Dit had een edit moeten zijn ipv een quote
[ Voor 99% gewijzigd door TheFes op 22-02-2022 22:14 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 99% gewijzigd door TheFes op 22-02-2022 22:14 ]
Dat is een template in Jinja, wat het antwoord was op deze vraag:Rouwette schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:04:
[...]
Ehm ik ben nog een HA beginner, wat doet dat? Moet nog beginnen aan automatisatie 😊
https://www.rouwette.com/
Bovenstaand had ik inderdaad, maar dan gaat niet helemaal goed. zondag before 07:00 uur wil ik juist nog onder een ander schema houdensilvanverschuur schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:57:
[...]
Zelf gebruik ik in een heel aantal automations conditions waarbij de tijd 'over' middernacht gaat. Als je deze zou combineren met een conditie op basis van de dag van de week ben je volgens mij al een heel eind.
Zoiets als dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 condition: condition: and conditions: - condition: time after: '23:00:00' before: '07:00:00' - condition: time weekday: - sun - mon - tue - wed - thu
Wellicht dat je een `input_number` aan kunt maken die je de waarde geeft van de gewenste temperatuur van je aquarium.
Deze `input_number` kun je dan gebruiken om je verwarming mee te regelen.
De slimme meter heb ik inderdaad gekoppeld! Die sensor had ik nog niet gezien, maar inderdaad, die is aanwezig-CJ schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:41:
[...]
Heb je je slimme meter ook gekoppeld met Home Assistant? Ik krijg namelijk via de meter ook een sensor die aangeeft of hoog/laag tarief geldt (ook al heb ik deze niet). Je zou vervolgens in je script kunnen aangeven dat 'ie doordeweeks schakelt op basis van tariefsensor en in het weekend via het normale schema.
Templates, daar werk ik nog niet mee! Wellicht eens induiken of ik hier uit ga komen (geen programmeur dus doe het met basis kennis, dit ziet er dan wel wat complex uit moet ik zeggenTheFes schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:48:
[...]
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 condition: - condition: template value_template: > {%- if now().isoweekday() == 1 %} {{ now().hour >= 7 }} {%- elif now().isoweekday () == 5 %} {{ now().hour <= 23 }} {%- else %} {{ 2 <= now().isoweekday() <= 4 }} {%- endif %}
Of zonder template:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '07:00' weekday: - mon - condition: time weekday: - tue - wed - thu - condition: time before: '23:00' weekday: - fri
Dit is overigens voor wat je aangeeft in je eerste alinea, maar daarna geef je iets anders aan.
Als je de data van je slimme meter toevallig al binnen haalt, kun je daar ook uithalen welk tarief op dat moment actief is.
[...]
Dit zou je zo kunnen doen:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 variables: target_temp: > {%- if now().isoweekday() in range(1,5) and now().hour in range (7,23) %} 24 {%- elif now().isweekday() in range(6,7) or (now().isoweekday() == 5 and now().hour >= 23) or (now().isoweekday() == 1 and now().hour <= 7) %} 24.5 {%- else %} 25 {%- endif %}
Daarmee maak je een variable aan met de temperatuur die op dat moment het doel zou moeten zijn.
Je kunt het ook heel simpel houden.belly89 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:48:
Templates, daar werk ik nog niet mee! Wellicht eens induiken of ik hier uit ga komen (geen programmeur dus doe het met basis kennis, dit ziet er dan wel wat complex uit moet ik zeggen). Het stukje zonder template (YAML) begrijp ik dan weer wel! Je kan dus inderdaad met OR natuurlijk meerdere opties maken.
Ga alles hierboven even op mijn in laten werken en vanavond weer even verder stoeien! Bedankt allemaal!!!
Who's general failure, and why is he reading my disk?
1
2
3
4
| - sensor: - name: "Buitentemperatuur (data)" unit_of_measurement: "°C" state: "{{state_attr('weather.thuis', 'temperature')}}" |
1
2
3
4
5
6
| sensor: - platform: average name: "Buitentemperatuur Gemiddeld" start: '{{ now().replace(hour=0).replace(minute=0).replace(second=0) }}' end: '{{ now() }}' entities: sensor.buitentemperatuur_data |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| - sensor: - name: "Graaddagen" unit_of_measurement: "Gd" icon: "mdi:counter" state: >- {% if (19-(states('sensor.buitentemperatuur_gemiddeld')|float(default=0) ) < 0) %} 0 {% elif (now().month > 10) or (now().month < 3) %} {{ ((19-(states('sensor.buitentemperatuur_gemiddeld')|float(default=0) ))*1.1) | round(2,default=0)}} {% elif (now().month > 3) and (now().month < 10) %} {{ ((19-(states('sensor.buitentemperatuur_gemiddeld')|float(default=0) ))*0.8) | round(2,default=0)}} {% else %} {{ ((19-(states('sensor.buitentemperatuur_gemiddeld')|float(default=0) ))*1.0) | round(2,default=0)}} {% endif %} |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| - trigger: - platform: time_pattern hours: 23 minutes: 59 seconds: 58 sensor: - name: "Graaddagen Gasverbruik" unit_of_measurement: "m³/Gd" state: >- {% if (states('sensor.graaddagen')|float <= 1) %} 0 {% else %} {{ [0, states('sensor.gas_daily')|float / states('sensor.graaddagen')|float] | max | round(2) }} {% endif %} |
[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 23-02-2022 13:10 . Reden: yaml code tag voor de duidelijkheid ]
[ Voor 17% gewijzigd door Chillmeister op 23-02-2022 11:34 ]
Volgens mij heb ik eens wat gelezen dat die Blitzwolf plugs als een malle berichten sturen. Ik weet alleen niet meer of de Blitzwolf nu zelf continu pusht, of dat deze juist gepolled moet worden en de door jouw gebruikte controller / software (ZHA? Zigbee2mqtt? Deconz?) bv elke seconde de status opvraagt van de Blitzwolf.Chillmeister schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:32:
Hi, ik hen onlangs een Blitzwolf BW-SHP15 gekocht.
Als ik deze gebruik, zie ik zowel in Proxmox als in Home Assistant dat de CPU gebruikt toeneemt in mijn NUC. De CPU verbruk is meestal 3% a 5% voor Home Assistant, maar schiet richting de 12% als ik gebruik maak van deze ene Zigbee device. Is dat vreemd, of kan dat wel kloppen? Zo'n dergelijke toename constateer ik niet bij mijn andere Zigbee devices.
Bron1 / Bron2Broken attribute reporting functionality
Starting with firmware version 1.0.5 (which comes pre-flashed on plugs produced since Q4 2021) core functionality on this plug is broken. TuYa has disabled the automatic reporting of power, voltage and current values meaning they need to be polled instead. The poll interval can be controlled through the measurement_poll_interval option.
If your plug is affected, it will be detected as TS011F_plug_3 instead of TS011F_plug_1
Dank je wel voor de snelle toelichting (het lukte mij niet om dit zelf te vinden). Als ik snel kijk zie ik inderdaad dat mijn plug als TS011F_plug_3 geïdentificeerd is.
[ Voor 35% gewijzigd door Chillmeister op 23-02-2022 18:20 ]
Ik quote mezelf eventjes, het knipperen heb ik op kunnen lossenRouwette schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:18:
Hmm oke, voelde me al goed vandaag door een ESP32 te voorzien van Esphome met 2 bedraade deursensors en een Co2 sensor.
En de mogelijkheid hebben om nog een 3de deursensor achteraf toe te kunnen voegen. 😅
Tis alleen zo dat als een deur open is die in HA on/off knippert ipv constant on
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| binary_sensor: - platform: gpio pin: number: GPIO18 mode: input: true pullup: true name: "deur1" device_class: door |
Dan ben ik ook wel benieuwd wat je oude code was, en wat je dus hebt moeten aanpassen om het te fixenRouwette schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:23:
[...]
Ik quote mezelf eventjes, het knipperen heb ik op kunnen lossen
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 binary_sensor: - platform: gpio pin: number: GPIO18 mode: input: true pullup: true name: "deur1" device_class: door
Het mode stukje. Dicht bleeft hij off staan, bij on was het een knipperlicht on/off.-Casper schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:27:
[...]
Dan ben ik ook wel benieuwd wat je oude code was, en wat je dus hebt moeten aanpassen om het te fixenHandig als mensen dit in de toekomst tegen komen hier direct wat van kunnen leren
[ Voor 5% gewijzigd door Rouwette op 23-02-2022 14:31 ]
Eeprom updatenB-Force schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:19:
Ik heb via deze guide op YouTube geprobeerd om HA te installeren op mijn Rpi4 4gb via mijn SSD (Intenso portable ssd 256), maar na het proberen te booten vanaf de SSD, komt de Pi niet meer online. Heb zowel de 32-bits versie geprobeerd als de 64 bits versie (al heb ik die laatste alleen geflasht op mijn SSD er vn uitgaande dat de rest van de Rpi niet geflasht hoeft te worden)
2 vragen:
1) wat kan er aan de hand zijn dat hij niet wil booten vanaf SSD?
2) in de guide flash je raspberry naar een sd-card, maar deze haal je weer uit de RPi als je wil booten vanaf SSD. Heb je deze SSD nergens meer voor nodig dan? of gebruik je die alleen maar om in de RPi aan te kunnen geven dat je vanaf SSD il booten?
Dat heb ik gedaan, als onderdeel van de hele installatie. Helaas komt hij nog steeds niet online... Of bedoel je de hele cyclus nog een keer doorlopen voor de 64-bits optie?Rouwette schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:23:
[...]
Eeprom updaten
https://rouwette.com/ssd/
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| esphome: name: co2-sensor-1 esp32: board: mhetesp32minikit framework: type: arduino # Enable logging logger: # Enable Home Assistant API api: ota: password: "************" wifi: ssid: !secret wifi_ssid password: !secret wifi_password # Enable fallback hotspot (captive portal) in case wifi connection fails ap: ssid: "Co2-Sensor-1 Fallback Hotspot" password: "*******" captive_portal: |
[ Voor 4% gewijzigd door HF5236 op 24-02-2022 12:52 ]
Heb je wel "beeld"? Is het alleen het netwerk dat faalt? Als dat zo is, is dat veelal een probleem met voeding (been there....)B-Force schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:56:
Volgens mij wel. Ik gebruik de officiële pi adapter en het lampje van de ssd brandt.
- The Neo and Only -
Niet de SQLite db maar MySQL/MariaDB of een andere stand alone database gebruiken. Dan is je data in principe los van HA.NeoFoX schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:53:
Ik lees hier nu al 2x iemand die HASS opnieuw moest installeren en netjes de backup terugzet; maar daardoor alle history van de Energy mist.
Wat / hoe hebben anderen dit gecoverd? Ik heb netjes daily-backups met de Google Drive integration aanstaan met de 'verwachting' dat daar dus ook de Energy-history inzit; blijkbaar dus niet.
Hoe hebben jullie dit geregeld?
Ik heb de ervaring dat die devices dan inderdaad gewoon in Home Assistant verschijnen, ik gebruik de Z-Wave-JS add-on en intgratie.jvanhambelgium schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:20:
Iemand hier die een Aotec Gen5(+) ZWAVE USB-stick gebruikt met HA ? Normaal kan je stick gewoon uit je controller nemen, en dan in "pairing" zetten om een moeilijk bereikbaar ZWAVE device te koppelen etc. Iemand ervaring of Home Assistant dan daarna plots dat extra ZWAVE device gaat oppikken ?
Want vb "secure pairing" moet je op korte afstand van de controller/stick doen.
Ik heb in de tuin (beetje onder de grond) 2 Fibaro devices zetten die ik nog moet overzetten naar m'n HA-setup. Het is wat lastig m'n oidroid helemaal tot daar te brengen vandaar...
Voor ik iets om zeep help...
Xbox Live: Chevalric
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan, begonnen met een Hue Bridge en daarna een Conbee II stick toegevoegd. Na wat testen bleken sommige Aqara sensoren onvoldoende verbinding te hebben naar de Conbee II stick, dus heb ik de Hue Bridge er tussenuit gehaald en alle Hue lampen gekoppeld aan de Conbee II stick. Ideaal, werkt echt prima en het Zigbee-netwerk is nu van een betrouwbare kwaliteit. Het is wel even een werkje om alle lampen te koppelen, maar dat is een eenmalige actie dus prima te overzien.Chevalric schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:38:
Ik vroeg me het volgende af: ik heb een Philips Hue bridge waar ik een aantal Hue lampen heb toegevoegd. In HA heb ik een Conbee Zigbee stick waar ik een aantal sensors heb toegevoegd. Die sensors zijn geen repeaters (battery-operated). Daardoor hebben sommige sensors wat moeite om verbonden te blijven met het netwerk
Snelste/beste oplossing om mijn Zigbee netwerk te versterken is dus om de lampen toe te voegen aan het Conbee netwerk? En dan heeft die Hue Bridge weinig nut meer? Hoe lossen jullie dit op?
Je kan centraal in je huis ook vb ergens een Zigbee "powerplug" insteken, maar inderdaad ook 1 van de HUE lampen "loskoppelen" uit de HUE-bridge config en "direct" koppelen met de Conbee. Ik denk dat zo'n HUE-lamp evengoed repeater zal spelen.Chevalric schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:38:
Ik vroeg me het volgende af: ik heb een Philips Hue bridge waar ik een aantal Hue lampen heb toegevoegd. In HA heb ik een Conbee Zigbee stick waar ik een aantal sensors heb toegevoegd. Die sensors zijn geen repeaters (battery-operated). Daardoor hebben sommige sensors wat moeite om verbonden te blijven met het netwerk
Snelste/beste oplossing om mijn Zigbee netwerk te versterken is dus om de lampen toe te voegen aan het Conbee netwerk? En dan heeft die Hue Bridge weinig nut meer? Hoe lossen jullie dit op?
De Hue lampen gekoppeld aan mijn CC2531 en Zigbee2mqtt en het probleem dat de Hue bridge dan geen nut meer heeft heb ik opgelost door deze van de stroom te halenChevalric schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:38:
Hoe los je dat dan op met updates ? Vb met HUE-app zie je als er nieuwe firmware is en de updates gaan ook netjes automagisch. Als die gepaired zitten op de Conbee (II) ... hoe doe je dat dan ? Ik gebruik binnen HA de "ZHA" (en niks van Deconz/Phoscon) integratie en that's it.Ronker32 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:46:
[...]
Ideaal, werkt echt prima en het Zigbee-netwerk is nu van een betrouwbare kwaliteit. Het is wel even een werkje om alle lampen te koppelen, maar dat is een eenmalige actie dus prima te overzien.
Als de lampen niet te oud zijn kun je ze updaten via de Hue Bluetooth appjvanhambelgium schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:50:
[...]
Hoe los je dat dan op met updates ? Vb met HUE-app zie je als er nieuwe firmware is en de updates gaan ook netjes automagisch. Als die gepaired zitten op de Conbee (II) ... hoe doe je dat dan ? Ik gebruik binnen HA de "ZHA" (en niks van Deconz/Phoscon) integratie en that's it.
[ Voor 3% gewijzigd door Koppensneller op 24-02-2022 11:56 ]
Ik zie de MariaDB netjes als add-on staan, denk dat ik mij daar even in ga verdiepen dit weekend. Hoe heb jij je MariaDB dan gebackupd, just in case?golles schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:12:
[...]
Niet de SQLite db maar MySQL/MariaDB of een andere stand alone database gebruiken. Dan is je data in principe los van HA.
Maar je moet de exterene database natuurlijk wel blijven backuppen :-)
- The Neo and Only -
Goh het is al een tijdje geleden dat ik updates heb zien passeren dat is waar en veel info zal er niet in de release-notes staan qua changes/updates. Maar lijkt me toch leuk dat je indien nodig toch "vlot" kan updaten zonder héél je installbase af te lopen 1-per-1 etc...Koppensneller schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:56:
Wat voor zaken worden er nou zoal geüpdatet bij Hue/TRADFRI smart bulbs? Vraag me af of het de moeite waard is om ze regelmatig allemaal (20+) langs te lopen voor nieuwe firmware.
In het geval van Hue verwacht ik dat het voornamelijk om nieuwe features gaat. Zoals het power on behavior, maar ook het entertainment verhaal zal (ook) in de lampen zitten. Maar een tijd terug was er ook een security issue waarbij een hacker via een lamp een buffer overflow in de Bridge kon veroorzaken en zo potentieel toegang tot het LAN netwerk kon krijgen. Daarvoor is toen dan ook een firmware update uitgebracht, zowel voor de lampen als de bridge.Koppensneller schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:56:
Wat voor zaken worden er nou zoal geüpdatet bij Hue/TRADFRI smart bulbs? Vraag me af of het de moeite waard is om ze regelmatig allemaal (20+) langs te lopen voor nieuwe firmware.
Ik heb geen add-ons, maar doe handmatig mijn docker containers.NeoFoX schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:59:
[...]
Ik zie de MariaDB netjes als add-on staan, denk dat ik mij daar even in ga verdiepen dit weekend. Hoe heb jij je MariaDB dan gebackupd, just in case?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
| #!/usr/bin/env bash export BORG_REPO=/mnt/path/for/backup export BORG_PASSCOMMAND='cat /file/that/contains/your/borg/password' HA_WEBHOOK='http://localhost:8123/api/webhook/borg' # Some helpers and error handling: info() { printf "\n%s %s\n\n" "$( date )" "$*" >&2; curl -H "Content-Type: application/json" -d "{\"status\": \"$*\"}" $HA_WEBHOOK } trap 'echo $( date ) Backup interrupted >&2; exit 2' INT TERM info "Starting backup" # MariaDB info "Backup MariaDB" /usr/bin/docker-compose -f /path/on/my/machine/docker-compose.yaml exec mariadb sh -c '/usr/bin/mysqldump -v --all-databases -u "$MYSQL_ROOT_USER" -p"$MYSQL_ROOT_PASSWORD" | gzip > /backup/mariadb.sql.gz' # PostgreSQL info "Backup PostgreSQL" /usr/bin/docker-compose -f /path/on/my/machine/docker-compose.yaml exec postgres sh -c '/usr/bin/pg_dumpall -U "$POSTGRES_USER" | gzip > /backup/postgres.sql.gz' # InfluxDB info "Backup InfluxDB" /usr/bin/docker-compose -f /path/on/my/machine/docker-compose.yaml exec influxdb sh -c 'rm -f /backup/*; /usr/bin/influxd backup -portable /backup' # Backup the most important directories into an archive named after the machine this script is currently running on: info "Backup files with borg" borg create \ --verbose \ --filter AME \ --list \ --stats \ --show-rc \ --compression lz4 \ --exclude-caches \ --exclude '/home/*/.cache/*' \ \ ::'{hostname}-{now}' \ /home \ backup_exit=$? info "Pruning repository" # Use the `prune` subcommand to maintain 7 daily, 4 weekly and 6 monthly archives of THIS machine. The '{hostname}-' prefix is very important to # limit prune's operation to this machine's archives and not apply to other machines' archives also: borg prune \ --list \ --prefix '{hostname}-' \ --show-rc \ --keep-daily 7 \ --keep-weekly 4 \ --keep-monthly 6 \ prune_exit=$? # Use highest exit code as global exit code. global_exit=$(( backup_exit > prune_exit ? backup_exit : prune_exit )) if [ ${global_exit} -eq 0 ]; then info "Backup and Prune finished successfully" elif [ ${global_exit} -eq 1 ]; then info "Backup and/or Prune finished with warnings" else info "Backup and/or Prune finished with errors" fi exit ${global_exit} |
Binnen HA gebruik ik Deconz en die is in principe in staat om firmware updates uit te voeren. Ik zeg in principe omdat het hier na de één na laatste Tradfri update voor wat lampen en signaal versterkers helemaal mis ging.jvanhambelgium schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:50:
[...]
Hoe los je dat dan op met updates ? Vb met HUE-app zie je als er nieuwe firmware is en de updates gaan ook netjes automagisch. Als die gepaired zitten op de Conbee (II) ... hoe doe je dat dan ? Ik gebruik binnen HA de "ZHA" (en niks van Deconz/Phoscon) integratie en that's it.
ZHA weet ik niet maar met Z2M kun je OTA updates uitvoeren op de meeste Zigbee spullen. Ik kijk periodiek of er een update is en loop vervolgens per apparaat het lijstje af. Zit er een update tussen die niet helemaal lekker gaat dan is het probleem beperkt tot één apparaat.jvanhambelgium schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:50:
[...]
Ik gebruik de Hue Bridge naast Home Assistant met een Conbee II (op Z2M). Belangrijkste reden voor mij is om iets te hebben waar ik op kan terugvallen als mijn HA het niet zou doen om wat voor reden dan ook.Chevalric schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:38:
Feel free to Buy me a coffee
Dat is een mooi uitgangspunt, maar niet altijd haalbaar als je veel dingen gaat automatiseren. Maar basisdingen zijn natuurlijk wel fijn, zoals het licht en de kachel!musicpixel schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:15:
[...]
Ik heb dus Graceful Degradation steeds in mijn achterhoofd als ik werk aan mijn smart home.
Als "Hey Google, turn the lights on" het niet meer doet, dan tracht ik altijd de volgende fallback:Ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan trouwens. Wat werkt er nog als je HA uitvalt?
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Lampje van mijn SSD adapter brandde ook altijd, maar wilde toch niet doorbooten.B-Force schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:56:
Volgens mij wel. Ik gebruik de officiële pi adapter en het lampje van de ssd brandt.
Voor wat betreft je RF link vragen, kijk even naar de documentatie van RFlink. Daar staat ook een voorbeeld gelinkt naar hardware.martdj schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:07:
Ik ben deze week ook eens begonnen met Home Assistant. Ben dus een totale newbie en ik heb een paar vragen waarvan ik hoop dat ik jullie ermee lastig mag vallen.
Eerst iets over mijn setup tot nu toe. Ik heb de volgende devices momenteel in Home Assistant zitten:Naast deze zaken komen er een zigbee stick en 3 zigbee Tuya slimme powerplugs aan en heb ik alvast Mosquitto als mqtt broker geinstalleerd. Zigbee2mqtt komt als de stick binnen is.
- Philips Hue hub
- 4 Philips Hue lampen
- 1 Ecobright dimmer
- P1 Monitor
- SolarEdge zonnepanelen overzicht
- Mijn iPhone
- Weer van Met.no
Ik had vroeger al mijn Hue hub aan mijn Apple homekit gekoppeld. Nu wil ik home assistant aan mijn homekit koppelen. Daarvoor heb ik de Home Assistant Bridge toegevoegd in HA. In Homekit kan ik echter die bridge niet toevoegen. Hij doet een poging, maar haakt af met de vraag of mijn router etc wel aanstaat (ja, duh. Natuurlijk staat die aan). Da's dus vraag 1. Wat doe ik fout? Moet ik eerst mijn hele homekit setup leegmaken (de lampen zitten nu immers via de Hue hub al in homekit)? Of heeft het daar niets mee te maken?
Vraag 2: Ik zie een media tab in Home assistant. Wat doet dat precies? Ik heb mijn Pop audioverzameling al even aan de HA installatie gekoppeld. Die is nu als /media/music/Pop bereikbaar. Op de media tab zie ik echter niets gebeuren.
Vraag 3: Ik heb een paar automatiseringen in gedachten, maar daar heb ik extra hardware voor nodig. Vraag is welke. Eén automatisering is een luchtvochtigheidsmeter in de badkamer die boven een bepaald niveau de afzuiginstallatie vol aanzet. De afzuiginstallatie kan ik via een RF afstandsbediening besturen, maar ik zou dus iets moeten hebben die die RF signalen gaat sturen op basis van een trigger vanuit HA. Wat kan ik daarvoor gebruiken?
Automatisering 2 hangt daarmee samen. Als ik film ga kijken, moet het beamerscherm naar beneden (RF afstandsbediening), Beamer aan (IR), Zonwering naar beneden (RF), nVidia Shield aan (RF?) en A/V receiver aan (IR). Ik moet dus een device hebben die dat allemaal op commando kan regelen (liefst gekoppeld aan een stemopdracht aan Siri). Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
heb helaas geen mini-hdmi naar hdmi kabel hier liggen om te kjiken of ik beeld heb.HowsMyApple schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:48:
[...]
Lampje van mijn SSD adapter brandde ook altijd, maar wilde toch niet doorbooten.
Heb je er al een monitor aangehangen om te kijken wat/of er überhaupt iets gebeurt?
Heb je de usb aangesloten op usb3? probeer dan eens op de andere.B-Force schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:19:
Ik heb via deze guide op YouTube geprobeerd om HA te installeren op mijn Rpi4 4gb via mijn SSD (Intenso portable ssd 256), maar na het proberen te booten vanaf de SSD, komt de Pi niet meer online. Heb zowel de 32-bits versie geprobeerd als de 64 bits versie (al heb ik die laatste alleen geflasht op mijn SSD er vn uitgaande dat de rest van de Rpi niet geflasht hoeft te worden)
2 vragen:
1) wat kan er aan de hand zijn dat hij niet wil booten vanaf SSD?
2) in de guide flash je raspberry naar een sd-card, maar deze haal je weer uit de RPi als je wil booten vanaf SSD. Heb je deze SSD nergens meer voor nodig dan? of gebruik je die alleen maar om in de RPi aan te kunnen geven dat je vanaf SSD il booten?
Visitor.q schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:33:
ssh had ik niet geprobeerd
Echt, serieus?Visitor.q schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:33:
was lui en dacht ik trek de stekker wel even uit de RPi om hem te rebooten...
Hier staan lampen in ieder geval zo geconfigureerd dat ze aan gaan als ze (weer) onder spanning komen. Als er weer eens iemand vergeet dat het normaal gesproken via Alexa gaat/kan en/of via HA dan gaat het ook gewoon lekker ouderwets via de schakelaar.musicpixel schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:15:
[...]
Ik heb dus Graceful Degradation steeds in mijn achterhoofd als ik werk aan mijn smart home.
Ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan trouwens. Wat werkt er nog als je HA uitvalt?
geprobeerd, helpt ook niet. vandaag nog een keer alles geflasht en opnieuw opgestart. Wat ik zie is dat de Pi wel online komt (via de router), maar zodra ik verbinding probeer te maken, verdwijnt hij van het netwerk. Wellicht teveel gevraagd dan? Dus zwaardere voeding? Heeft iemand een geode tip hiervoor?Obelixxx schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:33:
[...]
Heb je de usb aangesloten op usb3? probeer dan eens op de andere.
Ik heb vandaag 2 van deze binnen gekregen (https://www.xiaomiproduct...ller-shade-driver-e1.html). Welke problemen zijn hier mee? Want ik heb 1 geinstalleerd en deze werkt perfect.skank schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:10:
[...]
Volgmodus, zelf zit ik naar de aqara roller shade driver E1 te kijken maar momenteel zijn daar blijkbaar problemen mee, heel weinig gebruikers of feedback ook, ook niet bij de alternatieve merken
1
| Firmware on '0x54ef4410003e4fc4' is newer than latest firmware online. |
Ik zou even opzoek gaan naar een verloopje om het via een scherm te controleren. Het klinkt echt als een stroom issue, ik heb zelf ook een pi met een SSD via usb draaiend gehad. Dat was geen succes, verloor continue zijn verbinding en ik had een officiele voeding.... Ik neem aan dat je alleen je SSD hebt aangesloten?B-Force schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:38:
[...]
geprobeerd, helpt ook niet. vandaag nog een keer alles geflasht en opnieuw opgestart. Wat ik zie is dat de Pi wel online komt (via de router), maar zodra ik verbinding probeer te maken, verdwijnt hij van het netwerk. Wellicht teveel gevraagd dan? Dus zwaardere voeding? Heeft iemand een geode tip hiervoor?
Of ander SSD proberen? ik heb nu een 256GB intenso gebruikt, maar wellicht toch een Kingston SSD met sata>usb kabel?
Thx, ik ga morgen daar even achteraan. Dank voor alle hulp hier!htca schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:51:
[...]
Ik zou even opzoek gaan naar een verloopje om het via een scherm te controleren. Het klinkt echt als een stroom issue, ik heb zelf ook een pi met een SSD via usb draaiend gehad. Dat was geen succes, verloor continue zijn verbinding en ik had een officiele voeding.... Ik neem aan dat je alleen je SSD hebt aangesloten?
Het zijn die dat ik idd wou kopen.golles schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:42:
[...]
Ik heb vandaag 2 van deze binnen gekregen (https://www.xiaomiproduct...ller-shade-driver-e1.html). Welke problemen zijn hier mee? Want ik heb 1 geinstalleerd en deze werkt perfect.
Enige wat lastig was, was het omdraaien van de knoppen en het instellen van boven en onder. Maar na even pagina 5 en 6 van het boekje goed te lezen, had ik dat ook zo voor elkaar. Uiteindelijk was ik het langste bezig hem netjes op de muur te monteren.
Ik gebruik hem overigens in Z2M enige wat me opviel, is dat de firmware op het apparaat nieuwer is dan wat de OTA service heeft:
code:
1 Firmware on '0x54ef4410003e4fc4' is newer than latest firmware online.
Yes, die log was er nog, althans de log van na de powercycle. Had ik inderdaad vóór mijn herstel van de backups, wel naar moeten kijken. Dat weet ik dan voor de volgende keer. Nu heb ik nog een zooi error meldingen kunnen terugvinden, allemaal over dat deconz niet kan verbinden met een ip adres in de 172 range.golles schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:16:
[...]
[...]
Echt, serieus?
Als je niet nog een reboot gedaan hebt, dan heb je nog de oude logs in home-assistant.log.1 bestand. Daar zou je eens in kunnen kijken
Dat vermoeden is juistskank schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:52:
[...]
IS het een optie dat jij dit test? (ik vermoed van niet)
Zigbee wordt inderdaad lastig, maar Wifi moet mogelijk zijn denk ik:NoFate schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:38:
Omdat ik al deconz gebruik was ik op zoek gegaan naar GX53 zigbee, zou ideaal geweest zijn, maar blijkbaar bestaan deze niet...
Is er een andere manier om dit smart te maken? zonder uiteraard kapwerk...
bv 1 kring van 2 en 1 kring van 3 lampen
alvast bedankt
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
htca schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:51:
[...]
Ik zou even opzoek gaan naar een verloopje om het via een scherm te controleren. Het klinkt echt als een stroom issue, ik heb zelf ook een pi met een SSD via usb draaiend gehad. Dat was geen succes, verloor continue zijn verbinding en ik had een officiele voeding.... Ik neem aan dat je alleen je SSD hebt aangesloten?
Sinds gisteravond laat werkt het ineens. Heb alles weer geflasht, 64-bits versie gebruikt en na eerste keer booten een uur gewacht voordat ik inlogde via browser. Nu werkt alles, even aankijken of het zo stabiel blijft draaien, maar ik kan in ieder geval aan de knutsel!Obelixxx schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:33:
[...]
Heb je de usb aangesloten op usb3? probeer dan eens op de andere.
Ik ben hier nog wat verder mee gekomen. Het template wat je gemaakt hebt kom ik (nog) niet helemaal uit maar de oplossing ligt volgens mij op de hoek van wat ik zoek.TheFes schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:48:
[...]
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 condition: - condition: template value_template: > {%- if now().isoweekday() == 1 %} {{ now().hour >= 7 }} {%- elif now().isoweekday () == 5 %} {{ now().hour <= 23 }} {%- else %} {{ 2 <= now().isoweekday() <= 4 }} {%- endif %}
Of zonder template:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '07:00' weekday: - mon - condition: time weekday: - tue - wed - thu - condition: time before: '23:00' weekday: - fri
Dit is overigens voor wat je aangeeft in je eerste alinea, maar daarna geef je iets anders aan.
Als je de data van je slimme meter toevallig al binnen haalt, kun je daar ook uithalen welk tarief op dat moment actief is.
[...]
Dit zou je zo kunnen doen:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 variables: target_temp: > {%- if now().isoweekday() in range(1,5) and now().hour in range (7,23) %} 24 {%- elif now().isweekday() in range(6,7) or (now().isoweekday() == 5 and now().hour >= 23) or (now().isoweekday() == 1 and now().hour <= 7) %} 24.5 {%- else %} 25 {%- endif %}
Daarmee maak je een variable aan met de temperatuur die op dat moment het doel zou moeten zijn.
1
| {{ states('sensor.aquarium_temperatuur') | float <= 24.5 }} |
Bij elk type trigger geldt dat hij triggert als het van false naar true gaat. Er is geen trigger die continu blijft triggeren zolang je binnen een marge zit.belly89 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:14:
[...]
Ik ben hier nog wat verder mee gekomen. Het template wat je gemaakt hebt kom ik (nog) niet helemaal uit maar de oplossing ligt volgens mij op de hoek van wat ik zoek.
Nog even een korte toelichting. Ik werk(te) in mijn automation met de Numeric state trigger. Dit werkt goed als er geen voorwaarden zijn. Maar nu kan het zijn dan de temperatuur gezakt is naar 23.5 terwijl we in ander tijdsvak komen (bijvoorbeeld na 23 uur). De trigger is dan onder 24 graden, maar die wordt alleen getriggerd als die van 24 zakt naar iets onder de 23.9 graden, zoals ook in de documentatie staat.
Nu kan ik dit volgens mij oplossen met een template:
YAML:
1 {{ states('sensor.aquarium_temperatuur') | float <= 24.5 }}
Mijn twijfel is als volgt: Blijft de automation dan continu triggeren en de verwarmingselement aanzetten zolang de temperatuur onder de 24.5 graden blijft? Weet niet of dit kwaad kan?
Ik zou dit natuurlijk kunnen oplossen met een extra voorwaarden: verwarmingselement = uit, maar weet niet of dit nodig is.
Septillion schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:15:
@belly89 Je wilt gewoon triggeren op alle temperatuurgrenzen maar ook triggeren op alle veranderingen van tijdvak. Dus als triggers:
- Onder 24 graden
- Onder 24,5 graden
- onder 25 graden
- Ma t/m vr 7:00
- Zo t/m vr 23:00
- En misschien zelfs herstart van HA
Vervolgens ga je in de actie met condidities (of templates) kijken of je moet verwarmen of dat het voor dat moment "loos alarm" was.
Post je hele automation zoals je hem nu hebt eens
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' id: Verwarmingselement aan - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop id: Verwarmingselement uit above: '25' condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri action: - choose: - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement aan sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement uit sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: template value_template: '{{ states(''sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop'') | float <= 24.5 }}' id: Verwarmingselement aan - platform: template value_template: '{{ states(''sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop'') | float >= 25 }} ' id: Verwarmingselement uit condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri action: - choose: - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement aan sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement uit sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single |
Ik zou een trigger aan kunnen maken van een wijziging in temperatuur + of - 0.1 graad inderdaad. Dan bij voorwaarden bepalen of de temperatuur onder de 24,5 graden is gezakt en in het juiste tijdvak zit.TheFes schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:25:
[...]
Bij elk type trigger geldt dat hij triggert als het van false naar true gaat. Er is geen trigger die continu blijft triggeren zolang je binnen een marge zit.
Een trigger is altijd één moment.
Je kunt wel op elke state change van je temperatuur sensor triggeren, en met conditions checken of actie nodig is.
ipv allemaal (ingewikkelde) automations, zou je niet een generic_thermostat kunnen maken waarbij je home/away misbruikt voor dal/hoog tarief?belly89 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:14:
[...]
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' id: Verwarmingselement aan - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop id: Verwarmingselement uit above: '25' condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri action: - choose: - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement aan sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement uit sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single
Ik heb 3 automations aangemaakt, ieders een eigen "tijdsvak" en daarbij horende min-max temperaturen. Bovenstaande is doordeweeks dal (na 2300 uur en voor 07:00 uur). hiermee wil ik dan als de temperatuur in dit tijdsvak onder de 24.5 graden komt of al is dan de verwarmingselement aangaat. Als de temperatuur boven de 25 graden komt gaat hij uit.
Fictief probleem: Nu kan het zijn dat de temperatuur 24 graden is om 23 uur. Dan wil ik dus dat die wel aangaat. Maar dan wordt de automation nu niet getriggerd.
Ik dacht dit met een template op te lossen i.p.v. een Numeric state ik dacht aan onderstaande:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: template value_template: '{{ states(''sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop'') | float <= 24.5 }}' id: Verwarmingselement aan - platform: template value_template: '{{ states(''sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop'') | float >= 25 }} ' id: Verwarmingselement uit condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri action: - choose: - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement aan sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement uit sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single
Maar begrijp van de reactie van @TheFes dat dit ook niet werkt. Nu ik nog iets beter kijk naar de documentatie staat dat er ook gewoon.![]()
[...]
Ik zou een trigger aan kunnen maken van een wijziging in temperatuur + of - 0.1 graad inderdaad. Dan bij voorwaarden bepalen of de temperatuur onder de 24,5 graden is gezakt en in het juiste tijdvak zit.
Nu nog even uitzoeken hoe ik dit als trigger kan aanmaken.
Weer heel erg bedankt voor de hulp
Waarom niet gewoon de tijdvakken ook als trigger? Veeeeeel minder trigger happy.belly89 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:14:
Ik zou een trigger aan kunnen maken van een wijziging in temperatuur + of - 0.1 graad inderdaad. Dan bij voorwaarden bepalen of de temperatuur onder de 24,5 graden is gezakt en in het juiste tijdvak zit.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' id: Verwarmingselement aan - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop id: Verwarmingselement uit above: '25' - platform: time at: '23:00' - platform: homeassistant event: start #- platform: time # at: '7:00' condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri - condition: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop above: 24.5 below: 25 action: - choose: - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement aan sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement uit sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single |
[ Voor 11% gewijzigd door Septillion op 25-02-2022 15:29 ]
Dat kun je dus doen door ook een tijdtrigger (in dit geval om 23:00) in je automation te zetten.belly89 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:14:
[...]
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' id: Verwarmingselement aan - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop id: Verwarmingselement uit above: '25' condition: - condition: or condtitions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri action: - choose: - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement aan sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement uit sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single
Ik heb 3 automations aangemaakt, ieders een eigen "tijdsvak" en daarbij horende min-max temperaturen. Bovenstaande is doordeweeks dal (na 2300 uur en voor 07:00 uur). hiermee wil ik dan als de temperatuur in dit tijdsvak onder de 24.5 graden komt of al is dan de verwarmingselement aangaat. Als de temperatuur boven de 25 graden komt gaat hij uit.
Fictief probleem: Nu kan het zijn dat de temperatuur 24 graden is om 23 uur. Dan wil ik dus dat die wel aangaat. Maar dan wordt de automation nu niet getriggerd.
Ik dacht dit met een template op te lossen i.p.v. een Numeric state ik dacht aan onderstaande:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: template value_template: '{{ states(''sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop'') | float <= 24.5 }}' id: Verwarmingselement aan - platform: template value_template: '{{ states(''sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop'') | float >= 25 }} ' id: Verwarmingselement uit condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri action: - choose: - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement aan sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement uit sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single
Maar begrijp van de reactie van @TheFes dat dit ook niet werkt. Nu ik nog iets beter kijk naar de documentatie staat dat er ook gewoon.![]()
[...]
Nu nog even uitzoeken hoe ik dit als trigger kan aanmaken.
Weer heel erg bedankt voor de hulp
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' id: Verwarmingselement aan - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop id: Verwarmingselement uit above: '25' - platform: time at: "23:00:00" condition: - condtion: or conditions: - condition: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: 24.5 - condition: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop above: 25 - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri action: - choose: - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement aan sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement uit sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' id: Verwarmingselement aan - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop id: Verwarmingselement uit above: '25' - platform: time at: '23:00' - platform: homeassistant event: start #- platform: time # at: '7:00' condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri action: - choose: - conditions: - condition: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: 24.5 sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop above: 25 sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single |
golles schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:20:
[...]
ipv allemaal (ingewikkelde) automations, zou je niet een generic_thermostat kunnen maken waarbij je home/away misbruikt voor dal/hoog tarief?
https://www.home-assistan...tions/generic_thermostat/
Dan schakel je home/away met een simpele automation wanneer je tarief veranderd (of zie ik iets over het hoofd?).
Septillion schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:22:
[...]
Waarom niet gewoon de tijdvakken ook als trigger? Veeeeeel minder trigger happy.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' id: Verwarmingselement aan - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop id: Verwarmingselement uit above: '25' - platform: time at: '23:00' - platform: time at: '7:00' condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri - condition: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop above: 24.5 below: 25 action: - choose: - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement aan sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement uit sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single
[edit]
Ow wacht, de 7uur is een befor ofwel einde van de periode. Kan geen kwaad om die erbij te hebben maar hoeft niet
De "starttijd" van het tijdsvak toevoegen als extra trigger, natuurlijk!!TheFes schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:22:
[...]
Dat kun je dus doen door ook een tijdtrigger (in dit geval om 23:00) in je automation te zetten.
Maar dan kan het dus weer zijn dat de temperatuur al goed was, om dat af te vangen voeg je dus ook een condition toe die dat checkt.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' id: Verwarmingselement aan - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop id: Verwarmingselement uit above: '25' - platform: time at: "23:00:00" condition: - condtion: or conditions: - condition: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: 24.5 - condition: numeric_state above: 25 - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri action: - choose: - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement aan sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: trigger id: Verwarmingselement uit sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single
Ja, ik ga voor dezeSeptillion schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:33:
@TheFes Correct. Maar zowel die van jou als die van mij werken nietImmers pakt de chooser geen ectie nu
Fix is eigenlijk simpel. De klassieke grenzen zowel als trigger en condition instellen.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' id: Verwarmingselement aan - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop id: Verwarmingselement uit above: '25' - platform: time at: '23:00' - platform: homeassistant event: start #- platform: time # at: '7:00' condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri action: - choose: - conditions: - condition: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: 24.5 sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop above: 25 sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single
Je bedoelt de version integration?Tyrian81 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:34:
Ik vroeg me af of er iemand een sensor heeft , voor systeem updates , aangezien ik HA op een linux distro draai in een docker container ?
Voor mijn andere docker containers heb ik inmiddels een watchtower start/stop knop gemaakt middels een docker integration.
Nee deze controleert alleen HA versie, dit wordt bij mij al afgehandeld door docker integratie en watchtowerTheFes schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:36:
[...]
Je bedoelt de version integration?
https://www.home-assistant.io/integrations/version/
[ Voor 32% gewijzigd door Tyrian81 op 25-02-2022 15:52 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik heb liever niet dat een container mijn host OS kan sturen. Mijn oplossing is een bash script die met cron elke nacht loopt:Tyrian81 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:42:
[...]
Nee deze controleert alleen HA versie, dit wordt bij mij al afgehandeld door docker integratie en watchtower
Maar echt de systeem updates van mijn linux distro.waarop HA in docker draait
Dit is eigenlijks het enigste wat ik nog niet via HA kan aansturen[Afbeelding]
zou graag een linux systeem updates knop toevoegen aan mijn systeem dash
1
2
3
4
| #!/bin/sh export DEBIAN_FRONTEND=noninteractive apt-get update >/dev/null apt-get upgrade -y >/dev/null |
Dit is hem geworden voor nuSeptillion schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:33:
@TheFes Correct. Maar zowel die van jou als die van mij werken nietImmers pakt de chooser geen actie nu
Fix is eigenlijk simpel. De klassieke "grenzen zowel als trigger en condition" instellen.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 alias: Verwarmingselement aquarium (T1, Dal Week) description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' id: Verwarmingselement aan - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop id: Verwarmingselement uit above: '25' - platform: time at: '23:00' - platform: homeassistant event: start #- platform: time # at: '7:00' condition: - condition: or conditions: - condition: time after: '23:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - sun - condition: time before: '07:00' weekday: - mon - tue - wed - thu - fri action: - choose: - conditions: - condition: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: 24.5 sequence: - type: turn_on device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch - conditions: - condition: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop above: 25 sequence: - type: turn_off device_id: 29cafd31c25203e0449f8278263050f7 entity_id: switch.verwarmingselement_aquarium domain: switch default: [] mode: single
1
2
3
4
| - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' above: '25' |
Nee, dat werkt niet, zie de note hier:belly89 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:10:
[...]
Dit is hem geworden voor nuBedankt hiervoor. Gezien er nu niet met trigger ID gewerkt wordt kan die nog iets compacter. Trigger onder/boven temperatuur kan dan samengevoegd worden volgens mij:
YAML:
1 2 3 4 - platform: numeric_state entity_id: sensor.aquarium_temperatuur_in_de_overloop below: '24.5' above: '25'
Listing above and below together means the numeric_state has to be between the two values. In the example above, the trigger would fire a single time if a numeric_state goes into the 17.1-24.9 range (above 17 and below 25). It will only fire again, once it has left the defined range and enters it again.
aiii, dacht ik even slim te zijn!! Bedankt voor het melden, heb het weer teruggezetTheFes schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:17:
[...]
Nee, dat werkt niet, zie de note hier:
https://www.home-assistan...er/#numeric-state-trigger
[...]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Het lijkt mij uitgesloten dat zowel je zigbee stick als de geheugenstick tegelijkertijd als /dev/ttyACM0 gemount zijn.Rouwette schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:37:
Grr ik heb opeens problemen met ZHA, krijg geen connectie meer met de CC2531
zit op dezelfde /dev/ttyACM0 als de USB 3.0 stick waar HA op draait. is dat het probleem?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Als ik zha opnieuw toevoeg:Gizz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:50:
[...]
Het lijkt mij uitgesloten dat zowel je zigbee stick als de geheugenstick tegelijkertijd als /dev/ttyACM0 gemount zijn.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hmm wat dan? als ik hem probeer toe te voegen crasht de boel.Gizz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:20:
@Rouwette in die screenshot zie ik niet terug dat er op dezelfde mount ook een geheugenstick zit?
1
2
3
4
| log: [0x0000:zdo] ZDO request ZDOCmd.Mgmt_Permit_Joining_rsp: [<Status.SUCCESS: 0>] [0x0000:zdo] No handler for ZDO request:ZDOCmd.Mgmt_Permit_Joining_rsp([<Status.SUCCESS: 0>]) |
[ Voor 33% gewijzigd door Rouwette op 25-02-2022 17:45 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Traceback (most recent call last): File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/serial/serialposix.py", line 322, in open self.fd = os.open(self.portstr, os.O_RDWR | os.O_NOCTTY | os.O_NONBLOCK) FileNotFoundError: [Errno 2] No such file or directory: '/dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2219536-if00' During handling of the above exception, another exception occurred: Traceback (most recent call last): File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/zha/core/gateway.py", line 152, in async_initialize self.application_controller = await app_controller_cls.new( File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/zigpy/application.py", line 69, in new await app.startup(auto_form) File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/zigpy_deconz/zigbee/application.py", line 66, in startup await self._api.connect() File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/zigpy_deconz/api.py", line 253, in connect self._uart = await zigpy_deconz.uart.connect(self._config, self) File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/zigpy_deconz/uart.py", line 142, in connect _, protocol = await serial_asyncio.create_serial_connection( File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/serial_asyncio/__init__.py", line 448, in create_serial_connection serial_instance = serial.serial_for_url(*args, **kwargs) File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/serial/__init__.py", line 90, in serial_for_url instance.open() File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/serial/serialposix.py", line 325, in open raise SerialException(msg.errno, "could not open port {}: {}".format(self._port, msg)) serial.serialutil.SerialException: [Errno 2] could not open port /dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2219536-if00: [Errno 2] No such file or directory: '/dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2219536-if00' |
Ik heb de stick geupdate met (20211115) en ik kan weer alles toevoegenGizz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:20:
@Rouwette in die screenshot zie ik niet terug dat er op dezelfde mount ook een geheugenstick zit?
HACS kun je gewoon installeren, maar add-ons gaan niet werken. Die zul je in iegen docker containers moeten draaien.martdj schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:28:
Nog een beginnersvraag. Ik heb Home Assistant als Docker container geïnstalleerd. Ik begrijp dat ik dan geen Home Assistant Community Store kan gebruiken. Betekent dat dat ik überhaupt geen add-ons kan toevoegen of kan dat wel als ik het manueel doe? Hoe groot verlies is dit? Gebruiken jullie veel community addons?
Ik kwam er eigenlijk op omdat ik de neerslag app van @aex351 wilde installeren. Is dat dus een doodlopend spoor of kan dat wel degelijk werken op een Docker installatie?
[ Voor 4% gewijzigd door Mars Warrior op 25-02-2022 19:35 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
In Home Assistant heb jemartdj schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:28:
Nog een beginnersvraag. Ik heb Home Assistant als Docker container geïnstalleerd. Ik begrijp dat ik dan geen Home Assistant Community Store kan gebruiken. Betekent dat dat ik überhaupt geen add-ons kan toevoegen of kan dat wel als ik het manueel doe? Hoe groot verlies is dit? Gebruiken jullie veel community addons?
Ik kwam er eigenlijk op omdat ik de neerslag app van @aex351 wilde installeren. Is dat dus een doodlopend spoor of kan dat wel degelijk werken op een Docker installatie?
< dit stukje webruimte is te huur >
Heb m'n Conbee2 weer in de lucht. Had de stick uit de USB gehaald, Rpi herstart, stick er weer in (zonder USB-verlengkabel), werd maar deels herkend. Sensoren kwamen terug, nog een keer een herstart gedaan. Toen waren de lampen ook weer toegankelijk.CappieL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:57:
Met de discussie over Graceful Degradation nog vers op mijn netvlies, kwam ik vanmiddag thuis en stond er een lamp aan die nog niet aan hoort te staan.
Probeer hem uit te zetten, lamp reageert niet. Ik kijk in de log:
Couldn't start deCONZ = dresden elektronik deCONZ protocol: ConBee I/II, RaspBee I/II coordinator
17:52:03 – (ERROR) Zigbee Home Automation
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 Traceback (most recent call last): File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/serial/serialposix.py", line 322, in open self.fd = os.open(self.portstr, os.O_RDWR | os.O_NOCTTY | os.O_NONBLOCK) FileNotFoundError: [Errno 2] No such file or directory: '/dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2219536-if00' During handling of the above exception, another exception occurred: Traceback (most recent call last): File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/zha/core/gateway.py", line 152, in async_initialize self.application_controller = await app_controller_cls.new( File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/zigpy/application.py", line 69, in new await app.startup(auto_form) File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/zigpy_deconz/zigbee/application.py", line 66, in startup await self._api.connect() File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/zigpy_deconz/api.py", line 253, in connect self._uart = await zigpy_deconz.uart.connect(self._config, self) File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/zigpy_deconz/uart.py", line 142, in connect _, protocol = await serial_asyncio.create_serial_connection( File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/serial_asyncio/__init__.py", line 448, in create_serial_connection serial_instance = serial.serial_for_url(*args, **kwargs) File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/serial/__init__.py", line 90, in serial_for_url instance.open() File "/usr/local/lib/python3.9/site-packages/serial/serialposix.py", line 325, in open raise SerialException(msg.errno, "could not open port {}: {}".format(self._port, msg)) serial.serialutil.SerialException: [Errno 2] could not open port /dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2219536-if00: [Errno 2] No such file or directory: '/dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2219536-if00'
... told you so...
Bedankt @Mars Warrior en @aex351 . Het is me inmiddels gelukt om de HACS en de Neerslag app repository toe te voegen. Nu kijken hoe ik het kan gebruiken in een dashboard. Inmiddels al wel gemerkt dat je heel veel uur kunt besteden aan Home AssistantMars Warrior schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:33:
[...]
HACS kun je gewoon installeren, maar add-ons gaan niet werken. Die zul je in iegen docker containers moeten draaien.
Dus alle apps, custom cards, integraties, en thema’s kun je gebruiken.
Het maken van een automatisering duurt soms langer dan de tijd die je er mee bespaart maar dat is ook deel van de lolmartdj schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:53:
[...]
Bedankt @Mars Warrior en @aex351 . Het is me inmiddels gelukt om de HACS en de Neerslag app repository toe te voegen. Nu kijken hoe ik het kan gebruiken in een dashboard. Inmiddels al wel gemerkt dat je heel veel uur kunt besteden aan Home Assistant
All I had to do was follow the damn train.
Ik heb in HACS nu in Integrations de Neerslag app en in Frontend de Neerslag card. De options kan ik echter niet vinden en in een dashboard kan ik ook nog geen neerslag card selecteren dus ik mis een stap. Waar moet je de options precies instellen?The Neerslag App is fully configurable via the interface. Go to (menu: settings -> integrations) and click on options.
[ Voor 10% gewijzigd door martdj op 25-02-2022 20:46 ]
[ Voor 66% gewijzigd door Wilf op 25-02-2022 22:23 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 26-02-2022 12:45 ]
Hoe doe je dat? FW van de stick bijwerken?Rouwette schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:58:
[...]
Ik heb de stick geupdate met (20211115) en ik kan weer alles toevoegen
ehhhh..HOI
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| sensor: - platform: tgtg # Mandatory: tokens for authentication - see the tgtg_get_tokens.py script access_token: "abc123" refresh_token: "abc123" user_id: "123" # Optional: email so you know which account is used username: 'Your TGTG mail' # Optional: Refresh the stock every 15 minutes scan_interval: 900 |
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq