Ik heb een bluetooth sensor die mijn meterstanden uitleest. Nu probeer ik dit te integreren met de nieuwe energy monitor, maar ik krijg de sensor niet zichtbaar in de energy monitor configuratie.
Alle sensoren die ik wel kan toevoegen hebben de nieuwe state_class: total_increasing.
De sensor die ik probeer toe te voegen leest steeds de laaste meterstand uit, de waarde van de sensor is dus alleen oplopend.
Het gaat om de volgende sensor:
:fill(white):strip_exif()/f/image/GiafiuJn2kBjjW5pvKo7VS7E.png?f=user_large)
In de customizations heb ik handmatig de state_class toegevoegd, maar heb hier alleen maar de keuze 'measurement'.
Dit is de code van de sensor:
Zodra ik in de code state_class in de configuratie wil toevoegen (zoals hierboven) krijg ik de volgende error:
Iemand een idee waar ik het moet zoeken om deze sensor in de energy monitor te kunnen toevoegen?
Alle sensoren die ik wel kan toevoegen hebben de nieuwe state_class: total_increasing.
De sensor die ik probeer toe te voegen leest steeds de laaste meterstand uit, de waarde van de sensor is dus alleen oplopend.
Het gaat om de volgende sensor:
:fill(white):strip_exif()/f/image/GiafiuJn2kBjjW5pvKo7VS7E.png?f=user_large)
In de customizations heb ik handmatig de state_class toegevoegd, maar heb hier alleen maar de keuze 'measurement'.
Dit is de code van de sensor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| - platform: template sensors: onemeter_kwh: friendly_name: "Last readout 1.8.0" icon_template: mdi:flash unit_of_measurement: kWh device_class: energy state_class: measurement value_template: "{{ states.sensor.onemeter.state.split(' ')[0] }}" |
Zodra ik in de code state_class in de configuratie wil toevoegen (zoals hierboven) krijg ik de volgende error:
code:
1
| Invalid config for [sensor.template]: [state_class] is an invalid option for [sensor.template]. Check: sensor.template->sensors->onemeter_kwh->state_class. (See ?, line ?). |
Iemand een idee waar ik het moet zoeken om deze sensor in de energy monitor te kunnen toevoegen?
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW