koude banden enzo)
In dit geval had ik hem wijder gehouden, en op de buitenbocht gereden, met ruimte voor kimi op de binnenkant. Als jij de buitenbocht pakt, dan kan jij harder door de bocht; kimi moet remmen als jij aan de buitenkant zit, dus jij zou dan sneller door de bocht moeten kunnen.
Nou, dit heb ik dus ook. Als ik online filmpjes zie, zie ik mensen de bochten doorgaan met amper stuuruitslag, maar ik moet m echt naar 100% draaien en dan haal ik het nog niet. Heb mijn instellingen al een beetje aangepast dat dat voor mij "maar" iets van 135 graden is ofzo, maar toch. en dat maakt circuits als monaco en baku, maar zelfs canada - voorheen een van mijn favoriete circuits- echt zo ontzettend frustrerend.JoteW schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:27:
[...]
Had ik dus ook. Menig bocht klap ik zo de muur in omdat t net is alsof mn stuur de helft niet instuurt van wat ik daadwerkelijk doe, ongeacht dat ik rete traag door de bochten ga.. Net 1 rondje kunnen rijden zonder een botsing, met een 1.17.8 tot gevolg![]()
Dat ligt natuurlijk ook wel aan je setup.Prullenbak84 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:10:
[...]
Nou, dit heb ik dus ook. Als ik online filmpjes zie, zie ik mensen de bochten doorgaan met amper stuuruitslag, maar ik moet m echt naar 100% draaien en dan haal ik het nog niet. Heb mijn instellingen al een beetje aangepast dat dat voor mij "maar" iets van 135 graden is ofzo, maar toch. en dat maakt circuits als monaco en baku, maar zelfs canada - voorheen een van mijn favoriete circuits- echt zo ontzettend frustrerend.
Ik heb Monaco in de 2021 editie nog niet gespeeld, maar bij de 2020 editie kwam ik ook de scherpe bochten niet door in het begin.
Heb toen op youtube een setup filmpje gekeken (en die setup gekopieerd) van Tiametermarduk. Je verandert dan een hoop aan je onderstel/wielophanging waardoor je scherper kan sturen.
Vervolgens kon ik Monaco rond de 1:13 rijden (met een Xbox controller!!). Dus daar moet je zeker eens naar kijken.
Ja ik heb in voorgaande edities altijd setups gezocht en ook zelf dingen geprobeerd. En nu in 2021 ook in Canada en baku (Monaco ga ik binnenkort nog wel een keer een kansje geven), maar het lijkt allemaal niet veel uit te maken.Aomi schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:13:
[...]
Dat ligt natuurlijk ook wel aan je setup.
Ik heb Monaco in de 2021 editie nog niet gespeeld, maar bij de 2020 editie kwam ik ook de scherpe bochten niet door in het begin.
Heb toen op youtube een setup filmpje gekeken (en die setup gekopieerd) van Tiametermarduk. Je verandert dan een hoop aan je onderstel/wielophanging waardoor je scherper kan sturen.
Vervolgens kon ik Monaco rond de 1:13 rijden (met een Xbox controller!!). Dus daar moet je zeker eens naar kijken.
Ik zie mensen op YouTube gewoon 2 versnellingen hoger door bochten gaan terwijl ik bijna stil sta en naar mijn idee rij ik dezelfde lijn. Dus of er is iets niet helemaal goed met de settings (en het feit dat je op de pc meer aan kan passen dan op de Xbox) of ik ben gewoon een prutser
One doesn't exclude the otherPrullenbak84 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:16:
[...]
Ja ik heb in voorgaande edities altijd setups gezocht en ook zelf dingen geprobeerd. En nu in 2021 ook in Canada en baku (Monaco ga ik binnenkort nog wel een keer een kansje geven), maar het lijkt allemaal niet veel uit te maken.
Ik zie mensen op YouTube gewoon 2 versnellingen hoger door bochten gaan terwijl ik bijna stil sta en naar mijn idee rij ik dezelfde lijn. Dus of er is iets niet helemaal goed met de settings (en het feit dat je op de pc meer aan kan passen dan op de Xbox) of ik ben gewoon een prutser
*badum tss*
Sluipt weg.
Probeer eens de setup van RDF Plays . Daarmee heb je betere rotatie. Probeer ook trail braking te doen waarmee je downforce behoudt bij insturen .Prullenbak84 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:10:
[...]
Nou, dit heb ik dus ook. Als ik online filmpjes zie, zie ik mensen de bochten doorgaan met amper stuuruitslag, maar ik moet m echt naar 100% draaien en dan haal ik het nog niet. Heb mijn instellingen al een beetje aangepast dat dat voor mij "maar" iets van 135 graden is ofzo, maar toch. en dat maakt circuits als monaco en baku, maar zelfs canada - voorheen een van mijn favoriete circuits- echt zo ontzettend frustrerend.
In deze versie is op het juiste moment insturen het belangrijkste want doe dat te laat dan heb je onderstuur
[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 24-07-2021 13:11 ]
Ben ook wel redelijke noob nog natuurlijk en schakel pas sinds 1 dag manueel dus ik heb nu steeds het gevoel dat ik 80 dingen tegelijk aan het doen ben bij een bocht met dat schakelen erbij haha. Neem aan dat het schakelen na een tijdje wel wat meer vanzelf zal gaan, of is het aan te raden voor de nog beginnende racer automatisch te schakelen?
De story mode breaking point kom ik wel makkelijk door, dat is gelukkig andere koek dan die career mode:)
Playstation 5
Als het makkelijk zou zijn is er geen reet aan hèStylze schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:34:
Is wel een rete moeilijk spel zeg voor iemand die niet echt veel rating games gespeeld heeft hiervoor. Ben met een vriend met Spanje bezig nu maar dat is een best moeilijk circuit we hebben de ai op 40 staan maar kan niet eens in de top 10 komen nog.
Ben ook wel redelijke noob nog natuurlijk en schakel pas sinds 1 dag manueel dus ik heb nu steeds het gevoel dat ik 80 dingen tegelijk aan het doen ben bij een bocht met dat schakelen erbij haha. Neem aan dat het schakelen na een tijdje wel wat meer vanzelf zal gaan, of is het aan te raden voor de nog beginnende racer automatisch te schakelen?
De story mode breaking point kom ik wel makkelijk door, dat is gelukkig andere koek dan die career mode:)
Maar als dit de eerste keer is dat je een racegame speelt zou ik gewoon alles uitzetten . Anders ben je constant aan het aanpassen. Daarnaast veel trackguides bekijken op YouTube . En veel rijden .
Tenzij je voor het snelste team rijd is het ook niet perse de bedoeling dat je op 1 eindigt. Verder vooral doen wat je leuk vindt. Ik ben vroeger eerst richting ai 95 gegaan voor ik uberhaupt zelf ging schakelen.Stylze schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:34:
Is wel een rete moeilijk spel zeg voor iemand die niet echt veel rating games gespeeld heeft hiervoor. Ben met een vriend met Spanje bezig nu maar dat is een best moeilijk circuit we hebben de ai op 40 staan maar kan niet eens in de top 10 komen nog.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ja die probeer ik nu. Voorgaande jaren haalde ik ze van een of andere website die ik nu niet meer kan vinden. Die gaven ook een redenatie erbij en dat vond ik wel leuk want dan kon je er nog wat van leren. Maar vooruit.backupdevice schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:06:
[...]
Probeer eens de setup van RDF Plays . Daarmee heb je betere rotatie.
Het is niet mijn eerste F1 spel en ook zeker niet mijn eerste semi-sim race-spelProbeer ook trail braking te doen waarmee je downforce behoudt bij insturen .
En de kerbs lijken wel overal wel heeeel glad. Man, hoe vaak ik wel niet door onderstuur net iets te wijd ga en dan wieltje half op t gras of vaak kerb en zoals Doornbos zou zeggen “dan ben je passagier”In deze versie is op het juiste moment insturen het belangrijkste want doe dat te laat dan heb je onderstuur

Trail braking is toch eerst 100% en dan langzaam los laten tot halverwege de bocht, dat je dan rolt / weer langzaam gas geeft?backupdevice schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:06:
[...]
Probeer eens de setup van RDF Plays . Daarmee heb je betere rotatie. Probeer ook trail braking te doen waarmee je downforce behoudt bij insturen .
In deze versie is op het juiste moment insturen het belangrijkste want doe dat te laat dan heb je onderstuur
Twente komt eraan!
Kijk eens op f1carsetup.com, of RaceDepartment heeft volgens mij ook een afdeling met setups slingeren.Prullenbak84 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:37:toon volledige bericht
[...]
Ja die probeer ik nu. Voorgaande jaren haalde ik ze van een of andere website die ik nu niet meer kan vinden. Die gaven ook een redenatie erbij en dat vond ik wel leuk want dan kon je er nog wat van leren. Maar vooruit.
[...]
Het is niet mijn eerste F1 spel en ook zeker niet mijn eerste semi-sim race-spelmaar bedankt voor de tip.
[...]
En de kerbs lijken wel overal wel heeeel glad. Man, hoe vaak ik wel niet door onderstuur net iets te wijd ga en dan wieltje half op t gras of vaak kerb en zoals Doornbos zou zeggen “dan ben je passagier”
Ik rijdt al sim games en racegames sinds 2003. Jong geleerd, oud gedaan. Ben me nu aan het specialiseren in rally - Dirt Rally 2.0 en als ik dat heel goed onder de knie heb ga ik richting WRC 8 e.d. F1 2021 is voor mij makkelijk zonder alle assists, al is het nog wel een uitdaging echt snelle tijden de rijden. Per ronde ben ik 5-10 seconden langzamer dan de wereldtop. Hopelijk brengen ze snel patch 1.05 uit want F1 2021 werkt bij mij nu alleen redelijk in de tijdrit.Stylze schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:34:
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Inmiddels weer wat geoefend en zojuist in Time Trial met een Redbull een 1:14:1 neergezet..GeleFles schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:33:
[...]
Zojuist even een rondje of 10 gedaan op de Max downforce preset… nog steeds retelastig om hem op de baan te houden, maar ik schiet niet zoveel meer door. Beste tijd nu op 1:14:0…
Edit: in de Mercedes inmiddels een 1:12:2!
[ Voor 3% gewijzigd door JoteW op 25-07-2021 13:15 ]
Twente komt eraan!
gisteren nog in de training aan de kant gegaan in de een na laatste bocht in oostenrijk, duidelijk uit de racelijn. knalt die onnozele stroll zo in mn reet. 5 plaatsen straf voor de race...... sure
Zie in de rankings tijdens het rijden wat rode (en soms) groene stippen naast de namen staan. Ik kan eerlijk gezegd nergens vinden wat die stippen betekenen. Iemand een idee?
Dat is je doelstelling tijdens de race (in Braking Point). Als het iets is als 'finish voor Williams' dan zie je rode stippen bij de Williams coureurs, en als je ze hebt ingehaald zijn de stippen groen.Timbox88 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:18:
Heb mijn eerste uurtjes er inmiddels opzitten (vooral Breaking Point, ff mooi opwarmertje haha) en het bevalt wel weer goed hoor. Ieder jaar weer genieten als de nieuwe F1-game er is!
Zie in de rankings tijdens het rijden wat rode (en soms) groene stippen naast de namen staan. Ik kan eerlijk gezegd nergens vinden wat die stippen betekenen. Iemand een idee?
Braking point is idd een goed begin punt voor bijna iedereen, behalve de hardcore racer denk ik, die gaat liefste een my team of een seizoen doen. Wel jammer vind ik de moeilijkheidsgraad zoveel verschil in zit. Op expert kan ik ze niet bijbenen, maar op challenging voldoe ik met 2 vingers in de neus aan de uitdaging. Had graag daar een percentage kunnen instellen, net als voor MyTeam...Timbox88 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:18:
Heb mijn eerste uurtjes er inmiddels opzitten (vooral Breaking Point, ff mooi opwarmertje haha) en het bevalt wel weer goed hoor. Ieder jaar weer genieten als de nieuwe F1-game er is!
www.youtube.com/DerOllie