Mijn home assistant blue gaat er eindelijk, 26/03 besteld, aankomen :-).
Net op tijd nu mijn verbouwingen bezig zijn :-).
Net op tijd nu mijn verbouwingen bezig zijn :-).
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik ga er van uit dat die splash.png ergens intern meegegeven wordt omdat we tts casten. Bij mij speelt de tts wel gewoon af, als dat bij jou ook zo is, dan kunnen we deze negerenskank schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:25:
[...]
Ik heb een jbl soundbar ja
en nog andere audio apparaten
Maar ergens moet hij dat commando toch van krijgen (in mijn geval dan voor die google translate, of het casten van een splash screen)
Maar ik vind nergens dergelijk commando terug
Hiermee is het in ieder geval nu gelukt en heb ik de boel weer draaiende, bedankt!Jesse- schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:40:
[...]
Het bestand 'timeout' moet op een SD kaart. Met de SD kaart erin en SSD start je de Pi op. Als het dan gelukt is om van de SSD te booten heb je de SD bij volgende boots niet meer nodig.
Maar ik doe momenteel geen tts voor een vertaling, dat is het net.golles schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:12:
[...]
Ik ga er van uit dat die splash.png ergens intern meegegeven wordt omdat we tts casten. Bij mij speelt de tts wel gewoon af, als dat bij jou ook zo is, dan kunnen we deze negeren
Gaat de LUX je enige trigger worden? Of heb je nog andere mogelijke triggers zoals bijvoorbeeld motion?Jboy1991 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:06:
Hey Tweakers,
Ik ben even opzoek naar een meedenksessie. Ik heb op dit moment zelf een licht-meter gemaakt die nu elke minuut refresht (straks elke 5 minuten). Deze meter heb ik gekoppeld met ESP Home aan home-assistent.
De bedoeling is dat wanneer de LUX onder een bepaald percentage komt dat de lichten dan aangaat. Echter moet het niet gebeuren dat er een loop komt (stel ik ga slapen om 23:00 uur, dat 5 minuten later de verlichten weer aangaat).
Hoe kan ik dit het beste in gaan regelen?
Enige trigger. Motion van Hue heb ik hier wel liggen echter weer opgeborgen. Ding reageerde te veel op de katten (of de katten wisten dat ding altijd te vinden)/TravockMD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:32:
[...]
Gaat de LUX je enige trigger worden? Of heb je nog andere mogelijke triggers zoals bijvoorbeeld motion?
Wij hebben hier in elke ruimte (m.u.v. de slaapkamers) motion sensoren welke als trigger dienen. En op de plaatsen waar buitenlicht een rol zou kunnen spelen hebben we een LUX sensor hangen die als condition is verwerkt in de automations.
Ik ken je situatie niet, maar klinkt niet heel logisch.Jboy1991 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:33:
[...]
Enige trigger. Motion van Hue heb ik hier wel liggen echter weer opgeborgen. Ding reageerde te veel op de katten (of de katten wisten dat ding altijd te vinden)/
Dat gaat helaas niet (twee persoons huishouden). Wij doen wel zelf de verplichting uit via de tablet. Eventueel zou ik daar een trigger of iets op kunnen instellen met een timeout van 10 uren (dus wanneer ik op "slaapmodus" druk, dat er ergens een date-field word aangepast naar de huidige tijd/datum. En pas 10 uur later weer terug gaat resetten naar blancoTravockMD schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:37:
[...]
Ik ken je situatie niet, maar klinkt niet heel logisch.
Echter, in dit geval kun je een time condition gebruiken. Tenzij je een manier hebt om vast te stellen dat je "slaapt". Bijvoorbeeld via de HA app op je telefoon als die status opladen doorgeeft. Eventueel in combinatie met een smart plug met energy reading die doorgeeft dat er stroom verbruikt wordt met die plug.
Dat is vreemd, die log impliceert dat er op dat moment een tts say gedaan is. Dan misschien even je logbook nakijken wat er op dat moment gebeurdeskank schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:30:
[...]
Maar ik doe momenteel geen tts voor een vertaling, dat is het net.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| lichtbehoefte_binnen: friendly_name: "Lichtbehoefte Binnen" value_template: >- {% if is_state('input_boolean.sleep', 'on') %} 0 {% elif is_state('sensor.donker_binnen', 'True') and is_state('sensor.iemand_thuis', 'True') %} 2 {% elif is_state('sensor.donker_binnen', 'True') %} 1 {% else %} 0 {% endif %} |
Ah top, ik ga dat eens uitvogelen!RudolfR schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:18:
@Jboy1991
Als je triggert op de numeric_state van de lux sensor gaat de automation eenmalig af als de lux onder de grenswaarde zakt (en pas weer opnieuw nadat-ie boven de grenswaarde is geweest)
Dus je kunt 'm zonder problemen met de hand uitzetten zonder dat de automation het licht weer inschakelt.
Ik heb dat gemodelleerd als 'lichtbehoefte', met verschillende niveau's, voor slapen en wel/niet thuis.
Ik heb dat stukje destijds behoorlijk over-engineered, zou het niet meer zo maken en of aanbevelen, maar 't principe werkt.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 lichtbehoefte_binnen: friendly_name: "Lichtbehoefte Binnen" value_template: >- {% if is_state('input_boolean.sleep', 'on') %} 0 {% elif is_state('sensor.donker_binnen', 'True') and is_state('sensor.iemand_thuis', 'True') %} 2 {% elif is_state('sensor.donker_binnen', 'True') %} 1 {% else %} 0 {% endif %}
sleep gaat bijv. weer uit als mijn wekker afgaat, beweging in de woonkamer, of fysieke interactie met een knop.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| object type: "nodered/entity" server_id: "26c43d81.c0c472" node_id: "3358f558.5bf84a" state: object vpv: 229.1 ipv: 0.3 vac: 235.4 iac: 3.6 fac: 50.02 power: 169 eday: 16.4 etotal: 217.2 rssi: 37 workhours: 207 temperature: 28.8 status: 1 workmode: "Normal" timestamp: "21:18:31 6-7-2021" attributes: object entityid: "state.workmode" id: 24 |
1
| "Entity API error. Error Message: expected bool for dictionary value @ data['state']. Got {'vpv': 229.1, 'ipv': 0.3, 'vac': 235.4, 'iac': 3.6, 'fac': 50.02, 'power': 169, 'eday': 16.4, 'etotal': 217.2, 'rssi': 37, 'workhours': 207, 'temperature': 28.8, 'status': 1, 'workmode': 'Normal', 'timestamp': '21:18:31 6-7-2021'}" |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Attribute KeyValue entity.id state.vpv entity.id state.ipv entity.id state.vac entity.id state.power entity.id state.eday entity.id state.etotal entity.id state.temperature entity.id state.workmode |
hierheen a.u.b.
Mooi dat het gelukt is!Toppertje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:30:
[...]
Hiermee is het in ieder geval nu gelukt en heb ik de boel weer draaiende, bedankt!
Moet ik met de SSD ook nog aparte instellingen doen of raakt een SSD niet zo snel defect als een USB stick?
Ik heb de addon Wireguard geïnstalleerd. Daarmee heb ik een veilige encrypted toegang tot mijn hass vanaf mijn mobiel en mijn laptop als Ik daarmee niet thuis ben. Dat kun je doen in combinatie met jouw domein of met een duckdns registratie. Werkt als een zonnetje.Jboy1991 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:26:
[...]
Ah top, ik ga dat eens uitvogelen!
Nu ik toch aan het vragen ben, even het volgende. Ik heb nog een domein op transip die ik niet gebruik (ik heb geen webserver etc, wilde alleen het domein claimen). Nu wil ik dat domein koppelen aan mijn HASS zodat hij van buiten mijn netwerk te bereiken is.
Ik heb inmiddels de DNS aangepast naar mijn ip en de poort van HASS in portforward open gezet. Nu was ik bezig met letsencrypt addon zodat de verbinding wel over HTTPS gaat, maar ik loop telkens tegen een fout aan.
Ik heb poort 80 ook maar opengezet, maar hier heb ik niks aan hangen.
Iemand een idee hoe ik veilig buiten mijn interne-netwerk om verbinding kan maken met HASS. Ik heb duckdns geprobeerd, maar zoals ik zei heb ik al een eigen domein (beetje zonde om dan een subdomein van een andere site te gebruiken)
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Kan ik dan niet beter een vpn server opzetten in mijn unifi gateway?KC27 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 00:07:
[...]
Ik heb de addon Wireguard geïnstalleerd. Daarmee heb ik een veilige encrypted toegang tot mijn hass vanaf mijn mobiel en mijn laptop als Ik daarmee niet thuis ben. Dat kun je doen in combinatie met jouw domein of met een duckdns registratie. Werkt als een zonnetje.
Voor Letsencerpyt moet port 80 vanaf je je router naar de HASS open staan.Jboy1991 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:26:
[...]
Ah top, ik ga dat eens uitvogelen!
Nu ik toch aan het vragen ben, even het volgende. Ik heb nog een domein op transip die ik niet gebruik (ik heb geen webserver etc, wilde alleen het domein claimen). Nu wil ik dat domein koppelen aan mijn HASS zodat hij van buiten mijn netwerk te bereiken is.
Ik heb inmiddels de DNS aangepast naar mijn ip en de poort van HASS in portforward open gezet. Nu was ik bezig met letsencrypt addon zodat de verbinding wel over HTTPS gaat, maar ik loop telkens tegen een fout aan.
Ik heb poort 80 ook maar opengezet, maar hier heb ik niks aan hangen.
Iemand een idee hoe ik veilig buiten mijn interne-netwerk om verbinding kan maken met HASS. Ik heb duckdns geprobeerd, maar zoals ik zei heb ik al een eigen domein (beetje zonde om dan een subdomein van een andere site te gebruiken)
Tijd voor een nieuwe sig..
Tenzij je via DNS kan aanvragen (via een API, zoals TransIP, Amazon), voordeel is dat je gelijk een wildcard kan aanvragen.Koffie schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:53:
[...]
Voor Letsencerpyt moet port 80 vanaf je je router naar de HASS open staan.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| email: your.email@example.com domains: - your.domain.tld certfile: fullchain.pem keyfile: privkey.pem challenge: dns dns: provider: dns-transip transip_username: transip-user transip_api_key: | -----BEGIN PRIVATE KEY----- MII..ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ AAAAAABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ -----END PRIVATE KEY----- |
[ Voor 46% gewijzigd door Vorkie op 07-07-2021 07:57 ]
Als VPN voldoet dan is dat (denk ik) het veiligste. Als je echter bijvoorbeeld een Google Home aan je HA installatie wil koppelen dan zal je wel met port forwarding en SSL moeten werken. Je zet in geval van een http challenge poort 80 open naar je HA installatie. Ik had ook nog 8123 doorgelinkt naar mijn HA maar achteraf gezien was dat helemaal niet nodig?Jboy1991 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:23:
[...]
Kan ik dan niet beter een vpn server opzetten in mijn unifi gateway?
[ Voor 12% gewijzigd door -Casper op 07-07-2021 07:57 ]
Kick.Saturnus schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:16:
Probleem: Home Assistant vreet data.
Familieleden zitten op prepaid want dat is goedkoper maar met HA locatie-updates is het niet zo fijn meer. Een uurtje van huis weg kost 5MB. Dagje weg kan zo 40MB zijn. Maar het wordt nog gekker: Uit VPN statistieken blijkt dat het overgrote deel van het dataverkeer van HA naar de telefoon is.Elke locatie-update wordt er ~500-1000KB naar de telefoon gestuurd. Een bijna lege Lovelace YAML zorgt niet voor minder data. Zijn er meer mensen met dit fenomeen? Wie heeft een idee wat dit is?
[ Voor 33% gewijzigd door ProudElm op 07-07-2021 14:33 ]
Allemaal Apples. Alle sensors in de mobiele applicatie staan aan, met standaard updatefrequentie, 5 minuten denk ik? Echter zie ik in de VPN grafieken zeker niet elke 5 minuten die update. Maar let op, het idiote in dit verhaal is dat 95% van het verkeer van Home Assistant naar de telefoons gaan, zonder dat gebruikers de HA app openen. Verder kan ik ook niets bedenken dat toevallig een hoop data naar de telefoons stuurt, en dit precies op het moment dat locaties doorkomen.ProudElm schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:31:
Heb je misschien veel sensoren gekoppeld aan je telefoon? Ik weet dat je die kan uitzetten/verwijderen. Misschien scheelt dat iets?
Is de telefoon andriod of apple?
[ Voor 64% gewijzigd door Hmmbob op 09-07-2021 09:45 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Dit is inderdaad erg vreemd.. verkeer van mobiel -> HA zou je verwachten maar niet andersom. Misschien een widget op de telefoon die vreemd doet?Saturnus schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:44:
[...]
Allemaal Apples. Alle sensors in de mobiele applicatie staan aan, met standaard updatefrequentie, 5 minuten denk ik? Echter zie ik in de VPN grafieken zeker niet elke 5 minuten die update. Maar let op, het idiote in dit verhaal is dat 95% van het verkeer van Home Assistant naar de telefoons gaan, zonder dat gebruikers de HA app openen. Verder kan ik ook niets bedenken dat toevallig een hoop data naar de telefoons stuurt, en dit precies op het moment dat locaties doorkomen.
Grafiek van iemands VPN gebruik:
[Afbeelding]
08:14: away
08:44 in een niet home zone
08:53 away
10:27 home
Kosten: 7MB aan verkeer van HA naar de mobiele telefoon, verkeer van de telefoon naar HA in die tijd waren 350KB.
Ik heb net ook even gekeken. Ik gebruik de HA companion app voor Android en idd, gegevens verbruik zoals hieronder:
[ Voor 11% gewijzigd door feenstn op 07-07-2021 15:25 ]
[ Voor 81% gewijzigd door Hmmbob op 07-07-2021 15:50 ]
https://github.com/home-assistant/android/issues/979ProudElm schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:38:
holy ships.. Mijn vrouw heeft dus ook met haar iphone een data verbruik van ruim 2GB(!)... Vandaar dat ze dus ook al klaagde dat haar data bundel er zo snel door heen ging!
@Saturnus heb jij al hier voor gekeken of er een github issue was?
[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 07-07-2021 15:59 ]
Afhankelijk van je apparatuur. Een PI kan wel een uur duren.dennistd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:18:
Ik heb de update van Home Assistant OS 6.0 naar 6.1 gestart vanuit de webinterface, maar nu reageert de server al meer dan een half uur niet meer. Is het normaal dat dit zo lang duurt of is er iets misgegaan?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
En geinstalleerdHmmbob schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:45:
2021.7.0 is uit. Release notes: https://www.home-assistant.io/blog/2021/07/07/release-20217/
Builds lopen nog, F5-en hier https://github.com/home-a...e/actions/runs/1008019634
[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 07-07-2021 16:35 ]
ik wel, maar niet op de 1e tab.ProudElm schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:03:
Nee, niks van camera's in me config staan.
Bij mij 9 MB vooralsnog deze maand op de meest recente versie.Hmmbob schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:56:
Ff issue op Github aanmaken.
Edit: zit zelf ook al op 128mb sinds begin deze maand. Heb toch geen camera streams oid (maar wel een onbeperkte databundel). Juni op 864MB, dat is inderdaad wel veel.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ik ben ook wel benieuwd wat die periode is. Want bij mij is het 95 en 5,4 GB respectievelijk.Mars Warrior schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:10:
Oeps.
Volgens mijn iPhone heb ik in “deze periode” - wat dat ook is - ca 15GB mobiele data gebruikt, waarvan HA 1.2GB voor zijn rekening neemt! Pardon![]()
Verder zie ik bij batterij gebruik per app dat HA 43% van het verbruik voor zijn rekening neemt![]()
Er lijkt iets niet helemaal lekker te zijn met de companion app
https://f1nerd.nl
Zie bovenstaande vraag.ymoona schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:59:
zojuist home assistant core en supervisor geupdate, was al weer even terug (paar maanden). Kom ik in ene niet meer via ssl ha binnen. Blijkt er iets in de http config te missen, waardoor de nginx proxy het niet meer deed: https://www.home-assistant.io/integrations/http/
Dus nu expliciet de proxy de whitelist, en het werkt weer.
https://f1nerd.nl
Volgens mij ondersteunt macOS geen ext4, aangenomen dat je SSD zo geformatteerd is.19roland70 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:55:
Ik heb mijn HA draaien op een ssd , nu is mijn vraag : als ik deze aan een MacBook aansluit ,zijn de HA bestanden dan zichtbaar?
Wel samba maar niks zichtbaar.Septillion schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:15:
@19roland70 Geen samba? Anders tijd voor een scherm.
De pi is niet meer zichtbaar op het adres waar deze zat , maar op een ander ip-adres staat de pi er nog wel tussen maar daar krijg ik ook geen verbinding mee.Jesse- schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:18:
[...]
Volgens mij ondersteunt macOS geen ext4, aangenomen dat je SSD zo geformatteerd is.
Je ziet de Pi ook niet aan je router hangen? Dat hij toevallig een ander ip-adres gekregen heeft?
1
| ssh: connect to host 192.168.1.69 port 22: Connection refused |
[ Voor 7% gewijzigd door 19roland70 op 07-07-2021 21:48 ]
Nee ik krijg geen verbinding.Septillion schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:52:
@19roland70 Dus je kan wel met samba verbinden maar je ziet niets?
Je Pi leeft in ieder geval nog en is online. Anders had je een no route to host melding gekregen19roland70 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:21:
[...]
Wel samba maar niks zichtbaar.
[...]
De pi is niet meer zichtbaar op het adres waar deze zat , maar op een ander ip-adres staat de pi er nog wel tussen maar daar krijg ik ook geen verbinding mee.
(Het andere ip-adres heeft er trouwens altijd bij gestaan waarom: geen idee)
Als ik hier wil inloggen krijg ik dit:
code:
1 ssh: connect to host 192.168.1.69 port 22: Connection refused
Is dit nog op te lossen?Septillion schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:05:
@19roland70 Mm, dan is niet alleen de core onderuit
Uiteindelijk na meerdere uren en meerdere keren de VM herstarten doet ie het ineens weer... Maar meteen even een backup van de VM gemaaktdennistd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:18:
Ik heb de update van Home Assistant OS 6.0 naar 6.1 gestart vanuit de webinterface, maar nu reageert de server al meer dan een half uur niet meer. Is het normaal dat dit zo lang duurt of is er iets misgegaan?
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Septillion schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:40:
@19roland70 Hmm, dat weet ik ook niet. De standaard manier om SSD boot te doen laat je SD boot wel in de boot order staan. Dus dan zou hij ook van SD moeten kunnen booten.
Ander image van huidige SSD en dan eens een kaal linux image op de SDD gooien?
Ik heb dit probleem nog nooit meegemaakt dus weinig ervaring om dit op te lossen , ben nu bezig om de bootloader opnieuw te flashen
Volgorde weet ik niet meer , dit is al 2 jaar geleden en verder nooit meer naar om gekeken.KC27 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:53:
@19roland70
Heb je bij de instellingen niet de boot volgorde opgegeven (eerst SSD dan SD)?
Heb je de SSD verwijderd voor de reboot?
Ik ben hier ook benieuwd naar, sta op het punt gordijnrails te kopen. Nu draaien al mijn smart plugs en lampen op Tasmota en dat werkt heel mooi stabiel. Op Reddit las ik dat deze ook naar Tasmota zouden kunnen dus daar neig ik nu naar:Obelixxx schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:43:
Hoi,
Iemand ervaring met Zigbee gordijnrails icm conbee 2 en Deconz?
In wil rails gaan kopen, maar wil eigenlijk eerst weten of dit goed te sturen is..
Ik heb nu SD’s met dezelfde HA - een fysieke backup dus - en maak er iso’s van met Etcher en inderdaad kan de Mac de bestandsstructuur niet lezen.Jesse- schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:18:
[...]
Volgens mij ondersteunt macOS geen ext4, aangenomen dat je SSD zo geformatteerd is.
Je ziet de Pi ook niet aan je router hangen? Dat hij toevallig een ander ip-adres gekregen heeft?
Ik had deze op visier, net iets goedkoper, maar uit TjechieHeldereM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:56:
[...]
Ik ben hier ook benieuwd naar, sta op het punt gordijnrails te kopen. Nu draaien al mijn smart plugs en lampen op Tasmota en dat werkt heel mooi stabiel. Op Reddit las ik dat deze ook naar Tasmota zouden kunnen dus daar neig ik nu naar:
https://a.aliexpress.com/_uRzvoN
Maar iets op zigbee zou ook kunnen. Ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk cloud devices omdat dit soort apparatuur jaren mee kan gaan.
Met Zemismart zit je wel met een (brakke) Tuya integratie in tasmota.HeldereM schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:56:
[...]
Ik ben hier ook benieuwd naar, sta op het punt gordijnrails te kopen. Nu draaien al mijn smart plugs en lampen op Tasmota en dat werkt heel mooi stabiel. Op Reddit las ik dat deze ook naar Tasmota zouden kunnen dus daar neig ik nu naar:
https://a.aliexpress.com/_uRzvoN
Maar iets op zigbee zou ook kunnen. Ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk cloud devices omdat dit soort apparatuur jaren mee kan gaan.
HA OS werkt met ext4 bestandstructuur, maar als je de addon Samba installeert en configureert dan kun je vanaf een Mac of Windows de bestanden in je config en de snapshots bereiken. Bijvoorbeeld met je bestanden verkenner (Finger of Explorer) smb://<ip-adres>/config.Wilf schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 07:48:
[...]
Ik heb nu SD’s met dezelfde HA - een fysieke backup dus - en maak er iso’s van met Etcher en inderdaad kan de Mac de bestandsstructuur niet lezen.
Daar ben ik eerlijk gezegd wel blij mee want als je een Mac gebruikt met volledige functionaliteit (Spotlight) dan zet de Mac in elke map die je bekijkt extra bestanden die bootable SD’s onbruikbaar kunnen maken (bijvoorbeeld in geval van mediaspelers). Dan moet je dus naderhand allerlei indexeringsbestanden verwijderen op bijvoorbeeld een Linux- of Windowsmachine.
Je zou natuurlijk wel een Ubuntu-VM kunnen installeren op je Mac - bijvoorbeeld in Virtualbox - en dan de SD mounten binnen de VM.
Deze Zemismart is ook Zigbee, ik zou verwachten dat ik dus ook zonder Tuya integratie moet kunnen werken. Toch?S_tef schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:11:
[...]
Met Zemismart zit je wel met een (brakke) Tuya integratie in tasmota.
Ik heb een Dooya motor met 2 schakeldraden en heb hier gewoon een shelly 2.5 op aangesloten met tasmota firmware. Werkt top.
Ik heb gisteren een nieuwe Shelly geinstalleerd en daar viel het me ook op. Ook bij een al Shelly die al maanden draait komen de updates (aan/uit) pas veel later binnen in HA. Als ik bijvoorbeeld de Shelly via HA aanzet, gaat hij wel meteen aan, maar blijft de schakelaar status in HA op uit. Pas ongeveer 10 seconden later wordt de status in HA naar 'aan' gezet.The Fops schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:51:
Ik heb sinds een dag dat m'n Shelly Click-events sporadisch maar werken. Ze worden ook niet altijd bij een druk op de schakelaar geregistreerd in de event listener.
Irmand een idee hoe ik dit kan oplossen? Tot gisteren dus nooit problemen mee gehad...
Moeten we iets in de instellingen veranderen of een bug report indienen?dutchguy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Ik heb gisteren een nieuwe Shelly geinstalleerd en daar viel het me ook op. Ook bij een al Shelly die al maanden draait komen de updates (aan/uit) pas veel later binnen in HA. Als ik bijvoorbeeld de Shelly via HA aanzet, gaat hij wel meteen aan, maar blijft de schakelaar status in HA op uit. Pas ongeveer 10 seconden later wordt de status in HA naar 'aan' gezet.
Op basis van mqtt of anders? Mqtt werkt gewoon namelijk.dutchguy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Ik heb gisteren een nieuwe Shelly geinstalleerd en daar viel het me ook op. Ook bij een al Shelly die al maanden draait komen de updates (aan/uit) pas veel later binnen in HA. Als ik bijvoorbeeld de Shelly via HA aanzet, gaat hij wel meteen aan, maar blijft de schakelaar status in HA op uit. Pas ongeveer 10 seconden later wordt de status in HA naar 'aan' gezet.
Ik gebruik de ShellyForHass integration en heb MQTT ingesteld op de Shelly. Heeft iemand toevallig een MQTT configuratie voor de Shell Dimmer 2? Dan zou ik die eens kunnen proberen.Mars Warrior schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:54:
[...]
Op basis van mqtt of anders? Mqtt werkt gewoon namelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door dutchguy op 08-07-2021 10:59 ]
Aha, “ Using CoAP and REST for communication (not MQTT)”, en als om wat voor reden CoAP niet werkt schakelt deze integratie over op polling!dutchguy schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:58:
[...]
Ik gebruik de ShellyForHass integration en heb MQTT ingesteld op de Shelly. Heeft iemand toevallig een MQTT configuratie voor de Shell Dimmer 2? Dan zou ik die eens kunnen proberen.
Die wat gelinkt wordt is wifi, je zult hem vast ook in zigbee hebben inderdaad.Obelixxx schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:02:
[...]
Deze Zemismart is ook Zigbee, ik zou verwachten dat ik dus ook zonder Tuya integratie moet kunnen werken. Toch?
Shelly met tasmota heb ik nog geen ervaring mee, heb je dan een wifi integraie, of moet je weer een soort van bridge hebben, zoals ik nu de conbee 2 stick heb?
Ik had blijkbaar wat veranderd in de Shelly settings, ik heb die nu aangepast (alles aangezet in Advanced - Developer Settings) en het werkt weer als altijd.Mars Warrior schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:06:
[...]
Aha, “ Using CoAP and REST for communication (not MQTT)”, en als om wat voor reden CoAP niet werkt schakelt deze integratie over op polling!
Dus ik zou als test eens mqtt proberen
Worden de shelly 2.5's ook incl tasmota verkocht?S_tef schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:11:
[...]
Met Zemismart zit je wel met een (brakke) Tuya integratie in tasmota.
Ik heb een Dooya motor met 2 schakeldraden en heb hier gewoon een shelly 2.5 op aangesloten met tasmota firmware. Werkt top.
Volledige releasenotes: https://www.home-assistant.io/blog/2021/07/07/release-20217/
- Fix service registration typo in Nuki integration (@anaisbetts - #52631) (nuki docs)
- Fix Fritz default consider home value (@chemelli74 - #52648) (fritz docs)
- Handle KeyError when accessing device information (@ludeeus - #52650) (ecovacs docs)
- Warn if interface_addr remains in Sonos configuration (@jjlawren - #52652) (sonos docs)
- Ignore unused keys from Sonos device properties callback (@jjlawren - #52660) (sonos docs)
- Ensure Forecast.Solar returns an iso formatted timestamp (@frenck - #52669) (forecast_solar docs)
- Use iso-formatted times in MetOffice weather forecast (@avee87 - #52672) (metoffice docs)
- Fix precipitation calculation for hourly forecast (@agners - #52676) (openweathermap docs)
- Move recorder.py import to runtime (@uvjustin - #52682) (stream docs)
- Bump simplisafe-python to 11.0.1 (@bachya - #52684) (simplisafe docs)
- pyWeMo version bump (0.6.5) (@esev - #52701) (wemo docs)
- Bump pylutron to 0.2.8 fixing python 3.9 incompatibility (@JonGilmore - #52702) (lutron docs)
- Add check for _client existence in modbus (@janiversen - #52719) (modbus docs)
- Fix KNX Fan features (@Tommatheussen - #52732) (fan docs)
- Esphome fix camera image (@jesserockz - #52738) (esphome docs)
[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 09-07-2021 09:44 ]
Zojuist een kale installatie gemaakt voor HA, hiet ook een ssh bestand ingedaan .Septillion schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:40:
@19roland70 Hmm, dat weet ik ook niet. De standaard manier om SSD boot te doen laat je SD boot wel in de boot order staan. Dus dan zou hij ook van SD moeten kunnen booten.
Ander image van huidige SSD en dan eens een kaal linux image op de SDD gooien?
1
2
3
4
5
6
7
8
| Zigbee info IEEE: 0c:43:14:ff:fe:82:8e:21 Nwk: 0x8fcf Device Type: Router LQI: 255 RSSI: -48 Last Seen: 2021-07-09T05:13:49 Power Source: Mains |
[ Voor 6% gewijzigd door sorted.bits op 09-07-2021 07:26 ]
Ik heb die gordijnen rails nu 2 weken hangen de motor staat bij mij gewoon redelijk strak tegen de muur en daarover heen hangen de gordijnen en de standaard maat paste hier niet dus ik heb met een ijzerzaagje een stukje rails afgezaagd zodat het aan beide kanten aansluit aan de muur.LAGMK schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:44:
Ik overweeg om een Zemismart gordijnrails op te hangen, maar ik kan nergens achterhalen tot hoe ver de gordijnen komen...
De motor moet 10cm van de muur opgehangen worden, de motor zelf is 8cm en vervolgens is er nog een gat van ca 8 cm voordat de runners beginnen. Van muur tot muur is 346 cm, en ik moet eigenlijk alles kwijt aan 1 kant (zie foto) van 58 cm. Dat zou betekenen dat ik ca 32cm aan ruimte heb voor de runners om die afstand te overbruggen. Iemand een idee of dat gaat passen? (Ik kan uireraard nog wat foetelen door de motor dichter bij de muur te hangen...
[Afbeelding]
Nee de motor word niet warmLAGMK schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:20:
@Jnaaazer Dank voor je reactie. Heb je wel eens gekeken of de motor bij jou niet te warm wordt?
En wat is bij jou de afstand van de muur tot de laatste runner van het gordijn als deze geopend is?
& bij welke maat van je raam uiteraard. Dan kan ik inschatten of het bij mij past, of dat het gordijn in geopende toestand te ver voor het raam hangt....
Ik ben alweer terug naar de 6..5
Bij de gasmeter is één sensor weg. Dat staat ook bij de breaking changes, met een optie om hem zelf weer toe te voegen:tafmaf schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:27:
[...]
Ik ben alweer terug naar de 6..5
Bij werkte de Xiaomi spullen niet meer allemaal en de gasmeter werd niet meer uitgelezen.
The Hourly Gas Consumption sensor has been removed from the DSMR integration. This sensor was calculated and it is not an actual datapoint from the energy meter.
If you are looking for a replacement, you can use the Derivative integration to re-create the hourly (or any other timeframe) sensor based on the total Gas consumption sensor.
Je kunt op een Shelly heel makkelijk Tasmota flashen. Dat kan gewoon OTA, door een url in te voeren.Obelixxx schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:49:
[...]
Worden de shelly 2.5's ook incl tasmota verkocht?
Ik gok hier:asvogel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:37:
Sinds mijn upgrade van 2021.6.6 naar 2021.7.1 lukt het me niet meer om vanaf extern mijn HA installatie te bereiken. Ik had dat werkend met Caddy, maar via het externe IP-adres en via de app kom ik er niet meer bij. Intern werkt het wel prima.
Als ik probeer te verbinden op het externe IP adres wordt hij doorgestuurd naar https://extern/lovelace en zie ik het blauwe HA logo met daaronder 'Unable to connect to Home Assistant' en retry. Als ik het opnieuw probeer krijg ik een '400: Bad Request'.
Iemand enig idee waar ik de fout moet zoeken?
Leest nu echt niemand de changelog release notes, en vooral de breaking changes voordat ze updaten?Using a reverse proxy with Home Assistant
Home Assistant will now block HTTP requests when a misconfigured reverse proxy, or misconfigured Home Assistant instance when using a reverse proxy, has been detected.
If you are using a reverse proxy, please make sure you have configured use_x_forwarded_for and trusted_proxies in your HTTP integration configuration.
For more information, see the HTTP integration documentation.
Additionally, access to Home Assistant from the same IP address as a trusted proxy will be rejected if the request is marked as forwarded.
Ja, dit inderdaad. Meeste van de issues na de upgrade zijn écht 1-op-1 terug te leiden naar het niet lezen van de release notes, especially de breaking changes.TheFes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:40:
Leest nu echt niemand de changelog, en vooral de breaking changes voordat ze updaten?
Het is toch ook redelijk normaal in deze tijd, de haal-cultuur met inzet 0?Hmmbob schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:43:
[...]
Ja, dit inderdaad. Meeste van de issues na de upgrade zijn écht 1-op-1 terug te leiden naar het niet lezen van de release notes, especially de breaking changes.
Denk dat je ruimte tekort komt als je gordijnen niet voor de raam wilt hebben hangen, volgens mij zit ik met een raam van 360 op 50-55 cm per kant en dan hangen ze er precies langs.LAGMK schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 21:44:
Ik overweeg om een Zemismart gordijnrails op te hangen, maar ik kan nergens achterhalen tot hoe ver de gordijnen komen...
De motor moet 10cm van de muur opgehangen worden, de motor zelf is 8cm en vervolgens is er nog een gat van ca 8 cm voordat de runners beginnen. Van muur tot muur is 346 cm, en ik moet eigenlijk alles kwijt aan 1 kant (zie foto) van 58 cm. Dat zou betekenen dat ik ca 32cm aan ruimte heb voor de runners om die afstand te overbruggen. Iemand een idee of dat gaat passen? (Ik kan uireraard nog wat foetelen door de motor dichter bij de muur te hangen...
[Afbeelding]
Ik zie iets van websocket_foward staan, maar die werkt in ieder geval wel gewoon.Logger: homeassistant
Source: components/hassio/ingress.py:246
First occurred: 9:50:08 AM (1 occurrences)
Last logged: 9:50:08 AM
Error doing job: Task exception was never retrieved
Traceback (most recent call last):
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/hassio/ingress.py", line 246, in _websocket_forward await ws_to.send_bytes(msg.data) File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/aiohttp/web_ws.py", line 307, in send_bytes await self._writer.send(data, binary=True, compress=compress) File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/aiohttp/http_websocket.py", line 685, in send await self._send_frame(message, WSMsgType.BINARY, compress) File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/aiohttp/http_websocket.py", line 650, in _send_frame self._write(header + message) File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/aiohttp/http_websocket.py", line 660, in _write raise ConnectionResetError("Cannot write to closing transport") ConnectionResetError: Cannot write to closing transport
[ Voor 11% gewijzigd door TheFes op 09-07-2021 09:59 ]
Heb je er een reverse-proxy voor zitten die de verbinding sneller dan verwacht dicht gooit?TheFes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:52:
Ben een beetje de warnings in mijn log aan het opruimen, maar kan deze niet helemaal plaatsen.
Iemand een idee waar die vandaan komt?
[...]
Ik zie iets van websocket_foward staan, maar die werkt in ieder geval wel gewoon.
Verder lijkt de rest ook gewoon te werken. Op zich is het dus verder geen probleem, maar zou wel leuk zijn om een systeem zonder verdere issues in de logs te hebben
Het gaat overigens om een HASS-OS installatie in een VM op Proxmox.
Ik heb NGINX Proxy Manager als reverse proxy. Zou verder niet weten of die te snel de verbinding dicht gooit. De externe toegang werkt wel gewoon in ieder geval.Hmmbob schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:01:
[...]
Heb je er een reverse-proxy voor zitten die de verbinding sneller dan verwacht dicht gooit?
Dank, ook aan de anderen. Ik ben nog niet echt verder maar kan nu proberen te gaan zoeken.TheFes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:40:
[...]
Ik gok hier:
[...]
Leest nu echt niemand de changelog release notes, en vooral de breaking changes voordat ze updaten?
1
2
3
4
5
| http: use_x_forwarded_for: true trusted_proxies: - 127.0.0.1 - 192.168.2.0/24 |
Het IP van je Caddyasvogel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:29:
[...]
Dank, ook aan de anderen. Ik ben nog niet echt verder maar kan nu proberen te gaan zoeken.
Even als achtergrond: Er staat in de changelog dat er problemen kunnen zijn bij een misconfigured reverse proxy. Bij mijn weten was/is mijn reverse proxy (Caddy) prima geconfigureerd. Ik heb de documentatie gevolgd en daar zie ik niets staan over use_x_forwarded_for en trusted_proxies (net nog even gecontroleerd). Ook als ik de documentatie van die twee opties lees, dan wordt het niet duidelijk wat daar van me verwacht wordt. trusted_proxies verwijst naar use_x_forwarded_for, en die laatste heeft het over het parsen van de x-forwarded-for header. Ik weet niet of je moet verwachten dat iedereen weet wat voor rol die header speelt in een reverse proxy setup...
Anyway, ik heb wat geprobeerd op basis van een van de vele voorbeelden die ik tegenkwam, maar er zijn ook vele voorbeelden die anders zijn. Het interne IP adres van mijn modem is 192.168.2.254, HA-adres is 192.168.2.25, dus ik had dit geprobeerd:
YAML:
1 2 3 4 5 http: use_x_forwarded_for: true trusted_proxies: - 127.0.0.1 - 192.168.2.0/24
Zonder succes, helaas; wat zou wellicht beter werken?
De proxy die je moet laten vertrouwen is Caddy. Je moet dus als trusted_proxy het IP adres waar Caddy draait opgeven.asvogel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:29:
[...]
Dank, ook aan de anderen. Ik ben nog niet echt verder maar kan nu proberen te gaan zoeken.
Even als achtergrond: Er staat in de changelog dat er problemen kunnen zijn bij een misconfigured reverse proxy. Bij mijn weten was/is mijn reverse proxy (Caddy) prima geconfigureerd. Ik heb de documentatie gevolgd en daar zie ik niets staan over use_x_forwarded_for en trusted_proxies (net nog even gecontroleerd). Ook als ik de documentatie van die twee opties lees, dan wordt het niet duidelijk wat daar van me verwacht wordt. trusted_proxies verwijst naar use_x_forwarded_for, en die laatste heeft het over het parsen van de x-forwarded-for header. Ik weet niet of je moet verwachten dat iedereen weet wat voor rol die header speelt in een reverse proxy setup...
Anyway, ik heb wat geprobeerd op basis van een van de vele voorbeelden die ik tegenkwam, maar er zijn ook vele voorbeelden die anders zijn. Het interne IP adres van mijn modem is 192.168.2.254, HA-adres is 192.168.2.25, dus ik had dit geprobeerd:
YAML:
1 2 3 4 5 http: use_x_forwarded_for: true trusted_proxies: - 127.0.0.1 - 192.168.2.0/24
Dank! Caddy draait op de HA RPi, dus het adres is 192.168.2.25 en dat zou dan onder 192.168.2.0/24 moeten vallen, toch?Hmmbob schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:31:
[...]
Het IP van je Caddy
Edit: als je in Docker draait, dan zal die 100% zeker beginnen met 172.x.x.x
1
2
3
4
5
6
7
8
| non_caddyfile_config: email: xxx domain: xxx destination: localhost port: 8123 args: [] env_vars: [] log_level: info |
Als hij rechtstreeks op de pi draait wel. Gebruik je geen docker? Hoe heb je Caddy geinstalleerd?asvogel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:40:
[...]
Dank! Caddy draait op de HA RPi, dus het adres is 192.168.2.25 en dat zou dan onder 192.168.2.0/24 moeten vallen, toch?
Caddy config (via webinterface)
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 non_caddyfile_config: email: xxx domain: xxx destination: localhost port: 8123 args: [] env_vars: [] log_level: info
[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 09-07-2021 10:48 ]
OK, dank je.TheFes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:36:
[...]
Je kunt op een Shelly heel makkelijk Tasmota flashen. Dat kan gewoon OTA, door een url in te voeren.
op basis van deze link zou ik verwachten dat deze header automatisch meegegeven wordtHmmbob schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:45:
[...]
Als hij rechtstreeks op de pi draait wel. Gebruik je geen docker? Hoe heb je Caddy geinstalleerd?
Geen idee hoe je Caddy moet configureren om X-Forwarded-For door te geven, de docs helpen me ook niet echt verder... https://caddyserver.com/d.../directives/reverse_proxy
edit: gebruik je de Caddy add-on? Dan kan je misschien op het HA forum beter vooruit geholpen worden: https://community.home-as...ant-add-on-caddy-2/187620
192.168.2.0/24 is een heel subnet. Ik vermoed dat je sec 1 ip adres dus 192.168.2.25 moet ingeven.asvogel schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:29:
[...]
YAML:
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq