Ik vind het eigenlijk ook een vies spelletje, zo zie ik het echt, dat de bezoekersregel en de avondklok niet van elkaarl los gezien kunnen worden. Ik geloof daar gewoon geen snars. Knappe koppen en politici hadden dit probleem van tevoren echt wel kunnen inschatten.Woy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:52:
[...]
Gelukkig beginnen er nu wel iets meer kritsiche geluiden te komen ( Hoewel de vraag is in hoeverre het campagne taal is natuurlijk ). Ik kan mij vooral wel vinden in deze quote
[...]
Ik zou het echt bizar vinden als je straks wel met tientallen mensen tegelijk op het terras mag zitten, maar niet met 2 vrienden in je eigen tuin..
Begrijp mij niet verkeerd, ik zou ook graag op het terras zitten, en gun het de horeca van harte ( Ik denk dat terrassen en restaurants niet een enorm risico zijn ). Maar ik geloof gewoon niet in de redenatie dat de avondklok en de bezoekregeling zo veel winst zouden halen, en de terassen e.d. "veilig" kunnen zonder impact.
Klaver begon zijn betoog overigens met dat hij de avondklok zou steunen, dus zijn woorden zijn niets waard. Die van Jetten idem dito, want Kaag zei nog van de week min of meer voor de avondklok te zijn.