We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 162.022 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Een illegale cookiemuur hanteren is één ding,
maar jokken erover een ander:
Wij respecteren je privacy en houden ons aan de regels die de Algemene Verordening Gegevensbescherming en overige privacy wet- en regelgeving stellen.
Wanneer wordt er nou door jullie gestopt met die illegale activiteiten op hardware.info?

[ Voor 14% gewijzigd door CyberMania op 21-04-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:20:
Een illegale cookiemuur hanteren is één ding,
maar jokken erover een ander:

[...]

Wanneer wordt er nou door jullie gestopt met die illegale activiteiten op hardware.info?
We gaan later dit jaar de cookiewall op HWI vervangen door een standaard cookiekeuze (Sourcepoint). Een exacte datum kunnen we op dit moment nog niet geven.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvandenBelt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:52:
[...]

We gaan later dit jaar de cookiewall op HWI vervangen door een standaard cookiekeuze (Sourcepoint). Een exacte datum kunnen we op dit moment nog niet geven.
Het staat jullie uiteraard vrij om een (externe) specifieke implementatie te kiezen voor zo'n cookiekeuze.

Maar zelf zou ik die van Sourcepoint niet aanraden om 3 redenen, op basis van hun eigen website:
  • De standaard instelling (lijkt) privacy-onvriendelijk te zijn ingesteld. Dat zou, zo ver ik begrijp, niet passen bij het idee dat jullie privacy hoog in het vaandel hebben.
  • De 'algemene' toestemming die je geeft niet specifiek is en daarom ook niet conform de AVG.
  • Een toestemming moet bewust (en vrijelijk) zijn. Het hangt nauw samen met dat de toestemming specifiek moet zijn. Maar een toestemming moet expliciet worden gegeven. Het is zo ver ik weet onduidelijk, met neiging naar niet, of een enkele accept all knop en de weiger knop verstopt zit / minder toegankelijk wel conform de AVG is, los van de ijs dat het specifiek moet zijn.
Daarnaast lijkt de website een gekke redenatie te hebben bij 'features' dat ik op bepaalde onderdelen al heb ingestemd per definitie terwijl ik dat nog niet heb gedaan (in incognito).

[ Voor 1% gewijzigd door TimvandenBelt op 21-04-2021 19:45 . Reden: Er stond een verkeerde naam ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

TimvandenBelt schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:43:
[...]

Het staat jullie uiteraard vrij om een (externe) specifieke implementatie te kiezen voor zo'n cookiekeuze.

Maar zelf zou ik die van Sourcepoint niet aanraden om 3 redenen, op basis van hun eigen website:
  • De standaard instelling (lijkt) privacy-onvriendelijk te zijn ingesteld. Dat zou, zo ver ik begrijp, niet passen bij het idee dat jullie privacy hoog in het vaandel hebben.
  • De 'algemene' toestemming die je geeft niet specifiek is en daarom ook niet conform de AVG.
  • Een toestemming moet bewust (en vrijelijk) zijn. Het hangt nauw samen met dat de toestemming specifiek moet zijn. Maar een toestemming moet expliciet worden gegeven. Het is zo ver ik weet onduidelijk, met neiging naar niet, of een enkele accept all knop en de weiger knop verstopt zit / minder toegankelijk wel conform de AVG is, los van de ijs dat het specifiek moet zijn.
Daarnaast lijkt de website een gekke redenatie te hebben bij 'features' dat ik op bepaalde onderdelen al heb ingestemd per definitie terwijl ik dat nog niet heb gedaan (in incognito).
Sourcepoint is misschien niet de meest ideale keuze, maar wel de 'standaard' voor DPG sites en daarmee waarschijnlijk ook voor ons het eenvoudigst te implementeren (we hebben er zelf ook eerder mee getest).

Voor Tweakers hebben we uiteindelijk een andere keuze gemaakt, maar dat is een custom oplossing die niet makkelijk te porteren is.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
crisp schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:52:
[...]

Ja dat snap ik, een illegale cookiemuur is één ding, maar jokken erover in de privacypolicy mag toch niet. Die tekst aanpassen hoeft niet meer dan een dag te kosten. Het is nu haast een misleidende handelspraktijk, beweren dat je privacywetgeving voldoet terwijl dat niet zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:30:
[...]

Ja dat snap ik, een illegale cookiemuur is één ding, maar jokken erover in de privacypolicy mag toch niet. Die tekst aanpassen hoeft niet meer dan een dag te kosten. Het is nu haast een misleidende handelspraktijk, beweren dat je privacywetgeving voldoet terwijl dat niet zo is.
Tsja, ga je dat ook zeggen van alle consentkeuzes waar groot bovenaan staat "We value your privacy" en je vervolgens door hoepels moet springen om een andere keuze te maken dan de grote groene/blauwe/paarse "Accept All"-knop?

Laten we zeggen dat de tekst niet meer in lijn is met de huidige inzichten; ik vind het toch raar om iets waar in de tijd dat het geschreven werd gewoon consensus over was in retrospect een leugen te noemen. Ik zal het intern in ieder geval doorgeven.

Intentionally left blank

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:51:
[...]

Tsja, ga je dat ook zeggen van alle consentkeuzes waar groot bovenaan staat "We value your privacy" en je vervolgens door hoepels moet springen om een andere keuze te maken dan de grote groene/blauwe/paarse "Accept All"-knop?
"We value your privacy" is niet kwantificeerbaar. "Wij houden ons aan de AVG" is dat wel.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
crisp schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:51:
[...]

Laten we zeggen dat de tekst niet meer in lijn is met de huidige inzichten; ik vind het toch raar om iets waar in de tijd dat het geschreven werd gewoon consensus over was in retrospect een leugen te noemen. Ik zal het intern in ieder geval doorgeven.
Nergens noem ik het met retrospect. Ik heb het alleen over zoals het nu gebeurt op Hardware.info niet kan, sterker nog een verboden cookiemuur gebruiken is een ding maar dan in de privacypolicy beweren dat nu wordt voldaan aan de privacywetgeving is niet goed. Sterker nog, jullie bieden eerst allerlei mooie woorden en excuses aan voor T.net (te lang etc), maar er jullie blijven laks zo wordt er in de link in de Cookiewall voor meer informatie nog gesproken over dat het nodig is ivm forumposts etc. Dit is gewoon echt laks geen andere woorden voor dan dat er dus niks is nagelopen bij hw.info voor het naleven privacy wetgeving. Want volgens mij heeft hw al tijden geen forum meer. DPG is een miljoenenbedriif geen hobbyistensite. Dus hoe kan ook die cookieteksf (naast de privacytekst) opnieuw is nagelopen ondanks alle excuses en beloftes over we nemen privacy serieus?
Welke cookies kunnen anderen plaatsen bij een bezoek aan Hardware Info?

Hardware Info is een grote community. Gebruikers kunnen onder meer reacties onder artikelen en op het forum plaatsen, productbeoordelingen schrijven, een beschrijving van hun PC-configuratie delen, etc.

Bij ieder van die activiteiten kunnen gebruikers desgewenst afbeeldingen en video's van derden opnemen. Voor ieder van die afbeeldingen en video's kunnen 3rd-party cookies geplaatst worden, buiten het medeweten en de medewerking van Hardware Info om.
https://nl.hardware.info/extra/cookie

Waar is dat forum waarover gesproken wordt?

[ Voor 25% gewijzigd door CyberMania op 24-04-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:38:
[...]

Nergens noem ik het met retrospect. Ik heb het alleen over zoals het nu gebeurt op Hardware.info niet kan, sterker nog een verboden cookiemuur gebruiken is een ding maar dan in de privacypolicy beweren dat nu wordt voldaan aan de privacywetgeving is niet goed. Sterker nog, jullie bieden eerst allerlei mooie woorden en excuses aan voor T.net (te lang etc), maar er jullie blijven laks zo wordt er in de link in de Cookiewall voor meer informatie nog gesproken over dat het nodig is ivm forumposts etc. Dit is gewoon echt laks geen andere woorden voor dan dat er dus niks is nagelopen bij hw.info voor het naleven privacy wetgeving. Want volgens mij heeft hw al tijden geen forum meer. DPG is een miljoenenbedriif geen hobbyistensite. Dus hoe kan ook die cookieteksf (naast de privacytekst) opnieuw is nagelopen ondanks alle excuses en beloftes over we nemen privacy serieus?

[...]

https://nl.hardware.info/extra/cookie

Waar is dat forum waarover gesproken wordt?
Het klopt dat een en ander daar achterloopt. Op het moment dat we daar de cookiemuur gaan aanpakken zal daar ook naar gekeken worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Paar dagen terug dit artikel gelezen: https://www.vn.nl/krantenkoning-christian-van-thillo/, wat een "mooi" inkijkje in de DPG wereld is. Of was, want nu is het blijkbaar gepaywalled.

Een van de dingen die naar boven kwam, verteld door de heer Thillo zelf, is dat DPG gegevens, profielen, van DPG-gebruikers verkoopt en/of op andere manier geld laat opbrengen.

Gezien de abo's niet tracking-vrij zijn, maar slechts 3th party tracking vrij zijn, die twee dingen zijn absoluut niet hetzelfde, ben ik erg benieuwd: Stel je neemt een abo op Tweakers en je zet keurig je tracking-blockers uit, wat dan? Kan Thillo daarvan weer in 8 wielige Hummers rondcrossen, of blijft het keurig binnen de muren van Tweakers?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RobinHood schreef op zondag 25 april 2021 @ 02:06:
[...]

Gezien de abo's niet tracking-vrij zijn, maar slechts 3th party tracking vrij zijn, die twee dingen zijn absoluut niet hetzelfde, ben ik erg benieuwd: Stel je neemt een abo op Tweakers en je zet keurig je tracking-blockers uit, wat dan? Kan Thillo daarvan weer in 8 wielige Hummers rondcrossen, of blijft het keurig binnen de muren van Tweakers?
Voor zover ik weet wordt Cxense gebruikt voor audience targetting binnen het DPG netwerk. Deze wordt standaard uitgeschakeld zodra je een abonnement hebt en ingelogd bent. Uiteraard zal een deel van de abonnementsopbrengsten alsnog in meneer Thillo's zakken terecht komen want DPG is eigenaar van Tweakers en onze winst is gewoon onderdeel van het geheel. Daar mag je wat van vinden, maar ik denk niet dat DPG nu zo heel anders is dan andere bedrijven.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
crisp schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:50:
[...]

Het klopt dat een en ander daar achterloopt. Op het moment dat we daar de cookiemuur gaan aanpakken zal daar ook naar gekeken worden.
Dat is toch veel te laat. Jullie overtreden nu al de wet, dan kan je in de tekst toch niet blijven beweren dat je aan de privacywetgeving voldoet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Inhoud verwijderd door plaatser, stik er maar gewoon in.

Iedereen zou tweakers vanaf heden links moeten laten liggen. Tabee!

[ Voor 83% gewijzigd door Tweakez op 29-04-2021 00:22 ]

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 17:46

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Tweakez schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:26:
Inhoudt verwijderd door plaatser, stik er maar gewoon in.

Iedereen zou tweakers vanaf heden links moeten laten liggen. Tabee!
Bijzondere uitspraak voor iemand die een elite abonnement heeft afgesloten?

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
TweakOverflow schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:10:
[...]

Bijzondere uitspraak voor iemand die een elite abonnement heeft afgesloten?
Toen was er nog geen sprake van deze geldgraaierij. Zogenaamd privacy hoog hebben staan, maar ondertussen wel Dagobert Duck uithangen, accepteer onze cookies, koop een abonnement of rot op, je bent niet welkom op onze site. Echt Tweakers waardig.

Als ik een jaar terugkon, sloot ik het abonnement niet af. Als het kon zou ik graag de centen retour ontvangen, maar wees er blij mee DPG Media, kunnen jullie nog meer van dit soort rommel ontwikkelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Tweakez op 29-04-2021 00:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Tweakez schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:23:
[...]

Toen was er nog geen sprake van deze geldgraaierij. Zogenaamd privacy hoog hebben staan, maar ondertussen wel Dagobert Duck uithangen, accepteer onze cookies, koop een abonnement of rot op, je bent niet welkom op onze site. Echt Tweakers waardig.

Als ik een jaar terugkon, sloot ik het abonnement niet af. Als het kon zou ik graag de centen retour ontvangen, maar wees er blij mee DPG Media, kunnen jullie nog meer van dit soort rommel ontwikkelen.
:w

Op heel veel vlakken is het er qua privacy op vooruit gegaan volgens mij. Ik merk echt niets van wat jij allemaal roept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:27:
[...]

:w

Op heel veel vlakken is het er qua privacy op vooruit gegaan volgens mij. Ik merk echt niets van wat jij allemaal roept.
Nee joh, slik lekker die cookiemuur waar je niet gewoon kunt aangeven, ik accepteer functionele cookies en meer niet. Nee het is of alles, of niks of natuurlijk je portomonnee trekken! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Tweakez schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:23:
[...]
Toen was er nog geen sprake van deze geldgraaierij.
Die 85 werknemers die ze momenteel hebben moeten natuurlijk ook betaald worden :)
Tweakers is nou eenmaal een bedrijf (helaas onder DPG die nogal overdreven winstgericht zijn).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
g1n0 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:41:
[...]

Die 85 werknemers die ze momenteel hebben moeten natuurlijk ook betaald worden :)
Tweakers is nou eenmaal een bedrijf (helaas onder DPG die nogal overdreven winstgericht zijn).
Alle begrip voor, maar niet op de manier zoals ze het nu doen. Zoals je kunt zien aan mijn Elite lidmaatschap, steunde ik Tweakers met liefde, maar die liefde is wel voorbij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakez op 29-04-2021 00:53 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Tweakers is kapot, vooral de laatste 2-3 jaar is het erg hard gegaan. Wat jammer al sinds 2000 mijn dagelijkse bezoekje, ondertussen merk ik dat is steeds minder kom en de laatste weken zelfs overweeg zelf geen bezoekje meer te brengen. Echt 1 commerciële meuk is het geworden. Vroeger was alles beter zeggen ze soms, en daar zit voor tweakers zeker een kern van waarheid in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

crisp schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:13:
[...]

Voor zover ik weet wordt Cxense gebruikt voor audience targetting binnen het DPG netwerk. Deze wordt standaard uitgeschakeld zodra je een abonnement hebt en ingelogd bent. Uiteraard zal een deel van de abonnementsopbrengsten alsnog in meneer Thillo's zakken terecht komen want DPG is eigenaar van Tweakers en onze winst is gewoon onderdeel van het geheel. Daar mag je wat van vinden, maar ik denk niet dat DPG nu zo heel anders is dan andere bedrijven.
Ik heb dan wel een mening over de staat van het medialandschap onder het Mediahuis en DPG, maar dat er geld van Tweakers naar DPG gaat is nou eenmaal zo en niet de scope van dit topic.

Waar het mij meer om ging is: Wat gebeurd er met data van iemand als hij een abo heeft. Wordt dat linksom [via tracking] of rechtsom [je Tweakers profiel, first party tracking die blijkbaar blijft] alsnog ingezet om de inkomsten te spekken?

Want daar gaat het mij toch ook wel om in de hele trackingdiscussie, dat een of ander bedrijf bijna meer over mij weet dan ik over mijzelf weet, en dat dat op zijn best wordt gebruikt om wat ads te pushen, op zijn slechtst om een complete informatiebubbel te bouwen en mijn mening te manipuleren. En als ik lees dat DPG actief gebruikersdata inzet om inkomsten te generen, niet indirect door ads te pushen, maar door verkoop en branded content, dan word ik niet zo heel vrolijk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RobinHood schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:06:
[...]

Ik heb dan wel een mening over de staat van het medialandschap onder het Mediahuis en DPG, maar dat er geld van Tweakers naar DPG gaat is nou eenmaal zo en niet de scope van dit topic.

Waar het mij meer om ging is: Wat gebeurd er met data van iemand als hij een abo heeft. Wordt dat linksom [via tracking] of rechtsom [je Tweakers profiel, first party tracking die blijkbaar blijft] alsnog ingezet om de inkomsten te spekken?
Het antwoord daarop is dus nee en nee :)

Wij doen dan alleen nog analyitische tracking op geaggregeerde en anonieme basis.
Want daar gaat het mij toch ook wel om in de hele trackingdiscussie, dat een of ander bedrijf bijna meer over mij weet dan ik over mijzelf weet, en dat dat op zijn best wordt gebruikt om wat ads te pushen, op zijn slechtst om een complete informatiebubbel te bouwen en mijn mening te manipuleren. En als ik lees dat DPG actief gebruikersdata inzet om inkomsten te generen, niet indirect door ads te pushen, maar door verkoop en branded content, dan word ik niet zo heel vrolijk.
Wij delen sowieso geen persoonlijke profieldata, ook niet binnen het DPG netwerk. De audience targetting van Cxense is volgens mij puur behavorial (mijn collega's zullen mij wel corrigeren als dat niet zo is).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
DPG deelt wel data.

En worden de gegevens van verwijderde Tweakers accounts ook 2 jaar bijgehouden 'uit voorzorg'?

"Wanneer je geen actieve klantrelatie meer hebt met ons of je account niet meer gebruikt, houden we je persoonsgegevens nog 2 jaar in onze systemen, voor het geval je toch nog terug actief wordt of opnieuw klant wordt."

https://www.dpgmedia.be/nl/privacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

680x0 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:12:
DPG deelt wel data.

En worden de gegevens van verwijderde Tweakers accounts ook 2 jaar bijgehouden 'uit voorzorg'?

"Wanneer je geen actieve klantrelatie meer hebt met ons of je account niet meer gebruikt, houden we je persoonsgegevens nog 2 jaar in onze systemen, voor het geval je toch nog terug actief wordt of opnieuw klant wordt."

https://www.dpgmedia.be/nl/privacy
Daar staat Tweakers niet tussen. Wij hanteren onze eigen privacy policy.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
Jullie vallen onder de algemene werking van DPG. Stop met dit te ontkennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 22:58

rob_erwt

What does this button do?

680x0 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:35:
Jullie vallen onder de algemene werking van DPG. Stop met dit te ontkennen.
Te zien aan je stelligheid, heb je denk ik toegang tot de systemen van DPG. Zou je eens wat screenshots kunnen plaatsen hoe dat in de systemen staat?

Of is het misschien zo dat je het eigenlijk helemaal niet beter weet dan medewerkers van Tweakers en blaat je een eind in de rondte?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
rob_erwt schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:23:
[...]

Te zien aan je stelligheid, heb je denk ik toegang tot de systemen van DPG. Zou je eens wat screenshots kunnen plaatsen hoe dat in de systemen staat?

Of is het misschien zo dat je het eigenlijk helemaal niet beter weet dan medewerkers van Tweakers en blaat je een eind in de rondte?
Welke informatie ik heb hoef ik u niet te vertellen. Het is gewoon een feit dat Tweakers op zich gewoon niet meer bestaat. Het is simpelweg een onderdeel van de DPG groep, hangt er volledig van af en moet er zich volledig naar plooien.

Alles wat er hier door Tweakers medewerkers anders wordt beweerd is onzin.

DPG krijgt in Belgie ondertussen 30 miljoen euro 'corona crisis steun', terwijl de DPG groep in 2020 1.76 miljard euro omzet had (+8%) waaruit 178 miljoen winst (+39%) ten opzichte van vorig jaar.

Men lacht daar gewoon keihard in hun vuistje terwijl er bovenaan bakken geld rondgaan naar aandeelhouders. Maar hier doet men hier alsof het voortbestaan van Tweakers afhangt van elk abo'tje dat verkocht raakt..

Als zelfs ALLE bezoekers hier het duurste abo nemen, is dat boekhoudkundig zelfs geen druppel op een hete plaat... Alsof DPG daar iets van gaat merken..

Maar blijf gerust heel gewichtig doen om niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:59
rob_erwt schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:23:
[...]

Je kan de verwevenheid van DPG hier toch ook gewoon zelf terugzien?
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/privacy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvandenBelt
  • Niet online
Jaer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:54:
[...]

Je kan de verwevenheid van DPG hier toch ook gewoon zelf terugzien?
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/privacy/
De volledige lijst merken en diensten waarvoor dit privacy statement geldt is hierp te vinden.
Aldus de privacy verklaring van DPG.
DPG Media is de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die worden verzameld.
Aldus de privacy verklaring van Tweakers.

Kortom, DPG is verwerkingsverantwoordelijke. Maar Tweakers hanteert een eigen beleid. Tweakers verwerkt de gegevens niet (althans, niet als verwerkingsverantwoordelijke), maar DPG. Tot dusver heb je gelijk. Maar ze wijken dus wel af van het algemene privacy beleid van DPG. Dus ik zie zelf ook niet hoe ze onder 'de algemene werking' van DPG vallen. Qua verantwoording, ja. Qua beleid, nee.

[ Voor 0% gewijzigd door TimvandenBelt op 29-04-2021 20:09 . Reden: ubb fixen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

NMe schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:06:
[...]

"We value your privacy" is niet kwantificeerbaar. "Wij houden ons aan de AVG" is dat wel.
"We value your privacy" ook hoor, the more of your privacy we compromise, the more value for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mark-k schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:10:
[...]

"We value your privacy" ook hoor, the more of your privacy we compromise, the more value for us.
Ik bedoel dat een van de twee uitspraken verifieerbaar niet correct is terwijl je over de andere kan bakkeleien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
TimvandenBelt schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:08:
[...]

[...]

Aldus de privacy verklaring van DPG.

[...]

Aldus de privacy verklaring van Tweakers.

Kortom, DPG is verwerkingsverantwoordelijke. Maar Tweakers hanteert een eigen beleid. Tweakers verwerkt de gegevens niet (althans, niet als verwerkingsverantwoordelijke), maar DPG. Tot dusver heb je gelijk. Maar ze wijken dus wel af van het algemene privacy beleid van DPG. Dus ik zie zelf ook niet hoe ze onder 'de algemene werking' van DPG vallen. Qua verantwoording, ja. Qua beleid, nee.
Ik reageerde hiermee op iemand die aangaf geen verband te zien tussen DPG en tweakers. Doelde overigens meer op dit stuk op de tweakers privacy statement:

Data Protection Officer (DPO)
Voor vragen of klachten over uw gegevens en de bescherming van uw privacy kunt u contact opnemen met de Data Protection Officer van DPG Media via privacy@dpgmedia.nl.

Als het echt los zou staan ,waarom dan geen eigen DPO ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het klopt dat DPG verwerkingsverantwoordelijke is, maar dat wil niet zeggen dat ze ook zondermeer kunnen beschikken over onze data en dat voor doeleinden kunnen of mogen gebruiken anders dan de doeleinden die genoemd zijn in onze algemene voorwaarden en privacy policy.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
crisp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:43:
Het klopt dat DPG verwerkingsverantwoordelijke is, maar dat wil niet zeggen dat ze ook zondermeer kunnen beschikken over onze data en dat voor doeleinden kunnen of mogen gebruiken anders dan de doeleinden die genoemd zijn in onze algemene voorwaarden en privacy policy.
Hoe serieus is de privacy de afgelopen tijd genomen als er diepe excuses moeten worden genomen voor de illegale cookiemuur op T.net, die nog steeds in stand wordt gehouden op hardware.info, de privacypolicy daar niet klopt, de cookie-voorlichtingenpagina verouderde informatie geeft (forum dat al niet meer bestaat, en Events meerdere nudges nodig had om duidelijkere doelomschrijvingen te gaan geven bij gevraagde info voor events?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
Hoe moet ik dit matchen met jullie cookies?

Third-party cookies
Tweakers plaatst ook cookies ten behoeve van ons moederbedrijf: DPG Media. Hierdoor kunnen je gegevens worden gecombineerd met gegevens van DPG Media en andere dochtermaatschappijen van DPG Media om advertenties en onze producten en diensten beter af te kunnen stemmen op jouw interesses. Op basis van de gecombineerde gegevens worden segmenten samengesteld ten behoeve van adverteerders. Adverteerders kunnen dan gericht advertenties tonen aan bepaalde groepen voor hen interessante bezoekers. De cookie statements van DPG Media B.V. en DPG Media N.V. zijn van toepassing op deze gecombineerde gegevens voor Nederlandse, respectievelijk Belgische bezoekers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
En @Crisp bedankt voor je eindeloze geduldheid, maar is het niet vreemd dat hier niemand op reageert vanuit DPG, bijv de privacy officier zelf. @Moonsugar waarom kan de verantwoordelijke zelf hier niet een verklaring over geven, over zulke belangrijke dingen. Het begint een beetje op een drugsdealer te lijken die zegt sorry ja we overtreden de wet, maar we moeten onze inkomsten op peil houden en jullie van je fix blijven voorzien.

[ Voor 52% gewijzigd door CyberMania op 29-04-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Jaer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:03:
[...]

Hoe moet ik dit matchen met jullie cookies?

Third-party cookies
Tweakers plaatst ook cookies ten behoeve van ons moederbedrijf: DPG Media. Hierdoor kunnen je gegevens worden gecombineerd met gegevens van DPG Media en andere dochtermaatschappijen van DPG Media om advertenties en onze producten en diensten beter af te kunnen stemmen op jouw interesses. Op basis van de gecombineerde gegevens worden segmenten samengesteld ten behoeve van adverteerders. Adverteerders kunnen dan gericht advertenties tonen aan bepaalde groepen voor hen interessante bezoekers. De cookie statements van DPG Media B.V. en DPG Media N.V. zijn van toepassing op deze gecombineerde gegevens voor Nederlandse, respectievelijk Belgische bezoekers.
Het gaat daar om behavioral data, niet om bijvoorbeeld data uit je profiel (waar @680x0 volgens mij op doelde).

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer
crisp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:10:
[...]

Het gaat daar om behavioral data, niet om bijvoorbeeld data uit je profiel (waar @680x0 volgens mij op doelde).
Tnx voor je snelle antwoord, is dat ook weer duidelijk voor mij. Je werkt ondertussen 24/7 voor tweakers of niet? Of zien we je na de zomer niet meer omdat je alle uren al gemaakt hebt voor het jaar? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:02:
[...]

Hoe serieus is de privacy de afgelopen tijd genomen als er diepe excuses moeten worden genomen voor de illegale cookiemuur op T.net, die nog steeds in stand wordt gehouden op hardware.info, de privacypolicy daar niet klopt, de cookie-voorlichtingenpagina verouderde informatie geeft (forum dat al niet meer bestaat, en Events meerdere nudges nodig had om duidelijkere doelomschrijvingen te gaan geven bij gevraagde info voor events?
Ik denk dat wij toch altijd transparant zijn geweest in hoe wij omgaan met privacy, en daar ook continue mee bezig zijn om dat verder te verbeteren. Misschien niet snel en ver genoeg voor sommigen, maar we proberen julie mede met dit topic zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de vorderingen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
crisp schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:26:
[...]

Ik denk dat wij toch altijd transparant zijn geweest in hoe wij omgaan met privacy, en daar ook continue mee bezig zijn om dat verder te verbeteren. Misschien niet snel en ver genoeg voor sommigen, maar we proberen julie mede met dit topic zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de vorderingen.
Nou dat denk ik niet, bijv bij Tweakers partners was er de laatste tijd onvoldoende transparantie. Pas nu wordt duidelijker omschreven waar welke informatie exact voor nodig is bijvoorbeeld. En pas nadat er meerdere keren omgevraagd moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
CyberMania schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:07:
En @Crisp bedankt voor je eindeloze geduldheid, maar is het niet vreemd dat hier niemand op reageert vanuit DPG, bijv de privacy officier zelf. @Moonsugar waarom kan de verantwoordelijke zelf hier niet een verklaring over geven, over zulke belangrijke dingen. Het begint een beetje op een drugsdealer te lijken die zegt sorry ja we overtreden de wet, maar we moeten onze inkomsten op peil houden en jullie van je fix blijven voorzien.
Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet vreemd. Het is helemaal prima dat wij hier een transparante dialoog met elkaar kunnen voeren op een publiek forum en namens HQ blijven we ook graag in gesprek. Want, zoals ook in de topicstart wordt erkend, zijn we tekortgeschoten in onze aanpak van de cookiewall. Dat betekent echter niet dat iedereen die bij DPG Media werkt, hier op het forum "verantwoording" kan komen afleggen. Onze DPO en andere juristen werken voor heel DPG en niet specifiek voor Tweakers. Ja, dit is een belangrijk onderwerp, maar nogmaals, daarom gaan oa @crisp, @Bart Zoetmulder, @chengbondkwok en ik namens Tweakers hier het gesprek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:34:
[...]

Nou dat denk ik niet, bijv bij Tweakers partners was er de laatste tijd onvoldoende transparantie. Pas nu wordt duidelijker omschreven waar welke informatie exact voor nodig is bijvoorbeeld. En pas nadat er meerdere keren omgevraagd moest worden.
Ik moest even navragen wat daar de kwestie was, daar was ik niet van op de hoogte. Ik kan alleen zeggen dat het goed is dat je daarop gewezen hebt, en voor zover ik kan zien heeft dat uiteindelijk ook effect gehad, en zijn ook onze collega's van events hier voortaan scherper op.

Het laat zien dat wij niet onfeilbaar zijn, maar dat doet niets af aan onze intenties en efforts om te blijven verbeteren. Constructieve kritiek is daarbij ook onmisbaar, dus dank daarvoor. Ik kan alleen hopen dat we met onze acties ook gewoon het vertrouwen weten te verdienen en behouden. Het is echter in de huidige complexe wereld waar ook vaak tegengestelde belangen spelen niet altijd een makkelijke opgave om altijd het 'juiste' te doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jelle. schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:45:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet vreemd. Het is helemaal prima dat wij hier een transparante dialoog met elkaar kunnen voeren op een publiek forum en namens HQ blijven we ook graag in gesprek. Want, zoals ook in de topicstart wordt erkend, zijn we tekortgeschoten in onze aanpak van de cookiewall. Dat betekent echter niet dat iedereen die bij DPG Media werkt, hier op het forum "verantwoording" kan komen afleggen. Onze DPO en andere juristen werken voor heel DPG en niet specifiek voor Tweakers. Ja, dit is een belangrijk onderwerp, maar nogmaals, daarom gaan oa @crisp, @Bart Zoetmulder, @chengbondkwok en ik namens Tweakers hier het gesprek aan.
Dat niet iedere eindverantwoordelijke dat constant doet is nog tot daar aan toe, maar het feit dat de grote baas van Tweakers maar één post op het publieke deel van het forum heeft en dat die ene post er alleen is omdat WoutF haar mede-auteur van dit topic heeft gemaakt vind ik best jammer. Dat @Wanja niet constant verantwoording hoeft af te leggen aan de community snap ik meteen maar het feit dat ze totaal nooit de moeite heeft genomen om ook maar iets met de community te maken te hebben maar wél "on her watch" de privacy van de community zo heeft laten afbrokkelen, daar vind ik wat van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
En dat zegt jullie eigen juridische afdeling?

Oh.. Die heb je niet? Want ook jullie vallen onder de legal departement van DPG in zijn geheel..

Benieuwd wat er van 'jullie' policy overblijft als het er echt op aankomt.

Ik zal het u zeggen.. Niets.. DPG rules tellen ook voor jullie, niet omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
Heb de discussie gelezen en ik snap ook wel de reacties van leden.

Voor mij voelt dit hetzelfde aan als de posts over het nieuwe frontpage design.
Daar ontstond dezelfde situatie: er veranderen zaken, die pakken voor het publiek niet lekker uit en dan barst het loS.

Er vanuitgaande dat iedereen binnen zijn rol de mogelijkheden benut om zaken bespreekbaar te maken hoop ik dat hier nog eens kritisch naar gekeken kan worden.

Want uiteindelijk kost deze discussie ook geld en tijd voor de vaste medewerkers.
Tijd dit misschien beter besteed kan worden dan verdedigen van iets wat onderaan de streep altijd verkeerd valt.

Ik zie overigens in de wereld van Scrum ontwikkeltrajecten hetzelde gebeuren: Sturen op kaartjes en niet op een prettig resultaat.

Andersom kun je natuurlijk zeggen: forumleden zijn geen productowner en gaan zeer zeker geen backlog verfijning mogen doen :)

Dan zou mijn advies zijn om bij dit soort gevoelige onderwerpen de kaders beter te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:14
680x0 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 00:47:
[...]

En dat zegt jullie eigen juridische afdeling?

Oh.. Die heb je niet? Want ook jullie vallen onder de legal departement van DPG in zijn geheel..

Benieuwd wat er van 'jullie' policy overblijft als het er echt op aankomt.

Ik zal het u zeggen.. Niets.. DPG rules tellen ook voor jullie, niet omgekeerd.
En ik zal het u zeggen: niet alle DPG rules tellen voor Tweakers, anders hadden we het third party trackingfree traject kunnen vergeten.

Dat we geen eigen legal afdeling en DPO hebben is gewoon gevolg van de overname door De Persgroep (en wellicht zelfs nog eerder, maar toen zat ik in de schoolbanken). Een kwestie van niet onnodig overal een eigen HR, legal en finance afdeling, maar daar waar dingen gecentraliseerd kunnen worden dat doen ten behoeve van kostenbesparing en "synergie". Een keus die vanuit overnameperspectieven vaak gemaakt worden.

Als we de DPG route zouden moeten opgaan, dan zaten we in de situatie dat we Sourcepoint (de cookie consent manager die je nu overal ziet op andere DPG titels) moeten gebruiken en daarmee de unified DPG cookie. Ik weet niet meer welke user daarmee kwam, maar die was daar ook niet blij mee. En die boot hebben we af weten te houden, helaas tegenslagen op het gebied van ons eigen alternatief: namelijk ads uitserveren zonder third party tracking maar met behoud van HTML5 functionaliteiten. Maar ook daar geven we ons niet zomaar gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Update 30 april 2021
Voor de vorige update zie jelle. in "We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij". Daarin hebben we drie mogelijke routes naar een trackingvrij Tweakers besproken:
  1. OptOut: we zijn nog steeds aan het kijken of er een test uitgevoerd kan worden met één van onze adverteerders. Hieruit zou kunnen blijken in hoeverre dit een geschikte oplossing kan zijn om cookieloze advertenties uit te leveren.
  2. Xandr: van deze partij hebben we nog geen reactie ontvangen.
  3. Contractuele afspraken met adverteerders: dit lijkt niet haalbaar, daarnaast is het vanuit privacy-oogpunt geen wenselijke oplossing omdat wij uiteindelijk verantwoordelijk blijven. Wel blijven we geïnteresseerd in een (technische) oplossing om te kunnen garanderen dat er geen trackingcookies meegestuurd worden in HTML5 banners.
Tot slot wordt in de eerstvolgende sprint (vanaf 12 mei) een technisch onderzoek naar het trackingvrij maken van het forum uitgevoerd. Zodra we weten wat er nodig is kan dit omgezet worden in concrete tickets die door onze developers opgepakt zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik ben zeer benieuwd naar hoe dit zich gaat ontwikkelen. Zowel hier als elders in de wereld. Voor niets gaat de zon op, dus ergens moet er geld vandaan komen. Zelf betaal ik voor de onderdelen van internet die ik vaker gebruik. Ik steun een aantal sites met abonnement of Patreon, waaronder Tweakers. Ik had in 2003 al een Tweak Plus abonnement zag ik net. Sinds die tijd soms wel, soms niet. Geen idee eigenlijk waarom soms niet. Wat ik wel weet: cookies zijn geen acceptabel betaalmiddel. Ik ga er ook niet omheen werken met incognito browsers oid. Ik wil niet getracked worden en wijs ook elke keer actief de cookies af als ik weer zo'n popup krijg. Tweakers en ik hebben geluk dat ik daar al actief was voor de cookiewall. Want de kans is groot dat ik er anders nooit terecht gekomen was. Je moet je wel bewijzen voordat ik je actief ga steunen. Het huidige Tweakers biedt dat niet.

Twee semi-random opmerkingen
  • Bij veel sites moet ik keer op keer weer opnieuw cookies afwijzen, waarschijnlijk i.v.m. een nieuwe adverteerder oid. Het zou erg fijn zijn als Tweakers dat niet ging doen. Accepteer een gemaakte keuze voor langere tijd, bijv. een jaar.
  • Ik hou mijn hart vast voor het moment dat bedrijven als Facebook en Google niet meer client, maar server side gaan tracken. Want dan wordt het pas echt moeilijk.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Milmoor schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:29:
[...]

Twee semi-random opmerkingen
  • Bij veel sites moet ik keer op keer weer opnieuw cookies afwijzen, waarschijnlijk i.v.m. een nieuwe adverteerder oid. Het zou erg fijn zijn als Tweakers dat niet ging doen. Accepteer een gemaakte keuze voor langere tijd, bijv. een jaar.
Dat zal inderdaad te maken hebben met wijzigingen in de partijen waarvoor dan weer consent gevraagd moet worden. Op het moment dat je advertising echter trackingvrij is zal dat waarschijnlijk een stuk minder vaak voorkomen.

Dit fenomeen zal er hopelijk ook voor zorgen dat websites veel kritischer gaan kijken naar 'leuke tooltjes' om te gebruiken; als daar weer consent voor gevraagd moet worden dan zal wellicht sneller gekeken gaan worden naar trackingvrije oplossingen. Bij ons is dat iets wat zeker meegenomen wordt in dergelijke overwegingen.
  • Ik hou mijn hart vast voor het moment dat bedrijven als Facebook en Google niet meer client, maar server side gaan tracken. Want dan wordt het pas echt moeilijk.
Google is al bezig met browser-based oplossingen (FLoC). Heel handig als je als advertentiebedrijf ook beschikt over de browser met het grootste marktaandeel...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zeg ik in hemelsnaam mijn account op?
Ik word hier naar verwezen:
https://tweakers.net/info...waarden/#opheffen_account
Alles ingevuld, maar hoor niets meer terug.
Waarom zo moeilijk?
Ik wil weg hier inclusief mijn persoonlijke data. Overigens 10 dagen terug gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 15-09 14:28

dragonhaertt

@_'.'

Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:27:
Waarom zo moeilijk?
Ik wil weg hier inclusief mijn persoonlijke data. Overigens 10 dagen terug gedaan.
Inclusief persoonlijke data zal overigens lastig worden.

Als je een verzoek tot inzage of verwijdering van je data doet, dan krijg je na een tijdje vanzelf de reactie dat het wat langer kan duren "in verband met de complexiteit van het verzoek".

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
dragonhaertt schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:46:
[...]

Inclusief persoonlijke data zal overigens lastig worden.

Als je een verzoek tot inzage of verwijdering van je data doet, dan krijg je na een tijdje vanzelf de reactie dat het wat langer kan duren "in verband met de complexiteit van het verzoek".
Ik lees iets over 4 weken.
Staat echter ook een stuk geschreven over aoniem maken van data.

Dat lijkt te werken behalve op quote's. Die zie ik her en der nog wel voorbij komen.

Overigens wel off topic. Of het moet signaal zijn dat je door de cookiewall afscheid wil nemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Waarom zo moeilijk?
Om dan maar even die pagina aan te halen:
DPG Media zal in beginsel binnen vier weken op een verzoek tot inzage of correctie verzoek reageren. In geval van een verzoek tot verwijdering zal DPG Media de betreffende persoonsgegevens zo spoedig mogelijk verwijderen, tenzij en voor zover de wet verplicht om de betreffende persoonsgegevens te bewaren of er (andere) dringende redenen zijn die zich tegen verwijdering verzetten.
Oftewel, er komt wel reactie op, maar het kan nog een paar dagen duren.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 15-09 14:28

dragonhaertt

@_'.'

Henkje.doc schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:21:
[...]

Ik lees iets over 4 weken.
Staat echter ook een stuk geschreven over aoniem maken van data.

Dat lijkt te werken behalve op quote's. Die zie ik her en der nog wel voorbij komen.

Overigens wel off topic. Of het moet signaal zijn dat je door de cookiewall afscheid wil nemen ;)
Ja, ze reageren binnen 4 weken met de mededeling dat er meer tijd nodig is.
Inderdaad off topic, maar het leek me wel even nuttig om toe te voegen voor de mensen die vergelijkbare meningen hebben als @Verwijderd

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Is het nou binnen een paar dagen, 4 weken of langer dan dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 680x0
chengbondkwok schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 06:54:
[...]
En ik zal het u zeggen: niet alle DPG rules tellen voor Tweakers, anders hadden we het third party trackingfree traject kunnen vergeten.

Dat we geen eigen legal afdeling en DPO hebben is gewoon gevolg van de overname door De Persgroep (en wellicht zelfs nog eerder, maar toen zat ik in de schoolbanken). Een kwestie van niet onnodig overal een eigen HR, legal en finance afdeling, maar daar waar dingen gecentraliseerd kunnen worden dat doen ten behoeve van kostenbesparing en "synergie". Een keus die vanuit overnameperspectieven vaak gemaakt worden.
Weten jullie niet beter of spelen jullie dom ?

Dit probleem stelt zich al langer tijd bij alle partijen die DPG ondertussen heeft overgenomen, en het begint hoe langer hoe meer een rotzooi te worden. De willekeur aan 'voorwaarden' die HETZELFDE moederbedrijf overal denkt te blijven uitrollen stuit al langer op hoe langer hoe meer commentaar.

Maar jullie denken hiermee te blijven wegkomen ? Zelfs als je na zoveel tijd je 'wij weten het beter' systeem niet eens van de grond krijgt.

Nog even en DPG en jullie botsen keihard tegen de Europese controle die er vroeg of laat aankomt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rmathys
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-07-2021
Ik heb een vraag bij de ombudsdienst geregistreerd, er is een dossier geopend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Ik heb van de week de AP geïnformeerd, ook daar is een dossier geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Van de AP ga je niet veel meer horen, die koppelen niks terug. Bovendien is de huidige cookiewall op Tweakers volgens de AP toegestaan. Die op HWI voor zover ik weet niet, trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmathys
NMe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 01:27:
Van de AP ga je niet veel meer horen, die koppelen niks terug. Bovendien is de huidige cookiewall op Tweakers volgens de AP toegestaan. Die op HWI voor zover ik weet niet, trouwens.
Ik heb een maand geleden (of zoiets) enkele mails naar Tweakers gestuurd. Hun jurist is er inderdaad van overtuigd dat ze goed bezig zijn.

In de wetgeving staat duidelijk dat opt outs moeten kunnen voor alles behalve de noodzakelijke cookies. Dat is onafhankelijk van het al dan niet hebben van een paywall.

Je mag gerust een paywall hebben, en achter die paywall alles cookievrij maken.
Voor de paywall moet je geen content hebben, heb je die echter wel, dan zal daar ook een opt out mogelijk moeten zijn.

Ik begrijp dat jurist van Tweakers.net zich baseert op een ergens een uitspraak van AVG dat een paywall toegestaan is om inkomen te genereren om de verliezen van inkomsten gerelateerd aan tracking cookies te compenseren.
AVG zegt niets over het onmogelijk maken van een opt out voor tracking cookies.

Als DPG een belangrijke inkomstenbron denkt te verliezen, dan heeft DPG er alle belang bij om voor zoveel mogelijk verwarring en grijze zone te zorgen.

Als je gaat zoeken, zijn er al uitspraken door rechtbanken gedaan mbt deze cookie problematiek. En de "enforcer" van cookies krijgt een koekje van eigen deeg :)

[ Voor 0% gewijzigd door rmathys op 02-05-2021 09:26 . Reden: foutje in zinsconstructie ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

rmathys schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:22:
[...]

Ik heb een maand geleden (of zoiets) enkele mails naar Tweakers gestuurd. Hun jurist is er inderdaad van overtuigd dat ze goed bezig zijn.

In de wetgeving staat duidelijk dat opt outs moeten kunnen voor alles behalve de noodzakelijke cookies. Dat is onafhankelijk van het al dan niet hebben van een paywall.

Je mag gerust een paywall hebben, en achter die paywall alles cookievrij maken.
Voor de paywall moet je geen content hebben, heb je die echter wel, dan zal daar ook een opt out mogelijk moeten zijn.

Ik begrijp dat jurist van Tweakers.net zich baseert op een ergens een uitspraak van AVG dat een paywall toegestaan is om inkomen te genereren om de verliezen van inkomsten gerelateerd aan tracking cookies te compenseren.
AVG zegt niets over het onmogelijk maken van een opt out voor tracking cookies.

Als DPG een belangrijke inkomstenbron denkt te verliezen, dan heeft DPG er alle belang bij om voor zoveel mogelijk verwarring en grijze zone te zorgen.

Als je gaat zoeken, zijn er al uitspraken door rechtbanken gedaan mbt deze cookie problematiek. En de "enforcer" van cookies krijgt een koekje van eigen deeg :)
"De AVG" doet geen uitspraken, de AVG is een wet. Op de site van de AP staat echter, zoals hier in dit topic al meerdere keren aangehaald en gelinkt is, dat er een alternatief moet zijn voor het accepteren van cookies, waarbij ze letterlijk betaling als voorbeeld voor een alternatief benoemen.

Zelfs als een rechter daar anders over denkt is het kennelijk wat de AP vindt en daar hadden we het nu net over: die gaat geen boetes uitdelen of mensen aanspreken wanneer ze kennelijk vinden dat dit aan de wet voldoet, en wanneer dat niet gebeurt heeft niemand een reden om het voor de rechter te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathys
Zelf ben ik van Belgie: GBA

Wel grappig - of net niet: Consumentenbond NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10

jdh009

FP ProMod
rmathys schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:34:
Zelf ben ik van Belgie: GBA

Wel grappig - of net niet: Consumentenbond NL
Het stuk van de Consumentenbond gaat helaas over de oude situatie bij Tweakers. Ben heel benieuwd hoe zij aankijken tegen de nieuwe situatie.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

crisp schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:41:
[...]

Google is al bezig met browser-based oplossingen (FLoC). Heel handig als je als advertentiebedrijf ook beschikt over de browser met het grootste marktaandeel...
Gelukkig is daat server side ook een initiële oplossing voor:
code:
1
Permissions-Policy  interest-cohort=()
(of zorg dat document.interestCohort() sowieso niet geladen wordt)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

duderuud schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:21:
[...]

Gelukkig is daat server side ook een initiële oplossing voor:
code:
1
Permissions-Policy  interest-cohort=()
(of zorg dat document.interestCohort() sowieso niet geladen wordt)
Dat klopt, en ik heb intern ook al voorzichtig geoppert om dat ook te gaan doen. We willen echter nog even afwachten hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Van wat ik begrepen heb is Google er al wel mee aan het testen, maar sowieso nog niet in Europa omdat dat in verband met Europese wet- en regelgeving lastig ligt

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TimvandenBelt
  • Niet online
NMe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:13:
[...]

"De AVG" doet geen uitspraken, de AVG is een wet. Op de site van de AP staat echter, zoals hier in dit topic al meerdere keren aangehaald en gelinkt is, dat er een alternatief moet zijn voor het accepteren van cookies, waarbij ze letterlijk betaling als voorbeeld voor een alternatief benoemen.

Zelfs als een rechter daar anders over denkt is het kennelijk wat de AP vindt en daar hadden we het nu net over: die gaat geen boetes uitdelen of mensen aanspreken wanneer ze kennelijk vinden dat dit aan de wet voldoet, en wanneer dat niet gebeurt heeft niemand een reden om het voor de rechter te laten komen.
De EDPB (European Data Protection Board), die boven de de AP staat, zegt in hun beleid dat betalen expliciet juist niet mag. Ook niet als alternatief / vorm van nadeel bij weigeren / nadeel bij intrekken toestemming.

Het initiatief hoeft niet bij de AP te liggen. Er kunnen zogeheten handhavingsverzoeken gedaan worden. De AP kan dat afwijzen indien zij gelooft dat er niks aan de hand is. Tegen dat besluit kan je procederen waardoor het uiteindelijk bij de rechter komt. Er is dus wel een mogelijkheid om dit te laten toetsen en handhaven. Het zal wel tijd (en geld) kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• licensed
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Waarom zo moeilijk?
;w ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 680x0
Nogmaals een duidelijk voorbeeld van wat er ECHT aan de hand is, en dat het gewauwel over die cookiewall niets voorstelt.

Het gaat simpelweg alleen over geld. Veel geld.

En voor mensen die nog steeds geloven dat betalende abo's werkelijk noodzakelijk zijn om Tweakers (of wat er nog van overblijft) te laten bestaan.. Think again.. 178 miljoen winst en 30+ miljoen subsidie om alles verder te blijven afbouwen en verschralen.

Maar een cookiewall na een jaar correct laten functioneren lukt niet...

https://businessam.be/ned...nensubsidies-voor-kranten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• licensed
680x0 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:32:
Nogmaals een duidelijk voorbeeld van wat er ECHT aan de hand is, en dat het gewauwel over die cookiewall niets voorstelt.

Het gaat simpelweg alleen over geld. Veel geld.

En voor mensen die nog steeds geloven dat betalende abo's werkelijk noodzakelijk zijn om Tweakers (of wat er nog van overblijft) te laten bestaan.. Think again.. 178 miljoen winst en 30+ miljoen subsidie om alles verder te blijven afbouwen en verschralen.

Maar een cookiewall na een jaar correct laten functioneren lukt niet...

https://businessam.be/ned...nensubsidies-voor-kranten
Wat heeft dit bericht over subsidie van de Belgische overheid te maken met Tweakers? En om dat bericht te lezen moet je ook de nodige cookies accepteren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
licensed schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Wat heeft dit bericht over subsidie van de Belgische overheid te maken met Tweakers? En om dat bericht te lezen moet je ook de nodige cookies accepteren trouwens.
In finance, cornering the market consists of obtaining sufficient control of a particular stock, commodity, or other asset in an attempt to manipulate the market price. One definition of cornering a market is "having the greatest market share in a particular industry without having a monopoly".

Companies that have cornered their markets have usually done so in an attempt to gain greater leeway in their decisions; for example, they may desire to charge higher prices for their products without fears of losing too much business. The cornerer hopes to gain control of enough of the supply of the commodity to be able to set the price for it.
Wikipedia: Cornering the market
DPG + Mediahuis = duopoly?

Zie ook dit artikel van SVDJ (iets met journalistiek) over hun opmars in Nederland https://www.svdj.nl/hoe-n...n-dagblad-duopolie-kreeg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• licensed
Ik herhaal mijn vraag: wat heeft dit met Tweakers te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28

Grvy

Bot

licensed schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:19:
Tweakers (voorheen Tweakers.net) is een Nederlandstalige website van DPG Media met nieuws en informatie over hardware, software, games en internet.
Wikipedia: Tweakers

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• licensed
Ik ben in 2002 lid geworden van Tweakers, dus ik weet wat het is. Maar wat heeft het feit dat Tweakers een onderdeel is van DPG Media ermee te maken? Dat geldt ook voor de Volkskrant, AD, NU.nl, QMusic, Joe, VTM en andere media merken. Daarmee is Tweakers toch niet ineens evil geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

licensed schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:29:
Ik ben in 2002 lid geworden van Tweakers, dus ik weet wat het is. Maar wat heeft het feit dat Tweakers een onderdeel is van DPG Media ermee te maken? Dat geldt ook voor de Volkskrant, AD, NU.nl, QMusic, Joe, VTM en andere media merken. Daarmee is Tweakers toch niet ineens evil geworden?
Dat wordt ook niet gezegd. Dat lees je er zelf in. Dat artikel gaat (gedeeltelijk) over het winstoogmerk en dat zie je terug bij de dochter ondernemingen in de praktijk. Hoe hard er ook geroepen wordt van niet.

Dit is een account.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
licensed schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:19:
Tweakers is onderdeel van DPG. Dit soort berichten vergroten het onbegrip van (sommigen in) de community in de aanpak van Tweakers. Als groot bedrijf kun je makkelijk conformeren aan de wettelijke regels. De indruk hier is dat men enerzijds de hand ophoudt (voor abonnementsgelden en subsidies) terwijl men dat aan de andere kant uitgeeft om zoveel mogelijk afbreuk te doen aan het systeem (invloed in wetgeving, proberen onder wettelijke regels uit te komen, etc.).

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat door het afsluiten van een abonnement ik direct tegen m'n eigen belangen inga. Ik had het eerder bijvoorbeeld over de wapenwedloop rond adblockers. Zou ik netjes een abonnement nemen dan gaat dat geld niet alleen naar het maken van betere artikelen, het gaat ook naar het vinden van manieren om toch advertenties te tonen aan (andere) gebruikers met een adblocker. In andere woorden, je betaalt voor je eigen vrijheid maar daarmee schaad je indirect de vrijheid van medetweakers.

Maar goed, je kunt die dingen natuurlijk allemaal los van elkaar zien zonder conclusies te willen trekken. Dan zijn het allemaal toevalligheden en hoeven we ons nergens zorgen om te maken. Ik kom ook al meer dan tien jaar op Tweakers, maar de afgelopen paar jaar krijg ik er een steeds slechter gevoel bij. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• licensed
Ik zie Tweakers en DPG Media als twee losse entiteiten met elk hun eigen management, P&L, cultuur, doelgroep, .... Subsidies aan DPG Media komen niet zondermeer bij Tweakers terecht. Natuurlijk moet er geld verdient worden bij Tweakers. De redacteuren, developers, hosting, etc moeten toch ergens van betaald worden. Als de inkomsten uit advertenties onder druk staan (o.a. door het gebruik van AdBlockers, maar ook door concurrentie) zullen er alternatieven moeten worden gevonden. Het feit dat Tweakers z'n best doet om een goed alternatief te bieden en gebruikers een keuze te geven waardeer ik juist.

Daarnaast zie ik in dit topic vooral dat de plannen van Tweakers gebasht worden. Draai het eens om! Als Tweakers je echt aan het hart gaat, denk dan mee en wees constructief!

[ Voor 0% gewijzigd door licensed op 06-05-2021 22:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
licensed schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:02:
De redacteuren, developers, hosting, etc moeten toch ergens van betaald worden. Als de inkomsten uit advertenties onder druk staan (o.a. door het gebruik van AdBlockers, maar ook door concurrentie) zullen er alternatieven moeten worden gevonden. Het feit dat Tweakers z'n best doet om een goed alternatief te bieden en gebruikers een keuze te geven waardeer ik juist.

Daarnaast zie ik in dit topic vooral dat de plannen van Tweakers gebasht worden. Draai het eens om! Als Tweakers je echt aan het hard gaat, denk dan mee en wees constructief!
Je kunt het ook anders bekijken. In plaats van de inkomsten steeds maar op te schroeven om het uitgavepatroon bij te benen (redacteuren, developers, hosting, etc) kun je de uitgaven ook koppelen aan de inkomsten.

De manier waarop het nu gaat werkt averechts. Gebruikers nemen een adblocker omdat ze de ads te overheersend vinden (ook hier op Tweakers zijn in het verleden full-page ads geweest, warez in de ads, etc.) en dat bewoog gebruikers ertoe om een adblocker te nemen. Er worden te weinig advertenties gekeken, dus de advertenties moeten groter om het verlies in inkomsten te compenseren. Resultaat: nog meer gebruikers zoeken hun weg naar een adblocker.

Hetzelfde met de abonnementen. Het levert niet genoeg op. Oplossing: duurdere abonnementen.

Maar goed, de broekriem wordt natuurlijk aangetrokken. Er is al een nieuwe redacteur aangenomen, dus die besparing is alvast binnen.

Dat de plannen van Tweakers gebasht worden klopt, maar dat is niet zonder reden. Alles is gericht op het groeien van de site. Dat is leuk als je publiek meegroeit, maar dat is volgens mij amper het geval. Wat Tweakers (voor mij) leuk maakt is juist dat je met anderen kunt discussiëren op het forum. Dat hoeft niet gratis te zijn, maar als je dat aanbiedt voor een paar miljoen per jaar (zie eerdere discussie over FTEs in een van de topics) dan zou ik (als ik namens de community zou spreken) nog even verder zoeken.

Maar zonder gekheid, het is toch raar om zo ieder jaar je uitgavepatroon op te schroeven? Dat doen verenigingen toch ook niet? Dit jaar een kok erbij, volgend jaar een tuinman, terwijl de (meeste?) leden gewoon willen doen waar de club origineel voor bedoeld was. In dit geval is dat een beetje discussiëren, de waarde van Tweakers zit immers in de community, niet in zo'n column / buyguide / overschrijfsel van een nieuwe redacteur.

Wat concurrentie betreft ben ik trouwens wel benieuwd wat je bedoelt. Volgens mij is er op Nederlandstalig gebied helemaal geen concurrentie. Engelstalig wel natuurlijk, en ik merk bij mezelf al dat ik veel meer tijd op Engelse sites doorbreng. De advertenties zijn daar nauwelijks en de expertise is op de juiste plekken ook te vinden.

Houd ook rekening met de 1% regel. Zo'n 1% van de bezoekers in een internet community zijn content creators. Zo'n 10% draagt wat bij maar de rest bestaat slechts uit lurkers. Ik denk dat het vooral de creators en de actieve contributors zijn die je als Tweakers binnenboord wil houden. Als die minderheidsgroep wegvalt dan is het ook voor de lurkers een veel minder interessante site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd1 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:43:
De manier waarop het nu gaat werkt averechts. Gebruikers nemen een adblocker omdat ze de ads te overheersend vinden (ook hier op Tweakers zijn in het verleden full-page ads geweest, warez in de ads, etc.) en dat bewoog gebruikers ertoe om een adblocker te nemen. Er worden te weinig advertenties gekeken, dus de advertenties moeten groter om het verlies in inkomsten te compenseren. Resultaat: nog meer gebruikers zoeken hun weg naar een adblocker.
Dit klopt niet. Over het algemeen ervaren onze gebruikers advertenties niet als storend (dit hebben we onderzocht), maar is tracking een doorn in het oog. Tweakers heeft al jaren een zeer gematigd advertentiebeleid (asynchroon laden is uiteraard wel een discussiepunt, zoals je elders in dit forum kan lezen). We hebben niet de illusie dat iedereen zijn adblocker ineens uitschakelt wanneer we trackingvrije advertenties kunnen garanderen, maar jouw suggestie dat het een wedloop is met steeds grotere advertenties was misschien 15 jaar geleden relevant, maar nu echt niet.
Hetzelfde met de abonnementen. Het levert niet genoeg op. Oplossing: duurdere abonnementen.
Ook dit klopt niet. We willen meer inkomsten uit abonnementen halen door ze aantrekkelijker te maken. Hogere prijzen is echt nooit een doel geweest. Plus wordt een nieuw abonnement en de nieuwe Hero- en Elite-abonnementen worden zelfs ietsje goedkoper. Ja, Supporter vervalt, maar bij het nieuwe instapabonnement krijg je daar straks ook meer features voor terug.
Dat de plannen van Tweakers gebasht worden klopt, maar dat is niet zonder reden. Alles is gericht op het groeien van de site. Dat is leuk als je publiek meegroeit, maar dat is volgens mij amper het geval. Wat Tweakers (voor mij) leuk maakt is juist dat je met anderen kunt discussiëren op het forum. Dat hoeft niet gratis te zijn, maar als je dat aanbiedt voor een paar miljoen per jaar (zie eerdere discussie over FTEs in een van de topics) dan zou ik (als ik namens de community zou spreken) nog even verder zoeken.

Maar zonder gekheid, het is toch raar om zo ieder jaar je uitgavepatroon op te schroeven? Dat doen verenigingen toch ook niet? Dit jaar een kok erbij, volgend jaar een tuinman, terwijl de (meeste?) leden gewoon willen doen waar de club origineel voor bedoeld was. In dit geval is dat een beetje discussiëren, de waarde van Tweakers zit immers in de community, niet in zo'n column / buyguide / overschrijfsel van een nieuwe redacteur.
Tweakers is een commercieel bedrijf, geen vereniging. Daarnaast hanteer je een erg beperkte visie van wat Tweakers is. Voor jou is het wellicht alleen een plek om te discussiëren, maar geloof het of niet, de artikelen op de frontpage, reviews, BBG's, Pricewatch, Vraag & Aanbod enzovoort vertegenwoordigen ook een enorme waarde. Alle onderdelen van de site zijn uiteindelijk verweven in elkaar waarbij de community key is - elke gebruiker haalt daar uit wat voor hem of haar toegevoegde waarde biedt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Daarnaast zie ik in dit topic vooral dat de plannen van Tweakers gebasht worden. Draai het eens om! Als Tweakers je echt aan het hart gaat, denk dan mee en wees constructief!
Draai het eens om, als de gebruikers van Tweakers, Tweakers echt aan het hart gaan, denk dan mee en wees constructief. Er wordt met regelmaat om feedback gevraagd, jammer genoeg gaat het gros van de feedback linea recta de prullenbak in, of wordt er achteraf een en ander gecorrigeerd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

jelle. schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:25:
[...]
Plus wordt een nieuw abonnement en de nieuwe Hero- en Elite-abonnementen worden zelfs ietsje goedkoper.
[...]
Enkel bij afnemen van een twee jarig abonnement wat langer is dan de huidige abonnementen voor de prijs van 3,75€ voor Hero.
In het kader van correcte communicatie is dit iets wat er wat mij betreft wel altijd bij gezegd mag worden.

En twee jaar is erg lang voor Tweakers als we naar de veranderingen in de afgelopen twee jaar kijken bijvoorbeeld.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

weet je laat ook maar. Heeft geen zin. :)

[ Voor 91% gewijzigd door Grvy op 07-05-2021 13:05 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
True schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:39:
Enkel bij afnemen van een twee jarig abonnement wat langer is dan de huidige abonnementen voor de prijs van 3,75€ voor Hero.
In het kader van correcte communicatie is dit iets wat er wat mij betreft wel altijd bij gezegd mag worden.
Dat is zeker belangrijk: het huidige Hero-abonnement kost €3,75 per maand (of €3,95 bij maandbetalingen) voor de looptijd van 1 jaar. Het nieuwe Hero-abonnent kost straks €3,50 voor diezelfde looptijd (of €3,- voor 2 jaar). Een maandabonnement bieden we op dit moment niet aan, straks wel (€4,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:15
jelle. schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:38:
[...]

Dat is zeker belangrijk: het huidige Hero-abonnement kost €3,75 per maand (of €3,95 bij maandbetalingen) voor de looptijd van 1 jaar. Het nieuwe Hero-abonnent kost straks €3,50 voor diezelfde looptijd (of €3,- voor 2 jaar). Een maandabonnement bieden we op dit moment niet aan, straks wel (€4,-).
Maar met het huidige Hero abonnement kreeg je wel vroeger het magazine en alle artikelen op de site. Als Plus er komt, betaal je ongeveer evenveel, maar je bent wel je magazine kwijt en kan niet alle artikelen lezen.
Dus ja, enkel naar prijs gekeken is het ongeveer hetzelfde, als je het vergelijkt met de geleverde features is het een schandalige prijsstijging.
Want zoals recent nogmaals numeriek aangetoond in het plus topic, het gratis aanbod lijdt weldegelijk onder de introductie van plus.

[ Voor 7% gewijzigd door Mschamp op 07-05-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

jelle. schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:38:
[...]

Maar deed Tweakers dat eerder wel? Sinds wanneer is dit aangepast?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1mdOHG6.png

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Mschamp schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:42:
Maar met het huidige Hero abonnement kreeg je wel vroeger het magazine en alle artikelen op de site. Als Plus er komt, betaal je ongeveer evenveel, maar je bent wel je magazine kwijt en kan niet alle artikelen lezen.
Dus ja, enkel naar prijs gekeken is het ongeveer hetzelfde, als je het vergelijkt met de geleverde features is het een schandalige prijsstijging.
Want zoals recent nogmaals numeriek aangetoond in het plus topic, het gratis aanbod lijdt weldegelijk onder de introductie van plus.
Het klopt inderdaad dat de inhoud van het abonnement zal veranderen. Huidige Hero-abonnees komen we daarom tegemoet met een Plus-abonnement voor dezelfde prijs.
True schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Maar deed Tweakers dat eerder wel? Sinds wanneer is dit aangepast?

[Afbeelding]
Ah, ik begrijp de verwarring. Het abonnement wordt na het 1e jaar automatisch verlengd met een maand, omdat het dan ook maandelijks opzegbaar is. Dat is wat je in dit overzicht ziet.

Maargoed, dit is meer iets voor het Plus-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• licensed
FirePuma142 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Draai het eens om, als de gebruikers van Tweakers, Tweakers echt aan het hart gaan, denk dan mee en wees constructief. Er wordt met regelmaat om feedback gevraagd, jammer genoeg gaat het gros van de feedback linea recta de prullenbak in, of wordt er achteraf een en ander gecorrigeerd.
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe representatief de feedback van deze Tweakers bashers is. Ze maken een hoop lawaai, maar vertegenwoordigen ze ook daadwerkelijk de community? In dit topic lees ik bijvoorbeeld vooral negatieve reacties, maar van een relatief kleine groep leden. Mijn verwachting is dat de grootste groep leden helemaal niet zo negatief tegenover Tweakers' initiatieven staat, maar zij zijn minder uitgesproken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

licensed schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:38:
[...]

Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe representatief de feedback van deze Tweakers bashers is.
Bashers? Kom kom.
Ze maken een hoop lawaai, maar vertegenwoordigen ze ook daadwerkelijk de community? In dit topic lees ik bijvoorbeeld vooral negatieve reacties, maar van een relatief kleine groep leden.
Klopt, helaas is er door de gedwongen versnippering van de discussie een beperkte deelname aan de discussie. Elke discussie over Plus onder Plus-artikelen (nu ja, elke, negatief vooral) wordt weggemodereerd en doorverwezen. Maar de mening is dan al gegeven, de tijd al gespendeerd en de discussie doodgeslagen.
Mijn verwachting is dat de grootste groep leden helemaal niet zo negatief tegenover Tweakers' initiatieven staat, maar zij zijn minder uitgesproken.
Wellicht. Het kan ook zijn dat de aangekondigde focus op de echte Tweaker, en dus het afbreken van de krampachtige move naar mainstream, simpelweg commercieel lang niet zo interessant is als gedacht en er voornamelijk met simpele, weinig diepgaande journalistiek een abonnements-cashcow wordt opgetuigd ondanks alle beloftes van het tegendeel. Het kan ook dat er ondanks de gammele introductie onder Agile-noemer nauwelijks noemenswaardige waarde voor de eindgebruiker is toegevoegd het afgelopen half jaar.

Hoe dan ook, tot nu to is Plus voor mij een totale mislukking en ik betaal graag voor Premium-content. Ik ben ook al jaren abonnee hier, dat is het issue niet. De journalistieke aanfluitingen, op enkele zeer, zeer zeldzame uitzonderingen na, die hier als Plus worden gepresenteerd, daar zakt me de broek van af. Inhoudelijke kritiek op Plus-artikelen wordt weggewuifd, of doorverwezen, of doodgezwegen. Er treedt geen enkele journalistieke verbetering op. Op kritische vragen over journalistieke drempels wordt geen antwoord gegeven, of vakkundig ontweken.

Dat lijdt tot een vrij simpele conclusie: Tweakers vindt het wel prima zo. Even goede vrienden hoor, maar dan had je wel een ander paar schoenen klaar moeten zetten om aan te trekken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
jelle. schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Dit klopt niet. Over het algemeen ervaren onze gebruikers advertenties niet als storend (dit hebben we onderzocht), maar is tracking een doorn in het oog. Tweakers heeft al jaren een zeer gematigd advertentiebeleid (asynchroon laden is uiteraard wel een discussiepunt, zoals je elders in dit forum kan lezen). We hebben niet de illusie dat iedereen zijn adblocker ineens uitschakelt wanneer we trackingvrije advertenties kunnen garanderen, maar jouw suggestie dat het een wedloop is met steeds grotere advertenties was misschien 15 jaar geleden relevant, maar nu echt niet.
Irritante advertenties zijn er al jaren. Zie bijvoorbeeld dit topic Rare of twijfelachtige reclames: geef ze hier door. Natuurlijk zijn dat uitzonderingen, maar dat maakt het er niet minder storend op. Overigens vind / vond ik zelf die pagina-vullende advertenties het irritantste. Ik geloof graag dat jullie dat nu niet meer doen. Van die advertenties waarbij de hele frontpage overgenomen is door een bedrijf waar jullie headlines dan nog tussen staan zeg maar.
[...]

Ook dit klopt niet. We willen meer inkomsten uit abonnementen halen door ze aantrekkelijker te maken. Hogere prijzen is echt nooit een doel geweest. Plus wordt een nieuw abonnement en de nieuwe Hero- en Elite-abonnementen worden zelfs ietsje goedkoper. Ja, Supporter vervalt, maar bij het nieuwe instapabonnement krijg je daar straks ook meer features voor terug.
Dat wordt het toch duurder? En "hogere prijzen is echt nooit een doel geweest"? De supporter abonnementen waren toch niet kostendekkend (meer gemiste ad revenue dan dat die euro per maand bij actieve gebruikers opleverde)? Ik dacht in ieder geval dat dat de reden was voor de hogere prijzen.
[...]

Tweakers is een commercieel bedrijf, geen vereniging. Daarnaast hanteer je een erg beperkte visie van wat Tweakers is. Voor jou is het wellicht alleen een plek om te discussiëren, maar geloof het of niet, de artikelen op de frontpage, reviews, BBG's, Pricewatch, Vraag & Aanbod enzovoort vertegenwoordigen ook een enorme waarde. Alle onderdelen van de site zijn uiteindelijk verweven in elkaar waarbij de community key is - elke gebruiker haalt daar uit wat voor hem of haar toegevoegde waarde biedt.
Ik snap heel goed wat Tweakers is, maar daar heb ik als gebruiker niet veel aan. De meeste features van Plus zijn gericht op de frontpage (nieuws, columns, extra prijzen?, een abo dag?). Als ik daar geen interesse in heb dan ga ik toch niet een abonnement nemen omdat ik dan zoveel extra's krijg (waar ik helemaal niet op zit te wachten en geen gebruik van ga maken)?

En nee, ik ga ook niet speciaal voor die ads of trackers een tweejarig (of volle prijs) abonnement aan. Dan houd ik lekker m'n adblocker aan en als er wat nieuwe ads verzonnen worden (zoals laatst) dan komt er een extra regeltje in de adblocker die dat oplost.

Werkt dat niet dan word ik (zoals ik nu al merk) meer actief in andere communities. Het is ook weer niet alsof Tweakers een monopolie heeft op gezelligheid of kennis. Het zit hier toevallig veel bij elkaar en omdat het allemaal Nederlanders zijn kom je dezelfde mensen bij verschillende interesses tegen, maar dat is het ook wel zo'n beetje.

Merk ook op dat vrijwel niets van mijn positieve ervaring door het bedrijf Tweakers komt. Het is de community die het leuk maakt. Zoals je zelf al zegt, het is een commercieel bedrijf een geen vereniging. Zo benader ik het wel of niet afnemen van een abonnement dan ook. Als het een vereniging was met een cool bestuur dan had ik het waarschijnlijk wel gedaan (waarbij het geld binnen de vereniging blijft en tegoed komt aan het bestaan van de vereniging), maar de commerciële insteek waarvan de voordelen (die kunnen er natuurlijk zijn, ik ben niet principieel tegen commercie of abonnementen oid) niet opwegen tegen de kosten (voor mij ligt de waarde van wat er nu geboden wordt op 0) laat ik aan me voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd1 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:22:
Dat wordt het toch duurder? En "hogere prijzen is echt nooit een doel geweest"? De supporter abonnementen waren toch niet kostendekkend (meer gemiste ad revenue dan dat die euro per maand bij actieve gebruikers opleverde)? Ik dacht in ieder geval dat dat de reden was voor de hogere prijzen.
Ik begrijp wat je bedoelt. We hebben het aanbod van abonnementen opnieuw onder de loep genomen en daar is oa dat besluit met het Supporter-abonnement gekomen. Maar dat was (en is) niet vanuit de insteek: "we gaan de prijzen verhogen zodat we meer inkomsten kunnen genereren". Het is altijd gegaan over de vraag hoe we de abonnementen aantrekkelijker kunnen maken (en vervolgens welke prijs daar dan bij hoort).
Ik snap heel goed wat Tweakers is, maar daar heb ik als gebruiker niet veel aan. De meeste features van Plus zijn gericht op de frontpage (nieuws, columns, extra prijzen?, een abo dag?). Als ik daar geen interesse in heb dan ga ik toch niet een abonnement nemen omdat ik dan zoveel extra's krijg (waar ik helemaal niet op zit te wachten en geen gebruik van ga maken)?
Ook dit begrijp ik en we beseffen dat een abonnement niet voor iedereen even interessant is. Daar kan iedereen natuurlijk ook zelf zijn keuze in maken.
En nee, ik ga ook niet speciaal voor die ads of trackers een tweejarig (of volle prijs) abonnement aan. Dan houd ik lekker m'n adblocker aan en als er wat nieuwe ads verzonnen worden (zoals laatst) dan komt er een extra regeltje in de adblocker die dat oplost.
Wat zou voor jou dan wel een acceptabele manier zijn om (financieel) bij te dragen aan Tweakers? Trackingvrije ads wellicht? Daar gaat dit topic tenslotte over :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jelle. schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:28:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt. We hebben het aanbod van abonnementen opnieuw onder de loep genomen en daar is oa dat besluit met het Supporter-abonnement gekomen. Maar dat was (en is) niet vanuit de insteek: "we gaan de prijzen verhogen zodat we meer inkomsten kunnen genereren". Het is altijd gegaan over de vraag hoe we de abonnementen aantrekkelijker kunnen maken (en vervolgens welke prijs daar dan bij hoort).
Kennelijk zijn er genoeg mensen die voor de oude prijs wel geld voor Tweakers overhadden en nu niet meer. Die mensen geen optie geven behalve het abonnement opzeggen of een duurder abonnement afsluiten waar ze niks mee kunnen noem ik niet "abonnementen aantrekkelijker maken," dat noem ik winstmaximalisatie over de rug van voorheen betalingsbereide gebruikers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Wat zou voor jou dan wel een acceptabele manier zijn om (financieel) bij te dragen aan Tweakers? Trackingvrije ads wellicht? Daar gaat dit topic tenslotte over :P
Wat dacht je van gewoon donaties etc? Niks achter een paywall zetten.
Dat heeft jaren gewerkt.. waarom nu niet meer? omdat er grotere en nieuwe dingen gemaakt moeten worden?
Voor wie? De mensen die Tweakers gemaakt hebben vragen daar niet om.

De dingen waar wel wel om vragen (PW filter, dark mode etc) word ingevoerd met de snelheid van een slak.
En kom niet met die onzin dat je dan meer devers nodig hebt, want een heel abbo platform optuigen gaat gewoon van de tijd af van die core dingen die al jaren gevraagd worden. :)

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[...]

[...]

Ook dit begrijp ik en we beseffen dat een abonnement niet voor iedereen even interessant is. Daar kan iedereen natuurlijk ook zelf zijn keuze in maken.
Eens met bovenstaande.
[...]

Dat is een goede vraag inderdaad. Ik denk dat je dan toch ook een beetje aan een gunfactor moet denken. Op dit moment heb ik er helemaal geen interesse in omdat ik een slecht gevoel bij Tweakers heb rondom de manier waarop dingen het afgelopen jaar geïntroduceerd zijn. Brand damage / imageschade is denk ik de passende marketingterm.

Dat lijkt me de belangrijkste stap, verbeter het imago door mogelijke abonnees te overtuigen dat de bijdrage ten goede komt aan de ervaring op de site. Voor sommigen zul je dat inderdaad bereiken door Plus, maar het past niet bij mij (prima natuurlijk; zoals je eerder ook al zei is het niet voor iedereen).

Wat ik dan wel zou willen als features kan ik zo snel ook niet zeggen. Puur op gevoel zou ik gaan voor een kleiner Tweakers met minder personeel en meer focus op vrijwillige bijdrages (denk aan de community focus bij Stack Overflow). Dat is waarschijnlijk geen realistisch streven en het past ook niet bij de richting die nu gekozen is (juist de focus op de nieuwsredactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Ben ik nou gek of worden reacties op artikelen niet meer getoond met een adblocker?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
duderuud schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:45:
Ben ik nou gek of worden reacties op artikelen niet meer getoond met een adblocker?
Is een bug: geen reacties te zien op fp

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zo moeilijk?
Dat kan je vergeten. Ze anonimiseren je account en verder niets. Dus al je topics en berichten blijven staan. Ik heb er al een halve middag aan besteed met mailen maar men begrijpt, en wil het niet begrijpen bij de DPG: ik wil alles weg. Dus ook alle persoonlijke data, topics en berichten. DPG geeft aan dat ze mijn account dan willen anonimiseren en wederom moet ik onomwonden aangeven dat dat juist niet de bedoeling is. Alles weg. En heb ik al mijn topics nagelopen en alle berichten verwijderd waar persoonlijke info in stond of verwijzingen naar mij. Dat mag volgens de policy niet en men zou ingrijpen als ik dat zou doen, aldus een mod alhier. Succes daarmee maar juridisch gezien wil ik wel eens zien of dat wel of niet mag.

Overigens heb ik nog nooit, maar dan ook nooit op een advertentie geklikt eender welke website. Ik gebruik daarnaast sinds het begin tijdperk een adblocker. En terecht want ook hier zijn er advertenties geweest die niet zuiver waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie Tweakers en DPG Media als twee losse entiteiten met elk hun eigen management, P&L, cultuur, doelgroep, .... Subsidies aan DPG Media komen niet zondermeer bij Tweakers terecht. Natuurlijk moet er geld verdient worden bij Tweakers. De redacteuren, developers, hosting, etc moeten toch ergens van betaald worden. Als de inkomsten uit advertenties onder druk staan (o.a. door het gebruik van AdBlockers, maar ook door concurrentie) zullen er alternatieven moeten worden gevonden. Het feit dat Tweakers z'n best doet om een goed alternatief te bieden en gebruikers een keuze te geven waardeer ik juist.

Als jij, zoals je zegt, hier al sinds 2002 rondhuppelt, dan weet je op z'n minst heel goed dat hier al jaren over gesteggeld wordt. Dus dat meedenken doen we ook al jaren over zoveel onderwerpen. Feit is dat Tweakers onder de vlag van DGP groep er niet beter op geworden is tenzij het om gegevens en inkomsten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:58:
[...]

Dat kan je vergeten. Ze anonimiseren je account en verder niets. Dus al je topics en berichten blijven staan. Ik heb er al een halve middag aan besteed met mailen maar men begrijpt, en wil het niet begrijpen bij de DPG: ik wil alles weg. Dus ook alle persoonlijke data, topics en berichten. DPG geeft aan dat ze mijn account dan willen anonimiseren en wederom moet ik onomwonden aangeven dat dat juist niet de bedoeling is. Alles weg. En heb ik al mijn topics nagelopen en alle berichten verwijderd waar persoonlijke info in stond of verwijzingen naar mij. Dat mag volgens de policy niet en men zou ingrijpen als ik dat zou doen, aldus een mod alhier. Succes daarmee maar juridisch gezien wil ik wel eens zien of dat wel of niet mag.
Lijkt mij wel. Bij het maken van een account zal je accoord gegaan zijn met de algemene voorwaarden:
10.4 Door het plaatsen van Content op de Website;

a. verleent het Lid onherroepelijk toestemming aan Tweakers.net om deze Content zonder vergoeding te publiceren, aan te passen en commercieel te exploiteren via de Website of andere online of print media van DPG Media;
Nou staat er ook wel dat jij het auteursrecht en intellectueel eigendom houdt, maar ik denk niet dat je de posts mag beschouwen als persoonlijke data en dat je dus het recht op verwijdering hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
crisp schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:52:
[...]

Dat ziet er uit als een bug. Ik ga daar een ticket voor maken.
Wanneer wordt dit opgelost? Anders kun je die hele abonnementen tab (tijdelijk) wel weghalen want geeft nu een leeg scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jongetje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:24:
[...]

Wanneer wordt dit opgelost? Anders kun je die hele abonnementen tab (tijdelijk) wel weghalen want geeft nu een leeg scherm.
Door escalaties en een zieke zijn we er helaas nog niet aan toegekomen. Overigens werkt die tab nog wel voor niet-abonnees (en dus ook als je niet ingelogd bent en de cookiewall hebt geaccepteerd), dus weghalen lijkt me wat rigoreus ;)

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 14-05-2021 09:45 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.
Update 14 mei 2021
Voor de vorige update zie jelle. in "We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij". Wat betreft de partijen waarmee we in gesprek zijn kunnen het volgende melden:
  1. OptOut: over het uitvoeren van een test hebben we nog geen nieuws.
  2. Xandr: onze case is besproken en we krijgen volgende week een update hierover.
  3. Adhese: dit is voor ons een nieuwe partij, die onze uitdaging herkent en daar mogelijk ook oplossingen voor heeft. Onder andere NRC maakt gebruik van hun oplossing om cookieloze advertenties te serveren. Hiermee gaan we dus verder in gesprek.
Wat betreft het trackingvrij maken van het forum: de planning is om het technisch onderzoek hiernaar uit te voeren in de sprint die deze week is gestart. Correctie: dit is helaas opgeschoven naar de volgende sprint in verband met ziekte en de escalatie van andere tickets.

[ Voor 7% gewijzigd door jelle. op 14-05-2021 10:03 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klik hier voor het overzicht van alle reacties van HQ: We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij