Ja hier ook, daarvoor al verwezen naar het Conbee topicWachten... schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:49:
Hebben meer mensen problemen met de Conbee integratie met Home Assistant?
Op de een of andere manier worden veranderingen die ik in Deconz doe, niet meer overgenomen door Home Assistant.
Ik probeer bijvoorbeeld al een tijdje een Smart Plug toe te voegen. Deze komt wel netjes in mijn Deconz terecht, maar Home Assistant ziet hem maar niet. Ook niet na een reboot, of het herladen van de Deconz integratie.
----------------
EDIT:
Ik weet nog niet heel zeker of het werkt, maar hier wordt gesproken over het verwijderen van de Addon, en deze opnieuw toe te voegen. Dit ga ik zo even proberen.
Oke dank je. Ik neem daar even een kijkje.Peet3kabo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:20:
[...]
Ja hier ook, daarvoor al verwezen naar het Conbee topic
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Ik zou graag via een commando graag verder gaan met de laatste podcast op mijn sonos (via spotify).
Weet iemand hoe ik dat werkend krijg?
Radio zenders en playlist en dergelijke krijg ik wel geprogrammeerd maar de laatst geluisterde podcast is een dynamisch iets.
Commando wordt gegeven via Alexa.
Radio zenders en playlist en dergelijke krijg ik wel geprogrammeerd maar de laatst geluisterde podcast is een dynamisch iets.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik ben vandeweek van een cc2531 zigbee stick naar een Conbee II stick overgegaan.
Ik heb de diverse lampen/schakelaars gekoppeld via de officielele deconz configuratie.
Echter kon ik voorheen met zigbee via MQTT bij attributes bijvoorbeeld kiezen voor een effect van een lamp,
bij een hue lamp kon ik bijvoorbeeld kiezen voor "breath" of "flicker oid" echter kan dat nu niet meer.
KAn ik deze effecten nog wel op een andere manier activeren?
Ik heb de diverse lampen/schakelaars gekoppeld via de officielele deconz configuratie.
Echter kon ik voorheen met zigbee via MQTT bij attributes bijvoorbeeld kiezen voor een effect van een lamp,
bij een hue lamp kon ik bijvoorbeeld kiezen voor "breath" of "flicker oid" echter kan dat nu niet meer.
Iemand die mij uit de brand kan helpen met mijn desklamp / rotary?
Ik ben geen held met Lambda, en heb dit stukje van internet ( bron )
Het switchen van kleurtemperatuur gaat niet soepel/goed.
- Brightness / temperatuur mag alleen aangepast worden als de lamp aanstaat. Nu gaat de lamp aan als je draait.
- het instellen van de temperatuur gaat niet goed. (het balkje stuitert heen en weer)
- als de lamp aan is, en je dimt hem "te ver" gaat hij uit. Hij moet dan wel aanblijven.
Ik ben geen held met Lambda, en heb dit stukje van internet ( bron )
Het switchen van kleurtemperatuur gaat niet soepel/goed.
- Brightness / temperatuur mag alleen aangepast worden als de lamp aanstaat. Nu gaat de lamp aan als je draait.
- het instellen van de temperatuur gaat niet goed. (het balkje stuitert heen en weer)
- als de lamp aan is, en je dimt hem "te ver" gaat hij uit. Hij moet dan wel aanblijven.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| sensor: - platform: rotary_encoder #name: "Rotary decoder" filters: - debounce: 0.1s id: rotation pin_a: GPIO27 pin_b: GPIO26 resolution: 1 on_value: then: - if: condition: - light.is_on: light1 - lambda: 'return id(button).state;' then: - lambda: |- auto min_temp = id(light1).get_traits().get_min_mireds(); auto max_temp = id(light1).get_traits().get_max_mireds(); auto cur_temp = id(light1).current_values.get_color_temperature(); auto new_temp = max(min_temp, min(max_temp, cur_temp + (x*20))); auto call = id(light1).turn_on(); call.set_color_temperature(new_temp); call.perform(); #- logger.log: "Temperatuur aanpassen" else: - if: condition: - light.is_on: light1 then: - light.dim_relative: id: light1 relative_brightness: !lambda |- return x / 20.0; else: # - logger.log: "Dimmen" # Reset Rotation to 0 - sensor.rotary_encoder.set_value: id: rotation value: 0 |
Als de pagina voor meer info geen 404 fouten geeft kan ik zien wat er mogelijk is.HoppyF schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:19:
[...]
Is dit iets voor je?
https://www.tado.com/nl-nl/slimme-aircobediening-page
Leuk product maar ik denk dat ik met een ESP32 en een IR bordje een stukje verder kan komen dan 2x 110 euro uit te geven omdat ik 2 airco's heb.
Hierin heb je volledig gelijk. het moet leuk blijven en te makkelijk is niet altijd goed. dus ik denk dat ik toch ga kijken naar de ESP oplossingKenhas schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:45:
[...]
Net toevallig bezig geweest met zoeken hierop voor iemand die Home Assistant begint te gebruiken en een infrarood binnen unit heeft. De afstandsbediening ga je niet kunnen aanpassen want infrarood is 1 richting.
Het plan was een beetje om de Logitech afstandsbediening te gebruiken om de infrarood opdrachten in te leren. Dat gaf eigenlijk maar een matig succes. Ontvangt iedere keer wel het infrarood signaal maar gaat niet altijd aan/uit.
Ook wel eens zitten kijken naar ESPHome maar dat wordt toch een uitdaging denk ik. Maar ja, moet ook niet altijd gemakkelijk zijn
[ Voor 70% gewijzigd door eagle00789 op 19-10-2021 22:02 ]
Lijkt mij dat dan je thermostaat warmtevraag heeft, en dus je ketel aanstuurt. Weet niet of je in de grafiek instelling die entiteit uit kunt schakelensig69 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:50:
Ik heb m'n Intergas ketel toegevoegd, ging zonder problemen. Daarna een grafiek op m'n dashboard met als entity climate.incomfort_1, en dan krijg ik drie grafieken.
[Afbeelding]
1. Die "heating" grafiek snap ik niet, wat betekent dat?
2. Kan die niet weg?
De documentatie is nogal summier.
@Peet3kabo Dat dacht ik eerst ook maar hij is begin van de avond even aangesprongen en sindsdien is het 21+ graden. Geen warmtevraag dus. Het enige wat het lijkt te doen is het vlak onder current temperature in te kleuren. Ik heb 1 entiteit toegevoegd en die levert dus deze 3 grafieken op.
Andere vraag (ik post het even apart zodat mensen er apart op kunnen reageren). Ik heb een eettafel lamp met 4 lampen erin. Als ik deze via de Hue app van scene verander gaan ze allemaal tegelijk. Ik heb dezelfde scenes in HA gemaakt, maar dan gaan ze een voor een aan. Ik heb geprobeerd de lampen in een groep te zetten, maar dat lost het niet op. Ik zag ergens volgens mij wel dat je Hue scenes kan switchen dmv een script, is dat dan de oplossing?
Ik zou het niet erg vinden om de scenes in de Hue app te beheren, dan is het in ieder geval centraal geregeld.
Ik zou het niet erg vinden om de scenes in de Hue app te beheren, dan is het in ieder geval centraal geregeld.
[ Voor 11% gewijzigd door sig69 op 20-10-2021 00:34 ]
Je kunt groepen op twee verschillende manieren maken in HA:sig69 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:29:
Andere vraag (ik post het even apart zodat mensen er apart op kunnen reageren). Ik heb een eettafel lamp met 4 lampen erin. Als ik deze via de Hue app van scene verander gaan ze allemaal tegelijk. Ik heb dezelfde scenes in HA gemaakt, maar dan gaan ze een voor een aan. Ik heb geprobeerd de lampen in een groep te zetten, maar dat lost het niet op. Ik zag ergens volgens mij wel dat je Hue scenes kan switchen dmv een script, is dat dan de oplossing?
Optie 1 is een light group maken en deze groep schakelen. Voor armaturen met meerdere lampen zullen de lampen individueel niet exact gelijk aan en uit gaan.
Optie 2 is een Zigbee group maken. Bij mij met ZHA kan ik dat doen door m'n gateway configuratie te openen en dan het tabje "Groups" aan te klikken. Deze groepen werken op Zigbee communicatie niveau en op die manier kun je wel alle lampen precies tegelijk in- of uitschakelen. Ik heb 6 plafondspots in zo'n groep en die springen exact op hetzelfde moment aan of uit.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Optie 1 werkt inderdaad niet. Optie 2, een zigbee group heb ik niet. Moet ik daar nog iets voor aanzetten? Misschien simpele vragen, maar als beginner zijn de opties nogal overweldigend soms.
Hmmm ik bedenk me zomaar dat je een Hue Bridge zou kunnen hebben om je Hue lampen te bedienen. Die kun je naar mijn weten nog niet als Zigbee2MQTT of ZHA device gebruiken. Een andere bridge op basis van bijvoorbeeld Deconz / Conbee of een reeds gehackte proprietary Zigbee Gateway is ook niet duur en daarmee kun je al je Hue apparaten aansturen en nog vééél meer.sig69 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 01:11:
Optie 1 werkt inderdaad niet. Optie 2, een zigbee group heb ik niet. Moet ik daar nog iets voor aanzetten? Misschien simpele vragen, maar als beginner zijn de opties nogal overweldigend soms.
Ik ben zelf niet bekend met de Hue gateway in combinatie met HA, maar op internet lees ik dat je Hue scenes kunt bedienen met de hue.hue_activate_scene service. Dat lijkt me in jouw geval dus het makkelijkst.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Hue bridge inderdaad. hue.hue_activate_scene was ik ook tegengekomen, dat lijkt de beste manier dus? Ik ga er eens wat mee rommelen.
In mijn geval is er ook een light.<groep naam> aangemaakt door de integratie. Als ik deze aanpas zouden dus alle lampen consistent van kleur / ... moeten veranderen. In de integratie configuratie staat wel het "Sta groepen toe" vinkje aan. Mogelijk dat dat bij jou uit staat waardoor er geen lamp is aangemaakt die de groep representateerd.sig69 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 02:25:
Hue bridge inderdaad. hue.hue_activate_scene was ik ook tegengekomen, dat lijkt de beste manier dus? Ik ga er eens wat mee rommelen.
Opgelost door het via Alexa zelf te laten lopen.icecreamfarmer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:55:
Ik zou graag via een commando graag verder gaan met de laatste podcast op mijn sonos (via spotify).
Nu heb ik echter iets anders. Ik heb een bewegingssensor en een lamp. Via Node red een flow aangemaakt dat als de bewegingssensor aangaat de lamp aan moet gaan voor 30s.
Echter is het de bedoeling dat hij dat blijft doen zolang er beweging is. Nu gaat hij echter na 30s uit om vervolgens 5s later weer aan te gaan. Hoe programeer ik dat?
Of moet ik het programmeren dat de timer pas begint met lopen wanneer de sensor geen beweging maar ontvangt?
NodeRed vragen graag in Node-RED - grafisch 'programmeren' (bijv. voor domotica)
[ Voor 5% gewijzigd door Septillion op 20-10-2021 11:10 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Je thermostaat staat op programma "verwarmen". Als je dit programma uit zet op je thermostaat zal je zien dat het vakje niet meer ingekleurd wordt.sig69 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:03:
@Peet3kabo Dat dacht ik eerst ook maar hij is begin van de avond even aangesprongen en sindsdien is het 21+ graden. Geen warmtevraag dus. Het enige wat het lijkt te doen is het vlak onder current temperature in te kleuren. Ik heb 1 entiteit toegevoegd en die levert dus deze 3 grafieken op.
Sometimes you need to plan for coincidence
Voor wie er ook last van heeft/had; ik draai Homeassistant in Virtualenv met python 3.8 en bleek een verouderde MariaDB versie te gebruiken die bepaalde functies niet ondersteunt (denk ik). Ik kon niet upgraden omdat ik nog op ubuntu 18.04 zat, maar de OS upgrade naar 20.04 maakte de boel kapot bij me.Aesculapius schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:02:
[...]
Net geupgrade naar 2021.10.6 en nog steeds geen data in energy dashboard. Toch maar eens ticket op git aanmaken dan, vervelend zo.
Uiteindelijk bleek de oplossing het uninstallen en opnieuw installen van mysqlclient binnen de venv. E.e.a. ook beschreven in het Github ticket.
Nu weer een werkend energy dashboard met de laatste HA versie
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Als je wilt dat al deze lampen tegelijk gaan, dan moet je hue groepen toestaan in de integratie instellingen. Zie deze post van mij: golles in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4"sig69 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:29:
Was al gezegd
@Koepert Schijnbaar mag vergelijking weer niet met tekst ('is').
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| - platform: template sensors: wasmachine_state_template: friendly_name: 'Wasmachine - Status' icon_template: mdi:washing-machine value_template: >- {% set pwr = states('sensor.power_35')|float(default='error') %} {% if pwr == 'error' %} Error {% elif is_state("switch.smart_plug_15", "off") %} Schakelaar Uit {% elif pwr >= 0.1 and pwr < 10.0 | float %} Standby {% elif pwr >= 10.0 %} In gebruik {% else %} Uit {% endif %} |
Ah, ik dacht dat je die alleen aan het begin mocht zetten. Dus de >- voor inderdaad newline-loze output van multiline Jinja. Weer wat geleerd dan.Dutchess_Nicole schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:21:
[...]
de - bij de jinja {% en %} markers geven aan dat eventuele newlines voor of na de desbetreffende tags moet woden weggelaten. Het maakt voor het renderen van de content zelf niks uit, maar de output zal dus anders geschikt worden afhankelijk van welke tags die min erbij hebben.
Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar je wilt een state type casten naar float en als dat niet werkt dan wil je de string 'error'. Mag dat? Ik zou verwachten dat je als default dan ook een float moet geven.Septillion schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:02:
@Koepert Schijnbaar mag vergelijking weer niet met tekst ('is').
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 - platform: template sensors: wasmachine_state_template: friendly_name: 'Wasmachine - Status' icon_template: mdi:washing-machine value_template: >- {% set pwr = states('sensor.power_35')|float(default='error') %} {% if pwr == 'error' %} Error {% elif is_state("switch.smart_plug_15", "off") %} Schakelaar Uit {% elif pwr >= 0.1 and pwr < 10.0 | float %} Standby {% elif pwr >= 10.0 %} In gebruik {% else %} Uit {% endif %}
Trouwens de inspringing van de 2e en 3e elif is ook niet correct (ik weet dat het hier niet uitmaakt, maar het is goed om hier op te letten)
Ook de | float in de 2e elif zou niet nodig moeten zijn, 10.0 zou al een float moeten zijn
[ Voor 3% gewijzigd door golles op 20-10-2021 11:39 ]
@RobertMe en @Hmmbob: thanks, ik zie de Hue groepen nu inderdaad en de lampen gaan nu netjes tegelijk aan/uit. Ik kan groepen alleen niet in scenes gebruiken?
Ik heb dus twee groepen, eettafel en keuken. Ik wil dan een scene "film" waarbij ze allebei dimmen, maar ik kan alleen devices toevoegen (al staat Visual Studio Code er ook bij, wat niet echt een device is).
Ik heb dus twee groepen, eettafel en keuken. Ik wil dan een scene "film" waarbij ze allebei dimmen, maar ik kan alleen devices toevoegen (al staat Visual Studio Code er ook bij, wat niet echt een device is).
@golles Mag prima
Jinja is net als Python niet type vast.
Verder gelijk, copy-past schoonheidsfoutjes
Verder gelijk, copy-past schoonheidsfoutjes

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| - platform: template sensors: wasmachine_state_template: friendly_name: 'Wasmachine - Status' icon_template: mdi:washing-machine value_template: >- {% set pwr = states('sensor.power_35')|float(default='error') %} {% if pwr == 'error' %} Error {% elif is_state("switch.smart_plug_15", "off") %} Schakelaar Uit {% elif pwr >= 0.1 and pwr < 10.0 %} Standby {% elif pwr >= 10.0 %} In gebruik {% else %} Uit {% endif %} |
Het weekprogramma bedoel je? Die staat nu gewoon gewoon op standby. Het boeit verder niet echt hoor, vraag het me gewoon af.Hmmbob schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:58:
[...]
Je thermostaat staat op programma "verwarmen". Als je dit programma uit zet op je thermostaat zal je zien dat het vakje niet meer ingekleurd wordt.
Je bedoelt dan de scene editor UI? Die heb ik nog nooit gebruikt, maar ik heb daar een kopje "Apparaten" en een kopje "Entiteiten". Bij entiteiten staat ook gewoon light.<hue groep> in de lijst. HA weet intern verder ook niet dat dit een Hue groep is. Voor HA is het gewoon een (losse) lamp, en alleen de Hue integratie (of Hue Bridge pas) weet het verschil.sig69 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:32:
@RobertMe en @Hmmbob: thanks, ik zie de Hue groepen nu inderdaad en de lampen gaan nu netjes tegelijk aan/uit. Ik kan groepen alleen niet in scenes gebruiken?
Die had ik niet, maar blijkbaar krijg je die als je "advanced mode" aanzet. Top, gaat steeds beter zoRobertMe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:09:
[...]
Je bedoelt dan de scene editor UI? Die heb ik nog nooit gebruikt, maar ik heb daar een kopje "Apparaten" en een kopje "Entiteiten". Bij entiteiten staat ook gewoon light.<hue groep> in de lijst. HA weet intern verder ook niet dat dit een Hue groep is. Voor HA is het gewoon een (losse) lamp, en alleen de Hue integratie (of Hue Bridge pas) weet het verschil.
Die heb ik inderdaad aan staan sinds het geïntroduceerd is.sig69 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 12:34:
[...]
Die had ik niet, maar blijkbaar krijg je die als je "advanced mode" aanzet. Top, gaat steeds beter zo
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Netjes gedaan. Ik zou zelf je hottub_status nog ff netjes maken en voor de error een if no error “geen error” maken.CAP-Team schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:27:
Met hulp van dit topic op het HA forum eindelijk m'n Bestway hottub kunnen integreren.
[Afbeelding]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Netjes gedaan idd. Wat doet zo'n ding qua verbruik ongeveer, wanneer je 't water op temperatuur wilt houden?CAP-Team schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:27:
Met hulp van dit topic op het HA forum eindelijk m'n Bestway hottub kunnen integreren.
@CAP-Team Netjes! maar wat is het verschil tussen "stel temperatuur in" en "doeltemperatuur"?
Had er inderdaad een "Status: in orde" van gemaakt ipv "Error: uit" Überhaupt beetje gekke mix van Engels en Nederlands.
Had er inderdaad een "Status: in orde" van gemaakt ipv "Error: uit" Überhaupt beetje gekke mix van Engels en Nederlands.
Best veel.. Ik denk 10 kwh per dag 🙈. Scheelt dat ik zonnepanelen heb.Kaspers schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:27:
[...]
Netjes gedaan idd. Wat doet zo'n ding qua verbruik ongeveer, wanneer je 't water op temperatuur wilt houden?
De ene is om de temperatuur in te stellen en de andere is de doeltemperatuur zoals uitgelezen via de APISeptillion schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:41:
@CAP-Team Netjes! maar wat is het verschil tussen "stel temperatuur in" en "doeltemperatuur"?
Dan zou ik die laatste ook gewoon weer die input_number laten aanpassen. Zou moeten kunnen daar na een edit de temp in de api toch weer overeen moet komen met wat je instelde.CAP-Team schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:16:
[...]
De ene is om de temperatuur in te stellen en de andere is de doeltemperatuur zoals uitgelezen via de API
Ik probeer wat te prutsen met de state_class "measurement", en wilde daarvoor een nieuwe template sensor maken om de huidige sensoren niet te slopen. Nu blijkt dat de legacy template sensoren dit nog niet ondersteunen dus probeerde ik de 'nieuwe' templates te gebruiken. Daar kreeg ik echter een error die ik ook blijf krijgen wanneer ik dit voorbeeld uit de documentatie kopieer:
De file editor zelf geeft al direct aan:
(sensor: !include sensors.yaml)
Ik heb al allerlei combinaties met spaties en streepjes geprobeerd, maar kan nog niet veel soeps maken van de foutmelding. Hij lijkt een "platform" inputvariabele te vragen, maar die is er niet. Any ideas?
YAML:
1
2
3
4
5
| template: - sensor: - name: Sun Angle unit_of_measurement: "°" state: "{{ '%+.1f'|format(state_attr('sun.sun', 'elevation')) }}" |
Gebruik ik wél een streepje voor template: dan geeft de file editor geen fout meer, maar de Configuration Validation meldt nuend of the stream or a document separator is expected at line 49, column 1:
template:
^
Die line 44 is de witregel in configuration.yaml vóór mijn include statementInvalid config for [sensor]: required key not provided @ data['platform']. Got None. (See /config/configuration.yaml, line 44).
Ik heb al allerlei combinaties met spaties en streepjes geprobeerd, maar kan nog niet veel soeps maken van de foutmelding. Hij lijkt een "platform" inputvariabele te vragen, maar die is er niet. Any ideas?
Waar heb je deze code staan? In je configuration.yaml?svenvbins schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:06:
Ik probeer wat te prutsen met de state_class "measurement", en wilde daarvoor een nieuwe template sensor maken om de huidige sensoren niet te slopen. Nu blijkt dat de legacy template sensoren dit nog niet ondersteunen dus probeerde ik de 'nieuwe' templates te gebruiken. Daar kreeg ik echter een error die ik ook blijf krijgen wanneer ik dit voorbeeld uit de documentatie kopieer:
YAML:
1 2 3 4 5 template: - sensor: - name: Sun Angle unit_of_measurement: "°" state: "{{ '%+.1f'|format(state_attr('sun.sun', 'elevation')) }}"
[...]
Gebruik ik wél een streepje voor template: dan geeft de file editor geen fout meer, maar de Configuration Validation meldt nu
[...]
Die line 44 is de witregel in configuration.yaml vóór mijn include statement
Hij kan niet in bijvoorbeeld sensor.yaml, het valt namelijk niet onder sensor:
Pff, dat lijkt 'm te zijn, hij stond in sensor.yaml, maar geeft geen error meer nu hij in configuration.yaml staat. Zo logischTheFes schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:12:
[...]
Waar heb je deze code staan? In je configuration.yaml?
Hij kan niet in bijvoorbeeld sensor.yaml, het valt namelijk niet onder sensor:
(Aan de andere kant, ik heb wel een
YAML:
1
2
3
4
5
6
| - platform: template sensors: daily_energy: friendly_name: Daily Energy unit_of_measurement: kWh value_template: "{{ states('sensor.daily_energy_offpeak')|float + states('sensor.daily_energy_peak')|float }}" |
in mijn sensors.yaml staan, dus dat is dan een sensors in een platform in een sensors, en dat mag dan weer wel? Oh well
Thanks!
In sensor.yaml staat alles wat onder het de sensor integratie valt. Dat kan een template sensor zijn (met platform: sensor dus, maar ook een sensor vanuit een andere integratie.svenvbins schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:16:
[...]
Pff, dat lijkt 'm te zijn, hij stond in sensor.yaml, maar geeft geen error meer nu hij in configuration.yaml staat. Zo logisch
(Aan de andere kant, ik heb wel een
YAML:
1 2 3 4 5 6 - platform: template sensors: daily_energy: friendly_name: Daily Energy unit_of_measurement: kWh value_template: "{{ states('sensor.daily_energy_offpeak')|float + states('sensor.daily_energy_peak')|float }}"
in mijn sensors.yaml staan, dus dat is dan een sensors in een platform in een sensors, en dat mag dan weer wel? Oh well)
Thanks!
De nieuwe template sensoren vallen onder de template integratie en kunnen dus niet in sensor.yaml gezet worden. Je kunt er eventueel wel een template.yaml voor aanmaken
Misschien niet specifiek een Home Assistant vraag:
Ik heb een Chinese IP-camera welke ik als babyfoon gebruik. In onze slaapkamer en woonkamer staat een Google Mini, ik had dus bedacht dat het geluid daaroverheen moet.
Nu heb ik wel een oplossing, echter is dat niet stabiel.
Op m'n server heb ik VLC geinstalleerd staan, deze opent de RTSP-stream, deze converteerd het naar HTTP met een output naar MP3.
In Home Assistant heb ik een script gemaakt:
Dit werkt echter is het niet stabiel daar VLC er regelmatig mee stopt.
Iemand al een deftige babyfoon-oplossing gemaakt dat het geluid via Google Home komt en via HA?
De camera is overigens wel via HA te zien maar geen geluid, wordt niet ondersteund.
Ik heb een Chinese IP-camera welke ik als babyfoon gebruik. In onze slaapkamer en woonkamer staat een Google Mini, ik had dus bedacht dat het geluid daaroverheen moet.
Nu heb ik wel een oplossing, echter is dat niet stabiel.
Op m'n server heb ik VLC geinstalleerd staan, deze opent de RTSP-stream, deze converteerd het naar HTTP met een output naar MP3.
In Home Assistant heb ik een script gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| babyfoon_slaapkamer: alias: Babyfoon_Slaapkamer sequence: - service: media_player.volume_set data: volume_level: 0.5 target: entity_id: media_player.googlehome2434 - delay: 00:00:05 - service: media_player.play_media data: media_content_id: http://10.0.0.249:8089 media_content_type: music target: entity_id: media_player.googlehome2434 mode: single |
Dit werkt echter is het niet stabiel daar VLC er regelmatig mee stopt.
Iemand al een deftige babyfoon-oplossing gemaakt dat het geluid via Google Home komt en via HA?
De camera is overigens wel via HA te zien maar geen geluid, wordt niet ondersteund.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
TV: The all off button
Goedendag Tweakers.
Ik loop een beetje vast met mijn script in HAS. Ik wil op mijn dashboard een ALL off Button voor de TV maken. Dat gaat dan een actie reeks worden dat de apparatuur m.b.t. tv uit wordt gezet.
Echter verpest de Nvidia Shield het door na 2 sec weer "wakker" te worden en alles weer aan te zetten. Ik maak gebruik van HDMI CEC omdat ik de afstandsbediening van shield als hoofd afstandsbediening gebruik. Echter wanneer ik daar op de off-knop drukt. Gaat mijn tv niet altijd uit.
Wanneer ik de Shield loskoppel van de HDMI dan werkt de offbutton wel correct. Ergens krijgt de shield weer een signaal om aan te gaan, maar ik heb geen idee hoe en waarom.
Heeft iemand een mogelijke oplossing/idee hiervoor?
Zowel mijn TV als Shield hebben Android TV. Echter gebruiken wij de TV als DOM.
Goedendag Tweakers.
Ik loop een beetje vast met mijn script in HAS. Ik wil op mijn dashboard een ALL off Button voor de TV maken. Dat gaat dan een actie reeks worden dat de apparatuur m.b.t. tv uit wordt gezet.
Echter verpest de Nvidia Shield het door na 2 sec weer "wakker" te worden en alles weer aan te zetten. Ik maak gebruik van HDMI CEC omdat ik de afstandsbediening van shield als hoofd afstandsbediening gebruik. Echter wanneer ik daar op de off-knop drukt. Gaat mijn tv niet altijd uit.
Wanneer ik de Shield loskoppel van de HDMI dan werkt de offbutton wel correct. Ergens krijgt de shield weer een signaal om aan te gaan, maar ik heb geen idee hoe en waarom.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| alias: TurnTVOFF sequence: - service: media_player.turn_off (shield) target: device_id: 0b7b7b94ab01bdf905d6c96e52bdb3db - wait_template: '' timeout: '2' - service: media_player.turn_off (tv) target: device_id: - d2ec1f675f420bea42b8b31a5493fa05 mode: single |
@Jboy1991
Misschien handig om met CEC-tools te kijken wat er over de bus gaat. (cec-client)
Weet niet of dat handig met HA OS kan (daar is hdmi-cec volgens mij uitgehaald), anders misschien met een rpi?
Mijn TV gaf voorheen soms na het uitschakelen nog een teken van leven waar mijn receiver weer van aanging.
Heb je al gespeeld met de volgorde? Dus de shield na de TV uitzetten.
Misschien handig om met CEC-tools te kijken wat er over de bus gaat. (cec-client)
Weet niet of dat handig met HA OS kan (daar is hdmi-cec volgens mij uitgehaald), anders misschien met een rpi?
Mijn TV gaf voorheen soms na het uitschakelen nog een teken van leven waar mijn receiver weer van aanging.
Jep met de volgorde al gespeeld. Ook de TV eruit gehaald in de hoop dat de Shield alles uit zou doen, ook dit werkt niet geweldig.RudolfR schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:11:
@Jboy1991
Is er iemand die weet hoe dit in elkaar zou moeten steken?mesm90 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:36:
Ik ben vandeweek van een cc2531 zigbee stick naar een Conbee II stick overgegaan.
Ik ben al het e.e.a. aan het vogelen geweest t/m een reset aan toe, maar ik weet niet hoe ik deze effecten zo terug kan krijgen via "attributes"
Ik heb sinds kort een Home Assistant Blue en ben deze zo langzamerhand aan het configureren en aan het gebruiken. Buiten wat geconnecte devices met nog 2 hubs (Hue en Tradfri) waar ik nu mee aan het spelen ben wil ik nu wel eens eindelijk wat grotere stappen gaan zetten in HA. Ik heb al wat bestellingen uit staan (Slaesh CC2652RB stick, BlitzWolf BW-SHP15 smartplugs) en nog wat bestellingen die deze week de deur uit gaan (o.a. Watermeterkit) maar ben nog zoekende naar iets om eenduidig mijn energie en gasverbruik te meten eb de bijbehorende kosten te berekenen. Nu zie ik even door het bomen het bos niet meer.
Je hebt de Utility Meter, DSMR, HA heeft nog een eigen SlimmeMeter en zelf heb ik nog een YouLess liggen die ik al een tijdje niet gebuikt heb. Wat zou voor mij nou de beste oplossing zijn? Ik vermoed dat ik Utility Meter kan voeden vanuit mijn YouLess? Of is DSMR (met een USB serial converter) een betere optie?
Je hebt de Utility Meter, DSMR, HA heeft nog een eigen SlimmeMeter en zelf heb ik nog een YouLess liggen die ik al een tijdje niet gebuikt heb. Wat zou voor mij nou de beste oplossing zijn? Ik vermoed dat ik Utility Meter kan voeden vanuit mijn YouLess? Of is DSMR (met een USB serial converter) een betere optie?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
@ma9ma Zelf heb ik een SlimmeLezer-clone gemaakt (software daarop is gewoon ESPhome) en ben daar erg tevreden over. Zeker als je nog iets moet kopen is het een prima oplossing. Maar goed, als je nog een YouLess hebt liggen zou je die natuurlijk eerst kunnen proberen
Bij het herstarten van Nodered krijg ik de volgende melding binnen Home Assistant.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, ik zoek me een ongeluk maar kan niks concreets vinden.
Daarnaast krijg ik geen entities meer te zien in NodeRed (heeft volgens mij niks met de bovenstaande melding te maken)
Voorheen kon ik in NodeRed gewoon zoeken naar entities, maar op de één of andere manier vindt hij niks meer. Ik heb geen error logs in NodeRed o.i.d.
code:
1
| ERROR (MainThread) [supervisor.api.ingress] Ingress error: Cannot connect to host 172.30.32.1:64744 ssl:default [Connect call failed ('172.30.32.1', 64744)] |
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, ik zoek me een ongeluk maar kan niks concreets vinden.
Daarnaast krijg ik geen entities meer te zien in NodeRed (heeft volgens mij niks met de bovenstaande melding te maken)
Voorheen kon ik in NodeRed gewoon zoeken naar entities, maar op de één of andere manier vindt hij niks meer. Ik heb geen error logs in NodeRed o.i.d.
[ Voor 27% gewijzigd door Wachten... op 21-10-2021 12:23 ]
ConbeeII werkt toch ook met Zigbee to MQTT? Dan zou je weer hetzelfde kunnen doen.mesm90 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:46:
[...]
Is er iemand die weet hoe dit in elkaar zou moeten steken?
Ik ben al het e.e.a. aan het vogelen geweest t/m een reset aan toe, maar ik weet niet hoe ik deze effecten zo terug kan krijgen via "attributes"
Waarschijnlijk laat Deconz minder mogelijkheden door of iets dergelijks.
Via de Hue integratie werkt het wel overigens.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Is het mogelijk om bij onderstaande acties ook de rolluik naar beneden te sturen i.p.v. een positie opgeven ?
Wil namelijk met 2 drukknoppen de rolluiken in de woonkamer omhoog/omlaag sturen.
Up knop lang ingedrukt > rolluiken open sturen en bij loslaten moeten ze stoppen.
Up knop kort ingedrukt > rolluik 100%
Met down knop hetzelfde.
Hopelijk is mijn vraag duidelijk op deze manier.
Wil namelijk met 2 drukknoppen de rolluiken in de woonkamer omhoog/omlaag sturen.
Up knop lang ingedrukt > rolluiken open sturen en bij loslaten moeten ze stoppen.
Met down knop hetzelfde.
/f/image/ycYpXafvKS92k8eVJA8n5egQ.png?f=fotoalbum_medium)
De TV uitschakelen als de shield uitgaat is wat mij betreft alleen gewenst gedrag als de shield de actieve bron van de TV is, maar dat is volgens mij implementatiespecifiek.Jboy1991 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:14:
[...]
Jep met de volgorde al gespeeld. Ook de TV eruit gehaald in de hoop dat de Shield alles uit zou doen, ook dit werkt niet geweldig.
De shield stuurt waarschijnlijk alleen een 'inactive source' bericht, of misschien 'poweroff' en de TV mag het verder uitzoeken. Maar zonder te weten welk apparaat wat stuurt is dat moeilijk te zeggen.
(https://www.cec-o-matic.com/)
Mijn receiver gaat wel uit als ik de TV uitzet en dat is handig als je TV aant kijken was met geluid over de receiver, maar niet als de receiver spotify staat te spelen (zelf, of via kodi...)
HMDI-CEC is handig, totdat het niet meer werkt zoals je graag wil.
Al gekeken bij de cec instellingen in de shield zelf? Er zijn een hele rits aan instellingen die je kan instellen namelijk. Of die zelf uit gaat, wat die dan wel of niet uitzet etc.Jboy1991 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:51:
TV: The all off button
Goedendag Tweakers.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 alias: TurnTVOFF sequence: - service: media_player.turn_off (shield) target: device_id: 0b7b7b94ab01bdf905d6c96e52bdb3db - wait_template: '' timeout: '2' - service: media_player.turn_off (tv) target: device_id: - d2ec1f675f420bea42b8b31a5493fa05 mode: single
Daar zou ik eerst even mee spelen, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Al verwacht ik van wel...
Hallo allemaal,
Ik ben van plan HA op een NUC te draaien. Ik was benieuwd naar jullie ervaringen en ik hoor graag of ModelD34010WYK met Windows 10 geschikt is.
Ik hoor graag vsn jullie
Ik ben van plan HA op een NUC te draaien. Ik was benieuwd naar jullie ervaringen en ik hoor graag of ModelD34010WYK met Windows 10 geschikt is.
Ik hoor graag vsn jullie
Ga je daadwerkelijk HA onder Windows 10 draaien? Of zet je er een linux-variant op of direct een image van de NUC voor HA?RvdHeide schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:48:
Hallo allemaal,
Ik hoor graag vsn jullie
In dat laatste geval: Het is zelfs overkill. Geen enkel issue
In windows geen idee. Maar ik kan me niet voorstellen dat het níét genoeg zou zijn.
Ik heb hier een NUC met ESXi er op. En daar binnen o.a. HA draaien. Werkt als een dolle, zo veel sneller dan de RBPi4 die ik hier voor gebruikteRvdHeide schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:48:
Hallo allemaal,
Ik hoor graag vsn jullie
Er zijn in ieder geval de volgende services: cover.open_cover, cover.close_cover en cover.stop_cover. Lijkt mij dat dat is wat je wilt hebben. Dus open of close bij inhouden en stop bij loslaten. Maar geen idee hoe dat met de automation UI te toen, want die gebruik ik nooit. (Ik zie wel dat je ook "Type actie: Service aanroep" kunt doen, dan kan ik gewoon een van die drie services selecteren en een gebeid, apparaat of entity selecteren)tolunaygul12 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:23:
Is het mogelijk om bij onderstaande acties ook de rolluik naar beneden te sturen i.p.v. een positie opgeven ?
Met down knop hetzelfde.
[Afbeelding]
Ik zit met een dilemma en hoop dat iemand mij spoedig kan helpen.
Ik draai hier Home Assistant in VM op mijn Synology. Nu heb ik wat problemen met Home Assistant, die zich gisteren nog niet voordeden.
Ik wil dus graag een snapshot van de VM Home Assistant terug zetten van gisteren.
Ik krijg alleen de volgende melding als ik een snapshot terug wil zetten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4r9vvuK1OuvRPgt315yzGsUZ.png?f=user_large)
Kan ik deze nou terug zetten, en zou alles dan moeten werken zoals het gisteren nog werkte?
Ik snap namelijk niet zo goed wat er bedoelt word met de Crash-consistent snapshot en of ik een risico loop dat niks meer werkt.
Ik draai hier Home Assistant in VM op mijn Synology. Nu heb ik wat problemen met Home Assistant, die zich gisteren nog niet voordeden.
Ik wil dus graag een snapshot van de VM Home Assistant terug zetten van gisteren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4r9vvuK1OuvRPgt315yzGsUZ.png?f=user_large)
Kan ik deze nou terug zetten, en zou alles dan moeten werken zoals het gisteren nog werkte?
Ik snap namelijk niet zo goed wat er bedoelt word met de Crash-consistent snapshot en of ik een risico loop dat niks meer werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 21-10-2021 14:44 ]
Je gaat deze NUC alleen voor Home Assistant gebruiken?RvdHeide schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:48:
Hallo allemaal,
Ik hoor graag vsn jullie
Zo ja, dan kun je gewoon Home Assistant OS installeren, werkt prima.
https://www.home-assistant.io/installation/generic-x86-64
@tolunaygul12 Implementatie is beetje afhankelijk van wat je schakelaar terug stuurt. Is deze aan bij indrukken en uit bij loslaten of stuurt hij events? En stuurt hij zelf een long press event?
https://kb.synology.com/e...ystem_consistent_snapshotWachten... schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:39:
Ik zit met een dilemma en hoop dat iemand mij spoedig kan helpen.
[Afbeelding]
crash-consistent (handige naam is het niet nee) geeft aan dat alleen de data die op de disks is weggeschreven meegenomen is in de snapshot. Alles wat nog in de sync buffer stond ben je dus kwijt.
Nou is HA niet echt een applicatie die super veel ongesynct laat, dus zal dat in dit geval niet echt een probleem zijn. Hooguit kan je wat van de statistics missen als jje de SQLite opslag gebruikt.
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
Oke dus ik kan een snapshot terug zetten als ik het goed begrijp, en alles zou dan exact hetzelfde moeten zijn als gisteren? En blijf ik overigens mijn andere snapshots dan ook houden, zodat ik eventueel eergisteren terug kan zetten. Hij maakt namelijk iedere nacht een snapshot.Dutchess_Nicole schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:50:
[...]
https://kb.synology.com/e...ystem_consistent_snapshot
crash-consistent (handige naam is het niet nee) geeft aan dat alleen de data die op de disks is weggeschreven meegenomen is in de snapshot. Alles wat nog in de sync buffer stond ben je dus kwijt.
Nou is HA niet echt een applicatie die super veel ongesynct laat, dus zal dat in dit geval niet echt een probleem zijn. Hooguit kan je wat van de statistics missen als jje de SQLite opslag gebruikt.
Schakelaar is een Heatit 8 voudige schakelaar gekoppeld via Zwave js to MQTT.Septillion schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:49:
@tolunaygul12 Implementatie is beetje afhankelijk van wat je schakelaar terug stuurt. Is deze aan bij indrukken en uit bij loslaten of stuurt hij events? En stuurt hij zelf een long press event?
Verder heb ik een "kant en klare" blueprint gevonden die de schakelaar "decodeerd" en 3 keuzes geeft voor pres/hold/release.
https://community.home-as...8-scene-controller/305237
Maar het lijkt volgens mijn te gaan met service aanroepen en dan cover.open/close/stop/set position zoals @RobertMe het zei. Dit zal ik morgen eerst testen !
Verder nog een vraag, welke robot stofzuiger + mop functie is aan te raden voor een huis met tegelvloer en totale oppervlakte van ~60m² die goed te integreren is in HA ? zat zelf te denken aan xiaomi stofzuiger.
Ik ook. Werkt als een treinProudElm schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:17:
[...]
Ik heb hier een NUC met ESXi er op. En daar binnen o.a. HA draaien. Werkt als een dolle, zo veel sneller dan de RBPi4 die ik hier voor gebruikte
PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI
goedendag
ik gebruik Ha op een exsi machine met HA os als vm
ik heb HA 50 gb gegeven
nu loopt dat aardig vol
is er een mogelijkheid om tekijken welk gedeelte zo veel data gebruikt
ik heb influx als integratie om grafana tevoeden
is het normaal dat Ha zoveel schijfruimte gebruikt ?
het draait nu een maand of 6
ik heb HA 50 gb gegeven
nu loopt dat aardig vol
Mijn docker container + config is 2gb samen. Ik weet niet hoe groot het OS is van HA OS maar 50 lijkt me echt aan de grote kant.vonkkie schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:53:
goedendag
ik heb HA 50 gb gegeven
nu loopt dat aardig vol
C:\>Signature.bat
Gebruik je de standaard DB (sqlite), die staat in de config folder: home_assistant.db2vonkkie schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:10:
@winDOS
Ik denk dat het de database is maar hoe kan ik dat zien ?
Of gebruik je een externe DB(bijv mariaDB). Dan zul je met een externe tool op die DB moeten inloggen.
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Dat is helaas een nadeel van bepaalde VM's onder VMware.vonkkie schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:53:
goedendag
ik heb HA 50 gb gegeven
nu loopt dat aardig vol
Ben zelf overgestapt van ESXi (VSAN cluster) naar Rocky Linux met Qemu.
Onder VSAN had ik te maken met een gebruik van 8TB (van de 23) van alle VM's
Nu heb ik dat kunnen reduceren tot 2.4TB
De HA vm is van 60GB naar 24GB gegaan en na optimaliseren is het nu 17GB, inc Grafana, InfluxDB etc etc etc
VMware is echt wel top notch voor het bedrijfsleven, maar als je bewuste consument bent kom je wat te kort...
Sparse files is zo'n ding.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Kun je met de Data Explorer van influxdb niet de grootte opvragen? Deze is bereikbaar via de addon.
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
@KC27
Ik zal morgen eens een screen shot maken op de pc misschien dat iemand daar wijs uit wordt
Ze gebruiken een vreemde waarde voor de weergave (voor mij in ieder geval iets van data bytes )
Ik zal morgen eens een screen shot maken op de pc misschien dat iemand daar wijs uit wordt
Ze gebruiken een vreemde waarde voor de weergave (voor mij in ieder geval iets van data bytes )
Ben ik weer
. Hoe gaan jullie om met een Hue dimmer switch (die met 4 knoppen)? Ik heb bij mijn motion sensor op alle acties "niets doen" geselecteerd, maar bij de dimmer switch kan dit niet. Hoofreden is dat ik met de hue knop drie scenes wil wisselen en in de hue app moet ik er vijf selecteren.
Ik heb die gewoon niet geconfigureerd in de Hue app (wel gekoppeld), dan laat ik HA luisteren naar hue_events met bepaalde codes (bv 1001, 1004) en daar koppel ik acties aan.sig69 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:43:
Ben ik weer. Hoe gaan jullie om met een Hue dimmer switch (die met 4 knoppen)? Ik heb bij mijn motion sensor op alle acties "niets doen" geselecteerd, maar bij de dimmer switch kan dit niet. Hoofreden is dat ik met de hue knop drie scenes wil wisselen en in de hue app moet ik er vijf selecteren.
Ja die event codes had ik gevonden met de event listener inderdaad. Dus ik kan 'm gewoon resetten en daarna niet configureren, top.Appesteijn schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:50:
[...]
Ik heb die gewoon niet geconfigureerd in de Hue app (wel gekoppeld), dan laat ik HA luisteren naar hue_events met bepaalde codes (bv 1001, 1004) en daar koppel ik acties aan.
De dimmer switch staat overigens ook gewoon onder devices, alleen de hue knop (4e knop) events ontbreken dan, valt dat nog aan te passen? Of moet ik voor die knop echt met het event aan de slag?
[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 21-10-2021 22:59 ]
Goedemorgen
Momenteel ben ik met een automation bezig waarbij ik een melding wil krijgen als een device offline gaat. Uiteraard wil ik niet voor elk device een aparte automation aanmaken maar wil het dynamisch maken. Bijv. voordeur sensor gaat offline, dan wil ik een melding krijgen: Voordeur sensor is offline. Hiervoor had ik het onderstaande script gevonden. Echter krijg ik geen notification als ik het variabel maak. Zet ik in het message bijv. alleen test, dan komt het wel aan.
De volgende zaken heb ik al geprobeerd in het message:
Ook al met single / double quotes geprobeerd en uiteraard eerst zelf een uur zitten zoeken. Toch komt er geen melding door. Hopelijk is er iemand die mij hiermee kan helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| alias: Sensor offline description: '' trigger: - platform: state entity_id: - binary_sensor.neo_coolcam_doorwindow_detector_sensor_3 - binary_sensor.neo_coolcam_doorwindow_detector_sensor_6 to: unavailable condition: [] action: - service: notify.mobile_app_iphone data: title: Device offline! message: "{{ state_attr(trigger.event.data.entity_id, 'friendly_name') }}" is offline mode: parallel max: 10 |
code:
1
2
3
4
5
6
7
| "{{ state_attr(trigger.to_state.entity_id, 'friendly_name') }}" '{{trigger.event.data.entity_id}}' "{{ trigger.to_state.attributes.friendly_name }}" "{{ trigger.to_state.name }}" |
Ook al met single / double quotes geprobeerd en uiteraard eerst zelf een uur zitten zoeken. Toch komt er geen melding door. Hopelijk is er iemand die mij hiermee kan helpen?
[ Voor 3% gewijzigd door Thoit op 22-10-2021 08:16 ]
Je hebt geen event trigger, dus je kunt geen gebruik maken van de event trigger template. Je moet state hebben.Thoit schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:07:
GoedemorgenMomenteel ben ik met een automation bezig waarbij ik een melding wil krijgen als een device offline gaat. Uiteraard wil ik niet voor elk device een aparte automation aanmaken maar wil het dynamisch maken. Bijv. voordeur sensor gaat offline, dan wil ik een melding krijgen: Voordeur sensor is offline. Hiervoor had ik het onderstaande script gevonden. Echter krijg ik geen notification als ik het variabel maak. Zet ik in het message bijv. alleen test, dan komt het wel aan.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 alias: Sensor offline description: '' trigger: - platform: state entity_id: - binary_sensor.neo_coolcam_doorwindow_detector_sensor_3 - binary_sensor.neo_coolcam_doorwindow_detector_sensor_6 to: unavailable condition: [] action: - service: notify.mobile_app_iphone data: title: Device offline! message: "{{ state_attr(trigger.event.data.entity_id, 'friendly_name') }}" is offline mode: parallel max: 10
code:
1 2 3 "{{ state_attr(trigger.to_state.entity_id, 'friendly_name') }}" '{{trigger.event.data.entity_id}}'
{{ trigger.entity_id }} zou moeten werken om het entity_id te krijgen. En met {{ trigger.entity_id.attributes.friendly_name }} zou je volgens mij direct de friendly_name moeten krijgen.
Je moet overigens het hele bericht tussen quotes zetten, niet alleen het deel tussen de accolades.
Thanks! Heb de fout gevonden. Ik had de status van een sensor niet gewijzigd, dus hij kreeg ook geen trigger. Ik dacht dat hij een check deed naar de status van een device in de automation. Als die offline zou zijn dat ik een melding zou krijgen. Wat ik heb gedaan is de status via developer tools aangepast en nu krijg ik netjes een melding.TheFes schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:20:
[...]
Je hebt geen event trigger, dus je kunt geen gebruik maken van de event trigger template. Je moet state hebben.
{{ trigger.entity_id }} zou moeten werken om het entity_id te krijgen. En met {{ trigger.entity_id.attributes.friendly_name }} zou je volgens mij direct de friendly_name moeten krijgen.
Je moet overigens het hele bericht tussen quotes zetten, niet alleen het deel tussen de accolades.
Het volgende stukje code werkt:
code:
1
| "{{ state_attr(trigger.to_state.entity_id, 'friendly_name') }} is offline!" |
Maar heb je een probleem met je VM, of met HA? Indien enkel HA, kan je dan niet beter een backup van HA terugplaatsen?Wachten... schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:58:
[...]
Oke dus ik kan een snapshot terug zetten als ik het goed begrijp, en alles zou dan exact hetzelfde moeten zijn als gisteren? En blijf ik overigens mijn andere snapshots dan ook houden, zodat ik eventueel eergisteren terug kan zetten. Hij maakt namelijk iedere nacht een snapshot.
Zijn er hier ook gebruikers van de Waze integratie in HA, die me potentieel iets verder kunnen helpen?
Sinds een maand (ongeveer) werkt de Waze integratie niet meer zoals ik deze geconfigureerd had. Voorheen had ik een filter op een bepaalde route (aangegeven in de "Substring in description", bijvoorbeeld A4), maar die werkt nu helemaal niet meer. De data kon niet opgehaald worden volgens de HA logs. Daarin zie ik verschillende meldingen, waaronder "No route found".
De integrations met de gefilterde route heb ik weggegooid, en een integration aangemaakt zonder filter. Deze blijft netjes werken (2+ weken). Daarna een nieuwe integration toegevoegd met filter, en die geeft direct hetzelfde probleem als voorheen. Het lijkt dus te liggen aan het filter.
Even heb ik gedacht dat (vanwege het aantal klachten op o.a. het forum van HA, en het bericht dat het opgelost zou worden in een update) het vanzelf weer zou gaan werken, maar no luck so far...
Gebruiken jullie de Waze integratie ook op deze manier, en heb je het probleem kunnen oplossen?
Sinds een maand (ongeveer) werkt de Waze integratie niet meer zoals ik deze geconfigureerd had. Voorheen had ik een filter op een bepaalde route (aangegeven in de "Substring in description", bijvoorbeeld A4), maar die werkt nu helemaal niet meer. De data kon niet opgehaald worden volgens de HA logs. Daarin zie ik verschillende meldingen, waaronder "No route found".
De integrations met de gefilterde route heb ik weggegooid, en een integration aangemaakt zonder filter. Deze blijft netjes werken (2+ weken). Daarna een nieuwe integration toegevoegd met filter, en die geeft direct hetzelfde probleem als voorheen. Het lijkt dus te liggen aan het filter.
Even heb ik gedacht dat (vanwege het aantal klachten op o.a. het forum van HA, en het bericht dat het opgelost zou worden in een update) het vanzelf weer zou gaan werken, maar no luck so far...
Gebruiken jullie de Waze integratie ook op deze manier, en heb je het probleem kunnen oplossen?
Ik heb local Tuya aan de praat, maar of ik hier nu zo blij van moet worden. Na 1 dag is de LED dimmer opeens niet beschikbaar meer terwijl in smartlife deze wel nog werkt. Bij herstart van HA doet ie het weer.Gizz schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:48:
[...]
Ik weet niet of je van die support al te veel mag verwachten. De reacties onder de release van 2021.10.0 gaan grotendeels over het feit dat de officiële nieuwe integratie van Tuya een stuk slechter is dan de versie van de community. Zo worden er minder apparaten ondersteund en lijkt er geen enkele motivatie om de afhankelijkheid van de Tuya-cloud te verkleinen.
Wat kan ik hieraan doen, of is deze integratie nog niet volwassen genoeg?
Twee dingen: dit schijfgebruik is heel normaal voor een TSDB: hij spaart een bepaalde tijdspanne aan data op en schrijft het dan weg naar een permanente locatie. Die pieken die je ziet zijn de WAL (write-ahead log) die gevuld wordt met metrieken en de writes naar de permanente storage eronder.vonkkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:38:
@winDOS
@KC27
@raymondw
zoals gezecht hier het schijf gebruik binnen influx
je ziet al vreemde pieken en dalen
[Afbeelding]
Je kan dit instellen in de influx configuratie: zowel de interval waarmee de data permanent opgeslagen wordt als de groottes van de WALs en de permanente files.
Tevens is het verstandig even te kijken naar wat je retention period is. Als je niks hebt aangepast is de retention period oneindig. Hij zal dan dus nooit oude metrieken opruimen. Als je dat wel wilt kun je een andere retention period aanmaken die wel een bepaalde duration heeft.
Zo kun je dus je disk usage onder controle houden. Uiteraard als je al je sensor data in influx gooit dan groeit het allemaal erg hard, dus ook even kritisch kijken naar wat je daadwerkelijk op wilt slaan kan helpen.
@Dutchess_NicoleSonnyBBQ schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:20:
[...]
Maar heb je een probleem met je VM, of met HA? Indien enkel HA, kan je dan niet beter een backup van HA terugplaatsen?
Mocht iemand problemen hebben met het niet kunnen vinden van entities (entity ID) in NodeRed, dan wellicht hieronder de oplossing.
Nou ik heb inmiddels het probleem gevonden. Ik heb overigens uiteindelijk maar de VM snapshot terug gezet, want de Snapshot van HA terugzetten werkten niet. Echter bleef het probleem ontstaan, terwijl ik zeker wist dat het voor die snapshot gewoon werkte.
Ik ben dus vervolgens op mijn mobiel gaan kijken, en daar werkte het wel gewoon, daar kon ik entities gewoon vinden in NodeRed. Hierdoor wist ik dat het probleem bij mijn PC lag. Ik heb toen chrome geprobeerd i.p.v. Firefox, maar het probleem bleef. Toen heb ik mijn PC maar herstart, en het probleem was weg.
Het probleem zat dus niet in mijn Synology, de VM of Home assistant, maar zat ik mijn PC. Ik heb alleen nog niet kunnen herleiden wat het heeft veroorzaakt dat ik de entities niet kon vinden, maar de reboot van mijn PC was dus de oplossing.
En weer was er een halve middag aan troubleshooten voorbij
Ahh dikke kans dat het dan gewoon een local cache issue was. Dat heb ik ook wel eens gehad en de oplossing is om even je cache voor de HA site leeg te gooien. Dan moet je wel weer inloggen maar als het goed is is dat de fix. En die is nog wat minder rigoreus dan een reboot.Wachten... schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:26:
[...]
@Dutchess_Nicole
Het probleem zat dus niet in mijn Synology, de VM of Home assistant, maar zat ik mijn PC. Ik heb alleen nog niet kunnen herleiden wat het heeft veroorzaakt dat ik de entities niet kon vinden, maar de reboot van mijn PC was dus de oplossing.
Vanwege wat Warnings in de log ben ik gaan zoeken of ik deze kon vermijden.
Een Warning is op zich niet zo erg maar als de oorzaak weg te nemen is lijkt mij dat beter.
Daarom heb ik de betreffende integratie (Afvalwijzer) verwijderd inclusief de Cards.
Daarna een vervanger geïnstalleerd (Afvalbeheer) die vrijwel dezelfde resultaten geeft en voor mij net nog iets mooier uitpakt.
Dat werkt allemaal prima nu alleen blijf ik nog wat Warnings in de log zien nadat HA opnieuw gestart is.
Vanwege de wijzigingen is HA ook een aantal keren opnieuw gestart.
Ik zie geen oude zaken meer staan in de configuration.yaml of andere config files.
Ook geen template of helper files.
In de nieuwe card voor de Afvalbeheer sensors staat niets van een template, er is ook geen conversie van datums nodig.
Kan het zijn dat er nog ergens wat gecached wordt?
De “states(config.entity)” stond in de oude Afvalwijzer integratie dashboard card, en is dus al verwijderd.
Tips zijn welkom!
Een Warning is op zich niet zo erg maar als de oorzaak weg te nemen is lijkt mij dat beter.
Daarom heb ik de betreffende integratie (Afvalwijzer) verwijderd inclusief de Cards.
Daarna een vervanger geïnstalleerd (Afvalbeheer) die vrijwel dezelfde resultaten geeft en voor mij net nog iets mooier uitpakt.
Dat werkt allemaal prima nu alleen blijf ik nog wat Warnings in de log zien nadat HA opnieuw gestart is.
Vanwege de wijzigingen is HA ook een aantal keren opnieuw gestart.
Ik zie geen oude zaken meer staan in de configuration.yaml of andere config files.
Ook geen template of helper files.
In de nieuwe card voor de Afvalbeheer sensors staat niets van een template, er is ook geen conversie van datums nodig.
Kan het zijn dat er nog ergens wat gecached wordt?
De “states(config.entity)” stond in de oude Afvalwijzer integratie dashboard card, en is dus al verwijderd.
Tips zijn welkom!
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Logger: homeassistant.helpers.template Source: helpers/template.py:1210 First occurred: 12:14:43 (42 occurrences) Last logged: 12:14:43 Template warning: 'strptime' got invalid input 'unknown' when rendering template '{{as_timestamp(strptime(states(config.entity),'%d-%m-%Y')) |timestamp_custom('%-d %b')}}' but no default was specified. Currently 'strptime' will return 'unknown', however this template will fail to render in Home Assistant core 2021.12 Template warning: 'as_timestamp' got invalid input 'unknown' when rendering template '{{as_timestamp(strptime(states(config.entity),'%d-%m-%Y')) |timestamp_custom('%-d %b')}}' but no default was specified. Currently 'as_timestamp' will return 'None', however this template will fail to render in Home Assistant core 2021.12 Template warning: 'timestamp_custom' got invalid input 'None' when rendering template '{{as_timestamp(strptime(states(config.entity),'%d-%m-%Y')) |timestamp_custom('%-d %b')}}' but no default was specified. Currently 'timestamp_custom' will return 'None', however this template will fail to render in Home Assistant core 2021.12 |
@ Dutchess_Nicole
dit is een reaktie op de vraag waar ik kan zien hoe groot mijn influx db precies is
mijn Ha heeft 50 gb en zit na 6 maanden al voor 78% vol maar ik weet niet of het nu influx of Ha is zo groot wordt maar de gebruikte mb/gb zie ik niet in een voor mij duidelijkle notitie Geen idee wat influxdb bedoelt met de waarde disk bytes
in ha kan ik totaal niets vinden waar je kan zien wat er zoveel schijfruimte gebruikt
dit is een reaktie op de vraag waar ik kan zien hoe groot mijn influx db precies is
mijn Ha heeft 50 gb en zit na 6 maanden al voor 78% vol maar ik weet niet of het nu influx of Ha is zo groot wordt maar de gebruikte mb/gb zie ik niet in een voor mij duidelijkle notitie Geen idee wat influxdb bedoelt met de waarde disk bytes
in ha kan ik totaal niets vinden waar je kan zien wat er zoveel schijfruimte gebruikt
Er zijn 2 manieren waarop je kan zien wat je disk usage en database sizes zijn (nouja, wel meer, maar 2 die makkelijk te doen zijn):vonkkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:41:
@ Dutchess_Nicole
1) SSH en df:
Log in met de SSH add-on en voer het volgende command uit
code:
1
2
3
4
| ➜ ~ df -h Filesystem Size Used Available Use% Mounted on overlay 109.3G 7.5G 97.3G 7% / (...) |
Dit laat je zien welke mount points er zijn en hoe vol ze zitten. DF werkt alleen voor mount points, als je per directory wilt kijken gebruik je de ander optie:
2) SSH en du
du staat voor disk usage en kan je vertellen hoeveel ruimte een bepaalde directory (en wat er in zit) in beslag neemt.
code:
1
2
| ➜ ~ sudo du -sh /var/lib/influxdb/data/my-database 3,0G /var/lib/influxdb/data/my-database |
Zo zie je dus dat dat precieze pad in dit geval een verzonnen 3 GB in beslag neemt, omdat ik geen influx heb draaien hier
Maar met deze twee commands die beschikbaar zijn binnen de HA cli kun je dus opzoeken wat je wilt weten.
Oh for who cares: df heet df omdat het staat voor disk free.
s als optie is voor summarize, dat maakt niet uit voor de human readable optie. -sh en -h werken in dit geval hetzelfde.raymondw schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:44:
[...]
ik zou du -h doen, dan krijg je wel 3,0G, anders word het niet Human readable
@Dutchess_Nicole
hmm ik krijg dan Bash pijltje command not found
ik gebruik de terminal ad on
[ Voor 19% gewijzigd door vonkkie op 22-10-2021 13:55 ]
Ik heb helemaal over de de -sh heen gelezenDutchess_Nicole schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:48:
[...]
s als optie is voor summarize, dat maakt niet uit voor de human readable optie. -sh en -h werken in dit geval hetzelfde.
Eerdere reactie is dus onzin, excuses
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Je moet het pijltje en ~ niet mee nemen in je commando, dus df -h of sudo ... uitvoeren.vonkkie schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:50:
@Dutchess_Nicole
Local Tuya is hier (al maanden) 100% betrouwbaar (8 switches met power reading) mits de wifi dekking van het device perfect is. Ik heb een aantal devices die wat op het randje zitten (zitten hemelsbreed wel een meter of 3 van het AP vandaan) en die vallen wel eens tijdelijk weg. Komen echter ook vanzelf weer terug. Ik heb alles wel ingesteld via configuration.yaml (dus niet via de semi automatische methode).Vaevictis_ schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:00:
[...]
Ik heb local Tuya aan de praat, maar of ik hier nu zo blij van moet worden. Na 1 dag is de LED dimmer opeens niet beschikbaar meer terwijl in smartlife deze wel nog werkt. Bij herstart van HA doet ie het weer.
Wat kan ik hieraan doen, of is deze integratie nog niet volwassen genoeg?
André Huisman (www.new-line.nl)
Ik wil graag de temperatuur en luchtvochtigheid van mijn (Finse) sauna meten. Mijn Aqara sensors kunnen die temperatuur helaas niet aan. Dus ik heb een RuuviTag aangeschaft en deze is inmiddels binnen. Ook meteen aan HA gekoppeld met deze integratie.
Helaas werkt deze op Bluetooth en mijn HA Raspberry4 staat te ver weg van de sauna in mijn bijgebouw. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Ik kan eventueel de hele Raspberry4 naar het bijgebouw plaatsen (bekabeld internet aanwezig), maar ik weet niet of dat nou slim is...
Helaas werkt deze op Bluetooth en mijn HA Raspberry4 staat te ver weg van de sauna in mijn bijgebouw. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Ik kan eventueel de hele Raspberry4 naar het bijgebouw plaatsen (bekabeld internet aanwezig), maar ik weet niet of dat nou slim is...
[ Voor 23% gewijzigd door vanDaal op 22-10-2021 18:56 ]
Een ESP32 in de buurt leggen en door laten sturen met ESPHomevanDaal schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:49:
Ik wil graag de temperatuur en luchtvochtigheid van mijn (Finse) sauna meten. Mijn Aqara sensors kunnen die temperatuur helaas niet aan. Dus ik heb een RuuviTag aangeschaft en deze is inmiddels binnen. Ook meteen aan HA gekoppeld met deze integratie.
Ik ben dus nu voor het eerst bezig met het maken van scenes in Home Assistant. Waar ik alleen achter kom is dat de overgang van bijvoorbeeld "eten" scene heel traag (in stapjes) en per lamp gaat.
Ik heb al mijn lampen gekoppeld via deconz (zigbee) en ben niet anders gewend dat alle lampen instant wisselen naar de volgende scene.
Wat is er anders aan de scènes in home assistent t.o.v. deconz? De reden dat ik liever geen deconz wil gebruiken, is omdat ik de lampen dan niet op mijn mobiel kan maken (dat laat de app niet toe). En ben dus op zoek naar een alternatief.
Ik heb al mijn lampen gekoppeld via deconz (zigbee) en ben niet anders gewend dat alle lampen instant wisselen naar de volgende scene.
Wat is er anders aan de scènes in home assistent t.o.v. deconz? De reden dat ik liever geen deconz wil gebruiken, is omdat ik de lampen dan niet op mijn mobiel kan maken (dat laat de app niet toe). En ben dus op zoek naar een alternatief.
[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 22-10-2021 20:41 ]
@HuismAndré Ik heb nu Tuya ook aan de praat alleen zie ik de API voor Smart Home Family management niet? Als ik de integratie afrond krijg ik SUCCES! maar zonder devices. Iemand een idee???HuismAndré schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:58:
[...]
Local Tuya is hier (al maanden) 100% betrouwbaar (8 switches met power reading) mits de wifi dekking van het device perfect is. Ik heb een aantal devices die wat op het randje zitten (zitten hemelsbreed wel een meter of 3 van het AP vandaan) en die vallen wel eens tijdelijk weg. Komen echter ook vanzelf weer terug. Ik heb alles wel ingesteld via configuration.yaml (dus niet via de semi automatische methode).
Geen idee. Ik heb het over LocalTuya:Vaevictis_ schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:05:
[...]
@HuismAndré Ik heb nu Tuya ook aan de praat alleen zie ik de API voor Smart Home Family management niet? Als ik de integratie afrond krijg ik SUCCES! maar zonder devices. Iemand een idee???
https://github.com/rospogrigio/localtuya
En volgens mij gaat jouw vraag over iets totaal anders.
André Huisman (www.new-line.nl)
Dit heb ik vandaag getest en werkt precies zoals ik het wou hebben !RobertMe schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:34:
[...]
Er zijn in ieder geval de volgende services: cover.open_cover, cover.close_cover en cover.stop_cover. Lijkt mij dat dat is wat je wilt hebben. Dus open of close bij inhouden en stop bij loslaten. Maar geen idee hoe dat met de automation UI te toen, want die gebruik ik nooit. (Ik zie wel dat je ook "Type actie: Service aanroep" kunt doen, dan kan ik gewoon een van die drie services selecteren en een gebeid, apparaat of entity selecteren)
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| alias: woonkamer rolluiken openen met knop description: '' use_blueprint: path: AutoRon/zwavejs-heatit-z-push-button-8-scene-controller.yaml input: zwavejs_device: 0966c343744504fcae4b46dadc7b7ff9 button_selector: 5 button_hold_actions: - service: cover.open_cover target: entity_id: - cover.woonkamer_rolluiken button_release_actions: - service: cover.stop_cover target: entity_id: cover.woonkamer_rolluiken button_pressed_actions: - service: cover.set_cover_position data: position: 45 target: entity_id: cover.woonkamer_rolluiken |
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| alias: woonkamer rolluiken sluiten met knop description: '' use_blueprint: path: AutoRon/zwavejs-heatit-z-push-button-8-scene-controller.yaml input: zwavejs_device: 0966c343744504fcae4b46dadc7b7ff9 button_hold_actions: - service: cover.close_cover target: entity_id: cover.woonkamer_rolluiken button_release_actions: - service: cover.stop_cover target: entity_id: cover.woonkamer_rolluiken button_selector: 6 button_pressed_actions: - service: cover.close_cover target: entity_id: cover.woonkamer_rolluiken |
Goeiemorgen
M'n schoonbroer heeft een issue met de unifi controller addon die ik ook had.
Ik heb het toen kunnen oplossen alleen weet ik niet meer goed hoe.
Hij draaide eergisteren nog hass.io 32 bit en we hebben toen een backup genomen van zn HA
Vervolgens clean install gedaan van HA OS 64 bit
De controller teruggeplaatst 0.23, alles werkt goed en de controller web ui is reachable
Update van de controller gedaan nr 1.0.0 en de web ui kunnen we niet meer bereiken.
Ik kom er zot van.
Heb de addon weggedaan, en direct 1.0.0 geinstalleerd, maakt niks uit, ook dan is hij niet bereikbaar
Ik lees heel veel mensen die dergelijke problemen hebben/hadden maar echt geen duidelijke fix
https://community.home-as...nifi-controller/56297/487
Er was een melding op github maar die werd gesloten, terug zonder duidelijke fix
https://github.com/hassio...49#issuecomment-898895183
Wie kan me helpen hoe ik dit nu best op 1.0.0 krijg en dat hij bereikbaar is?
Dank alvast (uit de naam van mn schoonbroer)
Hij draaide eergisteren nog hass.io 32 bit en we hebben toen een backup genomen van zn HA
De controller teruggeplaatst 0.23, alles werkt goed en de controller web ui is reachable
Update van de controller gedaan nr 1.0.0 en de web ui kunnen we niet meer bereiken.
Ik kom er zot van.
Heb de addon weggedaan, en direct 1.0.0 geinstalleerd, maakt niks uit, ook dan is hij niet bereikbaar
Ik lees heel veel mensen die dergelijke problemen hebben/hadden maar echt geen duidelijke fix
Er was een melding op github maar die werd gesloten, terug zonder duidelijke fix
Ik zie als aanbevolen oplossing deze volgorde staan:skank schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:56:
Goeiemorgen
Ik kom er zot van.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| I had some free time today. what i have done: made a backup in the unifi controller removed 0.23.2 installed 1.0.0 restored backup. |
Ik heb zelf geen unifi spullen dus kan het niet controleren.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.