[F1 2021] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 69.659 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mavamal schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:56:
[...]

En Aston Martin dat ze de bak van vorig jaar hebben.
Die hebben ook de nieuwe uiteraard (die bij vettel kapot ging)

(gearbox bestaat uit verschillende elementen, (bij iedereen behalve Williams) de gearbox en de losse casing met mounting points voor de ophanging)

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 15-03-2021 14:58 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 06:29
Hoolz14 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Ook die hebben dus problemen met de bak.
Daar waren toch ook issues mee ? Kan me herinneren dat er een paar races gewaarschuwd werd niet te veel over de kerbs te gaan (dus wat rechter door een bocht) omdat er anders wat kapot kon rammelen.

Kan natuurlijk zijn dat Mercedes daarom de versnellingsbak aangepakt heeft... of zoals in het filmpje van F1 het iets met een iets hogere rake te maken heeft, waardoor er chassis wijzingen nodig waren (zwaarte punt van de auto ook ?).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:49
DoubleDutch schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:42:
[...]
Nee hij was toch echt te vroeg. 😋
Tijdens het testen is het geen "te vroeg", als hij had gewild had hij de DRS in de bocht al mogen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
asing schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:51:
De middag coureur moet zo een uur missen omdat de auto eerst nog aangepast moet worden.
Neen. In de middagpauze mogen ze gewoon doorwerken. Die pauze is er voor de marshells, niet voor het teampersoneel. Of ze wel of niet binnen 1 uur de auto aanpassen weet ik niet, maar het zal ze zeker geen uur tracktime kosten. En als het echt kostbare tijd was dan deden niet zoveel teams dat. Vroeger (2 of 3 jaar terug) reed elke coureur een hele dag, nu zag je al dat er veel meer gewisseld werd. O.a. Aston Martin, AlphaTauri en Haas hebben beide coureurs elke dag laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25

Chiron

Moderator Discord
asing schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:01:
[...]

Het verschil is dat ze toen een extra test week hadden. Dat was dus zonder risico te doen. Nu hebben ze geen gelegenheid meer. Dat is een enorm risico.

Ze kunnen nog wel wat aanpassen maar structureel zal het niet zijn. Mount points veranderen achter - nieuwe versnellingsbak - geen tokens.

Er werd ergens gesuggereerd dat Mercedes wel eens last kon hebben gehad van de enorme hoeveelheid wind van afgelopen weekend.
Tenzij Mercedes een stuk van de wheelbase afzaagt gaat het 'm niet worden :+
Als de achterkant instabiel is heeft dat ook z'n invloed op de gevoeligheid voor wind, precies zoals de RB16 hier vorig jaar erg gevoelig voor was. Daar hebben ze met de RB16B wel flinke stappen in gezet.

Die spin van Hamilton (en van Max) was ook wel dankzij de harde wind, als je ineens naar een 'wind mee' situatie gaat omdat je een bocht in draait vermindert de druk die de achtervleugel zet, en dan verlies je inderdaad grip. Ga je te hard, dan sta je achterstevoren >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Redbull heeft er goed aan gedaan om Perez aan te nemen. Qua constructeur kan het wel erg spannend gaan worden.
Of Perez de juiste keuze is moet nog maar blijken, iedereen is wel in de jubelstemming over Perez maar als Mercedes straks (als er uberhaupt al een issue is) het lek weer boven heeft en over 2 weken het gat net zo groot blijkt te zijn als vorig jaar tussen de RBR en de Merc's dan zie ik Perez helemaal niet in de buurt van een Bottas komen onder normale omstandigheden, bij de start misschien even maar na 3 rondjes zal dat dan ook wel weer klaar wezen.

Perez is een leuke coureur voor het middenveld maar die heeft echt niets meer te zoeken bij een topteam als RBR naar mijn mening. Rijdt inmiddels al wat jaren rond en in al die jaren weinig echt spectaculairs laten zien of bijvoorbeeld zijn teamgenoot compleet zoek gereden. De enige reden dat hij bij RBR rijdt is omdat er echt niets beters met enige ervaring te vinden was en Dr. Helmut zich ook wel eens achter de oren gekrabt zal hebben met de vraag of hij door moest gaan met slachtofferen van talenten of daarin een jaartje pauze nemen misschien niet een slimmere optie zou wezen.

Als Mercedes inderdaad een probleem heeft dan zal hij de eerste races misschien een kans hebben aan te haken maar Mercedes zal het lek waarschijnlijk snel boven hebben en dan is het gewoon aansluiten op een x aantal seconden achter de top 3... (en dan is het voor Perez te hopen dat het bij een x aantal seconden blijft en niet 30+ seconden worden ;) ).

Nee RBR mag de handjes dicht gaan knijpen en hopen dat Mercedes echt een probleem heeft, Max dan de eerste paar races geen fouten maakt en de winst pakt, en dan maar hopen dat ze het lek niet al te snel boven water hebben want het wordt een verrekte lang seizoen met 23 races. Was mooier geweest als Mercedes vorig seizoen op deze manier gestart was ;)

Zou mooi zijn als het een spannend seizoen wordt maar van Perez verwacht ik eerlijk gezegd vrij weinig.

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 15-03-2021 15:56 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

R2D2 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Of Perez de juiste keuze is moet nog maar blijken, iedereen is wel in de jubelstemming over Perez maar als Mercedes straks (als er uberhaupt al een issue is) het lek weer boven heeft en over 2 weken het gat net zo groot blijkt te zijn als vorig jaar tussen de RBR en de Merc's dan zie ik Perez helemaal niet in de buurt van een Bottas komen onder normale omstandigheden, bij de start misschien even maar na 3 rondjes zal dat dan ook wel weer klaar wezen.

Perez is een leuke coureur voor het middenveld maar die heeft echt niets meer te zoeken bij een topteam als RBR naar mijn mening. Rijdt inmiddels al wat jaren rond en in al die jaren weinig echt spectaculairs laten zien of bijvoorbeeld zijn teamgenoot compleet zoek gereden. De enige reden dat hij bij RBR rijdt is omdat er echt niets beters met enige ervaring te vinden was en Dr. Helmut zich ook wel eens achter de oren gekrabt zal hebben met de vraag of hij door moest gaan met slachtofferen van talenten of daarin een jaartje pauze nemen misschien niet een slimmere optie zou wezen.

Als Mercedes inderdaad een probleem heeft dan zal hij de eerste races misschien een kans hebben aan te haken maar Mercedes zal het lek waarschijnlijk snel boven hebben en dan is het gewoon aansluiten op een x aantal seconden achter de top 3... (en dan is het voor Perez te hopen dat het bij een x aantal seconden blijft en niet 30+ seconden worden ;) ).

Nee RBR mag de handjes dicht gaan knijpen en hopen dat Mercedes echt een probleem heeft, Max dan de eerste paar races geen fouten maakt en de winst pakt, en dan maar hopen dat ze het lek niet al te snel boven water hebben want het wordt een verrekte lang seizoen met 23 races. Was mooier geweest als Mercedes vorig seizoen op deze manier gestart was ;)

Zou mooi zijn als het een spannend seizoen wordt maar van Perez verwacht ik eerlijk gezegd vrij weinig.
Zolang Perez maar minder langzaam is dan Gasly of Albon waren in qualy/race (minder dan 0,6s per ronde langzamer dan Max) is het een goede keus.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als je kijkt naar Aston Martin denk ik dat Perez niet ontevreden kan zijn over hoe het gegaan is.

Nu heeft hij de taak die onmogelijk lijkt : bij Max in de buurt komen :D

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

R2D2 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:52:
[...]

Ik heb meer het idee dat je Perez niet mag en dat kan. Hij heeft vorig jaar en ook de jaren daarvoor echt wel wat laten zien. Persoonlijk schat ik hem zeker niet lager in dan Bottas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 13:23
Perez is natuurlijk best goed in banden sparen, maar verder is het vooral een onspectaculaire coureur die zijn punten pakt. Niet slecht, hij was op zijn minst gelijkwaardig of iets beter dan Hulkenberg en Ocon, op kwalificatie iets minder maar op racepace iets beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
mavamal schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:31:
Perez is natuurlijk best goed in banden sparen, maar verder is het vooral een onspectaculaire coureur die zijn punten pakt. Niet slecht, hij was op zijn minst gelijkwaardig of iets beter dan Hulkenberg en Ocon, op kwalificatie iets minder maar op racepace iets beter.
Het is in ieder geval een sprong voorwaarts tov Albon, hoewel die veel meer charisma heeft. Daar win je echter geen wereldkampioenschap mee.

En let wel : WDC is leuk voor Max, maar RBR gaat voor WCC. Als Max geen WDC wordt maar samen worden ze wel WCC dan is het RBR ook prima. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Mag ik je hierin erg pessimistisch vinden?
En hoe is dat anders dan met Verstappen, die ook vaak genoeg in niemandsland reed? En een Gasly en Albon kwamen er al helemaal niet aan te pas. Races waarbij Verstappen in niemandsland reed reden Gasly en Albin ergens achteraan het middenveld, en als Verstappen bij de Mercedessen reed konden Gasly en Albon nog wel eens vooraan het middenveld rijden. Perez schat ik dan toch een stuk hoger in. Buiten het gekke afgelopen jaar is Perez schat ik ook de enige geweest die buiten de top 3 auto's op het podium kwam
Perez is een leuke coureur voor het middenveld maar die heeft echt niets meer te zoeken bij een topteam als RBR naar mijn mening. Rijdt inmiddels al wat jaren rond en in al die jaren weinig echt spectaculairs laten zien of bijvoorbeeld zijn teamgenoot compleet zoek gereden. De enige reden dat hij bij RBR rijdt is omdat er echt niets beters met enige ervaring te vinden was
Vervang Perez door Bottas en RBR door Mercedes en je verhaal klopt nog steeds. Bottas vind ik persoonlijk echt nog minder dan Perez. En ook Bottas zit alleen maar op dat stoeltje omdat er niemand anders beschikbaar was en Mercedes intussen ook heeft gezien dat ze geen tweede topcoureur nodig hebben en Hamilton ook alleen wel alles wint dat er te winnen valt.
Perez zie ik in normale races echt geen 30 seconden achterstand oplopen (op Verstappen). Zie ook beide races in Bahrein afgelopen jaar. De ene valt ie in het slot uit op IIRC podiumpositie met mechanische pech en de andere rijdt ie van P18 naar P1. Ja, mede geholpen door het gestuntel van Mercedes, maar dan nog reed Bottas als een natte dweil. En Perez heeft (ook daar) weer laten zien dat die zeker net zo goed is als de rest van het veld en hij echt wel weet hoe zijn rechtervoet te gebruiken.
Dit slaat natuurlijk op Mercedes vs Red Bull en staat Perez buiten ;) Als Mercedes dadelijk weer oppermachtig blijkt te zijn en beide Red Bulls niet kunnen aanhaken dan kun je dat moeilijk aan Perez verwijten.

En of Perez een slechte keuze is zullen we moeten afwachten. Maar de kans lijkt mij echt nihil dat Perez een slechtere keuze is dan dat, achteraf gezien, Gasly en Albon bleken te zijn.

Overigens wil ik daarmee ook niet zeggen dat ik Perez de absolute top van F1 vind, zoals een Schumacher, Hamilton of Verstappen. Maar het is wel gewoon een goede coureur die vooraan mee kan doen en in een goede auto zeker succesvol zal zijn en bv in een gek jaar ook kampioen kan worden (zoals een Button).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 13:23
RobertMe schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:05:

En hoe is dat anders dan met Verstappen, die ook vaak genoeg in niemandsland reed? En een Gasly en Albon kwamen er al helemaal niet aan te pas. Races waarbij Verstappen in niemandsland reed reden Gasly en Albin ergens achteraan het middenveld, en als Verstappen bij de Mercedessen reed konden Gasly en Albon nog wel eens vooraan het middenveld rijden. Perez schat ik dan toch een stuk hoger in. Buiten het gekke afgelopen jaar is Perez schat ik ook de enige geweest die buiten de top 3 auto's op het podium kwam
Niet helemaal waar, we hadden ook Stroll nog in Baku 2017 :+
(en die ene race in 2019 in Duitsland, waar Kvyat en, wederom, Stroll mee mochten naar het podium, en Gasly en Sainz in Brazilië)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:24
asing schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Het is in ieder geval een sprong voorwaarts tov Albon, hoewel die veel meer charisma heeft. Daar win je echter geen wereldkampioenschap mee.

En let wel : WDC is leuk voor Max, maar RBR gaat voor WCC. Als Max geen WDC wordt maar samen worden ze wel WCC dan is het RBR ook prima. :)
WCC is leuk voor de bankrekening van een team en zeker niet onbelangrijk, maar kwa publiciteit is WDC veel belangrijker.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
mavamal schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:34:
we hadden ook Stroll nog in Baku 2017 :+
Owja, die race waarbij Verstappen letterlijk niet mee doet, Hamilton en Vettel figuurlijk niet meer mee deden, en Bottas dan nog net in de laatste 10 meter tweede weet te worden.
en die ene race in 2019 in Duitsland, waar Kvyat en, wederom
Regenrace is natuurlijk altijd een ander verhaal. En ook daarbij, Bottas schakelde zichzelf uit, Hamilton schakelde zichzelf tot twee keer toe bijna uit. Vettel wordt dan tweede, Gasly, tsja, moet ik daar nog woorden aan besteden?
Stroll mee mochten naar het podium, en Gasly en Sainz in Brazilië)
Waarbij de Ferrari's zich onderling uitschakelen nadat Bottas was uitgevallen.

Dus ja, als er van de top3 teams niet 3 coureurs meededen / de overige een slecht weekend hadden dan was er soms een gevarieerd podium. Gevoelsmatig heeft Perez het dan beter gedaan. Stond die bv in 2016? 2017? niet op het podium naast een pissed Ricciardo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:52:
[...]
Owja, die race waarbij Verstappen letterlijk niet mee doet, Hamilton en Vettel figuurlijk niet meer mee deden, en Bottas dan nog net in de laatste 10 meter tweede weet te worden.
[...]
Regenrace is natuurlijk altijd een ander verhaal. En ook daarbij, Bottas schakelde zichzelf uit, Hamilton schakelde zichzelf tot twee keer toe bijna uit. Vettel wordt dan tweede, Gasly, tsja, moet ik daar nog woorden aan besteden?
[...]
Waarbij de Ferrari's zich onderling uitschakelen nadat Bottas was uitgevallen.

Dus ja, als er van de top3 teams niet 3 coureurs meededen / de overige een slecht weekend hadden dan was er soms een gevarieerd podium. Gevoelsmatig heeft Perez het dan beter gedaan. Stond die bv in 2016? 2017? niet op het podium naast een pissed Ricciardo?
Als de anderen falen, moet je er gewoon staan als coureur, Verstappen won zijn eerste race ook alleen maar omdat de 2 Mercedessen elkaar professioneel de grindbak in reden.

Perez is daar idd ook goed in, die heeft veel meer podiums gehaald dan Hulk toen ze naast elkaar reden bij FI.
Profiteren als anderen fouten maken :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:39:
[...]

Neen. In de middagpauze mogen ze gewoon doorwerken. Die pauze is er voor de marshells, niet voor het teampersoneel. Of ze wel of niet binnen 1 uur de auto aanpassen weet ik niet, maar het zal ze zeker geen uur tracktime kosten. En als het echt kostbare tijd was dan deden niet zoveel teams dat. Vroeger (2 of 3 jaar terug) reed elke coureur een hele dag, nu zag je al dat er veel meer gewisseld werd. O.a. Aston Martin, AlphaTauri en Haas hebben beide coureurs elke dag laten rijden.
Feit is dat iedere keer dat de middagtraining begon. Mercedes nog een uur in de garage bleef. De verklaring van het team : we moeten de auto instellen voor de andere coureur. Die had vervolgens niet 4 maar 3 uur tracktime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:01:
[...]

Als de anderen falen, moet je er gewoon staan als coureur, Verstappen won zijn eerste race ook alleen maar omdat de 2 Mercedessen elkaar professioneel de grindbak in reden.

Perez is daar idd ook goed in, die heeft veel meer podiums gehaald dan Hulk toen ze naast elkaar reden bij FI.
Profiteren als anderen fouten maken :)
Uiteraard. Maar bij Baku 2017, Hockenheim 2019 en Brazilië 2019 heb ik veel meer het idee dat het knotsgekke races waren dat bv Monaco 2016/2017 waar Perez ook op het podium staat. In dat opzicht is naar mijn idee Perez veel meer een solide coureur die achter de topteams reed en elke keer profiteerde of bij een Monaco "op geluk" er tussenin komt en zijn mannetje staat. Als je dat dan vergelijkt met aangehaalde Hockenheim 2019 waar Stroll met de SC laatste rijdt en daardoor gewoon achter de SC kan stoppen voor slicks en profiteert als iedereen pit, onder de noemer "niks te verliezen", en die dan uiteindelijk net niet een (hele) ronde aan de leiding rijdt door die gok. Dat is gewoon een munt op gooien die erg toevallig bijna een podium oplevert, en heeft in zoverre niks met rijkwaliteiten te maken. Hij reed immers laatste, en wordt dan alsnog ingehaald door mede-midfielder Kvyat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwacht dat Perez wel gaat presteren, in ieder geval beter dan zijn voorgangers. Maak me eerder zorgen dat ie zodirekt plots net zo goed blijkt als Max....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:05:
[...]

Mag ik je hierin erg pessimistisch vinden?

[...]

Mag, ik noem het eerder realistisch. Ik heb verder niets tegen een Perez, ik vind het een kundige pay driver maar niet meer dan dat. Het is dat hij de support heeft van zijn Mexicaanse sponsors maar anders had hij waarschijnlijk geen F1 meer gereden. Linksom of rechtsom, Perez is een "armoedige keuze" omdat er gewoonweg niets beters beschikbaar was geweest. Ik had wat dat betreft veel liever een Sainz, Ricciardo, Russel of iets van vergelijkbare orde in die wagen zien zitten.

Wat betreft Gasly, ik denk dat die te snel is gepromoveerd en daarna te snel is afgeschreven. Tuurlijk behaalde die niet de resultaten maar die jongen heeft echt wel meer in zijn mars dan hij ooit bij RBR heeft kunnen laten zien. Perez daarentegen verklootte het nog erger in zijn eerste seizoen bij McLaren door Button er een paar keer zowat vanaf te rijden (geloof zelfs dat hij hem een keer in de kont van Button z'n McLaren geparkeerd heeft) en was men daarna ook wel klaar met Perez aangezien zijn meerjarige deal destijds na 1 jaar werd beëindigd. Na zijn goede start bij Sauber, het jaartje McLaren waren het nog wat dagsuccessen als het bij de kop niet liep zoals het zou moeten lopen maar dat was het dan ook wel naar mijn mening.

Albon is ook een armoedige keuze geweest die ik echt NOOIT heb begrepen, die was op weg naar een roemloze aftocht richting de FE nadat hij niet goed genoeg bleek te zijn maar men verwachte wel dat hij beter zou presteren dan een Gasly. Nooit begrepen waar die keuze op gebaseerd zou zijn maar het was er vast geen één waar Dr. Helmut Marko met plezier aan terug denkt ;)
Vervang Perez door Bottas en RBR door Mercedes en je verhaal klopt nog steeds. Bottas vind ik persoonlijk echt nog minder dan Perez. En ook Bottas zit alleen maar op dat stoeltje omdat er niemand anders beschikbaar was en Mercedes intussen ook heeft gezien dat ze geen tweede topcoureur nodig hebben en Hamilton ook alleen wel alles wint dat er te winnen valt.
Maar Mercedes heeft het luxe probleem dat ze EN Hamilton EN een verrekte snelle wagen hebben, die hebben geen snelle tweede man nodig en die komen prima met een dergelijke keuze weg. RBR heeft die luxe niet en mag ieder jaar in de achtervolging. Dan heb je mensen nodig die EN over een gezonde dosis talent beschikken EN in staat zijn bij te dragen aan de ontwikkeling van een auto.

Bottas is inderdaad geen kundigere coureur dan een Perez maar heeft wel de mazzel dat er een Mercedes om zijn stoeltje heen zit ;)
Perez zie ik in normale races echt geen 30 seconden achterstand oplopen (op Verstappen). Zie ook beide races in Bahrein afgelopen jaar. De ene valt ie in het slot uit op IIRC podiumpositie met mechanische pech en de andere rijdt ie van P18 naar P1. Ja, mede geholpen door het gestuntel van Mercedes, maar dan nog reed Bottas als een natte dweil. En Perez heeft (ook daar) weer laten zien dat die zeker net zo goed is als de rest van het veld en hij echt wel weet hoe zijn rechtervoet te gebruiken.
Maar Bottas had toen weer eens last van onzichtbare schade :+

Perez z'n kunnen ophangen aan die paar dagsuccessen vind ik een beetje teveel van het goede, daar hebben we er namelijk wel meer van gehad in het verleden (een Grosjean, een Stroll, Gasly die zijn eerste overwinning pakt en zo zijn er nog veel meer die er geen 10 jaar voor nodig hadden). Daarnaast had Racing Point vorig jaar een auto die buitengewoon lekker mee kon komen achter de Mercs en RBR auto's.
Dit slaat natuurlijk op Mercedes vs Red Bull en staat Perez buiten ;) Als Mercedes dadelijk weer oppermachtig blijkt te zijn en beide Red Bulls niet kunnen aanhaken dan kun je dat moeilijk aan Perez verwijten.

En of Perez een slechte keuze is zullen we moeten afwachten. Maar de kans lijkt mij echt nihil dat Perez een slechtere keuze is dan dat, achteraf gezien, Gasly en Albon bleken te zijn.

Overigens wil ik daarmee ook niet zeggen dat ik Perez de absolute top van F1 vind, zoals een Schumacher, Hamilton of Verstappen. Maar het is wel gewoon een goede coureur die vooraan mee kan doen en in een goede auto zeker succesvol zal zijn en bv in een gek jaar ook kampioen kan worden (zoals een Button).
Als RBR weer op achterstand wordt gereden ligt dat zeker niet aan Perez, ik blijf echter wel van mening dat Perez in ieder geval niet de doorslaggevende factor gaat zijn waarmee RBR het Mercedes lastig kan gaan maken als het bij Mercedes gaat zoals het de afgelopen 8 jaar is gegaan.

Maar we zullen het gaan zien, ik denk dat het voor Perez dit jaar er op of er onder is, persoonlijk denk ik dat dit een mooie afsluiter gaat zijn van zijn F1 carrière maar dat we hem volgend jaar niet meer terug gaan zien op de grid wanneer Tsunoda echt snel blijkt te zijn en de huidige pay drivers blijven zitten bij de achterhoede teams.
Help!!!! schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:42:
Verwacht dat Perez wel gaat presteren, in ieder geval beter dan zijn voorgangers. Maak me eerder zorgen dat ie zodirekt plots net zo goed blijkt als Max....
Met het geld wat Perez mee brengt had hij als hij over het niveau van Verstappen zou beschikken niet na het debacle bij McLaren 7 jaar bij Force India rond hoeven tuffen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 15-03-2021 21:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Persoonlijk had ik liever de hulk gezien in de rbr. Op race kraft zijn die twee redelijk gelijkwaardig en in quali beiden geen beesten.

Als perez binnen 0.3s blijft doet die het goed maar max aanvallen nah... dat zie ik niet gebeuren behalve als max pech heeft. Dus perez zal een bottasje mogen gaan spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 23:03

Edd

FOM... Dus klikkerdeklik

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
YouTube: Ranking the F1 teams after 2021 pre-season testing

The race doet het ook, en zet red bull voorzichtig op de eerste plek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de (non) liefhebber:
:p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 13:45
Iemand goed in datavisualisatie?
Ik heb een excel sheet waarin alle data staat van de wintertests.
Coureur, compound, tijdstip, stint, compound, rondetijd, sectortijd etc. Maar ik heb niet de tijd om er een goede visualisatie van te maken.
Excel sheet (zonder iets van macro's) is hier te downloaden.

[ Voor 7% gewijzigd door walteij op 16-03-2021 11:19 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:38
@f1bythenumbers , maar het is al een tijdje stil vanuit die kant... -O-

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 09:08
In de titel staat dus een quote. Maar van wie?

Wat ik weet is dat Will Buxton een beetje heeft lopen hypen dat Mercedes nog wat achter de hand heeft en vandaag dus met een andere auto komt, maar hij heeft dit net al gecorrigeerd door te zeggen dat het wel puur filmen is vandaag.

Beetje speculatie artikel in mijn ogen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
LoeWn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:40:
[...]

Beetje speculatie artikel in mijn ogen dus
Ze hebben op Twitter zelf al genoeg gedeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik hoop dat jou :+ betekent dat je dit hier sarcastisch post want ik heb nog nooit fatsoenlijk F1 nieuws op die website gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17

Spotmatic

Ken sent me

Mercedes krijgt van mij wel de prijs voor de grootste ballen op F1 gebied. De vraag is of hun plannetje ook gaat werken. Ongetwijfeld staan ze bij de eerste race in de voorste regionen, maar de vraag is op welke positie(s). Als ze voortaan meer moeten vechten voor hun plek dan is iedereen tevreden. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
djmelvee schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Ze hebben op Twitter zelf al genoeg gedeeld.
Wat bedoel je hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
LoeWn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:06:
[...]

Wat bedoel je hier mee?
Merc. Ze zijn duidelijk iets aan het doen tijdens de "filmdag".
FastFred schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Ik hoop dat jou :+ betekent dat je dit hier sarcastisch post want ik heb nog nooit fatsoenlijk F1 nieuws op die website gelezen :P
Goed opgevat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Uiteraard dat ze iets aan het doen zijn.. filmen

Maar ook zeker testen, dat heeft elk team gedaan. Maar er is wel een verschil tussen nog wat km's maken om de correlatie te controleren (wat raar is na 3 volledige dagen testen) of compleet nieuwe dingen testen. Over dat laatste waren speculaties en dat is ook waar het artikel op doelt. Neem ik aan, anders is het sowieso een onzin-artikel want dan doet Mercedes niet anders dan andere jaren en alle andere teams.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
Hehe

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwizgaGWUAogQLD?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
LoeWn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:14:

Maar ook zeker testen, dat heeft elk team gedaan. Maar er is wel een verschil tussen nog wat km's maken om de correlatie te controleren (wat raar is na 3 volledige dagen testen) of compleet nieuwe dingen testen. Over dat laatste waren speculaties en dat is ook waar het artikel op doelt. Neem ik aan, anders is het sowieso een onzin-artikel want dan doet Mercedes niet anders dan andere jaren en alle andere teams.
Je kunt geen correlatie testen. Of in ieder geval niet goed. Het is immers een filmdag, en niemand zal je serieus nemen als je in promotiemateriaal rondrijdt met een auto vol wasrekken aero-rakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heeft iemand al beelden van de auto van vandaag vergeleken met de auto van afgelopen weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 13:19

Vuvuzela

My spire is forming

Kan die " testdagen zeggen niks :+ " in de topicwaarschuwing niet wat groter :P

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 17:14
FastFred schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:22:
Heeft iemand al beelden van de auto van vandaag vergeleken met de auto van afgelopen weekend?
Hoe laat gaan ze rijden dan? Ik heb nog niets gezien op de verschillende Mercedes social media kanalen.

Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Vuvuzela schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:26:
Kan die " testdagen zeggen niks :+ " in de topicwaarschuwing niet wat groter :P
Helaas, ik had het allang geprobeerd voor dit topic open ging. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Extigo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:27:
[...]

Hoe laat gaan ze rijden dan? Ik heb nog niets gezien op de verschillende Mercedes social media kanalen.
Vanmorgen half 10 was er al een Twitter post van Mercedes dat Bottas de garage uitreed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:18

RichardVos.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Extigo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:27:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwmLjsPWgAEV9Qx?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwmLjZ0XAAIn7wN?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwmLjJ3WEAAT17r?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwmLi9yW8AAmm-V?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:42
Geen "wokkels" meer aan de zijkanten van de vloer.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djmelvee
LoeWn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:14:
10% van wat ze doen is filmen. Filmdag is gewoon een verkapte 100km extra testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Te lui om het op te zoeken, maar zag die achterkant er afgelopen weekend ook zo uit?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij

Ze laten maar weinig duidelijke foto's van de achterkant en geen foto's van de voorkant zien zoals Craig hier terecht opmerkt. Ze hebben ongetwijfeld een en ander veranderd dat ze nog niet willen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:53
walteij schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:19:
Coureur, compound, tijdstip, stint, compound, rondetijd, sectortijd etc. Maar ik heb niet de tijd om er een goede visualisatie van te maken.
Als ik thuis was, zou ik zo er een in elkaar flansen. Helaas is dat pas in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Sir_Lion schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:09:
[...]

Als ik thuis was, zou ik zo er een in elkaar flansen. Helaas is dat pas in het weekend.
Ik heb geen haast hoor :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
walteij schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:02:
[Twitter]
Ze laten maar weinig duidelijke foto's van de achterkant en geen foto's van de voorkant zien zoals Craig hier terecht opmerkt. Ze hebben ongetwijfeld een en ander veranderd dat ze nog niet willen laten zien.
Ja typisch Mercedes, de hele test sandbaggen en race 1 weer 0.8 sec voor op de rest van het veld.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:27
Phusebox schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:15:
[...]

Ja typisch Mercedes, de hele test sandbaggen en race 1 weer 0.8 sec voor op de rest van het veld.
Voelt toch wel een beetje als een grote middelvinger naar de andere teams. Gewoon een beetje voor de lulz rondjes rijden tijdens de tests, omdat het eigenlijk niet nodig is.

Zou wel echt bizar zijn als dat waarheid blijkt te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Omg, zet Tsunoda in zo eentje en ik ga echt helemaal stuk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17

Spotmatic

Ken sent me

djmelvee schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:58:
[...]
10% van wat ze doen is filmen. Filmdag is gewoon een verkapte 100km extra testen.
Op speciale filmdag-banden, zonder aero racks? Veel plezier met correleren dan, dat zijn bijzonder grote ballen wat Mercedes hier laat zien. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-06 20:38
Spotmatic schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Op speciale filmdag-banden, zonder aero racks? Veel plezier met correleren dan, dat zijn bijzonder grote ballen wat Mercedes hier laat zien. ;)
Het is Mercedes. Het zou me werkelijk niks verbazen als ze hier gewoon met de werkelijke auto rijden en straks lekker met een seconde marge op pole staan. Was het niet 2 à 3 jaar terug dat Mercedes in de eerste week testen lekker mee reed met RB en Ferrari en vervolgens in week 2 met een volledig nieuwe auto op de proppen kwam? :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
Maar ook die werd getest.. Als je nu met iets aan komt tijdens FP1 dat ongetest is neem je wel een gigantisch risico.. Dat zie ik zelfs de mannen van Daimler niet goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
Hoewel ik ook denk dat Mercedes nog wel iets in het vat heeft zitten, lijkt het me niet dat ze 3 dagen testen zomaar weggooien, door een verouderde auto in te zetten. Daarvoor zijn er simpelweg te weinig testdagen en zijn er teveel races dit seizoen. Die onstabiliteit in de auto, is niet zomaar opgelost.

Natuurlijk is het in de underdog positie manoeuvreren onderdeel van het Mercedes spelletje, maar ik denk wel dat ze een flinke uitdaging hebben om net zo sterk te starten als de voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:15:
[...]

De vraag is natuurlijk, hoeveel kun je testen in die 100km waarbij het voor zover mij bekend niet is toegestaan om meet apparatuur op de auto te plaatsen.

Ze zullen ongetwijfeld wat achter de hand hebben, ik weiger nog steeds te geloven dat Mercedes er niet staat over 2 weken. Ze spelen dit spel al jaren en het vervelende is dat ze er ieder jaar steeds beter in worden.

Natuurlijk zag het er allemaal niet geweldig uit tijdens de test dagen maar misschien is men al zo zeker van de zaak dat men doorontwikkelingen aan het testen was die wat minder goed uitpakten als gehoopt... dat kleine wijzigingen soms ook grote nadelige gevolgen kunnen hebben heeft men vorig jaar ook vaak genoeg bij RBR aan de lijve ondervonden met vleugels die een averechts effect hadden op het al niet al te stabiele gedrag van de auto.

Ik hoop natuurlijk dat Mercedes wel echt een "issue" met de stabiliteit heeft en dat er een team (of dat nou RBR met Verstappen is of iemand anders maakt me eigenlijk weinig meer uit, als het maar niet weer het standaard riedeltje van de afgelopen jaren gaat worden) in ieder geval de eerste races van kan profiteren, Mercedes gaat vroeg of laat wel weer bijkomen en er vroeg of laat gedurende het seizoen waarschijnlijk wel weer overheen maar wat zou het toch fijn zijn als Hamilton de druk er eens vol op gaat krijgen dit seizoen en we eindelijk van die valse underdog praat van Toto af zijn :+

Mocht Mercedes overigens de plank wat mis geslagen hebben en ze moeten wel aan de bak kon dat token systeem voor het eerst in de historie van de F1 nog wel eens een zegen betekenen om het dit seizoen in ieder geval spannend te houden. Is het eigenlijk al bekend waar die tokens bij Mercedes aan gespendeerd zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 16-03-2021 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je rijdt op niet-representatieve banden en je mag geen data verzamelen van de 18 rondjes die je maximaal mag rijden. Echt geen enkele kans dat er een significant andere auto op de baan is dan tijdens de daadwerkelijke test.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Werkelijk mensen? Zien jullie nu werkelijk zelf niet in hoe zwaar jullie hier op het complottheorie pad gaan? Want het slaat inmiddels echt nergens meer op wat Mercedes allemaal zou doen om te verhullen dat ze dit jaar weer het beste zouden zijn. Dat hebben ze nooit gedaan en het slaat ook werkelijk nergens op om dit te doen.

Je komt niet naar die wintertest waar je bakken met geld uitgeeft, om te doen alsof je niet zo goed bent en je tijd te verdoen. Je wil weten of je auto werkt en wat niet werkt zodat je dit kan aanpassen voordat het seizoen begint. En wat Mercedes liet zien was gewoon niet goed. Problemen met de versnellingsbak die Aston Martin ook hadden. Bij Vettel ging de turbo blijkbaar ook kapot. En waar die auto de afgelopen jaren, een onbeweeglijke tank was, spinde Hamilton meerdere keren. Hamilton spint nooit, echt nooit. Zet dan af tegen RBR waar de auto aanzienlijk stabieler was.

En nu gaat Mercedes het zeker opeens oplossen met een filmdag waar ze weinig zaken mogen testen? Kom op mensen, stop hiermee en wacht gewoon even af zonder meteen vol in de complot stand te gaan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

Pierre

Van nature lui!

Volgens mij heeft iedereen hier een glazenbol, gewoon afwachten en kijken na de Q waar ze staan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:45:
En waar die auto de afgelopen jaren, een onbeweeglijke tank was, spinde Hamilton meerdere keren. Hamilton spint nooit, echt nooit. Zet dan af tegen RBR waar de auto aanzienlijk stabieler was.
Hamilton spint wel eens, maar dat is inderdaad een zeldzaamheid. Zeker tijdens de wintertests. Nagenoeg niemand pushed zijn auto tot de limiet in die tests en zeker Mercedes niet. Zet daar de stuurmanskunsten van Hamilton en de stabiliteit van de auto (tot dit jaar) bij en je weet waarom hij zelden spint.

De laatste keer dat ik Hamilton in het grind heb zien staan in de wintertests, was in 2015. De W12 is duidelijk minder stabiel en 'op rails' dan de W11 en andere voorgaande auto's. En dat is iets waar je als F1 fan blij om mag zijn, want dat zou betekenen dat niet 75% van de winst in de race naar een Mercedes coureur toe gaat, maar dat andere teams ook wat meer kans maken op de winst bij een 'reguliere' race.
Afgelopen jaar hadden we een paar verrassende winnaars, maar dat waren dan ook vrij bizarre races, met rode vlaggen, meerdere safetycars en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Werkelijk mensen? Zien jullie nu werkelijk zelf niet in hoe zwaar jullie hier op het complottheorie pad gaan? Want het slaat inmiddels echt nergens meer op wat Mercedes allemaal zou doen om te verhullen dat ze dit jaar weer het beste zouden zijn. Dat hebben ze nooit gedaan en het slaat ook werkelijk nergens op om dit te doen.

Je komt niet naar die wintertest waar je bakken met geld uitgeeft, om te doen alsof je niet zo goed bent en je tijd te verdoen. Je wil weten of je auto werkt en wat niet werkt zodat je dit kan aanpassen voordat het seizoen begint. En wat Mercedes liet zien was gewoon niet goed. Problemen met de versnellingsbak die Aston Martin ook hadden. Bij Vettel ging de turbo blijkbaar ook kapot. En waar die auto de afgelopen jaren, een onbeweeglijke tank was, spinde Hamilton meerdere keren. Hamilton spint nooit, echt nooit. Zet dan af tegen RBR waar de auto aanzienlijk stabieler was.

En nu gaat Mercedes het zeker opeens oplossen met een filmdag waar ze weinig zaken mogen testen? Kom op mensen, stop hiermee en wacht gewoon even af zonder meteen vol in de complot stand te gaan.
Heeft niets met complot theorieën te maken (al geloof ik inderdaad niet dat men het tijdens een filmdag op gaat lossen, als er een oplossing is hebben ze die al lang en breed op de plank liggen), die eerste halve dag kan ook gewoon botte pech zijn natuurlijk en een ongelukkige loop van omstandigheden. Als je al een werkend concept het wat je verder door wil ontwikkelen kan dat prima tijdens de testdagen, dat dat niet gunstig hoeft uit te pakken is natuurlijk altijd een mogelijkheid.

En wat betreft het het gooien met geld en het verdoen van tijd, er zijn wintertesten geweest in het verleden waar men met spul op de auto rond reed waarvan men bij voorbaat wist dat de kans heeeeeeeeeel klein was dat het legaal zou worden verklaard (als het al niet illegaal was) maar men er toch vol op in zette. Als er 1 renstal is op de grid die de mensen en middelen heeft om dit soort dingen te kunnen doen is het Mercedes wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hmmm.. Dat is juist preciés wat Mercedes en hun media/social spindoctors nou zouden verkondigen om de aandacht af te leiden en proberen om in de underdog positie te komen.. Just sayin'..

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:10

Ah, maar een goede complottheorie geeft er sjeu aan.

Wintertesten zijn normaal gesproken voor duur testen van het geheel en bepalen of je koeling toereikend is.
Versnellingsbak is dan een mooi onderdeel wat boven komt drijven.

Dan nu de aerodynamica. Normaal gesproken test je het core model van je ontwerp om te bepalen of het overeenkomt met de cfd simulaties en de windtunnel. Correlatie problemen wil je uitsluiten. Je kan je niet permitteren om daar meerdere races FP1's aan opteofferen.

Kijk je naar de stabiliteit dan lijkt het erop dat het niet in orde is. Al is Mercedes traditioneel gezien altijd met hoge fuel loads aan het testen. Neem je in ogenschouw dat ze behoorlijk vroeg in 2020 al het ontwerp staakten en zich op 2021 en beyond gingen richten dan is het vreemd dat ze ze de plank misslaan.

Dat betekend ofwel set-up problemen die optelossen zijn of een fundamentele fout in het ontwerp. En dat zijn we niet gewend van mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:53
walteij schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:11:
[...]

Ik heb geen haast hoor :).
Herinner me er vrijdagavond nog aan, dan zal ik voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:01

g0tanks

Moderator CSA
walteij schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:19:
Waar zit je aan te denken dan? Je kunt van duizenden dingen een grafiek maken met deze data, maar als je ergens van de top X wil bekijken heeft een visualisatie weinig nut - alles ligt zo dichtbij elkaar dat je toch geen verschil ziet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 13:19

Vuvuzela

My spire is forming

Testdagen zeggen niks.. Iedereen weet het en het blijft eindeloos herhaald worden, elk seizoen weer.. het is onderhand een meme. Maar dan hebben we eens een test waarbij RB goed is en Merc niet uit de verf komt en dan lijkt iedereen het plots vergeten te zijn. Pas over 10 dagen telt het echt

Mercedes doet de tests met meer brandstof en op lagere vermogens dan de rest. Je ziet ze ook nooit met hoge topsnelheden. Ze hebben echt wel genoeg data kunnen verzamelen.

Ik hoop natuurlijk dat RB de snellere is maar geloven moet je dat niet doen na de testdagen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
g0tanks schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Waar zit je aan te denken dan? Je kunt van duizenden dingen een grafiek maken met deze data, maar als je ergens van de top X wil bekijken heeft een visualisatie weinig nut - alles ligt zo dichtbij elkaar dat je toch geen verschil ziet.
De meest interessante gegevens lijken mij:
  • De tijden van de longruns, maar ook die van de korte runs.
  • Stabiliteit in rondetijden tijdens longruns (ofwel, hoe makkelijk gaat het de coureur af om ongeveer dezelfde tijden te rijden)
  • De verschillen in tijden tussen de coureurs van het team.
  • Verschillen tussen teams met dezelfde aandrijving
  • Trend per coureur van de tijden
En zo zijn er vast nog wel wat meer dingen uit op te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:12

basvn

Breezand - NHN

https://streamable.com/hxsfxz

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En antwoord erop:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ewh3VpNXMAQCh1F?format=jpg&name=small

:X

[ Voor 35% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-03-2021 14:48 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Pierre schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:48:
Volgens mij heeft iedereen hier een glazenbol, gewoon afwachten en kijken na de Q waar ze staan.
Die van mij is tegenwoordig van gerecycled plastic :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:49:
[...]
Dat verklaart een hoop, daar zit een stapel aan gebruikte voorspellingen in :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ewm5ln8WUAIr8sS?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Sorry als deze al gepost is :)
Kwam hem net pas tegen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
Hier de vier glazen bollen van de afgelopen glazen bol meeting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDLaZJMsomHASkoxgNK6a217oQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoAHulSG7iYTTZxHzgbU0R4v.jpg?f=fotoalbum_large

:+ :9

het zouden er vijf zijn maar @Jasphur had zijn oude laten vallen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N4eM6jvh5rPbH02iUOt7_qy5y0Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sqempTuDXsQCRN5LUONAxnMt.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door nachtnet op 16-03-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

nachtnet schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:51:
Hier de vier glazen bollen van de afgelopen glazen bol meeting

[Afbeelding]

:+ :9

het zouden er vijf zijn maar @Jasphur had zijn oude laten vallen:

[Afbeelding]
Whut? 8)7 _O-

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vuvuzela schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:30:
Testdagen zeggen niks.. Iedereen weet het en het blijft eindeloos herhaald worden, elk seizoen weer.. het is onderhand een meme. Maar dan hebben we eens een test waarbij RB goed is en Merc niet uit de verf komt en dan lijkt iedereen het plots vergeten te zijn. Pas over 10 dagen telt het echt.
Dat laatste zinnetje ben ik helemaal met je eens, over 10 dagen weten we het pas echt, eerste deel ben ik het deels met je eens, natuurlijk zeggen wintertests lang niet alles maar het geeft wel een redelijke indruk. Ondanks al het sandbaggen van Mercedes afgelopen jaren was toch vaak voor de eerste vrije training al wel duidelijk dat de rest het naar alle waarschijnlijkheid weer niet zou gaan redden in dat seizoen.

Natuurlijk rijd Mercedes niet voluit maar de vraag is natuurlijk of dat is omdat het kan of omdat het moet, iedereen hoopt het laatste natuurlijk en gezien de stabiliteit van die auto zou het niet zo heel gek zijn om er wat vermogen af te halen want anders zouden ze iedere bocht in de rondte gaan :+. Daarnaast geloof ik ook niet dat men bij RBR en AT alles al vol open hebben staan, daarvoor ging het allemaal even net iets te goed, die hebben 6 dagen lang met 4 auto's relatief probleemloos rond gereden wat volgens mij ook redelijk uniek is.

Las net ook al ergens dat Mercedes met 50PK minder vermogen zou rond hebben gereden dan ze daadwerkelijk tot de beschikking hebben.
Mercedes doet de tests met meer brandstof en op lagere vermogens dan de rest. Je ziet ze ook nooit met hoge topsnelheden. Ze hebben echt wel genoeg data kunnen verzamelen.

Ik hoop natuurlijk dat RB de snellere is maar geloven moet je dat niet doen na de testdagen.
Maar wie zegt dat de rest op vol vermogen heeft gereden? Dat een achterhoede team zich waagt aan glory runs is niets nieuws maar de top laat nooit het achterste van hun tong zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Alphine heeft met verschillende kappen gereden (wat ook wel te verwachten is, want testdagen :+ )

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwnIxmkXEAUdRRz?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

basvn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:40:
Alphine heeft met verschillende kappen gereden (wat ook wel te verwachten is, want testdagen :+ )

[Afbeelding]
De vloer is ook anders (achteraan)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:04
En mercedes heeft met 50pk minder gereden volgens de analyses, wel knap en dan zoveel problemen met de versnellingsbak en de achterkant. Met die 50pk extra is die niet te houden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Amaze86 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:52:
En mercedes heeft met 50pk minder gereden volgens de analyses, wel knap en dan zoveel problemen met de versnellingsbak en de achterkant. Met die 50pk extra is die niet te houden.
Minder dan wat of wie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

Pierre

Van nature lui!

Jasphur schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Zal eens kijken bij ons, daar ligt genoeg gerecycled plastic :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 13:33
En dat getrol kunnen we hier ook missen als kiespijn.

[ Voor 93% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-03-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Mercedes heeft er duidelijk voor gekozen om voor de test geen shakedown te doen. Dat kostte ze een ochtend want de versnellingsbak bleek stuk. Dan hebben ze moeite met de balans en hopen dat recht te trekken op de filmdag. Ik twijfelde al of dat zin had want andere banden, max kilometers, geen aero rek.

En dan blijkt dat de test vandaag is. Dus wat kan je veranderen in 1 dag om dinsdag te testen?

De analyse op https://nl.motorsport.com...ed-bull-mercedes/5742292/ is prima. Mercedes heeft niet alleen sloppy gedaan tijdens deze test maar heeft ook na Spa geen andere onderdelen gemonteerd. Daar waar Red Bull dat wel deed en ik denk dat dat de sleutel is. Mercedes zal de eerste race(s) op de "back foot" staan. De vraag is hoe snel ze dat recht kunnen boetseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo

epo

Amaze86 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:52:
Zegt wie? Ik zie dat de fanboys of F1technical met allerlei smoesjes komen om de slechte testsessies enigszins goed te praten.
Daarnaast wie zegt dat Honda met full power heeft gereden? Enige wat duidelijk is is dat RB en Honda de beste voorbereiding ooit hebben gehad, dus als ze nu er niet beter voor staan dan vorig jaar dan kunnen ze beter stoppen. Maar we gaan het zien over 1,5 week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
epo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:18:
Daarnaast wie zegt dat Honda met full power heeft gereden?
Ted, die het van Alpha Tauri of Tsunonda zelf heeft. Die hebben aangegeven dat Tsunoda full beans een kwalificatie simulatie heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

RobertMe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:16:
[...]

Ted, die het van Alpha Tauri of Tsunonda zelf heeft. Die hebben aangegeven dat Tsunoda full beans een kwalificatie simulatie heeft gedaan.
Honda is erg conservatief, dus langzamerhand en met die goede testen schroeven ze nog wel meer performance uit de motor.
Mercedes heeft dit ook zeker met de andere teams gedaan. En ja komen zeker met updates, maar die updates zijn lastig te verifiëren nu het basispakket niet lekker werkt. Dat voordeel heeft RB nu eindelijk wel, en ook die komen vast met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan natuurlijk net zo goed strooien met zand zijn geweest om de concurrentie niet al veel wijzer te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
[...]

In Q3 van Bahrain vorig jaar zat er 0.77 sec tussen Max en Pierre. Dat is denk ik het meest vergelijkbare wat je kan doen. Max zou dus 0.7-0.8 sec sneller moeten zijn dan Yuki onder dezelfde omstandigheden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 14:32
epo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:27:
[...]

Honda is erg conservatief, dus langzamerhand en met die goede testen schroeven ze nog wel meer performance uit de motor.
Mercedes heeft dit ook zeker met de andere teams gedaan. En ja komen zeker met updates, maar die updates zijn lastig te verifiëren nu het basispakket niet lekker werkt. Dat voordeel heeft RB nu eindelijk wel, en ook die komen vast met updates.
Honda heeft nog aardig wat in te lopen en daarnaast vraag ik me echt af of die updates in het jaar waarin Honda zich terugtrekt nog zo significant gaan zijn. Ik zou er niet op tellen dat de motor van RB tov Mercedes stappen maakt. Dat de auto van Merc verder in de eerste test ook niet lekker lijkt te gaan (nadruk op lijkt), heeft verder ook weinig met de ontwikkeling van de motor te maken lijkt me. Dat lijkt me vrij simpel te verifiëren. De Merc-motor zal niet opeens van de krachtigste onder de Honda-motor terecht komen, zelfs als de auto het voor geen meter doet (maar goed, daar ga ik ook al niet vanuit, we zien het over ruim een week, maar ik durf wel geld in te zetten op een Merc win).

[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 16-03-2021 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Snowdog schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:52:
[...]

Honda heeft nog aardig wat in te lopen en daarnaast vraag ik me echt af of die updates in het jaar waarin Honda zich terugtrekt nog zo significant gaan zijn. Ik zou er niet op tellen dat de motor van RB tov Mercedes stappen maakt. Dat de auto van Merc verder in de eerste test ook niet lekker lijkt te gaan (nadruk op lijkt), heeft verder ook weinig met de ontwikkeling van de motor te maken lijkt me. Dat lijkt me vrij simpel te verifiëren. De Merc-motor zal niet opeens van de krachtigste onder de Honda-motor terecht komen, zelfs als de auto het voor geen meter doet (maar goed, daar ga ik ook al niet vanuit, we zien het over ruim een week, maar ik durf wel geld in te zetten op een Merc win).
Ik weet waar je het vandaan haalt, maar overal geeft men aan dat men juist omdat het het laatste jaar is men alles op alles zet om met een titel afscheid te nemen.

Betreffende de power unit, Honda liep achter met opladen en maximaal gebruik ERS, maar de ICE daarentegen was misschien nog wel beter dan die van Mercedes. De laatste heeft nu nog een flinke stap gemaakt en het eerste is ook aanzienlijk verbeterd. Honda heeft vorig jaar met Corona pech gehad met de freeze er stonden grote updates klaar later in het seizoen zoals zij ook de jaren daarvoor hadden gedaan.

En in theorie hebben ze kunnen afkijken wat Mercedes heeft gedaan in 2020 en dat overnemen met verbeteringen + eigen verbeteringen. Achterstand inhalen is in theorie makkelijker dan je voorsprong uitbreiden, maar het zeker dat Mercedes weer wat gevonden heeft. Dat blijft leuk aan techniek alleen hoop ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Een van de weinige conclusies die je als team kan trekken is als je zelf weet dat je met 3-rondjes brandstof + vol vermogen + volle bak pushen een tijd neerzet, en je concurrent zet ook ongeveer dezelfde tijd maar blijft vervolgens daarna nog 10 rondjes buiten rijden, dat je dan best wel achter je oren kan gaan krabben :P

Van de buitenkant gezien weten wij eigenlijk vrijwel niks :P Zelfs als de tijden nagenoeg constant zijn tijdens de long-run: wat als het de test opdracht was om constant te rijden (niet op de limiet) om de banden-degradatie te meten bij een bepaalde pace? Wat als quali-runs gedaan wordt met 50% fuel maar ze toch na 1 rondje alweer naar binnen gaat? Weten wij veel!

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwqoRO1WUAE1zrz?format=png&name=large

[ Voor 30% gewijzigd door basvn op 17-03-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05 10:57
Ben oprecht benieuwd hoe Tsunoda het gaat doen dit jaar, tuurlijk zullen er fouten gemaakt worden maar ik verwacht een hoop moois van hem. :P :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
met een vertaalknopje goede informatie hier:
https://soymotor.com/arti...20-dia-3-no-va-mas-985617

Afbeeldingslocatie: https://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/jmcalavia/mercedes_9.png
Afbeeldingslocatie: https://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/jmcalavia/red_bull_8.png
Afbeeldingslocatie: https://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/jmcalavia/aston_martin_1.png
Afbeeldingslocatie: https://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/jmcalavia/williams_9.png

Afbeeldingslocatie: https://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/jmcalavia/vueltas_manana_15.png
Afbeeldingslocatie: https://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/jmcalavia/vueltas_tarde_15.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is dit genormaliseerd van 4 > 3 dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Maarten schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Is dit genormaliseerd van 4 > 3 dagen?
nee, eerste 3 dagen van vorig jaar vs dit jaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
epo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:36:
[...]

Ik weet waar je het vandaan haalt, maar overal geeft men aan dat men juist omdat het het laatste jaar is men alles op alles zet om met een titel afscheid te nemen.
Honda roept al jaren wat, feit is dat ze tot op heden nog altijd achter Mercedes aan hobbelen. Neemt niet weg dat ze het best knap hebben gedaan om in relatief korte tijd (als je de McLaren jaren even niet mee rekent) een competitieve motor in die RBR en AT te lepelen, dat zie ik een Renault of Ferrari zo 1-2-3 niet doen.

Daarnaast moet nog maar blijken of de betrouwbaarheid er bij de Honda's ook nog is na een paar races, het is een lang seizoen en dat zo'n motor op de dyno een "durability test" doorstaat zegt nog niet dat hij het ook meerdere weekeinden vol gaat houden in een race wagen. Verstappen had vorig jaar één of twee motor gerelateerde DNF's (Spielberg in ieder geval) DNF's, Hamilton en Bottas hadden er beide welgeteld 0.

De hele "we gaan dit jaar, in ons afscheidsjaar, vol voor het kampioenschap" riedel is leuk maar wat heb je afgelopen jaren gedaan dan? Honda werkt gewoon zijn roadmap af, misschien iets versneld door wat zaken naar voren te halen. Volgend jaar gaat er het één en ander over naar RBR en dan is het billen bij elkaar knijpen om te hopen dat er een nieuwe autofabrikant in stapt die mee wil gaan ontwikkelen mbt de nieuwe reglementen en er zijn naam aan wil gaan hangen.
Betreffende de power unit, Honda liep achter met opladen en maximaal gebruik ERS, maar de ICE daarentegen was misschien nog wel beter dan die van Mercedes. De laatste heeft nu nog een flinke stap gemaakt en het eerste is ook aanzienlijk verbeterd. Honda heeft vorig jaar met Corona pech gehad met de freeze er stonden grote updates klaar later in het seizoen zoals zij ook de jaren daarvoor hadden gedaan.

En in theorie hebben ze kunnen afkijken wat Mercedes heeft gedaan in 2020 en dat overnemen met verbeteringen + eigen verbeteringen. Achterstand inhalen is in theorie makkelijker dan je voorsprong uitbreiden, maar het zeker dat Mercedes weer wat gevonden heeft. Dat blijft leuk aan techniek alleen hoop ik het niet.
Allemaal aannames natuurlijk, net als dat Mercedes niet voluit zou hebben gereden tijdens de laatste race van het jaar maar zeker geen harde garantie dat Honda het gat heeft gedicht met Mercedes. Ik ben ook benieuwd naar wat men dan precies af heeft kunnen kijken bij Mercedes en over heeft kunnen nemen op motorisch vlak.

Feit is dat Mercedes afgelopen jaren ieder jaar sterker is geworden op zowel motorisch maar zeker ook op op aero vlak. Dat de rest er nu dichterbij komt is een logisch gevolg van het feit dat voorsprong creëren en behouden nou eenmaal lastiger is dan achterstand inlopen en daar is de concurrentie afgelopen jaren zelfs niet zo heel goed in geslaagd. Het is dus te hopen dat ze een aero / stabiliteits issue hebben bij Mercedes wat niet op te lossen is met wat extra vermogen want dat een Honda het nu opeens op motorisch vlak zou gaan winnen geloof ik vrij weinig van. ;)

Nog een ander nieuwtje op de F1 website, Perez zou sneller zijn dan Verstappen, https://www.formula1.com/...uw9PfcWuLtnunCePHDmp.html
So when you make allowances for the track conditions – Perez did his run at a time when the track was around 2.86s slower than it was when Verstappen did his – the Mexican was in fact 0.6s quicker than his team mate.
De man moet ergens zijn geld mee verdienen zullen we maar zeggen :+

[ Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 17-03-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

R2D2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Honda roept al jaren wat, feit is dat ze tot op heden nog altijd achter Mercedes aan hobbelen. Neemt niet weg dat ze het best knap hebben gedaan om in relatief korte tijd (als je de McLaren jaren even niet mee rekent) een competitieve motor in die RBR en AT te lepelen, dat zie ik een Renault of Ferrari zo 1-2-3 niet doen.

Daarnaast moet nog maar blijken of de betrouwbaarheid er bij de Honda's ook nog is na een paar races, het is een lang seizoen en dat zo'n motor op de dyno een "durability test" doorstaat zegt nog niet dat hij het ook meerdere weekeinden vol gaat houden in een race wagen. Verstappen had vorig jaar één of twee motor gerelateerde DNF's (Spielberg in ieder geval) DNF's, Hamilton en Bottas hadden er beide welgeteld 0.

De hele "we gaan dit jaar, in ons afscheidsjaar, vol voor het kampioenschap" riedel is leuk maar wat heb je afgelopen jaren gedaan dan? Honda werkt gewoon zijn roadmap af, misschien iets versneld door wat zaken naar voren te halen. Volgend jaar gaat er het één en ander over naar RBR en dan is het billen bij elkaar knijpen om te hopen dat er een nieuwe autofabrikant in stapt die mee wil gaan ontwikkelen mbt de nieuwe reglementen en er zijn naam aan wil gaan hangen.

[...]

Allemaal aannames natuurlijk, net als dat Mercedes niet voluit zou hebben gereden tijdens de laatste race van het jaar maar zeker geen harde garantie dat Honda het gat heeft gedicht met Mercedes. Ik ben ook benieuwd naar wat men dan precies af heeft kunnen kijken bij Mercedes en over heeft kunnen nemen op motorisch vlak.

Feit is dat Mercedes afgelopen jaren ieder jaar sterker is geworden op zowel motorisch maar zeker ook op op aero vlak. Dat de rest er nu dichterbij komt is een logisch gevolg van het feit dat voorsprong creëren en behouden nou eenmaal lastiger is dan achterstand inlopen en daar is de concurrentie afgelopen jaren zelfs niet zo heel goed in geslaagd. Het is dus te hopen dat ze een aero / stabiliteits issue hebben bij Mercedes wat niet op te lossen is met wat extra vermogen want dat een Honda het nu opeens op motorisch vlak zou gaan winnen geloof ik vrij weinig van. ;)

Nog een ander nieuwtje op de F1 website, Perez zou sneller zijn dan Verstappen, https://www.formula1.com/...uw9PfcWuLtnunCePHDmp.html

[...]

De man moet ergens zijn geld mee verdienen zullen we maar zeggen :+
Dat is een hele lap text met eigenlijk weinig echte informatie :) Maar goed ook mijn schuld, heeft eigenlijk ook weinig nut hierover te discussiëren of whatever. Fijn straks de Q en Race kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De vergelijking had meer logisch geweest als het gemiddelde per dag was vergeleken, maar het geeft wel een verhouding weer idd tot vorig jaar.

PSN

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Testdagen zeggen niks. :+

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Live blogs
https://www.formula1.com/...ite.html#live-leaderboard
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.gptoday.net/n...-de-wintertest-in-bahrein
https://nl.motorsport.com...ertest-in-bahrein/558681/
https://www.autosport.com...-pre-season-testing-day-1

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.