Het verbaast mij dat je het aandurfd om systeem op te zetten en volledig laat afhangen van 1 server/applicatie
Ik kan alle basis zaken (zoals lichten) zowel manueel als slim bedienen.
In je geval kan je idd best programmeren dat zigbee met onderling praten zonder controller, hetzlede als bij zwave. Ik heb eens experimenteert maar durf nog niet echt in te gaan.
Voor mij was hoofdzakelijk brandalarm koppelen met sirene zodat bij stroom uitval nog werkt.
Nog alleen slimme lamp/dimmer met ingebouwd batterij vinden
Ik kan alle basis zaken (zoals lichten) zowel manueel als slim bedienen.
In je geval kan je idd best programmeren dat zigbee met onderling praten zonder controller, hetzlede als bij zwave. Ik heb eens experimenteert maar durf nog niet echt in te gaan.
Voor mij was hoofdzakelijk brandalarm koppelen met sirene zodat bij stroom uitval nog werkt.
Nog alleen slimme lamp/dimmer met ingebouwd batterij vinden
nike schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:56:
Nou Homeassistant heb ik nu redelijk draaien. Gisteren overgestapt naar de Mysql database.
Verder heb ik zigbee (conbee) via mqqt en zwave draaien.
Mijn philips hue bridge er uit gegooid en alles loopt nu via HA.
Al mijn verlichting is philips hue inclusief draadloze dimmer switches via HA.
Maar nu komt het:
Als home assistant uit is dan werkt er gewoon niks meer, kan geen lampen aanzetten, afstand bedieningen werken niet meer....niks. Dan heb ik uiteraard weer een probleem bij de vrouw.
Want ondanks dat ze het niks vind al die automatiseringen, is ze er wel aan gewend, als het het niet werkt,dan krijg ik het weer zwaar
Nu ben ik veel aan het lezen met bindings voor zigbee (mqqt) maar ik snap er nog niet zoveel van.
Volgens mij kan je de dimmer switches ook gebruiken als HA uit is en zonder de bridge. Ik heb daar uiteraard een poos mee zitten spelen maar krijg het niet voor elkaar als HA uit staat mijn dimmer switch van philips het nog steeds doet voor een zigbee lichtgroep.
Want moet je dan de
4 zolder spots die ik heb aan de dimmerswitch binden of de dimmer switch aan de lichtgroep zolder.
Beide kreeg ik niet werkend.
Hebben mensen dit voor elkaar hier, en wellicht een duwtje in de goede richting.
:strip_exif()/f/image/5VZTcajSQEjuRKJr41ZudHWt.jpg?f=fotoalbum_large)