Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 245 Laatste
Acties:
  • 1.367.918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 21:25
Zojuist HA geupdate, maar nu wilt de Shelly integratie niet meer opstarten. Krijg de foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Logger: homeassistant.components.hassio
Source: components/hassio/__init__.py:599
Integration: Home Assistant Supervisor (documentation, issues)
First occurred: 08:42:35 (1 occurrences)
Last logged: 08:42:35

The system cannot restart because the configuration is not valid: Integration error: shelly - Requirements for shelly not found: ['paho-mqtt==1.5.1'].

nu staat er ook bij integraties "configuration.yaml.oud"

Kan alleen niet vinden hoe ik dit nu kan fixen. Iemand een idee?

Edit: Net de oude shelly integratie maar verwijderd en probeer nu opnieuw de shelly integratie te installeren, maar krijg dan de foutmelding:
Fout
Config flow kon niet geladen worden: 500 Internal Server Error Server got itself in trouble

[ Voor 16% gewijzigd door crimby op 03-03-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:44
Ziet er goed uit, mijn complimenten!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 17:40
crimby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:47:
Zojuist HA geupdate, maar nu wilt de Shelly integratie niet meer opstarten. Krijg de foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Logger: homeassistant.components.hassio
Source: components/hassio/__init__.py:599
Integration: Home Assistant Supervisor (documentation, issues)
First occurred: 08:42:35 (1 occurrences)
Last logged: 08:42:35

The system cannot restart because the configuration is not valid: Integration error: shelly - Requirements for shelly not found: ['paho-mqtt==1.5.1'].

nu staat er ook bij integraties "configuration.yaml.oud"

Kan alleen niet vinden hoe ik dit nu kan fixen. Iemand een idee?
Dit is een bekend probleem.
Zie ook https://github.com/StyraH...sues/655#issue-1151780662

Door een aanpassing in het manifest kan de integratie wel gestart worden maar dat brengt je dan bij het volgende probleem.
https://github.com/StyraH...sues/659#issue-1157819554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Supergroover76 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:54:
[...]

Dit is een bekend probleem.
Zie ook https://github.com/StyraH...sues/655#issue-1151780662

Door een aanpassing in het manifest kan de integratie wel gestart worden maar dat brengt je dan bij het volgende probleem.
https://github.com/StyraH...sues/659#issue-1157819554
Thanks! Die kon ik dus niet vinden. Ga nu een restore uitvoeren en wachten op een fix :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
crimby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:57:
[...]

Thanks! Die kon ik dus niet vinden. Ga nu een restore uitvoeren en wachten op een fix :-)
In plaats van een restore zou je met een "ha core update --version 2022.2.9" via de terminal ook terug moeten kunnen rollen naar de vorige versie. Daar ben ik nu mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
theredone51 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:00:
[...]

In plaats van een restore zou je met een "ha core update --version 2022.2.9" via de terminal ook terug moeten kunnen rollen naar de vorige versie. Daar ben ik nu mee bezig :)
Ooh te laat voor nu, maar dit is een goede tip. Thanks!
Ik voer altijd een backup uit voor de update dus miste nu maar 20 min aan data. Dat is wel te doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
crimby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:07:
[...]

Ooh te laat voor nu, maar dit is een goede tip. Thanks!
Ik voer altijd een backup uit voor de update dus miste nu maar 20 min aan data. Dat is wel te doen :-)
Waarom niet gewoon de ingebouwde Shely integratie gebruiken?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
TheFes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:17:
[...]

Waarom niet gewoon de ingebouwde Shely integratie gebruiken?
Wat bedoel je? de Shelly integratie was juist kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:35
crimby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:32:
[...]

De issues die worden gelinkt zijn ShellyForHass (= custom component)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
crimby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:32:
[...]

Ik ging uit van de GitHub linkjes die wijzen naar ShellyForHass, wat een custom compnent is, en niet de ingebouwde integratie.

Ik zit verder al sinds de beta op 2022.3 en de ingebouwde Shelly integratie werkt hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
TheFes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Ik ging uit van de GitHub linkjes die wijzen naar ShellyForHass, wat een custom compnent is, en niet de ingebouwde integratie.

Ik zit verder al sinds de beta op 2022.3 en de ingebouwde Shelly integratie werkt hier zonder problemen.
Ik heb deze, deze staat overigens nog steeds als "Oud". Kan ik deze vervangen voor een nieuwe zonder dat alles wat er achter zit niet meer werkt (cards, automations, scenes etc)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUfEl2s3o4RiUxLkkafVmHWX5fU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tUvh5HbbRtdPhT3ghsYeCNFN.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
crimby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Ik heb deze, deze staat overigens nog steeds als "Oud". Kan ik deze vervangen voor een nieuwe zonder dat alles wat er achter zit niet meer werkt (cards, automations, scenes etc)?

[Afbeelding]
Aan het icoontje met het doosje rechtsboven is te zien dat dit een custom component is, en dus niet de ingebouwde Shelly integratie.
Ik gebruik die dus niet, maar zo te zien zijn ze op een gegeven moment naar de config flow installatie via de GUI gegaan, en heb jij nog steeds de config via configuration.yaml.

Maar goed, overgaan naar de de core Shelly integratie zal waarschijnlijk wel als gevolg hebben dat je wat zaken aan entity_id's enzo moet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
TheFes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:16:
[...]

Aan het icoontje met het doosje rechtsboven is te zien dat dit een custom component is, en dus niet de ingebouwde Shelly integratie.
Ik gebruik die dus niet, maar zo te zien zijn ze op een gegeven moment naar de config flow installatie via de GUI gegaan, en heb jij nog steeds de config via configuration.yaml.

Maar goed, overgaan naar de de core Shelly integratie zal waarschijnlijk wel als gevolg hebben dat je wat zaken aan entity_id's enzo moet wijzigen.
Thanks! dan laat ik het even zo, tot ik wat meer tijd heb om alles goed om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:26

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Even heel ander vraagje tussendoor. Onze radio bij het bed (ouderwetse FM-radio) begint op zijn eind te lopen. Die zou ik graag vervangen door een DAB/internetradio. Omdat mijn vrouw volkomen a-technisch is moet dat een ding zijn met gewone volumeregelaar, aan/uit-knop en liefst een paar toetsen voor voorkeuzezenders.

Nu zoek ik een exemplaar dat niet alleen aan deze eisen voldoet, maar ook vanuit bijvoorbeeld HA aan te sturen is, zodat ik kan programmeren op welke momenten hij aangaat (zoals een wekkerradio, maar dan met uitgebreidere agenda), op welk volume en welke zender.

Heeft iemand een suggestie hiervoor? Bestaan er zulke radio’s met een API of zo?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Hippe Lip schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:45:
Even heel ander vraagje tussendoor. Onze radio bij het bed (ouderwetse FM-radio) begint op zijn eind te lopen. Die zou ik graag vervangen door een DAB/internetradio. Omdat mijn vrouw volkomen a-technisch is moet dat een ding zijn met gewone volumeregelaar, aan/uit-knop en liefst een paar toetsen voor voorkeuzezenders.

Nu zoek ik een exemplaar dat niet alleen aan deze eisen voldoet, maar ook vanuit bijvoorbeeld HA aan te sturen is, zodat ik kan programmeren op welke momenten hij aangaat (zoals een wekkerradio, maar dan met uitgebreidere agenda), op welk volume en welke zender.

Heeft iemand een suggestie hiervoor? Bestaan er zulke radio’s met een API of zo?
Misschien zoiets?
https://www.harmankardon....ekers/CITATION+OASIS.html

Ik zou zelf in ieder geval in jouw situatie zoeken naar een DAB+ radio met Google Cast ondersteuning. Maar goed, ik zit al flink in het Google ecosystem.

Mocht je bang zijn voor afluisteren, kun je de microfoon wel uitschakelen, maar dan nog wel vanuit HA er naar toe streamen en TTS sturen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:36
Gisteren gaf ik aan in een post dat mijn SD kaart waar Domoticz op draaide het had begeven. Een mooi moment dus om in te stappen in Home Assistant. En holy moly, wat een verademing! Zoveel integratie aanwezig. Met een korte handleiding volgen en een paar klikken heb je alles erin hangen. Heerlijk! Er komt vast nog iets dat geen integratie heeft, dus dan ben ik benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hebben meer mensen er last van dat in het Energy Dashboard sinds maart CO2-signal (dat groene Non-fossil metertje linksboven) op 0,2kWh staat elke dag?

Dit deed het altijd perfect bij mij (bijvoorbeeld 27 februari: 1,8kWh, 28 februari: 0,9kWh), maar nu is het op 1 maart 0,2kWh, 2 maart 0,2kWh en vandaag ook 0,2kWh. Het lijkt erop dat er om 0:00 uur 0,2kWh wordt genoteerd in de database en de rest van de dag wordt het niet bijgewerkt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:10
Gizz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:11:
Hebben meer mensen er last van dat in het Energy Dashboard sinds maart CO2-signal (dat groene Non-fossil metertje linksboven) op 0,2kWh staat elke dag?

Dit deed het altijd perfect bij mij (bijvoorbeeld 27 februari: 1,8kWh, 28 februari: 0,9kWh), maar nu is het op 1 maart 0,2kWh, 2 maart 0,2kWh en vandaag ook 0,2kWh. Het lijkt erop dat er om 0:00 uur 0,2kWh wordt genoteerd in de database en de rest van de dag wordt het niet bijgewerkt.
Die hele integratie is volgens mij stuk vanwege ontbreken version in t manifest meende ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Gizz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:11:

Ja, hier ook, maar de state van sensor.co2_intensity is ook unavailable.
Voor zover ik het begrepen heb, zou dat eigenlijk unknown moeten zijn, er is volgens mij geen data nu.

Edit:
Er is dus een PR aangemaakt om van unavailable unknown te maken, maar blijkbaar stuurt de API momenteel geen data door.

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    "data": {
      "_disclaimer": "This data is the exclusive property of electricityMap and/or related parties. If you're in doubt about your rights to use this data, please contact api@co2signal.com",
      "status": "ok",
      "countryCode": "NL",
      "data": {
        "fossilFuelPercentage": null
      },
      "units": {
        "carbonIntensity": "gCO2eq/kWh"
      }
    }

[ Voor 29% gewijzigd door TheFes op 03-03-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

TheFes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:53:
[...]

Misschien zoiets?
https://www.harmankardon....ekers/CITATION+OASIS.html

Ik zou zelf in ieder geval in jouw situatie zoeken naar een DAB+ radio met Google Cast ondersteuning. Maar goed, ik zit al flink in het Google ecosystem.

Mocht je bang zijn voor afluisteren, kun je de microfoon wel uitschakelen, maar dan nog wel vanuit HA er naar toe streamen en TTS sturen enzo.
Dank, dat is een goede hint. Daarop ga ik verder zoeken.

En Google Cast ondersteuning betekent dat het ook direct met HA is te koppelen, dus zonder het huis te verlaten? Of is Google altijd als tussenstation nodig?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben bezig me te verdiepen in het aanschaffen van zonnepanelen, en het leek mij leuk om alvast SolarForecast te gebruiken om een beetje inzicht te krijgen in wat bepaalde situaties zouden doen vandaag de dag. Helaas lijkt het niet mogelijk het toe te voegen zonder daadwerkelijk een Solar Production meter te hebben. Nu kan ik een meter spoofen die gewoon 0 teruggeeft, maar dat moet toch makkelijker kunnen?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Hippe Lip schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Dank, dat is een goede hint. Daarop ga ik verder zoeken.

En Google Cast ondersteuning betekent dat het ook direct met HA is te koppelen, dus zonder het huis te verlaten? Of is Google altijd als tussenstation nodig?
Lokale media (vanuit de /media folder) wordt wel via de interne url afgespeeld, die verlaat het huis dus verder niet.
Commandos als play/pauze etc zullen vermoed ik ook wel lokaal gaan, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Magic schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:55:
Ik ben bezig me te verdiepen in het aanschaffen van zonnepanelen, en het leek mij leuk om alvast SolarForecast te gebruiken om een beetje inzicht te krijgen in wat bepaalde situaties zouden doen vandaag de dag. Helaas lijkt het niet mogelijk het toe te voegen zonder daadwerkelijk een Solar Production meter te hebben. Nu kan ik een meter spoofen die gewoon 0 teruggeeft, maar dat moet toch makkelijker kunnen?
Je kunt vanuit configuration > integrations toch ook gewoon solar.forecast toevoegen? Dat hoeft niet per se vanuit het Energy dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
TheFes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:56:
[...]

Je kunt vanuit configuration > integrations toch ook gewoon solar.forecast toevoegen? Dat hoeft niet per se vanuit het Energy dashboard.
Ik kan de forecast instellen, maar zonder een solar production blijft de "Save" knop grijs en houd hij dus "dont forecast production" vast :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p20Ep7TyMh7mmLK3el6sys_Nk0E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i0kiq3sJza6Np4qcFHEbVXax.png?f=user_large

Edit, ah, ik zie dat je wat anders bedoeld, ik ga dat eens proberen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Magic op 03-03-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

TheFes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Lokale media (vanuit de /media folder) wordt wel via de interne url afgespeeld, die verlaat het huis dus verder niet.
Commandos als play/pauze etc zullen vermoed ik ook wel lokaal gaan, maar dat weet ik niet zeker.
En als ik DAB+ even vergeet en internetradio voldoende vind, heb je dan ook suggesties? Op welke termen moet ik zoeken, want met ‘internet radio API’ kom je niet ver…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Magic schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:57:
[...]

Ik kan de forecast instellen, maar zonder een solar production blijft de "Save" knop grijs en houd hij dus "dont forecast production" vast :)

[Afbeelding]

Edit, ah, ik zie dat je wat anders bedoeld, ik ga dat eens proberen :)
Dit is dus vanuit de configuratie van het Energy Dashboard, precies waar ik zei dat je niet moest zijn :P

Ik heb het net even geprobeerd, en ik hoefde nergens iets over mijn daadwerkelijke panelen op te geven.
Ik denk overigens wel dat je het zonder daadwerkelijke panelen niet in je Engergy dashboard kunt laten zien, maar de data kun je dus wel in HA krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Magic schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:57:
[...]

[Afbeelding]
Solar.forecast werkt bij mij gewoon losstaand van de zonnepanelen?

-> instellingen > apparaat en diensten > solar.forecast, op configureer klikken.

edit: dat is je dashboard, daar heb je inderdaad wel een zonnepaneel intergratie voor nodig...

[ Voor 7% gewijzigd door geenwindows op 03-03-2022 15:02 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
TheFes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:01:
[...]

Dit is dus vanuit de configuratie van het Energy Dashboard, precies waar ik zei dat je niet moest zijn :P

Ik heb het net even geprobeerd, en ik hoefde nergens iets over mijn daadwerkelijke panelen op te geven.
Ik denk overigens wel dat je het zonder daadwerkelijke panelen niet in je Engergy dashboard kunt laten zien, maar de data kun je dus wel in HA krijgen.
geenwindows schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:02:
[...]

Solar.forecast werkt bij mij gewoon losstaand van de zonnepanelen?

-> instellingen > apparaat en diensten > solar.forecast, op configureer klikken.

edit: dat is je dashboard, daar heb je inderdaad wel een zonnepaneel intergratie voor nodig...
Ja, dat klopt inderdaad, ook het aanmaken via het Energy panel config voegt de integratie kennelijk al toe, maar het was me het er juist om te doen dat hij dan ook in het Energy panel zou komen, zodat ik deze met mijn gebruik kan spiegelen :)

Dan maar even met Grafana aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Magic schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:06:
[...]

[...]

Ja, dat klopt inderdaad, ook het aanmaken via het Energy panel config voegt de integratie kennelijk al toe, maar het was me het er juist om te doen dat hij dan ook in het Energy panel zou komen, zodat ik deze met mijn gebruik kan spiegelen :)

Dan maar even met Grafana aan de slag :)
een voorspelling van forecast kan inderdaad niet in de energy dashboard maar je kan het wel toevoegen aan een lovelance kaart?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGk-BpaNxLrpJieDmVe1ee4cmCo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ryChLbp1m3P2Q8c3qrIqjoXa.png?f=user_large

heb hier enkel de azimut en piekvermogen in gesteld...

[ Voor 3% gewijzigd door geenwindows op 03-03-2022 15:12 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
geenwindows schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:11:
[...]

een voorspelling van forecast kan inderdaad niet in de energy dashboard maar je kan het wel toevoegen aan een lovelance kaart?
[Afbeelding]
Die staan er inderdaad in, maar een grafiekje en de mogelijkheid tot historie maken het net wat mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Magic schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:13:
[...]

Die staan er inderdaad in, maar een grafiekje en de mogelijkheid tot historie maken het net wat mooier :)
die grafieken en history heb ik ook? :S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEy6c8hwYu2EOabQO6eJytNTLug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oFSwjh0Is4VUjTXanfQ3IPWz.png?f=fotoalbum_large

NOTE, mijn HA kennismaking is pas net begonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Met een state_class: measurement er bij komt het zelfs nog in de long term statistics en kun je er ook mooie grafiekjes van maken tot lange tijd terug, eventueel afgezet tegen het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hippe Lip schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:59:
[...]

En als ik DAB+ even vergeet en internetradio voldoende vind, heb je dan ook suggesties? Op welke termen moet ik zoeken, want met ‘internet radio API’ kom je niet ver…
@TheFes
Inmiddels vond ik meer info:
https://www.home-assistant.io/integrations/frontier_silicon/

Met deze link heb je een bredere keuze in internetradio’s (al dan niet met DAB+) die met HA gekoppeld kunnen worden.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
geenwindows schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:18:
[...]

die grafieken en history heb ik ook? :S
[Afbeelding]

NOTE, mijn HA kennismaking is pas net begonnen ;)
Dat zijn idd basis grafieken, naast dat ze zeer doen aan mijn ogen zou ik zou graag in die grafiek mijn daadwerkelijk verbruik ernaast willen zien, en als ik toch bezig ben eventueel een optie om het nettoresultaat te plotten :)

In Grafana eenvoudig te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Zijn er mensen met de nieuwe versie die de meida (browser) als es geprobeerd hebben om zo bv spotify naar een cast device af te spelen?

Dit lukt niet bij mij, hij blijft maar ronddraaien
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9bZrVRz/Knipsel.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:12:
Zijn er mensen met de nieuwe versie die de meida (browser) als es geprobeerd hebben om zo bv spotify naar een cast device af te spelen?

[Afbeelding]
Dat werkt inderdaad niet, staat al een PR voor klaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:13
Hippe Lip schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:21:
[...]

@TheFes
Inmiddels vond ik meer info:
https://www.home-assistant.io/integrations/frontier_silicon/

Met deze link heb je een bredere keuze in internetradio’s (al dan niet met DAB+) die met HA gekoppeld kunnen worden.
Ik heb een pull-request open staan die deze integratie nog een stukje verbetert: https://github.com/home-assistant/core/pull/64365 Helaas lijkt deze in het zwarte gat verdwenen voor het core team die het moet reviewen/goedkeuren :(

Ik kan wel bevestigen dat DAB-radios gebouwd rond het Frontier Smart platform goed werken in HA, en zelfs nog beter als mijn PR er eindelijk door komt. Ik heb zelfs ondersteuning voor het schakelen tussen kanalen en/of favorieten in de stijgers staan, maar dat moet in een volgende PR worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:43

Rouwette

Rouwette.com

Ik heb een esp32nodemcu met EspHome en die is regelmatig offline en een minuut later online, zeer vervuilend voor de logs 😛 iemand een idee om dat te voorkomen?

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skank schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:12:

[Afbeelding]
Net een nieuwe release van Spotcast voor beschikbaar gekomen (paar minuten geleden)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Hmmbob schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:12:
[...]

Net een nieuwe release van Spotcast voor beschikbaar gekomen (paar minuten geleden)
aha es kijken thx
edit: das vreemd , bij mij niet.
Ook niet na check for updates
Zal nog ff geduld moeten hebben

[ Voor 17% gewijzigd door skank op 03-03-2022 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je doet het op de verkeerde plek

Ga naar HACS, integraties, 3 puntjes bij Spotcast, update informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Hmmbob schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:21:
Je doet het op de verkeerde plek

Ga naar HACS, integraties, 3 puntjes bij Spotcast, update informatie
Gelukt, thx
Ik dacht dat die ook meegecheckt werd in de algemene updates . Niet dus.
Merci

Edit: top werkt !

[ Voor 3% gewijzigd door skank op 03-03-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Soms.. heb je van die momentjes.. van die dagen.. dat je even heel content met jezelf bent..

Kleinigheidjes.. maar ik heb gister/vandaag een (voor mezelf dan vooral) ' fuck it' gehad en een 5 tal Blitzwolf Shp6s (1x een 15A en 4x een 10A) opengeschroefd om te voorzien van... iets anders.

Ik had dit weekend al een start gemaakt met 1 Sonoff Basic. Die eerst naar Tasmota geflasht.. Later naar esphome omgezet. Ging vrij soepel.. vandaag de tweede .. die ging aardig kut.. maar uiteindelijk gelukt (basic config, regeltje toevoegen, flashen, repeat tot full config).

Toen de SHP6s.. eerst een 10A. in 1x naar Tasmota.. ging prima.. maar ja.. die buttons en switches allemaal aanmaken in configuration.yaml, voelt wat .. onwennig.. dus de volgende naar esphome. BAM klaar.. cool. toen de eerste weer open en die proberen te flashen.. ik kan alleen niet solderen.. dus dat ging niet helemaal lekker (lees: dit was mn eerste poging solderen).. dus toch maar weer dicht en op tasmota.

Zojuist OTA geflasht naar ESPHOME een omgezet.. De 15A heb ik alleen verneukt met mn brakke solderen.. de pins zitten daar dicht bij de board --> Ik heb de pin, de jumper en de chip aan elkaar gesoldeerd en krijg die niet meer ' onderbroken'... dus onflashbaar.. morgen maar ff kijken.. en de laatste 2 10As.. de hoofdschroef (de eerste die los moet) bij beide is compleet door.. dus die maar doorgeboord en morgen maar zien of/hoe ik dat weer vast zet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Oud soldeersel kun je eraf halen met een zuiger maar ook met een stuk koperdraad, goed vloeibaar maken en door die draad (let op kan warm worden) op laten zuigen.

Duurt eff maak kan lukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Koepert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:41:
[…] De 15A heb ik alleen verneukt met mn brakke solderen.. de pins zitten daar dicht bij de board --> Ik heb de pin, de jumper en de chip aan elkaar gesoldeerd en krijg die niet meer ' onderbroken'... dus onflashbaar..
Boardje met een punttangetje verticaal vasthouden (in een vuist), soldeerklodder even verwarmen (vloeibaar maken) en dan meteen met de vuist met tangetje en bordje hard op tafel slaan. Dan vliegt de klodder er zó vanaf. De soldeerpunten weer even verwarmen met het boutje en het vliesje dat overgebleven is is weer netjes teruggetrokken tot de drie oorspronkelijke punten.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyberThijs schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:54:
[...]
Ik kan wel bevestigen dat DAB-radios gebouwd rond het Frontier Smart platform goed werken in HA, en zelfs nog beter als mijn PR er eindelijk door komt. Ik heb zelfs ondersteuning voor het schakelen tussen kanalen en/of favorieten in de stijgers staan, maar dat moet in een volgende PR worden toegevoegd.
@CyberThijs
Ah, das fijn om te horen. Vandaag meteen zo’n radiootje besteld: Sangean WFR-28C. Ik vind het alleen lastig om uit te vinden welke radio’s nou werkelijk op dat Frontier Smart platform gebaseerd zijn. Dat zijn vast niet alle radio’s van Sangean. En in de specs wordt het natuurlijk niet genoemd.

Afijn, we gaan het snel weten, als de bestelling er is. Zal ergens volgende week zijn.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:07
CyberThijs schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:54:
[...]

Ik heb een pull-request open staan die deze integratie nog een stukje verbetert: https://github.com/home-assistant/core/pull/64365 Helaas lijkt deze in het zwarte gat verdwenen voor het core team die het moet reviewen/goedkeuren :(

Zou fijn zijn inderdaad, ik heb hier een pricewatch: Kenwood M-7000S staan die er ook gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Rouwette schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:04:
Ik heb een esp32nodemcu met EspHome en die is regelmatig offline en een minuut later online, zeer vervuilend voor de logs 😛 iemand een idee om dat te voorkomen?
Zou proberen de oorzaak te achterhalen, of is dat offline gaan gewenst?
Gaat ie in slaapmodus bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:07
ik draai jellyfin en die verschijnt ook in mijn media. maar als ik er vervolgens op klik krijg ik: niets gevonden.
moet ik hier nog iets speciaals voor doen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 22:12
Hippe Lip schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:45:

Ik heb hier de Lenovo Smart Clock 1 in de slaapkamer staan. Wat mij betreft de ideale mix tussen 'smart' en 'dumb':
- Gewone knoppen om het geluid harder / zachter te zetten
- Google Cast / Assistent
- Mogelijkheid om routines te maken via Google Home
- Kan je agenda, weerbericht, ... voorlezen
- Door dat hij 'smart' genoeg is, kan je er zo goed als alles op afspelen (ondanks het beeldscherm is Youtube trouwens geen optie)

Maar dus geen toetsen voor voorkeuzezenders. Nu ben ik van mening dat 'Hey Google, luister naar radio xxxx' geen hoogtechnologische handeling is, maar wie weet denkt jouw vrouw daar anders over ;) Voordien had ik een Nest Hub in de slaapkamer staan, maar dat was gigantisch overkill in mijn geval.

Er is ondertussen een Lenovo Smart Clock versie 2 van trouwens, maar daar heb ik persoonlijk nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:56
@Koepert Klinkt alsof je ze al wel langer had. Misschien mosterd na de maaltijd, maar dan had Tuya Covert waarschijnlijk nog prima gewerkt.

En mja, ben ook begonnen met Tasmota en het feit dat het standaard een UI heeft en geen gedoe met yaml spreekt me nog steeds erg aan. Maar dat ze buttons en switches niet gewoon voor elkaar krijgen is wel erg irritant :/

En voor het soldeer, heb je litze? Zeker met wat extra flux werkt dat meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Septillion schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:53:
@Koepert Klinkt alsof je ze al wel langer had. Misschien mosterd na de maaltijd, maar dan had Tuya Covert waarschijnlijk nog prima gewerkt.

En mja, ben ook begonnen met Tasmota en het feit dat het standaard een UI heeft en geen gedoe met yaml spreekt me nog steeds erg aan. Maar dat ze buttons en switches niet gewoon voor elkaar krijgen is wel erg irritant :/

En voor het soldeer, heb je litze? Zeker met wat extra flux werkt dat meestal wel.
1) Ik had ze al heeeeeel lang liggen, niets doen, omdat;

a) Tuya convert niet werkte (lag vast aan mij)
b) Tuya integratie niet superstabiel was
c) ik ze niet perse nodig was (liever zigbee versies)

2) Daarom dus ESPhome en dat was bij de Sonoff Basics een stuk meer ge-eikel, deze is appeltje eitje

3) Nee heb ik niet, lees er nu ff over, ga ik maar ff regelen :P zoals gezegd, eerste keer solderen, juist omdat ik eigenlijk nog iets met een aantal devices wilde kunnen (mn afzuigkap-remote is nu afgevangen met een Sonoff RF Bridge met tasmota +Portisch) en daar deels voor moest solderen. De basics + die RF lukten nog wel zonder solderen, maar deze gewoon definitief NIET.. mar ik heb een beetje ingelezen, maar ben totaal noob, dus heb letterlijk: 1) een Action Ferm Solderbout op usb/accu, 2) bijbehorend soldeertin+houder+spons en thats it.. Er is nog wel zo'n 'spin' met krokdillebekjes onderweg, maar verder had ik nog geen toebehoren en gisteren zoiets van, fuck it, ik begin gewoon, zie wel waar ik eindig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

JBS schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:14:
[...]
Zou proberen de oorzaak te achterhalen, of is dat offline gaan gewenst?
Gaat ie in slaapmodus bijvoorbeeld?
Of hij in slaapmodus gaat geen idee, niet wenselijk nee :) staat niets van sleepmodus in de yaml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:22
Vorige maand hebben we een oplader aan huis gekocht voor de EV. Het is een zgn Zappi die ook bij lage opbrengst van zonnepanelen zonnestroom kan toevoegen aan het laadproces.

Nu zit ik met het volgende. De Zappi berekent zelf niet het aandeel zonnestroom versus het deel dat ik van het Grid gebruik. Nu komen de zonnige dagen eraan :P en willen we wel weten hoeveel we "gratis" hebben opgeladen en hoeveel we hebben betaald.

Nu haal ik uit de myenergy addon verschillende sensors. Hieruit heb ik een sensor "laadstroom" en een sensor "zonnestroom fase 3" (zonnestroom is alleen relevant voor fase 3, omdat de auto uit die fase zijn stroom vandaan haalt). Dit is de totale opbrengst van de zonnepanelen, dus niet alleen het deel dat wordt gebruikt helaas.

Ik wil dus een sensor maken die uit de laadstroom het aandeel "zon" haalt, en een sensor die uit de laadstroom het aandeel "betaald" haalt (=het restant). Ik kan niet zomaar waarden aftrekken omdat hij dan ook de waarden aftrekt als ik NIET oplaad (en dus negatieve waarden optel bij de positieve waarden die ik uiteraard wel wil weten)

Ik dacht dus aan iets als (nog niet uitgewerkt als Yaml):
code:
1
betaald = max((laadstroom_totaal - zonnestroom),0)

Dus zodra ik oplaad is er een positieve waarde. Als ik alleen uit de zon oplaad is betaald gelijk aan 0. Als ik niet meer oplaad (en er is zon) is het nog steeds nul.

code:
1
zon = max((laadstroom - betaald),0)

Als betaald nul is, is de laadstroom gelijk aan de zon. Als de laadstroom 0 is (ik laad niet op) is zon ook 0

Nu weet ik alleen niet hoe ik dat in YAML vertaal. Ik zit me suf te zoeken naar handleidingen maar rekenen in Yaml is niet erg goed uitgewerkt. Bestaat er uberhaupt een functie "max" ? Of gebruik ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
oltk schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:19:
Vorige maand hebben we een oplader aan huis gekocht voor de EV. Het is een zgn Zappi die ook bij lage opbrengst van zonnepanelen zonnestoom kan toevoegen aan het laadproces.

Nu zit ik met het volgende. De Zappi berekent zelf niet het aandeel zonnestroom versus het deel dat ik van het Grid gebruik. Nu komen de zonnige dagen eraan :P en willen we wel weten hoeveel we "gratis" hebben opgeladen en hoeveel we hebben betaald.

Nu haal ik uit de myenergy addon verschillende sensors. Hieruit heb ik een sensor "laadstroom" en een sensor "zonnestroom fase 3" (zonnestroom is alleen relevant voor fase 3, omdat de auto uit die fase zijn stroom vandaan haalt).

Ik wil dus een sensor maken die uit de laadstroom het aandeel "zon" haalt, en een sensor die uit de laadstroom het aandeel "betaald" haalt (=het restant). Ik kan niet zomaar waarden aftrekken omdat hij dan ook de waarden aftrekt als ik NIET oplaad (en dus negatieve waarden optel bij de positieve waarden die ik uiteraard wel wil weten)

Ik dacht dus aan iets als (nog niet uitgewerkt als Yaml):
code:
1
betaald = max((laadstroom_totaal - zonnestroom),0)

Dus zodra ik oplaad is er een positieve waarde. Als ik alleen uit de zon oplaad is betaald gelijk aan 0. Als ik niet meer oplaad (en er is zon) is het nog steeds nul.

code:
1
zon = max((laadstroom - betaald),0)

Als betaald nul is, is de laadstroom gelijk aan de zon. Als de laadstroom 0 is (ik laad niet op) is zon ook 0

Nu weet ik alleen niet hoe ik dat in YAML vertaal. Ik zit me suf te zoeken naar handleidingen maar rekenen in Yaml is niet erg goed uitgewerkt. Bestaat er uberhaupt een functie "max" ? Of gebruik ik het verkeerd?
Je moet niet zoeken naar YAML, maar naar Jinja, dat wordt gebruikt om templates te maken in Home Assistant.

Je moet iets hebben als
sensor.laden_betaald:
Django/Jinja:
1
{{ [0, states('sensor.laadstroom_totaal') | float - states('sensor.zonnestroom') | float ] | max }}

sensor.laden_zon
Django/Jinja:
1
{{ [0, states('sensor.laadstroom_totaal') | float - states('sensor.laden_betaald') | float ] | max }}

Hier kun je dan template sensoren mee aanmaken, dat doe je dan wel weer met YAML (in combinatie met deze templates dus). Vergeet ook niet een availability_template toe te voegen om er voor te zorgen dat je sensor alleen de berekening weergeeft als de sensoren beschikbaar zijn.

Voor die availability_templates kun je gebruik maken van het is_number filter
Zo dus
availability sensor.laden_betaald:
Django/Jinja:
1
{{ states('sensor.laadstroom_totaal') | is_number and states('sensor.zonnestroom') | is_number }}

availability sensor.laden_zon
Django/Jinja:
1
{{ states('sensor.laadstroom_totaal') | is_number and states('sensor.laden_betaald') | is_number }}

Voor meer informatie over templates:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
TheFes schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:49:
[...]

Je moet niet zoeken naar YAML, maar naar Jinja, dat wordt gebruikt om templates te maken in Home Assistant.

...
Ahhh.. Super! Ik ga het straks even proberen. Ben nu onderweg 8)
Nu zijn de sensoren altijd beschikbaar (ze geven althans altijd een waarde). Maar altijd goed om ook te experimenteren met availability :9

Ik laat het weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
oltk schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:58:
[...]

Ahhh.. Super! Ik ga het straks even proberen. Ben nu onderweg 8)
Nu zijn de sensoren altijd beschikbaar (ze geven althans altijd een waarde). Maar altijd goed om ook te experimenteren met availability :9

Ik laat het weten :)
Niet net na een reboot, dat zijn de situaties waar je onverwachte uitslagen kun krijgen als de ene sensor wel beschikbaar is, maar de andere nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:15
djiedjee schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:36:
@new_guy
Die zou ik dan in influxdb opslaan met Grafana eroverheen voor mooie grafieken.
Ik heb dit nu een aantal dagen draaien en dat lijkt inderdaad perfect te werken. Dank voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Hippe Lip schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:42:
[...]

@CyberThijs
Ah, das fijn om te horen. Vandaag meteen zo’n radiootje besteld: Sangean WFR-28C. Ik vind het alleen lastig om uit te vinden welke radio’s nou werkelijk op dat Frontier Smart platform gebaseerd zijn. Dat zijn vast niet alle radio’s van Sangean. En in de specs wordt het natuurlijk niet genoemd.

Afijn, we gaan het snel weten, als de bestelling er is. Zal ergens volgende week zijn.
Ik zoek eigenlijk iets van DAB+ voor aan mijn (oude) onkyo 5.1 set te hangen. Slim of niet maakt niet uit, kan IR codes verzenden naar de Onkyo of DAB aanhangsel

[ Voor 42% gewijzigd door Rouwette op 04-03-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:30
Is het mogelijk om device tracking te doen zonder de Home Assistant companion app gesintalleerd te hebben? Dus bv via iCloud of een Android alternatief? Daarin wordt locatie ook bijgehouden toch, dus die zou je ook moeten kunnen gebruiken?

Ik ben een beetje aan het spelen met device tracking sinds eergisteren, het werkt goed voor mijn en mijn vrouw, maar nog niet voor de kinderen. Die hebben niet altijd 4G (eigenlijk nooit), dus die wordt nooit geupdate. Even niet aan gedacht bij het installeren. Ik ga er vanuit dat daar geen workaroudn voor is (anders dan altijd wifi netwerken gebruiken, maar die zijn er onderweg natuurlijk niet altijd)? GPS locatie gaat altijd via dataverbinding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
B-Force schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:36:
Is het mogelijk om device tracking te doen zonder de Home Assistant companion app gesintalleerd te hebben? Dus bv via iCloud of een Android alternatief? Daarin wordt locatie ook bijgehouden toch, dus die zou je ook moeten kunnen gebruiken?

Ik ben een beetje aan het spelen met device tracking sinds eergisteren, het werkt goed voor mijn en mijn vrouw, maar nog niet voor de kinderen. Die hebben niet altijd 4G (eigenlijk nooit), dus die wordt nooit geupdate. Even niet aan gedacht bij het installeren. Ik ga er vanuit dat daar geen workaroudn voor is (anders dan altijd wifi netwerken gebruiken, maar die zijn er onderweg natuurlijk niet altijd)? GPS locatie gaat altijd via dataverbinding toch?
Voor GPS is geen dataverbinding nodig. Maar om de positie door te geven aan jouw Home Assistant server thuis wel. Daar zal iCoud of Google Maps of welke service dan ook niets aan kunnen veranderen.

Als je geen dataverbinding hebt, dan kun je eigenlijk alleen bepalen of iemand thuis is of niet, maar de huidige positie kan zoals ik al aangaf niet doorgegeven worden (of pas zodra er verbinding met een wifi-punt gemaakt wordt).
Je kunt wel op basis van ping (al hoewel vaak onbetrouwbaar omdat telefoons vaak de wifi verbinding verbreken als ze inactief zijn) of bluetooth bepalen of een telefoon in je huis is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:56
@oltk Weet wel dat dit dan alleen wat zegt over de belasting van de fase. Immers heeft de net meter geen telraam per fase dus ook de stroom die via de andere fases terug loopt is "gratis" voor het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
TheFes schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:41:
[...]

Voor GPS is geen dataverbinding nodig. Maar om de positie door te geven aan jouw Home Assistant server thuis wel. Daar zal iCoud of Google Maps of welke service dan ook niets aan kunnen veranderen.

Als je geen dataverbinding hebt, dan kun je eigenlijk alleen bepalen of iemand thuis is of niet, maar de huidige positie kan zoals ik al aangaf niet doorgegeven worden (of pas zodra er verbinding met een wifi-punt gemaakt wordt).
Je kunt wel op basis van ping (al hoewel vaak onbetrouwbaar omdat telefoons vaak de wifi verbinding verbreken als ze inactief zijn) of bluetooth bepalen of een telefoon in je huis is of niet.
dat dacht ik al :( maar bepaling via icloud is dan wel mogelijk? ipv home assistant app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

B-Force schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:36:

Ja dat kan op Android met bijvoorbeeld Google Maps.
Zo track ik ook de locatie van mijn zoons.
Zij hebben via Google Family Link hun locatie met mijn Google account gedeeld.

Voor mijzelf en van mijn vrouw gebruik ik ook de HA app. (je kunt meerdere location trackers combineren)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
B-Force schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:01:
[...]

dat dacht ik al :( maar bepaling via icloud is dan wel mogelijk? ipv home assistant app?
Niet zonder dataverkeer (4G/5G/wifi). Ook icloud moet via een dataverbinding een update van de GPS-positie binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Ik kan het even niet terugvinden, maar zou deze tutorial van Frenk ook werken met zowel een draadloze bel als draadloze chime door alleen op de chime aan te sluiten? K denk t niet he??

https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/

Wij hebben nu n prima draadloze deurbel, geen gaten meer in kozijnen oid, dus liever trek ik daar geen kabels door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Koepert schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:01:
Ik kan het even niet terugvinden, maar zou deze tutorial van Frenk ook werken met zowel een draadloze bel als draadloze chime door alleen op de chime aan te sluiten? K denk t niet he??

https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/

Wij hebben nu n prima draadloze deurbel, geen gaten meer in kozijnen oid, dus liever trek ik daar geen kabels door.
Lijkt me niet.
Dan zou ik gewoon een andere draadloze deurbel aanschaffen die je kunt integreren in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Septillion schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:58:
@oltk Weet wel dat dit dan alleen wat zegt over de belasting van de fase. Immers heeft de net meter geen telraam per fase dus ook de stroom die via de andere fases terug loopt is "gratis" voor het laden.
Dat deel wat via de andere fasen terug gaat is inderdaad "gratis", alleen laad ik daarmee niet op (1 fase EV) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

oltk schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:32:
[...]

Dat deel wat via de andere fasen terug gaat is inderdaad "gratis", alleen laad ik daarmee niet op (1 fase EV) :)
@oltk
De slimme meter saldeert; niet in de tijd, maar wel tussen de fasen. Dat betekent dat als je op L1 (fase 1) 2A teruglevert en op L2 3A teruglevert, dat je je auto kunt opladen met 5A op fase3. De meter registreert dat als nul omdat het samen nul is.

En kijk eens op het forum van Myenergi, de Engelse fabrikant van de Zappi. Daar heeft gebruiker @Cjne een Home Assistant Iintegration geschreven om de Zappi in HA op te nemen. Die gebruik ik ook.

Je kunt op dat forum ook vinden hoe je individuele onderdelen van de (nog onofficiële) API kunt gebruiken zónder die integratie van @Cjne.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@oltk
Overigens: als je je Zappi zó instelt dat die uitsluitend op het overschot van je PV-panelen laadt (dat doe ik in de zomertijd altijd), dan houdt de Zappi rekening met die saldering van de meter. Je kunt dan zien dat er op de fase waarop je auto laadt verbruik is, terwijl er tegelijkertijd teruglevering is op een of twee andere fasen.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oltk
Hippe Lip schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:56:
[...]

De slimme meter saldeert; niet in de tijd, maar wel tussen de fasen. Dat betekent dat als je op L1 (fase 1) 2A teruglevert en op L2 3A teruglevert, dat je je auto kunt opladen met 5A op fase3. De meter registreert dat als nul omdat het samen nul is.

En kijk eens op het forum van Myenergi, de Engelse fabrikant van de Zappi. Daar heeft gebruiker @Cjne een Home Assistant Iintegration geschreven om de Zappi in HA op te nemen. Die gebruik ik ook.

Je kunt op dat forum ook vinden hoe je individuele onderdelen van de (nog onofficiële) API kunt gebruiken zónder die integratie van @Cjne.
Ahh. Interessant. Dus (nu nog) laadt de auto volledig zonnestroom als de auto 6 kW vraagt en de totale zonneopbrengst ook 6kW is. Ook al is de bechikbare zonnestroom op fase 1 maar (in dit geval) 2 kW.

Maar om voor de toekomst te zijn voorbereid waarin zonnestroom niet meer wordt weggestreept tegen het gebruik van het Grid is het wel handig dit nu vast uit te zoeken toch?

Overigens héb ik die integratie (HACS) . Daar maak ik ook gebruik van in mijn (Yinja ;) ) berekeningetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@oltk
Ja precies, voor het moment dat de saldering afgebouwd wordt en er uiteindelijk helemaal niet meer is wilde ik dit hebben. Dat salderen van de meter (dus tussen de fasen) moet je niet verwarren met het salderen van je leverancier (dus in de tijd). De meter zal altijd blijven salderen tussen de fasen. Je betaalt namelijk niet voor het gebruik per fase; de meter kan namelijk helemaal niet registreren dat je tegelijk teruglevert (op L1) en verbruikt (op L2).

En das maar goed ook. Want ik laad ook maar op één fase en mijn twee PV-omvormers zijn beide 3-fase-omvormers.

[ Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 04-03-2022 22:27 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
TheFes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Sinds de laatste update is dit volgens mij niet meer zo:
https://github.com/home-assistant/core/pull/66039
Breaking change
If a user has the http integration configured to use SSL, it only accepts HTTPS traffic. This means that the internal URL needs to be set to use HTTPS too, and for the certificate to be valid, this needs to be a domain name. A lot of integrations that we send the URL to will fail if the certificate is not valid (ie. Sonos, Cast)

To help the user get this right, the default for the get_url helper will now prefer the external address if SSL is configured. This has a higher chance of being correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
verjager schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Sinds de laatste update is dit volgens mij niet meer zo:
https://github.com/home-assistant/core/pull/66039

[...]
Dat is alleen als je onder http: ssl hebt staan. In dat geval moet je bij je interne URL ook https gebruiken en krijg je daar een waarschuwing voor een ongeldig certificaat, daardoor accepteren een groot aantal integraties dat ook niet.

Als je een reverse proxy zoals bijvoorbeeld via Nginx Proxy Manager gebruikt, dan kun je intern wel gewoon http blijven gebruiken, en dus ook die URL gebruiken om media te casten

Voorbeeldje waarbij je ziet dat de media gewoon intern verstuurd wordt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNIAMw2q5m-J41hKxS16C6ORt2E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pcUCllzeCw1KjOn7dfy57IS1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door TheFes op 04-03-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Niet online
@TheFes Thanks 👍 Ik dacht dat ik pas echt had gezien dat de media van de NAS via m'n externe url werd gecast. Maar dan heb ik blijkbaar alleen gelet op de authSig aan het einde, en te snel geconcludeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24
Even een zijstapje... ESPHome modbus sensor heb ik werkend maar is het iemand al gelukt om data types UINT8 uit te lezen? Data types vanaf 16 posities worden ondersteund. Dit werkt niet voor mij ik krijg hier een illegal address (omdat het datatype niet goed gelezen wordt).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  - platform: modbus_controller
    modbus_controller_id: wtw
    name: "#Actuele ventilatie snelheid"
    address: 41000
    unit_of_measurement: ""
    register_type: holding
    value_type: RAW
    accuracy_decimals: 0
    lambda: |-
      // Apply your conversation and return a float
      // data is an uint8_t array containing the raw modbus bytes
      return static_cast<float_t>( ((uint8_t)data[0] << 8 ));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 09:53
Goede morgen.

Zojuist een Pi4 en ssd binnen gekregen. Ik draai nu op een pi3 met micro sd.

Misschien een gekke vraag:

- Moet ik iets voorbereiden aan de pi4, of kan de ssd er direct aan en dan start hij daarvan op?
- Hoe krijg ik 1op1 de backup van de pi3 naar de pi4 zodat HA door kan draaien
- moet ik nog met meer dingen rekening houden?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

water_escape schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:23:
Goede morgen.

Zojuist een Pi4 en ssd binnen gekregen. Ik draai nu op een pi3 met micro sd.

Misschien een gekke vraag:

- Moet ik iets voorbereiden aan de pi4, of kan de ssd er direct aan en dan start hij daarvan op?
- Hoe krijg ik 1op1 de backup van de pi3 naar de pi4 zodat HA door kan draaien
- moet ik nog met meer dingen rekening houden?
Misschien eerst de eeprom updaten https://rouwette.com/ssd/

Je kunt een full backup maken via Samba downloaden en overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Rouwette schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Misschien eerst de eeprom updaten https://rouwette.com/ssd/

Je kunt een full backup maken via Samba downloaden en overzetten
Moet dat bij de pi4 B ook?
Full backup heb ik gemaakt en gewoon via de ui gedownload idd (heb geen samba). Is er straks ook weer een upload functie ?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

water_escape schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:40:
[...]

Moet dat bij de pi4 B ook?
Full backup heb ik gemaakt en gewoon via de ui gedownload idd (heb geen samba). Is er straks ook weer een upload functie ?
Ik heb de 4b 2gb maar moest toch eerst updaten

Geen idee of je kunt uploaden, samba is dan snell gefikst om het erop te zetten 😊
-edit-
Ja je kunt ook een backup uploaden

[ Voor 5% gewijzigd door Rouwette op 05-03-2022 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oltk
Hippe Lip schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:06:
@oltk
Ja precies, voor het moment dat de saldering afgebouwd wordt en er uiteindelijk helemaal niet meer is wilde ik dit hebben. Dat salderen van de meter (dus tussen de fasen) moet je niet verwarren met het salderen van je leverancier (dus in de tijd). De meter zal altijd blijven salderen tussen de fasen. Je betaalt namelijk niet voor het gebruik per fase; de meter kan namelijk helemaal niet registreren dat je tegelijk teruglevert (op L1) en verbruikt (op L2).

En das maar goed ook. Want ik laad ook maar op één fase en mijn twee PV-omvormers zijn beide 3-fase-omvormers.
Same hier. Hmm. Dus eigenlijk is het nu vooral "leuk" om uit te pluizen hoeveel zonnestroom (totaal) er was tijdens het laden en dat deel af te trekken van de totale laadstroom. Dan heb je "aandeel zon" en "aandeel grid". Voor nu niet relevant, over een paar jaar als we 6 :? ct terugkrijgen voor teruggeleverde stroom wel degelijk relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Vaevictis_ schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:01:
Even een zijstapje... ESPHome modbus sensor heb ik werkend maar is het iemand al gelukt om data types UINT8 uit te lezen? Data types vanaf 16 posities worden ondersteund. Dit werkt niet voor mij ik krijg hier een illegal address (omdat het datatype niet goed gelezen wordt).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  - platform: modbus_controller
    modbus_controller_id: wtw
    name: "#Actuele ventilatie snelheid"
    address: 41000
    unit_of_measurement: ""
    register_type: holding
    value_type: RAW
    accuracy_decimals: 0
    lambda: |-
      // Apply your conversation and return a float
      // data is an uint8_t array containing the raw modbus bytes
      return static_cast<float_t>( ((uint8_t)data[0] << 8 ));
@Vaevictis_
Niet specifiek met de ESPHome modbus sensor, maar wel met mijn warmtepomp, de Nibe S1255. Die lees ik ook via modbus uit. Daar zitten een aantal waardes tussen die ook maar 8 bits zijn. De waardes krijg ik wel, maar er is ook een foutmelding in HA. Die kan ik nu niet zo snel vinden, maar die zei iets dat het INT-format niet klopte. Wat logisch is, omdat er standaard 16 bits verwacht worden.

Stukje uit mijn configuration.yaml daarover:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
modbus:
  - name: "Nibe"
    close_comm_on_error: true
    delay: 5
    timeout: 5
    type: tcp
    host: 192.168.2.110
    port: 502
    sensors:
#
      - name: "Nibe stooklijn"
#        device_class: none
#        device_class: string
        state_class: measurement
        address: 26
 #        data_type: ##### geen idee wat hier moet staan; het is 8-bits wat binnenkomt
        input_type: holding
        scale: 1
        precision: 0
        scan_interval: 10
#        scan_interval: 60
        lazy_error_count: 10
#        offset: 0            ######## TEST
#        data_type: string    ######## TEST

Zoals je ziet het ik met van alles getest, maar nix leverde het gewenste resultaat.
In HA kan ik overigens wel over die stooklijn beschikken, dus het werkt op de een of andere manier wel.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Hippe Lip schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:56:
[...]

@Vaevictis_
Niet specifiek met de ESPHome modbus sensor, maar wel met mijn warmtepomp, de Nibe S1255. Die lees ik ook via modbus uit. Daar zitten een aantal waardes tussen die ook maar 8 bits zijn. De waardes krijg ik wel, maar er is ook een foutmelding in HA. Die kan ik nu niet zo snel vinden, maar die zei iets dat het INT-format niet klopte. Wat logisch is, omdat er standaard 16 bits verwacht worden.

Stukje uit mijn configuration.yaml daarover:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
modbus:
  - name: "Nibe"
    close_comm_on_error: true
    delay: 5
    timeout: 5
    type: tcp
    host: 192.168.2.110
    port: 502
    sensors:
#
      - name: "Nibe stooklijn"
#        device_class: none
#        device_class: string
        state_class: measurement
        address: 26
 #        data_type: ##### geen idee wat hier moet staan; het is 8-bits wat binnenkomt
        input_type: holding
        scale: 1
        precision: 0
        scan_interval: 10
#        scan_interval: 60
        lazy_error_count: 10
#        offset: 0            ######## TEST
#        data_type: string    ######## TEST

Zoals je ziet het ik met van alles getest, maar nix leverde het gewenste resultaat.
In HA kan ik overigens wel over die stooklijn beschikken, dus het werkt op de een of andere manier wel.
@Hippe Lip Thanks, ik had het eerst werkend in HA, maar een nieuwe printplaat ontvangen voor de WTW unit en kreeg het niet meer goed werkend in HA. Dus klopt dat het wel werkt in HA. In ESPHome krijg ik registers met 8 bit niet uitgelezen.

Ben juist naar ESPHome / modbus over gegaan omdat ik niet voor elke modbus register HA opnieuw wilde herstarten. Hiermee ook de 12V accu van de Nissan Leaf leeggetrokken. :(

code:
1
Modbus error function code: 0x3 exception: 2

Mocht iemand anders nog tips hebben voor ESPHome graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje888
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 21:51
Toevallig hier iemand (vanaf een Windows omgeving, via een interface, niet via de commandline) wel eens specifieke records uit een InfluxDB verwijderd (omdat HA bijvoorbeeld een foute of onjuiste measurement naar InfluxDB gestuurd heeft en dit de grafieken in Grafana nadelig beïnvloed)?

[ Voor 8% gewijzigd door jantje888 op 05-03-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feenstn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-03-2024
Goedenavond, klopt het dat de waze integratie nog altijd problemen heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LTIWTFJpNLvmxwoVtWTakNkOnU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1arhhoHpcTfWSKbaNjwpnGUa.jpg?f=user_large

Ik zag op github dat er wel een fix was, maar ik zie niet of deze ergens in een update zit:
https://github.com/home-assistant/core/issues/65809

en bij mij heb ik nog steeds de problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maart84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:54
Hippe Lip schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:06:
@oltk

De meter kan dat volgens mij wel meten hoor: mijn dsmr-reader integratie rapporteert netjes het verbruik en teruglever vermogen per fase. Dat er over de fasen gesaldeerd wordt is volgens mij ook maar een afspraak, maar lijkt me niet echt een garantie dat dat nooit aangepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Vaevictis_ schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:12:
[...]
@Hippe Lip Thanks, ik had het eerst werkend in HA, maar een nieuwe printplaat ontvangen voor de WTW unit en kreeg het niet meer goed werkend in HA. Dus klopt dat het wel werkt in HA.
@Vaevictis_
Welke WTW heb je?

Ik heb de Zehnder WHR 930. Die heeft officieel geen koppeling helaas, maar ik ben aan het kijken hoe ik die wel kan koppelen. Het moet op de een of andere manier wel lukken.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verjager
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:20:
[...]

@Vaevictis_
Welke WTW heb je?

Ik heb de Zehnder WHR 930. Die heeft officieel geen koppeling helaas, maar ik ben aan het kijken hoe ik die wel kan koppelen. Het moet op de een of andere manier wel lukken.
Ik ga binnenkort deze oplossing proberen, heb de spullen inmiddels binnen:
Luqq in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
feenstn schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:12:
Goedenavond, klopt het dat de waze integratie nog altijd problemen heeft:
[Afbeelding]

Ik zag op github dat er wel een fix was, maar ik zie niet of deze ergens in een update zit:
https://github.com/home-assistant/core/issues/65809

en bij mij heb ik nog steeds de problemen.
Die zou in 2022.3 moeten zitten Die zit in 2022.3: https://www.home-assistant.io/changelogs/core-2022.3 (CTRL - F: Waze)

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 06-03-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Sinds gisteren draait mijn AdGuard add-on niet meer, hij blijft hangen op 'DNS Server is starting up'

Via Google een aantal mogelijkheden gevonden die dit oplossen, o.a. Pi-Hole integratie checken. Ik draaide Pi-Hole naast AdGuard (maar in router staat alles via AdGuard geroute en niet meer naar Pi-Hole). Daarnaast heb ik de Pi-Hole plugin verwijderd uit HA en de Core herstart en HA zelf herstart...

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen? Ik kom ook niet in de config van AdGuard (althans niet in de UI...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:40

-CJ

Not remastered

Wie gebruikt hier Home Assistant in combinatie met Fully Kiosk browser op een tablet? Ik heb elke keer het probleem dat als de tablet aanspringt (op basis van beweging), de internetverbinding wegvalt en het dashboard daardoor niks kan (want, geen verbinding). Na 5 seconden is er weer verbinding maar is natuurlijk wel vervelend.

Heb energiebesparing al uitstaan maar helpt kennelijk nog niet. Iemand tips?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
-CJ schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:17:
Wie gebruikt hier Home Assistant in combinatie met Fully Kiosk browser op een tablet? Ik heb elke keer het probleem dat als de tablet aanspringt (op basis van beweging), de internetverbinding wegvalt en het dashboard daardoor niks kan (want, geen verbinding). Na 5 seconden is er weer verbinding maar is natuurlijk wel vervelend.

Heb energiebesparing al uitstaan maar helpt kennelijk nog niet. Iemand tips?
Heb ik geen last van me Fully Kiosk, heb een Lenovo tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:40

-CJ

Not remastered

Vaevictis_ schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Heb ik geen last van me Fully Kiosk, heb een Lenovo tablet.
Ik heb ook Lenovo. Heb je nog iets aangepast of ingesteld?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feenstn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-03-2024
Hmmbob schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:23:
[...]

Die zou in 2022.3 moeten zitten Die zit in 2022.3: https://www.home-assistant.io/changelogs/core-2022.3 (CTRL - F: Waze)
Bedankt voor je feedback.
Ik had ze niet zien staan bij de noteworthy changes en niet de volledige lijst doorgenomen.
Dan zal ik tzt even de update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ik heb zojuist een nieuwe Pi4 met ssd ingesteld.
HA vers erop gezet en een backup geslecteerd.

Hierna is hij niet meer bereikbaar, ook niet na restart.

EDIT: Gelukt :)

[ Voor 73% gewijzigd door water_escape op 06-03-2022 12:28 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@water_escape als ik het mij goed herinner kan het de eerste keer best even duren voordat de GUI beschikbaar komt. Op de achtergrond wordt er van alles nog in orde gemaakt nadat je deze CLI voor je neus hebt.

edit: al opgelost, had moeten refreshen :z

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 06-03-2022 12:37 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Gizz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:37:
@water_escape als ik het mij goed herinner kan het de eerste keer best even duren voordat de GUI beschikbaar komt. Op de achtergrond wordt er van alles nog in orde gemaakt nadat je deze CLI voor je neus hebt.

edit: al opgelost, had moeten refreshen :z
Klopt. hij draait nu op Pi4 met ssd.

Ik ben wel al mijn history kwijt? Denk aan sensoren data en Energy dashboard data.
Kan ik dit recoveren? Hoort dat niet in de backup te zitten?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
water_escape schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:39:
[...]

Klopt. hij draait nu op Pi4 met ssd.

Ik ben wel al mijn history kwijt? Denk aan sensoren data en Energy dashboard data.
Kan ik dit recoveren? Hoort dat niet in de backup te zitten?
Als je een full backup hebt, zou dat er gewoon in moeten zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
feenstn schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Bedankt voor je feedback.
Ik had ze niet zien staan bij de noteworthy changes en niet de volledige lijst doorgenomen.
Dan zal ik tzt even de update doen.
Respectfully; altijd een goed idee om te updaten naar de laatste versie voor je hier een probleem meldt.... Best een grote kans dat iets al gefixt is, gezien het development tempo bij HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hippe Lip schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:20:
[...]
Daarbij zie ik een 0-10V ingang op de printplaat waarmee de ventilator aangestuurd wordt. Dus de aansturing vanuit HA regelen zou redelijk eenvoudig moeten kunnen als zaken als modbus niet lukken/werken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 06-03-2022 13:20 ]

Pagina: 1 ... 129 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.