Als het alleen om deze ene dag gaat kun je de waarden handmatig wijzigen via de SQLite Web-addon. Dat heb ik ook regelmatig moeten doen toen er een fout in de SMA-integratie zat, waardoor de totaalstand daarvan op 0 kwam als de omvormer uit was. Op het moment dat de stand dan weer op de eigenlijk 3000 kwam, werd bij de sum (en daarmee ook in het dashboard) 3000 opgeteld.To_Tall schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:16:
Ik begrijp iets niet..
Zojuist DSMR reader gemigreerd van een raspi naar een proxmox node. DSMR reader functioneerd en ik krijg netjes de data weer binnen. Na 5 min offline.
Echter nu is het zo dat ik zonnepanelen heb. en terug levering ook in home assistant registreer.
Na de migratie heeft deze de dag waarde van de hele dag onder het laatste uur geschoven. over de dag heen heb ik netjes de waarde van die uren staan als terug levering. Maar het laatste uur heeft home assistant nu alle uren bij elkaar opgeteld en dat nogmaals onder terug levering geregistreerd,
Waardoor ik nu meer terug geleverd hebt dan dat ik daadwerkelijk zelfs opgebracht heb totaal![]()
[Afbeelding]
iemand een idee hoe ik dit kan herstellen? DSMR heeft wel een nieuw IP gekregen. DB heb ik ingelezen in de nieuwe instance.. is BTW een aparte docker container in een VM.
Het gaat dan om de tabellen "statistics" en "statistics_short_term"