Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:07
Poulske schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Misschien dat ze dat nog met een update aanpassen. Saudi Arabië moet er ook nog inkomen en ik hoop dat ze de lay out van Australie en Abu Dhabi ook updaten.
Zou prettig zijn, voelt nu een beetje luizig aan.
Sir_Lion schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Ze hebben voor F1 2020 naar mijn weten ook geen aanpassingen gemaakt met betrekking tot dergelijke punten.
Vorig jaar zijn er ook niet van dat soort situaties voorgenomen, behalve dat het circuit van Vietnam er gewoon in zat terwijl daar nooit is geracet. De real life Sakhir had daar ook aan kunnen worden toegevoegd

Nu zijn er twee gevallen waarbij er bepaalde bochten op circuits behoorlijk worden/zijn aangepast zoals Spanje en Abu Dhabi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:07
Wel mooi dat ze die engine modes eruit hebben gegooid (je hebt nog wel lean voor tijdens de safety car), kunnen mensen tenminste niet meer voor een bocht snel naar lean switchen en dan weer rich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:07
Toch maar gekocht! Maar man man, wat duurt dat installeren toch lang na het downloaden..

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:55
Net even wat gespeeld met de ps5 versie en had de game op performance over quality gezet maar blijkbaar zijn de opties verkeerd om gezet in het menu.
Op performance mode had ik maar 30fps… Game staat nu op quality en ik haal netjes een soepele 60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:42

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Vraagje:

spoiler:
Na een race in Braking Point krijg je telefoon en aan het einde van dit gesprek zegt je baas tegen je zie je bij de meeting, hoe de f... kom ik bij zo'n meeting? :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PutsMartijn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-07-2022
Ik heb een digitale versie van F1 2021 deluxe online gevonden. De website die deze verkoopt (mtcgames) geeft aan dat het voor de Xbox One is.
Ik heb een Xbox series X en wil uiteraard volledig gebruik maken van de mogelijkheden / optimale prestaties.
Via de chat gevraagd of zij zeker weten of deze alleen voor de Xbox One optimaal werkt, hebben ze toch echt aangegeven dat deze inderdaad wel op de Xbox series X te downloaden is, maar de Xbox series X niet volledig zal benutten, omdat het een Xbox One variant van het spel betreft.
Ik heb echter geen (andere) website gezien, waar je specifiek een Xbox One variant van dit spel kunt kopen zowel digitaal als disc.
Ik heb er tegelijkertijd ook geen zin om 30€ proberen te besparen om er dan toch achter te moeten komen dat het waar is wat ze aangeven en ik alsnog de reguliere Series X variant voor 85€ moet kopen.
Iemand enig idee of er daadwerkelijk een variant voor de Xbox One apart is en de series X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipkluif
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 18:49
PutsMartijn schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:33:
Ik heb een digitale versie van F1 2021 deluxe online gevonden. De website die deze verkoopt (mtcgames) geeft aan dat het voor de Xbox One is.
Ik heb een Xbox series X en wil uiteraard volledig gebruik maken van de mogelijkheden / optimale prestaties.
Via de chat gevraagd of zij zeker weten of deze alleen voor de Xbox One optimaal werkt, hebben ze toch echt aangegeven dat deze inderdaad wel op de Xbox series X te downloaden is, maar de Xbox series X niet volledig zal benutten, omdat het een Xbox One variant van het spel betreft.
Ik heb echter geen (andere) website gezien, waar je specifiek een Xbox One variant van dit spel kunt kopen zowel digitaal als disc.
Ik heb er tegelijkertijd ook geen zin om 30€ proberen te besparen om er dan toch achter te moeten komen dat het waar is wat ze aangeven en ik alsnog de reguliere Series X variant voor 85€ moet kopen.
Iemand enig idee of er daadwerkelijk een variant voor de Xbox One apart is en de series X?
Bij Coolblue verkopen ze het spel ook als Xbox One / Xbox series spel. Is dus voor beide.

Ps4 en Ps5 zijn wel los van elkaar benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:58
@PutsMartijn Het is voor de XBox inderdaad 1 versie en hij download automatisch de juiste versie.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:46
Kupauw schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:18:
Net even wat gespeeld met de ps5 versie en had de game op performance over quality gezet maar blijkbaar zijn de opties verkeerd om gezet in het menu.
Op performance mode had ik maar 30fps… Game staat nu op quality en ik haal netjes een soepele 60fps
Ik ga zo hopen dat dat op de XSX ook zo is, vanmorgen even snel de gespeeld maar het liep voor geen meter nog gekeken naar de grafische optie maar die stond op performance.

Ook kan ik de icons pack niet claimen?

Edit: denk dat ik iets te verwend ben met PC versies want ik ben totaal niet onder de indruk van de graphics

[ Voor 10% gewijzigd door schumi1986 op 13-07-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Heb net de eerste game update gehad, kan alleen nergens de patchnotes vinden..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Hoe heb je in godsnaam door wanneer je banden blokkeren? Alleen aan t geluid? Eerder zag je bij blokkering loop bij de voorbanden.

Heb overigens alle assists uit dus traction control en antiblokkeersysteem doen t m niet haha

[ Voor 5% gewijzigd door JoteW op 13-07-2021 21:09 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
JoteW schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:08:
Hoe heb je in godsnaam door wanneer je banden blokkeren? Alleen aan t geluid? Eerder zag je bij blokkering loop bij de voorbanden.

Heb overigens alle assists uit dus traction control en antiblokkeersysteem doen t m niet haha
Ps4/5 of Xbox? Bij Xbox voel je blokkeren/wielspin in de triggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
schumi1986 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:11:
[...]

Ps4/5 of Xbox? Bij Xbox voel je blokkeren/wielspin in de triggers
PS4 speel ik met een T300RS-GT stuur met Thrustmaster Wheel Addon

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Ik heb uberhaupt het idee dat het rijden soepeler gaat, minder lockup etc. tov F1 2020, en dat heb ik toch al 3 a 4 maand niet meer gespeeld. Meer mensen die hun ervaringen kunnen delen? Instellingen mbt FFB etc?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 21:18

freddyathlon

McLaren Mercedes

Vanmiddag de Deluxe Edition op mijn PS4 geinstalleerd en wederom met My Team begonnen.

In de eerste ‘setup’ van de game moet je de luminance aanpassen tot je geen verschil ziet in de beide afbeeldingen. Denk die 2 zwarte vlakken. Standaard staat dit op 10. Ligt het aan mij of verandert er niks wanneer je de slider richting de 100 gaat schuiven?
Terug richting 0 wordt mijn beeld vanaf 8 of lager grijsachtig. Dat zal wel niet goed zijn (?).

Ik heb een PS4 Pro en een Sony 4K HDR tv.

Ook valt mij op dat tijdens de interviews na een wedstrijd er allemaal kleuren zichtbaar zijn achter de antwoorden. De journaliste zie je dan als een grote gekleurde vlek. Zijn dit kinderziektes van de game?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
freddyathlon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:44:
Vanmiddag de Deluxe Edition op mijn PS4 geinstalleerd en wederom met My Team begonnen.

In de eerste ‘setup’ van de game moet je de luminance aanpassen tot je geen verschil ziet in de beide afbeeldingen. Denk die 2 zwarte vlakken. Standaard staat dit op 10. Ligt het aan mij of verandert er niks wanneer je de slider richting de 100 gaat schuiven?
Terug richting 0 wordt mijn beeld vanaf 8 of lager grijsachtig. Dat zal wel niet goed zijn (?).

Ik heb een PS4 Pro en een Sony 4K HDR tv.

Ook valt mij op dat tijdens de interviews na een wedstrijd er allemaal kleuren zichtbaar zijn achter de antwoorden. De journaliste zie je dan als een grote gekleurde vlek. Zijn dit kinderziektes van de game?
Dat probleem met het instellen van de luminance had ik ook, heb hem op standaard gelaten. Het probleem met de interviews heb ik niet, ben ondertussen al bij Chapter 11 met Braking Point zonder die issue. Speel zelf op de XSX en ben verbaast hoe de game er wederom prachtig uitziet en F1 2020 weet te verbeteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7p9JqtTJwpit4iHS2AjVvJW0Zc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V722BJHqhXEENrC6vrxKghlJ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit hoort toch gewoon inbegrepen te zijn in de deluxe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
schumi1986 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:24:
[Afbeelding]

Dit hoort toch gewoon inbegrepen te zijn in de deluxe versie?
Ja want ik heb de Deluxe Edition ook en kreeg alles erbij, heb zelfs al de Podium Pass ervan gekocht.

Edit: kijk anders even of alles wel geinstalleerd is bij my apps and games en dan Game en uitbreidingen beheren.

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 13-07-2021 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
G_Dragon schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:28:
[...]

Ja want ik heb de Deluxe Edition ook en kreeg alles erbij, heb zelfs al de Podium Pass ervan gekocht.

Edit: kijk anders even of alles wel geinstalleerd is bij my apps and games en dan Game en uitbreidingen beheren.
Bedankt :) stond niet aangevinkt in de uitbereidingen.

Waar ik Bahrein in het licht grafisch wat vind tegenvallen is het in het donker met het verlichte circuit wel echt heel mooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 08:06

Zyron

BWRAAAAP

Ah, ik miste ook al wat Deluxe Content op de XSX, vanmiddag even kijken.

Game draait lekker, al redelijk wat vordering gemaakt in Braking Point. Valt me wel tegen dat je daar maar 3 opties hebt qua moeilijkheidsgraad, had het liefst iets meer keuze gehad want de moeilijkste graad is voor mij net niet haalbaar, terwijl "challenging" me toch makkelijk afgaat.

Overigens al wel een paar crashes gehad in de interviews na de race. Die lopen sowieso wat choppy t.o.v. de rest van de game.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:54
JoteW schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:59:
Toch maar gekocht! Maar man man, wat duurt dat installeren toch lang na het downloaden..
PlayStation? >:)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Yes! 18:00 begon het ophalen van de game content, 20.30 kon ik mn eerste career aanmaken :')

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
niet om hier een console war te beginnen (ik heb beide consoles) de XSX is echt een verademing wat dat betreft. elke game kunnen installeren ongeacht of je de game in bezit hebt.

De laatste 3 f1 games op de PC met stuur gespeeld en moet toch nog wel erg wennen om nu met een controller te racen zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 00:11
Zo gisteren ook lekker begonnen aan Braking point. Heerlijk spel tot nu toe.
Ben het eens met het commentaar dat Hard net te moeilijk is en challenging net te makkelijk voor mij. Iets ertussen had mooi geweest.
Verder voelt het rijden erg lekker aan, de lock-ups zijn misschien wat onvoorspelbaar en niet goed zichtbaar. Bij sommige curbs kun je de auto zomaar ineens kwijt zijn. Dat had ik in 2020 een stuk minder dacht ik.

Is er een plek trouwens waar je bugs kan melden? Heb een paar issues gehad met de audio tijdens de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
Caes schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:04:

Is er een plek trouwens waar je bugs kan melden? Heb een paar issues gehad met de audio tijdens de race.
Hier kan je bugs melden: https://forums.codemasters.com/forum/135-support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Caes schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:04:
Zo gisteren ook lekker begonnen aan Braking point. Heerlijk spel tot nu toe.
Ben het eens met het commentaar dat Hard net te moeilijk is en challenging net te makkelijk voor mij. Iets ertussen had mooi geweest.
Verder voelt het rijden erg lekker aan, de lock-ups zijn misschien wat onvoorspelbaar en niet goed zichtbaar. Bij sommige curbs kun je de auto zomaar ineens kwijt zijn. Dat had ik in 2020 een stuk minder dacht ik.

Dat had ik dus ook. Heb alle assists uit, ook front wheel lock. Maar in 2020 zag je nog duidelijk rook bij de voorbanden als je een lockup had. Nu zie jr dat idd niet. Maar moet zeggen dat het qua remmen etc wel veeeerl fijner gaat. Waar ik in 2020 structureel lockup had heb ik dat voor mijn idee nu veel minder. Rij op dezelfde console en stuur!

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:08
Gisteren een co op career mode gestart maar hierij staan de cars op equal performance. Waardoor Russel na 4 races eerste in het WK staat. Weet iemand of dit een bug is, want waarom zou je anders een team kunnen kiezen met verschillende doelen?

Ik kan de instelling ook nergens aanpassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik vind alleen het schademodel minder gevoelig dan ik had verwacht, heb al een aantal keer de voorligger geraakt waarbij ik dacht van nu heb ik schade. Maar had gewoon helemaal niks, ook de vloer beschadigd minder snel dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:09

backupdevice

Boeh!

G_Dragon schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:33:
Ik vind alleen het schademodel minder gevoelig dan ik had verwacht, heb al een aantal keer de voorligger geraakt waarbij ik dacht van nu heb ik schade. Maar had gewoon helemaal niks, ook de vloer beschadigd minder snel dan ik had verwacht.
Schade model kan je opvoeren. Zet hem maar eens op simulation.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
backupdevice schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Schade model kan je opvoeren. Zet hem maar eens op simulation.
Heb ik :)
Maar zal het in braking point nog extra controlleren of het mee is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:08
G_Dragon schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Heb ik :)
Maar zal het in braking point nog extra controlleren of het mee is gegaan.
In Braking Point is ie sowieso een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Poulske schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:26:
[...]

In Braking Point is ie sowieso een stuk minder.
Dacht ik al, kan je dit ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 08:06

Zyron

BWRAAAAP

Neen. :(

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Waar is in FP1 of FP2 de optie gebleven dat je door die poortjes kan/moet rijden? (Track acclimatization) Gisteren zat’ie er nog?

Heb nu enkel Racestrategie, Branfstofmanagement en Kwalificatietempo

Iemand enig idee?

[ Voor 6% gewijzigd door JoteW op 14-07-2021 17:41 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

JoteW schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:07:
Waar is in FP1 of FP2 de optie gebleven dat je door die poortjes kan/moet rijden? (Track acclimatization) Gisteren zat’ie er nog?

Heb nu enkel Racestrategie, Branfstofmanagement en Kwalificatietempo

Iemand enig idee?
Hey. Kwalificatietempo heb ik dan weer niet in FP1 en FP2.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
freddyathlon schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:49:
[...]

Hey. Kwalificatietempo heb ik dan weer niet in FP1 en FP2.
Is het dan random ofzo dat je gewoon elke FP wat krijgt, en dat je dat dan van te voren niet voor t zeggen hebt…? Ik moet toch zelf kunnen bepalen welk program ik wil doen…

Nee en daarvoor had ik geen kwalificatie tempo maar banden management… irritant dat je niet weet wat je krijgt.

Iemand anders enig idee?

[ Voor 15% gewijzigd door JoteW op 14-07-2021 19:05 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Kan het er ook mee te maken hebben dat je alle 3 de beschikbare eerst volledig moet afronden en dus overal groene vinkjes moet hebben?

Ga nu FP3 in en neem exact dezelfde oefenprogrammes mee.

Racestrategie 4/5
Brandstofmanagement 4/5
Kwalificatietempo 4/5

Zou wel absurd zijn als dit zo is…

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
JoteW schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:04:
[...]

Is het dan random ofzo dat je gewoon elke FP wat krijgt, en dat je dat dan van te voren niet voor t zeggen hebt…? Ik moet toch zelf kunnen bepalen welk program ik wil doen…

Nee en daarvoor had ik geen kwalificatie tempo maar banden management… irritant dat je niet weet wat je krijgt.

Iemand anders enig idee?
Elk raceweekend bestaat uit andere trainingsdoelen (3x)

En nee je mag niet zelf bepalen wat je gaat doen..dat mag Max Verstappen namelijk ook niet.
Het team heeft doelen (nieuwe onderdelen ect.)en die moet de coureur gewoon afronden niets meer niets minder.

Ik ben wel blij met maar 3 doelen elk weekend want ik de voorgaande delen was ik helemaal klaar met elk weekend 6? van die programma’s afwerken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Is het ook niet meer mogelijk tijdens de race met je brandstof en ERS te knoeien? Dat die op vaste waardes staat zonder dat je er iets bij op kunt schroeven of lager om te sparen?

Of was dit in 2020 ook al zo? Is zo lang geleden dat ik dit allemaal gespeeld heb 😂

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-07 12:21
Hallo,

Ik ben van plan de logitech G923 stuur te kopen voor m'n PS4. Kan ik dit spel ook kopen als beginner met sim racing?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
JoteW schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:18:
Is het ook niet meer mogelijk tijdens de race met je brandstof en ERS te knoeien? Dat die op vaste waardes staat zonder dat je er iets bij op kunt schroeven of lager om te sparen?

Of was dit in 2020 ook al zo? Is zo lang geleden dat ik dit allemaal gespeeld heb 😂
Waar het in 2020 nog legaal was om verschillende motor modi te selecteren is dat in 2021 niet meer toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Vandaag begonnen met myteam en aangezien ik mij had voorgenomen om ook abs en tc uit te zetten viel het niet mee. Ik ben drukker geweest met de juiste stuurinstellingen te vinden dan met rondjes rijden.
Ik heb inmiddels wel acceptabele instellingen gevonden en nu is het vooral oefenen,oefenen en nog eens oefenen 8)
Het maakt het rijden een stuk uitdagender maar tegelijkertijd ook leuker. Ik ga me de komende tijd prima vermaken met deze game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:53
Afiso schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:31:
Hallo,

Ik ben van plan de logitech G923 stuur te kopen voor m'n PS4. Kan ik dit spel ook kopen als beginner met sim racing?

Thanks!
Jazeker, ben zelf 2 jaar geleden ook begonnen met dat stuur. Je kan bovendien zelf kijken wat je doet qua assists, zodat het voor jou goed rijdbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-06 06:13
Dag allemaal,

Zelf krijg ik vandaag de PS5 versie binnen. Nu speel ik af en toe Mario Kart en heb ik vroeger wel arcade racers gespeeld (v-rally, san fransisco rush) en wat meer recentelijk Forza Horizon, maar weet ik verder weinig van echt racen (de regels van de F1 ken ik steeds beter oa door de Netflix serie).

Weet iemand goede tutorials die zowel op het spel als enigszins op de F1 en gerelateerde termen en regels (downforce etc) ingaan?

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
Bij time trial loopt er een blauwe (rem)lijn over de baan, iemand enig idee hoe deze uitgeschakeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
JoteW schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:18:

ERS nog wel, brandstof alleen tijdens safety car volgens mij. Komt inderdaad door de F1 regels, de motorprestaties aanpassen mag dit jaar niet meer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
ZuidJ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:00:
Bij time trial loopt er een blauwe (rem)lijn over de baan, iemand enig idee hoe deze uitgeschakeld kan worden?
Bij de time trial settings en dan personal best telemetry mode uitzetten,heb zelf ook even moeten zoeken hoe ik die uit moest zetten. Ik vind het settings menu sowieso erg onoverzichtelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door skreppiedoe op 15-07-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 19:32
Moet zeggen dat het spel wel een beetje buggy is nog en dat ik toch beter langer had kunnen wachten met de aanschaf.

Meest opvallende tot nu toe is dat de FFB van Thrustmaster niet lekker werkt. Je kan het eigenlijk alleen aan de praat krijgen door een verse install van je drivers te doen of in een ingame menu even je USB opnieuw in pluggen. Beide 'fixes' zijn maar eenmalig dus na elke herstart van de game moet je dit weer opnieuw doen. Ook werkt de auto-DRS niet. Dat kan komen door de buggy Thrusmaster implementatie maar dat weet ik niet zeker. Het instellingen menu raakt soms zijn focus kwijt en je weet pas waar je was/bent door even heen en weer te gaan.

Zo zijn er nog wel een paar andere kleine PC specifieke dingetjes die imho niet door Q&A hadden mogen komen.

Oh, en waarom mag ik in godsnaam de kwalificatie niet gewoon 'af' kijken? Zodra de tijd afgelopen is wordt je meteen naar het standings screen gestuurd terwijl het halve veld nog in een snelle ronde zit. Zelfde geldt eigenlijk ook voor de vrije trainingen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Wat doen jullie allemaal aan instellingen aan de auto? Ik merk namelijk dat ik er echt 0,0 kaas van heb gegeten wat ik precies aan moet passen voor een betere tijd.

Jullie daar tips voor? Goede sites of wat dan ook?😁

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
JoteW schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:30:
Wat doen jullie allemaal aan instellingen aan de auto? Ik merk namelijk dat ik er echt 0,0 kaas van heb gegeten wat ik precies aan moet passen voor een betere tijd.

Jullie daar tips voor? Goede sites of wat dan ook?😁
Lang leve google https://simracingsetup.com/setups/f1-2021/
Ik gebruik deze setups als basis setup in my team, om daarna een beetje te tweaken in de hoop sneller te gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
skreppiedoe schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:06:
[...]

Lang leve google https://simracingsetup.com/setups/f1-2021/
Ik gebruik deze setups als basis setup in my team, om daarna een beetje te tweaken in de hoop sneller te gaan. :+
Haha kijk je nog naar je auto, dus welk team je zit en welke setup je dan gebruikt of pik je de snelste tijd eruit en probeer je dat gewoon?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:44
Wel jammer dat de bovenste flippers van de advanced paddle module (Fanatec) het niet doen op de ps5. Bij F1 2020 werkte het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Huh? Ik krijg na 1 race weekend in my team al de Season Break? Hoe dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
JoteW schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:12:
[...]

Haha kijk je nog naar je auto, dus welk team je zit en welke setup je dan gebruikt of pik je de snelste tijd eruit en probeer je dat gewoon?
Ik speel voornamelijk myteam dus ik hoef niet naar de auto te kijken, setup pakken en gewoon proberen. Setje harde banden eronder en gaan 8)
G_Dragon schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:21:
Dat had ik net ook gezien...zal wel komen omdat Imola nog niet in de game zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:50
Oops de game is omhoog gegaan van 39 naar 46 euro (excl paypal kosten) :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

G_Dragon schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:21:
Volledige seizoen of 10/16 races?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
freddyathlon schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:30:
[...]

Volledige seizoen of 10/16 races?
Altijd volledig seizoen en de races op 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
G_Dragon schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 00:23:
[...]

Altijd volledig seizoen en de races op 50%
Hier hetzelfde hoor, qua tijd gaatie dan maar 2 weken (volgens mij?) vooruit. Denk omdat er een race geschrapt is jn de officiele kalender of omdat 1 van de drie banen nog niet klaar is qua release/update?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
Hebben meerdere mensen last van het feit dat hun stuur niet synchroon loopt met het stuur in het spel? Als ik een kwart slag draai, draait het stuur in het spel voor de helft. Heb nu de rotatie zowel ingame als op mijn stuur gewijzigd naar 540. Het gaat nu iets beter maar het is nog steeds niet optimaal. Speel de game op de Xbox Series X trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:41
ZuidJ schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:43:
Hebben meerdere mensen last van het feit dat hun stuur niet synchroon loopt met het stuur in het spel? Als ik een kwart slag draai, draait het stuur in het spel voor de helft. Heb nu de rotatie zowel ingame als op mijn stuur gewijzigd naar 540. Het gaat nu iets beter maar het is nog steeds niet optimaal. Speel de game op de Xbox Series X trouwens.
Ik heb hier geen last van. Logitech 923 Xbox Series X.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:01
Zijn die DXGI ERROR DEVICE REMOVED errors nog steeds aanwezig bij NVIDIA kaarten op F1 2021 PC? Ik twijfel weer, maar de vorige 2 edities 19 en 20 hadden continu error problemen :(

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
ZuidJ schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:43:
Dan moet je de saturation waarde aanpassen bij de calibratie settings. Ik speel zelf met een Thrustmaster TX op de XSX en heb de rotation op 540 staan en de saturation op 30.
Je kan het ook testen,als je stuur 180 graden draait (ondersteboven dus)moet de stuuruitslag 100 aangeven.
Bij mij loopt het ingame stuur zo goed als synchroon met de TX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
skreppiedoe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Dan moet je de saturation waarde aanpassen bij de calibratie settings. Ik speel zelf met een Thrustmaster TX op de XSX en heb de rotation op 540 staan en de saturation op 30.
Je kan het ook testen,als je stuur 180 graden draait (ondersteboven dus)moet de stuuruitslag 100 aangeven.
Bedankt voor je reactie. Zal na werk eens kijken of het aanpassen van de saturation het sturen aangenamer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
Word voor de rotatie ook niet 360 aangeraden voor de F1 game? @ZuidJ @skreppiedoe

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
Ik speelde met dezelfde instellingen f12020 zonder problemen met dezelfde instellingen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wat een race op Spanje in my Team...

Ik begon de race in de regen als 20ste op de grid, een aantal laps na de start reedt ik al vrij snel 14e wat ik zelf vrij netjes vond. Maar toen begon de drama, de ene safety car na de andere kwam door ongevallen of rommel op de baan. Tegen de tijd dat ik naar binnen moest voor mijn pitsstop draaide het weer ook langzaam om, dus ik nam een grote gok om niet de pit in te gaan en door te rijden.

In ronde 22 kreeg ik toch door mijn gewaagde gok een lekke band links voor, maar gelukkig kon ik de auto de pitsstraat in rijden voor Mediums zoals ik had gehoopt. Maar toen ik achter me keek ging het hele veld de pits in voor hun 2e stop, waardoor ik als 4e op de grid weer naar buiten kwam. Mijn Teammaat die door alle safety cars ( uiteindelijk 5 ) 1ste reed maakte de lap erop een pitsstop voor Mediums waardoor ik 3e werd op het veld.

Daarna was het een kwestie van rustig blijven en alles goed uitvoeren, tot er opeens in lap 30 van de 33 veel rook / schade voor me te zien was. De nummer 1 en nummer 2 waren bij een inhaalactie op elkaar geknald en wederom een safetycar *zucht*

Ondanks die grote zucht werd ik hierdoor wel 1ste in de tweede race van my team :) Next race is Monaco

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7-UY5fNbDLdjCKCc_Kvw3K2Rvs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uel5XjyVGp6UlUUaSmL4uMiL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OR0x_2NJYAhOulaeYeA2w_SefXI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VYxyGyPvUZyDnU9Dpp9g9EwX.png?f=fotoalbum_tile

Settings:
  • AI 95%
  • Race afstand 50%
  • Traction Control: Medium
  • Gearbox: Manual
  • Anti-lock Brakes: Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:56

Griffin

Is mythical

Het spel komt vandaag binnen voor PS4 en heb F1 2019 met de controller gespeeld (met wat rij hulpsystemen aan en AI richting de 90%). Nu ga ik F1 2021 spelen met de controller voor nu maar ga, als ik het spel echt nog leuk vind, op zoek naar een goed 'koopje' van een stuur samen met een wheelstandPro.

Vanavond maar eens beginnen met de controller... alleen in dubio, Breaking Point of starten met MyTeam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-07 13:51

Nielless

Born at a very young age.

JoteW schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:47:
Word voor de rotatie ook niet 360 aangeraden voor de F1 game? @ZuidJ @skreppiedoe
Jep, klopt!

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-06 17:40

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Griffin schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:56:
Het spel komt vandaag binnen voor PS4 en heb F1 2019 met de controller gespeeld (met wat rij hulpsystemen aan en AI richting de 90%). Nu ga ik F1 2021 spelen met de controller voor nu maar ga, als ik het spel echt nog leuk vind, op zoek naar een goed 'koopje' van een stuur samen met een wheelstandPro.

Vanavond maar eens beginnen met de controller... alleen in dubio, Breaking Point of starten met MyTeam
Als ik een tip mag geven: kijk ook naar de Playseat Challenge als je iets meer ruimte hebt voor je TV. Opbergen kan compact en je zit veel meer in een race positie, zonder paal tussen je benen. Prijs is ook nog redelijk te doen.

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipkluif
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 18:49
Hoe rijdt het spel met de haptic feedback op de PS5 controller?
Heeft het echt meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:50
skreppiedoe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Probeer eens maximaal 360 graden met saturation 0. Dan krijg je 1:1 (iig in f1 2019/2020).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Bijna alle voorgaande delen op de PC met stuurtje gespeeld. nu met de controller op de XSX heb ik de moed opgegeven en de race in Monaco gesimuleerd.

Opzich is het racen met een controller wel te doen maar bij krappe circuits is het voor mij een ramp.

Met stuurtje speelde ik altijd met AI op 90-95 nu met controller ben ik aardig aan het zweten op 85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:55
Heeft iemand anders ook problemen met het geluid op de PS5 (mogelijk ook andere platformen)?

Af en toe dan gaat het geluid van de game zachter en hoor ik keihard het geluid wat je normaal hoort als je de TV camera beelden bekijkt. Het geluid klinkt dan een beetje "metaal" achtig en met een grote echo.

Het is echt storend en gebeurt in elke race waardoor ik de gewone geluiden niet meer kan horen.

Ik speel overigens met de officiële PS5 headset en zal vanavond eens kijken of het ook speelt als ik gewoon mijn speakers gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Zo, bijna klaar met werken.

Spel installeren via Steam.
Kwalificatie kijken
Spelen tot in de nacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claesar88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10:33
Heb je PS Plus nodig om co-op te spelen (beiden zitten op een andere locatie)? En zou dat lukken als de ene een PS4 heeft en de andere speler een PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:41
Heb sinds kort een LG B9 OLED en een PS5. Zou 120hz in performance mode moeten doen?

Ik krijg de melding dat ik niet de juiste hardware daarvoor heb aangesloten. Meer mensen hier ervaring mee? Tips?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 15:24
The Jackel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:18:
Wel jammer dat de bovenste flippers van de advanced paddle module (Fanatec) het niet doen op de ps5. Bij F1 2020 werkte het gewoon.
Ja, dat is echt jammer. Ik heb het "geluk" dat ik op ps4 speel, want op mijn nieuwe f1 2021 limited edition stuurtje werken ze wel. Bij ons in de tweakers ps4/5 racing league zijn er ook een aantal waarbij het niet werkt.

We hebben het gemeld bij fanatec en het zou opgelost worden in de volgende driver update. Helaas kan dat nog wel een paar maanden duren.

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:44
Rizn schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Ja, dat is echt jammer. Ik heb het "geluk" dat ik op ps4 speel, want op mijn nieuwe f1 2021 limited edition stuurtje werken ze wel. Bij ons in de tweakers ps4/5 racing league zijn er ook een aantal waarbij het niet werkt.

We hebben het gemeld bij fanatec en het zou opgelost worden in de volgende driver update. Helaas kan dat nog wel een paar maanden duren.
Ik had al wat gezien op het forum van Fanatec en ook bij codemasters.

Zou het niet gewoon in het spel zitten? Omdat het op de ps4 wel werkt en F1 2020 het ook goed gaat op de ps5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 09:37
Hallo mede coureurs!

Ik speel nu iets meer dan 1 week F1-sim, speelde f1 2020 ongeveer 5 dagen en 2021 sinds pre-release. (direct begonnen met al Assist uit) Mijn doel is om steeds beter te worden, daarom vraag ik wat feedback van de veteranen! Wat doe ik fout en wat kan er beter? Alvast bedankt! (Ik speel op pc op fanatec formule v2 wiel en csl elite 1.1-basis met csl elite-pedalen) Ik weet dat ik de laatste 1,5 ronde heb verpest, omdat ik nerveus werd omdat ik aan het opnemen was en het een tijdje duurde om 5 laps te voltooien zonder te spinnen of flashback te gebruiken.

YouTube: F1 2021 - Melbourne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Richh schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:46:
Heb sinds kort een LG B9 OLED en een PS5. Zou 120hz in performance mode moeten doen?

Ik krijg de melding dat ik niet de juiste hardware daarvoor heb aangesloten. Meer mensen hier ervaring mee? Tips?
Heel simpel. Probeer beide settings gewoon voor een paar uurtjes races. Switch een paar keer hen en weer. De ene persoon heeft liever wat scherper beeld. En de ander heeft liever wat soepeler beeld. Zelf zou ik altijd voor 120fps gaan. Zeker bij een game als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Is er iets bekent over hoeveel % van de mensen deze game met stuur spelen en met controller. Ik zou gokken dat het 80% controller is en 20% stuur. Maar heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-06 17:40

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

j0ppie schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 00:13:
[...]

Heel simpel. Probeer beide settings gewoon voor een paar uurtjes races. Switch een paar keer hen en weer. De ene persoon heeft liever wat scherper beeld. En de ander heeft liever wat soepeler beeld. Zelf zou ik altijd voor 120fps gaan. Zeker bij een game als deze.
Huh, heb je zijn vraag wel gelezen? 120hz werkt niet en hij vraagt hulp...

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-07 12:21
ZuidJ schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:16:
[...]

Jazeker, ben zelf 2 jaar geleden ook begonnen met dat stuur. Je kan bovendien zelf kijken wat je doet qua assists, zodat het voor jou goed rijdbaar is.
Top en doe ik deze mod op m'n Logitech stuur _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSwXp8WxYQi2HltrfgARoLia9oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HBPKz80EuhBXX8VbaT8gpkkl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
ow sorry, Ja dit moet zeker werken! Misschien heb je de verkeerde kabel/aansluiting? Google dat eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:41
j0ppie schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 00:13:
[...]

Ik heb het een beetje onhandig geformuleerd, maar het probleem is dat ik niet op 120hz kan spelen. Als ik kies voor performance, dan krijg ik de melding dat er geen geschikte tv is aangesloten voor meer dan 60hz.

Ik wil heel graag de verschillen proberen, maar op de een of andere manier werkt mijn combi PS5/LG B9 dus niet samen om 120hz mogelijk te maken..?
Hoopte dat er hier iemand met dezelfde setup kan bevestigen dat het wel kan en/of wat ik mogelijk verkeerd doe.

De tv heeft de nieuwste firmware, evenals de PS5. Het is de eerste 120hz game die ik heb/wil spelen.

Edit, nevermind. Ik was even vergeten dat het signaal hier via de PSVR breakout box loopt. Welke geen HDMI 2.1 doet 8)7
Morgen dat ding er maar tussenuit slopen dus.

Edit2: problem solved d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 17-07-2021 18:19 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaco0182
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-05 16:16
Ik heb sinds gisteren ook deze game, mooi hoor, gisteravond heel de avond gespeeld.

Wel 1 probleem, op de PS5 wilt de game niet niet updaten, hij kan de update file niet downloaden, krijg een foutmelding, ik heb al gegoogled maar kan het niet vinden. Iemand anders ook last van en/of een oplossing? Ik speel dus de 1.0 versie bij gebrek aan de update...

Braking Point is trouwens helemaal brak, de eerste race werd ik 10e ofzo, krijg ik meteen een filmpje dat ik eerste ben geworden?? wtf. Meteen uitgezet.
Iemand?

[ Voor 10% gewijzigd door Jaco0182 op 17-07-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Jaco0182 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:23:
Ik heb sinds gisteren ook deze game, mooi hoor, gisteravond heel de avond gespeeld.

Wel 1 probleem, op de PS5 wilt de game niet niet updaten, hij kan de update file niet downloaden, krijg een foutmelding, ik heb al gegoogled maar kan het niet vinden. Iemand anders ook last van en/of een oplossing? Ik speel dus de 1.0 versie bij gebrek aan de update...

Braking Point is trouwens helemaal brak, de eerste race werd ik 10e ofzo, krijg ik meteen een filmpje dat ik eerste ben geworden?? wtf. Meteen uitgezet.
Iemand?
Gisteravond braking point uitgespeeld en alhoewel er zat tekortkomingen waren heb ik er toch volop van genoten.

De eerste race begin je halverwege de race als 3e iirc? Dat jij als 10e eindigt kan ook niet (nogmaals, iirc) dacht ik want je race wordt 'beëindigt' zodra iemand anders als eerste over de finish gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

PrimalFury schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:29:
Hallo mede coureurs!

Ik speel nu iets meer dan 1 week F1-sim, speelde f1 2020 ongeveer 5 dagen en 2021 sinds pre-release. (direct begonnen met al Assist uit) Mijn doel is om steeds beter te worden, daarom vraag ik wat feedback van de veteranen! Wat doe ik fout en wat kan er beter? Alvast bedankt! (Ik speel op pc op fanatec formule v2 wiel en csl elite 1.1-basis met csl elite-pedalen) Ik weet dat ik de laatste 1,5 ronde heb verpest, omdat ik nerveus werd omdat ik aan het opnemen was en het een tijdje duurde om 5 laps te voltooien zonder te spinnen of flashback te gebruiken.

YouTube: F1 2021 - Melbourne
Vooropgesteld dat ik absoluut niet de snelste ben, toch wat feedback.

Je kan bijna elke bocht sneller nemen. Maak ook zoveel mogelijk gebruik van de hele baan. Die snelle knik naar links is makkelijk te doen door heel even een snelle press op de rem en 1 x terugschakelen en meteen weer op het gas .

Veel tijd is er te winnen door eerder op het gas te gaan. Je wacht te lang met op het gas te gaan omdat je bang bent de achterkant te verliezen. Short schiften gaat jou daar bij helpen. Daardoor kan je sneller op het gas en ben je dus sneller.

Probeer eens wat trackguides te kijken inclusief setups op YouTube . RDF plays heeft veel nieuwe setups die perfect voor 2021 zijn. Ik kijk veel TRL limitless zijn trackguides zodat je de rem en instuur punten te zien krijgt .

Voor de rest . Maak uren , rij smooth en heb vooral plezier

[ Voor 12% gewijzigd door backupdevice op 17-07-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Laatst online: 04-07 12:21
Mijn RPM lights doen het niet ook niet na driver en firmware update. Is daar al een oplossing voor? TS PC Racer met 488 Challange stuur.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Twijfel om deze game te halen dit jaar.. Speel vooral AMS2/ACC en heb voorheen wel veel f1 gespeeld. Maar ik starte vorige week f1 2020 weer eens op en toen viel me het totale gebrek aan fatsoenlijke FFB op. Is dat bij deze iteratie uberhaupt verbeterd? Speel op een CSW v2.5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Pyr0_ schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:34:
Twijfel om deze game te halen dit jaar.. Speel vooral AMS2/ACC en heb voorheen wel veel f1 gespeeld. Maar ik starte vorige week f1 2020 weer eens op en toen viel me het totale gebrek aan fatsoenlijke FFB op. Is dat bij deze iteratie uberhaupt verbeterd? Speel op een CSW v2.5.
Ik speel F1 2021 met een CSL elite v1.1 + Clubsport Formula v2 stuurtje. FFB is minder als bij ACC, maar zeker niet afwezig. qua handling is er niet zo super veel veranderd vergeleken met F1 2020.

Wat ik een echte verbetering vind is de CO-OP career, zodat je samen met een maat door de career kunt rijden.

[ Voor 0% gewijzigd door Nielless op 17-07-2021 13:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Nielless schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Ik speel F1 2021 met een CSL elite v1.1 + Clubsport Formula v2 stuurtje. FFB is minder als bij ACC, maar zeker niet afwezig. qua handling is er niet zo super veel veranderd vergeleken met F1 2020.

Wat ik een echte verbetering vind is de CO-OP career, zodat je samen met een maat door de career kunt rijden.
Niet super veel veranderd aan de handling ? Dit jaar is onderstuur veel meer aanwezig als in 2020 hoor .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
stormbreaker schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:14:
Mijn RPM lights doen het niet ook niet na driver en firmware update. Is daar al een oplossing voor? TS PC Racer met 488 Challange stuur.
Thrustmaster en F1 2021 werkt nog voor geen meter. Bij heel veel mensen is er ook geen ffb tenzij je wat workarounds doet. Die kan je eventueel proberen? Je drivers even compleet opnieuw installeren inclusief de reboots. Tijdens het draaien van het spel de USB even opnieuw in pluggen. En (maar dat spreekt voor zich lijkt me) ervoor zorgen dat je base op de laatste firmware draait.
backupdevice schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Niet super veel veranderd aan de handling ? Dit jaar is onderstuur veel meer aanwezig als in 2020 hoor .
Ik vind het ook een erg groot verschil eerlijk gezegd. Je voelt de dirty air en de slipstreams ook veel beter. En niet alleen onderstuur is veel meer aanwezig maar voor mijn gevoel snap oversteer ook. Je kan met de setup ook niet meer standaard 50% brake bias en diffs doen.

Moet wel zeggen dat ik na de presentatie van de 2022 auto nu al niet kan wachten op de game van volgend jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 16:41

JSchut

.....

Hier ook de game op de ps5. Heb hem in quality mode staan want vond 60fps genoeg. Heb alleen wat tearing in de post race animaties. Zal eens proberen of dat in performance ook zo is.

Ik merk idd ook meer onderstuurd etc. Breaking point aan het spelen nu. Best wel geinig.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Al met al vind ik de game qua handeling een stuk leuker als 2020! En op de PS5 met graphic mode super mooi beeld op 4K 60hz

[ Voor 30% gewijzigd door backupdevice op 17-07-2021 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 16:41

JSchut

.....

Performance mode heeft geen tearing.

Overigens heb ik al 2 keer een harde freeze gehad met daarna een crash. Laatste keer was in de laatste ronde van een gp…… Dat is wel zuur.

Breaking point nu uitgespeeld. Was wel leuk om te doen. Nu eens kijken of ik career of my team ga doen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Richh schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 01:48:
[...]

Ik heb het een beetje onhandig geformuleerd, maar het probleem is dat ik niet op 120hz kan spelen. Als ik kies voor performance, dan krijg ik de melding dat er geen geschikte tv is aangesloten voor meer dan 60hz.

Ik wil heel graag de verschillen proberen, maar op de een of andere manier werkt mijn combi PS5/LG B9 dus niet samen om 120hz mogelijk te maken..?
Hoopte dat er hier iemand met dezelfde setup kan bevestigen dat het wel kan en/of wat ik mogelijk verkeerd doe.

De tv heeft de nieuwste firmware, evenals de PS5. Het is de eerste 120hz game die ik heb/wil spelen.

Edit, nevermind. Ik was even vergeten dat het signaal hier via de PSVR breakout box loopt. Welke geen HDMI 2.1 doet 8)7
Morgen dat ding er maar tussenuit slopen dus.

Edit2: problem solved d:)b
toon volledige bericht
Haha, nice. Dacht al dat het de kabel was. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 13:07

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

dutchgio schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:23:
[...]

ERS nog wel, brandstof alleen tijdens safety car volgens mij. Komt inderdaad door de F1 regels, de motorprestaties aanpassen mag dit jaar niet meer. :)
Dit was ook meteen het eerste waarvan ik zelf zei: BUG. Maar enig zoeken blijkt dit toch te kloppen volgens mij. Jammer dat dat niet meer kan/mag, juist met die brandstof settings kon je goed spelen met je tempo, en sparen tijdens een safety car... Nu alleen nog de ERS overtake setting die kan gebruiken.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

DerOllie schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Dit was ook meteen het eerste waarvan ik zelf zei: BUG. Maar enig zoeken blijkt dit toch te kloppen volgens mij. Jammer dat dat niet meer kan/mag, juist met die brandstof settings kon je goed spelen met je tempo, en sparen tijdens een safety car... Nu alleen nog de ERS overtake setting die kan gebruiken.
Tijdens SC kan je de brandstof wel op lean zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 13:07

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

backupdevice schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:45:
[...]

Tijdens SC kan je de brandstof wel op lean zetten
Ja klopt, maar je kan daar tegenover niet rich rijden daarna, dus na herstart rijd je met meer brandstof rond dan hoeft, auto is zwaarder dan hoeft, en dus langzamer. Low fuel is dan zoals ik het zie alleen handig als je onder niveau zit bij safety car...

www.youtube.com/DerOllie

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste