TheFes schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:27:
[...]
Ik dacht dat je vraag meer algemeen was, en je deze als voorbeeld had gebruikt.
Als het puur om deze sensor gaat, kijk of het werkt als je hem manueel update met de service hierboven, als dat werkt, kun je een interval van 3600 of 7200 instellen, en als je sneller informatie wil dmv een automation op het gewenste interval updaten
Ook @
Hmmbob
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Het voorbeeld wat ik gaf komt overeen met de sensor zoals ik deze in mijn eigen configuration.yaml heb staan.
Vanwege de privacy heb ik mijn e-mail, tokens, sensor namen weggelaten en dus het algemene voorbeeld uit de documentatie van de TGTG integratie gebruikt.
Het relevante stukje zal wel het scan_interval deel zijn.
Ik ga het uitproberen door de tijd te verlengen en dan te kijken of er ondertussen nog wat data binnen komt.
Doet de integratie bv toch nog een polling met een andere tijdsinterval dan kom ik dat wel tegen.
Op zich is de tijd van polling wel interessant.
Stel dat het 16:00 is en er om het kwartier een poll wordt gedaan.
Om 16:06 komt er een item binnen waardoor de sensor van 0 naar 1 gaat (of van 0 naar 3 bv).
3 minuten later wordt het item verkocht en gaat de waarde weer naar 0.
De integratie doet weer een poll om 16:15 en ziet dat er niets is, de waarde is weliswaar 1 geweest maar daarna weer 0 geworden.
Kortom, ik kan dan iets gemist hebben doordat de interval te groot is.
Ik zal dit nog verder moeten testen want kan dit nog niet aantonen dat zoiets gebeurd is.
Tot nu toe lijkt het erop dat ik alles wel gezien heb.
De waardes worden in de geschiedenis in grafieken getoond.
De interval staat nu op 300 (5 minuten) dus.
Dat is al redelijk kort waardoor de kans groot is dat je alles wel pakt.
Als ik eenmaal weet dat de scan_interval inderdaad de bepalende factor is dan ga ik deze wel proberen te automatiseren want zoals gezegd hoeft er niet dag en nacht continu gepolled te worden.
@
Hmmbob
Je noemde drie puntjes, systeem instellingen.
Deze bestaat niet want het is een HACS integratie.
Bij HACS, integraties, TGTG zie ik deze wel staan echter bij Instellingen, Apparaten Diensten, integraties tab, staat niets van de TGTG.
Integratie toevoegen en zoeken naar TGTG of soortgelijke benaming levert niets op.
Die is er dus blijkbaar ook niet.
Het is sowieso een vreemde integratie want het kost heel wat moeite om de tokens van mijn TGTG account op te vragen. Uiteindelijk is dat wel gelukt op een aparte PC met Linux.
In het manifest.json bestand van deze integratie staat dit.
Cloud polling.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| {
"domain": "tgtg",
"name": "TooGooToGo",
"version": "4.0.0",
"documentation": "https://github.com/Chouffy/home_assistant_tgtg",
"issue_tracker": "https://github.com/Chouffy/home_assistant_tgtg/issues",
"codeowners": ["@chouffy"],
"requirements": ["tgtg>=0.11.0"],
"iot_class": "cloud_polling"
} |
Update:
De drie puntjes en systeeminstellingen bestaat bij andere integraties wel bv Buienradar.
Dan staat er een schakelaar met zoiets als dit.
Schakel polling voor updates in.
Of Home Assistant automatisch moet pollen voor Buienradar entiteiten updates.
Nogmaals, voor TGTG bestaat de instellingen niet.
HA zal dus niet pollen, dat moet de TGTG integratie zelf doen.
Vandaar de scan_interval optie (vermoed ik….).
[
Voor 13% gewijzigd door
HoppyF op 26-02-2022 22:01
]