Ja, die heb ik. Ga eens kijken of het daarmee lukt, thanks!-Casper schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:32:
[...]
Heb je de companion app op je telefoon geinstalleerd? Dan is de meest standaard oplossing om een app notificatie te sturen naar je telefoon. Je krijgt automatisch een notify service beschikbaar voor je telefoon wanneer je via de app bent ingelogd op je HA.
Ik heb het een jaar gebruikt. Eigenlijk tot de laatste prijsverhoging. Ik gebruikte het alleen voor de koppeling met Google en om mijn Home Assistant van buitenaf te kunnen bereiken.JeroenH schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:40:
Gebruikt er iemand Nabu casa cloud om zijn home assistant buitenshuis bereikbaar te maken? Ik ben benieuwd hoe goed en betrouwbaar het werkt. Ik twijfel een beetje tussen het op deze manier inrichten, of het zelf in te richten met NAT en Let's encrypt en zo.
Ik neig naar die cloud oplossing omdat ik dan niet zo veel zelf hoef te beheren (beetje tegen de Tweakers gedachte, ik weet het) maar het is wel weer € 75 per jaar.
De toegang vanaf buiten heb ik vervangen door een Nginx Proxy en het openzetten/forwarden van port 443.
Scheelt toch weer een paar euro.
Mocht iemand mijn Docker compose willen hebben hoor ik het wel.
Ik ben ook al een tijdje bezig om het voor elkaar te krijgen maar mij lukt het niet ook met jouw stukje code niet.madtraxx schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:10:
@Septillion
Bingo!!
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 type: entities entities: - entity: sensor.test_laadpaal_state name: laadpaal beschikbaar icon: mdi:ev-station style: | :host { {% if states('sensor.test_laadpaal_state') == 'Available' %} --paper-item-icon-color: green; {% elif states('sensor.test_laadpaal_state') == 'Occupied' %} --paper-item-icon-color: red; color: red; {% endif %} }
variabel zou natuurlijk mooier zijn, als status niet Available is dan "red" maar op zich ben ik hier ook mee uit de voeten.
Bedankt voor je hulp!
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| type: entities entities: - entity: sensor.ev_laadplek_van_straat_1 icon: mdi:ev-station style: | :host { {% if states('sensor.ev_laadplek_van_straat_1_state') == 'AVAILABLE' %} --paper-item-icon-color: green; {% elif states('sensor.ev_laadplek_van_straat_1_state') == 'CHARGING' %} --paper-item-icon-color: red; color: red; {% endif %} } |
Wat doe ik verkeerd?
Wat lukt er niet?
#glazenbolstuk
#glazenbolstuk
Sometimes you need to plan for coincidence
ik krijg netjes de informatie binnen dus zie AVAILABLE of CHARGING staan alleen het icoontje kleurt helemaal niet.
Ik heb daar wel interesse in. Ik maak nu gebruik van Nabu Casa, nooit ergens problemen mee gehad maar vind de prijsverhoging wat flink.mr.DJ95 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:07:
[...]
Mocht iemand mijn Docker compose willen hebben hoor ik het wel.
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Ik heb de volgende automation voor een TTS weerbericht van internet geplukt:
Nu heb ik de vertaling van de forecast[1].condition aan de praat, echter wil ik de 'condition' van vandaag hebben, pouring in dit geval. Weet iemand hoe ik dat netjes vertaald krijg?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| - service: tts.google_translate_say data: entity_id: media_player.nest_mini_boven message: > {% set weather = { 'clear-night': "heldere nacht", 'cloudy': "bewolkt", 'exceptional': "uitzonderlijk", 'fog': "mistig", 'hail': "hagel", 'lightning': "onweer", 'lightning-rainy': "onweer met regen", 'partlycloudy': "gedeeltelijk bewolkt", 'pouring': "harde regen", 'rainy': "regenachtig", 'snowy': "sneeuw", 'snowy-rainy': "natte sneeuw", 'sunny': "zonnig", 'windy': "winderig", 'windy-variant': "harde wind" } %} Goedemorgen! Het wordt vandaag {{ weather[state_attr('weather.buienradar', 'forecast')[1].condition] }} en {{ state_attr('weather.buienradar','temperature') }} graden met een luchtvochtigheid van {{ state_attr('weather.buienradar','humidity') }} procent. De windsnelheid is {{state_attr('weather.buienradar', 'wind_speed') }} kilometer per uur. Er is kans op {{state_attr('weather.buienradar', 'forecast')[1].precipitation }} mm neerslag. Fijne dag! language: nl mode: single |
Nu heb ik de vertaling van de forecast[1].condition aan de praat, echter wil ik de 'condition' van vandaag hebben, pouring in dit geval. Weet iemand hoe ik dat netjes vertaald krijg?
/f/image/MGLQRWevMhcL1WM46iZqhK19.png?f=fotoalbum_large)
Dit is de state van weather.buienradarVos schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:31:
Ik heb de volgende automation voor een TTS weerbericht van internet geplukt:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 - service: tts.google_translate_say data: entity_id: media_player.nest_mini_boven message: > {% set weather = { 'clear-night': "heldere nacht", 'cloudy': "bewolkt", 'exceptional': "uitzonderlijk", 'fog': "mistig", 'hail': "hagel", 'lightning': "onweer", 'lightning-rainy': "onweer met regen", 'partlycloudy': "gedeeltelijk bewolkt", 'pouring': "harde regen", 'rainy': "regenachtig", 'snowy': "sneeuw", 'snowy-rainy': "natte sneeuw", 'sunny': "zonnig", 'windy': "winderig", 'windy-variant': "harde wind" } %} Goedemorgen! Het wordt vandaag {{ weather[state_attr('weather.buienradar', 'forecast')[1].condition] }} en {{ state_attr('weather.buienradar','temperature') }} graden met een luchtvochtigheid van {{ state_attr('weather.buienradar','humidity') }} procent. De windsnelheid is {{state_attr('weather.buienradar', 'wind_speed') }} kilometer per uur. Er is kans op {{state_attr('weather.buienradar', 'forecast')[1].precipitation }} mm neerslag. Fijne dag! language: nl mode: single
[Afbeelding]
Mijn huidige rooted Toon 1 is hard aan vervanging toe, en overweeg een (rooted) Toon 2 aan te schaffen.
Nu ben ik niet getrouwd met het merk Toon, dus kijk ook even naar andere merken.
Ik stuur de thermostaat graag aan via HA, die (offline) integratie moet dus mogelijk zijn bij een nieuwe thermostaat. Ook moet die de ketel modulerend aansturen.
Naar welk merk zou ik ook kunnen kijken?
Nu ben ik niet getrouwd met het merk Toon, dus kijk ook even naar andere merken.
Ik stuur de thermostaat graag aan via HA, die (offline) integratie moet dus mogelijk zijn bij een nieuwe thermostaat. Ook moet die de ketel modulerend aansturen.
De Shelly EM kan maar één fase uitlezen. Je hebt dus of 3x een Shelly EM nodig of dus een Shelly 3EM-CJ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:18:
[...]
Huisaansluiting is inderdaad 3x25A. Heb ik voor de laadpaal dan zo'n Shelly 3EM nodig ipv 1 klem?
Elektrameter kan ik al uitlezen via P1.
Standaard card ondersteund geen style, heb je wel card-mod geïnstalleerd staan?ngommers schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:32:
[...]
ik krijg netjes de informatie binnen dus zie AVAILABLE of CHARGING staan alleen het icoontje kleurt helemaal niet.
Werkt \o/Pelle schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:54:
Ja, die heb ik. Ga eens kijken of het daarmee lukt, thanks!
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| - id: '123456789' alias: Meterstanden doorgeven description: 'Maandelijkse notiticatie van meterstanden' trigger: - platform: time at: 00:00:01 condition: - condition: template value_template: '{{ now().day == 1 }}' action: - service: notify.mobile_app_pelle_phone data: message: Meterstanden {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t1.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t2.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_export_t1.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_export_t2.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_gas.state|int }} - service: logbook.log data: name: Meterstanden message: '{{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t1.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t2.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_export_t1.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_export_t2.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_gas.state|int }}' |
Dank voor de pointers, met de Companion app is het vrij eenvoudig dus. Duurde alleen even voordat ik doorhad dat ik
states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t1.state
sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t1
En ook meteen geregeld dat het in de logs wordt weggeschreven, mocht ik m'n notificatie onverhoopt missen of wegswipen.
Om helemaal volledig te zijn: state_attr('weather.buienradar', 'forecast')[1].condition vervangen door states('weather.buienradar').Septillion schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:59:
@Vos Om @golles aan te vullen, dat is gewoon de state zelf van je entity. Dus gewoon state_attr('weather.buienradar', 'forecast') vervangen door states('weather.buienradar').
Nou, eigenlijk moet je states('sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t2') gebruiken in plaats van states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t2.statePelle schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:59:
[...]
Werkt \o/
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 - id: '123456789' alias: Meterstanden doorgeven description: 'Maandelijkse notiticatie van meterstanden' trigger: - platform: time at: 00:00:01 condition: - condition: template value_template: '{{ now().day == 1 }}' action: - service: notify.mobile_app_pelle_phone data: message: Meterstanden {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t1.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t2.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_export_t1.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_export_t2.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_gas.state|int }} - service: logbook.log data: name: Meterstanden message: '{{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t1.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t2.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_export_t1.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_export_t2.state|int }} / {{ states.sensor.p1_meter_xyz_total_gas.state|int }}'
Dank voor de pointers, met de Companion app is het vrij eenvoudig dus. Duurde alleen even voordat ik doorhad dat ikmoest gebruiken i.p.v.states.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t1.state.sensor.p1_meter_xyz_total_power_import_t1
En ook meteen geregeld dat het in de logs wordt weggeschreven, mocht ik m'n notificatie onverhoopt missen of wegswipen.
Zie ook de templating docs, en de warning daarin:
https://www.home-assistan...ration/templating/#states
/f/image/i3S6Wz0cl31rNzpn4RU2PeKV.png?f=fotoalbum_large)
sorry voor het grote plaatje @Septillion, bedankt voor de edit
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.GrasshopperNL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:43:
Mijn huidige rooted Toon 1 is hard aan vervanging toe, en overweeg een (rooted) Toon 2 aan te schaffen.
Momenteel heb ik een E-Twist die samen met mijn Remeha Calenta ketel kwam.
Werkt opzich prima maar geen integratie met HA dus wil deze wellicht ook vervangen.
Kan je nou als niet Eneco-gebruiker ook een Rooted Toon 2 gebruiken om bijv je Home-Assistant dashboard te laten zien ? Want dan is het wel heel interessantMarsman83 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:15:
[...]
Ik ben hier ook wel benieuwd naar.
Werkt opzich prima maar geen integratie met HA dus wil deze wellicht ook vervangen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je kan ook gebruik maken van een opentherm gateway om de ketel aan te sturen en vervolgens alleen een tablet in je woonkamer op te hangen die het dashboard van HA weergeeft.Marsman83 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:15:
[...]
Daar heb ik ook al eens aan zitten denken maar weet nog niet of wij hier klaar voor zijn.consolefreak schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:48:
[...]
Je kan ook gebruik maken van een opentherm gateway om de ketel aan te sturen en vervolgens alleen een tablet in je woonkamer op te hangen die het dashboard van HA weergeeft.
Waar laat je dan de daadwerkelijke temperatuurssensor voor de ketel? Of laat je die door HA regelen aan de hand van een willekeurige sensor (zoals bijvoorbeeld die in de Hue Motion sensor zit)?
Ik heb overigens een nieuw Energy dashboard gemaakt zodat ik meerdere zaken netjes bij elkaar heb.
Een paar dingen lukt me echter niet, bij het originele dashboard hebben ze mooi bovenin de periode selecteerbaar gemaakt, ik heb dat nu als card maar is natuurlijk minder fraai.
Ook krijg ik de cards niet over de gehele breedte van mijn scherm getoond.
Of 2 cards langs elkaar zou ook mooi zijn, ben hier nog niet zo goed in hoe dat moet.
Ik heb hieronder even mijn huidige code geplakt:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
| title: Verbruik views: - theme: Backend-selected title: Verbruik badges: [] cards: - type: vertical-stack cards: - type: energy-date-selection - type: energy-distribution link_dashboard: false - title: Energie Verbruik type: energy-usage-graph - type: energy-gas-graph - type: energy-devices-graph - square: true columns: 3 type: grid cards: - hours_to_show: 24 graph: line type: sensor detail: 2 name: Opbrengst entity: sensor.opbrengst_kw card_mod: null style: | ha-card { color: yellow; } - hours_to_show: 24 graph: line type: sensor entity: sensor.power_production detail: 2 card_mod: null style: | ha-card { color: green; } - hours_to_show: 24 graph: line type: sensor detail: 2 entity: sensor.power_consumption card_mod: null style: | ha-card { color: red; } - hours_to_show: 24 graph: line type: sensor entity: sensor.woonkamer_power detail: 2 name: Woonkamer - hours_to_show: 24 graph: line type: sensor entity: sensor.keuken_power detail: 2 name: Keuken - hours_to_show: 24 graph: line type: sensor entity: sensor.speelkamer_power detail: 2 name: Speelkamer - hours_to_show: 24 graph: line type: sensor detail: 2 entity: sensor.shelly_plug_s_mediakast_power name: Mediakast - hours_to_show: 24 graph: line type: sensor detail: 2 entity: sensor.droger_power name: Droger - hours_to_show: 24 graph: line type: sensor entity: sensor.myenergi_sanjilumar_power_charging detail: 2 name: Laadpaal - type: vertical-stack cards: - type: energy-grid-neutrality-gauge - type: energy-solar-consumed-gauge - type: energy-carbon-consumed-gauge |
Als die sensormetingen niet veel verschillen van je huidige sensor in de toon, is dat een prima alternatief natuurlijk. En mocht die HUE sensor systematisch 2 graden afwijkt, kan je daar prima rekening mee houden in je aansturing.Marsman83 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:57:
[...]
Daar heb ik ook al eens aan zitten denken maar weet nog niet of wij hier klaar voor zijn.
Waar laat je dan de daadwerkelijke temperatuurssensor voor de ketel? Of laat je die door HA regelen aan de hand van een willekeurige sensor (zoals bijvoorbeeld die in de Hue Motion sensor zit)?
Wat zijn hier de ervaringen met het gebruiken van (tijdelijke / met scene.create aangemaakte) scenes op mediaspelers?
Ik heb een Denon versterker met HEOS ondersteuning die ik zowel met TV gebruik maar ook voor luisteren (internet) radio en Spotify. Nu wil ik een automation maken waarmee ik alles kan uit zetten en later automatisch hervatten. Nu ik echter een scene.create doe op de versterker (Denon integratie), deze uit zet, en daarna de scene activeer gaat de versterker wel aan maar begint niet met spelen. Nu heb ik ook de media_player van de Heos integratie toegevoegd, maar nu lijkt die wel te beginnen met spelen maar staat het volume op 0
Alleen weet ik niet of het volume eerst met alleen de Denon media_player ook op 0 stond. Ik heb ook nog een automation die het volume automatisch aanpast naar een minimum. Mogelijk dat die dus een bump van 0 naar 20 heeft gedaan in de eerdere tests. Daarnaast lijkt het ook niet goed te gaan met Spotify. Dat is uiteraard Spotify Connect en dus niet te bedienen via de versterker / Heos maar alleen via Spotify zelf met afspelen op een ander apparaat. Maar ik gok dat ik er dan niet aan ontkom om conditioneel de scene aan te maken met of zonder de media_player van Spotify in de snapshot. (immers moet die niet Spotify herstellen als die bv laatst actief was op mijn telefoon of zo)
Ik heb een Denon versterker met HEOS ondersteuning die ik zowel met TV gebruik maar ook voor luisteren (internet) radio en Spotify. Nu wil ik een automation maken waarmee ik alles kan uit zetten en later automatisch hervatten. Nu ik echter een scene.create doe op de versterker (Denon integratie), deze uit zet, en daarna de scene activeer gaat de versterker wel aan maar begint niet met spelen. Nu heb ik ook de media_player van de Heos integratie toegevoegd, maar nu lijkt die wel te beginnen met spelen maar staat het volume op 0
Ik zou graag wat advies vragen omdat ik even niet goed weet hoe het volgende het beste aan te pakken.
Ik heb deze week een gewogen graaddag sensor aangemaakt.
Deze wordt als volgt berekend:
15 (mijn stookgrens) - gemiddelde buitentemperatuur) * gewogen graaddag factor (deze maand 1,1)
Ik gebruik deze sensor nu om het verbruik van mijn airco's om te zetten in gebruik/gewogen graaddag. Dit werkt opzicht prima en heb ik ook in een grafana dashboardje gegoten:
/f/image/gkbn9sUuUU7iEd4H26QNjaTb.png?f=fotoalbum_large)
Ik loop hier echter tegen het volgende probleem aan. De waarde van de graaddag sensor varieert door de dag (omdat de gemiddelde buitentemperatuur ook door de dag veranderd). In Grafana wil ik dan ook de laatste waarde van de dag weergeven. Hier gaat het echter mis. Als ik de Last() value pak dan geeft de grafiek een waarde weer op het tijdstijd 01:00, terwijl ik eigenljk de waarde op 23:59 wil laten zien.
Na wat google werk zou het een tijdszone issue kunnen zien, maar ook hier niet echt een oplossing gevonden helaas. '
Nu was mijn gedachte, wat als ik nu een nieuwe sensor creeer die de waarde van de graaddagsensor vastlegt op tijdstip 23.59. Dan zou ik deze sensor waarde aan mijn Grafana dashboard toe kunnen voegen.
Nu kwam ik de template trigger optie tegen, maar ik krijg deze helaas niet werkend. Iemand die me in de juiste richting kan duwen eventueel?
15 (mijn stookgrens) - gemiddelde buitentemperatuur) * gewogen graaddag factor (deze maand 1,1)
Ik gebruik deze sensor nu om het verbruik van mijn airco's om te zetten in gebruik/gewogen graaddag. Dit werkt opzicht prima en heb ik ook in een grafana dashboardje gegoten:
/f/image/gkbn9sUuUU7iEd4H26QNjaTb.png?f=fotoalbum_large)
Ik loop hier echter tegen het volgende probleem aan. De waarde van de graaddag sensor varieert door de dag (omdat de gemiddelde buitentemperatuur ook door de dag veranderd). In Grafana wil ik dan ook de laatste waarde van de dag weergeven. Hier gaat het echter mis. Als ik de Last() value pak dan geeft de grafiek een waarde weer op het tijdstijd 01:00, terwijl ik eigenljk de waarde op 23:59 wil laten zien.
Na wat google werk zou het een tijdszone issue kunnen zien, maar ook hier niet echt een oplossing gevonden helaas. '
Nu was mijn gedachte, wat als ik nu een nieuwe sensor creeer die de waarde van de graaddagsensor vastlegt op tijdstip 23.59. Dan zou ik deze sensor waarde aan mijn Grafana dashboard toe kunnen voegen.
Nu kwam ik de template trigger optie tegen, maar ik krijg deze helaas niet werkend. Iemand die me in de juiste richting kan duwen eventueel?
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW
Ik heb hier overal Google Cast devices en heb daar een script voor gemaakt.RobertMe schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:46:
Wat zijn hier de ervaringen met het gebruiken van (tijdelijke / met scene.create aangemaakte) scenes op mediaspelers?
Ik heb een Denon versterker met HEOS ondersteuning die ik zowel met TV gebruik maar ook voor luisteren (internet) radio en Spotify. Nu wil ik een automation maken waarmee ik alles kan uit zetten en later automatisch hervatten. Nu ik echter een scene.create doe op de versterker (Denon integratie), deze uit zet, en daarna de scene activeer gaat de versterker wel aan maar begint niet met spelen. Nu heb ik ook de media_player van de Heos integratie toegevoegd, maar nu lijkt die wel te beginnen met spelen maar staat het volume op 0Alleen weet ik niet of het volume eerst met alleen de Denon media_player ook op 0 stond. Ik heb ook nog een automation die het volume automatisch aanpast naar een minimum. Mogelijk dat die dus een bump van 0 naar 20 heeft gedaan in de eerdere tests. Daarnaast lijkt het ook niet goed te gaan met Spotify. Dat is uiteraard Spotify Connect en dus niet te bedienen via de versterker / Heos maar alleen via Spotify zelf met afspelen op een ander apparaat. Maar ik gok dat ik er dan niet aan ontkom om conditioneel de scene aan te maken met of zonder de media_player van Spotify in de snapshot. (immers moet die niet Spotify herstellen als die bv laatst actief was op mijn telefoon of zo)
Maar met scenes werkt dat inderdaad niet, zeker niet met Spotify. Mijn script gebruikt daarvoor Spotcast.
Het makkelijkst is het met Sonos, die integratie heeft een snapshot functie.
Gewoon max() ipv last() gebruiken.Kire88 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:59:
Na wat google werk zou het een tijdszone issue kunnen zien, maar ook hier niet echt een oplossing gevonden helaas.
Da's wel jammer. Dan maar verder testen met alleen mijn Nvidia Shield v.w.b. "tijdelijk alles uit" en "later hervatten". Vooral ook het feit dat de volume regeling mis loopt...TheFes schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:00:
[...]
Ik heb hier overal Google Cast devices en heb daar een script voor gemaakt.
Maar met scenes werkt dat inderdaad niet, zeker niet met Spotify. Mijn script gebruikt daarvoor Spotcast.

Enig idee of dat een Sonos of een integratie feature is? Als het in de integratie zit zou ik natuurlijk kunnen pogen om dat ook daarin in te bouwen.Het makkelijkst is het met Sonos, die integratie heeft een snapshot functie.
En eigenlijk hoef ik het niet eens zo spannend te hebben. Ik zou mogelijk zelfs met een choose kunnen kijken of de Shield speelt, zo ja => turn_off, wachten op terugkeer / verder gaan, => turn_on (+ evt automatisch play). Staat de versterker aan dan die uit en later weer aan zetten, en is het Spotify op de versterker kan het evt via de Spotify integratie en anders vast via SpotCast (gebruik ik sowieso nog niet).
toen ik aan het kijken was om de Nest v3 thermostaat te vervangen heb ik zitten kijken naar de (rooted) toon 2 en de Anna Thermostaat. uiteindelijk ben ik voor de Anna gegaan; voornamelijke reden was de prijs en de mogelijkheid om 'm bedraad aan het netwerk te koppelen.GrasshopperNL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:43:
Integratie met HA ben ik zeer tevreden mee, enkel moet ik nog eens kijken hoe ik vanuit HA kan wisselen tussen schema's (staat momenteel laag op de To-Do lijst

voor die gene die zich afvraagd waarom ik de Nest heb gedumpt; intergratie met HA was enkel mogelijk door bij Google aan API toegang te vragen welke achter een Paywall zit, en je dus nog steeds afhankelijk bent van de 'Cloud'
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ook aan gedacht en al geprobeerd. Het probleem is alleen dat de graaddag sensor door de dag heen in waarde fluctueert, omdat de gemiddelde temperatuur ook op of afloopt. Het gaat me dus daadwerkelijk om de laatste waarde van deze sensor op de dag:
:fill(white):strip_exif()/f/image/DyJFbmYBnER5YEm2jh3570AS.png?f=user_large)
En de gemiddelde termperatuur sensor:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Qyv3Nk24jmJp6fedgoesAwRB.png?f=user_large)
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW
Ik gebruik inderdaad ZHA. Die link is top inderdaad maar ik kan geen 'OTA firmware provider source URL' vinden voor TUYA.Koepert schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:46:
Hoe gebruik je Zigbee in Home Assistant?
ZHA?(Zigbee Home Automation),is even een aanname: https://www.home-assistan...zha/#ota-firmware-updates
Als het Zigbee2MQTT is --> daar is n tabblad voor OTA.
Ik heb nu geprobeerd om Zigbee2mqtt te installeren aangezien daar wel een OTA knopje bestaat, maar nog geen succes. Hij kan niet mosquitto bereiken schijnbaar...
don't mind me
Daar had ik inderdaad niet aan gedacht.Kire88 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:13:
Ook aan gedacht en al geprobeerd. Het probleem is alleen dat de graaddag sensor door de dag heen in waarde fluctueert, omdat de gemiddelde temperatuur ook op of afloopt. Het gaat me dus daadwerkelijk om de laatste waarde van deze sensor op de dag
Ik heb ook al timezone issues gehad in Grafana; normaalgezien gebruikt die de tijd die je browser doorgeeft. Bij mij was het probleem dat een (privacy) extension een setting had veranderd in Firefox: `privacy.resistFingerprinting = false ` - die zorgt ervoor dat je timezone gespoofed wordt. Mogelijks is het bij jou iets gelijkaardigs.
@-CJ Hier hangt een Expandable-6-Channel-ESP32-Energy-Meter in de meterkast.-CJ schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:18:
[...]
Huisaansluiting is inderdaad 3x25A. Heb ik voor de laadpaal dan zo'n Shelly 3EM nodig ipv 1 klem?
Elektrameter kan ik al uitlezen via P1.
En ct klemmen in de groepenkast. Het is 'stackable' uitbreidbaar naar 42.
De basis voorziet in 2 x 3 fase. Kan geïntegreerd worden in Home Assistant middels ESPHome.
:strip_exif()/f/image/YHilXGe2P5NnFYphd0u2d9s3.png?f=user_large)
De mens leert. De mensheid niet.
Hierlangs ook niet? https://www.tuya.com/prod...anagement/firmware-updatePindakaas schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:14:
[...]
Ik gebruik inderdaad ZHA. Die link is top inderdaad maar ik kan geen 'OTA firmware provider source URL' vinden voor TUYA.
Ik heb nu geprobeerd om Zigbee2mqtt te installeren aangezien daar wel een OTA knopje bestaat, maar nog geen succes. Hij kan niet mosquitto bereiken schijnbaar...
of: https://developer.tuya.co...te-guide?id=Kabiscmcb1flz
Enne.. ZHA en Zigbee2mqtt tegelijk is niet aan te raden. De Mosquitto broker heb je wel geinstalleerd?? Lees: handleiding gevolgd.
Ik ben binnen ZHA een Tuya apparaat kunnen updaten.Pindakaas schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:14:
[...]
Ik gebruik inderdaad ZHA. Die link is top inderdaad maar ik kan geen 'OTA firmware provider source URL' vinden voor TUYA.
OTA file kun je hier vinden:
https://github.com/Koenkk/zigbee-OTA/tree/master/images
daarna kun ja de OTA handmatig voor de betreffende apparaat triggeren:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| service: zha.issue_zigbee_cluster_command data: ieee: "00:15:8d:00:05:d2:9a:35" endpoint_id: 1 cluster_id: 0x0019 cluster_type: out command_type: client command: 0 args: - 0 - 100 |
handige informatie bron: https://github.com/mdeweerd/zha-toolkit
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ik gebruik een geroote Toon2 i.c.m. HA, dat werkt perfect. Echter voor mij één groot nadeel, de temperatuursensor van de Toon2 vind ik drama! Koelt het af in huis dan wijkt ie negatief is (bij 18 graden geeft ie 16 aan), warm je het huis op dan wijkt ie positief af (geeft ie 22 aan ipv 20). Als de temperatuur constant is dan past ie zich redelijk goed aan.GrasshopperNL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:43:
Maar mede hierdoor ben ik beetje aan het oriënteren of ik de Toon2 misschien ga vervangen.
Klinkt wel interessant, eens verder in verdiepen.consolefreak schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:48:
[...]
Je kan ook gebruik maken van een opentherm gateway om de ketel aan te sturen en vervolgens alleen een tablet in je woonkamer op te hangen die het dashboard van HA weergeeft.
Er is een topic hier zie ik
[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 18-11-2022 13:02 ]
Als je dan bijv. Spotify afspeelt op je Google devices en je krijgt een TTS bericht tussendoor dan gaat ie daarna weer verder met afspelen? Zoiets heb ik nog op mijn to-do lijst staanTheFes schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:00:
[...]
Ik heb hier overal Google Cast devices en heb daar een script voor gemaakt.
Het makkelijkst is het met Sonos, die integratie heeft een snapshot functie.
Kan je niet een sensor maken die de gemiddelde temperatuur berekend voor de huidige datum, elke 10 minuten ofzo. bv iets als hierrrKire88 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:59:
Ik zou graag wat advies vragen omdat ik even niet goed weet hoe het volgende het beste aan te pakken.
[Afbeelding]
mogelijke sql:
code:
1
| SELECT AVG (state) as state FROM states WHERE entity_id = 'sensor.temp' AND date(last_updated) = date('now'); |
Ook dan gaat het niet helemaal goed (de tijden in de DB zijn UTC) maar ik denk dat die 1 of 2 uurtjes voor het gemiddelde niet zo heel veel uitmaken.
Deze 'gemiddelde dag temp' sensor zal dan de hele tijd wijzigen totdat een nieuwe dag begint en daar kun je dan je graaddagen berekening op los laten.
EDIT oh dit gaat ook niet werken denk ik, maar ja ik weet niet precies wat jij voor data source je in grafana gebruikt. Influx of sqlite of iets anders.
[ Voor 3% gewijzigd door Kalentum op 18-11-2022 13:22 ]
Hier ook een Plugwise Anna icm Homeassistant. Destijds gekozen omdat ze
- 2e hands erg betaalbaar zijn (zorg wel dat je de goede versie neemt, er is een opentherm variant en een voor 230v aan/uit ketels)
- Ze niet afhankelijk van de cloud is
- Mocht homeassistant crashen ik terug kan vallen op de plugwise app/webinterface van de bridge. Het weekprogramma en de scenes heb ik ingesteld in de Anna zelf, Homeassistant gebruik ik voor afwijkingen van het programma op basis van het aantal aanwezigen in huis en natuurlijk de grafiekjes.
Bedankt voor de tip. Ik gebruik echter geen firefox en heb ook opgegeven dat ik het met een setting in Grafana kan oplossen. Vandaar mijn idee om dus dagelijks om 23.59 de sensorwaarde in een nieuwe sensor te stoppen. Nu vond ik deze thread om het community forum:Slonzo schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:18:
[...]
Daar had ik inderdaad niet aan gedacht.
Ik heb ook al timezone issues gehad in Grafana; normaalgezien gebruikt die de tijd die je browser doorgeeft. Bij mij was het probleem dat een (privacy) extension een setting had veranderd in Firefox: `privacy.resistFingerprinting = false ` - die zorgt ervoor dat je timezone gespoofed wordt. Mogelijks is het bij jou iets gelijkaardigs.
https://community.home-as...ue-every-24hours/394738/3
Nu lijkt de code die daar in een van de posts staat te zijn wat ik zoek. Maar ik krijg het niet werkend in mijn huidige template config:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| template: - trigger: - platform: time at: "23:59" sensor: - name: "degree day daily" unit_of_measurement: "dd" state: > {{ states('sensor.degree_day') }} sensor: - name: "Last readout 1.8.0" unique_id: onemeter_from_grid_1_8_0 state: "{{ states.sensor.onemeter.state.split(' ')[0] }}" unit_of_measurement: "kWh" state_class: total_increasing device_class: energy icon: mdi:flash |
Het stukje van regel 2 tm 9 klopt dus niet. Vanaf regel 10 is wat ik reeds had (en daarachter staat nog een hele rits sensoren.
[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 18-11-2022 15:06 . Reden: Denk aan de ' yaml' bij code-tags aub ]
Nog in de aanbieding ooksinuz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:14:
- 2e hands erg betaalbaar zijn (zorg wel dat je de goede versie neemt, er is een opentherm variant en een voor 230v aan/uit ketels)
- Mocht homeassistant crashen ik terug kan vallen op de plugwise app/webinterface van de bridge. Het weekprogramma en de scenes heb ik ingesteld in de Anna zelf, Homeassistant gebruik ik voor afwijkingen van het programma op basis van het aantal aanwezigen in huis en natuurlijk de grafiekjes.
https://www.bol.com/nl/nl...BKIw.2_40.43.ProductTitle
Die gebruik ik ook, in combinatie met thermostaatknoppen. Werkt echt prima, heel stabiel en de integratie met HA biedt nog wat extra sensoren waar je misschien weer mee aan de slag kunt (heetwatervraag, modulatieniveau, comfortstand, waterdruk, verwarmingsstatus, etc).sinuz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:14:
Werkt dit ook als je nu 2 zones(verdiepingen) hebt ivm vloerverwarming?Koepert schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:39:
[...]
Nog in de aanbieding ook(de OpenTherm dan)
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
GEEEN IDEEDennusB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:53:
[...]
Werkt dit ook als je nu 2 zones(verdiepingen) hebt ivm vloerverwarming?
Als ik wat ga doen ga ik OTGW route maar wij hebben beneden Vloerverwarming op 1 stand en boven bijna nooit aan, dus ik win er niet zoveel mee.
Dat is precies wat het doet jaVos schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:07:
[...]
Als je dan bijv. Spotify afspeelt op je Google devices en je krijgt een TTS bericht tussendoor dan gaat ie daarna weer verder met afspelen? Zoiets heb ik nog op mijn to-do lijst staan
Beetje offtopic, maar heeft de Anna een goede betrouwbare temperatuursensor?sinuz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:14:
Het lijkt er op dat dit inderdaad werkt. Enige wat (nog) niet werkt is een grafiek in Lovelace.Septillion schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:29:
@Toppe Welke helper is dat? Ik zie er in de UI geen, toch? Via de statistic integration kan je een average_linear sensor aanmaken met een max_age van 24 uur maken (wel even sampling_size hoger zetten dan je maximaal per dag aan samples verwacht).
De sensor heeft een waarde van 2,0 en in Lovelace wil hij daar opnieuw het gemiddelde mee berekenen terwijl ik alléén die 2,0 wil hebben.
![]() | ![]() |
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Is er een simpele manier om meeteenheden om te zetten zonder extra sensors? De modbus SolarEdge integratie rapporteert de huidige opwek in Watt. De DSMR Reader integratie rapporteert de huidige afname en teruglevering echter in kilowatt. Deze kan ik bv in de history tab niet in een grafiek zien omdat deze dus een andere eenheid hebben. Terwijl het in deze natuurlijk puur een factor 1000 is en ze dus in principe wel te vergelijken zijn als de W maal 1000 gedaan wordt of de kW dan delen door 1000.
En met een extra template sensor kan ik dan wel een converteren. Maar dat levert natuurlijk weer een extra sensor op etc. Die ik dan ook weer moet excluden want onzinnig om "hetzelfde" dubbel te loggen.
En met een extra template sensor kan ik dan wel een converteren. Maar dat levert natuurlijk weer een extra sensor op etc. Die ik dan ook weer moet excluden want onzinnig om "hetzelfde" dubbel te loggen.
Ik kan je helaas niet helpen met je probleem, maar ik heb wel een vraagje. Waar ik tegenaanliep bij het maken van een dergelijke sensor is dat home assistant alleen de status opslaat bij een wijziging. als de temperatuur tijdens de dag dus vrij gelijk is heb je heel weinig punten. Pas als de temperatuur gaat verlopen dan pas krijg je meer meetpunten. Daardoor weegt een schommelende temperatuur veel zwaarder dan een gelijkmatige temperatuur en gaat de complete berekening scheef. Hoe heb jij dat opgelost?Kire88 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:59:
[Afbeelding]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Mijn oplossing is als volgt.Magic schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:29:
[...]
Ik kan je helaas niet helpen met je probleem, maar ik heb wel een vraagje. Waar ik tegenaanliep bij het maken van een dergelijke sensor is dat home assistant alleen de status opslaat bij een wijziging. als de temperatuur tijdens de dag dus vrij gelijk is heb je heel weinig punten. Pas als de temperatuur gaat verlopen dan pas krijg je meer meetpunten. Daardoor weegt een schommelende temperatuur veel zwaarder dan een gelijkmatige temperatuur en gaat de complete berekening scheef. Hoe heb jij dat opgelost?
Ik gebruik de temperatuur waarde (attribute) van de met.no integratie.
YAML:
1
2
3
4
5
6
| template: sensor: - name: "met.no outside temperature" unique_id: met.no outside temperature state: "{{ state_attr('weather.home', 'temperature') }}" unit_of_measurement: "°C" |
En daar heb ik een average sensor van gemaakt
YAML:
1
2
3
4
5
6
| sensor: - platform: average name: average_daily_outdoor_temp start: '{{ now().replace(hour=0).replace(minute=0).replace(second=0) }}' end: '{{ now() }}' entities: sensor.met_no_outside_temperature |
Het gebruik van de attribute van de met.no integratie is trouwens tijdelijk totdat ik een goede buitensensor heb gevonden die ik kan gebruiken met daardwerkelijke waardes in plaats van benaderingen
[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 18-11-2022 15:08 . Reden: Denk aan de ' yaml' bij code-tags aub ]
Hey! Ik ben op zoek naar "een slimme/logische manier" om te detecteren of we in bed liggen, zonder druksensor. Ik wil dus op basis van bepaalde entiteiten "gokken" of we in bed liggen (met behulp van een bayesian sensor, denk ik: https://www.home-assistant.io/integrations/bayesian/)
Zelf heb ik onderstaande ideeën - iemand die dit kan aanvullen (door eerdere ervaringen misschien)
?
Zelf heb ik onderstaande ideeën - iemand die dit kan aanvullen (door eerdere ervaringen misschien)
- Enkel als de zon onder is/na 21u.
- Als één van de twee personen niet thuis is, geen rekening mee houden.
- De iPhones van de aanwezigen zijn aan het laden (of de slaap focus is ingeschakeld)
- Lichten op de slaapkamer zijn uit.
- De bewegingsdetector op de gang is al x-aantal minuten niet meer getriggered.
Wil je weten of iedereen op bed ligt? Dan zou ik ook kijken of de lichten in de andere kamers uit zijn. Tenzij je altijd een lamp aan hebt 's nachts.Shattering schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:49:
Hey! Ik ben op zoek naar "een slimme/logische manier" om te detecteren of we in bed liggen, zonder druksensor. Ik wil dus op basis van bepaalde entiteiten "gokken" of we in bed liggen (met behulp van een bayesian sensor, denk ik: https://www.home-assistant.io/integrations/bayesian/)
Zelf heb ik onderstaande ideeën - iemand die dit kan aanvullen (door eerdere ervaringen misschien)?
- De iPhones van de aanwezigen zijn aan het laden (of de slaap focus is ingeschakeld)
Alle bovenstaande punten zouden waar kunnen zijn als er iemand op de bank TV zit te kijken en die persoon toevallig een actieve telefoondag gehad heeft en daarom zijn/haar telefoon aan de lader heeft gehangen.
Hoort deze post daarbij? TheFes in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4"
Is dat nog up-to-date en werkend?
Wij kijken met regelmaat TV in het donker dus ik zou zelf de laders achtere en energie meter hangenTheFes schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:53:
[...]
Wil je weten of iedereen op bed ligt? Dan zou ik ook kijken of de lichten in de andere kamers uit zijn. Tenzij je altijd een lamp aan hebt 's nachts.
Alle bovenstaande punten zouden waar kunnen zijn als er iemand op de bank TV zit te kijken en die persoon toevallig een actieve telefoondag gehad heeft en daarom zijn/haar telefoon aan de lader heeft gehangen.
Dat is hier net "het probleem", mijn vriendin vergeet de lichten uit te doen, dus de status van andere lichten wil helaas niet zoveel zeggenTheFes schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:53:
[...]
Wil je weten of iedereen op bed ligt? Dan zou ik ook kijken of de lichten in de andere kamers uit zijn. Tenzij je altijd een lamp aan hebt 's nachts.
Aan die false positive had ik nog niet gedacht, bedankt!
Dat komt omdat HA het weer uit de long term statistics wil halen voor die kaart. En dan wordt er alleen een gemiddelde. min en max opgeslagen per uur. Maar lijkt me voor long term prima als je daar dan weer gemiddelde van pakt.Toppe schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:15:
[...]
Het lijkt er op dat dit inderdaad werkt. Enige wat (nog) niet werkt is een grafiek in Lovelace.
De sensor heeft een waarde van 2,0 en in Lovelace wil hij daar opnieuw het gemiddelde mee berekenen terwijl ik alléén die 2,0 wil hebben.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ah,jah, door ze eerst per uur te vergaren zal inderdaad de variatie een stuk kleiner zijn, eens kijken of ik dat ook toe kan passen, Thanks!Kire88 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:34:
[...]
Mijn oplossing is als volgt.
Ik gebruik de temperatuur waarde (attribute) van de met.no integratie.
YAML:
1 2 3 4 5 6 template: sensor: - name: "met.no outside temperature" unique_id: met.no outside temperature state: "{{ state_attr('weather.home', 'temperature') }}" unit_of_measurement: "°C"
En daar heb ik een average sensor van gemaakt
YAML:
1 2 3 4 5 6 sensor: - platform: average name: average_daily_outdoor_temp start: '{{ now().replace(hour=0).replace(minute=0).replace(second=0) }}' end: '{{ now() }}' entities: sensor.met_no_outside_temperature
Het gebruik van de attribute van de met.no integratie is trouwens tijdelijk totdat ik een goede buitensensor heb gevonden die ik kan gebruiken met daardwerkelijke waardes in plaats van benaderingen
Dat is ooit het prille begin geweest denk ik.Vos schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:54:
[...]
Hoort deze post daarbij? TheFes in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4"
Is dat nog up-to-date en werkend?
Ik kan me dit zelfs niet meer herinneren. Inmiddels is het een script van 1200 regels (inclusief een helper script)
Zie https://community.home-as...pted-by-any-action/383896
Ik gebruik een bayesian sensor om te bepalen of we slapen.Shattering schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:49:
Zelf heb ik onderstaande ideeën - iemand die dit kan aanvullen (door eerdere ervaringen misschien)?
Bijv. radio en tv uit, lampen in de vensterbank uit, telefoon aan de oplader, allemaal thuis, dan slapen we waarschijnlijk.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. De sensor verzamelt gewoon 'on the go' nieuwe waardes:Magic schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:10:
[...]
Ah,jah, door ze eerst per uur te vergaren zal inderdaad de variatie een stuk kleiner zijn, eens kijken of ik dat ook toe kan passen, Thanks!
/f/image/DBulPzpJjU9oeDHT8z3wQ6UX.png?f=fotoalbum_large)
Wij hebben ieder op de slaapkamer een wireless charging pad.Shattering schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:49:
Ik trigger nu dus op het moment dat een van ons zijn telefoon op de wireless charger legt en op dat moment een van de telefoons al aan het laden is (in de rest van het huis laden we bekabeld).
Dat gebeurd middels de HomeAssistant app op onze telefoons.
Zo triggert altijd de laatste die naar bed gaat de "Goodnight Automation".
Daarbij zet ik alle lichten beneden uit (de rest zit op motion sensors), airco's en de tv's, receivers, mediaplayers via de Harmony Hubs.
Diezelfde actie heb ik overigens ook gekoppeld aan de masterswitch (Hue Tap bij de voordeur) voor als we weg gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Marsman83 op 18-11-2022 15:56 ]
@Marsman83Marsman83 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:15:
[...]
Die is er wel, via de BDR Thermostaat :-) Dat blijkt min of meer dezelfde te zijn. Ik weet uit mijn hoofd niet meer waar die bij tweakers in het forum voorbij kwam, maar bij mij werkt dat prima.
PS. ik dacht dat het deze was in Github : https://github.com/055Richard/BDRthermostatHA
[ Voor 1% gewijzigd door royaljoop op 18-11-2022 15:56 . Reden: link toegevoegd ]
Hoe kan je zien of je draadloos of bekabeld aan het laden bent?Marsman83 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:54:
[...]
Wij hebben ieder op de slaapkamer een wireless charging pad.
Ik trigger nu dus op het moment dat een van ons zijn telefoon op de wireless charger legt en op dat moment een van de telefoons al aan het laden is (in de rest van het huis laden we bekabeld).
Dat gebeurd middels de HomeAssistant app op onze telefoons.
Zo triggert altijd de laatste die naar bed gaat de "Goodnight Automation".
Daarbij zet ik alle lichten beneden uit (de rest zit op motion sensors), airco's en de tv's, receivers, mediaplayers via de Harmony Hubs.
Diezelfde actie heb ik overigens ook gekoppeld aan de masterswitch (Hue Tap bij de voordeur) voor als we weg gaan.
Als je de HomeAssistant app op je telefoon installeert dan kan je deze binnen HA gebruiken als trigger.Shattering schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:56:
[...]
Hoe kan je zien of je draadloos of bekabeld aan het laden bent?
Dit is mijn trigger:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| trigger: - platform: state entity_id: - sensor.sm_g991b_charger_type to: wireless for: hours: 0 minutes: 0 seconds: 5 |
Die linkjes ga ik even checken, thanks!Koepert schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:35:
[...]
Hierlangs ook niet? https://www.tuya.com/prod...anagement/firmware-update
of: https://developer.tuya.co...te-guide?id=Kabiscmcb1flz
Enne.. ZHA en Zigbee2mqtt tegelijk is niet aan te raden. De Mosquitto broker heb je wel geinstalleerd?? Lees: handleiding gevolgd.
en ik heb uiteraard ZHA eerst gestopt en netjes de mosquito handleiding gevolgd. Maar ik denk dat ik eerst de linkjes hierboven en de tips van @geenwindows maar ga volgen.
Bedankt beide!
don't mind me
Ik heb de App, maar de "charger_type" sensor heb ik wel niet (op iOS)?Marsman83 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:58:
[...]
Als je de HomeAssistant app op je telefoon installeert dan kan je deze binnen HA gebruiken als trigger.
Dit is mijn trigger:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 trigger: - platform: state entity_id: - sensor.sm_g991b_charger_type to: wireless for: hours: 0 minutes: 0 seconds: 5
Wij hebben enkel Android hier in huisShattering schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:02:
[...]
Ik heb de App, maar de "charger_type" sensor heb ik wel niet (op iOS)?
Had het al gevonden ... die heb je enkel bij Android
Ik heb gewoon de trigger dat als tussen 22:00 - 05:00 mijn nachtlamp uit gaat, ik waarschijnlijk wel in bed lig. Mijn nachtlamp is verbonden met HA.Shattering schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:49:
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Via Marktplaats was het voor 60 euro gelukt!Koepert schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:39:
[...]
Nog in de aanbieding ook(de OpenTherm dan)
Het irriteerde me in elk geval niet dus ik heb na een tijdje de extra temperatuursensor in de woonkamer weggehaald. Ik heb hem er net weer teruggezet en zal hem eens een dag laten meedraaien om te kijken hoe groot het verschil is.Vos schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:01:
[...]
Beetje offtopic, maar heeft de Anna een goede betrouwbare temperatuursensor?
Kan je de Anna ook gebruik laten maken van een externe sensor?sinuz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:36:
[...]
Via Marktplaats was het voor 60 euro gelukt!
[...]
Het irriteerde me in elk geval niet dus ik heb na een tijdje de extra temperatuursensor in de woonkamer weggehaald. Ik heb hem er net weer teruggezet en zal hem eens een dag laten meedraaien om te kijken hoe groot het verschil is.
Oh, ik denk dat ik je code iets ander gelezen heb dan wat er staat, maar me wel een goed idee gaf. Ik zie dat jij hetzelfde probleem hebt (al dan niet bewust) als waar ik tegenaan liep. Je ziet dat bij jouw curve de metingen niet consistent dezelfde interval hebben. Metingen aan het stijgende deel van de curve krijgen dus meer gewicht omdat ze in aantal meer zijn.Kire88 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:52:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. De sensor verzamelt gewoon 'on the go' nieuwe waardes:
[Afbeelding]
Ik zit te worstelen met de Evohome integration.
Per zone kan ik een 'thermostat' card toevoegen met entity 'climate.<zonenaam>', die de actuele temperatuur van de betreffende zone op 0.1 graad nauwkeurig weergeeft.
Als ik diezelfde entity in een grafiek zet, is hij ineens op 0.5 graden afgerond. Is het mogelijk de actuele temperatuur op 0.1 graden nauwkeurig in een variabele te krijgen?
Heb ik een instelling gemist? Evohome weet het nl. wel.
Ik heb dit ook al geprobeerd via Node-Red, maar dat is me niet gelukt.
Per zone kan ik een 'thermostat' card toevoegen met entity 'climate.<zonenaam>', die de actuele temperatuur van de betreffende zone op 0.1 graad nauwkeurig weergeeft.
Als ik diezelfde entity in een grafiek zet, is hij ineens op 0.5 graden afgerond. Is het mogelijk de actuele temperatuur op 0.1 graden nauwkeurig in een variabele te krijgen?
Heb ik een instelling gemist? Evohome weet het nl. wel.
Ik heb dit ook al geprobeerd via Node-Red, maar dat is me niet gelukt.
Ik ben aan het worstelen om een dubbele switch van Aqara (QBKG12LM) goed werkend te krijgen. Door alle wijzigingen in de MQTT heb ik de yaml code wat moeten aanpassen en nu krijg ik de switch niet goed werkend in Home Assistant. Ik krijg niet goed de status door en kan 'm niet aan/uit schakelen. Wat doe ik fout?
Voorheen gebruikte ik ook value_template: “{{ value_json.state }}, maar dat is obsolete verklaard.
Voorheen gebruikte ik ook value_template: “{{ value_json.state }}, maar dat is obsolete verklaard.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| switch: # # A-BU-05 Keuken (QBKG12LM), dubbele schakelaar Links - unique_id: licht_onder_de_kastjes object_id: licht_onder_de_kastjes name: "Licht onder de kastjes" state_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/left/get" command_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/left/set" payload_on: "ON" payload_off: "OFF" state_on: "ON" state_off: "OFF" optimistic: true qos: 1 # # A-BU-05 Keuken (QBKG12LM), dubbele schakelaar Rechts - unique_id: grote_keukenlicht object_id: grote_keukenlicht name: "Grote Keukenlicht" state_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/right/get" command_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/right/set" payload_on: "ON" payload_off: "OFF" state_on: "ON" state_off: "OFF" optimistic: true qos: 1 |
Ik zie value_template nog gewoon in de docs staan hoorVillager schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:40:
Ik ben aan het worstelen om een dubbele switch van Aqara (QBKG12LM) goed werkend te krijgen. Door alle wijzigingen in de MQTT heb ik de yaml code wat moeten aanpassen en nu krijg ik de switch niet goed werkend in Home Assistant. Ik krijg niet goed de status door en kan 'm niet aan/uit schakelen. Wat doe ik fout?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 switch: # # A-BU-05 Keuken (QBKG12LM), dubbele schakelaar Links - unique_id: licht_onder_de_kastjes object_id: licht_onder_de_kastjes name: "Licht onder de kastjes" state_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/left/get" command_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/left/set" payload_on: "ON" payload_off: "OFF" state_on: "ON" state_off: "OFF" optimistic: true qos: 1 # # A-BU-05 Keuken (QBKG12LM), dubbele schakelaar Rechts - unique_id: grote_keukenlicht object_id: grote_keukenlicht name: "Grote Keukenlicht" state_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/right/get" command_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/right/set" payload_on: "ON" payload_off: "OFF" state_on: "ON" state_off: "OFF" optimistic: true qos: 1
Ik heb nog een groot aantal entities die geen uniek id hebben. Heeft iemand een manier om deze snel en eenvoudig van uniek id te voorzien? Herkomst van entities is divers.
Volgens mij kan je niet via homeassistant tegen Plugwise wat ze als "huidige temperatuur" moeten gebruiken, de doeltemperatuur kan je wel instellen (zie ook de pagina van de plugwise integratie). Ook heeft plugwise meerdere types temperatuursensor maar dan is het geloof ik handiger om niet alleen de Anna te nemen maar een Adam bridge met zigbee dongle. Daar kan je ook hun spullen aan hangen voor de regeling van radiatoren of vloerverwarming.Vos schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:16:
[...]
Kan je de Anna ook gebruik laten maken van een externe sensor?
Als ze aangemaakt worden vanuit een (custom) integratie komen kun je daar niet veel aan doen, dan moet de integratie aangepast worden.Vaevictis_ schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:10:
Ik heb nog een groot aantal entities die geen uniek id hebben. Heeft iemand een manier om deze snel en eenvoudig van uniek id te voorzien? Herkomst van entities is divers.
Bij template sensoren kun je het zelf toevoegen (zowel in het legacy format als in het nieuwe)
Ja hoor werkt prima zonder Eneco.DennusB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:21:
[...]
Kan je nou als niet Eneco-gebruiker ook een Rooted Toon 2 gebruiken om bijv je Home-Assistant dashboard te laten zien ? Want dan is het wel heel interessant
Waarom gebruik je de degree-days integratie hier niet voor (https://github.com/Ernst79/degree-days). Kan je evt zelfs via HACS installeren...Kire88 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:59:
Apart, ik heb ook een geroote toon2, maar heb geen problemen met de temp sensor zelf.Vos schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:56:
[...]
Ik gebruik een geroote Toon2 i.c.m. HA, dat werkt perfect. Echter voor mij één groot nadeel, de temperatuursensor van de Toon2 vind ik drama! Koelt het af in huis dan wijkt ie negatief is (bij 18 graden geeft ie 16 aan), warm je het huis op dan wijkt ie positief af (geeft ie 22 aan ipv 20). Als de temperatuur constant is dan past ie zich redelijk goed aan.
Maar mede hierdoor ben ik beetje aan het oriënteren of ik de Toon2 misschien ga vervangen.
Ik begreep uit het Toon(2) topic dat dit een bekend probleem is, dat is wel frappant dan. Ik zal de persoon van wie ik hem gekocht heb nog eens vragen. Mijn geschetste situatie komt bij jou dus niet voor?bhartman schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:55:
[...]
Apart, ik heb ook een geroote toon2, maar heb geen problemen met de temp sensor zelf.
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 18-11-2022 20:57 ]
Nee, die situatie komt bij mij niet voor. Mijn issue met de toon2 temp sensor was dat die helemaal niet werkte, maar dat heb ik ondervangen door de waarde via de rest api uit te lezen:Vos schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:57:
[...]
Ik begreep uit het Toon(2) topic dat dit een bekend probleem is, dat is wel frappant dan. Ik zal de persoon van wie ik hem gekocht heb nog eens vragen. Mijn geschetste situatie komt bij jou dus niet voor?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| sensor: - platform: rest name: Toon2 AirSensors json_attributes: - temperature - humidity - tvoc - eco2 value_template: '{{ value_json["temperature"] }}' unit_of_measurement: "°C" resource: http://192.168.1.xxx/tsc/sensors |
Dus misschien een firmware issue met de toon2?
Ik woon in Polen en las dat alleen nederlands weerstations ondersteund worden.bhartman schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:53:
[...]
Waarom gebruik je de degree-days integratie hier niet voor (https://github.com/Ernst79/degree-days). Kan je evt zelfs via HACS installeren...
Daarnaast wil ik zelf een buiten sensor gaan gebruiken zodat een en ander nauwkeuriger is dan een weerstation in de buurt. De berekening is verder ook niet zo spannend opzich
Bedankt, het leek vrij complex maar ik had het vrij snel aan de praatTheFes schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:22:
[...]
Dat is ooit het prille begin geweest denk ik.
Ik kan me dit zelfs niet meer herinneren. Inmiddels is het een script van 1200 regels (inclusief een helper script)
Zie https://community.home-as...pted-by-any-action/383896
Fijn!Vos schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:41:
[...]
Bedankt, het leek vrij complex maar ik had het vrij snel aan de praatWerkt mooi!
volgens mij kloppen je state topics en command topics niet. Van de website van Z2M: "To control this switch publish a message to topic zigbee2mqtt/FRIENDLY_NAME/set with payload {"state_left": "ON"}, {"state_left": "OFF"} or {"state_left": "TOGGLE"}. To read the current state of this switch publish a message to topic zigbee2mqtt/FRIENDLY_NAME/get with payload {"state_left": ""}.Villager schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:40:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 switch: # # A-BU-05 Keuken (QBKG12LM), dubbele schakelaar Links - unique_id: licht_onder_de_kastjes object_id: licht_onder_de_kastjes name: "Licht onder de kastjes" state_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/left/get" command_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/left/set" payload_on: "ON" payload_off: "OFF" state_on: "ON" state_off: "OFF" optimistic: true qos: 1 # # A-BU-05 Keuken (QBKG12LM), dubbele schakelaar Rechts - unique_id: grote_keukenlicht object_id: grote_keukenlicht name: "Grote Keukenlicht" state_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/right/get" command_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/right/set" payload_on: "ON" payload_off: "OFF" state_on: "ON" state_off: "OFF" optimistic: true qos: 1
Volgens mij word het dan zoiets (over hoe de state uit te lezen ben ik niet helemaal zeker...)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| switch: # # A-BU-05 Keuken (QBKG12LM), dubbele schakelaar Links - unique_id: licht_onder_de_kastjes object_id: licht_onder_de_kastjes name: "Licht onder de kastjes" state_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/get" payload_state: "state_left": "" command_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d0001e6abdd/set" payload_on: "state_left": "ON" payload_off: "state_left": "OFF" state_on: "ON" state_off: "OFF" optimistic: true qos: 1 # |
ik zag gisteren bij de lidl zigbee lampen liggen in het schap met 50% korting.
Dus white ambiance voor 3.99 en kleur voor 4.99. Wordt gewoon herkend door HA.
ora et labora
Is het ook wat? Hoe goed dimmen ze bv? Hue staat bekend om het heel goed kunnen dimmen tot echt "vrijwel uit", Ikea Tradfri helemaal niet en vinden de meeste echt te fel voor bv in de slaapkamer. En beide zijn (soort van) kleuren lampen, hoe goed zijn ze daar in? En ook uniform bij meerdere lampen? Ook daarbij laten de goedkope opties het al snel afweten AFAIK. Oftewel: naar mijn idee zijn veel van de budget lampen vooral leuk voor in de gang, WC, etc. Waar je eigenlijk dus gewoon aan wit voldoende hebt en dimmen een leuke gimmick is. Maar niet voor plekken waar je langdurig verblijft en de mindere eigenschappen opvallen. Ik zou mij er in ieder geval aan storen als ik bv 4 lampen in de woonkamer of keuken heb en ze vervolgens allemaal een net wat andere kleur hebben.mrc4nl schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:49:
ik zag gisteren bij de lidl zigbee lampen liggen in het schap met 50% korting.
Hue doet dat heel goed ja, maar helaas niet met hun filament versies.RobertMe schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:54:
[...]
Is het ook wat? Hoe goed dimmen ze bv? Hue staat bekend om het heel goed kunnen dimmen tot echt "vrijwel uit", Ikea Tradfri helemaal niet en vinden de meeste echt te fel voor bv in de slaapkamer. En beide zijn (soort van) kleuren lampen, hoe goed zijn ze daar in? En ook uniform bij meerdere lampen? Ook daarbij laten de goedkope opties het al snel afweten AFAIK. Oftewel: naar mijn idee zijn veel van de budget lampen vooral leuk voor in de gang, WC, etc. Waar je eigenlijk dus gewoon aan wit voldoende hebt en dimmen een leuke gimmick is. Maar niet voor plekken waar je langdurig verblijft en de mindere eigenschappen opvallen. Ik zou mij er in ieder geval aan storen als ik bv 4 lampen in de woonkamer of keuken heb en ze vervolgens allemaal een net wat andere kleur hebben.
Dimmen gaat goed. Gelijkwaardig aan de tradfri lamp die ik ernaast heb, gaat ook ongeveer in hetzelfde tempo. Alleen kleurtemperatuur is een stuk gevoeliger dan de IKEA variant, het is al snel erg warm of erg koel, daar tussenin heeft ie moeite. mooi warm wit krijg ik er moeilijk uit. Als ik mijn ikea lamp op 2800K zet moet ik de lidl op 2100K zetten, en dan zie ik alsnog kleurverschil.RobertMe schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:54:
[...]
Is het ook wat? Hoe goed dimmen ze bv? Hue staat bekend om het heel goed kunnen dimmen tot echt "vrijwel uit", Ikea Tradfri helemaal niet en vinden de meeste echt te fel voor bv in de slaapkamer. En beide zijn (soort van) kleuren lampen, hoe goed zijn ze daar in? En ook uniform bij meerdere lampen? Ook daarbij laten de goedkope opties het al snel afweten AFAIK. Oftewel: naar mijn idee zijn veel van de budget lampen vooral leuk voor in de gang, WC, etc. Waar je eigenlijk dus gewoon aan wit voldoende hebt en dimmen een leuke gimmick is. Maar niet voor plekken waar je langdurig verblijft en de mindere eigenschappen opvallen. Ik zou mij er in ieder geval aan storen als ik bv 4 lampen in de woonkamer of keuken heb en ze vervolgens allemaal een net wat andere kleur hebben.
Dit was de e14 variant, ik kan zometeen ook nog even de Gu10 variant proberen
ora et labora
De sensor van de Anna volgt een andere temperatuursensor(lywsd03mmc) die ik er een tijdje in de buurt heb neergezet in elk geval best aardig. Er zit een offset in maar dat kan ook prima aan de andere sensor liggen.Vos schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:01:
[...]
Beetje offtopic, maar heeft de Anna een goede betrouwbare temperatuursensor?
/f/image/8kfwft5LghDtbP1KYXHN4O6n.png?f=fotoalbum_large)
Onderstaand mijn Toon2 temp vs Aqara temp sensor. De hoge pieken bij de Toon zijn van de airco.sinuz schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:32:
[...]
De sensor van de Anna volgt een andere temperatuursensor(lywsd03mmc) die ik er een tijdje in de buurt heb neergezet in elk geval best aardig. Er zit een offset in maar dat kan ook prima aan de andere sensor liggen.
[Afbeelding]
Bij verwarmen geeft ie een te hoge temperatuur weer, bij kouder worden vice versa.
Een offset is mee te leven, maar dit fluctueren is vrij vervelend. De thermostaat en sensor zitten op een redelijk gelijke plaats, niet in de lucht van airco bijv.
/f/image/Fxb9U9HJ3dZBgHCSeLsO2Vj6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 19-11-2022 14:13 ]
krijg nog steeds dit:Septillion schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:45:
[...]
Wat als je dus nu eerst een sudo apt-get update en dan een sudo apt-get dist-upgrade doet. Gaat dat wel goed?
code:
1
| E: Unmet dependencies. Try 'apt --fix-broken install' with no packages (or specify a solution). |
EN heb je ergens in de logs staan WELKE dependencies er missen? Dan die evt installeren..
RudolfR schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:42:
@19roland70
En wat gebeurt er dan als je dát ook opvolgt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Need to get 0 B/210 MB of archives. After this operation, 347 MB of additional disk space will be used. Do you want to continue? [Y/n] y Extracting templates from packages: 100% Preconfiguring packages ... (Reading database ... 97583 files and directories currently installed.) Removing apt-listchanges (3.24) ... /var/lib/dpkg/info/apt-listchanges.prerm: 6: py3clean: not found dpkg: error processing package apt-listchanges (--remove): installed apt-listchanges package pre-removal script subprocess returned error exit status 127 dpkg: too many errors, stopping Deferring configuration of apt-listchanges until /usr/bin/python3 and python's debconf module are available /var/lib/dpkg/info/apt-listchanges.postinst: 212: py3compile: not found dpkg: error while cleaning up: installed apt-listchanges package post-installation script subprocess returned error exit status 127 Errors were encountered while processing: apt-listchanges Processing was halted because there were too many errors. E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) root@raspberrypi4:~# |
K weet ff niet of ze onderdeel van andere packages zijn op je raspberry, maar hij mist dus py3clean/py3compile en daarmee dus waarschijnlijk python3 (incl python-debconf) dus ik zou die installeren/controleren of die geinstalleerd zijn.
Iemand die hier een soort kinder wake-up light idee heeft?
Heb een Hue led strip in de slaapkamer van die kleine hangen en vindt dat een mooi iets om te gebruiken als ‘stoplicht’ onder het idee rood is stil, oranje is spelen in je kamer en groen is je mag uit je kamer.
Heb een Hue led strip in de slaapkamer van die kleine hangen en vindt dat een mooi iets om te gebruiken als ‘stoplicht’ onder het idee rood is stil, oranje is spelen in je kamer en groen is je mag uit je kamer.
Ik heb een hele simpele:Toppe schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:54:
Iemand die hier een soort kinder wake-up light idee heeft?
Om 6u oranje, om 630 groen, om 8u uit en 19u (bedtijd) weer rood (tot 6u dus).
Wel verdeeld over 4 automations, maar draait al 3 jaar zonder problemen.
Was dit nog gelukt? Als ik instellingen van de lamp verander zie ik in HA bij de Local Tuya integratie de waardes niet aanpassen. Dus lastig te bepalen wat nou wat is.Ora et Labora schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:24:
Ik heb 2 van deze lampen voor in de badkamer:
https://www.action.com/nl...slimme-filament-ledlamp3/
Nu wil ik deze toevoegen in Local Tuya maar ik kan op geen enkele manier de waardes vinden.
Ook op deze site kan ik ze niet achterhalen, en wat ik ook probeer, lamp blijft niet beschikbaar.
Via de gewone Tuya-integratie werkt hij wel prima. Ik weet dat hij ook in Local-Tuya moet werken want jaren geleden heb ik het werkend gehad alleen niks gedocumenteerd natuurlijk....
Iemand een idee van de waardes?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.